Hulde aan de UPS man die zo aardig was om te helpen met tillen. Nu het gevaarte op z'n poot helpen
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Snel pics posten en hier plaatsen. Ben benieuwd naar je ervaringen!Freakster86 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:04:
Hij is gearriveerd
![]()
Hulde aan de UPS man die zo aardig was om te helpen met tillen. Nu het gevaarte op z'n poot helpen
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Geen probleem. Heb zelf bij zowel de G30 als GT30 ook een tijdje neergelegd. Zal toch moeten als je de voet wil monteren.Freakster86 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:35:
Foto's komen straks![]()
Hij staat inmiddels al op z'n plek. Was van te voren huiverig over het in elkaar zetten (helemaal alleen), maar het ging heel soepel. Extra spiegel erbij
Hij heeft wel 15 minuten op z'n rug gelegen. Domme vraag misschien, maar moet ik nu nog een bepaalde tijd wachten met aanzetten?
1) waarom wel? Ik heb ook g een oplader : P En dat ding doet het jaren op een setje batteirjen.Freakster86 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:00:
Mooi. Nu wil ik dit niet op een vragenuurtje laten lijken, maar... ik heb er nog een paar
1. Geen oplaadbare batterijen in de afstandbediening? Why?
2. Ferrietkernen om de lan kabel ?
3. Inbranden is geen defect en wordt niet door de garantie gedekt... Was dat voorheen ook?
4. Voor de eerste 200 uur; contrast en scherpte omlaag, toch? Verder nog wat? Wordt namelijk niet in de handleiding benoemd.
Bedoel je dat er volgens de handleiding geen oplaadbare batterijen in de afstandsbediening mogen? Ik gebruik altijd penlites.Freakster86 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:00:
Mooi. Nu wil ik dit niet op een vragenuurtje laten lijken, maar... ik heb er nog een paar
Ik gebruik die ferrietkernen nooit die in de verpakking zitten.2. Ferrietkernen om de lan kabel ?
Staat altijd al in de handleiding. Wat ik hier lees vervangt E-Care echter wel de TV als er iets is ingebrand, mits je laat blijken dat je niet de tv een hele dag op 1 scherm hebt laten staan.3. Inbranden is geen defect en wordt niet door de garantie gedekt... Was dat voorheen ook?
Ik ben gewoon gaan kijken op de normale default instellingen. Ga ik ook doen als ik de ST50 krijg.4. Voor de eerste 200 uur; contrast en scherpte omlaag, toch? Verder nog wat? Wordt namelijk niet in de handleiding benoemd.
Ok.Adlermann schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:34:
Als je al die dingen eraf trekt dan kun je wel wat gemopper gaan verwachten denk ik van je retailer. Ik zou eerst een dag aankijken of je hem gaat houden en dan pas het plastic verwijderen.
Staat er inderdaad in vermeld. Zal wel nonsens zijn.LuPo schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:41:
[...]
Bedoel je dat er volgens de handleiding geen oplaadbare batterijen in de afstandsbediening mogen? Ik gebruik altijd penlites.
Nee, als je een digitale decoder hebt hoef je geen DVB-C te configureren. Gewoon het juiste HDMI-kanaal selecteren en kijken maar.Freakster86 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:44:
[...]
Ik zit nu in de opstart mode. Hij wil DVB-C configureren, maar vraagt dan om frequentie en netwerkcode. Is dit wel nodig als je een mediabox gebruikt?
Thnx! Ga ik ff proberen.Cartman! schreef op maandag 25 juni 2012 @ 08:55:
[...]
