Weinig zon in december en januari plus last van schaduw door de laagstaande zon, heeft maar 25 & 33kWh opgewekt.
[ Voor 3% gewijzigd door hjs op 16-04-2015 11:06 ]
[ Voor 3% gewijzigd door hjs op 16-04-2015 11:06 ]
bluemoon23 schreef op maandag 13 april 2015 @ 00:09:
[...]
Die ondingen moeten ze ook eens beter voorlichting over gaan geven.
Daar zijn ook tienduizenden ingetrapt, ja de aanleg is simpel en goedkoop, maar verbruik is peperduur als je er niet op let.
21 x JA Solar 285 WP ZOO + SE 5000 en nu ook WH-MDC05F3E5 5 Kw WP
Ik kwam via Cor-Jan in "Gas besparen door middel van CV tuning deel II" op deze site terecht, en hij heeft wel een aantal interessante items over besparen op elektra. Zo heeft hij bij een modem en bij een antenneversterker de trafo vervangen door een ringkern variant, wat zo een 5W continu scheelt....Schinnen-groen schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:15:
Voor mensen die willen weten wat isolatie nu bespaart per jaar, invullen maar:
http://www.dicks-website.eu/isolatie/calculator.html
Via deze website kan je ook eenvoudig graaddagen en gewogen graaddagen berekenen.
Ik gebruik die site al een aantal jaren, met dank aan Dick
Oeps, verkeerde post, maar misschien toch interessant...
[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 17-04-2015 00:26 ]
Verwijderd
Kan deze ook opgewekte energie meten? Zou wel handig zijn als je deze achter een Steca 500 o.i.d. kan hangen.Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 02:03:
De Energiemeter is een oude P230 die is opgevolgt door de veel betere P231:
productreview: Brennenstuhl Energie power meter met klok en meetfuncties review door Verwijderd
Geen ombouw meer nodig en hij kost slechts 12 euro...
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Verwijderd
Ik zou het niet weten, mijn eigen energie opwek is namelijk extern......antonboonstra schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:39:
[...]
Kan deze ook opgewekte energie meten? Zou wel handig zijn als je deze achter een Steca 500 o.i.d. kan hangen.
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2015 22:06 ]
[ Voor 53% gewijzigd door ThinkPad op 24-04-2015 22:11 ]
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2015 22:30 ]
Verwijderd
erg goed te doen allemaal.Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 21:46:
Nauwelijks enig gemis aan "comfort" gemerkt. Het zit dus echt in de kleine beetjes, zo'n besparing.
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)
Verwijderd
21 x JA Solar 285 WP ZOO + SE 5000 en nu ook WH-MDC05F3E5 5 Kw WP
[ Voor 81% gewijzigd door ThinkPad op 26-04-2015 10:47 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2015 13:22 ]
Verwijderd
Klopt, een trafo is een stuk zwaarder en vaak ook meer kubus-vormig.ThinkPadd schreef op zondag 26 april 2015 @ 19:28:
Dat is een schakelende voeding inderdaad. Transformatorvoedingen zijn meestal deze dingen: http://static.bax-shop.nl...C_9VDC_adapter_IPB-10.jpg
Die wegen ook een stuk meer dan de voeding die jij laat zien.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Dank voor de info uiteraard.TD-er schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:27:
[...]
Klopt, een trafo is een stuk zwaarder en vaak ook meer kubus-vormig.
Een andere hint is de ingangsspanning.
Als erop staat 85 - 250 V~ (dus een groot ingangsbereik), dan is het een schakelende voeding.
Alles wat een klein bereik (220 - 240 V~) heeft en vaak ook een vaste netfrequentie (50Hz), is waarschijnlijk een met een transformator.
De fabrikanten denken niet aan de kosten voor de eindgebruiker, maar alleen aan de eigen kosten.Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:40:
[...]
Dank voor de info uiteraard.
Wat ik dan niet begrijp is dat wanneer die schakelende voedingen dus veel flexibeler zijn, verder ook nog eens voordeliger te maken en een flink stuk minder vebruiken waarom ze dan niet al 20 jaar standaard in gebruik zijn in al die adaptertjes ipv standaard trafo blokjes![]()
Alleen al voor mijn ADSL modem scheelt het ruim een derde aan stroomverbruik, kun je nagaan wat dat scheelt over alle adaptertjes in NL.........
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Dit is inderdaad een schakelende voeding. Echter, daar zit gewoon een trafo in. Niet zo'n groot 50Hz ding, maar een kleine voor een frequentie zo rond de 100KHz. Door prijsdruk en het lage vermogen naar alle waarschijnlijkheid in een flyback topology.TD-er schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:27:
[...]
