Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-10 09:39
Jo0Lz schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:29:
[...]

Ik vind mijn K70 RGB Brown behoorlijk luid, maar ik vind het juist een leuk geluid. Wat iemand anders vind zal me een zorg zijn :D

Heb ook een normale K95 met MX Red, dat typt me dan weer net te licht, veel dubbele aanslagen, etc.
Tja dat heb je als je een gedeelde kamer hebt, dan moet ik rekening houden met een ander. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0Lz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-12-2024

Jo0Lz

Lick the box!

gertjanw1993 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:32:
[...]

Tja dat heb je als je een gedeelde kamer hebt, dan moet ik rekening houden met een ander. :)
Haha, snap ik; ik was maar aan 't grappen. :+

Twitch | YouTube | Jo0Lz#2351 | Steam | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
Jo0Lz schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:34:
[...]

Haha, snap ik; ik was maar aan 't grappen. :+
Iknow, nu nog een grappige oplossing :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Door het type behuizing maakt de K70 sowieso iets meer herrie dan de meeste andere toetsenborden, qua geluidsproductie zit er echter weinig verschil tussen MX Brown en Razer Orange. Een overstap van een Ducky Zero naar een Razer BlackWidow Chroma Stealth zal je dus geen merkbaar stiller toetsenbord opleveren, ook zal je er wat kwaliteit betreft op achteruit gaan. Als je een stiller toetsenbord wil hebben kun je beter kijken naar de Corsair Strafe met Cherry MX Silent switches of zelf o-rings in je huidige bord plaatsen.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
MiBe schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:36:
Door het type behuizing maakt de K70 sowieso iets meer herrie dan de meeste andere toetsenborden, qua geluidsproductie zit er echter weinig verschil tussen MX Brown en Razer Orange. Een overstap van een Ducky Zero naar een Razer BlackWidow Chroma Stealth zal je dus geen merkbaar stiller toetsenbord opleveren, ook zal je er wat kwaliteit betreft op achteruit gaan. Als je een stiller toetsenbord wil hebben kun je beter kijken naar de Corsair Strafe met Cherry MX Silent switches of zelf o-rings in je huidige bord plaatsen.
hmm, oke duidelijk. Dan maar op zoek naar o-rings. Zijn die alleen te koop bij WASD keyboards of ook in Nederland? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt ze het beste uit China halen, scheelt je een hoop geld ;)

Klik :)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
Ik heb net nog even zitten kijken naar de Strafe en de 2 reviews op tweakers gelezen. Dit is geen keyboard voor mij omdat ik erg blij ben met de MX brown switches.
Daarvan lees ik dan weer dat ik die beter niet kan combineren met o-rings want dan zou de bump weg zijn in het toetsenbord. Klopt dat?

[ Voor 9% gewijzigd door Mister_GJ op 14-01-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, de 'bump' zit op de helft van de 4 mm key travel. Zolang je ringetjes dus dunner zijn dan 2 mm, wat doorgaans het geval is, kom je die 'bump' dus wel degelijk tegen. Het is wel zo dat je keycaps travel verkleind wordt en de 'bump' dus niet meer halverwege zit maar vlak voor neerkomst op de o-ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-10 23:43
Ik ben compleet nieuw met mechanische toetsenborden, maar ik denk eraan een blackwidow chroma stealth te kopen. Voor €100 lijkt het me qua prijs kwaliteit verhouding de beste optie die ik nu heb. Ik heb ook erg tweezijdige meningen over de Kailh Brown switches gehoord. Aan de ene kant hoor ik dat het gewoon namaak browns zijn en niks mis mee is maar aan de andere kant hoor ik dat Kailh een stuk slechtere kwaliteit is. Denken jullie dat de blackwidow chroma stealth dan nog steeds een goede optie is of zal ik verder kijken?

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat ik in dit topic heb gelezen over de Kailh toetsen is dat ze niet erg consistent zijn. Als je een krachtmeter zou gebruiken, kan je afwijkende metingen krijgen op de toetsen, terwijl Cherry dat niet heeft. Hoeveel je hier van merkt is puur afhankelijk van de batch(es) die gebruikt zijn en hoe gevoelig je hiervoor bent.

Of vergis ik mij met een andere switch?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:20

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb sinds een paar maanden een Kailh Blue en een Outemu Blue toetsenbord naast elkaar in gebruik en ik heb hiervoor vele vele letters getiept op de originele Cherry Blue. Je voelt verschil tussen de drie, maar ik kan het niet omschrijven en ik ben er nog steeds niet uit welke van de twee niet-Cherry nou het prettigst tiept.

Het is in elk geval voor mij wel duidelijk dat de keycaps op zich ook een belangrijke rol spelen in de tiep-beleving en waarschijnlijk de leeftijd van mijn vingers ook.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:06
Een tijd geleden een Cherry toetsenbord "gered" van de sloop die op het werk weg gegooid zou worden, hij zat nog in de doos met het plastic nog om het snoer en ik kon het niet over m'n hart laten gaan dat dit toetsenbord nooit betypt zou worden.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/10TkCttBPF0e9OAHC1Iyz1lt/full.jpg
Het is een Cherry professional line met Cherry MY knoppen, welke goedkopere mx-red/black toetsen zijn. ze hebben wel een veer maar gebruiken een membraan contact om te registreren.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wQ0HyNg0U41mtOd0In0c2W4h/full.jpg
Ik weet nog niet helemaal wat ik er van vind, het typt op zich wel lekker (beter dan de 7 jaar oude g15) maar als ik geld uit zou geven aan een mechanische toetsenbord zou ik toch liever tactile switches hebben.
En ik wil het lcd scherm op de g15 eigenlijk niet missen O-)

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:39
markdm schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:17:
Ik ben compleet nieuw met mechanische toetsenborden, maar ik denk eraan een blackwidow chroma stealth te kopen. Voor €100 lijkt het me qua prijs kwaliteit verhouding de beste optie die ik nu heb. Ik heb ook erg tweezijdige meningen over de Kailh Brown switches gehoord. Aan de ene kant hoor ik dat het gewoon namaak browns zijn en niks mis mee is maar aan de andere kant hoor ik dat Kailh een stuk slechtere kwaliteit is. Denken jullie dat de blackwidow chroma stealth dan nog steeds een goede optie is of zal ik verder kijken?
Zelf heb ik vorig jaar ook de Blackwidow Chroma Stealth kunnen kopen en dit toetsenbord bevalt mij erg goed. Zeker door de korting is het een leuk toetsenbord, het is mijn eerste mechanische toetsenbord en nu zou ik niet meer terug willen. Enige minpunt vind ik dat je snel vlekken ziet, als je bijvoorbeeld een vinger op de matte behuizing zet. Maar verder wel een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown (Qwerty)

Weet iemand welke keys van de K 70 RGB Niet mechanisch zijn.
Zijn de Arrow keys wel mechanisch, want ik gebruik dat voor race games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclia
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-10 09:44
Panzer_V schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:02:
[...]

Ik heb zelf twee DAS'jes liggen thuis. Een Das 3 en een Das 4. Beiden met blue switches (ben verzot op het geluid :) ).

Zelf ben ik extreem tevreden met deze toetsenborden. De bouwkwaliteit is in mijn ogen superieur. Je krijgt echt value for bucks met een Das.

Wel is het zo dat een Das, op de afneembare en als liniaal te gebruiken verhoger, geen toeters en bellen heeft. Geen verlichting, geen macro toetsen, geen programmeerbare ditjes en datjes. Kortom...het is een toetsenbord, geen gadget.

Ik kan je de Das van harte aanbevelen. Via www.getdigital.de is deze snel en eenvoudig te bestellen (heb de mijne daar ook vandaan).
En zie daar weer een uitstekend positieve review. Het is zo wisselend! Lastig om op af te gaan. Misschien gewoon één kopen en kijken hoe het bevalt. Terugsturen kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

http://www.wasdkeyboards....-mechanical-keyboard.html
zou ik verkiezen boven een DAS, omdat bij de WASD de rechterbovenhoek niet zo raar uitpuilt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
markdm schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:17:
Mijn vriendin heeft precies dat toetsenbord en zelf vind ik het niet veel soeps. Voor minder geld kun je kwalitatief betere toetsenborden kopen, denk hierbij aan een Cooler Master QuickFire XT of Rapid-i. De 'bump' in de Razer Orange switches is amper voelbaar en ook qua consistentie is het niet om over naar huis te schrijven. Daarnaast zitten de aansluitingen aan de verkeerde kant (waar je als rechtshandige dus met je muis zit) en valt de algehele bouwkwaliteit tegen. Hij heeft geen standaard indeling waardoor ook keycaps wisselen beduidend lastiger is. Als je veel waarde hecht aan RGB-verlichting is het echter wel de goedkoopste optie.
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:58:
pricewatch: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown (Qwerty)

Weet iemand welke keys van de K 70 RGB Niet mechanisch zijn.
Zijn de Arrow keys wel mechanisch, want ik gebruik dat voor race games.
De Corsair K70 is volledig mechanisch, waarschijnlijk verwar je hem met de K60 en K90 ;)
Cyclia schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:32:
[...]

En zie daar weer een uitstekend positieve review. Het is zo wisselend! Lastig om op af te gaan. Misschien gewoon één kopen en kijken hoe het bevalt. Terugsturen kan altijd nog.
Kwalitatief is de Das een prima toetsenbord. Zelf zou ik hem niet snel kiezen, maar dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat ik het niet zo'n mooi toetsenbord vind in vergelijking met bijvoorbeeld een Filco, Ducky of WASD/Code. Als het design je niet tegenstaat denk ik echter niet dat dit toetsenbord je tegen zal vallen :)

[ Voor 31% gewijzigd door MiBe op 15-01-2016 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclia
  • Laatst online: 23-10 09:44
Integendeel. Is het leuke van smaken. De ene wilt een full-rgb keyboard met driehonderd functies, de andere is meer dan tevreden met een 60% full-black keyboard.

(sterker nog; stiekem al besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dat is ook leuk!

Maar ik las dat je een minimalistisch toetsenbord zocht en van alle alternatieven die hierboven genoemd worden, is de Das het minst minimalistisch, door z'n mediatoetsen.

Das heeft wel een soort iconische waarde op het gebied van toetsenborden, dankzij de eerdere versies die wel gewoon rechttoe-rechtaan waren. Daarnaast is het een van de weinige merken die zich ook bezighouden met specifieke Mac-versies van hun toetsenborden.

Met de modernere uitvoeringen zijn ze wel veel fans van het eerste uur kwijtgeraakt. Maar blijkbaar krijgen ze er ook weer nieuwe fans bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-10 21:15
[b][message=45595140,noline]

(sterker nog; stiekem al besteld)
Gefeliciteerd! Ik denk dat je veel jolijt aan de Das 4 zult beleven 😉

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-10 23:43
MiBe schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 00:15:
[...]

Mijn vriendin heeft precies dat toetsenbord en zelf vind ik het niet veel soeps. Voor minder geld kun je kwalitatief betere toetsenborden kopen, denk hierbij aan een Cooler Master QuickFire XT of Rapid-i. De 'bump' in de Razer Orange switches is amper voelbaar en ook qua consistentie is het niet om over naar huis te schrijven. Daarnaast zitten de aansluitingen aan de verkeerde kant (waar je als rechtshandige dus met je muis zit) en valt de algehele bouwkwaliteit tegen. Hij heeft geen standaard indeling waardoor ook keycaps wisselen beduidend lastiger is. Als je veel waarde hecht aan RGB-verlichting is het echter wel de goedkoopste optie.

[...]
Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik ben juist op de razer gekomen door de volgende criteria: backlight, Brown switches (ja oke neppe) en een numpad. Ik kan wel gewoon zonder rgb en met alleen een kleur verlichting.
Dan kom ik als alternatieven bij de volgende uit:

pricewatch: Corsair Vengeance K70 Black, Cherry MX Brown (US Layout)
Overal wel beter in, maar wel een stukje duurder. Ik twijvel ook over de rode belichting, aan de ene kant is dat minder vermoeiend voor je ogen maar aan de andere kant lijkt het me erg lelijk met mn logitech g502 muis.

pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)
Ook beter maar geen numpad. Ik vraag me af of dat zo'n super groot gemis wordt, maar ik gebruik dat namelijk wel af en toe.

pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Brown switch)
Zowel een numpad als backlight. Misschien dan wel een goede keuze.

pricewatch: Ducky Zero DK2108 (Cherry Brown)
Ik hoor veel goeds over de kwaliteit hiervan, maar geen verlichting.

-edit-
Ik kom er net achter dat razer 1 jaar garantie geeft en 4launch 2 jaar, begin nu wel meer te twijfelen.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loetn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-10 20:31

Loetn

All-time lurker

De cijfers op de pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) staan bovenaan ipv onderaan op de toetsen. Is dit een foutje op de foto of is dit werkelijk zo?

The best way to write secure and reliable applications. Write nothing; deploy nowhere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volotactus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:16
Dat is echt zo, in iedergeval bij mijn Trigger Z. Dat is gedaan omdat de led boven de switch zit. Zo is het nummer altijd goed verlicht.

[ Voor 8% gewijzigd door Volotactus op 15-01-2016 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0Lz

Jo0Lz

Lick the box!

Nostordici schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:51:
Mensen die nog een leuk mechanisch Razer toetsenbord willen kopen, kunnen morgen hun slag slaan met 50% korting in de Razer webshop. Zie dit topic voor de voorwaarden: Razer 50% korting (op alles) - Januari 2016
Mja, ben toch voor een headset gegaan :D
Toch bedankt voor de tip, zonder deze post was de hele actie waarschijnlijk aan m'n neus voorbij gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Laatst online: 11:39
Jo0Lz schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:23:
[...]

Mja, ben toch voor een headset gegaan :D
Toch bedankt voor de tip, zonder deze post was de hele actie waarschijnlijk aan m'n neus voorbij gegaan :P
Graag gedaan, het meeste was binnen 1 minuut uitverkocht :)
Zelf had ik het toetsenbord al en voor een Mamba gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0Lz

Jo0Lz

Lick the box!

Nostordici schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:26:
[...]

Graag gedaan, het meeste was binnen 1 minuut uitverkocht :)
Zelf had ik het toetsenbord al en voor een Mamba gegaan.
Oh echt? :D

De store zelf was wel snel en reageerde wel soepel. Was aan 't twijfelen tussen een keyboard en de headset. Maar heb al een K95 non RGB met Cherry MX Red en een K70 RGB met Cherry MX Blue. :)
B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-10 12:56
Nou ik had me gefixeerd op de blackwidow ulitmate 2016 en ook de stealth versie ervan maar om 10:15 waren die al out of stock... Wou stiekem wel toetsen-verlichting :P
Dus uiteindelijk heb ik de gewone blackwidow stealth genomen voor 60 euri... Als eerste gaming mechanische keyboard (op het werk al een zakelijke cherry)... We zien wel of het bevalt ipv mijn huidige G15(v2)....

hopsakee !
Dat verklaart ook meteen waarom ze out of stock waren, men maakt er meteen een handeltje van : V&A aangeboden: Razer BlackWidow Ultimate 2016 Stealth (Qwerty) *NIEUW*
Nee sorry, ik gun het dit soort mensen toch net niet... Maken diegenen die wel degelijk een dergelijk product willen aanschaffen om die echt te gebruiken geen kans :(

[ Voor 43% gewijzigd door TIGER79 op 15-01-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Geen zorgen er komt te zijner tijd wel weer een aanbieding en de vraag is of Razer nou echt dat waard is.

Ik had zelf ook even gekeken en wat mij vooral opviel was dat je voor extra features op zo'n Razer toetsenbord eerst bij installatie van de drivers moet inloggen bij Razer!?

Sorry, maar een keyboard of muis kopen en dan bij het installeren van de drivers horen dat je cloud storage nodig hebt voor je eigen settings gaat mij te ver.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nog een reden om dus geen Razer meuk te nemen, vooral als je iets wilt aanpassen en je geen Windows draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga eindelijk ervaren hoe het is om te leven met een mechanisch toetsenbord. Ik vrees dat ik er weer een accessoire bij heb waar voortaan geen compromissen meer mogelijk zijn :P

Dat gedoe met Razer Synapse is overigens inderdaad bloedirritant, maar aangezien dat al draait voor mijn muis kan een toetsenbord er ook nog wel bij. Je kunt het na de eerste keer gelukkig wel permanent blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar het is juist de eerste keer dat zoveel gezeik en problemen oplevert. Dat de boel daarna offline gaat is dan niet meer zo boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
Nog een reden om dus geen Razer meuk te nemen
Is er nog een valide alternatief voor een dergelijke aanbiedingsprijs (60 euro voor een blackwidow stealth) dan ? Want dan heb ik niet goed genoeg gezocht / ingelezen :(
Het liefst dus geen compacte versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor dat bedrag ga je dat niet redden, goedkoopste alternatief is de QuickFire XT voor rond de 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:59
Waarom ga je niet voor een 2e hands tobo? Zo heb ik mijn CM storm voor 45 via MP Tweakers V&A. Tikt heerlijk en als deze doodvalt dan koop ik wel een kwalitatief ding. Je moet ook kijken wat voor switches je wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door Khayma op 15-01-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
ik had al tweedehands gekeken maar zag helemaal niets interessants in een soortgelijke prijssegment....
De quickfire had ik al opgemerkt, maar 88 incl verzending tegenover 60 incl verzending is toch een goeie 45% duurder...

[ Voor 37% gewijzigd door TIGER79 op 15-01-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-10-2024
Heb me ook maar een Razer Blackwidow aangeschaft. De klassieke zonder blacklight, ik werk/game toch nooit in het donker en ik weet de keys ondertussen wel uit mijn hoofd staan :-)

Ben eens benieuwd, eerste mechanical keyboard ooit... Zal waarschijnlijk wel beter zijn dan deze oude, logge, veeel te grote Logitech G11 met zo veel onnodige keys er op.

En ja, voor €60 kon ik het toch niet laten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiBe schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 00:15:
[...]

[...]

De Corsair K70 is volledig mechanisch, waarschijnlijk verwar je hem met de K60 en K90 ;)

[...]
Bedankt voor de reactie.
Ik heb hem reeds besteld en zal het vandaag nog ontvangen. Ben benieuwd, want na 7 jaren een Razer membraan KB, ben ik nu wel echt aan een solide upgrade toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, de Blackwidow is binnen. De eerste indruk qua bouwkwaliteit is erg goed. Het is een loeizwaar toetsenbord dat duidelijk van een andere klasse is dan het reguliere spul. Het matte zwart is prachtig en inderdaad erg besmettelijk, precies zoals verwacht.

Op het mechanische vlak twijfel ik nu toch wel erg of ik de juiste keuze heb gemaakt. Ik ben voor de Stealth gegaan, maar had misschien voor de gewone variant moeten keizen. Ik had op één of andere manier toch wel meer feedback verwacht, al is het misschien ook nog wel gewoon erg wennen. Dat er een extra rij macrotoetsen op zit waardoor ik er steeds een rij naast zit helpt ook niet erg :P
Hero of Time schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:51:
Maar het is juist de eerste keer dat zoveel gezeik en problemen oplevert. Dat de boel daarna offline gaat is dan niet meer zo boeiend.
Hoezo dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:40
Oe. Een nieuwe Das.
Ik heb nog de 'oude' Das Keyboard Model S, maar neig sterk om deze in te ruilen voor die 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, het heeft toegang tot de Razer cloud dienst nodig als je het programma de eerste keer start voor registratie van het product en het 'opslaan' van de instellingen. Als het programma daarna geen contact meer kan maken, zal het waarschijnlijk gebruik maken van cached informatie.
Dat is uiteraard als je met het programma iets aan je toetsenbord wilt aanpassen. Als je 'm gewoon aansluit en laat voor wat 't is, dan zal 't wel als een normaal toetsenbord werken. Maar wil je toch wat aanpassen en Razer heeft ondertussen de boel offline (want storing, failliet, noem maar wat), dan heb je gewoon vette pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hero of Time schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:27:

Nou, het heeft toegang tot de Razer cloud dienst nodig als je het programma de eerste keer start....
Hangen tegenwoordig zelfs *toetsenborden* al in de cloud?

Waar gaat het heen met de wereld? Het is een grote puinhoop aan het worden, of ik ben oud aan het worden. Of allebei. Sjeez... storinkje bij Razer, kun je je computer niet meer gebruiken als je pech hebt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Katsunami schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:47:
[...]

Hangen tegenwoordig zelfs *toetsenborden* al in de cloud?

Waar gaat het heen met de wereld? Het is een grote puinhoop aan het worden, of ik ben oud aan het worden. Of allebei. Sjeez... storinkje bij Razer, kun je je computer niet meer gebruiken als je pech hebt :p
Nee, als je nou de laatste paar reacties over Razer en hun software had gevolgd, had je kunnen lezen dat als je het programma wilt gebruiken om een functie wilt aanpassen zoals een macro toewijzen, dan ben je de sjaak als je 'm nog niet heb geactiveerd. Gewoon erin pluggen en typen zal vast wel gaan. Al had ik met de Cougar 700K dus de grootste hell in een non-Windows OS omdat 't prut ding vast liep (toetsenbord zelf dus, niet m'n computer) als ik geen standaard toets gebruikte (macro, helderheid, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
@ Katsunami
Gefeliciteerd, je bent oud. :)

Deze vorm van verplichte registratie is echt iets van de afgelopen jaren. Dat je bij Razer verplicht moet registreren om alle extra features van een input device als een muis of toetsenbord te gebruiken is toch echt nieuw voor mij.

In principe weet Razer precies hier mee op welke PC's en door wie hun toetsenbord, muis etc.. wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:27:
Nou, het heeft toegang tot de Razer cloud dienst nodig als je het programma de eerste keer start voor registratie van het product en het 'opslaan' van de instellingen. Als het programma daarna geen contact meer kan maken, zal het waarschijnlijk gebruik maken van cached informatie.
Dat is uiteraard als je met het programma iets aan je toetsenbord wilt aanpassen. Als je 'm gewoon aansluit en laat voor wat 't is, dan zal 't wel als een normaal toetsenbord werken. Maar wil je toch wat aanpassen en Razer heeft ondertussen de boel offline (want storing, failliet, noem maar wat), dan heb je gewoon vette pech.
Je kunt gewoon alles naar wens aanpassen. Het enige moment dat je verbinding moet maken is één keer bij het installeren van de software. Daarna kan je onbeperkt offline gebruik maken van de software en de instellingen. Uiteraard levert het mogelijk wel problemen op als je de boel opnieuw wilt installeren, omdat je dan opnieuw moet installeren, maar verder gelukkig niet.

Edit: het lijkt erop dat Razer in de nieuwe versie inderdaad aanpassingen in de trant van always online heeft gedaan. Dat valt wel weer te omzeilen, maar is op zichzelf redelijk onverteerbaar. Als ik dat van tevoren had geweten had ik wellicht nog eens goed nagedacht of Razer nog wel snapt waar het het mee bezig is.

Het valt overigens dus wel prima te fixen. Zelfs als Razer failliet gaat kan je er gelukkig dus nog wat mee.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaafvanHoute
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-05-2021
Ik wil niet de hele razer discussie ontregelen maar het is me dan toch eindelijk gelukt om een 60% te kopen :D dus nu is het wachten op postNL alleen waar zou ik in de tussentijd snel even wat keycaps kunnen kopen? Ik kan bijna niks vinden qua Nederlandse winkels, heeft iemand europese aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Europa is het aanbod nihil. Je kunt het beste Massdrop in de gaten houden als je het betaalbaar wil houden, dan komt het echter wel uit de Verenigde Staten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroo1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-02-2023
RaafvanHoute schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:26:
Ik wil niet de hele razer discussie ontregelen maar het is me dan toch eindelijk gelukt om een 60% te kopen :D dus nu is het wachten op postNL alleen waar zou ik in de tussentijd snel even wat keycaps kunnen kopen? Ik kan bijna niks vinden qua Nederlandse winkels, heeft iemand europese aanraders?
Hangt er toch wat vanaf wat voor keycaps je wilt. De meeste sets worden in Group Buys gedaan, dus "even snel wat keycaps kopen" zit er vaak niet in.

Je kan eens kijken op http://www.mechsupply.co.uk/products, Massdrop, en http://pimpmykeyboard.com is ook wel interessant om eens op te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:49:
[...]

Je kunt gewoon alles naar wens aanpassen. Het enige moment dat je verbinding moet maken is één keer bij het installeren van de software. Daarna kan je onbeperkt OFFLINE gebruik maken van de software en de instellingen. Uiteraard levert het mogelijk wel problemen op als je de boel opnieuw wilt installeren, omdat je dan opnieuw moet installeren, maar verder gelukkig niet.
Ehm, dat is exact wat ik zeg. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MiBe schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:16:
In Europa is het aanbod nihil. Je kunt het beste Massdrop in de gaten houden als je het betaalbaar wil houden, dan komt het echter wel uit de Verenigde Staten.
Massdrop is interessant en betaalbaar maar ik vind de keycaps toch wel prijzig.
Ik heb de Vortex Backlit Doubleshot PBT besteld, die vielen met $37,97 inclusief verzending nog wel mee.

Daarnaast twijfel ik al een paar dagen over de Granite DSA. Voor het ontwerp zoals op de foto's, dus met gekleurde modifiers, zijn ten minste drie packs nodig en dan wordt het ruim $90 inclusief verzendkosten. Daar komen nog de eventuele invoerkosten bij en gaat het totaalbedrag voor mij richting het belachelijke. Ruim honderd euro voor 61 bruikbare keycaps, hoe leuk ik ze ook vind, gaat iets te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verschilt inderdaad per set of ze relatief betaalbaar of gruwelijk duur zijn. Die Vortex caps die je hebt besteld zijn kwalitatief overigens behoorlijk goed, mooie dikke caps met een prettige structuur. Enige nadeel vond ik dat de witte variant wat last heeft van shine-through en het feit dat het OEM profile keycaps zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De 'gevorderde' gebruikers zullen de standaard keycaps van de Pok3r waarschijnlijk niet willen aanraken maar eigenlijk vind ik ze prima. Ik vind het gladde oppervlak fijner dan het ruwe van PBT. Alleen het font vind ik niet mooi en de extra opdruk van de standaard indeling is verwarrend nu ik wat Fn-combinaties heb aangepast.

Door veel te lezen heb ik mezelf laten overtuigen dat ik toch echt PBT keycaps moet :P

Het zal niet vergelijkbaar zijn, maar ik vond het bij het huidige assortiment van Logitech en Microsoft ook al jaren jammer dat het oppervlak van de toetsen zo ruw was. Vroeger waren ze allemaal glad, zoals de toetsen van m'n werklaptop (Lenovo T440s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat hangt helemaal van de versie af. De variant zonder achtergrondverlichting wordt met uitstekende keycaps geleverd naar mijn mening, zijn prima thick PBT keycaps. Die met achtergrondverlichting wordt met simpele ABS caps geleverd, die zijn inderdaad niet om over naar huis te schrijven.

Overigens zijn de Vortex caps die je nu besteld hebt voor PBT begrippen redelijk glad, beduidend gladder dan bijvoorbeeld de PBT keycaps van Keycool die juist een heel zanderige structuur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De Razer Lycosa Mirror (rubber dome) die ik had, had juist gladde toetsen. Dat vind ik weer vreselijk irritant, want het voelt net of je op een ingevet tobo aan het typen bent (zelfs na goed schoonmaken). Ik ben blij dat ik daar nu vanaf ben met m'n Ducky Shine 3 TKL. De CM Storm Quickfire TK voelt ook niet glad aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we het erop houden dat ik er niet van kon maken wat jij blijkbaar bedoelde te zeggen :+

Overigens klopt wat je zei in dat geval niet, zie mijn edit. Het is bij Synapse 2.0 blijkbaar wel een vereiste dat je altijd online bent. Bij de eerdere versies waar ik ervaring mee heb was dat nog niet het geval.

Daar valt met een simpele aanpassing overigens wel wat aan te doen, dus bij een faillissement kan je de drivers prima opnieuw installeren. Dat Razer verzint dat zoiets een goed idee is valt echter redelijk zot te noemen.
Hero of Time schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:01:
De Razer Lycosa Mirror (rubber dome) die ik had, had juist gladde toetsen. Dat vind ik weer vreselijk irritant, want het voelt net of je op een ingevet tobo aan het typen bent (zelfs na goed schoonmaken). Ik ben blij dat ik daar nu vanaf ben met m'n Ducky Shine 3 TKL. De CM Storm Quickfire TK voelt ook niet glad aan.
Met de mirror-editie kan je inderdaad gladde toetsen verwachten :P

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn geen normale gladde toetsen meer, die zijn gewoon glossy :P De meeste ABS keycaps zijn ook glad maar hebben op z'n minst een matte afwerking. Glossy toetsen (en schermen, behuizingen, etc) zijn vreselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:24:
Overigens klopt wat je zei in dat geval niet, zie mijn edit. Het is bij Synapse 2.0 blijkbaar wel een vereiste dat je altijd online bent. Bij de eerdere versies waar ik ervaring mee heb was dat nog niet het geval.

Daar valt met een simpele aanpassing overigens wel wat aan te doen, dus bij een faillissement kan je de drivers prima opnieuw installeren. Dat Razer verzint dat zoiets een goed idee is valt echter redelijk zot te noemen.
Ik zei alleen maar wat er hier door anderen was gezegd. Ik heb niets te maken met hun software, want die is toch al ruk omdat 't niet op Linux werkt. :P
[...]

Met de mirror-editie kan je inderdaad gladde toetsen verwachten :P
Ja, zag er leuk uit, maar functioneel wat minder. En ik had 'm alleen omdat ik een nieuwe ramplank wilde en m'n UltraX 1 kapotte switch had (die ik vervolgens van de tilde naar de numlock had verhuist :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2016 @ 18:13:
Op het mechanische vlak twijfel ik nu toch wel erg of ik de juiste keuze heb gemaakt. Ik ben voor de Stealth gegaan, maar had misschien voor de gewone variant moeten keizen. Ik had op één of andere manier toch wel meer feedback verwacht, al is het misschien ook nog wel gewoon erg wennen. Dat er een extra rij macrotoetsen op zit waardoor ik er steeds een rij naast zit helpt ook niet erg :P
Ik heb de boel nu kunnen vergelijken met de gewone variant en kan concluderen dat dat eigenlijk is wat ik van een mechanisch toetsenbord verwachtte :( Een precies gevoel wanneer een toets ook daadwerkelijk een letter produceert. Ik heb me bang laten maken door verhalen over herrie en daardoor toch niet de juiste keuze gemaakt.

Ik moet maar eens bedenken wat ik ga doen. Misschien moet dit bord dan toch maar weer de verkoop in.

Bummer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
najah, 1 voordeel : als je die gewoon voor je aanschafprijs van 60 euro aanbiedt zou je snel een koper moeten vinden !
Ik heb de mijne (ook stealth) ondertussen binnen en ben er op zich best tevreden mee, dus ik hou die :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gisteravond het toch bestelde Logitech G910 toetsenbord binnengekregen vanuit Ierland. Ik had op de Logitech website gekozen voor Dutch QWERTY en tot mijn verbazing zie ik een sticker op de doos US English staan. Het toetsenbord dat uit de doos komt heeft daadwerkelijk een US International lay-out. Ik ben dus helemaal gelukkig.

Overigens heb ik tot op heden van Logitech support nog geen reactie mogen ontvangen op mijn vraag.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:43
Ik tik nu ongeveer een week op mijn Ducky Shine 5 mx red, heerlijk toetsenbord, lekker strak en compact design (must voor mij) en vind het lekkerder wegtikken dan een mx black (steelseries 6gv2). Even spelen met alle led kleur settings maar als je het eenmaal door hebt werkt het erg makkelijk met alle hotkeys ipv software waar ik eigenlijk nooit fan van ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Laatst online: 29-12-2022
Bah, ik ben nu al maandenlang (if not jaren) aan het twijfelen voor een toetsenbord aan te schaffen. Het zal m'n eerste mech tobo zijn, en ziende dat ik niet ZO vaak game maar toch vrij durable toetsen wil en van een logitech G11 afkom - de oude versie zonder scherm e.d. - werd me cherry mx brown aangeraden.

Echter ziende dat ik een vlaming ben wil ik wel liefst een AZERTY layout if possible, met fullsize enter e.d..
Is dit iets wat ik beter in een aankoopadvies topic gooi?

Zelf hover ik per dag zo'n beetje tussen een Logitech G710+, de ASUS Strix Tactic Pro, of een corsair K70 (Zit in linux en gebruik geen macro toetsen dus #care dat het de oude versie is).
Ik blijf ook twijfelen of ik voor brown switches moet gaan of blue's.
Is dat zoiets dat je kan vragen voor uit te proberen in een pc winkel of is dat grotendeels op "good luck"?

Het leuke is dan ook weer wel dat het solden lijkt te zijn bij m'n local PC shop (alternate.be), en de tobo's voor 99€ elks te krijgen zijn, in plaats van de volle 140-160.

edit: de hoofdreden dat ik eigenlijk vrij snel wil wisselen is dat m'n G11 echt slijtage begint te vertonen, na 10j gebruik begint de "e" en de "d" toets volledig hun feedback zeg maar kwijt te raken en als je je vinger erover hovert ram je die al in zonder dat je het door hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door GuntherDW op 20-01-2016 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
_Dune_ schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 18:23:
Gisteravond het toch bestelde Logitech G910 toetsenbord binnengekregen vanuit Ierland. Ik had op de Logitech website gekozen voor Dutch QWERTY en tot mijn verbazing zie ik een sticker op de doos US English staan. Het toetsenbord dat uit de doos komt heeft daadwerkelijk een US International lay-out. Ik ben dus helemaal gelukkig.

Overigens heb ik tot op heden van Logitech support nog geen reactie mogen ontvangen op mijn vraag.
Dan heb je geluk... er bestaat immers ook een QWERTY-toetsenbord met een Nederlandse layout, alleen heb ik er zo een nog nooit ergens gezien. Ik zou dat niet hebben durven bestellen. You got some ballz man :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-10 07:18

hmr

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:08:
[...]

Ik heb de boel nu kunnen vergelijken met de gewone variant en kan concluderen dat dat eigenlijk is wat ik van een mechanisch toetsenbord verwachtte :( Een precies gevoel wanneer een toets ook daadwerkelijk een letter produceert. Ik heb me bang laten maken door verhalen over herrie en daardoor toch niet de juiste keuze gemaakt.

Ik moet maar eens bedenken wat ik ga doen. Misschien moet dit bord dan toch maar weer de verkoop in.

Bummer :|
Ik heb mijn beide toetsenborden nu ook goed kunnen testen op mijn werk en mijn uiteindelijke oordeel is dat de stealth versie in de verkoop gaat... eerst wilde ik ze allebei verkopen omdat ik niet kon wennen aan die macro knoppenrij waardoor ik elke keer op de verkeerde knoppen aan het rammen was... Ik ben uiteindelijk toch wel gewend en die non-stealth versie typt heerlijk.... Ben alleen nu aan het twijfelen om mijn eigen ducky naar werk te brengen (mx-red) en dan deze thuis voor gaming te gaan gebruiken. Die macro heeft geen nut en de toetsen typen bijna hetzelfde!

Die Stealth heeft net niet het gevoel dat ik verwacht bij een mech-toetsenbord.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-10 15:18
Ok misschien kan iemand mij hier helpen.

Ik ben op zoek naar een nieuwe ramplank. Mijn hudige (IBM Model M) begint helaas wat kuren te vertonen. Sommige toetsen doen het niet meer of bijna niet meer en het moet via een PS/2->USB converter wat ook niet geheel vlekkeloos werkt. Daarnaast is het nogal fors aan de maat. Ik wil em nog een keer uit elkaar halen en reviseren voor later gebruik.

Ik speel af en toe een keer een spelletje maar 90% van wat ik op de computer doe gebeurd in een Linux terminal.

Ik heb de lijst een aantal keer doorgekeken en wat ik zoek is het volgende:

TKL.
Geen pols steun!!!
Geen media knoppen
Normale layout home/pageup/pagedown/end/delete/insert etc
Normaal US layout.
Zwart

Welke mechaniek weet ik echt niet. Ik heb alles doorgelezen.

Ik wil zeker clicky
Ik wil een zware actuatiekracht
ik wil de caps later kunnen vervangen voor andere indien nodig (bijvoorbeeld lege zwarte toetsen)
Gezien de snelheid waarmee ik kan typen geen limiet op het aantal aanslagen wat je kan doen

Als het even kan onder de 100 euro
RGB zou leuk zijn (weet niet eens of dat onder Linux aangestuurd kan worden, als dat niet kan kan ik het ook niet gebruiken).

P.s. het moet wel herrie maken :P

[ Voor 5% gewijzigd door ArawnofAnnwn op 21-01-2016 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

ArawnofAnnwn schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:58:
Ok misschien kan iemand mij hier helpen.

Ik ben op zoek naar een nieuwe ramplank. Mijn hudige (IBM Model M) begint helaas wat kuren te vertonen. Sommige toetsen doen het niet meer of bijna niet meer en het moet via een PS/2->USB converter wat ook niet geheel vlekkeloos werkt. Daarnaast is het nogal fors aan de maat. Ik wil em nog een keer uit elkaar halen en reviseren voor later gebruik.

Ik speel af en toe een keer een spelletje maar 90% van wat ik op de computer doe gebeurd in een Linux terminal.

Ik heb de lijst een aantal keer doorgekeken en wat ik zoek is het volgende:

TKL.
Geen pols steun!!!
Geen media knoppen
Normale layout home/pageup/pagedown/end/delete/insert etc
Normaal US layout.
Zwart

Welke mechaniek weet ik echt niet. Ik heb alles doorgelezen.

Ik wil zeker clicky
Ik wil een zware actuatiekracht
ik wil de caps later kunnen vervangen voor andere indien nodig (bijvoorbeeld lege zwarte toetsen)
Gezien de snelheid waarmee ik kan typen geen limiet op het aantal aanslagen wat je kan doen

Als het even kan onder de 100 euro
RGB zou leuk zijn (weet niet eens of dat onder Linux aangestuurd kan worden, als dat niet kan kan ik het ook niet gebruiken).

P.s. het moet wel herrie maken :P
https://www.alternate.nl/...t/1248775?tk=6980&lk=7030 :)

[edit]
Sorry, over TKL heengelezen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroo1
  • Laatst online: 22-02-2023
Met Clicky kom je met Cherry toch al bij MX Blue of MX Green uit, als je zware actuatiekracht wilt blijft MX Green over, of je moet de veren uit MX Blue's gaan vervangen. Probleem met MX Green toetsenborden is dat over het algemeen niet goed verkrijgbaar zijn.

De enige die ik zo kan vinden zijn https://mechanicalkeyboards.nl/en/shop/product/kul-es-87/ of de Code Keyboard. Laatste is nu op Massdrop te krijgen https://www.massdrop.com/buy/code-keyboard?mode=guest_open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
En bruine switches met lage actuatiekracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
Zeroo1 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:46:
Met Clicky kom je met Cherry toch al bij MX Blue of MX Green uit, als je zware actuatiekracht wilt blijft MX Green over, of je moet de veren uit MX Blue's gaan vervangen. Probleem met MX Green toetsenborden is dat over het algemeen niet goed verkrijgbaar zijn.

De enige die ik zo kan vinden zijn https://mechanicalkeyboards.nl/en/shop/product/kul-es-87/ of de Code Keyboard. Laatste is nu op Massdrop te krijgen https://www.massdrop.com/buy/code-keyboard?mode=guest_open
Ik vind dat echt te veel geld voor een ramplank. Zal vast goed zijn, maar die prijs :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

ArawnofAnnwn schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 20:47:
[...]

En bruine switches met lage actuatiekracht
Ik zie het, beetje verwarrend van Alternate, want in de productnaam staat wel 'gewoon' MX Blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-10 22:59

botoo

💀 too old to die young

Greens zijn wat je zoekt, maar die zijn niet erg makkelijk te vinden. Anders is blauw (wel clicky maar een 'normale' actuatiekracht). CM Storm (SGK-4020-GKCG1 (Green switch)) is er wel en ook betaalbaar maar zoeken/vinden is lastig.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
botoo schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 20:58:
Greens zijn wat je zoekt, maar die zijn niet erg makkelijk te vinden. Anders is blauw (wel clicky maar een 'normale' actuatiekracht). CM Storm (SGK-4020-GKCG1 (Green switch)) is er wel en ook betaalbaar maar zoeken/vinden is lastig.
Helaas, die ook niet. Ik heb foto's gevonden en die heeft wel het numpad maar juist niet de pijltjes (welke ik echt vaak gebruik bij tmux).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-10 13:37
Kan iemand mij wellicht helpen? Ben aan het twijfelen tussen de Vortex KBC poker 3 en de Vortex Pure Pro:

Afbeeldingslocatie: https://7b5e4e1fc3294ff2be7493099528a24f.objectstore.eu/mechanicalkeyboards/medialibrary/2013/12/Pure_Pro_LED_5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://corus-kb.com/535-home_default/poker-3-pbt-iso-uk-alu-casing-black-version.jpg

Het enige nadeel van de Poker 3 vind ik dat er geen pijltoetsen op zitten.

De nadelen van de Pure Pro is dat sommige keys wat ingekort zijn om alles passend te maken, dit maakt het moeilijker bij aanschaffen van keycaps en het zal even wennen zijn. Daarnaast vind ik het aluminium frame van de Poker 3 wel lekker, geeft wat meer gewicht en wat luxueuzere uitstraling.
Dan als laatste nog dat de Pure Pro erg moeilijk leverbaar is en ik alleen een versie met Mx Brown switches kan vinden terwijl ik eigenlijk Blue wil.

Genoeg nadelen voor de Pure Pro alleen ben ik bang dat ik de pijltoetsen bij de Poker dus enorm ga missen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ArawnofAnnwn schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:03:
[...]

Helaas, die ook niet. Ik heb foto's gevonden en die heeft wel het numpad maar juist niet de pijltjes (welke ik echt vaak gebruik bij tmux).
De CM Storm Quickfire TK heeft wel pijltjestoetsen. Het zit in het numpad samen. Numpad uit, dan pijltjes en insert/de/home/end/pgup/pgdown. Ik heb de MX Brown variant op m'n werk, best een lekker plankje.
Let maar eens goed op bij de plaatjes. Als je een normaal full size keyboard bekijkt, dan zie je dat de 0 bij het numpad deel 2 toetsen breed is. Zie je een TK bord waar er op die plek echt 2 toetsen zitten, dan zitten de pijltjestoetsen daar in verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
injectx schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:06:
Kan iemand mij wellicht helpen? Ben aan het twijfelen tussen de Vortex KBC poker 3 en de Vortex Pure Pro:

[afbeelding]

[afbeelding]

De nadelen van de Pure Pro is dat sommige keys wat ingekort zijn om alles passend te maken, dit maakt het moeilijker bij aanschaffen van keycaps en het zal even wennen zijn. Daarnaast vind ik het aluminium frame van de Poker 3 wel lekker, geeft wat meer gewicht en wat luxueuzere uitstraling.
Dan als laatste nog dat de Pure Pro erg moeilijk leverbaar is en ik alleen een versie met Mx Brown switches kan vinden terwijl ik eigenlijk Blue wil.

Genoeg nadelen voor de Pure Pro alleen ben ik bang dat ik de pijltoetsen bij de Poker dus enorm ga missen..
Bedenk ook dat de Pure Pro een 1x1 backspace heeft, voor mij is dat reden genoeg om een toetsenbord niet eens te overwegen. Als je een compact toetsenbord wil maar wel dedicated pijltjestoetsen kun je ook een 75% variant overwegen zoals de Keycool 84 of de Noppoo Choc Mini. De Leopolc FC660 is ook een mooi alternatief, die is nog een stukje compacter dan een 75% model omdat hier geen dedicated F-toetsen aanwezig zijn, qua hoogte is die dus vergelijkbaar met een 60% model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
MiBe schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:43:
[...]

Bedenk ook dat de Pure Pro een 1x1 backspace heeft, voor mij is dat reden genoeg om een toetsenbord niet eens te overwegen. Als je een compact toetsenbord wil maar wel dedicated pijltjestoetsen kun je ook een 75% variant overwegen zoals de Keycool 84 of de Noppoo Choc Mini. De Leopolc FC660 is ook een mooi alternatief, die is nog een stukje compacter dan een 75% model omdat hier geen dedicated F-toetsen aanwezig zijn, qua hoogte is die dus vergelijkbaar met een 60% model.
Die 1x1 backspace bevalt mij ook niet echt. De Keycool 84 is idd een hele mooie en de Leopold FC660 ook alleen wat zijn die dingen toch moeilijk te krijgen.. pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:24
Voor de liefhebbers van de ANSI layout op de Logitech G710+, de versie met brown switches is in de aanbieding op Amazon.com ($89.99) en komt inclusief verzenden en importkosten op €130 uit. De versie met blue switches kost $79.99 en is ook interessant geprijsd daarom. Zorg wel dat je selecteert dat het toetsenbord verwerkt en verzonden word door Amazon.com zelf aangezien zij hem wel verzenden naar Nederland.

De link voor de brown switches:
http://www.amazon.com/gp/...&psc=1&smid=ATVPDKIKX0DER

De blue switches kun je selecteren op dezelfde pagina.

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Als we toch op Amazon zitten. Kijk ook eens bij co.uk

Op dit moment zijn er een paar mechanical keyboards van Havit met blue switches in de aanbieding. 40 (HV-KB376L) en 50 pond (HV-KB366L). Met US-layout en backlit.

En ze werken zonder drivers ;)

http://www.amazon.co.uk/s...rd&ie=UTF8&qid=1453491454

[ Voor 4% gewijzigd door CapTVK op 22-01-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 23:43
Net mijn KeyCool 84 binnen gekregen (Brown switches) en moet zeggen dat het goed typt. Leuk ook dat er gekleurde vervangende keycaps voor WASD en de pijltjestoetsen werden meegeleverd. Uiteindelijk 75 euro kwijt, wat ik nog vrij schappelijk vond voor een mechanisch toetsenbord.

Enige nadeel is dat hij een héél klein beetje wiebelt. Je merkt het amper, maar net genoeg om irritant te zijn. Gelukkig op te lossen met wat tape op een van de voetjes. Is dit een bekend euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hier twee Keycool 84 borden liggen (MX Black) en die hebben het probleem niet, staan allebei heel solide op hun voetjes. Had het probleem wel een beetje met mijn V60 met MX Greens, daar heb ik inmiddels een transparante case voor besteld. De V60 met MX White die ik hier had voor een review had het overigens niet.
Ben normaal absoluut geen fan van toetsenborden met drivers, maar bij toetsenborden met RGB-verlichting voegt het juist wél iets toe. Het creëren van custom effecten zoals mogelijk is op bijvoorbeeld de Corsair K70/K95/Strafe RGB en Razer BlackWidow Chroma borden gaat je zonder software zo makkelijk niet lukken.

[ Voor 41% gewijzigd door MiBe op 22-01-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:43
Gaat prima op mijn ducky shine 5, tuurlijk je kan niet al het denkbare doen maar dat hoeft ook niet van mij, meestal zet ik hem toch vol op rode verlichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is ook net wat je belangrijk vindt, qua bouwkwaliteit heeft de Ducky weer absoluut een streepje voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanneerniet
  • Laatst online: 06:35
injectx schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:06:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb toevallig beide keyboards :), allebei met MX Browns.

De Poker 3 is by far mijn favoriet; de toetsen voelen fijner, bouwkwaliteit lijkt hoger en de layout staat me meer aan. Bovendien is hij makkelijk van custom caps te voorzien, mocht je dat willen.

Bij de Poker 3 kun je trouwens de rechter shift, control, alt, etc (permanent) omzetten naar pijltjestoetsen. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
wanneerniet schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:53:
[...]

Ik heb toevallig beide keyboards :), allebei met MX Browns.

De Poker 3 is by far mijn favoriet; de toetsen voelen fijner, bouwkwaliteit lijkt hoger en de layout staat me meer aan. Bovendien is hij makkelijk van custom caps te voorzien, mocht je dat willen.

Bij de Poker 3 kun je trouwens de rechter shift, control, alt, etc (permanent) omzetten naar pijltjestoetsen. Werkt perfect.
Interessant, thanks voor de informatie. Ik heb de Pok3r toevallig bij een vriend van me gezien en mogen testen laatst, bouwkwaliteit is inderdaad geniaal en keycaps lijken me ook makkelijk te vervangen omdat de layout standaard is. Ben alleen grafisch ontwerper en hoop dat ik de aparte pijltoetsen niet ga missen. Vriend van mij is ook grafisch ontwerper/programmeur en zegt dat het een kwestie van gewenning is..

Ik denk dat ik er gewoon voor ga :) (de Pok3r, that is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:27
@ArawnofAnnwn

je kan voor een unicomp gaan - die hebben een iets kleinere model M, usb native maar wel met dezelfde switches als in de originele model M. Bouwkwaliteit is iets minder (zelfde plastiek gebruikt, maar bv randen minder mooi afgewerkt. Stalen plaat iets lichter, naden passen aan de zijkant net iets minder).

The keyboard company in UK verkoopt ze ook. Anders kan je ze bij unicomp zelf bestellen (vriendelijke mensen), maar daar heb je dodelijke verzendings- en douanekosten. (of je moet doen zoals ik, en op congres in USA 2 mee naar huis genomen met goede afsrpaken wanneer ze zouden verzenden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RuBRovxm6B3kq1Gk0zgIMYa2/full.jpg
De case van mijn KBP V60 Mini (MX Green) vervangen door een transparante 60% behuizing, past prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
  • Laatst online: 09-05 19:03
Jeetje, de one voor de prijs van de zero! Best een goede deal vergeleken met wat er anders voor 89 euro te koop is (Ducky Zero, Quifire XT/TK)

Morgen even bellen, zowel de bruine als de blauwe staat in het overzicht gelist. Ik hoop dat ze zowel de blauwe als bruine hebben, want dan heb ik m'n volgende ramplank gevonden :+

EDIT: jeetje er staat pre-order en levering februari... Jammer!

[ Voor 5% gewijzigd door roger128 op 26-01-2016 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

manzonderdas schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:06:
je kan voor een unicomp gaan - die hebben een iets kleinere model M, usb native maar wel met dezelfde switches als in de originele model M. Bouwkwaliteit is iets minder (zelfde plastiek gebruikt, maar bv randen minder mooi afgewerkt. Stalen plaat iets lichter, naden passen aan de zijkant net iets minder).

The keyboard company in UK verkoopt ze ook. Anders kan je ze bij unicomp zelf bestellen (vriendelijke mensen), maar daar heb je dodelijke verzendings- en douanekosten. (of je moet doen zoals ik, en op congres in USA 2 mee naar huis genomen met goede afsrpaken wanneer ze zouden verzenden).
Keyboard co verkoopt volgens mij alleen Unicomp met UK-layout. GetDigital.de verkoopt ze wel in US-layout (en in DE-layout). Je betaalt er dan wel € 130 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Heeft iemand hier ervaring met de K65 RGB of de Rapid -i.

De Rapid-i lijkt me een leuk toetsenbord, maar de toetsen lijken nogal hoog te liggen.
De K65 lijkt wat platter, maar vereist wel weer software en is nogal duur.

Overtuigingen voor en tegen?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoogte overkom je met een aparte polssteun en is IMO geen dealbreaker. Aparte software is dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hero of Time schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:12:
Hoogte overkom je met een aparte polssteun en is IMO geen dealbreaker. Aparte software is dat wel.
Helaas koop ik juist een TKL bordje om de ruimte op het bureau te vergroten. Met een polssteun raak ik dan juist weer ruimte kwijt.

Software is imho niet een heel erg groot minpunt, mocht dat bord echt lager liggen, en ik denk dat ik MX red's persoonlijk ook wel fijn vind. Nu gewend aan Lenovo en Compaq membrane bordjes, dus ik ga er sowieso op vooruit denk ik.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 18:51
Maar bij een RGB toetsenbord kun je aparte software ook als een pluspunt zien. Een vriend heeft bijvoorbeeld op zijn razer blackwidow chroma dat in counterstrike zijn toetsenbord weergeeft hoeveel ammo, kills, health etc hij nog heeft. Nu is dit allemaal ook goed te zien in de interface, maar zijn toetsenbord laat bijvoorbeeld ook zien of er nog tijd is om te defusen.

Voor de mensen die zelf een toetsenbord bouwen of van switches willen veranderen: Zeal heeft een 2e ronde voor een groupbuy van zijn zealios http://zealpc.net/collect...re-orders/products/zealio Betekent dat je het ergens in april pas krijgt, maar wel 25% korting krijgt. Blijft met $0.75 per switch wel duur, maar imo is het het waard. Zijn wat kleine verbeteringen ten opzichte van de eerste ronde, en nu ook een extra 78g variant.
Zealios zijn het meest vergelijkbaar met ergoclears (MX clears met lichtere springs).

[ Voor 42% gewijzigd door Natsu op 26-01-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WildeBeestje schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:21:
Maar bij een RGB toetsenbord kun je aparte software ook als een pluspunt zien. Een vriend heeft bijvoorbeeld op zijn razer blackwidow chroma dat in counterstrike zijn toetsenbord weergeeft hoeveel ammo, kills, health etc hij nog heeft. Nu is dit allemaal ook goed te zien in de interface, maar zijn toetsenbord laat bijvoorbeeld ook zien of er nog tijd is om te defusen.
Heb je daar meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 18:51
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:48:
[...]

Heb je daar meer informatie over?
Geloof dat hij GameDog gebruikt: https://insider.razerzone...hroma-tool-for-csgo.9221/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Naar juiste topic verplaatst :+

[ Voor 97% gewijzigd door botoo op 26-01-2016 23:19 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

botoo schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:43:
[...]

Virtualized? Dus lekker samen met anderen op dezelfde hardware? Verder komt het hele verhaal nogal als flauwekul over alsof ze zelf geen idee hebben waar ze het over hebben.
Je hebt duidelijk het verkeerde topic te pakken. Wat heeft een MMORPG status mail nou met mechanische toetsenborden te maken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
  • Laatst online: 09-05 19:03
roger128 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 00:21:
[...]

Jeetje, de one voor de prijs van de zero! Best een goede deal vergeleken met wat er anders voor 89 euro te koop is (Ducky Zero, Quifire XT/TK)

Morgen even bellen, zowel de bruine als de blauwe staat in het overzicht gelist. Ik hoop dat ze zowel de blauwe als bruine hebben, want dan heb ik m'n volgende ramplank gevonden :+

EDIT: jeetje er staat pre-order en levering februari... Jammer!
Ik heb vandaag gebeld en ben verzekerd dat degene met de blue switches in de titel ook daadwerkelijk met MX Blue's geleverd word. Het stukje over browns op de detailpagina is een fout, "het toetsenbord staat ook nog in pre-order dus er is waarschijnlijk iets fout gegaan met het importeren van de data"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Hero of Time schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:17:
[...]

Je hebt duidelijk het verkeerde topic te pakken. Wat heeft een MMORPG status mail nou met mechanische toetsenborden te maken? ;)
Verkeerd geplaatst :o
(overigens voor mij wel de reden om een mech te gebruiken :) )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reservebelg2320
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-09-2024
Interessant topic. Ik ben nu ook wel in de markt voor een mechanisch toetsenbord...

Ik kwam op het idee, omdat ik toevalling een "Cherry, model RS 6000 USB" gekregen heb en dat typt best lekker. Ik zit nu wel aan een mechanisch toetsenbord te denken... Ik ga binnenkort wel naar Alternate om een gevoel te krijgen bij de diverse switches. Zit alleen ff te dubben of ik Alternate Nederland of België ga bezoeken... ik woon een beetje in het midden van beide lokaties...

Even een aparte vraag misschien: als je een toetsenbord hebt met individuele verlichting van de toetsen, kun je dan zelf (mbv scripting) de toetsverlichting sturen? Zijn daar bijvoorbeeld API's / libraries van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheExperiment
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-10 10:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Laatst online: 25-10 14:05
reservebelg2320 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:47:
Interessant topic. Ik ben nu ook wel in de markt voor een mechanisch toetsenbord...

Ik kwam op het idee, omdat ik toevalling een "Cherry, model RS 6000 USB" gekregen heb en dat typt best lekker. Ik zit nu wel aan een mechanisch toetsenbord te denken... Ik ga binnenkort wel naar Alternate om een gevoel te krijgen bij de diverse switches. Zit alleen ff te dubben of ik Alternate Nederland of België ga bezoeken... ik woon een beetje in het midden van beide lokaties...

Even een aparte vraag misschien: als je een toetsenbord hebt met individuele verlichting van de toetsen, kun je dan zelf (mbv scripting) de toetsverlichting sturen? Zijn daar bijvoorbeeld API's / libraries van?
De Alternate winkel in Nederland heeft een zeer grote showroom. En goed en vriendelijk personeel. heb daar mijn k70 Rgb Brown gekocht.
Pagina: 1 ... 95 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.