R15 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:25:
[...]
Ik draai inderdaad op Windows. Ik maak gebruik van een thin client (HP T5720) met Windows XP Embedded, waar ik graag WSL op zou willen hebben. Op de thin client draait onder andere SMA-spot en software voor m'n weerstation. Ik ga niet alleen voor WSL op Linux overstappen.
Ik snap dat je niet alleen voor WSL, echter hebben wij geen ervaring met WSL op windows.
Het zal mogelijk een lange adem van Trail And Error worden.
Wil wel even zeggen dat het niet ons doel is om WSL compatible te maken met Windows.
Mogelijk dat we daar in de toekomst naar kunnen kijken, maar op kortertermijn hebben wij er geen tijd voor.
(misschien dat andere het ook willen en dat mensen de hoofden bijelkaar kunnen steken)
Er is tegenwoordig een erg oplossing voor low-level/power/recources;
RaspberryPi
De kosten hiervan zijn met +/-€75 te overzien en het is een erg leuk en leerzaam platform voor jong en oud.
Daarbij vind je nergens op internet een goedkopere/flexibele manier van loggen als op een open-source platform met producten als SMAspot, SMAget en daarbovenop WSL.
And last but not least; de Rpi gebruikt maar 4W en dat is op jaarbasis zo'n 35kWh.
Daar kan de gemiddelde ThinClient/Laptop een behoorlijk puntje aan zuigen (krijg je natuurlijk wel minder performance voor, maar het werkt voor WSL en aanverwante zaken als een trein).
Ik had websolarlog-1.0.0-full.zip gedownload en alle bestanden op de Xampp-installatie geplaatst. Is dat de volledige source?
Dat is inderdaad de volledige versie.
Echter zit er in de 1.0.0 release nog geen SMAspot ondersteuning.
Je kunt kijken of je WSL op kunt starten en naar de admin kunt navigeren, inloggen en dan kunt updaten.
Maar of het updaten werkt, dat hangt af van de SVN ondersteuning.
Als het niet lukt om hem via de admin te updaten, probeer dan met een SVN programma de meest recente Trunk van Sourceforge te halen.