Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteenMSc
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:51
hoest schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:21:
Ik zit te twijfelen tussen 2 switches, wat kun je aanraden, rood of zwart? Voornaamste gebruik is type-werk (programmeren). Tips? Of waar kun je evt. toetsenborden testen? Ik zie ze eigenlijk alleen maar in webshops.
Als je voornamelijk typt, dan zou ik voor bleu's of browns gaan. Die zijn voor typen, en reds en blacks zijn vooral voor gamen. Als je echt blacks of reds wil, kies dan de reds. die hebben een lichtere aanslag, waardoor je minder snel kramp krijgt in je vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Ik vond blacks anders super relax typen. Heb geen red geprobeerd maar die blacks van de steelseries 6gv2 waren echt heerlijk. Vooral dat geluidje :D

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoest
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 15:19
TheMrWishtle schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:55:
[...]
Als je voornamelijk typt, dan zou ik voor bleu's of browns gaan. Die zijn voor typen, en reds en blacks zijn vooral voor gamen. Als je echt blacks of reds wil, kies dan de reds. die hebben een lichtere aanslag, waardoor je minder snel kramp krijgt in je vingers.
Dus reds en black zijn echt bedoeld voor gamen? Is dit vanwege de terugkoppeling (tactile)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 16:02

dada

Verzamelaar van rotzooi

hoest schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:24:
[...]

Dus reds en black zijn echt bedoeld voor gamen? Is dit vanwege de terugkoppeling (tactile)?
Juist switches zonder tactile feedback worden aangeraden voor gamen, maar het blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik gebruik in alle gevallen tactile. Maar als je gaat gamen en een bepaalde toets vaak achter elkaar moet indrukken, moet je met bijv. de blues wel de toets weer helemaal naar boven laten gaan om het contact te verliezen—bij blacks is dat niet het geval. Dus vanuit dat perspectief is black misschien beter.

Hier dé must-read over switch types:
http://www.overclock.net/...yboard-guide#post_6009482

[ Voor 22% gewijzigd door dada op 01-11-2012 15:02 ]

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteenMSc
  • Laatst online: 10:51
msikma schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:59:
[...]

Juist switches zonder tactile feedback worden aangeraden voor gamen, maar het blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik gebruik in alle gevallen tactile. Maar als je gaat gamen en een bepaalde toets vaak achter elkaar moet indrukken, moet je met bijv. de blues wel de toets weer helemaal naar boven laten gaan om het contact te verliezen—bij blacks is dat niet het geval. Dus vanuit dat perspectief is black misschien beter.

Hier dé must-read over switch types:
http://www.overclock.net/...yboard-guide#post_6009482
Ik vind browns nog wel fijn voor gamen (heb ik 3 weken), maar reds vind ik echt veel fijner. blacks heb ik jammergenoeg nog niet kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Com. Hunter
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-05-2017
Ik ben op dit moment naar een Ducky DK9008S met brown switches en nu heb ik de webshop global.pchome.tw/english/ gevonden.

Heeft iemand hier ervaring mee? Het is aanzienlijk goedkoper dan TigerImports.
Hier een linkje naar het betreffende keyboard: (momenteel niet op voorraad :/ )
http://global.pchome.com....R_NO=SBAE0W&ROWNO=10&tm=e

Ik heb net de Amerikaanse website gevonden van het bovenstaande:
http://www.pchomeus.com/product/P011000EZLK?category=000DY2

[ Voor 19% gewijzigd door Com. Hunter op 02-11-2012 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macho
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

macho

No Pain, No Gain

Dat het daar goedkoper is, zal vast wel te maken hebben met het ontbreken van de import- en transportkosten. De fabrikant van Ducky zit in Taiwan. Dus als die shop daar ook gevestigd is, is het logisch dat ze daar ook veel goedkoper zijn O-) . Als je wil importeren, wordt het toch weer duurder :|

Buiten die extra kosten, is het inclusief de transport kosten toch goedkoop. Door de BTW en invoerrechten denk ik dat je totaal ongeveer €150 kwijt bent.

[ Voor 20% gewijzigd door macho op 02-11-2012 11:49 ]

Don't give up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Com. Hunter
macho schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:43:
Buiten die extra kosten, is het inclusief de transport kosten toch goedkoop. Door de BTW en invoerrechten denk ik dat je totaal ongeveer €150 kwijt bent.
Hier zat ik inderdaad ook aan te denken, zal zo tussen de €30-€40 invoerrechten etc zijn schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Com. Hunter
Ik heb zojuist een Ducky DK9008s, yellow backlit met Brown switches besteld vanuit Taiwan :) Ze beloven dat het binnen 4-5 werkdagen hier is! Dus hopelijk heb ik vrijdag een update voor jullie! Tot. prijs bij bestellen was €114, eens kijken wat dat do/vrij gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:28

TheNephilim

Wtfuzzle

Com. Hunter schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:26:
Ik heb zojuist een Ducky DK9008s, yellow backlit met Brown switches besteld vanuit Taiwan :) Ze beloven dat het binnen 4-5 werkdagen hier is! Dus hopelijk heb ik vrijdag een update voor jullie! Tot. prijs bij bestellen was €114, eens kijken wat dat do/vrij gaat worden :)
Dat is niet heel duur!

De eerste Ducky Shine dus, niet versie 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Com. Hunter
TheNephilim schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:46:
[...]

Dat is niet heel duur!

De eerste Ducky Shine dus, niet versie 2?
De eerste ja, de tweede kon ik nergens vinden met 104+4 keys. Wat is het verschil tussen één en twee?

EDIT:
Ik heb wel net een mailtje van TigerImports:
That particular keyboard will not be back in stock. That was the Shine 1 version, and they now have came out with a Shine 2 version. We are expecting to get the Shine 2 version with out next order.

[ Voor 29% gewijzigd door Com. Hunter op 05-11-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoest
Inmiddels via mechanicalkeyboards.com/tigerimports een brown-switched toetsenbord besteld... ben benieuwd!

Update: En hij is binnen (besteld op 02/11; ontvangen op 15/11): http://imgur.com/NFFMk

[ Voor 33% gewijzigd door hoest op 15-11-2012 12:21 . Reden: Afbeelding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Com. Hunter schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:12:
[...]

De eerste ja, de tweede kon ik nergens vinden met 104+4 keys. Wat is het verschil tussen één en twee?