Ik doe het met een zachte handdoek die ik onder heet water hou en uitwring. Daarna gewoon zonder schoonmaakmiddel over het scherm wrijven.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Enig idee of een VT30 afstandsbediening ook op een VT50 werkt ??Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:27:
Wat gelijk opviel en wat we erg jammer vinden is het El Cheapo plastic van de hoofd afstandsbediening, het plastic op de touchpad afstandsbediening is vele malen mooier. De afstandsbediening past niet bij zo'n dure tv en wat zeker meer aandacht mogen hebben. De nieuwe lay out van de afstandsbediening is wel super. Een en werkt zeer intuïtief. De touchpad is in gebruik even wennen, ik wil (nog niet) zeggen dat het niet werkt want dat is zeer zeker niet zo maar ideaal vind ik het ook nog niet.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Microvezel doek met waterDonstil schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:29:
Waar maken jullie het scherm mee schoon? Ik heb er enorme handen op van het ophangen maar krijg ze er niet vanaf.
Ik heb het nu geprobeerd met van dat LCD spul, ondanks dat hier een glasplaat op zit natuurlijk maar ik durfde hem niet met glassex te doen.
Ja de vt30 afstandsbediening werkt. Die gebruik ik nu zelf ooknero355 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:09:
[...]
Enig idee of een VT30 afstandsbediening ook op een VT50 werkt ??
Ik heb zelf een V10 en de afstandsbediening heb ik altijd een beetje speelgoedachtig gevonden dus toen ik die van de VT30 zag dacht ik "YES! Zo moet het!"
Om vervolgens erachter te komen dat ze bij de 50 serie weer de oude afstandsbediening met een andere layout gebruikenBalen...
Ik gebruik al jaren oplaadbare batterijen (Duracell) en geen problemen gehad.Freakster86 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:00:
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Verwijderd
De waarden die hierboven vermeld staan. Welke heb jij gebruikt dan. Als ik die waarden doorvoer komen de kleuren te rood over, heb jij andere waarden ingevoerd dan deze?Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:24:
[...]
Welke White Balance waarden gebruik je?
Sinds een 3 tal dagen heb ik ook een P50ST50E staan. Lekker beeld. Ik heb de settings van hdtvtest.co.uk overgenomen.
ontstorenD-TECH schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:05:
Wat doen die ferietkernen eigenlijk?
Dat trillen (flicker) doet elke panasonic plasma.Freakster86 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:15:
Hele avond tv gekeken. Nadat ik hem in de True Cinema stand heb gezet, heb ik echt genoten! Zeer mooi beeld. Zelfs met SD zendersDat had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Al helemaal niet met een afstand van rond de 2,2 meter.
Ik zie soms nog wel het beeld 'trillen'. Voornamelijk bij lichte kleuren. Dit was in 'normal' overdag duidelijk zichtbaar. Je ziet het beeld dan 'trillen' in de gebieden buiten je focus. Is dit een verkeerde instelling?
Klinkt handig! Welke versterker heb je? Dit zal niet voor elke versterker het geval zijn schat ik…_VoiD_ schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:23:
Gisteren de 50 inch ST50 ontvangen! Bij vrienden afgeleverd. En hij pastte net in m'n Polo 6R! Stoel wel op standje "oud omaatje", maar gelukkig woon ik heel dichtbij.
Supermooi beeld, en wat nog mooier is, de afstandsbediening van de Panasonic stuurt meteen ook m'n versterker aan. Nu hoef ik ook m'n kastje niet meer open te laten (of een IR oogje te kopen). TV aan is versterker aan, en omgekeerd. Ook harder/zachter wordt harder zachter op de versterker. Erg fijn!
DAt aansturen gaat via hdmiwolv schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:36:
[...]
Klinkt handig! Welke versterker heb je? Dit zal niet voor elke versterker het geval zijn schat ik…
Goed om te horen. Bij de GT30 gebruikte ik THX. True Cinema is ongeveer gelijkwaardig dacht ik.Freakster86 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:15:
Hele avond tv gekeken. Nadat ik hem in de True Cinema stand heb gezet, heb ik echt genoten! Zeer mooi beeld. Zelfs met SD zendersDat had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Al helemaal niet met een afstand van rond de 2,2 meter.
Ik zie soms nog wel het beeld 'trillen'. Voornamelijk bij lichte kleuren. Dit was in 'normal' overdag duidelijk zichtbaar. Je ziet het beeld dan 'trillen' in de gebieden buiten je focus. Is dit een verkeerde instelling?
Viera link inderdaad aanstaan. Ik heb een HT-548 versterker van Onkyo (setje HT 5405 met boxen, vrij basic dus)Adlermann schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:55:
[...]
DAt aansturen gaat via hdmiGewoon vierra link aanzetten en elke moderne versterker kun je dan aansturen.
ik gebruik zelf een Harmony One op mn VT30 en heb dus ook sinds ik die tv heb dat mijn versterker raar doet met geluid als ik alles uitzet of een andere activiteit kies (van tv kijken naar game spelen bijvoorbeeld) Soms gaat het geluid dan ineens uit of heel erg hard. Als ik dan de versterker mute voordat ik van activiteit wissel gaat het goed.Adlermann schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:55:
[...]
DAt aansturen gaat via hdmiGewoon vierra link aanzetten en elke moderne versterker kun je dan aansturen.
Kan geen kwaad natuurlijk, maar voor €50 zou ik mijn twijfels hebben over de professionaliteit daarvan.joey82 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:09:
is het aan te raden een plasma bij thuis bezorging te laten ehm........calibreren ofzoiets? kost 50 euro maar ik vraag me af of dat de 50 euro waard is........alvast bedankt:)
liever de tong gebrand dan lauwe soep
wat kost het normaal dan?mr.paaJ schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:47:
[...]
Kan geen kwaad natuurlijk, maar voor €50 zou ik mijn twijfels hebben over de professionaliteit daarvan.
Als S&F komt kalibreren dan zullen ze daarmee installeren bedoelen. Dus langsbrengen en alles installeren zodat het direct werkt en je niet zelf alles hoeft aan te sluiten en in te stellen. Het scherm zetten ze echter gewoon op de normale default instelling hoor.joey82 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:19:
[...]
wat kost het normaal dan?
ik denk niet dat scheer en foppen het laat doen door een stelletje prutsers:)
Als ik op google zoek, kom ik op prijzen tussen de 150 en 250 euro door professionele luijoey82 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:19:
[...]
wat kost het normaal dan?
ik denk niet dat scheer en foppen het laat doen door een stelletje prutsers:)
Verwijderd
LuPo schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:15:
[...]
Als S&F komt kalibreren dan zullen ze daarmee installeren bedoelen. Dus langsbrengen en alles installeren zodat het direct werkt en je niet zelf alles hoeft aan te sluiten en in te stellen. Het scherm zetten ze echter gewoon op de normale default instelling hoor.
Ik heb vorige week navraag bij S&F gedaan. Mij is verteld dat ze en extern bedrijf hiervoor inhuren omdat ze zelf de expertische niet hebben. Een afspraak (datum) voor calibratie kan op een later tijdstip worden gemaakt als de tv is ingespeeld. Het aanbod van calibratie voor 29,95 euro heeft dus geen vaste houdbaarheid datum.kwdtjuh schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:31:
Kalibreren heeft toch pas zin na een x aantal uur? Ik zou die 50 euro lekker in je zak houden en na plus minus 200 uur een professioneel iemand het laten doen.
Verwijderd
Prijs is 29,95 euro staat op site. Zeg dat maar tegen de verkoper in de winkel ;-)joey82 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:09:
is het aan te raden een plasma bij thuis bezorging te laten ehm........calibreren ofzoiets? kost 50 euro maar ik vraag me af of dat de 50 euro waard is........alvast bedankt:)
Verwijderd
Jij gaat zwaaaaar genieten!!!!Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:05:
Hier is ook de kogel door de kerk, nouja afgelopen vrijdag dan. Heb de 55VT50 besteld en die zou morgen binnen komen. Benieuwd of die mijn huidige plasma overtreft.
Ik kan die calibratie ook los bestellen. Misschien na het inspelen nog maar eens over nadenken. Voor 29,95 vind ik het geen gek idee. 150-200 euro ga ik er niet voor betalen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:31:
[...]
[...]
