Nu ik de tweede Panasonic p42st50 een maand lang heb bekeken wil ik graag diegene, die ook dit model in bezit hebben, vragen of jullie de volgende "klachten" ook zien. ( eerste exemplaar ging bij mij binnen 1 dag kapot ... aan uit aan uit aan uit )
Ik kijk via een dreambox 800 naar verschillende hd uitzendingen op 1080i.
Ik vind dat bij snelle bewegingen van een camera en dat vooral bij close up beelden de gezichten niet mooi worden weergegeven als de camera net klaar is met draaien. Dit is vooral bij SBS 6 het geval.
Ook lijkt het of er dan een soort van groene gloed over de gezichten zit ... vooral te zien bij mensen die wat bleeker zijn. ( en nee het ligt er niet aan dat ik gisteren de Hulk gekeken heb )
Bij het EK viel het mij op dat snelle beelden van de camera er niet goed uitzagen....leek wel of het beeld niet goed kon scherp stellen ... Close up zag er wel geweldig uit. ( alle opties uit )
Ik zag bij de bewegingen van links naar recht en andersom ook lichtere en donkere strepen lopen van boven tot onderin het beeld .... Hier is E-care ook voor langsgeweest en krijg hier waarschijnlijk ook een nieuwe tv voor. ( ja ook voor inbranden van het ned 1 logo ) 250 uur op normale mode contrast 35 later op cinema op 42.
Persoonlijk vind ik de kwaliteit van het beeld zeer goed alleen erg donker... ja zwart is ook pikzwart maar sommige donkere scenes van films kijken niet echt fijn.
1 tegenstrijdig ding merk ik wel op bij close up beelden met bv een persoon in beeld met een lichte achtergrond dat de persoon perfect word weergegeven maar de achtergrond veel te licht ... het lijkt net of er een lamp op schijnt.
De Douwe Egberts reclame ziet er bv ook raar uit ... hier lijkt het net of er veel mist hangt waar ze met een lamp doorheen schijnen.
.
Deze "problemen" had ik op mij vorige Panasonic plasma totaal niet.... baal er wel een beetje van.
Nu kan ik zeer waarschijnlijk een andere tv uitzoeken maar twijfel dus sterk of ik weer voor dit type zal gaan.
Misschien dat anderen met bv een vt50 betere ervaringen hebben?
Of Samsung Plasma of misschien toch LED
@ D-TECH .... hoezo beviel LED je niet ?