Eens met @zunrob, ik heb ook een radiator van slechts 6 cm diep, maar wel met veel ruimte tot de muur. Ik gebruik F9 ventilatoren. Die zijn dan slechts deels effectief, maar kunnen wel lekker langzaam draaien voor toch flink wat luchtverplaatsing.Kitser schreef op maandag 30 januari 2023 @ 01:34:
[...]
Thanks! Heb je ze met een hoekprofiel onder de radiator gebonden zoals een aantal hier dat gedaan hebben?
Qua bevestiging kun je magneten aan de voorkant gebruiken. Relatief kostbaar, maar wel onzichtbare afwerking. Aan de achterkant moet je iets anders verzinnen omdat de ventilatoren aan de achterkant uitsteken. Wellicht kun je de achterzijde aan de ophangbeugels van de radiatoren afhangen met tie-wraps of touw?
Voor de magneten heb ik goede ervaringen met deze magneten https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details. Je moet sterke (dus dure) magneten gebruiken en dan ook nog relatief veel omdat de verticale kracht van magneten slechts 10% is van de horizontale. Daardoor had ik 14 van bovenstaande magneten nodig voor 15 F9 fans en 2x 2m hoekprofiel 40x40mm. Ten slotte is de dubbelzijde tape van bovenstaande magneten te zwak. Ik heb daarom de dubbelzijde tape eraf gepulkt en de magneten met secondelijm op de profielen gelijmt. Dan zit het als een huis. Zie foto.
:strip_exif()/f/image/AoKMR8E7IaaVLcbiAxP3cJSC.jpg?f=fotoalbum_large)