Dank je wel voor de informatie!Notna schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:33:
[...]
[...]
Ik heb het even getest voor jullie door de fans aan de onderkant te doen. Aantal waarnemingen:
1. Je hoort de fans een stuk meer doordat de wind nu door de koelvinnen geblazen wordt ipv gezogen. Het is niet dat je met je vingers in je oren moet gaan zitten maar het was wel waarneembaar
2. De temperatuur verschillen zijn nagenoeg nihil en schrijf ik eerder af aan meet onnauwkeurigheden dan iets anders.
3. Ik heb gevoelsmatig het idee dat er minder flow/warmte komt uit de convector. Dat is ook wel logisch aangezien het convector blok best wel massief is en met lage RPM fans je dan gewoon niet genoeg flow haalt. Een kijk op de thermometer geeft dit ook wel aan (lees; de kamer doet er wat langer over om op te warmen dan met de fans boven op de convector.
Vanochtend kon ik de temp controller in actie zien en de instelling die ik er gisteren op heb gezet blijkt perfect goed te werken; hij gaat blazen zodra de verwarming ook daadwerkelijk goed warmte kan afgeven en stopt zodra de temp dermate laag is dat er geen warmte meer af te geven is (of amper)
Ik ben tevreden, zeker als je ziet hoeveel een officieel systeem kost
Nog enkele vragen aan jou en de andere in dit topic:
- Wat is het verschil in opbrengst tussen een open en gesloten opstelling?
Met een gesloten opstelling bedoel ik dat de afdekking waar de ventilatoren op liggen de volledige convector afdekken en er alleen warmte door de openingen via de ventilatoren kan worden verplaatst. Versus de opstelling waarbij de ventilatoren simpelweg op de convector worden gelegd. - Wat is de verhouding / wat is het maximaal aantal ventilatoren welke jullie op de convector plaatsen in verhouding tot de lengte en het vermogen van de convector?