Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:23
Dat wordt voor mij ook nog spannend. Zit al een tijdje de ST50 in 50 of 55 inch te overwegen maar ik zie bij vrienden of in de winkel ook altijd het geflikker nog ondanks dat het beeld zelf wel erg mooi is.
Dan spelen kosten (plasma in voordeel) en inbranden (geen groot probleem maar speelt voor mij wel mee) een rol.

Gelukkig heb ik geen haast bij een nieuwe tv, het zal nog circa een half jaartje duren voordat ik een huurwoning heb. (wachtlijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
speedmetal35 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:56:
Weet iemand waar ik in de regio achterhoek de vt50 kan bewonderen? Ben al verschillende winkels langs geweest maar nergens hebben ze hem staan.
Bij Hobo Hifi in Zevenaar staat de 65 inch VT50 te bewonderen. Bij Franklin in Duiven de 55 inch.

[ Voor 5% gewijzigd door SanduTje op 30-06-2012 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 06:23
Riesjard schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:25:
Heb nu een maand de 55VT50 staan en eigenlijk vrij weinig gekeken. Vooral het EK voetbal.
Wel ff schrikken gisteren.
Tijdens het zappen zag ik ineens dat het Nederland 1 logo rechtsboven en NOS linksboven is ingebrand, best wel goed zichtbaar.
Heb nu inmiddels een paar uur de schuifbalk lopen in de hoop dat het minder wordt.

Hebben anderen hier ook last van?
Als het niet minder wordt ga ik echt wel voor garantie
Precies hetzelfde. Schrok me gisteravond kapot met die NOS links en die I rechts in beeld!
Ik heb daarnaast ook nog RTL4 live erbij ivm veel VI Oranje. Ook zo'n lekker fris wit logo.
Heb dit nog nooit zo sterk met mijn PX80 gehad. Misschien ook een bijkomende effect van THX brightroom?
Hoe dan ook, ik zet de schuifbalk vandaag maar eens aan!

Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/7733/img2212do.jpg
Dit dus....

[ Voor 4% gewijzigd door dolfg op 30-06-2012 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
Jammer om te zien dat ze toch wel zo image retention gevoelig zijn. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze daar wel iets op 'vinden' dat het minder is.

[ Voor 36% gewijzigd door LuPo op 30-06-2012 09:16 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:15:
Jammer om te zien dat ze toch wel zo image retention gevoelig zijn. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze daar wel iets op 'vinden' dat het minder is.
daar wordt nooit wat op gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Is dit dan niet enigszins te voorkomen door de eerst x aantal uren gevarieerd materiaal (bijvoorkeur met zo min mogelijk logo's) te kijken op lager contrast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
SanduTje schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:40:
Is dit dan niet enigszins te voorkomen door de eerst x aantal uren gevarieerd materiaal (bijvoorkeur met zo min mogelijk logo's) te kijken op lager contrast?
Nope. Elke plasma heeft retentie, wat je ook doet.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

LuPo schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:15:
Retentie is niks om je zorgen over te maken, bij normaal televisie kijken zie je er niks van.
Het verdwijnt vanzelf weer. Onze oude CRT bakken hadden hier ook last van maar toen hoorde je er niemand over. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
sjaool schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:46:
Onze oude CRT bakken hadden hier ook last van maar toen hoorde je er niemand over. ;)
Daar viel het dan ook een stuk minder op. Op mijn ouders Philips 36 inch bak staat nu 20.000 uur, weinig retentie te zien. Op mijn plasma met misschien 4000-5000 uur is dat wel even ietsjes anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 18:35
Denk wel dat het versterkt is door die diepzwarte plaat glas waar hij nu doorheen moet schijnen.
Die cellen branden factor 3 helderder dan de non neo-pdp plasma's dus ja ze zullen misschien daarom wel sneller die slijtage hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:46:
[...]

Retentie is niks om je zorgen over te maken, bij normaal televisie kijken zie je er niks van.
Het verdwijnt vanzelf weer. Onze oude CRT bakken hadden hier ook last van maar toen hoorde je er niemand over. ;)
Het oh zo overhypte OLED heeft er ook last van. En onzettende screenburn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Adlermann schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:48:
Het oh zo overhypte OLED heeft er ook last van. En onzettende screenburn :)
Gelukkig ben je meteen een azijnpisser en vrijwel een leugenaar als je op een telefoon forum zegt dat élke AMOLED inbrandt als de neten :) Heb nog geen enkele telefoon gezien met zo'n scherm zonder burn-in, maar ja, een hoop mensen zien de retentie bij plasma ook niet. Heerlijk lijkt mij zoiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:50:
[...]

Gelukkig ben je meteen een azijnpisser en vrijwel een leugenaar als je op een telefoon forum zegt dat élke AMOLED inbrandt als de neten :) Heb nog geen enkele telefoon gezien met zo'n scherm zonder burn-in, maar ja, een hoop mensen zien de retentie bij plasma ook niet. Heerlijk lijkt mij zoiets ;)
Inbranden is gewoon een effect wat normaal is bij een weergave techniek die zelf lichtgevend en waarbij de lichtoutput verandert naarmate het gebruik....

Ik zie wel retentie en een boel andere dingen bij m'n vt50. Maar ik heb besloten om me er maar niet aan te ergeren. Het is het beste beeld wat je nu op de markt kunt krijgen. Elk ander toestel zal minder beeld geven (ok, misschien een KURO niet). Als ik film of serie kijk dan zie ik gewoon al die issues niet en daar gebruik ik mijn TV voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:40
Bij plasma en OLED gaat het dan eigenlijk ook niet om inbranden. Het is het verschil van degradatie van de fosfors of de OLEDs zelf.
Bij plasma zijn daardoor de eerste ongeveer 200 uur belangrijk, dan is de degradatie het snelst, relatief gezien ERG snel zelfs. Daarom kan het helpen die 200 uur van die slides te gebruiken, maar is geenszins een must. Daarna gaat de degradatie een stuk langzamer.

Bij OLED is het probleem dat blauw, uit mijn hoofd, 3 keer zo snel degradeert dan de andere kleuren, wat zorgt voor burn-in verschijnselen.

Dit gebeurt bij deze twee technieken omdat het organisch is (wel goed voor het milieu? :+ ).
Als ik zie hoe snel mijn SGS last heeft ervan, dan hoef ik echt geen OLED TV, maar waarschijnlijk vinden ze daar wel wat op.
Op mijn plasma heb ik gewoon echt zo goed als geen image retention. Heb de mijne 200 uur met slides laten inwerken, natuurlijk hoeft dat er niet direct iets mee te maken te hebben (Pana GT20). Als ik 4 uur NL1 aan heb en overschakel naar een andere zender en ik let er op, dan zie ik het logo binnen twee seconden helemaal verdwijnen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfReindeer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 22:18
Ik houd dit forum nu al een paar maanden bij en het valt me op dat vrijwel niemand de GT50 heeft aangeschaft. Het meerendeel lijkt de ST50 te hebben, een goede tweede lijkt de VT50 te zijn gevolgd door de UT50.

Is er een reden om, afgezien van de slechte beschikbaarheid, niet voor de 50GT50 te gaan? Kan iemand die de GT50 heeft wellicht een review plaatsen?

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu de 55VT50 3 dagen in huis en ik moet eerlijk gezegd nogal wennen. Zoals in de review die PVR al plaatste zijn de begin instellingen niet bijzonder. Hier geen last van retentie, logo's in beeld of iets dergelijks.
Ik heb de waarden voor wit balans en kleurbereik, zoals eerder gemeld, ingevoerd bij Professioneel 1:
Witbalans (3 -2 4 0 -5 -4)
Kleurbeheer (-9 -2 0 11 -6 3 0 0 5)
Kleurengamma Rec.709
Ingangsniveau 1001RE
RGB versterkingsfactor op 0 gelaten want dit zegt mij niets.
Ik vraag mij af of die waarden alleen op die stand gelden of ook wanneer je bv. overschakelt naar THX Cinema.
Ik weet een plasma moet inspelen en het duurd even eer de kleuren echt super zijn. Echter het verschil tussen een SD en HD bron is wel erg groot. (TV signaal) Als het een HD uitzending betreft (bv.Zen HD) krijg ik een net resultaat op de stand THX Cinema.
Contrast 50
Helderheid 18
Kleur 24
Scherpte 8
Vervolgens heb ik de stand Normaal gekozen met onderstaande instellingen
Contrast 30
Helderheid 4
Kleur 25
Scherpte 9
Kleurtemperatuur warm
Levendige kleuren Aan
Voor mij is dit resultaat op dit moment het beste, zowel voor SD als HD tv signaal, ondanks dat ik het gevoel heb dat wit niet wit is en er een soort groenachtige waas over het scherm hangt.
Het beeld is nu behoorlijk goed maar kan, althans op dit moment nog niet tippen aan mij vorige scherm.

Bluray en 3D kan ik nog weinig over zeggen dan moet ik nog uitzoeken.
Vervolgens. De ab ziet er een beetje goedkoop uit voor zo'n scherm maar is wel overzichtelijk. Voor de verlichting van de ab hadden ze wat mij betreft wel een andere kleur mogen kiezen. Alles is aangesloten op mijn Onkyo receiver. Ideaal is wel dat je het volume zowel via de receiver als de ab van de Pana kan regelen.
Tenslotte wissel ik tv beeld veel af en laat regelmatig de scrolling bar lopen.

Blijft echter mijn vraag, wanneer je de waarden voor witbalans en kleurbeheer heb ingevuld of deze ook voor de andere beeldinstellingen gelden behalve bij Proffessioneel. Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 11:48:
Heb nu de 55VT50 3 dagen in huis en ik moet eerlijk gezegd nogal wennen. Zoals in de review die PVR al plaatste zijn de begin instellingen niet bijzonder. Hier geen last van retentie, logo's in beeld of iets dergelijks.
Ik heb de waarden voor wit balans en kleurbereik, zoals eerder gemeld, ingevoerd bij Professioneel 1:
Kleurbeheer (-9 -2 0 11 -6 3 0 0 5)
Kleurengamma Rec.709
Ingangsniveau 1001RE
RGB versterkingsfactor op 0 gelaten want dit zegt mij niets.
Ik vraag mij af of die waarden alleen op die stand gelden of ook wanneer je bv. overschakelt naar THX Cinema.
Ik weet een plasma moet inspelen en het duurd even eer de kleuren echt super zijn. Echter het verschil tussen een SD en HD bron is wel erg groot. (TV signaal) Als het een HD uitzending betreft (bv.Zen HD) krijg ik een net resultaat op de stand THX Cinema.
Contrast 50
Helderheid 18
Kleur 24
Scherpte 8
Vervolgens heb ik de stand Normaal gekozen met onderstaande instellingen
Contrast 30
Helderheid 4
Kleur 25
Scherpte 9
Kleurtemperatuur warm
Levendige kleuren Aan
Voor mij is dit resultaat op dit moment het beste, zowel voor SD als HD tv signaal, ondanks dat ik het gevoel heb dat wit niet wit is en er een soort groenachtige waas over het scherm hangt.
Het beeld is nu behoorlijk goed maar kan, althans op dit moment nog niet tippen aan mij vorige scherm.

Bluray en 3D kan ik nog weinig over zeggen dan moet ik nog uitzoeken.
Vervolgens. De ab ziet er een beetje goedkoop uit voor zo'n scherm maar is wel overzichtelijk. Voor de verlichting van de ab hadden ze wat mij betreft wel een andere kleur mogen kiezen. Alles is aangesloten op mijn Onkyo receiver. Ideaal is wel dat je het volume zowel via de receiver als de ab van de Pana kan regelen.
Tenslotte wissel ik tv beeld veel af en laat regelmatig de scrolling bar lopen.

Blijft echter mijn vraag, wanneer je de waarden voor witbalans en kleurbeheer heb ingevuld of deze ook voor de andere beeldinstellingen gelden behalve bij Proffessioneel. Weet iemand dit?
Overgenomen waarden bij professioneel invullen is onzin. Kan je net zo goed een paar uit een hoge hoed trekken.
Een groene waas over een volledig witscherm is hoe de panasonics werken (bewegende, vlekken/clouds). Dat is een side-effect van de ABL. Gaat nooit helemaal weg.

Ik weet niet wat je vorige tv was, maar de vt50 is op dit moment verreweg de beste tv qua beeld die er bestaat (die te koop is) (en dan wordt er vooral gekeken naar kleurechtheid, dynamisch bereik, beweging,etc)
Lichtopbrengst is vrij matig van de vt50. Maar dat ga je ook niet echt veranderen.

de instellingen bij witbalans gelden alleen bij professioneel. Bij THX kun je zelf niets wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:46:
[...]

Nope. Elke plasma heeft retentie, wat je ook doet.
Ik heb tot nu toe geen enkele last van retentie met mij samsung ps60e6500. Mijn vorige tvs hadden dit wel. Mijn nieuwe dus totaal niet. Dus het kan wel zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vanmiddag nog wat aan het instellen geweest met de stand Thx Cinema. Door de helderheid terug te brengen van 18 naar 15 is het SD beeld van televisie uitzendingen iets beter dan op Normaal, SD zal altijd wat wisselend blijven geven mijns inzien. HD zenders zien er nu al uitstekend uit.(EurosportHD en ZenHD)
Mijn vorige scherm was de Samsung PS7700 (50 inch) wat absoluut een prachtig plaatje gaf. Ackermans schrijft dat het ingeven van genoemde waarden weinig effect heeft maar waarom worden dan veel schermen gekalibreerd? Op de Samsung heb ik dit destijds ook gedaan en wat aangepast en dat scheelde best veel
Ook heb ik de iPhone app wat uitgetest en veel daarvan werkt prima, zoals de foto's op je iPhone worden netjes naar de Pana gestuurd. Tevens kan je andere functies gebruiken. Voor mij overbodig want je hebt tenslotte ook je ab.
Ook heb ik foto's en muziek afgespeeld van een USB stick en dat werkte uitstekend.
Uiteraard een vraag. Weet iemand ik 2 televisie signalen naast elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Laat hem maar eens 24 uur op NL1 staan, kom ik wel ff langs voor de koffie, en zie ik 2 logo,s in beeld :+
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:34:
[...]

Ik heb tot nu toe geen enkele last van retentie met mij samsung ps60e6500. Mijn vorige tvs hadden dit wel. Mijn nieuwe dus totaal niet. Dus het kan wel zonder.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Retentie hebben en er last van hebben zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Mijn G30 heeft duidelijk retentie: Als ik een 50% grijze jpeg opzet, kan ik m.n. het Eurosport-logo herkennen als ik mijn neus in mijn scherm druk. Als ik op kijkafstand een film kijk, is het absoluut onzichtbaar. Volgens mijn norm is dit precies "goed genoeg".

[ Voor 7% gewijzigd door Bacchus op 30-06-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Weet iemand een kabelgoot voor onder mijn P50UT50? Ik zoek er eentje die makkelijk op maat te zagen is en in eigen kleur te lakken/spuiten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:34:
Neen, dat jij het niet ziet betekent niet dat het er niet is. Ook jouw tv heeft (blijkbaar in geringe mate) retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Cooperator schreef op zondag 01 juli 2012 @ 10:51:
Weet iemand een kabelgoot voor onder mijn P50UT50? Ik zoek er eentje die makkelijk op maat te zagen is en in eigen kleur te lakken/spuiten is.
Bij de Gamma (of iedere andere bouwmarkt) hebben ze prima en vooral goedkope kabelgoten die eventueel gemakkelijk over te spuiten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
SanduTje schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:05:
[...]

Bij de Gamma (of iedere andere bouwmarkt) hebben ze prima en vooral goedkope kabelgoten die eventueel gemakkelijk over te spuiten zijn.
Ik ben bij de Praxis geweest en daar hadden ze geen kabelgoten hoor. wel een paar plintgoten voor op de vloer...maar die moet ik dus juist niet hebben..ik moet er eentje voor op de muur naar boven toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:17:
Ben vanmiddag nog wat aan het instellen geweest met de stand Thx Cinema. Door de helderheid terug te brengen van 18 naar 15 is het SD beeld van televisie uitzendingen iets beter dan op Normaal, SD zal altijd wat wisselend blijven geven mijns inzien. HD zenders zien er nu al uitstekend uit.(EurosportHD en ZenHD)
Mijn vorige scherm was de Samsung PS7700 (50 inch) wat absoluut een prachtig plaatje gaf. Ackermans schrijft dat het ingeven van genoemde waarden weinig effect heeft maar waarom worden dan veel schermen gekalibreerd? Op de Samsung heb ik dit destijds ook gedaan en wat aangepast en dat scheelde best veel
Ook heb ik de iPhone app wat uitgetest en veel daarvan werkt prima, zoals de foto's op je iPhone worden netjes naar de Pana gestuurd. Tevens kan je andere functies gebruiken. Voor mij overbodig want je hebt tenslotte ook je ab.
Ook heb ik foto's en muziek afgespeeld van een USB stick en dat werkte uitstekend.
Uiteraard een vraag. Weet iemand ik 2 televisie signalen naast elkaar kan krijgen?
het invullen van de dingen bij professioneel beeft alleen zin als je een meter hebt. Getallen over nemen van een andere tv heeft absoluut geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
http://www.amazon.co.uk/D...TF8&qid=1341136159&sr=8-1
http://www.amazon.co.uk/S...03LQPTWY/ref=pd_cp_d_h__0

Gebruik één van deze discs om je TV goed af te stellen, dan stel je het af naar aanleiding van je eigen paneel!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Godverdomme, zou mijn 55VT50 afgelopen vrijdag geleverd worden... Niks van ook, uitgesteld tot minimum 15 juli. Volgens mij doet Pana het express om maar zo weinig mogelijk Skype camera's te moeten leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acemath schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:14:
Godverdomme, zou mijn 55VT50 afgelopen vrijdag geleverd worden... Niks van ook, uitgesteld tot minimum 15 juli. Volgens mij doet Pana het express om maar zo weinig mogelijk Skype camera's te moeten leveren...
het gaat natuurlijk om de factuurdatum niet de leverdatum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:53:
[...]

het gaat natuurlijk om de factuurdatum niet de leverdatum...
Ja maar je kan maar tot 15 juli inzenden en je hebt de code nodig op de doos. Ik heb hetzelfde probleem. Panasonic kan niet leveren en veel mensen kunnen hierdoor de skype camera dag zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Cooperator schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:17:
[...]

Ik ben bij de Praxis geweest en daar hadden ze geen kabelgoten hoor. wel een paar plintgoten voor op de vloer...maar die moet ik dus juist niet hebben..ik moet er eentje voor op de muur naar boven toe.
En een plintgoot kun je niet gebruiken voor op de muur? Gebruik het zelf ook en werkt prima.

Of bedoel je een ronde goot i.o.v. een rechthoekige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Adlermann schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:29:
[...]

Ik heb een idisplay3 gekocht en kalibratiesoftware. Werkt prima...
Is natuurlijk de meest wenselijke optie, alleen niet makkelijk voor zover ik me erop ingelezen heb, en een stukje duurder. Zou het ooit zelf nog wel eens willen doen, maar dan vooral voor mijn beamer, alleen is dat helemaal lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:00:
[...]

Neen, dat jij het niet ziet betekent niet dat het er niet is. Ook jouw tv heeft (blijkbaar in geringe mate) retentie.
o heb jij mijn tv hiervoor gehad? wel knap dat jullie weten of mijn tv wel of geen last van retentie heeft.
Ik verzeker je dat ik het nog niet hebben kunnen ontdekken in 6 weken tijd. Dit terwijl ik er juist op aan het letten ben. Dan mag je toch wel stellen dat mij tv geen last heeft van retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:47:
[...]

o heb jij mijn tv hiervoor gehad? wel knap dat jullie weten of mijn tv wel of geen last van retentie heeft.
Ik verzeker je dat ik het nog niet hebben kunnen ontdekken in 6 weken tijd. Dit terwijl ik er juist op aan het letten ben. Dan mag je toch wel stellen dat mij tv geen last heeft van retentie.
elke plasma heeft retentie, dat is inherent aan de techniek....

waarschijnlijk is het gewoon zo mild dat het in normale content niet opvalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
wellus niettttus wellus niettus wellus niettus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Vandaag bij de Foka langs geweest en voor een héél nette prijs een 42ST50 gekocht voor boven op de slaapkamer :)
Ze hadden m alleen niet op voorraad en konden m niet thuis bezorgen omdat het koeriersbedrijf waar ze zaken mee deden failliet was gegaan.
Nu doen ze het met TNT en die willen kennelijk geen plasma's vervoeren.
Zodra hij op voorraad is zal ik eens kijken dat hij alsnog te bezorgen is anders zal ik m toch maar zelf op moeten halen.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Wat is een aan te raden muurbeugel (vast) voor een P50VT50?

Ik heb verschillende Vogel's bekeken (8305 / Thin 305) maar deze lijken me niet een van de stevigste te zijn. Of maakt dat allemaal niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanduTje schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:33:

Ik heb verschillende Vogel's bekeken (8305 / Thin 305) maar deze lijken me niet een van de stevigste te zijn. Of maakt dat allemaal niet uit?
8305 gebruik ik ook en voldoet meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
Hoe ver heb je hem van de muur afhangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

3 CM, zoals het niet moet volgens de handleiding ;)
Als er wat gebeurt met mijn pana, zet ik hem op 7CM, zoals het moet volgens de handleiding ;)
SanduTje schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:26:

[ Voor 13% gewijzigd door pvr op 01-07-2012 23:32 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 18:59
RudolfReindeer schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:42:
Ik houd dit forum nu al een paar maanden bij en het valt me op dat vrijwel niemand de GT50 heeft aangeschaft. Het meerendeel lijkt de ST50 te hebben, een goede tweede lijkt de VT50 te zijn gevolgd door de UT50.

Is er een reden om, afgezien van de slechte beschikbaarheid, niet voor de 50GT50 te gaan? Kan iemand die de GT50 heeft wellicht een review plaatsen?

Thanx!
Heb zelf sinds een week de 42GT50. Het beeld is erg scherp met mooie volle kleuren. Het geluid is OK. Heb er alleen nog voetbal en wat docu's en discussieprogramma's op gekeken. De default beeldinstellingen zijn al heel behoorlijk. Het internet gedeelte ziet er een beetje eenvoudig uit. Als ik wat meer tijd heb wil ik de instellingen gaan optimaliseren en zal ik wellicht een review schrijven. Ik heb 'm in Hoorn (NH) bij EP Beerepoot gekocht. Daar hing ook een 50GT50, en daar boven hing een 50VT50.

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje
pvr schreef op zondag 01 juli 2012 @ 23:31:
3 CM, zoals het niet moet volgens de handleiding ;)
Als er wat gebeurt met mijn pana, zet ik hem op 7CM, zoals het moet volgens de handleiding ;)
[...]
Aan die afstand zat ik ook eerder aan te denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Heb m op 2 cm van de muur. Maar ga m toch naar voren brengen gezien het feit dat ik er een frame achter ga maken. Voor het nieuwe project.

Ik heb m bij een internetshop gekocht voor 30 euro ongeveer.
Vind Vogel belachelijk duur. Voor iets wat permanent hangt en niets mee gebeurt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Earzz schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:30:
Vandaag bij de Foka langs geweest en voor een héél nette prijs een 42ST50 gekocht voor boven op de slaapkamer :)
Ben wel benieuwd naar wat die heel nette prijs is :)
Ik zit er namelijk over na de denken om daar ook een ST50 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op maandag 02 juli 2012 @ 07:49:
Heb m op 2 cm van de muur. Maar ga m toch naar voren brengen gezien het feit dat ik er een frame achter ga maken. Voor het nieuwe project.

Vind Vogel belachelijk duur. Voor iets wat permanent hangt en niets mee gebeurt.
deze volgens was toen 49,95. Goedkoop en een vogels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanduTje

Heb je met die afstand geen last van vlekken op de muur door de warmte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Frenkie567 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 07:54:
[...]

Ben wel benieuwd naar wat die heel nette prijs is :)
Ik zit er namelijk over na de denken om daar ook een ST50 te kopen.
Enige wat ik kan adviseren is om er langs te gaan.
Ik had eerst via de site een prijs aangevraagd en in het mailtje kon ik m al krijgen voor 749€, daar stond ook bij dat er dit weekend extra kassa korting werd gegeven dus ik heb m nu nog een stukje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe je 24p soepel laat afspelen op een ST50? Ik kan nergens de juiste instelling vinden om dat schokkerige kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakster86 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 08:31:
Kan iemand mij vertellen hoe je 24p soepel laat afspelen op een ST50? Ik kan nergens de juiste instelling vinden om dat schokkerige kwijt te raken.
bij beeld/gevanceerd/24p smooth film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Earzz schreef op maandag 02 juli 2012 @ 08:24:
[...]
Enige wat ik kan adviseren is om er langs te gaan.
Ik had eerst via de site een prijs aangevraagd en in het mailtje kon ik m al krijgen voor 749€, daar stond ook bij dat er dit weekend extra kassa korting werd gegeven dus ik heb m nu nog een stukje goedkoper.
Ok, thanks, ga ik er binnenkort eens langs.
Zo te horen had ik er gisteren toch langs moeten gaan (was zelfs in de buurt) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Weet trouwens iemand hoe E-Care garantie afhandeld met tv's die last hebben van een groene blob?
Volgende week vrijdag komen ze namelijk langs voor mijn 50VT30,
Mijn eerste toestel werd direct omgeruild vanwege uniformiteits problemen en een kleine groene blob, toen is er nog niet eens iemand komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
SanduTje schreef op maandag 02 juli 2012 @ 08:19:
[...]

Heb je met die afstand geen last van vlekken op de muur door de warmte?
Nee (nog) nergens geen last van....mijn VT30 hing opdezelfde afstand. En daar zaten ook 4 ventilatieroosters in.

Nou moet ik zeggen dat de warmtestraling meer van de glasplaat afkomt dan van achteren

[ Voor 12% gewijzigd door wackidth op 02-07-2012 10:09 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Even een leuk weetje voor de bezitters van een VT30.
Een kennis van mij heeft gesproken met een vertegenwoordiger van Panasonic.
Hij wist mij te vertellen dat er in september dit jaar een grote update zou komen voor de VT30.
Er zou een web browser inzitten, dus dan kunnen we ook internetten op de VT30.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasGabriel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08-2015
Ik heb hier nog niets gelezen over een softwareupdate van de ST50. Ik heb last van posterisatie (goed te zien bij het opstarten van de PS3) en ik hoop dit opgelost te krijgen met een softwareupdate. De TV vindt een update maar ik krijg telkens dezelfde melding: 'problemen met de server'. Er is ook geen update te vinden op de site van Panasonic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfReindeer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 22:18
Ralfie165 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 03:01:
[...]

Heb zelf sinds een week de 42GT50. Het beeld is erg scherp met mooie volle kleuren. Het geluid is OK. Heb er alleen nog voetbal en wat docu's en discussieprogramma's op gekeken. De default beeldinstellingen zijn al heel behoorlijk. Het internet gedeelte ziet er een beetje eenvoudig uit. Als ik wat meer tijd heb wil ik de instellingen gaan optimaliseren en zal ik wellicht een review schrijven. Ik heb 'm in Hoorn (NH) bij EP Beerepoot gekocht. Daar hing ook een 50GT50, en daar boven hing een 50VT50.
Thanx! Bedankt voor de reactie. Fijn om te horen dat je zo tevreden bent met de beeldkwaliteit. Nu had ik natuurlijk niets anders verwacht, maar toch ... ;-)

Meer reacties zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2020
Ze hadden m alleen niet op voorraad en konden m niet thuis bezorgen omdat het koeriersbedrijf waar ze zaken mee deden failliet was gegaan.
Zodra hij op voorraad is zal ik eens kijken dat hij alsnog te bezorgen is anders zal ik m toch maar zelf op moeten halen.
Woonde ik maar wat meer in de buurt van de randstad. Heb een offerte bij ze aangevraagd voor de 50st50: 1050 en nog extra kassakorting dit weekend, maar om daarvoor nou helemaal van Eindhoven naar Rotterdam te reizen doet dit weer teniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Ook via Foka een 50GT50 aangeschaft als vervanger van een 50" LG plasma. In eerste instantie een LG 47LM760S aangeschaft maar ik kon maar niet wennen aan de light bleed/clouding, dus dan toch maar weer een plasma. Supermooie tv, totaal geen spijt van! En een, ondanks wat hogere verzendkosten op eigen verzoek, superprijs.

Misschien dat je bij Foka nog wat kunt regelen via TNT Cargo, zo is de mijne ook vanuit Rotterdam richting omgeving Eindhoven gekomen. Kost wel wat extra, en duurt een dag of 3/4, maar scheelt je een retourtje Rotterdam en een hoop gedoe om de doos in een (in mijn geval te kleine) auto te frommelen.

Doos was lichtelijk beschadigd bij aankomst, maar de inhoud was gelukkig helemaal in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 01:44

Quan Vu

Hoi

Hehe, jammer dat ik die dag op foto afdeling stond en je niet kon helpen. Maar zag dat mijn collega je wel een mooie prijs gegeven heeft. Als het goed is, is ie vandaag binnen. PostNL bezorgt wel grote tv's, maar ze kunnen niet de garantie geven dat Plasma tv's altijd rechtop vervoerd worden. PostNL Cargo doet dat wel, alleen kost dat 75. Als je vandaag of morgen gebeld wordt dat hij binnen is, moet je maar vragen naar de afmeting van de doos om te kijken of ie meekan in je auto.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
SanduTje schreef op zondag 01 juli 2012 @ 21:26:
30mm omdat ik niet geloof in de 70mm van de handleiding.
mocht hij defect gaan zet ik hem wel ff op zijn voet.

Ik heb hem al 24 uur aan een stuk aangehad zonder problemen, tv wordt helemaal niet warmer en kan op 30mm zijn warmte makkelijk kwijt.
SanduTje schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:33:

Ik heb de 55vt50 aan een 8405 en hangt perfect.
Ach ik heb voor 2500,- een 55" tv gekocht, dan kan die 70,- voor een Beugel er ook nog wel bij.
Ik heb in de slaapkamer een 47" Goedkope 3d LG op een goedkope zogenaamd platte beugel en hangt een stuk minder strak en daardoor niet echt netjes.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 03-07-2012 17:34 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
Adlermann schreef op maandag 02 juli 2012 @ 08:35:
[...]

Heb net m'n ST50 binnen maar ik mis een aantal calibratie opties zoals bovenstaande maar ook gamma, colour management en white balance (volgens deze review/screenshot dus wel beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nodog schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:04:
[...]

Heb net m'n ST50 binnen maar ik mis een aantal calibratie opties zoals bovenstaande maar ook gamma, colour management en white balance (volgens deze review/screenshot dus wel beschikbaar)
Die moet je eerst aanzetten bij instellingen-----> geavanceerd/aan.

GR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:57:
[...]

Die moet je eerst aanzetten bij instellingen-----> geavanceerd/aan.

GR
Ah, hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 06:23
Het is niet dat ik er nu heel veel last van heb, maar na 100 uur nonstop pixelflippers en andere programma's te hebben gedraaid om inbranden/retentie te repareren is het Nederland 1 logo is nog steeds -licht- zichtbaar, alsmede de N en S van NOS.
Toch maar via e-care een afspraak gemaakt, ze komen donderdag al langs, dat is snel!
Benieuwd of er een nieuwe tv geleverd wordt...
Tenslotte heb ik m pas 1 maand en ik ga er na al die uren niet meer van uit dat het nederland 1 logo nog echt verdwijnt.
Nu maar hopen dat ze gevoelig zijn voor de snelheid waarmee dit plaatsvindt en dat invloed heeft op een -mogelijk- nieuwe tv.

Ik zou in het vervolg toch gaan voor enorm hoog contrast de eerste weken en ook een volledig wit of felgekleurd scherm. Flink die plasmacellen opstoken zodat er gelijkmatige en stevige slijtage plaatsvindt.

Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/8448/img2229o.jpg

Het is dus minder maar nog steeds zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Adlermann schreef op maandag 02 juli 2012 @ 08:35:
[...]

Nou heb ik wel wat extra instellingen gevonden na "geavanceerd" aan te zetten maar deze kom ik nog steeds niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik had hier ook last van, en ik heb als test een week lang geen nl1 bekeken.
Daarna was hij weg :X
dolfg schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:56:
Het is niet dat ik er nu heel veel last van heb, maar na 100 uur nonstop pixelflippers en andere programma's te hebben gedraaid om inbranden/retentie te repareren is het Nederland 1 logo is nog steeds -licht- zichtbaar, alsmede de N en S van NOS.
Toch maar via e-care een afspraak gemaakt, ze komen donderdag al langs, dat is snel!
Benieuwd of er een nieuwe tv geleverd wordt...
Tenslotte heb ik m pas 1 maand en ik ga er na al die uren niet meer van uit dat het nederland 1 logo nog echt verdwijnt.
Nu maar hopen dat ze gevoelig zijn voor de snelheid waarmee dit plaatsvindt en dat invloed heeft op een -mogelijk- nieuwe tv.

Ik zou in het vervolg toch gaan voor enorm hoog contrast de eerste weken en ook een volledig wit of felgekleurd scherm. Flink die plasmacellen opstoken zodat er gelijkmatige en stevige slijtage plaatsvindt.

[afbeelding]

Het is dus minder maar nog steeds zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
ikJaap schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 14:28:
[...]

Ja, de meest voor de hand liggende: een scartblokje! Gewoon één waarmee je kunt switchen tussen input en output, hoort prima te werken.
Riesjard schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:37:
[...]

Dat zou bij mij ook handig zijn.
Ivm ruimtegebrek heb ik gebruik ik dit voor het geluid: http://www.harmankardon.n...duct/soundsticks-iii.html

Deze kunnen alleen via een 3,5mm jack aangesloten worden.
Maar de VT50 heeft geen analoge uitgang.
Nu gebruik ik de koptelefoonuitgang van de VT50. Wat hierbij alleen super irritant is, is dat de VT50 het 'normale' volume en hoofdtelefoonvolume los van elkaar regelt. De volumeknoppen op de afstandsbediening regelen het normale volume.
Via het menu van de VT50 moet ik het hoofdtelefoon volume instellen.
Mijn vorige tv had ik ook via de koptelefoonuitgang verbonden met de Soundsticks maar die TV had maar 1 volume: zodra er een koptelefoon was aangesloten werd dat kanaal gebruikt en niet de ingebouwde TV luidsprekers.

Ik heb die in/out scart blokjes ook wel eens gezien. Maar hoe werkt dat dan?
Ik stop zon scart erin, zet hem op out en het enige wat ik daaraan koppel zijn de Soundsticks.
De TV weet dan automatisch dat niet de luidsprekers van de TV zelf gebruikt moeten worden maar die op de scart uitgang?
Ik heb in het menu verder niks gevonden waarmee ik het idee heb dat ik kan aangeven dat geluid via een andere manier moet lopen,
Ik heb nu zon scart blokje in huis, deze om precies te zijn: http://www.onlinekabelshop.nl/webshop/SCART-65.html

Ik heb hem op av1 aangesloten.
Er komt echter geen geluid uit mn speakers.

ik zie ok nergens een optie in het menu om aan te geven dat er geluid via av1 zou moeten lopen.
Wat moet ik doen om het geluid wel over mn speakers te laten lopen zonder gebruik te maken van de digitale uitgang en de koptelefoonuitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
hoe kunnen die logo,s op zo,n rare plek zichtbaar zijn? ze staan toch altijd links of rechts boven in de hoek!!!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Komt doordat overscan uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Is toch wel schrikken als je die foto vh nl 1 logo ziet.
Ik denk dat hier ook zeer weinig tegen te doen.
Je kan het contrast nog zo laag zetten de eerste paar honderd uur, als je tv gevoelig is voor extreme retentie, dan zal dit niet helpen.
De pixelomloop functie zal de retentie vh logo alleen maar vergroten door de verschuiving.
Ik heb dit zelf ook meegemaakt.

Het nl1 logo is ook verschrikkelijk vel. Ik gok dat er wel meer mensen zijn die dit logo nog een tijdje gaan zien op hun nieuwe plasma. (ek, tour de france...) ;)

[ Voor 9% gewijzigd door invincible30 op 03-07-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik wissel daarom in het begin af en toe even naar een zoom 1 of 2. Dan kijk je wel even naar 'lelijk' beeld, maar is het logo in ieder geval niet in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pardonlul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09-2022
Riesjard schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:15:
Ik heb nu zon scart blokje in huis, deze om precies te zijn: http://www.onlinekabelshop.nl/webshop/SCART-65.html

Ik heb hem op av1 aangesloten.
Er komt echter geen geluid uit mn speakers.

ik zie ok nergens een optie in het menu om aan te geven dat er geluid via av1 zou moeten lopen.
Wat moet ik doen om het geluid wel over mn speakers te laten lopen zonder gebruik te maken van de digitale uitgang en de koptelefoonuitgang?
Op mijn UT50 krijg ik alleen geluid als ik de TV op (analoge) kabel zet. Het geluid staat dan automatisch op de audio out van de SCART. Het volume van de afstandsbediening of de 'headphone volume' hebben geen invloed op de sterkte van het signaal.

Als ik een video kijk via mijn NAS, dan heb ik ook geen geluid op mijn SCART.
Dus ik heb het idee, dat het alleen werkt met signaal van de kabel.

Update:
Ga in het menu naar Setup - Link Settings. Zet het kopje AV1 out op Monitor. Nu krijg je het geluid wat je ziet op je scherm op de SCART audio out.

[ Voor 8% gewijzigd door Pardonlul op 18-07-2012 19:21 . Reden: werkt toch :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

EK en Tour bekijk ik vaak op belgie HD.
invincible30 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:03:
Is toch wel schrikken als je die foto vh nl 1 logo ziet.
Ik denk dat hier ook zeer weinig tegen te doen.
Je kan het contrast nog zo laag zetten de eerste paar honderd uur, als je tv gevoelig is voor extreme retentie, dan zal dit niet helpen.
De pixelomloop functie zal de retentie vh logo alleen maar vergroten door de verschuiving.
Ik heb dit zelf ook meegemaakt.

Het nl1 logo is ook verschrikkelijk vel. Ik gok dat er wel meer mensen zijn die dit logo nog een tijdje gaan zien op hun nieuwe plasma. (ek, tour de france...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik heb een panasonic 42st50 en heb een probleem. Ik heb verschillende films op mkv formaat en met de option knop kan ik verschillende ondertitels selecteren. Als ik er geem selecteer en afspeel werkt hij en als ik bijv engels of nederlands selecteer stopt hij en komt er een melding: "kan file niet lezen".

Weet jij waar dit aan ligt?

Gr michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik heb van een insider gehoord dat Panasonic op het punt staat om 42ST50's te leveren aan Wehkamp. Ik ben benieuwd. Vol verwachting klopt ons hart. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
@hierboven, wtf echt slechte services van Wehkamp. Was bij bcc en kon hem 4 weken terug gelijk inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
michelv5 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:12:
@hierboven, wtf echt slechte services van Wehkamp. Was bij bcc en kon hem 4 weken terug gelijk inladen.
Voor 549 euro? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
Ja oke dat is wel spotgoedkoop, ik heb er 689 voor betaald. Maar als je dan 2 a 3 maanden moet wachten is ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nodog schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:03:
[...]

Nou heb ik wel wat extra instellingen gevonden na "geavanceerd" aan te zetten maar deze kom ik nog steeds niet tegen.
Je bluray speler moet sowieso een 24p functie hebben. Die moet aangezet worden. En dan pas kan je 24p smooth aanzetten. Raad het je niet aan, aangezien die op op 48hz vernieuwd en dit dus flicker veroorzaakt. Gewoon op 60 hz laten draaien en van die ifc functie afblijven ( of op laagste stand )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:16:
[...]

Je bluray speler moet sowieso een 24p functie hebben. Die moet aangezet worden. En dan pas kan je 24p smooth aanzetten. Raad het je niet aan, aangezien die op op 48hz vernieuwd en dit dus flicker veroorzaakt. Gewoon op 60 hz laten draaien en van die ifc functie afblijven ( of op laagste stand )
Nee, dat is onzin wt je zegt. Alle EU modellen refreshen op 96 hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-02 16:08
haan101 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 10:49:
24 mei heb ik een TX-P50st30E besteld.
Deze heb ik 25 mei opgehaald. Na deze nog in de doos te hebben aangezet bleek er een verticale zwarte balk van 10 cm midden in het scherm te zitten.
Gebeld met de winkel en omruilen was geen enkel probleem, men had gelukkig er nog een op voorraad.

De tweede werkte wel naar behoren dus deze netjes opgehangen en alles aangesloten.
Het beeld is inderdaad zeer mooi, 3D ook een super ervaring.
Nadat al het nieuwe er een beetje af was ben ik deze gaan afstellen.

Jullie raden het al, tijdens het EK zag ik verticale strepen/balken in beeld. Omdat ik een Cisco pvr hd tuner gebruikte ben ik over gegaan op een cam module(hogere resolutie). Bij het instellen van de cam module(smit) merkte ik een groene waas op in het module menu.
Al snel kwam ik dus op een aantal forums terecht met het inmiddels bekende panna probleem.
Green blobs en colour banding en burn ins!!!
De winkel gebeld( 14 dagen na het ontvangst van de tweede tv) en heeft men zelf kunnen waarnemen wat het probleem was. Ecare ingeschakeld en inmiddels is er ook een Ecare monteur geweest. Resultaat een omruilvoorstel. Dit is inmiddels bevestigt door Panasonic en 29 juni moet deze nieuwe(3de) binnen zijn, en zal door Ecare enkele dagen erna worden thuisbezorgd.
Hoewel ik steeds minder vertrouwen in Panasonic heb moet ik wel bevestigen dat Ecare en Panasonic een goede service heeft( hoewel ik de tv nog moet ontvangen, lol)
Mocht ik er alsnog problemen mee hebben of deze scherm(in overleg met de winkel en niet Panasonic) niet meer ziet zitten mag ik terug naar de winkel en zal er een passende tv voor in de plaats komen.
Dit was een hele scherpe deal maar voor de winkel geen reden om zijn verantwoordelijkheden en giga service te ontlopen.

Wordt vervolgt......
Zojuist Ecare op bezoek gehad. De TX-P50ST30E(factuurprijs € 660,-) is omgeruild voor een TX-P50ST50E (winkelwaarde € 1.125,-). Voor mij een upgrade wat ik een top service noem. Ook mijn 3d brillen worden omgeruild omdat de vorige voor de oudere versie zijn.

Ecare heeft netjes geholpen de oude van de muur af te halen en de beugels te verwijderen om deze door op de nieuwe te zetten. Ook het ophangen met de monteur was een eitje. Momenteel staat hij lekker met de burn_in_dvd in te branden.

Mijn ervaring: Panasonic doet wat ze zeggen en doen ook niet moeilijk wat betreft een upgrade( op eigen initiatief) Ecare personeel super beleeft en erg hulpzaam. _/-\o_ _/-\o_

The green blobs en colour banding zie ik op dit moment niet dus laten wij het hopen dat het zo blijft.
Bedankt voor jullie hulp, en nu maar hopen dat ik het niet meer nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Laatst online: 09-08-2024
E-care, worden die ook in Belgie "ter hulp" geroepen indien problemen? Ik weet dat er een speciale Viera garantieprocedure is, maar daar zie ik nergens E-care tussenstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
haan101 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:11:
[...]

Zojuist Ecare op bezoek gehad. De TX-P50ST30E(factuurprijs € 660,-) is omgeruild voor een TX-P50ST50E (winkelwaarde € 1.125,-). Voor mij een upgrade wat ik een top service noem. Ook mijn 3d brillen worden omgeruild omdat de vorige voor de oudere versie zijn.

Ecare heeft netjes geholpen de oude van de muur af te halen en de beugels te verwijderen om deze door op de nieuwe te zetten. Ook het ophangen met de monteur was een eitje. Momenteel staat hij lekker met de burn_in_dvd in te branden.

Mijn ervaring: Panasonic doet wat ze zeggen en doen ook niet moeilijk wat betreft een upgrade( op eigen initiatief) Ecare personeel super beleeft en erg hulpzaam. _/-\o_ _/-\o_

The green blobs en colour banding zie ik op dit moment niet dus laten wij het hopen dat het zo blijft.
Bedankt voor jullie hulp, en nu maar hopen dat ik het niet meer nodig heb.
Nice, het kan dus wel. Mijn ST50 staat voor de 2e keer bij E-care (ongeveer 2,5maand geleden gekocht), maar omruilen ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
@toolkist,
Mag ik vragen wat het probleem is?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:25
Hoe kom je bij die prijs?
Als ik me niet vergis staat 'ie nu voor 849 euro te koop.
http://goo.gl/XSUxu

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Kefding schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:54:
[...]

Hoe kom je bij die prijs?
Als ik me niet vergis staat 'ie nu voor 849 euro te koop.
http://goo.gl/XSUxu
Invoerfout geweest van een medewerker :D Een paar gelukkige tweakers hebben hem voor die prijs toen gekocht.

Ik ben zelf nog niet zeker van mijn ST50 :( Ik ben blijkbaar erg gevoelig voor flikker. Ik zie soms het hele scherm trillen... Vergelijk het met de witte ruis die je ziet op analoog (bij geen zender). Dat zie ik door het goede beeld heen. Zit er flink van te balen.

Wat zou een alternatief kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Freakster86 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:03:
[...]
Wat zou een alternatief kunnen zijn?
LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beeld wordt na verloop van tijd rustiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:14:
Ik denk dat dat "wennen" heet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
:F
Slecht geformuleerde vraag ;) Ik bedoelde meer in de trant van; Welke tv komt zo dicht bij plasma qua kijkhoeken en kleuren, maar heeft dus niet dat flikker probleem.

De LCD's waar ik mee van doen heb gehad hadden allemaal onoverkoombare problemen.
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:14:
Brad Pitt schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:22:
[...]

Ik denk dat dat "wennen" heet :P
Daar zit ik dus op te hopen, maar vrees 't ergste. Ding is perfect op het flikkeren na.. :( Hiervoor nooit last van gehad bij de G30 van m'n ouders. Nu ik de ST50 heb, zie ik het daar nu ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
haan101 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:45:
@toolkist,
Mag ik vragen wat het probleem is?
thx
TV wilde een week of 3 na aankoop helemaal niet meer aan, na stekker een half uur uit stopcontact gehad te hebben ging de tv wel even aan maar dan uit zichzelf weer uit, aan, uit, aan, enzovoort. Probleem bleef zichzelf herhalen.

Tv is toen naar E-care gegaan, heeft een week of 3 geduurd voor ik em terughad. Na terugkomst heeft de tv een week of 2 goed gewerkt, toen begon het volgende probleem.

Als ik de tv een minuutje of 5 aanhad kon ik niet meer zappen, dan begon de tv zichzelf uit en aan te schakelen en stopte daar niet meer mee tot ik em middels de knop aan de zijkant uitzette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Freakster86 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:38:
[...]

:F
Slecht geformuleerde vraag ;) Ik bedoelde meer in de trant van; Welke tv komt zo dicht bij plasma qua kijkhoeken en kleuren, maar heeft dus niet dat flikker probleem.

De LCD's waar ik mee van doen heb gehad hadden allemaal onoverkoombare problemen.

[...]

[...]

Daar zit ik dus op te hopen, maar vrees 't ergste. Ding is perfect op het flikkeren na.. :( Hiervoor nooit last van gehad bij de G30 van m'n ouders. Nu ik de ST50 heb, zie ik het daar nu ook :?
pana lcd's hebben erg goede kijkhoek en ips lcd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
Bever! schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:00:
[...]

pana lcd's hebben erg goede kijkhoek en ips lcd :)
Dat is helemaal geen pluspunt want IPS heeft een walgelijk laag contrast. PVA/MVA is de beste LCD technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Weet iemand dit? Ik heb een PS3 en Batman Arkham City. Deze game ondersteunt 3D. Ik heb zojuist een Samsung brilletje (die simpele met knoopcel) binnen gekregen en nu probeer ik de game dus in 3D te spelen. Als ik in de instellingen van de game de 3D optie echter inschakel, dan gebeurt er niks. De TV zou deze instellingen als 3D moeten herkennen toch? Ik kan wel de game instellingen op 2D laten staan en de TV op 3D zetten. Dan werkt het wel, maar ik weet even niet of dit gewoon de standaard 2D -> 3D conversion is, of dat dit echt de game is, zoals bedoeld in 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Buck Naked schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:51:
[...]

Dat is helemaal geen pluspunt want IPS heeft een walgelijk laag contrast. PVA/MVA is de beste LCD technologie.
dat zie je alleen in een verduisterde kamer die zwartwaardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Buck Naked schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:51:
Alle LCD meuk is brak op de een of andere manier dus "de beste" bestaat niet.

SED en FED zijn uitgestorven nog voordat ze ook maar IETS op de markt hebben kunnen brengen dus nu moeten we maar gewoon op OLED wachten wat ook weer niet ideaal is en net als Plasma wat nadelen heeft...

Leuk hé dat ze met grote HD CRT's zijn gestopt :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
toolkist schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:38:
[...]

TV wilde een week of 3 na aankoop helemaal niet meer aan, na stekker een half uur uit stopcontact gehad te hebben ging de tv wel even aan maar dan uit zichzelf weer uit, aan, uit, aan, enzovoort. Probleem bleef zichzelf herhalen.

Tv is toen naar E-care gegaan, heeft een week of 3 geduurd voor ik em terughad. Na terugkomst heeft de tv een week of 2 goed gewerkt, toen begon het volgende probleem.

Als ik de tv een minuutje of 5 aanhad kon ik niet meer zappen, dan begon de tv zichzelf uit en aan te schakelen en stopte daar niet meer mee tot ik em middels de knop aan de zijkant uitzette.
Wat raar dat men dan bij mij zomaar een nieuwe geven, ook 3 weken na aankoop!!!!!!!
Ok, de CEO van Engeland heeft deze problemen erkend maar gelijk een upgrade.
bram1984 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 19:25:
Weet iemand dit? Ik heb een PS3 en Batman Arkham City. Deze game ondersteunt 3D. Ik heb zojuist een Samsung brilletje (die simpele met knoopcel) binnen gekregen en nu probeer ik de game dus in 3D te spelen. Als ik in de instellingen van de game de 3D optie echter inschakel, dan gebeurt er niks. De TV zou deze instellingen als 3D moeten herkennen toch? Ik kan wel de game instellingen op 2D laten staan en de TV op 3D zetten. Dan werkt het wel, maar ik weet even niet of dit gewoon de standaard 2D -> 3D conversion is, of dat dit echt de game is, zoals bedoeld in 3D.
Zomaar een idee hoor maar heb je wel de juiste HDMI kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
bram1984 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 19:25:
De eerste keer dat ik mijn PS3 aanzette (met 3D-TV) gaf de PS3 gelijk een melding dat ik 3D kon gaan gebruiken omdat er 3D-capable devices waren aangesloten. Heeft hij bij jou die melding ook gegeven? Zo nee, hoe heb je de boel aangesloten? Loopt alles via een receiver en is deze receiver dan wel 3D-geschikt? Zomaar wat vraagjes die een heleboel ophelderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
LuPo schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:32:
[...]

De eerste keer dat ik mijn PS3 aanzette (met 3D-TV) gaf de PS3 gelijk een melding dat ik 3D kon gaan gebruiken omdat er 3D-capable devices waren aangesloten. Heeft hij bij jou die melding ook gegeven? Zo nee, hoe heb je de boel aangesloten? Loopt alles via een receiver en is deze receiver dan wel 3D-geschikt? Zomaar wat vraagjes die een heleboel ophelderen. ;)
In de tussentijd opgelost. Inderdaad klopt het wat jij zegt. 3D films vanaf mijn mediaplayer komen prima door mijn receiver heen, dus ik ging er vanuit dat dit met mijn PS3 ook zo zou werken. PS3 direct op de TV aansluiten heeft het opgelost. Nu een optisch kabeltje halen dus.

Ik vind het wel wat donker allemaal, dat 3D gebeuren. Ik moet echt de helderheid compleet opschroeven om een beetje een fatsoenlijk beeld te krijgen.
Pagina: 1 ... 33 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.