"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit
Als je duits kan lezen, kan je hier wat ervaring uithalen.Doughty schreef op woensdag 14 november 2012 @ 20:40:
Zijn er toevallig mensen die inmiddels ook een ET5 hebben aangeschaft of er inmiddels meer ervaring mee hebben?
Ik vind het wel een interessant toestel en zou er graag meer over te weten komen.
Der TX-L**ETW5 Thread
http://www.hifi-forum.de/...&forum_id=153&thread=1821
Der ET5 ist baugleich mit dem ETW5 hat aber keinen integrierten SAT-Tuner
[ Voor 23% gewijzigd door brommer1 op 08-12-2012 17:11 ]
Excuses voor de late reactie. Heb inmiddels de oplossing gevonden voor het aansluiten van de externe hardeschijf.Harem.nl schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:58:
[...]
De MKV bestanden zijn ca 8 a 10 GB groot. De externe hardeschijf is een Freecom Mobile Drive XXS 3.0 500GB... De film doet het perfect alleen als ik dus de ondertitels omzet dan kan ik ze niet meer selecteren vandaar dat ik denk dat de tv het niet ondersteund..
Is het mogelijk om de ondertitels in te bakken dan in 3D? Dit moet namelijk wel SBS gebeuren anders werkt het volgens mij nog niet..
Het apparaat moet worden aangesloten op de onderste van de drie USB poorten. De film hapert dan niet.
De middelste USB poort schijnt alleen bedoeld te zijn voor een USB stick. Het eerste poortje weet ik niet. Weet wel dat voor het afspelen van films vanaf een hardeschijf dit bij mij alleen kan via het onderste poort.
Ik had mijn TV (Panasonic TXL37E5E) via een LAN verbinding verbonden naar mijn computer (via een router). Nu moest de computer voorzien worden van een schone windhoos. Eerst had ik Win7 x32 en heb nu de x64 er op staan.
Sindsdien kan de tv de computer niet meer zien via DiVX Player. Keurig de tv ge de-registreerd en de apparaten geregistreerd e.d. zoals het hoort (ben niet bepaald een leek) maar blijft weigeren.
Heb ook al met een nieuw account geprobeerd maar blijft botweg weigeren. Heb statische IP's geprobeerd, werkgroepen veranderen, Half Duplex, en Full Duplex e.d. op 10, 100 en 1000mbit en ga zo maar door, maar NIKS maakt het verschil.
Iemand die mij het verlossende antwoord geven kan? Alternative programma's vind ik eigenlijk niks want die zenden vaak in heel beroerde SD kwaliteit uit.
Wil even mededelen dat de ex hd alleen goed werkt op de bovenste usb poort... van mijn TV L37ET5Radical1980 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:40:
[...]
Excuses voor de late reactie. Heb inmiddels de oplossing gevonden voor het aansluiten van de externe hardeschijf.
Het apparaat moet worden aangesloten op de onderste van de drie USB poorten. De film hapert dan niet.
De middelste USB poort schijnt alleen bedoeld te zijn voor een USB stick. Het eerste poortje weet ik niet. Weet wel dat voor het afspelen van films vanaf een hardeschijf dit bij mij alleen kan via het onderste poort.
Heb nog een vraag:
Kom niet verder met facebook.
Moet ws met PC matchen. maar de code intoetsen is niet genoeg want er moet nog een pincode ingegeven worden.
Wat en welke pincode ???
Snap ik dus niet.

Verwijderd
Geen probleem, ticket geopend, vriendelijke reparatie-man over de vloer: zitten 2 printen in (voeding en "digitaal"); beiden vervangen.
Reparatie-man 5 minuten vertrokken, terug zelfde probleem.
Uiteindelijk gaat men het toestel vervangen; maar dan vraag ik me af als "gezonde tweaker"; wat zou dit nu kunnen zijn: uiteindelijk zit in dit ding niets in behalve een panel, voeding en printje met I/O en wat IC's. En beide printen zijn vervangen.
Software?
Iemand een tip?
Klinkt als een software probleempje, maar dat zou eigenlijk niet moeten kunnen. Misschien de aansluitingen naar het paneel, mijn lcd monitor had hier een soort van kortsluiting ( weet eigenlijk ook niet hoe dat kan, maar ja).Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:46:
Probleem met mijn tx32l5em5e. Toestel is paar weken oud en at random valt ie uit. Beeld + geluid weg, power led knippert rood (constant, dus geen reeks van x-keer), toestel reageert helemaal niet meer. Backlight is duidelijk uit.
Geen probleem, ticket geopend, vriendelijke reparatie-man over de vloer: zitten 2 printen in (voeding en "digitaal"); beiden vervangen.
Reparatie-man 5 minuten vertrokken, terug zelfde probleem.
Uiteindelijk gaat men het toestel vervangen; maar dan vraag ik me af als "gezonde tweaker"; wat zou dit nu kunnen zijn: uiteindelijk zit in dit ding niets in behalve een panel, voeding en printje met I/O en wat IC's. En beide printen zijn vervangen.
Software?
Ziet hij de MKV's helemaal niet? Bij mij (42ET5) ziet hij ze wel, maar afspelen kan hij niet. Ik gebruik daarom mijn PC om ze te transcoden, dan werkt het prima (ik gebruik PS3Mediaserver, die had ik er al opstaan om naar mijn PS3 te streamen en werkt ook prima met de TV)MartijnvdSluis schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:36:
Ik heb een 32ET5E en wil via de media server .mkv bestanden afspelen. Deze staan op mn laptop. Helaas zijn specifiek deze bestanden niet zichtbaar. Bv .mp4 ziet ie wel en spelen ook af.
Iemand een tip?
Een aantal andere bestanden, .mp4 en .avi worden wel weergegeven.
Heb helaas geen oplossing voor jouw situatie maar ik wil graag reageren op jouw reactie over de HD en de USB poort.belcour schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:50:
[...]
Wil even mededelen dat de ex hd alleen goed werkt op de bovenste usb poort... van mijn TV L37ET5
Heb nog een vraag:
Kom niet verder met facebook.
Moet ws met PC matchen. maar de code intoetsen is niet genoeg want er moet nog een pincode ingegeven worden.
Wat en welke pincode ???
Snap ik dus niet.
In eerder bericht heb ik aangegeven dat ik films kan kijken via de onderste USB poort. Ineens lukte dit niet meer en ik kreeg een "Overbelastingsfout".
Kan nu wel via de bovenste poort films kijken maar dan heb ik last van haperingen. Ik begrijp dat jij geen leest hebt van haperingen? Kun jij helemaal niets afspelen via de onderste USB poort of krijg je ook een foutmelding?
Plex geinstalleerd en dat werkt opzich goed.
Jammer genoeg geeft ie de ingebakken subs van een .mkv niet weer.
Heb de laatste rofile van panasonic van het forum gehaald maar helaas geen succes.
Iemand een idee?
Verwijderd
Kan je een tv gewoon op standby laten staan ipv uit te doen met de knop op tv zelf?
Ik heb mijn TX-L32E5E zowel optisch als via HDMI aangesloten op mijn Marantz SR7002. Beeld en geluid zijn via andere bronnen (PS3, mediaspeler) prima en werkt allemaal goed. ARC ondersteunt mijn receiver niet.
Echter merk ik dat als ik tv wil kijken, met daarbij het geluid via de receiver, ik bij elke volume wisseling op de receiver automatisch overschakel van "TV" naar "AV1", wat ik dus niet wil.
Met andere woorden: De TV staat gewoon op "TV", er zit een CI kaart in dus ik heb geen losse decoder, maar bij het veranderen van het volume op de receiver schakelt de tv automatisch over naar het "AV1" kanaal, waar de HDMI kabel is aangesloten.
Dat werkt prima als je je PS3 of Mediaspeler aanzet (gemak dient de mens) maar is hinderlijk als je het geluid over de receiver wilt laten gaan via de optische uitgang.
Kan ik dit automatisch switchen uitschakelen? Heb meerdere keren lopen spelen met de instellingen, maar zelfs als alle link instellingen uit staan blijft de tv switchen.
K to the KillaZ
De WT 50 hadden ze niet staan helaas , had graag willen vergelijken , zal me nog s verdiepen in de 2013 modellen maar denk dat ik anders voor de DT ga , VT kan toch bijna niet veel beter zijn ;-)
Edit : ik lees net dat de DT geen bleutooth zou hebben en de WT wel , lijkt me niet te kloppen ? werkt de DT met infrarood brillen dan soms ?
[ Voor 10% gewijzigd door kingfriko op 14-03-2013 20:17 ]
kingfriko
Wij hebben nu 3 weken de 42DT50, we waren ook gelijk verkocht. Ook vanwege de mooie voet. Bluetooth zit er in voor de 3d brillen. Een evt. toetsen bord via usb dacht ik aan te sluiten. Je kan ook even de gebruiksaanwijzing downloaden van de Panasonic site.kingfriko schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:42:
ik dacht eerst te wachten op de panasonic VT60 \9plasma dus) maar vandaag de 55DT50 in het echt gezien en was eigenlijk gelijk verkocht , had mezelf tot nu toe alleen verdiept in plasma (heb ik momenteel ook) en weet verder weinig tot niets van LED maar weet wel dat een htpc erop aansluit en een PS3 en dus met een LED niet bang hoef te zijn voor inbranden / retentie bij eventueel lang stilstaande beelden .
De WT 50 hadden ze niet staan helaas , had graag willen vergelijken , zal me nog s verdiepen in de 2013 modellen maar denk dat ik anders voor de DT ga , VT kan toch bijna niet veel beter zijn ;-)
Edit : ik lees net dat de DT geen bleutooth zou hebben en de WT wel , lijkt me niet te kloppen ? werkt de DT met infrarood brillen dan soms ?
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
kingfriko
Dit afgezien van het actieve/passieve 3D verhaal.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
De Ziggo CI+ module (Smit) geeft een foutmelding: "Your host is not fully CI+ compliant."
Uiteraard meteen met Ziggo gebeld, en zoals verwacht geven zij aan: dit type kennen we helemaal niet en is dus niet door ons gecertificeerd, en werkt daarom dus ook niet.
Hopelijk komt deze certificering er snel, want ik voel er nog weinig voor om een losse kabel decoder aan te schaffen
Even op exit drukken en daarna eb je er dagen geen last van.
kingfriko
Helaas blijkt het niet zo makkelijkdevil-strike schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:41:
Dat heb ik ook zo nu en dan met smartdtv ci+ module van upc, beeld zie je op de achtergrond wel gewoon, maar dan incl. melding dat ci+ niet compatible is met tv.
Even op exit drukken en daarna eb je er dagen geen last van.
Wil hem graag in actie zien ...
kingfriko
ik ben van plan om de 42 inch versie te nemen maar hoe is t gesteld met jou tv als t over backlight bleeding / clouding gaat?Juggels schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 08:41:
Gisteren heb ik mijn bestelde 47ET60 binnen gekregen. Heb nog geen uitgebreide installatie / kijktest kunnen doen, maar de eerste indruk is erg positief! Helaas liep ik wel al snel tegen het eerste probleem aan:
De Ziggo CI+ module (Smit) geeft een foutmelding: "Your host is not fully CI+ compliant."
Uiteraard meteen met Ziggo gebeld, en zoals verwacht geven zij aan: dit type kennen we helemaal niet en is dus niet door ons gecertificeerd, en werkt daarom dus ook niet.
Hopelijk komt deze certificering er snel, want ik voel er nog weinig voor om een losse kabel decoder aan te schaffen
heb je al clouding of backlight bleeding gezien?Montana schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:08:
[...]
Wij hebben nu 3 weken de 42DT50, we waren ook gelijk verkocht. Ook vanwege de mooie voet. Bluetooth zit er in voor de 3d brillen. Een evt. toetsen bord via usb dacht ik aan te sluiten. Je kan ook even de gebruiksaanwijzing downloaden van de Panasonic site.
Ik heb een héél klein beetje backlight bleed rechts onderin, maar vergeleken met mijn vorige tv is dat echt te verwaarlozen.joey82 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:20:
[...]
heb je al clouding of backlight bleeding gezien?
Het valt mij ook op dat er weinig te vinden is over de nieuwe modellen. Ik heb enkel de volgende ET60 reviews gevonden:kingfriko schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:21:
waar blijven die gebruikerservaringen van de 60 - serie bezitters ;-) ik hoop dat de DT60 snel verkrijgbaar zal zijn , moet deze maand komen dacht ik ?
Wil hem graag in actie zien ...
- AVForums - Panasonic TX-L55ET60B 3D LED Television Review
- HDTVTest - Panasonic TX-L47ET60B 3D LED TV Review
Ik heb mijn ET60 nu een week, dus ik zit nog een beetje in de honeymoon fase
Neejoey82 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:20:
[...]
heb je al clouding of backlight bleeding gezien?
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Ik snap het nut van een dubbele tuner nog niet echt. Ik heb interactieve tv en kan al meerdere programma's opnemen. Dan heb je toch geen dubbele tuner nodig?
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Nope, blind gekocht, ben wel bekend met de DT50 en de reviews met andere modellen van de 60 serie.evleerdam schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:16:
Klinkt goed. Heb je hem al in de winkel gezien? Zo ja, waar?
Besteld bij Correct (hun enige/laatste exemplaar).
Als je via een set top box digitale of interactieve TV hebt heeft het geen nut. Maar ik wil juist van de set top box af en zonder externe doosjes via DVB-C kunnen kijken. De dubbele tuner stelt je in staat om 1 programma te kijken en 1 op te nemen, en je kunt zelfs op je ipad het beeld van 1 tuner streamen terwijl de TV naar een andere kijkt, dat soort dingen. Volgens mij heel erg handig. Daarnaast zit er ook een snelle processor in de DT, ik heb nu een LG en die is erg traag qua smart TV functies. Ik laat hier wel weten hoe het bevalt!Ik snap het nut van een dubbele tuner nog niet echt. Ik heb interactieve tv en kan al meerdere programma's opnemen. Dan heb je toch geen dubbele tuner nodig?
Morgen zal deze geleverd worden.
Nog tips i.v.m. instellingen ?

[ Voor 91% gewijzigd door bsmpower op 02-04-2013 08:41 ]
Verwijderd
Ik ben sinds zaterdag de trotse eigenaar van een Panasonic TX-L50ET60. Ik ben zeer tevreden over deze LED TV. Vooral de beeldkwaliteit is geweldig en ook de mediaserver werkt uitstekend (met gebruik van Mezzmo). Nu heb ik 1 probleem en hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.
Ik verbind mijn PC met de TV met een HDMI kabel (5m), maar aangezien mijn GPU geen HDMI uitgang heeft gebruik ik een DVI > HDMI dingeske. Dit werkt goed behalve wanneer ik een flash filmpje van het internet in full screen op m'n TV wil zien (bijvoorbeeld Twitch.tv). Dan verschijnt er een soort distortion lijn die bovenaan het scherm begint en zo van boven naar onder beweegt.. Zeer lastig dus! Wanneer ik het niet in full screen mode afspeel verschijnt deze lijn enkel bovenaan het scherm en stopt na een 5cm te zijn gezakt.
Heeft er iemand enig idee wat hiervaan de oorzaak zou kunnen zijn en wat ik kan proberen om dit op te lossen?
Alvast bedankt
Edit:
Om misschien nog wat verder mijn gebruikersevaring neer te pennen:
De setup is zeer eenvoudig en duidelijk. Internet werkt zeer vlot (draadloos en met kabel). Door de menu's gaan werkt ontzettend vlot en voelt heel goed aan, wat bij vele TV's niet het geval is en menulag is nu echt iets waar ik niet tegen kan
Nog een pluspunt vind ik het feit dat je headset en tv geluid op 2 volledig verschillende kanalen worden gegeven. Hierdoor kan je de volumes afzonderlijk regelen en dus ook tegelijk kan horen zonder dat een ingeplugde headset het TV sound mute.
Over de features en apps heb ik niets dan lof! De youtube app werkt GEWELDIG en ook de andere zijn van dezelfde kwaliteit in de mate dat ik ze reeds getest heb.
Ik heb nog wel 1 minpuntje op te merken over de internet browser: het gebrek aan flash player compatibiliteit. Dit is eigenlijk toch echt een must voor elke browser in 2013 en Panasonic ondersteund deze niet. Dit vind ik toch wel een flater! (vandaar ook mijn bovenstaand probleem uiteraard..)
Het design: dit is uiteraard zeer subjectief, maar ik vind het de max.
Conclusie: Een zeer goede TV die ik iedereen kan aanraden. Zeker de mediaserver feature en beeldkwaliteit maken deze TV tot wat hij is! Moest ik een score geven is dit 8,5/10
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2013 11:46 ]
- Fraai design dat het beeld optimaal tot z'n recht laat komen, al had het nu glimmende randje van mij mat gemogen. Hij staat nu nog op de voet, gaat over tijdje opgehangen worden aan de muur
- Out of the box beeldkwaliteit is redelijk, ga nog wel tweaken/calibreren om te kijken of zwart beter kan etc, al hangt hij op een lichte plek thuis dus echt ideaal zal het nooit worden.
- UI, home screen concept en Smart TV stuk zit goed in elkaar. Werkt snel en redelijk intuitief. Wel karig qua apps: geen uitzending gemist (NPO, RTL, SBS) bijvoorbeeld. Beperkte browser.
- Bovengemiddelde afstandsbediening, en de extra touchpad controller werkt OK, maar minder goed dan de magic remote van LG die ik eerder gebruikte
- De remote app (iOS) werkt nogal onduidelijk en ziet er niet uit, doet de TV geen recht. Swipe & share is mij bijvoorbeeld nog niet gelukt. Geen vervanger voor Airplay in ieder geval, ook gezien de beperte hoeveelheid apps zal ik uitzending gemist bijv voorlopig via iPad -> Apple TV -> TV doen
- Hij kon prima mijn WHS2011 server vinden en goed overweg met de diverse testvideo's en coderingen die ik uitprobeerde. Wel zien de 1080p opnames met een Canon 5D Mk II er korrelig en verkleind uit (ca 75% van het scherm gevuld). Misschien een te hoge bitrate, 1080p van een iPhone speelt hij wel goed af.