Klopt, een trafo is een stuk zwaarder en vaak ook meer kubus-vormig.
Een andere hint is de ingangsspanning.
Als erop staat 85 - 250 V~ (dus een groot ingangsbereik), dan is het een schakelende voeding.
Alles wat een klein bereik (220 - 240 V~) heeft en vaak ook een vaste netfrequentie (50Hz), is waarschijnlijk een met een transformator.
[ Voor 6% gewijzigd door TLer op 29-04-2015 08:54 ]
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door TLer op 29-04-2015 12:34 ]
Verwijderd
Elektriciteit besparen is een andere tak van sport dan Energie opwekken.joramoudenaarde schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:52:
Je leest hier regelmatig dat mensen zonnepanelen hebben of willen (inclusief ik), maar toevallig kwam ik zonet iets tegen over compacte windgeneratoren, zoals de 2Dutch Windmill. Zijn hier toevallig mensen die zoiets hebben om electriciteit te besparen? De claim in deze PDF (van Ewoning) belooft een hogere energie opbrengst dan zonnepanelen. Klinkt hartstikke mooi natuurlijk, dus dat maakte me wel nieuwsgierig. Ik kan er alleen nog maar weinig over vinden… vandaar dat ik hier eens een lichtje op wil gooien.
Als het daadwerkelijk meer (of ten minste een vergelijkbare hoeveelheid) energie opwekt als zonnepanelen, dan lijkt het me voor mensen met een kleiner of incompatibel dak wel een erg interessant alternatief
[ Voor 0% gewijzigd door ThinkPad op 29-04-2015 16:07 ]
Verwijderd
Ligt er aan, ik heb ook een fan (2010 is mijn huis gebouwd) en ik heb al 2x de lagers vervangen. Deze gewoon bij de lokale skeelerzaak gekocht. 1e keer was het met een maand weer mis. De huidige draaien alweer een poosje.Luistert nogal nauw met inzetten.hjs schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:48:
Zie nu op marktplaats een gebruikte Ecofan 2 incl ab staan voor 100,-
Dat scheelt de helft met nieuw.
Zo'n ding moet tweedehands toch ook gewoon goed zijn en dat ik daarmee wat energie bespaar
[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 29-04-2015 16:12 ]
De fan hangt alweer ff op zolder, alleen op de hoogste stand hoor je hem.Fairy schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:56:
[...]
Ligt er aan, ik heb ook een fan (2010 is mijn huis gebouwd) en ik heb al 2x de lagers vervangen. Deze gewoon bij de lokale skeelerzaak gekocht. 1e keer was het met een maand weer mis. De huidige draaien alweer een poosje.Luistert nogal nauw met inzetten.
Verwijderd
Verwijderd
Klopt dat hij alles naar buiten blaast, maar zou je hem ook overnemen van een Ebola kliniek........?hjs schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:34:
Opzich mee eens, maar ik heb hem uit elkaar gehad en schoongemaakt.
Enneh, hij blaast alle vuiligheid wat erin zit/zat toch naar buiten
Alles heeft een beperkte levensduur... De zon is ook al op 50% van zijn geschatte leven.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:48:
Zelf zou ik niet snel kiezen voor gebruikte mechanische ventilatie vanwege hygiene en slijtage.
Die dingen hebben nu eenmaal een beperkte levensduur en je weet niet wat er doorheen is gegaan.....
Voor bijna ieder ander elektra spul kan ik prima leven met gebruikt maar hier liever niet.
Geen enkel probleem. Voordat die in nederland is, is dat virus al dood.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:50:
[...]
Klopt dat hij alles naar buiten blaast, maar zou je hem ook overnemen van een Ebola kliniek........?
Dat dacht ik ook........
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Speedy-Andre op 30-04-2015 12:58 ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Er zitten op de afstandsbediening 4 knoppen.jappas schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:50:
Daarnaast zou ik een RFT unit in de badkamer willen plaatsen waarmee ik de afzuiging tijdens/na het douchen hoger kan zetten. Daarna mag de ventilatie terug naar het niveau zoals deze bedraad staat ingesteld (meestal op 1, tenzij tijdens het koken)
Verwijderd
Veel mensen staan er niet bij stil maar die box zit vol met vettig stof.jappas schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:28:
Dat ik drie standen schakelen kon had ik al verwacht. Goed om te horen dat de rest ook kan!
Maar eens snel werk van maken dan. Bij een grotere kans op brand had ik nog helemaal niet stilgestaan..
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Precies. De laatst gekozen schakelaar (dus de "vaste" of de draadloze) bepaalt wat de ventilator doet.Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:22:
[...]
Bij mij kunnen de RF-AB en 3 standen schakelaar door elkaar heen gebruikt worden.
Verwijderd
1100 is imho gestoord duur voor vervanging van mechanische ventilatie. Dat verdien je per kwh niet terug idd.bramv82 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 18:31:
Ik heb hier een mechanische ventilatie met wtw hangen die ongeveer 60 watt verbruikt...
Met een aanschaf prijs van 1100 euro of meer en een vermindering van verbruik van een watt of 40 schiet het nog niet echt op helaas om deze te vervangen...
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Verwijderd
Verwijderd
Ik doelde ook op de letterlijke hoofdpijn en andere klachten die mensen er van krijgen.TD-er schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:51:
Vergeet niet de letterlijke hoofdpijn als 'ie verkeerd is afgesteld....
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 12:42:
En dan al die mensen maar zeggen dat energie besparen toch geen zin heeft "want dan maken de energie leveranciers gewoon de energie duurder"......![]()
![]()
(trm0001 wil niet weten wat voor rekening die sukkels hebben
)
Zo moeilijk is dat schema niet, het rechter plaatje gaat het om.hjs schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:28:
ja, die had ik gevonden.
Alleen op de laatste pagina een vaag schema waar ik niks van snap
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
Dat is helaas allemaal weggewerkt, appartement ook dus ik vrees dat ik daar kostbare kWh's aan zal moeten blijven bestedenVerwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:23:
Mocht je bij de stroomaansluiting van de ventilator box kunnen dan kun je daar (tijdelijk) een stroommeter tussenplaatsen en kijken wat het verbruik is per stand.
Kun je er helemaal niet bij qua stroom, geluid of voelen dan zal het voor altijd een raadsel blijven......
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2015 16:49 ]
Verwijderd
Zo'n ventilator box heeft eerder vervanging / onderhoud nodig dan de levensduur van een woning.Cartman! schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:35:
[...]
Dat is helaas allemaal weggewerkt, appartement ook dus ik vrees dat ik daar kostbare kWh's aan zal moeten blijven besteden
Dat klinkt logisch ja...ik zal het eens bij de VVE navragen hoe dit in elkaar zit.Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:47:
[...]
Zo'n ventilator box heeft eerder vervanging / onderhoud nodig dan de levensduur van een woning.
Ergens zal dus een rooster, klep, luik etc. moeten zitten om erbij te kunnen........
Waarom geen laptop? Die zijn ontworpen om zuinig en netonafhankelijk te werken.Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:47:
voor de kampeerders onder ons,
zojuist een goal zero yeti 400 met https://www.solarpowersup...-mc4-solar-to-8mm-adapter gekocht. voor thuis gebruik 5 keer stroom uitval gehadin 7 maanden (2 keer deels landelijk) 3 keer door oude schakelaars die poof knalde. nieuwe stoppenkast komt er binnenkort.
stap zelf over van een r9 290 i5 3350p naar een kleiner systeem inclusief yeti 400. besparing ongeveer 200watt per computer uur. zal op jaar basis ongeveer 75 euro zijn maar daar doe ik het niet voor nu is mijn computer net onafhankelijk.
Verwijderd
ja dat gaat het waarschijnlijk ook worden misschien mijn macbook upgraden naar een grotere ssd of een surface pro 2 of 3.Erasmo schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:08:
[...]
Waarom geen laptop? Die zijn ontworpen om zuinig en netonafhankelijk te werken.
Heb je enig idee of dit ook enige besparing oplevert? Het vervangen van zo'n kachel met een schakelende voeding geloof ik, maar de meeste apparaten die ik heb zijn al schakelend (en die andere krijgen er zeer binnenkort een). Ik vraag me af of het samenvoegen van al die voedingen iets oplevert. Het is natuurlijk wel netjes.ThinkPadd schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:44:
Of vervang alles door één efficiënte 12V voeding: http://blog.hekkers.net/2012/04/02/adapter-reduction/
Zelf ook een tijdje gedaan, had toen een PC als server draaien en modem e.d. had ik gewoon op een 12V lijntje (zwart + geel). Nu echter een NAS en daar werkte het niet lekker. Als ik dan de modem even stroomloos maakte en weer aansloot dan stopte de HDD van de NAS met draaien(alles werd gevoed door 12V powerbrick van de NAS).
