Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Hierbij geopend: 's Werelds eerste tweakers Panasonic LCD/LED topic.

Dit jaar gaat Panasonic flink inzetten op LCD/LED tv's, en om vervuiling van het Plasma topic te voorkomen open ik hier het nieuwe topic.

Topic start is nog flink onder bewerking, onderstaande plaatjes worden nog geresized, dit is even tijdelijke vulling.

Panasonic WT50

Afbeeldingslocatie: http://www.d-techsoftware.nl/foto/wt50.PNG

Beschrijving

Het topmodel van Panasonic, heeft als enige van de LED modellen local dimming (NEOS). Dit zorgt voor uitstekende zwartwaarden, zelfs beter dan de huidige VT50.

Het beeld wordt opgedeeld in 32 vlakken die afzonderlijk van elkaar kunnen worden gedimd (42 inch 16 vlakken).

De smoother op de WT50 heeft geen soap-opera effect op de minimale stand, terwijl wel de volledige scherpte van het beeld blijft behouden (1080 lijnen).

24hz kan op 96hz worden gedraaid.

Reviews en links

- http://hdguru.com/panason...d-hdtv-first-review/7619/

Panasonic DT50

Afbeeldingslocatie: http://www.d-techsoftware.nl/foto/DT50.PNG

Beschrijving

De DT50 heeft een aluminium design met "floating" effect. De tv heeft een uitstekende kleurweergave met reference grijsschaal.

Processing is hetzelfde als op de WT50, deze wordt als zeer goed beoordeeld Zwartwaarde's zijn vanwege het IPS paneel iets minder, maar de details in donkere scenes blijven wel behouden.

Reviews en links

- http://www.avforums.com/r...TV-Review_280/Review.html

Panasonic ET50

Afbeeldingslocatie: http://www.d-techsoftware.nl/foto/ET50.PNG

Beschrijving

De ET50 bevat het zelfde paneel als de DT50. De ET50 heeft alleen een minder goed processing systeem met 24Hz.

Zwartwaarde's en kijkhoeken zijn hetzelfde.

Reviews en links

- http://www.hdtvtest.co.uk...-l42et50-201204021743.htm

Panasonic ET5

Afbeeldingslocatie: http://www.d-techsoftware.nl/foto/et5.PNG

Beschrijving

Dit is de enigste Panasonic LED met passieve 3D techniek, zwartwaarde's zijn niet zo goed en ook de motion processing is niet op het niveau van de WT50.

De prijs daarentegen is wel voordelig.

Reviews en links

- http://www.avforums.com/r...ED-LCD-TV_283/Review.html

De verschillen

Afbeeldingslocatie: http://www.d-techsoftware.nl/foto/vergelijking.PNG

[ Voor 95% gewijzigd door D-TECH op 12-04-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Even extreem kort door de bocht:

De verschillen:

Alleen de motion rate verschilt dus, met belachelijke getallen als 1600Hz?
Fabrikanten moeten daar echt een mee stoppen, voor 1600Hz moeten trucjes worden uitgehaald, en je krijgt er alleen maar soap serie beeld door...

Ik hoor vaker van mensen dat ze deze "smoothing" uit willen hebben, dan andersom...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Jeroenneman schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:22:
Even extreem kort door de bocht:

De verschillen:

Alleen de motion rate verschilt dus, met belachelijke getallen als 1600Hz?
Fabrikanten moeten daar echt een mee stoppen, voor 1600Hz moeten trucjes worden uitgehaald, en je krijgt er alleen maar soap serie beeld door...

Ik hoor vaker van mensen dat ze deze "smoothing" uit willen hebben, dan andersom...
Deze lijst vergelijkt de verschillen in beeldkwaliteit niet, de smoother op de WT50 heeft geen soap effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:46
Ik heb 2 weken geleden de TX-L42E5E gekocht, ik ben persoonlijk erg te spreken over de zwartwaarden van dit toestel. Ook de kleuren e.d erg mooi en natuur getrouw.

Ik heb het toestel gekocht voor 699, en moet zeggen dat ik er nog geen moment spijt van heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

ten eerste mooi dat er eindelijk een topic gemaakt is voor de panasonic led/lcd, want als je een vraag over led tv deed bij panasonic plasma topic werd je door een zekere Brad er wel op gewezen dat dat niet de bedoeling was, maar dit allemaal even ter zake.........

ik heb dus de Panasonic Viera TX-L42ET5 en hij bevalt mij heel goed, ook het Passief 3D is gewoon geweldig, geen last van een zware bril op de neus, en gewoon perfect beeld zowel 3D ALS 2D niks mis mee,
heb een Himedia 900B er bij gekocht, en heerlijk alle films kijken die je maar wil, Panasonic Led Top product.
laten we dit topic in leven laten, dus stel je vragen en je krijgt een antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
Ik ben zelf heel benieuwd of we in toekomst ook een browser zullen krijgen op de tv. Deze is namelijk niet aanwezig op de E5E.

Verder heb ik nog wel een nadeel en dat is dat er alleen maar een optische geluidsuitgang op zit. En ik helaas nog een ouderwetse versterker zonder optische ingang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
CrazyFool schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:45:
Ik ben zelf heel benieuwd of we in toekomst ook een browser zullen krijgen op de tv. Deze is namelijk niet aanwezig op de E5E.

Verder heb ik nog wel een nadeel en dat is dat er alleen maar een optische geluidsuitgang op zit. En ik helaas nog een ouderwetse versterker zonder optische ingang :(
Weet je zeker dat hij niet op de viera connect marketplace staat?
Je moet hem namelijk zelf installeren voordat hij zichtbaar is

kudo's voor led topic btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Bever! schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:27:
[...]

Weet je zeker dat hij niet op de viera connect marketplace staat?
Je moet hem namelijk zelf installeren voordat hij zichtbaar is

kudo's voor led topic btw

Webbrowser gaat vooralsnog niet komen op de E5-serie van Panasonic, althans dat is wat mijn accountmanager mij verteld!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
Dat is spijtig om te horen, ik had het inderdaad net al even snel gecheckt thuis maar ik heb geen browser in de vierra market kunnen vinden. Zoals Schizo inderdaad al aangeeft.

Wellicht hopen dat panasonic in de toekomst wel de browser aanbied voor de E5 serie, zou wel tof zijn in ieder geval. Maar ook zonder browser ben ik meer dan tevreden. Ben echt blij dat ik voor panasonic heb gekozen en niet voor een Samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
CrazyFool schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:10:
Dat is spijtig om te horen, ik had het inderdaad net al even snel gecheckt thuis maar ik heb geen browser in de vierra market kunnen vinden. Zoals Schizo inderdaad al aangeeft.

Wellicht hopen dat panasonic in de toekomst wel de browser aanbied voor de E5 serie, zou wel tof zijn in ieder geval. Maar ook zonder browser ben ik meer dan tevreden. Ben echt blij dat ik voor panasonic heb gekozen en niet voor een Samsung...
Je kan trouwens op de E5-serie gewoon analoog geluid gebruiken.. De hoofdtelefoonaansluiting is tevens te gebruiken als analoge audio out door middel van 3,5mm stekker naar rood-wit tulp. Voordeel van Panasonic is dat het hoofdtelefoonvolume los te regelen is van de tv speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

er is wel een browser aanwezig heb hem namelijk zelf ook, zal zo even kijken hoe je die kan vinden, moet je wel zelf even installeren... heb het al gevonden staat hier.
Viera Connect markt, onder de sectie Nieuws en Lifestyle, Web Panasonic browser te downloaden.

[ Voor 10% gewijzigd door agaam op 11-04-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
agaam schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:40:
[...]

er is wel een browser aanwezig heb hem namelijk zelf ook, zal zo even kijken hoe je die kan vinden, moet je wel zelf even installeren... heb het al gevonden staat hier.
Viera Connect markt, onder de sectie Nieuws en Lifestyle, Web Panasonic browser te downloaden.
Helaas, heb jij exact hetzelfde typenummer? Want op mijn E5 heb ik in geen enkele sectie een browser kunnen vinden. Net zoals Schizoo helaas heeft aangegeven.
Schizo007nl schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:28:
[...]

Je kan trouwens op de E5-serie gewoon analoog geluid gebruiken.. De hoofdtelefoonaansluiting is tevens te gebruiken als analoge audio out door middel van 3,5mm stekker naar rood-wit tulp. Voordeel van Panasonic is dat het hoofdtelefoonvolume los te regelen is van de tv speaker
Klopt dit had ik uit al uitgevogeld. Werkt in principe ook wel makkelijk want daardoor hoef ik niet steeds van de bank af te komen om het volume op de versterker in te stellen. Maar gewoon even via de afstandsbediening het geluid harder of zachter zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 16:16
Ik moet zeggen dat de WT50-serie er erg goed uit ziet. Ik kan er alleen niet achter komen waarin het verschil zit tussen de WT50- en DT50-serie, anders dan een iets andere uitvoering en voet. Ik neem toch aan dat er in het panel en in de beeldverwerking verschillen zijn die het prijsverschil rechtvaardigen. Waar komt trouwens de informatie vandaan dat de WT50 gebruik maakt van 'local dimming' (en de DT50 kennelijk dus niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
mh1956 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:22:
Ik moet zeggen dat de WT50-serie er erg goed uit ziet. Ik kan er alleen niet achter komen waarin het verschil zit tussen de WT50- en DT50-serie, anders dan een iets andere uitvoering en voet. Ik neem toch aan dat er in het panel en in de beeldverwerking verschillen zijn die het prijsverschil rechtvaardigen. Waar komt trouwens de informatie vandaan dat de WT50 gebruik maakt van 'local dimming' (en de DT50 kennelijk dus niet)?
Zie hier het verschil in zwartwaarde's: (bovenaan WT50, onderaan DT50), dit is het 55 inch model.

Volledig verduisterde kamer. Ik weet al wel welke tv er bij mij komt te staan >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.d-techsoftware.nl/foto/wt50dt50.PNG

[ Voor 5% gewijzigd door D-TECH op 12-04-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
D-TECH schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:35:
[...]

Volledig verduisterde kamer. Ik weet al wel welke tv er bij mij komt te staan >:)
Een VT30/VT50? >:)

Zojuist de Panasonic Viera TX-L37ET5E besteld voor mijn grootouders. Dit inclusief een Neotion CAM voor digitale tv van Ziggo. Moeten de TV's door Ziggo gecertificeerd en vrijgegeven worden voordat ze werken icm een Ci+ kaart? Of werken ze gewoon en krijg je er geen (telefonische) ondersteuning erop?

[ Voor 0% gewijzigd door MortalPiso op 12-04-2012 21:22 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
MortalPiso schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:59:
[...]

Een VT30/VT50? >:)

Zojuist de Panasonic Viera TX-L37ET5E besteld voor mijn grootouders. Dit inclusief een Neotion CAM voor digitale tv van Ziggo. Moeten de TV's door Ziggo gecertificeerd en vrijgegeven worden voordat ze werken icm een Ci+ kaart? Of werken ze gewoon en krijg je er geen (telefonische) ondersteuning erop?
Panasonic/Ziggo geven je reeds ondersteuning bij de nieuwe lijn. Alleen is het nadeel van Ziggo dat niet alle medewerkers even behulpzaam zijn! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-04-2012
Hallo, ik lees hier reacties en ervaringen van "Panasonic kijkers", en ben zelf opzoek naar een nieuwe Led LCD TV, en heb er tot nu toe twee in het vizier als kanshebbers op basis van hun uiterlijk en specificaties

1 de panasonic L42WT50E
2 de samsung UE40ES8000

Ik vraag mij even af wat de belangrijkste technische verschillen zijn, en hoe de TV's zich onderling verhouden. Ik ben van plan (veroordeeld tot) digitale tv van ziggo.

Een verschil (naast de 2" verschil in beelddiagonaal) is de 1600hz van de panasonic tegenover de 800hz van samsung, zie je dit verschil echt?

De spraakbediening van de samsung heeft voor mij geen meerwaarde, het is leuk maar meer ook niet. Ik lees dat je via usb een externe harddisk kan aansluiten en hiermee kan opnemen bij de panasonic. De vraag is of de samsung dat ook kan, maar dat zou wel een extra functie zijn die ik erg kan waarderen. Ook zou de panasonic beschikken over een geheugenkaart lezer en de samsung niet, ook dit heeft zo zijn voordelen met foto's etc.

Ik lees dat de panasonic het scherm verdeeld in 32 vlakken voor een beter contrast, hoe werkt dit bij de samsung (of is deze vraag op het verkeerde forum geplaatst)

Ik verneem graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
mannetjes schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:49:
Hallo, ik lees hier reacties en ervaringen van "Panasonic kijkers", en ben zelf opzoek naar een nieuwe Led LCD TV, en heb er tot nu toe twee in het vizier als kanshebbers op basis van hun uiterlijk en specificaties

1 de panasonic L42WT50E
2 de samsung UE40ES8000

Ik vraag mij even af wat de belangrijkste technische verschillen zijn, en hoe de TV's zich onderling verhouden. Ik ben van plan (veroordeeld tot) digitale tv van ziggo.

Een verschil (naast de 2" verschil in beelddiagonaal) is de 1600hz van de panasonic tegenover de 800hz van samsung, zie je dit verschil echt?

De spraakbediening van de samsung heeft voor mij geen meerwaarde, het is leuk maar meer ook niet. Ik lees dat je via usb een externe harddisk kan aansluiten en hiermee kan opnemen bij de panasonic. De vraag is of de samsung dat ook kan, maar dat zou wel een extra functie zijn die ik erg kan waarderen. Ook zou de panasonic beschikken over een geheugenkaart lezer en de samsung niet, ook dit heeft zo zijn voordelen met foto's etc.

Ik lees dat de panasonic het scherm verdeeld in 32 vlakken voor een beter contrast, hoe werkt dit bij de samsung (of is deze vraag op het verkeerde forum geplaatst)

Ik zou de reviews nog heel even afwachten voor je definitief keuzes maakt, wel is de panasonic veel mooier afgewerkt en kwa material gebruik en ziet het er luxer/minder goedkoop uit dan samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
mannetjes schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:49:

1 de panasonic L42WT50E
2 de samsung UE40ES8000

De Panasonic heeft een IPS paneel, wat voor goede kijkhoeken zorgt, de Samsung heeft dit NIET! En dus slechte kijkhoeken!

Ook heeft de Samsung GEEN local dimming, dus slechtere zwartwaarde's.

De beeldverbeteraar van Samsung (die 800Hz) zorgt voor een 'soap opera" effect (erg onnatuurlijke beweging). De verbeteraar op de WT50 heeft dit niet.

Met 24Hz materiaal kan de WT50 dit naar 96Hz opschalen, zodat je blu-rays ook soepel gaan, de Samsung kan dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kammi02
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-07-2024
Ik twijfel nog ontzettend.. Hopelijk komen er snel reviews.

Er zijn 3 modellen waaruit ik kan kiezen wat betreft budget.

De Samsungs hebben zo hun voordelen, en de Panasonic is in mijn ogen exclusiever.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/zuh3bc.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door kammi02 op 14-04-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basshead91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08-2024
De TX-L42E5 is nu €555,- in MM Leeuwarden volgens de folder. :o
pricewatch: Panasonic Viera TX-L42E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 20:48
basshead91 schreef op maandag 16 april 2012 @ 04:47:
De TX-L42E5 is nu €555,- in MM Leeuwarden volgens de folder. :o
pricewatch: Panasonic Viera TX-L42E5
Mooie prijs. Helaas nog geen/weinig reviews. Iemand een idee?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
Heb hem hier staan, in de woonkamer. Baal nu wel van die gigantische prijs daling. Ik heb er zelf 699 voor betaald. Misschien toch maar eens een belletje naar het hoofdkantoor doen ;)

Moet wel zeggen dat hij elke cent waard is en dat de kleuren weergave erg goed is. Let wel op bij deze tv is geen internet browser aanwezig maar verder wel het complete vierra connect pakket. Dlna werkt prima, en ben eigenlijk bij deze televisie nog geen rare dingen tegengekomen.

Ik heb hem vergeleken met een Samsung D5000 en toen was de keus snel gemaakt. Het ips led panel is een plezier om naar te kijken met hele goeie zwart waardes. Ook de grote kijkhoek is erg prettig. Ik zit elke avond weer op de bank mezelf te verbazen over hoe het scherp het beeld wel niet is.

Dus voor dat geld zou ik hem zelf zeker niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 20:48
CrazyFool schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:44:
Heb hem hier staan, in de woonkamer. Baal nu wel van die gigantische prijs daling. Ik heb er zelf 699 voor betaald. Misschien toch maar eens een belletje naar het hoofdkantoor doen ;)
Het is dan ook een lokkertje, alle andere winkels zitten vrij dicht tegen de 699 euro aan.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Schizo007nl schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:55:
Panasonic/Ziggo geven je reeds ondersteuning bij de nieuwe lijn. Alleen is het nadeel van Ziggo dat niet alle medewerkers even behulpzaam zijn! 8)7
Ik kan bevestigen dat de TX-L37ET5 + Neotion CAM i.s.m. Ziggo het prima doet. Zappen gaat ook redelijk vlotjes. Zeker de ongecodeerde kanalen gaan rap (de lokale zenders).

De voet van de ET5 serie is zilverkleurig. De rand om het scherm is ook meer grijsachtig dan zwart en het transparante rand loopt iets door. Het scherm ziet er prima uit en ook de kijkhoeken zijn vrij goed door het IPS paneel.

Al met al een nette TV voor een prima prijs. Ikzelf hou het liever bij mijn 46" GT30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
Je hebt de ET5 serie die is inderdaad zilvergrijs, maar je hebt ook enkel de E5 serie en die heeft een zwarte lijst en zwarte voet. Ik vond persoonlijk de zilvergrijze televisies niet zo heel erg mooi. Maar dat is een kwestie van smaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 15:07
Van de week heb ik in levende lijve de DT50 mogen aanschouwen, wat een geweldig mooie TV, alleen jammer dat de lijst zo opvallend van aluminium is, misschien was zwart of antraciet mooier geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almo
  • Laatst online: 23-03 14:25
Heb de Panasonic 47ET5 pas een paar dagen en ben over het algemeen tevreden tevreden met de TV.
Heeft veel mogelijkheden en het beeld tijdens film kijken is uitstekend.
Kom van een 32 inch lcd philips hd ready en k zie duidelijk het verschil met Fullhd.

Er is wel een nadeel aan de tv, dat is de vertikale banding/dirty screen effect tijdens voetbal wedstrijden.
Het is duidelijk te zien tijdens snel bewegende beelden. Maar dat is waarschijnlijk een beperking van de edgde led techniek, ga er ook niet vanuit dat het bij andere modellen in deze prijsklasse anders is.

Heb tijdens het testen in de winkel hier niks van kunnen merken, maar vind het wel een smetje aangezien de tv voor de rest uitstekend is.

Ik denk er nog een paar dagen over na voordat ik de tv terugbreng (voor zover mogelijk) of laat repareren door Panasonic. Het kan ook erger worden met een ander paneel dus ik twijfel nog.

Zou ook kunnen gaan voor een Panasonic plasma st50 maar deze heeft weer zijn eigen nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:42
Almo86 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:58:
Heb de Panasonic 47ET5 pas een paar dagen en ben over het algemeen tevreden tevreden met de TV.
Kom van een 32 inch lcd philips hd ready en k zie duidelijk het verschil met Fullhd.

Er is wel een nadeel aan de tv, dat is de vertikale banding/dirty screen effect tijdens voetbal wedstrijden.
Het is duidelijk te zien tijdens snel bewegende beelden. Maar dat is waarschijnlijk een beperking van de edgde led techniek, ga er ook niet vanuit dat het bij andere modellen in deze prijsklasse anders is.

Heb tijdens het testen in de winkel hier niks van kunnen merken, maar vind het wel een smetje aangezien de tv voor de rest uitstekend is.

Ik denk er nog een paar dagen over na voordat ik de tv terugbreng (voor zover mogelijk) of laat repareren door Panasonic. Het kan ook erger worden met een ander paneel dus ik twijfel nog.

Zou ook kunnen gaan voor een Panasonic plasma st50 maar deze heeft weer zijn eigen nadelen.
deze staat op mijn lijstje maar ik schrik wel even want ik kijk redelijk veel voetbal op tv :(

hoe is de 3D op deze tv ? is er nog sprake van veel crosstalk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH

Welke instellingen heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almo
  • Laatst online: 23-03 14:25
dcell schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:27:
[...]
deze staat op mijn lijstje maar ik schrik wel even want ik kijk redelijk veel voetbal op tv :(

hoe is de 3D op deze tv ? is er nog sprake van veel crosstalk ?
Als je veel voetbal kijkt moet je er zeker rekening mee houden, het valt erg op en neemt het plezier van de wedstrijd weg. Ik kijk alleen 1 of 2 wedstrijden in het weekend en twijfel nog wat ik ga doen.

Vandaag een potje PES12 getest, en hierop was ook vertical banding/dirty screen effect waar te nemen. Maar omdat de focus tijdens het gamen toch op de voetbalspeler ligt en niet op het gehele veld is het was minder irritant. Maar zeker wel aanwezig.

3D is indrukwekkend, veel diepte en bijna geen crosstalk. Heb Avatar 3D 10 min aangezet om het te testen en hierop was het bijna niet te merken, alleen bij scene's met veel gras of takken was het aanwezig. Maar als ik het vergelijk met een LG, Sony of Samsung vind ik het 3D beeld stukken beter, ik heb in de winkels een paar toestellen getest en vond dat de ET5 beter was in 3D dan de rest.
Omdat de ET5 passief 3D is heb ik uitgebreid getest met een LG toestel van vorig jaar en hierop was onwijs veel crosstalk te zien en was het beeld niet om aan te zien.
D-TECH schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:40:
[...]
Welke instellingen heb je?
Ik heb getest met verschillende instellen maar kreeg het niet weg, ook niet minder geworden.
In de beeld opties getest met 'Normaal - Dynamisch - Cinema - True Cinema' maar naast dat de kleuren veranderen vond ik niet dat de banding minder werd.

Geavanceerde instellingen zoals intelligence frame creation en P-NR (beeldruis) maken ook niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Misschien toch omruilen, want dit hoort niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
Review van de TX-L42WT50 op Trusted Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
Verschillen DT50 vs WT50 (volgens Panasonic)

EigenschapDT50WT50
Teletekst1.200 pagina's1.500 pagina's
ContrastBrilliant ContrastInfinite Contrast
Smart VIERA Engine Proneeja
Pure Image Creationneeja
Facial Retouchneeja
1080p Pure Directneeja
Exclusieve 3D Eyewearneeja, 2 stuks
Bluetoothneeja
DLNA gecertificeerdDMP / DMRDMP / DNR / DMS
USB HDD / SD-kaart Opnameja (USB HDD)ja (USB HDD / SD-kaart)
Multitaskingneeja
VIERA Touch Pad Controllerneeja
Geschat energieverbruik129 W132 W
Afmetingen (BxHxD) (zonder voet) (47 inch)1.067 x 631 x 27 mm1.066 x 630 x 27 mm
Afmetingen (BxHxD) (met voet) (47 inch) 1.067 x 677 x 265 mm1.066 x 708 x 335 mm
Gewicht met voet (47 inch)17,0 kg16,0 kg
Glass & Metal Designja (ultra-smalle metalen omlijsting)ja (ultra-smalle metalen omlijsting met boogvorminge voet
Prijs (47 inch)1.699,00 euro2.299,00 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Uit review van de dt50, geen banding.
The asking price of the Panasonic DT50 is fairly steep but if your requirements are for a bright, accurate picture with pleasing motion handling, fantastic 3D and more than a handful of features, you could certainly do much worse. The fact that the DT50 didn’t display noticeable panel banding is reason enough to lift it above most of the current crop of LED TV’s alone. It’s ultimately not going to satisfy the most demanding of videophiles but there’s no doubt it has plenty of thoroughly recommendable qualities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
Promo-filmpje van de WT50-serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Review van de DT50:

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1334651513

Jammer overigens dat hij het toestel niet vergelijkt met vergelijkbare Samsung modellen (D7000, D8000, ES7000, ES8000)

[ Voor 39% gewijzigd door Kaspers op 23-04-2012 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ga er maar vanuit dat dit inderdaad bij alle LCD/LED-tv's in dit formaat is. Dit is namelijk precies de reden waarom ik mijn Philips 47PFL7606 omruil voor een ST50 plasma. Zie ook het topic "banding, clouding, ghosting" hier op tweakers. Ik heb geprobeerd eraan te wennen, maar dat lukt niet. Heb op de Philips nog geen voetbalwedstrijd kunnen kijken zonder egernis. Kijk ook maar eens in het Samsung D6000, D7000 en D8000 topic en zoek op banding. Is dus merkonafhankelijk. Belachelijk naar mijn mening, want nu word ik "gedwongen" voor plasma te kiezen, terwijl ik eigenlijk niet zoveel zin heb om telkens op te moeten letten voor inbranding/retentie. Maar goed, beter dat dan geen voetbal te kunnen kijken.

Als je toch per se bij Led wil blijven dan zou je kunnen kijken naar de DT50 van panasonic. Ik las in een review op AVForums dat de banding weliswaar aanwezig is op die tv, maar minder dan bij andere die hij gezien heeft. Die reviewer (Mark Hodgkinson) let er speciaal op in zijn reviews icm met voetbal. Kan natuurlijk ook zijn dat hij net een superexemplaar had, maar goed hij besteedt er in ieder geval wel aandacht aan.

EDIT: zie nu pas dat het betreffende stukje uit die review ook al hierboven is geplaatst. Hoe dan ook, dat doet verder niks af aan mijn verhaal. In ieder geval wel fijn dat er nu in reviews aandacht aan wordt besteed door iemand.

[ Voor 6% gewijzigd door kadoendra op 23-04-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

justifire

Shut up and squat !!

Is er al wat bekend over de input lag op de L55WT50 ? (game-mode)
Zie links en rechts behoorlijk wat positieve reviews, maar nergens word gerept over de input lag, terwijl dit voor mij toch echt 1 van de belangrijkste punten is.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
En de input-lag is bekend: 41.3ms

Wat dus veel te veel is.

Wat is er nog meer bekend? Black levels van de WT50 zijn op het niveau van de DT50. En de WT50 heeft last van banding, wat de DT50 niet heeft.

Simpelweg gezegd: de WT50 is zijn geld ABSOLUUT niet waar!

Review: http://www.avforums.com/r...TV-Review_293/Review.html

[ Voor 7% gewijzigd door D-TECH op 27-04-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

justifire

Shut up and squat !!

D-TECH schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:52:

Wat dus veel te veel is.

Wat is er nog meer bekend? Black levels van de WT50 zijn op het niveau van de DT50. En de WT50 heeft last van banding, wat de DT50 niet heeft.

Erg jammer, was wel geinteresseerd :(
41.3 ms is gewoon 3 keer te veel voor quick-frame-gaming.

[ Voor 12% gewijzigd door justifire op 28-04-2012 14:02 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
D-TECH schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:52:

Wat dus veel te veel is.

ben heel benieuwd hoe hij je bevalt als je hem een week hebt, verschil tussen review en het echt is wel interessant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
Ben nogal verbaasd over de review van de WT50 van avforums. Qua specificaties zou de WT50 een beter panel met betere contrast- en zwartweergave moeten hebben dan de DT50. Ik denk dat het te vroeg is om op basis van één review nu al een oordeel te vellen. Eerst maar eens wat meer expert- en gebruikersreviews afwachten. Het zal niet voor het eerst zijn dat de meningen van gebruikers en experten uit elkaar lopen.

[ Voor 11% gewijzigd door mh1956 op 30-04-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
Review van de TX-L47DT50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
En nog een review van de TX-L47DT50 (TechRadar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Iemand al een review gespot van de TX-L37E5? Lijkt mij een topper. Prijs is in Duitsland inmiddels gezakt onder de 500 euro, dus ben zeer geïnteresseerd.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Cnet is niet heel erg tevreden over de DT50 CNET review DT50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evink
Ik vind het toch wel allemaal vreemd, de 1 prijst de DT50 de hemel in en de anders vindt ze waardeloos..
Hierop is als consument toch geen touw aan te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:41:
[...]

De Panasonic heeft een IPS paneel, wat voor goede kijkhoeken zorgt, de Samsung heeft dit NIET! En dus slechte kijkhoeken!

Ook heeft de Samsung GEEN local dimming, dus slechtere zwartwaarde's.

De beeldverbeteraar van Samsung (die 800Hz) zorgt voor een 'soap opera" effect (erg onnatuurlijke beweging). De verbeteraar op de WT50 heeft dit niet.

Met 24Hz materiaal kan de WT50 dit naar 96Hz opschalen, zodat je blu-rays ook soepel gaan, de Samsung kan dit niet.
Ja hoor micro dimming heet dat bij Samsung veel heb je er niet aan hoor.
De beeldverbeteraar kan je aan of uitzetten en in veel verschillende standen dus ook daar vertel je niet de waarheid over.
Laat je niet wijs maken allemaal door mooie praatjes en kijk vooral naar de kwaliteit van de beeldschermen.
Je kan nu goedkoop een samsung 7000 of 8000 serie krijgen uit 2011. Zo heb ik voor 7000 serie 55 inch net zoveel betaald als jij voor een 40 inch 8000 serie wilt gaan betalen. Bij de Samsung toestellen zitten 2 drie brillen.

En trap vooral niet in alle marketingtrucjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben sinds gisteren in het bezit van de tx-l47wt50 en vind het beeld schitterend.Kom af van een plasma scherm ook van panasonic.
Vindt het 3d gedeelte ook geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:26
@Evink: is allemaal persoonlijk. Ik heb de Panasonic DT30, de 32-inch. Als ik de instellingen gebruik zoals de tester in deze review: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1314784403, dan ben ik absoluut niet tevreden. Dus heb ik gekozen voor de Cinemastand, omdat die een koelstand heeft. Terwijl Professional 1 (zoals in deze test) of TrueCinema, de warmstand heeft. Vind ik het beeld veel te geel. Vind koel veel natuurlijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:24
Twee dagen geleden hebben mijn ouders de Panasonic GT50 aangeschaft, en nu wil mijn vader ook graag films in 3D kijken. Nu heb ik via usenet al diverse films binnengehaald (Half SBS, MKV container), en deze spelen ook prima af.
Ik zit alleen met de ondertiteling, de meeste films komen met een extern .srt bestand, en deze lijkt de TV niet te kunnen weergeven. Ik lees ook op diverse fora dat ik de ondertiteling nog apart moet omzetten, maar dan nog zit je toch met het probleem dat de GT50 de .srt files niet slikt? Weet iemand hoe ik de ondertiteling aan de praat kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12

SG

SG surft naar info hardewaren

Evink schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:30:
Ik vind het toch wel allemaal vreemd, de 1 prijst de DT50 de hemel in en de anders vindt ze waardeloos..
Hierop is als consument toch geen touw aan te trekken?
Je hebt beeld puristen die moeten een gecalibreerd beeld hebben en elk hq factor moet goed zijn.
En de reviewers die doen meten is weten. De een hangt sterk de meetwaarde aan terwijl de ene de waarde in zijn context zet.

En dan heb Volk dat gewoon lekker TV kijkt.
Ik weet dat onze 42" toshiba zowat doodbloed kwa backlightbleeding.
Ik zeg tegen mijn broer weet je wat dat is, ik leg het uit, en is je dat opgevallen.
Nee nee nee was het antwoordt.

Dus hoe relevant is het?

Nu is wat wel en niet relevant is voor iedereen uniek dus een breeduitgemeten demo in wikel is dus wel aan te raden.

Probleem met deze TV is dat het dure TV zijn tov concurentie en daar verwachten de meet cijfer neukers dus meer waar voor het geld.
Maar blikbaar valt dat dus tegen.

Maar hoe relevant dat is voor wie?

IIg wat mij wel stoord is kam effect wat ik bij onze goedkope TV monitor hybrids zie.
Daar heefd die toshiba ook geen last van.
Wat voor mij ook mee weegd is glossy gedoe.
Maar daar kom je ook overheen heb een 42" spiegel plasma van panasonic.
Wordt veel opgegamed en dus ingebrande GUI.
Maar dat zie je vooral als je hem opstart.

Wat ook meespeeld vaak is de nieuwe een zeer grote verbetering tov van dat 10 jaar ouwe ding dat vervangen wordt. En daar mee is de huidige meest mindere TV vaker dan ook nog flinke vooruitgang.
Die toshiba vervangede een ouwe sony beeldbuis.
De plasma een ouwe eerste gen platte TV

En dan nu de puristen die vervangen soms zelfs een 2010 of 2011 model voor een 2012 daar valt minder dus wel op. Al helemaal als ze daarop letten

User reviews kunnen dus ook zeer positief maar ook negatief zijn zelfs extremer dan profesionele reviews.

En de TV reviewers zijn vaak van die TV puristen en zullen dus vanzelf spreken ook bovengemiddeld kritisch zijn.

Maar ik geef toe het maakt mij ook enigzins onzeker.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07 23:45
SG schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:28:
[...]

Je hebt beeld puristen die moeten een gecalibreerd beeld hebben en elk hq factor moet goed zijn.
En de reviewers die doen meten is weten. De een hangt sterk de meetwaarde aan terwijl de ene de waarde in zijn context zet.

En dan heb Volk dat gewoon lekker TV kijkt.
Ik weet dat onze 42" toshiba zowat doodbloed kwa backlightbleeding.
Ik zeg tegen mijn broer weet je wat dat is, ik leg het uit, en is je dat opgevallen.
Nee nee nee was het antwoordt.

Dus hoe relevant is het?

Nu is wat wel en niet relevant is voor iedereen uniek dus een breeduitgemeten demo in wikel is dus wel aan te raden.

Probleem met deze TV is dat het dure TV zijn tov concurentie en daar verwachten de meet cijfer neukers dus meer waar voor het geld.
Maar blikbaar valt dat dus tegen.

Maar hoe relevant dat is voor wie?

IIg wat mij wel stoord is kam effect wat ik bij onze goedkope TV monitor hybrids zie.
Daar heefd die toshiba ook geen last van.
Wat voor mij ook mee weegd is glossy gedoe.
Maar daar kom je ook overheen heb een 42" spiegel plasma van panasonic.
Wordt veel opgegamed en dus ingebrande GUI.
Maar dat zie je vooral als je hem opstart.

Wat ook meespeeld vaak is de nieuwe een zeer grote verbetering tov van dat 10 jaar ouwe ding dat vervangen wordt. En daar mee is de huidige meest mindere TV vaker dan ook nog flinke vooruitgang.
Die toshiba vervangede een ouwe sony beeldbuis.
De plasma een ouwe eerste gen platte TV

En dan nu de puristen die vervangen soms zelfs een 2010 of 2011 model voor een 2012 daar valt minder dus wel op. Al helemaal als ze daarop letten

User reviews kunnen dus ook zeer positief maar ook negatief zijn zelfs extremer dan profesionele reviews.

En de TV reviewers zijn vaak van die TV puristen en zullen dus vanzelf spreken ook bovengemiddeld kritisch zijn.

Maar ik geef toe het maakt mij ook enigzins onzeker.
Maar wat is je boodschap nu?

Heeft verder niemand een mening/ervaring met de 42dt50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evink
Ik verwacht de 47DT50 volgende week binnen, dan kan ik er wat meer over vertellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
Evink schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:54:
Ik verwacht de 47DT50 volgende week binnen, dan kan ik er wat meer over vertellen >:)
Wat heeft jou doen besluiten om voor deze tv te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evink
Ik zat te twijfelen tussen de LG 47LM760 maar las veel over crashes en buggy software, tevens vond ik de design mooier van Panasonic en het beeld is prachtig :D

3D maakt mij niet zoveel uit, zal eeens wat brillen aanschaffen als ze in de uitverkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
Evink schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:57:
Ik zat te twijfelen tussen de LG 47LM760 maar las veel over crashes en buggy software, tevens vond ik de design mooier van Panasonic en het beeld is prachtig :D

3D maakt mij niet zoveel uit, zal eeens wat brillen aanschaffen als ze in de uitverkoop zijn.
Bedankt voor je reactie, ik ga waarschijnlijk vandaag voor de 42dt50, twijfelde ook over de LG LM760 maar hoor links er rechts toch wat mindere verhalen over kwaliteit, dan maar 200e meer uitgeven en wel een degelijk toestel.

De 3d brillen zijn idd wel erg duur, wel een nadeel van de actieve 3d, beetje gastheer heeft een extra 3d bril maar voor 100e per stuk is wel erg pittig (heb ze btw wel iets goedkoper gevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
Zo eind van de middag tv opgehaald, denk installeer hem op mijn gemak vanavond.
Inspecteer ik de tv bij het overeind zetten zie ik een kleine beschadiging in het paneel, zet het scherm aan ja hoor een grote ster :(
Dat is mooi k*t, morgen maar omruilen bij de winkel.
Ben blij dat ik niet bij een webshop besteld heb want dan had ik een hoop gedoe met reclameren en retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwinCamDude
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-08-2020
Ik zit er aan te denken om te gaan voor de L42-ET5E. Nu zie ik op een electronicasite ook de L42-ET5EW staan. Ik heb de specs naast elkaar gelegd, maar zie geen verschil. Ja, de prijs :). Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evink
TwinCamDude schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:13:
Ik zit er aan te denken om te gaan voor de L42-ET5E. Nu zie ik op een electronicasite ook de L42-ET5EW staan. Ik heb de specs naast elkaar gelegd, maar zie geen verschil. Ja, de prijs :). Wat zie ik over het hoofd?
De witte kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Heb sinds een week de P50ST50. Wat een topding. Heb hiervoor de G10 gehad, waar ik ook wel tevreden mee was, maar de P50 is nog vele malen beter. Dieper zwart, mooier model, platter, snellere navigatie, uitgebreidere opties enz enz. Superblij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwinCamDude
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-08-2020
@Evink: no shit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
Hmm, zojuist klein baal momentje bij mijn tv, ik wilde een mp4 bestand afspelen met een losse srt. Helaas werkt dit niet op de tv. Op de pc werkt dit prima.

Wat zou ik hier aan kunnen doen? (Het mooiste is natuurlijk een firmware update van Panasonic zelf ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:01
Denizle schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:25:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik ga waarschijnlijk vandaag voor de 42dt50, twijfelde ook over de LG LM760 maar hoor links er rechts toch wat mindere verhalen over kwaliteit, dan maar 200e meer uitgeven en wel een degelijk toestel.

De 3d brillen zijn idd wel erg duur, wel een nadeel van de actieve 3d, beetje gastheer heeft een extra 3d bril maar voor 100e per stuk is wel erg pittig (heb ze btw wel iets goedkoper gevonden)
Op mijn lijstje stonden ook de Panasonic 47DT50 en LG 47LM760. Twijfelde ook eerst over de kwaliteit van de LG, maar de toch vor gekozen. Ik vind de LM760 qua design (nog) mooier dan de DT50, scherm spiegelt minder, zwartwaarden zijn echt beter van de LM760 en hij is goedkoper (LG cashback - 200). Daarbij krijg je bij de LG 4 stuks 3D brillen, 2 dualplay brillen en 1 opzetbril _/-\o_ En passief 3D is zo mooi en rustig. Een film van 1,5 tot 2 uur kijken in 3D zonder koppijn is wel prettig.

Heb hem nu 2 weken en de kwaliteit is uitstekend! Geen enkele vastloper van de software, mooi beeld, met natuurlijke kleuren, mooi zwart. Wel wat clouding, maar na goed instellen is dat ook weg. Zeer tevreden !

[ Voor 8% gewijzigd door Pegasus op 19-06-2012 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 09-09 12:49
kadoendra schreef op maandag 23 april 2012 @ 08:59:
[...]

Ga er maar vanuit dat dit inderdaad bij alle LCD/LED-tv's in dit formaat is. Dit is namelijk precies de reden waarom ik mijn Philips 47PFL7606 omruil voor een ST50 plasma.
heb zelf met een 40inch led tv geen last van die problemen tijdens voetbal......

met plasma kun je er trouwens ook last van hebben...om nog niet te spreken over image retention/inbranden/banding

zo heeft elk type wel zn voor en nadelen maar als er iets niet goed is aan de tv gewoon terug naar de winkel..

ik mag dinsdag zelf mijn tv van 2 maanden terug brengen om een nieuwe uit te kiezen omdat bij donkere beeld rechts boven witte vlekken zijn te zien

heeft iemand trouwens al een 42ET5E thuis staan en wat zijn de ervaringen tot nu toe?

[ Voor 5% gewijzigd door joey82 op 24-06-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizle
Zijn er mensen die ervaring hebben met de voorgeschreven 3d bril van Panasonic (TY-ER3D4ME)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb die 3d bril. Wat me opviel is dat ie enorm licht van gewicht is. Verder geen opmerkingen over de bril zelf. 3d werkt goed, s' avonds natuurlijk veel beter, doordat er geen omgevingslicht op je lenzen komt. Als dat wel het geval is, merk ik wel wat geflikker bij de lens ( Mijn tv staat helaas tegenover een raam, dus de bril vangt dan licht op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Max Hunt op 10-07-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de VT50 55" binnen gekregen, ik heb hem maar gelijk aan de muur gehangen (het is echt een plaatje aan de muur). ik heb CI+hd van upc en het beeld is echt zo strak ik had hiervoor een vt20 maar dit is zo een verschil.
ik heb even internet geprobeerd maar dat vond ik geen fijne ervaring, ik vond het traag en schokkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 09-09 12:49
heb de et5e terug gebracht naar de winkel....wat een crap beeld...zelfs met hd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeB2C
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:19
Welke et5e? wat was er slecht aan het beeld? etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met verschillen in beeld tussen de 42ET5E vs 42E5E?
Ik heb ze in de winkel naast elkaar gezien, de E5E (150hz) is sneller en vloeiender dan de ET5E (300hz)
Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Die 42E5E is namelijk wel heel aantrekkelijk geprijsd (499)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:05:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met verschillen in beeld tussen de 42ET5E vs 42E5E?
Ik heb ze in de winkel naast elkaar gezien, de E5E (150hz) is sneller en vloeiender dan de ET5E (300hz)
Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Die 42E5E is namelijk wel heel aantrekkelijk geprijsd (499)
ETE5 heeft 3D, de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Vandaag ga ik de Panasonic TX-L42ET5E halen, althans ik wijfel. Ik zoek namelijk een budget LED tv die passieve 3D ondersteund. Een tegenhanger is de LG 42LM620S.

Welke van deze 2 kunnen jullie aanbevelen? Toch de Panasonic of in dit geval de LG? Mijn budget is en blijft onder de 700 en wil 42 inch met passieve 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Panasonic is imo niveau hoger dan een lg maar goed dat is persoonlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 08:46
Ik heb sinds 2 weken de Panasonic TX-L42ET50 gekocht. Nu ben ik er heel te vrede mee! Alleen 1 klein ding als bijvoorbeeld een persoon heel snel door het beeld gaat dan zie soms wat wazig beeld er om heen, iemand een idee hoe dit kan? Of dat dit een instelling is die je moet aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
micmulder schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:53:
Ik heb sinds 2 weken de Panasonic TX-L42ET50 gekocht. Nu ben ik er heel te vrede mee! Alleen 1 klein ding als bijvoorbeeld een persoon heel snel door het beeld gaat dan zie soms wat wazig beeld er om heen, iemand een idee hoe dit kan? Of dat dit een instelling is die je moet aanpassen?
intelligent frame creation lager zetten of evt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Naar aanleiding van de Ibood aanbieding van vandaag (de Toshiba 40TL963G voor 500 euro) ging ik verder zoeken en kwam ik op de ET5 uit. Ik heb wat reviews opgezocht van beide en kon eerlijk gezegd niet zo heel veel verschillen vinden, behalve de betere smart TV services van de ET5. Kunnen jullie mij vertellen of de 150 meerprijs ten opzichte van de Ibood aanbieding de moeite waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 08:46
Bever! schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:49:
[...]

intelligent frame creation lager zetten of evt uit
Thnx! Dit heeft inderdaad geholpen. Ik had de vraag ook gesteld aan panasonic zelf en hun wouden mij TV al ophalen voor reparatie.

Verwijderd

Het ergste waar ik die onscherpte bij zie is de AH reklame, waarbij die aanbiedingen van rechts naar links over het scherm zwiepen. Hebben die reklame jongens daar geen rekening mee gehouden ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 15:18
Sinds vandaag heb ik de Panasonic TX-L42ET5E. BCC ging gelukkig mee met de Wehkamp-prijs. Mooi apparaat, razendsnelle setup en fraaie 3d. Wilde passief omdat mijn ogen daar beter mee omgaan. Heb getwijfeld tussen deze, de LG 620 en de Philips 6007. Bij vergelijkingen in winkels kwam de Panasonic er consequent het beste uit qua scherpte en snelheid van menu's. Dus net iets meer uitgegeven dan de LG gekost zou hebben. Als ik de TX-L42ET5E wat langer heb, zal ik een review plaatsen.
Mijn eerste indruk (ook voor 2d) is in ieder geval goed! Ik kom van een Samsung LE37B650 en ik heb niet het idee dat ik er qua scherpte of contrast op achteruit ga.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Heeft er hier iemand ervaring met de Panasonic TX-L32E5E? Wat zijn de voor- en nadelen van deze tv? En is het 100Hz echt en 150 'nep'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Ik twijfel ook tussen de E5 en de ET5, kan iemand mij vertellen of de beeldkwaliteit hetzelfde is (paneel?) afgezien van 3D en 300hz?

Voor mij hoeft 3D niet en dat scheelt in de kosten....

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik ben er net achter dat de E5 maar een 50hz paneel heeft.... (150hz backlight scanning.......)

Waarom maken ze er zo een sport van om de klant te misleiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Het wordt de ET50 of de DT50..... Heeft iemand hier de DT50? Is het prijsverschil het waard tov van de ET50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Ik heb de TX-L42ET5E nu ruim een maand in huis. Ik ga er een ook review aan wijden.

Kort gezegd:
Het prettigste van deze TV is, dat alles gewoon werkt: geen rare strepen, bleeding, of vertraging; alle functies werken vlot (inclusief ARC), vaak via prima menuutjes. Hij speelt ook alles af van mijn externe HD via USB, alleen met MKV M2TS heeft hij moeite.
Het grote voordeel hiervan is, dat je dus niet steeds op een forum hoeft te kijken of iemand een oplossing voor dit of dat issue heeft bedacht of dat er eindelijk een firmware-update is. Het werk gewoon.

Netwerk/streaming werkt wel, maar ik werk er niet actief mee: op dat punt kan ik geen goede beoordeling geven. Ook andere 'smart'-functies gebruik ik weinig.

De beeldkwaliteit is ruim voldoende. Verwacht geen dodelijke scherpte of contrast zoals bij de duurdere samsung-types: hiervoor had ik zo'n samsung en het verschil is aanzienlijk. Maar dit went snel: het beeld is prima en kijkt erg rustig, vooral in de true cinema stand: daar zijn ook de kleuren het meest aangenaam. In andere instelingen vind ik het al snel te blauw. Tweaken van de true cinema beeldinstellingen helpt daarbij nog wat. Ik heb de op het internet beschikbare instellingen bij benadering overgenomen. Ook helpt om voor wat verlichting in je TV-ruimte te zorgen.

3d werkt feilloos, ook de 2d-3d conversie. Dit gebruik ik erg veel en was ook de hoofdreden (+ weer-eens-een-maatje-groter-tijd) om een nieuwe TV te kopen.

Geluid is aardig voor een edge-LED-type, maar voor de meeste tweakers bijzaak.

Ik raad hem aan aan mensen die er mee kunnen leven dat ze niet het allerscherpste, levendigste, meest contrastrijke beeld hebben: als je dat accepteert is het een heerlijke 3d LED-TV.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
Heintje, ik ben benieuwd welke instellingen je op internet hebt gevonden.
Ik gebruik de TX-L42ET5 nu ook een ruime week en ik ben er net zo tevreden over. Maar ja....ik kom van een Philips Matchline 82 cm CRT :-)

Ik heb wel een probleempje met de CI+ module. Zo nu en dan zijn de kanalen gescrambled. Vooral bij snel zappen lijkt het er op dat het af en toe niet goed gaat met de communicatie met de CI+ module. Iemand die dat herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
ExTaxi schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:34:
Heintje, ik ben benieuwd welke instellingen je op internet hebt gevonden.
Ik gebruik de TX-L42ET5 nu ook een ruime week en ik ben er net zo tevreden over. Maar ja....ik kom van een Philips Matchline 82 cm CRT :-)

Ik heb wel een probleempje met de CI+ module. Zo nu en dan zijn de kanalen gescrambled. Vooral bij snel zappen lijkt het er op dat het af en toe niet goed gaat met de communicatie met de CI+ module. Iemand die dat herkent?
instellingen:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1332412080

ci+ module:
Ik gebruik de CI+ module niet, maar heb hem even getest: werkt goed. Alleen bij het switchen naar sommige zenders valt na 2 seconden het geluid voor 1 seconde uit en komt dan weer terug. Waarschijnlijk heeft dat met ARC te maken, want het geldt alleen voor geluid uit de versterker/speakers. Het geluid uit de TV zelf wordt niet onderbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Ik heb een Externe Harde schijf met voeding aangesloten op de TXL42ET5E. Echter bij 1080P films (MKV bestand) loopt het beeld niet synchroon met het geluid. In een aantal gevallen staat het beeld stil. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

[ Voor 3% gewijzigd door Radical1980 op 01-11-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Losse mediaspeler ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Interessante suggestie maar dat klinkt alsof ik ook de TV kan vervangen en dat het op dat moment wel werkt. ;)

Ik vind de suggestie in die zin wat rigoureus. Misschien was ik niet duidelijk maar is het logisch dat de video's niet soepel worden afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Ik heb alleen last van MKV M2TS files die niet of niet goed lopen. Voor die uitzonderingsgevallen zet in mijn Marantz UD-5005 in: die speelt ze wel af. Een alternatief is MKV2VOB gebruiken om de MKV op te knippen/om te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:01
Ik ben in het bezit van een panasonic TX-L47ET5E. Ik ben erg tevreden over de tv zowel in 2D als in 3D. Ik speel *.mkv films af via een externe hardeschijf en de ingebouwde mediaplayer van de tv. Het enige probleem dat ik hem met 3D films en externe subs is dat hij deze niet weer geeft. De film zelf geeft hij fantastisch weer in 3D maar ik heb al een tijdje problemen met de ondertitels. De *.mkv en de *.srt hebben dezelfde naam en als ik deze ondertitel activeer dan laat hij aan de linker- en rechterkant van het scherm een stuk wazige ondertiteling zien. Nu heb ik al op internet gevonden dat de ondertitels omgezet moeten worden middels een converter. Dit is me ook gelukt maar vervolgens kan ik helemaal geen ondertitel meer selecteren. Ondersteund de ingebouwde mediaspeler geen *.sub bestanden o.i.d.?

Met andere woorden hoe krijg ik goede ondertiteling in 3D films? :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Harem.nl schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:20:
Ik ben in het bezit van een panasonic TX-L47ET5E. Ik ben erg tevreden over de tv zowel in 2D als in 3D. Ik speel *.mkv films af via een externe hardeschijf en de ingebouwde mediaplayer van de tv. Het enige probleem dat ik hem met 3D films en externe subs is dat hij deze niet weer geeft. De film zelf geeft hij fantastisch weer in 3D maar ik heb al een tijdje problemen met de ondertitels. De *.mkv en de *.srt hebben dezelfde naam en als ik deze ondertitel activeer dan laat hij aan de linker- en rechterkant van het scherm een stuk wazige ondertiteling zien. Nu heb ik al op internet gevonden dat de ondertitels omgezet moeten worden middels een converter. Dit is me ook gelukt maar vervolgens kan ik helemaal geen ondertitel meer selecteren. Ondersteund de ingebouwde mediaspeler geen *.sub bestanden o.i.d.?

Met andere woorden hoe krijg ik goede ondertiteling in 3D films? :)
Hoe groot zijn de *. mkv bestanden die je via de externe hardeschijf afspeelt? Wat merk/type externe hardeschijf gebruik je voor het afspelen?

Volgens mij heb ik andere problemen met de TV. Heb een andere schijf aan de TV gekoppeld en tijdens de film gaat hij terug naar het menu. Ook heb ik het fenomeen gehad dat tijdens het afspelen van de film wordt aan gegeven dat de "file onbekend is". Is er wellicht iets defect met betrekking tot de TV of heeft het te maken met de laatste software die er op is gekomen?

Wat betreft het 3D gebeuren heb ik niet kunnen vinden dat *.sub bestanden worden ondersteund. Volgens mij is er maar 1 oplossing en dat is de film opnieuw maken en de ondertitels er in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 22:02
Radical1980 schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:17:
Wat betreft het 3D gebeuren heb ik niet kunnen vinden dat *.sub bestanden worden ondersteund. Volgens mij is er maar 1 oplossing en dat is de film opnieuw maken en de ondertitels er in zetten.
Heeft mkv niet ook ondersteuning voor ingebouwde ondertiteling in meerdere talen? Misschien ondersteunt de TV dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat de weergave van de ondertiteling in 3D het probleem is. Wanneer 3D wordt geactiveerd is de ondertiteling niet meer goed (onvolledig) te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NSE
  • Laatst online: 05-11-2020
Iemand nog betere tips bij een ET5E voor radio i.c.m. CI+ module?

Bij de externe decoder had ik een knop TV/radio, die mis ik nu helaas. Mijn huidige alternatief is de radio app van in Viera Connect en zet vervolgens via het beeld menu de beeldweergave uit.

Kanaal 750 of 1750 werkt niet meer voor Ziggo bij mij.

Greetings from Earth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:01
Radical1980 schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:17:
[...]
Hoe groot zijn de *. mkv bestanden die je via de externe hardeschijf afspeelt? Wat merk/type externe hardeschijf gebruik je voor het afspelen?

Volgens mij heb ik andere problemen met de TV. Heb een andere schijf aan de TV gekoppeld en tijdens de film gaat hij terug naar het menu. Ook heb ik het fenomeen gehad dat tijdens het afspelen van de film wordt aan gegeven dat de "file onbekend is". Is er wellicht iets defect met betrekking tot de TV of heeft het te maken met de laatste software die er op is gekomen?

De MKV bestanden zijn ca 8 a 10 GB groot. De externe hardeschijf is een Freecom Mobile Drive XXS 3.0 500GB... De film doet het perfect alleen als ik dus de ondertitels omzet dan kan ik ze niet meer selecteren vandaar dat ik denk dat de tv het niet ondersteund..

Is het mogelijk om de ondertitels in te bakken dan in 3D? Dit moet namelijk wel SBS gebeuren anders werkt het volgens mij nog niet..

[ Voor 5% gewijzigd door hk12nl op 07-11-2012 10:58 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit wel eens gevolgd.. SBS maken van ondertitels.
http://www.pchelpforum.nl/viewthread.php?tid=50483
Alles ging goed, maar helaas zag ik nergens mijn ondertitels tevoorschijn komen. Ook niet op mn PC trouwens. Misschien werkt het bij jou wel...

Ook bij een 'echte' mkv (met 3d film, SBS) met ondertitels erin, laat de TV geen ondertitels zien. Als ik de ondertitels aanzet, stopt de film en komt in beeld: kan de file niet lezen. Ik heb een DT50.

Ik heb laatste tijd ook last van dat de ingebouwde mediaspeler zegt: 'bestand wordt niet ondersteund',
de losse harde schijf aansluiten op de bluray speler helpt in mijn geval dan altijd.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste