Toon posts:

[V1.x] P1, S0 en Temperatuur logging met de Netduino Plus Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste
Acties:

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-03 15:04
Mede-auteur:
  • Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

Willie Wortel

Welkom op onze discussie pagina bij Tweakers.net over het Netduino monitoring project.

Video van de webpagina's van versie V1.0.1
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=y6TcokoCdTM]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tm--CSKueHU]

Video van de webpagina's van versie V1.0.4 (nog niet released)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WXMgv_SrvTE]

Dit topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen en discussies te voeren over het Codeplex project Netmonitor S0-P1-Temp

Het is vanzelfsprekend dat je je in dit topic gewoon aan de regeltjes van GoT dient te houden natuurlijk..

Dit project wordt door Willie Wortel en Gé Brander gebouwd en onderhouden. Het is een project dat wij doen in onze vrije tijd en we willen zoveel mogelijk helpen waar mogelijk.
Onze gezinnen en dagelijks werk gaan natuurlijk voor. Het kan soms wat langer duren op een reactie.

Naar aanleiding van de discussie in het Slimme meter via P1-poort loggen met een Netduino Plus topic hebben Willie Wortel en Gé Brander een project gestart om de P1 poort van de slimme meter te kunnen loggen met een Netduino Plus. De oplossing werkt nog niet intussen ook op de Netduino Plus V2 sinds de V1.3.x release. Dit volgt later!

De Netduino Plus is een ontwikkelplatform waarop met C# of Visual Basic functionaliteit geprogrammeerd kan worden. De Netduino Plus is voorzien van digitale en analoge input en output poorten. Sommige poorten kunnen ook als seriele poort functioneren.

Ik las nog even het oude topic terug en daar kwam ik voorspellende woorden tegen:
Willie Wortel schreef op zondag 16 september 2012 @ 08:58:
[...]
Ik denk dat we vóór de kerst het programma hebben draaien en alles netjes in onze database/webpagina hebben gehatseflatst.
Willie Wortel heeft een zeer goede voorspellende gave _/-\o_

Gedurende het traject kwam er functionaliteit bij in de vorm van S0 meter logging en temperatuur meting en logging. Uiteindelijk is op Zondag 16 December 2012 de eerste major release uitgebracht (V1.0.1).

Deze release bevat de volgende functionaliteiten:
  • Uitlezen van de P1 poort op de digitale smart meter die de Nederlandse netbeheerders uit gaan rollen de komende jaren.
  • Uitlezen van de S0 poort op een electriciteitsmeter om de opbrengst van PV te meten
  • Uitlezen van de temperatuur via een TMP36 temperatuurmeter
  • Wegschrijven van de data naar micro-SD card die in de Netduino Plus geplaatst is
  • Wegschrijven van de data naar ThingSpeak.com
  • Wegschrijven van de data naar Cosm.com
  • Wegschrijven van de data naar OpenEnergyMonitor.org
  • Wegschrijven van de PV en Temp data naar PVOutput.org
  • Configureren van de Netduino Plus programma opties via een webpagina
  • Realtime weergave van het verbruik en de opbrengsten via een webpagina
  • Weergeven van opbrengst via enkele LED's
  • E-mail notificatie
De handleiding is via de Codeplex pagina te downloaden. Deze is in het Engels.
De programmatuur is via de Codeplex pagina te downloaden. Deze is vrijgegeven onder de MSPL licence.

Het is de bedoeling van dit topic om ervaringen uit te wisselen en bugs te melden.

Op het Netduino forum hebben we ook een topic aangemaakt zodat onze Engels sprekende medemensen ook kunnen meepraten. Het Tweakers.net topic blijft het primaire topic. http://forums.netduino.co...ter-and-s0-meter-logging/

Wel nog een verzoek aan iedereen die dit project gebruikt. Laat even weten of je een ander type slimme meter hebt dan de hieronder genoemde modellen.

Het project werkt voor zover wij weten goed met de volgende type slimme meters:
  • Iskra ME382 
  • Landis Gyr ZCF120ABD
  • Kamstrup 162JXC
Ben je een tevreden gebruiker? Laat je dan even in een review op Codeplex een berichtje achter? Thanks!
Willie Wortel schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:00:
Om een en ander wat levendiger te houden zal ik hier op het forum de test versies plaatsen. Voor een ieder die dat wil kan de software als eerste bekijken en testen. Als er dan geen fouten meer worden gerapporteerd gaat het naar codeplex. We draaien het dus om, eerst hier testen en daarna naar codeplex.
Hierbij de link naar de locatie waar de test code gedownload kan worden. Graag bugs melden op de Codeplex pagina zodat centraal de problemen gemanaged kunnen worden. Een link plaatsen in dit topic naar de Codeplex pagina met de issue wordt zeer gewaardeerd.

Link naar de Skydrive locatie waar testcode kan worden gedownload

Nu ook op Facebook te volgen: https://www.facebook.com/P1PoortMonitoring

!! DISCLAIMER !!
Dit is géén commerciële software en is puur uit hobby en eigen wensen geschreven, voornamelijk (>95%) door Willie Wortel. Willie Wortel en Gé Brander doen dit in onze vrije tijd en uit vrije wil. Er gaat bijzonder veel tijd in zitten en sommige mensen verwachten iets te veel 'support'. Natuurlijk is de wil er om te helpen als je tegen problemen aanloopt, maar lees eerst het hele topic door voordat je gaat vragen. Lees de hele handleiding door voordat je gaat vragen. Zoek op internet met Bing of een andere zoekmachine als je tegen problemen aanloopt. Kijk ook op het Netduino.com forum bij problemen. Er is een grote waarschijnlijkheid dat jouw probleem al eens is opgetreden ergens anders en beschreven door iemand anders. Mocht je er dan nog niet uitkomen dan staat vragen vrij en wordt ook aangemoedigd. Let wel op, wij hebben geen glazen bol dus met drie woorden een vraag stellen is een redelijk kansloze zaak als je een antwoord verwacht. Bij vragen graag aangeven wat er niet werkt, wat je verwacht, wat je zelf al hebt uitgezocht, welk gedeelte in de handleiding, welk gedeelte in de code en welk bestand. Dan kunnen we snel kijken waar er iets fout zit en ben jij snel geholpen.

Bovenstaande klinkt misschien wat hard, maar er staat intussen veel vervuiling in het topic door mensen die niet eerst zelf zoeken en meteen met een korte zin roepen dat iets niet werkt. We proberen zo aan te moedigen dat deze vervuiling minder wordt en zo het topic beter leesbaar blijft.

Deze openingspost zal ook regelmatig up to date gehouden worden. Kom dus regelmatig terug voor nieuwe informatie.

[Voor 43% gewijzigd door Gé Brander op 18-05-2013 16:08]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Mooi nieuw topic

Ik zie dat het verbruik bij pvoutput van 23:55 als laatste is en 0:10 de eerste op de nieuwe dag, het is pas 1 dag en kan ook niet traceren of pvoutput dit fout doet of iets anders.
maar het viel me op dat je een kwartier mist.

klik op live in mijn sign om het te zien.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:31
_/-\o_
Heren JoopC en c70070540, petje af. Ik heb lelijk mijn snor gedrukt de laatste weken, maar zodra ik het zonneboilermonitoringplan helemaal rond heb in mijn hoofd, ga ik weer serieus testen (met een strenge blik naar de code, uiteraard).

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• zonnebaas
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-03 17:06

zonnebaas

iskra-netduino plus-omnik 4.0

Gelijk ook even een snelkoppeling naar deze pagina gemaakt.
Een tevreden gebruiker eerste hobby projekt sinds lange tijd.
En met de duidelijke handleiding V1.0.1 geinstaleerd op mijn netduino plus en in gebruik genomen.
Mannen respect voor wat jullie in elkaar gezet hebben. _/-\o_

Nog wel wat wensen en aanpassingen maken een SD kaart is onderweg evenals de temperatuur sensor.
De cosm pagina op de webserever loopt nog niet wel de code in Regel 155 en regel 156 in respectievelijk _p1 en _p2 aangepast. Hier ga ik volgende week maar eens naar kijken.

Omnik 4.0 - 1e string- 1755 W - 2e string 2500 W Oost

• Gé Brander
hansdegit schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:39:
_/-\o_
Heren JoopC en c70070540, petje af. Ik heb lelijk mijn snor gedrukt de laatste weken, maar zodra ik het zonneboilermonitoringplan helemaal rond heb in mijn hoofd, ga ik weer serieus testen (met een strenge blik naar de code, uiteraard).
Zoals ik al zei in de topic start: wij werken er ook alleen maar als het ons uitkomt en we er zin in hebben. Het blijft hobby natuurlijk.

Het is ontzettend leuk om al de positieve feedback te krijgen 😊

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Willie Wortel
  • Niet online
c70070540 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:09:
[...]

Zoals ik al zei in de topic start: wij werken er ook alleen maar als het ons uitkomt en we er zin in hebben. Het blijft hobby natuurlijk.

Het is ontzettend leuk om al de positieve feedback te krijgen 😊
Ik zit te wachten op de promo film, hij staat nu te renderen. Met 6 processoren, en een van de snelste nvidia GTX videokaarten, rendeertijd 65 minuten. >:)

• Gé Brander
JoopC schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:25:
[...]

Ik zit te wachten op de promo film, hij staat nu te renderen. Met 6 processoren, en een van de snelste nvidia GTX videokaarten, rendeertijd 65 minuten. >:)
Kanniewachten 😌
Hoe lang is je promofilm?

Chris Walker van het Netduino forum is erg geïnteresseerd in een filmpje 😃

[Voor 15% gewijzigd door Gé Brander op 19-12-2012 23:32]

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:33:
Mooi nieuw topic

Ik zie dat het verbruik bij pvoutput van 23:55 als laatste is en 0:10 de eerste op de nieuwe dag, het is pas 1 dag en kan ook niet traceren of pvoutput dit fout doet of iets anders.
maar het viel me op dat je een kwartier mist.

klik op live in mijn sign om het te zien.
nou, dat is voor mij heel eenvoudig te zien. Ik heb 3 maanden data vanaf Cosm, geen hiaat rond 12 uur.
De Netduino is ontworpen om rond de klok te draaien, en wordt gereset om 00.00 uur, opstart tijd 10 secs.
(De reset heeft enorm veel voordelen). Dus ik denk dat dit aan pvOutput ligt.

• Willie Wortel
  • Niet online
Vanavond gaat ie nog online bij Youtube en dus hier op het forum en als jij dan een link plaatst vanaf CodePlex.

[Voor 15% gewijzigd door Willie Wortel op 19-12-2012 23:33]

• Gé Brander
JoopC schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:33:
[...]

Vanavond gaat ie nog online bij Youtube en dus hier op het forum en als jij dan een link plaatst vanaf CodePlex.
Plaats je ook even een link op het Netduino forum in ons topic? http://forums.netduino.co...ter-and-s0-meter-logging/

Edit: doe ik wel 😉

[Voor 3% gewijzigd door Gé Brander op 19-12-2012 23:37]

• Willie Wortel
  • Niet online
c70070540 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:36:
[...]

Plaats je ook even een link op het Netduino forum in ons topic? http://forums.netduino.co...ter-and-s0-meter-logging/

Edit: doe ik wel 😉
We moeten wel eerst kijken of de promo goed genoeg is en daarbij kan iedereen een kwartje in het zakje doen, ik verander indien nodig dan wel.

kijk maar:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OwazmznGCHY&feature=youtu.be]
ik hoor het wel
link: YouTube: Netduino for data logging and much more

[Voor 20% gewijzigd door Willie Wortel op 20-12-2012 09:01]

• Gé Brander
JoopC schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:44:
[...]

We moeten wel eerst kijken of de promo goed genoeg is en daarbij kan iedereen een kwartje in het zakje doen, ik verander indien nodig dan wel.

kijk maar:
[video]
ik hoor het wel
link: YouTube: Netduino for data logging and much more
Prachtig! Heel mooi overzicht wat het kan en verwijzingen naar de website etc. Heeft weer de nodige uurtjes gekost! Ik kijk hem verder nog enkele keren voor fouten in tekst, maar de beelden zijn prachtig!

Aanbevelingen heb ik gemaild.

[Voor 39% gewijzigd door Gé Brander op 20-12-2012 11:26]

• Willie Wortel
  • Niet online
De IP, Poort en key's staan in de nieuwe web pagina's niet meer hardcoded in de pagina's maar in een ini bestand. Heeft 2 voordelen, nitwitjes zien de gegevens niet en bij een update hoef je niet meer aan de pagina's te hatseflatsen.

• Gé Brander
JoopC schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:39:
De IP, Poort en key's staan in de nieuwe web pagina's niet meer hardcoded in de pagina's maar in een ini bestand. Heeft 2 voordelen, nitwitjes zien de gegevens niet en bij een update hoef je niet meer aan de pagina's te hatseflatsen.

[afbeelding]
Goed bezig! :)

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:34
Zeer goed bezig. Zeer veel bereikt in korte tijd
Ik ben zelf voor mijn omvormer bezig met een soortgelijk project.
Ben zeer geintereseerd naar het grafische webgedeelte (zelf zit ik met een jaren '80 web-text-scherm)
Als ik het even snel goed bekijk worden de Gauges gevoerd dmv data uit de Netduinio.
Maar waar wordt de LiveData vandaan getovert? En wie berekent de schermen?

Ik kom binnenkort namelijk met het probleem dat ik meer parameters wil loggen dan bv PVoutput of Cosm aankan en niet zelf het grafishe gedeelte will bouwen want dat kunnen PVoutput en Cosm prima.
Ik heb geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden.

Het gaat bijvoorbeeld om de net frequentie, alle AC/DC spanningen, DC spanningen, omvormer rendement.

• Gé Brander
W.Wonderland schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:48:
Zeer goed bezig. Zeer veel bereikt in korte tijd
Ik ben zelf voor mijn omvormer bezig met een soortgelijk project.
Ben zeer geintereseerd naar het grafische webgedeelte (zelf zit ik met een jaren '80 web-text-scherm)
Als ik het even snel goed bekijk worden de Gauges gevoerd dmv data uit de Netduinio.
Kan direct vanuit de Netduino maar ook vanaf Cosm.
Maar waar wordt de LiveData vandaan getovert?
Volgens mij dus ook vanuit hetgeen je configureert voor de gauges. Die worden net zo realtime ge-update als de LiveData
En wie berekent de schermen?
Wat bedoel je met "de schermen"
Ik kom binnenkort namelijk met het probleem dat ik meer parameters wil loggen dan bv PVoutput of Cosm aankan en niet zelf het grafishe gedeelte will bouwen want dat kunnen PVoutput en Cosm prima.
Ik heb geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden.

Het gaat bijvoorbeeld om de net frequentie, alle AC/DC spanningen, DC spanningen, omvormer rendement.
Tja, dat zal prima via andere methoden ook te loggen zijn. Denk aan een eigen database met die informatie rechtstreeks vanuit de Netduino?

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

14400Wp Zuid-Limburg

Ik vind dit een geweldig project.
Ga me hier eens in verdiepenen rondkijken waar alle materialen verkrijgbaar zijn.
Werkt dit ook op de netduino plus 2 of alleen op de netduino plus?
Lof voor de makers van dit alles _/-\o_ _/-\o_

[Voor 17% gewijzigd door klump4u op 20-12-2012 15:59]

14400Wp🌞Live, Atlantic Explorer 270V3💧Live, Pana-mono WP5🔥Live.

• Gé Brander
klump4u schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:56:
Ik vind dit een geweldig project.
Ga me hier eens in verdiepenen rondkijken waar alle materialen verkrijgbaar zijn.
Succes!
Werkt dit ook op de netduino plus 2 of alleen op de netduino plus?
Niet getest, maar geen redenen om aan te nemen dat het niet zou werken.
Lof voor de makers van dit alles _/-\o_ _/-\o_
:*)

• PvPower
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-03 13:22
Ik ben nog niet opgescheept met een "slimmemeter" maar als dat gebeurd dan zal ik hier ongetwijfeld mee gaan spelen.
Ondertussen het topic in mijn bladwijzers gezet en blijf mee lezen.

15 x Suntech STP255-20/Wd+, 1 x Power-One Aurora PVI 3.0 OUT omvormer

• Gé Brander
Wel nog een verzoek aan iedereen die dit project gebruikt. Laat even weten of je een ander type slimme meter hebt dan JoopC en ik.
Het project werkt voor zover wij weten goed met de volgende type slimme meters:
  • Iskra ME382 
  • Landis Gyr ZCF120ABD
  • Kamstrup 162JXC
jmeinders schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:04:
Goedenavond, Ik heb jullie project al een tijd gevolgd, en alles werk uitstekend.Mijn complimenten voor al het mooie werk. Mijn netduino plus is is aangesloten op p1 poort van de slimme meter van het merk KAMSTRUP 162JXC deze meter werkt perfect met mijn netduino. Deze kun je ook toevoegen aan het lijstje
Thanks! Staat genoteerd in de startpost en wordt in de volgende versie van de handleiding meegenomen :)

[Voor 52% gewijzigd door Gé Brander op 20-12-2012 20:10]

• jmeinders
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-03 13:26

jmeinders

www.jmeinders.nl

Goedenavond, Ik heb jullie project al een tijd gevolgd, en alles werk uitstekend.Mijn complimenten voor al het mooie werk. Mijn netduino plus is is aangesloten op p1 poort van de slimme meter van het merk KAMSTRUP 162JXC deze meter werkt perfect met mijn netduino. Deze kun je ook toevoegen aan het lijstje

Omnik 3.0 15 Eging panelen 195wp

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Wat houdt "electra consumption" precies in?
Is dat wat uit de Slimme meter komt
of
is dat het verbruik volgens de slimme meter minus de productie van PV
?

https://www.trekhaakkoffer-huren.nl

• Gé Brander
Freemann schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:40:
Wat houdt "electra consumption" precies in?
Is dat wat uit de Slimme meter komt
of
is dat het verbruik volgens de slimme meter minus de productie van PV
?
Precies datgene wat de slimme meter aangeeft in het telegram als zijnde huidig verbruik.

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Oké, daar was ik ook bang voor.
Dat probleem had ik ook.
Aan de ene kant is er productie en aan de andere kant verbruik. De meter geeft verbruik minus productie aan en Door productie naast dit getal te zetten krijg je een vertekend beeld.
Eigen wil je:
Productie:300W
Verbruik volgens meter:100W
Graph toont 400W verbruik.
De 300W is tenslotte al, voor de meter, in het huis opgenomen en Door de meter komt nog maar 100W naar binnen om het huis te dekken.
Echter is het heel lastig om deze 2 getallen te matchen.

https://www.trekhaakkoffer-huren.nl

• zonnebaas

zonnebaas

Als je Dutch op false hebt staan in de ReadP1poortMain.vb
#Const DUTCH = False

Let op dan in Cosm_p1 volgende regel aanpassen:
var Feed = "91817";
var DataStream = "ElectraConsumedNow"; <======

En Cosm_p2:
var Feed = "91817";
var DataStream = "SolarPulse_WattNow"; <======

Nu werk de Cosm data ook op de webserver ik begin zowaar de code te snappen 8)

• Willie Wortel
  • Niet online
zonnebaas schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:12:
Als je Dutch op false hebt staan in de ReadP1poortMain.vb
#Const DUTCH = False

Let op dan in Cosm_p1 volgende regel aanpassen:
var Feed = "91817";
var DataStream = "ElectraConsumedNow"; <======

En Cosm_p2:
var Feed = "91817";
var DataStream = "SolarPulse_WattNow"; <======

Nu werk de Cosm data ook op de webserver ik begin zowaar de code te snappen 8)
Dat klopt, als je Engels gebruikt dat moet je de te trekken datastream ook engels houden, maar daar was ik nog niet aan toe met programmeren. je kan natuurlijk ook eigen veldnamen gebruiken.
Er komen nieuwe pagina's aan met nieuwe code, nog een dagje testen.

Anoniem: 493704

Hoi medetweakers,

Momenteel hou ik me bezig met de Netduino en heb ik de Netduido V2 aangeschaft om in de toekomst nog veel meer plezier ervan te hebben.
Na alles inelkaar te hebben gezet stuit ik op de volgende uitdagingen:

Als ik de analoge temperatuursensor op 'True' zet krijg ik bij na het compileren en starten de volgende foutmelding:

"an unhandled exception of type 'System.NullReferenceException' occurred in SecretLabs.NETMF.Hardware.AnalogInput.dll"
En verwijst die na de volgende regel in het programma:
"Dim TemperatureSensor As New SecretLabs.NETMF.Hardware.AnalogInput(Me.m_Pin)"

En bij het uitlezen van de P1 poort via de lokale website van mijn netduino krijg ik "garbage"
(http://192.168.1.153:61234/telegram)
Ik zie dat de webserver in de netduino werkt en dat de verbinding naar Thingspeak werkt maar alle waarden blijven op nul.

kan iemand mij een stapje opweg helpen?
Ik heb al wel de juiste dll's gebruikt voor de Netduino versie 2.

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 14:59
Even een probleempje van een absolute beginner....

Ik heb een netduino plus 2 gekocht aan de hand van dit project en heb gisteren al het ledje kunnen laten knipperen.... :-)

nu probeer ik het programma van joopc te laten lopen maar als ik het wil openen krijg ik deze foutmelding:

C:\users\jeroen\Desktop\v1.0.1_Release\NetDuinoreleaseV1\NetduinoMonitoring\NetduinoMonitoring.vbproj' cannot be opened because its project type (.vbproj) is not supported by this version of the application.

to open it, please use a version that supports this type of project.

Ik gebruik Visual C 2010 express

ik heb geen idee, heb al wat gespeurd op het forum van netduino maar daar vind ik niets.
Komt het omdat ik een netduino plus2 gebruik ?

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:12
Volgens mij kom je al een heel stuk verder als je niet Visual C 2010 Express gebruikt, maar Visual Basic 2010 Express, zoals in de handleiding staat. ;)
Het programma is nl. in VB ipv C geschreven

[Voor 4% gewijzigd door Cranberry op 22-12-2012 21:54]

• jp73
Ok ik snap em

maar als ik nu in file open new project kies en ik selecteer Netduino Monitoring.vbproj krijg ik weer een foutmelding :

C:\Users\jeroen\Desktop\V1.0.1__Release\NetDuinoReleaseV1\NetduinoMonitoring\NetduinoMonitoring.vbproj : error : The project file 'C:\Users\jeroen\Desktop\V1.0.1__Release\NetDuinoReleaseV1\NetduinoMonitoring\NetduinoMonitoring.vbproj' cannot be opened.

The project type is not supported by this installation.

enige hints...

Ik heb ergens in het netduino forum dit gevonden, maar ik heb geen idee hoe dit te doen :

In the meantime, if you are upgrading your Netduino Plus 1 projects to Netduino Plus 2:
Remove the SecretLabs.NETMF.Hardware.NetduinoPlus.dll reference from your project.
Add the SecretLabs.NETMF.Hardware.Netduino.dll reference to your project
Change the deployment target in Project Properties > .NET Micro Framework.

:?

[Voor 125% gewijzigd door jp73 op 22-12-2012 22:45]

• Gé Brander
Anoniem: 493704 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:46:
Hoi medetweakers,

Momenteel hou ik me bezig met de Netduino en heb ik de Netduido V2 aangeschaft om in de toekomst nog veel meer plezier ervan te hebben.
Na alles inelkaar te hebben gezet stuit ik op de volgende uitdagingen:

Als ik de analoge temperatuursensor op 'True' zet krijg ik bij na het compileren en starten de volgende foutmelding:

"an unhandled exception of type 'System.NullReferenceException' occurred in SecretLabs.NETMF.Hardware.AnalogInput.dll"
En verwijst die na de volgende regel in het programma:
"Dim TemperatureSensor As New SecretLabs.NETMF.Hardware.AnalogInput(Me.m_Pin)"

En bij het uitlezen van de P1 poort via de lokale website van mijn netduino krijg ik "garbage"
(http://192.168.1.153:61234/telegram)
Ik zie dat de webserver in de netduino werkt en dat de verbinding naar Thingspeak werkt maar alle waarden blijven op nul.

kan iemand mij een stapje opweg helpen?
Ik heb al wel de juiste dll's gebruikt voor de Netduino versie 2.
Heb je de P1 poort aangesloten zoals in de handleiding beschreven staat? Als je dat volledig juist gedaan hebt dan moet het gewoon werken. Kijk even goed na of je alles volgens de handleiding gedaan hebt.
jp73 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 21:54:
Ok ik snap em

maar als ik nu in file open new project kies en ik selecteer Netduino Monitoring.vbproj krijg ik weer een foutmelding :

C:\Users\jeroen\Desktop\V1.0.1__Release\NetDuinoReleaseV1\NetduinoMonitoring\NetduinoMonitoring.vbproj : error : The project file 'C:\Users\jeroen\Desktop\V1.0.1__Release\NetDuinoReleaseV1\NetduinoMonitoring\NetduinoMonitoring.vbproj' cannot be opened.

enige hints...

Ik heb ergens in het netduino forum dit gevonden, maar ik heb geen idee hoe dit te doen :

In the meantime, if you are upgrading your Netduino Plus 1 projects to Netduino Plus 2:
Remove the SecretLabs.NETMF.Hardware.NetduinoPlus.dll reference from your project.

:?
Idem voor deze. Heb je de juiste dingen in de juiste volgorde geinstalleerd op je pc. Ook hier weer: controleer dat in de handleiding. Laat maar even weten of het helpt.

[Voor 31% gewijzigd door Gé Brander op 22-12-2012 23:06]

• Willie Wortel
  • Niet online
jp73 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 21:54:
Ok ik snap em

enige hints...
Lees het nu nog eens, wat staat er?

Je hebt de verkeerde MS Express geïnstalleerd. Het programma is geschreven in VB dus niet in cSharp C#.

• Willie Wortel
  • Niet online
Ik gebruik de V2 nog niet omdat ik eerst alle web pagina's wil afmaken. De pages zijn nog in ontwikkeling (elke dag een stukje bouwen) maar als C700 de nieuwe pagina's die ik geüpload heb heeft getest zet hij ze direct op CodePlex en is het al een aardig setje.

• jp73
Idem voor deze. Heb je de juiste dingen in de juiste volgorde geinstalleerd op je pc. Ook hier weer: controleer dat in de handleiding. Laat maar even weten of het helpt.
Ik had C geïnstalleerd, volgens de netduino website. Nu heb ik ook nog Visual Basic geïnstalleerd.

Of moet ik alles verwijderen en dan opnieuw installeren ?

• jp73
JoopC schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 23:14:
[...]

Lees het nu nog eens, wat staat er?

Je hebt de verkeerde MS Express geïnstalleerd. Het programma is geschreven in VB dus niet in cSharp C#.
Ok ik had mijn post geëdit, dit is niet helemaal duidelijk zie ik,
ik heb inmiddels Vuisual basic geinstalleerd en krijg dan deze fout melding.

Ik had de software geinstalleerd in de volgorde die op de netduino website staat. Daarna heb ik visual basic geïnstalleerd .

als ik dan open project kies en NetDuinoMonitoring.sln kies krijg ik deze foutmelding :

Heeft dit dan te maken met het feit dat het een netduino plus versie is die op een plus2 wordt uitgevoerd ?

en dan kom ik weer uit op dit : uit het netduino forum :

• Gé Brander
jp73 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 23:38:
[...]
en dan kom ik weer uit op dit : uit het netduino forum :

En wat voor effect heeft dat?

Ik heb het de komende dagen nogal druk, dus ik ga nog even niet testen wat er gedaan moet worden met de Netduino Plus V2. Eerst de handleiding en pagina's testen met de V1 versie.

Na 1e Kerstdag kan ik de V2 wel even testen.

Heb net de nieuwe release van de pages getest op een Azure website maar die is nog niet klaar voor release. Lokaal werkt hij wel, maar op Azure om een of andere reden niet. JoopC kijkt daar nog naar.

Als het klaar is wordt het wel heel erg mooi hoor!

[Voor 14% gewijzigd door Gé Brander op 23-12-2012 08:19]

• jp73
c70070540 schreef op zondag 23 december 2012 @ 08:01:
[...]

En wat voor effect heeft dat?
Als ik ergens kan vinden hoe ik dit moet doen ?

waar kan ik het bestand Secretlabs.NETMF.Hardware.Netduino.dll vinden ? Ik moet dus de netduinoPlus.dll verwijderen en die andere in de plaats zetten. Ik vind op het netduino forum verder ook geen aanwijzing.

(sorry hoor dit is allemaal onbekend terrein)

[Voor 5% gewijzigd door jp73 op 23-12-2012 08:47]

• Rol-Co

Rol-Co

jp73 schreef op zondag 23 december 2012 @ 08:46:
[...]

Als ik ergens kan vinden hoe ik dit moet doen ?

waar kan ik het bestand Secretlabs.NETMF.Hardware.Netduino.dll vinden ? Ik moet dus de netduinoPlus.dll verwijderen en die andere in de plaats zetten. Ik vind op het netduino forum verder ook geen aanwijzing.

(sorry hoor dit is allemaal onbekend terrein)
Dit heeft nog niets met v1 of v2 te maken gok ik, je moet iedergeval het project kunnen openen met vb, al hangt er nog geen netduino aan.
Goede netframework geinstalleerd? En in de goede volgorde? ik had in het begin ook vreemde dingen maar na alles er af te gooien en een systeem herstel overnieuw begonnen ging het wel.

Je kan iedergeval het project openen zonder meldingen, of je nou een v1 of v2 er aan hebt hangen of niets.

• jp73
Ok

ik heb alle programma's verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Nu is het gelukt en kan ik de code zien.

Nu maar even verder lezen.

[Voor 12% gewijzigd door jp73 op 23-12-2012 12:29]

Zojuist weer geprobeerd om de netduino aan de praat te krijgen, ik krijg nog steeds garbage als output bij P1.
Het volgende heb ik gedaan:
- Een RJ11 steker gekocht, 6 polig, op pen 2 RTS aangeloten, op de 3 de gnd en op 5 de RXD.
De pinout van de RJ 11 volgens tekening in de PDF handleiding van boven naar beneden 1 t/m 6, met het plastic penntje naar links gericht en aan de achterkant.
- Ik heb een7404N gekocht en deze ook volgens de tekening aangesloten, ik heb gesoldeerd op een ic voetje en daarna het ic erop geplaatst.

Als ik de Netduino aansluit is ie netjes bereikbaar op het netwerk, en ook zie ik dat ie Thingspeak elke keer update. (dan brandt tevens het blauwe ledje) Echter geeft ie alleen de waarde 0 door.
Als ik via de Netduino netserver het commando 'telegram' geef krijg ik garbage.
Als ik de steker uit de slimme meter haal ook, maar als ik de Netduino aan- en uitzet en niet aansluit op de slimme meter kent ie het commando 'telegram'niet meer, waarschijnlijk omdat ie geen signaal binnen krijgt.
De slimme meter is een Iskra MT382.
Ben nu een beetje out of ideas...

• Willie Wortel
  • Niet online
De vreemde tekens met command telegram betekend hoera, je hebt signaal, alleen heb je het niet goed aangesloten.

• Gé Brander
JoopC schreef op zondag 23 december 2012 @ 18:54:
De vreemde tekens met command telegram betekend hoera, je hebt signaal, alleen heb je het niet goed aangesloten.
Ik ben ook net aan het kijken of hij het wel goed heeft aangesloten. Klopt mijn tekening in de handleiding? Ja toch?

Anoniem: 493805

Ik ben weer een stapje verder....
maar krijg ook garbage:

Command Telegram: 12/23/2012 19:07:33

 ¯ØMØ5ØMØABÃÅ0000²¸9±0  0-0:96.±.±(393¸3±30393±3036²0²0²0²0²0²0²0²0© ±-0:±.¸.±(00¸90.9¸0ªë×詍 ±-0:±.¸.²(0±´±±.´30ªë×詍 ±-0:².¸.±(00090.±¸·ªë×詍 ±-0:².¸.²(00±95.´9´ªë×詍 0-0:96.±´.0(000±© ±-0:±.·.0(000±.´¸ªëש ±-0:².·.0(0000.00ªëש 0-0:±·.0.0(999ªA© 0-0:96.3.±0(±© 0-0:96.±3.±(© 0-0:96.±3.0(© 0-±:96.±.0(3²3¸303±3±30303¸3²3Â

De HD74LS04P was slecht verkrijgbaar, dus ik heb de SN74LS04N genomen. volgens mij zou dit wel moeten werken, toch?
Ik denk dat het schema wel ok is, maar er moet ergens anders nog een bitje scheef zitten???

• Gé Brander
Anoniem: 493805 schreef op zondag 23 december 2012 @ 19:14:
Ik ben weer een stapje verder....
maar krijg ook garbage:

Command Telegram: 12/23/2012 19:07:33

De HD74LS04P was slecht verkrijgbaar, dus ik heb de SN74LS04N genomen. volgens mij zou dit wel moeten werken, toch?
Ik denk dat het schema wel ok is, maar er moet ergens anders nog een bitje scheef zitten???
Zoek de datasheets van beide IC's even bij elkaar en ga vergelijken zou ik zeggen.
En anders kan je ook met een FTDI kabel kijken of de P1 poort wel de juiste data uitspuwt. Maar ik verwacht toch echt dat je ergens wat fout doet, want ik hoor anderen ook geen problemen hebben. Misschien is de IC kapot?

[Voor 56% gewijzigd door Gé Brander op 23-12-2012 19:19]

Ik heb ook de 7404N genomen ipv de P, en heb precies dezelfde garbage als jovo123
Ik heb beide datasheets opgezocht en vergeleken: de poorten zitten op de zelfde plaats en de voedingspanning ook en is tevens 5 volt.. Ik heb de draadjes doorgebeld en weet zeker dat ze goed zijn aangesloten vanaf de J12 connector tot aan de 7404. Maw het zou best kunnen zijn dat de N werkt maar de P dus niet hoewel dat niet is af te leiden uit de datasheets.
@jovo123: Heb je een Netduino plus 1 of 2? Ik heb een 2.

*update* Ik heb bij circuits online het volgende gevonden:
de LS de S de F en de ALS families. De CMOS varianten ( HC HCU HCT VHC en anderen ) hebben dat niet. daar mag je ingangen nooit open laten. de ingangsimpedantie is veel te hoog en die dingen pikken rotzooi op beter dan eeder welke ontvanger.

Maw de niet gebruikte ingangen van het ic aan de min leggen ( pin 5,9,11,13) zou werken, ik ga het straks ff uitproberen :)

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 493704 op 23-12-2012 20:28]

• Gé Brander
Anoniem: 493704 schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:14:

[/i]
Maw de niet gebruikte ingangen van het ic aan de min leggen ( pin 5,9,11,13) zou werken, ik ga het straks ff uitproberen :)
Heb het op een ander forum inderdaad ook gelezen dat iemand dat deed, maar bij mij werkt het prima zonder dat te doen. Wellicht dat die op het andere forum ook jullie versie van de IC heeft. Ik denk dat het inderdaad opgelost is als je de niet gebruikte ingangen aan GND connect.

[b][message=39487814,noline]
@jovo123: Heb je een Netduino plus 1 of 2? Ik heb een 2.
Ik heb ook een 2

Morgen de soldeerbout maar weer warm stoken.

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-03 17:02
weet iemand toevallig ook zo wat een netduino verstookt aan stroom?

• Rol-Co

Rol-Co

zoeperman schreef op maandag 24 december 2012 @ 09:38:
weet iemand toevallig ook zo wat een netduino verstookt aan stroom?
Ligt aan de adapter die je gebruikt, hier een 5v adapter en verbruikt draaiend rond 2W

Anoniem: 493704 schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:14:

zojuist dit ook gedaan. bij mij nog steeds de zelfde troep. Ik ben benieuwd naar jouw resultaat.

• Tafkar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-03 08:10

Tafkar

3600 Wp

Rol-Co schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:09:
[...]

Ligt aan de adapter die je gebruikt, hier een 5v adapter en verbruikt draaiend rond 2W
Kan ik de netduino ook voeden met een 5V adapter op de micro usb connector?

@RolCo> Zit jouw voeding rechtreeks op de 5V header?

• Cranberry
Ik gebruik m'n micro USB voor de voeding (evenals bijv. met m'n Raspberry Pi). Werkt perfekt!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

14400Wp Zuid-Limburg

Heeft iemand al een foto van het geheel in de meterkast?

14400Wp🌞Live, Atlantic Explorer 270V3💧Live, Pana-mono WP5🔥Live.

• Rol-Co

Rol-Co

Tafkar schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:34:
[...]

Kan ik de netduino ook voeden met een 5V adapter op de micro usb connector?

@RolCo> Zit jouw voeding rechtreeks op de 5V header?
Gewoon 5 volt adaptertje aangesloten op het daarvoor bestemde plugje op de netduino, ik heb even een 9v adaptertje geprobeerd maar dan word de netduino een stuk warmer.

• Rol-Co

Rol-Co

klump4u schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:39:
Heeft iemand al een foto van het geheel in de meterkast?
Daar zie je weinig aan, netduino in een kastje met 2 draadjes er uit, thats it.

Anoniem: 493805 schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:34:
[...]

zojuist dit ook gedaan. bij mij nog steeds de zelfde troep. Ik ben benieuwd naar jouw resultaat.
Ik heb net de soldeerbout laten roken, helaas ook nog steeds garbage, ik ga toch maar eens op zoek naar de 7404 p versie..

• Willie Wortel
  • Niet online
Rol-Co schreef op maandag 24 december 2012 @ 10:53:
[...]

Gewoon 5 volt adaptertje aangesloten op het daarvoor bestemde plugje op de netduino, ik heb even een 9v adaptertje geprobeerd maar dan word de netduino een stuk warmer.
zover ik weet, 5v is niet aanbevolen:

http://www.netduino.com/hardware/

• Cranberry
5V via USB lijkt me iig geen probleem. Op de Netduino-website staat dit:
● input: 7.5 - 9.0 VDC or USB powered
● output: 5 VDC and 3.3 VDC regulated

@Tafkar, heb je mss nog ergens een micro USB-lader van een telefoon oid liggen?

• Tafkar

Tafkar

3600 Wp

Cranberry schreef op maandag 24 december 2012 @ 14:36:
5V via USB lijkt me iig geen probleem. Op de Netduino-website staat dit:
● input: 7.5 - 9.0 VDC or USB powered
● output: 5 VDC and 3.3 VDC regulated

@Tafkar, heb je mss nog ergens een micro USB-lader van een telefoon oid liggen?
Yep, die ga ik ook proberen. Heb mijn netduino 10 minuten geleden binnen gekregen, nu lekker klooien :) :)

• Cranberry
Have fun :)

Anoniem: 493704 schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:07:
[...]

Ik heb net de soldeerbout laten roken, helaas ook nog steeds garbage, ik ga toch maar eens op zoek naar de 7404 p versie..
Wat voor slimme meter heb jij?
Ik heb een lLandis Gyr ZCF120ABD van stedin

In het verleden toen ik nog regelmatig met Rs232 poortjes aan het stoeien was, betekende garbage meestal een verkeerde communicatie instelling. Ofschoon dit gespecificeerd is in de P1 definitie en ik de standaard instellingen niet gewijzigd heb, denk ik dat ik eens indeze hoek ga experimenteren.
Als andere wel zo'n Stedin meter met dit project successvol heb werken, laat het even weten....

• Tweaking_Deejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 14:59

Tweaking_Deejay

www.dj-erik.nl

Ik ga hier ook maar eens aan beginnen :)

Ik heb nog een arduino kloon, Nanode classic liggen waar ik een poging mee ga wagen. Net de onderdelen via eBay besteld, dat zal wel ff duren ;)

"...We tell people who come to our concerts that they can tape the shows if they want. I think it is cool that people are so passionate about our music." -- Bono

• Rol-Co

Rol-Co

Een 5 volt adaptertje geeft ook iets van 7-7,5v en met een netduino stort het niets in dus werkt prima, ik heb een 9v geprobeerd maar dan word de netduino erg heet.

• zonnebaas

zonnebaas

Mijn temperatuur sensor is gearriveerd en aangesloten nu kan ik de meterkast temp in de gaten houden.
In het komend voorjaar maar eens onder de panelen monteren. 8)

Ik had een 12 V adapter (oude linksys voeding) nu vervangen door 5 V micro usb voeding.
Hij werd op 12 V wat warm.

Nog een vraag:
Ik ben beniewd of mijn netduino nu via het www uit te lezen is: https://nasbaas.no-ip.org:8081/index.html

Ik heb vandaag ook een dyn dns aangemaakt voor mijn netduino (neduino-baas.no-ip.org) en hierna verwezen in de divese html files. Het ip adress van de netduino vervangen door hhtp://neduino-baas.no-ip.org.
locaal draait alles prima. Vorige keer zag ik wel de webserver maar geen live waarden vanaf het www.

Ben benieuwd wie het even wil testen en feedback wil geven.

[Voor 8% gewijzigd door zonnebaas op 24-12-2012 17:56]

• Rol-Co

Rol-Co

zonnebaas schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:55:
Mijn temperatuur sensor is gearriveerd en aangesloten nu kan ik de meterkast temp in de gaten houden.

Ik had een 12 V adapter (oude linksys voeding) nu vervangen door 5 V micro usb voeding.

Nog een vraag:
Ik ben beniewd of mijn netduino nu via het www uit te lezen is: https://nasbaas.no-ip.org:8081/index.html

Ik heb vandaag ook een dyn dns aangemaakt voor mijn netduino (neduino-baas.no-ip.org) en hierna verwezen in de divese html files. Het ip adress van de netduino vervangen door hhtp://neduino-baas.no-ip.org.
locaal draait alles prima. Vorige keer zag ik wel de webserver maar geen live waarden vanaf het www.

Werkt
720W naar 840W en terug naar 700, wel op de tab en krijg alleen een certificaat melding.

Knap, maar 2 verbruikt vandaag, hier al op 13 ;(

• Tafkar

Tafkar

3600 Wp

zonnebaas schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:55:

Nog een vraag:

Na het wegklikken van alle security meldingen kon ik inderdaad de live waarden zien!

• zonnebaas

zonnebaas

@Rol-Co / Tafkar - bedankt voor het testen

Maar 2 kW vanaf 16 uur vanmiddag toen de temperatuur meter aangesloten.
Daarvoor ook als ruim 7 kW Temperatuur stond in de code nog uit moest dus in VB even op true gezet worden.

[Voor 68% gewijzigd door zonnebaas op 24-12-2012 20:07]

Anoniem: 493805 schreef op maandag 24 december 2012 @ 15:41:
[...]

Wat voor slimme meter heb jij?
Ik heb een lLandis Gyr ZCF120ABD van stedin

In het verleden toen ik nog regelmatig met Rs232 poortjes aan het stoeien was, betekende garbage meestal een verkeerde communicatie instelling. Ofschoon dit gespecificeerd is in de P1 definitie en ik de standaard instellingen niet gewijzigd heb, denk ik dat ik eens indeze hoek ga experimenteren.
Als andere wel zo'n Stedin meter met dit project successvol heb werken, laat het even weten....
Ik heb een iskra slimme meter gekregen van Liander

• WouterG
  • Laatst online: 16:55

WouterG

Dit is geen ondertitel

Bij mij zit de netduino in de usb uitgang van mijn router. Geen extra voeding nodig dus besparen. Werkt prima.

• zonnebaas

zonnebaas

Tomcat schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 20:51:
Bij mij zit de netduino in de usb uitgang van mijn router. Geen extra voeding nodig dus besparen. Werkt prima.
Goed idee scheelt weer een voeding. Ik zal hem ook op de usb van mijn router aansluiten. 8)

• Tafkar

Tafkar

3600 Wp

Hebben jullie ook problemen met connectie maken naar de netduino via de USB voor het deployen van de code? Elke keer als ik een deploy heb gedaan, is hij zijn verbinding kwijt. Wil ik weer opnieuw iets inladen moet ik eest mijn PC rebooten. (Win 7 64 bits)

Enig idee hoe dit komt?

• Willie Wortel
  • Niet online
Als je wilt deployen, ga dan naar het deploy property scherm: Project/Propertys.
Daar moet je ook blijven. Klik VOOR het deployen altijd USB aan. Kies je Netduino device in de picker eronder. Staat de Netduino er niet tussen dan kan je nu gerust je USB kabel eruit trekken en er weer indoen.
Herhaal bovenstaand. Druk daarna op het groene pijltje boven of op F5 start debuggen.

[Voor 88% gewijzigd door Willie Wortel op 26-12-2012 12:24]

• Willie Wortel
  • Niet online
We gaan vandaag met zijn allen naar de film :-) Ik ben een vervolg aan het maken van de nieuwe webpagina.
Hebben nog een naam nodig voor de web pagina's en een flavicon, wie weet wat?

• Tafkar

Tafkar

3600 Wp

JoopC schreef op woensdag 26 december 2012 @ 12:18:
Als je wilt deployen, ga dan naar het deploy property scherm: Project/Propertys.
Daar moet je ook blijven. Klik VOOR het deployen altijd USB aan. Kies je Netduino device in de picker eronder. Staat de Netduino er niet tussen dan kan je nu gerust je USB kabel eruit trekken en er weer indoen.
Herhaal bovenstaand. Druk daarna op het groene pijltje boven of op F5 start debuggen.
USB eruit/erin werkt niet. Hij blijft dan none aangeven. Ik moet echt mijn PC rebooten.
Ik zal eens proberen in het Property scherm te blijven.

NB Net mijn eerste testdata naar PVoutput gestuurd :)

• zonnebaas

zonnebaas

Tafkar schreef op woensdag 26 december 2012 @ 12:04:
Hebben jullie ook problemen met connectie maken naar de netduino via de USB voor het deployen van de code? Elke keer als ik een deploy heb gedaan, is hij zijn verbinding kwijt. Wil ik weer opnieuw iets inladen moet ik eest mijn PC rebooten. (Win 7 64 bits)

Enig idee hoe dit komt?
Zoek anders even op het netduino forum: http://forums.netduino.com/
mogelijke oplossingen:

* Switch USB port
* Reinstall the driver
* Reboot (this is windows)
* If your using a USB Hub, stop.

• Willie Wortel
  • Niet online
Video van nieuwe webpagina 1 mnd grafieken PulseMeter en/of SlimmeMeter: binnenkort beschikbaar op CodePlex:

Netduino for SolarDataLogging and much more:

[YouTube: http://youtu.be/tm--CSKueHU]

homebase, meer info over hoe je meer gegevens kunt verkrijgen zonder al te veel geld uit te geven:
Haal meer uit je zonnepanelen doe je zo:
P1, S0 en Temperatuur logging met de Netduino Plus

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-03 14:52
vraagje

mss al ergens gesteld maar waarom een netduino en geen arduino met ethernet van DX?
is toch goedkoper en lijkt me makkelijker voor meer mensen om met de IDE aan te werken?
dan het " echte " programmeer werk

• Gé Brander
Maxwp schreef op woensdag 26 december 2012 @ 19:28:
vraagje

mss al ergens gesteld maar waarom een netduino en geen arduino met ethernet van DX?
is toch goedkoper en lijkt me makkelijker voor meer mensen om met de IDE aan te werken?
dan het " echte " programmeer werk
Omdat sommige mensen de Netduino met het .Net Microframework prefereren boven de Arduino...

Flauw... :)

Ik heb een Arduino gehad, maar moest dus de keuze maken een netwerk module kopen en verder gaan met de Arduino of met de Netduino Plus verder gaan. Omdat de Netduino ook een Micro SD kaart naast de extra Ethernet poort bezat ben ik daarvoor gegaan. De Arduino kan ook veel, net als de Netduino. Maar ik wil uiteindelijk zelf leren programmeren in VB.Net of C# en dan is dit een leuke opstap.

• zonnebaas

zonnebaas

@JoopC je video ziet er weer goed uit ! Zelf vandaag maar eens de draden wat netjes weggewerkt.
Voeding vanuit usb poort op de router gehaald. En een mooie chineese behuizing gerecycled.

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59
Ik krijg het niet voorelkaar dat de netduino de s0 puls ziet. Als ik de draadjes handmatig kortsluit ziet hij wel een puls. Kan de puls te kort zijn?

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:29

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Tsja...
Newbie hier...
Heb ook van die mooie panelen..
En wil natuurlijk ook zien of ze werken, en belangrijker hoe..
Dus was bezig met de solarmeter op codeplex.
Alleen de netduino kan meer, en ik ga dus voor goud.
Sorry voor mijn newbie vragen, maar ik zal wel wat hulp nodig hebben, maar ik leer snel. hahahahaa

Mijn eerste vraag:
Kunnen er twee S0 teller op de netduino?
Heb dat nu, 1 opbrengst meter, en een totaalmeter...
Een P1 heb ik namelijk nog niet....

Tweede:
Is er een boodschappenlijstje.....

zonneboiler, pelletkachel, 27 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H met LANbox, Domoticz, Grafana, Solarmeters, WPboiler: http://wqd.nl/dP9y, WP: http://wqd.nl/9GVg, Pana H versie thread: https://bit.ly/2Or4Unp

• Cranberry
@RaymondD, helaas denk ik niet dat ik je kan helpen, maar het lijkt me misschien zinvol om in ieder geval even te vermelden welke kWh-meter je hebt en hoe de schakeling er uit ziet (welke weerstandswaarde)?

• RaymondD
Ik heb een EMAT kwh meter http://www.elektramat.nl/...TypeID=4&ProductID=261720. Verder de schakeling zoals beschreven in de documentatie met 1k ohm weerstand

• jp73
Even een vraagje over het toepassen van 2 kWh-meters. Als ik dit zou toepassen i.p.v een slimme meter kan ik dan netzoveel info genereren ?

Komt dan de 2e kWh-meter tussen hoofdzekering en de bus waar alle verbruikers en de pv op zitten ?

Dan moet zo'n kWh-meter ook teruglevering aan het net registreren klopt dit ? (telt hij dan weer terug ?)

• Gé Brander
Welkom!
Heb ook van die mooie panelen..
En wil natuurlijk ook zien of ze werken, en belangrijker hoe..
Dus was bezig met de solarmeter op codeplex.
Alleen de netduino kan meer, en ik ga dus voor goud.
Sorry voor mijn newbie vragen, maar ik zal wel wat hulp nodig hebben, maar ik leer snel. hahahahaa

Mijn eerste vraag:
Kunnen er twee S0 teller op de netduino?
Heb dat nu, 1 opbrengst meter, en een totaalmeter...
Een P1 heb ik namelijk nog niet....

Tweede:
Is er een boodschappenlijstje.....
Bekijk de Codeplex pagina even goed. Wat vind je daar zoal?
Op http://p1netduinoplus.codeplex.com/ begint het verhaal.
Op http://p1netduinoplus.codeplex.com/releases/view/97554 vind je ook documentatie.
Rechts op deze pagina: http://p1netduinoplus.codeplex.com/documentation vind je een lijst met benodigdheden.
Wat heb je zoal doorgelezen in de documentatie wat je nog niet begrijpt? Laat maar weten als je nog specifieke vragen hebt.

[Voor 3% gewijzigd door Gé Brander op 27-12-2012 10:11]

• Dylantje2

Dylantje2

Thanks C7 voor je snelle reactie..
Bizar mooi spul hebben jullie gemaakt. [ youtube promo]

Mijn grootste wens eerst , 2 S0 meter werkend op de netduino...[ uploaden naar Pv output ]
1 productie
1 totaalverbruik. [ heb geen P1 ]

Kan dit en hoe, is mijn eerste zorg.[ als dit kan ga ik bestellen ]

Lees me suf....[ codeplex geeft duidelijkheid. ]

Rest komt later wel.. hahahaha

De reden... omdat ik gewoon wil weten wat de panelen opleveren, en wat ik verbruik....
Terugleveren is bijzaak....

zonneboiler, pelletkachel, 27 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H met LANbox, Domoticz, Grafana, Solarmeters, WPboiler: http://wqd.nl/dP9y, WP: http://wqd.nl/9GVg, Pana H versie thread: https://bit.ly/2Or4Unp

• Gé Brander
Dylantje2 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:25:
Thanks C7 voor je snelle reactie..
Bizar mooi spul hebben jullie gemaakt. [ youtube promo]
Thanks! :) Als je zometeen een werkend geheel hebt zou een review op de Codeplex site zeer gewaardeerd worden.
Mijn grootste wens eerst , 2 S0 meter werkend op de netduino...[ uploaden naar Pv output ]
1 productie
1 totaalverbruik. [ heb geen P1 ]

Kan dit en hoe, is mijn eerste zorg.[ als dit kan ga ik bestellen ]
Ja het kan, het vergt echter wel wat code aanpassingen. Maar de code is er op voorbereid en volgens mij heeft een van de andere gebruikers die actief is in dit topic dit al werkend.
Lees me suf....[ codeplex geeft duidelijkheid. ]
Dat is ook de hele opzet om duidelijkheid te geven. Ik zal binnenkort proberen de handleiding uit te breiden voor toevoeging van een extra S0 puls meter. (ik kan geen tijdindicatie geven)
Rest komt later wel.. hahahaha

De reden... omdat ik gewoon wil weten wat de panelen opleveren, en wat ik verbruik....
Terugleveren is bijzaak....

[afbeelding]
Volgens mij heb je bij de pulsmeters al het pulssignaal afgetapt. Gebruik je al wat anders?
Succes!

[Voor 3% gewijzigd door Gé Brander op 27-12-2012 10:30]

• Rol-Co

Rol-Co

RaymondD schreef op donderdag 27 december 2012 @ 09:38:
Ik krijg het niet voorelkaar dat de netduino de s0 puls ziet. Als ik de draadjes handmatig kortsluit ziet hij wel een puls. Kan de puls te kort zijn?
Verkeerd om? Slecht contact in de pulse meter, je kan het beste kabeleindjes gebruiken.
Voedingspanning te laag?
Ik noem maar een paar voorbeelden.

• Gé Brander
Rol-Co schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:30:
[...]

Verkeerd om? Slecht contact in de pulse meter, je kan het beste kabeleindjes gebruiken.
Voedingspanning te laag?
Ik noem maar een paar voorbeelden.
Verkeerde waarde voor de weerstand?

• Rol-Co

Rol-Co

c70070540 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:31:
[...]

Verkeerde waarde voor de weerstand?
Nou het is een pull up en hij gebruikt al 1k ohm, dat werkt hier op beide ( lees verschillende) meters, maar hij zou nog een grotere kunnen proberen natuurlijk.

• RaymondD
Opgelost. Het was toch verkeerd om. Ik dacht altijd dat de pulsmeter een soort schakelaartje was en geen plus of min heeft. Maar hij werkt nu wel! Thanks.

• Dylantje2

Dylantje2

ps. waarom krijg ik geen warning in mijn mail. als er een reactie op dit topic is??
Heb alles al gecheckt..[ zelfs de spam.. ]

• Gé Brander
Dylantje2 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:44:
ps. waarom krijg ik geen warning in mijn mail. als er een reactie op dit topic is??
Heb alles al gecheckt..[ zelfs de spam.. ]
Omdat dat niet mogelijk is helaas...

• Rol-Co

Rol-Co

RaymondD schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:42:
Opgelost. Het was toch verkeerd om. Ik dacht altijd dat de pulsmeter een soort schakelaartje was en geen plus of min heeft. Maar hij werkt nu wel! Thanks.
Mooi, het moest wel zoiets zijn inderdaad. :)

Dylantje2
Ja kan, ik gebruik ook 2x S0, 1voor totaal verbruik (bruto) en 1 voor pv.

Anoniem: 494191

In januari 2013 krijg ik een PV-installatie.
Graag zou ik willen loggen wat dit systeem real time genereert.
Een Finder S0 teller heb ik besteld.
http://www.conrad.nl/ce/n...otionareaSearchDetail=005

Is deze S0 teller geschikt (benodigde voedingsspanning 5...30V DC, 1000 Imp./kWh) om samen met de netduino plus mijn PV-installatie te loggen en de data naar PVoutput.org weg te schrijven?

Mvg,
Jack

• jp73
Rol-Co schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:52:
[...]

Mooi, het moest wel zoiets zijn inderdaad. :)

Dylantje2
Ja kan, ik gebruik ook 2x S0, 1voor totaal verbruik (bruto) en 1 voor pv.
Maar hiermee kun je niet zien hoeveel je teruglevert op het net als je pv meer opwekt dan je verbruik op dat moment is ? (als ik het goed begrijp) dat kun je dan met een slimme meter erbij en een kWh-meter wel ?

• Gé Brander
Anoniem: 494191 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:26:
In januari 2013 krijg ik een PV-installatie.
Graag zou ik willen loggen wat dit systeem real time genereert.
Een Finder S0 teller heb ik besteld.
http://www.conrad.nl/ce/n...otionareaSearchDetail=005

Is deze S0 teller geschikt (benodigde voedingsspanning 5...30V DC, 1000 Imp./kWh) om samen met de netduino plus mijn PV-installatie te loggen en de data naar PVoutput.org weg te schrijven?

Mvg,
Jack
We hebben geen uitgebreide test gedaan met verschillende soorten elektriciteitsmeters met S0 poort. Ik zie geen reden waarom het niet zou werken. Het kan alleen zijn dat de weerstand anders moet zijn dan dat wij gebruiken.

Wellicht even handig om via een DM aan mij door te geven welke meters met S0 puls er gebruikt worden en welke waarde de weerstand bij jullie hebben. Dan vermeld ik dat in de nieuwe versie van de handleiding.
jp73 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:26:
[...]

Maar hiermee kun je niet zien hoeveel je teruglevert op het net als je pv meer opwekt dan je verbruik op dat moment is ? (als ik het goed begrijp) dat kun je dan met een slimme meter erbij en een kWh-meter wel ?
Teruglevering(-) of Verbruik(+) per tijdseenheid is toch:
code:
1
(Verbruiksmeterstand T2 - Verbruiksmeterstand T1) - (Opwekmeterstand T2 - Opwekmeterstand T1)

Volgens mij kan je dan alles berekenen.

Voorbeeld:
Verbruik over x sec. = 240, Opwek over x sec. = 350 ==> Teruglevering over x sec. = 110
Verbruik over x sec. = 350, Opwek over x sec. = 240 ==> Verbruik over x sec. = 110
Verbruik over x sec. = 350, Opwek over x sec. = 350 ==> Verbruik/Teruglevering over x sec. = 0

[Voor 28% gewijzigd door Gé Brander op 27-12-2012 11:39]

Anoniem: 494191

Waar kan ik het beste een netduino plus kopen? Bij PieterFloris?
Is de netduino plus voldoende of moet ik voor de netduino plus 2 gaan?

Jack

• Gé Brander
Anoniem: 494191 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:35:
Waar kan ik het beste een netduino plus kopen? Bij PieterFloris?
Is de netduino plus voldoende of moet ik voor de netduino plus 2 gaan?

Jack
Kan iemand hier bevestigen dat de Netduino Plus 2 ook werkt? JoopC en ik hebben het nog niet getest door gebrek aan tijd. Maar als iemand hier uitsluitsel over kan geven dan graag.

Bij PieterFloris kan je bestellen, net als anderen. Jouw keuze :)

• Rol-Co

Rol-Co

jp73 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:26:
[...]

Kan je wel zien, dat doet pv output voor je, zelfs als je opwek maar even hoger is als je verbruik.
Maar handig is ook gewoon dat je het beide appart kan zien.

Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee