je kan 't je zelf ook een stuk makkelijker maken door geen hout toe te passen maar de ventilatoren eenvoudig met tiewraps aan elkaar te maken. Als je ze op een afstandje van elkaar wil hebben kan je ook 2 platte aluminium strips kopen en daar de ventilatoren tussen monteren.Kevin1990 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:32:
[...]
Ik heb de losse componenten gekocht zoals eerder in een andere post te zien was.
• PWM controller
• Temperatuur regelaar
• Arctic P14 fans (al binnen)
• 140mm gatenzaag (al binnen)
Ik denk dat ik met de test opstelling ga kijken wat de ventilatoren trekken door een ampere meter ertussen te zetten zodat ik de afweging kan maken om via een UPS/powerbank de andere kamers te voorzien van stroom of niet. Ofwel toch een draad te trekken van een stopcontact voor een 230V aanslutiing in de convector. Dat zal vermoedelijk een erg dun draadje worden omdat de installatie niet erg veel troom zal trekken.
De heatboosters van SDR zijn best mooie apparaatjes maar als ik alles bij elkaar optel ben ik voor de losse componenten (5x PWM-controllers en 6x temperatuurregelaars) minder kwijt als 1 SDR heatbooster. Heb ik natuurlijk wel wat knutselwerk aan maar is ook hobby matig.
Het monitoren via een app vnd ik zelf niet nodig. Ik heb voor veel apparaten al genoeg afzonderlijke apps…
Ik hoop van de week een stuk hout zo te modificeren dat ik de 8 ventilatoren kan plaatsen voor de 1e 200cm convector op 230V en te kijken wat het effect is.
Is er een een houtsoort wat absoluut niet gebruikt moet worden of juist wel erg prettis is om te plaatsen?
Voor de voeding die ik nog moet halen.
Is een 12V 3A adapter voldoende voor 8 tot 10 ventilatoren?
En mochten mensen een kabel hebben getrokken voor voeding voor achter de convector. Welke dikte is gebruikt? Ik neem aan geen massief omdat het gevraagde vermogen zeer laag is?
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23