- Omdat ik een Sonos soundbar gebruik heb ik de interne speakers niet nodig. Ik moest helemaal een verborgen 'hotel modus' in (volume omlaag op TV ingedrukt houden, 3x AV knop op AB) om te zorgen dat TV geluid uitstaat en niet meer reageert op volumeregeling via de afstandsbediening. Lijkt me een issue voor iedereen die optisch audio wil aftappen van de TV om de interne speaker niet te gebruiken, zou gewoon instelbaar moeten zijn in audio menu.
Wel apart dat mijn WT50 wel gewoon flashchat ondersteund (waar een ipad dit niet doet)Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:10:
....
het gebrek aan flash player compatibiliteit. Dit is eigenlijk toch echt een must voor elke browser in 2013 en Panasonic ondersteund deze niet. Dit vind ik toch wel een flater! (vandaar ook mijn bovenstaand probleem uiteraard..)...
Welke site gaat het om dan kan ik eens testen.
Maar flash en 2013.....
Heb weinig ervaring met Panasonic, maar de verkoper was laaiend enthousiast.
Uit de winkel gekomen met een printout van een TX-L42ET50E aan 899 (Belgische prijzen jammer genoeg)
Nu zie ik op hun site een TX-L42ET60E aan 849 staan. Verschillen lijken me niet zo groot. Een 600Hz paneel voor de ET60 ipv 800Hz voor de ET50 (wat volgens mij maar marketing gezever is). Verder is de ET60 toch wat smaller/lichter en verbruikt wat minder. Waarom zou de ''oude'' serie dan 50 euro duurder zijn?
Mis ik iets?
Verwijderd
Het gaat over twitch tv (www.twitch.tv).MikeT80 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:32:
[...]
Wel apart dat mijn WT50 wel gewoon flashchat ondersteund (waar een ipad dit niet doet)
Welke site gaat het om dan kan ik eens testen.
Maar flash en 2013.....
Bedankt, dat je eens wilt checken!
doet het gewoon op mijn WT50.....Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:03:
[...]
Het gaat over twitch tv (www.twitch.tv).
Bedankt, dat je eens wilt checken!
Zie gewoon het 1ste filmpje...
Weet niet hoever jij kijkt of komt
Verwijderd
Mijn vraag is: Wie is verantwoordelijk voor het certificeren van de TV? Panasonic of Ziggo?
Waar kan ik de juiste instelgegevens vinden?(kalibratie).
Alvast dank voor het antwoord.
Verwijderd
Maar zodra dit geregeld is komt er een firmware update en zal de tv gewoon werken met Ziggo en UPC
Eigenlijk wil ik een LEd zonder franje, als je echt laag in prijs wil doen kan ik voor onder de 350 klaar zijn. Maar toch, Panasonic, kost meer normaal gesproken dan een uitverkoop-Samsung of een Toshiba of een LG. Is dit het verschil ook waard..? Waarin blijkt dat dan? Vriend van me heeft een plasma uit 2010 , een 42 inch Pana pz80, lomp maar prachtig ding.
Oja, nog 1 ding, die ik op het oog heb, heeft CI, ik zie nergens in de manual CI+ staan, maar dit zal toch wel de + versie zijn? Tweakers PW zegt van niet, Kieskeurig zegt van wel, tja zou wel moeten, wil em met CI+ van Upc gebruiken. edit: caiwai meldt dat die + heeft geloof ik >> http://www.caiway.nl/site...atuur/cipluscam/panasonic
[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 12-04-2013 17:15 ]
De handleiding zegt dit er over:
Maar er komt bij mij nergens een moment waar ik Bekendmaken of Verbergen kan instellen...U kunt ongewenste kanalen verbergen. De verborgen kanalen worden niet weergegeven behalve via deze functie.
1. Selecteer Zenderlijst met <UP> / <DOWN>  en druk op OK om te openen
2. Selecteer het kanaal met <UP> / <DOWN>
3. Druk op OK om Bekendmaken / Verbergen in te stellen (overslaan)
Edit: even bij analoge TV gekeken en daar is de optie 'zenderlijst' WEL beschikbaar. Lijkt dus een beperking van DVB-C te zijn, misschien door invloed van de kabelaars, zucht. Ga nu even DVB-S proberen, kijken hoe het daar zit.
