LTV: Deel hier je Jaga DBE zelfbouw ervaringen

Pagina: 1 ... 59 60 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

B2

wa' seggie?

Geim schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 15:55:
[...]

In dat geval, plaats niet meer ventilatoren dan dat de gleuven groot zijn. Heb je een 12 cm fan, dan is dat 144 cm^2. Oppervlak van de gleuven meten en delen door het oppervlak van een fan en je hebt het aantal fans te pakken, vooruit, neem eentje meer. Veel meer zou ik niet doen, anders zit je lucht in je omkasting rond te blazen.
Ik denk dat ik de sleuven ga vervangen voor 1 groot 'gat' en daaronder webbing ga maken, net zoals je aan de voorkant ziet. Dat zou volgens mij meer flow moeten kunnen geven.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
B2 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 16:03:
[...]

Ik denk dat ik de sleuven ga vervangen voor 1 groot 'gat' en daaronder webbing ga maken, net zoals je aan de voorkant ziet. Dat zou volgens mij meer flow moeten kunnen geven.
Wellicht kan je de sleuven wat schuiner en smaller frezen, dan zie je ze minder en wanneer je er dan wat meer in doet kom je uiteindelijk toch op een groter uitblaasoppervlak uit, webbing zou ik niet doen want dat houdt best veel tegen.

Nu heb je ze zo : | | , wanneer je met een dunner boortje ze op deze \\ manier maakt kijk je minder in die dikke streep en kan je er wellicht wat meer sleuven in maken terwijl je minder luchtweerstand hebt dan van een groot gat met webbing. Ipv webbing zou ik eerder donker (race) gaas plaatsen, daar komt tenminste nog wat lucht door.

• Refthoom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07 08:40
(jarig!)
Algemeen; een ombouw absorbeert de meeste stralingswarmte, wat overblijft is de warmte van convectie en daar heb je dus flow voor nodig.
Pagina: 1 ... 59 60 Laatste