Ik heb vorige week navraag bij S&F gedaan. Mij is verteld dat ze en extern bedrijf hiervoor inhuren omdat ze zelf de expertische niet hebben. Een afspraak (datum) voor calibratie kan op een later tijdstip worden gemaakt als de tv is ingespeeld. Het aanbod van calibratie voor 29,95 euro heeft dus geen vaste houdbaarheid datum.
Uitleg van de werkzaamheden (copy/paste van S&F site)
Overzicht!
Een goed ingestelde TV is een wereld van verschil in kijkplezier.
Contrast, kleurhelderheid, witbalans, gamma en scherpte zijn allemaal in te stellen op moderne TV's. Zo kan een TV zich helemaal aanpassen aan iedere situatie. Maar hoe krijg jij nou het beste resultaat voor jouw situatie? Uren lang turen en iedere keer een klein beetje de instellingen aanpassen? Laat ons het voor je oplossen! We komen met een professionele color analyser die de omgevingsverlichting meet en met de modernste computertechniek ervoor zorgt dat de TV helemaal aan jouw situatie wordt aangepast. TV kijken is nooit meer hetzelfde.
De werkzaamheden
De LCD, LED of Plasma TV calibratie van voorziet in het calibreren van een LCD, LED of Plasma TV. Zo worden de kleuren meer sprekend en zwart echt zwart! De volgende handelingen zijn inclusief:
• plaatsen van de color analyser
• meten omgevings licht en kijkhoek
• draaien van color analyser software
• aanpassen contrast, kleurhelderheid, witbalans, saturatie, gamma en scherpte
• demonstratie van het afgestelde beeld
Deze dienst is uitsluitend beschikbaar voor een product uit de categorie TV. De dienst wordt aan huis of kantoor geleverd en zal ongeveer 30 minuten inclusief korte uitleg van 5 minuten in beslag nemen.
Het ophangen en aansluiten is een andere service die je appart kunt afnemen bij S&F, maar de bezoekers van deze site zullen dat zelf doen.
Is die Quantis beter dan de Smit en Neotion?Cult60 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:19:
Heb sinds vorige week dinsdag de 55vt50 hangen.
Ik kan niets anders zeggen wat een wereld ding zeg,nog nooit zo'n mooie tv gehad.
Zowel uiterlijk als beeld,waanzinnig!!!
Quantis Ci module erin en gewoon snel ook nog,niet zoals met m'n oude samsung hd decoder iedere keer een
'freeze' bij zender overschakelen.
Was zo goed als nergens te krijgen en liep er zowaar stom toevallig tegenaan in de Mediamarkt in Den Haag. :-)
Errug blij hier!
Schijnt de nieuwste module te zijn?LuPo schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:37:
[...]
Ik kan die calibratie ook los bestellen. Misschien na het inspelen nog maar eens over nadenken. Voor 29,95 vind ik het geen gek idee. 150-200 euro ga ik er niet voor betalen.
[...]
Is die Quantis beter dan de Smit en Neotion?
[ Voor 5% gewijzigd door D-TECH op 26-06-2012 20:32 ]
Ja het is inderdaad een top tv.....wat betreft de logos ik ben daar ook heel erg voorzichtig mee. Intussen 250 uur slides gedraaid. En nog steeds zie ik retentie van het Kl...e SBS logo... het beste is een avondje de schuifbalk te gebruiken. En hopen dat het minder word naarmate de uren gaan tellen.smoldersonline schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:22:
Een VT50 eigenaar met feedback en een vraag:
1) Top TV, hands down het beste wat ik tot heden heb gezien (en dat zijn er best een paar...)
2) wees voorzichtig met zender-logo's - het is hier al meerdere malen opgemerkt; retentie hoort erbij en je moet (bijna) met je neus op het scherm zitten om het te zien, maar ik kan (toch) gek worden van het feit Disney XD voor immer in scherm te zien zou kunnen zijn. Met het (langdurig) draaien van de break-in DVD wordt (lijkt?) het minder, dus ik heb hoop dat het (tijdelijke) retentie is.
Mijn vraag: ik weet de weg naar het service menu, maar weet de "branduren" niet te vinden. Ben zeer erkentelijk voor een "routebeschrijving".
Dank!
.
Dank voor je snelle feedback. Ik kom in het service menuwackidth schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:45:
Wat betreft de uren hieronder staat hoe je in jet service menu kunt komen deze is ongewijzigd gebleven.
Probleem is dat ik (ook) de weg niet weet te vinden naar het aantal branduren?Service = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening) (VOOR GEVORDERDEN!)
Met de toets 1 of 2 kom je in de menu's. En dan met 3 en 4 in de submenu's.
Wanneer je een keer op 1 hebt gedrukt, komt er een ander balkje waar de cijfers (functies) voor staan.
Vraag me eigenlijk af waar nu vermeld wordt hoeveel uur de plasma gebrand heeft, dit stond nl bij een PZ85 netjes vermeld indien je het service menu opende? (startscherm rechts onderin). iemand een idee?
dat is niet waar wat jij zegt......dit is wat er staat op de site van S&FLuPo schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:15:
[...]
Als S&F komt kalibreren dan zullen ze daarmee installeren bedoelen. Dus langsbrengen en alles installeren zodat het direct werkt en je niet zelf alles hoeft aan te sluiten en in te stellen. Het scherm zetten ze echter gewoon op de normale default instelling hoor.
Staat gewoon in de startpost van dit topic hoor.smoldersonline schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:22:
Een VT50 eigenaar met feedback en een vraag:
1) Top TV, hands down het beste wat ik tot heden heb gezien (en dat zijn er best een paar...)
2) wees voorzichtig met zender-logo's - het is hier al meerdere malen opgemerkt; retentie hoort erbij en je moet (bijna) met je neus op het scherm zitten om het te zien, maar ik kan (toch) gek worden van het feit Disney XD voor immer in scherm te zien zou kunnen zijn. Met het (langdurig) draaien van de break-in DVD wordt (lijkt?) het minder, dus ik heb hoop dat het (tijdelijke) retentie is.
Mijn vraag: ik weet de weg naar het service menu, maar weet de "branduren" niet te vinden. Ben zeer erkentelijk voor een "routebeschrijving".
Dank!
Met de urencheck kun je zien hoeveel uur de tv al aan heeft gestaan, en hoe vaak de tv aan en uit is gezet.
Houd de -/V toets op de zijkant van de tv ingedrukt en druk 3 keer op de toets 0 (nul) op je afstandsbediening. Het Service Menu zal nu verschijnen.
Met de knoppen 1 en 2 scroll je tussen de verschillende menu-items. Met de OK knop ga je in een menu. Bedoeling is om in het SRV-Tool menu te gaan. Dit gaat het snelst door 1 keer op 2 en dan op OK te drukken.
Nu zie je een tabel met 2 kolommen. Met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening kan je de cursor in een cel zetten. Zet de cursor in de cel rechts van de cel die als waarde PTCT:00.00.00.00 heeft.
Houd nu de mute knop zo'n 3 seconden ingedrukt. Nu zul je het aantal uren en het aantal minuten zien staan die de tv er al op heeft zitten alsook het aantal keren dat je de tv aan/uit hebt gezet. Om dit menu te verlaten moet je de Exit knop op de afstandsbediening zo'n 3 seconden ingedrukt houden. Je tv zal dan vanzelf uitgaan en terug aangaan.
Verwijderd
Ik hoop het echt, want mijn (nog) huidige plasma is ook zonder meer een juweeltje waar ik nu bijna 2 jaar dag in dag uit van genoten heb. Na 1 Philips en 3 Samsungs wordt dit mijn eerste Pana.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2012 00:55 ]
[ Voor 12% gewijzigd door LuPo op 27-06-2012 10:13 ]
Dit probleem heb ik een soort van. Ik gebruik zelf geen skype._VoiD_ schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:44:
Argh, klotezooi. Een skype camera erbij want dat leek me wel handig als ik achter de tv hang en niet naar m'n computer wil lopen.
Even een test accountje aangemaakt op m'n computer en de tv account gebeld. Hij gaat gewoon over, alleen zodra ik verbind hoor ik niks van de andere kant. Andersom WEL.
Probleem staat hier beschreven, komt door m'n versterker die via Viera Link werkt (en wat mij eerst zo handig leek dus...)
http://community.skype.co...TV-with-sound/td-p/413999
Hij mute de versterker, alleen switcht dan niet naar de TV speakers. Dus ik hoor niks. Oplossing is ophangen, viera link uit te zetten, en dan terug te bellen. ZWAAR OMSLACHTIG.
Heb nog geen oplossing hiervoor. Iemand anders wel?
.
Ik gebruik de koptelefoonaansluiting. Werkt perfect. Levert gewoon goed vermogen ook. Geen problemen.Gem schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:20:
Ik ben sinds kort ook eigenaar van een series 50 plasma van Panasonic. Nu wist ik al dat er geen analoge output aanwezig was op de TV maar nu wil toch mijn analoge versterker proberen aan te sluiten. Nu heb ik 2 mogelijke oplossingen gevonden. Een jack plug naar tulp kabel of een omvormer van digitaal anloog. Nu begreep ik dat de jack plug naar tulp oplossing niet het nodige "vermogen" kan leveren waardoor het geluid niet hard genoeg kan? De digitale omvormer vind ik duur en onhandig omdat hier een adapter voor nodig is.
Weet iemand nog eventuele andere oplossingen ?
[ Voor 25% gewijzigd door Help!!!! op 27-06-2012 17:36 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2012 14:21 ]
Ja, de meest voor de hand liggende: een scartblokje! Gewoon één waarmee je kunt switchen tussen input en output, hoort prima te werken.Gem schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:20:
Ik ben sinds kort ook eigenaar van een series 50 plasma van Panasonic. Nu wist ik al dat er geen analoge output aanwezig was op de TV maar nu wil toch mijn analoge versterker proberen aan te sluiten. Nu heb ik 2 mogelijke oplossingen gevonden. Een jack plug naar tulp kabel of een omvormer van digitaal anloog. Nu begreep ik dat de jack plug naar tulp oplossing niet het nodige "vermogen" kan leveren waardoor het geluid niet hard genoeg kan? De digitale omvormer vind ik duur en onhandig omdat hier een adapter voor nodig is.
Weet iemand nog eventuele andere oplossingen ?
.
Toevallig had ik nog zo'n blokje liggen, bedankt ! invincible30 ook bedankt voor de tip.ikJaap schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 14:28:
[...]
Ja, de meest voor de hand liggende: een scartblokje! Gewoon één waarmee je kunt switchen tussen input en output, hoort prima te werken.
Stond laatst ook in de winkel en vond de zwartwaarden van de led veel zwarter en het beeld veel mooier. vt50 vs wt50joey82 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:03:
even een vraagje over de 42st50 ik was vanmiddag in een winkel en er stonden 2 tvs naast elkaar 1 st50 en een led ook van panasonic...
het viel mij op dat het beeld van de led rustiger was dan de plasma..de plasma had wel mooiere kleuren enzo..
wat ik bedoel met rustiger is dat het leek net of het beeld van de st50 niet stil kon staan ofzo ( een soort van flikkeren ) ik vind de plasma wel mooiere kleuren hebben enzo maar dat geflikker vond ik toch wel een afknapper......ik ben bang dat als hij in de huiskamer staat dat ik me er aan ga lopen ergeren en dat het miss erger word ofzo.....
is dit een kwestie van wennen of blijft dit??
[ Voor 6% gewijzigd door Bever! op 27-06-2012 20:18 ]
het was toevallig aan het einde van de dag..de verkoper is een maatje van me het liep tegen sluitingstijd aan en omdat ik echt niet kon kiezen deed hij de lampen uit zodat het beeld wat duidelijker werd:)Bever! schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:17:
[...]
Stond laatst ook in de winkel en vond de zwartwaarden van de led veel zwarter en het beeld veel mooier. vt50 vs wt50
Ergo beeld in winkel is niet representatief.. flicker zie je eigenlijk alleen bij even vlakken zoals bij reclameblokken. dan is het imo best storend. Bij normaal kijken zie je het niet.
[ Voor 11% gewijzigd door joey82 op 27-06-2012 20:29 ]
dat heb ik geprobeerd maar lukte niet echtBever! schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:26:
Zon et5 kan je ook gewoon warm instellen..
Vergeet niet dat alle tv's in de "winkelstand" staan. Dus vol contrast en lekkere felle kleuren.... en jah dan spingen de LED/LCD tv's er een stuk "beter" uit....nah ja beter.... de kleuren zijn helder en fel...joey82 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:24:
[...]
het was toevallig aan het einde van de dag..de verkoper is een maatje van me het liep tegen sluitingstijd aan en omdat ik echt niet kon kiezen deed hij de lampen uit zodat het beeld wat duidelijker werd:)
dat geflikker vond ik best wel een puntje van irritatie.....er stond een natuur film op en even later nog een andere film,op sommige punten was dat geflikker ook gewoon aanwezig......ik vraag me toch echt af of het een kwestie van wennen is......ik vond de 42st50 warmere kleuren hebben dan de 42ET5E
toen ik in de winkel stond toen knalde de et5e gewoon bijna de kleuren van het beeld..gewoon een beetje TE zegmaar...en in een andere winkel was de led wel weer mooi maardan alsnog te fel ik probeerde het in te stellen maar lukte niet echt
.
ik moet eerlijk zijn dat plasma rustiger is voor de ogen op 1 ding na..namelijk dat geflikker......is dat een kwestie van wennen of blijf je dat houden? nou weet ik niet dat iedereen dezelfde ogen heeft endat het voor iedereen anders is maargoed......als ik dat geflikker niet zou waarnemen dan was de keuze makkelijkerwackidth schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:27:
[...]
Vergeet niet dat alle tv's in de "winkelstand" staan. Dus vol contrast en lekkere felle kleuren.... en jah dan spingen de LED/LCD tv's er een stuk "beter" uit....nah ja beter.... de kleuren zijn helder en fel...
Als je die LCD tv's van Samsung in de winkel bekijkt lijkt het net of alles een tekenfilm is.
Ik heb 2 LED/LCD tv's gehad Plasma is veel rustiger voor je ogen. En vooral betere zwartwaardes...
Zelf moest ik in het begin wennen, aangezien de zon best wel in mijn kamer schijnt. En dan is een plasma wel in het nadeel...maar heb het er wel voor over.
hmmm...raar maar waarD-TECH schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:16:
Ze hoeven niet te flikkeren, maar Panasonic heeft daarvoor gekozen. Samsung plasma flikkert niet.
[ Voor 7% gewijzigd door joey82 op 27-06-2012 23:58 ]
.
Weet je welke tv pas flikkert.. Deze 30 cm crt in het ziekenhuis. Ik mis mijn vt 50:(joey82 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:58:
[...]
hmmm...raar maar waar
maar is dit niet iets wat went?
Heb hier ook wel last van.joey82 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:03:
even een vraagje over de 42st50 ik was vanmiddag in een winkel en er stonden 2 tvs naast elkaar 1 st50 en een led ook van panasonic...
het viel mij op dat het beeld van de led rustiger was dan de plasma..de plasma had wel mooiere kleuren enzo..
wat ik bedoel met rustiger is dat het leek net of het beeld van de st50 niet stil kon staan ofzo ( een soort van flikkeren ) ik vind de plasma wel mooiere kleuren hebben enzo maar dat geflikker vond ik toch wel een afknapper......ik ben bang dat als hij in de huiskamer staat dat ik me er aan ga lopen ergeren en dat het miss erger word ofzo.....
is dit een kwestie van wennen of blijft dit??
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Hier staat een mogelijke optie. Niet dat het (veel) zal helpen, maar als state of mind misschien wel leukFreakster86 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:19:
2. Is er een bestand met test slides o.i.d. (kleuren) te downloaden?
Nickname does not reflect reality
[ Voor 13% gewijzigd door Koldur op 29-06-2012 09:32 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dat gebeurt in het begin ja. Gewoon ff flink wat andere content spelen en veel die schuifblad doen. Danny's het over een paar weken wel weg...Riesjard schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:25:
Heb nu een maand de 55VT50 staan en eigenlijk vrij weinig gekeken. Vooral het EK voetbal.
Wel ff schrikken gisteren.
Tijdens het zappen zag ik ineens dat het Nederland 1 logo rechtsboven en NOS linksboven is ingebrand, best wel goed zichtbaar.
Heb nu inmiddels een paar uur de schuifbalk lopen in de hoop dat het minder wordt.
Hebben anderen hier ook last van?
Als het niet minder wordt ga ik echt wel voor garantie
Dat zou bij mij ook handig zijn.ikJaap schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 14:28:
[...]
Ja, de meest voor de hand liggende: een scartblokje! Gewoon één waarmee je kunt switchen tussen input en output, hoort prima te werken.
Thanks... Ben benieuwd!Adlermann schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:31:
[...]
Dat gebeurt in het begin ja. Gewoon ff flink wat andere content spelen en veel die schuifblad doen. Danny's het over een paar weken wel weg...
Dath eb ik met al mijn plasma's gedaan. Nooit problemen.joey82 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:19:
mijn buurman die heeft vorig jaar de 42st30 gewoon uit de doos gehaald,aangesloten en gewoon gaan kijken en hij heeft nergens last van...dus het kans wel:D
.
Verwijderd
Dat mag je toch ook gewoon verwachten van zulke apparatuur ? Aansluiten en gebruiken maar.joey82 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:19:
mijn buurman die heeft vorig jaar de 42st30 gewoon uit de doos gehaald,aangesloten en gewoon gaan kijken en hij heeft nergens last van...dus het kans wel:D
Verstandige keuze, LCD is niet mijn favoriet, maar zijn tegenwoordig best goed! Enige punt wat mij echt stoort aan LCD is de slechte kijkhoek, maar geflikker is gewoon niet te doen, dus is het naar mijn idee echt geen optie voor je.joey82 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:55:
iedereen bedankt voor zijn / haar reacties op mijn vragen.....ik heb toch besloten om een panasonic led te nemen.....ik zat vandaag bij een maatje film te kijken op een st50 maar ik word ondanks dat hij de tv voor me had aangepast lage contrast/helderheid en nog andere dingen echt crazy van dat geflikker..nadat hij het had aangepast dacht ik zow hehe geen geflikker..maar langzaam begon ik het toch weer te zien....
ik weet nu al dat als ik de tv thui zou hebben staan ik helemaaal gek zou worden....
ik vind het wel heel erg jammer want ik vind plasma opzich wel mooier enzo..mooier zwart enz enz
maar ik neem liever een led met kans op dat zwart niet helemaal zwart is en een beetje clouding dan dat geflikker........helaaas maar waar
joey82 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:55:
iedereen bedankt voor zijn / haar reacties op mijn vragen.....ik heb toch besloten om een panasonic led te nemen.....ik zat vandaag bij een maatje film te kijken op een st50 maar ik word ondanks dat hij de tv voor me had aangepast lage contrast/helderheid en nog andere dingen echt crazy van dat geflikker..nadat hij het had aangepast dacht ik zow hehe geen geflikker..maar langzaam begon ik het toch weer te zien....
ik weet nu al dat als ik de tv thui zou hebben staan ik helemaaal gek zou worden....
ik vind het wel heel erg jammer want ik vind plasma opzich wel mooier enzo..mooier zwart enz enz
maar ik neem liever een led met kans op dat zwart niet helemaal zwart is en een beetje clouding dan dat geflikker........helaaas maar waar
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
ik hoef er niet over na te denken...bijna al mijn vrienden hebben een plasma thuis...de 1 nog mooier dan de ander.....bij een paar zijn de instellingen naar mijn ogen afgesteld maar ik blijf dat geflikker zien......
[ Voor 4% gewijzigd door joey82 op 29-06-2012 23:10 ]
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq