Dat is niet helemaal waar. Ook hier in mijn Zanussi afzuigkap zitten E14 fitting lampen. Uit de fabriek zijn dit 2 x 40 W (!!!!) lampen. Niet alleen verspilling van stroom maar ook wordt de afzuigkap zo heet dat je ipv op de pan eronder, gewoon op de kap zelf een eitje kon gaan bakken.ThinkPadd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:23:
In mijn afzuigkap (Etna RVS van de Gamma) zat een E14 fitting. Die heb ik eruitgehaald en op het glasplaatje een LED-strip een paar keer heen-en-weer gelegd en met hotglue vastgemaakt. Oude 12V adapter aan de originele bedrading gesoldeerd en tadaaa: een stuk meer lichtopbrengst.
Een LED retrofit gaat toch nooit goed werken, die schijnt omhoog immers, terwijl het licht juist in een hoek naar beneden moet (vanaf de fitting gezien). Dus dit is een stuk beter.
Ik heb ze vervangen met 2 van deze rakkers: http://www.dx.com/p/dpq-2...-265v-262836#.VPVvm_nF-Do
Ja, het licht schijnt ook in de kap zelf (i.e niet al het licht schijnt naar beneden) mnaar toch geven deze rakkers een stuk meer licht en is het een stuk zuiniger dan het origineel. De standaard lampen die erin zatn hadden precies deze vorm, dus ook hierbij ging een deel van het licht de kap zelf in.