Ik heb een WP staan van 18kw en daar heeft afgelopen jaar het hele huis (325m2/1100m3)) op gedraaid. De WP verwarmt het SWW en anders de vloerverwarming. Regionale daarvoor draait de WP 1 x per week een programma van 1 uur boven de 65 graden (gedeeltelijk via exec element.Nhz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:10:
En hoe zorg je in de winter (zonder zon) voor voldoende warm tapwater? En legionella?
Zelf heb ik een monoblock, wat het een beetje lastig maakt om die als primaire pomp voor het hele CV verhaal te gebruiken. Qua leidingwerk bedoel ik dan.
Er zijn zoveel mogelijkheden, om gek van te worden.
Waar ik mee zat was de temp verschillen als je alles in 1 boiler doet van bijvoorbeeld 500 liter. Daarnaast werkte de vloer niet erg mee met dat gewicht volgens de constructeur. Een rvs hygiëne boiler is daarnaast ook weer heel erg duur (>2000 euro). Staal kan ook, maar ja om dan weer +190kg naar bovenste tillen is ook zo wat.
Ik heb daarnaast (bijna klaar) nog een buffer in de tuin liggen van 45000 liter in dekvorm van een zwembad. Zomers alles naar het zwembad en s' winter langer profijt van de 120 hp.