Zo we zijn een aantal maanden en vele zweet druppels verder, maar de installatie draait.Holliday schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:59:
[...]
@Jack
Dankjewel voor je reactie.
-Serie / Paralel, Zonnecollectoren is nieuwe materie voor mij, dankjwel
-Expansie:Het zijn 2 sets, die geleverd worden met elk een expansievat, lijkt mij het beste om allebij gewoon op te nemen.
-Benamingen pas ik aan!
-CV- Hier zat ik ook mee te dubben. misschien toch een 2 weg open/dicht klep opnemen.
-Bypass, ik vraag me af hoe het gaat met de gelaagdheid in het vat. mijn idee is dat als hij volledig is geladen, ik het een keer kan rondpompen. (nergens op gebaseerd, en kleine moeite om toe te voegen en ooit komt er een WP en dan kan ik er de buffer mee laden) Verder als er geen ruimte vraag meer is en pomp draait nog na zou ik hem open kunnen sturen.
Tekening is aangepast
[afbeelding]
Het zijn dus 2 samengevoegde sets (subsidie). Mijn idee om alle collectoren te koppelen is dat ik in het voor en na seizoen hogere temperaturen kan halen.
Kleppen over de boilers primair wil ik open/dicht opnemen en kleppen secundair 0-10V gestuurd, zodat ik kan regelen op aanvoertemperatuur. (bij een set van 5 collectoren zit de zelfde pomp, dus 6 zal ook wel goed gaan).
Groeten
Freddy
Voor geinterreseerden heb ik even een foto album aangemaakt.
https://photos.app.goo.gl/8chgaUgFPXdyfrFG3
12,52m3 Vlakkeplaat +5°Zuid 35°Dakhoek + 2x300L en 2360WP+3400WP elektrisch en Alpha Innotec Hybrox 8