Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
Aikon schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:17:
Maar dat is wel een hele andere (prijs)klasse tv? Met slechts 100Hz etc.

Maar goed, als je in de praktijk geen last hebt van de wat mindere zwartwaarden dan is het ook prima.
Je moet niet letten op die herzen altijd. Die zijn niet te vergelijken, omdat er vaak een andere interpolatietechniek wordt gebruikt.

100hz kan vaak prima gelijk zijn aan 150hz qua motion resultaten. Want daar heeft het effect op.

Als je echt een goede LCD wilt moet je op zoek naar een type die black frame insertion gebruikt, die emuleren dan eigenlijk een plasmatv om goede motion te halen :)
(simpel gezegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-08 11:56
Ik ben al enkele weken aan het rondneuzen, in eerste instantie gekeken naar de Philips 7008 series maar toch vanaf gestapt. Vervolgens zeer goede dingen gelezen over de plasma schermen van de Panasonic's. Maar na de keuze plasma/lcd, heb ik toch de keuze gemaakt voor lcd. Ik zag dat er dit jaar enkele nieuwe modellen zijn gekomen van Panasonic. Waaronder ik mijn oog heb laten vallen deze 2 schermen.

pricewatch: Panasonic Viera FT60 TX-L42FT60
pricewatch unsorted: PANASONIC LED TV TXL42DT60E

De DT is een stuk duurder dan de FT.
Als ik deze vergelijk op de website van Panasonic zelf: Zijn er maar vrij weinig verschillen.

http://www.panasonic.nl/s...p=TX-L42DT60&p=TX-L42FT60

Volgens een artikel op 3DTmagazine zijn de verschillen: "De FT60 modellen beschikken over veel van dezelfde features als de DT60 modellen maar moeten het doen met twee 3D brillen en een iets dikkere bezel rondom het display. Daarnaast beschikken deze modellen niet over de dubbele tuner."

Voor mij persoonlijk zijn deze extra functie's op een TV niet noodzakelijk, en kijk ik liever naar de FT welke een stuk goedkoper is..

Wat zijn jullie meningen over deze gedachte?

PS: Morgen is er een demonstratie bij enkele harense smid winkels, ikzelf heb een uitnodiging gekregen via de mail met een extra kortings coupon.

http://webshop.harensesmid.nl/demo/smart-tv

Edit: 42FT60 aangeschaft

[ Voor 0% gewijzigd door Thieudebeu op 27-06-2013 17:03 . Reden: Tv aangeschaft ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Sinds gisteren een nieuwe panasonic LED tv gekocht, de pricewatch: Panasonic Viera TX-L55DT50

Aangesloten op mijn PC om er film mee te kijken. Normaal kijk ik altijd film beneden. Mijn ouders hebben een Panasonic Plasma die nu iets van 3 jaar oud is.

Valt me alleen op met het film kijken dat op mijn tv beelden soms erg versnelt lijken of wat traag. Kan dat te maken hebben met dat mijn tv 400Hz is en de tv van mijn ouders 600Hz?

Voor de rest is het echt super mooi en scherp beeld. Alleen dat versnelde/trage beeld tijdens film kijken is best wel irritant, het kijkt zo raar. Of hoort dat niet zo? Neem aan van niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Grudgie schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:25:
Sinds gisteren een nieuwe panasonic LED tv gekocht, de pricewatch: Panasonic Viera TX-L55DT50

Aangesloten op mijn PC om er film mee te kijken. Normaal kijk ik altijd film beneden. Mijn ouders hebben een Panasonic Plasma die nu iets van 3 jaar oud is.

Valt me alleen op met het film kijken dat op mijn tv beelden soms erg versnelt lijken of wat traag. Kan dat te maken hebben met dat mijn tv 400Hz is en de tv van mijn ouders 600Hz?

Voor de rest is het echt super mooi en scherp beeld. Alleen dat versnelde/trage beeld tijdens film kijken is best wel irritant, het kijkt zo raar. Of hoort dat niet zo? Neem aan van niet :)
Ik gok dat je IFC op maximum hebt staan.

Je moet je ook niet verkijken op de hz-en. Dat is alleen marketingpraat. De 600hz van de plasma-tv is niet te vergelijken met de 400hz van een led.

http://www.hifivision.com...nasonic-plasma-600hz.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Adlermann schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:28:
[...]

Ik gok dat je IFC op maximum hebt staan.

Je moet je ook niet verkijken op de hz-en. Dat is alleen marketingpraat. De 600hz van de plasma-tv is niet te vergelijken met de 400hz van een led.

http://www.hifivision.com...nasonic-plasma-600hz.html
Ah oke. Dacht het al maar omdat ik ook niet alles weet erover vraag ik het toch liever na!
Dus bij mijn TV moet ik de IFC aanpassen, waar kan ik die dan het beste opzetten?

Uit, Minimum, Midden of Maximaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Grudgie schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:30:
[...]

Ah oke. Dacht het al maar omdat ik ook niet alles weet erover vraag ik het toch liever na!
Dus bij mijn TV moet ik de IFC aanpassen, waar kan ik die dan het beste opzetten?

Uit, Minimum, Midden of Maximaal?
IK heb hem zelf meestal uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ah Thanks man! :D

Dat was het probleem. Nu kijk ik weer lekker relaxed film! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een TX-L37-ET5E. Kijk via ongecodeerde DVB-c. Helemaal tevreden maar één vreemd probleem:
kanaal 29 (Ketnet) wordt niet gevonden. Alle andere kanalen (72 stuks) wel. Sluit ik een Samsung TV of Humax decoder aan: geen enkel probleem. Provider heeft al gekeken: niets mis met kwaliteit of sterkte signaal. Panasonic support komt niet verder dan terug naar fabrieksinstellingen of opsturen voor reparatie.
Heeft iemand nog een idee wat dit kan veroorzaken of liever nog oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf al opgelost: taal op Nederlands, land op Zweden gezet. Nu ook gewoon Ketnet.
Enige nadeel is dat de Viera apps nu voor Zweden aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-07-2024
Weet iemand het verschil tussen deze twee?

Panasonic TX-L39EM6E
Panasonic TX-L39E6E

EM is het duitse model en alleen in het zwart te verkrijgen maar verder? kan er maar weinig over vinden...

-edit-
heb het antwoord gevonden!

De TX-L39E6E heeft een extra HDMI aansluiting, ethernet aansluiting, DLNA, internet toepassingen tov de TX-L39EM6E.

[ Voor 28% gewijzigd door Quipp op 13-08-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Panasonic TX-L42DT60E, vandaag valt het mij op dit toestel achteraan enorm heet kan worden, enkel de zone rond de HDMI/USB/... ingangen.

