Waarom zit er dan zoveel prijs verschil in? Dan móet panasonic ze toch Ook goedkoper kunnen maken?Bever! schreef op zondag 29 juli 2012 @ 01:27:
[...]
alle brillen van de 2012 modellen van de grote merken werken nu op elkaar.
Hey,
Ik heb nog drie vragen..
1) Wordt het flickeren van scenes met veel wit minder op een gegeven moment?
2) En waar kan ik de officiele drivers/firmware updates vinden van de Panasonic VT50, als ik naar Panasonic ga vind ik alleen maar gebruiksaanwijzingen.
3) En als laatste, wij hebben een bose geluidsset dus het zit in de digital audio out plug in de tv, bij onze vorige tv, kon je dan instellen op geluidsbron van de tv of extern, maar ik kan niet in het boekje vinden of in de menu zelf, waar ik dat kan instellen.
Ik heb nog drie vragen..
2) En waar kan ik de officiele drivers/firmware updates vinden van de Panasonic VT50, als ik naar Panasonic ga vind ik alleen maar gebruiksaanwijzingen.
3) En als laatste, wij hebben een bose geluidsset dus het zit in de digital audio out plug in de tv, bij onze vorige tv, kon je dan instellen op geluidsbron van de tv of extern, maar ik kan niet in het boekje vinden of in de menu zelf, waar ik dat kan instellen.
[ Voor 35% gewijzigd door JinShepard op 29-07-2012 09:59 ]
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Die van panasonic zijn wel iets steviger hoor. Hele andere klasse brillen.speedmetal35 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 09:33:
[...]
Waarom zit er dan zoveel prijs verschil in? Dan móet panasonic ze toch Ook goedkoper kunnen maken?
1) Het flikkeren werd bij mij een stuk minder na 200 uur.JinShepard schreef op zondag 29 juli 2012 @ 09:50:
Hey,
Ik heb nog drie vragen..
2) Je kunt deze hier vinden: http://panasonic.jp/suppo...tv/download/fw/index.html
3) Weet ik niet
ad 1)D-TECH schreef op zondag 29 juli 2012 @ 10:35:
[...]
1) Het flikkeren werd bij mij een stuk minder na 200 uur.
2) Je kunt deze hier vinden: http://panasonic.jp/suppo...tv/download/fw/index.html
3) Weet ik niet
Ik denk dat het vooral minder is gaan opvallen
Nou, het is zelfs zo dat ik vroeger het ook al zag zonder in de "ooghoeken" te kijken, dus ik zag het gewoon flikkeren, daarna alleen nog maar in de ooghoeken en nu zie ik er helemaal niets meer van. Snap ook niet hoe dat kan, maar ja.Adlermann schreef op zondag 29 juli 2012 @ 10:38:
[...]
ad 1)
Ik denk dat het vooral minder is gaan opvallen
[ Voor 4% gewijzigd door D-TECH op 29-07-2012 10:43 ]
laten we hopen dat het over gaat, ik lees dat het via een SD card moet, die hebben we niet.. alleen USB.
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Kan ik ook niet vinden (VT50). Iemand? Dank!Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:41:
Hoe kan je in menu professioneel 1 en 2 instellen kan ze nu niet vinden namelijk wie kandij ff helpen
Bij setup moet je eerst (instellingen) geavanceerd aanzetten.smoldersonline schreef op zondag 29 juli 2012 @ 12:00:
[...]
Kan ik ook niet vinden (VT50). Iemand? Dank!
combinatie van, instellingen, gewenning, slijten fosforD-TECH schreef op zondag 29 juli 2012 @ 10:43:
[...]
Nou, het is zelfs zo dat ik vroeger het ook al zag zonder in de "ooghoeken" te kijken, dus ik zag het gewoon flikkeren, daarna alleen nog maar in de ooghoeken en nu zie ik er helemaal niets meer van. Snap ook niet hoe dat kan, maar ja.
Komende week komt mijn speakersetje binnen (AudioEngine A2), daarom was ik alvast in het menu op zoek gegaan naar de instelling om het geluid via de audio out te uit te sturen. Alleen kan ik de instelling hiervoor zelfs met handleiding niet vinden 
De vraag is, detecteert de TV automatisch dat er bekabeling is aangesloten op de audio out of moet ik nog iets wijzigen in de instellingen. Nogmaals, ik kan het niet vinden. De TV is een P42GT20.
De vraag is, detecteert de TV automatisch dat er bekabeling is aangesloten op de audio out of moet ik nog iets wijzigen in de instellingen. Nogmaals, ik kan het niet vinden. De TV is een P42GT20.
Je zou het ook via HDMI kunnen doen en dan ARC gebruiken.DaMarcus schreef op zondag 29 juli 2012 @ 13:58:
Komende week komt mijn speakersetje binnen (AudioEngine A2), daarom was ik alvast in het menu op zoek gegaan naar de instelling om het geluid via de audio out te uit te sturen. Alleen kan ik de instelling hiervoor zelfs met handleiding niet vinden
werkt vanzelf geloof ik!DaMarcus schreef op zondag 29 juli 2012 @ 13:58:
Gevonden, dank!Adlermann schreef op zondag 29 juli 2012 @ 12:14:
[...]
Bij setup moet je eerst (instellingen) geavanceerd aanzetten.
Ik heb een actieve speakerset aangeschaft, dan wordt ARC via HDMI lastigAdlermann schreef op zondag 29 juli 2012 @ 15:28:
[...]
Je zou het ook via HDMI kunnen doen en dan ARC gebruiken.
Thanks, I'll let you know
De update was ook gelukt met de USB 
Wat een bizar tv is de VT50, bij de ene snelle actie scene is alles normal en mooi, en dan bij een simpel langzaam scenes zie je een soort aura van pixels bij de acteurs, 9 van de 10 keer heeft het te maken met kleuren op wit of zwart op witte scenes. We hebben nu ongeveer 20 uur erop zitten, op naar de volgende 80, hoop zo dat het zichzelf oplost
Wat een bizar tv is de VT50, bij de ene snelle actie scene is alles normal en mooi, en dan bij een simpel langzaam scenes zie je een soort aura van pixels bij de acteurs, 9 van de 10 keer heeft het te maken met kleuren op wit of zwart op witte scenes. We hebben nu ongeveer 20 uur erop zitten, op naar de volgende 80, hoop zo dat het zichzelf oplost

[ Voor 30% gewijzigd door JinShepard op 29-07-2012 21:34 ]
zou kunnen schelen als je ifc op standje lager zet.JinShepard schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:33:
De update was ook gelukt met de USB
Olympische spelen uitzendingen zijn overigens echt genieten kwa kwaliteit!
[ Voor 6% gewijzigd door Bever! op 29-07-2012 21:57 ]
Kan me niet 1 2 3 herinneren of ik die heb gezien in de picture settings, we hebben hem op THX Bright Room staan op het moment. Ik neem aan dat hij onder de picture tab staat?Bever! schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:56:
[...]
zou kunnen schelen als je ifc op standje lager zet.
Olympische spelen uitzendingen zijn overigens echt genieten kwa kwaliteit!
Verwijderd
Heb de 55VT50 nu ruim 4 weken en moet zeggen dat het beeld steeds beter wordt. Zag vanmiddag het zwemmen (Ned1-HD) van de Olympische Spelen en dat zag er echt geweldig uit. De problemen die sommigen hebben met flikkeren, logo's e.d. heb ik niet. Misschien heeft het er mee te maken omdat ik weinig televisie programma's kijk, maar meer films (DVD/BR) en games (PS3)
Heel tevreden ben ik ook over de ab. Ligt prima in de hand en het zappen gaat zeer snel.
Kortom ik ben zeer tevreden.
Heel tevreden ben ik ook over de ab. Ligt prima in de hand en het zappen gaat zeer snel.
Kortom ik ben zeer tevreden.
In welk opzicht is het beter geworden? En welke settings gebruik je momenteel?
Ik heb zelf nu 1 week de VT50 en ben al erg onder de indruk van de beeldkwaliteit. Tot op heden ook geen last van retentie, flikkering of verticale balken. Hopen dat dit zo blijft
Ik heb zelf nu 1 week de VT50 en ben al erg onder de indruk van de beeldkwaliteit. Tot op heden ook geen last van retentie, flikkering of verticale balken. Hopen dat dit zo blijft
Je voelt je toch altijd een beetje genaait als je wel problemen heb en andere niet :x damned my(our) eyes!
Ik heb een vraagje over MKV's.
Ik heb sinds 2 dagen de 50VT50. Prachtig apparaat. OS2012 in 3d is waanzinnig.
Klein vraagje: Ik merk dat ik MKV via de usb ingang gewoon kan spelen vanaf een usb stick maar als ik diezelfde bestanden (via UPNP : XMBC op mijn laptop) probeer aan te klikken in het Media Center menu van de VT50 onder /video/tv series geeft hij "onbekend formaat"
Is dit een VT50 vraag of een XMBC vraag?
Klein vraagje: Ik merk dat ik MKV via de usb ingang gewoon kan spelen vanaf een usb stick maar als ik diezelfde bestanden (via UPNP : XMBC op mijn laptop) probeer aan te klikken in het Media Center menu van de VT50 onder /video/tv series geeft hij "onbekend formaat"
[ Voor 8% gewijzigd door cogmios op 30-07-2012 00:38 ]
Verwijderd
De kleuren vindt ik warmer en schherper als voorheen. Gebruik hoofdzakelijk de THX Cinema met de volgende settings:SanduTje schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:04:
In welk opzicht is het beter geworden? En welke settings gebruik je momenteel?
Contrast 35, Helderheid 15, Kleur 24, Scherpte 8, Levendige kleuren aan, Eco uit,
Ik weet dat niet iedereen deze settings kan waaarderen maar voor mij werkt het prima.
Really?!
Nickname does not reflect reality
Heb je een hekel aan zwart ofzo? Helderheid omhoog maakt het beeld niet feller he. Het maakt alleen het zwart minder zwart.Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:11:
[...]
De kleuren vindt ik warmer en schherper als voorheen. Gebruik hoofdzakelijk de THX Cinema met de volgende settings:
Contrast 35, Helderheid 15, Kleur 24, Scherpte 8, Levendige kleuren aan, Eco uit,
Ik weet dat niet iedereen deze settings kan waaarderen maar voor mij werkt het prima.
Is de tegenhanger van Pioneer's Kuro: Panasonic Shiro.Adlermann schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:25:
Heb je een hekel aan zwart ofzo? Helderheid omhoog maakt het beeld niet feller he. Het maakt alleen het zwart minder zwart.
Ik heb het net even getest. Het enige wat helderheid op 15 doet is het contrast slopen.Brad Pitt schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:33:
[...]
Is de tegenhanger van Pioneer's Kuro: Panasonic Shiro.
Maar ja. Ieder z'n ding.
Auw! Die instellingen doen me pijn aan de ogen alleen aan de gedachten al. Als je deze settings fijn vind, zou je eens moeten denken aan een LED tv, ik vraag me dan af of plasma wel je ding is.Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:11:
[...]
De kleuren vindt ik warmer en schherper als voorheen. Gebruik hoofdzakelijk de THX Cinema met de volgende settings:
Whole lot of stars ***
Vandaag ga ik de Panasonic TX-L42ET5E halen, althans ik wijfel. Ik zoek namelijk een budget LED tv die passieve 3D ondersteund. Een tegenhanger is de LG 42LM620S.
Welke van deze 2 kunnen jullie aanbevelen? Toch de Panasonic of in dit geval de LG? Mijn budget is en blijft onder de 700 en wil 42 inch met passieve 3D.
Welke van deze 2 kunnen jullie aanbevelen? Toch de Panasonic of in dit geval de LG? Mijn budget is en blijft onder de 700 en wil 42 inch met passieve 3D.
--> \[LCD/LED] Panasonic 2012-2013 ervaringen topicapekoek schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:17:
Vandaag ga ik de Panasonic TX-L42ET5E halen, althans ik wijfel. Ik zoek namelijk een budget LED tv die passieve 3D ondersteund. Een tegenhanger is de LG 42LM620S.
Idd zon melkige waas komt er over het beeld, horror!Adlermann schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:37:
[...]
Ik heb het net even getest. Het enige wat helderheid op 15 doet is het contrast slopen.
Maar ja. Ieder z'n ding.
Ik ben dit op meerdere sites tegengekomen. Probleempje bij Panasonic. Zover ik weet ontkom je daar niet aan zonder mediaspeler.cogmios schreef op maandag 30 juli 2012 @ 00:12:
Ik heb een vraagje over MKV's.
Welke settings worden er hier zoal gebruikt door de VT50 eigenaars?
Ikzelf gebruik momenteel:
Stand: THX Cinema
Contrast: 20
Brightness: -1
Color: 27
Sharpness: 2
Verdere opties op uit.
Met de WOW calibratie blu-ray van Disney heb ik overigens moeite om brightness in te stellen. Iemand anders ook die ervaring?
Ook met de patterns van AVS HD 709 haal ik 'reference white' pas wanneer ik contrast op maximaal zet (60) en brightness op 15.
Ikzelf gebruik momenteel:
Stand: THX Cinema
Contrast: 20
Brightness: -1
Color: 27
Sharpness: 2
Verdere opties op uit.
Met de WOW calibratie blu-ray van Disney heb ik overigens moeite om brightness in te stellen. Iemand anders ook die ervaring?
Ook met de patterns van AVS HD 709 haal ik 'reference white' pas wanneer ik contrast op maximaal zet (60) en brightness op 15.
[ Voor 17% gewijzigd door SanduTje op 30-07-2012 18:38 ]
Verwijderd
Kommentaar is prima, maar kom dan ook met de volgens jullie juiste instellingen. Ik zal die zeker proberen en laten weten wat ik er van vindt. Dus ik daag jullie uit.
Boeit dat dan? Als jij beeld met brakke zwartwaarden mooi vindt, prima toch.Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:09:
Kommmentaar is prima, maar kom dan ook met de volgens jullie juiste instellingen. Ik zal die zeker proberen en laten weten wat ik er van vindt. Dus ik daag jullie uit.
Je kunt in plaats van de helderheid beter het contrast omhoog gooien. Zwartwaarde's blijven dan hetzelfde, maar het beeld wordt wel feller (hoger contrast dus).Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:38:
Ik wacht geduldig op de antwoorden van de experts.
Helderheid zou ik op de middenstand zetten, dus niks aan doen.
Scherpte heb je op 8 staan, ik op 9 voor RTL4 e.d. voor films gewoon op standaard 5..
Kleur heb je op 24 gezet, dat kan, maar wordt het dan niet te flets?
Succes ermee!
[ Voor 6% gewijzigd door D-TECH op 30-07-2012 19:43 ]
Is toch voor iedereen persoonlijk. Zei je zelf ook al.Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:28:
Wel erg makkelijk Brad, maar geef eens antwoord dan?
Plus voortaan

Verwijderd
Dank je D-Tech voor je antwoord. Ik ga dit zeker uittesten.D-TECH schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:42:
[...]