[ Voor 14% gewijzigd door jeroen11 op 13-04-2013 18:48 . Reden: nieuwe info ]
Kabelaars blokkeren die optie. Gewoon een favorietenlijstje aanmaken, kost 1x tijd maar dan staat ie ook goed. Normale zenderlijst zie ik niet meer, tv start op met favo 1 en blijft er gewoon opstaan.jeroen11 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:35:
Weet trouwens iemand hoe je zenders van de interne tuners overslaat? Een favorietenlijst is me wel gelukt, maar eigenlijk wil ik alle gecodeerde/niet relevante zenders (via DVB-C van UPC) graag uit de hoofdlijst verwijderen.
De handleiding zegt dit er over:
[...]
Maar er komt bij mij nergens een moment waar ik Bekendmaken of Verbergen kan instellen...
Edit: even bij analoge TV gekeken en daar is de optie 'zenderlijst' WEL beschikbaar. Lijkt dus een beperking van DVB-C te zijn, misschien door invloed van de kabelaars, zucht. Ga nu even DVB-S proberen, kijken hoe het daar zit.
Daar was ik al bang voor.Bever! schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 19:35:
[...]
Kabelaars blokkeren die optie. Gewoon een favorietenlijstje aanmaken, kost 1x tijd maar dan staat ie ook goed. Normale zenderlijst zie ik niet meer, tv start op met favo 1 en blijft er gewoon opstaan.
In sommige situaties valt de TV wel terug op de hoofdlijst, dus als het kan zou ik de gescramblede/overbodige kanalen daaruit ook verwijderen/overslaan.
Verder is het jammer dat je niet een favorietenlijst kan maken met een mix van verschillende bronnen (dus bijv Nederlandse zenders via DVB-C en Britse FTA via DVB-S). Je moet nu via het Home menu eerst overschakelen naar ander tunertype.
Ik ben nog steeds opzoek naar een tv, nou is mijn oog gevallen op twee toestellen van Panasonic, de TXL42ET60E en de TXL42DT50
ik ben niet van plan veel smarttv te gebruiken en ben niet geintereseerd in 3D. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar volgens mij is het panel hetzelfde, maar de proc en de software anders?
Zouden jullie dan ook voor de et60e gaan? Het scheelt 150 euro.
(aangezien ze naar passief 3D zijn overgestapt)
[ Voor 27% gewijzigd door kingfriko op 21-04-2013 19:40 ]
kingfriko
Hier vind je een review van de TX-L47ET60: http://www.homecinemamaga...7et60e-et60-serie-led-tv/
"Wat betreft de 3D weergave is er één belangrijk punt dat even genoemd moet worden en dat is het feit dat Panasonic dit jaar voor het eerste alleen voor passief 3D kiest bij de LCD modellen. Vorig jaar werden de topmodellen nog voorzien van actieve 3D weergave maar dat is dit jaar alleen weggelegd voor de plasma modellen. Over de verschillen tussen actief en passief 3D hebben we al meerdere malen geschreven dus we houden het in deze review even op de prestaties van de passieve 3D weergave van de ET60. De TV’s uit de serie worden overigens met twee passieve 3D brillen geleverd.
Bij nagenoeg alle passieve 3D TV’s die we tot op heden besproken hebben kwamen we uit op dezelfde conclusie over de resolutie. Een nadeel van passief 3D is namelijk dat de resolutie verminderd wordt om het 3D beeld voor te schotelen. De oneven beeldlijnen worden voor het ene oog gebruikt, de even beeldlijnen voor het andere oog. Deze beelden volgen elkaar op en dit resulteert in zwarte beeldlijnen die voor veel mensen zichtbaar zijn. ‘Veel mensen’ omdat het, zo blijkt uit de vele reacties die we het afgelopen jaar gehad hebben, blijkbaar niet iedereen opvalt. Ook de TX-L47ET60E is een passieve 3D TV en heeft hier dus last van, al moet ik zeggen dat het me minder opvalt dan bij de eerste generatie passieve 3D TV’s. Dit is eigenlijk het enige nadeel want voor de rest biedt de ET60 in 3D weergave en zeer comfortabele kijkervaring zonder vermoeide ogen na het lang staren naar 3D materiaal. Ook is er nagenoeg geen sprake van crosstalk, is de helderheid hoger dan bij actieve 3D TV’s en komen de 3D beelden door de scherpe weergave en de natuurlijke kleuren levendig over. Wel is ook in 3D modus sprake van dezelfde minpunten als bij de weergave van 2D materiaal; echt diepe zwartwaarden ontbreken. Daarbij lijken snelle bewegingen in 3D modus net wat vaker voor onscherpe weergave te zorgen. De 3D brillen zelf zitten door het lichte gewicht redelijk comfortabel maar de lenzen zijn wat aan de kleine kant."
"The 3D performance is as expected, with clean, almost always crosstalk-free images (we did spot a few during Hugo), but with (very) visible horizontal lines. There's a slight drop in brightness from donning the 3D specs, and fast-moving bright objects in mixed-brightness sequences do cause artefacts not unlike those seen in the IFC mode. It is, however, hassle-free and offers a lot of depth - its use over active shutter is a wise decision, we'd judge."
[ Voor 57% gewijzigd door mh1956 op 21-04-2013 19:57 ]
Verwijderd
Denk toch dat ik voor de 55DT50 kies , de DT60 vind ik nu nog te duur ...
[ Voor 126% gewijzigd door kingfriko op 22-04-2013 18:29 ]
kingfriko

kingfriko
die vind ik er trouwens niet mooier op geworden dit jaar ( het beeld )kingfriko schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:18:
Na lezen van die review toch weer over plasma aan het twijfelen
er zit een soort van grijs / blauwe gloed over
;;ontopic;;
ik denk ook dat t een DT word...allemaal net iets mooier dan de et:)
[ Voor 12% gewijzigd door joey82 op 22-04-2013 23:54 ]
Ik heb ze (42" DT50 en ET60) in de BCC naast elkaar zien staan en qua beeldkwaliteit kan je de verschillen niet waarnemen. (voor zover je dat in de winkel uberhaupt kan zien).
Zelf neig ik juist naar de ET60 ivm pasief 3D. Hopelijk is hij over paar maanden lager geprijst dan de DT50 van nu. Uiteindelijk moet dat ook wel, want de opvolger van DT50 is de DT60. ET serie is 2 stappen onder DT serie (F serie zit er nu ook tussen).
[ Voor 7% gewijzigd door ThunderStorm op 23-04-2013 11:04 ]
[ Voor 16% gewijzigd door mh1956 op 23-04-2013 19:52 ]
Alle Panasonic LED TV's uit 2013 hebben passief 3D, dus ook de DT- en WT-serie!ThunderStorm schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:02:
Zelf neig ik juist naar de ET60 ivm pasief 3D.
Weet ik, maar het ging om het verschil tussen de DT50 en ET60.mh1956 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:55:
[...]
Alle Panasonic LED TV's uit 2013 hebben passief 3D, dus ook de DT- en WT-serie!
kingfriko
Voor actieve 3D bij LED moet je dus bij de 2012-serie zijn. Ik denk dat de voordelen van passief 3D groter zijn dan de nadelen. Maar het hangt er wel vanaf wat je belangrijker vindt. Kijk je slechts sporadisch 3D of met weinig mensen dan zou ik voor een plasma met actieve 3D gaan, alleen al vanwege de betere beeldkwaliteit van plasma t.o.v. LED.
daar kan ik niet echt een goed antwoord op geven omdat iedereen een andere smaak heeft:)ThunderStorm schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:02:
Mooier in de zin van? Wat zie je voor verschillen in het beeld?
[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 25-04-2013 10:33 ]
dat dusCap schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:32:
Het kan wel dat de ene persoon iets opmerkt / ziet dat de ander niet ziet, maar dat is een ander verhaal. Het kan ook dat de een het beeld mooier vindt dan de ander op basis van andere criteria, dat is dus een kwestie van smaak.
En dat is het ook geworden : 55VT50 besteld ...kingfriko schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:18:
Na lezen van die review toch weer over plasma aan het twijfelen
kingfriko
Verwijderd
Ook zit het scherm wat speling (ook ongeveer 0,2 cm) aan de onderkant in het midden als je daar drukt, maar niet aan de bovenkant.
Is dit omdat ik een wat grote tv heb (47 inch)? Bij mijn kleinere breedbeeldmonitor is dit niet zo.
Het beeld is verder prima hoor, maar ik vraag het mij af. Het is trouwens een led 3d tv. Ik vermoed dat het is zodat het scherm niet knapt omdat het groot is. Of hoort het niet zo en moet ik even bellen met de winkel?
Ik heb bij mijn 40 inch lcd zitten kijken en als ik daar in de hoeken druk zit het wel vast, maar zie ik wel dat ik erop druk doordat je die indruk in het scherm ziet, dat is bij mijn led tv niet het geval, het lijkt dus een voorplaat te zijn?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2013 14:28 ]
[ Voor 3% gewijzigd door mh1956 op 02-05-2013 16:13 ]
Zoja zou iemand eens kunnen kijken of syfyhd/13thstreethd werkt, krijg namelijk voor geen mogelijkheid beeld op die 2 genoemde hd zenders. Rare is dat ik wel geluid hoor maar na 10sec krijg ik alsgoed nog een scherm met gecodeert kanaal, wat vreemd is aangezien de module wel het geluid kan ondoen van encryptie. Alle andere zenders werken ook zenders die op zelfde frequentie zitten.
Op chelloo.com melt 1 iemand ook die zelfde probleem heeft maar dan met een plasma 2012 model.
btw, zowel geluid als beeld zijn ecrypted haal ik module of kaart eruit stopt geluid ook, kaart al 4x een aktivatie gehad maar ook dat werkt niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 03-05-2013 20:32 ]
Verwijderd
Ik heb die opstelling bij ziggo en daar werkt dit wel allemaal zoals het hoort. Maarja, of je daar wat aan hebt...devil-strike schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:42:
Iemand die toevallig een upc heeft met ci+ en een 2012 model panasonic tv heeft?
Daar heb ik idd weinig aan, maar toch bedankt voor het meedenkenVerwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:23:
[...]
Ik heb die opstelling bij ziggo en daar werkt dit wel allemaal zoals het hoort. Maarja, of je daar wat aan hebt...
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Bottom Line
The Panasonic TC-LET60 series is a moderately priced LED HDTV line that delivers a high contrast ratio, inky blacks, and outstanding image detail. You also get a nice selection of Web apps, built-in Wi-Fi, and passive 3D with two sets of glasses.
[ Voor 61% gewijzigd door ThunderStorm op 24-05-2013 11:43 ]
CNET Asia: http://asia.cnet.com/prod...-42-inch-led-46728903.htm
"The Panasonic TH-L42ET60 is essentially a stripped-down version of the DT60 without some of the extras and advanced user interactivity. But retailing at just S$1,499, it is not only affordable, but also performs comparably with its pricier counterpart. If you're not interested in the latest voice search and face detection capabilities, the ET60 is likely to be a better deal than the DT60."
en een van LCD TV buying guide: http://reviews.lcdtvbuyin.../panasonic-tcl50et60.html
Overall Rating: 8.4/10
Dit is m’n eerste LED-tv dus heb weinig vergelijkingsmateriaal maar ik kan toch wel zeggen dat dit een prachtig apparaat is.
Natuurlijk is het kwestie van smaak maar ik vind ten eerste het ontwerp van deze tv al erg mooi. Mooie dunne randen en erg dun. Hij hang inmiddels aan de muur en dat ziet er erg strak uit
De beeldkwaliteit is ook goed. Heb deze tv naast een samsung F6400 gezien en ik vond het beeld van de Panny duidelijk beter (de Samsung had bijv. veel minder heldere kleuren).
Het vergt wel wat tijd en moeite om alles een beetje te finetunen en er achter te komen wat de verschillende opties zijn maar dan heb je wel wat.
De optie Intelligent frame creation bijvoorbeeld: Ik had met films/tv-shows behoorlijk veel last van moition-blur tijdens snel bewegende beelden. Dit werd dus veroorzaakt door Intelligent frame creation. Het zorgt er wel voor dat het beeld erg vloeiend beweegt maar de motion blur die daarbij ontstaat is echt storend...
Een minder puntje van deze tv is wel het geluid. Doordat deze tv zo dun is zijn de ingebouwde speakertjes ondermaats. Gewoon wat tv kijken gaat nog wel maar voor een film ga je toch echt externe speakers nodig hebben.
Al met al is dit een geweldig apparaat. Wel iets duurder dan een vergelijkbare Samsung of LG maar het is het waard.
Dit heeft mij gisteren over de streep getrokken om de 47ET60 aan te schaffen.
The Panasonic TX-L55WT65B is a very decent HDTV suitable for bright room usage, but doesn’t really offer much improvement in image quality over the more affordable Viera DT65 and ET60 series. In fact, our particular WT65 review sample exhibited more severe backlight uniformity issues than the aforementioned step-down models, though its larger screen size may be to blame here (55″ versus 42″ and 47″ for the DT and ET we tested respectively).
The TXL55WT65B’s suggested retail price of £2500 is too high for the picture quality it’s capable of delivering, even with 5-year warranty and a time-limited offer of free iPad 2 thrown in. Better value can be found in the ET60 and DT65 ranges, or, indeed, the Japanese brand’s superb lineup of plasma televisions.
[ Voor 72% gewijzigd door mh1956 op 06-06-2013 09:16 ]
Maar goed, als je in de praktijk geen last hebt van de wat mindere zwartwaarden dan is het ook prima.