Afbeeldingslocatie: http://www.my-solution.de/shop/bilder_zusatz/16617_4.jpg

Ik vraag me af of dit normaal is en of dit geen kwaad kan voor de (eventueel) aangesloten kabels en/of USB-sticks...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excellence1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-07 08:30
Ik heb via een veiling een 47et5e gekocht en overal kun je zien dat je 2d kan omzetten naar 3D. Maar hor doe ik dat? Ik heb heel het internet afgespeurd maar kan het nergens vinden. Kan iemand mij helpen?
Ik heb een normale HD bestand op USB gezet en die wil ik omzetten naar 3D.
Bedankt !!

Check mn uitverkoop: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/176261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excellence1 schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:02:
Ik heb via een veiling een 47et5e gekocht en overal kun je zien dat je 2d kan omzetten naar 3D. Maar hor doe ik dat?
3d knop op de afstandsbediening , dan 2d->3d kiezen.

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:59
Mijn vader heeft een TX-L37ET5 sinds enkele maanden. Voor beter geluid heeft hij onlangs de Pioneer BCS FS525 aangeschaft (2.1; http://www.pioneer.eu/nl/...66/42/BCS-FS525/page.html) .

De Pioneer is aangesloten via HDMI (op de Pioneer HDMI out en op de Panasonic HDMI 2 in, volgens beide handleidingen de manier om met ARC aan te sluiten). Op zich werkt het allemaal aardig, maar het vreemde is dat de HDMI apparaatbesturing niet consequent werkt. Via de afstandsbediening van de Panasonic tv kan het volume van de Pioneer worden aangestuurd, en wordt ook de Pioneer automatisch uitgeschakeld. Alleen het inschakelen gaat niet vanzelf. Daarnaast staat in de Viera link soms de geluidsweergave vanzelf weer op TV modus ipv Home Theatre. Na een paar uur proberen met opties in de menu's is het toch niet gelukt dit te verbeteren.

Ik weet dat het kan, bij mijn eigen Sony Bravia en Denon receiver wordt ook de Denon automatisch ingeschakeld bij aanzetten van de Bravia met de Sony afstandsbediening. Hebben jullie misschien tips?
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:41:
[...]

3d knop op de afstandsbediening , dan 2d->3d kiezen.
En je er vervolgens niet teveel (lees: niets) van voorstellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de 47ET60E gekocht.

Wat zijn de meest ideale setting voor beeld?
Kan iemand die hier posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:20
Ik twijfel tussen de 47FT60E o de 50ET60

Ik heb de verschillen opgezocht online, maar is het een wereld van verschil 600Hz of 1600Hz?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees deze reviews eens goed door en kijk ook goed naar de tabbladen met testresultaten:

FT60
ET60
ET60

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:57
@Sourmug Ben je al een beetje uit de instellingen?

Ik ga dit weekend deze TV kopen en ben eigenlijk heel benieuwd naar je eerste indruk.

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:03
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:25:
Zojuist de 47ET60E gekocht.

Wat zijn de meest ideale setting voor beeld?
Kan iemand die hier posten?
Ik heb (deels) deze settings overgenomen:
http://www.avforums.com/f...mended-best-settings.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:32
Weet iemand wat het verschil is tussen e-led en d-led?

Iets anders, ben zeer dichtbij kopen van tx-l39b6es, de zilveren jah. Heb hem nooit anders dan op de foto gezien, en vraag me af hoe mooi ik dat zilver vind in het echt. De e6 zilver heb ik wel gezien, dat is echt zilver en mooi, maar de b6 is minder echt zilver, maar plastic grijs lijkt hij mij niet van de foto, lijkt....

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 22-09-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
B6 serie is dikker maar heeft leds over hele acherkant van panel ipv hoeken.
Is beter voor het beeld, minder clouding ten koste van dikte.

Waarom ga je niet even langs een winkel die ze verkoopt? Beetje vreemd om het via een forum in text te vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, maar die zijn met een lampje te zoeken. Maar nu de 39e6e zilver vandaag zo in prijs is gezakt, ga ik daar maar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Ik heb sinds zaterdag een TX-L47ET60E en moet zeggen; wat een supermooi beeld! Ongeloofelijk wat een vooruitgang t.o.v. mijn vorige TV (Samsung, 5 jaar oud).

Het enige wat me opvalt is dat mijn digitale zenders soms weg vallen en ik alleen maar analoge zenders kan kijken :( Ik heb een CI+ module van Smit in de TV zitten met een nieuwe Ziggo smartcard.

Gisteren heb ik via het menu een nieuwe scan uitgevoerd op digitale zenders en toen was het weer goed. De TV is geupdate naar de laatste firmware versie (ook via het menu een firmware update uitgevoerd voor de TV).

Daarnaast heb ik tijdens het opstarten vaak dat de CI+ interface gedetecteerd wordt, dat hij er even naar moet zoeken.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
knny schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:41:
Ik twijfel tussen de 47FT60E o de 50ET60

Ik heb de verschillen opgezocht online, maar is het een wereld van verschil 600Hz of 1600Hz?
Hier zijn ze niet zo positief over de ET60

http://www.digitalversus....825/test.html#full-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
mede schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:40:
Ik heb sinds zaterdag een TX-L47ET60E en moet zeggen; wat een supermooi beeld! Ongeloofelijk wat een vooruitgang t.o.v. mijn vorige TV (Samsung, 5 jaar oud).

[...................................]

Daarnaast heb ik tijdens het opstarten vaak dat de CI+ interface gedetecteerd wordt, dat hij er even naar moet zoeken.

Meer mensen hier last van?
Hier een Tx-L39EM6E sinds vrijdag, ook dikke tevredenheid en vooruitgang tov van 4.5 jaar oude Toshiba.

Wat jij met CI+ hebt qua detectie ervaar ik ook, maar ik heb Upc, maar toch, storend jah.

Verder wil ik opmerken, dat de HD zenders via de TV prachtig zijn, de SD is echter stukken minder strak, en veel mooier/scherper met de Upc Pace mediabox. Kortom de CI+-module gaat er hier weer uit, en ik ga verder op de oude weg met een Mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Sjah schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:25:

Wat jij met CI+ hebt qua detectie ervaar ik ook, maar ik heb Upc, maar toch, storend jah.
Opmerkelijk; ik zal eens kijken of Panasonic hier tips voor heeft.
Verder wil ik opmerken, dat de HD zenders via de TV prachtig zijn, de SD is echter stukken minder strak, en veel mooier/scherper met de Upc Pace mediabox. Kortom de CI+-module gaat er hier weer uit, en ik ga verder op de oude weg met een Mediabox.
Als je HD zenders goed zijn, waarom maak je je dan zorgen om de SD kwaliteit? Of gaat het je om zenders die standaard niet in HD uitzenden? SD kwaliteit bij mij is (logisch) minder, maar niet anders dan een losse decoder er tussen.

[ Voor 6% gewijzigd door mede op 30-09-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik kijk 11 van mijn 40 favo zenders in HD, beter abo heb en hoef ik niet.

Dan zit jij beter met je Tv, bij mij is SD echt niet zooo, op de interne DVB-C tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
mede schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:18:
[...]

Opmerkelijk; ik zal eens kijken of Panasonic hier tips voor heeft.
Om hier dieper op in te gaan>> andere merken hebben dit ook, 5 secondes is normaal. Het is alleen als je bij een gecodeerde zender opstart (Upc heeft ook ongecodeerde vrije DVB-c zenders, Ziggo niet geloof ik). Als ik een ongecodeerde zender opstart, is het vrijwel gelijk aan, en op de achtergrond (neem ik aan) dat die dan CI+ initialiseert.

Nu komt het, bij mij kan het soms tot 20 secondes duren voordat die de CI+ heeft geinitieerd, dat vind ik lang, en een nadeel voor CI+. Maar dat kan mijn TV's probleem zijn, dit model met Upc.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 30-09-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Zo! Dat scheelt een hoop zeg! beeldkwaliteit vond ik al goed standaard uit de doos, maar met de settings in deze link is het beeld vele malen strakker en natuurlijker - Dank voor de link!

Ik heb t.o.v. de genoemde settings alleen contrast en helderheid hoger gezet omdat ik het beeld wat donker/flets vond. Ook heb ik de kleur temperatuur nu op warm1 gezet omdat ik - vooral in studio opnames - gezichten wat rood vond overkomen.

Echt een aanrader om deze settings eens als basis te gebruiken (ik heb 47ET60E).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Sjah schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:22:

Dan zit jij beter met je Tv, bij mij is SD echt niet zooo, op de interne DVB-C tuner.
Even mijzelf quoten.

Nou ik weet niet wat ik geslikt had, maar nu weer CI+ SD zenders bekeken, nu vind ik ze er prima uitzien. Nouja mooi toch, wel raar, zal psychologie zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Als je het basis abbonement hebt kan je gewoon zonder ci+ module digitaal kijken bij upc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Twijfel twijferl, zit op 2,9-3 mtr afstand van de tv en heb nu keuze tussen 47 of 50 inch?
Is 50 inch niet overkill? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
knny schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:01:
Twijfel twijferl, zit op 2,9-3 mtr afstand van de tv en heb nu keuze tussen 47 of 50 inch?
Ik zit op 3,5 meter van van mijn TV en vind de 47'' heerlijk kijken vanaf die afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ik zit oip 2.75 en ik vind 55" al veel te klein....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Ik heb een 47ET60E en irriteer me er aan dat tijdens het aanzetten van de TV, de TV niet gelijk start met een TV zender, maar alle smart TV opties toont en je vervolgens op OK moet klikken om de zender full screen te zien.

Is dit eenvoudig zo in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ken een vent die zit precies op diezelfde afstand, en heeft net een 46 inch, die neigt er naar om met zijn hoofd naar achter te gaan. Maar zal wel persoonlijk zijn.
Bever! schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:26:
Als je het basis abbonement hebt kan je gewoon zonder ci+ module digitaal kijken bij upc?
Heb je het tegen mij? Ja dat kan, wil ik dat... Nee. :) ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Sjah op 02-10-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Heb toch gekozen voor een 47 inch ;) Straks ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
knny schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:00:
Heb toch gekozen voor een 47 inch ;) Straks ophalen
Welke 47?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
de 47ET60E, denk voor het 'tv' kijken voldoende.
Heb een 1080P beamer voor films :) 90 inch schermpje

[ Voor 9% gewijzigd door knny op 02-10-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mooi ding, zijn die duurdere zilveren (ET, FT), nou ook zilver van achter? edit: Nee dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 02-10-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Sjah schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:50:
Mooi ding, zijn die duurdere zilveren (ET, FT), nou ook zilver van achter? edit: Nee dus.
Ik heb ook de 47ET60E - maar waarom zou je de achterkant ook zilver willen hebben?

@knny: TIP: gebruik de instellingen in het linkje een paar posts terug als basis om het maximale uit je beeld te halen. Ik heb ze iets aangepast aan mijn eigen smaak.

[ Voor 6% gewijzigd door mede op 02-10-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:03
mede schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:18:
Ik heb een 47ET60E en irriteer me er aan dat tijdens het aanzetten van de TV, de TV niet gelijk start met een TV zender, maar alle smart TV opties toont en je vervolgens op OK moet klikken om de zender full screen te zien.

Is dit eenvoudig zo in te stellen?
2x op de 'home'-knop drukken. En dan de full-screen variant kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
paul99 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:16:
[...]

2x op de 'home'-knop drukken. En dan de full-screen variant kiezen.
Thanks! Dat lost het inderdaad op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allen,

Heb me de dt60 42" gekocht, na een review gelezen te hebben in dit forum. Enig idee waar ik instellingen kan vinden hiervoor, dat ikeen leidraad heb ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Laatst online: 13-09 15:04
Hier ook de 42e60e. Hebben jullie ook dat de glasplaat los zit in het frame? Zit zo'n 3/4mm speling in. Als je er op drukt gaat dit op en neer.
Verder pracht tv en idd de instellingen zoals gepost (muv contrast en game) geven een strakker beeld.

Groet, spectator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een vraagje over ondertitels, ik zie dat het al vaker is langsgeweest maar dat beantwoord niet mijn vraag. Ik heb 2 films, beide .mkv, bij 1 kan ik wel de verschillende talen subs kiezen, maar bij de andere niet. Is daar nog iets aan te doen? Gaat om een L47ET60E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Zoek zelf de verschillen tussen je files en los het op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
MediaInfo is dan denk ik aan te raden.

Had zelf de keus tussen een Pana met en zonder Smart, heb zonder Smart gekozen (maar daar was een andere reden belangrijker), losse mediaplayer kan je vervangen en is superieur in subs. Maar misschien leest/lusten de huidige Smarts ook alles.
mede schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:21:
[...]
Ik heb ook de 47ET60E - maar waarom zou je de achterkant ook zilver willen hebben?
Zonder iemand tegen de schenen te willen schoppen>>> vind dat in de eerste plaats afgewerkter. Ten tweede loop ik dagelijks langs de achterkant vd Tv.

[ Voor 38% gewijzigd door Sjah op 05-10-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Iemand ervaring met de TX-L39E6E of TX-L42E6E? Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn huidige TV en heb de Samsung UE40F6400 of het oog of de twee modellen van panasonic.

De TX-L42E6E en de UE40F6400 komen vrijwel gelijk uit de test alleen is 42" wat te groot voor mijn woonkamer. Daarom overweeg ik een 39 inch te nemen (heb nu een 32 inch).

Hoor graag wat de ervaringen zijn.

Is het trouwens ook zo dat bijvoorbeeld Uitzending Gemist, wat ik nu via mijn Mac Mini kijk, het niet doet op de Smart interface van de TV?

[ Voor 15% gewijzigd door ViNyL op 15-10-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat wil je weten? Heb een EM6 39 incher, kan zeggen dat je je niet moet verkijken op de grootte, een 39 incher van nu is qua kast een 37 incher van 4 jaar terug, dus valt wel mee. Zelf had ik zoiets, na overstappen van ouwe 32 inch.... "nou had net zo goed 40 of zelfs 42 incher kunnen nemen". Maar qua aantal cm oppervlak beeld is 39 inch prima, weet niet hoever je van tv zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Ongeveer 2.5/3 meter. De 32 is me net iets te klein. Maar een 42 is eigenlijk veel te groot. een 39 of 40 inch zou dus prima zijn.

Ik las alleen nog ergens dat er geen ondersteuning voor Uitzending Gemist is. Of dat nog zo is weet ik niet, maar moet zeggen dat ik dat niet heel belangrijk vindt.

Hoe bevalt hij verder qua beeld (inkijkhoek)? Ik zit er vrijwel recht voor en soms wel eens wat schuiner maar dan kun je hem altijd draaien.

Ik denk dat de EM6 het zwarte ipv van het zilvere model is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zit zelf op 3.5m, dan is 39 zeker goed voor je, ja ik vond 32 inch ook net te klein destijds.

EM6 is zwart jah, maar ook echt anders, ander paneel maar wel iets van *VA van Samsung, wat de E6 heeft dacht ook iets van *VA van ChiMei. Maar vooral de E6 heeft Smart, de EM6 niet, dus als jij uitzending gemist wil , moet je de E6 nemen. Kijkhoek is prima als je schuintjes ervoor zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 15-10-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
De EM6 heeft ook net een HDMI aansluiting te weinig. Minimale is 3 x HDMI. Dan is de E6 inderdaad een betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ach 2x hdmi is weinig jah, maar ik gebruik CI+ dus dat houdt er al 1 vrij zeg maar.

40 inch, moet je bij Samsung en Sony zijn, Pana maakt die maat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:03
Audio vraagje icm de Panasonic FT60E. Ik heb een versterker met enkel analoge RCA aansluitingen en wil het geluid van films en tv via deze versterker loodsen.

Kan ik dan de optische aansluiting van de tv pakken en daar een optisch-naar-5.1-analoog kastje aan hangen? Ik neem aan dat dat gewoon een 5.1 signaal moet zijn?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb zelf gewoon een kleineplug-rca overloop die ik nog had, om een Monster-kabel naar de versterker te leiden vanaf de headphone. Klinkt prima, misschien audiofiel niet verantwoord, naja dat zal, ik vertrouw mijn oren en het klinkt ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:03
Het ging mij erom om het 5.1 effect van de via hdmi aangesloten randapparaten te kunnen doorlussen naar analoge aansluitingen.

Edit: @hieronder no problem! :P

[ Voor 12% gewijzigd door coyote1980 op 20-10-2013 21:02 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Oh, ups, wist niet dat dat kon, ok ik zeg al niks meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Iemand die weet hoe het zit met garantie en witte vlek in linker onderhoek en rechter bovenhoek, irriteer me er mateloos aan, vooral bij dokere scenes.

Daarbij lijkt de 3d filter op tv los tezitten en werkt wifi meer niet dan wel elke dag moet ik weer opnieuw connecten naar router en keer op keer weer ip's invullen.

Gaat om de 47et60e.

[ Voor 3% gewijzigd door devil-strike op 21-10-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
heb voor een passieve panasonic 42ft60 gekozen. Ik heb een overweging moeten maken tussen de plasma tv's van panasonic en de led. Maar omdat ik het moeilijk vind om steeds de batterijen van de 3d brillen te moeten vervangen, heb ik gekozen voor een passieve tv. Wel met 1600hz en met hexa processor.

De tv ziet er verder leuk uit. Bij een bepaalde geluidsinstelling geeft hij echo, maar ik heb hem op een andere instelling gezet en het geluid is best goed.
Ik ben niet iemand die veel met de tv doet, alleen kijken, dus is 1600hz en passief 3d de aanzet geweest tot koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_6543679
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-04-2021
Ik weet het: het eerste gedeelte van mijn reactie is min of meer off-topic, maar dit maak ik goed in het tweede gedeelte... ;)

Op het internet had ik veel goede recensies gelezen van de Panasonic TX-P42ST60 plasma TV en daarom gisteren even bij de MM geweest om 'm in real life te zien. Hoewel je je natuurlijk moet afvragen of je in de winkel een realistisch beeld krijgt van de beeldkwaliteit van een TV, viel deze Panasonic plasma TV me toch behoorlijk tegen in vergelijking met de TV's ernaast. Op de een of andere manier leek het beeld van deze plasma veel donkerder dan van de meeste andere opgestelde TV's.

Ik heb even navraag gedaan bij de verkoper en die wist me te vertellen dat dit deels door de instellingen nog wel wat verbeterd kon worden, maar dat Panasonic plasma TV's wel bekend staan om deze eigenschap. Hij vertelde me vervolgens dat hij zelf erg gecharmeerd was van de Panasonic TX-L42ET60 LED TV en raadde me aan om ook deze ook 's te bekijken. En inderdaad: wat een plaatje van een TV, zowel qua design als beeldkwaliteit.

Ik had altijd het idee dat Samsung voorop loopt op het gebied van LED TV's en ook de beste TV's van dit type maakt. Daarom vroeg ik de verkoper naar zijn ervaringen hiermee. Volgens hem is Panasonic ook gewoon een grote speler en mede-koploper op het gebied van LED TV's, die qua kwaliteit niet of nauwelijks onder doet voor Samsung. Mocht ik toch een vergelijking willen maken tussen de Panasonic TX-L42ET60 en een Samsung model uit hetzelfde prijs-segment, dan raadde hij me aan naar de Samsung UE40-F6400 te kijken.

Helaas stonden beide modellen niet naast elkaar, maar het beeld van de Samsung zoals ik het heb gezien vond ik ook mooi. Qua design vond ik persoonlijk echter de Panasonic een stuk strakker en mooier.

Nu mijn vraag aan jullie: kan iemand me vertellen waarom ik puur op basis van beeldkwaliteit voor de Panasonic dan wel de Samsung zou moeten kiezen? Het design van de TV wil ik op dit moment nog even buiten beschouwing laten...

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 17:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

@Ronald

Dat komt omdat men in electronicawinkels zoals de Mediamarkt felle spotjes heeft. De lichtintensiteit is daar vrij hoog. Dat doen ze express om mindere aspecten van het beeld, die thuis wel opvallen, niet naar voren te laten komen in de winkel. Je pupillen zijn veel nauwer door het vele lumen aan omgevingslicht. De mindere zwartwaardes, waar ik zelfs bij de beste LED-LCD last van heb in een gewone huiskamer, zie je in de winkel gewoonweg niet.

Daarnaast zijn marges op LED-tv's gewoonweg hoger ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Bartjuh op 25-10-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ronald_6543679 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:35:
Ik weet het: het eerste gedeelte van mijn reactie is min of meer off-topic, maar dit maak ik goed in het tweede gedeelte... ;)

Op het internet had ik veel goede recensies gelezen van de Panasonic TX-P42ST60 plasma TV en daarom gisteren even bij de MM geweest om 'm in real life te zien. Hoewel je je natuurlijk moet afvragen of je in de winkel een realistisch beeld krijgt van de beeldkwaliteit van een TV, viel deze Panasonic plasma TV me toch behoorlijk tegen in vergelijking met de TV's ernaast. Op de een of andere manier leek het beeld van deze plasma veel donkerder dan van de meeste andere opgestelde TV's.

Ik heb even navraag gedaan bij de verkoper en die wist me te vertellen dat dit deels door de instellingen nog wel wat verbeterd kon worden, maar dat Panasonic plasma TV's wel bekend staan om deze eigenschap. Hij vertelde me vervolgens dat hij zelf erg gecharmeerd was van de Panasonic TX-L42ET60 LED TV en raadde me aan om ook deze ook 's te bekijken. En inderdaad: wat een plaatje van een TV, zowel qua design als beeldkwaliteit.

Ik had altijd het idee dat Samsung voorop loopt op het gebied van LED TV's en ook de beste TV's van dit type maakt. Daarom vroeg ik de verkoper naar zijn ervaringen hiermee. Volgens hem is Panasonic ook gewoon een grote speler en mede-koploper op het gebied van LED TV's, die qua kwaliteit niet of nauwelijks onder doet voor Samsung. Mocht ik toch een vergelijking willen maken tussen de Panasonic TX-L42ET60 en een Samsung model uit hetzelfde prijs-segment, dan raadde hij me aan naar de Samsung UE40-F6400 te kijken.

Helaas stonden beide modellen niet naast elkaar, maar het beeld van de Samsung zoals ik het heb gezien vond ik ook mooi. Qua design vond ik persoonlijk echter de Panasonic een stuk strakker en mooier.

Nu mijn vraag aan jullie: kan iemand me vertellen waarom ik puur op basis van beeldkwaliteit voor de Panasonic dan wel de Samsung zou moeten kiezen? Het design van de TV wil ik op dit moment nog even buiten beschouwing laten...

Alvast bedankt! _/-\o_
lomp gezegd: ik zou gewoon voor die plasma-tv gaan. In je huiskamer geeft die beter beeld dan die LED tv's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_6543679
Bedankt voor jullie reacties tot zover,

Ik begrijp dat jullie advies is om voor de Panasonic TX-P42ST60 te gaan. Bij de goedkoopste webwinkel waar ik 'm heb kunnen vinden kost deze echter 719 Euro, waar de TX-L42ET60 619 Euro kost. Mede om deze reden neig ik zelf toch meer naar de tweede. Andere redenen hiervoor zijn het lagere energieverbruik en het feit dat ik me afvraag of ik de 100 Euro verschil tussen de plasma- en de LED-TV er inderdaad zelf aan af zal zien in m'n eigen woonkamer (tot op heden hebben we altijd nog naar een beeldbuis-TV gekeken)...

Nu viel het me op het internet de het model E6B een hogere waardering krijgt dan de ET60, terwijl de eerste aanzienlijk goedkoper is dan de tweede:

* http://www.hdtvtest.co.uk...x-l42e6b-201303102720.htm vs. http://www.hdtvtest.co.uk...l47et60b-201302272699.htm

* http://www.trustedreviews...n&att_188[0]=LCD+w%2F+LED

Mogelijk volgt de hogere waardering voor het E6B-model uit de prijs-kwaliteit verhouding, maar ik zou toch graag willen weten of er iemand is die ervaring heeft met één of beide modellen en/of iemand een andere verklaring kan geven voor de hogere waardering van de TX-L42E6B t.o.v. de TX-L42ET60.

Opnieuw alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ronald_6543679 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:09:
Bedankt voor jullie reacties tot zover,

Ik begrijp dat jullie advies is om voor de Panasonic TX-P42ST60 te gaan. Bij de goedkoopste webwinkel waar ik 'm heb kunnen vinden kost deze echter 719 Euro, waar de TX-L42ET60 619 Euro kost. Mede om deze reden neig ik zelf toch meer naar de tweede. Andere redenen hiervoor zijn het lagere energieverbruik en het feit dat ik me afvraag of ik de 100 Euro verschil tussen de plasma- en de LED-TV er inderdaad zelf aan af zal zien in m'n eigen woonkamer (tot op heden hebben we altijd nog naar een beeldbuis-TV gekeken)...

Nu viel het me op het internet de het model E6B een hogere waardering krijgt dan de ET60, terwijl de eerste aanzienlijk goedkoper is dan de tweede:

* http://www.hdtvtest.co.uk...x-l42e6b-201303102720.htm vs. http://www.hdtvtest.co.uk...l47et60b-201302272699.htm

* http://www.trustedreviews...tvs?date_range=29&att_187\[0]=40in+-+49in&att_188\[0]=LCD+w%2F+LED

Mogelijk volgt de hogere waardering voor het E6B-model uit de prijs-kwaliteit verhouding, maar ik zou toch graag willen weten of er iemand is die ervaring heeft met één of beide modellen en/of iemand een andere verklaring kan geven voor de hogere waardering van de TX-L42E6B t.o.v. de TX-L42ET60.

Opnieuw alvast bedankt!
Het verschil bij goedkopere tv's is JUIST te zien bij plasma tv's dan. Een plasma-tv heeft minder processing nodig om de nadelen op te heffen. Een goedkope LCD heeft al die processing-zut niet.
En het energieverbruik valt hard mee.
Prijs-kwaliteit heeft de st60 de beste kaarten van alle tv's op de markt op dit moment. Het is een top 5 tv qua beeld kwaliteit voor een prikkie. Die LCD's KOMEN ER niet eens in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:04
Als je toch voor de LED-versie gaat, vraag eens de prijs op van een 42FT60E op plattetvdiscounter.nl. Die hadden vorige week zeer scherpe acties en hebben nu 'prijs op aanvraag'.

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Ik betwijfel dat hij daar minder dan 800 zal kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_6543679
@ Adlermann:

Je maakt de keus er niet makkelijker op... ;) Toch nog maar 's goed nadenken dan of ik toch die 100 Euro extra uit wil geven...

@ Thecola:

Had ik al gedaan: 899 Euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
Bever! schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:26:
Ik betwijfel dat hij daar minder dan 800 zal kosten..
Zou kunnen, vorige keer gingen ze mee met iBood. Ik had de 57ft60e voor 849 euro. :9

Let wel op: bij de FT versie krijg je nog eens 50 of 100 € cashback via pansonic.nl

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:15

AJM

Ik heb twee weken geleden de TX-L42ET60 online gekocht voor € 619,- en heb hem sinds afgelopen weekend in huis en ben zeer tevreden over de kwaliteit van het beeld. Op pricewatch zie ik nu trouwens alleen nog maar prijzen van € 749,- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:23
AJM schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:16:
Ik heb twee weken geleden de TX-L42ET60 online gekocht voor € 619,- en heb hem sinds afgelopen weekend in huis en ben zeer tevreden over de kwaliteit van het beeld. Op pricewatch zie ik nu trouwens alleen nog maar prijzen van € 749,- ...
Die had ik ook op het oog, totdat ik de ibood actie met de FT60 serie zag. Eerst baalde ik nog van de steiging in prijs van de ET versie, maar dit was volgens mij wel een aardig buitenkansje. Vanwege het minimale prijsverschil tussen 42"en 47" gelijk maar voor deze laatste gegaan. Volgende week komt de TV hopelijk binnen. Ben erg benieuwd :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_6543679
@ AJM:

Ik neem aan dat je de ET60 bij plattetvdiscounter.nl hebt gekocht? Zo ja, hoeveel dagen na je bestelling werd de TV bij je thuis afgeleverd?

@ maussert:

Ik krijg zelf ook dagelijks de mailing van iBood, maar ik kan me niet herinneren dat ik de FT60-actie voorbij heb zien komen. Wanneer was deze en heb je misschien een linkje hiernaar?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
de iBoodactie was vorige week zaterdag

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:15

AJM

Ronald_6543679 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:45:
@ AJM:

Ik neem aan dat je de ET60 bij plattetvdiscounter.nl hebt gekocht? Zo ja, hoeveel dagen na je bestelling werd de TV bij je thuis afgeleverd?

Alvast bedankt!
Op het moment dat ik de tv wilde bestellen was hificorner.nl de goedkoopste, daar heb ik hem dus ook besteld. Ik had de bestelling na precies 2 weken in huis.

Ik had deze tv al een paar maanden in gedachte voordat ik hem daadwerkelijk heb gekocht, de prijs is in die paar maanden ook redelijk gedaald en plattetvdiscounter.nl was een lange tijd de goedkoopste aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:23
Ronald_6543679 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:45:
@ maussert:

Ik krijg zelf ook dagelijks de mailing van iBood, maar ik kan me niet herinneren dat ik de FT60-actie voorbij heb zien komen. Wanneer was deze en heb je misschien een linkje hiernaar?

Alvast bedankt!
iBOOD 42" Panasonic FT60 á €699,95
iBOOD 47" Panasonic FT60 á €849,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:05
Ronald_6543679 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:30:
@ Adlermann:

Je maakt de keus er niet makkelijker op... ;) Toch nog maar 's goed nadenken dan of ik toch die 100 Euro extra uit wil geven...
Om je keuze nog iets lastiger te maken quote ik mijzelf even uit een ander topic:
Om er even 3 linkjes in te gooien:
http://reviews.cnet.com/f...4505-6482_7-35567256.html
The bottom line: The midlevel price and outstanding quality of the Panasonic TC-PST60 series make it our strongest TV recommendation ever.

http://www.engadget.com/2...st60-is-a-must-have-hdtv/
The series offers excellent video quality, amazing color accuracy, wide viewing angles and deep black levels, making it an obvious choice as gdgt's latest Must-have HDTV.

http://www.avforums.com/r...TV-Review_551/Review.html
To say the Panasonic 42ST60 punches above its weight, in picture quality terms, might just be the biggest understatement we’ve made in quite a while, it might be better to say it smashes the ball out of the park using a wooden spoon.

Overigens, als je serieus een televisie wilt bekijken, ga dan NIET naar de mediamarkt, de hoeveelheid licht in die ruimtes is onnatuurlijk, tenzij jij thuis met een bouwlamp aan gaat televisie kijken. Het contrast, de kleurechtheid, alles zal veranderen ten opzichte van een normale situatie.
Vergelijk het met de kwaliteit van een muzieknummer beoordelen door hem af te spelen op een smartphone, meer dan een oppervlakkige indruk krijg je niet.

Voor een goede vergelijking kun je nog steeds beter naar de Audio / Video speciaalzaak gaan, waar ze normaal verlichte ruimtes hebben, en je zo een duidelijker beeld kunt krijgen.
Bovendien kun je daar vaak even rustig zitten kijken naar het beeld, kopje koffie erbij etc.

Bijv de Panasonic Experience Stores:
http://panasonic.eu/Deale...opup_panasonic_store.html
Ik heb zelf afgelopen vrijdag (na 17.00) de P42ST60 besteld bij plattetvdiscounter.nl, kreeg vanmiddag mail dat hij is verzonden. (was iets vertraagd wegens het weer van gisteren werd mij verteld..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond3d
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09-2021
Ronald_6543679,

Ook mij raadde een verkoper van MM (Leeuwarden) de Panasonic ET60 aan. Geen idee in hoeverre dit een goede tv is. Ga in ieder geval nooit direct op het advies af van een verkoper (die iets wil verkopen) maar laat je ook informeren op internet door gebruikers en lees veel reviews etc.

Het is al gezegd maar plasma televisies in winkels zijn altijd 'donker', door het felle licht. LED tv's hebben dit niet. Heeft puur met de 2 verschillende technieken te maken. Plasma's komen ook beter tot hun recht in een omgeving met gedimd licht. LED juist andersom, in een omgeving waar vrij veel licht is.

Ik vraag me vooral af waar je de tv voor koopt. Plasma is in mijn ogen duidelijk beter in snelle scenes, beeldverwerking en input lag. LED tv's zijn minder in bovengenoemde punten.

Kijk je alleen tv en af en toe een film en vind je design, stroomverbruik en apps zoals uitzendig gemist belangrijk? Koop dan vooral een Samsung LED.

Daarnaast ervaren sommige gebruikers bij plasma tv's nog steeds het 'inbranden'. De vraag is in hoeverre je de eerste tv uren 'aangepast' wil kijken. En met aangepast bedoel ik helderheid verlagen, niet te lang stilstaand beeld hebben en niet te lang zenders kijken met logo's in beeld. Maar goed, dit ervaart iedereen anders.

Persoonlijk vind ik plasma tv's (Panasonic!) nog steeds de beste tv's. Als je puur voor optimale beeldkwaliteit ga, dan adviseer ik zeker een plasma aan te schaffen. Die 40 a 50 euro per jaar op jaarbasis aan stroomverbruik is het meer dan waard.

Sommige mensen vinden het verschil tussen plasma en led echter te klein en kiezen dus voor een LED. Lager stroomverbruik, design is vaak mooier, meer apps, geen kans op inbranden.

Zelf twijfel ik nog steeds... mijn voorkeur gaat uit voor de Panasonic GT60.

Succes met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Zelf heb ik de pricewatch: Panasonic Viera TX-L55DT50

Echt een pracht van een TV! Zelf kijk ik heel veel films en series en echt de kleuren komen op je af.
Mijn ouders hebben een plasma TV en daar zijn de kleuren veel donkerder.

Oke, zwart is daar ook echt zwart en op mijn LED/LCD tv is zwart niet echt zwart maar kan mij daar persoonlijk totaal niet aanstoren.

Vind het echt een genot om films/series te kijken op mijn tv. Kleuren komen echt op je af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_6543679
@ Diamond3d:

Ik ben me er van bewust dat je het advies van verkopers (zeker van niet-specialistische winkels...) in veel gevallen met een korreltje zout moet nemen en je vooral zelf tijd moet stoppen in het uitvinden van de eigenschappen van verschillende TV's en wat voor je eigen doeleinden, budget, ... het meest geschikte model is. Daarom ben ik ook blij met dit forum-topic en jullie bijdrages... bedankt hiervoor!

De televisie wordt vooral gebruikt voor normaal TV kijken en films en series zullen er ook regelmatig op gekeken worden. Games zullen er niet of nauwelijks op gespeeld worden. Als voetbalfan moeten voetbalwedstrijden en dus snelle beelden/scenes wel goed weergegeven worden. Onze woonkamer is niet heel donker, maar de meeste tijd zullen we toch 's avonds voor de TV doorbrengen wanneer het dus vanzelfsprekend wel wat donkerder is. Het design van de TV vind ik persoonlijk wel van belang en op dat punt wint Panasonic het op dit moment voor mij zeker van andere merken als Samsung, Sony, ...

Hoewel matk89, net als vele anderen binnen dit forum en veel andere websites, van mening zijn dat de Panasonic ST60 plasma-modellen op dit moment van alle actuele TV-modellen de beste prijs-kwaliteit verhouding hebben, ga ik vanmiddag denk ik toch de TX-L42ET60E LED-TV bestellen... Dit vooral omdat dit onze eerste flatscreen-TV gaat zijn (we kijken nu nog altijd naar een ongeveer 10 jaar oude Philips beeldbuis-TV) en de beeldkwaliteit van de LED-TV ons waarschijnlijk al versteld zal doen staan. Ook spelen de 100 Euro lagere aanschafprijs en het energieverbruik een belangrijke rol. Daar komt nog bij dat, gezien de matige geluidskwaliteit die deze TV schijnt voort te brengen, ik er waarschijnlijk ook nog een geschikte home-cinema set bij aan ga schaffen.

Wat betreft dit laatste: ik ben niet heel kritisch op het gebied van audio en ik ben niet van plan de hele kamer vol te plempen met speakers en kabels. Als het geluid een beedje helder is en de bas ook redelijk is, ben ik al tevreden... Voor mij volstaat dan waarschijnlijk een 2.1 setje of soundbar i.c.m. een blue-ray speler. Een tuner is niet echt nodig, aangezien de radiozenders ook al via m'n KPN glasvezelverbinding op m'n TV binnen komen. Toch zou ik nog wel wat advies van jullie willen krijgen m.b.t. home-cinema sets. Kunnen jullie me iets aanbevelen voor een bedrag tot max. 400 Euro? Ook is het wel handig om te weten welke winkels en/of webshops guntige prijzen hanteren op dit gebied.

Ik kwam zelf deze Panasonic SC-BTT230 set tegen, waarvan het ontwerp matcht met dat van de LED-TV: pricewatch: Panasonic SC-BTT230

Als iemand al ervaringen heeft met dit setje, dan hoor ik dat ook graag!

Nogmaals: alvast bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
Ik woon vlakbij de duitse grens en ik ga bij Saturn daar zeer waarschijnlijk de 50et60 aanschaffen (daar heet de tv 50etw60)
Weet iemand of je bij deze tv in het servicemenu kan komen om b.v. de regio-code te kunnen wijzigen naar nederland? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Hij vraagt gewoon bij eerste installatie waar je woont, denk niet dat je daarvoo rin een service menu hoeft te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Precies, NL is geen Moldavie of Bhutan waarvoor je misschien iets moet uithalen, NL moet erin staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
Kunnen er dan ook CI+ modules van b.v. Ziggo/UPC zonder problemen in? Bij Samsung niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Lijkt me wel, aan jou of je het risico neemt. Zelf zou ik dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
Sjah schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:50:
Lijkt me wel, aan jou of je het risico neemt. Zelf zou ik dat niet doen.
Hier is het UPC-gebied, ik gebruik een externe decoder. Nu nog de normale upc-box, maar ga de horizon bestellen.Dat gaat allemaal prima werken.

Van Samsung heb ik een echte tweak-site gevonden zoals samygo.tv

Is er ook zoiets van Panasonic te vinden? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zou zelf niet zonder mijn CI+ kaartje kunnen, ook Upc. De problemen die sommigen hebben met Horizon, je weet er van neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 20:20
Ik heb van de week een Panasonic TX-L42ET60E tv gekocht voor m'n oma die zondag jarig is.
Deze zou toch gewoon moeten kunnen werken met een Ziggo CAM module inmiddels? Er staat zelfs op de site van Ziggo dat hij gecertificeerd is.
Ik heb hier thuis een Smit en een Neotion CAM module met Ziggo smartcard. Beide modules werken prima in m'n eigen tv's (Samsung ue40es6800 en Philips 32PFL5604H). In de nieuwe panasonic krijg ik de melding zender gecodeerd, controleer of de CI plus module en smartcard juist zijn ingevoerd. Er is geen mogelijkheid om deze melding weg te krijgen en gewoon tv te kijken. En ik krijg af en toe de melding dat de tv niet CI+ geschikt is. Iemand hier een idee hoe dit op te lossen? De webwinkel (Kinorama) kan mij niet verder helpen helaas. Als ik het niet zelf kan oplossen ben ik genoodzaakt hem terug te sturen, maar dit wil ik eigenlijk vermijden omdat de tv verder prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zonde hoor, dat lijkt me op zich een prachtige Tv.

Op zich krijg ik die melding ook op mijn 2013 model, maar die gaat weg na seconde of 10 a 20. Dat dat niet gebeurt bij jou maakt het idd waardeloos. Maar ik heb Upc, dat maakt het weer allemaal anders.

[ Voor 67% gewijzigd door Sjah op 03-11-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Pan.42ET60 en de Smit module werken met elkaar. Ziggo heeft de Panasonic in april/mei j.l. gecertificeerd. Het is aan te raden de Panansonic TX 42ET60 een update te geven.
Bij mij werkt het goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
SuperBoswachter schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:12:
Ik heb van de week een Panasonic TX-L42ET60E tv gekocht voor m'n oma die zondag jarig is.
Deze zou toch gewoon moeten kunnen werken met een Ziggo CAM module inmiddels? Er staat zelfs op de site van Ziggo dat hij gecertificeerd is.
Ik heb hier thuis een Smit en een Neotion CAM module met Ziggo smartcard. Beide modules werken prima in m'n eigen tv's (Samsung ue40es6800 en Philips 32PFL5604H). In de nieuwe panasonic krijg ik de melding zender gecodeerd, controleer of de CI plus module en smartcard juist zijn ingevoerd. Er is geen mogelijkheid om deze melding weg te krijgen en gewoon tv te kijken. En ik krijg af en toe de melding dat de tv niet CI+ geschikt is. Iemand hier een idee hoe dit op te lossen? De webwinkel (Kinorama) kan mij niet verder helpen helaas. Als ik het niet zelf kan oplossen ben ik genoodzaakt hem terug te sturen, maar dit wil ik eigenlijk vermijden omdat de tv verder prima is.
Je moet een nieuwe module halen, die geschikt is voor ci+ 1.2 of 1.3 nieuwer is beter.
Merk maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_6543679
Afgelopen woensdag heb ik toch de TX-L42ET60E besteld bij plattetvdiscounter.nl voor 619 Euro en deze is gistermiddag al bezorgd.

Eerste indruk: een TV met (vind ik...) een prachtig design. Qua beeld ben ik wel tevreden, maar ik heb m'n twijfels of de instellingen die ik nu gebruik optimaal zijn. Ik heb de instellingen overgenomen van http://reviews.lcdtvbuyin...t60-picture-settings.html, maar (op de meeste HD-zenders na...) vind ik het beeld eigenlijk nog wat te fel. Als iemand anders nog een andere referentie heeft voor de beeldinstellingen of zelf een advies heeft, dan hoor ik dat graag!

Ik heb zelf glasvezel van KPN met een Motorola TV-ontvanger die via HDMI op m'n TV is aangesloten, dus van module-problemen had ik geen last... Ik kwam er nu echter wel achter dat de HD-zenders van KPN zich bevinden op kanaal 701 en verder en blijkbaar kunnen deze niet verplaatst worden, zodat Nederland 1 HD gewoon op zender 1 zit enz. Hier stoor ik me wel behoorlijk aan, moet ik zeggen. Hopelijk verandert KPN dit binnenkort...

Ik hoop dat jullie me nog wat adviezen kunnen geven qua beeldinstellingen... Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Vond de mijne , ook een pana, ook te fel staan. De gouden tip die op dit forum kreeg Sjah in "Niet erg egale kleuren,soms onrustig beeld, vooral bij zwart", en hier las http://www.tweakguides.com/HDTV_14.html (zoek voor de zin : For example, on recent Panasonics this will be the THX, Professional or True Cinema mode)>> zet hem op true cinema en ga vanuit daar je smaak zoeken, hij staat op die stand al grotendeels fabrieksgekalibreerd, zoals goeie grijswaardes, alle beeldverbeteraars uit, etc.

[ Voor 29% gewijzigd door Sjah op 03-11-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 20:20
Bever! schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:18:
[...]

Je moet een nieuwe module halen, die geschikt is voor ci+ 1.2 of 1.3 nieuwer is beter.
Merk maakt niet uit.
Dank voor je reactie, nieuwe module was niet nodig, ik heb in mijn samsung een update van de module gedaan en nu werkt mijn module (uit 2011) perfect in de panasonic. Dank voor je reactie in ieder geval want nu wist ik wel dat de beperking in de module zat en dat ik niet genoodzaakt ben om de hele boel terug te sturen en hopen dat ik volgende week zondag wat anders heb.
Met geupdate module werkt deze tv dus perfect met ziggo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
SuperBoswachter schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:16:
[...]

Dank voor je reactie, nieuwe module was niet nodig, ik heb in mijn samsung een update van de module gedaan en nu werkt mijn module (uit 2011) perfect in de panasonic. Dank voor je reactie in ieder geval want nu wist ik wel dat de beperking in de module zat en dat ik niet genoodzaakt ben om de hele boel terug te sturen en hopen dat ik volgende week zondag wat anders heb.
Met geupdate module werkt deze tv dus perfect met ziggo!
Wist niet dat ze geupdate konden worden. Voor niks een nieuwe aangeschaft. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak2k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-08 12:19
Sjah schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:03:
Vond de mijne , ook een pana, ook te fel staan. De gouden tip die op dit forum kreeg Sjah in "Niet erg egale kleuren,soms onrustig beeld, vooral bij zwart", en hier las http://www.tweakguides.com/HDTV_14.html (zoek voor de zin : For example, on recent Panasonics this will be the THX, Professional or True Cinema mode)>> zet hem op true cinema en ga vanuit daar je smaak zoeken, hij staat op die stand al grotendeels fabrieksgekalibreerd, zoals goeie grijswaardes, alle beeldverbeteraars uit, etc.
Dat zijn betere standen als dynamisch of game. Maar ik zou nu niet zeggen dat ze goede witbalans hebben vanuit de fabriek. Daar zul je scherm toch voor moeten kalibreren of laten kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 20:08
Afgelopen weekend hebben we hier een TX-L47DT60 aangeschaft. Mooi design, kleuren idem, veel instelmogelijkheden, zwartwaarden vallen heel goed mee na wat aanpassingen en heel handig is de dubbele tuner (was een noodzakelijke voorwaarde bij het aanschaffen van de tv).

Helaas is in een slecht verlichte ruimte toch wel sprake van banding/dirty screen effect en clouding. Vooral valt op als wit of een egaal kleur wordt weergegeven dat de rechterkant van het scherm donkerder is (vooral de rechterbovenhoek). Het lijkt er op dat er slechts gebruik gemaakt is van 1 led langs de linkerkant die het volledige scherm moet verlichten (zie: http://www.digitalversus.com/tv-television/panasonic-tx-l47et60-p15825/test.html). Dit is uiteraard niet ideaal. Dit valt ook op wanneer een volledige zwart scherm wordt weergegeven: dan is aan de linkerkant (eerste 5cm) sprake van bleeding. Gelukkig valt het niet op bij normale content. Foto van een wit beeld (niet letten op dat ene vlekje, zat een stofje op de lens):

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/15x7a01.jpg

Nog mensen die dit opmerken met een ET60, FT60 of DT60? Helaas is de VT60 te veel in prijs gestegen de laatste tijd, anders was het die wel geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Dit valt nog wel mee, ook de uniformiteit bij plasma's is niet altijd perfect ;(
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste