Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:42

defiant

Moderator General Chat
Nu ik m'n logitech illuminated keyboard voor de zoveelste keer uit elkaar moest halen (wat niet kan zonder hem permanent te beschadigen helaas) om hem schoon te maken, lijkt hij nu eindelijk te zijn overleden. Hoewel ik hem fijn vond tikken, ben ik er aan de andere kant ook op uitgekeken. Ik ben daarom opzoek naar een toetsenbord wat qua bouwkwaliteit en typervaring beter is en makkelijk schoon te maken is. Gaming komt er al tijden niet meer van, dus het is voornamelijk typen en programmeren wat m'n voornaamste doel zal zijn.

Als ik m'n wensen zo samenvat dan lijkt bijvoorbeeld ducky one variant met brown switches een prima instap variant zonder meteen in het dure segment te belanden.

Echter, nu ik toch bezig ben met uitzoeken, wil ik het ook goed doen en zoek ik eigenlijk een ANSI layout met grote shift keys (links en rechts), grote enter en grote backspace, zoals op dit keyboard. Varianten met een kleine enter zijn er wel volop, maar juist de gehele combinatie lijkt niet heel erg veel voor te komen. Staat er misschien ergens overzicht (of is er een zoekterm) waar ik makkelijk op deze varianten kan zoeken zonder alle keyboards handmatig langs te gaan ? :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vind je een hoge enter prettiger dan een enter die net zo groot is als de backspace en de \ | boven de enter hebt ipv ernaast? Wat je linkt lijkt mij juist ook irritant, net zoals een korte linker shift, en is geen ANSI layout maar een soort van ISO/ANSI hybride.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijerbink
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik heb het niet kunnen vinden, maar waar kan ik een sample kit toetsenbordje kopen met een aantal Cherry mx switches en die je ook als extra toetsenbordje kan gebruiken. Ik heb nu mx Brown daar zoek ik ook nog rubbere ringetjes voor, waar kan ik die goedkoop krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-10 01:25
Meijerbink schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:57:
Ik heb het niet kunnen vinden, maar waar kan ik een sample kit toetsenbordje kopen met een aantal Cherry mx switches en die je ook als extra toetsenbordje kan gebruiken. Ik heb nu mx Brown daar zoek ik ook nog rubbere ringetjes voor, waar kan ik die goedkoop krijgen?
Gisteren toevallig deze binnengekregen, heeft er precies 2 weken over gedaan.

Het scheelt inderdaad best wel wat herrie, al is er natuurlijk wel een andere feel. De travel is toch 1,5mm minder en het voelt zachter aan. Het is wat minder clickety-clackety aan dus als je daar erg aan hecht is het geen aanrader. Het is uiteraard heel persoonlijk en ik heb ze er nu pas net net opzitten, maar ik vind het wel fijn en de omgeving ook ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Hero of Time schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:25:
Vind je een hoge enter prettiger dan een enter die net zo groot is als de backspace en de \ | boven de enter hebt ipv ernaast? Wat je linkt lijkt mij juist ook irritant, net zoals een korte linker shift, en is geen ANSI layout maar een soort van ISO/ANSI hybride.
Een hoge enter, lange linker shift en lange backspace vind ik persoonlijk prettig, het zijn toetsen die zich buiten het normale tikveld bevinden en dan is het fijn dat je meer bereik hebt. Maar ik denk dat ik zal moeten leven met wat gebruikelijk is met ANSI (korte linker shift, grote enter, lange rechter shift en backspace).

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

defiant schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:54:
[...]

Een hoge enter, lange linker shift en lange backspace vind ik persoonlijk prettig, het zijn toetsen die zich buiten het normale tikveld bevinden en dan is het fijn dat je meer bereik hebt. Maar ik denk dat ik zal moeten leven met wat gebruikelijk is met ANSI (korte linker shift, grote enter, lange rechter shift en backspace).
Ehm, ANSI heeft juist een lange linker shift. ISO heeft de hoge enter. Zie https://deskthority.net/wiki/ANSI_vs_ISO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Hero of Time schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:57:
Ehm, ANSI heeft juist een lange linker shift. ISO heeft de hoge enter. Zie https://deskthority.net/wiki/ANSI_vs_ISO.
Je hebt gelijk, ik ben duidelijk nog niet thuis in alle verschillende standaarden/variaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik haal ze ook wel eens door elkaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijerbink
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
RubenDJ schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:59:
[...]

Gisteren toevallig deze binnengekregen, heeft er precies 2 weken over gedaan.

Het scheelt inderdaad best wel wat herrie, al is er natuurlijk wel een andere feel. De travel is toch 1,5mm minder en het voelt zachter aan. Het is wat minder clickety-clackety aan dus als je daar erg aan hecht is het geen aanrader. Het is uiteraard heel persoonlijk en ik heb ze er nu pas net net opzitten, maar ik vind het wel fijn en de omgeving ook ;)
Voor dat geld hoef ik ze niet te laten liggen, bedankt voor de tip! Nu nog ergens zo'n mini bordje scoren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanneerniet
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:35
Best een aardige deal op Massdrop voor de KBParadise V60: https://www.massdrop.com/buy/kbparadise-v60-mini-gateron.

Voor $69 ($85,74 inclusief verzendkosten) echt een koopje. De verzenddatum staat op 19 februari.

Afbeeldingslocatie: https://massdrop-s3.imgix.net/product-images/MD-7710_20150506152707_ae3da89343ce6385.jpg?auto=format&fit=crop&w=1023&dpr=1

EDIT: Oh, ik zie dat het de versie is zonder LED's en met Gateron switches. Nog steeds een aardige deal though ;).

[ Voor 12% gewijzigd door wanneerniet op 28-01-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let wel op dat hij in de praktijk vermoedelijk fors duurder uit gaat vallen. Massdrop is een Amerikaans bedrijf, en in tegenstelling tot de meeste Chinese verkopers zetten die de daadwerkelijke waarde van het product op het pakketje. Dit resulteert in veel gevallen tot een factuurtje voor btw en inklaringskosten waarmee je toch al snel drie tientjes extra kwijt bent. Dan komt het totaalbedrag toch redelijk in de buurt bij wat je in Nederland betaalt voor een V60 Mini met Cherry switches en achtergrondverlichting.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:38

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MiBe schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:48:
Let wel op dat hij in de praktijk vermoedelijk fors duurder uit gaat vallen. Massdrop is een Amerikaans bedrijf, en in tegenstelling tot de meeste Chinese verkopers zetten die de daadwerkelijke waarde van het product op het pakketje. Dit resulteert in veel gevallen tot een factuurtje voor btw en inklaringskosten waarmee je toch al snel drie tientjes extra kwijt bent. Dan komt het totaalbedrag toch redelijk in de buurt bij wat je in Nederland betaalt voor een V60 Mini met Cherry switches en achtergrondverlichting.
Het is een gok maar persoonlijk ben ik via massdrop tot op heden door de douane gekomen.

Echter kan het inderdaad zomaar zijn dat je er 40 euro extra betaald

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij pakketjes met een dusdanig hoge waarde? Dat is toch vrij zeldzaam. Ik heb via Massdrop al meerdere keren moeten bijbetalen, zelfs bij producten die qua waarde amper op de helft zaten van dat toetsenbord :(

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MiBe schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:02:
Bij pakketjes met een dusdanig hoge waarde? Dat is toch vrij zeldzaam. Ik heb via Massdrop al meerdere keren moeten bijbetalen, zelfs bij producten die qua waarde amper op de helft zaten van dat toetsenbord :(
Meestal rond de 50 euro maar nee niet bijbetalen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 18:51
Wow lucky you, ik heb alleen 1x niet belasting + inklaringskosten (a 12,50) hoeven te betalen (van de 5 ofzo) maar toen was de waarde ook onder de 20$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WildeBeestje schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:50:
Wow lucky you, ik heb alleen 1x niet belasting + inklaringskosten (a 12,50) hoeven te betalen (van de 5 ofzo) maar toen was de waarde ook onder de 20$.
Tot 22 euro hoef je geen import/inklaringskosten te betalen. Dat klopt dus :) De bestelling in kleinere delen splitsen loont soms dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foritain schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 23:22:
Jezus. Jij bent de alles kenner he, ik beoordeel alleen maar wat ik onder mn snuf krijg :D Ik heb daar echt geen flauw idee bij.

Tis wel een hele heldere xD Zie daardoor niet eens goed welke switches het zijn.
Nieuwe ronde nieuwe kansen, guess the keyboard! }:O

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DVR6zeDAoGdHLjRTIbJmattA/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:59

botoo

💀 too old to die young

is deze al langsgekomen? http://input.club/waitlist dat is wmb toch wel een hele leuke.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MiBe schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:57:
[...]

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/2LWZrGHz8FeJFtdIhzngZ8I3/full.jpg
Qisan 68

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Na uitgebreid onderzoek ben ik toch gestrand aangezien "het perfecte keyboard" voor mij in ieder geval niet te vinden is(of ik kijk niet goed genoeg):

De reden dat ik nu naar een nieuw toetsenbord zoek is dat de Logitech G11 die ik op dit moment nog gebruik over zijn houdbaarheidsdatum heen is(6 jaar lang prima dienst gedaan, het membraan onder een van de toetsen is echter kapot gegaan).

Eisen:
-US international layout
-Plate mounted
-F1-12 (geen FN F1-12)
-Géén plastic fantastic(logitech/razer)
-Géén GAMING logo's, ik ben van plan dit keyboard voor een langere tijd te gaan gebruiken, minimalistische look=beter)
-Geen numpad(merk dat het numpad vaker mijn muis in de weg zit dan dat ik het nuttig gebruik(voor data entry zal ik wel een losse numpad kopen)
-Backlighting:rood/blauw/wit whatever, moet wel uitkunnen aangezien ik geen permanente kermis wil zien.
-Pols/Palmsteun (is altijd nog apart te koop)

Zou fijn zijn:
-Aparte media keys(géén FN+F9 onzin, echt aparte media keys(met name volumeknob)
-Enkele macro keys(Zou fijn zijn, hoeft niet persé: als er een toetsenbord heeft wat aan alle andere vereisten voldoet maar geen macro keys heeft: prima, verzin wel een softwarematige oplossing)

(Eisen staan op volgorde van belangrijk naar minder belangrijk)

Budget grens is 200 euro(voor meer dan 200 schroef/soldeer/vijl ik het hele ding zelf in elkaar, dan weet ik tenminste 100% zeker dat er geen bezuinigingen plaats hebben gevonden in het productie proces(DAS model 4).

Zou zo mogelijk echter wel onder de 150 euro willen blijven.

Het keyboard zal zowel gebruikt worden om te gamen als om te typen.

Ik heb geen enkele ervaring met mechanische toetsenborden met uitzondering van de oude IBM toetsenborden(slechts zeer beperkt) en een typmachine.

Mijn toetsaanslag is erg hard(ik geef de schuld hiervan aan de typmachine waarop ik heb leren blindtypen).

Aangezien ik al een harde toetsaanslag heb wil ik geen clicky keys(mijn toetsaanslag is dermate hard dat er waarschijnlijk valse meldingen worden gedaan van schietpartijen als ik laat in de avond nog zit te typen op een bord met clicky keys :*) .

(MX blue's vallen hiermee af)

-MX reds kunnen ook geen goede optie zijn met mijn manier van typen: ik weet zeker dat ik alleen maar meer typfouten ga maken als de keys te licht zijn(en ben als ik eerlijk ben verder ook bang dat ik die toetsen sloop binnen afzienbare tijd omdat ze niet ontworpen zijn voor de 10vingerige aanslag die ik erop ga plegen).

Er blijven dus van de cherrie switches blacks, clears en browns over.

Aangezien de browns toch ook erg lichte switches zijn denk ik(aangezien mij de tactile feedback erg handig lijkt(i.v.m. de eindaanslag raken) dat ik aangewezen ben op de MX clears.
MX clears zijn niet te vinden in de pricewatch waardoor ik aangewezen ben op het losse bestellen van deze keys.

Als ik toch al losse switches aan het bestellen ben kan ik het waarschijnlijk net zo goed gelijk goed doen en de ZEAL clears kopen(klinken als de perfecte mechanical switch voor mij, heeft iemand hier er ervaring mee?)

Zeal

Review

Verder hebben we nog de Gateron switches;

https://geekhack.org/index.php?topic=70676.0
https://imgur.com/a/39DS8

Hebben echter geen tactile feedback en vallen dus af(met uitzondering van de blues maar die hebben weer het clicky geluid).

Door de eisen die ik stel aan het keyboard heb ik niks uit de pricewatch overgehouden.

Ik zat er dus aan te denken om het goedkoopste mechanical board te kopen met backlight & plate mount, zonder numpad en de zeal clears er volgens in te zetten.

Als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik het graag.

EDIT:
Bedenk me net dat ik net zo goed een cheapo bord uit china kan zoeken(met de vereiste specificaties) en daar de zeals in kan zetten: de switches die ik krijg bij het bord wat ik hier zou kopen zullen toch ongebruikt blijven.

[ Voor 10% gewijzigd door Brodo op 31-01-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brodo schreef op zondag 31 januari 2016 @ 02:36:
Aangezien ik een harde toetsaanslag heb wil ik geen clicky keys(mijn toetsaanslag is dermate hard dat er waarschijnlijk valse meldingen worden gedaan van schietpartijen als ik laat in de avond nog zit te typen op een bord met clicky keys :*) .
Volgens mij maak je hier een denkfout. Het geluid dat clicky keys maken is bij hard of zacht indrukken eigenlijk gelijk wat betreft de klik. Wat doorgaans veel meer herrie maakt is het raken van de eindaanslag van een toets, maar daar heb je bij stillere toetsen ook last van. Het maakt gewoon herrie als je met enig geweld een toets tegen zijn aanslag duwt, Blue, Red, Brown, Green of noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 02:46:
[...]

Volgens mij maak je hier een denkfout. Het geluid dat clicky keys maken is bij hard of zacht indrukken eigenlijk gelijk wat betreft de klik. Wat doorgaans veel meer herrie maakt is het raken van de eindaanslag van een toets, maar daar heb je bij stillere toetsen ook last van. Het maakt gewoon herrie als je met enig geweld een toets tegen zijn aanslag duwt, Blue, Red, Brown, Green of noem maar op.
Ik weet dat de eindaanslag raken veruit de meeste herrie maakt: door de tactile bump zou het makkelijker moeten zijn dit te vermijden als ik me niet vergis. De blues/greens maken echter extra(onnodig) geluid bij het raken van de tactile bump, dit extra geluid is niet iets waar ik behoefte aan heb waardoor ik aangewezen ben op clears of browns.

Was inderdaad niet helemaal handig verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brodo schreef op zondag 31 januari 2016 @ 02:59:
Ik weet dat de eindaanslag raken veruit de meeste herrie maakt: door de tactile bump zou het makkelijker moeten zijn dit te vermijden als ik me niet vergis. De blues/greens maken echter extra(onnodig) geluid bij het raken van de tactile bump, dit extra geluid is niet iets waar ik behoefte aan heb waardoor ik aangewezen ben op clears of browns.
Met een beetje geluid kan je wel makkelijker voorkomen dat je veel geluid maakt, maar met wat oefening zou je inderdaad stiller moeten kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
Nog wat onderzoeken verder(ja mijn slaapritme is nog niet geheel afgestemd op Nederland):

Een concrete optie gevonden:

TeamWolf Zhuque i.c.m. zealio clear switches:
~max 55 euro voor het toetsenbord zelf (outemou switches(cheapo fake cherries); ofwel black/blue combinatie van switches of alleen black/blue/brown/red)
60 Zealio 65g (wat mij betreft hoef ik niet het hele keyboard uniform te bekleden met zwaardere switches, F1-12/arrow keys/page down e.d. mogen best andere switches hebben).
5 Zealio 78g (~,delete, alt, f4 (heb nu al zin om alt + F4 in the rammen)
54.75 voor de switches inclusief shipping

Totaal ~€130Max(Kosten+ 20% inclaringskosten als ik ongeluk heb(110 euro met een beetje geluk).

[ Voor 28% gewijzigd door Brodo op 31-01-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
MiBe schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:57:
[...]

[afbeelding]
Cool, is dat dat Magicforce keyboard dat nog even op Massdrop te krijgen is? (https://www.massdrop.com/...-keyboard?mode=guest_open)
Bevalt die een beetje? Welke switches heb je? Ik zit ook te kijken naar kleinere (meer draagbare) mechanische toetsenborden en ben benieuwd of dit een goeie keus is (ook als je 'm vergelijkt met een Pok3r, of misschien de K-Type keyboard).

edit: wacht even..., die keycaps komen niet overeen. Toch een andere? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Nonstop decay op 31-01-2016 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week een mooie aanvulling binnen gekregen voor mijn toetsenbord collectie :)

http://imgur.com/a/nNsi4

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
Uiteindelijk Zhuque+ gekocht: €50 euro op banggood(5 euro kortingscode)

Wacht even tot hij binnen is voordat ik de Zeal switches koop, wellicht ben ik al 100% tevreden(denk het niet maar wie weet: wellicht vervang ik ook gelijk de keycaps).

[ Voor 32% gewijzigd door Brodo op 01-02-2016 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Canaria: Zo, da's rap. Helemaal goed _/-\o_
Nonstop decay schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:19:
[...]

Cool, is dat dat Magicforce keyboard dat nog even op Massdrop te krijgen is? (https://www.massdrop.com/...-keyboard?mode=guest_open)
Bevalt die een beetje? Welke switches heb je? Ik zit ook te kijken naar kleinere (meer draagbare) mechanische toetsenborden en ben benieuwd of dit een goeie keus is (ook als je 'm vergelijkt met een Pok3r, of misschien de K-Type keyboard).

edit: wacht even..., die keycaps komen niet overeen. Toch een andere? 8)7
Er zijn een hoop verschillende varianten van het desbetreffende toetsenbord, vandaar dat niet alles één op één overeenkomt met sommige andere exemplaren. Zo zijn ze er met Cherry, Gateron, Kialh of Outemu switches, is er de keuze tussen een goud, zilver of zwart exemplaar en is hij er met witte, blauw/oranje of zonder achtergrondverlichting. Dit specifieke model is de variant met Outemu Black switches zonder achtergrondverlichting (vind blauw/oranje een lelijke combinatie en witte verlichting op witte caps heeft weinig zin, daarnaast ga ik er binnenkort toch PBT-keycaps op zetten).

Even een korte eerste indruk. Toetsenbord heeft een mooi formaatje en zit goed in elkaar. Eerste minpuntje dat opvalt is dat de gebruikte stabilizers iets minder solide aanvoelen dan bij sommige andere borden, zo zit er bijvoorbeeld een klein rateltje in bij aanslag, er moet dus iets van speling op zitten. Persoonlijk vind ik het niet heel handig dat de FN-toets direct naast de spatiebalk zit, die had ik liever een plekje naar rechts zien zitten. Groot pluspunt vind ik weer dat hij echt behoorlijk compact is zonder dat je de pijltjes-toetsen en dedicated delete-toets moet missen, dat vind ik persoonlijk echt een nadeel aan 60% borden namelijk.

Dan de switches zelf, in dit geval Outemu Blacks. Heb zelf ervaring met Cherry MX Black en Kailh Blacks, de Gateron variant heb ik helaas nog niet kunnen proberen. De Cherry MX Black switches in mijn Keycool 84 zijn merkbaar 'smoother' dan de Outemu's, aan de andere kant zijn Kailh Blacks weer duidelijk stroever. Gaterons schijnen overigens erg smooth te zijn, volgens sommigen nog beter dan Cherry. Qua consistentie zit het trouwens wel goed, in tegenstelling tot bij Kailh switches waarbij de ene switch zwaarder is de dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MiBe schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:57:
@Canaria: Zo, da's rap. Helemaal goed _/-\o_
:*)
Zo moeilijk was het niet :) Ik dacht eerst ook aan de MagicForce van Massdrop, maar de opdruk was inderdaad anders. Weer zo'n instinker dus, net als die Race 2-kloon.
Die MagicForce is een 68'er en daarvan zijn er niet zoveel. Image search op 68 mechanical keyboard white en bingo!

Ik ben inmiddels helemaal gewend aan mijn Pok3r. Typt heerlijk! Caps Lock is ingesteld op Fn en de meeste sneltoetsen kan ik al blindelings vinden. Tegen de tijd dat m'n vervangende keycaps binnenkomen zal ik wel moeten :+
Pijltjes heb ik op ijkl laten zitten, maar soms maak ik ook gebruik van r-Shift/Fn/Pn/r-Ctrl.

Het enige jammere is dat na elke reboot de led van de Caps Lock weer uit is. Dan moet ik even opnieuw de layer selecteren en hij is weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 19:45

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Canaria schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:15:
[...]

Pijltjes heb ik op ijkl laten zitten, maar soms maak ik ook gebruik van r-Shift/Fn/Pn/r-Ctrl.

[...]
Pijltjes op IJKL... Zou voor mij echt een showstopper zijn. Too much confusion 8)7 Toch eens kijken of dat zonder al teveel compromissen om te klussen is naar HJKL op zo'n Pok3r. Dat is voor mij als Vim gebruiker een stuk natuurlijker, en dan ga ik ook eindelijk eens écht leren om altijd HJKL te gebruiken i.p.v. soms :+

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Canaria schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:15:
[...]
Ik dacht eerst ook aan de MagicForce van Massdrop, maar de opdruk was inderdaad anders.
Qisan 68 = MagicForce :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 18:51
Brodo schreef op zondag 31 januari 2016 @ 06:37:
TeamWolf Zhuque i.c.m. zealio clear switches:
~max 55 euro voor het toetsenbord zelf (outemou switches(cheapo fake cherries); ofwel black/blue combinatie van switches of alleen black/blue/brown/red)
Ik denk dat je purple zealio switches bedoeld, deze zijn wel tactile en lijken op mx clear. Zeal heeft namelijk ook clear zealio switches, maar deze zijn dan weer lineair (zit tussen rood en zwart in geloof ik). De purple zealio's kan ik je absoluut aanraden, mijn favoriete switch :)

De Zhuque is wel een leuk toetsenbord heb em ook even gebruikt. Erg leuk dat je makkelijk switches kunt vervangen zonder te solderen. En de switches hoeven gelukkig niet perse een uitsparing te hebben voor smd leds, gewone switches passen ook prima en liggen naar mijn idee niet hoger dan de standaard switches.
Vind wel jammer dat er geen ruimte tussen de functietoetsen en de nummertoetsen zit. En vind die schreewerige keycaps maar niks, maar dat is eenvoudig te vervangen. Al met al voor het geld een prima toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Whieee schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:11:
[...]

Pijltjes op IJKL... Zou voor mij echt een showstopper zijn. Too much confusion 8)7 Toch eens kijken of dat zonder al teveel compromissen om te klussen is naar HJKL op zo'n Pok3r. Dat is voor mij als Vim gebruiker een stuk natuurlijker, en dan ga ik ook eindelijk eens écht leren om altijd HJKL te gebruiken i.p.v. soms :+
Yes, al zou je pijltjes op TAGL willen, kan gewoon :)

Er zijn complete tutorials voor het instellen van een Pok3r als een poor man's HHKB en dat komt aardig in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Niet online
WildeBeestje schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:57:
[...]

Ik denk dat je purple zealio switches bedoeld, deze zijn wel tactile en lijken op mx clear. Zeal heeft namelijk ook clear zealio switches, maar deze zijn dan weer lineair (zit tussen rood en zwart in geloof ik). De purple zealio's kan ik je absoluut aanraden, mijn favoriete switch :)

De Zhuque is wel een leuk toetsenbord heb em ook even gebruikt. Erg leuk dat je makkelijk switches kunt vervangen zonder te solderen. En de switches hoeven gelukkig niet perse een uitsparing te hebben voor smd leds, gewone switches passen ook prima en liggen naar mijn idee niet hoger dan de standaard switches.
Vind wel jammer dat er geen ruimte tussen de functietoetsen en de nummertoetsen zit. En vind die schreewerige keycaps maar niks, maar dat is eenvoudig te vervangen. Al met al voor het geld een prima toetsenbord.
Klopt, ik bedoel inderdaad de purple zealio switches(zealio's versie van mx clears, reden dat ik ernaar refereerde als zealio clears(niet zo handig als er ook zealio clear switches bestaan :+ ).

Ik had gelezen dat de zealio switches er niet helemaal perfect op aansluiten(door gebrek aan uitsparing voor de smd's); wat wel werkte was de stem+spring te nemen van de zealio switches en die te wisselen met de standaard keys(wel een stuk meer werk, maar ik ben niet van plan wekelijks/maandelijks van switches te wisselen).

Keycaps zat ik al aan te denken om te vervangen en een polssteun moet ik ook nog kopen maar voor 50 euro leek het me inderdaad een prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:16
Ik heb bij Amazon.com de G710+ met brown switches in US international ANSI layout besteld als vervanging voor mijn trouwe SteelSeries 6Gv2, ben benieuwd hoe ik de browns ga vinden ;) Prijs kwam uit rond de 120 euro inclusief verzendkosten en importkosten wat ongeveer gelijk is aan de prijs hier in NL voor een ISO layout. Ik ben tevreden :P

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Net 2 zakjes van die BangGood o-ringen besteld. Eentje is net niet genoeg om 2 toetsenborden volledig te voorzien, een TK en een TKL. Ik had ook voor 1 zakje kunnen kiezen en dan de functie-toetsen niet doen, maar dan kom ik alsnog net een paar te kort. En voor die twee euro, lekker boeiend. Nu is 't wachten op het verzenden en ontvangen, dat kan tot 20 dagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een webshop met goede mechanische toetsenborden brownswitches geen bekende merken zoals steelserries en dergelijke. Ben een beetje rond aan het kijken op massdrop maar als ik zo een beetje hier de reacties lees over douane kosten dan valt massdrop bij me weg terwijl er goeie en mooie toetsenborden opstaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:25:
Iemand een webshop met goede mechanische toetsenborden brownswitches geen bekende merken zoals steelserries en dergelijke. Ben een beetje rond aan het kijken op massdrop maar als ik zo een beetje hier de reacties lees over douane kosten dan valt massdrop bij me weg terwijl er goeie en mooie toetsenborden opstaan :p
Waarom geen 'bekende merken'? Misschien kan je wat specifieker zijn in wat je precies zoekt in een toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:05
ik hoop morgen mijn ducky Shine 5 met brown switches te ontvangen,ik ben benieuwt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:32:
[...]

Waarom geen 'bekende merken'? Misschien kan je wat specifieker zijn in wat je precies zoekt in een toetsenbord?
Vindt ze niet mooi, ben opzoek naar een silver of aluminium die bij mijn setup past dus naast een mbp 2015 en bij een dell ultrasharp u2515h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:01:
[...]

Vindt ze niet mooi, ben opzoek naar een silver of aluminium die bij mijn setup past dus naast een mbp 2015 en bij een dell ultrasharp u2515h
Ik betwijfel dat dat je enige wensen/eisen zijn bij het aanschaffen van een mechanisch keyboard. Misschien toch even de 'input list' uit de TS invullen zodat mensen hier een idee hebben wat je nu eigenlijk zoekt voordat we straks elk alu of zwart/zilver keyboard op de planeet voorgeschoteld krijgen?
Welke lay-out wil je?
Wil je met of zonder numpad?
Wil je backlight?
Welke MX Switch prefereer je?
Wat je is je budget?
Wil je macro toetsen?
Doel van het keyboard?
Wat weet je al?
Gebaseerd op wat ik nu lees kan je namelijk prima bij de bekende merken terecht. Zo heeft Ducky de Legend, met een 5mm dikke alu top (zilver of zwart), diverse smaken Cherry switches, diverse backlight modes, en uiteraard de bouwkwaliteit van Ducky.

Verder heeft Das Keyboard uiteraard de Das Keyboard 4 Ultimate met alu topcase, Cherry MX Blue of Brown en de blanco caps. Ook beschikbaar als Professional versie (zilver alu i.p.v. zwart, en wel printing op de caps). Daarnaast zijn er nog de Mac versie (zelfde als Professional maar Greetech switches i.p.v. Cherry) en de TKL versies (eveneens Greetech switches).

Maar persoonlijk zou ik een Pok3r met zwarte alu case en zwarte blanco PBT keycaps ook een prima match vinden bij een MacBook en een Dell scherm.

Echter heb ik nu een aantal behoorlijk verschillende keyboards genoemd met verschillende eigenschappen en verschillende prijzen, en kan elk van die borden afvallen op basis van een wens of eis waar we nu geen weet van hebben. Wil je wel/geen backlight? Cherry of Costar stabilizers? Wil je per se Cherry MX Clear (of een andere semi-obscure switch)? Wil je fullsize, TKL, 75%, 60%? Op dit moment vertel je ons alleen dat je een mechanisch keyboard wilt dat mooi is en goed staat bij je Mac, en je lijkt een aversie te hebben tegen 'de bekende merken' (welke merken zijn dat?).

[ Voor 14% gewijzigd door Whieee op 02-02-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:21:
[...]

Ik betwijfel dat dat je enige wensen/eisen zijn bij het aanschaffen van een mechanisch keyboard. Misschien toch even de 'input list' uit de TS invullen zodat mensen hier een idee hebben wat je nu eigenlijk zoekt voordat we straks elk alu of zwart/zilver keyboard op de planeet voorgeschoteld krijgen?

[...]

Gebaseerd op wat ik nu lees kan je namelijk prima bij de bekende merken terecht. Zo heeft Ducky de Legend, met een 5mm dikke alu top (zilver of zwart), diverse smaken Cherry switches, diverse backlight modes, en uiteraard de bouwkwaliteit van Ducky.

Verder heeft Das Keyboard uiteraard de Das Keyboard 4 Ultimate met alu topcase, Cherry MX Blue of Brown en de blanco caps. Ook beschikbaar als Professional versie (zilver alu i.p.v. zwart, en wel printing op de caps). Daarnaast zijn er nog de Mac versie (zelfde als Professional maar Greetech switches i.p.v. Cherry) en de TKL versies (eveneens Greetech switches).

Maar persoonlijk zou ik een Pok3r met zwarte alu case en zwarte blanco PBT keycaps ook een prima match vinden bij een MacBook en een Dell scherm.

Echter heb ik nu een aantal behoorlijk verschillende keyboards genoemd met verschillende eigenschappen en verschillende prijzen, en kan elk van die borden afvallen op basis van een wens of eis waar we nu geen weet van hebben. Wil je wel/geen backlight? Cherry of Costar stabilizers? Wil je per se Cherry MX Clear (of een andere semi-obscure switch)? Wil je fullsize, TKL, 75%, 60%? Op dit moment vertel je ons alleen dat je een mechanisch keyboard wilt dat mooi is en goed staat bij je Mac, en je lijkt een aversie te hebben tegen 'de bekende merken' (welke merken zijn dat?).
Sorry dat ik niet duidelijk hebt uitgelegd wat mijn eisen zijn. Zoals hierboven aangegeven aluminium silver met brown switches als het zou kunnen daarbij natuurlijk ook RGB en ik ga het gebruiken voor games en typ werk. Ik zou geen full size keyboard willen aangezien mijn bureau niet zo lang en groot is heb ik hem het liefst compact dus 75% 60%. Ik heb het liefst zilver aluminium omdat het netter uitbrengt in mijn kamer. Het moet passen bij me silver wit setup een beetje zwart mag er natuurlijk bij. Bedankt voor je input ik zal kijken naar de genoemde mechanische toetsenborden hierboven en kom er later op terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2016 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karliboe
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:25:
Op de UK site van Amazon vind je de wat meer niche keyboard merken zoals vortex, ducky, realforce, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ducky is geen niche merk meer hoor, is op verschillende plaatsen in Nederland verkrijgbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vortex heeft hele mooie silvere met witte keycaps zijn er meerdere silveren modellen van andere merken bij ducky heb ik er geen een gezien dan alleen de mini maar dat vindt ik niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ducky, maar dat mag toch wel bekend zijn neem ik aan, is goed verkrijgbaar in Nederland.
O.a. hier: https://mechanicalkeyboards.nl

Daar heb ik zelf, geruimte tijd geleden, ook een Ducky DK2108S (MX brown) gekocht. En inmiddels ben ik er wel achter wat HET grootste nadeel van zo'n Ducky is.... het is gewoon erg goed en betrouwbaar. ;) Kan er niet over zagen of zeuren. >:)
Die dingen gaan gewoon heel lang mee. Geen excuus om iets nieuws te kopen. :+ Dit is echt de allereerste keer dat ik zo'n kwaliteitsproduct met het label "Made in China" heb gezien.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ehtweak schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:25:
Ducky, maar dat mag toch wel bekend zijn neem ik aan, is goed verkrijgbaar in Nederland.
O.a. hier: https://mechanicalkeyboards.nl

Daar heb ik zelf, geruimte tijd geleden, ook een Ducky DK2108S (MX brown) gekocht. En inmiddels ben ik er wel achter wat HET grootste nadeel van zo'n Ducky is.... het is gewoon erg goed en betrouwbaar. ;) Kan er niet over zagen of zeuren. >:)
Die dingen gaan gewoon heel lang mee. Geen excuus om iets nieuws te kopen. :+ Dit is echt de allereerste keer dat ik zo'n kwaliteitsproduct met het label "Made in China" heb gezien.
Jup. Pracht dingen voor het geld, voor als je gewoon een "normaal" ogende plank wilt die het gewoon goed doet.

Ducky, Filco, Tex & Das, daar kijk ik tegenwoordig standaard naar als ik gewoon een normaal goed keyboard wil.

Alternate / MKH leveren ze zonder problemen aan je voor een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik weet nog wel een nadeel van Ducky, je krijgt er spijt van als je 'm verkoopt voordat 'ie versleten is . . . :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-10 14:24

skoozie

SCSI

Mijn slechte aanvaring met Ducky is dat ik de Legend gekocht had, omdat hij zo fijn is merkte je wat voor een flut spul die werk toetsenborden zijn dus nam ik hem maar mee naar kantoor. Echter is deze zwaarder dan mijn laptop. Dus heb ik een CM Storm QF TK er naast moeten kopen, welke wél in mijn tas past en welke niet zo zwaar is >:)

dure hobby... :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:21

vhal

ಠ_ಠ

Sinds vandaag heb ik onderstaande toetsenbord ( CM QF Rapid i) ter vervanging van mijn Logitech G510 die een doorgeknaagd snoer had door onze kat.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XE1oHQNlXf57GUDLpWSbczSb/full.jpg

In de winkel stonden er een aantal toetsenborden met diverse mechanische switches. De blauwe werd het niet, zelfs in de winkel vond ik ze al teveel herrie maken. Even de rode getest maar door het gemis van feedback had ik het idee dat deze niet veel anders aanvoelde dan mijn oude G510. Uiteindelijk voor de bruine gekozen die naar mijn gevoel een prima all-rounder is.

Ik moet er nog wel aan wennen, daarnaast hoop ik dat ik het numerieke gedeelte niet gaat missen (al is een compact toetsenbord wel fijn). De USB-kabel aansluiting -die blijkbaar nu naar links gaat ipv rechts - kon m.i. netter, ik had deze liever ergens in het midden gehad of onder het toetsenbord. Nog even getwijfeld over een Ducky Legend die ik zag staan maar dit werd toch te gek qua prijs en men had alleen de rode/blauwe op voorraad.

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 04-02-2016 13:58 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karliboe
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
MiBe schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 02:10:
Ducky is geen niche merk meer hoor, is op verschillende plaatsen in Nederland verkrijgbaar ;)
Op Belgische websites heb ik eigenlijk nog niet veel Ducky gezien, enige die ik kan noemen is Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

vhal schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:54:
Sinds vandaag heb ik onderstaande toetsenbord ( CM QF Rapid i) ter vervanging van mijn Logitech G510 die een doorgeknaagd snoer had door onze kat.

[afbeelding]

Ik moet er nog wel aan wennen, daarnaast hoop ik dat ik het numerieke gedeelte niet gaat missen (al is een compact toetsenbord wel fijn). De USB-kabel aansluiting -die blijkbaar nu naar links gaat ipv rechts - kon m.i. netter, ik had deze liever ergens in het midden gehad of onder het toetsenbord.
Mijn CM QF TK heeft de USB aansluting onder in 't midden met de mogelijkheid om de kabel rechtdoor, links of rechts te laten lopen. Vreemd dat het bij jouw TKL op deze manier is gedaan. Het is wel een lekker bordje, al vind ik voor kantoor 'm meer geluid maken dan m'n Ducky TKL met MX Black. Voor beide heb ik, zoals eerder gemeld, de transparante o-ringen gekocht. Nu wachten totdat ze binnen zijn.
Overigens mis ik daar het nummeriek deel toch wel en heb hiervoor een apart keypad gehaald die ik dan aansluit als ik bij online banking aanmeld. De enter op de hoek gebruik ik eigenlijk ook redelijk vaak, en dat gaat niet goed als je een TKL hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

vhal schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:54:

Ik moet er nog wel aan wennen, daarnaast hoop ik dat ik het numerieke gedeelte niet gaat missen (al is een compact toetsenbord wel fijn). De USB-kabel aansluiting -die blijkbaar nu naar links gaat ipv rechts - kon m.i. netter, ik had deze liever ergens in het midden gehad of onder het toetsenbord. Nog even getwijfeld over een Ducky Legend die ik zag staan maar dit werd toch te gek qua prijs en men had alleen de rode/blauwe op voorraad.
Ik weet het niet zeker, maar is dit niet gewoon een micro-USB naar USB kabeltje?
Dan heb je voor een tientje gewoon een rechte kabel.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Hero of Time schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:15:
[...]

Mijn CM QF TK heeft de USB aansluting onder in 't midden met de mogelijkheid om de kabel rechtdoor, links of rechts te laten lopen. Vreemd dat het bij jouw TKL op deze manier is gedaan. Het is wel een lekker bordje, al vind ik voor kantoor 'm meer geluid maken dan m'n Ducky TKL met MX Black. Voor beide heb ik, zoals eerder gemeld, de transparante o-ringen gekocht. Nu wachten totdat ze binnen zijn.
Overigens mis ik daar het nummeriek deel toch wel en heb hiervoor een apart keypad gehaald die ik dan aansluit als ik bij online banking aanmeld. De enter op de hoek gebruik ik eigenlijk ook redelijk vaak, en dat gaat niet goed als je een TKL hebt. :P
Ik heb getwijfeld tussen deze en de TK, mede dankzij het numerieke gedeelte. De TK is iets groter dan de Rapid-i, al scheelt het niet veel. De kabelmanagement van de TK vind ik wel beter geslaagd maar ach...zo is er altijd wel wat.

Wel denk ik er over om even wat o-ringen te bestellen. Voor de prijs hoef je het niet te laten.
Jeroenneman schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:22:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar is dit niet gewoon een micro-USB naar USB kabeltje?
Dan heb je voor een tientje gewoon een rechte kabel.
Klopt, deze is ook afneembaar. Ik zag in een review op tweakers dat deze naar rechts gaat. Blijkbaar hebben ze dit in een latere versie dus aangepast zodat hij naar links gaat. 8)7 Maar een rechte micro-usb kabel is zo gehaald.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Let erop dat je geen micro, maar mini neemt. Het past anders nogal lastig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Hero of Time schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:26:
Let erop dat je geen micro, maar mini neemt. Het past anders nogal lastig. ;)
uhm,...micro :+

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FJ0IPBNOgraFdOYEc5DdrxYh/full.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

vhal schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:10:
[...]

Ik heb getwijfeld tussen deze en de TK, mede dankzij het numerieke gedeelte. De TK is iets groter dan de Rapid-i, al scheelt het niet veel. De kabelmanagement van de TK vind ik wel beter geslaagd maar ach...zo is er altijd wel wat.

Wel denk ik er over om even wat o-ringen te bestellen. Voor de prijs hoef je het niet te laten.

[...]

Klopt, deze is ook afneembaar. Ik zag in een review op tweakers dat deze naar rechts gaat. Blijkbaar hebben ze dit in een latere versie dus aangepast zodat hij naar links gaat. 8)7 Maar een rechte micro-usb kabel is zo gehaald.
http://www.modders-inc.co...s/image//2014/05/a00b.jpg

En blijkbaar dus ook een tijd met een rechte connector 8)7

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ah, mijne hebben mini. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

CM houdt het afwisselend :P

Zojuist heb ik een kleine samenvatting getikt voor het werk. Ik moet nog wel wennen maar het typt wel vrij consequent. Wel maak ik meer tikfoutjes en de aanslagen per minuut ligt nog een stuk lager. Het verschil tussen een bottoming en een correcte aanslag is wel merkbaar in diverse opzichten. Het geluid valt mij alleszins mee, mijn vrouw klaagt nog niet :P

De diverse LED-modi zijn wel grappig om eens te zien maar ik vraag mij af welke ziel de modus gebruikt waar na een toetsaanslag ALLE naastgelegen toetsen oplichten over de gehele breedte en hoogte 8)7 Saturday Night Fever komt er nog net niet uit zeg maar...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

vhal schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:37:
[...]

De diverse LED-modi zijn wel grappig om eens te zien maar ik vraag mij af welke ziel de modus gebruikt waar na een toetsaanslag ALLE naastgelegen toetsen oplichten over de gehele breedte en hoogte 8)7 Saturday Night Fever komt er nog net niet uit zeg maar...
Ik heb op mijn Ducky standaard de backlight uit staan. Ik heb de alfanumerieke keycaps vervangen door grijze Ducky caps met 'etched' karakters. Als gevolg kan je zonder backlight vrijwel niet zien wat er op de toets staat, en dat is bewust. Noem het de 'fietsen-met-zijwieltjes' versie van een blanco keyboard :P

Wanneer een van mijn collega's weer eens klaagt over 'dat herrie apparaat' (want MX Blue), gaat het ding nog wel eens in disco mode, waarbij je dus een hoop herrie combineert met een hoop geknipper :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-10 19:18
Logitech heeft de G810 Orion Spectrum aangekondigd, een toetsenbord voor gamers met mechanische switches. Het apparaat moet nog deze maand verkrijgbaar zijn in Europa, voor een adviesprijs van 189 euro.

Volgens het bedrijf wordt er gebruikgemaakt van de Romer G-switches die aanslagen 25 procent sneller moeten verwerken dan gangbare mechanische switches, en die Logitech ook al gebruikte voor andere gamingtoetsenborden. De G810 Orion Spectrum heeft verder verlichting op de knoppen die 16,7 miljoen kleuren in het rgb-spectrum kan weergeven. De verlichting kan per knop afzonderlijk worden aangestuurd, waardoor bijvoorbeeld knoppen voor bepaalde games 'gemarkeerd' kunnen worden
bron:nieuws: Logitech kondigt G810 Orion Spectrum-toetsenbord aan

Iemand hier ervaring met Romer G-switches? Ik kan "25% sneller" niet echt op waarde schatten namelijk. Is dat te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Misschien bedoelen ze dat de toetsactivatie sneller geregistreerd wordt dan een rubber dome toets, die 25% sneller kreet lijkt me een beetje marketing geklets.

De Romer G's zijn best redelijke switches, en voor een mechanische switch heel stil. Wel zit er soms een heel zacht 'pling' geluidje in wat mij wel een beetje irriteerde (als ik een keertje zonder geluid typte). Wmb zijn de Romer-G's best ok en beslist veel fijner dan rubber dome's maar mijn persoonlijke voorkeur ging toch terug naar Cherry's.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oblivion11
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 09:56
Ik heb momenteel een Corsair K70 met brown switches en ben er wel erg tevreden mee. Ik ben nu op zoek naar TKL model, vind dit net iets prettiger werken.

Ik had al gekeken naar de Corsair K65 RGB. Deze zou ideaal zijn, beantwoordt aan al mijn wensen, alleen is deze enkel met red switches te krijgen :(

De CM QF Rapid-I ziet er ook interessant uit, maar deze heeft geen polssteun.

Heb ook nog wat rondgekeken bij andere merken maar nog niets gevonden wat volledig aansluit met hetgene dat ik zoek. Iemand enige suggesties?

Welke lay-out wil je?
TKL

Wil je backlight?
Rood en/of wit, RGB is ook ok

Brown

Wat je is je budget?
Max 200euro

Wil je macro toetsen?
Neen

Doel van het keyboard?
75% gaming, 25% typen

Een bijkomende vereiste is een polssteun.
Afzonderlijke volumeknoppen/wiel vind ik ook erg handig, maar is op zich geen vereiste.

[ Voor 6% gewijzigd door Oblivion11 op 05-02-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:15
botoo schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:10:
Misschien bedoelen ze dat de toetsactivatie sneller geregistreerd wordt dan een rubber dome toets, die 25% sneller kreet lijkt me een beetje marketing geklets.

De Romer G's zijn best redelijke switches, en voor een mechanische switch heel stil. Wel zit er soms een heel zacht 'pling' geluidje in wat mij wel een beetje irriteerde (als ik een keertje zonder geluid typte). Wmb zijn de Romer-G's best ok en beslist veel fijner dan rubber dome's maar mijn persoonlijke voorkeur ging toch terug naar Cherry's.
Ik heb een G410, ook met Romer-G switches en vind het perfect. Heb verder geen ervaring met andere mechanische toetsenborden maar hij bevalt iig prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Oblivion11 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:40:
Ik heb momenteel een Corsair K70 met brown switches en ben er wel erg tevreden mee. Ik ben nu op zoek naar TKL model, vind dit net iets prettiger werken.

Ik had al gekeken naar de Corsair K65 RGB. Deze zou ideaal zijn, beantwoordt aan al mijn wensen, alleen is deze enkel met red switches te krijgen :(

Heb ook nog wat rondgekeken bij andere merken maar nog niets gevonden wat volledig aansluit met hetgene dat ik zoek. Iemand enige suggesties?

Welke lay-out wil je?
TKL

Wil je backlight?

Brown

Wat je is je budget?
Max 200euro

Wil je macro toetsen?
Neen

Doel van het keyboard?
75% gaming, 25% typen

Afzonderlijke volumeknoppen/wiel vind ik ook erg handig, maar is op zich geen vereiste.
Ducky Shine 3 TKL of KBP V80. Beide zijn beschikbaar met MX Brown, met rode backlight (Ducky) of RB backlight (KBP), hebben mediakeys (Fn), en kosten minder dan 200 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:05
Weet iemand een fijne polssteun voor een ducky shine 5. De orginele ducky is nergens te krijgen of iemand moet toevallig nog wat weten.😀.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik heb mijn lederen Ducky polssteun destijds bij mechanicalkeyboards.nl gekocht maar die lijkt 'm momenteel ook niet meer in het assortiment te hebben, 't is wel een hele fijne polssteun pic.

Je moet er van houden maar deze is imho erg mooi

Afbeeldingslocatie: https://7b5e4e1fc3294ff2be7493099528a24f.objectstore.eu/mechanicalkeyboards/medialibrary/2015/01/9V2ubieUHCpr.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oblivion11 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:40:

Welke lay-out wil je?
TKL

Wil je backlight?

Brown

Wat je is je budget?
Max 200euro

Wil je macro toetsen?
Neen

Doel van het keyboard?
75% gaming, 25% typen

Als je de polssteun als eis laat vallen (die kun je immers ook los krijgen) zijn de Ducky Shine 3 TKL en KBP V80 die Whieee reeds noemde goede mogelijkheden. Je zou ook nog naar de WASD Code 87 kunnen kijken, die schijnt er tegenwoordig ook met Cherry MX Brown switches te zijn. Die zal je dan wel moeten importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik had deze al eerder gemeld maar wie nog naar een niet al te duur KB met stevige blue switches (Gaote switch/Otemu switch*) op zoek is.

Op Amazon.co,uk is nog steeds de: HAVIT "Magic Eagle" HV-KB366L RGB Backlit Wired Mechanical Keyboard {US Layout} with Blue Switches beschikbaar. Prijs 50 GBP.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/71JCie6aooL._SL1500_.jpg

Er is ook nog een versie met alleen blue leds voor 46 GBP (was eerst afgeprijsd naar 40 GBP).

Specs zijn ok, fullsize, US-layout, aluminium finish, de blues typen goed weg en gebouwd als een tank. Ik heb al een QPAD KB met browns maar die heeft voor de verlichting alleen blue leds. Ik zocht eigenlijk nog een betaalbaar KB met full colour leds voor mijn laptop en ik heb hem hiermee gevonden...

Pre voor mij was dat je de kleuren kon switchen. Keys met rode of witte leds lichten wat fijner op dan blauw in het donker.

Uitgebreide youtube review hier.

*Voor wie het exact wil weten, deze Gaote/Otemu blue switches hebben een actuation force van 80 cN. Je voelt en hoort hem duidelijk clicken bij het aanslaan. Hij is vergelijkbaar met een Cherry MX Green, actuation force 80-90 cN.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Op dit moment heb ik een Ducky Shine 3 met blue switches en groene leds. Deze heb ik zo'n 2 jaar, maar ik ben niet zo blij met de keuze die ik gemaakt heb. Ik had niet voor blauwe switches moeten gaan. Ik vind dit gewoonweg veel te veel lawaai maken, en zo fijn vind ik het nou ook weer niet typen. De browns of reds passen denk ik beter bij mij.

Ik twijfel tussen de volgende twee: de Corsair Strafe RGB en de Logitech G810 die eraan komt. Ik vind de keuze heel erg lastig. Wat zouden jullie doen?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Weet iemand of er mechanische toetsenborden zijn met een USB 3 hub ingebouwd? (behalve de osmium, want die mag ik binnenkort gaan weggooien na iets meer dan een jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Jirachi schreef op zondag 07 februari 2016 @ 00:16:
Ik twijfel tussen de volgende twee: de Corsair Strafe RGB en de Logitech G810 die eraan komt. Ik vind de keuze heel erg lastig. Wat zouden jullie doen?
Tsja, de 'nieuwe' Romer G 25% faster than!!1! of toch de bekende Cherry switches. Ik denk dat je de keuze hier op moet gaan bepalen...

Het omwisselen van caps wordt ook lastiger daar de vorm anders lijkt te zijn.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
vhal schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:03:
[...]

Tsja, de 'nieuwe' Romer G 25% faster than!!1! of toch de bekende Cherry switches. Ik denk dat je de keuze hier op moet gaan bepalen...

Het omwisselen van caps wordt ook lastiger daar de vorm anders lijkt te zijn.
Caps omwisselen zal ik sowieso niet aan beginnen. Verder schijnen die Romer switches wel fijn te zijn. Wat ik ook een grote pré van de G810 en tegelijk een grote misser van de Strafe RGB vind is dat de G810 een media geluidswieltje heeft en de Strafe RGB niet. Dat werkt echt ontzettend fijn. De Strafe RGB komt echter met een polssteun, dat heeft de G810 weer niet... Lastig.

[ Voor 6% gewijzigd door Montu op 07-02-2016 15:10 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jirachi schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:09:
[...]

Caps omwisselen zal ik sowieso niet aan beginnen. Verder schijnen die Romer switches wel fijn te zijn. Wat ik ook een grote pré van de G810 en tegelijk een grote misser van de Strafe RGB vind is dat de G810 een media geluidswieltje heeft en de Strafe RGB niet. Dat werkt echt ontzettend fijn. De Strafe RGB komt echter met een polssteun, dat heeft de G810 weer niet... Lastig.
Makkelijk Strafe. Vanwege de looks. Vind sowieso al die overdreven gamingtoetsenborden vrij lelijk. Heb nu ook een Corsair K60 maar wil straks een Das Keyboard 4 Pro. Mediatoetsen maar toch een redelijk ingetogen look en cherry's. *O* :P

Enige reden ook dat ik een K60 heb was de prijs en de fullsize media controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 15:18
Touchdomex schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:13:
[...]

Vind sowieso al die overdreven gamingtoetsenborden vrij lelijk.
Eens, maar ik vind de Strafe en de G810 beide redelijk ingetogen eerlijk gezegd. Ik ga vrijwel zeker voor de laatste, maar dan moet ie wel eerst wat in prijs zakken. De G910 staat momenteel voor 159 in de pricewatch, dan wordt het me toch een beetje te gortig om voor "het model daaronder" 30 Euro meer te betalen.

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Jirnsum schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:37:
[...]

Eens, maar ik vind de Strafe en de G810 beide redelijk ingetogen eerlijk gezegd. Ik ga vrijwel zeker voor de laatste, maar dan moet ie wel eerst wat in prijs zakken. De G910 staat momenteel voor 159 in de pricewatch, dan wordt het me toch een beetje te gortig om voor "het model daaronder" 30 Euro meer te betalen.
Hmm, daar heb je wel een punt... Misschien dat ik dan ook nog even wacht :(

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

init6 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 10:40:
Weet iemand of er mechanische toetsenborden zijn met een USB 3 hub ingebouwd? (behalve de osmium, want die mag ik binnenkort gaan weggooien na iets meer dan een jaar)
De fullsize versie van de Das Keyboard 4 heeft 2x USB3.0 ingebouwd. De 4C (TKL) versie heeft 2x USB2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-10 09:33
Hallo tweakers,

Momenteel ben ik in het bezit van een razer deathstalker.
Dit bord heeft chiclet toetsen, dus rubber membraan met een aanslag van 2 mm

Heb dit board 2 jaar geleden aangeschaft en het begint nu kuren te vertonen zoals toetsen die vast zitten ondanks schoonmaken.
En sinds ik windows 10 gebruik heeft de razer software gekke kuren zoals plakkende toetsen.

Nu wil ik graag overstappen op een nieuw board wat hopelijk niet na 2 jaar afgeschreven is.
Ik typ niet vaak grote stukken tekst, kleine stukjes code tijdens hobbyen.
Games die ik speel zijn voornamelijk FPS games
Dus mijn keuze is gevallen op een mechanisch board met cherry MX red switches, mischien zelf o-ringen plaatsen zodat de toets aanslag wat korter wordt (ivm. de 2 mm die ik nu gewend ben).

Backlit keys zijn een pre voor mij, zolang het maar geen rode verlichting is.

Een polssteun vind ik fijn werken begrijp dat deze ook apart gekocht kunnen worden, is dit een universele maat?

Welke lay-out wil je?
US 104 (gebruik naast pc een macbook gekocht in USA, wil graag de zelfde layout + numbpad + optioneel media toetsen) .
Wil je backlight?
Ja geen rode.
De plank het liefst zwart of donker.
Cherry MX red.
Wat je is je budget?
Hoop onder de 200 euro te blijven, als er goedkopere alternatieve zijn die minimaal even goed zijn, is dat altijd meegenomen.
Wil je macro toetsen?
Niet perse aparte toetsen maar wel gebruik maken van macro's.
Doel van het keyboard?
FPS gamen,
Mail beantwoorden en zo nu en dan grote stukken tekst typen.
gebruik met zowel OSX als windows
Welk merk wil je absoluut niet gebruiken?
Razer, ivm met de software.
mad catz ivm design

Wat weet je al?
cm storm quickfire XTI red switch - Lijkt mij helemaal perfect maar is nergens te vinden
SGK-4060-KKCR1

corsair K70 MX red blue LED - Is helaas nergens te krijgen of voor dezelfde prijs als de RGB versie via amazon.com, heeft media toetsen
CH-9000085-NA - oude model
CH-9000117-NA - nieuwe model

corsair gaming k70 rgb mx red lijkt mij overkill maar maar is de enige versie van dit board dat beschikbaar is zonder rode LEDs. heeft media toetsen.

Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Red ziet er vrij compleet uit.

Ducky shine 4 red dual LED - niet te krijgen in de zwarte uitvoering, recensies zijn niet uitsluitend lovend

Ducky Shine 5 (MX Red) - Lees hierover zeer goede recensies, geen polssteun.

Roccat Ryos MK Pro (Cherry Red) - Ziet er ook compleet uit, heeft 30+8 nkey rollover ga ik hier last van hebben?
vrienden hebben weleens roccat instrumenten gehad maar deze waren hier absoluut niet over te spreken.

Zitten er in dit rijtje grote afraders of aanraders?
Zijn er buiten dit rijtje nog grote aanraders/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
nldbobg schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:31:
Hallo tweakers,

Momenteel ben ik in het bezit van een razer deathstalker.
Dit bord heeft chiclet toetsen, dus rubber membraan met een aanslag van 2 mm

Heb dit board 2 jaar geleden aangeschaft en het begint nu kuren te vertonen zoals toetsen die vast zitten ondanks schoonmaken.
En sinds ik windows 10 gebruik heeft de razer software gekke kuren zoals plakkende toetsen.

Nu wil ik graag overstappen op een nieuw board wat hopelijk niet na 2 jaar afgeschreven is.
Ik typ niet vaak grote stukken tekst, kleine stukjes code tijdens hobbyen.
Games die ik speel zijn voornamelijk FPS games
Dus mijn keuze is gevallen op een mechanisch board met cherry MX red switches, mischien zelf o-ringen plaatsen zodat de toets aanslag wat korter wordt (ivm. de 2 mm die ik nu gewend ben).

Backlit keys zijn een pre voor mij, zolang het maar geen rode verlichting is.

Een polssteun vind ik fijn werken begrijp dat deze ook apart gekocht kunnen worden, is dit een universele maat?

Welke lay-out wil je?
US 104 (gebruik naast pc een macbook gekocht in USA, wil graag de zelfde layout + numbpad + optioneel media toetsen) .
Wil je backlight?
Ja geen rode.
De plank het liefst zwart of donker.
Cherry MX red.
Wat je is je budget?
Hoop onder de 200 euro te blijven, als er goedkopere alternatieve zijn die minimaal even goed zijn, is dat altijd meegenomen.
Wil je macro toetsen?
Niet perse aparte toetsen maar wel gebruik maken van macro's.
Doel van het keyboard?
FPS gamen,
Mail beantwoorden en zo nu en dan grote stukken tekst typen.
gebruik met zowel OSX als windows
Welk merk wil je absoluut niet gebruiken?
Razer, ivm met de software.
mad catz ivm design

Wat weet je al?
cm storm quickfire XTI red switch - Lijkt mij helemaal perfect maar is nergens te vinden
SGK-4060-KKCR1

corsair K70 MX red blue LED - Is helaas nergens te krijgen of voor dezelfde prijs als de RGB versie via amazon.com, heeft media toetsen
CH-9000085-NA - oude model
CH-9000117-NA - nieuwe model

corsair gaming k70 rgb mx red lijkt mij overkill maar maar is de enige versie van dit board dat beschikbaar is zonder rode LEDs. heeft media toetsen.

Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Red ziet er vrij compleet uit.

Ducky shine 4 red dual LED - niet te krijgen in de zwarte uitvoering, recensies zijn niet uitsluitend lovend

Ducky Shine 5 (MX Red) - Lees hierover zeer goede recensies, geen polssteun.

Roccat Ryos MK Pro (Cherry Red) - Ziet er ook compleet uit, heeft 30+8 nkey rollover ga ik hier last van hebben?
vrienden hebben weleens roccat instrumenten gehad maar deze waren hier absoluut niet over te spreken.

Zitten er in dit rijtje grote afraders of aanraders?
Zijn er buiten dit rijtje nog grote aanraders/tips?
Ik raad je aan ook even te kijken naar de Logitech G810 die vanaf woensdag te verkrijgen is. Dit is ook een mech toetsenbord, maar maakt niet gebruik van de Cherry MX switches maar van de Romer G. Deze schijnen speciaal voor het gamen ontwikkelt te zijn, en schijnen ook fijn te zijn voor typwerk. Hebben verder ook een veel lager actuatiepunt (1.5 mm). RGB leds, media control zijn ook aanwezig en ziet er verder heel strak uit. Je krijgt er ook The Division bij. :)

Waarschijnlijk ga ik ook voor deze ter vervanging van mij Ducky Shine 3 Blue Switches (vind de blauwe switches totaal niet fijn, en ben uitgekeken op de groene leds)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Iemand enig idee wat een realistische prijs voor de G810 gaat zijn? Logitech qua merk altijd goed bevallen. Ben nu opzoek naar een geschikt eerste mechanisch tobo. Qua kleuren ledjes boeit het me allemaal weinig, maar wil wel dedicated media toetsen. 180 vind ik alleen erg veel geld voor een tobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
De G910 wordt door Logitech zelf verkocht voor 199 (189 zonder Division), en is op de pricewatch te krijgen voor 159 (met Division). Ik zou dus denken dat 149-159 ballpark voor de G810 is, maar tot nu toe heeft alleen Coolblue een prijs bekendgemaakt (van 189).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:15
Als je niets om het numpad geeft en die eigenlijk liever kwijt bent kun je ook voor de G410 gaan, die is een stuk goedkoper en heeft dezelfde romer-G switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sele
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03:26
hoe is dat eigenlijk met een keyboard werken zonder pols steun?ik heb nu de g15 maar ik leg het toetsenbord volledig plat ipv de 2steunen te gebruiken zo dat het toetsenbord een beetje kantelt naar boven.
ik heb wel intresse in die 810,bij de 910 vrees ik dat die polssteun niet groot genoeg is aan de rechter kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Pazienza schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:58:
Als je niets om het numpad geeft en die eigenlijk liever kwijt bent kun je ook voor de G410 gaan
Even naar de G410 gekeken, maar ik ben geen 16 meer en de stijl van dat toetsenbord spreekt me echt totaal niet aan. Daarnaast ook geen media toetsen en lijkt hij eigenlijk nog vrij groot voor een TKL. Reden dat ik de G810 wel interessant vind is omdat ik toch wel goede ervaringen met logitech altijd heb en ook een G13 + G700 gebruik. Vul toch het vragenlijstje maar even in, omdat na wat rondzoeken ik zelf toch niet echt iets geschikts heb gevonden.

Welke lay-out wil je?
Layout NL of ANSI. Heb nu NL, voorkeur gaat uit naar naar ANSI, maar als die niet verkrijgbaar is maakt het weinig uit. .

Wil je met of zonder numpad?
Zonder heeft voorkeur. Met kan, zolang met maar recht toe, recht aan is (Geen gekke vleugels aan de zijkant). Wel met media toetsen. Scrollwheel voor geluid heeft voorkeur boven knopjes.

Wil je backlight?
RGB (En helderheid instelbaar) of geen backlight. RGB is prima, zolang de meerprijs meevalt, maar één kleur boeit me weinig, dan heb ik liever zonder.

Brown.

Wat je is je budget?
100-150

Wil je macro toetsen?
Losse macro toetsen: Nee. Instelbare F-toetsen is wel een pré.

Doel van het keyboard?
Algemeen typewerk, programmeren en gamen

Wat weet je al?
Dat bijna alle TKL versies ook meteen de media toetsen schrappen. Zat bijvoorbeeld naar een Das Keyboard TKL te kijken, maar daar verdwijnen de media toetsen ook meteen. Zelfde geldt geloof ik voor de Duckys en in ieder geval ook voor de G410.

[ Voor 6% gewijzigd door Adanteh op 08-02-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10 20:10
Een TKL met dedicated mediatoetsen ben ik ook nog niet tegengekomen. maar de meeste hebben ze tegenwoordig wel met een fn/context knop combinatie. En anders kun je die ook zelf aanmaken met autohotkey, heb ik nu ook op mijn 20 jaar oude cherry gedaan en dat werkt goed.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ik heb even bij Coolblue nagevraagd of je het verschil terugrkijgt mocht een product later goedkoper worden, dat is het geval. :) Dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je te veel betaalt voor de G810.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
Jirachi schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:36:
Ik heb even bij Coolblue nagevraagd of je het verschil terugrkijgt mocht een product later goedkoper worden, dat is het geval. :) Dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je te veel betaalt voor de G810.
Dat zal zijn als je nu pre-ordered en tussen nu en release (woensdag) de prijs daalt. Lijkt me stug dat ze je het verschil terugbetalen als ie over een maandje 30Euro naar beneden kukelt ;)

Bol en Alternate en Informatique hebben allen 189 op de site inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Jirnsum schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:45:
[...]

Dat zal zijn als je nu pre-ordered en tussen nu en release (woensdag) de prijs daalt. Lijkt me stug dat ze je het verschil terugbetalen als ie over een maandje 30Euro naar beneden kukelt ;)

Bol en Alternate en Informatique hebben allen 189 op de site inmiddels
Lijkt me ook stug eigenlijk... Maar dit is wat ik kreeg:

Gaaf dat je aan het kijken bent voor dit toetsenbord, mooi is 'ie zeker! Nu hebben we inderdaad een prijsgarantie als de prijs zakt maar voor lijkt hij voor dit bedrag te blijven staan. Weet je zo voldoende of kan ik misschien nog iets voor je doen?

Groetjes,
Ilona van Coolblue

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:13
Afbeeldingslocatie: http://utensilia.tk/urzadzenia/compaq-mitsumi_kpq-e99ac-160648-101-dom/1.jpg

Compaq: kpq-e99 series oid.

Ik heb nog zo'n keyboard liggen typt heel erg fijn :)

Alleen het contrast is nogal afwijkend met muis, monitoren en Comp Kast in het zwart.

En zit al een poosje na te denken om het ding te plasti dippen oid.

Foto(s) maken voor de letters/tekens. Maar zoek nog een oplossing om de knoppen te kenmerken met wat ze doen. Slijtvast e.d.

Daarnaast weet ik ook niet of ik de knoppen individueel los kan trekken wel soort van geprobeerd alleen krijg het idee dat het vast zit aan de switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
Mooi projectje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Overal rond gekeken en kan eigenlijk niet vinden wat ik wil. Corsair K65 heeft in ieder geval dedicated volume knoppen op een tkl, maar alleen MX Reds. Zonder media knoppen op een tkl heb ik dan bijna nog liever een 75%. Die layout had ik op een laptop en beviel altijd redelijk goed, helaas niet echt goed verkrijgbaar. Nog even naar fullsize gekeken maar dat is me toch wat te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sele
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03:26
Dus binnen 2dagen kunnen we de eerste review van de g810 verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Mijn V80 TKL is onderweg maar inmiddels heb ik alweer een ander wensenlijstje :o Een poosje geleden heb ik een keytester gekocht en die staat onder handbereik op mijn bureau, gevolg is dat ik steeds met de MX green zit te spelen, dat is toch wel een heel erg fijne switch en dus wil ik nu een TKL met Cherry MX green . . .

Layout maakt me weinig uit.
TKL (80%) is een must.
Backlight minstens two-color, RGB nog beter maar geen dealbreaker.
Cherry MX green
Programmable keys om wat macro's te maken
Prijs maakt me in principe weinig uit

Wat weet ik al?
Dat het een hele lastige gaat worden om te vinden. De K Type komt in de buurt maar die lijken zich toe te spitsen op een eigen switch 'We won't be committing to a specific switch brand, but we will be committing to match the weights and feel of these types.' en geen vermelding van greens.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-10 09:33
Jirachi schreef op maandag 08 februari 2016 @ 00:14:
[...]

Ik raad je aan ook even te kijken naar de Logitech G810 die vanaf woensdag te verkrijgen is. Dit is ook een mech toetsenbord, maar maakt niet gebruik van de Cherry MX switches maar van de Romer G. Deze schijnen speciaal voor het gamen ontwikkelt te zijn, en schijnen ook fijn te zijn voor typwerk. Hebben verder ook een veel lager actuatiepunt (1.5 mm). RGB leds, media control zijn ook aanwezig en ziet er verder heel strak uit. Je krijgt er ook The Division bij. :)

Waarschijnlijk ga ik ook voor deze ter vervanging van mij Ducky Shine 3 Blue Switches (vind de blauwe switches totaal niet fijn, en ben uitgekeken op de groene leds)
Zal er eens een blik op werpen,
ik kan deze switches verder niet, heb ook niet verder gekeken dan de cherry reds.
Dus maar eens de specificaties op zoeken van dit type switches.

bedankt iig voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Leuk man, zo'n mechanisch toetsenbord @ home. Nu moet ik ook op het werk zo'n ding zien te regelen. :(
Momenteel heb ik het idee dat ik op een spons aan het typen ben... :X

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 09-02-2016 15:29 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
vhal schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:28:
Leuk man, zo'n mechanisch toetsenbord @ home. Nu moet ik ook op het werk zo'n ding zien te regelen. :(
Momenteel heb ik het idee dat ik op een spons aan het typen ben... :X
Dat probleem heb ik dus ook en mijn vrouw verklaard mij voor gek (logisch 8)7 ).

Dus ik loop telkens te zuilen met mijn Tobo van werk<>huis. Gelukkig een TKL met hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Khayma schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:34:
[...]

Dat probleem heb ik dus ook en mijn vrouw verklaard mij voor gek (logisch 8)7 ).

Dus ik loop telkens te zuilen met mijn Tobo van werk<>huis. Gelukkig een TKL met hoes.
Zo logisch vind ik dat niet eigenlijk ;)

Sterker nog, ik kan er eigenlijk niet bij hoe bedrijven zó kunnen bezuinigen op de 'human interface' punten van computer werkplekken: toetsenbord, muis, beeldscherm. Mensen die soms voor miljoenen aan business value opleveren door 8+ uur per dag achter een toetsenbord door te brengen, zoals ontwikkelaars en systeem engineers, die opgezadeld worden met een waardeloos (low-res TN) beeldscherm en een toetsenbord/muis combo die goedkoper is dan de gemiddelde lunch in de bedrijfskantine (en met een beetje pech evenveel voedingswaarde bevat).

Mijn vriendin begreep het overigens vrij snel. Ze heeft op behoorlijk niveau gefietst en begrijpt dus hoe belangrijk goed materiaal is, maar ook hoe persoonlijk materiaal kan zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:10

D4NG3R

kiwi

:)

Adanteh schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:06:
Overal rond gekeken en kan eigenlijk niet vinden wat ik wil. Corsair K65 heeft in ieder geval dedicated volume knoppen op een tkl, maar alleen MX Reds. Zonder media knoppen op een tkl heb ik dan bijna nog liever een 75%. Die layout had ik op een laptop en beviel altijd redelijk goed, helaas niet echt goed verkrijgbaar. Nog even naar fullsize gekeken maar dat is me toch wat te groot.
Vind je de fullsize versie (K70 welke wel in alle smaakjes te krijgen is) echt te groot? Het enige fysieke verschil is de aanwezigheid van het numpad, en dat voegt misschien een centimeter of 8 toe in de breedte.
vhal schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:28:
Al vind ik mechanische toetsenborden geweldig @ werk vond ik ze wat minder. Als programmeur zijnde typ je veel dus een collega had net als thuis op het werk ook een ramplank met blue's gekocht.

Na een paar dagen is hem toch vriendelijk verzocht een ander toetsenbord te halen zonder blue switches. :+

Ik stoor mij er zelf niet gigantisch aan, maar als je zelf geen gebruik maakt van blue's zijn ze gewoon veel en veel te luid, al helemaal in de open ruimtes waar gewerkt werd. Ik geloof dat hij uiteindelijk gesettled is op browns met stijve rubberen O ringetjes om ook de impact flink weg te werken, maar dat was mijn laatste werkdag daar dus daar heb ik weinig aandacht aan besteed.

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 09-02-2016 16:08 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Whieee schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:52:
[...]

Zo logisch vind ik dat niet eigenlijk ;)

Sterker nog, ik kan er eigenlijk niet bij hoe bedrijven zó kunnen bezuinigen op de 'human interface' punten van computer werkplekken: toetsenbord, muis, beeldscherm. Mensen die soms voor miljoenen aan business value opleveren door 8+ uur per dag achter een toetsenbord door te brengen, zoals ontwikkelaars en systeem engineers, die opgezadeld worden met een waardeloos (low-res TN) beeldscherm en een toetsenbord/muis combo die goedkoper is dan de gemiddelde lunch in de bedrijfskantine (en met een beetje pech evenveel voedingswaarde bevat).

Mijn vriendin begreep het overigens vrij snel. Ze heeft op behoorlijk niveau gefietst en begrijpt dus hoe belangrijk goed materiaal is, maar ook hoe persoonlijk materiaal kan zijn. ;)
Ze heeft zeker begrip voor dat ik zoiets aanschaf voor op mijn werk. Heb ook een mx master aangeschaft. Ze vind enkel nutteloos om ze ook aan te schaffen voor mijn iMac thuis. Dat is zeker logisch aangezien ik daar max 2 uur per dag achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
D4NG3R schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:00:
[...]
Vind je de fullsize versie (K70 welke wel in alle smaakjes te krijgen is) echt te groot? Het enige fysieke verschil is de aanwezigheid van het numpad, en dat voegt misschien een centimeter of 8 toe in de breedte.
Even gekeken naar de afmetingen, en gaat me inderdaad toch te groot zijn. Ik denk dat ik dedicated media toetsen maar uit het hoofd moet zetten. CODE keyboards hebben ze op page up/down knoppen wat er wel netjes uit ziet, maar hier niet fatsoenlijk te krijgen (Voor een acceptable prijs), dus ik ga wel wachten tot de Ducky One TKL uit is. Qua 75% rondgekeken maar dat is het ook allemaal net niet helaas en sowieso erg lastig verkrijgbaar.
Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.