Mocht je trouwens geen doos met voedingen hebben; de kringloop heeft er ook zat. Ik haalde daar vaak een 12V 5A adapter (van een oud TFT-scherm o.i.d.) voor LED-strip projectjes e.d. Ze vroegen er maar 2,50 euro voor
Ga je die yeti ook voor kamperen gebruiken of alleen voor je computer? Zo uit mijn hoofd is de gemiddelde downtime in Nederland ongeveer een kwartiertje per jaar dus daarvoor hoeft het eigenlijk niet.Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:34:
[...]
ja dat gaat het waarschijnlijk ook worden misschien mijn macbook upgraden naar een grotere ssd of een surface pro 2 of 3.
Verwijderd
Nog goedkoop ook.ThinkPadd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:57:
Ik heb het gemeten en veel apparatuur gebruikte inderdaad minder dan je zou denken. Die LED-voeding die je noemt zou ik niet doen, ik zou als je dit toch gaat doen gelijk een efficiente voeding nemen, zoals deze: pricewatch: Seasonic Power Adapter 60 Watt (12V) (zie ook review van Ploink). Dan moet het vast wel lukken om wat te besparen t.o.v. de oude situatie.
Daar kun je alleen maar achter komen door het te meten.Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:44:
zojuist van mijn WTW installatie de 1e stand (waar ie altijd op staat) omlaag gezet van 25 naar 15%, weet iemand of dat te weinig ventilatie voor een huis is, of is dat prima?
die procentjes scheelt toch wel weer iets in t verbruik
Stand 1 is (meestal?) de "niemand thuis" stand, dus daar hoort die sowieso al niet op te staan. Verder verlagen lijkt me sterk af te raden...Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:44:
zojuist van mijn WTW installatie de 1e stand (waar ie altijd op staat) omlaag gezet van 25 naar 15%, weet iemand of dat te weinig ventilatie voor een huis is, of is dat prima?
die procentjes scheelt toch wel weer iets in t verbruik
Verwijderd
zojuist yeti 400 gekocht(kon hem ophalen anders moest ik weer 2 dagen wachtenErasmo schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:08:
[...]
Waarom geen laptop? Die zijn ontworpen om zuinig en netonafhankelijk te werken.
[ Voor 189% gewijzigd door Edmin op 04-05-2015 22:06 ]
Verwijderd
99% van de tijd zal de yeti gebruikt worden indoor use met een zonnepaneel achter het raam.Erasmo schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:50:
[...]
Ga je die yeti ook voor kamperen gebruiken of alleen voor je computer? Zo uit mijn hoofd is de gemiddelde downtime in Nederland ongeveer een kwartiertje per jaar dus daarvoor hoeft het eigenlijk niet.
[ Voor 189% gewijzigd door Edmin op 04-05-2015 20:34 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Fietsbel op 06-05-2015 01:35 ]
39
Maar dat is toch geen besparing? Een harde knop vervangen door een systeem met afstandsbediening en dus (zij het minimaal) sluipverbruik? Het werkt comfortverhogend, dus stimuleert meer tot besparen, dat wel.DJ-Promo schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:04:
Ik ben ook altijd wel bezig met elektriciteit te besparen. Ook dit weekend weer wat nieuws : een klikaanklikuit systeempje. Dus ik in de hoek bij mijn tv meubel de stekker met knop vervangen voor een mooie draadloze met afstandsbediening is toch wat makkelijker dan telkens de hoek in om het knopje van het stekkerblok uit te zetten.
Punctuality is the politeness of kings
[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 06-05-2015 12:31 ]
Helemaal vergeten te vermelden inderdaad.ThinkPadd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:59:
En wat heb je daar dan voor gedaan qua maatregelen?
39
Verwijderd
Goed bezig. Een grotere TV is misschien ook nog wel zuiniger, dus hoef je de aanschaf niet bewust te rechtvaardigen denk ikFietsbel schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:55:
[...]
Daarom wil ik graag zonnepanelen gaan aanschaffen, dan kan ik het verbruik van een nieuwe (grotere) tv ook weer rechtvaardigen![]()
[ Voor 24% gewijzigd door Fietsbel op 06-05-2015 17:31 ]
39
Hier zijn een paar websites waar je je slimme meter kan uitlezen onafhankelijk van welke energieleverancier je hebt:Fietsbel schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:17:
Alleen nu nog een goede oplossing zien te vinden om m;n energieverbruik bij het overstappen toch in te zien.
ThinkPadd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:36:
Enelogic, of gewoon lekker zelf uitlezen met bijv. Domoticz op een Pi.
Bedankt!zero_cool89 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:38:
[...]
Hier zijn een paar websites waar je je slimme meter kan uitlezen onafhankelijk van welke energieleverancier je hebt:
https://enelogic.com/nl/prijzen/slimme-meter-uitlezen
https://www.energyvikings.com/slimme-meter-app/
https://www.slimmemeteruitlezen.nl/Home/MeerWeten
https://slimmemetermanager.nl/
Er zijn er vast nog meer...
Zelf prima ervaring met enelogic (de gratis versie)
39
Verwijderd
Dat is nog best veel, mijn panasonic 55" van jan dit jaar zit op een 48W continue in de avond, overdag iets hoger rond 70W bij fel licht buiten.Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:55:
[...]
Goed bezig. Een grotere TV is misschien ook nog wel zuiniger, dus hoef je de aanschaf niet bewust te rechtvaardigen denk ik. Als mijn TV (47"), Versterker, en de rest van de audio apparatuur aanstaat doet dat 170W.
Misschien nog een 'oude' mechanische ventilator die nog vervangen kan worden, scheelt ook een hoop?
Waar maak jij dat overzicht eigenlijk mee, over de verschil in elektra verbruik?
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Verwijderd
ik heb zojuist vandaag 'n Sharp nd-qoe3e gekocht 1.31m bij 0.99m man wat een zoektocht juiste voltages (helaas een mc3 connector) gekocht die exact tegen het kozijn achter mijn raam past nu met een yeti 400 en mc4 to input adapter gekocht en kijken hoe ver ik kom op de batterij na een dag laden. van 300 watt naar waarschijnlijk 60 watt-35 watt per uur dus uiteindelijk 0 qua netverbruik/belasting. staat zo'n 3800 uur per jaar aan. erg jammer dat die nieuwe intel compute sticks alleen maar in 2gb variant te koop zijn. bij 4gb was de knoop direct doorgehakt.Fietsbel schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:55:
[...]
Helemaal vergeten te vermelden inderdaad.Ondanks de forse bezuinigingen lever ik niks in op comfort, de wasmachine en vaatwasser draaien praktisch nog even vaak. De grootste verbruiker is de zonne/infraroodbank, maar daar kan ik niet verder op bezuinigen. Desondanks denk ik dat 1600KW/h wel te halen is, ik lig redelijk op schema.
- Alle lampen, op één na, zijn vervangen door LED lampen, een deel was al led maar nu in elke ruimte.
- A++ Koelkast aangeschaft om de oude van 10 jaar oud te vervangen.
- Zoveel mogelijk apparaten van standby halen en echt uit zetten
- Voor de rest bewuster omgaan met de elektra
- Zuinigere computer, van 160 - 240 watt naar 40 ~ 110watt (staat circa 8 a 10 uur per dag aan)
- TV staat minder vaak aan 220 watt
Daarom wil ik graag zonnepanelen gaan aanschaffen, dan kan ik het verbruik van een nieuwe (grotere) tv ook weer rechtvaardigen![]()
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2015 01:20 ]
Verwijderd
Het lijkt mij dat zelfs wanneer deze Intel compute sticks in een 4GB variant verkrijgbaar zijn ze net niet helemaal dezelfde PC ervaring geven als het systeem dat je wegdoet..........Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 00:57:
[...]
""....erg jammer dat die nieuweintel compute stickss alleen maar in 2gb variant te koop zijn. bij 4gb was de knoop direct doorgehakt.....""
Van 3 mei 16:47:
""....stap zelf over van een r9 290 i5 3350p naar een kleiner systeem inclusief yeti 400. besparing ongeveer 200watt per computer uur. zal op jaar basis ongeveer 75 euro zijn maar daar doe ik het niet voor nu is mijn computer net onafhankelijk......""
Verwijderd
ja maar mijn vorige desktop stond ook tijden niks te doen. de 3de en 4de core kwam nauwelijks boven de 30%. ik zoek een beetje power onder de 20watt load zal wel lastig zijn. ik neig heel erg om een mac mini te kopen maar wil geen fanboy zijnVerwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 01:20:
[...]
Het lijkt mij dat zelfs wanneer deze Intel compute sticks in een 4GB variant verkrijgbaar zijn ze net niet helemaal dezelfde PC ervaring geven als het systeem dat je wegdoet..........
Energie besparen is prima maar dit is een wel heel erg bizarre achteruitgang in performance.
Je levert dan zo verschrikkelijk veel performance in dat de kwh besparing nauwelijks meer relevant is.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2015 01:40 ]
Verwijderd
Dan zou hij gemiddeld dus ook geen 200 Watt mogen verbruiken.....Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 01:23:
[...]
ja maar mijn vorige desktop stond ook tijden niks te doen. de 3de en 4de core kwam nauwelijks boven de 30%.
[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 07-05-2015 10:08 ]
Verwijderd
[ Voor 175% gewijzigd door ThinkPad op 07-05-2015 10:11 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq