Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Na 2,5 maanden eindelijk mijn 2 ST50's ontvangen. Helaas was er bij 1 van de 2 de glasplaat kapot, die wordt nu omgeruild.
Als alles binnen is gaat mijn accountje Wehkamp eruit, daar bestel ik nooit meer wat.

De TV is briljant, wat een mooi beeld.

Ik heb een aantal leken vragen die ik moeilijk kon terugvinden in dit forum:

1: werkt de Ci + module van UPC op deze TV (volgens de site van Panansonic is deze TV niet gecertificeerd)
2: ik kan met de mediabox van UPC die ik nu gebruik weinig gebruik maken van de functies van de TV omdat alles via de mediabox en diens afstandsbediening gaat. Is er een manier om dit te omzeilen (bv teletekst via de mediabox is slecht, maar direct via de plasma werkt niet)
3 heeft iemand een tip, truc om een analoge versterker op de tv aan te sluiten, of kan dit ook via de mediabox?

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 21:47
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:24:
3 heeft iemand een tip, truc om een analoge versterker op de tv aan te sluiten, of kan dit ook via de mediabox?
Als analoog ook SPDIF over coax of optisch uitsluit, zul je met een lijnuitgang moeten werken: Gewoon een paar tulpen vanaf je mediabox naar de versterker. Via HDMI naar tv en daar stereo tappen zou ook moeten kunnen maar waarom zou je?
Als je het plan nog niet had zou upgraden naar een versterker met ingebouwde codec+dac geen slecht idee zijn.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:16
Na 2,5 maanden eindelijk mijn 2 ST50's ontvangen. Helaas was er bij 1 van de 2 de glasplaat kapot, die wordt nu omgeruild.
Als alles binnen is gaat mijn accountje Wehkamp eruit, daar bestel ik nooit meer wat.

De TV is briljant, wat een mooi beeld.

Ik heb een aantal leken vragen die ik moeilijk kon terugvinden in dit forum:

1: werkt de Ci + module van UPC op deze TV (volgens de site van Panansonic is deze TV niet gecertificeerd)
2: ik kan met de mediabox van UPC die ik nu gebruik weinig gebruik maken van de functies van de TV omdat alles via de mediabox en diens afstandsbediening gaat. Is er een manier om dit te omzeilen (bv teletekst via de mediabox is slecht, maar direct via de plasma werkt niet)
1. Volgens mij hebben die lui van UPC hun website gewoon niet up-to-date. Er staat namelijk helemaal geen tv uit de nieuwe serie die gecertificeerd is in die lijst. http://www.upc.nl/televisie/wat-is-digitale-tv/ci-plus/

2. Als je gebruik wilt maken van de functies van de TV zul je echt voor CI+ moeten gaan.

3. Je kunt je analoge versterker gewoon met een paar tulpjes aansluiten (analoog dus :P). Zoals hierboven al vermeld.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-11 00:04
Hallo tweakers.

Op het moment zijn wij bezig met het omruilen van de Samsung 40'' ES6800 omdat er veelste veel stotteren en rare 'ghosting' is bij alle sources, SD, HD, Blueray en DVD. Zelfs terug naar de BCC winkel om daar het te laten zien en dus bij hun is het ook,zelfs de manager zag het, en dat op hun 6800 en de 8000 tv's. ( je kon zien dat hij er niet echt blij mee was )

Omdat we of ons geld terug willen of omruilen gaf hij de advies om een plasma te nemen omdat wij graag films kijken, en met namen de; Panasonic Viera TX-P42GT50

Ik heb gekeken erna, naar de specs en sommigen reviews, maar ik ben nu benieuwt wat de mensen die hem hebben er van vinden? Zijn er 'ghosting' of trillingen/stotteren of flickering aanwezig die het kijkplezier verpesten?

Of moeten we ons voorbereiden dat wat we ook nemen, of het nou LCD, LED of Plasma is dat je nooit een rustig beeld krijg als vroegah..

*edit* Ik zie dat er ook meerdere verzie's zijn is dit , de GT de top-end of de ST/VT

[ Voor 4% gewijzigd door JinShepard op 18-07-2012 11:56 ]

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-11 23:59

faust2016

You yes have my shirt

Van laag naar hoog is het st/gt/vt, maar als je dit topic een beetje doorbladert zul je veel berichten zien dat het verschil in beeldkwaliteit tussen de st50 en de vt50 eigenlijk maar marginaal is.
faust2016 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:10:
Van laag naar hoog is het st/gt/vt, maar als je dit topic een beetje doorbladert zul je veel berichten zien dat het verschil in beeldkwaliteit tussen de st50 en de vt50 eigenlijk maar marginaal is.
Het filter van de v50 is wel behoorlijk beter. Ik had de st50 en vt50 side by side. Ja ST50 is veel helderder (betere lichtopbrengst) maar door het filter van de vt50 is overdag de vt50 toch beter. Bij de st50 heb je veel meer last van dat de kleuren 'washed out' zijn. De VT50 heeft veel meer detail overdag.

En de vt50 heeft betere kalibratiemogelijkheden.

Echter moet je afwegen of je dat 1000e euro waard is en ik kan me goed voorstellen dat je dat niet wilt.

Kijk je weinig overdag TV en geen 3d (ivm meegeleverde brillen) en is design niet zo'n groot issue:

dan is de st50 een z eer goede keuze.

• JinShepard
Adlermann schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:21:
[...]

Het filter van de v50 is wel behoorlijk beter. Ik had de st50 en vt50 side by side. Ja ST50 is veel helderder (betere lichtopbrengst) maar door het filter van de vt50 is overdag de vt50 toch beter. Bij de st50 heb je veel meer last van dat de kleuren 'washed out' zijn. De VT50 heeft veel meer detail overdag.

En de vt50 heeft betere kalibratiemogelijkheden.

Echter moet je afwegen of je dat 1000e euro waard is en ik kan me goed voorstellen dat je dat niet wilt.

Kijk je weinig overdag TV en geen 3d (ivm meegeleverde brillen) en is design niet zo'n groot issue:

dan is de st50 een z eer goede keuze.
faust2016 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:10:
We hebben een nieuwe Samsung BLueray gekocht en die ondersteund 3D dus gaan we ook een 3d tv nemen. Als ik zo reviews zie en comparing op Panasonic zelf zie ik weinig verschil, Infinite Black Pro is de ST/GT en de Infinite Black Ultra de VT, ST/GT 5,500,000:1 Native, VT 6,000,000:1 Native.
Onderliggende settings enzo staan er natuurlijk niet bij..

Probleem kwa geld is er niet, maar ik zie wel dat de VT niet in 42'' is, en dat is eigenlijk onze max omdat het anders gwoon niet past ( :'( ) Het enige wat mij zorgen baart is dat in alle reviews die ik lees, er problemen zijn, of kunnen zijn met fast motion scenes, artifacts, blurring van kleuren etc. De vraag is, is het erger of minder erg dan de ES6800 van Samsung, kan bijna niet..

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

JinShepard schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:49:
[...]

[...]

We hebben een nieuwe Samsung BLueray gekocht en die ondersteund 3D dus gaan we ook een 3d tv nemen. Als ik zo reviews zie en comparing op Panasonic zelf zie ik weinig verschil, Infinite Black Pro is de ST/GT en de Infinite Black Ultra de VT, ST/GT 5,500,000:1 Native, VT 6,000,000:1 Native.
Onderliggende settings enzo staan er natuurlijk niet bij..

Probleem kwa geld is er niet, maar ik zie wel dat de VT niet in 42'' is, en dat is eigenlijk onze max omdat het anders gwoon niet past ( :'( ) Het enige wat mij zorgen baart is dat in alle reviews die ik lees, er problemen zijn, of kunnen zijn met fast motion scenes, artifacts, blurring van kleuren etc. De vraag is, is het erger of minder erg dan de ES6800 van Samsung, kan bijna niet..
De VT50 is bij veel professionele review sites nu de reference standard geworden. Overall is het een zeer sterke tv. De problemen die zich voordoen zijn echt minimaal.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

JinShepard schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:43:
Hallo tweakers.

Op het moment zijn wij bezig met het omruilen van de Samsung 40'' ES6800 omdat er veelste veel stotteren en rare 'ghosting' is bij alle sources, SD, HD, Blueray en DVD. Zelfs terug naar de BCC winkel om daar het te laten zien en dus bij hun is het ook,zelfs de manager zag het, en dat op hun 6800 en de 8000 tv's. ( je kon zien dat hij er niet echt blij mee was )

Omdat we of ons geld terug willen of omruilen gaf hij de advies om een plasma te nemen omdat wij graag films kijken, en met namen de; Panasonic Viera TX-P42GT50

Ik heb gekeken erna, naar de specs en sommigen reviews, maar ik ben nu benieuwt wat de mensen die hem hebben er van vinden? Zijn er 'ghosting' of trillingen/stotteren of flickering aanwezig die het kijkplezier verpesten?

Of moeten we ons voorbereiden dat wat we ook nemen, of het nou LCD, LED of Plasma is dat je nooit een rustig beeld krijg als vroegah..

*edit* Ik zie dat er ook meerdere verzie's zijn is dit , de GT de top-end of de ST/VT
Anders lees je even de laatste paar paginas door. Daar wordt e.e.a. gezegd over ghosting etc op de ST50.

Zou gewoon bij een goede winkel op je gemak een st50 of vt50 gaan bekijken.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Jeffrey-W
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07 19:26
1: werkt de Ci + module van UPC op deze TV (volgens de site van Panansonic is deze TV niet gecertificeerd)?
Ik heb hier een VT50 staan en daar werkt de CI+ module van UPC gewoon op. Zoals eerder aangegeven zal de site van UPC niet up to date zijn en zal het voor de ST50 ook wel moeten werken.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:17

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik ben ook van plan om een 42ST50 te kopen met een CI+ icm UPC. We gebruiken echter de opnamemogelijkheid van de mediabox van UPC en uitzending gemist regelmatig. Hoe werkt dat met de ST50, opnemen kan dacht ik wel maar niet een 1e kanaal bekijken en 2e opnemen dacht ik. Is er ook een mogelijk tot uitzending gemist bekijken op de ST50 zonder bijzondere ingrepen?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• haan101
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-02 16:08
janvanduschoten schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:30:
Ik ben ook van plan om een 42ST50 te kopen met een CI+ icm UPC. We gebruiken echter de opnamemogelijkheid van de mediabox van UPC en uitzending gemist regelmatig. Hoe werkt dat met de ST50, opnemen kan dacht ik wel maar niet een 1e kanaal bekijken en 2e opnemen dacht ik. Is er ook een mogelijk tot uitzending gemist bekijken op de ST50 zonder bijzondere ingrepen?
Deze vorm met een aangesloten harde schijf beperkt zich nu alleen tot kijken en opnemen naar dezelfde zender. Ook pauzeren is mogelijk. Interactief is niet mogelijk zonder mediabox.

Verwijderd

Dank voor jullie antwoorden. Mediabox is nu met tulpjes aan de versterker gekoppeld, werkt prima. Ik liet me iets te snel afschrikken door de tekst "digital" die op de uitgang van de mediabox staat.

Ik ben blij te horen dat de Ci+ wel werkt op deze plasma's, ga er 1tje bestellen.

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Eigenlijk opvallend hoe weinig mensen er een GT50 lijken te hebben. Het zijn met name de ST en VT die hier voorbij komen. Waarschijnlijk hadden ze die ST niet zo goed moeten maken ;)

• haan101
Kan ik de resolutie/hz aanpassen, iemand enig idee?
haan101 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:54:
Kan ik de resolutie/hz aanpassen, iemand enig idee?
In het scherm zelf niet. Je kan vanaf je inputbron wel 50/60/24 hz kiezen. het scherm maakt daar zelf: 100,120 of 96hz van.

[edit]

bij 3d materiaal kan je wel kiezen tussen 100 en 120 hz voor de 3d verversing van de brillen.

[ Voor 16% gewijzigd door Adlermann op 18-07-2012 20:56 ]

• JinShepard
SanduTje schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:46:
Eigenlijk opvallend hoe weinig mensen er een GT50 lijken te hebben. Het zijn met name de ST en VT die hier voorbij komen. Waarschijnlijk hadden ze die ST niet zo goed moeten maken ;)
Dit is mijn observatie ook, tijdens mijn zoektocht, Ik zit toch meer te denken aan de GT50 dan de ST50, dan zit ik er midden in de twee, en zover ik kan lezen heeft de GT50 ietsjes betere dingen, behalve dan dat de ST beter is als er veel Ambient Light is. Tenzij iemand komt die GT50 en een VT50 heeft die mij kan vertellen dat de VT50 toch echt beter is en 1000 euro + 10'' meer het waard is.

• haan101
Adlermann schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:55:
[...]

In het scherm zelf niet. Je kan vanaf je inputbron wel 50/60/24 hz kiezen. het scherm maakt daar zelf: 100,120 of 96hz van.

[edit]

bij 3d materiaal kan je wel kiezen tussen 100 en 120 hz voor de 3d verversing van de brillen.
Ook met een quantis ci module?
JinShepard schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:02:
[...]

Dit is mijn observatie ook, tijdens mijn zoektocht, Ik zit toch meer te denken aan de GT50 dan de ST50, dan zit ik er midden in de twee, en zover ik kan lezen heeft de GT50 ietsjes betere dingen, behalve dan dat de ST beter is als er veel Ambient Light is. Tenzij iemand komt die GT50 en een VT50 heeft die mij kan vertellen dat de VT50 toch echt beter is en 1000 euro + 10'' meer het waard is.
Als je overdag TV kijkt is juist de vt50 het best. Die heeft een veel beter filter die ambient light goed tegenhoudt. Ja de tv is minder fel in professional mode (thx is gewoon 120 cd/m2). het filter zorgt er voor dat er gewoon meer detail in het beeld blijft.

• haan101
Adlermann schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:15:
[...]

Ja hoor. TV draait dan gewoon in 100 hz bij tv uitzendingen.
Kun je mij uitleggen waar ik dit kan vinden, ik moet er dan overheen kijken. Thanks.
(Tijd voor Hans Anders, lol)

BTW, nog steeds geen enkele error met Quantis module!!!!! Topper hoor.

[ Voor 11% gewijzigd door haan101 op 18-07-2012 21:25 ]

• JinShepard
Ter advies om een paar pages te lezen, begon vanaf 130 en het enige wat ik lees is over retentie en inbranding van logo's, dit maakt mij eigenlijk een beetje bang !! 1200 euro is toch wel wat! Zeker omdat wij best wel wat tv kijken een paar uur lang, dit omdat me zus veel werkt, en als ze dan vrij hebben halen we in wat we hebben opgenomen.

• haan101
JinShepard schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:27:
Ter advies om een paar pages te lezen, begon vanaf 130 en het enige wat ik lees is over retentie en inbranding van logo's, dit maakt mij eigenlijk een beetje bang !! 1200 euro is toch wel wat! Zeker omdat wij best wel wat tv kijken een paar uur lang, dit omdat me zus veel werkt, en als ze dan vrij hebben halen we in wat we hebben opgenomen.
Ik heb nu een nieuwer model(st50) totaal geen last meer van.
Hiervoor de st30(model 2011) daar zaten wel wat fouten in.
Zoals eerder gezegt, was ik eruuuggg kritisch.
En hier is maar een handvol met opmerkingen/klachten, tov het aantal wat verkocht is.

Als mijn ST50 al goed is, heb je de VT en GT nog.

[ Voor 6% gewijzigd door haan101 op 18-07-2012 21:32 ]

• JinShepard
haan101 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:31:
[...]

Ik heb nu een nieuwer model(st50) totaal geen last meer van.
Hiervoor de st30(model 2011) daar zaten wel wat fouten in.
Zoals eerder gezegt, was ik eruuuggg kritisch.
En hier is maar een handvol met opmerkingen/klachten, tov het aantal wat verkocht is.

Als mijn ST50 al goed is, heb je de VT en GT nog.
Dat is waar, en ik heb idd je posts gezien. Tis gewoon omdat we al 2 weken lopen te ergeren met onze ES6800 dat we niet weer er doorheen moeten, ik ben nog nooit zoveel in vlaardingen en de BCC geweest. Toch verbaast het me dat na al die jaren van plasma enzo, nog steeds problemen voorkomen, is het nog steeds zo 'nieuw'..

Anyway ik heb nog tot dinsdag te beslissen, ik blijf hier lezen, op het moment denk ik aan de GT50, 42'', wellicht kan ik dan wat input geven voor de mensen die ook denken aan de GT50's.

JinShepard schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:36:
[...]

Dat is waar, en ik heb idd je posts gezien. Tis gewoon omdat we al 2 weken lopen te ergeren met onze ES6800 dat we niet weer er doorheen moeten, ik ben nog nooit zoveel in vlaardingen en de BCC geweest. Toch verbaast het me dat na al die jaren van plasma enzo, nog steeds problemen voorkomen, is het nog steeds zo 'nieuw'..

Anyway ik heb nog tot dinsdag te beslissen, ik blijf hier lezen, op het moment denk ik aan de GT50, 42'', wellicht kan ik dan wat input geven voor de mensen die ook denken aan de GT50's.
Elk jaar is er natuurlijk weer een update van de techniek die weer andere issues introduceren. Het blijft een trade-off vaak. De 50hz bug is bv pas gekomen bij de introductie van NEO-PDP. Nu is die bug zo goed als weg hoor.

Retentie ga je nooit voorkomen met een systeem die zelf oplicht. CRt had het, plasma heeft het en OLED heeft ook last van retentie.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:55

MazeWing

The plot thickens...

Echter hebben CRT en OLED er aanzienlijk minder last van! Ik kan me niet herinneren dat na het kijken van een voetbalwedstrijd, het logo van nederland 1 nog zichtbaar was. CRT brandde pas in als je 'm echt dagen achter elkaar aan liet staan.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-11 17:19
Let wel, de 'gewone' tv-kijker heeft eigenlijk niks te zoeken in deze draad. Voor 99% van de mensen zijn dit uitstekende tv's. Voor de overige 1% van de mensen zijn dit ook uitstekende tv's, maar zij hebben gewoon hogere eisen en vallen daardoor over dingen die de gewone kijker niet eens opvalt.

Retentie is gewoon een non-issue. Ja, het bestaat, ja het is soms zichtbaar, en ja het verdwijnt ook weer. Het heeft mij ook even gekost, ik ben nogal tech-savvy en heb de neiging om er toch op te letten, maar je kunt met een Panasonic plasma er beter helemaal niet over nadenken. De eerste 200 uur zijn ze extra gevoelig, wist ik niet, heb er een vreselijke puinhoop van gemaakt maar het is gewoon weer weg nu.

Kinderen kijken soms urenlang naar hetzelfde. Laatst was de mediaplayer vastgelopen en waren ze gaan spelen met de tv nog aan. Urenlang hetzelfde stilstaande beeld. Nu niks meer van te zien. Geniet van het ongeevenaarde beeld van deze toestellen, geen enkel merk geeft zo'n mooi beeld! Dat is toch het belangrijkste bij een tv.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:55
MazeWing schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:25:
Echter hebben CRT en OLED er aanzienlijk minder last van! Ik kan me niet herinneren dat na het kijken van een voetbalwedstrijd, het logo van nederland 1 nog zichtbaar was. CRT brandde pas in als je 'm echt dagen achter elkaar aan liet staan.
Als het OLED TV gebeuren hetzelfde werkt als de Samsung AMOLED schermen dan denk ik dat je je aardig vergist. Dat spul is naar mijn ervaring (heb een 42G20 plasma TV en een SGS) VEEL gevoeliger voor retentie.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• smoldersonline
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-11 20:47
PhilipsFan schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:55:
Let wel, de 'gewone' tv-kijker heeft eigenlijk niks te zoeken in deze draad. Voor 99% van de mensen zijn dit uitstekende tv's [............] Geniet van het ongeevenaarde beeld van deze toestellen, geen enkel merk geeft zo'n mooi beeld! Dat is toch het belangrijkste bij een tv.
Hier ben ik het roerend mee eens. Ik heb de eerste weken -met een draaiende burn-in DVD- ook meer dan eens met m'n neus op het scherm gezeten, nu geniet ik van de superieure beeldkwaliteit. Ik overweeg nog wel een calibratie van het scherm en heb me aangemeld voor een "Eindhoven-tour" van JAF Doorhof (via HTForum). Ik weet niet of dat op korte termijn gaat lukken. Ik houd me aanbevolen voor een goed adres in de buurt van Eindhoven. Waarvoor nu reeds dank!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
theforce81 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:47:
[...]

Als het OLED TV gebeuren hetzelfde werkt als de Samsung AMOLED schermen dan denk ik dat je je aardig vergist. Dat spul is naar mijn ervaring (heb een 42G20 plasma TV en een SGS) VEEL gevoeliger voor retentie.
Het stigmata dat OLED inbrandt is helemaal nergens op gebaseerd dan een broodje aap verhaal van forum tot forum. Het is technisch onmogelijk om een OLED net als een LCD in te laten branden omdat er geen materiale inzitten die uberhaupt kunnen inbranden. Een Plasma TV gebruikt een phosphor laag die onder de hoge temperaturen van het plasma wordt bloodgesteld. Phosphor is zeer inbrandgevoelig.
Buck Naked schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:36:
[...]

Het stigmata dat OLED inbrandt is helemaal nergens op gebaseerd dan een broodje aap verhaal van forum tot forum. Het is technisch onmogelijk om een OLED net als een LCD in te laten branden omdat er geen materiale inzitten die uberhaupt kunnen inbranden. Een Plasma TV gebruikt een phosphor laag die onder de hoge temperaturen van het plasma wordt bloodgesteld. Phosphor is zeer inbrandgevoelig.
Dit is incorrect. OLED is een zelflichtgevende techniek die onderhevig is aan verminderende helderheid door gebruik. Bij een oneven belasting zal hier dus ook sprake zijn van zichtbaar inbranden. Dit is exact hetzelfde als bij CRT en Plasma.
[edit]

op scholar.google.com kun je genoeg wetenschappelijke publicaties vinden die dit bespreken.

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 19-07-2012 15:39 ]

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:55
Mijn laatste stukje over OLED (gezien het eigenlijk een plasma topic is ;)), er treed inderdaad geen inbranden op, maar wel iets wat hetzelfde uiterlijke (zelfs erger in mijn optiek) effect heeft. Het gaat om cel degradatie, dit zorgt voor asymmetrische degradatie van de verschillende kleuren OLED wat voor een soort Dirty Screen Effect zorgt en niet met balken weg valt te halen.

Wikipedia: Screen burn-in
Plasma, LCD and OLED displays

Plasma displays are highly susceptible to burn-in, while LCD-type displays are generally less so. Because of the more rapid luminance degradation of current organic compounds used in OLED-type displays, OLED is even more susceptible to burn-in than plasma.[citation needed] In addition, the wide variation in luminance degradation with OLED [1] will cause noticeable color drift over time (where one of the red-green-blue colors becomes more prominent).

In the case of LCDs, the mechanics of burn-in are different than plasma and OLED, which develop burn-in from luminance degradation of the light-emitting pixels. For LCDs, burn-in develops in some cases because pixels permanently lose their ability to return to their relaxed state after a continued static usage profile. In more typical usage profiles this image persistence in LCD is only transient.

Both plasma-type and LCD-type displays exhibit a similar phenomenon called transient image persistence, which is sometimes confused with screen burn but is not permanent. In the case of plasma-type displays transient image persistence is caused by charge build-up in the pixel cells (not cumulative luminance degradation as with burn-in), which can be seen sometimes when a bright image that was set against a dark background is replaced by a dark background only; this image retention is usually released once a typical-brightness image is displayed and does not inhibit the display's typical viewing image quality.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-11 11:00
Nog meer mensen met de P50UT50? Wil iemand zijn instellingen delen?
Heeft het al zin om met de instellingen te gaan spelen? Kaliberen?
Of kan ik beter wachten tot er een uurtje of 200 op staat?

Waar kan ik trouwens het aantal brand uren zien? Kan dat alleen in dat servicemenu?

• SanduTje
Zo, de knoop is doorgehakt... morgen wordt mijn trouwe Sony Bravia vervangen door een P50VT50 *O*

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zo makkelijk als dat de Samsung SSG-4100GB 3D bril gekoppeld wordt met een ST50 :9 Werkt gewoon out-of-the-box als een zonnetje!

• kuota
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03 20:02
Even een vraagje voor de mensen die misschien hetzelfde hebben mee gemaakt.
Bij mij thuis is er iemand geweest van Ecare om het groene vlek probleem te bekijken van mijn VT30.
De TV is meegenomen voor een nieuw paneel (??)

Gister gebeld door CErepair dat het paneel niet meer gemaakt wordt of niet meer leverbaar is.

Ze willen graag nu gaan bemiddelen.
Destijds kostte de TV z'on 2000 euro. (mei 2011)

Wat is verstandig om te doen, geld terug vragen, weet alleen niet of ik het gehele aankoopbedrag kan terugvragen, of een nieuw toestel eisen, welk type kun je tegenover een 1 jaar oude VT30 zetten.

• haan101
kuota schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:17:
Even een vraagje voor de mensen die misschien hetzelfde hebben mee gemaakt.
Bij mij thuis is er iemand geweest van Ecare om het groene vlek probleem te bekijken van mijn VT30.
De TV is meegenomen voor een nieuw paneel (??)

Gister gebeld door CErepair dat het paneel niet meer gemaakt wordt of niet meer leverbaar is.

Ze willen graag nu gaan bemiddelen.
Destijds kostte de TV z'on 2000 euro. (mei 2011)

Wat is verstandig om te doen, geld terug vragen, weet alleen niet of ik het gehele aankoopbedrag kan terugvragen, of een nieuw toestel eisen, welk type kun je tegenover een 1 jaar oude VT30 zetten.
Mijn st30(model 2011) ging terug(6 weken in bezit) en ik kreeg er een nieuwer model(st50) voor terug.
Eerst voorstel afwachten als je het mij vraagt.

• Poxie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-03-2023
PhilipsFan schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:55:
Let wel, de 'gewone' tv-kijker heeft eigenlijk niks te zoeken in deze draad. Voor 99% van de mensen zijn dit uitstekende tv's. Voor de overige 1% van de mensen zijn dit ook uitstekende tv's, maar zij hebben gewoon hogere eisen en vallen daardoor over dingen die de gewone kijker niet eens opvalt.

Retentie is gewoon een non-issue. Ja, het bestaat, ja het is soms zichtbaar, en ja het verdwijnt ook weer. Het heeft mij ook even gekost, ik ben nogal tech-savvy en heb de neiging om er toch op te letten, maar je kunt met een Panasonic plasma er beter helemaal niet over nadenken. De eerste 200 uur zijn ze extra gevoelig, wist ik niet, heb er een vreselijke puinhoop van gemaakt maar het is gewoon weer weg nu.

Kinderen kijken soms urenlang naar hetzelfde. Laatst was de mediaplayer vastgelopen en waren ze gaan spelen met de tv nog aan. Urenlang hetzelfde stilstaande beeld. Nu niks meer van te zien. Geniet van het ongeevenaarde beeld van deze toestellen, geen enkel merk geeft zo'n mooi beeld! Dat is toch het belangrijkste bij een tv.
Helaas ben ik wel iemand waarvan de VT30 o.a. ingebrande logo's had. Ik had netjes een Ned1 logo ingebrand en ik had strepen van vermoedelijk Fifa 12 competitie tabellen. In eerste instantie wilde Panasonic niets doen aan de strepen. Pas bij een second opinion had ik ook logo's ingebrand en is mijn TV opgehaald. Ik mag nu een nieuwe uitzoeken voor +- 1750 euro en weet nog niet wat ik ga doen. Iemand die bij de expert in Zwolle werkt heeft hetzelfde gehad. Ook logo ingebrand en TV vervangen. Dus inbranden gebeurd echt nog steeds bij plasma. Aanrader is, van o.a. Panasonic en Expert, om na gamen of andere stilstaande content, de white wash te gebruiken voor +- 30 min. Hoeft niet iedere keer, maar aangeraden wordt om het regelmatig te doen. En ja, ook ik heb mijn Pana eerst 200 uur ingedraaid met burn-in slides.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Poxie schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:58:
[...]

Helaas ben ik wel iemand waarvan de VT30 o.a. ingebrande logo's had. Ik had netjes een Ned1 logo ingebrand en ik had strepen van vermoedelijk Fifa 12 competitie tabellen. In eerste instantie wilde Panasonic niets doen aan de strepen. Pas bij een second opinion had ik ook logo's ingebrand en is mijn TV opgehaald. Ik mag nu een nieuwe uitzoeken voor +- 1750 euro en weet nog niet wat ik ga doen. Iemand die bij de expert in Zwolle werkt heeft hetzelfde gehad. Ook logo ingebrand en TV vervangen. Dus inbranden gebeurd echt nog steeds bij plasma. Aanrader is, van o.a. Panasonic en Expert, om na gamen of andere stilstaande content, de white wash te gebruiken voor +- 30 min. Hoeft niet iedere keer, maar aangeraden wordt om het regelmatig te doen. En ja, ook ik heb mijn Pana eerst 200 uur ingedraaid met burn-in slides.
Blijft raar. Hier een 42G20 gekocht vlak voor het WK 2010, direct op hoog contrast (zonder Burn in) de wedstrijden gezien, dus het Ned 1 en NOS logo was erg prominent aanwezig. Een aantal weken daarna vooral bij lichte beelden het logo nog wel ingebrand gezien, maar daarna was het weg, ook nooit meer terug gekomen. Nu twee jaar later: niks van inbranding te merken, ook niet bij lichte beelden. Misschien kun je hier pech of mazzel mee hebben?

• Bacchus
ikJaap schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:39:
Blijft raar. Hier een 42G20 gekocht vlak voor het WK 2010, direct op hoog contrast (zonder Burn in) de wedstrijden gezien, dus het Ned 1 en NOS logo was erg prominent aanwezig. Een aantal weken daarna vooral bij lichte beelden het logo nog wel ingebrand gezien, maar daarna was het weg, ook nooit meer terug gekomen. Nu twee jaar later: niks van inbranding te merken, ook niet bij lichte beelden. Misschien kun je hier pech of mazzel mee hebben?
Daar lijkt het wel op. Zo een variantie vind ik wel vreemd, trouwens; Plasma mag toch inmiddels geen nieuwe technologie meer heten, lijkt me. Als ik zie dat sommige technische produkten (GSM's, MP3-spelers) het na bv. drie jaar foutloze dienst het bij bosjes begeven, vraag ik me af of plasmaschermen dan een vreemde eend in de bijt zijn ofzo. Misschien zijn ze engiszins vergelijkbaar met harddisks? - Veel uitval in de eerste maanden en dan jaren probleemloos ofzo?

• smoldersonline
Excuses voor mijn ongeduld ... Weet iemand voor onze VT50 misschien een goede "calibrator" in de buurt van Eindhoven?

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

is dat zo uit de doos dan zo slecht dat dat echt een vereiste is , of wil je het gewoon graag ? dit omdat ik ook interresse in dit toestel heb zelf ....

kingfriko

kingfriko schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:09:
is dat zo uit de doos dan zo slecht dat dat echt een vereiste is , of wil je het gewoon graag ? dit omdat ik ook interresse in dit toestel heb zelf ....
Het is niet slecht. Maar een goed afgestelde TV doro een meter ziet er beduidend beter uit. THX heeft een behoorlijke green push.

• smoldersonline
Geen vereiste, zeker niet. Maar met zo'n toestel wil ik er alles uithalen, is het waard denk ik ....

• Ruud_ST
  • Laatst online: 20-11 18:50
smoldersonline schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:05:
Excuses voor mijn ongeduld ... Weet iemand voor onze VT50 misschien een goede "calibrator" in de buurt van Eindhoven?
Jij hebt je toch al aangemeld voor de isf tour op het HT forum? Ik zou daar even op wachten. Wat ik zo gelezen heb is dat een goede calibrator.

iRacing Profiel

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

smoldersonline schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 17:10:
Geen vereiste, zeker niet. Maar met zo'n toestel wil ik er alles uithalen, is het waard denk ik ....
Nee ok , dacht even dat het er zonder calibratie niet uit zag :)

Ik lees verder veel over inbranden van bijvoorbeeld zenderlogo`s , is dat tegenwoordig zo erg dan ?
Momenteel ook een panasonic plasma en nog nooit ergens last van gehad eerlijk gezegd , en ik val nog wel s in slaap dat de hele nacht lang een logo in beeld is of stilstaand beeld van een game of zoiets , echt nooit last van gehad , met de nieuwere modellen wel dus als ik het zo lees ? dit zou wel een hele slecht zaak zijn zeg ...

Reden waarom ik trouwens een nieuwe tv wil is omdat ik straks via een HTPC op mijn tv ook ga internetten enz , is nu nogal slecht te lezen op mijn 42 inch plasma , ik twijfel nog wat hiervoor beter zal zijn , plasma of LED . meeste waarvoor de tv gebruikt gaat worden is natuurlijk wel gewoon films en hd materiaal ...

[ Voor 18% gewijzigd door kingfriko op 22-07-2012 22:08 ]

kingfriko

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-11 09:50
Ik heb even een paar vraagjes:

Volgende maand wil ik een 50 inch tv aanschaffen en ik volg de plasma's van panasonic al enige tijd.

1. Het lijkt me geen optie om een gt30 te verkiezen boven een st50, gezien het kleine prijsverschil. Kan iemand dit bevestigen?

2. Ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen met gamen op een st50 (zelf speel ik op een xbox 360, met name games als CoD)

3. Als laatste zit ik met de vraag of ik misschien niet een vt30 moet nemen ipv de st50, omdat ik in een redelijk lichte omgeving zit (huiskamer). Kan iemand hier misschien 'wat licht op schijnen'? ;)

Thanks!
Defnosh schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:28:
Ik heb even een paar vraagjes:

Volgende maand wil ik een 50 inch tv aanschaffen en ik volg de plasma's van panasonic al enige tijd.

1. Het lijkt me geen optie om een gt30 te verkiezen boven een st50, gezien het kleine prijsverschil. Kan iemand dit bevestigen?

2. Ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen met gamen op een st50 (zelf speel ik op een xbox 360, met name games als CoD)

3. Als laatste zit ik met de vraag of ik misschien niet een vt30 moet nemen ipv de st50, omdat ik in een redelijk lichte omgeving zit (huiskamer). Kan iemand hier misschien 'wat licht op schijnen'? ;)

Thanks!
1( st50 is de b etere televisie
2) dat gaat prima, op mijn ps3 (ging prima, ik heb nu een vt50)
3) st50 heeft hetzelfde filter als de vt30 en heeft een betere lichtopbrengst. Dus st50 hier ook > vt30.

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:12
Vraag; hebben jullie enig idee wat een 9 maand oude 42vt30 met garantiebewijs (nog dik 1 jaar) nog zou kunnen opleveren?

Het bloed stroomt natuurlijk weer waar het niet gaan kan :9 >:)
okio schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:44:
Vraag; hebben jullie enig idee wat een 9 maand oude 42vt30 met garantiebewijs (nog dik 1 jaar) nog zou kunnen opleveren?

Het bloed stroomt natuurlijk weer waar het niet gaan kan :9 >:)
meer dan 500/600 zou ik zelf er niet voor overhebben. Eerder 500 dan 600. Een st50 heb je al voor 700 euro. En dat is een betere TV dan de VT30.

• okio
poeh dat zou ruim 1000 euro door het putje betekenen...had toch nog wel op meer gerekend
okio schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:56:
poeh dat zou ruim 1000 euro door het putje betekenen...had toch nog wel op meer gerekend
Ja, dat krijg je met nieuwe tech snel. Het is altijd maar wat de gek ervoor wil geven natuurlijk. Je kan het altijd proberen.

• okio
klopt doet altijd pijn...

Nou ja ga het inderdaad maar gewoon proberen...als het echt op dit soort bedragen komt moet ik me nog maar een tijdje beheersen

• Bever!
  • Laatst online: 25-11 21:01
Als je die tv op marktplaats zet krijg je er een betere prijs voor hoor.

• Vossie1
  • Laatst online: 31-07-2024
Na het lezen van vele reviews en reacties op dit forum ben ik er nog steeds niet uit. Ik wil graag eens een Plasma tv aanschaffen, maar niemand in mijn omgeving heeft er één waardoor ik nergens kan kijken wat de invloed is van omgevingslicht etc. De televisie die ik op het oog heb is de Panasonic Viera TX-P42ST50 gezien de fantastische prijs/kwaliteit verhouding (voor zover ik dit kan bepalen).
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11202056/woning.png
De tv komt te staan op de plaats van de rode balk. Er bevinden zich 2 grote ramen aan de noordzijde en 1 groot raam aan de westzijde. Hoe de werkelijke lichtval is kan ik nog niet zeggen aangezien ik de sleutel pas 1 augustus krijg en tijdens de bezichtigingen hadden we geen geluk met het weer...
Door het raam aan de westzijde zal het meeste zonlicht binnen komen, dit zal echter niet direct op de televisie vallen. Door de ramen aan de noordzijde zal het licht wel direct op de televisie schijnen, maar ik vermoed niet dat daar (op wat lange zomeravonden na) veel direct zonlicht doorheen zal komen. Toch lees ik soms dat ook het simpelweg hebben van ramen loodrecht op het scherm genoeg kan zijn voor hinderlijke weerspiegelingen... Het appartement bevindt zich op 3 hoog, er is dus geen sprake van schaduw. Gordijnen zijn natuurlijk de beste oplossing, maar er zullen hoogstwaarschijnlijk vitrages komen te hangen.

Denken jullie als Plasma experts dat reflectie een probleem zal zijn in deze situatie?

[ Voor 10% gewijzigd door Vossie1 op 23-07-2012 17:44 ]

• LuPo
Vossie1 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:38:
Na het lezen van vele reviews en reacties op dit forum ben ik er nog steeds niet uit. Ik wil graag eens een Plasma tv aanschaffen, maar niemand in mijn omgeving heeft er één waardoor ik nergens kan kijken wat de invloed is van omgevingslicht etc. De televisie die ik op het oog heb is de Panasonic Viera TX-P42ST50 gezien de fantastische prijs/kwaliteit verhouding (voor zover ik dit kan bepalen).
[afbeelding]
De tv komt te staan op de plaats van de rode balk. Er bevinden zich 2 grote ramen aan de noordzijde en 1 groot raam aan de westzijde. Hoe de werkelijke lichtval is kan ik nog niet zeggen aangezien ik de sleutel pas 1 augustus krijg en tijdens de bezichtigingen hadden we geen geluk met het weer...
Door het raam aan de westzijde zal het meeste zonlicht binnen komen, dit zal echter niet direct op de televisie vallen. Door de ramen aan de noordzijde zal het licht wel direct op de televisie schijnen, maar ik vermoed niet dat daar (op wat lange zomeravonden na) veel direct zonlicht doorheen zal komen. Toch lees ik soms dat ook het simpelweg hebben van ramen loodrecht op het scherm genoeg kan zijn voor hinderlijke weerspiegelingen... Het appartement bevindt zich op 3 hoog, er is dus geen sprake van schaduw. Gordijnen zijn natuurlijk de beste oplossing, maar er zullen hoogstwaarschijnlijk vitrages komen te hangen.

Denken jullie als Plasma experts dat reflectie een probleem zal zijn in deze situatie?
Dat is geen probleem hoor. Bij mij staat de TV direct naast een groot raam van 2 bij 2 meter. Alleen 's avonds valt er zonlicht op en dan doe ik mijn gordijnen een klein stukje dicht zodat er geen zonlicht op de tv valt. Als jij de vitrage dan een stukje dicht trekt heb je denk ik hetzelfde. Prima te doen. :)
Goede keuze trouwens, die ST50. ;)

• haan101
Bestel je hem toch bij Wehkamp, bevalt het "niet" stuur je hem terug. O-)

[ Voor 76% gewijzigd door haan101 op 23-07-2012 22:06 ]

• Freakster86
  • Niet online
Bol.com = 30 dagen op zicht :9

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-11 13:14
haan101 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:06:
Bestel je hem toch bij Wehkamp, bevalt het "niet" stuur je hem terug. O-)
Wat dat betreft is Wehkamp echt top! Ik had de VT30 besteld maar dit was er een met de groene blob. Ingelogd op Wehkamp en gekozen voor retour. De volgende dag kwamen ze de tv ophalen. Je kan zelf opgeven wanneer ze het moeten komen ophalen omdat ze een eigen bezorg-en afhaal service hebben voor de grotere artikelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mandrake466 op 23-07-2012 22:18 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
LuPo schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:12:
[...]

Dat is geen probleem hoor. Bij mij staat de TV direct naast een groot raam van 2 bij 2 meter. Alleen 's avonds valt er zonlicht op en dan doe ik mijn gordijnen een klein stukje dicht zodat er geen zonlicht op de tv valt. Als jij de vitrage dan een stukje dicht trekt heb je denk ik hetzelfde. Prima te doen. :)
Goede keuze trouwens, die ST50. ;)
Mijn ervaringen zijn toch anders. Als ik grote lichte vlakken op m'n monitoren heb staan (bv FM 2012), terwijl die recht voor m'n tv staan (metertje of 5-6 er vandaan), dan zijn die toch goed hinderlijk en sta ik graag even op om die uit te zetten. Lijkt me redelijk te vergelijken met 2 grote ramen.
Direct zonlicht van de zijkant heb ik nooit, aangezien ik dan altijd wel de in-betweens dicht heb. Spiegelt nog wel een beetje, maar dat is makkelijk verholpen door het scherm wat bij te draaien.

• LuPo
toolkist schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:25:
[...]

Mijn ervaringen zijn toch anders. Als ik grote lichte vlakken op m'n monitoren heb staan (bv FM 2012), terwijl die recht voor m'n tv staan (metertje of 5-6 er vandaan), dan zijn die toch goed hinderlijk en sta ik graag even op om die uit te zetten. Lijkt me redelijk te vergelijken met 2 grote ramen.
Direct zonlicht van de zijkant heb ik nooit, aangezien ik dan altijd wel de in-betweens dicht heb. Spiegelt nog wel een beetje, maar dat is makkelijk verholpen door het scherm wat bij te draaien.
Ik heb dus ook geen direct zonlicht. Alleen daglicht en dat is in mijn geval niet hinderlijk.

• Vossie1
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik ga eerst maar eens kijken hoe de inval van het licht precies is gedurende de middag en avond. Er is misschien geen sprake van direct zonlicht op de ramen aan de noordkant. Het zijn wel grote ramen van ruim 2 bij 2, dus veel licht... Op dit moment heb ik een LG LCD van 3 jaar oud en daar heb ik overdag wel enigszins last van reflectie. Deze tv staat loodrecht op een aantal smallere ramen op de noordzijde en zelfs met de rolgordijnen naar beneden kan je de ramen als verlichte vlakken op het scherm waarnemen. Op zich is dit niet onoverkomelijk, zo vaak kijk je overdag geen tv. Echter, als de reflectie bij een plasma erger is dan bij de LCD op dit moment dan kies ik wellicht liever voor een nieuwe LED.

Over de ST50. Ik lees me voor een aankoop altijd goed in, maar heb verder weinig verstand van televisies. De ST scoort overal goed en is naar mijn idee niet duur. Mocht het een LED worden dan kom ik gezien mijn budget uit op een van de volgende types: Samsung UE46ES6100, LG 47LM620S, LG 47LM660S of LG 42LM660S. Waarbij de een na laatste eigenlijk te duur is op dit moment en de laatste te klein naar mijn zin gezien het aanbod 46" en 47" bij LED. Zonde dat de ST50 niet ook in 46" gemaakt wordt...

[ Voor 28% gewijzigd door Vossie1 op 24-07-2012 14:01 ]

• Bever!
Als je dan evt voor een led gaat, neem er dan een met een matte scherm coating anders schiet je er nog amper wat mee op.

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik weet dat jullie echte plasma cracks zijn die het nieuwste van het nieuwste willen maar toch even een advies vraagje :) Wat vinden jullie van de 50inch G30 voor €649?

Ik zit al weken info te verzamelen over plasma's en dat is zo'n beetje het eindpunt geworden. Mijn lage eisen zijn 50inch en max. € 700 omdat ik hooguit 5 uurtjes 720p downloads bekijk per week. Mijn enigste twijfels zijn alle verhalen over hoge pieptonen (ik heb super gehoor) en groene blobs.

Nu is de 42inch st50 net boven het budget met € 739, maar is dat wellicht een betere keus? Misschien laat ik me wat verleiden door alle verhalen hier geschreven ;)

Ik heb ook nog als ultra budget de 50 inch Samsung PS51E450 bekeken voor €539.

Ik vind het erg lastig om te kiezen omdat de prijzen zo dicht op elkaar liggen. Een goede vergelijking doen in de winkel is ook onmogelijk. Ik heb ze alle drie wel gezien in 42inch maar niets springt er echt uit.

• SanduTje
Ik denk dat de ST50 momenteel een van de beste tv's is in zijn prijscategorie. Voor een prijs misschien iets boven je budget heb je, als ik de berichten hier zo lees (heb zelf een VT50), een zeer goed toestel.
SanduTje schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:52:
Ik denk dat de ST50 momenteel een van de beste tv's is in zijn prijscategorie. Voor een prijs misschien iets boven je budget heb je, als ik de berichten hier zo lees (heb zelf een VT50), een zeer goed toestel.
Dit. Alleen een maatje kleiner dan. Of je moet ff 300 euro extra sparen....

• BARACUS
Alleen zal 50 inch een wat indrukwekkender beeld geven, ook al is de kwaliteit een tikkie minder. 300 euro extra gaat echt teveel worden voor sporadisch gebruik. Hopen op een groene blob en dan laten ruilen voor een gt50 :P

Maar is de G30 een prima keus of zitten er echt negatieve kanten aan dit model?
BARACUS schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:46:
Alleen zal 50 inch een wat indrukwekkender beeld geven, ook al is de kwaliteit een tikkie minder. 300 euro extra gaat echt teveel worden voor sporadisch gebruik. Hopen op een groene blob en dan laten ruilen voor een gt50 :P

Maar is de G30 een prima keus of zitten er echt negatieve kanten aan dit model?
Het filter is waardeloos: overdag onbruikbaar. In de avonduren `al het wel redelijk beeld geven. De xx30 serie had redleijk beeld, maar niet geweldig. Vooral Gamma en Gamma tracking waren niet zo goed. de xx50 gserie geeft een zichtbaar beter beeld.

• Bacchus
BARACUS schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:40:
Ik weet dat jullie echte plasma cracks zijn die het nieuwste van het nieuwste willen maar toch even een advies vraagje :) Wat vinden jullie van de 50inch G30 voor €649?
Ik vind dit een wat hoge prijs: Mag imho toch wel €100 minder zijn, gezien bv de uitstekende ST50.
Ik zit al weken info te verzamelen over plasma's en dat is zo'n beetje het eindpunt geworden. Mijn lage eisen zijn 50inch en max. € 700 omdat ik hooguit 5 uurtjes 720p downloads bekijk per week. Mijn enigste twijfels zijn alle verhalen over hoge pieptonen (ik heb super gehoor) en groene blobs.
De tv maakt niet echt een pieptoon maar maakt (volgens mij vanuit de voeding) een zoemgeluid, vooral bij helder beeld. Met enig voorbehoud, dacht ik dat de G30 niet zo'n last van groene blobs had. Hij heeft wèl, mn de eerste honderd uur ofzo, in THX-modus een egale, lichte groene tint maar dat trekt uiteindelijk bij. Mede daarom heeft het bv. ook weinig zin om je tv te laten calibreren voor hij een paar honderd uur gespeeld heeft.
Nu is de 42inch st50 net boven het budget met € 739, maar is dat wellicht een betere keus? Misschien laat ik me wat verleiden door alle verhalen hier geschreven ;)
De ST50 schijnt een veel helderder beeld te hebben dan de G30 maar heeft daarom ook makkelijker last van retentie. Ondanks dat is volgens mij de algemene opinie hier op het forum dat de ST50 de veel betere tv is.
Adlermann schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:48:
Het filter is waardeloos: overdag onbruikbaar.
"Waardeloos" en "onbruikbaar" vind ik te sterke woorden maar als je structureel in een helder verlichte kamer gaat kijken, kun je de G30 wel ineens afschrijven.

[ Voor 9% gewijzigd door Bacchus op 24-07-2012 20:57 ]

• SanduTje
Ik zeg doorsparen en voor de P50ST50 gaan. Het kost dan misschien iets meer maar je hebt dan wel een meer dan prima tv (ook voor de toekomst) waar je zeker geen spijt van zult krijgen :)

• BARACUS
Doorsparen is niet het probleem, gewoon een kwestie van een limiet stellen. Ik zal nog een rondje doen in de winkels om de 50 serie beter te gaan bekijken. Bedankt.
BARACUS schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:01:
Doorsparen is niet het probleem, gewoon een kwestie van een limiet stellen. Ik zal nog een rondje doen in de winkels om de 50 serie beter te gaan bekijken. Bedankt.
De 50 serie is zo significant beter dan het die 300 euro extra waard is. het is MAAR 300 euro... 1000 euro voor een TV is niet zo'n raar bedrag toch :) Waarom zou je jezelf tekort doen voor die 300 piek.

Verwijderd

Goedenavond,

Ik ben nu zo'n anderhalf jaar de gelukkige bezitter van een TX-P46G20. Ik ben erg tevreden over het zeer mooie beeld en de algehele kwaliteit van de tv, absoluut geen klachten.

Nu zou ik graag een grotere tv willen en ik heb alle pagina's van dit forum inmiddels van begin tot eind doorgenomen. Zelf zat ik te denken aan de 50ST50 of de 55ST50. Ik heb deze inmiddels ook in de winkels kunnen bekijken en ben erg te spreken over de beeldkwaliteit. Het design echter, vind ik wel ietsje minder eerlijk gezegd. Dat is nl toch ook wel een beetje de achilleshiel van de G20 serie, dus nu wordt design ook wel wat belangrijker.

Toch ga ik nu even heel voorzichtig vloeken in de kerk, ik kan namelijk niet ontkennen dat ik ook zeer gecharmeerd ben van de Sony KDL-55NX720 LED televisie, zowel van design als van beeld. Dit beeld is namelijk niet zo'n fakkel als van andere LED televisies, waar ik altijd direct pijn van in mijn ogen krijg. Voordat ik nu zelf al open deuren ga intrappen, zou ik graag reacties op dit bericht ontvangen. Adviezen / tips / argumenten, alles is meer dan welkom. Ik twijfel nl. al een week of 6 en het doorhakken van de knoop is tot nu toe dus nog niet gelukt. Vandaar dat ik me nu dan maar tot dit topic wend.

Mijn kijkafstand is ong. 2,80 meter, is 55 inch dan nog acceptabel of 50 inch toch wel echt de max??

Graag hoor ik van jullie, alvast dank!

Mvg Melvin

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:02:
Goedenavond,

Ik ben nu zo'n anderhalf jaar de gelukkige bezitter van een TX-P46G20. Ik ben erg tevreden over het zeer mooie beeld en de algehele kwaliteit van de tv, absoluut geen klachten.

Nu zou ik graag een grotere tv willen en ik heb alle pagina's van dit forum inmiddels van begin tot eind doorgenomen. Zelf zat ik te denken aan de 50ST50 of de 55ST50. Ik heb deze inmiddels ook in de winkels kunnen bekijken en ben erg te spreken over de beeldkwaliteit. Het design echter, vind ik wel ietsje minder eerlijk gezegd. Dat is nl toch ook wel een beetje de achilleshiel van de G20 serie, dus nu wordt design ook wel wat belangrijker.

Toch ga ik nu even heel voorzichtig vloeken in de kerk, ik kan namelijk niet ontkennen dat ik ook zeer gecharmeerd ben van de Sony KDL-55NX720 LED televisie, zowel van design als van beeld. Dit beeld is namelijk niet zo'n fakkel als van andere LED televisies, waar ik altijd direct pijn van in mijn ogen krijg. Voordat ik nu zelf al open deuren ga intrappen, zou ik graag reacties op dit bericht ontvangen. Adviezen / tips / argumenten, alles is meer dan welkom. Ik twijfel nl. al een week of 6 en het doorhakken van de knoop is tot nu toe dus nog niet gelukt. Vandaar dat ik me nu dan maar tot dit topic wend.

Mijn kijkafstand is ong. 2,80 meter, is 55 inch dan nog acceptabel of 50 inch toch wel echt de max??

Graag hoor ik van jullie, alvast dank!

Mvg Melvin
Het blijft persoonlijk maar ik vind 50 echt wel de max. Bovendien zie ik (kleine) beeldfouten op zo'n groot scherm wat dichtbij staat veel sneller en bij gaat dat irriteren.

Zelf heb ik 50 op ook ongeveer 2.80 schat ik.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Bever!
Nx720 is ook een model van 2011 geloof ik, iig al redelijk oude led inmiddels.. Ik zou altijd de nieuwste generatie nemen en een st50 is wel echt stukken beter dan het meeste op de markt.

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-11 13:48
Heb in het weekend even de VT50 bekeken bij de lokale electronicaboer.

Het eerste wat me opviel was het design, wat lelijker is dan de VT30, die metalen randjes die zijn toegevoegd leiden wat mij betreft een beetje af.

In vergelijking met mijn HX850 (slaapkamer) vind ik ook de Sony toch wel mooier.

• LuPo
BARACUS schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:01:
In de winkel vind ik plasma's altijd veel slechter ogen dan de LED's die ernaast hangen. Op het eerste gezicht loop je er dus zo langs. Thuis geven ze echter een heel ander beeld. Erg contrastrijk en de kleuren zijn super.

Overigens zou ik niet voor de G30 gaan. Bij heldere beelden hoor je hem zoemen. De ST50 zoemt totaal niet. De GT30 had daar ook last van. Het is al gezegd maar het filter van de G30 is echt bedroevend. De G30 is voor gebruik overdag eigenlijk niet goed. GT30 is daar stukken beter in. Maar de ST50 staat daar nog weer boven en verslaat de G30 en GT30. :)

• Fraggert
  • Laatst online: 21:36

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mee eensch

Als ik nu een TV zou moeten kiezen ter vervanging van mijn huidige TX-P42G10 dan zou ik de G30 serie al niet eens meer in het rijtje voorkomen.

Ik zou dan eerder twijfelen tussen een 55 incher VT óf een 65 incher ST uit 2012, dat komt dus hier op neer:

55VT50 €2098,-
55ST50 €1565,-
65ST50 €2400,-

De 65 inch VT50 vind ik wel heel erg duur namelijk. Voor dat geld pak ik liever een ST50 en een hele dikke bluray-speler zoals een Oppo of een Denon. De 55ST staat er even ter vergelijking tussen.

voor wat betreft het vergelijk tussen de VT30 en ST50 zijn er erg veel reviews en vergelijkingen al te vinden waarin de ST50 de VT30 serie het nakijken geeft.

Ik heb daarstraks even wat prijzen naast elkaar gezet:

VT50....................€....................VT30....................€

50VT50....................1685....................50VT30....................1278

55VT50....................2098....................55VT30....................1679

65VT50....................3279....................65VT30....................2700

50GT50....................1439....................50GT30....................839

50ST50....................985....................50ST30....................693

55ST50....................1565

65ST50....................2400

Als ik nu zou moeten kiezen dan werdt het een 65ST50. Nou wil het geval dat we hopen volgend jaar te verhuizen dus stel het nog maar even uit omdat ik niet weet wat voor woonkamer dat gaat worden. In elk geval ruimer dan nu het geval is dan misschien moet er wel een beamer komen :+

[ Voor 9% gewijzigd door Fraggert op 25-07-2012 21:06 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• BARACUS
LuPo schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:15:
[...]

In de winkel vind ik plasma's altijd veel slechter ogen dan de LED's die ernaast hangen. Op het eerste gezicht loop je er dus zo langs. Thuis geven ze echter een heel ander beeld. Erg contrastrijk en de kleuren zijn super.

Overigens zou ik niet voor de G30 gaan. Bij heldere beelden hoor je hem zoemen. De ST50 zoemt totaal niet. De GT30 had daar ook last van. Het is al gezegd maar het filter van de G30 is echt bedroevend. De G30 is voor gebruik overdag eigenlijk niet goed. GT30 is daar stukken beter in. Maar de ST50 staat daar nog weer boven en verslaat de G30 en GT30. :)
Het lijkt of ze in de winkel geen plasma's willen verkopen, bij elke winkel staan ze op de meest grauwe gedimde stand naast alle lcd lichtbakken. Ik moest gewoon vragen of ze de boel even konden aanpassen 8)7 Niet zo gek dat de gemiddelde consument anti-plasma is, geven namelijk lelijk beeld...

Bij 1 winkel sprong de G30 toch wel boven alle lcd's uit, ondanks jullie negatieve opmerkingen :) Dat platte steriele geprojecteerde beeld van een lcd staat me niet aan.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Enig idee wat een 42TX-P42G10 2dehands nog op brengt trouwens?

• daria77
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-11 13:26
Ik heb sinds eind mei jl. de P50-VT50 en ik ben zeer tevreden.
Ik geef niet om de Viera Connect mogelijkheden, maar beeldkwaliteit is voor mij het belangrijkste. Deze is super. Daarnaast heeft deze een mooi design. Een ding ben ik ontevreden over:

Een groot nadeel is dat tv kijken via de CI Plus module problemen oplevert.
Ik kijk via de kabelaanbieder Ziggo en heb verschillende merken CI Plus modules gebruikt zoals Neotion, Smit en Quantis (allen Ziggo Gecertificeerd) en ze geven dezelfde problemen. Het beeld valt enkele seconden uit. Heel storend. Als ik dezelfde smartcard gebruik in mijn losse HD decoder van Humax 5200C dan heb ik geen enkele storing sinds de aankoop van deze televisie. Het is dus echt de combinatie met de ingebouwde HD-decoder en de CI Plus modules. Er is onlangs zelfs een monteur langs geweest van Panasonic (E-care) en deze heeft preventief het moederbord vervangen. Helaas zonder succes. Hij bevestigt dat er veel problemen zijn met combinatie tv en ci plus modules.
Kan Panasonic dit verhelpen middels een firmware-update danwel een terugroepactie?
Want nu kan ik eigenlijk alleen ongestoord kijken via een losse HD-decoder. Groet, Richard

• Bever!
Fraggert schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:08:
Enig idee wat een 42TX-P42G10 2dehands nog op brengt trouwens?
gewoon voor 400 euro op marktplaats dumpen, komt altijd wel iemand voor. Kennis van me heeft een 37"hd ready plasma laatst voor 300 verkocht. Ding was 5 jaar oud ofzo, duurde 1 weekje

• Mandrake466
  • Laatst online: 23-11 13:14
Mijn Philips crt HD Ready 1080i tv (met hdmi) heeft gisteren het loodje gelegd. Ik heb daarom maar de ST50 besteld en deze is vandaag bezorgd.

Nu is de Xbox via Pioneer VSX-LX53 av receiver aangesloten op de 50ST50 maar ik krijg geen Dolby surround. Op de Philips ging alles goed. Ik krijg wel gewoon Dolby Digital op de display van de receiver te zien zoals het hoort.

Moet ik op de tv nog iets instellen zodat het geluid over de surround speakers gaat?

Wat ik ook vreemd vind is dat ik met de ab het volume van de receiver kan regelen.

Alles loopt via hdmi kabels en ik heb de 3 hmdi ingangen op de tv geprobeerd.

Update: Onder Setup- Link Settings-Vierra Link op OFF zetten en alles gaat weer via de surround speakers die aangesloten zijn op de receiver. :)

Update2: Te vroeg gejuigd. Nog steeds geen surround 8)7

Update3: kabels zaten los :F Pfff

[ Voor 30% gewijzigd door Mandrake466 op 26-07-2012 14:50 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Acemath
  • Laatst online: 09-08-2024
Raar probleempje: als ik de pc wil aansluiten op tv( 50vt50) via DVI-HDMI connector springt mijn pc monitor in slaapstand en dus onmogelijk om aanpassingen aan CCC te doen?

Heb er een LG HX906SX homecinemasysteem aangehangen en geluid via een optische kabel. Doch wanneer ik de mediaplayer activeer, krijg ik enkel geluid via de tv en dus niet via het surroundsysteem? Gaat dat geluid ook niet via de optische kabel?

[ Voor 44% gewijzigd door Acemath op 26-07-2012 18:33 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bever! schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:13:
[...]

gewoon voor 400 euro op marktplaats dumpen, komt altijd wel iemand voor. Kennis van me heeft een 37"hd ready plasma laatst voor 300 verkocht. Ding was 5 jaar oud ofzo, duurde 1 weekje
Thanks, dat valt nog enigzins mee :P............das bijna een Oppo voor erbij :+

Verwijderd

Hoe kan je in menu professioneel 1 en 2 instellen kan ze nu niet vinden namelijk wie kandij ff helpen

• JinShepard
We hebben besloten om voor de VT50 te gaan, ik ben nog steeds bang voor dingen als Redentie, groene waas bij THX etc die ik veel lees, maar misschien valt het mee! We zullen het zien, kan bijna niet slechter als de Samsung LED ES6800.

• Acemath
  • Laatst online: 09-08-2024
Acemath schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:47:
Raar probleempje: als ik de pc wil aansluiten op tv( 50vt50) via DVI-HDMI connector springt mijn pc monitor in slaapstand en dus onmogelijk om aanpassingen aan CCC te doen?

Heb er een LG HX906SX homecinemasysteem aangehangen en geluid via een optische kabel. Doch wanneer ik de mediaplayer activeer, krijg ik enkel geluid via de tv en dus niet via het surroundsysteem? Gaat dat geluid ook niet via de optische kabel? Of moet ik de mediaplayer met een aparte kabel aansluiten om ook van surround te genieten? Dus het beste gaat dan een aparte receiver/ versterker aan te schaffen?
Iemand?

• Freakster86
  • Niet online
JinShepard schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:57:
We hebben besloten om voor de VT50 te gaan, ik ben nog steeds bang voor dingen als Redentie, groene waas bij THX etc die ik veel lees, maar misschien valt het mee! We zullen het zien, kan bijna niet slechter als de Samsung LED ES6800.
Mijn advies; Ga niet zoeken naar dingen die er heel misschien zijn. Zoekt en gij zult vinden.

Geniet van het mooie beeld. Ik heb mij ook neergelegd bij 't enige (echte) probleem genaamd flicker. De voordelen wegen gewoon zwaarder dan de nadelen.

• michelv5
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik wil vandaag een 3d bril bestellen voor mijn 42st50 toestel maar hier op tweakers kan ik er niks over vinden. Kan iemand mij vertellen welke brillen compatibel zijn met dit toestel?
michelv5 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:54:
Ik wil vandaag een 3d bril bestellen voor mijn 42st50 toestel maar hier op tweakers kan ik er niks over vinden. Kan iemand mij vertellen welke brillen compatibel zijn met dit toestel?
de samsung 4100 serie (uit 2012) en de 4e generatie van panasonic.

• michelv5
  • Laatst online: 16-07-2024
Adlermann schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:02:
[...]

de samsung 4100 serie (uit 2012) en de 4e generatie van panasonic.
Aah oke, dat zijn samsung brillen maak dat niet uit met Panasonic tv?

• JinShepard
Freakster86 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:57:
[...]

Mijn advies; Ga niet zoeken naar dingen die er heel misschien zijn. Zoekt en gij zult vinden.

Geniet van het mooie beeld. Ik heb mij ook neergelegd bij 't enige (echte) probleem genaamd flicker. De voordelen wegen gewoon zwaarder dan de nadelen.
Helaas zag ik al bij het eerste schermpje van instellen van de tv het geflicker, blijft maar raar dat ze tv's maken waar het duidelijk te zien is.

Maar goed mijn pc scherm flickerd ook lichtjes dus daar kan ik mee leven. Ik zie nog wel gestotter hier en daar maar minder dan de LED EU6800 van samsung.

Smooth staat op max, als je het minder doet dan max dan is het voor 100% altijd stotteren. Misschien moet ik het op 1 na hoogste doen zodat het altijd stotterd maar het minste en dus na een tijdje aan wend, dat het dan minder opvalt dan als je het op max doet en het gebeurd bij bepaalde scene's.

Kleuren zelf enzo zijn mooi, ietsjes meer korrels dan LED, maar dat valt amper op. Overal wel een vooruitgang, de rest is denk ik aanpassen en accepteren. Ik zie geen groene gloed ofzo bij THX of THX bright room, wel vind ik het een stuk minder kleurrijk dan normal of dynamic. Maar zoals ik zei, ik wacht op de 100 uur voordat ik het ga instellen.

BCC manager zei dat er een monster calibratie dvd is dus wellicht maar ff zoeken ernaar.

• Brad Pitt
  • Laatst online: 24-11 11:01
JinShepard schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:33:
[...]
BCC manager zei dat er een monster calibratie dvd is dus wellicht maar ff zoeken ernaar.
Dat is de slechtste "calibratie" schijf die je je maar kunt voorstellen dus zou een andere nemen (DVE bijv.).

Nickname does not reflect reality

• JinShepard
Brad Pitt schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:35:
[...]

Dat is de slechtste "calibratie" schijf die je je maar kunt voorstellen dus zou een andere nemen (DVE bijv.).
Oh okay....... Wie heeft wat gebruikt voor hun VT50? Als er mensen zijn die het hebben gebruikt, altijd beter als mensen goede ervaringen hebben met iets met dezelfde tv, al hoewel het soms nog wel subjectief blijft.

JinShepard schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:46:
[...]

Oh okay....... Wie heeft wat gebruikt voor hun VT50? Als er mensen zijn die het hebben gebruikt, altijd beter als mensen goede ervaringen hebben met iets met dezelfde tv, al hoewel het soms nog wel subjectief blijft.
Ik heb de AVS HD 709 BLURAY gebruikt in combinatie met een i1 Display Pro meter.

Prachtig beeld nu. THX is iets te groen, in professional mode nu compleet gecorrigeerd. Green push in greyscale ook compleet weg. En gamma 2.2 van IRE 10 tot IRE 100. Ik haal 90 cd/m2 in peak white met mijn bluray speler (daar kan ik het wit iets feller mee maken zonder dat het wit details sloopt).

• JinShepard
Adlermann schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:00:
[...]

Ik heb de AVS HD 709 BLURAY gebruikt in combinatie met een i1 Display Pro meter.

Prachtig beeld nu. THX is iets te groen, in professional mode nu compleet gecorrigeerd. Green push in greyscale ook compleet weg. En gamma 2.2 van IRE 10 tot IRE 100. Ik haal 90 cd/m2 in peak white met mijn bluray speler (daar kan ik het wit iets feller mee maken zonder dat het wit details sloopt).
Kay! Dat zegt mijn verlopig niks hehe :o Zal wel even kijken naar de AVS, de DVE heb ik gevonden op amazon, 24 pond is niet goedkoop maar wel denk ik waard.

edit:
Is deze een beetje accuraat m.b.t de scores die ze krijgen http://tv-calibration-review.toptenreviews.com/ in combinatie met de VT50.

[ Voor 9% gewijzigd door JinShepard op 28-07-2012 16:05 ]

• LuPo
michelv5 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:54:
Je kunt beide gebruiken (ene met accu, ander batterij)
pricewatch: Panasonic TY-ER3D4ME
pricewatch: Samsung SSG-4100GB

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-11 18:10
Weer wat geleerd.. Wist niet dat de Samsung bril op de Panasonic werkte..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• Bever!
Schizo007nl schreef op zondag 29 juli 2012 @ 00:11:
[...]

Weer wat geleerd.. Wist niet dat de Samsung bril op de Panasonic werkte..
alle brillen van de 2012 modellen van de grote merken werken nu op elkaar.
Pagina: 1 ... 36 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.