Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-02 16:08
Quantis module eindelijk binnen en werkend.
Sneller zappen, epg oproepen ook veel sneller.
Pvr functie werkt top icm met een simpele(320 gig) 3,5 schijf zonder voeding.

Sneller tov een cisco pvr!!!!

Vraag:
Kan ik de video instellingen aanpassen, hij staat nu op 1080i /50hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
haan101 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:25:
Quantis module eindelijk binnen en werkend.

Sneller tov een cisco pvr!!!!
Vandaag de ST50 van Wehkamp binnen gekregen en ook gebruik gemaakt van de Quantis module. Vind het zappen geheel niet snel, i.i.g. zeker niet sneller dan de Cisco decoder die ik beneden heb staan.

Verder is het beeld van de tv wel okay, zou hem echter geheel niet willen ruilen tegen de oude HD-Ready Kuro, vind dat beeld echt veel voller en mooier. Mis voornamelijk een hoop helderheid t.o.v. de Pioneer.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:06:
[...]

Vandaag de ST50 van Wehkamp binnen gekregen en ook gebruik gemaakt van de Quantis module. Vind het zappen geheel niet snel, i.i.g. zeker niet sneller dan de Cisco decoder die ik beneden heb staan.

Verder is het beeld van de tv wel okay, zou hem echter geheel niet willen ruilen tegen de oude HD-Ready Kuro, vind dat beeld echt veel voller en mooier. Mis voornamelijk een hoop helderheid t.o.v. de Pioneer.
In principe moet de ST50 makkelijk 120 cd/m2 halen in true cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:09:
In principe moet de ST50 makkelijk 120 cd/m2 halen in true cinema.
Die stand vond ik, helaas, juist enorm belabberd. Met contrast en helderheid op default that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:10:
[...]

Die stand vond ik, helaas, juist enorm belabberd. Met contrast en helderheid op default that is.
Je moet contrast wel naar ongeveer 47 halen omdat te halen. Hoger dan 47 en witter-dan-wit gaat er aan.

Maar dan zit hij ongeveer op 120 cdm/2 en dat is helder zat.

Brightness kan vaak wel iets omlaag (vaak op -2). Staat vaak iets te hoog.
Ik had met mijn st50 een contrast van 1:15000 ofzo. Dat is hoger dan bij m'n vt50!

[edit]
True cinema is wel veel te groen trouwens. Je moet echt wel een meter hebben en dan de kalibratiecontrols aanzetten omdat fastsoenlijk te corrigeren.

productreview: Panasonic Viera TX-P50ST50 review door Adlermann

[ Voor 21% gewijzigd door Adlermann op 10-07-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ah okay dank je wel! Ja heb nog weinig er mee gerommelt, had het helemaal gehad dat de bestelde Blu-ray speler zowel geen 3D-versie was als ook geen coax én optical-out had dus mood was sowieso nagenoeg nul :P

Zal jouw instellingen morgen proberen en de DVE disc er op loslaten. Maar nu Little Big Planet 2 @ Kuro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik ben echt wel super tevreden met de ST50 (ook vandaag ontvangen). Beeld is echt geweldig! Nog mooier dan de GT30 die ik hiervoor had. Smullen! :D

Gelijk begonnen met de serie Rome van HBO. :*)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann? Mag ik zo vrij zijn om te vragen of jij voor alle bronnen (TV,DVD,BR, PS3 e.d) één en dezelfde beeldinstelling gebruikt of verschilt dat bij jou? Zoja welke gebruik jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:06:
Adlermann? Mag ik zo vrij zijn om te vragen of jij voor alle bronnen (TV,DVD,BR, PS3 e.d) één en dezelfde beeldinstelling gebruikt of verschilt dat bij jou? Zoja welke gebruik jij dan?
Ik gebruik in principe dezelfde instellingen voor alle bronnen. Ik heb mijn bluray speler gebruikt om mijn scherm te kalibreren. Als ik de andere bronnen met dezelfde instellingen nameet dan wijkt het marginaal af. Dus daarom gebruik ik dezelfde instellingen voor alle bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
[...]

De cisco 8455DVB die ik heb heeft de laatste firmware maar EPG loopt constant vast en als hij het wel doet is hij zo traag als dikke .... . Zappen met mijn cisco duurt 6 sec per kanaal en nu met quantis 3/4 sec, dat is dus bijna de helft aan tijdwinst.

Nogmaals dit is bij mij het geval en dit was die € 51,- meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:15:
[...]

Ik gebruik in principe dezelfde instellingen voor alle bronnen. Ik heb mijn bluray speler gebruikt om mijn scherm te kalibreren. Als ik de andere bronnen met dezelfde instellingen nameet dan wijkt het marginaal af. Dus daarom gebruik ik dezelfde instellingen voor alle bronnen.
Mijn dank. Ik vroeg dit omdat het beeld op mijn PS3 er met de instelling THX Cinema niet uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

[...]

Ik vind het beeld van mijn st50 echt een flink stuk mooier dan een hd ready pioneer (428xd geloof ik)
Ik weet natuurlijk niet of dit model veel verschilt met een hd ready kuro.

Ik denk toch echt dat je wat aan je instellingen moet veranderen dan.

Zoals addlerman al zegt, de helderheid van true cinema is prima. Een plasma met meer lichtopbrengst dan de st50 is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:36:
[...]

Mijn dank. Ik vroeg dit omdat het beeld op mijn PS3 er met de instelling THX Cinema niet uit ziet.
zou niets uit moeten maken. Mijn ps3 geeft exact hetzelfde beeld weer als mijn bluray speler. Gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 18:35
@haan101 probeer je tv eens een nacht te laten draaien op die break in dvd. met het contrast lekker hoog: Door het inspelen met settings op 0 verleng je de inspeelperiode alleen maar: Ik heb zelf nooit gek gedaan met laag contrast oid en geen problemen met inbranden of wat dan ook:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
Ik zat toevallig even vlak voor m'n TV (VT50) en zag van die afstand ineens ruis/dansende pixels over het scherm. Dit is alleen in THX Cinema maar van een afstandje zie je er verder niks van.

Vond ook een review waar dit werd opgemerkt:

"Furthermore we noticed when using the THX Cinema and Game mode a fair amount of PWM-noise. In plasma, this is always in the shadows, but these positions is the ‘dancing pixels’ very visible, especially if you are sensitive to. Oddly seem THX Bright Room and the Professional1 mode are not affected by this."

http://www.whataboutrevie...-black-look-for-advanced/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
invincible30 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:47:
[...]
Een plasma met meer lichtopbrengst dan de st50 is er niet.
De Pioneer heeft een lichtopbrengst van 180 candela dus da's ook niet mis. Zit de ST50 niet te bashen hoor, had er alleen wat meer van verwacht, ondanks de extreem lage prijs, dat is alles. Beeld is uiteraard wel mooi en met de juiste bronnen zelfs erg mooi. Prefereer echter de Kuro. Zal wel gewenning zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-08 15:50
Als je alles een beetje leest merk je toch dat de instellingen heel persoonlijk zijn.
De THX cinema mode is donkerder dan de normale stand op de VT65, tevens merk je bij zo'n groot scherm duidelijk de verschillen tussen HD en geen HD.

Maar ik had een mail gstuurd naar Panasonic met de waardering voor de plasma maar ook met een kanttekening tav de Viera app's inhoud. Ik vind het zeer vreemd dat er vrijwel geen enkele Nederlandse app, aols de telegraaf, Nu.nl en worden aangeboden. Tevens gevraagd of de hele Vierra een nieuwe update gaat krijgen, want wees eerlijk dat zit er bij Samsung toch wel wat gelikter uit.
Nou antwoord was kort en zakelijk, een verwijzing naar de panasonic site,

http://panasonic.net/avc/...te_app_ver2_us/index.html

Ja nou wat heb ik daar nu aan de app heb ik al op me tel.
Hopelijk gaat Panasonic binnenkort met een update komen voor het content

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 01:47:
[...]

De Pioneer heeft een lichtopbrengst van 180 candela dus da's ook niet mis. Zit de ST50 niet te bashen hoor, had er alleen wat meer van verwacht, ondanks de extreem lage prijs, dat is alles. Beeld is uiteraard wel mooi en met de juiste bronnen zelfs erg mooi. Prefereer echter de Kuro. Zal wel gewenning zijn.
180 is inderdaad een stukje helderder :) Mijn VT50 doet 195 in thx brightroom, maar die mode is echt niet fijn om naar te kijken (niet vanwege de helderheid, maar vanwege de verneukte gamma).

De nuttige mode van de vt50 doet maar 90 cd/m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Ik gebruik nu True Cinema op mijn ST50. Dat is de goede mode toch?

Toen ik gisteren BF3 ging doen liep alles heel erg soap-opera achtig. Toen ik daarna 'spel' selecteerde ging het een stuk beter. IFC stond al op minimum. Kan ik hieruit concluderen dat voor FPS 'spel' modus echt nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
LuPo schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 08:26:
Ik gebruik nu True Cinema op mijn ST50. Dat is de goede mode toch?

Toen ik gisteren BF3 ging doen liep alles heel erg soap-opera achtig. Toen ik daarna 'spel' selecteerde ging het een stuk beter. IFC stond al op minimum. Kan ik hieruit concluderen dat voor FPS 'spel' modus echt nodig is?
True Cinema is de meest accurate mode idd. Had verwacht dat hij doffer was, maar de kleuren spatten nog steeds van het scherm en het zwart is echt briljant. Nu nog m'n XBMC + Windows zo instellen dat ik nog wel wat schaduwdetail behoud, want ik heb nu het idee dat ik soms wat mis.

Vwb BF3 op de PS3: BF3 loopt op 30fps, veel mensen vinden IFC op minimum wel prettiger spelen als de fps niet 60 is. Ik zelf ook heb ik gemerkt. Heb nog geen 'Spel' mode gebruikt, maar als jij dat prettiger vindt, moet je dat gewoon gebruiken :)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
wackidth schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:19:
[...]

Mijn vt30 is omgeruild voor Een vt50. Maar ik heb alles buiten de dealer om geregeld. Dus eerst contact met ecare gehad om diagnose te stellen. En heb daarna Panasonic gebeld. De situatie uitgelegd. En daarna weer contact met e care en die gaven me twee opties. Of creditatie, of een omruiling.

Uiteraard voor het laatste gekozen aangezien ik de 55vt30 voor 1800 euro gekocht had. ;)

Succes
Kijk, dat is een mooie upgrade! E-care is bij mij ook langs geweest voor de diagnose van problemen aan mijn VT30 (burn-in) en de status is inmiddels veranderd naar: PARRQ - Remplace aanvraag bij de importeur.

BCC verder niet aangesproken op de problemen. Tot nu toe tevreden over de manier van serviceafhandeling. Uiteraard is het nog even wachten op de uitslag. Hoe ging dit bij jou in zijn werk? Ging hier veel tijd overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Is er toevallig bekend of de optical-out van de ST50 een surround signaal uitgeeft of is het zoals bij 99% van de tv's een gedownsamplede stereo output? Dit i.v.m. "verkeerd" bestelde Blu-ray speler :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:16:
Is er toevallig bekend of de optical-out van de ST50 een surround signaal uitgeeft of is het zoals bij 99% van de tv's een gedownsamplede stereo output? Dit i.v.m. "verkeerd" bestelde Blu-ray speler :|
dit vond ik:

Any audio from an EXTERNAL source (set-top box, DVD player, etc) is downmixed to stereo. Any "internal" source (DLNA/usb, OTA, and Viera stuff) can be sent native up to 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:06:
dit vond ik:

Any audio from an EXTERNAL source (set-top box, DVD player, etc) is downmixed to stereo. Any "internal" source (DLNA/usb, OTA, and Viera stuff) can be sent native up to 5.1.
Ah okay bedankt! Dat wordt dan toch maar een andere Blu-ray speler kopen. Zonde, kan deze ongebruikt weg ;(

Zal ook meteen naar andere merken kijken dan aangezien de tv-remote blijkbaar toch niet geheel overweg kan met een zelfde merk speler. Of ik mis iets, kan natuurlijk ook. Dacht eigenlijk dat dat zo klik klik zou werken. Ook na het selecteren van "speler" in het Viera menu gebeurt er qua bediening helemaal niets, vind ik vaag :P

[ Voor 28% gewijzigd door Brad Pitt op 11-07-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:09:
[...]

Ah okay bedankt! Dat wordt dan toch maar een andere Blu-ray speler kopen. Zonde, kan deze ongebruikt weg ;(

Zal ook meteen naar andere merken kijken dan aangezien de tv-remote blijkbaar toch niet geheel overweg kan met een zelfde merk speler. Of ik mis iets, kan natuurlijk ook. Dacht eigenlijk dat dat zo klik klik zou werken. Ook na het selecteren van "speler" in het Viera menu gebeurt er qua bediening helemaal niets, vind ik vaag :P
Ik had altijd een panasonic blu-ray speler en die kon ik bedienen met mijn VT30 remote...Er zit een knopje op de remote waar je dan dvd kunt selecteren. Tenminste op mijn vt30 remote. Die van de vt50 zit nog in het plastic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Merken jullie ook dat de LCD schermen die ze in de studio van het NOS journaal hebben hangen extreem flikkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Schrok gisteren toch wel even hoor! Speelde een spel op de xbox 360, red dead redemption.
Ik dacht, laat ik eens op true cinema gaan gamen.
Nou, dat doe ik dus maar niet meer.

Als de duisternis invalt in het spel en je gaat dan om je heen kijken. Over het gehele scherm zitten er hele duidelijke verticale banen van 3cm. Dus niet alleen rechts.

Op de stand normaal zie je dit niet meer, op de stand spel nog wel een beetje.

Ik ga ervan uit dit alle st50 schermen dit hebben. Maar ik schrok er echt wel even van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invincible30 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:20:
Schrok gisteren toch wel even hoor! Speelde een spel op de xbox 360, red dead redemption.
Ik dacht, laat ik eens op true cinema gaan gamen.
Nou, dat doe ik dus maar niet meer.

Als de duisternis invalt in het spel en je gaat dan om je heen kijken. Over het gehele scherm zitten er hele duidelijke verticale banen van 3cm. Dus niet alleen rechts.

Op de stand normaal zie je dit niet meer, op de stand spel nog wel een beetje.

Ik ga ervan uit dit alle st50 schermen dit hebben. Maar ik schrok er echt wel even van.
Mijn oude st50 had dat niet. MIjn vt50 trouwens wel iets rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Freakster86 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:10:
Merken jullie ook dat de LCD schermen die ze in de studio van het NOS journaal hebben hangen extreem flikkeren?
Ja ik merk dat ook, maar dat ligt niet aan de plasma tv! Ook op LCD tv's flikkeren de schermen (Ik zag het ook op de D7000 led van Samsung).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
D-TECH schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:27:
[...]

Ja ik merk dat ook, maar dat ligt niet aan de plasma tv! Ook op LCD tv's flikkeren de schermen (Ik zag het ook op de D7000 led van Samsung).
Zal meer met de sluitertijd (heet/werkt dat zo in studio-motion-camera's?) van de camera icm de refreshrate van die monitors te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wackidth schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:19:
[...]

Mijn vt30 is omgeruild voor Een vt50. Maar ik heb alles buiten de dealer om geregeld. Dus eerst contact met ecare gehad om diagnose te stellen. En heb daarna Panasonic gebeld. De situatie uitgelegd. En daarna weer contact met e care en die gaven me twee opties. Of creditatie, of een omruiling.

Uiteraard voor het laatste gekozen aangezien ik de 55vt30 voor 1800 euro gekocht had. ;)

Ik zou het voorleggen aan e care en/of Panasonic (aangezien pana bepaald of er een product replacement van toepassing is) als het nog kan. En anders een kopie van de credit vragen, of een bewijd hiervan.

Succes
Net met Panasonic gebeld en word gewoon doorverwezen naar plasma discounter, m.a.w zoek het lekker zelf uit en geen idee wanneer er gecrediteerd wordt. De vt50 is bij plasma discounter niet op voorraad dus die staan ook niet te springen. Denk dat ik maar "persoonlijk" mijn geld ga terugvragen want anders zit ik nog weken of maanden naar een lege muurbeugel te staren terwijl mijn geld weg is.
Na al dat gezeik van de LG 980s (we kennen elkaar daarvan) nu weer met Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:52:
[...]

Net met Panasonic gebeld en word gewoon doorverwezen naar plasma discounter, m.a.w zoek het lekker zelf uit en geen idee wanneer er gecrediteerd wordt. De vt50 is bij plasma discounter niet op voorraad dus die staan ook niet te springen. Denk dat ik maar "persoonlijk" mijn geld ga terugvragen want anders zit ik nog weken of maanden naar een lege muurbeugel te staren terwijl mijn geld weg is.
Na al dat gezeik van de LG 980s (we kennen elkaar daarvan) nu weer met Panasonic.
Nou ja Panasonic lost het verder prima op hoor. Maar jij hebt een koopovereenkomst met plasma-discounter en die moeten je verder helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:12:
[...]

Nou ja Panasonic lost het verder prima op hoor. Maar jij hebt een koopovereenkomst met plasma-discounter en die moeten je verder helpen..
Panasonic lost niks op, en volgens mij heeft niemand een koopovereenkomst met panasonic.
Dus het is gewoon willekeur van ze hoe ze een garantie geval behandelen, bij de een gewoon omruilen en bij de ander crediteren en dat klopt volgens mij niet.
Ik heb zo het vermoeden dat waar je de tv gekocht hebt ook meespeelt , grijze import of verkoop beneden adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:24:
[...]

Panasonic lost niks op, en volgens mij heeft niemand een koopovereenkomst met panasonic.
Dus het is gewoon willekeur van ze hoe ze een garantie geval behandelen, bij de een gewoon omruilen en bij de ander crediteren en dat klopt volgens mij niet.
Ik heb zo het vermoeden dat waar je de tv gekocht hebt ook meespeelt , grijze import of verkoop beneden adviesprijs.
Ik denk eerder: hoe minder marge des te minder de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:20

Rudios

Lost in space?

Adlermann schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:25:
[...]

Mijn oude st50 had dat niet. MIjn vt50 trouwens wel iets rechts.
Mijn VT50 heeft dat ook rechts. 2 banden vlak bij de bezel.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Ik heb een foto gemaakt van de banding op mijn tv.

Is gemaakt met fototoestel, dus helaas niet de beste kwaliteit.

Is een foto van een grijs oppervlak, stand true cinema, contrast 30 (staat normaal op 45), voor de rest alles standaard.

Je kunt duidelijk aan de rechterzijde en het midden vh scherm witte banen, vlakken zien.

Is dit nu normaal voor dit scherm, of heb ik weer pech? :'(

Edit:

Ik heb de foto verwijderd. Omdat dit wellicht een verkeerd beeld geeft van deze tv.

Strepen zijn bijna niet zichtbaar met gewoon tv kijken. Alleen tijdens voetbal wat meer.

Is verder een fantastisch toestel!

[ Voor 25% gewijzigd door invincible30 op 12-07-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Ik heb dat ook, de meeste plasma's hebben dat. Ik stoor me er niet (meer) aan. Je ziet het ook echt als je het weet en erop gaat letten. Je moet je tv ook niet op té gekken standen zetten om het te zien. Probeer gewoon te genieten van het verder prachtige beeld! ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
invincible30 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:24:
Ik heb een foto gemaakt van de banding op mijn tv.

Is gemaakt met fototoestel, dus helaas niet de beste kwaliteit.

Is een foto van een grijs oppervlak, stand true cinema, contrast 30 (staat normaal op 45), voor de rest alles standaard.

Je kunt duidelijk aan de rechterzijde en het midden vh scherm witte banen, vlakken zien.

Is dit nu normaal voor dit scherm, of heb ik weer pech? :'(

[afbeelding]
Heb ik ook. Valt vooral bij voetbal op. Heb me er maar bij neergelegd,want je leest ook op avforums dat ze het bijna allemaal hebben. Dan kun je dus ruilen tot je een ons weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:57
Ik zei hier ook op de eerste dag dat ik hem had dat er niks mis was met mijn scherm. Maar inderdaad als je alle hoeken en gaten gaat naspeuren ontdek je altijd wat.

Zo heb ik bij mij ook een strook aan de rechterkant ontdekt (ong. 3 cm breed) die je vooral ziet bij bepaalde kleuren (een soort banding). Bij normaal TV kijken zie het natuurlijk niet omdat je niet telkens naar de rechterkant van je scherm zit te staren. En vooral de strook aan de rechterkant schijnt vaak voor te komen als ik zo lees op internetforums.

[ Voor 5% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 12-07-2012 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Hoe meer ik hier lees hoe minder ik gemotiveerd word om een VT50 aan te schaffen :/

Ik snap dat de meeste problemen inherent zijn aan de techniek en dat het ook maar net is in hoeverre je je er aan stoort, maar voor een scherm van bijna 2000 euro zou je toch denken dat je die zorgeloos moet kunnen aanschaffen zonder allerlei bijeffecten te krijgen.

Maar misschien zijn het ook alleen de problemen die je leest en zijn de overige bezitters er gewoon stilletjes van aan het genieten :)

[ Voor 16% gewijzigd door SanduTje op 12-07-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

SanduTje schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:37:
Hoe meer ik hier lees hoe minder ik gemotiveerd wordt om een VT50 aan te schaffen :/

Ik snap dat de meeste problemen inherent zijn aan de techniek en dat het ook maar net is in hoeverre je je er aan stoort, maar voor een scherm van bijna 2000 euro zou je toch denken dat je die zorgeloos moet kunnen aanschaffen zonder allerlei bijeffecten te krijgen.
Met normaal tv kijken vallen deze strepen bijna niet op. Ik heb mijn bericht ook aangepast, ik wil mensen niet een verkeerd beeld geven van deze toestellen.

Je krijgt echt geen spijt mocht je de vt50 aanschaffen. Ik heb de st50 en die geeft echt heel mooi beeld.
De vt50 zal nog wat beter zijn, vooral bij daglicht heb ik vernomen.

Je kan naar mijn idee echt veel beter een plasma aanschaffen dan een lcd/led.

Elke techniek heeft zijn beperkingen en nadelen, maar ik denk dat juist de voordelen van een plasma groter zijn dan die van een lcd/led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
Hoe meer ik hier lees hoe minder ik gemotiveerd word om een VT50 aan te schaffen :/

Maar misschien zijn het ook alleen de problemen die je leest en zijn de overige bezitters er gewoon stilletjes van aan het genieten :)
Als je na gaat hoeveel van deze verkocht worden in NL en maar een handje vol klagen cq opmerkingen hebben met name op deze forum is dit peanuts.

Ook ik ben zeer tevreden met het beeld, en tot nu toe geen inbranden geconstateerd. Slechts retentie en zoals Adlermann al aangeeft _/-\o_ die verdwijnen( tot nu toe, hihi)
3D heb ik nog niet kunnen beoordelen omdat men mijn setje heeft meegenomen om ze om te ruilen en ze helaas nog niet hebt ontvangen. Het beeld van de st30 was verbluffend dus zal de st50 net zo al dan niet beter zijn( aldus mijn hardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-08 15:50
Beste,

Dat is onzin, de stemming hier word veroorzaakt door mensen die al over een mier vallen.
Ik heb al jaren Panasonic plasma en nu zelfs een 65 inch en ben super tevreden, heb de pana naast diverse andere gezien en er kan niemand aan tippen.
Heel veel discussie hier gaat over bestellingen bij Wehkamp, maar ja dat is makkelijk betaalbaar vanwege de regeling met rente. Als je de Plasma wil hebben kan je overal zaken doen, ik heb de Plasma nu een week en bij een lokale audiozaak gekocht zelf nog goedkoper dan bijv. de Mediamarkt.
Op elk beeld zie je wel iets, ook ik, zeker het verschil tussen HD en gewoon beeld. Vele hier maen elkaar gek en gaan zich inbeelden dat ze iets zien. Het gaat alleen maar over instellingen van het beeld en vlekken die ze zien. Beeldinstellingen zijn zeer persoonlijk, die van mij staat in de normale modus en de tint is warm, gewoon goed.
laat je niet gek maken en koop vanuit je gevoel.
gr, Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Ik ben echt super tevreden met de ST50! Wat me vooral opvalt (in vergelijking met de GT30 die ik hiervoor had) is dat ik helemaal geen buzz hoor! :D

Beeldkwaliteit is ook super goed. Al kan ik niet direct zeggen of deze nog beter beeld heeft dan de GT30. Volgens de tests wel, maar op het blote oog weet ik niet of ik dat zie. Design is sowieso wel verbeterd. Ook is de tv nog weer een stuk dunner.

Al met al zeer tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Wij plasma/Panasonic liefhebbers zijn gewoon beeldpuristen, geloof me, 9 van de 10 mensen zien echt niks van die dingen. De nieuwe 2012 lijn heeft verder gewoon subliem beeld. Beter is er niet te krijgen!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
Hier ook zeer tevreden! Dacht zelf dat ik altijd een erg kritische gebruiker ben, maar ik zie echt nul retentie (zelfs met een dochtertje die 3 uur Zapp had gekeken met zeer fel logo), geen strepen (wellicht héél flauwtjes te zien op egaal grijs beeld), geen buzz, geen DFC, gewoon super!

Krijg alleen nog niet 1080P24@96Hz aan de praat via m'n XBMC-mediacenter.....maar dat ligt niet aan de TV (60Hz, dus 3:2 pulldown, ziet er prima uit!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Undeclinable schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:28:
Hier ook zeer tevreden! Dacht zelf dat ik altijd een erg kritische gebruiker ben, maar ik zie echt nul retentie (zelfs met een dochtertje die 3 uur Zapp had gekeken met zeer fel logo), geen strepen (wellicht héél flauwtjes te zien op egaal grijs beeld), geen buzz, geen DFC, gewoon super!

Krijg alleen nog niet 1080P24@96Hz aan de praat via m'n XBMC-mediacenter.....maar dat ligt niet aan de TV (60Hz, dus 3:2 pulldown, ziet er prima uit!).
zolang het maar een 24hz signaal uitstuurti s het goed. Staat automagisch al op 96hz.
Ik heb op XBMC/PLEX gewoon 'adjust refreshrate to frame rate oid' aangezet en dat doet de truuk al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 20:48
Undeclinable schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:28:
Waarop heb je de XBMC draaien? Ik zoek namelijk nog een goede media adapter om dingen van mijn externe netwerk HD te spelen op de tv. (dus niet via dlna want externe subs werken dan niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
Adlermann schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:32:
[...]

zolang het maar een 24hz signaal uitstuurti s het goed. Staat automagisch al op 96hz.
Ik heb op XBMC/PLEX gewoon 'adjust refreshrate to frame rate oid' aangezet en dat doet de truuk al.
Ja, daar gaat het misschien fout, bij een 24Hz signaal, geeft Diagnostics aan dat hij op 23.81fps draait, de TV interpreteert dat denk ik niet als 24Hz :)
wolv schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:32:
[...]

Waarop heb je de XBMC draaien? Ik zoek namelijk nog een goede media adapter om dingen van mijn externe netwerk HD te spelen op de tv. (dus niet via dlna want externe subs werken dan niet)
Op een Asrock ION330, niet de snelste computer, maar zeker voldoende voor vloeiende menu's in XBMC + 1080P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Undeclinable schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:44:
[...]

Ja, daar gaat het misschien fout, bij een 24Hz signaal, geeft Diagnostics aan dat hij op 23.81fps draait, de TV interpreteert dat denk ik niet als 24Hz :)

[...]
Op een Asrock ION330, niet de snelste computer, maar zeker voldoende voor vloeiende menu's in XBMC + 1080P.
Onder linux? Daar heb ik met xbmc ook nooit 24hz aan de praat gekregen.

Mijn mac mini snapt dat nu prima (ook met 23.81 fps) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 20:48
Undeclinable schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:44:
[...]
Ok na even te zoeken lijkt het dat ze ook een BD versie hebben, best wel handig om geen BD-player extra te moeten kopen. Hapert de Asrock niet als je bv 1080p materiaal over het netwerk afspeelt ? Zijn er alternatieven in hetzelfde genre?
( Sorrys dat ik een beetje off-topic ga hier )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 06:23
Update over mijn binnen 1 maand ingebrande VT50 (iets teveel EK wedstrijden bekeken tijdens de eerste 200 uur, dus het beruchte Nederland 1 logo staat mooi permanent te schijnen rechtsboven en links lees je keurig de N en S van NOS).

Toestel wordt over 2 weken omgeruild, ik heb alles met E-Care geregeld. Van de online afspraak maken (binnen 2 dagen monteur op de stoep en diverse foto's gemaakt) tot het telefonische advies vorige week van E-Care dat het toestel niet meer te repareren is en ze de reactie van Panasonic afwachten (omruilen of geld retour).
Vanavond werd ik gebeld dat mijn nieuwe VT50 eind juli geleverd wordt.
Petje af voor Panasonic en deze hele manier van werken, dit is gewoon top!

Ik ga op advies van Bever mijn volgende VT50 compleet en voluit laten spelen dag en nacht tot de eerste paar honderd uur erop zitten. Ik heb alle inbrand plasma dvd's, disney pixel flippers en schuifbalken ter beschikking dus het gas erop met die dingen. Klinkt me toch logischer in de oren dan alles heel erg zacht zetten.
Want zelfs bij THX Cinema contrast op 30 geeft Nederland 1 alsnog retentie.
Dus opfikken die cellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
Rob0860 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 06:34:
Beste,

Dat is onzin, de stemming hier word veroorzaakt door mensen die al over een mier vallen.
Ik heb al jaren Panasonic plasma en nu zelfs een 65 inch en ben super tevreden, heb de pana naast diverse andere gezien en er kan niemand aan tippen.
Heel veel discussie hier gaat over bestellingen bij Wehkamp, maar ja dat is makkelijk betaalbaar vanwege de regeling met rente. Als je de Plasma wil hebben kan je overal zaken doen, ik heb de Plasma nu een week en bij een lokale audiozaak gekocht zelf nog goedkoper dan bijv. de Mediamarkt.
Op elk beeld zie je wel iets, ook ik, zeker het verschil tussen HD en gewoon beeld. Vele hier maen elkaar gek en gaan zich inbeelden dat ze iets zien. Het gaat alleen maar over instellingen van het beeld en vlekken die ze zien. Beeldinstellingen zijn zeer persoonlijk, die van mij staat in de normale modus en de tint is warm, gewoon goed.
laat je niet gek maken en koop vanuit je gevoel.
gr, Rob

[...]
Beste Rob,

Eerste TV had een verticale balk van 10 cm breed in het midden. Dan is deze mier zeker 10.000 maal uitvergroot zeker.
Tweede TV had een groene waas, banding en inbrand. Ook dit is door Ecare zo behandeld en omschreven in het voorstel naar Panasonic. Daarna hebben ze mij een nieuwer model gegeven( een upgrade van de st30 naar de st50). Als het dan "muggeswiften" zou zijn hadden ze dit niet gedaan.

Het spijt mij dat ik net even wat meer zie dan een ander!

@Adlermann, inmiddels op de 325 uur (dag en nacht fikken, lol) is de retentie al minder en zit ik al wat rustiger in mijn stoel. Jammer van de brom, dit dan weer wel. :X

[ Voor 5% gewijzigd door haan101 op 13-07-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Wie van de VT50 mensen heeft ook flinke linebleeding? Bij mijn VT30 had ik dit nauwelijks, achja, ik leer er mee leven zullen we maar zeggen ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudios schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:19:
Wie van de VT50 mensen heeft ook flinke linebleeding? Bij mijn VT30 had ik dit nauwelijks, achja, ik leer er mee leven zullen we maar zeggen ;)
Het heeft wel wat line bleeding. Niet zoveel als mijn st50. Maar wel duidelijk aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolfg schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:13:
Update over mijn binnen 1 maand ingebrande VT50 (iets teveel EK wedstrijden bekeken tijdens de eerste 200 uur, dus het beruchte Nederland 1 logo staat mooi permanent te schijnen rechtsboven en links lees je keurig de N en S van NOS).

Toestel wordt over 2 weken omgeruild, ik heb alles met E-Care geregeld. Van de online afspraak maken (binnen 2 dagen monteur op de stoep en diverse foto's gemaakt) tot het telefonische advies vorige week van E-Care dat het toestel niet meer te repareren is en ze de reactie van Panasonic afwachten (omruilen of geld retour).
Vanavond werd ik gebeld dat mijn nieuwe VT50 eind juli geleverd wordt.
Petje af voor Panasonic en deze hele manier van werken, dit is gewoon top!

Ik ga op advies van Bever mijn volgende VT50 compleet en voluit laten spelen dag en nacht tot de eerste paar honderd uur erop zitten. Ik heb alle inbrand plasma dvd's, disney pixel flippers en schuifbalken ter beschikking dus het gas erop met die dingen. Klinkt me toch logischer in de oren dan alles heel erg zacht zetten.
Want zelfs bij THX Cinema contrast op 30 geeft Nederland 1 alsnog retentie.
Dus opfikken die cellen. :)
Inspelen is echt onzin. Zelfs met 10.000 uur op een plasma krijg je nog retentie. Alleen de eerte 200 uur is het iets gevoeliger daarvoor, dus moet je ff oppassen dan. Verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Adlermann schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:37:
[...]

Inspelen is echt onzin. Zelfs met 10.000 uur op een plasma krijg je nog retentie. Alleen de eerte 200 uur is het iets gevoeliger daarvoor, dus moet je ff oppassen dan. Verder niets.
Ik had het niet over retentie, ik had het over inbranden.
Of denk je dat ze bij Panasonic voor de grap een tv omruilen die net 1 maand in gebruik is?
In mijn geval gaat het niet over retentie, maar over inbranden en dat wil ik met de volgende graag voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolfg schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:42:
[...]

Ik had het niet over retentie, ik had het over inbranden.
Of denk je dat ze bij Panasonic voor de grap een tv omruilen die net 1 maand in gebruik is?
In mijn geval gaat het niet over retentie, maar over inbranden en dat wil ik met de volgende graag voorkomen.
In je post daarboven heb je het ook over retentie (tweede zin van onderen).

Maar ook die inspeel dvd's voorkomen inbranden niet. Als je gewoon normaal met je tv omgaat dan heb je echt nergens last van.

Het enige wat die inspeeldvds doen is dat je eerder door die 200 uur heen bent dat de tv iets gevoeliger is. Maar dat kan je ook doen met normaal tv kijken en niet 24/7 naar nederland 1 te kijken met het grote contrastrijke logo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Dat je met gewoon gebruik nergens last van hebt is aantoonbaar niet waar met de VT50.
Iedereen valt hier elkaar juichend in de armen over de enorme lichtopbrengst en helderheid van de nieuwe Panasonic plasma's en inderdaad: ze zijn een stuk helderder.
En dus blijkbaar een stuk gevoeliger voor retentie en dus ook voor inbranden. En da's eigenlijk heel erg logisch. Helaas niet na een paar maanden naar 1 zender kijken, maar na een paar weken al.

Ik kijk niet 24/7 Nederland 1.
Ik heb alleen in de eerste weken na levering met enige regelmaat naar een EK wedstrijd gekeken en tijdens zonnige middagen met THX Bright Room aan.
Ik was er echter ook 12 dagen niet tijdens het EK dus zo extreem is het allemaal niet geweest.
Maar wel voor de VT50 naar nu blijkt. Binnen een maand is het logo rechtsboven ingebrand en linksboven is het rommelig vanwege rtl4 live, NOS logo's, klokken in beeld etc. etc.

Feitelijk zijn de zenders 1,2,3 en RTL 4 de boosdoeners omdat die allemaal snoeiharde 100% witte logo's gebruiken. Dat is gewoon teveel voor een nieuw plasma scherm naar nu blijkt.

En zodoende kan ik de theorie van Bever wel volgen om alles in het begin op 100% te zetten, zodat het allemaal gelijkmatig slijt.

De retentie waar ik het over had was ook retentie, dus je kijkt twee uur nederland 2 en ziet dan als je de schuifbalk draait de 2 duidelijk rechtsboven terwijl je contrast heel laag staat.
Van dat soort zaken had ik met mijn PX80 geen last en als ik daarop retentie zag dan was het na een zenderwissel zo verdwenen. Hier blijft het soms nog een dag staan en dat is na 2 uur tv kijken een beetje veel vind ik.

Dus het is met de nieuwe serie zeker een zorgenkindje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

dolfg schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 01:39:
Dat je met gewoon gebruik nergens last van hebt is aantoonbaar niet waar met de VT50.
Iedereen valt hier elkaar juichend in de armen over de enorme lichtopbrengst en helderheid van de nieuwe Panasonic plasma's en inderdaad: ze zijn een stuk helderder.
En dus blijkbaar een stuk gevoeliger voor retentie en dus ook voor inbranden. En da's eigenlijk heel erg logisch. Helaas niet na een paar maanden naar 1 zender kijken, maar na een paar weken al.

Ik kijk niet 24/7 Nederland 1.
Ik heb alleen in de eerste weken na levering met enige regelmaat naar een EK wedstrijd gekeken en tijdens zonnige middagen met THX Bright Room aan.
Ik was er echter ook 12 dagen niet tijdens het EK dus zo extreem is het allemaal niet geweest.
Maar wel voor de VT50 naar nu blijkt. Binnen een maand is het logo rechtsboven ingebrand en linksboven is het rommelig vanwege rtl4 live, NOS logo's, klokken in beeld etc. etc.

Feitelijk zijn de zenders 1,2,3 en RTL 4 de boosdoeners omdat die allemaal snoeiharde 100% witte logo's gebruiken. Dat is gewoon teveel voor een nieuw plasma scherm naar nu blijkt.

En zodoende kan ik de theorie van Bever wel volgen om alles in het begin op 100% te zetten, zodat het allemaal gelijkmatig slijt.

De retentie waar ik het over had was ook retentie, dus je kijkt twee uur nederland 2 en ziet dan als je de schuifbalk draait de 2 duidelijk rechtsboven terwijl je contrast heel laag staat.
Van dat soort zaken had ik met mijn PX80 geen last en als ik daarop retentie zag dan was het na een zenderwissel zo verdwenen. Hier blijft het soms nog een dag staan en dat is na 2 uur tv kijken een beetje veel vind ik.

Dus het is met de nieuwe serie zeker een zorgenkindje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Laatst online: 09-08-2024
Dit weekend is het dus 2 maanden geleden dat de VT50 is besteld. Begin het wachten dus echt wel KOTSBEU te worden. Je raakt tegenwoordig makkelijker aan een Rolls of Bentley dan aan een friggin tv.

[ Voor 26% gewijzigd door Acemath op 14-07-2012 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolfg schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 01:39:
Ik heb een st50 en een vt50. Ik heb beide niet ingespeeld (zoals ik met geen enkele plasma heb gedaan). En afgezien van retentie (enkele uren na een voetbalwedstrijd) nergens last van. Maar al mijn plasmas hadden retentie van vergelijkbaar niveau. Ik heb een pz80, pz85, g10, vt30, st50 en een vt50 gehad en waren allemaal vergelijkbaar.

Sterker nog, ik durf prima mijn OS X desktop 3-4 uur aan te laten staan zonder schermbeveiliging. Dit leidt niet tot problemen...

[edit]

thx bright room is natuurlijk wel een mogelijke boosdoener (die gebruik ik niet), aangezien die makkelijk 200 cd/m2 haalt. Ik gebruik in principe alleen professional mode (na 200 uur ook gekalibreerd)

[ Voor 9% gewijzigd door Adlermann op 14-07-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Acemath als het gaat om de TX-P55VT50E dan moet daar komende week voorraad van binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Los daarvan kan het met het ene toestel anders uitpakken dan met het andere, toch?
Dat jij er nooit last van hebt gehad betekent niet dat het niet bestaat.
Anders waren alle toestellen wel klonen van elkaar en konden we de ideale settings van elkaar overnemen en dat is ook niet de waarheid.

Ik heb altijd bewust rustig gedaan met mijn tv's en verdenk THX Brightroom ervan dat het nu zo uit heeft gepakt.
Dus die stand laten we deze zomer sowieso maar even achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolfg schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:17:
Los daarvan kan het met het ene toestel anders uitpakken dan met het andere, toch?
Dat jij er nooit last van hebt gehad betekent niet dat het niet bestaat.
Anders waren alle toestellen wel klonen van elkaar en konden we de ideale settings van elkaar overnemen en dat is ook niet de waarheid.

Ik heb altijd bewust rustig gedaan met mijn tv's en verdenk THX Brightroom ervan dat het nu zo uit heeft gepakt.
Dus die stand laten we deze zomer sowieso maar even achterwege.
Klopt. THX brightroom is ook heel erg fel.

Maar bv de calibrators @ avforums and hdtvtest zijn ook wel van mening inmiddels dat echt inspelen niet nodig is. Alleen een iets lager contrast op thx cinema of prof mode. (en natuurlijk een hogere brightness om het contrast weer te verlagen).

Maar als jij je er natuurlijk veiliger mee voelt moet je het vooral doen. Maar ik blijf er bij dat het in principe niet noodzakelijk is om slides te gebruiken. Alleen een aangepaste lichtopbrengst is nodig. Een hoge lichtopbrengst de eerste 200 uur zorgt wel voor problemen namelijk. En thx brightroom heeft gewoon een erg hoge lichtopbrengst en is dan snel een boosdoener.

Maar ik wens je iig veel succes met je replacement want het is natuurlijk wel de beste tv op de markt op dit moment. Elk andere tv is een achteruitgang in beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Laatst online: 09-08-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:08:
@ Acemath als het gaat om de TX-P55VT50E dan moet daar komende week voorraad van binnenkomen.
Ja, maar Belgie is een nogal achtergesteld land op zulke gebieden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Acemath Belgie heb ik geen zicht op maar dan toch in Nederland bestellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
Adlermann schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:29:
[...]

Klopt. THX brightroom is ook heel erg fel.
Is die thx brightroom een beetje te vergelijken met de dynamic-stand op de St50. Als ik overdag de tour kijk zet ik hem daar namelijk weleens op, want dan is true cinema veel te donker om wat te kunnen zien.

Wimbledon keek ik veel op de spelstand. Kan die stand kwaad? Ik kreeg namelijk na een half uur een melding dat de spelstand al een halfuur aan stond. (daarna die melding uitgezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kadoendra schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:39:
[...]

Is die thx brightroom een beetje te vergelijken met de dynamic-stand op de St50. Als ik overdag de tour kijk zet ik hem daar namelijk weleens op, want dan is true cinema veel te donker om wat te kunnen zien.

Wimbledon keek ik veel op de spelstand. Kan die stand kwaad? Ik kreeg namelijk na een half uur een melding dat de spelstand al een halfuur aan stond. (daarna die melding uitgezet)
Als je het contrast van trui cinema naar 47 oud zet dan haal je 120 cd m² dat zou meer dan genoeg moeten zijn voor overdag kijken. Dymanic. Is echt te fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu al 2 weken op een creditering van panasonic te wachten, zal wel een gigantische moeilijke operatie zijn, wat een slechte service niet normaal, Ideas for life kunnen ze beter veranderen in ellende for life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:37:
Ik zit nu al 2 weken op een creditering van panasonic te wachten, zal wel een gigantische moeilijke operatie zijn, wat een slechte service niet normaal, Ideas for life kunnen ze beter veranderen in ellende for life.
Panasonic crediteert je leverancier binnen 30 dagen. Je moet z elf met je leverancier dan een oplossing bedenken. Prima Service. Hebben ze ook bij mij gedaan. Kon er niet over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

san.okk schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:05:
[...]

vrij groot. Reken op 1,5m bij 1
Dank je. Voor diegenen die het zich ook afvragen, het formaat van de doos van een P50ST50 is 140*82*22.
Heisenbug schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 00:54:
Ik zat toevallig even vlak voor m'n TV (VT50) en zag van die afstand ineens ruis/dansende pixels over het scherm. Dit is alleen in THX Cinema maar van een afstandje zie je er verder niks van.

Vond ook een review waar dit werd opgemerkt:

"Furthermore we noticed when using the THX Cinema and Game mode a fair amount of PWM-noise. In plasma, this is always in the shadows, but these positions is the ‘dancing pixels’ very visible, especially if you are sensitive to. Oddly seem THX Bright Room and the Professional1 mode are not affected by this."

http://www.whataboutrevie...-black-look-for-advanced/
Heb nog niet heel veel getest maar draai mijn P50ST50 in de True Cinema mode en ik zie dit ook nogal.

Verder vind ik ook de beweging tegenvallen, het is niet helemaal vloeiend. Neem aan dat dit de 50hz bug is. Dit is helaas behoorlijk storend en naar mijn gevoel veel sterker dan op mijn vorige 42pz85.
Draai de tv op IFC =min. Hoger vind ik het onnatuurlijk worden.

Buiten dat is het erg mooi beeld maar ben er nog niet uit of ik niet beter een samsung plasma had kunnen halen... Snap ook niet waarom Panasonic niet in staat is dat 50hz issue op te lossen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
Help!!!! schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:51:
[...]

Dank je. Voor diegenen die het zich ook afvragen, het formaat van de doos van een P50ST50 is 140*82*22.

[...]

Heb nog niet heel veel getest maar draai mijn P50ST50 in de True Cinema mode en ik zie dit ook nogal.

Verder vind ik ook de beweging tegenvallen, het is niet helemaal vloeiend. Neem aan dat dit de 50hz bug is. Dit is helaas behoorlijk storend en naar mijn gevoel veel sterker dan op mijn vorige 42pz85.
Draai de tv op IFC =min. Hoger vind ik het onnatuurlijk worden.

Buiten dat is het erg mooi beeld maar ben er nog niet uit of ik niet beter een samsung plasma had kunnen halen... Snap ook niet waarom Panasonic niet in staat is dat 50hz issue op te lossen.
De 50Hz-bug heeft niks te maken met vloeiende bewegingen. Volgens mij heeft het meer te maken met Posterization en Dynamic False Contouring (DFC), beide dus meer te zien met 50Hz materiaal. Heb zelf IFC op 'Minimum' staan als ik 50Hz kijk (Ziggo kabel TV) en dan is mij de 50Hz-bug nog niet opgevallen.

Vwb motion, Panasonic plasma's staan er om bekend dat ze als één van de weinigen een motion resolution van 1080 lijnen hebben.

Over de noise die je ziet, bij welk materiaal zag je dit? Heb toevallig laatst Safe House zitten kijken, en daar viel me de behoorlijke hoeveelheid 'film grain' op, nu zag ik een review van de Blu-Ray ook dat de makers dit met opzet hebben gedaan. Ik heb nu dus ook wel gemerkt dat de beeldkwaliteit valt of staat met het bronmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Undeclinable schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:00:
[...]

De 50Hz-bug heeft niks te maken met vloeiende bewegingen. Volgens mij heeft het meer te maken met Posterization en Dynamic False Contouring (DFC), beide dus meer te zien met 50Hz materiaal. Heb zelf IFC op 'Minimum' staan als ik 50Hz kijk (Ziggo kabel TV) en dan is mij de 50Hz-bug nog niet opgevallen.

Vwb motion, Panasonic plasma's staan er om bekend dat ze als één van de weinigen een motion resolution van 1080 lijnen hebben.
Dat weet ik maar op de een of ander manier ziet beweging er minder strak uit dan op mijn oude pansonic plasma. Het kan ook dat het verschil tussen 42"vs 50" een oorzaak is.
Over de noise die je ziet, bij welk materiaal zag je dit? Heb toevallig laatst Safe House zitten kijken, en daar viel me de behoorlijke hoeveelheid 'film grain' op, nu zag ik een review van de Blu-Ray ook dat de makers dit met opzet hebben gedaan. Ik heb nu dus ook wel gemerkt dat de beeldkwaliteit valt of staat met het bronmateriaal.
Safe house heb ik toevallig ook net gekeken, alleen was dat nog op mijn oude tv :P

Die noise valt me eerlijk gezegd gewoon op bij vrijwel al het tv materiaal. (ook ziggo hier).

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Geef cameramensen de kost die het liefst SD progressive draaien (576 SD, 25p)...
Op de professionele SONY XD530 Camera uit 2000-tig levert dat een lekker schokkerig beeld op.
De nieuwe camera's doen het wat beter, maar kijk je een programma dat progressive gedraaid is dan kun je schroeven en draaien wat je wil, maar dan ziet het er erg schokkerig uit, een soort 50Hz bug vrees ik.

Kijk je HD naar Wie is de Mol of Tussen Kunst en Kitsch dan had je afgelopen jaar kunnen genieten van nepscherpte in HD (om precies te zijn detail van +40 in de camera, waar die 0 moet zijn).
Ziet er echt heel lelijk uit, en het is dat er zo over geklaagd is waardoor ze het nu niet meer doen maar dit zijn Technische Diensten van professionele Europese Broadcasters die zonder blikken of blozen dit soort keuzes maken. Belachelijk.

Kijk eens een avondje gewoon tv en je schrikt je kapot van de verschillen in kwaliteit, formaten, beeldeffecten, kleurtemperatuur etc.
En de VT50 vergroot dat allemaal nog net iets meer uit dan de PX80.
Geloof me: Nederlandse publieke en commerciële TV, dikke amateuristische ellende. :X

Tegenover staat dat als het mooi is, het ook gelijk prachtig is.
Neem als graadmeter bijvoorbeeld de reclames. Die zijn vaak strak, met een mooi plaatje en kleurpatroon, goede helderheid etc.
Ja, ik hou niet van reclames maar met de VT50 zien ze er toch echt heerlijk uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1978
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Plasma inspelen ... bij mij "oude" pv70 nooit gedaan en nooit problemen gehad met retentie en dus al helemaal niet met inbranden.
Volgens E-care is er bij dit type ook nooit over geklaagd.
Bij de st50 veel last van retentie.
Met voetbal kijken veel lichte lijnen in beeld met name met bewegingen van de camera.
Om deze redenen een nieuwe gekregen. Zelfs het Smart Viera logo bij het aanzetten blijft nog wel eens 10 seconden zichtbaar.

Ik heb natuurlijk alleen de vergelijking met mijn oude plasma maar vind persoonlijk het hele beeld wat donker overkomen. Maar lees hier dat in vergelijking met de types van vorig jaar het beeld zelf licht is.

Ik vind het zelf nog erg storend dat bij bewegingen van de camera de gezichten van mensen vertekenen. Het ziet er alleemaal een beetje groenig uit.
Dit heb ik vooral bij tv uitzendingen ( schotel ) bij Blu-Ray is dit wel minder maar nog steeds aanwezig.
Misschien zien anderen dit niet of minder maar vind het raar dat er in veel tests word gezegd dat dit perfect is.
Wij kunnen hier in nl toch alleen maar materiaal bekijken op 50hz. via de kabel of schotel ( ja sommige zenden ook op 60hz uit op de schotel )

Misschien was mij verwachtingspatroon wat te hoog.

Heb trouwens bericht van E-care dat de nieuwe tv bij hun binnen is. Ik had juist eens afspraak met de winkel dat ik een ander merk of type zou kunnen uitzoeken. Blijkbaar werk het nu anders. Dit is al de 3e tv binnen 1 maand. Even afwachten maar. Zat al te kijken naar een Sony hx850 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1978
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
dolfg schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:44:
Geef cameramensen de kost die het liefst SD progressive draaien (576 SD, 25p)...
Op de professionele SONY XD530 Camera uit 2000-tig levert dat een lekker schokkerig beeld op.
De nieuwe camera's doen het wat beter, maar kijk je een programma dat progressive gedraaid is dan kun je schroeven en draaien wat je wil, maar dan ziet het er erg schokkerig uit, een soort 50Hz bug vrees ik.

Kijk je HD naar Wie is de Mol of Tussen Kunst en Kitsch dan had je afgelopen jaar kunnen genieten van nepscherpte in HD (om precies te zijn detail van +40 in de camera, waar die 0 moet zijn).
Ziet er echt heel lelijk uit, en het is dat er zo over geklaagd is waardoor ze het nu niet meer doen maar dit zijn Technische Diensten van professionele Europese Broadcasters die zonder blikken of blozen dit soort keuzes maken. Belachelijk.

Kijk eens een avondje gewoon tv en je schrikt je kapot van de verschillen in kwaliteit, formaten, beeldeffecten, kleurtemperatuur etc.
En de VT50 vergroot dat allemaal nog net iets meer uit dan de PX80.
Geloof me: Nederlandse publieke en commerciële TV, dikke amateuristische ellende. :X

Tegenover staat dat als het mooi is, het ook gelijk prachtig is.
Neem als graadmeter bijvoorbeeld de reclames. Die zijn vaak strak, met een mooi plaatje en kleurpatroon, goede helderheid etc.
Ja, ik hou niet van reclames maar met de VT50 zien ze er toch echt heerlijk uit! :)
Ja Nederlandse zenders geven bagger kwaliteit. Ned 1 en 2 vind ik persoonlijk zeer ok ... zijn ook echt hd .
Discovery HD showcase is wel mooi om te zien en de duitse zenders in hd hebben ook zeer ok beeld.

De reclames zien er wel top uit maar daar heb ik deze tv niet voor ;)
Het meeste kijken we toch naar de bagger beelden en zo nu en dan een film op BR om helemaal te genieten en voor diegene die wel eens gamen is het ook smullen.
2 plasma schermen moeten we dus hebben ... 1 st , vt , gt 50 voor films en gamen ...en een oude plasma voor de slechte nl uitzendingen .... Blij dat ik mij oude nog heb :*) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet iedereen zal het kunnen waarderen maar bij PS3 games gebruik ik de THX Brightroom, uiteraard wel mer aangepaste settings. Zietr er waanzinnig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
Ben een beetje met 3D aan het rommelen. Samsung SSG-3050GB bril zou toch moeten werken op de ST50? Geen idee hoe 3d er op TV uit zou moeten zien maar ik vind het totnutoe nou niet bepaald geweldig.

Op de PS3 wat spellen geprobeerd (o.a. Wipe-Out) en de trailer van Drake's Adventure 3 bekeken. Het effekt van de bril is dat de dubbele beelden 1 worden maar behalve wat ghosting hier en daar lijkt het in de verste verte niet op 3D dat ik in de bios gewend ben. Is dit normaal of gaat er iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nodog schreef op zondag 15 juli 2012 @ 02:26:
Ben een beetje met 3D aan het rommelen. Samsung SSG-3050GB bril zou toch moeten werken op de ST50? Geen idee hoe 3d er op TV uit zou moeten zien maar ik vind het totnutoe nou niet bepaald geweldig.

Op de PS3 wat spellen geprobeerd (o.a. Wipe-Out) en de trailer van Drake's Adventure 3 bekeken. Het effekt van de bril is dat de dubbele beelden 1 worden maar behalve wat ghosting hier en daar lijkt het in de verste verte niet op 3D dat ik in de bios gewend ben. Is dit normaal of gaat er iets niet goed?
Die brillen werken niet. Dat is 2011 brll. Je moet de 4100 serie van samsung hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
Adlermann schreef op zondag 15 juli 2012 @ 10:12:
[...]

Die brillen werken niet. Dat is 2011 brll. Je moet de 4100 serie van samsung hebben.
Ah, okee, ik dacht al...

Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Een tijdje geleden kon ik via mijn android telefoon afbeeldingen sturen naar mijn VT50. Ook andere apparaten zagen mijn VT50. Het viel me op dat sinds een tijdje geen enkel apparaat incl. mijn android foon mijn tv niet meer ziet. Bij instellingen van de vt50 kan ik niks vinden over DNLA. Heb ik misschien ergens iets uitgezet waardoor mijn tv nergens meer mee communiceerd? Wat gaat hier niet goed, ik kan het probleem nergens vinden.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Na 3 weken gebruik te hebben gemaakt van mijn ST50 zit ik echt in dubio. Houden of retourneren...

Ik loop, net als wat mensen hierboven mij, tegen wat dingen aan die mij aan 't twijfelen brengen. Ik zal mijn observaties even opsommen:
  • - Flicker. Valt vooral op bij hele lichte kleuren. Witte reclame blokken bijvoorbeeld, maar soms is er geen touw aan vast te knopen. Boardwalk empire zat ik gister te kijken. Nergens last van en ineens zie ik een gedeelte van een groene muur trillen :? Het vervelende is dat je er dan op blijft letten. Met gewone tv uitzendingen zie ik het veel meer/sneller.
  • - Bewegingen zijn erg lastig vloeiend te krijgen. Zit elke keer weer te spelen met IFC of met 24P smooth. Dan denk je 't gevonden te hebben, maar even later ga je toch weer een andere instelling proberen.
  • = Het bronmateriaal is echt zo belangrijk. Net als hierboven merk ik echt veel verschil tussen alle programma's/zenders. Wat jullie 'film grain' noemen of 'dansende pixels' zie ik bij slecht materiaal. De zender 13 Street bijvoorbeeld; erg veel oude series. Hier zie je duidelijk de ruis. Maar zelfs bij 720p materiaal zie ik het. 1080p film opzetten en het probleem is gelijk weg.
  • + Kijkhoek. Echt heerlijk om vanuit alle plekken hetzelfde beeld te hebben. Helaas is de verticale kijkhoek wel een stuk minder goed. Het beeld wordt heel snel donkerder.
  • + Beeld. Bij het juiste materiaal ziet het er echt prachtig uit. My Zen tv of een 1080p film is echt een genot.
Ik zou zo graag willen dat alles perfect was, maar helaas is dat niet het geval. Misschien heb ik wel onrealistische verwachtingen en ben ik te kieskeurig. Nog maar een nachtje over denken :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Het probleem is dat je je gaat ergeren aan de tekortkomingen van het alternatief, als je overstapt op iets anders (of dat nu een andere plasma of een lcd is). Ik vind plasma ook zeker niet zo superdeluxegeweldig als sommigen het willen laten klinken. De nadelen zijn best fors, maar het ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt. Op mijn slaapkamer heb ik een goedkope IPS LCD van LG en daar stoor ik me eigenlijk totaal niet aan :o Ik moet erop letten dat tijdens donkere scenes de randen een beetje bleeden en dat zwart niet zo zwart is als mijn P42G20 in de woonkamer weergeeft, maar het ziet er niet ineens lelijk uit ofzo.

Dat is wellicht wel het belangrijkste wat ik heb geleerd van mijn televisiereview voor T.net, jaren geleden, dat iedere tv individueel best prima beeld gaf, maar dat (toendertijd) een Pioneer Kuro er pas echt uitspringt als je hem tussen de rest inzet. Het is hetzelfde effect als ik had toen ik mijn speakers ging kopen. Geen van de speakers klonk slecht, maar er was 1 paar dat net iets beter klonk. Of ik dat thuis in een andere akoestiek ook ging horen? Vast niet. Maarja, je wil toch het beste he? :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Freakster86 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 00:53:
Na 3 weken gebruik te hebben gemaakt van mijn ST50 zit ik echt in dubio. Houden of retourneren...

Ik loop, net als wat mensen hierboven mij, tegen wat dingen aan die mij aan 't twijfelen brengen. Ik zal mijn observaties even opsommen:
  • - Flicker. Valt vooral op bij hele lichte kleuren. Witte reclame blokken bijvoorbeeld, maar soms is er geen touw aan vast te knopen. Boardwalk empire zat ik gister te kijken. Nergens last van en ineens zie ik een gedeelte van een groene muur trillen :? Het vervelende is dat je er dan op blijft letten. Met gewone tv uitzendingen zie ik het veel meer/sneller.
  • - Bewegingen zijn erg lastig vloeiend te krijgen. Zit elke keer weer te spelen met IFC of met 24P smooth. Dan denk je 't gevonden te hebben, maar even later ga je toch weer een andere instelling proberen.
  • = Het bronmateriaal is echt zo belangrijk. Net als hierboven merk ik echt veel verschil tussen alle programma's/zenders. Wat jullie 'film grain' noemen of 'dansende pixels' zie ik bij slecht materiaal. De zender 13 Street bijvoorbeeld; erg veel oude series. Hier zie je duidelijk de ruis. Maar zelfs bij 720p materiaal zie ik het. 1080p film opzetten en het probleem is gelijk weg.
  • + Kijkhoek. Echt heerlijk om vanuit alle plekken hetzelfde beeld te hebben. Helaas is de verticale kijkhoek wel een stuk minder goed. Het beeld wordt heel snel donkerder.
  • + Beeld. Bij het juiste materiaal ziet het er echt prachtig uit. My Zen tv of een 1080p film is echt een genot.
Ik zou zo graag willen dat alles perfect was, maar helaas is dat niet het geval. Misschien heb ik wel onrealistische verwachtingen en ben ik te kieskeurig. Nog maar een nachtje over denken :O
Vraag me af onder welke titel je de TV wilt retourneren na 3 weken gebruiken. :?

Welke maat tv heb je? Ik herken me inderdaad in de klachten, m.n. motion en dansende pixels/ruis. Bronmateriaal is van grote invloed inderdaad.

Ik denk wel dat hoe groter de TV en hoe beter de TV, hoe sneller allerlei "kleine" foutjes je op gaan vallen.
Voormijzelf denk ik dat ik er gewoon mee zal moeten leren leven, meestal wen je eraan. Bij mijn oude TV is dat gelukt.

Ook bij mijn oude 42pz85 panasonic plasma had ik nl. allerlei kleine foutjes zoals, niet perfekte unifomiteit, verticale lijnen zichtbaar bij lichte beelden (bijv. de lucht).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Grrrrrene schreef op maandag 16 juli 2012 @ 07:50:
Het probleem is dat je je gaat ergeren aan de tekortkomingen van het alternatief, als je overstapt op iets anders (of dat nu een andere plasma of een lcd is). Ik vind plasma ook zeker niet zo superdeluxegeweldig als sommigen het willen laten klinken. De nadelen zijn best fors, maar het ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt. Op mijn slaapkamer heb ik een goedkope IPS LCD van LG en daar stoor ik me eigenlijk totaal niet aan :o Ik moet erop letten dat tijdens donkere scenes de randen een beetje bleeden en dat zwart niet zo zwart is als mijn P42G20 in de woonkamer weergeeft, maar het ziet er niet ineens lelijk uit ofzo.

Dat is wellicht wel het belangrijkste wat ik heb geleerd van mijn televisiereview voor T.net, jaren geleden, dat iedere tv individueel best prima beeld gaf, maar dat (toendertijd) een Pioneer Kuro er pas echt uitspringt als je hem tussen de rest inzet. Het is hetzelfde effect als ik had toen ik mijn speakers ging kopen. Geen van de speakers klonk slecht, maar er was 1 paar dat net iets beter klonk. Of ik dat thuis in een andere akoestiek ook ging horen? Vast niet. Maarja, je wil toch het beste he? :)
Dat is ook precies waar ik mee zit. Als ik deze terug stuur heb ik voor mijn gevoel geen alternatief. Backlight bleeding, clouding, slechte kijkhoek en noem 't maar op. Dat is waar (LED) LCD last van heeft. Heb ik al 2x mee mogen maken met tv's die volgens reviews als beste getest werden. Daarom twijfel ik ook zo erg..
Help!!!! schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:32:
[...]

Vraag me af onder welke titel je de TV wilt retourneren na 3 weken gebruiken. :?

Welke maat tv heb je? Ik herken me inderdaad in de klachten, m.n. motion en dansende pixels/ruis. Bronmateriaal is van grote invloed inderdaad.

Ik denk wel dat hoe groter de TV en hoe beter de TV, hoe sneller allerlei "kleine" foutjes je op gaan vallen.
Voormijzelf denk ik dat ik er gewoon mee zal moeten leren leven, meestal wen je eraan. Bij mijn oude TV is dat gelukt.

Ook bij mijn oude 42pz85 panasonic plasma had ik nl. allerlei kleine foutjes zoals, niet perfekte unifomiteit, verticale lijnen zichtbaar bij lichte beelden (bijv. de lucht).
Bol.com hanteert sinds kort een termijn van 30 dagen, dus ik kan nog deze week besluiten om hem te retourneren.

Ik heb een 42" tv en zit op een afstand van ongeveer 2,2 meter. Redelijk dichtbij dus, maar zelfs sd materiaal is nog wel aan te kijken. Misschien komt het ook wel door die kleine afstand dat ik deze - punten zo duidelijk opmerk. Op de G30 van mijn ouders (zit je al snel 3 meter vandaan) heb ik nooit flicker waargenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Freakster86 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:32:
[...]

Dat is ook precies waar ik mee zit. Als ik deze terug stuur heb ik voor mijn gevoel geen alternatief. Backlight bleeding, clouding, slechte kijkhoek en noem 't maar op. Dat is waar (LED) LCD last van heeft. Heb ik al 2x mee mogen maken met tv's die volgens reviews als beste getest werden. Daarom twijfel ik ook zo erg..
Ik zal voor een volgende tv ook wel eens kijken naar full led tv's. In combinatie met local dimming zou dat misschien iets voor me kunnen zijn :) De kijkhoek vind ik doorgaans niet zo'n probleem: mijn vriendin en ik zitten er allebei vrijwel recht voor en lcd's zijn tegenwoordig ook best acceptabel qua kijkhoek.

Maar eigenlijk hoop ik dat deze problemen met plasma's opgelost worden. Of dat er een opvolger (oled? over retentie gesproken...) komt die perfect is (er is altijd wel iets te zeuren, vrees ik).

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 16-07-2012 12:24 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu men ST50 een 2 tal weken. Momenteel een 165uren op te teller. Alle settings op default, True Cinema met contrast op 20.
Af en toe laat ik zo'n Break-In slides lopen. Met deze slides zie ik sommige zender logo's.
Momenteel zijn deze logo's niet te zien bij normaal gebruik, maar toch maak ik me zorgen of dit niet slechter zal worden.
Ik let erop geen volledige avond op dezelfde zender te staan, en wissel dus geregeld af.
Btw, de logo's zijn van belgische zenders, dus licht transparant! En toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:46:
Heb nu men ST50 een 2 tal weken. Momenteel een 165uren op te teller. Alle settings op default, True Cinema met contrast op 20.
Af en toe laat ik zo'n Break-In slides lopen. Met deze slides zie ik sommige zender logo's.
Momenteel zijn deze logo's niet te zien bij normaal gebruik, maar toch maak ik me zorgen of dit niet slechter zal worden.
Ik let erop geen volledige avond op dezelfde zender te staan, en wissel dus geregeld af.
Btw, de logo's zijn van belgische zenders, dus licht transparant! En toch....
Gewoon af en toe een paar uur de schuifbalk draaien. Dan heb je nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:49:
[...]

Gewoon af en toe een paar uur de schuifbalk draaien. Dan heb je nergens last van.
Zelf na 200 uren inspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:54:
[...]

Zelf na 200 uren inspelen?
Neuh, alleen als je een keer toevallig wat hardnekkige retentie ziet. Verder niet. Ik heb 1x 3 dagen non stop EL gekeken op mijn vt30. Toen had ik wel een paar weken last van zware retentie. Een paar nachten de schuifblak aan en het was weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is belachelijk dat Panasonic bijna tot geen Nederlandse apps in hun Viera heeft. Je hebt er echt niets aan in vergelijking met Samsung.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 00:53:

Ik heb ongeveer hetzelfde met mijn samsung e6500 60 inch. Ik zit er de hele tijd over te dubben om misschien toch naar een vt50 te gaan. Maar ja wat als het er daar niet beter mee wordt?

Ik denk dat het voor alle huidge grotere tvs geld dat het bronmateriaal goed moet zijn. Is de bron minder dan is het beeld gelijk een stuk minder. Dat heb ik op mijn oude plasma een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Wie heeft er nog meer een error bij vierraconnect/youtube....

Zodra ik youtube aanklik en een filmpje wil opzoeken krijg ik communication ERROR: status 401.

Ben ik de enige of heeft iedereen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:35:
Vraagje,

Wie heeft er nog meer een error bij vierraconnect/youtube....

Zodra ik youtube aanklik en een filmpje wil opzoeken krijg ik communication ERROR: status 401.

Ben ik de enige of heeft iedereen dit?
Inloggen bij youtube en dan is het denk ik opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
Adlermann schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:35:
[...]

Het heeft wel wat line bleeding. Niet zoveel als mijn st50. Maar wel duidelijk aanwezig.
Hoi Adlermann, wat houdt lijn bleeding precies in? Toch niet de reden dat je die ST50 aan mijn broertje verkocht hebt he :-) (bevalt super goed hoor, zeker na de kaliberatieinstellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Malt007 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:38:
[...]

Hoi Adlermann, wat houdt lijn bleeding precies in? Toch niet de reden dat je die ST50 aan mijn broertje verkocht hebt he :-) (bevalt super goed hoor, zeker na de kaliberatieinstellingen)
Doorlekken van een hoog contrastrijk in minder contrastrijk gedeelte van het beeld (dus bv als je een wit vlak hebt dat het iets doorlekt ernaast). De st50 had het bijvoorbeeld wel weer minder dat mijn oude vt30.

en nee dat was niet de reden, aangezien elke plasma in meer of mindere mate wel wat line bleeding heeft. Ik had de st50 tijdelijk, omdat ik lang moest wachten op mijn vt50 :)

Als ik geen vt50 had besteld dan had ik waarschijnlijk de st50 gehouden. En mooi dat ie beviel, want dat deed hij hier ook namelijk :) Prima beeld voor 1000 piek. Mijn vt50 is maar marginaal beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 17-07-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 01:05

faust2016

You yes have my shirt

Sinds een paar dagen een 50GT30 in de kamer staan hier. Beeld bevalt goed. Vooral Gran Turismo 5 op de PS3 is echt fenomenaal :D
nodog schreef op zondag 15 juli 2012 @ 14:23:
[...]

Ah, okee, ik dacht al...

Bedankt voor je antwoord!
Dus die zouden wel werken op een GT30? If so, stuur me even een DM'tje met wat je ervoor zou willen hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

mr.paaJ

generatie cmd+z

nee: vorige jaar had elk merk zijn eigen systeem, nu begint er een standaard te ontstaan.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1 ... 35 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.