Je kunt in plaats van de helderheid beter het contrast omhoog gooien. Zwartwaarde's blijven dan hetzelfde, maar het beeld wordt wel feller (hoger contrast dus).
Helderheid zou ik op de middenstand zetten, dus niks aan doen.
Scherpte heb je op 8 staan, ik op 9 voor RTL4 e.d. voor films gewoon op standaard 5..
Kleur heb je op 24 gezet, dat kan, maar wordt het dan niet te flets?
Succes ermee!
Verwijderd
Jammer Brad, maar geef dan voortaan geen kommentaar als je zelf geen antwoord wil geven. Ik dacht dat we hier ook zijn om elkaar te helpen.Brad Pitt schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:46:
[...]
Is toch voor iedereen persoonlijk. Zei je zelf ook al.
Plus voortaan [afbeelding] gebruiken please.
Probeer deze gratis kalibratie dvd eens: AVS HD 709. In een paar minuten kun je een behoorlijke kalibratie doen.
Ik ben benieuw op welke instellingen je uit komt.
Verwijderd
Ook jij bedankt Sandu, gaan we proberen.SanduTje schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:01:
Probeer deze gratis kalibratie dvd eens: AVS HD 709. In een paar minuten kun je een behoorlijke kalibratie doen.
Heb P50ST50 en ben nog beetje aan het spelen met settings.
Iha staat het ongeveer zo:
Stand: True Cinema
Contrast: 33
Brightness: 0
Color: 30
Sharpness: 1 a 3
Vivid: uit
Eco: uit
P-NR: min a mid
White Balance: standaard
Colour Management: standaard
Gamma: 2.4
IFC: min a med
Film Cadence Detection: on
16:9: Overscan off
Ben niet echt heel erg van het inspelen meer dus dat doe ik niet behoudens het contrast nog niet al te ver boven de 30 te zetten. Tzt gaat dat wel meer richting de 37 a 39.
Iha staat het ongeveer zo:
Stand: True Cinema
Contrast: 33
Brightness: 0
Color: 30
Sharpness: 1 a 3
Vivid: uit
Eco: uit
P-NR: min a mid
White Balance: standaard
Colour Management: standaard
Gamma: 2.4
IFC: min a med
Film Cadence Detection: on
16:9: Overscan off
Ben niet echt heel erg van het inspelen meer dus dat doe ik niet behoudens het contrast nog niet al te ver boven de 30 te zetten. Tzt gaat dat wel meer richting de 37 a 39.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Ik wacht nog even op de settings van Adlermann, Bever en Rudios, die gaan mij vast heel blij maken.
Je moet in ieder geval geen instellingen 100% overnemen maar ze meer als referentie gebruiken. Het beste kun je je scherm handmatig instellen (bijv. dus AVS HD) omdat je instellingen dan optimaal zijn voor jouw specifieke tv in combinatie met jouw woonkamer.
Tja, elke TV blijft anders en staat op een andere plek. Dus (gecalbreerde) settings van anderen zeggen helaas niet zoveel.Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:09:
Ik wacht nog even op de settings van Adlermann, Bever en Rudios, die gaan mij vast heel blij maken.
Ik gebruik ze (bijv. gecalibreerde reviewsettings) gewoon als startpunt en tune dan lichtjes naar eigen smaak. Wellicht niet "perfect" gecalibreerd maar als het op mij mooie en prettig overkomt dan is het prima imho.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Sandu en Help ik ben het helemaal met jullie eens, het blijft persoonlijk. Tevens is de ruimte ook bepalend, bv. heb je veel of weinig licht. Wat ik gewoon jammer vindt de reacties van sommige mensen. Als je het niet eens bent prima, maar kom dan met alternatieven cq antwoorden. Zoals ik al eerder zei, laten we elkaar helpen daar ik iedereen mee gebaat.
same here, lees wat reviews en leg die settings naast elkaa. Dan kom je vaak tot een een goede mix die naar jouw smaak isHelp!!!! schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:17:
[...]
Tja, elke TV blijft anders en staat op een andere plek. Dus (gecalbreerde) settings van anderen zeggen helaas niet zoveel.
Ik gebruik ze (bijv. gecalibreerde reviewsettings) gewoon als startpunt en tune dan lichtjes naar eigen smaak. Wellicht niet "perfect" gecalibreerd maar als het op mij mooie en prettig overkomt dan is het prima imho.
Ik kijk op vt30 overdag vaak op Normaal en 's avonds thx, zie je niet in reviews maar kijkt wel lekker imo
[ Voor 8% gewijzigd door Bever! op 30-07-2012 20:49 ]
Contrast: 60Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:09:
helderheid -2
kleur 30
scherpte 0
rest uit
[profi settings]
geavanceerd:
deze kun je proberen, maar grote kans dat ze het niet beter maken:
witbalans:
5,0,5,12,0,0
IRE10
-10,0 16
IRE20
-5,0,-1
IRE30
5,0,0
IRE40
6,0,1
IRE50
3,0,-1
IRE60
2,0,1
IRE70
5,0,3
IRE80
0,0,0
IRE90
2,0,8
IRE100
4,0,7
KLEURBEHEER:
-5,-3,1,6,-3,0,3,4,2
AANPASSINGEN SECUNDAIRE KLEUREN: niet nodig. zitten al op dE

Gamma: 2.2
DISCLAIMER:
Geavanceerde instellingen zijn gemeten en toegepast op mijn toestel. 99% kans dat deze instellingen het minder goed maken of niet goed werken op andere toestellen.
Vind je het niet vreemd dat contrast op 60 (max) moet staan? Welke programma heb je gebruikt voor je calibratie?
hcrf en een i1 display pro. Contrast op 60 haalt hoogste cd/m2. Het kost witter dan wit, maar die zie je toch nauwelijks in echte content.SanduTje schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:58:
Vind je het niet vreemd dat contrast op 60 (max) moet staan? Welke programma heb je gebruikt voor je calibratie?
[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 30-07-2012 21:10 ]
Witter dan wit krijg je alleen door brightness flink te verhogen maar dat gaat weer ten kosten van je zwart.
Blijf het vreemd vinden dat je contrast op max. moeten zetten om met diverse calibratie software op acceptabele waarden te komen.
Blijf het vreemd vinden dat je contrast op max. moeten zetten om met diverse calibratie software op acceptabele waarden te komen.
Verwijderd
Dank aan Adlermann voor ook zijn bijdrage.
Heb vanavond de settings van D-Tech geprobeerd met zowel de Olympische Spelen (HD-TV) als een dvd afgespeeld op een blurayspeler zowel 720p als 1080p.
Moet eerlijk zeggen dat het beeld dan beter is, hoewel soms wel heel erg zwart, maar beter, eerlijk is eerlijk.
Dank aan D-Tech voor jou bijdrage.
De settings van Adlermannn zal ik morgen proberen. Wordt vervolgt.
Heb vanavond de settings van D-Tech geprobeerd met zowel de Olympische Spelen (HD-TV) als een dvd afgespeeld op een blurayspeler zowel 720p als 1080p.
Moet eerlijk zeggen dat het beeld dan beter is, hoewel soms wel heel erg zwart, maar beter, eerlijk is eerlijk.
Dank aan D-Tech voor jou bijdrage.
De settings van Adlermannn zal ik morgen proberen. Wordt vervolgt.
nee, brightness heeft alleen effect op zwart op een vt50. contrast verhoogt het wit. het is niet vreemd om contrast hoger te zetten om het beeld feller te krijgen. Alleen bij panasonic verlies je dan witdetail. Contrast omhoog = meer cd/m2SanduTje schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:13:
Witter dan wit krijg je alleen door brightness flink te verhogen maar dat gaat weer ten kosten van je zwart.
Ik zou nooit zomaar waardes over gaan nemen van anderen. De TV staat bij mij op True Cinema en eigenlijk vind ik het beeld subliem. Als je gaat meten zal er vast wel iets nog beter afgesteld kunnen worden maar mijn mening is dat dat alleen kan met professionele apparatuur. Zelf maar een beetje getallen gaan wijzigen (van andersmans tv) zorgt imho eerder voor een verslechtering.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Zoveel mensen hebben IFC (intelligent frame creation) op min of med maar als ik dat doet lijkt het alsof het in slowmotion is gefilmed met het stotteren, en heel erg veel flickeren.(VT50) Zijn de andere waardens/settings dan zo dat ze dat compenseren? (kan toch niet?)
Gewoon uit kan ook??JinShepard schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:40:
Zoveel mensen hebben IFC (intelligent frame creation) op min of med maar als ik dat doet lijkt het alsof het in slowmotion is gefilmed met het stotteren, en heel erg veel flickeren.(VT50) Zijn de andere waardens/settings dan zo dat ze dat compenseren? (kan toch niet?)
Yep maar dan is het helemaal slow motion
Waarom is het dan dat ik het idee heb dat het amper was bij de vorige tv, een Samsung LCD, de enige rede die ik kan verzinnen is omdat het nu scherper en groter beeld is.
misschien had die ook wel soortgelijke 100Hz+ techniek aan boord.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
IFC zuigt. Het zuigt bij mijn oude P50V10 net zo hard als bij een P50VT30 en ik gok ook de 50 serie.
Krijg je hele onnatuurlijke effecten van wat betreft beeld en bewegingen. Ziet er niet uit

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Is er al iemand die een calibratie dvd/blu-ray gebruikt heeft voor het instellen van zijn scherm?
Ben benieuwd welke instellingen dit heeft opgeleverd.
Want die zijn op elk paneel universeel toepasbaar? Zelf even zo'n ding draaien lijkt mij wat handigerSanduTje schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:46:
Is er al iemand die een calibratie dvd/blu-ray gebruikt heeft voor het instellen van zijn scherm?
Zet ik heb uit dan is het onwijst slowmotion, daar kan niemand naar kijken, zet ik hem op low/med dan is het flickering heel erg, zet ik hem op max dan is het flickering minder maar krijg ik aura's over bepaalde dingen op bepaalde scenes waar totaal geen logica achter zit behalve dan dat het vaak te maken heeft met licht op donkere kleuren. Ik heb de Disney World Wonder 2012 calibratie bestelt, teveel mensen met commentaar dat de DVE HD moeilijk is voor mensen met weinig verstand erover (iknero355 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:04:
[...]
IFC zuigt. Het zuigt bij mijn oude P50V10 net zo hard als bij een P50VT30 en ik gok ook de 50 serie.
Krijg je hele onnatuurlijke effecten van wat betreft beeld en bewegingen. Ziet er niet uit
Als je het uit hebt dan heb je gewoon normale beweging zoals het materiaal hoort te zijn. Dat kan de VT50 gewoon uitstekend weergeven. Dan had je waarschijnlijk op je oude tv ook iets van een interpolatietechniek aanstaan. Uit is gewoon het beste, daar wen je vanzelf aan.JinShepard schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:16:
[...]
Zet ik heb uit dan is het onwijst slowmotion, daar kan niemand naar kijken, zet ik hem op low/med dan is het flickering heel erg, zet ik hem op max dan is het flickering minder maar krijg ik aura's over bepaalde dingen op bepaalde scenes waar totaal geen logica achter zit behalve dan dat het vaak te maken heeft met licht op donkere kleuren. Ik heb de Disney World Wonder 2012 calibratie bestelt, teveel mensen met commentaar dat de DVE HD moeilijk is voor mensen met weinig verstand erover (ik)
Uiteraard niet aangezien ik zelf ook al had aangegeven dat je instellingen niet 1-op-1 kunt/moet overnemen. Ik ben enkel benieuwd of die waarden enigszins in de buurt van die van mijn liggen.Brad Pitt schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:48:
[...]
Want die zijn op elk paneel universeel toepasbaar? Zelf even zo'n ding draaien lijkt mij wat handiger
lcd hebben altijd die frame interpolatie technieken aanstaan omdat ze anders een hele lage bewegeingsresolutie hebben. (traagheid van de lcd)JinShepard schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:52:
[...]
Waarom is het dan dat ik het idee heb dat het amper was bij de vorige tv, een Samsung LCD, de enige rede die ik kan verzinnen is omdat het nu scherper en groter beeld is.
Bij plasma heb je daar geen last van, en kan hij in principe gewoon uit en zie je het bron materiaal zoals het hoort ipv met smoothing.
st50 heeft het filter (om licht tegen te houden) van de vt30 van vorig jaar. De UT50 heeft een minder filter. Kijk je veel overdag tv dan is de st50 de slimmere keus. Ook heeft de st50 meer aansluitingen.Kefding schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:36:
Nu de GT30 slecht te verkrijgen is voor een goede prijs vroeg ik me af of iemand precies het verschil uit kan leggen tussen de UT50 en de ST50.
Is dat verschil het prijsverschil ook waard?
Verder zijn ze vrijwel identiek.Kefding schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:52:
En qua contrast/kleuren zit rr daar nog een groot verschil in?
Mijn kamer is namelijk goed te verduisteren. Is de UT50 dan voldoende?
Dit wist ik niet van de LCD, weer wat geleerd! Ik kan het me alleen zo moeilijk voorstellen dat ik kan wennen aan beeld dat lijkt alsof het maar 10 fps heeft .. tis gewoon niet vloeiend.Bever! schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:19:
[...]
lcd hebben altijd die frame interpolatie technieken aanstaan omdat ze anders een hele lage bewegeingsresolutie hebben. (traagheid van de lcd)
Bij plasma heb je daar geen last van, en kan hij in principe gewoon uit en zie je het bron materiaal zoals het hoort ipv met smoothing.
Nou ja het is 24fps voor blu-ray. Dat is inderdaad niet heel veel, maar in de bioscoop is het exact hetzelfde. Dat is nu eenmaal film.JinShepard schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:22:
[...]
Dit wist ik niet van de LCD, weer wat geleerd! Ik kan het me alleen zo moeilijk voorstellen dat ik kan wennen aan beeld dat lijkt alsof het maar 10 fps heeft .. tis gewoon niet vloeiend.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoelt. Als ik IFC aanzet op medium of maximum dan is het beeld heel stroperig (soap-opera effect). Als ik IFC uitzet dan kijkt het gewoon heel naturel en fijn. Stuk beter dan LCD imho!JinShepard schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:22:
[...]
Dit wist ik niet van de LCD, weer wat geleerd! Ik kan het me alleen zo moeilijk voorstellen dat ik kan wennen aan beeld dat lijkt alsof het maar 10 fps heeft .. tis gewoon niet vloeiend.
Dit dus.LuPo schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:55:
[...]
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoelt. Als ik IFC aanzet op medium of maximum dan is het beeld heel stroperig (soap-opera effect). Als ik IFC uitzet dan kijkt het gewoon heel naturel en fijn. Stuk beter dan LCD imho!
Dat omschrijft het wel goed denk ikLuPo schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:55:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoelt. Als ik IFC aanzet op medium of maximum dan is het beeld heel stroperig (soap-opera effect). Als ik IFC uitzet dan kijkt het gewoon heel naturel en fijn. Stuk beter dan LCD imho!
Daarnaast heb je bij films dus een soort nep-3D achtig iets dat erbij komt... ziet er niet uit... alsof alles in een schoenendoos is gepropt voor een fake 3D effect !!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
dat nep-3D staat weer helemaal los van IFC toch?
In principe ben ik voorstander van vloeiender beeld, de referentie aan soap-opera snap ik niet helemaal. Als er niet zoveel storende artifacts zouden zijn zou ik IFC lekker aanzetten want 24p is inderdaad niet vloeiend (wel constant/regelmatig
). Ben benieuwd wat The Hobbit ons gaat brengen.
In principe ben ik voorstander van vloeiender beeld, de referentie aan soap-opera snap ik niet helemaal. Als er niet zoveel storende artifacts zouden zijn zou ik IFC lekker aanzetten want 24p is inderdaad niet vloeiend (wel constant/regelmatig
[ Voor 10% gewijzigd door mr.paaJ op 31-07-2012 16:52 ]
toevallig las ik daar inderdaad over dat die 48fps word, tja wat ik bedoel met stotteren, is beetje als dit voorbeeld;mr.paaJ schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:51:
In principe ben ik voorstander van vloeiender beeld, de referentie aan soap-opera snap ik niet helemaal. Als er niet zoveel storende artifacts zouden zijn zou ik IFC lekker aanzetten want 24p is inderdaad niet vloeiend (wel constant/regelmatig). Ben benieuwd wat The Hobbit ons gaat brengen.
http://boallen.com/fps-compare.html en dan 15 fps gevoel krijg ik dan met IFC uit. Misschien is het voeiend in de zin dat het 24fps constant is, maar dat ik het niet gewend ben door gamen en onze vorige tv die het ook wel had maar niet zo erg. Tis lastig onder worden te brengen als het iets is wat je ziet heh.
Tja, filmmateriaal is nu eenmaal laag fps. Als je dat omhoog gaat gooien dan moet je informatie erbij verzinnen en dat is nooit ideaal. Daarom kijk ik het gewoon op de originele framerate.JinShepard schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:00:
[...]
toevallig las ik daar inderdaad over dat die 48fps word, tja wat ik bedoel met stotteren, is beetje als dit voorbeeld;
http://boallen.com/fps-compare.html en dan 15 fps gevoel krijg ik dan met IFC uit. Misschien is het voeiend in de zin dat het 24fps constant is, maar dat ik het niet gewend ben door gamen en onze vorige tv die het ook wel had maar niet zo erg. Tis lastig onder worden te brengen als het iets is wat je ziet heh.
Nope, krijg je met IFC dus erbij als je films kijkt via de kabel.mr.paaJ schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:51:
Wat het bij 24p content doet weet ik niet. Nog nooit kunnen testen helaas. Ik heb wel gehoord dat het een verbetering kan zijn meestal.Als er niet zoveel storende artifacts zouden zijn zou ik IFC lekker aanzetten want 24p is inderdaad niet vloeiend (wel constant/regelmatig). Ben benieuwd wat The Hobbit ons gaat brengen.
een beetje dubbel beeld bij beweging valt me wel op, zowel bij m'n V20 als de huidige VT50 en IFC maakt daarin geen/weinig verschil, maar bij een nep-3D/kijkdoos beeld van normaal 2D TV kan ik me weinig voorstellen?
[ Voor 3% gewijzigd door mr.paaJ op 31-07-2012 17:37 ]
Zekers weten de UT50, deze zit op VT50 niveau in het donker, zo niet beter, dus echt een koopje*!Kefding schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:51:
En als je zou moeten kiezen tussen de G30 en de UT50?
Welke geeft dan beter beeld in een donkere ruimte?
*Voor overdag niet aan te raden.
beetje offtopic maar waarom zijn tv series en programmas op tv op alle zenders, inc discovery, NG, Animal Planet etc allemaal dan wel zo soepel, maar films niet?
Hier een uitgebreide test van de st gt en vt modellen van 2012 http://www.hdtvtest.co.uk...797.htm?page=Performance#
De films zijn met 24fps opgenomen, maar worden uitgezonden met 50fps. Dat wekt een hoop verwarring volgens mij.JinShepard schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:59:
beetje offtopic maar waarom zijn tv series en programmas op tv op alle zenders, inc discovery, NG, Animal Planet etc allemaal dan wel zo soepel, maar films niet?
Normale tv-programma's zijn wel opgenomen met 50fps, dus dat gaat allemaal soepel.
Mijn st50 is nu toch echt "ingebrand"
Dit terwijl ik er zo voorzichtig mee ben geweest. Contrast heel laag, telkens het beeld inzoomen.
NOS logo en het nl1 driehoekje gaan maar niet weg. En sinds een paar dagen staan er ook nog mooi de olympische ringen bij.
Bij lichte achtergronden en bij gamen zie je het goed zitten.
E-care komt weer langs dus. Eigenlijk hoop ik dat Panasonic mijn toestel gaat crediteren.
Ik heb er gewoon genoeg van.
Daar komt ook nog eens bij dat de verticale strepen niet verminderd zijn, ze zijn alleen maar verergerd.
Ik baal er echt van
Dit terwijl ik er zo voorzichtig mee ben geweest. Contrast heel laag, telkens het beeld inzoomen.
NOS logo en het nl1 driehoekje gaan maar niet weg. En sinds een paar dagen staan er ook nog mooi de olympische ringen bij.
E-care komt weer langs dus. Eigenlijk hoop ik dat Panasonic mijn toestel gaat crediteren.
Daar komt ook nog eens bij dat de verticale strepen niet verminderd zijn, ze zijn alleen maar verergerd.
Ik baal er echt van
Vreemd, ik let ook goed op en heb nergens last van. Lucky me?invincible30 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:19:
Mijn st50 is nu toch echt "ingebrand"![]()
Ik baal er echt van
Ook ik heb weer een f.cking RTL4 logo erin staan!!!!invincible30 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:19:
Mijn st50 is nu toch echt "ingebrand"![]()
Ik baal er echt van
De hele dag met de schuifbalken bezig geweest maar geen succes.
Tijdens de tour heb ik alles bewust ingezoomt om de nl1 logo te vermijden.
In de avond op aangepaste instelling met laag contrast en toch die blijvende retentie.\
Ook ik bel morgen Ecare wederom, dit keer om de TV op te laten halen.
Voor mij geen Panasonic meer.

Die verticale strepen herken ik wel. Die zie ik als ik het contract omlaag schroef. Gewoon in THX stand zie ik er niks van, dus contrast zet ik gewoon niet omlaag
Ook is de retentie echt minimaal voor mijn gevoel.
*afkloppen*
Hoe lang hebben jullie de tv eigenlijk? Hoeveel branduren?
*afkloppen*
Irritant he!? Het is toch niet leuk meer zo? Constant inzoomen en dan nog inbranden. Ik heb ook echt geen zin om telkens weer die schuifbalk aan te zetten. Dat slaat nergens op.haan101 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:49:
[...]
Ook ik heb weer een f.cking RTL4 logo erin staan!!!!
In de avond op aangepaste instelling met laag contrast en toch die blijvende retentie.\
Als je zo her en der de fora's afgaat, dan zijn wij zeker niet de enigste met dit euvel.
Samsung plasmas schijnen bijna geen retentie te hebben. Wellicht een optie voor je (ons)?
@Lupo: Ik snap het ook niet. Lucky jij ja!
En dat logo is altijd aanwezig ? of alleen op test beelden?haan101 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:49:
[...]
Ook ik heb weer een f.cking RTL4 logo erin staan!!!!
Ik heb ook weleens rententie, maar dan een paar uur die schijfbalk en klaar. En nu ik op 800 uur oid zit bijna nergens meer last vna.
Ik heb hem nu 5 weken. Branduren zou ik niet weten. Retentie was de eerste paar weken heel mild, maar is dus verergert met de tijd.Freakster86 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:50:
Die verticale strepen herken ik wel. Die zie ik als ik het contract omlaag schroef. Gewoon in THX stand zie ik er niks van, dus contrast zet ik gewoon niet omlaagOok is de retentie echt minimaal voor mijn gevoel.
*afkloppen*
Zit nu op 374 uur, in mijn bezit 4 juli(de 3de tv inmiddels).Bever! schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:53:
[...]
En dat logo is altijd aanwezig ? of alleen op test beelden?
Dat logo drijft bij mij nu in het olympisch bad bij BBC hd.
Staat bij mij op normaal met een contrast van 20.
Edit, bedoel nl1
en staat als 5 man op het veld bij BBC hd
[ Voor 7% gewijzigd door haan101 op 31-07-2012 22:05 ]
Ik zit ook al op mijn 3e nuhaan101 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:01:
[...]
Zit nu op 374 uur, in mijn bezit 4 juli(de 3de tv inmiddels).
Dat logo drijft bij mij nu in het olympisch bad bij BBC hd.
Staat bij mij op normaal met een contrast van 20.
Edit, bedoel nl1
en staat als 5 man op het veld bij BBC hd
Wat was het probleem bij je vorige 2?
Bij mij zeer irritante verticale strepen. Vooral zichtbaar bij voetbal en gamen.
Bij het hockey is het nu ook erg zichtbaar.
Eerste een verticale balk in het midden van 10 cm breed. st30invincible30 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:10:
[...]
Ik zit ook al op mijn 3e nu![]()
Wat was het probleem bij je vorige 2?
Bij mij zeer irritante verticale strepen. Vooral zichtbaar bij voetbal en gamen.
Bij het hockey is het nu ook erg zichtbaar.
Tweede ingebrande logo rtl4 en nl1 door elkaar, strepen (tijdens wk) en groene vlekken. st30
Derde ingebrande logo rtl4. st50
Ook al bieden ze mij nu 4 plasma's door mijn hele huis, geen Panasonic's meer. Niet eens als afstandsbediening.
Edit, heb de eerste serie Samsung plasma 42 en never nooit geen probleem gehad. Draait nu nog super beeld.
[ Voor 7% gewijzigd door haan101 op 31-07-2012 22:17 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.