EDIT:
Ik heb wel net een mailtje van TigerImports:
That particular keyboard will not be back in stock. That was the Shine 1 version, and they now have came out with a Shine 2 version. We are expecting to get the Shine 2 version with out next order.
Durf ik niet te zeggen, wel blijft het een mooi toetsenbord die Shine 2. Lijkt me geen miskoop!

http://mechanicalkeyboard...=ducky_shine_ii_is_coming
http://www.overclock.net/t/1278250/ducky-shine-version-2

---

Damn, dat verschepen met USPS schiet niet echt op. Nog steeds in Los Angelos... als sinds 2 november :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Deze ziet er wel apart uit zeg: http://www.aziocorp.com/p...ds/wiredkbmain/kb577u.htm

Met een numpad die je rechts of links van je keyboard kan klikken. Deze komt ook niet naar Europa denk ik.

Hier zie je het wat beter:

Bij 8:45

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Noctonix schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:18:
Ik zag dat er binnenkort een nieuw bord uitkomt van Cooler Master!

http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/quickfiretk/

Hoop dat deze qua prijs in de categorie valt van de CM Storm Quickfire Pro. (€70,- tot €80,- euro).
Ik zit namelijk te kijken voor een goed mechanisch game toetsenbord, wat rond die prijsklasse valt. Helaas heeft de CM Storm Quickfire Pro Alleen verlichting bij het linkse deel van het bord, ik zoek er een met volle backlight, en het liefst blauw uiteraard!

Ben benieuwd, heb er op tweakers nog niks over gehoord helaas :-(

*EDIT*

Oh snap. Ik zie nu pas dat hij "The Home Key Cluster" mist! En dit is wel een belangrijk punt vindt ik persoonlijk! kan iemand mij een bord aanraden? of zit ik daarvoor in het verkeerde topic?
Van dat model is ook een uitvoering beschikbaar met de home key cluster in plaats van de numeric keys ;)

Lijkt me handig als game keyboard zodat ik niet elke keer tegen mijn MS 4000 aanmuis :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:25

BioHazard

*\o/*

TheNephilim schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:41:
[...]

Durf ik niet te zeggen, wel blijft het een mooi toetsenbord die Shine 2. Lijkt me geen miskoop!

http://mechanicalkeyboard...=ducky_shine_ii_is_coming
http://www.overclock.net/t/1278250/ducky-shine-version-2

---

Damn, dat verschepen met USPS schiet niet echt op. Nog steeds in Los Angelos... als sinds 2 november :o
USPS is verschrikkelijk, ik heb ooit 2 maanden op mijn Oakley zonnebril kunnen wachten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

TheNephilim schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:41:
Damn, dat verschepen met USPS schiet niet echt op.
Inderdaad, daarbij kan de douane ook voor een behoorlijke vertraging zorgen.
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/1hrwg0_th.png

[ Voor 10% gewijzigd door 8088 op 06-11-2012 13:49 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatevar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Na lang zoeken en overwegen heb ik besloten om ook een mechanisch toetsenbord aan te schaffen. Uiteindelijk ben ik voor de QPad MK-85 (Brown) gegaan.

Ik heb direct bij QPad besteld omdat ik geen winkel in Nederland kon vinden die ze verkocht. Heel spijtig dat ik pas vandaag dit draadje lees en er achter kom dat nkon.nl die dingen voor 50 euro minder verkoopt... 8)7

Heb overigens overigens ook de 40A-L Switch Dampeners besteld om het geluid tot een minimum te beperken.

Ik ben benieuwd hoe dit alles gaat bevallen. Het is toch al wel enkele jaren geleden dat ik langdurig op een mechanisch toetsenbord heb gewerkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Whatevar op 06-11-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Aangezien Qpad zich in Zweden bevindt en dus in de EU heb je herroepingsrecht. Maar als het bord al verzonden is, is het maar de vraag of je alle extra moeite de uiteindelijk te besparen € 35 waard vindt.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatevar
  • Niet online
8088 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:06:
Aangezien Qpad zich in Zweden bevindt en dus in de EU heb je herroepingsrecht. Maar als het bord al verzonden is, is het maar de vraag of je alle extra moeite de uiteindelijk te besparen € 35 waard vindt.
Dank voor je snelle reactie. Ik wist niet dat dit voor heel Europa geldt. Ik denk dat ik de bestelling echter maar laat komen, want het is inderdaad een hoop gedoe.
2012-11-06 16:10 Segeltorp, Sweden The shipment item is under transportation
2012-11-06 15:16 Årsta Lb, Sweden The shipment item has been picked-up for transportation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 11:49
Ok, ik ben dus opzoek naar een goed gaming bord.
Mijn budget is 150,-

Ik wil de volgende dingen:

- Mechanisch Cherry MX Blue (clicky clacky :9)
- Backlit (maakt niet zoveel uit welke kleur, voorkeur naar blauw)
- Zwarte kleur (mat of glans maakt niet veel uit)
- G keys hoeft niet persee
- Passtrough ook niet persee
- Scherm niet van belang
- QWERTY Met lange enter, lange backspace en het liefst een functie key links onderin waar nu een windows key zit.
- Liefst met een numpad. (vergeten bij te zeggen 8)7 )

Ik heb de volgende producten bekeken:

- Razer black widdow ultimate 129,- (function key niet links onderin)
- Corsair Vengeance k90 109,75 ( Is perfect, maar helaas Cherry MX Red)
- CMStorm Quickfire Pro 79,90 (Helaas ook Chery MX Red en niet volledig backlit)
- CM Storm Trigger 103,90 ( Gold plated cherry switches?? )

Tot nu toe vind ik de Black Widdow ultimate eruit springen, echter is die function key een afhaker.. Of jullie hebben hier positieve ervaring mee? Zou het mogenlijk zijn deze om te zetten of uit te zetten?

Graag wat advies, is blue MX exht aan te raden?

[ Voor 12% gewijzigd door Noctonix op 06-11-2012 18:23 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Als een 87-layout ook goed is, kijk eens naar de Keycool 87 Led

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
F_demon schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:14:
Als een 87-layout ook goed is, kijk eens naar de Keycool 87 Led
Deze komt aardig dichtbij, echter mis ik de numpad :')

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:33
Noctonix schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:35:

Let op dat de us-layout van de Trigger die in europa verkocht word niet echt een us-layout is. Deze heeft een grote enter toets dus geen langwerpige zoals jij zoekt. Als je dat wil moet je hem importeren (maar dat moet toch wel zie ik, blue switches is hier niet verkrijgbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Jort
  • Laatst online: 26-09 19:19
http://www.getdigital.de/...del_S_Professional/lng/en

Deze of de ultimate vallen in je budget, ik heb nu 1 maand de ultimate silent en heb er weinig op aan te merken.

Edit:
o vergeten dat je backlit nodig had, misschien is er ergens een ducky shine te vinden voor die prijs.
trouwens zijn de blue's niet voor gamen gemaakt. (waarom weet ik niet uit me hoofd) Als je de tactile bump wilt houden kun je voor de browns gaan of reds nemen en er een ibm bij kopen.

[ Voor 45% gewijzigd door Jelle Jort op 06-11-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Jelle Jort schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:34:
trouwens zijn de blue's niet voor gamen gemaakt. (waarom weet ik niet uit me hoofd)
Uit de TS:
Verder ligt het reset point (het punt waar je langs moet om de toets opnieuw te kunnen indrukken) hoog waardoor je je vingers bijna helemaal moet optillen om de toets nog een keer te kunnen aanslaan. Dit is erg fijn als je veel typt en in bepaalde games, zoals bijvoorbeeld Starcraft 2, is dat erg fijn. Het heeft ook nadelen, met name als je continu de toets naar beneden houd en opnieuw moet activeren. Dat is het geval bij shooters (wasd) en racing games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:37
Dat is wel de mening van enkel één van de topic starters. Op Starcraft fora (zoals TeamLiquid) wordt de Brown over het algemeen toch eerder als ideaal voor Starcraft gezien. Dat zijn natuurlijk ook een verzameling van meningen.
Doordat Browns licht zijn en het actuatiepunt precies op de tactile bump ligt, is dubbel tappen makkelijker op de Browns dan op Blue's. Bij de Blue's moet je, met de tactile bump, ook nog eens door een klik heen waarna pas het actuatiepunt komt. Dit vermoeilijkt dubbel tappen, iets wat bij een game als Starcraft toch wel essentieel is.
Voor shooters en racegames zijn de Reds en Blacks beter (algemene mening). Je moet altijd zelf kijken wat je het fijnst vindt, maar over het algemeen (en ik deel die mening ook) voelen Blue's het minst fijn voor gaming t.o.v. Brown, Reds en Blacks.

[ Voor 40% gewijzigd door Fleximex op 06-11-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Com. Hunter
Mijn budget is 150,-
Blue is zeker aan te raden als het niet uit maakt dat het wat geluid produceert.

Ik heb zelf van het weekend voor 114 (ex invoerrechten etc) een Ducky Shine besteld op global.pchome.tw/nl/, maar Qpad krijgt ook goede recenties.

Ik heb op dit moment zelf een Razer BlackWidow Ultimate en hij heeft zo zijn plus/min-punten. Typt erg fijn, maar zo af en toe blijven een stel toetsen hangen (meestal 4/5 wat erg vervelend is tijdens Starcraft xD ) en ik hoor altijd dat er toch nog een verschil zit in bouwkwaliteit vergeleken met bijvoorbeeld Filco, Ducky en Leopold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

8088 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:47:
[...]

Inderdaad, daarbij kan de douane ook voor een behoorlijke vertraging zorgen.
[afbeelding]
Hmmm, nou een weekje is nog wel te overzien :o

Ik moet alleen wel even zorgen dat ik genoeg geld op zak heb. Ik moet hier aan de deur afrekenen met PostNL als ik me niet vergis.

Ooooeh, ik kan niet wachten, het duuurrrt te langg! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Ook op zoek naar een keyboardje:
- ISO layout (must, 'k kan echt niet werken met zo'n klein enter toetsje)
- tenkeyless
- Backlight (liefst wit)
- Cherry mx brown

Dient als algemeen toetsenbord thuis, waar ik wel eens een game aanvang, maar ook vooral best veel op typ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

cpf_ schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:16:
- tenkeyless
- Backlight (liefst wit)
- Cherry mx brown

Dient als algemeen toetsenbord thuis, waar ik wel eens een game aanvang, maar ook vooral best veel op typ.
Heel veel mechanische toetsenborden met een dergelijke grote enter toets zijn er niet. Ik heb nu een grote enter en krijg straks een kleine. Als je dan ook nog tenkeyless wil, dan word het helemaal moeilijk.

Zo even wat linkjes:

- http://mechanicalkeyboard...yless&keyword=&backlit=on
- http://www.logitech.com/n...echanical-gaming-keyboard
- http://www.getdigital.de/index/computer_zubehoer/lng/en (enkele met ISO layout, geen backlighting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Com. Hunter schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:08:
[...]
Ik heb op dit moment zelf een Razer BlackWidow Ultimate en hij heeft zo zijn plus/min-punten. Typt erg fijn, maar zo af en toe blijven een stel toetsen hangen (meestal 4/5 wat erg vervelend is tijdens Starcraft xD ) en ik hoor altijd dat er toch nog een verschil zit in bouwkwaliteit vergeleken met bijvoorbeeld Filco, Ducky en Leopold.
Dat ligt echt aan Razer. Het is belachelijk dat ze die toetsenborden blijven verkopen: YouTube: Razer Black widow Ultimate Keyboard Space Key Issue
Je kan het simpel fixen door zelf door een van de toetsen af te schaven, maar dat is toch niet wat je wilt als je rond de €100 euro uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
cpf_ schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:16:
- tenkeyless
- Backlight (liefst wit)
- Cherry mx brown

Ik weet niet of het door jouw beschreven toetsenbord wel bestaat. Ik denk niet dat jouw combi te vinden is. Helemaal omdat tenkeyless meestal staat voor compact en dus geen grote enter toets hebben.

Edit: Dus wel: http://www.getdigital.de/...e/pics/idBild/3454/lng/en
die heeft wel een duitse lay-out. US lay-out van Filco Tenkeyless toetsenborden is wel met kleine enter toets en Filco's hebben geen backlight.

[ Voor 16% gewijzigd door Fleximex op 07-11-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Com. Hunter schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:08:
[...]

Blue is zeker aan te raden als het niet uit maakt dat het wat geluid produceert.

Ik heb zelf van het weekend voor 114 (ex invoerrechten etc) een Ducky Shine besteld op global.pchome.tw/nl/, maar Qpad krijgt ook goede recenties.

je link werkt niet, en ik krijg alleen een Taiwanese site te zien..
Is Ducky nergens in Nederland te koop? en hebben ze geen officiële site?

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

TheNephilim schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:01:
[...]

Hmmm, nou een weekje is nog wel te overzien :o

Ik moet alleen wel even zorgen dat ik genoeg geld op zak heb. Ik moet hier aan de deur afrekenen met PostNL als ik me niet vergis.

Ooooeh, ik kan niet wachten, het duuurrrt te langg! :X
Nou PostNL gebeld, hij is al door de douane, maar word zaterdag pas geleverd! :S Ik snap niet waarom dat zo lang moet duren, hij is al klaar, dus waarom niet gewoon morgen?

Overigens hoef ik geen kosten te betalen lijkt het zo. Tenminste, dat liet de beste man aan de telefoon mij weten. Ook heb ik nu de Track&Trace code van PostNL. Hopelijk wijzigt het bezorgdatum dingetje nog naar eerder deze week. Zaterdag bezorgen ze hier namelijk helemaal niet. Dan heb ik em uiterlijk dinsdag pas. Maarja, je kunt niet én geluk bij de douane hebben én geluk met bezorgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-10 18:41

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Noctonix schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:22:
[...]

je link werkt niet, en ik krijg alleen een Taiwanese site te zien..
Is Ducky nergens in Nederland te koop? en hebben ze geen officiële site?
Er staat verder terug een link naar iets van tiger imports . In NL is ie iig niet te koop. MX blauw switches zijn niet echt een aanrader voor gaming. Rood, bruin of zwart naargelang je voorkeur.

Als alternatief is misschien een Gigabyte Osmium wel wat voor je.

[ Voor 6% gewijzigd door smallblock op 08-11-2012 01:55 ]

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Fleximex schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:03:
[...]

Ik weet niet of het door jouw beschreven toetsenbord wel bestaat. Ik denk niet dat jouw combi te vinden is. Helemaal omdat tenkeyless meestal staat voor compact en dus geen grote enter toets hebben.

Edit: Dus wel: http://www.getdigital.de/...e/pics/idBild/3454/lng/en
die heeft wel een duitse lay-out. US lay-out van Filco Tenkeyless toetsenborden is wel met kleine enter toets en Filco's hebben geen backlight.
Nou, de layout maakt niet zoveel uit, die enter toets wel wat meer. Ik typ nl. in Dvorak, en daarom boeit dat deel echt niet veel.

Filco was ook de enige die ik had gevonden die ongeveer aan m'n eisen voldeed. Misschien een beetje te zotte eisen, ma een customer can try :P

Nu is de vraag waarop ik het liefst inboet: Backlight of m'n enter toets. Ben ik nog niet echt zeker van. Zou ik mezelf kunnen (her-)aanleren om een andere enter toets te gebruiken? Heeft het wel nut? etc etc etc...
(Graag wat advies :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:22
Ben ik gisteravond iets aan het zoeken op zolder, wat kom ik ineens tegen? Mijn IBM Model M :)
Dacht serieus dat ik die weg had gedaan... Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
smallblock schreef op donderdag 08 november 2012 @ 01:52:
[...]

Er staat verder terug een link naar iets van tiger imports . In NL is ie iig niet te koop. MX blauw switches zijn niet echt een aanrader voor gaming. Rood, bruin of zwart naargelang je voorkeur.

Als alternatief is misschien een Gigabyte Osmium wel wat voor je.
Wow! bedankt! Deze lijkt tot nu aan de meeste eisen te voldoen!

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:45
Mijn budget is 150,-

Ik wil de volgende dingen:

- Mechanisch Cherry MX Blue (clicky clacky :9)
- Backlit (maakt niet zoveel uit welke kleur, voorkeur naar blauw)
- Zwarte kleur (mat of glans maakt niet veel uit)
- G keys hoeft niet persee
- Passtrough ook niet persee
- Scherm niet van belang
- QWERTY Met lange enter, lange backspace en het liefst een functie key links onderin waar nu een windows key zit.
- Liefst met een numpad. (vergeten bij te zeggen 8)7 )

Ik heb de volgende producten bekeken:

- Razer black widdow ultimate 129,- (function key niet links onderin)
- Corsair Vengeance k90 109,75 ( Is perfect, maar helaas Cherry MX Red)
- CMStorm Quickfire Pro 79,90 (Helaas ook Chery MX Red en niet volledig backlit)

Tot nu toe vind ik de Black Widdow ultimate eruit springen, echter is die function key een afhaker.. Of jullie hebben hier positieve ervaring mee? Zou het mogenlijk zijn deze om te zetten of uit te zetten?

Graag wat advies, is blue MX exht aan te raden?
De blackwidow is een heerlijk bordje, nooit spijt van gehad. Er zit overigens een 'game' toets op, waardoor de Windows toets wordt uitgeschakeld. Was bij mijn vorig bordje een pain in the ass idd.
De backlight kun je instellen, programmeerbare toetsen (wat ik zelf niet gebruik) etc.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Boefmans schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:01:
[...]

De blackwidow is een heerlijk bordje, nooit spijt van gehad. Er zit overigens een 'game' toets op, waardoor de Windows toets wordt uitgeschakeld. Was bij mijn vorig bordje een pain in the ass idd.
De backlight kun je instellen, programmeerbare toetsen (wat ik zelf niet gebruik) etc.
Ik denk dat ik voor de Gigabyte Osmium ga :)

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Ik ben verkocht! Nog een paar weekjes wachten op m'n loon :p

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesc
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02 17:55
Ik heb uitendelijk de knoop doorgehakt en een WASD V1 Semi Custom met Cherry Brown besteld.
Zaterdag kan ik hem gaan ophalen bij de post, ik ben benieuwd men G11 typt helemaal niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Com. Hunter
Afgelopen weekend mijn Ducky besteld. Ligt nu 3 dagen bij de douane, ben benieuwd hoelang het gaat duren tot hij bezorgd wordt. :)

Kan niet wachten om mijn Microsoft Business 400 van mijn werkplek te vervangen met mijn nieuwe aanwinst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Com. Hunter schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:03:
Afgelopen weekend mijn Ducky besteld. Ligt nu 3 dagen bij de douane, ben benieuwd hoelang het gaat duren tot hij bezorgd wordt. :)

Kan niet wachten om mijn Microsoft Business 400 van mijn werkplek te vervangen met mijn nieuwe aanwinst :).
Ik zou even naar PostNL bellen en daar vragen om een Track&Trace code. Volgens USPS lag de mijne er ook al, maar dat ie gecleared was, kwam nooit in de tracker van USPS binnen.

Dus even bellen met PostNL en dan je track nummer van USPS doorgeven en je krijgt een Track&Trace code terug, die van mij word zaterdag bezorgd... oh nee.. dat doen ze hier op het bedrijventerrein niet dus maandag of dinsdag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-IN
  • Laatst online: 15-07-2024
Wat meer nieuws over het nieuwste mechanische toetsenbord van Coolermaster:

http://nl.hardware.info/n...-numpad-van-cooler-master

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Hmm, wel lekker kompakt maar niks voor mij, zo'n tenkey-less design. Ik hoop over ruim een week m'n Trigger met mx brown en US layout binnen te krijgen.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Nou, ik ben toch voor de Corsair Vengeance K90 (US English) gegaan :D
Gelukkig hadden ze hem nog in Breda.

En wat typt dit lekker joh! Dit is de eerste keer dat ik op een mechanisch toetsenbord tikketak..
Ik zou dat oude bord van Trust van € 20,- niet meer terug willen!

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Noctonix schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:32:
Nou, ik ben toch voor de Corsair Vengeance K90 (US English) gegaan :D
Gelukkig hadden ze hem nog in Breda.

En wat typt dit lekker joh! Dit is de eerste keer dat ik op een mechanisch toetsenbord tikketak..
Ik zou dat oude bord van Trust van € 20,- niet meer terug willen!
Joh! ;)

Vond dit een heel fijn board (in het echt geprobeerd). Alleen het feit dat niet alle toetsten mechanisch zijn vind ik een afknapper en dealbreaker. Verder topper. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-10 19:25
Zit te kijken naar een tenkeyless toetsenbordje voor me Microsoft Surface. Heb nu een dikke 2 jaar me daskeyboard in gebruik op me desktop en dat bevalt zo goed dat ik gewoon niet meer zonder mechanisch kan :-(.

Ik zit zelf te denken aan een Ducky DK1087 omdat ik de prijs toch graag laag wil houden. Ook ga ik voor de browns, niet vanwege dat die beter dan blues zijn voor gamen (ik ga em niet gebruiken in games maar enkel voor typen) maar omdat ik die luidde blues niet kan verantwoorden tijdens een college 8)7 .

Wat me tegen zit is dat er letters op me keycaps komen met zo'n Ducky en dit vind ik niet fijn :p weet iemand nog goedkope blanco keycaps?

Wat ik me wel afvroeg is wat jullie ervaringen zijn kwa duurzaamheid. Mijn daskeyboard is nog zo goed als nieuw (als ik em weer eens schoonmaak ;) ) maar die komt nooit van zijn plek op mijn bureau af. Iemand die weet of meenemen in een tas echt voor snelle slijtage zorgt (knoppen die ingedrukt blijven als er toevallig een boek op leunt enzo)? Het is niet alsof ik er mee ga gooien maar toch.

PS als iemand nog een goed alternatief op de Ducky DK1087 weet, of een goed verkoopadres voor de Ducky hoor ik het graag O-)

[ Voor 5% gewijzigd door svenk91 op 10-11-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Help!!!! schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 18:07:
[...]

Joh! ;)

Vond dit een heel fijn board (in het echt geprobeerd). Alleen het feit dat niet alle toetsten mechanisch zijn vind ik een afknapper en dealbreaker. Verder topper. :)
Dat vond ik in eerste instantie ook, maar die non mechanische toetsen gebruik ik toch amper.

Maar ik heb hem niet uitgebreid kunnen testen vandaag.

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Toch maar voor een g84-4100 gegaan. Staat nu in de bestelling op ebay, als de bestelling doorgaat heb ik er een voor 20 euro met shipping :) het prijsverschil met de goedkoopste borden met MX switches was toch erg groot en als als deze ML switches niet bevallen is het nog altijd een leuk reserve (of permanente raspberry) plank. Het lage gewicht lijkt me ook erg handig omdat het vooral boor onderweg is.

Edit: wel qwertz trouwens :-( Y en Z kan ik nog wel omdraaien, voor die andere toetsen eens kijken of ik de engraving weg kan halen en er blanco toetsen van kan maken.

Afbeeldingslocatie: http://humansystem.de/pix/cherry.minitast.gif

[ Voor 22% gewijzigd door svenk91 op 11-11-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4launch heeft reds en blacks op voorraad (http://www.4launch.nl/sho...info#p-4-productid-127983).

Ik zoek echter naar de quickfire rapid of quickfire pro met cherry browns! (evt blues maar geen red of black)
In de UK hebben ze die(http://www.scan.co.uk/pro...-brown-mx-gaming-keyboard). Echter leveren ze alleen binnen de UK.

Het gaat me om de prijs. Ik wil niet meer dan 95 euro uitgeven voor een degelijk bord met browns of blues. De coolermaster bordjes zijn de beste in het 70-80 euro segment. Kon ik nou maar ergens browns of blues vinden...

p.s. Cherry clears zijn ook goed, echter zijn die al helemaal nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 03:06:
p.s. Cherry clears zijn ook goed, echter zijn die al helemaal nergens te vinden.
Er was zelfs even sprake van dat ze eruit zouden gaan, of dat de volledige voorraad van 2013 was opgekocht door een grote partij.
Maar Clears blijven mijn favoriete switch. Ik heb een Keycool TKL met clears, maar was daar toch ook meer dan €100 voor kwijt.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Weet iemand een goed toetsenbord met brown switches? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nice, vanochtend eindelijk mijn http://www.maxkeyboard.co...-mechanical-keyboard.html binnengekregen!

Het typen is nog wel even wennen gezien de plaatsing van de toetsen en dergelijke, maar het typt heel erg fijn!

Helaas moest ik nog € 42 aan importkosten bij betalen. Dit wist ik niet, gelukkig had een collega nog wat geld in z'n portemonnee zitten en kwam ik net aan de 42 euro. Ook raar dat er 141 als belast bedrag word gerekend. Volgens mij hebben ze de verzendkosten meegerekend en dat hoort niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

TheNephilim schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:57:
Nice, vanochtend eindelijk mijn http://www.maxkeyboard.co...-mechanical-keyboard.html binnengekregen!

Het typen is nog wel even wennen gezien de plaatsing van de toetsen en dergelijke, maar het typt heel erg fijn!

Helaas moest ik nog € 42 aan importkosten bij betalen. Dit wist ik niet, gelukkig had een collega nog wat geld in z'n portemonnee zitten en kwam ik net aan de 42 euro. Ook raar dat er 141 als belast bedrag word gerekend. Volgens mij hebben ze de verzendkosten meegerekend en dat hoort niet.
Helaas betaal je btw over prijs + verzenden maar inderdaad geen invoer over verzendkosten.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:48:
Weet iemand een goed toetsenbord met brown switches? :P
Wat voor iets zoek je precies?
Ik zelf heb net een Noppoo Choc Mini met MX Browns besteld. Ik vind het een erg leuk toetsenbordje, maar er zijn er nog zooooo veel meer. Kan je je vraag iets specifieker stellen. Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:29:
[...]

Wat voor iets zoek je precies?
Ik zelf heb net een Noppoo Choc Mini met MX Browns besteld. Ik vind het een erg leuk toetsenbordje, maar er zijn er nog zooooo veel meer. Kan je je vraag iets specifieker stellen. Wat is je budget?
Het liefst onder de 100 euro, maar als dat niet mogelijk is dan 150 euro. Ik had m'n oog liggen op de Razer BlackWidow, maar bij het herhaaldelijk indrukken van de spatietoets (sprinten in games) aan de zijkant van de balk zit hij toch wat los (als je hem in het midden indrukt is het geen probleem). Dit toetsenbord maakt gebruik van Blue Switches, daarom dacht ik: ik kan misschien beter voor een brown gaan, maar ik kan niet echt veel browns vinden.
Macro keys is leuk, maar ik weet niet of ik het echt ga gebruiken.
Momenteel gebruik ik het liefste een laptop keyboard of een chiclet keyboad (hoef ik mijn vingers niet zo veel op te tillen om een andere toets in te drukken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Dus... begin volgend jaar

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/qc1MP.jpg

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:02

Fordox

00101010

cherry mx green switches? :P

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:35:
[...]

Het liefst onder de 100 euro, maar als dat niet mogelijk is dan 150 euro.
[...]
maar ik kan niet echt veel browns vinden.
De MK50 van QPAD is voor ongeveer 100 euro hierheen te halen en kan geleverd worden met browns. Al is de US/INT versie met browns momenteel even niet voorradig.

Toetsenbord bevalt mij prima :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

TheNephilim schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:57:
Wat bedoel je precies met 'importkosten'?

Volgens de informatie die ik heb kunnen vinden (1, 2, 3, 4 (sommige links bevatten informatie specifiek voor ondernemers)) betaal je normaal gesproken btw over de som van de aankoopprijs, verzendkosten, eventuele verzekeringskosten en eventuele douanerechten. En doorgaans betaal je douanerechten over de som van de eerder genoemde posten, dus ook de verzendkosten - ook al worden die niet altijd meegerekend. En daarnaast worden er nog inklaringskosten in rekening gebracht door de koerier die je zending inklaart (PostNL bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Cloud schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:33:
[...]

De MK50 van QPAD is voor ongeveer 100 euro hierheen te halen en kan geleverd worden met browns. Al is de US/INT versie met browns momenteel even niet voorradig.

Toetsenbord bevalt mij prima :)
Het kan zelfs voor 75 euro: http://samenkopen.net/action_products/410704, maar dan moet je even wachten op de volgende ronde.

[ Voor 5% gewijzigd door MegaTronics op 13-11-2012 08:52 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Is blijkbaar een zwaardere versie van de MX Blue, zoals de MX Clear en MX Black de zwaardere versie van respectievelijk de MX Brown en MX Red zijn.
http://deskthority.net/wiki/Cherry_MX_Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

8088 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 05:59:
[...]

Wat bedoel je precies met 'importkosten'?

Volgens de informatie die ik heb kunnen vinden (1, 2, 3, 4 (sommige links bevatten informatie specifiek voor ondernemers)) betaal je normaal gesproken btw over de som van de aankoopprijs, verzendkosten, eventuele verzekeringskosten en eventuele douanerechten. En doorgaans betaal je douanerechten over de som van de eerder genoemde posten, dus ook de verzendkosten - ook al worden die niet altijd meegerekend. En daarnaast worden er nog inklaringskosten in rekening gebracht door de koerier die je zending inklaart (PostNL bijvoorbeeld).
Klopt, ik wist niet dat er btw over de 'buitenlandse' verzendkosten betaald moet worden.

Maar... m'n Nighthawk X8 bevalt helemaal prima! Of het € 200,- waard is, dat is dan weer een ander verhaal. Natuurlijk ook stom van mezelf, maar het is niet anders. Misschien voor op kantoor eens zo'n Q-pad halen, zelfde body als m'n Nighthawk X8 maar iets minder luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hmm, is er ook een lijstje welke mechanische toetsenborden er zijn? De pricewatch geeft niet veel help :P

Edit: Heb inmiddels een lijstje gevonden, weet alleen niet welke ik moet nemen :P

[ Voor 49% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 13-11-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
- Welke lay-out wil je?
- Wil je met of zonder numpad?
- Wil je backlight?
- zo ja, welke kleur?
- Welke MX Switch prefereer je?
- Wat je is je budget?
- Wil je macro toetsen?
- Etc, etc...

Dan kunnen we je misschien helpen met je keuze :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

wanneer komt de g710+ uit in nederland? in amerika is hij al uit en over europa spreken ze over 'eind dit jaar'. de meeste winkels hebben hem wel in pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59
Ik haal bestel hem toch ergens in de VS, want ik wil de kleine ENTER en grote linker SHIFT. Geen geneuzel met die fake US-international layout die ze in Europa leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik bestel m wel bij logitech (europa) zelf, ik wil geen importkosten betalen, dat doen zij maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Tsja, maar dan krijg je wel de Europese 'US international' indeling. Logitech support heeft mij geadviseerd voor de echte US international via een shop in US te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

en wat is precies het verschil tussen een europese us international en een gewone us international indeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Com. Hunter
Mijn Ducky ligt nu al een week bij de douane op AMS, kan ik ergens de status hierover vinden? Of moet ik dit maar gewoon afwachten.. Vind het zo'n stom idee dat hij helemaal uit TAIWAN binnen 2 dagen hier was en het nu al een week bij de douane ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Fordox schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:07:
en wat is precies het verschil tussen een europese us international en een gewone us international indeling?
Ik geloof de grote van de enter knop. ISO 104 heeft een kleine enter: http://www.wasdkeyboards....youts/wasd_104_modern.jpg
en de 105 een grote: http://upload.wikimedia.o...board_(105)_QWERTY_UK.svg

En de 105 is geloof ik de EU versie en de 104 een US versie van de US-international. Zelf wil ik een grote enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Dat verschil doet het mij niet :p solang ie er maar niet uit ziet als een tetrisblokje.

edit: de enter is dus wel een tetrisblokje in 105... lelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Fordox op 14-11-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:28:
Hmm, is er ook een lijstje welke mechanische toetsenborden er zijn? De pricewatch geeft niet veel help :P

Edit: Heb inmiddels een lijstje gevonden, weet alleen niet welke ik moet nemen :P
Dit zal je wel wat op weg helpen

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Grappige chart, maar ik zie het verband met bureaubladruimte niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

8088 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 01:20:
Grappige chart, maar ik zie het verband met bureaubladruimte niet echt.
BS zijn vaak oude grote toetsenborden, worden niet echt TKL uitgevoerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Ah, dat wist ik niet. Dank voor de verheldering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

svenk91 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 00:00:
[...]

Ik geloof de grote van de enter knop. ISO 104 heeft een kleine enter: http://www.wasdkeyboards....youts/wasd_104_modern.jpg
en de 105 een grote: http://upload.wikimedia.o...board_(105)_QWERTY_UK.svg

En de 105 is geloof ik de EU versie en de 104 een US versie van de US-international. Zelf wil ik een grote enter.
Ook de extra toets naast de linker Shift verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Welke lay-out wil je? - US International (grote linker shift, grote enter, grote backspace, kleine rechter shift).
Wil je met of zonder numpad? - Het liefst met, maar zo'n numpad is natuurlijk altijd bij te kopen.
Wil je backlight? - Niet persee één van de eisen, maar als het kan groene backlight.
Welke MX Switch prefereer je? - Ik denk brown, omdat deze net tussen de blacks (gamen) en blues (typen) in zitten.
Wat je is je budget? - 150 euro
Wil je macro toetsen? - Zelfde als bij backlight.
Ik kom uit op Brown of Red. Geen idee of ik tactile feedback wil :P

Edit: Met het lezen van het bericht hieronder; Ik heb ook altijd voorkeur gehad voor super-lichte siscor switches met kleine travel. Dus ik weet niet of switchen naar browns de beste keuze is.

[ Voor 10% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 14-11-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwah, ik heb altijd voorkeur gehad voor super-lichte siscor switches met kleine travel, maar nu ik MX Brown gewend ben, heb ik totaal geen moeite meer met typen op MX Black.

Ik denk dat het hoe dan ook een kwestie van wennen is. Ik moet me echt keer op keer inhouden niet als ik er één in de winkel zie staan een keyboard erbij te halen gewoon puur om "van switch te kunnen wisselen".

Eigenlijk gaat alleen buckling me te ver. Zwong-klack-Zwong-klack. Ik heb namelijk het idee dat m'n knoppen dan (niet allemaal dezelfde kant op) trillen het moment dattie omklapt. Maar mischien was dat oude model wat ik probeerde niet zo'n best geval.

Tactile feedback maakt uiteindelijk veel minder uit dan ik dacht. Maar goed dat kan ook aan mijn style van typen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
@djunicron

Je kan een toetsenbord met cherry ML switches proberen. http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=170938719783 hier is een vrij goede deal. Deze zijn mechanische een tactile maar wel met een kortere travel dan vrijwel alle andere mechanische toetsenborden, 0.7mm tot tactile point en 1.5mm tot operating position, dat scheelt 1mm met gewone mechanische toetsenborden.
Alexxxxxxxxxx schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:27:
Welke lay-out wil je? - US International (grote linker shift, grote enter, grote backspace, kleine rechter shift).
Wil je met of zonder numpad? - Het liefst met, maar zo'n numpad is natuurlijk altijd bij te kopen.
Wil je backlight? - Niet persee één van de eisen, maar als het kan groene backlight.
Welke MX Switch prefereer je? - Ik denk brown, omdat deze net tussen de blacks (gamen) en blues (typen) in zitten.
Wat je is je budget? - 150 euro
Wil je macro toetsen? - Zelfde als bij backlight.

[...]

Ik kom uit op Brown of Red. Geen idee of ik tactile feedback wil :P

Edit: Met het lezen van het bericht hieronder; Ik heb ook altijd voorkeur gehad voor super-lichte siscor switches met kleine travel. Dus ik weet niet of switchen naar browns de beste keuze is.
http://www.getdigital.de/products/Das_Keyboard_Model_S je kan voor daskeyboard gaan en dan de EU silent (heeft wel linker shift klein en rechter shift groot). US version heeft de kleine enter maar de linker shift weer groot. http://www.getdigital.de/...oard_Model_S_Professional heeft letters op het toetsenbord maar met grote enter is er alleen in UK of DE layout :(

[ Voor 4% gewijzigd door svenk91 op 14-11-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:25

BioHazard

*\o/*

svenk91 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:27:
@djunicron

Je kan een toetsenbord met cherry ML switches proberen. http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=170938719783 hier is een vrij goede deal. Deze zijn mechanische een tactile maar wel met een kortere travel dan vrijwel alle andere mechanische toetsenborden, 0.7mm tot tactile point en 1.5mm tot operating position, dat scheelt 1mm met gewone mechanische toetsenborden.

[...]

http://www.getdigital.de/products/Das_Keyboard_Model_S je kan voor daskeyboard gaan en dan de EU silent (heeft wel linker shift klein en rechter shift groot). US version heeft de kleine enter maar de linker shift weer groot.
Ik heb de Das Keyboard Pro Silent. Heerlijk toetsenbord! Dus, is inderdaad een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik begrijp even niet waarom in dit topic verwezen wordt naar een US US International en een EU US International layout. De 'grote' enter (als ik het goed heb begrepen wordt hiermee de enter bedoelt die twee regels hoog is, maar smal) is volgens mij noch op het US International, noch op het US keyboard layout te vinden. Maar dan weer wel op de UK layout.

Of refereert men hier naar een custom layout als men het over de US international met hoge enter heeft? Of iets dat men vroeger vaker had, zo'n enter die op de bovenstaande US international layout net zo groot was als de enter en de backslash toets samen?

En waarom vinden de mensen hier een hoge enter fijner als een brede enter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Hangt net van de layout die je gewend bent af. Ik kan bijvoorbeeld niet lekker typen op een toetsenbord zonder US indeling.

Maar het positieve nieuws is dat mijn nieuwe key caps binnen zijn :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WF9myDawMJ5kGondqo2AhSTf/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 08:37
Het probleem komt door bedrijven als Logitech en Apple die voor US International een ISO keyboard layout gebruiken i.p.v. ANSI. Zo'n ISO layout heeft een grote enter toets en extra knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Dát + een kleine linker SHIFT-toets wat het gamen met WASD echt knap lastig maakt! Vaak zit de backslash toets dan op de andere helft v/d linker SHIFT-toets.

Maar goed, ik haal de Logitech G710+ wel uit de VS. Dan maar geen 2 jaar EU garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoest
kKaltUu schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:51:
Maar het positieve nieuws is dat mijn nieuwe key caps binnen zijn :D
[afbeelding]
Waar heb je deze vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Gokje: WASD Keyboards.

• Com. Hunter
Gister een leuke verassing, mijn Ducky kwam binnen. Heeft totaal 9 dagen geduurd, direct vanuit Taiwan, global.pchome.com.tw/english/. Moest naast de aankoop (€114) nog €45,35 bij betalen bij levering, toch een 10'tje meer als dat ik had verwacht.

Ik snap nu wel het commentaar van enkele Tweakers hier, die zeggen;
'Een Razer is leuk en aardig, maar als je iets als een Filco, Leopold of Ducky voor je neus hebt merk je echt een groot verschil in kwaliteit.'.

Ik heb brown switches, yellow back-lit, is een stuk stiller dan mijn BlackWidow(Blue swtiches). Mijn BlackWidow mocht ik niet op mijn stage gebruiken vanwege het lawaai en deze word wel geaccepteerd.

Al met al is het de kosten meer dan waard :)

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 16:02

dada

Verzamelaar van rotzooi

Over het verschil tussen de Europese (ISO) layout en de US (ANSI) layout, het belangrijkste verschil, in mijn optiek, is het feit dat US de \ toets op een handigere plek heeft. Dat kan voor programmeren handig zijn. Persoonlijk vind ik de grote enter-toets van de ISO-layout geen meerwaarde hebben.

Ik zou overigens graag overgaan op tenkeyless, maar ik denk dat ik de kleine enter-toets rechtsonderin te veel zou missen. :/ In sommige applicaties is hij handig. In Adobe Illustrator bijvoorbeeld (tijdens het editen van tekst geeft de gewone enter een linebreak, en de kleine enter bewaart de tekst en sluit de edit-tool).

[ Voor 35% gewijzigd door dada op 15-11-2012 16:38 ]

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Com. Hunter schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:09:
Gister een leuke verassing, mijn Ducky kwam binnen. Heeft totaal 9 dagen geduurd, direct vanuit Taiwan, global.pchome.com.tw/english/. Moest naast de aankoop (€114) nog €45,35 bij betalen bij levering, toch een 10'tje meer als dat ik had verwacht.

Ik snap nu wel het commentaar van enkele Tweakers hier, die zeggen;
'Een Razer is leuk en aardig, maar als je iets als een Filco, Leopold of Ducky voor je neus hebt merk je echt een groot verschil in kwaliteit.'.

Ik heb brown switches, yellow back-lit, is een stuk stiller dan mijn BlackWidow(Blue swtiches). Mijn BlackWidow mocht ik niet op mijn stage gebruiken vanwege het lawaai en deze word wel geaccepteerd.

Al met al is het de kosten meer dan waard :)
Vet! ^^ Dat is niet eens zo duur voor een Ducky, welke heb je besteld? Ik ben voor mijn Nighthawk X8 ongeveer € 200,- kwijt :X Top ding hoor, daar niet van, maar toch een kleine € 40,- boven het bedrag dat ik eigenlijk in gedachten had.

Maar ten opzichte van een Razer Black Widow, bedoel je gewoon het zware en dus de stalen plaat? Dat viel me meteen op aan mijn Nighthawk X8, de zware stalen (?) plaat waarop de switches vast zitten. Qua plastic blijft het altijd plastic, maar volgens mij moet je echt je best doen wil je dat kapot maken.

• Com. Hunter
TheNephilim schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:45:
[...]

Vet! ^^ Dat is niet eens zo duur voor een Ducky, welke heb je besteld? Ik ben voor mijn Nighthawk X8 ongeveer € 200,- kwijt :X Top ding hoor, daar niet van, maar toch een kleine € 40,- boven het bedrag dat ik eigenlijk in gedachten had.

Maar ten opzichte van een Razer Black Widow, bedoel je gewoon het zware en dus de stalen plaat? Dat viel me meteen op aan mijn Nighthawk X8, de zware stalen (?) plaat waarop de switches vast zitten. Qua plastic blijft het altijd plastic, maar volgens mij moet je echt je best doen wil je dat kapot maken.
Ducky dk9008s-b
Het voelt echt als of je een solide blok in je handen hebt. Ik denk dat het voornamelijk komt omdat bij de Black Widow er nog een aardige rand omheen zit en dat de bovenkant wat minder stevig plastic is als bij deze het geval is.

Ook sleep ik dit keyboard nu elke dag mee tussen stage/huis :+ en doordat je de usb kabel van het toetsenbord los kan maken, hoef ik niet elke keer achter mijn pc te kruipen om mijn keyboard aan te sluiten :) Daar heb ik maar gewoon even een extra kabeltje voor gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Com. Hunter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
Heb zelf net mijn corsair vengeance k90 mogen ontvangen. Pfff, wat een verschil met oude rubber dome switches. Mijn logitech g19 begon nu al te piepen als ik toetsen indrukte. Dit werd zwaar vervelend.

Ik weet na een half uurtje typen al 1 ding zeker, ik wil nooit meer terug naar oude rubber dome's. Dit typt echt geweldig.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Intruder schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:02:
Heb zelf net mijn corsair vengeance k90 mogen ontvangen. Pfff, wat een verschil met oude rubber dome switches. Mijn logitech g19 begon nu al te piepen als ik toetsen indrukte. Dit werd zwaar vervelend.

Ik weet na een half uurtje typen al 1 ding zeker, ik wil nooit meer terug naar oude rubber dome's. Dit typt echt geweldig.
Ik heb deze nu een week! En hij typt echt zalig!

Ik zat eerste te twijfelen tussen de K60 en de K90, maar omdat de k60 geen LID's had en ik dit wel nodig heb (typ vaak in het donker) ben ik voor de K90 gegaan. Helaas gebruik ik die G keys niet echt :P

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
Noctonix schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:42:
[...]

Ik heb deze nu een week! En hij typt echt zalig!

Ik zat eerste te twijfelen tussen de K60 en de K90, maar omdat de k60 geen LID's had en ik dit wel nodig heb (typ vaak in het donker) ben ik voor de K90 gegaan. Helaas gebruik ik die G keys niet echt :P
Heb me stiekem ook een beetje laten inspireren door jou posts hier ;). Ik gebruik de G toetsen ook niet hoor, maar aangezien ik veel savonds/snachts achter mn computer zit waren verlichte toetsen wel een must.

Vind mn toetsenbord nu al zo geweldig dat ik echt benieuwd ben naar andere switches, heb eigenlijk nog nooit met blue/white/brown switches getypt. Zijn hier in de buurt helaas nergens te proberen.

Nu maar hopen dat de toetsen niet door het hele huis te horen zijn snachts. Anders heb snachts vaak boze ouders op mn kamer staan. Dit is ook waarom ik geen blue switches heb gekocht.

[ Voor 10% gewijzigd door Intruder op 17-11-2012 16:03 ]

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.