[V1.x] P1, S0 en Temperatuur logging met de Netduino Plus Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 00:16

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Domba schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:22:
verkeerd topic gepost

Maar ik kan niet in het andere topic SW2 dit posten
Hoezo kan je niet in het andere topic posten?
Deze beta is een goede uitgang om passend te maken voor mij, vanwege de multi S0 optie
Ik heb geen P1 maar wel 3xS0 verbruik, maar eerst probeer ik de 3 omvormer S0 (DRS155D) gelijktijdig aan de praat te krijgen.
Ik gebruik nu 1kOhm pull-ups 1 voor 1 geeft de actuele waarde binnen 2-3 Watt, maar als ik 2 gelijktijdig aansluit met zelfde ID krijg ik iets tussen de 2 vermogens in i.p.v. van een optelling.
Bij drie de bovenste wordt weergeven ook als ik operate vinkje uitschakel en voor 2+3 alleen aangesloten met zelfde ID nul.

Zie ik iets in het een option scherm over het hoofd of is het toch electronisch vanwege de drie 1kOhm's parallel staan met gemeenschappelijke plus ? (aansluit schema zoals handleiding V1.3.x maar dan 3x)
Ik geloof niet dat ik je tekst begrijp.

[ Voor 60% gewijzigd door Gé Brander op 15-05-2013 13:57 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnebaas
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-12-2024

zonnebaas

iskra-netduino plus-omnik 4.0

Rol-Co schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:06:
[...]

In de settings van pv output bij automatic uploads net als wunderground.
Secondary device en cosm uit de lijst.
Kijk dat is het antwoord en het werkt sinds vannacht weer kijk maar eens op
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=14110&sid=11975 8)

Omnik 4.0 - 1e string- 1755 W - 2e string 2500 W Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
zonnebaas schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:04:
[...]

Kijk dat is het antwoord en het werkt sinds vannacht weer kijk maar eens op
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=14110&sid=11975 8)
Geweldig! Heb ik nu ook geconfigureerd.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-05 13:52
Nou vanmorgen (7:30) mijn eerste vastloper gehad (na 2 weken). Geen ping mogelijkheid,
Ik lees alleen de slimme meter uit, dus geen puls en geen export naar pvoutput oid.

Klopt het dat de witte led (pwr) fel blijft branden ? Kan me dat niet bij het plaatsen herinneren.

Kan ik remote ook zien welke firmware ik heb e.d. ? Of moet ik dan de laptop eraan hangen ?

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 09:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

verkeerd topic gepost

Maar ik kan niet in het andere topic SW2 dit posten

Deze beta is een goede uitgang om passend te maken voor mij, vanwege de multi S0 optie
Ik heb geen P1 maar wel 3xS0 verbruik, maar eerst probeer ik de 3 omvormer S0 (DRS155D) gelijktijdig aan de praat te krijgen.
Ik gebruik nu 1kOhm pull-ups 1 voor 1 geeft de actuele waarde binnen 2-3 Watt, maar als ik 2 gelijktijdig aansluit met zelfde ID krijg ik iets tussen de 2 vermogens in i.p.v. van een optelling.
Bij drie de bovenste wordt weergeven ook als ik operate vinkje uitschakel en voor 2+3 alleen aangesloten met zelfde ID nul.

Zie ik iets in het een option scherm over het hoofd of is het toch electronisch vanwege de drie 1kOhm's parallel staan met gemeenschappelijke plus ? (aansluit schema zoals handleiding V1.3.x maar dan 3x)
3x 1kOhm kan prima dat heb ik ook, jouw probleem is dat je 3 S0 dezelfde funktie (V1 & V2) geeft en naar pv output stuurt, die maakt er dan een rommeltje van.
Mooiste is met meerdere system id's werken en dan bij pvoutput een parent system aanmaken zodat hij de 3 optelt.
Maar je kan ook elke meter een eigen optie geven met extended data, doneer je 20usd of zo naar ze en krijg je V7 tot V12 er bij en kan je bijv doen:

V1 kWh meter 1
V2 Watt meter 1
V7 kWh meter 2
V8 Watt meter 2
V9 kWh meter 3
V10 Watt meter 3

Dan krijg je alle 3 de meters in het zelfde scherm en heb je V3 V4 -V11-V12 nog over voor verbruik.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:55
Rol-Co schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:45:
[...]

3x 1kOhm kan prima dat heb ik ook, jouw probleem is dat je 3 S0 dezelfde funktie (V1 & V2) geeft en naar pv output stuurt, die maakt er dan een rommeltje van.
Mooiste is met meerdere system id's werken en dan bij pvoutput een parent system aanmaken zodat hij de 3 optelt.
Maar je kan ook elke meter een eigen optie geven met extended data, doneer je 20usd of zo naar ze en krijg je V7 tot V12 er bij en kan je bijv doen:

V1 kWh meter 1
V2 Watt meter 1
V7 kWh meter 2
V8 Watt meter 2
V9 kWh meter 3
V10 Watt meter 3

Dan krijg je alle 3 de meters in het zelfde scherm en heb je V3 V4 -V11-V12 nog over voor verbruik.
PVoutput is misschien een volgend probleem, het eerste is of aldan niet gestappeld op één ID stream het juiste vermogen en energie wordt weergegeven op de lokale webpagina, de energie die daar wordt weergegeven is de zelfde als naar PVoutput van 1 omvormer van de 3
De indexpagina (home) blijft nu hangen op fictieve 231W vermogen, maar energie blijft gelukkig wel stilstaan mijn omvomers zijn uit en vermogen gaat ook niet naar nul als ik nieuwe settings in de netduino laad. (alleen na een reset gaat die na nul)

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Dat laatste is de aanpassing van tafkar, zie in mijn manual op codeplex.
Dan gaat hij wel op 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:55
Rol-Co schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:49:
Dat laatste is de aanpassing van tafkar, zie in mijn manual op codeplex.
Dan gaat hij wel op 0
Volgens mij heb ik nog geen VB van software V2 gezien alleen de hex?
Want dan kan ik ook tijdelijk aparte tellers inbouwen om te controleren of de pull-up's goed gekozen zijn.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ow je hebt de V2 software? Ja dan kan je alles wat ik schreef overboord gooien, die is anders en verkeerde topic inderdaad.
Dat hij niet naar 0 gaat klopt, komt bij de final zegt joop.
Voor je optel probleem gewoon 3 system id maken op pv output en dan een parent system met totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:09

Bruzski

watte ??

hier weer een blue LED!! zucht.. oudere firmware op de +2 zoals elmo_1978 heeft, heeft dus niet geholpen... ik geef het een beetje op :-( :-( :-(

[ Voor 12% gewijzigd door Bruzski op 18-05-2013 02:09 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Aan iedereen die last heeft van vast lopers, willen jullie even via onderstaande link de Excel sheet invullen?
Dan kunnen we inventariseren wie problemen hebben en kijken of er iets is wat bij iedereen gelijk is waar het fout gaat.

Dat maakt het troubleshooten wat makkelijker hopelijk.

http://sdrv.ms/10AMa87

Graag zo volledig mogelijk invullen.

[ Voor 79% gewijzigd door Gé Brander op 18-05-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:09

Bruzski

watte ??

Gé Brander schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 09:46:
Aan iedereen die last heeft van vast lopers, willen jullie even via onderstaande link de Excel sheet invullen?
Dan kunnen we inventariseren wie problemen hebben en kijken of er iets is wat bij iedereen gelijk is waar het fout gaat.

Dat maakt het troubleshooten wat makkelijker hopelijk.

http://sdrv.ms/10AMa87

Graag zo volledig mogelijk invullen.
ingevuld :)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Heeft iemand al eens last gehad dat de meter niet meer uit te lezen was, ik krijg geen enkele feedback meer uit me p1 port. Ook niet als ik hem aansluit om me laptop en putty draai.
Lijkt wel of die opgeblazen is ?

Iemand ervarging en weet iemand wat ik kan doen ?

btw kamstup 162 J NTA

"Is your mother proud of you ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

spider schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:55:
Heeft iemand al eens last gehad dat de meter niet meer uit te lezen was, ik krijg geen enkele feedback meer uit me p1 port. Ook niet als ik hem aansluit om me laptop en putty draai.
Lijkt wel of die opgeblazen is ?

Iemand ervarging en weet iemand wat ik kan doen ?

btw kamstup 162 J NTA
Lol, maar optellen werkt zeker nog wel. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493704

ben der even klaar mee, krijg em niet meer aan de praat nadat ik het pw had gewijzigd.
En ja ik heb alles opnieuw geinstalleerd en firmware upgrades gedaan maar het blijft hetzelfde, niet bruikbaar dus. N2 gaat even op zolder stof happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 08:48
Er is een nieuwe release van de PHP website:
https://p1pnetduino.codeplex.com/

Versie 0.7
  • Een loadingpagina bij day, week, month en custom. Houd er nu dus rekening mee dat je geduld moet hebben bij in ieder geval bij de week, month en custom. Er worden grote hoeveelheden data verwerkt en het duurt even voordat die data op beeld is.
  • Bugfixes @ custom
  • Bij custom mogelijk maken een standaard lijst te hebben met keuzes die meteen weergeven wordt
  • Meerdere datasets bij custom mogelijk maken, hierdoor heb je een lijst met standaard datasets als keuze
  • Het disabelen en het weglaten van een logveld (b.v. gas consumed total of electra consumed low)
  • Het weglaten van een hele chart (b.v. solar of temp)
  • Sturen van een mailtje wanneer de netduino niet te bereiken is
  • De dialogs hebben nog wat aandacht nodig
  • Aanklikken text van text achter checkboxes mogelijk maken
  • Standaardkleuren die aan te passen zijn voor een logveld
  • Bij animo ook ondersteuning voor meerdere netduino's
  • Vast nog iets wat ik vergeten ben
Zo, mijn initiele lijst is bijna afgewerkt. Maar hij is nog niet klaar. Ik heb nog wat plannen voor standaard instellingen, maar dat komt nog. Naast de bovenstaande lijst heb ik ook nog hetvolgende gedaan:
  • Laatste versie van jquery
  • Nieuwe versie van highstock (3.0)
  • Bugfixes @ de historie. Het bleek dat de geschiedenis niet goed weergeven werd, nu wel
  • Settings window is geredesigned. Makkelijker in het gebruik en mooier als je het mij vraagt :). De custom chart laat zich af en toe niet goed zien, bug staat genoteerd.
  • En geheel nieuw is de serie bij de solar chart die laat zien hoeveel je in KWH op een dag gegenereerd hebt. Deze is live niet beschikbaar, alleen bij de history.
Voor deze moet de database weer opnieuw aangemaakt worden, of je moet handmatig hetvolgende in de database gooien als je van 0.6 komt:
Tabelnaam: [netduino naam]_settings
Key: Solar_Solar generated now in KWH
Value: #99FF66;1;1
Graag hoor ik wat jullie er van vinden.

Ik heb ook een zip met screenshots gemaakt, voor de liefhebber:
https://p1pnetduino.codeplex.com/releases/view/107211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-05 22:20
Ik snap het handmatig aanpassen van de database niet. Kan je het in een scriptje gieten en hier posten?

edit: even checken. tabelnaam: snap ik ik. 2 kolommen: key en value. Waardes spreken voor zich..

[ Voor 32% gewijzigd door hansdegit op 28-05-2013 23:04 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Je hebt wel gelijk, het wordt misschien wel eens tijd voor een migratiescript. Ga ik over peinzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Vooralsnog heb ik alleen behoefte aan het script dat de laatstgenoemde tabel creeert en de waardes erin zet. Kan je een exportje maken van jouw tabel en die hier posten?

edit

Ik had die tabel reeds (?).

code:
1
insert into netduino_settings values ('Solar_Solar generated now in KWH', ' #99FF66;1;1')

ff checken of het werkt.

[ Voor 34% gewijzigd door hansdegit op 29-05-2013 14:16 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Dit werkt wel, maar niet iedereen heeft zijn netduino netduino genoemd, bij mij is het bijvoorbeeld:
code:
1
insert into netduino1_settings values ('Solar_Solar generated now in KWH', ' #99FF66;1;1')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
I know. Tóch was ik verbaasd dat die settingstabel reeds bestond; uit je post van gisteravond bleek dat niet.

edit: lezen is ook een kunst, blijkbaar. Nergens staat dat je de tabel moet creeren....

[ Voor 29% gewijzigd door hansdegit op 29-05-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Mooi, alles werkt. 'k Heb nu 2 netduino's draaien:
1) beneden bij de meter voor P1 logging.
2) boven bij de zonneboiler voor S0 meting en 6 temperatuursensors

Ik heb een wensenlijstje wat ik de komende weken in elkaar ga draaien, voortbordurend op de code van JoopC aka Willie Wortel:
- logging van afzonderlijke grootheden in afzonderlijke logfiles (dus één log voor temperatuur, één log voor P1 data en één log voor S0 meters
- het automatisch wegschrijven van actuele tellers die bij een reboot meteen weer ingeladen worden. Ik zou wel willen weten wat de totaal PV opbrengst is na een paar maanden draaien.

En dan kan het natuurlijk prima draaien op één Netduino en kan er eentje op MP. Hoewel, misschien maak ik daar wel een zonnecontroller van. Ik heb al best wel wat spullen binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuvelsjh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-05 10:57
hansdegit schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:28:
Mooi, alles werkt. 'k Heb nu 2 netduino's draaien:
1) beneden bij de meter voor P1 logging.
2) boven bij de zonneboiler voor S0 meting en 6 temperatuursensors

Ik heb een wensenlijstje wat ik de komende weken in elkaar ga draaien, voortbordurend op de code van JoopC aka Willie Wortel:
- logging van afzonderlijke grootheden in afzonderlijke logfiles (dus één log voor temperatuur, één log voor P1 data en één log voor S0 meters
- het automatisch wegschrijven van actuele tellers die bij een reboot meteen weer ingeladen worden. Ik zou wel willen weten wat de totaal PV opbrengst is na een paar maanden draaien.

En dan kan het natuurlijk prima draaien op één Netduino en kan er eentje op MP. Hoewel, misschien maak ik daar wel een zonnecontroller van. Ik heb al best wel wat spullen binnen...
Een zonne controller _/-\o_ zet je daar de zon mee aan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualex
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-03 22:15
Hallo, Ik heb sinds een week een Netduino + V2 waarmee ik mijn P1 poort en 1 S0 metertje uitlees.
Het is me al gelukt om de waardes naar PVoutput en Cosm/Xively te sturen en dat werkt allemaal als een speer moet ik zeggen.

Echter las ik in deze thread dat het mogelijk is om het elektra verbruik ook weer te geven op PVoutput.org d.m.v. de waarden in te lezen vanuit Cosm/Xively echter krijg ik dat laatste niet voor elkaar.

Kan iemand iets duidelijker aangeven wat er precies ingesteld moet worden de settings bij PVoutput?

Ik heb zelf staan bij "Automatic Uploads"

Primary Device "Wheater" ... dit werkt zoals het moet

Bij Secondary device "Cosm"
-Direction "Consumption"
API Key "deze staat netjes ingevuld" en driedubbel gechecked
Feed ID "deze staat netjes ingevuld" ook driedubbel gechecked
Power "1" <---- over deze twijfel ik.
Rule " staat niets"

Op PVoutput krijg ik helemaal niets te zien over het elektra verbruik, de rode grafiek zeg maar :?

Ik zal wel iets simpels over het hoofd zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualex
Rol-Co schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:06:
[...]

In de settings van pv output bij automatic uploads net als wunderground.
Secondary device en cosm uit de lijst.
Ik ben al vanaf zondag bezig om dit ook voor elkaar te krijgen (zie vorige post) maar het wil me niet lukken! Kan iemand mij uitleggen wat er precies ingevuld dient te worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

virtualex schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 20:09:
[...]

Ik ben al vanaf zondag bezig om dit ook voor elkaar te krijgen (zie vorige post) maar het wil me niet lukken! Kan iemand mij uitleggen wat er precies ingevuld dient te worden ?
Weather als primairy en dan cosm als secondary gaat niet werken denk ik, weather vult veel later in.
Draai het eens om.
En dacht eens iets gezien te hebben dat het niet per 5 min kan maar weet ik niet zeker.

Maar waarom stuur je niet gelijk je netduino gegevens naar pvoutput dan? Waarom zo omslachtig eerst naar cosm en weer terug?
Met de 2.0 software is dat appeltje eitje :)

[ Voor 14% gewijzigd door Rol-Co op 23-07-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualex
Rol-Co,
is de 2.0 versie al stabiel dan? ik meen dat hij nog in de testfase zit..

Als de 2.0 al gereed is dan gooi ik die er gewoon op, dan is het ook opgelost voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

virtualex schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:25:
Rol-Co,
is de 2.0 versie al stabiel dan? ik meen dat hij nog in de testfase zit..

Als de 2.0 al gereed is dan gooi ik die er gewoon op, dan is het ook opgelost voor mij :)
Voor de een wel, voor de ander wat minder, de laatste versie is best stabiel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnebaas
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-12-2024

zonnebaas

iskra-netduino plus-omnik 4.0

Ik doe het als volgt ik gebruik Cosm als input voor pvoutput voor het elektra verbruik.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-BkE-VoMu83w/Ufv3HgUMV1I/AAAAAAAAIBs/8uCBcsphE34/w485-h637-no/cosm.jpg

http://pvoutput.org/list.jsp?id=14110&sid=11975

[ Voor 10% gewijzigd door zonnebaas op 02-08-2013 20:17 ]

Omnik 4.0 - 1e string- 1755 W - 2e string 2500 W Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zat gisteren weer even in de code te browsen voor de netduino, maar wat ik wel vreemd / een beetje irritant vind is dat alles in één file zit en mbv region's is gesplit. Dit gaat het onderhoud ook niet makkelijker maken, zeker niet als meerdere mensen straks bij willen dragen (''t is tenslotte open source :P ). Dan zit je permanent te mergen, en overzichtelijker wordt het er ook niet door. Normaal kun je adhv de namespaces toch al vrij aardig zien hoe een progsel in elkaar zit. Daarnaast is het schrijven van unit tests nu ook een lastig verhaal door de netduino specifieke imports (ik heb daarom de netduinocode in een stuk separate code gedrukt, dan is de rest fijn te testen).

Het zou handig zijn als de code een keer wordt uitgesplitst :) Nog een tip, probeer resharper eens te pakken te krijgen. Voor open source projecten zijn de licenties gratis: http://www.jetbrains.com/resharper/buy/index.jsp Dit is een briljant tooltje wat allerlei handige tips geeft, van commentaar op de structuur van code tot het afdwingen van namingconventions en het maakt sommige dingen razandsnel (bijv zaken vanuit de constructor initialiseren + backing field erachter zetten met 1 druk op de knop) :)

Sinds ik ermee in contact kwam ben ik eraan verknocht :P

[ Voor 18% gewijzigd door neographikal op 03-08-2013 10:36 ]

• Heuvelsjh
Heren heb de versie 1 nu paar dagen draaien en monitor een kWh S0 meter(hier zitten mijn omvormers achter) , en log dat naar pvoutput echter de waarde die ik op pvoutput zie is niet gelijk met wat er op m'n kWh meter zelf staat (waar ik dus de s0 van uit lees). Op pvoutput bv gisteren 35.139 kWh en de meter stond eer gister avond op 2132,73 kWh en gisteravond op 2169,70 = 36,97. .?? Ik mis gewoon 1,831 kWh op pvoutput
Kan iemand daar iets zinnigs van vertellen ? Ik log per 5 min ingesteld op pvoutput en de net duino staat nog op iedere 120 sec geloof ik standaard laten staan.

• Rol-Co

Rol-Co

Heuvelsjh schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:42:
Heren heb de versie 1 nu paar dagen draaien en monitor een kWh S0 meter(hier zitten mijn omvormers achter) , en log dat naar pvoutput echter de waarde die ik op pvoutput zie is niet gelijk met wat er op m'n kWh meter zelf staat (waar ik dus de s0 van uit lees). Op pvoutput bv gisteren 35.139 kWh en de meter stond eer gister avond op 2132,73 kWh en gisteravond op 2169,70 = 36,97. .?? Ik mis gewoon 1,831 kWh op pvoutput
Kan iemand daar iets zinnigs van vertellen ? Ik log per 5 min ingesteld op pvoutput en de net duino staat nog op iedere 120 sec geloof ik standaard laten staan.
Hoe groot is de pull up weerstand, je mist dus pulsen.

• Heuvelsjh
Rol-Co schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:30:
[...]

Hoe groot is de pull up weerstand, je mist dus pulsen.
Ik heb de 1 k ohm gebruikt een lagere 680 ohm gaf helemaal niets.

• Rol-Co

Rol-Co

1 k is in principe goed, ik gebruik die ook maar probeer eens zwaarder, met 2000 pulsen s0 en bijv 4000w zou je wat kunnen missen.

• Heuvelsjh
Rol-Co schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:57:
1 k is in principe goed, ik gebruik die ook maar probeer eens zwaarder, met 2000 pulsen s0 en bijv 4000w zou je wat kunnen missen.
Het is een 1000 pulsen kWh meter zal ik er Es' 1,1 k ohm proberen of nog zwaarder ?

• Rol-Co

Rol-Co

Dat is een klein verschil, ergens tussen 1,5 en 2 kilo zou ik proberen.

• Heuvelsjh
Rol-Co schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:18:
Dat is een klein verschil, ergens tussen 1,5 en 2 kilo zou ik proberen.
Ok zet er een 800 ohm bij tussen
Thank morgen testen

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Ik heb sinds kort ook een netduino in de meterkast om de P1 poort te loggen, maar op het moment hangt ie nog in een gigantisch breadboard in een boterhamzakje aan een punaise :+
Dat moet natuurlijk anders, ik heb toevallig al een protoshield liggen waar ik de inverter op kan solderen, maar dan blijft de RJ11 (of twaalf of zo) kabel uit de P1 poort nog over. Eigenlijk zou ik graag een losse kabel van poort naar poort willen hangen. Een kabeltje met één kopje, om vervolgens de losse eindjes op het shield te solderen vind ik niet zo'n nette oplossing.
Nu biedt Conrad dit wel aan, maar die pinnen zitten precies zo dat ze niet op een standaard shield/breadboard passen...

Hoe hebben jullie deze verbinding opgelost?

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
De stekkertjes naar/van de slimme meter kan je volgens mij gewoon telefoon stekkertjes m/v voor gebruiken zeg maar, immers de buitenste pinnetjes worden niet gebruikt. Ik heb een oude telefoon stekker uit elkaar gehaald en het vrouwtje waar je een stekkertje in klikt gebruikt.

• Willie Wortel
  • Niet online
Heuvelsjh schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:34:
[...]

Ok zet er een 800 ohm bij tussen
Thank morgen testen
ik gebruik een 560 ohm weerstand, maar dat schijnt voor elke pulsemeter weer anders te zijn.

• Heuvelsjh
Willie Wortel schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:41:
[...]

ik gebruik een 560 ohm weerstand, maar dat schijnt voor elke pulsemeter weer anders te zijn.
Ik had een 680 ohm getest maar geen pulsen met 1000 ohm wel maar schijn wat pulsen te missen dus heb er nu 1780 ohm totaal tussen morgen maar Es' kijken.

Heb ook een dorgelo grafich display liggen kan niet wachten op versie 2 :) Willie duurt nog lang ?

[ Voor 12% gewijzigd door Heuvelsjh op 15-08-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuvelsjh
Hmm 23 totaal vandaag en nu een 1,2 kWh te veel je zou denken teveel pulsen maar kan dat wel ? Iets wat er niet is kun je toch niet tellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Heuvelsjh, welke Netduino gebruikt je, Plus of Plus 2 de nieuwere versie dus.? Welke software versie gebruikt je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:36
NinjaTuna schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:00:
Ik heb sinds kort ook een netduino in de meterkast om de P1 poort te loggen, maar op het moment hangt ie nog in een gigantisch breadboard in een boterhamzakje aan een punaise :+
Dat moet natuurlijk anders, ik heb toevallig al een protoshield liggen waar ik de inverter op kan solderen, maar dan blijft de RJ11 (of twaalf of zo) kabel uit de P1 poort nog over. Eigenlijk zou ik graag een losse kabel van poort naar poort willen hangen. Een kabeltje met één kopje, om vervolgens de losse eindjes op het shield te solderen vind ik niet zo'n nette oplossing.
Nu biedt Conrad dit wel aan, maar die pinnen zitten precies zo dat ze niet op een standaard shield/breadboard passen...

Hoe hebben jullie deze verbinding opgelost?
ik heb het stekkertje uit een oude telefoon doosje gehaald, en de draadjes naar het prototype bordje gebracht. het stekkertje 9Vrouwtje) kan ik dan in het doosje maken.
en een gewone telefoon kabel tussen de p1 en het doosje zetten.
dus nu lekker makkelijk te verwisselen / veranderen.
Meeste mensen hebben nog wel een doosje of opzetstekkerblokje liggen waar je het uit kan halen.

suc-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuvelsjh
Willie Wortel schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:09:
Heuvelsjh, welke Netduino gebruikt je, Plus of Plus 2 de nieuwere versie dus.? Welke software versie gebruikt je??
De plus v2 firmware 4.2.2.2 en de vb software ven jullie de laatste van afgelopen zondag 1.3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Heuvelsjh schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 08:48:
[...]

De plus v2 firmware 4.2.2.2 en de vb software ven jullie de laatste van afgelopen zondag 1.3.2
Dit is het draadje voor de Netduino Versie 1 met de software 1.3

Je zit duidelijk verkeerd. Van mij mag dit draadje op slot zodat er alleen nog gelezen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuvelsjh
Zie openings post ? Mis ik iets ?. De oplossing werkt intussen ook op de Netduino Plus V2 sinds de V1.3.x release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Niet online
Heuvelsjh schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:38:
Zie openings post ? Mis ik iets ?. De oplossing werkt intussen ook op de Netduino Plus V2 sinds de V1.3.x release.
Ja, je mist zeker wat, de LCD software wordt niet ondersteund in de software 1 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuvelsjh
Willie Wortel schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:34:
[...]

Ja, je mist zeker wat, de LCD software wordt niet ondersteund in de software 1 versie.
Ja dat weet ik en zolang versie 2 er nog niet is draai ik op versie 1 zonder lcd (die ligt nog in de kast) maar heb inmiddels 1780 ohm er tussen en vandaag gestart 2218.06 en end 2245.19 dat is 27.13 kWh volgens kWh meter. Naar pvoutput 25.942 kWh mis dus wat ? Iedee nog hogere weerstand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuvelsjh
Heb het idee dat het boven de 5000 watt power mis gaat dan staat er op het display van de meter zelf bv 5100 watt en via de Netduino site 4999 heb het ook nog nooit hoger gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Is het normaal dat "ZonLevering" en daarvan afgeleiden niet de opbrengst van de panelen weergeeft, maar de opbrengst van de panelen MINUS het huidige verbruik en voor "ElectraVerbruik" vice versa (de een staat ook altijd op nul)? Dit geeft mijns inziens een vertekend beeld. Doe ik iets verkeerd of is er per se een S0 teller nodig om deze waarden uitgesplitst te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Heuvelsjh schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:15:
Heb het idee dat het boven de 5000 watt power mis gaat dan staat er op het display van de meter zelf bv 5100 watt en via de Netduino site 4999 heb het ook nog nooit hoger gezien.
Klopt,!

Versie 1 software code heeft een plafond van 5000W, die kan je simpel in de code veranderen.
NinjaTuna schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:02:
Is het normaal dat "ZonLevering" en daarvan afgeleiden niet de opbrengst van de panelen weergeeft, maar de opbrengst van de panelen MINUS het huidige verbruik en voor "ElectraVerbruik" vice versa (de een staat ook altijd op nul)? Dit geeft mijns inziens een vertekend beeld. Doe ik iets verkeerd of is er per se een S0 teller nodig om deze waarden uitgesplitst te zien?
Ook dit klopt, een slimme meter geeft alleen opwek minus verbruik weer dus de software ook, wil je echt netto opbrengst moet je een kWh meter met S0 pulse uitgang monteren tussen de pv groep, als je een kostal piko omvormer hebt kan je die S0 pulse gebruiken. Neem er wel 1 met minimaal 1000 pulse per kWh , dat is het mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Bedankt Rol-Co

Wij hebben twee SunEzy omvormers van Schneider-Electric zonder puls of andere uitleesmogelijkheden. Er is wel wat voor te krijgen maar dat zou dan los staan van de Netduino. Ook een extra kWh-meter lijkt me geen gemakkelijke opgaaf, dus helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

NinjaTuna schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:40:
Bedankt Rol-Co

Wij hebben twee SunEzy omvormers van Schneider-Electric zonder puls of andere uitleesmogelijkheden. Er is wel wat voor te krijgen maar dat zou dan los staan van de Netduino. Ook een extra kWh-meter lijkt me geen gemakkelijke opgaaf, dus helaas!
Een kWh meter kan zo in de meterkast erbij of simpel in een kastje tussen de aansluitkabel bij de omvormer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuvelsjh
Rol-Co schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:28:
[...]

Klopt,!

Versie 1 software code heeft een plafond van 5000W, die kan je simpel in de code veranderen.

Ha super ? Waar ongeveer weet je dat zo ? _/-\o_
Edit: Gevonden :)
[...]

Ook dit klopt, een slimme meter geeft alleen opwek minus verbruik weer dus de software ook, wil je echt netto opbrengst moet je een kWh meter met S0 pulse uitgang monteren tussen de pv groep, als je een kostal piko omvormer hebt kan je die S0 pulse gebruiken. Neem er wel 1 met minimaal 1000 pulse per kWh , dat is het mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het er iemand nog een HD74LS04P inverter over? Deze wil ik graag overnemen voor een paar euro.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Mr. Jinx schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:27:
Het er iemand nog een HD74LS04P inverter over? Deze wil ik graag overnemen voor een paar euro.
Wel een HEF40106BP, daar zou je ook mee uit de voeten moeten kunnen. Zie ook het V2 draadje de postings van RuudMR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
Inmiddels hangt/ligt het zaakje in de meterkast, bedankt voor de input over het kabeltje en de kWh-telling! Ik heb een overbodige telefoonstekker gesloopt en het poortje gesoldeerd, ziet er best netjes uit.

Ik loop echter nog wel tegen een probleem aan, na enige tijd logging, kan een dag zijn of iets meer, stopt de netduino met loggen. Vaak brand de blauwe led die er op zit dan continu, in plaats van alleen wanneer hij een log pusht.

Enig idee hoe dit op te lossen? Is het een bekend probleem of moet ik debug-info uitlezen (van een micro-sd?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Welke nd en welke sw versie, firmware versie, kortom, iets meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
:|

Excuses, ik zie dat ik 1.3.1 op een Netduino Plus 2 heb gezet... Niet goed gekeken dus :F
Volgend weekend zal ik 1.3.2 er op zetten (ben nu niet thuis) en dan gaat het vast werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Inmiddels na heel veel lezen en een beetje solderen doet die van mij het ook *O*.
Met dank aan een mede tweaker die nog twee HD74LS04P IC's had liggen.
Gelukkig twee, want het eerste exemplaar heb ik verpest (te lang geen soldeerbout in m'n handen gehad).

Updaten van de firmware van 4.1 naar 4.2 was ook even zoeken zeg. Moet je eerst je hele netduino erasen en dan met sam-ba aan de slag om de bootloader terug te zetten.

Anyway, een 'telegram' geeft nu netjes output van de slimmemeter (ME382). Daar wordt je echt vrolijk van na een paar uurtjes solderen/flashen/config aanpassen!

Tot zover wil ik iedereen bedanken voor de handleidingen en software.
Top werk hoor _/-\o_

• NinjaTuna
NinjaTuna schreef op zondag 01 september 2013 @ 15:15:
Inmiddels hangt/ligt het zaakje in de meterkast, bedankt voor de input over het kabeltje en de kWh-telling! Ik heb een overbodige telefoonstekker gesloopt en het poortje gesoldeerd, ziet er best netjes uit.

Ik loop echter nog wel tegen een probleem aan, na enige tijd logging, kan een dag zijn of iets meer, stopt de netduino met loggen. Vaak brand de blauwe led die er op zit dan continu, in plaats van alleen wanneer hij een log pusht.

Enig idee hoe dit op te lossen? Is het een bekend probleem of moet ik debug-info uitlezen (van een micro-sd?)?
Rol-Co schreef op zondag 01 september 2013 @ 15:26:
Welke nd en welke sw versie, firmware versie, kortom, iets meer info.
NinjaTuna schreef op zondag 01 september 2013 @ 15:42:
:|

Excuses, ik zie dat ik 1.3.1 op een Netduino Plus 2 heb gezet... Niet goed gekeken dus :F
Volgend weekend zal ik 1.3.2 er op zetten (ben nu niet thuis) en dan gaat het vast werken.
Helaas, ook met softwareversie 1.3.2 houdt de Netduino het maar een paar dagen uit.
Het gaat om een Netduino Plus 2, met firmwareversie 4.2.2.2 en dus softwareversie 1.3.2.
Hier het .vb bestand met mijn settings er in. Er zit geen micro-sd in de Netduino.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

De Netduino plus 2 is bij veel mensen niet stabiel.
Ik heb wel goede ervaringen met verschillende V2 software op de N+2.
Bij mij liep hij stabiel met S0,P1 en logging naar PVoutput en SD-kaartje en een LCD.
Verschillende versies van de V2 liepen bij mij meer dan 20 dagen aan een stuk, daarna weer een nieuwere versie erop gezet.
Echter met onewire erbij wordt hij instabiel.
Ik heb nu de 2.0.2 een week draaien met 2 onewire sensors erbij, ik laat hem wel iedere avond via de software resetten
Heb ook versie 1.3.2 gedraaid en die liep ook vaker vast.
Het is dan ook wachten op de nieuwe software van Netduino zelf, maar wanneer die komt weet niemand.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
Ter info.

Ik draaide deze versie al ruim 6 maanden met alleen P1, geen problemen.
Nu deze week de So meter erbij en al 3x hangen.

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
+1.

Ik heb nu de basis van de P1 software ook draaien als regeling van mijn warmtepomp. Hij lijkt stabieler als je alle threads dezelfde prioriteit geeft. Prettige bijkomstigheid is dat de webserver dan wat responsiever is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:46
Hmm,

Ik draai nu vanaf april probleemloos. Nul keer vastgelopen.
Ik gebruik de laatste openbare versie van de eerste netduino plus. Deze heb ik wel aangepast naar mijn eigen situatie: twee s0 tellers met eigen hardware en geen P1 poort.

Ik log alleen naar thingspeak en op een sd kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Zijn hier mensen te vinden die hun Netduino V1 willen slijten? In V&A is het mij te rustig, vandaar dat ik even hier kom buurten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
MarFan schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:34:
Ter info.

Ik draaide deze versie al ruim 6 maanden met alleen P1, geen problemen.
Nu deze week de So meter erbij en al 3x hangen.
Na wat 'onderzoek' lijkt het erop, dat hij vastloopt als je de webpage laat lopen. Ik draai deze op mijn server en kan dus (in theorie) 24/7 lopen. Als ik hem niet afsluit, loopt de netduino vast. (overbelasting webserver ???)
Maar zoals ik schreef, "lijkt het erop" nog geen harde bewijzen.

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edrelais
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01-2020
.

[ Voor 255% gewijzigd door Edrelais op 23-04-2014 13:40 ]

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste