Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
nee C# niet gebruiken maar de 2 sdk wel anders werkt het niet.EnsconcE schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:45:
[...]
C# is geloof ik niet de versie die nodig is voor VB. Ik heb hem geprobeerd en die opent de vbproj helemaal niet, hij ziet hem niet eens...
@Cranberry,
Thanks, misschien moet ik een reboot eens proberen
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
weer stapjes verder, ik heb de config regels nu en kan ze laden naar de netduino maar dan blijft hij hier op staan.

geen melding niks verder.
ik ga nu de workaround eens proberen.
Edit:
Up and running met 3 verschillende S0 pulse meters (2000-opwek set1 / 1600-verbruik / 100-opwek set2 pulse) en 2 verschillende system ID op 1 Netduino plus 2 naar pv output en sd kaart
verbruik werkt, de andere 2 ook met de hand, we gaan het zien over een uurtje of 6.
[ Voor 37% gewijzigd door Rol-Co op 09-05-2013 00:56 ]
Bij mij werkt de nieuwe versie al een paar weken stabiel zonder enig probleem. Ook in de V1.
De HEX is trouwens alleen voor de V2 aangemaakt.
However, na maximaal 60 seconden zou je het uberhaubt weten want dan wordt de string verwerkt indien de Netduino alles juist heeft ingeladen, daar hoeft men niet bang voor te zijn dat dat niet goed gaat vanwege de checksum.
En heb je een sdkaart dan wordt de string direkt weggeschreven voor volgend gebruik. Je kan dus je config file ook uitlezen vanaf je web pagina.
Maar nog genoeg te hobby klussen.
Het komt niet aan bij de netduino door iets in het netwerk dus ook geen terug koppeling, de webpagina afsluiten en opnieuw starten om de data te lezen uit de netduino geeft dan alleen de opstart data.
Pingen kan
Data halen kan
Maar hij is niet zichtbaar in het netwerk in de routers, dat is me meer opgevallen
Nu hij in de first router (heb er 2 waarvan 1 als switch/wifi dient 2e verd) lijkt het wel goed te gaan maar zal dat nog eens proberen. Boven aan het netwerk dus niet terwijl verder alles wel werkt.
Mijn netduino's zitten normaal altijd met een 20cm kabel gelijk in de router, geen switch of iets er tussen.
Zo te zien werkt het in 1x, alles opnieuw gesoldeerd/ bedraad met stekkertjes en wat meer netheid in de bedrading dus een foutje sluipt er zo in.
Alleen de V2 dus nu met 4.3 firmware, en de nieuwe software, kijken of het stabiel blijft lopen al loopt de V2 nooit vast hier.
Helemaal top dus
Ik zie dat de no input no output optie er niet in zit, en dan bedoel ik die van tafkar zodat aan het eind van de productie de waarden op 0 gaan.
Kan ik dat nog ergens aanpassen?
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Of omdat je niet thuis bent en er niets gebeurd verder.Bruzski schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:40:
Paar daagjes hotel Frerikshof Winterswijk maar thuis loopt alles nog stabiel, firmware downgrade lijkt dus de oplossing![]()
Ik weet niet hoe jij en Gé Brander er over denken maar wat mij betreft kan er wat meer Tweakers die het leuk vinden om te testen deze nieuwe software uittesten (uitnodigen middels een PM of zo). Moet je zelf weten, niets hoeft en geheel vrijblijvend.
Ik ga straks de boot op en weet niet wanneer ik weer online ben.
mmmmm ok ok... hehe... afwachtenRol-Co schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 05:26:
[...]
Of omdat je niet thuis bent en er niets gebeurd verder.
Ja ik vind het prima joop, het loopt goed dus durf het wel aan.JoopC schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 05:55:
Rolco, het op 0 zetten van de Wattage komt in de volgende versie, is alleen cosmetisch omdat er niet wordt bijgeteld zeg maar (geen pulse detected).
Ik weet niet hoe jij en Gé Brander er over denken maar wat mij betreft kan er wat meer Tweakers die het leuk vinden om te testen deze nieuwe software uittesten (uitnodigen middels een PM of zo). Moet je zelf weten, niets hoeft en geheel vrijblijvend.
Ik ga straks de boot op en weet niet wanneer ik weer online ben.
Explorer 10 nodig
Nd plus V2
Firmware 4,3 beta 1 + de update tools
Net framework 4,3
Vb 2012 (al gebruik je die niet)
Dus wie het ziet zitten stuur maar pm dan maak ik een download link.
Mailen kan ook wel denk ik.
Laten we de eerste 10 verzoeken honoreren om eerst even wat beperkt te testen, later volgen er meer.
Van nu af aan alleen de V1.x.x software in dit topic bespreken en V2 in het nieuwe topic.
Vanavond komt het nieuwe topic.
Edit: Morgen hoop ik, anders zondag. Iets meer tijd kost het
[ Voor 26% gewijzigd door Gé Brander op 10-05-2013 23:44 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
me happy
maar ja die had ik ook niet met de V2
hey R, mocht het toch weer vastlopen ga ik 4.3 proberen, wat zijn eigelijk de verschillen van 4.3 t.o.v 4.2.2.2Rol-Co schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:41:
4.3 beta al getest? geeft hier vooralsnog geen probs
maar ja die had ik ook niet met de V2
is daar iets zinnigs over te vertellen?

Dat die met de nieuwe V2 software werktBruzski schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:45:
[...]
hey R, mocht het toch weer vastlopen ga ik 4.3 proberen, wat zijn eigelijk de verschillen van 4.3 t.o.v 4.2.2.2![]()
is daar iets zinnigs over te vertellen?

jaja
Van nu af aan graag alleen V1.x versie hier bespreken. V2.x verise in het volgende topic bespreken
Anoniem: 493805
(als software gebruik ik nog wel "de laatste")
Nu zie ik iets geks in de telegram's welke uit de P1 interface binnen gehaald worden: het jaartal en de tijd kloppen niet meer:
Command Now
LastTimeReceivedTelegram: 05/12/1985 09:02:25
(actuele tijd van het nemen van deze capture is 05/12/2013 15:02:25)
De overige waarde in het telegram lijken wel te kloppen.
Er wordt nog wel geupload naar COSM, maar er zit volgens de COSM debug "no body" in het bericht. Ik vermoed dat dit met de timestamp te maken heeft.
iemand enig idee?
4.2.1.2 werkt hier nog prima..
Anoniem: 493805
vreemd... zowel "now" als "telegram" geeft dezelfde verkeerde tijd aanBruzski schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:27:
command now werkt niet bij mij alleen command telegram en geeft een juiste datum aan,
4.2.1.2 werkt hier nog prima..
enTweaking_Deejay schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 18:58:
Ik heb inmiddels alles binnen en ben net bezig de software in te stellen. Nu vraag ik me het volgende af:
waarom is een S0 meter verplicht bij uploaden naar pvoutput? Ik lees mijn SMA via Bluetooth uit en stuur die data al door naar pvoutput. Ik wil eigenlijk alleen de temperatuur en mijn electra verbruik daar toevoegen...
http://pvoutput.org/list.jsp?userid=13571
Kan ik de S0 meter vergeten en alleen temp en verbruik doorsturen?
Dit moet dan waarschijnlijk verandert worden in deze code:Rol-Co schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:26:
Vast wel, v1 v2 wijzigen in v3 v4 en op het zelfde id.
Temp weet ik niet uit mijn hoofd v5 dan denk ik maar die kan je gewoon aanzetten en een sensor aansluiten.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| #If SendDataToPVoutput AndAlso SOpulseMeter Then ' * No input, no output Static intPulseCount As Integer = PulsePinD13.PulsesCount If intPulseCount = PulsePinD13.PulsesCount Then Exit Select intPulseCount = PulsePinD13.PulsesCount ' * &d= date ' * &t= time ' * &v1= Energy Generation KWH ' * &v2= Power generation watts ' * &v3= Energy Consumpion ' * &v4= Power Consumption ' * &v5= Temperature ' * &v6= Voltage ' * &c1= Cumulative flag ' * We use the stringbuilder for speed and better memory * ' * management() * sbFeeds.Clear() sbFeeds.Append("&v1=" & PulsePinD13.KWH.ToString("F0")) sbFeeds.Append("&v2=" & (PulsePinD13.WattageNow).ToString) |
Kan iemand mij hierbij helpen? Ik ben een VB noob
"...We tell people who come to our concerts that they can tape the shows if they want. I think it is cool that people are so passionate about our music." -- Bono
voor temperatuur kan je mee laten lopen via wunderground net als ik of met een sensor aan de netduino en die aanzetten in de code
Heb je 1 S0 en meet je verbruik verander dan de V1 V2 in V3 V4 en sluit hem aan op pin 13 (onderste 2 regels)
Ik denk dat dat wel werkt.
Voor het verbruik wil ik de P1 gebruiken. De temp sensor heb ik al wel, moet hem alleen nog ergens achter mijn panelen plakken... Deze staat nu nog uitgeschakeld.Rol-Co schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:11:
lees je verbruik uit via een S0? of anders?
voor temperatuur kan je mee laten lopen via wunderground net als ik of met een sensor aan de netduino en die aanzetten in de code
Heb je 1 S0 en meet je verbruik verander dan de V1 V2 in V3 V4 en sluit hem aan op pin 13 (onderste 2 regels)
Ik denk dat dat wel werkt.
"...We tell people who come to our concerts that they can tape the shows if they want. I think it is cool that people are so passionate about our music." -- Bono
Mijn huidige V1.3.1 software heeft er in ieder geval geen moeite mee.
Alleen het elektra verbruik op pvoutput haalde ik terug van cosm en de weatherground net is gestopt om 16:15 uur. Maar goed daar kijk ik later wel eens naar. Elektra verbruik maar direct vanuit de netduino loggen naar pvputputGé Brander schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:25:
Newsflash: Cosm.com heet vanaf heden Xively.com. Alles lijkt nog te werken.
Mijn huidige V1.3.1 software heeft er in ieder geval geen moeite mee.
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=14110&sid=11975
Omnik 4.0 - 1e string- 1755 W - 2e string 2500 W Oost
Begrijp ik het goed dat je hier zegt dat je je verbruik weergeeft in PVOutput.org en dat je de data daarvoor ophaalt uit Cosm?zonnebaas schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:16:
[...]
Alleen het elektra verbruik op pvoutput haalde ik terug van cosm en de weatherground net is gestopt om 16:15 uur. Maar goed daar kijk ik later wel eens naar. Elektra verbruik maar direct vanuit de netduino loggen naar pvputput![]()
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=14110&sid=11975
Zo ja, hoe doe je dat?
In de settings van pv output bij automatic uploads net als wunderground.Gé Brander schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:35:
[...]
Begrijp ik het goed dat je hier zegt dat je je verbruik weergeeft in PVOutput.org en dat je de data daarvoor ophaalt uit Cosm?
Zo ja, hoe doe je dat?
Secondary device en cosm uit de lijst.
Maar ik kan niet in het andere topic SW2 dit posten
Deze beta is een goede uitgang om passend te maken voor mij, vanwege de multi S0 optie
Ik heb geen P1 maar wel 3xS0 verbruik, maar eerst probeer ik de 3 omvormer S0 (DRS155D) gelijktijdig aan de praat te krijgen.
Ik gebruik nu 1kOhm pull-ups 1 voor 1 geeft de actuele waarde binnen 2-3 Watt, maar als ik 2 gelijktijdig aansluit met zelfde ID krijg ik iets tussen de 2 vermogens in i.p.v. van een optelling.
Bij drie de bovenste wordt weergeven ook als ik operate vinkje uitschakel en voor 2+3 alleen aangesloten met zelfde ID nul.
Zie ik iets in het een option scherm over het hoofd of is het toch electronisch vanwege de drie 1kOhm's parallel staan met gemeenschappelijke plus ? (aansluit schema zoals handleiding V1.3.x maar dan 3x)
[ Voor 195% gewijzigd door Domba op 15-05-2013 13:29 ]
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Hoezo kan je niet in het andere topic posten?Domba schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:22:
verkeerd topic gepost
Ik geloof niet dat ik je tekst begrijp.Domba schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:22:
Deze beta is een goede uitgang om passend te maken voor mij, vanwege de multi S0 optie
Ik heb geen P1 maar wel 3xS0 verbruik, maar eerst probeer ik de 3 omvormer S0 (DRS155D) gelijktijdig aan de praat te krijgen.
Ik gebruik nu 1kOhm pull-ups 1 voor 1 geeft de actuele waarde binnen 2-3 Watt, maar als ik 2 gelijktijdig aansluit met zelfde ID krijg ik iets tussen de 2 vermogens in i.p.v. van een optelling.
Bij drie de bovenste wordt weergeven ook als ik operate vinkje uitschakel en voor 2+3 alleen aangesloten met zelfde ID nul.
Zie ik iets in het een option scherm over het hoofd of is het toch electronisch vanwege de drie 1kOhm's parallel staan met gemeenschappelijke plus ? (aansluit schema zoals handleiding V1.3.x maar dan 3x)
[ Voor 60% gewijzigd door Gé Brander op 15-05-2013 13:57 ]
Kijk dat is het antwoord en het werkt sinds vannacht weer kijk maar eens opRol-Co schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:06:
[...]
In de settings van pv output bij automatic uploads net als wunderground.
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=14110&sid=11975
Geweldig! Heb ik nu ook geconfigureerd.zonnebaas schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:04:
[...]
Kijk dat is het antwoord en het werkt sinds vannacht weer kijk maar eens op
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=14110&sid=11975
Ik lees alleen de slimme meter uit, dus geen puls en geen export naar pvoutput oid.
Klopt het dat de witte led (pwr) fel blijft branden ? Kan me dat niet bij het plaatsen herinneren.
Kan ik remote ook zien welke firmware ik heb e.d. ? Of moet ik dan de laptop eraan hangen ?
Pana WC12H9E8 / 1000L
3x 1kOhm kan prima dat heb ik ook, jouw probleem is dat je 3 S0 dezelfde funktie (V1 & V2) geeft en naar pv output stuurt, die maakt er dan een rommeltje van.Domba schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:22:
verkeerd topic gepost
Mooiste is met meerdere system id's werken en dan bij pvoutput een parent system aanmaken zodat hij de 3 optelt.
Maar je kan ook elke meter een eigen optie geven met extended data, doneer je 20usd of zo naar ze en krijg je V7 tot V12 er bij en kan je bijv doen:
V1 kWh meter 1
V2 Watt meter 1
V7 kWh meter 2
V8 Watt meter 2
V9 kWh meter 3
V10 Watt meter 3
Dan krijg je alle 3 de meters in het zelfde scherm en heb je V3 V4 -V11-V12 nog over voor verbruik.
PVoutput is misschien een volgend probleem, het eerste is of aldan niet gestappeld op één ID stream het juiste vermogen en energie wordt weergegeven op de lokale webpagina, de energie die daar wordt weergegeven is de zelfde als naar PVoutput van 1 omvormer van de 3Rol-Co schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:45:
[...]
3x 1kOhm kan prima dat heb ik ook, jouw probleem is dat je 3 S0 dezelfde funktie (V1 & V2) geeft en naar pv output stuurt, die maakt er dan een rommeltje van.
Mooiste is met meerdere system id's werken en dan bij pvoutput een parent system aanmaken zodat hij de 3 optelt.
Maar je kan ook elke meter een eigen optie geven met extended data, doneer je 20usd of zo naar ze en krijg je V7 tot V12 er bij en kan je bijv doen:
V1 kWh meter 1
V2 Watt meter 1
V7 kWh meter 2
V8 Watt meter 2
V9 kWh meter 3
V10 Watt meter 3
Dan krijg je alle 3 de meters in het zelfde scherm en heb je V3 V4 -V11-V12 nog over voor verbruik.
De indexpagina (home) blijft nu hangen op fictieve 231W vermogen, maar energie blijft gelukkig wel stilstaan mijn omvomers zijn uit en vermogen gaat ook niet naar nul als ik nieuwe settings in de netduino laad. (alleen na een reset gaat die na nul)
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Dan gaat hij wel op 0
Volgens mij heb ik nog geen VB van software V2 gezien alleen de hex?Rol-Co schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:49:
Dat laatste is de aanpassing van tafkar, zie in mijn manual op codeplex.
Dan gaat hij wel op 0
Want dan kan ik ook tijdelijk aparte tellers inbouwen om te controleren of de pull-up's goed gekozen zijn.
Dat hij niet naar 0 gaat klopt, komt bij de final zegt joop.
Voor je optel probleem gewoon 3 system id maken op pv output en dan een parent system met totaal.
[ Voor 12% gewijzigd door Bruzski op 18-05-2013 02:09 ]
Dan kunnen we inventariseren wie problemen hebben en kijken of er iets is wat bij iedereen gelijk is waar het fout gaat.
Dat maakt het troubleshooten wat makkelijker hopelijk.
http://sdrv.ms/10AMa87
Graag zo volledig mogelijk invullen.
[ Voor 79% gewijzigd door Gé Brander op 18-05-2013 10:39 ]
ingevuldGé Brander schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 09:46:
Aan iedereen die last heeft van vast lopers, willen jullie even via onderstaande link de Excel sheet invullen?
Dan kunnen we inventariseren wie problemen hebben en kijken of er iets is wat bij iedereen gelijk is waar het fout gaat.
Dat maakt het troubleshooten wat makkelijker hopelijk.
http://sdrv.ms/10AMa87
Graag zo volledig mogelijk invullen.
Lijkt wel of die opgeblazen is ?
Iemand ervarging en weet iemand wat ik kan doen ?
btw kamstup 162 J NTA
"Is your mother proud of you ?"
Lol, maar optellen werkt zeker nog wel.spider schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:55:
Heeft iemand al eens last gehad dat de meter niet meer uit te lezen was, ik krijg geen enkele feedback meer uit me p1 port. Ook niet als ik hem aansluit om me laptop en putty draai.
Lijkt wel of die opgeblazen is ?
Iemand ervarging en weet iemand wat ik kan doen ?
btw kamstup 162 J NTA

Anoniem: 493704
En ja ik heb alles opnieuw geinstalleerd en firmware upgrades gedaan maar het blijft hetzelfde, niet bruikbaar dus. N2 gaat even op zolder stof happen.
https://p1pnetduino.codeplex.com/
Versie 0.7
- Een loadingpagina bij day, week, month en custom. Houd er nu dus rekening mee dat je geduld moet hebben bij in ieder geval bij de week, month en custom. Er worden grote hoeveelheden data verwerkt en het duurt even voordat die data op beeld is.
- Bugfixes @ custom
- Bij custom mogelijk maken een standaard lijst te hebben met keuzes die meteen weergeven wordt
- Meerdere datasets bij custom mogelijk maken, hierdoor heb je een lijst met standaard datasets als keuze
- Het disabelen en het weglaten van een logveld (b.v. gas consumed total of electra consumed low)
- Het weglaten van een hele chart (b.v. solar of temp)
- Sturen van een mailtje wanneer de netduino niet te bereiken is
- De dialogs hebben nog wat aandacht nodig
- Aanklikken text van text achter checkboxes mogelijk maken
- Standaardkleuren die aan te passen zijn voor een logveld
- Bij animo ook ondersteuning voor meerdere netduino's
- Vast nog iets wat ik vergeten ben
- Laatste versie van jquery
- Nieuwe versie van highstock (3.0)
- Bugfixes @ de historie. Het bleek dat de geschiedenis niet goed weergeven werd, nu wel
- Settings window is geredesigned. Makkelijker in het gebruik en mooier als je het mij vraagt
. De custom chart laat zich af en toe niet goed zien, bug staat genoteerd.
- En geheel nieuw is de serie bij de solar chart die laat zien hoeveel je in KWH op een dag gegenereerd hebt. Deze is live niet beschikbaar, alleen bij de history.
Tabelnaam: [netduino naam]_settings
Key: Solar_Solar generated now in KWH
Value: #99FF66;1;1
Graag hoor ik wat jullie er van vinden.
Ik heb ook een zip met screenshots gemaakt, voor de liefhebber:
https://p1pnetduino.codeplex.com/releases/view/107211
edit: even checken. tabelnaam: snap ik ik. 2 kolommen: key en value. Waardes spreken voor zich..
[ Voor 32% gewijzigd door hansdegit op 28-05-2013 23:04 ]
edit
Ik had die tabel reeds (?).
1
| insert into netduino_settings values ('Solar_Solar generated now in KWH', ' #99FF66;1;1') |
ff checken of het werkt.
[ Voor 34% gewijzigd door hansdegit op 29-05-2013 14:16 ]
1
| insert into netduino1_settings values ('Solar_Solar generated now in KWH', ' #99FF66;1;1') |
edit: lezen is ook een kunst, blijkbaar. Nergens staat dat je de tabel moet creeren....
[ Voor 29% gewijzigd door hansdegit op 29-05-2013 17:37 ]
1) beneden bij de meter voor P1 logging.
2) boven bij de zonneboiler voor S0 meting en 6 temperatuursensors
Ik heb een wensenlijstje wat ik de komende weken in elkaar ga draaien, voortbordurend op de code van JoopC aka Willie Wortel:
- logging van afzonderlijke grootheden in afzonderlijke logfiles (dus één log voor temperatuur, één log voor P1 data en één log voor S0 meters
- het automatisch wegschrijven van actuele tellers die bij een reboot meteen weer ingeladen worden. Ik zou wel willen weten wat de totaal PV opbrengst is na een paar maanden draaien.
En dan kan het natuurlijk prima draaien op één Netduino en kan er eentje op MP. Hoewel, misschien maak ik daar wel een zonnecontroller van. Ik heb al best wel wat spullen binnen...
Een zonne controllerhansdegit schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:28:
Mooi, alles werkt. 'k Heb nu 2 netduino's draaien:
1) beneden bij de meter voor P1 logging.
2) boven bij de zonneboiler voor S0 meting en 6 temperatuursensors
Ik heb een wensenlijstje wat ik de komende weken in elkaar ga draaien, voortbordurend op de code van JoopC aka Willie Wortel:
- logging van afzonderlijke grootheden in afzonderlijke logfiles (dus één log voor temperatuur, één log voor P1 data en één log voor S0 meters
- het automatisch wegschrijven van actuele tellers die bij een reboot meteen weer ingeladen worden. Ik zou wel willen weten wat de totaal PV opbrengst is na een paar maanden draaien.
En dan kan het natuurlijk prima draaien op één Netduino en kan er eentje op MP. Hoewel, misschien maak ik daar wel een zonnecontroller van. Ik heb al best wel wat spullen binnen...
Het is me al gelukt om de waardes naar PVoutput en Cosm/Xively te sturen en dat werkt allemaal als een speer moet ik zeggen.
Echter las ik in deze thread dat het mogelijk is om het elektra verbruik ook weer te geven op PVoutput.org d.m.v. de waarden in te lezen vanuit Cosm/Xively echter krijg ik dat laatste niet voor elkaar.
Kan iemand iets duidelijker aangeven wat er precies ingesteld moet worden de settings bij PVoutput?
Ik heb zelf staan bij "Automatic Uploads"
Primary Device "Wheater" ... dit werkt zoals het moet
Bij Secondary device "Cosm"
-Direction "Consumption"
API Key "deze staat netjes ingevuld" en driedubbel gechecked
Feed ID "deze staat netjes ingevuld" ook driedubbel gechecked
Power "1" <---- over deze twijfel ik.
Rule " staat niets"
Op PVoutput krijg ik helemaal niets te zien over het elektra verbruik, de rode grafiek zeg maar
Ik zal wel iets simpels over het hoofd zien...
Ik ben al vanaf zondag bezig om dit ook voor elkaar te krijgen (zie vorige post) maar het wil me niet lukken! Kan iemand mij uitleggen wat er precies ingevuld dient te worden ?Rol-Co schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:06:
[...]
In de settings van pv output bij automatic uploads net als wunderground.
Weather als primairy en dan cosm als secondary gaat niet werken denk ik, weather vult veel later in.virtualex schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 20:09:
[...]
Ik ben al vanaf zondag bezig om dit ook voor elkaar te krijgen (zie vorige post) maar het wil me niet lukken! Kan iemand mij uitleggen wat er precies ingevuld dient te worden ?
Draai het eens om.
En dacht eens iets gezien te hebben dat het niet per 5 min kan maar weet ik niet zeker.
Maar waarom stuur je niet gelijk je netduino gegevens naar pvoutput dan? Waarom zo omslachtig eerst naar cosm en weer terug?
Met de 2.0 software is dat appeltje eitje
[ Voor 14% gewijzigd door Rol-Co op 23-07-2013 20:19 ]
is de 2.0 versie al stabiel dan? ik meen dat hij nog in de testfase zit..
Als de 2.0 al gereed is dan gooi ik die er gewoon op, dan is het ook opgelost voor mij
Voor de een wel, voor de ander wat minder, de laatste versie is best stabiel ja.virtualex schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:25:
Rol-Co,
is de 2.0 versie al stabiel dan? ik meen dat hij nog in de testfase zit..
Als de 2.0 al gereed is dan gooi ik die er gewoon op, dan is het ook opgelost voor mij

http://pvoutput.org/list.jsp?id=14110&sid=11975
[ Voor 10% gewijzigd door zonnebaas op 02-08-2013 20:17 ]
Het zou handig zijn als de code een keer wordt uitgesplitst
Sinds ik ermee in contact kwam ben ik eraan verknocht
[ Voor 18% gewijzigd door neographikal op 03-08-2013 10:36 ]
Kan iemand daar iets zinnigs van vertellen ? Ik log per 5 min ingesteld op pvoutput en de net duino staat nog op iedere 120 sec geloof ik standaard laten staan.
Hoe groot is de pull up weerstand, je mist dus pulsen.Heuvelsjh schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:42:
Heren heb de versie 1 nu paar dagen draaien en monitor een kWh S0 meter(hier zitten mijn omvormers achter) , en log dat naar pvoutput echter de waarde die ik op pvoutput zie is niet gelijk met wat er op m'n kWh meter zelf staat (waar ik dus de s0 van uit lees). Op pvoutput bv gisteren 35.139 kWh en de meter stond eer gister avond op 2132,73 kWh en gisteravond op 2169,70 = 36,97. .?? Ik mis gewoon 1,831 kWh op pvoutput
Kan iemand daar iets zinnigs van vertellen ? Ik log per 5 min ingesteld op pvoutput en de net duino staat nog op iedere 120 sec geloof ik standaard laten staan.
Ik heb de 1 k ohm gebruikt een lagere 680 ohm gaf helemaal niets.Rol-Co schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:30:
[...]
Hoe groot is de pull up weerstand, je mist dus pulsen.
Het is een 1000 pulsen kWh meter zal ik er Es' 1,1 k ohm proberen of nog zwaarder ?Rol-Co schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:57:
1 k is in principe goed, ik gebruik die ook maar probeer eens zwaarder, met 2000 pulsen s0 en bijv 4000w zou je wat kunnen missen.
Ok zet er een 800 ohm bij tussenRol-Co schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:18:
Dat is een klein verschil, ergens tussen 1,5 en 2 kilo zou ik proberen.
Thank morgen testen
Dat moet natuurlijk anders, ik heb toevallig al een protoshield liggen waar ik de inverter op kan solderen, maar dan blijft de RJ11 (of twaalf of zo) kabel uit de P1 poort nog over. Eigenlijk zou ik graag een losse kabel van poort naar poort willen hangen. Een kabeltje met één kopje, om vervolgens de losse eindjes op het shield te solderen vind ik niet zo'n nette oplossing.
Nu biedt Conrad dit wel aan, maar die pinnen zitten precies zo dat ze niet op een standaard shield/breadboard passen...
Hoe hebben jullie deze verbinding opgelost?
ik gebruik een 560 ohm weerstand, maar dat schijnt voor elke pulsemeter weer anders te zijn.Heuvelsjh schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:34:
[...]
Ok zet er een 800 ohm bij tussen
Thank morgen testen
Ik had een 680 ohm getest maar geen pulsen met 1000 ohm wel maar schijn wat pulsen te missen dus heb er nu 1780 ohm totaal tussen morgen maar Es' kijken.Willie Wortel schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:41:
[...]
ik gebruik een 560 ohm weerstand, maar dat schijnt voor elke pulsemeter weer anders te zijn.
Heb ook een dorgelo grafich display liggen kan niet wachten op versie 2
[ Voor 12% gewijzigd door Heuvelsjh op 15-08-2013 22:17 ]
ik heb het stekkertje uit een oude telefoon doosje gehaald, en de draadjes naar het prototype bordje gebracht. het stekkertje 9Vrouwtje) kan ik dan in het doosje maken.NinjaTuna schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:00:
Ik heb sinds kort ook een netduino in de meterkast om de P1 poort te loggen, maar op het moment hangt ie nog in een gigantisch breadboard in een boterhamzakje aan een punaise![]()
Dat moet natuurlijk anders, ik heb toevallig al een protoshield liggen waar ik de inverter op kan solderen, maar dan blijft de RJ11 (of twaalf of zo) kabel uit de P1 poort nog over. Eigenlijk zou ik graag een losse kabel van poort naar poort willen hangen. Een kabeltje met één kopje, om vervolgens de losse eindjes op het shield te solderen vind ik niet zo'n nette oplossing.
Nu biedt Conrad dit wel aan, maar die pinnen zitten precies zo dat ze niet op een standaard shield/breadboard passen...
Hoe hebben jullie deze verbinding opgelost?
en een gewone telefoon kabel tussen de p1 en het doosje zetten.
dus nu lekker makkelijk te verwisselen / veranderen.
Meeste mensen hebben nog wel een doosje of opzetstekkerblokje liggen waar je het uit kan halen.
suc-6
De plus v2 firmware 4.2.2.2 en de vb software ven jullie de laatste van afgelopen zondag 1.3.2Willie Wortel schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:09:
Heuvelsjh, welke Netduino gebruikt je, Plus of Plus 2 de nieuwere versie dus.? Welke software versie gebruikt je??
Dit is het draadje voor de Netduino Versie 1 met de software 1.3Heuvelsjh schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:48:
[...]
De plus v2 firmware 4.2.2.2 en de vb software ven jullie de laatste van afgelopen zondag 1.3.2
Je zit duidelijk verkeerd. Van mij mag dit draadje op slot zodat er alleen nog gelezen kan worden.
Ja, je mist zeker wat, de LCD software wordt niet ondersteund in de software 1 versie.Heuvelsjh schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:38:
Zie openings post ? Mis ik iets ?. De oplossing werkt intussen ook op de Netduino Plus V2 sinds de V1.3.x release.
Ja dat weet ik en zolang versie 2 er nog niet is draai ik op versie 1 zonder lcd (die ligt nog in de kast) maar heb inmiddels 1780 ohm er tussen en vandaag gestart 2218.06 en end 2245.19 dat is 27.13 kWh volgens kWh meter. Naar pvoutput 25.942 kWh mis dus wat ? Iedee nog hogere weerstand ?Willie Wortel schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:34:
[...]
Ja, je mist zeker wat, de LCD software wordt niet ondersteund in de software 1 versie.
Klopt,!Heuvelsjh schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:15:
Heb het idee dat het boven de 5000 watt power mis gaat dan staat er op het display van de meter zelf bv 5100 watt en via de Netduino site 4999 heb het ook nog nooit hoger gezien.
Versie 1 software code heeft een plafond van 5000W, die kan je simpel in de code veranderen.
Ook dit klopt, een slimme meter geeft alleen opwek minus verbruik weer dus de software ook, wil je echt netto opbrengst moet je een kWh meter met S0 pulse uitgang monteren tussen de pv groep, als je een kostal piko omvormer hebt kan je die S0 pulse gebruiken. Neem er wel 1 met minimaal 1000 pulse per kWh , dat is het mooiste.NinjaTuna schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:02:
Is het normaal dat "ZonLevering" en daarvan afgeleiden niet de opbrengst van de panelen weergeeft, maar de opbrengst van de panelen MINUS het huidige verbruik en voor "ElectraVerbruik" vice versa (de een staat ook altijd op nul)? Dit geeft mijns inziens een vertekend beeld. Doe ik iets verkeerd of is er per se een S0 teller nodig om deze waarden uitgesplitst te zien?
Wij hebben twee SunEzy omvormers van Schneider-Electric zonder puls of andere uitleesmogelijkheden. Er is wel wat voor te krijgen maar dat zou dan los staan van de Netduino. Ook een extra kWh-meter lijkt me geen gemakkelijke opgaaf, dus helaas!
Een kWh meter kan zo in de meterkast erbij of simpel in een kastje tussen de aansluitkabel bij de omvormer.NinjaTuna schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:40:
Bedankt Rol-Co
Wij hebben twee SunEzy omvormers van Schneider-Electric zonder puls of andere uitleesmogelijkheden. Er is wel wat voor te krijgen maar dat zou dan los staan van de Netduino. Ook een extra kWh-meter lijkt me geen gemakkelijke opgaaf, dus helaas!
Rol-Co schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:28:
[...]
Klopt,!
Versie 1 software code heeft een plafond van 5000W, die kan je simpel in de code veranderen.
Ha super ? Waar ongeveer weet je dat zo ?![]()
Edit: Gevonden![]()
[...]
Ook dit klopt, een slimme meter geeft alleen opwek minus verbruik weer dus de software ook, wil je echt netto opbrengst moet je een kWh meter met S0 pulse uitgang monteren tussen de pv groep, als je een kostal piko omvormer hebt kan je die S0 pulse gebruiken. Neem er wel 1 met minimaal 1000 pulse per kWh , dat is het mooiste.
Wel een HEF40106BP, daar zou je ook mee uit de voeten moeten kunnen. Zie ook het V2 draadje de postings van RuudMR.Mr. Jinx schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:27:
Het er iemand nog een HD74LS04P inverter over? Deze wil ik graag overnemen voor een paar euro.
Ik loop echter nog wel tegen een probleem aan, na enige tijd logging, kan een dag zijn of iets meer, stopt de netduino met loggen. Vaak brand de blauwe led die er op zit dan continu, in plaats van alleen wanneer hij een log pusht.
Enig idee hoe dit op te lossen? Is het een bekend probleem of moet ik debug-info uitlezen (van een micro-sd?)?
Excuses, ik zie dat ik 1.3.1 op een Netduino Plus 2 heb gezet... Niet goed gekeken dus

Volgend weekend zal ik 1.3.2 er op zetten (ben nu niet thuis) en dan gaat het vast werken.

Met dank aan een mede tweaker die nog twee HD74LS04P IC's had liggen.
Gelukkig twee, want het eerste exemplaar heb ik verpest (te lang geen soldeerbout in m'n handen gehad).
Updaten van de firmware van 4.1 naar 4.2 was ook even zoeken zeg. Moet je eerst je hele netduino erasen en dan met sam-ba aan de slag om de bootloader terug te zetten.
Anyway, een 'telegram' geeft nu netjes output van de slimmemeter (ME382). Daar wordt je echt vrolijk van na een paar uurtjes solderen/flashen/config aanpassen!
Tot zover wil ik iedereen bedanken voor de handleidingen en software.
Top werk hoor
NinjaTuna schreef op zondag 01 september 2013 @ 15:15:
Inmiddels hangt/ligt het zaakje in de meterkast, bedankt voor de input over het kabeltje en de kWh-telling! Ik heb een overbodige telefoonstekker gesloopt en het poortje gesoldeerd, ziet er best netjes uit.
Ik loop echter nog wel tegen een probleem aan, na enige tijd logging, kan een dag zijn of iets meer, stopt de netduino met loggen. Vaak brand de blauwe led die er op zit dan continu, in plaats van alleen wanneer hij een log pusht.
Enig idee hoe dit op te lossen? Is het een bekend probleem of moet ik debug-info uitlezen (van een micro-sd?)?
Rol-Co schreef op zondag 01 september 2013 @ 15:26:
Welke nd en welke sw versie, firmware versie, kortom, iets meer info.
Helaas, ook met softwareversie 1.3.2 houdt de Netduino het maar een paar dagen uit.NinjaTuna schreef op zondag 01 september 2013 @ 15:42:
![]()
Excuses, ik zie dat ik 1.3.1 op een Netduino Plus 2 heb gezet... Niet goed gekeken dus
Volgend weekend zal ik 1.3.2 er op zetten (ben nu niet thuis) en dan gaat het vast werken.
Het gaat om een Netduino Plus 2, met firmwareversie 4.2.2.2 en dus softwareversie 1.3.2.
Hier het .vb bestand met mijn settings er in. Er zit geen micro-sd in de Netduino.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Ik heb wel goede ervaringen met verschillende V2 software op de N+2.
Bij mij liep hij stabiel met S0,P1 en logging naar PVoutput en SD-kaartje en een LCD.
Verschillende versies van de V2 liepen bij mij meer dan 20 dagen aan een stuk, daarna weer een nieuwere versie erop gezet.
Echter met onewire erbij wordt hij instabiel.
Ik heb nu de 2.0.2 een week draaien met 2 onewire sensors erbij, ik laat hem wel iedere avond via de software resetten
Heb ook versie 1.3.2 gedraaid en die liep ook vaker vast.
Het is dan ook wachten op de nieuwe software van Netduino zelf, maar wanneer die komt weet niemand.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋
Ik draaide deze versie al ruim 6 maanden met alleen P1, geen problemen.
Nu deze week de So meter erbij en al 3x hangen.
Pana WC12H9E8 / 1000L
Ik heb nu de basis van de P1 software ook draaien als regeling van mijn warmtepomp. Hij lijkt stabieler als je alle threads dezelfde prioriteit geeft. Prettige bijkomstigheid is dat de webserver dan wat responsiever is.
Ik draai nu vanaf april probleemloos. Nul keer vastgelopen.
Ik gebruik de laatste openbare versie van de eerste netduino plus. Deze heb ik wel aangepast naar mijn eigen situatie: twee s0 tellers met eigen hardware en geen P1 poort.
Ik log alleen naar thingspeak en op een sd kaart.
Na wat 'onderzoek' lijkt het erop, dat hij vastloopt als je de webpage laat lopen. Ik draai deze op mijn server en kan dus (in theorie) 24/7 lopen. Als ik hem niet afsluit, loopt de netduino vast. (overbelasting webserver ???)MarFan schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:34:
Ter info.
Ik draaide deze versie al ruim 6 maanden met alleen P1, geen problemen.
Nu deze week de So meter erbij en al 3x hangen.
Maar zoals ik schreef, "lijkt het erop" nog geen harde bewijzen.
Pana WC12H9E8 / 1000L
[ Voor 255% gewijzigd door Edrelais op 23-04-2014 13:40 ]