Inderdaad helaas ook niet, maar dan valt het alleszins al minder op bij zwart
Goed ja, ik ben altijd erg kritisch, maar wist wel op voorhand dat ik geen perfect beeld kon verwachten.
Ja als dat net zo kon als dat je een computer-neefje laat komen voor 2 a 3 tientjes. Nee dit kost snel meer dan 300, dan houdt bij mij (want niet zo dure TV) alles op. Zelf regelen kan idd ook, maar nee, ook dat boeit me niet.Sjaak2k schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:24:
[...]
Dat zijn betere standen als dynamisch of game. Maar ik zou nu niet zeggen dat ze goede witbalans hebben vanuit de fabriek. Daar zul je scherm toch voor moeten kalibreren of laten kalibreren.
Dat valt best mee. Is voor een stuk minder ook wel te vinden.Sjah schreef op donderdag 07 november 2013 @ 01:44:
[...]
Ja als dat net zo kon als dat je een computer-neefje laat komen voor 2 a 3 tientjes. Nee dit kost snel meer dan 300, dan houdt bij mij (want niet zo dure TV) alles op. Zelf regelen kan idd ook, maar nee, ook dat boeit me niet.
In de stand True cinema valt dit anders toch wel heel goed mee. Er kan uiteraard nog een stukje verbeterd worden d.m.v. kalibratie. Voor mijn DT60 heb ik volgende instellingen overgenomen aangezien ik op korte termijn nog geen zin heb om hier geld voor uit te geven (zie: http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1374562755):Dat zijn betere standen als dynamisch of game. Maar ik zou nu niet zeggen dat ze goede witbalans hebben vanuit de fabriek. Daar zul je scherm toch voor moeten kalibreren of laten kalibreren.
Viewing mode: Professional1
Backlight: 53
Contrast: 100
Brightness: 0
Colour: 50
Sharpness: 50
Ambient sensor: On/Off
Color temperature: Warm2
Vivid color: Off
Adaptive backlight control: Off
Noise reduction: Off
MPEG Remaster: Off
Resolution Remaster: Off
Caption smoother: Off
Brilliance Enhancer: Off
Intelligent Frame Creation: Off
Black Expander: 0
Clear White Effect: 0
Gamma: 2.2
16:9 Overscan: Off
R-Gain: -2
G-Gain: -6
B-Gain: 5
R-Cutoff: -1
G-Cutoff: -2
B-Cutoff: 1
Natuurlijk varieert elk paneel, maar bij mij zijn de kleuren hierdoor toch natuurlijker geworden.
Je kan best wat overnemen. Maar de witbalans settings heb je vaak niets aan.
Door al de reviews kom ik toch aan het twijfelen over de aanschaf van de 50ET60. Is er dan geen goede 50 inch tv leverbaar tot 1200 euro? Ik vind het een aardige smak geld nog. Of zijn we door al onze research veel te kritisch aan het worden? De gemiddelde leek koopt een tv op zn uiterlijk een vind al het andere niet zo belangrijk. Issues als bleeding,banding,clouding hebben ze niet van gehoord en valt hun ook niet op en ze genieten wel 10 jaar van hun tv-tje!

Elke edge lit tv zal in meer of mindere mate last hebben van banding, clouding en/of bleeding. De ET60 is zeker een goede tv hoor, zeker qua kleurweergave en ook de zwartwaarden vallen niet tegen voor IPS te zijn.
De verkopers zowel bij MM,Scheer en Foppen.en Saturn (Duitsland) gaven aan dat ze puur qua beeld voor een Panasonic of Sony zouden gaan en een Samsung voor het smartgedeelte. Samsung heeft DE naam en staat in menige test hoog bovenaan, ook de goedkopere types. Volgens de verkopers waren deze testen enigzins gemanipuleerd (consumentenbond) Ik heb even de Samsung 55f6500 thuis gehad en alleen de HD uitzendingen met een goed ingestelde tv waren acceptabel, SD was i.m.h.o. echt behoorlijk slecht. Onder de noemer dat ik geen CI+ module kon toepassen heb ik de Samsung weer ingeleverd en wacht nu op de 50ET60 Ik hoop hem hier thuis uit te mogen proberen, maar ben inmiddels wel beetje sceptisch geworden.
Was laatst met m'n vriendin bij de Expert om naar de Panasonic TX-L47FT60 te gaan kijken. Ik wilde graag een TV met minimaal 100Hz paneel. Ik had natuurlijk veel 'research' gedaan en was zelf op de ET serie uitgekomen, maar gezien de iBood aanbieding van 19-10 ben ik toch ook de FT serie even in de winkel gaan bekijken. M'n vriendin zag de verschillen echt niet qua beeld tussen de 'goedkopere' (50Hz) modellen en de duurdere modellen (100Hz+), en ik moet zeggen dat ik ook echt goed moest kijken. Nu ben ik echt geen fijnproever als het op beeldkwaliteit aankomt en het hoge contrast en backlight in de winkel zal vast wel van invloed zijn, maar ze had best een punt. Als ik tweakers niet had gehad, was ik zelf waarschijnlijk ook veel makkelijker daarin geweest. Maar met alle technische info hier laten we ons misschien soms ook wel een beetje meeslepen.Drifter7 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:40:
De gemiddelde leek koopt een tv op zn uiterlijk een vind al het andere niet zo belangrijk. Issues als bleeding,banding,clouding hebben ze niet van gehoord en valt hun ook niet op en ze genieten wel 10 jaar van hun tv-tje!
Met de informatie in het achterhoofd dat 50 of 100Hz echt wel uitmaakt (kijk voornamelijk voetbal en F1 - dus snelle beelden), toch maar voor de FT gegaan.
In dat kader: geldt ook voor je pc en Tweakers natuurlijk, waarvoor upgrade je? Omdat je browser stokt? Nee... omdat je enthousiast wordt van deze onzin... hobby heet dat.
Qua Tv 10 jaar ermee doen, ik zou het kunnen opbrengen, maar 1x in de 5 jaar naar de winkel rennen moet IMO ook wel kunnen, 1x in de 2 jaar niet, maar dat moet iedereen zelf weten.
Qua Tv 10 jaar ermee doen, ik zou het kunnen opbrengen, maar 1x in de 5 jaar naar de winkel rennen moet IMO ook wel kunnen, 1x in de 2 jaar niet, maar dat moet iedereen zelf weten.
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik word ook enthousiast van deze 'onzin'. Ik probeerde het alleen een beetje in perspectief te plaatsen en aan te geven dat er ook genoeg mensen zijn die niet in de materie duiken, maar gewoon naar de winkel gaan en zonder enige voorkennis datgeen kopen dat ze het meeste aanspreekt. En zoals Drifter7 schrijft ook gewoon 10 jaar genieten van hun TV-tje
Ik koop elk jaar een nieuwe tvSjah schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 06:50:
In dat kader: geldt ook voor je pc en Tweakers natuurlijk, waarvoor upgrade je? Omdat je browser stokt? Nee... omdat je enthousiast wordt van deze onzin... hobby heet dat.
Hobby heet dat.
Dus de ET60 heeft een 50 Hz. paneel en de FT 100 Hz.?Kan die specificaties niet zo snel vinden op de panasonic-sitemaussert schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 00:13:
[...]
Met de informatie in het achterhoofd dat 50 of 100Hz echt wel uitmaakt (kijk voornamelijk voetbal en F1 - dus snelle beelden), toch maar voor de FT gegaan.
Volgens mij hebben zowel ET als FT serie een 100Hz paneel. Ik heb dit ergens in een review gelezen en zo staat het ook in de pricewatch hier op Tweakers. Met keuze tussen 50 of 100Hz doelde ik op de goedkopere TV's van andere merken in de winkel.
Sinds vorige week heb ik ook de TX-L42ET60E binnen gekregen van Ibood. Qua design is het een schitterende TV. En 3D films kijken werkt beter/ is leuker dan ik had verwacht, maar met de kleuren ben ik nog niet tevreden. Heeft iemand een link of een schema om de ET60 te kalibreren?
Al geprobeerd om de tv op True Cinema of Professional mode te zetten? Dan worden de meeste "beeldverbeterfuncties" uitgeschakeld waardoor kleuren ook natuurlijker worden. Als je dan nog niet tevreden bent, zal je moeten gaan kalibreren.yweijl schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:00:
Sinds vorige week heb ik ook de TX-L42ET60E binnen gekregen van Ibood. Qua design is het een schitterende TV. En 3D films kijken werkt beter/ is leuker dan ik had verwacht, maar met de kleuren ben ik nog niet tevreden. Heeft iemand een link of een schema om de ET60 te kalibreren?
[ Voor 9% gewijzigd door No Comment op 20-11-2013 14:47 ]
Panasonic TX-L32ET5E, is net wat te klein, welke uitvoering heeft de zelfde goede kleuren in 39- of 42 inch, zonder 3D en internet(heb ik nooit gebruikt), of kan ik beter de TX-P42X60(Plasma) € 339 kopen?, deze heeft geen 3d en internet.
X60 heeft wat ik weet geen fullHD.
Uhm, tja welke kleuren heeft jouw Tv? Ips of *VA scherm? De beste keus is de dure TX-l42ET60, maar dan heb je ook smart en ik geloof 3d, maar ook Ips. Alles, realistischer, onder de 500 is *VA, minder warm/mooi.
Dan zou je aan de TX-l39E6E of de TX-l39B6 moeten denken, maar jij wilt geen Smart dus dan valt de E6E af. Een koopje lijkt me de TX-l42B6(ES) voor 389, dan pak je gelijk 42 inch voor 'n 39 inch prijs. Kijk ook even of de TX-l39EM6E iets is.
Uhm, tja welke kleuren heeft jouw Tv? Ips of *VA scherm? De beste keus is de dure TX-l42ET60, maar dan heb je ook smart en ik geloof 3d, maar ook Ips. Alles, realistischer, onder de 500 is *VA, minder warm/mooi.
Dan zou je aan de TX-l39E6E of de TX-l39B6 moeten denken, maar jij wilt geen Smart dus dan valt de E6E af. Een koopje lijkt me de TX-l42B6(ES) voor 389, dan pak je gelijk 42 inch voor 'n 39 inch prijs. Kijk ook even of de TX-l39EM6E iets is.
[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 20-11-2013 19:10 ]
Naar de TX-l42B6 heb ik ook zitten kijken, heeft IPS LED maar deze is zilver, ik loop te twijfele of ik een TX-P42X60(plasma) koop, vind nergens een test, wel reviews op Amazon, hik tegen het stroom verbruik aan en HD-Ready.
Mijn TX-L32ET5 heeft IPS 100Hz en Geoptimaliseerde 300Hz.
pricewatch: Panasonic Viera TX-L32ET5
Mijn TX-L32ET5 heeft IPS 100Hz en Geoptimaliseerde 300Hz.
pricewatch: Panasonic Viera TX-L32ET5
[ Voor 21% gewijzigd door brommer1 op 20-11-2013 19:28 ]
Hij is er ook in zwart pricewatch: Panasonic TX-L42B6 Zwart
over de pricewatch en Ips, ga daar niet blindelings op af! Klopt niet altijd, heb uren eraan besteed dit uit te zoeken, het klopt niet (altijd) wat de PW zegt, ga af op de panasonic site. En zelfs daar staat het nog weleens fout..... je moet hier zijn >>> http://panasonic.net/avc/viera/eu2013_led/
Die L32ET5 heeft idd wel Ips, maar de B6 niet.
over de pricewatch en Ips, ga daar niet blindelings op af! Klopt niet altijd, heb uren eraan besteed dit uit te zoeken, het klopt niet (altijd) wat de PW zegt, ga af op de panasonic site. En zelfs daar staat het nog weleens fout..... je moet hier zijn >>> http://panasonic.net/avc/viera/eu2013_led/
[ Voor 56% gewijzigd door Sjah op 20-11-2013 20:09 ]
Hartelijk dank, de EM6 komt in de buurt, is er soms een ander goed merk wat de zelfde kwaliteiten heeft als mijn tv zonder 3D en internet, wat vind U van de 60x(Plasma)?Sjah schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:38:
Hij is er ook in zwart pricewatch: Panasonic TX-L42B6 Zwart
Uhmm, heb hem (aan) zien staan naast een andere Pana plasma, die wel FullHD was, laat ik het zo zeggen, ik vond het nadeel van HDReady (te) groot. Dit zou ik niet gezegd hebbben bij 'n 32 incher, maar 42 incher is groot.
Zou me niet blindstaren op geen Ips maar dus wel *VA, heb ik zelf ook, en is prima.
Graag gedaan.
Zou me niet blindstaren op geen Ips maar dus wel *VA, heb ik zelf ook, en is prima.
Graag gedaan.
[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 20-11-2013 20:37 ]
Op een duits forum wordt de plasma goed beschreven(X60 50 inch uitvoering, blijf twijfelen, maar ik ga eerst mijn tv verkopen, kijken of het lukt op Tweaker.Sjah schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:25:
Uhmm, heb hem (aan) zien staan naast een andere Pana plasma, die wel FullHD was, laat ik het zo zeggen, ik vond het nadeel van HDReady (te) groot. Dit zou ik niet gezegd hebbben bij 'n 32 incher, maar 42 incher is groot.
Graag gedaan.
http://www.hifi-forum.de/...d=12324&hl=x60&postID=0#0
Ligt aan je kijkafstand: zit je op pakweg 3,5 - 4 meter weg dan is het prima, zit je op 2 a 3 meter: niet doen, full-HD kopen.
Heeft iemand ervaring met de spraakbesturing op o.a. de FT-modellen? Werkt dat goed?
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
Je hebt de FT gekregen! De ET kun je helemaal niet calibreren.yweijl schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:00:
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
offtopic: Ah een bekende uit het topic van het iBood forum?Louise525 schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:25:
Heeft iemand ervaring met de spraakbesturing op o.a. de FT-modellen? Werkt dat goed?
Dat werkt best aardig zolang er niet te veel omgevingslawaai is.
In de praktijk gebruik ik het niet echt. Volume wijzigen gaat sneller met een paar drukken op de afstandsbediening ipv; telefoon pakken -> app opstarten -> paneelbediening selecteren -> voicecommando button indrukken -> commando inspreken.
Yep!maussert schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:25:
[...]
offtopic: Ah een bekende uit het topic van het iBood forum?![]()
O.k., thnx, valt dus tegen in de praktijk.Dat werkt best aardig zolang er niet te veel omgevingslawaai is.
In de praktijk gebruik ik het niet echt. Volume wijzigen gaat sneller met een paar drukken op de afstandsbediening ipv; telefoon pakken -> app opstarten -> paneelbediening selecteren -> voicecommando button indrukken -> commando inspreken.
Ben er inmiddels ook achter dat je met KPN glasvezel-tv ook geen gebruik kunt maken van USB-recording. Meerwaarde FT-model t.o.v. ET blijft dus beperkt tot betere beeldkwaliteit. Beeldkwaliteit is natuurlijk wel het belangrijkste punt voor een tv.
Wat is het verschil tussen de FT en DT serie, behalve de voor de hand liggende dingen als niet alle maten in de FT??
ET60 heeft een 100/120Mhz panel, geen 50Hz/60Hz.Drifter7 schreef op zondag 10 november 2013 @ 00:26:
[...]
Dus de ET60 heeft een 50 Hz. paneel en de FT 100 Hz.?Kan die specificaties niet zo snel vinden op de panasonic-site
Kan je zeker wel; calibreren, je moet alleen beeld stand op cinema zetten, dan komen heel wat meer opties bij 10point scaler Enzo.Louise525 schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:27:
[...]
Je hebt de FT gekregen! De ET kun je helemaal niet calibreren.
[ Voor 35% gewijzigd door devil-strike op 30-11-2013 10:42 ]
Ik heb sinds vandaag een 47FT60 staan met best wat clouding in de hoek linksonder en rechtsboven. wat is daar qua instellingen aan te doen? Dat is toch een hardwarematig 'gebrek'?Pegasus schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:10:
Heb hem nu 2 weken en de kwaliteit is uitstekend! Geen enkele vastloper van de software, mooi beeld, met natuurlijke kleuren, mooi zwart. Wel wat clouding, maar na goed instellen is dat ook weg. Zeer tevreden !
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Wat verstaat hij onder clouding? Zelf verstond ik er slechte gradaties in grijs onder, zodat je soort van wolkjes ziet. Maar ik zat fout , clouding is dat niet .
Ik zie linksonder en rechtsboven in de hoeken in een straal van ca. 20 cm wat backlight bleeding - is alleen zichtbaar met zwart beeld. Ik was vooral benieuwd naar in welke mate dat normaal is.

Dit is een foto van hoe het eruit ziet - geen idee of dat gewoon normaal is voor IPS tv's of dat deze eigenlijk te erg is...

Dit is een foto van hoe het eruit ziet - geen idee of dat gewoon normaal is voor IPS tv's of dat deze eigenlijk te erg is...
Ik heb ook de 47FT60E. Clouding is mij eigenlijk nog niet opgevallen, heb er ook nog niet echt op gelet. Bij voetbal zie ik wel lichte vorm van vertical banding, heb jij dit ook?
Daarnaast lijkt het bij mij of het paneel 'los' in het frame zit. Op de hoeken zit er meer ruimte tussen het paneel en het frame dan bijvoorbeeld in het midden. Als ik er lichtjes op druk dan beweegt het paneel ook naar achteren. Hoe is dit bij jouw?
Daarnaast lijkt het bij mij of het paneel 'los' in het frame zit. Op de hoeken zit er meer ruimte tussen het paneel en het frame dan bijvoorbeeld in het midden. Als ik er lichtjes op druk dan beweegt het paneel ook naar achteren. Hoe is dit bij jouw?
[ Voor 8% gewijzigd door maussert op 02-12-2013 11:35 ]
Ja ik heb ook het idee dat de zilveren lijst op de hoeken verder bij het scherm vandaan zit dan in het midden - is dat wat je bedoelt?
Kan ook meteen de oorzaak zijn voor het bleeden, hoewel het mij in eerste instantie in de hoek rechtsonder opviel en daar is ie nou juist mooi zwart...
Banding is mij niet opgevallen, zal er vanavond eens op letten.
Kan ook meteen de oorzaak zijn voor het bleeden, hoewel het mij in eerste instantie in de hoek rechtsonder opviel en daar is ie nou juist mooi zwart...
Banding is mij niet opgevallen, zal er vanavond eens op letten.
Ja dat is wat ik bedoel. Als je erop drukt zit er nogal wat speling in. Naar mijn idee heeft het geen invloed op het TV kijken en wordt de bleeding er ook niet erger van. Zal wel een ontwerpkeuze zijn, maar toch wel een klein minpuntje.
Banding zul je vooral zien bij voetbal. Ik zie bij snelle bewegingen 3 verticale balken die net even een fractie lichter zijn dan de rest van het paneel. Twijfel nog een beetje of ik het storend vind. Volgens mij hebben alle LED tv's in meer of mindere mate hier last van.
Banding zul je vooral zien bij voetbal. Ik zie bij snelle bewegingen 3 verticale balken die net even een fractie lichter zijn dan de rest van het paneel. Twijfel nog een beetje of ik het storend vind. Volgens mij hebben alle LED tv's in meer of mindere mate hier last van.
Ben ook op zoek naar een Panasonic led, gisteren stond de L42ET60 nog op de nominatie omdat deze super geprijsd was bij een fatsoenlijke shop maar is spontaan €150,- duurder geworden.
Nu hoef ik geen smart en 3D is alleen leuk als het scherp geprijsd is, nu kwam ik terecht op de TX-L50EM6E. Ook 100hertz (vereiste!) en nu €599,- Ook vrij zuinig, mooi groot.
Maar hoe is de beeldkwaliteit van dit scherm ? Kan niet echt een goede review vinden.
Nu hoef ik geen smart en 3D is alleen leuk als het scherp geprijsd is, nu kwam ik terecht op de TX-L50EM6E. Ook 100hertz (vereiste!) en nu €599,- Ook vrij zuinig, mooi groot.
Maar hoe is de beeldkwaliteit van dit scherm ? Kan niet echt een goede review vinden.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Minder dan de ET60, maar wel (veel) groter voor dat geld, aan jou de keus. Heb ooit de 42 E6E en de 42 ET60 boven mekaar gezien, ja de 60 was stukje mooier (leek meer glans op te zitten), maar weet ik veel hoe de instellingen waren (bij die Saturn met felle lichten)?? Zolang je ze niet naast mekaar thuis hebt, gewoon tevreden zijn met wat je hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 02-12-2013 21:42 ]
Wou even melden dat er nu eindelijk meer NL apps beschikbaar zijn, net erbij gekomen SBS6/Net5/Veronica gemist en pathe(series films) en sinds 2weken RTLxl.
Dit is niet heel raar voor een een LED...coyote1980 schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:29:
Ik zie linksonder en rechtsboven in de hoeken in een straal van ca. 20 cm wat backlight bleeding - is alleen zichtbaar met zwart beeld. Ik was vooral benieuwd naar in welke mate dat normaal is.
[afbeelding]
Ik kreeg van Panasonic de volgende reactie toen ik vroeg of dit normaal was:Adlermann schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:36:
[...]
Dit is niet heel raar voor een een LED...
Mijn vorige TV had gewoon egaal dat de backlight doorscheen - eigenlijk verschrikkelijke bleeding maar doordat het egaal was totaal niet storend. Nu heb ik mooiere zwartwaarden, maar op de ene plek wel en de andere plek niet, dat maakt het storend(er). Het zit ook niet in elke hoek even erg, in twee hoeken is het storend, in 1 hoek niet-storend en in 1 hoek afwezig. Volgens mij moet dit te voorkomen zijn door het paneel iets oplettender te monteren in het scherm...quote: Panasonic callcenterHet spijt ons dat uw Panasonic TV niet naar behoren functioneert en dat deze daarvoor wellicht ter controle moet worden aangeboden.
Ik kan u al wel mededelen dat dit niet acceptabel is en zeker ongebruikelijk is dat deze in de rekken kan belanden.
Het is echter niet mogelijk via e-mail uitsluitsel te geven omtrent de oorzaak. Wij raden u aan om direct contact op te nemen met uw dealer. Uw dealer kan ervoor zorgen dat het apparaat door onze service-partner beoordeeld en indien nodig hersteld zal worden.
Nu afwachten wat de winkel aangeeft als oplossing.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe televisie voor mijn moeder.
De feestdagen komen er aan en het leek me leuk om een tv voor haar onder de boom te zetten, ook alvast voor haar verjaardag.
Maar als student ben ik natuurlijk erg budgetgebonden.
Nu zie ik dat vandaag de PANASONIC TX-L42B6E voor 299eu bij de mediamarkt verkrijgbaar is.
Ikzelf was eigenlijk alleen maar aan het kijken naar Samsung TV's, en ik weet vrij weinig af van Panasonic televisies. Heeft iemand daar ervaringen en/of meningen over die mij kunnen helpen beslissen?
http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/mediavandaag.html
De feestdagen komen er aan en het leek me leuk om een tv voor haar onder de boom te zetten, ook alvast voor haar verjaardag.
Maar als student ben ik natuurlijk erg budgetgebonden.
Nu zie ik dat vandaag de PANASONIC TX-L42B6E voor 299eu bij de mediamarkt verkrijgbaar is.
Ikzelf was eigenlijk alleen maar aan het kijken naar Samsung TV's, en ik weet vrij weinig af van Panasonic televisies. Heeft iemand daar ervaringen en/of meningen over die mij kunnen helpen beslissen?
http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/mediavandaag.html
[ Voor 4% gewijzigd door Ezio Auditore op 03-12-2013 13:53 ]
@coyote Ziet er niet best uit maar ik weet niet hoe waarheidsgetrouw de foto is? Uit eigen ervaring weet ik in ieder geval dat foto's van schermen nogal kunnen afwijken van de realiteit. Soms lijkt het gek genoeg op de foto veel erger dan het in het echt eruit ziet, en andere zaken krijg je weer nauwelijks gefotografeerd terwijl het met het blote oog heel duidelijk zichtbaar is.
1 woord: doen! Heb zelf eentje die erop lijkt, zeker qua panel, maar spelend heb ik deze niet gezien. Echter voor die prijs, moet je niet denken maar doen. Weet je wel of je moeder niet wat kleiner wil, of zal dit formaat haar wel bevallen? Panasonic, is een merk, ok is Samsung ook, maar ik prefereer Pana.
Bedankt voor je reactie! Ik heb eerlijk gezegd geen idee voor welk formaat ze voorkeur heeft. Ik denk eigenlijk dat 82 cm ook voldoende zou zijn (een kleine woonkamer), maar ik vind 102 cm wel "future proof".Sjah schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:24:
[...]
1 woord: doen! Heb zelf eentje die erop lijkt, zeker qua panel, maar spelend heb ik deze niet gezien. Echter voor die prijs, moet je niet denken maar doen. Weet je wel of je moeder niet wat kleiner wil, of zal dit formaat haar wel bevallen? Panasonic, is een merk, ok is Samsung ook, maar ik prefereer Pana.
Vandaag de Panasonic TX-L47ft60 binnengekregen, erg mooi ding. Nu heb ik alleen een probleem met het afspelen van 3d content.
Natuurlijk heb ik vandaag meteen wat SBS 3d films gedownload, maar bij het afspelen schokt het heel erg, bijna alsof die het niet aan kan. Ik bedoel dan dat ie elke 1-2 seconden even stopt en dan verder speelt. Ik speel het af via een externe harde schijf met usb3, aangesloten op de hdd aansluiting. Heb al meerdere films geprobeerd.
Ook wil hij mijn usb-stick niet pakken. Ik krijg wel de melding dat er een een usb-apparaat is gedetecteerd maar zodra ik naar de mediaplayer ga kan die niks vinden.
Kan de tv het gewoon niet aan of moet ik het probleem ergens anders zoeken?
Edit: Blijkbaar ondersteunt de tv alleen FAT, usb naar exFAT omgezet en hij doet het perfect. Nu alleen nog uitzoeken wat het probleem met de hdd is..
Natuurlijk heb ik vandaag meteen wat SBS 3d films gedownload, maar bij het afspelen schokt het heel erg, bijna alsof die het niet aan kan. Ik bedoel dan dat ie elke 1-2 seconden even stopt en dan verder speelt. Ik speel het af via een externe harde schijf met usb3, aangesloten op de hdd aansluiting. Heb al meerdere films geprobeerd.
Ook wil hij mijn usb-stick niet pakken. Ik krijg wel de melding dat er een een usb-apparaat is gedetecteerd maar zodra ik naar de mediaplayer ga kan die niks vinden.
Edit: Blijkbaar ondersteunt de tv alleen FAT, usb naar exFAT omgezet en hij doet het perfect. Nu alleen nog uitzoeken wat het probleem met de hdd is..
[ Voor 11% gewijzigd door sprider op 04-12-2013 22:45 ]
Is ook zo. Wel heel aardig dat je dit voor je moeder doet. Had ik ook gedaan, maar weet niet in mijn studententijd..Ezio Auditore schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:54:
[...]
Bedankt voor je reactie! Ik heb eerlijk gezegd geen idee voor welk formaat ze voorkeur heeft. Ik denk eigenlijk dat 82 cm ook voldoende zou zijn (een kleine woonkamer), maar ik vind 102 cm wel "future proof".

Sinds gisteren heb ik de 50ET(W)60 staan. Ik heb hem Duitsland gehaald, en hij is volledig in te stellen op Nederlands, zowel menu,ontvangst en apps e.d.
Ik was al een tijdje bezig met mn zoektocht en had eerst de Samsung 55F6500 in huis gehaald, geen verkeerde tv maar had bleeding/flashlights en vertical banding(voetbal) in die mate dat ik hem terug gebracht heb en omgeruild voor de de Pana. Wel 5 weken moeten wachten maar dat is nu snel vergeten. Aangenaam verrast over de bouwkwaliteit (alles zit goed,symmetrisch en stevig in elkaar zonder speling of schoonheidsfoutjes) heb ik hem aangesloten voor de beeldkwaliteit. Het panel heeft gelukkig geen last van bleeding en flashlights. Banding heb ik nog niet kunnen waarnemen omdat ik nog geen voebal heb gezien. De kleuren zijn zeer mooi, en het (beruchte) zwartprobleem heb ik niet gezien nog, integendeel hij geeft het diep zwart zeer strak weer ook bij een volledig zwart beeld.
Wat me opviel is dat de kijkhoek absoluut stukken beter is dan bij de Samsung (niet zo belangrijk)
Ik vermoed dat ik veel geluk heb gehad met het gemonteerde panel
, beter dan die F6500 imho.
Het is een zeer goed apparaat met een stijlvol uiterlijk
Ik ga natuurlijk de komende tijd de mogelijkheden van de TV testen en zal daar wel wat vragen over hebben,zoals het instellen van het beeld
http://reviews.lcdtvbuyin...t60-picture-settings.html
Ik ben de beeldkwaliteit aan het instellen en heb de volgende uitgebreide handleiding gevonden. Echter deze instelling is van augustus(?) en daarom misschien niet uptodate. Ik denk namelijk dat de panels in de loop van het jaar zullen verschillen of niet?
Ik was al een tijdje bezig met mn zoektocht en had eerst de Samsung 55F6500 in huis gehaald, geen verkeerde tv maar had bleeding/flashlights en vertical banding(voetbal) in die mate dat ik hem terug gebracht heb en omgeruild voor de de Pana. Wel 5 weken moeten wachten maar dat is nu snel vergeten. Aangenaam verrast over de bouwkwaliteit (alles zit goed,symmetrisch en stevig in elkaar zonder speling of schoonheidsfoutjes) heb ik hem aangesloten voor de beeldkwaliteit. Het panel heeft gelukkig geen last van bleeding en flashlights. Banding heb ik nog niet kunnen waarnemen omdat ik nog geen voebal heb gezien. De kleuren zijn zeer mooi, en het (beruchte) zwartprobleem heb ik niet gezien nog, integendeel hij geeft het diep zwart zeer strak weer ook bij een volledig zwart beeld.
Wat me opviel is dat de kijkhoek absoluut stukken beter is dan bij de Samsung (niet zo belangrijk)
Ik vermoed dat ik veel geluk heb gehad met het gemonteerde panel
Het is een zeer goed apparaat met een stijlvol uiterlijk
Ik ga natuurlijk de komende tijd de mogelijkheden van de TV testen en zal daar wel wat vragen over hebben,zoals het instellen van het beeld
http://reviews.lcdtvbuyin...t60-picture-settings.html
Ik ben de beeldkwaliteit aan het instellen en heb de volgende uitgebreide handleiding gevonden. Echter deze instelling is van augustus(?) en daarom misschien niet uptodate. Ik denk namelijk dat de panels in de loop van het jaar zullen verschillen of niet?
Nog even terugkomend op mijn 47FT60 ervaring wil ik het volgende melden. Ik had van Panasonic gehoord dat mijn backlight bleed te erg was om in de schappen te mogen belanden. Daarna met PlatteTVDiscounter geregeld dat hij omgeruild mocht worden. Klonk als een mooie oplossing. De nieuwe TV heeft het echter in dezelfde hoeken (volgens mijn vriendin in mindere mate, ik vind het verschil marginaal). Heb mij er bij neergelegd en geloof nu dat deze mate van bleeding in alle FT60 zal zitten, en dat verder omruilen geen voordelen gaat bieden. Wat het ruilen betreft hulde voor de service van PlatteTVDiscounter - dat was bij iBood vast niet zo makkelijk gegaan.
Verder overigens helemaal tevreden met de TV, het is prachtig beeld en de upgrade van 32" naar 47" is ook werkelijk fantastisch! En inclusief cashback heb ik hem voor 749,- kunnen kopen - natuurlijk een super prijsje
Verder overigens helemaal tevreden met de TV, het is prachtig beeld en de upgrade van 32" naar 47" is ook werkelijk fantastisch! En inclusief cashback heb ik hem voor 749,- kunnen kopen - natuurlijk een super prijsje
Was dus wat ik al vermoedde, helaas.
Maar gelukkig ben je er verder blij mee.
Ik heb dezelfde TV als jij, en ben zeer te spreken over de 3D weergave. Ik gebruik SBS of OU .mvk files.sprider schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:00:
Vandaag de Panasonic TX-L47ft60 binnengekregen, erg mooi ding. Nu heb ik alleen een probleem met het afspelen van 3d content.
Wat ik persoonlijk het gemakkelijkst vind is 3D content afspelen via Serviio media server, geïnstalleerd op je PC of op een NAS als je die hebt. Configuratie valt mee, maar om het optimale eruit te halen moet je wel zelf handmatig een profiel voor de 2013 modellen Pana's toevoegen. Staat hier omschreven.
Hieronder wat ik heb toegevoegd aan mijn profiles.xml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
| <Profile id="viera2013" name="Panasonic Viera (2013)" extendsProfileId="1"> <!-- Panasonic Viera FT60 (2013) --> <Detection> <UPnPSearch> <FriendlyName>.*VIERA FT60.*</FriendlyName> <Manufacturer>Panasonic</Manufacturer> </UPnPSearch> </Detection> <ContentDirectoryMessageBuilder>org.serviio.upnp.service.contentdirectory.PacketVideoDLNAMessageBuilder</ContentDirectoryMessageBuilder> <MediaFormatProfiles> <MediaFormatProfile mime-type="video/divx">AVI</MediaFormatProfile> </MediaFormatProfiles> <Transcoding> <!-- Transcode h264 videos with profile level > 4.1 to mpegts with ac3 audio --> <Video targetContainer="mpegts" targetVCodec="mpeg2video" targetACodec="ac3" aBitrate="384" DAR="16:9" forceInheritance="true"> <Matches container="*" vCodec="h264" profile="high_10" /> <Matches container="*" vCodec="h264" profile="high" levelGreaterThan="4.1" /> <Matches container="*" vCodec="h264" profile="main" levelGreaterThan="4.1" /> <Matches container="*" vCodec="h263" /> </Video> <!-- remux VORBIS/FLAC/LPCM in MKV/MP4 to AC3, all DTS to AC3 --> <Video targetContainer="mpegts" targetACodec="ac3" aBitrate="384" forceInheritance="true"> <!-- Some models support DTS natively, so the following line can be removed for those --> <!-- Matches container="matroska" vCodec="h264" aCodec="dca" / --> <!-- Uncomment this line if DTS not supported natively --> <Matches container="matroska" vCodec="h264" aCodec="flac" /> <Matches container="matroska" vCodec="h264" aCodec="vorbis" /> <Matches container="matroska" vCodec="h264" aCodec="truehd" /> <Matches container="mp4" vCodec="h264" aCodec="lpcm" /> </Video> <!-- Remux MPEG-TS with no transcoding --> <Video targetContainer="mpegts" forceInheritance="true"> <!-- Matches container="avi" vCodec="h264" --> <Matches container="wtv" /> </Video> <!-- unsupported codecs will be transcoded into mpeg-ts, mpeg2 video and ac3 audio --> <Video targetContainer="mpegts" targetVCodec="mpeg2video" targetACodec="ac3" aBitrate="384" forceInheritance="true"> <!-- DivX: the following two lines are required for models that do not support DivX: ST60 --> <Matches container="avi" vCodec="mpeg4" vFourCC="div3,div4,div5,divx,dm4v,dx50" /> <Matches container="avi" vCodec="msmpeg4" vFourCC="div3,div4,div5,divx,dm4v,dx50" /> <Matches container="mp4" vCodec="mjpeg" /> <Matches container="mp4" vCodec="dvvideo" /> <Matches container="mp4" vCodec="mpeg4" /> <Matches container="mpeg" vCodec="mpeg1video" /> <Matches container="matroska" vCodec="mpeg4" /> <Matches container="matroska" vCodec="vp8" /> <Matches container="asf" /> <Matches container="ogg" /> <Matches container="rm" /> </Video> <!-- unsupported audio will be transcoded into lpcm audio --> <Audio targetContainer="lpcm" forceInheritance="true"> <Matches container="ogg" /> <Matches container="asf" /> <Matches container="adts" /> <Matches container="wavpack" /> <Matches container="mpc" /> <Matches container="ape" /> </Audio> </Transcoding> <Subtitles> <SoftSubs mime-type="text/srt" /> <HardSubs> <RequiredFor container="mp4" /> </HardSubs> </Subtitles> <ThumbnailsResolution>HD</ThumbnailsResolution> </Profile> |
Hi all,
Heb deze tv op het oog: pricewatch: Panasonic TX-L50E6E Zilver
Iemand in deze reeks dit toestel in zijn bezit? Of iemand die er wat meer over weer te vertellen dan de standaard reviews?
Heb deze tv op het oog: pricewatch: Panasonic TX-L50E6E Zilver
Iemand in deze reeks dit toestel in zijn bezit? Of iemand die er wat meer over weer te vertellen dan de standaard reviews?
Ik heb nu een tijdje de TX-L47FT60, ook bij plattetvdiscounter gehaald. Ik kan hier alleen geen "perfecte" picture settings voor vinden.. Heeft iemand hier een goede preset voor?
Ook vind ik het extreem irritant dat ondertiteling automatisch voorgelezen wordt, hoe zet ik dat definitief uit?
Ook vind ik het extreem irritant dat ondertiteling automatisch voorgelezen wordt, hoe zet ik dat definitief uit?
I see red pixels.
Ik heb afgelopen maandag een 42" DT60 binnengekregen.wwwhizz schreef op zondag 15 december 2013 @ 18:07:
...
Had in het begin het probleem dat het menu automatisch wegsprong na 3 secondes als ik in full-screen mode kijk. (dus als ik vanuit homescreen het menu open werkte het menu wel), en dat de taal van de audio steeds terugsprong op 'gos' wat dus de ondertiteling voorleest. De software voelde dus behoorlijk buggy aan (wel updates geinstaleerd).
Na googlen vondt ik dat het probleem van de ondertiteling veroorzaakt wordt door de ci+-module. Ik heb twee interactieve modules van Ziggo in de TV zitten. Ergens in de instellingen van de CI+ module kan ingesteld worden dat het interactieve gedeelte uitgeschakeld wordt. Ik heb hier interactieve tv uitgeschakeld, en iets met de rode knop weergeven heb ik uitgezet. Dit moet je voor beide modules doen als je meer dan 1 module in de TV hebt zitten.
Dit heb ik gedaan, en het probleem met het wegspringen van de menus is opgelost. En gisteren heb ik ook geen last meer gehad dat de audio instelling weer terugsprong, nadat ik hem goed heb gezet voor een bepaalde zender, dus dat ik waarschijnlijk ook opgelost.
@wwwhizz Heb je toevallig ook zo'n module?
Bij mij werkte de interactieve knop trouwens wel toen ik het interactief gedeelte nog aan had staan, alleen kon ik dan niets in het interactieve-TV gedeelte van Ziggo. Deze TV staat ook niet in de lijst met ondersteunde toestellen, maar het werkt dus wel een heel klein beetje, en veroorzaakt dus blijkbaar bugs in de rest van de software.
Edit:
Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41415943
Ik heb de 50ET60 een paar weken staan. Nog steeds aan het testen en zeer tevreden.
Toch heb ik een paar dingen wat ik wilde voorleggen;
Het beeld vult niet helemaal tot aan de lijst, er is steeds een zwart randje te zien rondom. Is maar een ongeveer een halve centimeter. Waarschijnlijk hoort het zo???
Streamen via DLNA gaat prima maar als ik een film via een USB stick wil draaien hapert het beeld steeds??
Het volgende vind ik iets meer storen en dat is dat ik gisteravond de tv niet aan de praat kreeg toen ik hem
met afst.bed vanuit de stanby modus wilde aanzetten. Heb met de knop aan zijkant v/d tv handmatig aangezet en dat lukte. Ik had smiddags nog via de laptop d.m.v. hdmi-kabel een game gespeeld zonder problemen. Nu is het zo dat ik een game op hdmi poort 3 speel, en d.m.v. de a.b wil over switchen naar b.v. poort 1 (UPC-setopbox) de tv vast (kan) lopen. Je ziet wel het menu rechtsboven waar je de input kan kiezen, maar je kunt niets meer kiezen-geblokkeerd. Reageert nergens meer op, alleen een zwart scherm. Aanzetten/uitzetten gaat via de a.b. maar hij blijft geblokkeerd. Enige remedie is hem dus met de manuele knop uit/aan te zetten. De laptop aansluiten met hdmi (poort3) en gamen/tussendoor switchen met de a.b. naar een andere input geeft hier dus problemen. Ook het scherm van de laptop wordt donker maar je hoort hier nog wel (game)geluid op als je bv. de controls aanraakt Is dit bij iemand ook bekend??
Toch heb ik een paar dingen wat ik wilde voorleggen;
Het beeld vult niet helemaal tot aan de lijst, er is steeds een zwart randje te zien rondom. Is maar een ongeveer een halve centimeter. Waarschijnlijk hoort het zo???
Streamen via DLNA gaat prima maar als ik een film via een USB stick wil draaien hapert het beeld steeds??
Het volgende vind ik iets meer storen en dat is dat ik gisteravond de tv niet aan de praat kreeg toen ik hem
met afst.bed vanuit de stanby modus wilde aanzetten. Heb met de knop aan zijkant v/d tv handmatig aangezet en dat lukte. Ik had smiddags nog via de laptop d.m.v. hdmi-kabel een game gespeeld zonder problemen. Nu is het zo dat ik een game op hdmi poort 3 speel, en d.m.v. de a.b wil over switchen naar b.v. poort 1 (UPC-setopbox) de tv vast (kan) lopen. Je ziet wel het menu rechtsboven waar je de input kan kiezen, maar je kunt niets meer kiezen-geblokkeerd. Reageert nergens meer op, alleen een zwart scherm. Aanzetten/uitzetten gaat via de a.b. maar hij blijft geblokkeerd. Enige remedie is hem dus met de manuele knop uit/aan te zetten. De laptop aansluiten met hdmi (poort3) en gamen/tussendoor switchen met de a.b. naar een andere input geeft hier dus problemen. Ook het scherm van de laptop wordt donker maar je hoort hier nog wel (game)geluid op als je bv. de controls aanraakt Is dit bij iemand ook bekend??
[ Voor 4% gewijzigd door Drifter7 op 18-12-2013 17:06 ]
Verwijderd
Ik ben in het bezit van een Panasonic TX-L55ET60 NL 55" en had hiervoor een Panasonic plasma 50" heb deze ingeruild om 3D te kijken moet zeggen dat de Panasonic TX-L55ET60 NL een perfect toestel is met mooie kleuren en prima 3D
Weet iemand of het mogelijk is om kanalen uit te schakelen? De reden is dat ik UPC DVB-C gebruik met de ongecodeerde zenders. Dat betekent alleen Nederland 1, 2 en 3 in HD en de overige zenders in SD. Ik heb wel een lijstje met favorites gemaakt, maar de TV springt regelmatig terug naar 'Alle DVB-C' als ik ga zappen. Dan zit Ned 1 HD op 71, en bovendien staan ook de niet te bekijken, gecodeerde kanalen ertussen. Dus dan ben ik de hele tijd bezig om (via de blauwe knop) weer naar het favorites lijstje te gaan.
Dus ik hoop dat het mogelijk is om of te forceren dat alleen de favorites getoond worden, of dat ik de niet te bekijken kanalen kan uitschakelen zodat deze niet meer langskomen bij het zappen.
Het gaat in mijn geval om een 42DT60 maar vermoed dat dit bij andere 60-series ook zo is.
Dus ik hoop dat het mogelijk is om of te forceren dat alleen de favorites getoond worden, of dat ik de niet te bekijken kanalen kan uitschakelen zodat deze niet meer langskomen bij het zappen.
Het gaat in mijn geval om een 42DT60 maar vermoed dat dit bij andere 60-series ook zo is.
Iemand een idee hoe de stekker heet van het verloopkabeltje scart naar.....? Zit standaard bij mijn ET60.
Lijkt een beetje op een hdmi stekker. Deze kan achterin de tv (rgb/video)
Ik wil proberen hier de laptop op aan te sluiten d.m.v. verloopkabel hdmi-naar...?stekker
Schijnt een specifieke panasonic stekker te zijn! Dan maar via scart
Lijkt een beetje op een hdmi stekker. Deze kan achterin de tv (rgb/video)
Ik wil proberen hier de laptop op aan te sluiten d.m.v. verloopkabel hdmi-naar...?stekker
Schijnt een specifieke panasonic stekker te zijn! Dan maar via scart
[ Voor 13% gewijzigd door Drifter7 op 22-12-2013 15:51 ]
Afgelopen week de TX-L42B6E gekocht. Echter als ik de interactieve KPN decoder aansluit via HDMI "knippert" het beeld en word het geluid onderbroken elke 5 a 6 seconden.
HDMI kabel is de standaard door KPN meegeleverde kabel.
Zowel op de tv als decoder verscheidene zaken geprobeerd aan en uit te zetten maar geen enkel resultaat.
Via de SCART kabel aangesloten werkt de tv perfect.
Iemand een idee ??
HDMI kabel is de standaard door KPN meegeleverde kabel.
Zowel op de tv als decoder verscheidene zaken geprobeerd aan en uit te zetten maar geen enkel resultaat.
Via de SCART kabel aangesloten werkt de tv perfect.
Iemand een idee ??
"Logics will get you from A to B, imagination will take you everywhere"
Ik heb ooit voor mijn ouders een DT30 gekocht van pansonic. Nu heb ik een vraagje hierover: zijn er ook mensen die de netflix app hierop werkend hebben gekregen? In de UK en USA had de DT30 gewoon netflix on release. Maar ik vraag me af of dat inmiddels ook in NL erin gepatched is?
Hallo, ik zit te twijfelen tussen twee tv's van Panasonic. De Panasonic TX-L47FT60E of de Panasonic TX-L47ET60E. De FT heeft 1600 hertz en de andere 600 hertz. Geoptimaliseerd dan. Anders 200 hertz. Ik kan niet zo goed achterhalen wat nu precies het verschil is tussen geoptimaliseerde en 'normale' hertz.
Eigenlijk heb ik dus twee vragen:
1. Welke is beter van de genoemde panasonic's?
2. Wat is verschil nu eigenlijk tussen geoptimaliseerde hertz en de reguliere hertz?
Eigenlijk heb ik dus twee vragen:
1. Welke is beter van de genoemde panasonic's?
2. Wat is verschil nu eigenlijk tussen geoptimaliseerde hertz en de reguliere hertz?
Hallo mensen, daar was ik weer. Ik heb dus de PANASONIC TX-L42B6E voor mijn moeder gekocht. Een prachtig apparaat! Vooral omdat we van een flinke kast naar een LED gaan. Het lukt mij echter niet om via USB een film te kijken met externe ondertiteling. Iemand anders hier ervaring en eventueel een oplossing voor?
Wat zegt de handleiding hierover? Geloof dat mijne in principe gelijkgenaamde .srt ondersteunt, EM6E heb ik.
Speel echter af met externe mediaplayer, die zijn wat men zegt superieur , ook qua ondertiteling, maar als .srt wordt ondersteund zou jij klaar moeten zijn.
Speel echter af met externe mediaplayer, die zijn wat men zegt superieur , ook qua ondertiteling, maar als .srt wordt ondersteund zou jij klaar moeten zijn.
[ Voor 42% gewijzigd door Sjah op 28-12-2013 17:48 ]
Iemand die weet wat in het Viera menu het volgende doet? >> Standby Energiebesparing, en Standby Intelligent Auto? Ja ik snap wel wat het moet doen (althans vd 1e), maar ondertussen merk ik geen fuck.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 28-12-2013 20:38 ]
Is het mogelijk het scherm vd tv uit te zetten als ik via m'n blurayspeler een cd afspeel? Tv is een TX-L50E6E. Mijn vorige tv, een LG, had deze optie wel maar ik zoek me nu de pleuris
Ter informatie: ik heb zojuist de UPC CI+ module geplaatst in de 42DT60 en die werkt. De 42DT60 (en andere 60 series) staan niet als ondersteund model op de UPC site, maar het is een poging waard zo blijkt.
Op mijn FT60 kan ik deze optie vinden onder; Menu - Beeld - Beeld instellingen - Schermweergave.Black-Death schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 16:17:
Is het mogelijk het scherm vd tv uit te zetten als ik via m'n blurayspeler een cd afspeel?
Deze kun je uitzetten, door op een willekeurige toets op de afstandsbediening te drukken gaat de weergave weer aan.
Van de week een panasonic tx-l42et60e gekocht bij de saturn. Echt een top product al zeg ik het zelf, echter zit ik met een klein probleem.
Als ik de optie media player gebruik krijg ik kleine hiccups in het geluid wat via een Denon 2113 loopt.
Kan het zijn dat er een optie aan of uitgezet moet worden? De hiccups zijn zowel met streamen vanuit ps3 media server die ik op mijn windows 8 pc heb draaien en als ik rechtstreeks een harde schijf via de usb heb aangesloten op de tv.
Of wilt panasonic het niet helemaal 100% ondersteunen ivm rechten?
alvast bedankt voor het meedenken
Als ik de optie media player gebruik krijg ik kleine hiccups in het geluid wat via een Denon 2113 loopt.
Kan het zijn dat er een optie aan of uitgezet moet worden? De hiccups zijn zowel met streamen vanuit ps3 media server die ik op mijn windows 8 pc heb draaien en als ik rechtstreeks een harde schijf via de usb heb aangesloten op de tv.
Of wilt panasonic het niet helemaal 100% ondersteunen ivm rechten?
alvast bedankt voor het meedenken
[ Voor 5% gewijzigd door Audione0 op 05-01-2014 18:07 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ik ben toe aan een nieuwe tv. Mijn ouders hebben begin dit jaar een TX-L32E6 aangeschaft en dat beeld ziet er imo goed uit.
Nu twijfel ik tussen de TX-L42B6 en de TX-L42E6 maar ik kan de verschillen niet echt ontdekken. wat ik op maak heeft de B6 geen smarttv functies heeft maar echt zeker ben ik hier niet van, zijn er nog andere verschillen?
Nu twijfel ik tussen de TX-L42B6 en de TX-L42E6 maar ik kan de verschillen niet echt ontdekken. wat ik op maak heeft de B6 geen smarttv functies heeft maar echt zeker ben ik hier niet van, zijn er nog andere verschillen?
maussert schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:18:
[...]
Op mijn FT60 kan ik deze optie vinden onder; Menu - Beeld - Beeld instellingen - Schermweergave.
Deze kun je uitzetten, door op een willekeurige toets op de afstandsbediening te drukken gaat de weergave weer aan.
Wees daar maar wel zeker van. Verder verschil in achtergrondbelichting, in principe zou de E6 beter moeten zijn, maarja dat weet je nooit of je moet ze allebei thuis hebben.Crazyanz schreef op zondag 05 januari 2014 @ 23:51:
Ik ben toe aan een nieuwe tv. Mijn ouders hebben begin dit jaar een TX-L32E6 aangeschaft en dat beeld ziet er imo goed uit.
Even een kleine toevoeging op mijn verhaal wat ik hierboven heb gezet.
De hiccups komen bij mij echter altijd voor als ik audio vanuit de tv naar de denon stuur.
Het lijkt erop de de ARC functie niet helemaal lekker gaat.
Ik heb gisteren nl de netflix app gebruikt die op de tv staat, en ook hierbij krijg ik hiccups in het geluid.
Kortom, zolang de tv de audio naar de receiver stuurt, gaat het mis. Alle andere bronnen, zoals de bluerayspeler, ps3, apple tv 3 en de eminent mediaspelen geen problemen.
De hiccups komen bij mij echter altijd voor als ik audio vanuit de tv naar de denon stuur.
Het lijkt erop de de ARC functie niet helemaal lekker gaat.
Ik heb gisteren nl de netflix app gebruikt die op de tv staat, en ook hierbij krijg ik hiccups in het geluid.
Kortom, zolang de tv de audio naar de receiver stuurt, gaat het mis. Alle andere bronnen, zoals de bluerayspeler, ps3, apple tv 3 en de eminent mediaspelen geen problemen.
[ Voor 11% gewijzigd door Audione0 op 06-01-2014 09:13 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Verwijderd
Heb ook een panasonic L42et60e gekocht en nou kan ik met min iPhone wel connectie maken en met mijn iPad niet. iemand hier ervaring mee?
Niemand een antwoord op mijn vraag?
Ook mp3tjes en andere muziek formaten blijven om de zoveel seconden heel even hikken (lees milliseconden).
Dus een bandbreedte issue kan het niet zijn denk ik, muziek is niet zo zwaar
.
Ook mp3tjes en andere muziek formaten blijven om de zoveel seconden heel even hikken (lees milliseconden).
Dus een bandbreedte issue kan het niet zijn denk ik, muziek is niet zo zwaar
[ Voor 6% gewijzigd door Audione0 op 08-01-2014 13:16 ]
quote mezelf even, en @Ezio>>Sjah schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 17:42:
Wat zegt de handleiding hierover? Geloof dat mijne in principe gelijkgenaamde .srt ondersteunt, EM6E heb ik.
Even hier onderzocht wat het doet via usb, maar waardeloossss. Externe mediaplayer is superieur. Enige qua ondetiteling wat werkt is een srt die ingebakken zit in de MKV, losse srt snapt die niet. Verder vind ik als je dan wel ondertiteling hebt, dat die klein is, en niet te verschuiven valt. Daarnaast viel de aspect ratio van de film via deze ingebouwde Viera usb-videofunctie niet lekker te regelen, miste een optie.
Verder hikte de films hiero via de usb HDD, tja vreemd, maar nogmaals doe jezelf een plezier met een WDtv Live model 2011, heb hier zelf een 2009 model, ook prima.
[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 09-01-2014 01:55 ]
Na wat met de instellingen gerommeld te hebben ben ik er achter gekomen dat het met de geluidsinstelling te maken heeft wat aan te passen is op de tv. Als ik bij SPDIF uitvoer kies voor pcm (stereo) dan zijn er geen hiccups aanwezig, als ik deze instelling op auto zet (dus dts en DD passtrough) dan gaat het mis. Wat ik nog zou kunnen doen is een optische kabel gebruiken voor het geluid tussen de tv en de AV receiver, nu is dit HDMI.Sjah schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 01:41:
[...]
quote mezelf even, en @Ezio>>
Even hier onderzocht wat het doet via usb, maar waardeloossss. Externe mediaplayer is superieur. Enige qua ondetiteling wat werkt is een srt die ingebakken zit in de MKV, losse srt snapt die niet. Verder vind ik als je dan wel ondertiteling hebt, dat die klein is, en niet te verschuiven valt. Daarnaast viel de aspect ratio van de film via deze ingebouwde Viera usb-videofunctie niet lekker te regelen, miste een optie.
Verder hikte de films hiero via de usb HDD, tja vreemd, maar nogmaals doe jezelf een plezier met een WDtv Live model 2011, heb hier zelf een 2009 model, ook prima.
Wel jammer dat panasonic er een mediaspeler in stopt wat brak werkt. Had het dan weggelaten en die tijd ergens anders in geïnvesteerd?
Testen ze die rommel wel voordat de tv de verkoop in gaat? Of juichen ze het niet toe, maar voor de verkoop (marketing) bakken ze zo’n mediaplayer er in om een beetje te kunnen concurreren?
Zelf heb ik externe mediaplayer en dit werkt verder uitstekend, maar deze ondersteunt geen 3d. Dus ik dacht: hey das leuk, kan ik 3d gebruiken zonder dat ik weeeer nieuwe hardware moet kopen. (stiekem ging er al vanuit dat het niet zo lekker zou werken).
Wat ik gewoon jammer vind is dat bedrijven smijten op “papier” met leuke features alleen maar om te verkopen. Maar uiteindelijk heeft het geen toegevoegde waarde omdat het “net” niet werkt, wat ik jammer vind.
Overigens is het een mooi scherm, daar gaat het uiteindelijk om. Het beeld is prima.
b6 heeft led achter het scherm ipv in de randen, dus minder plat maar meer uniforme lichtverdeling.Sjah schreef op maandag 06 januari 2014 @ 00:17:
[...]
Wees daar maar wel zeker van. Verder verschil in achtergrondbelichting, in principe zou de E6 beter moeten zijn, maarja dat weet je nooit of je moet ze allebei thuis hebben.
Ik heb de 42 inch versie vorige week gekocht maar man man wat een bleeding? Nog even in dat ding is helemaal leeggebloed.Juggels schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:03:
[...]
Ik heb een héél klein beetje backlight bleed rechts onderin, maar vergeleken met mijn vorige tv is dat echt te verwaarlozen.
Toen ik de tv voor het eerst aan had, viel het me niet echt op. Nu ik het scherm een week gebruik 1 en al witte wolken.
Ik heb er geen foto van maar het is vergelijkbaar met dit:

Echter is het bij mij linksonder en rechtsboven.
Ik kan de clouding een heel stuk reduceren maar dan had ik net zo goed bij mn oude HD ready scherm kunnen blijven qua licht en helderheid.
Ik dacht dat deze panasonic er bekend om stond om hun lage clouding en bleeding?
Ik neem dat deze vorm clouding niet acceptabel is. Of hoort dit er gewoon bij?
[ Voor 6% gewijzigd door Audione0 op 10-01-2014 10:36 ]
Mooi is het in ieder geval niet. Neem eens contact op met Panasonic home service hierover. Op basis van foto's beoordelen hoe erg de clouding precies is vind ik nogal lastig, omdat het er op de foto heel anders (erger) uit kan zien dan het in werkelijkheid is. En dit is natuurlijk al niet jouw foto dus wat dat betreft valt er helemaal weinig over te zeggen. Maak zelf eens een foto ervan en stuur die op naar Panasonic. Als je die clouding/bleed goed in beeld krijgt dan sturen ze vast een monteur.
[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 10-01-2014 10:43 ]
Waarom ik deze vraag stelde was meer omdat er in reviews gesproken word over minimale clouding.
Maar ik neem aan dat deze vorm van clouding in een donkere kamer met schemerlampjes aan niet minimaal te noemen is?
Wat ik er wel bij wil vermelden is dat bij een verlichte kamer het nagenoeg niet waarneembaar is, wat logisch is
Edit: alle instellingen zijn terug gezet naar fabrieksinstellingen en clouding is nagenoeg verdwenen.
Waarschijnlijk ben ik niet zon kalibreer guru
Maar ik neem aan dat deze vorm van clouding in een donkere kamer met schemerlampjes aan niet minimaal te noemen is?
Wat ik er wel bij wil vermelden is dat bij een verlichte kamer het nagenoeg niet waarneembaar is, wat logisch is
Edit: alle instellingen zijn terug gezet naar fabrieksinstellingen en clouding is nagenoeg verdwenen.
Waarschijnlijk ben ik niet zon kalibreer guru

[ Voor 20% gewijzigd door Audione0 op 10-01-2014 17:46 ]
@Audione0: Wat je ziet/zag is overigens meer backlight bleeding dan clouding. Had ik met mijn FT60 ook 'last' van. TV omruil maakte geen verschil, maar ik heb mij er bij neergelegd dat dat nou eenmaal bij dit model hoort. Eigenlijk zie je het alleen als het donker is bij bepaalde scenes. Tijdens het kijken van een film eigenlijk geen last van (gelukkig maar). Misschien de defaults weer eens terugzetten en kijken of dat net als bij jou helpt.
Algemene opmerking: deze week mijn cashback van de FT60 ontvangen van Panasonic - netjes binnen de 6 weken, alleen jammer dat je geen bevestiging krijgt dat je papieren ontvangen zijn... Nice, 47FT60 voor netto 749,- in huis.
Algemene vraag: ik wordt er niet wijs uit, maar is die Panasonic Touch Controller wel te gebruiken op een FT60? Hij zit er niet bij, maar ik was benieuwd of het toestel er wel gewoon geschikt voor is. In sommige webshops wordt hij expliciet genoemd bij de FT60, maar bij Panasonic kan ik er niets over terugvinden...
edit: na wat zoekwerk begrepen dat de FT60 er inderdaad niet mee overweg kan...
Algemene opmerking: deze week mijn cashback van de FT60 ontvangen van Panasonic - netjes binnen de 6 weken, alleen jammer dat je geen bevestiging krijgt dat je papieren ontvangen zijn... Nice, 47FT60 voor netto 749,- in huis.
Algemene vraag: ik wordt er niet wijs uit, maar is die Panasonic Touch Controller wel te gebruiken op een FT60? Hij zit er niet bij, maar ik was benieuwd of het toestel er wel gewoon geschikt voor is. In sommige webshops wordt hij expliciet genoemd bij de FT60, maar bij Panasonic kan ik er niets over terugvinden...
[ Voor 4% gewijzigd door coyote1980 op 13-01-2014 16:01 ]
Ik heb rondom een klein (5 mm.) zwart randje rondom het beeldscherm (50ET60). Het beeld vult dus niet volledig tot aan de rand/lijst van de tv. De lijst is zilverkleurig dus het valt extra op.
Wanneer het randje overal gelijk breed is heb ik er geen hinder van.
Is dit normaal en heeft iemand dit ook?
Maar bij veel uitzendingen (vooral programmas vanuit een studio met veel wisselende cameraposties) zijn de aan de verticale randen links en rechts veel dikkere zwarte randen te zien tot ca. 1 soms 2 cm. zowel alleen links of alleen rechts of beide zijden. Dit gaat best wel irriteren na een tijdje. Ik gebruik niet de 16:9 beeldscan.
Komt iemand dit bekend voor en zou een monteur dit kunnen bijstellen?
Maar bij veel uitzendingen (vooral programmas vanuit een studio met veel wisselende cameraposties) zijn de aan de verticale randen links en rechts veel dikkere zwarte randen te zien tot ca. 1 soms 2 cm. zowel alleen links of alleen rechts of beide zijden. Dit gaat best wel irriteren na een tijdje. Ik gebruik niet de 16:9 beeldscan.
Overscan (beeldscan) aanzetten. Dit is normaal en niet anders op te lossen. Die grote dikke randen zitten gewoon in de uitzending.Drifter7 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:33:
Ik heb rondom een klein (5 mm.) zwart randje rondom het beeldscherm (50ET60). Het beeld vult dus niet volledig tot aan de rand/lijst van de tv. De lijst is zilverkleurig dus het valt extra op.
Maar bij veel uitzendingen (vooral programmas vanuit een studio met veel wisselende cameraposties) zijn de aan de verticale randen links en rechts veel dikkere zwarte randen te zien tot 1 cm. zowel alleen links of alleen rechts of beide zijden. Dit gaat best wel irriteren na een tijdje. Ik gebruik niet de 16:9 beeldscan.
http://www.engadget.com/2...an-and-why-all-tvs-do-it/
Een klein beetje egaal zwart is bij materiaal met pixel mapping iop de plasma's van panaosnic iig wel standaard.
Er is niets met je TV aan de hand.
[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 16-01-2014 13:40 ]
@Adlermann
Bedankt voor de info
Bij het gebruiken van de beeldscan dacht ik dat de beeldkwaliteit achteruit zou gaan. In alle gevonden callibreer en/of instellings topics voor de ET60 wordt deze functie immers nooit ingeschakeld.
i.i.g. fijn te weten dat er blijkbaar niets mis is met de tv!
Bedankt voor de info
Bij het gebruiken van de beeldscan dacht ik dat de beeldkwaliteit achteruit zou gaan. In alle gevonden callibreer en/of instellings topics voor de ET60 wordt deze functie immers nooit ingeschakeld.
Beeldscan aan bij TV kijken, beeldscan uit bij bluray etc.Drifter7 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:05:
@Adlermann
Bedankt voor de info
Ook bij tv kijken met HD(ned1/2/3hd enz.) source moet beeldscan uit.Adlermann schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:21:
[...]
Beeldscan aan bij TV kijken, beeldscan uit bij bluray etc.
Ook bij HD zit er nog weleens troep in beeld.devil-strike schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:02:
[...]
Ook bij tv kijken met HD(ned1/2/3hd enz.) source moet beeldscan uit.
Ja bij blurays ook, maar bij HD source is gewoon uit de regel.Adlermann schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:02:
[...]
Ook bij HD zit er nog weleens troep in beeld.
Kan maar zo, ik vind dat teveel erk (aan/ uit etc). Bij bluray heb ik er echt nooit last van. Maar bij Ziggo toch regelmatig dat ik bij een HD z ender een lijntje boven in beeld heb. En eigelijk best vaak. Dus ook daarbij UIT.devil-strike schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:04:
[...]
Ja bij blurays ook, maar bij HD source is gewoon uit de regel.
Ieder zijn ding natuurlijkAdlermann schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:06:
[...]
Kan maar zo, ik vind dat teveel erk (aan/ uit etc). Bij bluray heb ik er echt nooit last van. Maar bij Ziggo toch regelmatig dat ik bij een HD z ender een lijntje boven in beeld heb. En eigelijk best vaak. Dus ook daarbij UIT.
Ja precies. Het is gewoon een onding dat overscan hoor (ben het met je eens). Maar het komt nog te vaak voor dat het beeld troep bevatdevil-strike schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:07:
[...]
Ieder zijn ding natuurlijkheb hem hier uitstaan voor HD source en aan voor sd.
Ja dat wel, zie dit wel eens bij rtl boulevar dwdd, zelfs het hd kanaal met overscan aan dikke balkjes links en rechts en wat je dan ook steeds ziet verspringen bij elke andere camera stand.Adlermann schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:11:
[...]
Ja precies. Het is gewoon een onding dat overscan hoor (ben het met je eens). Maar het komt nog te vaak voor dat het beeld troep bevat
[ Voor 8% gewijzigd door devil-strike op 16-01-2014 16:18 ]
Gedeelde smart is halve smart(tv)devil-strike schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:17:
[...]
Ja dat wel, zie dit wel eens bij rtl boulevar dwdd, zelfs het hd kanaal met overscan aan dikke balkjes links en rechts en wat je dan ook steeds ziet verspringen bij elke andere camera stand.

Mij valt het dus niet als enige op, komt ook door de zilverkleur lijst van de tv dat het "euvel" duidelijker maakt. Bij een zwarte lijst om de tv zal het niet zo snel opvallen.
Zou b.v. een Samsung of Sony hier ook last van hebben?
De overscan hebben alle tv's last van. Echter die paar mm standaard weet ik niet. Bij de plasmatv's wordt die ruimte gebruikt voor de pixel shifter. Maar bij de LED. Geen idee waarom dat zo is.Drifter7 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:54:
[...]
Gedeelde smart is halve smart(tv)![]()
Mij valt het dus niet als enige op, komt ook door de zilverkleur lijst van de tv dat het "euvel" duidelijker maakt. Bij een zwarte lijst om de tv zal het niet zo snel opvallen.
Sommige toestellen overscannen per default, oa samsung
Als de camera/regie mensen ook eens weten hoe ze een camera instellen zou dat ook een hoop schelen.Drifter7 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 17:54:
[...]
Gedeelde smart is halve smart(tv)![]()
@Bever!, Zeg maar gerust alle tv's, ben er nog geen 1 tegengekomen waarbij overscan uitstaat.
[ Voor 8% gewijzigd door devil-strike op 17-01-2014 10:48 ]
Probleem bij veel samsung tv's is dat overscan gewoon default vast aan staan op sommige sources. En ook niet of nauwelijks uit te zetten is. Bij panasonic tv's gaat datw el een stuk makkelijkerdevil-strike schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:47:
[...]
Als de camera/regie mensen ook eens weten hoe ze een camera instellen zou dat ook een hoop schelen.
@Bever!, Zeg maar gerust alle tv's, ben er nog geen 1 tegengekomen waarbij overscan uitstaat.
Merk ik idd op me oude samsung c530, als source lager is dan hd standaard dan vervalt overscan optie, bij panasonic kan je op alle sourcen idd overscan aan/uitzetten.Adlermann schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:05:
[...]
Probleem bij veel samsung tv's is dat overscan gewoon default vast aan staan op sommige sources. En ook niet of nauwelijks uit te zetten is. Bij panasonic tv's gaat datw el een stuk makkelijker
Verwijderd
heb sinds een paar dagen de panasonic TX-L47ET60 , geweldige tv.
Superbeeld met de Hd zenders van upc.
Smart menu werkt snel.
Kheb vandaag me ps3 en xbox erop aangesloten.
Iemand ervaringen ermee ? en hoe vonden jullie het?
K heb nog niet de game modus geprobeerd,daar kwam ik pas later achter.
Superbeeld met de Hd zenders van upc.
Smart menu werkt snel.
Kheb vandaag me ps3 en xbox erop aangesloten.
Iemand ervaringen ermee ? en hoe vonden jullie het?
K heb nog niet de game modus geprobeerd,daar kwam ik pas later achter.