Geef cameramensen de kost die het liefst SD progressive draaien (576 SD, 25p)...
Op de professionele SONY XD530 Camera uit 2000-tig levert dat een lekker schokkerig beeld op.
De nieuwe camera's doen het wat beter, maar kijk je een programma dat progressive gedraaid is dan kun je schroeven en draaien wat je wil, maar dan ziet het er erg schokkerig uit, een soort 50Hz bug vrees ik.
Kijk je HD naar Wie is de Mol of Tussen Kunst en Kitsch dan had je afgelopen jaar kunnen genieten van nepscherpte in HD (om precies te zijn detail van +40 in de camera, waar die 0 moet zijn).
Ziet er echt heel lelijk uit, en het is dat er zo over geklaagd is waardoor ze het nu niet meer doen maar dit zijn Technische Diensten van professionele Europese Broadcasters die zonder blikken of blozen dit soort keuzes maken. Belachelijk.
Kijk eens een avondje gewoon tv en je schrikt je kapot van de verschillen in kwaliteit, formaten, beeldeffecten, kleurtemperatuur etc.
En de VT50 vergroot dat allemaal nog net iets meer uit dan de PX80.
Geloof me: Nederlandse publieke en commerciële TV, dikke amateuristische ellende.
Tegenover staat dat als het mooi is, het ook gelijk prachtig is.
Neem als graadmeter bijvoorbeeld de reclames. Die zijn vaak strak, met een mooi plaatje en kleurpatroon, goede helderheid etc.
Ja, ik hou niet van reclames maar met de VT50 zien ze er toch echt heerlijk uit!