ik ben in het bezit van een Atag Blauwe Engel II Zonneboiler. Deze heeft 2 weken geleden een onderhoudsbeurt gehad. Toen werd er geconstateerd dat de brandersteen gescheurd was en dat de venturi stuk was. Kosten 150,- ex btw. Nu 2 weken laten komt een andere monteur de onderdelen plaatsen, blijkt dat de venturi behuizing gescheurd is vrijwel helemaal doormidden aan de voet met als gevolg 250,- extra kosten.
Daarbij de opmerking geplaatst dat ie de venturi niet los kreeg en daarbij veel kracht gebruikt heeft. Ik denk dus dat de monteur het zelf gesloopt heeft (ik was er helaas niet bij).
Gelijk werd ik om de oren geslagen met een offerte voor een een nieuwe CV (merk Intergas, kosten 2200,- incl plaatsen). Volgens de monteur kan deze ketel op het bestaande collector systeem (welke geintegreerd is in de woning) aangesloten worden.
Ik ga niet over 1 nacht ijs, dus heb ik inmiddels advies ingewonnen. Ik krijg alleen te horen dat de Intergas niet te koppelen is aan de collector en dat het erg duur is.
Ik heb nu contact gehad met een ATAG dealer, hij vertelde me dat het mogelijk een andere ATAG te plaatsen en aan te sluiten op de collector. Heeft iemand hier ervaringen mee, of kan iemand mij een ander/beter advies geven hierin. Mijn gasverbruik ligt rond de 1000m3/jaar. Ik verwacht dat dit hoger uitkomt met een conventionele verwarming, dus ik wil graag het collector systeem, dat op water werkt en niet op een speciale vloeistof, behouden.
Even los van het feit dat ik de rekening met klacht naar de initiele onderhoudsmonteur stuur. De ketel heeft nooit problemen gegeven en nu ineens, einde oefening, stekker eruit en klaar.
Edit:
Inmiddels is een ATAG dealer/monteur aan huis geweest. Kosten onderdelen 70,- en geen 440 euro of een nieuwe ketel. Wordt vanavond geinstalleerd, kosten hiervoor pake em beet 100,- Volgens de monteur verkeert de ketel in een zeer goede staat verder en begrijpt hij niet wat er gebeurd is.
[
Voor 8% gewijzigd door
O085105116N op 28-09-2012 15:43
]