Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Keycap sets zijn altijd kostbaar. $50 is zo'n beetje het minumum tenzij je tweedehands gaat. Dan heb je het echter wel over pbt (plastic) wat duurder en slijtvaster is dan de meeste toetsenborden.

het kan goedkoper met spullen uit China, maar vanwege de verzendkosten kom je dan op hetzelfde uit. Al eens gedacht aan tweedehands sets?

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
The Fox NL schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:32:
[...]

Hier is een mechanisch toetsenbord (Q-Pad) te krijgen met red switches voor 70 euro: http://sk.nkon.nl/qpad-toetsenborden/qpad-mk-50.html
De toetsenborden zijn over van een inkoopactie op Samenkopen.net. De organisator heeft weer een nieuwe inkoopactie gestart, dus als je een andere kleur switch wil moet je daar zijn.
Nu wil ik ook eens kijken naar een mechanisch toetsenbord maar ik wil er ook gewoon rustig op kunnen typen. Ik zie dat dit red switches zijn. Hoe zijn die in vergelijking met browns?

Hoe werkt zo'n samenkopen actie trouwens? Moet je je opgeven en dan wachten totdat de actie vol is of vervalt ie op een gegeven moment?

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24
CapTVK schreef op zondag 15 juli 2012 @ 18:45:
[...]

Nu wil ik ook eens kijken naar een mechanisch toetsenbord maar ik wil er ook gewoon rustig op kunnen typen. Ik zie dat dit red switches zijn. Hoe zijn die in vergelijking met browns?
De red switches hebben geen tacticle feedback maar zijn linear, zie de OP van dit topic. Maar ik heb er nog geen ervaring mee. Ik heb met de vorige samenkopen actie een mk-50 met browns besteld, maar ik viste net achter het net, ze zijn niet meer op voorraad. Ik moet dus wachten tot ze weer op voorraad zijn en dan krijg ik hem alsnog.
Hoe werkt zo'n samenkopen actie trouwens? Moet je je opgeven en dan wachten totdat de actie vol is of vervalt ie op een gegeven moment?
Je schrijft je in en je plaatst je bestelling. Vervolgens betaal je en zet je je status op "betaling verzonden". Als de betaling bevestigd is door de organisator wordt de status aangepast naar "betaling ontvangen". Daarna is het wachten tot de organisator tot de werkelijke bestelling overgaat. Vervolgens krijg je het product thuis gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Bedankt, had intussen al gekeken op samenkopen.net bij de nieuwe actie maar daar las ik dat de MK50 met browns uitverkocht zijn en pas weer beschikbaar in augustus. Nu hoef ik eerlijk gezegd niet zo'n superdeluxe toetsenbord. Dus ik kijk het nog even aan.

Vond trouwens dit grafiekje op gamersedge wel verhelderend

Afbeeldingslocatie: http://www.gamersedge.co.uk/wp-content/uploads/2011/09/Switches2.png

http://www.gamersedge.co.uk/2011/09/mechanical-switch-guide/

[ Voor 29% gewijzigd door CapTVK op 16-07-2012 20:41 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:37
Heb hier inmiddels mijn CM storm trigger liggen. moet zeggen dat het me erg meevalt hoe zwaar de black switches zijn. Typt erg lekker en vlot. Ik moet nog wel erg wennen aan het feit dat een toets al aanslaat voordat je bottomt, soms denk ik dat ik een toets niet geraakt heb en dan druk ik hem nog een keer in.
De backlight is fel genoeg op de laagste stand, ik kan me niet voorstellen dat iemand een adapter er aan hangt voor nog meer brightness :-$, lijkt me alleen nuttig voor de usb poorten.

Wat me wel opviel is dat dit toetsenbord een grote enter toets heeft, dit is nergens op de afbeeldingen terug te vinden. Ik heb Cooler Master hierover gemaild of dit voor alle europese triggers is. Als het zo is kan ik er wel aan wennen, zo vaak gebruik ik de slash toets ook weer niet ik hoop alleen dat de kleine shift snel went maar dat zal wel.

Als ik eenmaal wat meer ervaring opgedaan heb met het keyboard zal ik eens kijken of ik een review in elkaar kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:15

Fordox

00101010

weet iemand of de Xarmor U9BL-S ergens in nederland leverbaar is, of een ander soortgelijk toetsenbord?
ik wil specifiek dit model vanwege de brown switches en de verlichting, met een standaard lay-out.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:21
Qpad = Xarmor rebadged

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

dan nog, is het toetsenbord ergens leverbaar, of is er een ander die voldoet aan mijn eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Fordox schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:49:
dan nog, is het toetsenbord ergens leverbaar, of is er een ander die voldoet aan mijn eisen?
check samenkopen.net daar is een actie voor qpad toetsenborden en je kan de switches kiezen :) zoals eerder vermeld in dit topic :)

[ Voor 5% gewijzigd door ye-roon op 18-07-2012 08:03 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ye-roon schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:03:
[...]

check samenkopen.net daar is een actie voor qpad toetsenborden en je kan de switches kiezen :) zoals eerder vermeld in dit topic :)
ah dank u, en wat is eigenlijk het voordeel van dat samenkopen.net t.o.v. het kopen in de webshop van qpad?
en ik zie nergens kosten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin198 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:55:
Zijn er hier mensen die andere caps hebben gekocht, en zoja waar? Ik overweeg een K90 te kopen en wil dan graag de WASD en misschien nog wat andere caps vervangen. Heb er zelfs over zitten denken alle toetsen te vervangen door compleet matzwarte (ik typ altijd blind) maar het enige wat ik kan vinden voor een complete set is €50+ en dat vind ik dan weer een beetje teveel van het goeie. Jullie nog andere ervaringen?
Op ebay heb ik een verkoper gevonden die verschillende PBT setjes te koop heeft: http://www.ebay.com/sch/t...from=&_ipg=&_trksid=p3686
Daarbij blijf je onder de 50 Eur. Zelf heb ik zojuist de witte blanks besteld voor mijn zwarte filco majestouch ninja 2.

Ook net van betreffende koper binnen -- welke overigens na bestelling snel levert -- de anodized aluminum rode escape toets met doodskop in relief: http://www.ebay.com/itm/N...balls&hash=item4d02d7b8ed
Die voelt erg lekker aan en de afwerking is perfect. Zeker in combinatie met witte toetsen zal het geheel er straks heel nice uit zien.

WASD keyboards heeft overigens ook key cap setjes te koop, vooralsnog zijn hun toetsen alleen in ABS te verkrijgen maar voor een volledige set betaal je dan ook minder. Een andere mogelijkheid zijn de group buys op geekhack.org maar die schijnen soms maanden te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:45

BioHazard

*\o/*

Zijn die CM Storm Quickfire Rapid met bijv brown/blue switches nog steeds niet te krijgen in de EU/NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bij samenkopen de mk80 met mx browns besteld, ik ben beniewd. Ik ga er vooral veel op typen in het kader van mijn studie, maar zeker ook op gamen (gw2, dark souls en nog een paar andere)Heb wel eens op een keyboard met blues getypt, maar ik vond het geluid tijdens het typen toch iets te afleidend. Vandaar de browns. I'll keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:44:
Vandaag bij samenkopen de mk80 met mx browns besteld, ik ben beniewd. Ik ga er vooral veel op typen in het kader van mijn studie, maar zeker ook op gamen (gw2, dark souls en nog een paar andere)Heb wel eens op een keyboard met blues getypt, maar ik vond het geluid tijdens het typen toch iets te afleidend. Vandaar de browns. I'll keep you posted!
zo wil ik hem eigenlijk ook hebben, dus laat maar van je horen :) wanneer komt ie binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjen van samenkopen die de actie doet bestelt op 27 juli en verwacht dan ong 10 dagen levertijd, dus hopelijk ergens 2e week augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

@Fordox: Het voordeel van daar kopen en niet bij qpad zelf is dat het goedkoper is en de verzendkosten lager liggen (of 0 zijn als je het bij hem ophaald). En hij gaat op 27 juli bestellen, dus als je hier van mee wil profiteren, dan moet je voor die tijd bestellen.

Zelf ben ik nog even aan het twijfelen of ik een mk80 brown daar bestel, of ga voor een daskeyboard brown. Het is jammer dat de markt hier niet zo voor is dat je ff in een winkel kan voelen wat goed voelt :)

[ Voor 13% gewijzigd door ye-roon op 19-07-2012 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:07

PegOpDeWeg

eej wasup?

Ik was zelf al een tijds aan het rond kijken voor een nieuwe tobo die voldoet aan mijn eisenpakket; Brown keys, klein en met led verlichting onder de toetsen. Na lang zoeken en diverse modelen gezien te hebben kwam ik deze tegen: Max Keyboard nighthawk

Ik vond de prijs ook wel redelijk en hij is lekker compact. Iemand al ervaring met dit tobo?

"It's better to burn out, than fade away"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PegOpDeWeg schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:54:
Ik was zelf al een tijds aan het rond kijken voor een nieuwe tobo die voldoet aan mijn eisenpakket; Brown keys, klein en met led verlichting onder de toetsen. Na lang zoeken en diverse modelen gezien te hebben kwam ik deze tegen: Max Keyboard nighthawk

Ik vond de prijs ook wel redelijk en hij is lekker compact. Iemand al ervaring met dit tobo?
Deze en de qpad mk80 die ik net besteld heb zijn beide rebrands van de xarmor u9bl zo te zien, dus ik hoop het je over een week of 3 te kunnen vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:07

PegOpDeWeg

eej wasup?

Nou dat Max Keyboard nighthawk keyboard word wel een beetje te duur zo zie ik. Na wat customisen en shipping costs kom ik uit op 170 dollar, tel daarbij nog 47 dollar ups shipping naar nl en je komt op 220 dollar (180 euro) dan nog import en btw en je zit over de 200 euro voor een toetsenboard. Dat is wel erg duur voor een tobo :/

[ Voor 18% gewijzigd door PegOpDeWeg op 20-07-2012 08:56 ]

"It's better to burn out, than fade away"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor de mijne op samenkopen 107,95 inclusief verzendkosten betaald, misschien iets om over te denken...
Edit: hier nog de link

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StampVoet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 08:27
De MK-85 ziet er uit als een leuk toetsenbordje, hetgeen wat ik wel altijd zo jammer vind is dat fabrikanten het nodig vinden zoveel mogelijk hun "logo's" e.d. te laten zien zoals de Q knop en de spatiebalk bij de MK series.
Als dat er niet op zou zitten zou ik het overwegen er ook één te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

StampVoet schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:23:
De MK-85 ziet er uit als een leuk toetsenbordje, hetgeen wat ik wel altijd zo jammer vind is dat fabrikanten het nodig vinden zoveel mogelijk hun "logo's" e.d. te laten zien zoals de Q knop en de spatiebalk bij de MK series.
Als dat er niet op zou zitten zou ik het overwegen er ook één te kopen.
Mja voorkeur van smaak denk ik :) ik vind heb een voorkeur voor de blauwe backlight ipv de rode van de 85. En de featureset van de 2 is bijna hetzelfde met uitzondering van de full NKRO via usb op de 85 en de macro sets die je via de software kan instellen.

Voor mij is het de mk80 geworden, gezien ik nu een g15 heb en daar die macro keys nog NOOOOIIIT gebruikt heb en dit TB toch aansluit op de ps2 poort en daarmee ook de NKRO heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn eerste mechanical keyboard gekocht *O*

1 off FKBN87MRL/EFB2 (USA Filco Ninja Majestouch-2, Tenkeyless, NKR, Soft Linear Action, Keyboard) @ £100.00 Sub Total £100.00 Carriage £12.25 VAT @ 20% £22.45 Total £134.70

Afbeeldingslocatie: http://www.keyboardco.com/keyboard_images/filco_tenkeyless_ninja_black_large.jpg

Filco MJ2 ninja met reds :) de bruins komen pas volgende maand en reds schenen zelfs beter te zijn voor starcraft 2 (en linears zijn sowieso al goed in fps)

Nu nog 3-5 dagen onrustig wachten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:26
Paar uurtjes terug bij NKON.nl een MK-85 met blue switches gekocht. Ben heel erg benieuwd, wordt mijn eerste mechanische :) Heb op dit moment een G510. Het LCD scherm ga ik wel missen omdat ik daar vaak mijn temps, CPU/GPU usage etc. op had staan. Weet iemand eigenlijk of daar ook iets aparts voor is? Een klein LCD schermpje dat ik gewoon op mijn bureau kan zetten om zo mijn GPU/CPU usage, temps etc. op te zien? De enigste oplossing die ik zo snel kon vinden is een G13 kopen, maar die macro keys ga ik waarschijnlijk toch niet gebruiken, Dan vind ik 100 euro voor een klein schermpje met daaronder een hoop macro keys die toch nutteloos zijn toch wel erg veel geld.

(ik zoek dus geen extra monitor ofzo, echt gewoon een klein schermpje zoals op de G15/G510 zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

bjorntju schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:49:
Paar uurtjes terug bij NKON.nl een MK-85 met blue switches gekocht. Ben heel erg benieuwd, wordt mijn eerste mechanische :) Heb op dit moment een G510. Het LCD scherm ga ik wel missen omdat ik daar vaak mijn temps, CPU/GPU usage etc. op had staan. Weet iemand eigenlijk of daar ook iets aparts voor is? Een klein LCD schermpje dat ik gewoon op mijn bureau kan zetten om zo mijn GPU/CPU usage, temps etc. op te zien? De enigste oplossing die ik zo snel kon vinden is een G13 kopen, maar die macro keys ga ik waarschijnlijk toch niet gebruiken, Dan vind ik 100 euro voor een klein schermpje met daaronder een hoop macro keys die toch nutteloos zijn toch wel erg veel geld.

(ik zoek dus geen extra monitor ofzo, echt gewoon een klein schermpje zoals op de G15/G510 zit)
je hebt wel usb LCD brackets om in een dvd drive te stoppen. moet niet al te moeilijk zijn om er een mooi kastje voor op het bureau van te maken.

Zoiets als deze (maar dan zonder remote)
http://store.antec.com/Pr...ite/0-761345-30125-1.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Ah, die dingen zien er wel handig uit. Thanks, zal morgen eens een beetje gaan zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 18:20
-36- schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:41:
[...]

je hebt wel usb LCD brackets om in een dvd drive te stoppen. moet niet al te moeilijk zijn om er een mooi kastje voor op het bureau van te maken.

Zoiets als deze (maar dan zonder remote)
http://store.antec.com/Pr...ite/0-761345-30125-1.aspx
Lol toevallig heb ik de Veris Elite. Je hoeft de remote niet te gebruiken natuurlijk he, maar het is wel vet, je kan namelijk ook je PC er mee uit en zelfs aan zetten!

Echt een aanrader! BTW: hij gaat ook onder de naam iMon VFD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Heb nog even gezocht en ik kon eigenlijk niet echt iets vinden apart van die Antec/iMon. De Antec is hier in NL nergens meer te krijgen, de iMon nog wel dus heb die maar besteld. Standaard kan je er geen temps op aflezen, maar dmv een plugin is dat wel mogelijk. Nog beide bedankt voor het advies :) Krijg hem als het goed is binnen een paar dagen binnen (1-3 dagen levertijd bij Azerty) Toetsenbord is vandaag ook verzonden dus die kan ik morgen verwachten! Ben echt heel erg benieuwd hoe veel anders het typt naast mijn G510.

[ Voor 25% gewijzigd door bjorntju op 25-07-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Graag gedaan :). Die van Antec is wel een hele mooie, zeker met remote powerbutton 8) maar wat goedkopere zijn oa ook op dealxtreme te vinden.

en lian li heeft ze ook in het assortiment. http://lian-li.com/v2/en/..._index=33&ss_index=81&g=f

[ Voor 86% gewijzigd door -36- op 26-07-2012 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik ga ook over op mijn eerste mechanische toetsenbord, de corsair K60.
De meningen zijn er over verdeeld, maar wil het zelf eerst zien en proberen.

Pakketbezorger is onderweg nu, dus kan `m elk moment verwachten.

Twijfelde wel wat omdat er geen backlight op zit, maar speel niet veel in een te donkere kamer.
Heb de US versie besteld vanwege de linker shift toets, nu alleen hopen dat ik ook echt die versie krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S.J_84 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:30:

Pakketbezorger is onderweg nu, dus kan `m elk moment verwachten.

Twijfelde wel wat omdat er geen backlight op zit, maar speel niet veel in een te donkere kamer.
Heb de US versie besteld vanwege de linker shift toets, nu alleen hopen dat ik ook echt die versie krijg :)
Ik zelf ben van een blacklighting naar een niet blacklighting keyboard gegaan en ik moet zeggen dat voor mij blacklighting totaal overbodig is. Mijn vingers kunnenn blind de wasd vinden en vanuit die positie typ ik altijd.

Wel leuk dat je ook cherry reds krijgt, ik kan zelf ook niet wachten en toen ik net mijn pakket ging tracen stond er dit:
Your item, posted on 24/07/12 with reference RQ1*********GB has been passed to the overseas postal service for delivery in NETHERLANDS.
Iemand ervaring met Royal Mail en hoelang het nu nog gaat duren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
-36- schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 01:19:
Graag gedaan :). Die van Antec is wel een hele mooie, zeker met remote powerbutton 8) maar wat goedkopere zijn oa ook op dealxtreme te vinden.

en lian li heeft ze ook in het assortiment. http://lian-li.com/v2/en/..._index=33&ss_index=81&g=f
Ja die heb ik wel veel gezien, maar het ''probleem'' met die is dat het geen LCD display op zit zoals op de G15 etc. Dat is meer een fancontroller met temps van je case. Dan moet je volgens mij nog van die temp diodes bij je CPU en GPU plaatsen. En met die antec/iMon kan ik gewoon verschillende soorten informatie op het scherm plaatsen. En die afstandsbediening met die power button is idd erg handig :) Die afstandsbediening is erg uitgebreid dus ook erg handig om films mee te kijken. Vooral omdat mijn grote TV vlak langs mijn PC staat :)

Naja, net mijn toetsenbord binnen gekregen! Ik heb nog geen tijd gehad om hem aan te sluiten maar dat ga ik zo doen. Natuurlijk wel even erop ''getypt'' en het voelde erg nice. Voordeeltje is ook dat hij iets kleiner is dan mijn G510 omdat op de Qpad geen macro toetsen opzitten (die ik eigenlijk toch nooit gebruik).
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:42:
[...]

Iemand ervaring met Royal Mail en hoelang het nu nog gaat duren :D
Geen ervaring met de Royal Mail levertijden Maar zo te zien heeft Royal Mail hem overgedragen aan de bezorger hier in Nederland (tnt?) dus wie weet heb je hem vandaag of morgen al :)

[ Voor 14% gewijzigd door bjorntju op 26-07-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Ik heb er nu al even mee kunnen spelen, en moet zeggen het typt zo fijn!
Met gamen moet ik er nog een beetje aan wennen, maar geen spijt van mijn aankoop tot nu toe.

Backlight stond bij mij ook niet hoog op het lijstje, maar ben wel blij met de lange linker shift toets.

[ Voor 4% gewijzigd door S.J_84 op 26-07-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Heb de mijne ook binnen, typt echt heel erg lekker weg! Alleen de spatiebalk ben ik niet zo'n fan van. Lijkt net alsof ik die harder in moet drukken dan de rest van de toetsen. Wel nog even wennen aan de iets kleinere toetsen en aan de kleinere enter toets. Maar mijn eerste indruk is heel erg goed! Ik merk ook dat ik veel minder typ fouten maak nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De deurbel ging vanochtend, ging enthousiast mijn kamer uit omdat ik al verwachte dat het een pakketje voor mij zou zijn. En ja, dat was hem. Een hele kleine doos, nog geen 45cm lang gok ik, met daar een mooi lint omheen van the Keyboard company. Met vol vreugde de doos opengemaakt om te kijken hoe de red witches nu zouden voelen, ik was heel benieuwd, en man, wat voelen ze lekker :D ! Heb er net een uurtje of 2 mee gegamed (SC2) en dit is echt een grandioze vooruitgang naar mijn Logitech K120 (wat ik persoonlijk het beste membraam toetsenbord vind). Ik zal dadelijk kijken of ik wat mooie foto's kan maken met de camera en ik ga uiteindelijk wel een uitgebreide review hier over schrijven. :) Voor iemand die zit te aarzellen over een Filco, ik kan je zeggen het is voor mij ELKE cent waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mijn Filco (blue) van getdigital komt volgens UPS maandag. Ik ben superbenieuwd! Het zal waarschijnlijk een enorme verbetering zijn tov mijn dell at101w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 13:56
iemand een idee hoe je een toetsenbord vn een laptop niet meer plakkend krijgt
me zus was zo leuk een glaasje cola te laten vallen..
nu plakken er een paar toetsen
het werkt maar is rete irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk149
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-07 19:34
S.J_84 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:30:

Na een heel aantal reviews van verschillende toetsenborden gelezen te hebben, ben ik ook voor dit toetsenbord gegaan.
Het is voor mij ook m'n eerst mechanische toetsenbord, het is wel erg wennen tijdens het gamen, als je al jaren met een Logitech bordje speelt.

Ik had gehoopt dat mijn toetsenbord een lange shift toets zou hebben, maar dat was niet het geval.
Al moet ik zeggen, dat ik er totaal geen last van heb dat het maar een hele smalle shift toets is aan de linker kant.

Nu na een maand of twee ermee gespeeld te hebben, moet ik toch zeggen dat zo'n mechanische toetsenbord wel lekker speelt. :)
Ik heb laatst het Logitech toetsenbord weer is aangesloten, maar dat kost toch echt wat meer kracht om de knoppen in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

MBree schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:10:
iemand een idee hoe je een toetsenbord vn een laptop niet meer plakkend krijgt
me zus was zo leuk een glaasje cola te laten vallen..
nu plakken er een paar toetsen
het werkt maar is rete irritant
En waarom vraag je dat hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
iemand ervaring met deze spullen?
http://www.logitech.com/n...mice-keyboard-combos/6668
is het aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Ook dit heeft niets te maken met mechanische toetsenborden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 10:34
In dit topic zullen mensen zijn die mechanische toetsenborden hebben.
Velen hebben er zeer positieve ervaringen met t.o.v rubber dome.

Daarom zullen (denk ik) niet veel mensen deze set aanraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Heb vanmiddag de Filco met blues ontvangen. Wat een verademing zeg! De toetsaanslag is ontzettend precies. Je kunt heel goed voelen wanneer de toets aangeslagen is zonder dat je er heel hard op hoeft te rammen.

Ook ben ik erg positief over getdigital, ze sturen het snel en voor een zeer laag bedrag met UPS op.

Misschien kan ik mezelf nu motiveren om echt met 10 vingers blind te gaan typen, ipv met slechts een paar per hand.

[ Voor 15% gewijzigd door pientertje op 30-07-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pientertje schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:12:
Heb vanmiddag de Filco met blues ontvangen. Wat een verademing zeg! De toetsaanslag is ontzettend precies. Je kunt heel goed voelen wanneer de toets aangeslagen is zonder dat je er heel hard op hoeft te rammen.

Ook ben ik erg positief over getdigital, ze sturen het snel en voor een zeer laag bedrag met UPS op.

Misschien kan ik mezelf nu motiveren om echt met 10 vingers blind te gaan typen, ipv met slechts een paar per hand.
Hadden ze de ninjas ook bij getdigital?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Ja, maar alleen met browns. Zal ik nog even een fotootje plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Dirk149 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 12:11:
[...]

Na een heel aantal reviews van verschillende toetsenborden gelezen te hebben, ben ik ook voor dit toetsenbord gegaan.
Het is voor mij ook m'n eerst mechanische toetsenbord, het is wel erg wennen tijdens het gamen, als je al jaren met een Logitech bordje speelt.

Ik had gehoopt dat mijn toetsenbord een lange shift toets zou hebben, maar dat was niet het geval.
Al moet ik zeggen, dat ik er totaal geen last van heb dat het maar een hele smalle shift toets is aan de linker kant.

Nu na een maand of twee ermee gespeeld te hebben, moet ik toch zeggen dat zo'n mechanische toetsenbord wel lekker speelt. :)
Ik heb laatst het Logitech toetsenbord weer is aangesloten, maar dat kost toch echt wat meer kracht om de knoppen in te drukken.
Ik heb `m nu een paar dagen in gebruik en het voelt gewoon bijzonder goed.
Zoals jij er aan moest wennen met gamen, heb ik dat nu ook.

Hiervoor meerdere Logitech toetsenborden gehad, en toen ik deze binnen had ik ze naast elkaar gelegd en voelde direct verschil.

Wil nu met mails en dergelijke soms te snel typen :P

Al met al ben ik tevreden, en merkte vanmiddag dat ik er al lichtelijk aan begon te wennen tijdens een paar potjes BF3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
Wil nog even zeggen dat ik vandaag die iMon binnen heb gekregen. In de doos bleek trouwens een Antec Veris te zitten, ookal stond op de doos anders. Niet dat dat erg is trouwens, want ik vind de antec wat mooier qua uiterlijk.

Maar het werkt erg fijn moet ik zeggen :) Dus nog bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 08:50
Ik ben op zoek naar een Leopold Tenkeyless Tactile Touch "Otaku", ookwel de FC200RT/ABN.
Dat is dus de versie met blanke keys en de bruine switches. Elitekeyboards heeft hem jammergenoeg niet op voorraad en ook geen ETA.. Weet iemand nog een andere winkel die hem ook verkoopt? Het liefst een EU-based winkel, kan ik gelijk de importkosten omzeilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

bjorntju schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:03:
Wil nog even zeggen dat ik vandaag die iMon binnen heb gekregen. In de doos bleek trouwens een Antec Veris te zitten, ookal stond op de doos anders. Niet dat dat erg is trouwens, want ik vind de antec wat mooier qua uiterlijk.

Maar het werkt erg fijn moet ik zeggen :) Dus nog bedankt voor het advies!
foto :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers en hiero specifiek de mechanische tobo fanbase. Niet dat ik daar wat op tegen heb, want ik ben zeer onder de indruk over de uitgebreide uitleg van het hele fenomeen mechanische tobos. Ik kan bij mezelf wel te raden gaan dat we mij bij thuis menig mechanisch tobo hebben weggedaan omdat het 'te oud' was. Nu ik dit weet... ah well.

Ik bezit een Logitech G700 muis en eerlijk gezegd, daar heb ik nog geen moment spijt van gehad, zowel ergonomie als functionaliteit zijn best wel ok op dat ding. Tuurlijk, als je eenmaal aan uitgebreide computerhardware begint, wil je meer. Voor toetsinput heb ik getracht een G13 gameboard te gebruiken, maar dit viel hopeloos tegen, heb mijn oog laten vallen op een SidewinderX6 (vanwege de numpad) maar die zijn schijnbaar niet meer te krijgen. Na het gedeeltelijk lezen van deze topic weet ik niet of ik dat nog wil; ik zit nu wel degelijk te neigen naar een mechanisch tobo.

Na 5 paginas in de topic gelezen te hebben heb ik het probleem dat ik door de spreekwoordelijke toetsen het tobo niet meer zie. Om daar de andere 45 paginas bij te lezen is naar mijn idee ietswat overdreven :) Zo veel keus, vier gangbare switches en veel onbekendere, meerdere merken, dan de wel en niet makkelijk te verkrijgen etc. Laat ik maar eens direct de voorkeuren posten, kijken of jullie me suggesties kunnen geven cq het met me eens zijn.

In een tobo zoek ik functionaliteit voor:
  • MMO gaming. MMOs zijn toch wel mijn voornaamste bezigheid de laatste paar jaar, speel ik een andere type game is het minder 'competetief' dan mijn PvE ervaring in WoW. Zeker als main rogue valt mijn linkerhand nog wel is van mijn arm af na 300x Q te hebben gerost in een gevecht. En dat met een, volgens mij, tweederangs rubber dome tobo. Go figure.
  • Typen. Als researcher i.o. is schrijven een groot gedeelte van mijn bezigheid tijdens projecten. Ook ben ik een aardige forumlurker met zo nu en dan lange en uitgebreide posts. Tevens (oud) FAQ writer, iets wat ik in de toekomst misschien weer eens op kan pakken.
  • Comfort: ergonomisch is drastisch, maar ik heb een lichaamswijde motorische afwijking en zeker langere sessies (zie eerste punt) trekken mijn handen toch wat minder. Switches helpen hier sowieso al bij, dus dat is iig goed. Mogelijk een tobo dat iets schuin staat of versteld kan worden, omdat ik niet altijd overal bij kan vanuit WASD.
  • Budget-ish: tot 100 euro is toch eigenlijk wel mijn limiet en ik weet dat dit een probleem kan zijn met een mechanisch tobo.
  • Macroknoppen (optioneel): zeker voor MMOs niet vervelend om wat extra knoppen te hebben, maar hoeft niet echt.
  • #KRO (optioneel): n hoeft niet, 6KRO zou wel handig zijn, tov 2KRO iig.
Ikzelf zat te denken om 'simpel' maar gewoon voor MX browns te gaan: te specifiek voor gaming en daarmee specifiek MMOs geeft mogelijk een probleem met typen, iets wat ik tevens in het spel ook veel doe. Ik socialize meer in WoW de laatste paar weken dan dat ik echt heftig speel... in verhouding. Al deze keuzes overwegend is mijn oog zelf gevallen op de Razer Black Widow Stealth of de Qpad MK-50 INT MX brown.

Nu vraag ik me af, zijn er mensen met soortgelijk computergebruik die dezelfde/andere keuze hebben gemaakt en hoe bevalt het, mensen zonder ervaring met deze gebruiken die me dit inderdaad kunnen aanraden of kan ik beter voor iets anders gaan etc. De Black Window Stealth en MK-50 zijn ieder ook in totaal 100 euro dus zomaar uitgeven terwijl ik veel verschillende meningen en opvattingen lees is toch wel tricky.

Dank alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northstar
  • Laatst online: 24-08 11:26
Hi all,

Ik ben sinds kort gaan zoeken naar mijn eerste mechanische toetsenbord. Nu kwam ik op de Ducky Shines uit, omdat ik graag die blauwe backlight wil met de CHERRY browns en ik op meerdere plekken hoorde dat de razer ultimate toch wat minder goed beoordeeld wordt op afwerking en slijtage.

MAAR nu het grote probleem is dat ik nergens meer een website kan vinden die de Ducky shines verkopen, alles is out of stock. Weet iemand misschien nog een geheime voorraad te vinden?

Ze hebben wel de year of the dragon limited editions, maar dit is voor de CHERRY browns een gele backlight en dat is niet echt wat ik zoek...

Elke suggestie is welkom :)

-------- EDIT -----------

Ik ben er achter gekomen dat er halverwege september een Ducky Shine 2 gelanceerd zal worden. De bekendere import websites (tigerimports.net bijv.) zullen ze gaan leveren. Ook zal er hoogstwaarschijnlijk een massdrop worden georganiseerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Northstar op 03-08-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 12-09 16:41
Hey tweakers, ik heb de topicstart doorgelezen en die Filco Majestouch 2 bekeken, alleen is €170 voor mij helaas teveel geld voor een toetsenbord! Ik gebruin nu nog een 6 jaar oude standaard Logitech ding en wil graag overstappen naar een mechanisch toetsenbord rond de €70-80. Ik speel vooral Starcraft II ermee, dus heb gelezen dat ik daarvoor beste "blue" toetsenbord voor kan halen. Ik had eerst de Razer BlackWidow en Steelseries 6Gv2 in me hoofd, maar nu lees ik (vooral over de Razer) allemaal negatieve dingen erover.

De Corsair K90 is eigenlijk te duur, en wat me tegenzat is dat de knoppen 1-7 van die normale dome knoppen zijn, terwijl je bij StarCraft deze toetsen juist ontzettend veel gebruikt :/

Iemand hier tip? =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

rickiii schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:37:

Key Cool 87 Mechanical Gaming keyboard
Voor $65 bij E-sports-Gaming - Lijkt op een Leopold FC200RR kloon

Ik heb deze besteld (met browns), bevalt prima en is ook met blue's te krijgen kosten waren incl shipping ongeveer je budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 12-09 16:41
Ok thanks, maar is die beter dan bijv. een Steelseries 6GV2 omdat het een beetje rare koopplek is :P

Teruggelezen, en toch best betrouwbare verkoopplek ;) Nu vraag ik me alleen af wat het verschil met bijvoorbeeld deze is:
http://www.vendio.com/sto...chanical-key/lid=30551257

[ Voor 56% gewijzigd door Santee op 03-08-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Ik ben op zoek naar een tenkeyless "otaku" keyboard met MX blue switches. Iemand suggesties? Is dit een goed toetsenbord? http://elitekeyboards.com...tenkeyless&pid=fc200rcabn
Of koop ik beter bij http://www.keyboardco.com/ een filco en dan zelf blanke keycaps kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
Northstar schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:40:
Hi all,

Ik ben sinds kort gaan zoeken naar mijn eerste mechanische toetsenbord. Nu kwam ik op de Ducky Shines uit, omdat ik graag die blauwe backlight wil met de CHERRY browns en ik op meerdere plekken hoorde dat de razer ultimate toch wat minder goed beoordeeld wordt op afwerking en slijtage.

MAAR nu het grote probleem is dat ik nergens meer een website kan vinden die de Ducky shines verkopen, alles is out of stock. Weet iemand misschien nog een geheime voorraad te vinden?

Ze hebben wel de year of the dragon limited editions, maar dit is voor de CHERRY browns een gele backlight en dat is niet echt wat ik zoek...

Ik ben er achter gekomen dat er halverwege september een Ducky Shine 2 gelanceerd zal worden. De bekendere import websites (tigerimports.net bijv.) zullen ze gaan leveren. Ook zal er hoogstwaarschijnlijk een massdrop worden georganiseerd.
Wat is een massdrop? Ik ben ook wel erg geinteresseerd in een ducky, ben namelijk ook op zoek naar een eerste mechanisch toetsenbord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Northstar schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:40:
Hi all,

dankzij jou post heb ik nu hetzelfde probleem, ik wil hem ook maar dan met witte achtergrondverlichting xD
nu heb ik iig wel de ideaale toetsenbord gevonden voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zit eraan te denken om de Filco reds te bestellen voor een andere externe werkplek. Denk dat ik het dan mooi kan vergelijken met de Filco Brown en Cm storm red thuis :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Heeft iemand ervaring met de http://www.maxkeyboard.co...-mechanical-keyboard.html

Ik wilde eigenlijk een http://www.daskeyboard.com/model-s-professional-silent/ kopen, maar toen ik zag dat er ook verlichte toetsenborden waren zonder al te veel poespas, maar mét Cherry MX Brown switches, was ik eigenlijk al verkocht.

Mijn Logitech G15v2 is ook verlicht, en ik ben bang dat ik dat ga missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

thibaultvdb schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 23:16:
Ik ben op zoek naar een tenkeyless "otaku" keyboard met MX blue switches. Iemand suggesties? Is dit een goed toetsenbord? http://elitekeyboards.com...tenkeyless&pid=fc200rcabn
Of koop ik beter bij http://www.keyboardco.com/ een filco en dan zelf blanke keycaps kopen?
Ik heb de non-otaku versie met bruine switches (tenkeyless). De bouwkwaliteit van het toetsenbord zelf is prima, voelt erg stevig en zwaar aan. Ook het kunnen loskoppelen van de USB kabel is voor mij een grote plus, omdat ik mijn TB nogal vaak mee neem en nu niet om mijn TB hoef te wikkelen.

Verder kan ik er natuurlijk niet veel over zeggen, kan ook niet in jouw portomonee kijken want ik denk dat dat ook een rol speelt met het beslissen over welke optie je kiest.

[ Voor 9% gewijzigd door daniëlpunt op 07-08-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01-2022
HPE 87 keys (TKL) Mechanical Keyboard with MX Cherry switches, Blue net binnen, zal dit weekend even een review schrijven :) tot nu toe erg tevreden, en levering vanuit china was binnen 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-09 20:04
Even mijn ervaringen delen!

Gezien mijn 5 jaar oude logitech keyboard problemen begon te geven heb ik vorige week een Filco Majstouch 2 US layout met Black keys besteld bij getdigital.de.

Typen - Duidelijk meer kracht als mijn oude logitech, ook zijn de keys iets hoger en is het wat wennen. (ik ga ook over van azerty naar qwerty wat het extra wennen maakt)

Games- voelt goed aan, kan niet klagen! Ook hier is het wel wat wennen maar het komt wel goed. Alles is duidelijk zeer accuraat en ben er zeker van dat dit voor minder verkeerde acties gaat zorgen!

Geluid - Ondanks dat zwarte switches de stilste zijn maakt dit keyboard toch nog wel het geluid van keys die het toetsenbord zelf raken. Vermits ik in en gedeelde kamer game is dit niet ideaal. Weet er iemand een shop in de EU zijn waar ze dempingsringetjes verkopen? En mogelijk ook enkele keycaps.

Duur toetsenbord (vrienden hebben me meteen gek verklaard) maar tot nu toe een goede aankoop, het geheel voelt solide aan en afwerking is super!

[ Voor 8% gewijzigd door Frag_Zero op 08-08-2012 10:06 ]

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

@ Frag Zero, ik heb volgens mij nog een setje 40A o-rings van WASDKeyboards liggen, maar als ik jou was dan zou ik gewoon zelf via die website bestellen. Je moet dan ongeveer een week wachten, maar zeker als je ook nog losse keycaps besteld wordt het al een stuk interessanter.
Kan je zelfs de kleur kiezen van de toetsen. :)

En vertel je vrienden maar dat er qua prijs betreft nog wel duurdere toetsenborden te krijgen zijn. Een KMAC LE bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-09 20:04
Tja, zelf hebben ze een €100 logitech met macro knoppen die ze nooit gebruiken :P

Zocht eigenlijk een winkel in de buurt - maar mss gewoon WSAD!

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:31:
Let erop dat als je buiten Europa besteld er ook nog 19% BTW berekend gaat worden over de producten + verzendkosten. Als ik zo kijk kom ik op 130 dollar (met nu beschikbare red switches) en nog eens bijna 50 dolllar aan verzendkosten. Dan komt hier bovenop de BTW over ruim 180 dollar (voor 1 keyboard) en de vaste kosten van TNT. Bij meerdere toestenborden zul je ook nog eens douanekosten erboven op krijgen.

TB: $129,95 ( €105,13 )
Shipping naar NL: $47.40 (€38,35)
Totaal Amerika: $177.39 (€143,51)

In NL dan nog:

19% NL BTW over €143,51 = €27,26
Inklaring TNT: €12,50
Totaal NL: €39,76

Totaal: €183,27 Voor 1 toetsenbord.

Bij 2 stuks wordt de som zo

TB: $129,95 x 2 ( €210,26 )
Shipping naar NL: $47.40 (€38,35)
Totaal Amerika: $307... (€248,61)

In NL dan nog:

19% NL BTW over €248,61 = €47,24
Inklaring TNT: €12,50 (omdat ik niet weet wat de eventuele douanerechten zijn heb ik deze nog buiten beschouwing gelaten)

Totaal NL: €308,35 (per stuk dus €154,18)
Waarbij de nummer 2 t/m N nog €6,75 extra moeten betalen voor verzending binnen NL (totaal voor hun €160,93) Als je naar België moet versturen kost dat €13 (totaal dan €167,18)

Het scheelt inderdaad wel iets, maar voor iets meer kun je via de Europese sites een Filco bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Sinds vandaag de Corsair Vengeance K90 (& M90) binnen. Ik typte altijd blind maar dat gaat ineens minder goed, ik denk dat het voornamelijk komt omdat het tobo ineens een stuk breder is dus voor mij ligt ineens het middelpunt "verkeerd" als je snapt wat ik bedoel. Blijkbaar kijk ik onbewust naar de plek waar het keyboard ligt om daarmee blind te typen. Zal wel een kwestie van gewenning zijn. Wel een beetje jammer vind ik dat de spatie echt stukken harder klinkt dan de andere toetsen. Verder merk ik nog niet echt dat het fijner typt ofzo, maar komt misschien met de tijd. Kwam van een Razer Lycosa dus dat was compleet anders (hele lage keys).
Wel erg blij dat ik daadwerkelijk een US layout heb gekregen (met lange shift). Die had ik ook besteld maar je weet maar nooit natuurlijk.

BTW M90 muis is een fucking disaster, niet kopen.

edit1:
Vraagje over keycaps: is er echt verschil tussen de rows? Ik heb een cijfer key er af gehaald en gekeken maar volgens mij is hij exact hetzelfde als de letters, ik vraag dit namelijk omdat ik deze set wil bestellen:
http://www.wasdkeyboards....cherry-mx-keycap-set.html
Om die vervolgens oa voor WASD te gebruiken, maar er staat bij dat dit row1 is en bij de WASD staat duidelijk dat het row2 &3 is. Dus ik vroeg me af of ze dat neerzetten als verkooptruc of maakt het geen hol uit?

edit2:
NVM maakt dus wel uit:
http://www.keycapsdirect.com/images/faq/FamilyProfilesLG.jpg

edit3:
Textured black is het dan toch geworden voor mij, kijken naar m tobo doe ik toch vrijwel nooit, dus dan maar voelen waar de WASD zit (dmv hex patroon, en circles op de esc), gelijk maar die keyrings mee besteld:

http://i.imgur.com/cI35u.png

nu wachten...

edit4: zo, 2 uur lang er over gedaan om een beslissing te maken over de keycaps & O-rings, fail. :X

[ Voor 46% gewijzigd door Robin198 op 09-08-2012 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

TheNephilim schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:53:
Heeft iemand ervaring met de http://www.maxkeyboard.co...-mechanical-keyboard.html

Ik wilde eigenlijk een http://www.daskeyboard.com/model-s-professional-silent/ kopen, maar toen ik zag dat er ook verlichte toetsenborden waren zonder al te veel poespas, maar mét Cherry MX Brown switches, was ik eigenlijk al verkocht.

Mijn Logitech G15v2 is ook verlicht, en ik ben bang dat ik dat ga missen.
Ik heb geen ervaring met de max keyboard, maar bijna wel met exact het zelfde toetsenbord van een andere fabrikant, de qpad mk80: http://www.corporate.qpad...s/index.php?storytopic=11 even wat naar beneden scrollen.

Die ook nog eens wat goedkoper is dan de maxkeyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaringsdeskundige(n) gevraagd voor de BlackWidow Stealth!

Ik weet niet of iemand mijn lengthy post van iets eerder gelezen heeft, daar was ik zelf tot een conclusie gekomen dat ik waarschijnlijk het beste voor MX browns kan gaan als typer en MMO gamer. Nu ik er achter ben gekomen dat de Qpad MX-50 INT met MX browns waarschijnlijk uitverkocht zijn, zijn volgens mij alleen een Filco en de BlackWidow Stealth nog een optie. Filcos vind ik iets te duur, het is het eerste mechanical keyboard wat ik zou hebben en om daar meteen 150 a 200 euro voor neer te tellen is me iets teveel van het goede.

Dan blijft alleen de BlackWidow Stealth over. De normale versie is schappelijk qua prijs, 80 euro + shipping. Ik hoef de poespas van de Ultimate niet, tenzij iemand me echt aanraadt dat wel te doen. 6KRO is hoogstwaarschijnlijk voldoende. De macro knoppen zijn mooi meegenomen.

Wat ik wilde vragen of iemand deze heeft, hoe die is qua ergonomie, kwaliteit, gebruikersvriendelijkheid, etc. Ik heb de Razer Naga geprobeerd voor WoW maar dat viel me tegen, de Razer service was wel goed qua aftersales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Zoek in dit topic op blackwidow / razer etc. en je vindt meer dan genoeg....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Hahaha toen ik las dat je de Razer service goed vond kwam de mn drinken bijna mn neus uit. Razer service is het slechtste wat er bestaat qua RMA etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Robin198 op 09-08-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:02:
^
Zoek in dit topic op blackwidow / razer etc. en je vindt meer dan genoeg....
Ja ok, daar had ik zelf op kunnen komen >_>. Zag hem niet in de Pricewatch maar topic search is dr ook nog. Thnx iig. EDIT: en hij staat wel in de pricewatch, niet gevonden met search omdat de prijzen onbekend zijn. Inclusief reviews, die ik eerder gezien heb, doh. Anyhow, ik heb weer leesvoer.
Robin198 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:08:
Hahaha toen ik las dat je de Razer service goed vond kwam de mn drinken bijna mn neus uit. Razer service is het slechtste wat er bestaat qua RMA etc.
Ligt denk ik aan ieders ervaring: ik heb een artikel retour aangemeld, RMA gekregen, teruggestuurd en geld snel ontvangen. Is niet het hele verhaal maar daar heb ik dan nog niet mee te maken gehad.

Dit is TheaN btw, dat is mijn oude account waarvan ik niet wist dat ik die nog had, die staat blijkbaar bij mijn werk in de automatische login.

EDIT: ok, ik heb het topic doorzocht, verschillende meningen gelezen en toch lijkt de overhand te liggen op het feit dat Razer een hoge prijs vraagt voor algemene kwaliteit die so-so is en dat het tobo vanwege de macro toetsen en kleinere afwerking ook wat onhandige marges heeft. Iets wat ik misschien juist helemaal niet handig vind. Even doorzoeken dan maar.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Laatst online: 22:35
Robin198 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:08:
Helemaal mee eens :) razer is sowieso al van matige kwaliteit, het risico dat je dan met een rma te maken krijgt is vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:51

nimmer

hai :O

Je kan hier eens kijken voor bijv. Ducky's met Mx Browns:
http://global.pchome.com....le_show&SR_NO=SBAE0S&tm=e

Voordeel is dat ze maar 20$ dollar rekenen voor verzenden naar Nederland. Wat bij elitekeyboards of tigerimports allemaal 50$ is.

Ik heb zelf deze besteld http://global.pchome.com....R_NO=SBAE0R&ROWNO=21&tm=e Ducky DK 1087 met mx black switches.
Afbeeldingslocatie: http://www.duckychannel.com.tw/images/DK1087_02.jpg
Wel met alleen Engelse print

[ Voor 10% gewijzigd door nimmer op 10-08-2012 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 02:15:
[...]

Helemaal mee eens :) razer is sowieso al van matige kwaliteit, het risico dat je dan met een rma te maken krijgt is vrij groot.
Dit zal dan in de praktijk wel zo zijn, voor mij pas een keer en dat is goed afgehandeld. Anyhow, Razer is dan denk ik toch een no-go, ik ga die site van nimmer ff doorspieken, thnx voor nu iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
http://elitekeyboards.com...tenkeyless&pid=fc200rcabn
Denken jullie dat dit keyboard de 122 euro waard is? Zijn er andere alternatieven die goedkoper kunnen uitkomen? Ik zoek een tenkeyless met blue switches, en liefst zonder prints op de keycaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Laatst online: 00:21
Volgens mij ben je nog de BTW vergeten op te tellen bij die 122 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer

nimmer

Misschien ergens anders het keyboard kopen en dan bij WASDkeyboards.com een andere keycap set kopen voor 39$?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Nog NOOIT heb ik zo een slechte software ervaring gehad als de K90 - M90 combi die ik heb gekocht. Beide apparaten heb ik al 3x uit de dood moeten redden door firmware te reflashen en van alles.. Vreselijk.. De apparaten zelf zijn goed, maar de software kan je beter (voorlopig) vanaf blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
het probleem is dat als ik hier bv een filco tenkeyless ninja koop ik dan boven de 170 euro zit. Ik zoek meer iets in de 100-120 prijsrange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmer

nimmer

thibaultvdb schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:05:
het probleem is dat als ik hier bv een filco tenkeyless ninja koop ik dan boven de 170 euro zit. Ik zoek meer iets in de 100-120 prijsrange.
Je kan een CM Storm Quickfire Rapid met blue switches kopen voor 75 euro ongeveer, dat is van de zelfde makers als de filco's http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/quickfirerapid/

en dan via WASD keyboards een blanke keycapset kopen voor 40$ http://www.wasdkeyboards....products/keycap-sets.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Laatst online: 11-09 08:45
thibaultvdb schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:05:
Weet ook dat bij bestellen uit Amerika of China (of ieder ander land buiten de EU) er vrijwel altijd nog douanekosten bovenop komen. Ik geloof dat ik voor een ducky ongeveer 30 a 40 euro extra betaalde uiteindelijk. Goedkoop zit je bij importeren uit het buitenland dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:40
Robin198 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:55:
Nog NOOIT heb ik zo een slechte software ervaring gehad als de K90 - M90 combi die ik heb gekocht. Beide apparaten heb ik al 3x uit de dood moeten redden door firmware te reflashen en van alles.. Vreselijk.. De apparaten zelf zijn goed, maar de software kan je beter (voorlopig) vanaf blijven..
Ik heb die muis sinds een week of twee en vind hem wel lekker werken. Nog geen reset nodig gehad, anders wordt dat inderdaad wel anders. Doe wel nog niets met de software.

Ik heb ook sinds kort een das keyboard. Topspul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
rachez schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:16:
[...]

Ik heb die muis sinds een week of twee en vind hem wel lekker werken. Nog geen reset nodig gehad, anders wordt dat inderdaad wel anders. Doe wel nog niets met de software.

Ik heb ook sinds kort een das keyboard. Topspul!
Geloof me, blijf van de software af. Mocht je er toch aankomen, zet dan niet de hardware playback aan. Ik heb hem namelijk al 3x gesloopt op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Ik heb sinds dit weekend de Corsair K90, het was nog even wennen, maar na een paar dagen is het goed te doen en typt het echt veel beter, dan een "normale" toetsenboard.

Er is 1 puntje dat ik erg mis, dat had de G15 wel.
Tussen de caps lock toets en de A toets, zat wat ruimte. nu klik ik veel vaker op de caps lock dan voorheen en dat is best wel jammer.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Pykow schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:33:
Ik heb sinds dit weekend de Corsair K90, het was nog even wennen, maar na een paar dagen is het goed te doen en typt het echt veel beter, dan een "normale" toetsenboard.

Tussen de caps lock toets en de A toets, zat wat ruimte. nu klik ik veel vaker op de caps lock dan voorheen en dat is best wel jammer.
Daar is een vrij simpele oplossing voor die ik al jaren gebruik en altijd iedereen aanraad, capshift:
Capshift
-De exe ergens op je pc zetten, en dan een snelkoppeling in je startup map zetten, dan draait die altijd mee.
Wat het doet is zorgen dat capslock pas werkt na 500ms inhouden (of minder, kan je instellen) dan gaat het nooit meer fout, echt een aanrader!

[ Voor 4% gewijzigd door Robin198 op 13-08-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ook wel bekend als de stepped caps lock
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k221/undarken/random/Caps.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
F_demon schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:09:
Ook wel bekend als de stepped caps lock
[afbeelding]
Dat kan natuurlijk ook, maar capshift is goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:37
Robin198 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:50:
[...]

Daar is een vrij simpele oplossing voor die ik al jaren gebruik en altijd iedereen aanraad, capshift:
Capshift
-De exe ergens op je pc zetten, en dan een snelkoppeling in je startup map zetten, dan draait die altijd mee.
Wat het doet is zorgen dat capslock pas werkt na 500ms inhouden (of minder, kan je instellen) dan gaat het nooit meer fout, echt een aanrader!
Dat is een handig tooltje, bedankt voor de link.

Die shift toets vervangen is leuk, echter met een backlit toetsenbord heb je niet zo veel aan een normale toets.

[ Voor 104% gewijzigd door ErikG2 op 14-08-2012 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
Ik faal weer eens keihard. 5 nieuwe toetsen binnen gekregen met print, WASD & ESC. Helaas heb ik een K90 en is de ESC dus geen mechanical, dus een totaal ander soort key, dus kan hem niet vervangen. Dikke vette pech :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Pykow schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:33:

Hoe bevalt dit tobo? Ik zit zelf te kijken naar mn eerste echte mechanische toetsenbord om echt veel mee te gamen (raider in WoW en speel zeer veel games voor de rest), en dit lijkt me echt een goede keuze.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcmulder
  • Laatst online: 11-08 11:40
Harstikke mooi topic, heeft mij overgehaald om een Filco Majestouch 2 te kopen. (net besteld)
Zat al langer aan een mechanisch toetsenbord te denken, maar dit topic gaf de doorslag!
Ben uiteindelijk voor de brown switches gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:40
robin198:
[...]

Ik faal weer eens keihard. 5 nieuwe toetsen binnen gekregen met print, WASD & ESC. Helaas heb ik een K90 en is de ESC dus geen mechanical, dus een totaal ander soort key, dus kan hem niet vervangen. Dikke vette pech :(
Balen. :'(

Ik faal harder: plug vandaag mijn das keyboard in een nieuwe usb hub: hoppa, kaduk :( . Doet niets meer, alleen de USB hub wordt nog herkend....

Ben benieuwd naar de aftersales van getDigital.de.

[ Voor 35% gewijzigd door rachez op 15-08-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Ik heb een Cherry G80-3000LPCEU-0/02 over, met de zwarte switches.
YouTube: Cherry G80 3000 LPCEU-0 keyboard video review

Ik kocht deze samen met een productreview: Cherry eVolution STREAM XT review door Ploink die ik toch prettiger vind typen.

Het toetsenbord is uit 2010, maar slechts 1 dag gebruikt.
Als iemand hem wil ophalen in Wageningen voor 50 euro, PM dan even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
lanerios schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:24:
[...]

Hoe bevalt dit tobo? Ik zit zelf te kijken naar mn eerste echte mechanische toetsenbord om echt veel mee te gamen (raider in WoW en speel zeer veel games voor de rest), en dit lijkt me echt een goede keuze.
Ik heb hem, ik zou hem op dit moment afraden omdat:
De software is echt SUPER brak, het heeft mijn K90 & M90 meerdere keren softwarematig weten te slopen (firmware reflash nodig)
Het feit dat de ESC en de DELETE key niet mechanisch zijn, merk je vrij snel. Dat is echt balen.
Voor de rest is het wel een mooi apparaat, maar als ik de koop nog ongedaan kon maken, zou ik het doen.
Als er een volgende generatie K91 oid uitkomt, met betere software en full mechanisch, dan zou ik DIE wel aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InGen10
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:54
Ik heb nou al een tijdje een Steelseries 6Gv2 waar ik zeer tevreden mee ben, maar ik vroeg me af of je misschien een polssteun van de 7G erbij zou kunnen kopen. Volgens reviews is de 7G namelijk een 6Gv2 met polssteun dus dat zou toch moeten passen?

Zou iemand weten waar ik misschien zo'n possteun zou kunnen halen?

Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |

• 0 Philipp
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-09-2018
Hebben jullie informatie over hoe mechanische toetsenborden effect hebben op je handen, qua vermoeidheid? Ik speel zelf vaak osu, waar je in sommige levels 400 aanslagen per minuut kunt verwachten op maar 2 toetsen ... Ik kan dus niet te veel weerstand aan bij het aanslaan van de toetsen anders ligt waarschijnlijk de volgende dag mijn hand er af bij 300~400apm :P

[ Voor 10% gewijzigd door 0 Philipp op 16-08-2012 10:03 ]

Verwijderd

Ik heb zelf net via samenkopen de Qpad MK-80 met cherry brown switches binnen en het werkt echt heerlijk. Dit is mijn eerste mechanische toetsenbord en ik kan na nog geen halve dag al vertellen dat ik nooit meer een "gewoon" toetsenbord wil. De aanslag is lekker licht, maar het heeft geen nadelig effect op de precisie van mijn typen. ik heb het gevoel dat ik juist minder fouten maak dan op mijn vorige standaard dell toetsenbordje. Ook bij het gamen (paar shootertjes en rts geprobeerd) werkt het prima, wel eventjes wennen. Het geluid valt me ook nog erg mee, met uitzondering van de spatiebalk dan. Deze lijkt wel uit een typemachine te komen zo hard is het. Maar dat is nog te overzien, ik gebruik hem meestal toch met koptelefoon op.
Dit is meer een eerste ervaring, maar als iemand een wat uitgebreidere review zou willen ben ik wel bereid werk van te maken, het is toch wel dankzij dit topic dat ik besloten heb een mechanisch toetsenbord te kopen.

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

0 Philipp schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:48:
Hebben jullie informatie over hoe mechanische toetsenborden effect hebben op je handen, qua vermoeidheid? Ik speel zelf vaak osu, waar je in sommige levels 400 aanslagen per minuut kunt verwachten op maar 2 toetsen ... Ik kan dus niet te veel weerstand aan bij het aanslaan van de toetsen anders ligt waarschijnlijk de volgende dag mijn hand er af bij 300~400apm :P
Mijn Cherry mx clears heb ik wel even aan moeten wennen, maar dat zijn ook zwaardere switches.
Pijn in de vingers bij snelle racespellen en sommige games. Maar na verloop van tijd worden je vingers sterker en voel je het niet meer.

Browns of reds zijn een stuk lichter en kan je zelfs nog dempend maken door er o-rings op te zetten. Dan krijg je hele lichte switches (lichter dan standaard rubber domes) die minder geluid maken en ook nog eens voorkomen dat je vingergewrichten de hele klap opvangen.

Mischien dat mensen die reds hebben hier meer over kunnen zeggen?

[ Voor 6% gewijzigd door JaccoW op 16-08-2012 16:37 ]

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Rare vraag misschien. Ik ben op zoek naar het volgende:

een mechanisch toetsenbord met macro toetsen.

Nu zat ik te kijken naar: Corsair K90 maar die is half mechanisch en half niet. Natuurlijk is verwachten dat alle toetsen volledig mechanisch zijn lastig tegenwoordig. Maar hebben de mensen hier ervaring met dit soort tobo's met macro toetsen (zoals een Razer etc)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

lanerios schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:37:
Rare vraag misschien. Ik ben op zoek naar het volgende:

een mechanisch toetsenbord met macro toetsen.

Nu zat ik te kijken naar: Corsair K90 maar die is half mechanisch en half niet. Natuurlijk is verwachten dat alle toetsen volledig mechanisch zijn lastig tegenwoordig. Maar hebben de mensen hier ervaring met dit soort tobo's met macro toetsen (zoals een Razer etc)
Een razer Blackwidow is volgens mij precies wat je zoekt! Je hebt ze met browns of blues.
Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.