Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
pvr schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:45:
EK en Tour bekijk ik vaak op belgie HD.

[...]
Aan België HD en BBC HD (en Animal Planet HD) zouden de Nederlandse omroepen nog eens een groot voorbeeld kunnen nemen. Die logo's (en vooral die van BBC, die is vrijwel onzichtbaar) zijn transparant en geven daardoor nauwelijks retentie. Sport1 idem dito, ook transparant. Als ik echter een helftje voetbal kijk op Nederland 1 (en dan gewoon op true cinema met contrast op 36) dan kan ik mooi de streep van de 1 zien gedurende een dag of 3. Met een nachtje schuifbalk is het ook wel weg, maar het lijkt me toch niet de bedoeling om elke keer als je even Nederland 1 hebt gekeken elke nacht je tv aan moet laten voor de schuifbalk.

En dat het nauwelijks opvalt, is in mijn ogen ook onzin. Je ziet het echt niet alleen maar op slides. Ik kan ermee leven (omdat het tot nu toe elke keer wegtrekt), maar vraag me wel nog steeds af waarom die logo's zo groot en contrastrijk moeten zijn als je bij andere omroepen in het buitenland ziet, dat het ook anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:43
kadoendra schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:32:
[...]

Aan België HD en BBC HD (en Animal Planet HD) zouden de Nederlandse omroepen nog eens een groot voorbeeld kunnen nemen. Die logo's (en vooral die van BBC, die is vrijwel onzichtbaar) zijn transparant en geven daardoor nauwelijks retentie. Sport1 idem dito, ook transparant. Als ik echter een helftje voetbal kijk op Nederland 1 (en dan gewoon op true cinema met contrast op 36) dan kan ik mooi de streep van de 1 zien gedurende een dag of 3. Met een nachtje schuifbalk is het ook wel weg, maar het lijkt me toch niet de bedoeling om elke keer als je even Nederland 1 hebt gekeken elke nacht je tv aan moet laten voor de schuifbalk.

En dat het nauwelijks opvalt, is in mijn ogen ook onzin. Je ziet het echt niet alleen maar op slides. Ik kan ermee leven (omdat het tot nu toe elke keer wegtrekt), maar vraag me wel nog steeds af waarom die logo's zo groot en contrastrijk moeten zijn als je bij andere omroepen in het buitenland ziet, dat het ook anders kan.
Amen. :)

Ben het helemaal met je eens.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik ben het er ook mee eens dat die logos beeld te contrastrijk zijn hier in Nederland.
SBS Ned 1 2 3 RTL 7 etc.

Hoe zouden die Engelsen dat voor elkaar hebben gekregen om dat uniform transparant te krijgen?

Een soort van Opta voor zenders? Zouden ze hier ook eens aan moeten beginnen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
sowieso is het nut van logo's mij volledig onbekend. Althans voor de huiskamer dan.

Ik weet heus na 2uur nog wel of hij nou op 1 of 2 staat hoor, is helemaal niet nodig dat het logo mij daar continu aan wil herrinneren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
wackidth schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:55:

Hoe zouden die Engelsen dat voor elkaar hebben gekregen om dat uniform transparant te krijgen?
Is niet helemaal waar want het logo van Sky is anders kneiter hard, download wel eens F1 van Sky.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-02 16:08
Momenteel staat mijn st50 nog in te branden maar het valt mij op dat ik een brom hoor. Deze brom komt van linksachter( als ik dus voor de TV sta). Lijkt mij een ventilator. Begint een beetje irritant te worden.

Zijn er meer met deze brom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:40
haan101 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:01:
Momenteel staat mijn st50 nog in te branden maar het valt mij op dat ik een brom hoor. Deze brom komt van linksachter( als ik dus voor de TV sta). Lijkt mij een ventilator. Begint een beetje irritant te worden.

Zijn er meer met deze brom?
Deze brom zijn de coils om het paneel van stroom te voorzien, hoe feller, hoe harder de brom. Helaas is dit een bekend punt met Plasma, hoewel ik het niet erg vind, kan een ander het te erg vinden. Helaas heeft elke techniek zo zijn plus- en minpunten.
Het kan natuurlijk zijn dat het in jouw geval net een TV treft waarbij het meer dan gemiddeld is, dan zouden ze het kunnen oplossen, maar ik ga er een beetje vanuit dat het normaal is bij je.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
theforce81 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:46:
[...]

Deze brom zijn de coils om het paneel van stroom te voorzien, hoe feller, hoe harder de brom. Helaas is dit een bekend punt met Plasma, hoewel ik het niet erg vind, kan een ander het te erg vinden. Helaas heeft elke techniek zo zijn plus- en minpunten.
Het kan natuurlijk zijn dat het in jouw geval net een TV treft waarbij het meer dan gemiddeld is, dan zouden ze het kunnen oplossen, maar ik ga er een beetje vanuit dat het normaal is bij je.
Nu je het zegt, klopt bij de lichte foto's hoor je de brom meer.
Wel een geruststelling dat het "enigzins" normaal is.
Dit is nl al mijn derde TV in 1 maand, lol.

Bedankt _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:40
haan101 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:49:
[...]

Nu je het zegt, klopt bij de lichte foto's hoor je de brom meer.
Wel een geruststelling dat het "enigzins" normaal is.
Dit is nl al mijn derde TV in 1 maand, lol.

Bedankt _/-\o_ .
Ik ken je gevoel, wanneer je een product meerdere malen heb moeten omruilen ga je echt ieder klein ding zien/horen. Jij bent degene die bepaalt of je het wel of niet acceptabel vindt natuurlijk.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
theforce81 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:11:
[...]

Ik ken je gevoel, wanneer je een product meerdere malen heb moeten omruilen ga je echt ieder klein ding zien/horen. Jij bent degene die bepaalt of je het wel of niet acceptabel vindt natuurlijk.
Nu ik een beste upgrade (st30 naar st50) heb gekregen wil nog niet zeggen dat ik overal genoegen mee hoeft te nemen. Ik heb de volume nu op 15 staan en nog hoor ik de brom over de reclames heen. En de TV hangt 9 cm (bewust)van de muur, je zou denken dat het zou moeten wegvallen door de afstand. Of werkt dit juist averechts?

Beeld is werkelijk veel beter, dus dit wordt een zware overweging dussssss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik ben eindelijk doof de break-in periode heen en zit de tv een beetje in te stellen.
Helaas krijg ik er geen echt geweldig mooi plaatje uit, iemand hier nog tips met welke serie/film/foto ik de tv het beste af kan stellen.

ik zit nu een serie te kijken en speel ondertussen wat met de instellingen, blijft allemaal erg donker helaas, kleuren zijn wel fraai en natuurgetrouw maar het gehele plaatje voelt donker.

Settings op thx cinema

Contrast 39
Brightness +6
Colour 30
Sharpness 6
Vivid off
eco of

Iemand nog tips? Gaat om een vt50 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
haan101 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:53:
[...]

Nu ik een beste upgrade (st30 naar st50) heb gekregen wil nog niet zeggen dat ik overal genoegen mee hoeft te nemen. Ik heb de volume nu op 15 staan en nog hoor ik de brom over de reclames heen. En de TV hangt 9 cm (bewust)van de muur, je zou denken dat het zou moeten wegvallen door de afstand. Of werkt dit juist averechts?

Beeld is werkelijk veel beter, dus dit wordt een zware overweging dussssss.
Die brom hoorde ik bij de GT30 ook op bijv. volume 15. Je moet je op een gegeven moment maar bij bepaalde dingen neerleggen. Vooral tijdens reclames met veel wit hoorde ik hem erg. In ruil voor de vele betere beeldkwaliteit (ten opzichte van lcd/led) heb ik wel wat over. Dit zijn van die dingetjes die gewoon inherent aan de plasma technologie zijn. Dus dan moet je een keuze maken of je wel plasma wilt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 18:35
Donstil schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:05:
Ik ben eindelijk doof de break-in periode heen en zit de tv een beetje in te stellen.
Helaas krijg ik er geen echt geweldig mooi plaatje uit, iemand hier nog tips met welke serie/film/foto ik de tv het beste af kan stellen.

ik zit nu een serie te kijken en speel ondertussen wat met de instellingen, blijft allemaal erg donker helaas, kleuren zijn wel fraai en natuurgetrouw maar het gehele plaatje voelt donker.

Settings op thx cinema

Contrast 39
Brightness +6
Colour 30
Sharpness 6
Vivid off
eco of

als je eco op aan zet past hij het beeld aan op light in je kamer, meestal betere helderheid.
Daarnaast is overdag de preset normaal of thx bright room fijner kijken.
britghtness staat wel erg hoog ook, meestal +1 of +2 evt contrast wat hoger zetten

[ Voor 4% gewijzigd door Bever! op 05-07-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
LuPo schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:05:
[...]

Die brom hoorde ik bij de GT30 ook op bijv. volume 15. Je moet je op een gegeven moment maar bij bepaalde dingen neerleggen. Vooral tijdens reclames met veel wit hoorde ik hem erg. In ruil voor de vele betere beeldkwaliteit (ten opzichte van lcd/led) heb ik wel wat over. Dit zijn van die dingetjes die gewoon inherent aan de plasma technologie zijn. Dus dan moet je een keuze maken of je wel plasma wilt of niet.
Het is toch jammer dat perfectie niet bestaat in de tv branche...

Genoegen nemen met een brom geluid (heb ik gelukkig geen last van) of flikker...
Ik probeer mezelf te brainwashen :P Beeld is perfect, kijkhoek is perfect... enkel dat geflikker is soms wel zeer irritant. Probeer me er bij neer te leggen, maar ik blijf er op letten ;(

Jullie ook zo'n last van die flikkerende schermen in de studio's van Studio Sport en NOS journaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Freakster86 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:28:
[...]

Genoegen nemen met een brom geluid (heb ik gelukkig geen last van) of flikker...
Ik probeer mezelf te brainwashen :P Beeld is perfect, kijkhoek is perfect... enkel dat geflikker is soms wel zeer irritant. Probeer me er bij neer te leggen, maar ik blijf er op letten ;(

Jullie ook zo'n last van die flikkerende schermen in de studio's van Studio Sport en NOS journaal?
flikkeren word minder met de tijd, maar zit hem ook vooral in je instellingen. Hoe hoger de helderheid hoe sterker het effect.
Overigens is de nieuwe 145 inch 8k plasma van Panasonic flicker free. Ben benieuwd of dat ook ini de vt60 zal zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Bever! op 05-07-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
Freakster86 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:28:
[...]

Een nobel streven! lmao. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
Met zappen zie ik een soort page flip animatie, is dat ook uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woensdag heb ik de VT50 55" binnen gekregen, ik heb hem maar gelijk aan de muur gehangen (het is echt een plaatje aan de muur). ik heb CI+hd van upc en het beeld is echt zo strak ik had hiervoor een vt20 maar dit is zo een verschil.
ik heb even internet geprobeerd maar dat vond ik geen fijne ervaring, ik vond het traag en schokkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heisenbug schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:47:
Met zappen zie ik een soort page flip animatie, is dat ook uit te zetten?
Dat kun je uitzetten bij: Menu / Instellingen / TV-instellingen / Kanaal overgangseffect en dan "Uit" selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 12:38
Allen,

de Panasonic TX-P50UT50E is vandaag in de aanbieding bij Wehkamp

699 euro

PSN: breminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:05:

Settings op thx cinema

Contrast 39
Brightness +6
Colour 30
Sharpness 6
Vivid off
eco of

Ik heb na veel gestoei met de instellingen voor tv kijken (SD en HD) het alsvolgt ingesteld
THX Cinema, want dat vindt ik persoonlijk het beste beeld geven:
Contrast 35
Helderheid 15
Kleur 24
Scherpte 8
Eco uit
Scherm weergave aan
Nu ziet het er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Bever! schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:23:
[...]

als je eco op aan zet past hij het beeld aan op light in je kamer, meestal betere helderheid.
britghtness staat wel erg hoog ook, meestal +1 of +2 evt contrast wat hoger zetten
Ik heb juist het omgekeerde. Ik heb gisteren ECO uitgezet en wat een verademing. Het beeld is een stuk helderder en geeft meer licht af.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:03:
[...]

Ik heb na veel gestoei met de instellingen voor tv kijken (SD en HD) het alsvolgt ingesteld
Contrast 35
Helderheid 15
Kleur 24
Scherpte 8
Eco uit
Scherm weergave aan
Schermweergave aan, ja? Dat zal het wel geweest zijn. :+

[ Voor 30% gewijzigd door bram1984 op 06-07-2012 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:03:
[...]

Contrast 35
Helderheid 15
Kleur 24
Scherpte 8
Eco uit
Scherm weergave aan
thnx!.

Ga ik vanavond ook even proberen, is even stoeien idd. zat er gister ook mee te kloten maar hoemeer ik deed hoe lelijker ik het vond.

Maar misschien ben ik gewend gewend geraakt aan de Burn-In settings dat kan natuurlijk ook wel, we keken tussen het inbranden door namelijk wel films/series op de tv.
Bever! schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:23:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Ik heb er een beetje mee zitten schuiven en Eco aan is na een half uurtje toch wel fraai (vond het eerst erg donker).

Brightness omlaag gedaan en contrast iets hoger.

Ik puzzle weer even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:52:
[...]

thnx!.

Ga ik vanavond ook even proberen, is even stoeien idd. zat er gister ook mee te kloten maar hoemeer ik deed hoe lelijker ik het vond.

Maar misschien ben ik gewend gewend geraakt aan de Burn-In settings dat kan natuurlijk ook wel, we keken tussen het inbranden door namelijk wel films/series op de tv.

[...]

Bedankt voor je reactie.

Ik heb er een beetje mee zitten schuiven en Eco aan is na een half uurtje toch wel fraai (vond het eerst erg donker).

Brightness omlaag gedaan en contrast iets hoger.

Ik puzzle weer even door.
ECO stand is dodelijk voor je gamma tracking. Uitzetten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Dat zal best, maar het geeft overdag wel meer pop aan je beeld. in het donker dimt hij juist wat meer. Ik vind het best fijn in ieder geval. Vind gamma op 2.5 ook mooier dan 2.2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bever! schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:33:
Dat zal best, maar het geeft overdag wel meer pop aan je beeld. in het donker dimt hij juist wat meer. Ik vind het best fijn in ieder geval. Vind gamma op 2.5 ook mooier dan 2.2 :D
Dat kan kloppen, volgens mij hebben (bijna) alle professionele review-sites hun gamma na calibratie op 2.4 of 2.6 gezet om uiteindelijk 2.2 te meten.

Wat ik dan weer echt niet snap zijn mensen die hun 'Sharpness' op 8 zetten.....alles hoger dan 0 zorgt voor IMHO lelijke kunstmatige verscherping. Maar goed, over smaak valt niet te twisten ;)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Bever! schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:33:
Met name met 3D vind ik ECO mode echt te donker. Ik heb het gisteren inderdaad ook uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
de meningen zijn over zulke instellingen altijd verschillend.

Ik vond gister in een verdonkerde kamer Eco eigenlijk wel fraai maar ik ga vanavond zeker nog even door stoeien.

Die gamma settings waar ik jullie over hoor heb ik om te beginnen al niet voorbij zien komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Sinds januari in het bezit van een 50VT30. Sindsdien erg tevreden totdat ik merkte dat de eerste burn-in sporen tevoorschijn kwamen. Ik speel regelmatig BF3. Het gedeelte waar de score staat (rechts onderin) werd zichtbaar op lichtgrijze achtergrondbeelden. Heb de contrastinstellingen op max 50% staan.

E-care benaderd en die zijn langs geweest vanmorgen (binnen 2 dagen na aanmelding). Bleken ook een aantal logo's zichtbaar bij een kleuren-test. Foto's gemaakt door de monteur, die gaat deze insturen naar Panasonic.

Ben benieuwd naar de vervolgactie. Wordt uiteraard vervolgd.. Heeft iemand hier trouwens ervaring mee?

PS. Wel een teleurstelling na 5 maanden voor een tv van € 1.400,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
De SSG4100GB Samsung 3D bril is vanaf vandaag € 29,95 bij BCC. Ik heb er eergisteren 1 ontvangen en zojuist nog 1 besteld. Zit prima en werkt out-of-the-box op mijn 50UT50.

http://www.bcc.nl/samsung-ssg4100gb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Bij Redcoon heb je er 2 voor 33 euro. Komen dan nog wel verzendkosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Die heb ik helemaal niet gezien. Ach, ik werk bij BCC en heb 'm zo morgen in huis. Die paar euro. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Werken die nieuwe Samsung brillen dan ook op de ST50 series? Als je toch in de winkel werkt, kan je dat wellicht wel even testen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Magic6399 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:34:
Werken die nieuwe Samsung brillen dan ook op de ST50 series? Als je toch in de winkel werkt, kan je dat wellicht wel even testen :>
Vraag is al vaak gesteld.

Ja dat werkt. Dit jaar is er een algemene standaard gekomen voor de actieve 3d-brillen. Zowel Samsung als Panasonic maken hier gebruik van. Je kunt de brillen dus gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de 3D functie uitgeprobeerd op de 55VT50 en dat zag er zowel via mijn Pana als LG blurayspeler echt heel gaaf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan Donstil. Heb je mijn instellingen geprobeerd en zoja wat is jou mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-08 15:50
Zo de TX-P65VT50 en de BTT590 op zijn plaats gezet.
Wat een scherm 165 cm, tjee wat gaaf, maar ja nu instellen en aansluiten.
Heb een UPC mediabox en nu even kijken, want heb maar één optical aansluiting op TV een Home cinema.
De beeldinstelling staan nog standaard maar dan vind ik het beeld wat donker.

ps hangt al wel aan de muur, pf 42 kilo tillen met zijn tweeen is ook een klus

[ Voor 11% gewijzigd door Rob0860 op 07-07-2012 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Ik zag gisteren dat er een softwareupdate was voor de ST50. Hoewel ik had ingeschakeld, dat ik automatisch een melding zou moeten krijgen bij een update, kwam ik er alleen achter door hem automatisch te laten zoeken. Vreemd. Hoe dan ook, weet iemand waar ik een changelog kan vinden. Ben namelijk wel benieuwd naar wat de update nu eigenlijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
De 42ST50 is direct leverbaar bij Wehkamp! :D

Helaas staat bij mij nu nog 1 week. Snap niet waarom. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 12:31:
De 42ST50 is direct leverbaar bij Wehkamp! :D

Helaas staat bij mij nu nog 1 week. Snap niet waarom. :S
Ik zeg bellen of annuleren bij Wehkamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 13:01:
[...]

:Y Zou ik doen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 13:01:
[...]

Ik zeg dat jij het hele verhaal nog niet kent ;)
Ze hebben een foutje gemaakt bij de Wehkamp, hij heeft hem kunnen bestellen voor zo'n € 550 / €595 en wil hem dus zeker niet annuleren :) Ik kan hem geen ongelijk geven.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
janvanduschoten schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 13:09:
[...]

Ze hebben een foutje gemaakt bij de Wehkamp, hij heeft hem kunnen bestellen voor zo'n € 550 / €595 en wil hem dus zeker niet annuleren :) Ik kan hem geen ongelijk geven.
En wehkamp wil hem niet aan hem leveren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

O is die korting is inderdaad wel royaal. Ik dacht dat het minder was vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Waarschijnlijk levert Wehkamp de tv als de adviesprijs is gezakt tot ongeveer 550 euro... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

invincible30 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 17:00:
Waarschijnlijk levert Wehkamp de tv als de adviesprijs is gezakt tot ongeveer 550 euro... ;)
Dat zou ik een hele slechte service vinden. En ze maken hiermee geen reclame voor zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Die tv's waren amper leverbaar vanuit importeur, dus wacht deze week nou maar af en dan zal je zien dat hij die st50 heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 17:07:
[...]

Dat zou ik een hele slechte service vinden. En ze maken hiermee geen reclame voor zichzelf.
Je zou ook de moraal ter discussie kunnen stellen dat je per se wilt profiteren van een menselijke fout... Waardoor je liever 6 weken wacht op een tv dan er de "normale" prijs voor te betalen en eindelijk goed tv kunt kijken. Maar ja, als je dat laatste doet, heb je niks meer om hier over te klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

kadoendra schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 17:25:
[...]

Je zou ook de moraal ter discussie kunnen stellen dat je per se wilt profiteren van een menselijke fout... Waardoor je liever 6 weken wacht op een tv dan er de "normale" prijs voor te betalen en eindelijk goed tv kunt kijken. Maar ja, als je dat laatste doet, heb je niks meer om hier over te klagen...
Dat zou je kunnen doen maar dat zou vreselijk offtopic zijn, het heeft niets met een Panasonic plasma te maken. Als je toch behoefte hebt om het te bespreken, maak dan een topic aan in het juiste forumdeel.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik ken wel het hele verhaal, en ik had hem bij de eerste vertraging van 3 weken al geannuleerd.
Ik heb dit eerder meegemaakt met een versterker die goedkoper was, dan andere webshops.
Je wordt gewoon aan het lijntje gehouden :(
[...]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Ik kom net terug van een chaletje in zwitserland met zo'n samsung led tv. Na het zien van dat beeld ga je plasma alleen nog maar meer waarderen!

Voor mij geen LED meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
het viel me op dat er een soort Paarse/groene ruis over donkere gebieden gaat als ik mijn MacbookPro aansluit op de tv (via versterker) en 3D afspeel. het lijkt een beetje op sneeuw in de kleuren groen en paars.

Is dit normaal? Ik zie het niet als ik op de bank zit hoor maar als je dichtbij langs loopt is het erg lelijk.

Beetje lastig uit te leggen allemaal en een filmpje maken is ook niet echt mogelijk.

Iemand die dit met mijn beperkte uitleg ;) bekend voor komt ?
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 08:47:
Vraagje aan Donstil. Heb je mijn instellingen geprobeerd en zoja wat is jou mening?
Nog Niet Tangerine.

Morgen avond ga ik weer even klooien met de instellingen, vanavond met de vrouw even rustig tv gekeken en doe er zo een filmpje in (Underwold Awekening 3D maar dat weet ze nog niet :9 )

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 08-07-2012 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
pvr schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 20:20:
Ik ken wel het hele verhaal, en ik had hem bij de eerste vertraging van 3 weken al geannuleerd.
Ik heb dit eerder meegemaakt met een versterker die goedkoper was, dan andere webshops.
Je wordt gewoon aan het lijntje gehouden :(

[...]
Lees de reactie van Bever! anders nog even. Bever! in "[Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series"

Ze hebben leveringsproblemen naar alle leveranciers. Zowel gehoord via een insider bij Panasonic als via de Klantenservice. Via deze insider kreeg ik ook te horen dat er een levering ST50's naar Wehkamp was gegaan laatst. En voila, een paar dagen later is hij opeens direct leverbaar. Die informatie is dus accuraat en kloppend.

Waarschijnlijk is de afdeling die de bestellingen verwerkt niet aanwezig in het weekend. De leverdatum op de website zal wel automatisch aangepast worden, vandaar dat de TV in mijn account nog op 1 week staat en op de website direct leverbaar. Komt maandag allemaal goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:57
Mijn 50ST50 heeft ook een maand geduurd voordat ik 'm ontving (besteld bij de lokale bruingoed boer). Gisteren ontvangen en man man wat een heerlijk beeldje :9~

(vorige tv was een Panasonic plasma 42G10E uit 2009)

Geen last van gekke dingen zoals blobs, banding etc. Dooie pixels heb ik nog niet echt nagelopen. Het is zo'n groot scherm, dus heb niet zo veel zin om het hele scherm onder handen te nemen. Ik ga er gewoon van genieten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Nice Guy Eddie schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:53:
Mijn 50ST50 heeft ook een maand geduurd voordat ik 'm ontving (besteld bij de lokale bruingoed boer). Gisteren ontvangen en man man wat een heerlijk beeldje :9~

(vorige tv was een Panasonic plasma 42G10E uit 2009)

Geen last van gekke dingen zoals blobs, banding etc. Dooie pixels heb ik nog niet echt nagelopen. Het is zo'n groot scherm, dus heb niet zo veel zin om het hele scherm onder handen te nemen. Ik ga er gewoon van genieten 8)
Mooi om te horen! Ik kan inmiddels haast niet meer wachten. :P

Maandag heb ik mijn laatste tentamen, daarna vakantie. Dus de TV komt eigenlijk precies op het goede moment. Nu nog even hard studeren en dan lekker genieten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1978
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Nu ik de tweede Panasonic p42st50 een maand lang heb bekeken wil ik graag diegene, die ook dit model in bezit hebben, vragen of jullie de volgende "klachten" ook zien. ( eerste exemplaar ging bij mij binnen 1 dag kapot ... aan uit aan uit aan uit )

Ik kijk via een dreambox 800 naar verschillende hd uitzendingen op 1080i.

Ik vind dat bij snelle bewegingen van een camera en dat vooral bij close up beelden de gezichten niet mooi worden weergegeven als de camera net klaar is met draaien. Dit is vooral bij SBS 6 het geval.
Ook lijkt het of er dan een soort van groene gloed over de gezichten zit ... vooral te zien bij mensen die wat bleeker zijn. ( en nee het ligt er niet aan dat ik gisteren de Hulk gekeken heb )

Bij het EK viel het mij op dat snelle beelden van de camera er niet goed uitzagen....leek wel of het beeld niet goed kon scherp stellen ... Close up zag er wel geweldig uit. ( alle opties uit )
Ik zag bij de bewegingen van links naar recht en andersom ook lichtere en donkere strepen lopen van boven tot onderin het beeld .... Hier is E-care ook voor langsgeweest en krijg hier waarschijnlijk ook een nieuwe tv voor. ( ja ook voor inbranden van het ned 1 logo ) 250 uur op normale mode contrast 35 later op cinema op 42.

Persoonlijk vind ik de kwaliteit van het beeld zeer goed alleen erg donker... ja zwart is ook pikzwart maar sommige donkere scenes van films kijken niet echt fijn.
1 tegenstrijdig ding merk ik wel op bij close up beelden met bv een persoon in beeld met een lichte achtergrond dat de persoon perfect word weergegeven maar de achtergrond veel te licht ... het lijkt net of er een lamp op schijnt.
De Douwe Egberts reclame ziet er bv ook raar uit ... hier lijkt het net of er veel mist hangt waar ze met een lamp doorheen schijnen.

.

Deze "problemen" had ik op mij vorige Panasonic plasma totaal niet.... baal er wel een beetje van.

Nu kan ik zeer waarschijnlijk een andere tv uitzoeken maar twijfel dus sterk of ik weer voor dit type zal gaan.
Misschien dat anderen met bv een vt50 betere ervaringen hebben?

Of Samsung Plasma of misschien toch LED :?
@ D-TECH .... hoezo beviel LED je niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil , ik hoop dat je ega de avond veilig is doorgekomen. Gisteravond heb ik de instellingen voor mijn bluray speler gedaan. Zowel bij bluray als dvd eerst de instelling THX Cinema die ik voor HD tv signaal gebruik en dat zag er netjes uit maar net niet je van het. toen ovegeschakeld naar Normaal:
Contrast 35
Helderheid11
Kleur 2
Scherpte 8
Kleurtemp Koel
Levend kleuren Uit
Kleur remiseren Uit
Ecomode Uit
Voor mij ging er wereld open. Vooral de dvd (geen originele) zag er veel beter uit. Fantastisch zwart maar toch een zeer helder beeld, kortom prachtig.
Mocht je nog tijd hebben raad ik je aan deze instellingen eens uit te proberen. Succes en ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jack1978 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:05:
Nu ik de tweede Panasonic p42st50 een maand lang heb bekeken wil ik graag diegene, die ook dit model in bezit hebben, vragen of jullie de volgende "klachten" ook zien. ( eerste exemplaar ging bij mij binnen 1 dag kapot ... aan uit aan uit aan uit )

Ik kijk via een dreambox 800 naar verschillende hd uitzendingen op 1080i.

Ik vind dat bij snelle bewegingen van een camera en dat vooral bij close up beelden de gezichten niet mooi worden weergegeven als de camera net klaar is met draaien. Dit is vooral bij SBS 6 het geval.
Ook lijkt het of er dan een soort van groene gloed over de gezichten zit ... vooral te zien bij mensen die wat bleeker zijn. ( en nee het ligt er niet aan dat ik gisteren de Hulk gekeken heb )

Bij het EK viel het mij op dat snelle beelden van de camera er niet goed uitzagen....leek wel of het beeld niet goed kon scherp stellen ... Close up zag er wel geweldig uit. ( alle opties uit )
Ik zag bij de bewegingen van links naar recht en andersom ook lichtere en donkere strepen lopen van boven tot onderin het beeld .... Hier is E-care ook voor langsgeweest en krijg hier waarschijnlijk ook een nieuwe tv voor. ( ja ook voor inbranden van het ned 1 logo ) 250 uur op normale mode contrast 35 later op cinema op 42.

Persoonlijk vind ik de kwaliteit van het beeld zeer goed alleen erg donker... ja zwart is ook pikzwart maar sommige donkere scenes van films kijken niet echt fijn.
1 tegenstrijdig ding merk ik wel op bij close up beelden met bv een persoon in beeld met een lichte achtergrond dat de persoon perfect word weergegeven maar de achtergrond veel te licht ... het lijkt net of er een lamp op schijnt.
De Douwe Egberts reclame ziet er bv ook raar uit ... hier lijkt het net of er veel mist hangt waar ze met een lamp doorheen schijnen.

.

Deze "problemen" had ik op mij vorige Panasonic plasma totaal niet.... baal er wel een beetje van.

Nu kan ik zeer waarschijnlijk een andere tv uitzoeken maar twijfel dus sterk of ik weer voor dit type zal gaan.
Misschien dat anderen met bv een vt50 betere ervaringen hebben?

Of Samsung Plasma of misschien toch LED :?
@ D-TECH .... hoezo beviel LED je niet ?
1) dat is dynamic false contouring. Hier hebben alle panasonic plasmas vanaf de g10 last van
2)dat scherp stellen komt mij niet bekend voor. Motion resolution van deze tv is perfect (ik heb tijdelijk de st 50 gehad ter overbrugging).
3) de ST50 geeft exact 120/cdm2 weer. Dat is de aanbevolen luminance. LED tv's zijn altijd vele en veel te licht. Dat is niet fijn kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 15:10:
Donstil , ik hoop dat je ega de avond veilig is doorgekomen. Gisteravond heb ik de instellingen voor mijn bluray speler gedaan. Zowel bij bluray als dvd eerst de instelling THX Cinema die ik voor HD tv signaal gebruik en dat zag er netjes uit maar net niet je van het. toen ovegeschakeld naar Normaal:
Contrast 35
Helderheid11
Kleur 2
Scherpte 8
Kleurtemp Koel
Levend kleuren Uit
Kleur remiseren Uit
Ecomode Uit
Voor mij ging er wereld open. Vooral de dvd (geen originele) zag er veel beter uit. Fantastisch zwart maar toch een zeer helder beeld, kortom prachtig.
Mocht je nog tijd hebben raad ik je aan deze instellingen eens uit te proberen. Succes en ik hoor het graag.
Jij mag dit wel mooi vinden, maar de kleurenreproduction zijn dan compleet niet meer goed. Koel is veel te blauw en groenig. En sowieso is de normal preset te groen. Je krijgt dan veel te veel groen en blauw in het beeld. Helderheid op 11 is ook veel te hoog en verlies je de goede zwart warden.

[edit]
Ook heeft Normal een complete verneukte gamma tracking.

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 08-07-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:57
Ik heb de ST50 nu pas amper 1 dag en kan zeggen dat ik deze zeker niet slechter vind dan mijn vorige G10. Sterker, ik vind het allemaal een stuk mooier en ben geen rare dingen tegen gekomen. Het enige wat ik merkte was dat in de normal stand hij werkt met dynamisch contrast... (eco modus staat uit!)

Om in te spelen staat alles nu op de stand normal. Vrijwel alle hulpmiddelen uit.
Contrast op 25
Helderheid op -2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zie je Adlerman ieder zijn smaak en dat is maar goed ook.
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat voor jou de beste instellingen zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 15:10:
Contrast 35
Helderheid11
Kleur 2
Scherpte 8
Kleurtemp Koel
Levend kleuren Uit
Kleur remiseren Uit
Ecomode Uit
Kleur 2 en helderheid 11 lijkt me eerlijk gezegd niet fraai hoor.

Gister een 3d film gekeken trouwens maar de kleuren waren echt vreselijk in 3d. Daar moet ik vanavond echt ff naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Nice Guy Eddie schreef op zondag 08 juli 2012 @ 15:18:
Ik heb de ST50 nu pas amper 1 dag en kan zeggen dat ik deze zeker niet slechter vind dan mijn vorige G10. Sterker, ik vind het allemaal een stuk mooier en ben geen rare dingen tegen gekomen. Het enige wat ik merkte was dat in de normal stand hij werkt met dynamisch contrast... (eco modus staat uit!)
P
Om in te spelen staat alles nu op de stand normal. Vrijwel alle hulpmiddelen uit.
Contrast op 25
Helderheid op -2

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:18:
[...]

Kleur 2 en helderheid 11 lijkt me eerlijk gezegd niet fraai hoor.

Gister een 3d film gekeken trouwens maar de kleuren waren echt vreselijk in 3d. Daar moet ik vanavond echt ff naar kijken.
Excuus kleur moet 35 zijn. (typefout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:17:
Zo zie je Adlerman ieder zijn smaak en dat is maar goed ook.
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat voor jou de beste instellingen zijn?
ik heb een gekalibreerd scherm. Die gewoon de juiste kleuren weergeeft. Dat is namelijk zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Jack1978 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:05:
Pana's plasma schijnen notoir te zijn om hun groentint, zeker als ze nog jong zijn. Mijn G30 van een jaar oud had het ook maar het is inmiddels niet storend meer.
Zou dit met het interlaced signaal (kabel is 1080i) te maken kunnen hebben? Zeker bij links-rechts-bewegingen stoort dat mij ook weleens. Kun je kijken of het met BRD beter is bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Jack; probeer eens je dreambox op 60hz te zetten, 50 hz bug uitsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1978
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
BeF-Bacchus schreef op zondag 08 juli 2012 @ 21:20:
[...]

Pana's plasma schijnen notoir te zijn om hun groentint, zeker als ze nog jong zijn. Mijn G30 van een jaar oud had het ook maar het is inmiddels niet storend meer.

[...]

Zou dit met het interlaced signaal (kabel is 1080i) te maken kunnen hebben? Zeker bij links-rechts-bewegingen stoort dat mij ook weleens. Kun je kijken of het met BRD beter is bijvoorbeeld?
Die groene tint word dus minder naarmate de tv ouder word?

Heb het ook op 720p geprobeerd maar dit maakte totaal geen verschil.
BRD is wel een verschil .... daar ziet alles er beter uit maar je ziet dezelfde effecten maar in mindere mate
Bever! schreef op zondag 08 juli 2012 @ 21:50:
Jack; probeer eens je dreambox op 60hz te zetten, 50 hz bug uitsluiten
Sorry maar bij 60 hz setting gaat het beeld erg schokken .... op multi gaat het goed maar krijg ik eigenlijk gewoon 50 hz ..... Ik begrijp ook niet waarom die 60 hz niet lukt maar dit ging bij mij vorige plasma ook niet goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Jack1978 op 08-07-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
:+
Adlermann schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:53:
[...]

ik heb een gekalibreerd scherm. Die gewoon de juiste kleuren weergeeft. Dat is namelijk zoals het hoort :)
Beetje overtrokken bewering. Misschien vinden sommige mensen een gekalibreerd scherm wel helemaal niet mooi en hoort het voor die mensen dus niet.

Gelijk uit de doos zonder kalibratie perfecte kleuren weergeven, dat zou naar mijn mening nou horen als.je een tv van dit kaliber koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
Shit, vrouwtje even naar een film( 1,5 uur) op net 5 gekeken!!!!!!
Een dikke vette f.ck net5 logo ingebrand.

En niet mooi in de hoek, nee hoor pak hem beet 14 cm van de kant af.
Totale branduren: 81
Begin nu toch een beetje moe van te worden. Is gewoon een obsessie geworden.
Het moet toch niet zo zijn dat men na elke dag/avond een nacht die schuifbalken moet laten draaien.

Of is dit soms de reden waarom plasma het verbruik t.o.v lcd duurder maakt! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door haan101 op 08-07-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

haan101 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:48:

Het moet toch niet zo zijn dat men na elke dag/avond een nacht die schuifbalken moet laten draaien.

Mijn scherm heeft behoorlijk veel last van retentie. Een paar seconden een stilstaand beeld en daar staat het alweer op het scherm.

Bij mijn ouders is het nl1 logo na twee weken nog steeds niet weg! Geen normale plasma retentie lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 06:23
Mijn Nederland 1 logo is blijvend te zien. Linksboven is het een zooitje na al die voetbalwedstrijden met aftelklokken, VI Oranje programma's etc. Ik kijk normaal nooit zoveel tv, maar nu wel tijdens de EK.
Voor een tv van ruim 1 maand oud is er al best veel retentie/inbranding te zien.
E Care schrok ook wel van de snelheid waarmee dit allemaal gebeurd.is
De foto's zijn gemaakt, en nu is het aan Panasonic om een beslissing te nemen: nieuw toestel of niet.
Ik hoor het deze week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
Ik wacht deze week af. Oke dan heb ik wel een mooie upgrade gekregen maar als dit zo doorgaat stap ik van Panasonic af.
Ik heb alle waarden op nihil staan om retentie te voorkomen en maak gem 6 uur per dag gebruik van de burn in dvd.
Wat een leuk project zou moeten worden begint langzamerhand een fiasco te worden.
Met Neon bedoeld men zeker Ónné!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

haan101 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 00:18:
Ik wacht deze week af. Oke dan heb ik wel een mooie upgrade gekregen maar als dit zo doorgaat stap ik van Panasonic af.
Ik heb alle waarden op nihil staan om retentie te voorkomen en maak gem 6 uur per dag gebruik van de burn in dvd.
Wat een leuk project zou moeten worden begint langzamerhand een fiasco te worden.
Met Neon bedoeld men zeker Ónné!!!!!!!!
Dat is echt niet ontspannen tv kijken dan. Retentie kan je niets tegen doen. Ook het contrast verlagen helpt hier niet tegen is mijn ervaring.

Het lijkt wel of deze 2012 modellen wat gevoeliger voor retentie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Jihaaa.. ik dacht ik log maar even in om te kijken hoe het met mijn ST50 is. En ja hoor, ik kon een afspraak maken. :D Morgen komt 'ie!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vIUoWdmLzpf9dvbQsGgCK3WW/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Iemand enig idee hoe groot de doos van een 50ST50 of 50VT50 is?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haan101 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:48:

Dat is geen inbranden, dat is retentie. Dat gaat vanzelf weer weg! Als ik een film kijk op tv dan heb ik een paar uur later ook dat logo nog in beeld staan. Trekt binnen een paar uur zo weer weg.

[ Voor 9% gewijzigd door Adlermann op 09-07-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 20:48
Afgelopen vrijdag de P50ST50 gaan ophalen… rustig uitgepakt,op zijn voet geplaatst en aangezet. Setup was super makkelijk en snel. Maar wat een prachtige TV zeg!!
Moet je weten dat we van een Loewe Aventos komen… dus wel een aanpassing qua beeld en formaat. Ons zoontje van anderhalf deed bijna in zijn broek toen ik Bumba opzette. Haarscherp, en details zien die je anders nooit zou zien.

De "Normal" stand toch maar aangepast naar "True Cinema" met contrast op 40 - zoals hier aangeraden. Geeft wel wat "flauwere" kleuren dan de standaardinstelling, maar bij films valt het toch goed mee, die True Cinema.
Moet ik na zo'n 200 uur terug naar Normal gaan, of is de True Cinema gewoon een betere instelling en moet ik enkel het contrast terug hoger zetten.

Mag de TV als je'm s avonds afzet gewoon op Standby (rode knop) laten staan? Of is het beter 'm telkens volledig af te zetten. (Verbruik is geen issue hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Gefeliciteerd. Heb je de doos nog? En wat zijn de afmetingen van de doos?

Thx.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Help!!!! schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:29:
Heb je de doos nog? En wat zijn de afmetingen van de doos?
Twee maal dezelfde vraag binnen een uur stellen is niet echt nodig, wacht gewoon even op een antwoord.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Doe eens niet zo bot, twee keer dezelfde vraag stellen binnen zo'n korte tijd is inderdaad niet nodig...

[ Voor 74% gewijzigd door FeaR op 09-07-2012 22:47 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
@wolv Ik gebruik 2 instellingen bij mijn ST50.
Overdag normaal en 's avonds cinema.
Cinema vind ik zonder calibratie(kleur warm, contrast 50, kleur 27 rest 0) net iets beter beeld geven dan true cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wolv schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:11:
Afgelopen vrijdag de P50ST50 gaan ophalen… rustig uitgepakt,op zijn voet geplaatst en aangezet. Setup was super makkelijk en snel. Maar wat een prachtige TV zeg!!
Moet je weten dat we van een Loewe Aventos komen… dus wel een aanpassing qua beeld en formaat. Ons zoontje van anderhalf deed bijna in zijn broek toen ik Bumba opzette. Haarscherp, en details zien die je anders nooit zou zien.

De "Normal" stand toch maar aangepast naar "True Cinema" met contrast op 40 - zoals hier aangeraden. Geeft wel wat "flauwere" kleuren dan de standaardinstelling, maar bij films valt het toch goed mee, die True Cinema.
Moet ik na zo'n 200 uur terug naar Normal gaan, of is de True Cinema gewoon een betere instelling en moet ik enkel het contrast terug hoger zetten.

Mag de TV als je'm s avonds afzet gewoon op Standby (rode knop) laten staan? Of is het beter 'm telkens volledig af te zetten. (Verbruik is geen issue hier)
normal moet je nooit gebruiken als je van realistische kleure houdt. True cinema geeft de meest correcte kleuren weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 20:48
@Adlermann Ja de kleuren zijn idd mooi zo op True Cinema (Pixars Ratatouille gekeken, super gewoon), twas gewoon die eerste overschakeling van Normal naar True Cinema dat ik wat schrok, maar zal wel aan het lage contrast liggen …
@Marcel: dank je voor de tip ivm Cinema stand, ga ik zeker eens uitproberen.
Help!!!! schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:51:
[...]

Bemoei je er niet mee. Dien gewoon tr in als je het niet bevalt.
De doos staat al op zolder. Kom maar langs met je metertje…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
:D

Hij doet z'n naam wel eer aan trouwens. Help! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
wolv schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:11:
Ik heb ergens gelezen dat de Panasonics een heel schappelijk standby-verbruik hadden. Houd ook rekening met de beperkte levensduur van de aan-uit-schakelaar: De Philips LCD van mijn ouders had na een jaar of vijf een nieuwe set tiptoetsen nodig; Die werd namelijk dagelijks aan- en uit-geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
doos is: 81, 140, 23
relax maat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
BeF-Bacchus schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:07:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat de Panasonics een heel schappelijk standby-verbruik hadden.
TV's mogen sowieso niet meer dan 1W in standby verbruiken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
Adlermann schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:29:
[...]

Dat is geen inbranden, dat is retentie. Dat gaat vanzelf weer weg! Als ik een film kijk op tv dan heb ik een paar uur later ook dat logo nog in beeld staan. Trekt binnen een paar uur zo weer weg.
Mijn 2de panna was ook al om die reden omgeruild(ingebrand) en vanmorgen zat de net 5 logo er nog.
Heb de hele dag de burn_in_dvd er op na gelaten en om een uur of 15:00 (7 uur) was het pas weg.
Dit noem ik normaal gesproken geen retentie.

Oja instelling staat tijdens tv kijken op:
Konstrast: 0
Helderheid: 14
alles verder uit :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_stiech
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 16:45
haan101 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 17:00:
[...]

Mijn 2de panna was ook al om die reden omgeruild(ingebrand) en vanmorgen zat de net 5 logo er nog.
Heb de hele dag de burn_in_dvd er op na gelaten en om een uur of 15:00 (7 uur) was het pas weg.
Dit noem ik normaal gesproken geen retentie.

Oja instelling staat tijdens tv kijken op:
Konstrast: 0
Helderheid: 14
alles verder uit :F
Hoort t contrast niet zo rond de 35 te staan, en je helderheid helemaal op 0 ?
Zo staat het bij mij iig en heb nergens last van als ik een hele tijd ned1 kijk oid

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
da_stiech schreef op maandag 09 juli 2012 @ 17:12:
[...]

Hoort t contrast niet zo rond de 35 te staan, en je helderheid helemaal op 0 ?
Zo staat het bij mij iig en heb nergens last van als ik een hele tijd ned1 kijk oid
Klopt helemaal.
Dit is mijn 3de Panasonic al in 2 maanden, dus ik wil er even extra voorzichtig mee omgaan.
Zit pas aan de 100 uur, vandaar.
(eigenlijk belachelijk om zo met een nieuwe tv moeten omgaan, maar ja wil geen led/lcd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 55vt30 is 2 juli opgehaald door e-care met een brief erbij dat hij gecrediteerd zou worden aan de leverancier in dit geval Plasma-Discounter , nu al een paar keer gebeld met steeds het antwoord we wachten nog op de creditatie, verder geen uitleg over hoe en wat. Hoelang moet ik hier nog op wachten, want zit nu al meer dan 2 weken naar een camping tv te kijken. Aangezien ik het idee heb dat Plasma discounter totaal geen service wil verlenen moet ik nu mijn rechtbijstand inschakelen ? Helemaal omdat ik bij de plaatselijke mm of bcc gewoon een nieuwe vt50 kan halen. wat moet ik nu doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haan101 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:10:
[...]

Klopt helemaal.
Dit is mijn 3de Panasonic al in 2 maanden, dus ik wil er even extra voorzichtig mee omgaan.
Zit pas aan de 100 uur, vandaar.
(eigenlijk belachelijk om zo met een nieuwe tv moeten omgaan, maar ja wil geen led/lcd)
Ik heb dat nooit gedaan. Met geen enkele plasma. Ook niet van deze generatie. Ik heb een st50 gehad en heb nu een vt50. Gewoon vanaf het begin normaal gebruikt op vol contrast. Ja in het begin heb je wat hardnekkige retentie. Maar om de paar dagen als je weg bent de schuifbalk een paar uur draaien en voila het is weer weg..

Ik ga echt niet moeilijk doen met zo'n tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
Adlermann schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:29:
[...]

Ik heb dat nooit gedaan. Met geen enkele plasma. Ook niet van deze generatie. Ik heb een st50 gehad en heb nu een vt50. Gewoon vanaf het begin normaal gebruikt op vol contrast. Ja in het begin heb je wat hardnekkige retentie. Maar om de paar dagen als je weg bent de schuifbalk een paar uur draaien en voila het is weer weg..

Ik ga echt niet moeilijk doen met zo'n tv.
Oké, vol gas dus en hopen op het best.
Ik had een 42 Samsung plasma en nooit last van gehad.
Het begin met Panasonic was niet goed vandaar mijn voorzichtigheid.

Op hoop van zegen, ik meld het over 2 dagen wel. ( :) hihihi, straks van links naar rechtsboven nl 1,2,3, rtl 4,5,6,7,8,9,10 op een rij ingebrand, hahahahaha ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een P42G20 van 1,5 jaar oud. Ik heb nooit moeilijk gedaan met inspelen, wel staat hij altijd op de THX-stand en gebruik ik grijze balken in XBMC (verder met tv-kijken niet). Ik heb laatst eens op zo'n grijze balk zitten zoeken naar logo's, maar ik zie er geen een :) Je moet niet te panisch zijn in die eerste uren. Mijn schoonouders hadden een oude Panasonic plasma waar de kleinkinderen dvd'tjes op keken. Jonge ouders hier weten ongetwijfeld hoe dat gaat: de film is 5 minuten boeiend, maar dan lopen ze weg.

Die tv stond dus urenlang op het menu, maar ondanks dat slechte gebruik is er nooit iets ingebrand :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Help!!!! schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:27:
Iemand enig idee hoe groot de doos van een 50ST50 of 50VT50 is?
vrij groot. Reken op 1,5m bij 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:04
Grrrrrene schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:45:
Ik heb een P42G20 van 1,5 jaar oud. Ik heb nooit moeilijk gedaan met inspelen, wel staat hij altijd op de THX-stand en gebruik ik grijze balken in XBMC (verder met tv-kijken niet). Ik heb laatst eens op zo'n grijze balk zitten zoeken naar logo's, maar ik zie er geen een :) Je moet niet te panisch zijn in die eerste uren. Mijn schoonouders hadden een oude Panasonic plasma waar de kleinkinderen dvd'tjes op keken. Jonge ouders hier weten ongetwijfeld hoe dat gaat: de film is 5 minuten boeiend, maar dan lopen ze weg.

Die tv stond dus urenlang op het menu, maar ondanks dat slechte gebruik is er nooit iets ingebrand :)
same here trouwens, ook altijd de THX-stand gebruikt vanaf dag 1 en kleine kinderen thuis, nergens last van qua inbranden oid tot nu toe.

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:21:
Mijn 55vt30 is 2 juli opgehaald door e-care met een brief erbij dat hij gecrediteerd zou worden aan de leverancier in dit geval Plasma-Discounter , nu al een paar keer gebeld met steeds het antwoord we wachten nog op de creditatie, verder geen uitleg over hoe en wat. Hoelang moet ik hier nog op wachten, want zit nu al meer dan 2 weken naar een camping tv te kijken. Aangezien ik het idee heb dat Plasma discounter totaal geen service wil verlenen moet ik nu mijn rechtbijstand inschakelen ? Helemaal omdat ik bij de plaatselijke mm of bcc gewoon een nieuwe vt50 kan halen. wat moet ik nu doen ?
Mijn vt30 is omgeruild voor Een vt50. Maar ik heb alles buiten de dealer om geregeld. Dus eerst contact met ecare gehad om diagnose te stellen. En heb daarna Panasonic gebeld. De situatie uitgelegd. En daarna weer contact met e care en die gaven me twee opties. Of creditatie, of een omruiling.

Uiteraard voor het laatste gekozen aangezien ik de 55vt30 voor 1800 euro gekocht had. ;)

Ik zou het voorleggen aan e care en/of Panasonic (aangezien pana bepaald of er een product replacement van toepassing is) als het nog kan. En anders een kopie van de credit vragen, of een bewijd hiervan.

Succes

[ Voor 3% gewijzigd door wackidth op 10-07-2012 13:26 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
Ik volg al een tijdje dit forum omdat ik ook van plan ben een 42ST50 aan te gaan schaffen. Nu valt mij op dat er regelmatig gebruikt gemaakt wordt van de E-care. Eigenlijk erg veel berichten waarin modellen van 2010-2011 met regelmaat worden omgeruild voor een nieuwer model of gecrediteerd. Maar ook veel nieuwe modellen waar iets mis mee is (met name retentie). Ik schrik daar wel een beetje van.

ik wil gewoon een plasma voor minimaal 5 jaar zonder dat ik overal rekening moet houden, maar ben nog niet overtuigd van de degelijkheid van de schermen. Nu is de e-care top, maar ik heb geen zin in omruilenacties ed

Is plasma zoveel gevoeliger? Of is de modellijn van dit jaar extreem gevoelig? Heeft alleen panasonic daar last van of ook andere merken?
Pagina: 1 ... 34 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.