Na 300 uur kan je toch niet spreken van permanente burn in? lol succes met je led tv
Ik weet hoe je je voelt. De kwaliteit van de panasonics is er niet beter op geworden vind ik.haan101 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:16:
[...]
Eerste een verticale balk in het midden van 10 cm breed. st30
Tweede ingebrande logo rtl4 en nl1 door elkaar, strepen (tijdens wk) en groene vlekken. st30
Derde ingebrande logo rtl4. st50
Ook al bieden ze mij nu 4 plasma's door mijn hele huis, geen Panasonic's meer. Niet eens als afstandsbediening.
Edit, heb de eerste serie Samsung plasma 42 en never nooit geen probleem gehad. Draait nu nog super beeld.
Recensies zijn allemaal erg lovend. En terecht, het beeld is erg goed.
Maar ik heb nu wel geleerd, dat je beter kunt wachten op gebruikerservaringen.
Green blobs en banding kwamen pas later aan het licht.
Haha, niet eens als afstandsbediening! lol!
Waarom is er dan een omruil voorstel geweest met 180 uur bij mijn 2de toestel?Bever! schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:19:
Na 300 uur kan je toch niet spreken van permanente burn in? lol succes met je led tv
Led's don't go there!!!!
Bij mijn ouders was het scherm al na 100 uur ofzo ingebrand hoor.Bever! schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:19:
Dagenlang schuifbalk gedraaid. Beeld ingezoomd. Hielp niet.
Er kwamen uiteindelijk alleen maar meer logos bij.
Wie heeft het er over een led tv?
Vanaf het begin gewoon beeld op normaal of juist heel zacht?
Ik heb de eerste paar weken op normaal gekeken met contrast op 30.Bever! schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:27:
Daarna opgevoerd naar 40.
Moet toch kunnen lijkt me.
Vanaf het begin een burn_in dvd gebruikt, dan op normaal contrast 20.Bever! schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:27:
Hoe uitgebreid gaan jullie kjiken naar burn-in? Ga je daarvoor echt slides gebruiken en op een halve meter zitten? Zolang ik niets zie vanaf 3 meter op normale content vind ik het prima.
Contrast op 20? Wow, das laag zeg!
En dan alsnog die logos, das niet goed.
En dan alsnog die logos, das niet goed.
Ik heb al voor een ander gekeken, denk aan deze!

Nee hoor, ik zie het vanaf de bank met normaal tv kijken.Adlermann schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:32:
Hoe uitgebreid gaan jullie kjiken naar burn-in? Ga je daarvoor echt slides gebruiken en op een halve meter zitten? Zolang ik niets zie vanaf 3 meter op normale content vind ik het prima.
Het is net alsof je denkt dat we zitten te overdrijven ofzo?
Het valt gewoon op en is storend.
Ja dat beeld ontstaat omdat jij en haan101 steeds problemen hebben met burn in en verder amper iemand?invincible30 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:35:
[...]
Nee hoor, ik zie het vanaf de bank met normaal tv kijken.
Het is net alsof je denkt dat we zitten te overdrijven ofzo?
Het valt gewoon op en is storend.
Die drie sets zijn echt niet allemaal defect hoor.
Net zo vervelend, maar wel opmerkelijk.
Anoniem: 245048
Vanavond de instellingen van Adlermann getest en mijn ervaring is dat het kontrast op 60 een beetje teveel van het goede is. Vandaar dat ik de instellingen van Sandu Tje laat staan en heb daarvoor, althans voor mij, een prima basis. Dus nogmaals dank voor zijn bijdrage.
Ik heb de tv aan de muur en zit er 5,20 (meters he)vanaf en nog de logo zien( zonder vergrootglas of verrekijker)Bever! schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:37:
[...]
Ja dat beeld ontstaat omdat jij en haan101 steeds problemen hebben met burn in en verder amper iemand?
Vanaf de bijkamer( 7,5 m) zie ik zelfs de logo tijdens de schuifbalken, lijkt mij niet overdreven.
Sorry dat ik zo cynisch ben maar ben er gewoon helemaal klaar mee.
Op dit forum zijn wij niet de enigste hoor.Bever! schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:37:
[...]
Ja dat beeld ontstaat omdat jij en haan101 steeds problemen hebben met burn in en verder amper iemand?
En als je even rondkijkt op andere fora's dan zie je dat er wel degelijk veel meer bezitters zijn die dit ervaren.
Mischien zijn wij er gevoeliger voor dat kan. Maar ik heb al meerdere plasmas gehad, maar deze retentie is niet normaal.
hoop dat je iets anders vindinvincible30 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:44:
[...]
Op dit forum zijn wij niet de enigste hoor.
En als je even rondkijkt op andere fora's dan zie je dat er wel degelijk veel meer bezitters zijn die dit ervaren.
Mischien zijn wij er gevoeliger voor dat kan. Maar ik heb al meerdere plasmas gehad, maar deze retentie is niet normaal.
Bever! schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:48:
[...]
hoop dat je iets anders vindik ga weer naar mijn vt30 zonder burn in kijken
![]()
![]()
Graag gedaan. Contrast heb ik momenteel wat lager vanwege inspelen en zou je later dus wat hoger kunnen zetten voor wat helderder beeld.Anoniem: 245048 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:42:
Vanavond de instellingen van Adlermann getest en mijn ervaring is dat het kontrast op 60 een beetje teveel van het goede is. Vandaar dat ik de instellingen van Sandu Tje laat staan en heb daarvoor, althans voor mij, een prima basis. Dus nogmaals dank voor zijn bijdrage.
Veel plezier
Pfff, ik word ook met de dag minder enthousiast over Plasma. Oke, het beeld is prachtig, maar om het mooi te houden zonder retentie/inbranden is toch wel een hoop werk. Ik moet zowat elke avond de schuifbalken draaien om de logo's van Ned 1 en de olympische ringen weg te krijgen. Gelukkig gaan ze telkens ook wel weer weg, maar kijk ik vervolgens een dag later weer een kwartiertje ned 1 dan kan daarna ik weer een uur genieten van het ned 1 logo bij alle andere progamma's die ik vervolgens kijk. Dan kan het wel niet permanent zijn (omdat het weer wegtrekt), maar als een uur Ned 1 gelijk staat aan 4 uur het logo in beeld voor het wegtrekt is het m.i. net zo irritant als wanneer het permanent is.
Net ook Kiev-Feyenoord gekeken. Fijn dat ze in de Oekraine nog nooit van breedbeeld hebben gehoord en dat Eredivisie Live genoodzaakt was het beeld op te vullen. Ik zet net mijn tv uit (dus 2 uur na de wedstrijd) en ik zie nog die 2 witte lijnen die de afscheiding vormden van het 4:3 beeld en de blauwe opvulling.
Net ook Kiev-Feyenoord gekeken. Fijn dat ze in de Oekraine nog nooit van breedbeeld hebben gehoord en dat Eredivisie Live genoodzaakt was het beeld op te vullen. Ik zet net mijn tv uit (dus 2 uur na de wedstrijd) en ik zie nog die 2 witte lijnen die de afscheiding vormden van het 4:3 beeld en de blauwe opvulling.
Hier ook last van N S links boven en olympische ringen en een I rechtsboven (contast 35 op normaal) met me 50st50 en had dit ook met me G10 in het begin wat later toch weer was weg gegaan.
Panasonic gaat de publieke omroepen nog een keer aanklagen voor die K T logo's
Vreemd hoor. Wij hebben op werk (electronciashop) hebben heel wat Panasonic plasma's staan, waaronder ook de ST50.
Als wij ze binnen krijgen, is het uitpakken en de zenders instellen (en beeldinstellingen gewoon allemaal standaard). De Panasonic ST50 staat nu toch al zeker 5 weken in de winkel en er staat elke dag NL1 op, van 9 uur sochtends tot 18.00 en op de koopavond tot 21.00 uur. Geen last van inbranden whatsoever. (Zal morgen eens alles nalopen en grondig(er) inspecteren)
In die tijd dat ik er werk (5,5 jaar) maar één plasma meegemaakt die is ingebrand, was een Samsung (A serie).
Ben zelf binnenkort ook "toe" aan een nieuw plasma scherm. Heb nu een Samsung PS42B450 plasma en ben er eigenlijk bijzonder tevreden over. Maarja, moet wel bijblijven met de techniek
.
Waarschijnlijk een 42" ST50. Neig eigenlijk meer naar een 50", wellicht de UT50 dan, hebben em helaas nog niet in de winkel, wil toch even zien hoe het zit met de coating in real life.
Als wij ze binnen krijgen, is het uitpakken en de zenders instellen (en beeldinstellingen gewoon allemaal standaard). De Panasonic ST50 staat nu toch al zeker 5 weken in de winkel en er staat elke dag NL1 op, van 9 uur sochtends tot 18.00 en op de koopavond tot 21.00 uur. Geen last van inbranden whatsoever. (Zal morgen eens alles nalopen en grondig(er) inspecteren)
In die tijd dat ik er werk (5,5 jaar) maar één plasma meegemaakt die is ingebrand, was een Samsung (A serie).
Ben zelf binnenkort ook "toe" aan een nieuw plasma scherm. Heb nu een Samsung PS42B450 plasma en ben er eigenlijk bijzonder tevreden over. Maarja, moet wel bijblijven met de techniek
Waarschijnlijk een 42" ST50. Neig eigenlijk meer naar een 50", wellicht de UT50 dan, hebben em helaas nog niet in de winkel, wil toch even zien hoe het zit met de coating in real life.
[ Voor 24% gewijzigd door Yellowneck op 01-08-2012 01:40 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Daarom denk ook dat het later wel weer wegtrekt als je je contrast niet overdreven hoog hebt staan en als het niet meer weggaat stoor ik me daar niet zwaar aan, je weet als je een plasma koopt dat je wat inbrand vlekjes kan krijgen anders moet je maar een lcdtje halen.Yellowneck schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 01:32:
Vreemd hoor. Wij hebben op werk (electronciashop) hebben heel wat Panasonic plasma's staan, waaronder ook de ST50.
Ik heb de ST50 gewoon uit de doos gehaald, op True Cinema gezet en vervolgens lekker gaan gebruiken. Ik let wel op logo's (vooral die fel rode NL1) maar laatst heb ik ook wel 180 minuten gegamed (BF3) en de icoontjes van o.a. aantal kogels die onderin staan heb ik niet meer gezien nadat ik stopte. Geen retentie dus.
Toevallig heeft mijn vriendin gisteren de hele avond Net5 gekeken en vanochtend zag ik bij de schuifbalk (wit) een klein beetje het Net5 logo rechtsboven. Nu een half uurtje laten draaien en het is alweer weg. Dit was de eerste keer dat ik retentie heb gezien. Gelukkig..
Toevallig heeft mijn vriendin gisteren de hele avond Net5 gekeken en vanochtend zag ik bij de schuifbalk (wit) een klein beetje het Net5 logo rechtsboven. Nu een half uurtje laten draaien en het is alweer weg. Dit was de eerste keer dat ik retentie heb gezien. Gelukkig..
Wow, dat vind ik best knap. Als ik de hele dag van 9 tot 6 NL1 erop zet dan brand het NL1 logo denk ik echt wel in. Misschien eens de schuifbalk proberen en goed kijken of je logo's ziet op de witte of zwarte vlakken. Ik zag het Net5 logo vanochtend op het witte vlak.Yellowneck schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 01:32:
Ben zelf binnenkort ook "toe" aan een nieuw plasma scherm. Heb nu een Samsung PS42B450 plasma en ben er eigenlijk bijzonder tevreden over. Maarja, moet wel bijblijven met de techniek.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Okay dus alles op TV zo'n beetje is 50fps inclusief films die worden uitgezonden, maar als je dan een film op blueray of dvd kijk dan gaat het terug naar 24fps, wordt je toch gek vanD-TECH schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:04:
[...]
De films zijn met 24fps opgenomen, maar worden uitgezonden met 50fps. Dat wekt een hoop verwarring volgens mij.
Normale tv-programma's zijn wel opgenomen met 50fps, dus dat gaat allemaal soepel.

Veel mensen hebben het over schuifbalken enzo, staan die op de panasonic dvd die is meegeleverd? En gokken jullie op hoeveel uur jullie hebben gekeken op de tv of staat dat ergens.
[ Voor 6% gewijzigd door JinShepard op 01-08-2012 09:48 ]
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Die schuifbalken staan in het menu, beeld, 2de pagina, geavanceerde instellingen, schuifbalk(onderaan).JinShepard schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:43:
[...]
Okay dus alles op TV zo'n beetje is 50fps inclusief films die worden uitgezonden, maar als je dan een film op blueray of dvd kijk dan gaat het terug naar 24fps, wordt je toch gek vanmega verschil tussen soepelheid.
Veel mensen hebben het over schuifbalken enzo, staan die op de panasonic dvd die is meegeleverd? En gokken jullie op hoeveel uur jullie hebben gekeken op de tv of staat dat ergens.
Onder de pagina staat waarschuwing in het blaauw, daar kun je lezen hoe je je uren kunt opvragen.
[ Voor 7% gewijzigd door haan101 op 01-08-2012 10:13 ]
ik denk dat de reclame er tussen door al voldoende is voor de logo's. Heb me in begin ook druk gemaakt en ja ook ik zag dat ned3 groene logo 2 uur in beeld. Nu 1.5 jaar later maakt het geen zak meer uit wat ik kijk. Er blijft niets meer staan.LuPo schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:47:
Ik heb de ST50 gewoon uit de doos gehaald, op True Cinema gezet en vervolgens lekker gaan gebruiken. Ik let wel op logo's (vooral die fel rode NL1) maar laatst heb ik ook wel 180 minuten gegamed (BF3) en de icoontjes van o.a. aantal kogels die onderin staan heb ik niet meer gezien nadat ik stopte. Geen retentie dus.
[...]
Wow, dat vind ik best knap. Als ik de hele dag van 9 tot 6 NL1 erop zet dan brand het NL1 logo denk ik echt wel in. Misschien eens de schuifbalk proberen en goed kijken of je logo's ziet op de witte of zwarte vlakken. Ik zag het Net5 logo vanochtend op het witte vlak.
Blijkbaar op dit moment even niet. Want bij Net5 hebben ze om de 20-30 minuten reclameblok maar toch was het Net5 logo dus zichtbaar. Het rare is dus dat na 3 uur BF3 niets zichtbaar is. Ik zal vanavond eens kijken hoeveel uur mijn tv erop heeft zitten. Ik gok iets van 50-80 uur ofzo.matty___ schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:21:
[...]
ik denk dat de reclame er tussen door al voldoende is voor de logo's. Heb me in begin ook druk gemaakt en ja ook ik zag dat ned3 groene logo 2 uur in beeld. Nu 1.5 jaar later maakt het geen zak meer uit wat ik kijk. Er blijft niets meer staan.
hoe hoog staat je contrast?LuPo schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:32:
[...]
Blijkbaar op dit moment even niet. Want bij Net5 hebben ze om de 20-30 minuten reclameblok maar toch was het Net5 logo dus zichtbaar. Het rare is dus dat na 3 uur BF3 niets zichtbaar is. Ik zal vanavond eens kijken hoeveel uur mijn tv erop heeft zitten. Ik gok iets van 50-80 uur ofzo.
Heb de 50st50 nu 1 week. Na het omruilen van de eerste aangezien de hele glasplaat 1 grote mozaïek was (hulde aan Stassen Hifi voor de goede service !).
Retentie heb ik tot nu toe totaal geen last van, maar ik heb dan ook contrast op 10 staan voor tv en 16 voor gamen (brightness op 0). Beeldkwaliteit vind ik echt fenomenaal en refresh-rate is snel genoeg voor gaming.
Puntjes van kritiek: Mijn allergrootste ergernis gaat uit naar de transformatoren. Als er wat lichter beeld is overstemt het gezoem zelfs mijn xbox (dat zou wel genoeg moeten zeggen). Vreselijk irritant. Daarnaast: afstandsbediening en vreselijk viera remote app hadden flink stuk beter gemogen. Hetzelfde geldt voor de ingebouwde mediaspeler. Als iemand mij een goede mediaspeler kan adviseren voor bij deze tv laat ik me aanbevolen, want het selecteren van een film en het dan ook nog aan het afspelen krijgen is rampzalig (zeker met subs).
Retentie heb ik tot nu toe totaal geen last van, maar ik heb dan ook contrast op 10 staan voor tv en 16 voor gamen (brightness op 0). Beeldkwaliteit vind ik echt fenomenaal en refresh-rate is snel genoeg voor gaming.
Puntjes van kritiek: Mijn allergrootste ergernis gaat uit naar de transformatoren. Als er wat lichter beeld is overstemt het gezoem zelfs mijn xbox (dat zou wel genoeg moeten zeggen). Vreselijk irritant. Daarnaast: afstandsbediening en vreselijk viera remote app hadden flink stuk beter gemogen. Hetzelfde geldt voor de ingebouwde mediaspeler. Als iemand mij een goede mediaspeler kan adviseren voor bij deze tv laat ik me aanbevolen, want het selecteren van een film en het dan ook nog aan het afspelen krijgen is rampzalig (zeker met subs).
Ben op zoek naar een betaalbare muurbeugel voor mijn 50st50 iemand een idee waar ik het beste zoiets kan kopen?
De ST50 heeft de hdmi poorten naar de buitenkant gericht. Nu steken de kabels uit, wat natuurlijk niet mooi is.
Ik dacht zo'n hdmi 360 degree adapter daarvoor te gebruiken: http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=221085754413
Iemand die dit al eerder heeft gebruikt?
Ik dacht zo'n hdmi 360 degree adapter daarvoor te gebruiken: http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=221085754413
Mac Mini met Plex.Ookami schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:38:
Heb de 50st50 nu 1 week. Na het omruilen van de eerste aangezien de hele glasplaat 1 grote mozaïek was (hulde aan Stassen Hifi voor de goede service !).
Ik heb met mijn eerste Panasonic 42G20 contrast op 15 gezet, en ik heb ook gedurende 3 weken elke nacht de breakin dvd gespeeld. Toch kreeg ik na 1,5 maand een prominent Net5 logo in beeld.
De 2e Panasonc 42G20 heb ik op exact dezelfde manier laten inspelen en daar had ik geen last van inbranden o.i.d.
Waarom moeten mensen die GEEN last ervan hebben altijd een opmerking maken die op een verborgen manier vertellen dat die 1 of 2 mensen die er wel last van hebben aanstellers zijn of een verkeerd beeld scheppen?
Het is plasmatechnologie, inbranden kan gewoon altijd gebeuren. Het ene exemplaar sneller dan het andere.
En als je aan de 2e tv begonnen bent en je hebt alweer opnieuw inbranding, kan ik me heel goed voorstellen dat je Panasonic, en misschien wel de plasmatechnologie, gewoon links laat liggen. Ieder het zijne, toch?
De een accepteert dat ie "meer werk" aan zijn TV heeft met het inwerken, en de ander wilt gewoon de tv aanzetten en 0,0 zorgen maken. Die laatste zal zich waarschijnlijk ook minder storen aan eventuele inbranding/retentie. Wij tweakers zijn waarschijnlijk allemaal van het eerste type, waarbij sommige van ons dan alsnog klachten hebben. Kan toch?
Ikke niet
ik zou doorblijven gaan totdat ik een goeie Panasonic te pakken had, omdat ik echt niet anders wil dan plasma
De 2e Panasonc 42G20 heb ik op exact dezelfde manier laten inspelen en daar had ik geen last van inbranden o.i.d.
Waarom moeten mensen die GEEN last ervan hebben altijd een opmerking maken die op een verborgen manier vertellen dat die 1 of 2 mensen die er wel last van hebben aanstellers zijn of een verkeerd beeld scheppen?
Het is plasmatechnologie, inbranden kan gewoon altijd gebeuren. Het ene exemplaar sneller dan het andere.
En als je aan de 2e tv begonnen bent en je hebt alweer opnieuw inbranding, kan ik me heel goed voorstellen dat je Panasonic, en misschien wel de plasmatechnologie, gewoon links laat liggen. Ieder het zijne, toch?
De een accepteert dat ie "meer werk" aan zijn TV heeft met het inwerken, en de ander wilt gewoon de tv aanzetten en 0,0 zorgen maken. Die laatste zal zich waarschijnlijk ook minder storen aan eventuele inbranding/retentie. Wij tweakers zijn waarschijnlijk allemaal van het eerste type, waarbij sommige van ons dan alsnog klachten hebben. Kan toch?
Ikke niet
[ Voor 15% gewijzigd door Deathchant op 01-08-2012 12:09 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Lijkt mij dat deze adapter er juist voor zorgt dat je aansluiting nog verder naar de achterkant/muur komt alvorens je er een stekker in kan doen? De adapter kan vanaf de poort 180 graden naar links of naar rechts (haaks op de TV)Freakster86 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:52:
De ST50 heeft de hdmi poorten naar de buitenkant gericht. Nu steken de kabels uit, wat natuurlijk niet mooi is.
Of ik begrijp het plaatje verkeerd
Kort vraagje aan de eigenaren van Panasonic TVs hier. Ik ben van plan om binnenkort een P42ST50 aan te schaffen, en omdat ik veel Amerikaans honkbal kijk viel me op dat een van de Viera 'apps' MLB.tv is. Omdat er in Nederland waarschijnlijk weinig mensen zijn die daar een abonnement op hebben (ik wel), dacht ik dat het misschien niet in Nederlandse TVs zit. Dus, is er iemand met een recente Panasonic die kan bevestigen dat de MLB.tv app ook hier standaard is?
Ik heb mijn kabels zo gebogen dat ze niet uitsteken. Gewone HDMI-kabels. De HDMI-poorten zitten aardig ver naar binnen dus daar is naar mijn idee genoeg ruimte voor.Freakster86 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:52:
Ik zal straks even kijken. Het zit sowieso op de Apple TV die ik heb.Richard P schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:14:
Kort vraagje aan de eigenaren van Panasonic TVs hier. Ik ben van plan om binnenkort een P42ST50 aan te schaffen, en omdat ik veel Amerikaans honkbal kijk viel me op dat een van de Viera 'apps' MLB.tv is. Omdat er in Nederland waarschijnlijk weinig mensen zijn die daar een abonnement op hebben (ik wel), dacht ik dat het misschien niet in Nederlandse TVs zit. Dus, is er iemand met een recente Panasonic die kan bevestigen dat de MLB.tv app ook hier standaard is?
[ Voor 36% gewijzigd door LuPo op 01-08-2012 13:18 ]
Ja, die is standaard. Voor video moet je wel betalen trouwens. De gratis app met gratis account is alleen maar info.Richard P schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:14:
[ Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 01-08-2012 13:23 ]
Fantastisch, bedankt. Een HTPC komt pas na de TV, dus het leek me erg handig als ik tot die tijd via de MLB app kan kijken. Ik kon nergens vinden of het ook in Europese/Nederlandse TVs zat, maar blijkbaar wel dus. Nogmaals bedankt.
EDIT: Ja ik betaal 120 dollar per seizoen, wat echt een koopje is aangezien er ruim 2700 wedstrijden (ook archived) gespeeld worden, en de World Series gratis te zien zijn voor mensen buiten de VS en Canada.
Ook bedankt @LuPo
[ Voor 23% gewijzigd door Richard P op 01-08-2012 13:25 ]
Het bovenste stuk kun je nog platleggen volgens mij, zodat hij dezelfde kant op wijst als de onderste. Denk ik...Magic6399 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:11:
[...]
Lijkt mij dat deze adapter er juist voor zorgt dat je aansluiting nog verder naar de achterkant/muur komt alvorens je er een stekker in kan doen? De adapter kan vanaf de poort 180 graden naar links of naar rechts (haaks op de TV)
Of ik begrijp het plaatje verkeerd
Ik heb dat geprobeerd, maar vond de kabels daar te stug voor. Ik zie de hdmi poorten al kapot gaan ..LuPo schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:18:
[...]
Ik heb mijn kabels zo gebogen dat ze niet uitsteken. Gewone HDMI-kabels. De HDMI-poorten zitten aardig ver naar binnen dus daar is naar mijn idee genoeg ruimte voor.
Er zat wel een speciale tywrap bij die je aan de tv vast kan maken. Daar los van is dat echt heel lelijk gedaan als je een muurbeugel wilt en vervolgens de kabels bij elkaar wil bundelen en recht naar beneden heb je altijd je hdmi links en stroom rechts zitten.Freakster86 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:26:
[...]
Het bovenste stuk kun je nog platleggen volgens mij, zodat hij dezelfde kant op wijst als de onderste. Denk ik...
[...]
Ik heb dat geprobeerd, maar vond de kabels daar te stug voor. Ik zie de hdmi poorten al kapot gaan ..
Edit: Ben verder wel super tevreden over de TV!! Echt een aanrader voor iedereen, maar als echte Nederlander is het natuurlijk gemakkelijk om over de gebreken te zeuren.
[ Voor 12% gewijzigd door Ookami op 01-08-2012 14:19 ]
Dan heb je stugge kabels denk ik. Bij mij gaan de hdmi-poorten niet kapot (hoop ik).Freakster86 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:26:
[...]
Ik heb dat geprobeerd, maar vond de kabels daar te stug voor. Ik zie de hdmi poorten al kapot gaan ..
Plentyparts heeft de Koning uitvoering, was laatst in de aanbieding voor €29,95,-GabrielZ schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:44:
Ben op zoek naar een betaalbare muurbeugel voor mijn 50st50 iemand een idee waar ik het beste zoiets kan kopen?
Afstand muur tot tv minimaal 4,8 cm, heb ik momenteel mijn oude mee opgehangen.
Is ook geschikt voor de st50
Gaat zelfs tot 64" of max 60 kg.
[ Voor 3% gewijzigd door haan101 op 01-08-2012 15:19 ]
Het valt me op dat er een soort groene/paarse stippel door het hele donkere beeld zit (Voornamelijk in Zwart).
Is dit altijd bij een Plasma of heb ik iets verkeerd ingesteld?
Het is niet echt storend maar als je een 21:9 film kijkt is het eventueel te zien vanaf de bank, het nadeel ervan is wel dat als je het voor het eerst ziet je het heel de film blijft zien. (Het is er continu want als ik dichterbij ga staan is het duidelijk zichtbaar)
Het is niet echt storend maar als je een 21:9 film kijkt is het eventueel te zien vanaf de bank, het nadeel ervan is wel dat als je het voor het eerst ziet je het heel de film blijft zien. (Het is er continu want als ik dichterbij ga staan is het duidelijk zichtbaar)
Ik heb gewoon een platte HDMI kabel gebruikt, die omgevouwen en klaar is kees.Freakster86 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:52:
[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 01-08-2012 15:35 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Lees je eens wat beter in voor je hier op GoT ('Gathering of Tweakers') forum voor gevorderde gebruikers reageert: 24 frames per seconde voor film is praktisch gelijkwaardig aan 50 fields (50i) (25 frames) per seconde, dus geen sprake van 'mega verschil' en helemaal niet idioot om gek van te worden.JinShepard schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:43:
[...]
Okay dus alles op TV zo'n beetje is 50fps inclusief films die worden uitgezonden, maar als je dan een film op blueray of dvd kijk dan gaat het terug naar 24fps, wordt je toch gek vanmega verschil tussen soepelheid.
.........
En als je het contrast wat verlaagt?Donstil schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:32:
Het valt me op dat er een soort groene/paarse stippel door het hele donkere beeld zit (Voornamelijk in Zwart).
Je kunt de helderheid op -3 zetten, dan is het als het goed is weg.
Na 1 week gebruik 50ST50 geen enkele minpunt gevonden buiten de aansluiting van m'n XBOX die ik niet goed krijg (component)
Geen burn in, perfect beeld -> Ik kom van een 7 jaar oude 'Aldi' LCD.
Enig 'beeld' probleem die ik tot nu toe zag was happerend beeld tijden vrouwenhockey (op blauw terrein) maar waarschijnlijk te verhelpen door SPEL Modus op te zetten.
Geen burn in, perfect beeld -> Ik kom van een 7 jaar oude 'Aldi' LCD.
Enig 'beeld' probleem die ik tot nu toe zag was happerend beeld tijden vrouwenhockey (op blauw terrein) maar waarschijnlijk te verhelpen door SPEL Modus op te zetten.
Anoniem: 443157
Vandaag eindelijk mijn vt50 als vervanging voor de vt30 ontvangen en kan niet anders zeggen dan super en niet normaal wat een geweldig beeld. Maar een ding viel me wel op nl het lawaai van de fans. Ik had het idee dat vliegveld twente hiernaast mij weer f16`s aan het starten waren, de vt30 was echt stil maar deze niet.
Wordt dit nog beter of hoort dat zo ?
Nu maar hopen dat de logo`s wegblijven en dat het beeld zo blijft want het ziet er echt geweldig uit.
Nu maar hopen dat de logo`s wegblijven en dat het beeld zo blijft want het ziet er echt geweldig uit.
Anoniem: 443157 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:23:
Ik had het idee dat vliegveld twente hiernaast mij weer f16`s aan het starten waren, de vt30 was echt stil maar deze niet.
Bij licht beeld wat meer dan donker beeld, heeft de st50 ook.
Gewoon neuriën, dan hoor je het niet meer.
Na het verkopen van mijn Panasonic TH-42PV7F ben ik nu op zoek naar een nieuwe TV.
Een groot aantal sticky's verder ben ik er toch achter dat de plasma's van Panasonic mij het meeste aanspreken.
Op de nieuwe TV wil ik graag het volgende aansluiten:
PS3 aansluiten op TV (HDMI?)
Pc aansluiten op TV (HDMI?) Hiermee zijn toch ook bestanden af te spelen op de tv?
Internet aansluiting op TV (gaat dit met ethernet aansluiting?)
Digitale audio uitgang naar Harman Kardon versterker
USB aansluiting
Alsmede een aansluiting voor mijn digitale pas/kaart/ding
Zelf kan ik niet tegen 3D dus dit moet zeker niet standaard actief zijn.
Volgens mij moet dit prima lukken met de Panasonic 42" Plasma TV TXP42UT50E
De duurdere TXP42ST50E heeft geen Internet TV?
De nog duurdere TXP42GT50E heeft geen digitale audio uitgang?
Ik kan niet helemaal duidelijk krijgen wat het belangrijkste verschil is tussen de: UT ST en GT
Kan ik met de UT50 al deze wensen naar behoren invullen, of zijn er nog dingen waar ik aan moet denken die ik nu over het hoofd heb gezien?
Een groot aantal sticky's verder ben ik er toch achter dat de plasma's van Panasonic mij het meeste aanspreken.
Op de nieuwe TV wil ik graag het volgende aansluiten:
PS3 aansluiten op TV (HDMI?)
Pc aansluiten op TV (HDMI?) Hiermee zijn toch ook bestanden af te spelen op de tv?
Internet aansluiting op TV (gaat dit met ethernet aansluiting?)
Digitale audio uitgang naar Harman Kardon versterker
USB aansluiting
Alsmede een aansluiting voor mijn digitale pas/kaart/ding
Zelf kan ik niet tegen 3D dus dit moet zeker niet standaard actief zijn.
Volgens mij moet dit prima lukken met de Panasonic 42" Plasma TV TXP42UT50E
De duurdere TXP42ST50E heeft geen Internet TV?
De nog duurdere TXP42GT50E heeft geen digitale audio uitgang?
Ik kan niet helemaal duidelijk krijgen wat het belangrijkste verschil is tussen de: UT ST en GT
Kan ik met de UT50 al deze wensen naar behoren invullen, of zijn er nog dingen waar ik aan moet denken die ik nu over het hoofd heb gezien?
[ Voor 14% gewijzigd door Tpn op 01-08-2012 21:37 ]
hij heeft het over de ventilatorenhaan101 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:27:
[...]
![]()
![]()
lol.
Bij licht beeld wat meer dan donker beeld, heeft de st50 ook.
Gewoon neuriën, dan hoor je het niet meer.
heb trouwens nog geen tweakers gezien die er zelf andere fans in gemod hebben?
[ Voor 10% gewijzigd door Bever! op 01-08-2012 22:24 ]
Ik hoor de fans van mijn vt50 niet. Ok, ik ben ook naar heel veel heavy metal concerten geweest, maar zo erg is het ook weer nietAnoniem: 443157 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:23:
Vandaag eindelijk mijn vt50 als vervanging voor de vt30 ontvangen en kan niet anders zeggen dan super en niet normaal wat een geweldig beeld. Maar een ding viel me wel op nl het lawaai van de fans. Ik had het idee dat vliegveld twente hiernaast mij weer f16`s aan het starten waren, de vt30 was echt stil maar deze niet.
De schuifbalk gevonden maar nog niet die waarschuwing in the blauw, het staat in geav. instellingen ?haan101 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:12:
[...]
Die schuifbalken staan in het menu, beeld, 2de pagina, geavanceerde instellingen, schuifbalk(onderaan).
Onder de pagina staat waarschuwing in het blaauw, daar kun je lezen hoe je je uren kunt opvragen.
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Hij bedoelt: er staat een uitleg over hoe je uren kunt checken in de topicstart. Dat staat in het blauw. Je moet daarvoor je service menu in en als je scheel bent druk je op verkeerde knopjes en is je tv stoekJinShepard schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:59:
[...]
De schuifbalk gevonden maar nog niet die waarschuwing in the blauw, het staat in geav. instellingen ?
Serieus? Hmmm k bedankt!Adlermann schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:00:
[...]
Hij bedoelt: er staat een uitleg over hoe je uren kunt checken in de topicstart. Dat staat in het blauw. Je moet daarvoor je service menu in en als je scheel bent druk je op verkeerde knopjes en is je tv stoek
Gewoon de stapjes uit de TS netjes volgen en je kunt prima je uren bekijken. Geen andere knoppen indrukken!
Vraagje: wil graag mijn 50st50 aan de muur gaan hangen, welke beugel adviseren jullie?
Hij hoeft niet verstelbaar te zijn als dat veel duurder gaat worden
Alvast bedankt!
Hij hoeft niet verstelbaar te zijn als dat veel duurder gaat worden
Alvast bedankt!
Ik gebruik de Vogel's VFW 040 voor mij 50VT50 en is degelijk, gemakkelijk in gebruik en bovenal goedkoop.
Die heb ik ook (42ST50)! Degelijk en goedkoop inderdaad.SanduTje schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:08:
Ik gebruik de Vogel's VFW 040 voor mij 50VT50 en is degelijk, gemakkelijk in gebruik en bovenal goedkoop.
D-TECH schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:43:
Je kunt de helderheid op -3 zetten, dan is het als het goed is weg.
Thnx. Heeft idd geholpen en het verschil in beeld zag ik niet eens
Ik heb mijn 55vt50 aan de Vogel EFW 8405 hangen, hangt prachtig plat aan de muur en geeft een erg stevig gevoel.SanduTje schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:08:
Beugel is niet duur ook, heb er iets van 75,- voor betaald.
http://www.vogels.com/web...5-WALL-MOUNT-FLAT-XLC.htm
[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 02-08-2012 16:21 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Vandaag een leuke aanbieding gekregen voor een 55vt50...1950.
Schijnt niet heel lang meer te duren had de beste verkoper het over (dit ivm adviesprijzen van pana).
En voor de liefhebbers (denk zet het ook even in dit topic, mijn 42vt30 staat te koop in v&a).
Schijnt niet heel lang meer te duren had de beste verkoper het over (dit ivm adviesprijzen van pana).
En voor de liefhebbers (denk zet het ook even in dit topic, mijn 42vt30 staat te koop in v&a).
Ik heb al eens eerder een vraag gesteld over de 50lijn van panasonic, maar ik zit nog met 1 puntje:
Ik twijfel tussen een 50 inch vt50 of een 55 inch st50.
De vt50 is een stuk mooier om te zien, je krijgt er brillen bij, etc (de voor en nadelen zijn allemaal al wel eens genoemd denk ik). Voor dezelfde prijs kan ik ook een 55 inch st50 kopen, en das toch wel een mooi stukje groter.
Ik wil de tv onder andere gebruiken om op te gamen (xbox 360, vooral CoD-achtige games), en nu lees ik hier en daar dat je vanwege input lag beter kunt kiezen voor een st50?
[edit] Daarnaast ga ik hem veel gebruiken voor het kijken van films en series.
Kan iemand mij vertellen wat daarvan waar is?
Daarnaast: vinden jullie het verstandiger om een 55st50 te verkiezen over een 50vt50?
Bij voorbaat bedankt!:)
Ik twijfel tussen een 50 inch vt50 of een 55 inch st50.
De vt50 is een stuk mooier om te zien, je krijgt er brillen bij, etc (de voor en nadelen zijn allemaal al wel eens genoemd denk ik). Voor dezelfde prijs kan ik ook een 55 inch st50 kopen, en das toch wel een mooi stukje groter.
Ik wil de tv onder andere gebruiken om op te gamen (xbox 360, vooral CoD-achtige games), en nu lees ik hier en daar dat je vanwege input lag beter kunt kiezen voor een st50?
[edit] Daarnaast ga ik hem veel gebruiken voor het kijken van films en series.
Kan iemand mij vertellen wat daarvan waar is?
Daarnaast: vinden jullie het verstandiger om een 55st50 te verkiezen over een 50vt50?
Bij voorbaat bedankt!:)
[ Voor 5% gewijzigd door Defnosh op 02-08-2012 18:35 ]
Deze week is mijn 50VT30 omgeruild voor een VT50. Ik had deze in feb. aangeschaft en ontdekte onlangs wat sporen van inbranden. Uiteraard waren deze niet zichtbaar tijdens het dagelijkse gebruik maar als je goed ging kijken werd het zichtbaar. Vooral bij bijvoorbeeld het aansluiten van een laptop.
Al met al tevreden over de service van E-Care/Panasonic. V.w.b. de VT30 eigenaren wil ik adviseren dit in de gaten te houden en zeker aan de bel te trekken als het storend word. Daarnaast is een tussentijdse (gratis) upgrade natuurlijk niet vervelend.
Tot nu toe erg onder de indruk van de VT50. Qua uitstraling vindt ik het een zeer mooie tv. De beeldkwaliteit blijft onovertroffen.
Al met al tevreden over de service van E-Care/Panasonic. V.w.b. de VT30 eigenaren wil ik adviseren dit in de gaten te houden en zeker aan de bel te trekken als het storend word. Daarnaast is een tussentijdse (gratis) upgrade natuurlijk niet vervelend.
Tot nu toe erg onder de indruk van de VT50. Qua uitstraling vindt ik het een zeer mooie tv. De beeldkwaliteit blijft onovertroffen.
[ Voor 6% gewijzigd door san.okk op 02-08-2012 19:53 . Reden: typefout ]
En bij wie heb jij aan de bel getrekt?san.okk schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:46:
Deze week is mijn 50VT30 omgeruild voor een VT50. Ik had deze in feb. aangeschaft en ontdekte onlangs wat sporen van inbranden. Uiteraard waren deze niet zichtbaar tijdens het dagelijkse gebruik maar als je goed ging kijken werd het zichtbaar. Vooral bij bijvoorbeeld het aansluiten van een laptop.
De prijzen zijn in korte tijd wel erg snel gedaald. De 50VT50 bijv. is afgelopen dagen/weken een paar honderd euro gedaald in prijs.okio schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:56:
Vandaag een leuke aanbieding gekregen voor een 55vt50...1950.
Anoniem: 397611
Bij PlatteTVdiscounter is afgelopen de prijs omhoogeschroeft van 1575 naar 1999 euro. Vreemd. Zou dit het werk van panasonic zijn om de prijzen kunstmatig hoog te houden?SanduTje schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:26:
[...]
De prijzen zijn in korte tijd wel erg snel gedaald. De 50VT50 bijv. is afgelopen dagen/weken een paar honderd euro gedaald in prijs.
Bezoekje gehad van e-care vandaag. Meteen bij binnenkomst zag hij het ingebrande nos logo. Ik hoefde het geneens aan te wijzen.
Ook de verticale strepen zag hij meteen toen ik voetbal opzette.
Nu maar weer afwachten wat er gaat gebeuren....
Ook de verticale strepen zag hij meteen toen ik voetbal opzette.
Nu maar weer afwachten wat er gaat gebeuren....
Anoniem: 443157
Na meer dan een maand zonder normale tv te hebben gezeten was ik blij met de vt50, maar dit geluid kan echt niet, als ik de tv uitzet suizen mijn oren nog een uur na, maar ik zie er wel tegenop om weer te bellen , wil niet weer zolang zonder zitten.Adlermann schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:31:
[...]
Ik hoor de fans van mijn vt50 niet. Ok, ik ben ook naar heel veel heavy metal concerten geweest, maar zo erg is het ook weer niet
Ik denk dat Pana er inderdaad een stokje voor heeft gestoken om het gestunt met hun producten tegen te gaan.Anoniem: 397611 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:36:
[...]
Bij PlatteTVdiscounter is afgelopen de prijs omhoogeschroeft van 1575 naar 1999 euro. Vreemd. Zou dit het werk van panasonic zijn om de prijzen kunstmatig hoog te houden?
Nu (een deel van) de consumenten weten wat de prijzen kunnen zijn, hebben die toch geen trek meer in een prijs van 1999?SanduTje schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:00:
[...]
Ik denk dat Pana er inderdaad een stokje voor heeft gestoken om het gestunt met hun producten tegen te gaan.
geloof dat ik het weleens eerder gelezen heb dat iemand een heel luide fan ertussen had, die is toen gewoon onsite vervangen. niet heel de tv.Anoniem: 443157 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:59:
[...]
Na meer dan een maand zonder normale tv te hebben gezeten was ik blij met de vt50, maar dit geluid kan echt niet, als ik de tv uitzet suizen mijn oren nog een uur na, maar ik zie er wel tegenop om weer te bellen , wil niet weer zolang zonder zitten.
mag dat uberhaupt dan? lijkt me niet helemaal zuiver..Anoniem: 397611 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:09:
[...]
Nu (een deel van) de consumenten weten wat de prijzen kunnen zijn, hebben die toch geen trek meer in een prijs van 1999?
We weten nu hoe diep de winkels kunnen zakken met de prijzen.Dan wil je toch niet meer de advies prijs betalen. Dat bedoel ik ermee.Bever! schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:20:
[...]
mag dat uberhaupt dan? lijkt me niet helemaal zuiver..
Hij doelt meer op prijsafspraken, dat is strafbaar.Anoniem: 397611 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:24:
[...]
We weten nu hoe diep de winkels kunnen zakken met de prijzen.Dan wil je toch niet meer de advies prijs betalen. Dat bedoel ik ermee.
Anoniem: 403748
Hoe schakel je het automatisch uitgaan van je tv na 4 uur uit op een ST50, zeer storend.
nog wat info over IR op highdefjunkies:
FWIW:
- We were told last year - by a "real Pan Tech" - that the 2011s (or, at least, the 60ST30s: I ASSUMED the statement was for all 2011s...) required 500 hours to "fully settle in." Based on our experience with several 2011 panels (& 8 total in the family!), there actually seemed to be some validity behind that statement - although "500 hours" was perhaps intended as a Safely High number. (Pan ended up replacing our last ST30 with a 60ST50: the 30 had in excess of 650 hours at the time, and had "Settled In" to a nice shade of PINK.... Although, to be fair, the Green Blobs that it had arrived with had, indeed, all-but-disappeared by then, and were no longer an issue with any normal programming.)
- Our 60ST50 went through a period from roughly 250 to 400 hours where it was VERY prone to Quick Onset / Medium- to Long-Duration IR. It is certainly possible that that would have been the case BEFORE the 250 hour mark as well, and we were simply CAREFUL enough with the panel that it did not get exposed. But I honestly think that there WAS an increase in IR tendency at (around) the 250 hour mark, simply because messing around with the MENU system began to leave images, and we had certainly spent time in the Menu (as well as with the Uverse channel "GUIDE") earlier in the panel's life without any significant IR.
- In either case, Post-400 hours (again, ROUGHLY), this set seems to be more resistant to such IR - perhaps not as "stable" as our two older Panasonics, but I am now willing to call up the Uverse "GUIDE" function, without fear that we'll be staring at an echo of "GUIDE" for some hours afterwards! Still, readily admit that I remain more careful about IR with this panel than with the older ones - better safe than sorry....
- Depending upon your picture settings, the Brightness of the logo / menu items, and the nature of the following programming, would NOT be "shocked" if leaving a set on Pause for "about 2 minutes" resulted in short-term IR. Short-term IR tends to be the nature of the beast, especially as "about 2 minutes" often means "somewhere between 5 and 15." We do not leave any of our panels on Pause for longer the 30-seconds: if we are leaving the room, the PROGRAM may be "Paused," but the TV will be switched to another input that is active (that is, NOT Paused!).
Try purposefully aging your set, as quickly as seems reasonable (we ran ours between 12 - 18 hours / day while aging), and see whether or not you see any improvement in IR once beyond the (roughly....) 400 hour mark.
Best of luck!
Dat is bij instellingen een optie. Vrij makkelijk te vinden. De afstandsbediening ligt 2 meter verder, dus dat is te ver. Bij instellingen staat het gewoon.Anoniem: 403748 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:18:
Hoe schakel je het automatisch uitgaan van je tv na 4 uur uit op een ST50, zeer storend.
Eergisteren even gecheckt en mijn ST50 zat op 96 uur en 44 keer aan/uit. 
Gisteren de tv zo'n 6 uur aangehad dus zit nu op 102 uur. Hoger dan ik zelf dacht!
Gisteren de tv zo'n 6 uur aangehad dus zit nu op 102 uur. Hoger dan ik zelf dacht!
Dan is tie nu officieel ingespeeld. Omhoog met dat contrast zou ik zeggen
Ik heb de tv nooit ingespeeld. Vanaf het begin gelijk op True Cinema voor tv/film en als ik ga gamen op spel. Verder niets veranderd. Geen retentie gezien (behalve laatst 1 x). Lijkt dus goed te gaan.SanduTje schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:04:
Dan is tie nu officieel ingespeeld. Omhoog met dat contrast zou ik zeggen
Dat kan natuurlijk ook. Ik heb er na ong. 60 uur (nog) geen last van, maar ik kijk ook voornamelijk films en weinig tot geen tv-zender. Toch ben ik er nog een beetje huiverig voor en zet ik het contrast pas over een tijdje, nu op 20-25, wat hoger.
Moet zeggen dat het toch een prachtige tv is die met de dag beter lijkt te worden
Moet zeggen dat het toch een prachtige tv is die met de dag beter lijkt te worden
http://www.redcoon.nl/c10080601-3D-Active-Shutter-brillen
Ik zie in bovenstaande link een speciale Panasonic bril welke geschikt is voor brildragers. Iemand hier bekend mee? Zijn deze echt veel beter voor brildragers dan de gewone? Of kan ik beter een Samsung bril nemen als brildrager zijnde? Duur zijn de Panasonic brillen in ieder geval wel, helemaal de brildragend geschikte versie...
Vind ook de maten maar lastig. M of S. Zal ik in een winkel moeten proberen. Heeft BCC ze ook?
Ik zie in bovenstaande link een speciale Panasonic bril welke geschikt is voor brildragers. Iemand hier bekend mee? Zijn deze echt veel beter voor brildragers dan de gewone? Of kan ik beter een Samsung bril nemen als brildrager zijnde? Duur zijn de Panasonic brillen in ieder geval wel, helemaal de brildragend geschikte versie...
Vind ook de maten maar lastig. M of S. Zal ik in een winkel moeten proberen. Heeft BCC ze ook?
[ Voor 9% gewijzigd door Cooperator op 04-08-2012 19:23 ]
Idem hier. True Cinema en gaan met die banaan. Mocht ik last krijgen van inbranden, so be it. Dan claim ik toch gewoon garantie. Ik ga niet op eierschalen lopen om eventuele problemen te voorkomen.LuPo schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:10:
[...]
Ik heb de tv nooit ingespeeld. Vanaf het begin gelijk op True Cinema voor tv/film en als ik ga gamen op spel. Verder niets veranderd. Geen retentie gezien (behalve laatst 1 x). Lijkt dus goed te gaan.
Hm ik lees de laatste tijd een hoop reacties van ontevreden gebruikers. Heeft iemand al overwogen om te kiezen voor een Samsung scherm? Volgens de reviewers geen last van image retention, green blobs en een beter anti-reflectie filter etc, de zwartwaarden van Panasonic zijn wel beter. Ik neig toch naar een Samsung plasma om mijn Panasonic G20 te vervangen.
http://www.hdtvtest.co.uk...s51e6500-201207262022.htm
Er is ook 51" versie.
Er is ook 51" versie.
Maar wel brightness pops en floating blacks. Je ruilt de ene problemen uit met de andere. Maar dat kan in bepaalde situaties natuurlijk wel de keuze veranderen.et36s schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:34:
Hm ik lees de laatste tijd een hoop reacties van ontevreden gebruikers. Heeft iemand al overwogen om te kiezen voor een Samsung scherm? Volgens de reviewers geen last van image retention, green blobs en een beter anti-reflectie filter etc, de zwartwaarden van Panasonic zijn wel beter. Ik neig toch naar een Samsung plasma om mijn Panasonic G20 te vervangen.
Er is ook 51" versie.
Citaat van: http://www.avforums.com/r...TV-Review_332/Review.html
The other disappointments came in the shape of luminance shifts at both ends of the scale, in the form of ‘brightness pops’ and ‘floating blacks’ that we really think Samsung should have brought under control by now. The PS51E8000 does hold some advantages over the Viera’s; owners will be hard pressed to spot any dynamic false contouring or panning issues with 50Hz content and it does go significantly brighter than the 50 series’ in their most accurate mode so it’s an ideal choice for plasma lovers who prefer their living rooms to be on the brighter side of ideal viewing conditions.
[ Voor 34% gewijzigd door Adlermann op 04-08-2012 19:38 ]
Nou, ben ik het op zich met je eens maar ik heb nu 60 draaiuren op redelijk basic settings met de p50st50.Freakster86 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:24:
[...]
Idem hier. True Cinema en gaan met die banaan. Mocht ik last krijgen van inbranden, so be it. Dan claim ik toch gewoon garantie. Ik ga niet op eierschalen lopen om eventuele problemen te voorkomen.
(C=30-35 B=30 op True Cinema) maar je ziet toch echt wel retentie met NL1 logo. Valt wel op op lichte achtergronden. Zet bijv. je Scrolling Bar maar aan, kan me niet voorstellen dat je niks ziet.
Derhalve doe ik dus wel enigzins voorzichtig. Als ik uren de Olympics aan heb als achtergrond dan zet ik vaak de scrollingbar aan om de retentie wat te verminderen en luister gewoon naar het geluid.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik kijk op beeldverhouding '4:3 volledig'. Zo zorg ik ervoor dat NL1 en de olympische ringen geen retentie (of nog erger: inbranden) veroorzaken. Ik kijk nl. bijna de hele dag.Help!!!! schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:15:
[...]
Nou, ben ik het op zich met je eens maar ik heb nu 60 draaiuren op redelijk basic settings met de p50st50.
(C=30-35 B=30 op True Cinema) maar je ziet toch echt wel retentie met NL1 logo. Valt wel op op lichte achtergronden. Zet bijv. je Scrolling Bar maar aan, kan me niet voorstellen dat je niks ziet.
Derhalve doe ik dus wel enigzins voorzichtig. Als ik uren de Olympics aan heb als achtergrond dan zet ik vaak de scrollingbar aan om de retentie wat te verminderen en luister gewoon naar het geluid.
Inzoomen en contrast laag zetten had ik ook gedaan. Kan helpen, maar ik denk dat niet elk scherm even gevoelig is voor retentie.
Mijn scherm had er 600 uur opzitten, maar retentie werd helaas niet minder.
Mijn scherm had er 600 uur opzitten, maar retentie werd helaas niet minder.
Ik heb geleerd dat je niet moet gaan zoeken naar dingen. Toen ik het contrast laag zette, zag ik ineens verticale strepen aan de rechterkant van 't beeld. Gelijk weer terug gezet en nergens last van. Zolang ik niks zie bij het gewoon tv kijken o.i.d. dan vind ik het best.Help!!!! schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:15:
[...]
Nou, ben ik het op zich met je eens maar ik heb nu 60 draaiuren op redelijk basic settings met de p50st50.
Help!!!! schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:15:

Scrollingbar met geluid kost minder stroom, dan scrollingbar met geluid uit, en dan ook de radio aan 
1 vlieg in 2 klappen

1 vlieg in 2 klappen
[ Voor 11% gewijzigd door pvr op 05-08-2012 08:00 ]
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Dat moet je inderdaad niet doen. Als het goed is zie je het vrij makkelijk bij een lichte achtergrond.Freakster86 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 01:59:
[...]
Ik heb geleerd dat je niet moet gaan zoeken naar dingen. Toen ik het contrast laag zette, zag ik ineens verticale strepen aan de rechterkant van 't beeld. Gelijk weer terug gezet en nergens last van. Zolang ik niks zie bij het gewoon tv kijken o.i.d. dan vind ik het best.
[...]
Zet dan de radio aan haha. Kost heel wat minder stroom. 2 vliegen in 1 klap
Werkt alleen niet want als er een onderdeel komt wat me interesseert zet ik het beeld aan. Bovendien TVuitzending <> Radio uitzending.
Plasma's hebben retentie en branden ook gewoon in. Misschien sommigen niet maar ik denk zelf dat alle panasonics hier aan lijden. Mijn vorige panasonic had ook een ingebrand logo.
Nu zal dat allemaal niet zo heel snel gaan omdat je normaal gesproken zenders behoorlijk zal afwisselen. Echter met een paar weken vrijwel alleen NL1 kijken op een nieuwe TV zoek je het natuurlijk wel op.
Het issue is, dat tegen de tijd dat je het echt ziet, het meestal te laat is. En ik heb vooralsnog helemaal geen zin in garantie gedoe. Ik ga niet een paar 100 uur een burn in DVD draaien en zet ook het contrast niet zeer laag maar ik let er dus wel een beetje op.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Mijns inziens is een beetje opletten ook genoeg om iig inbranden te voorkomen. Retentie is tot daar aan toe en makkelijk weg te krijgen met de schuifbalk.
Anoniem: 307415
Ik heb gewoon de Samsung SSG-4100GB genomen. Werkt goed als je briller bent. Gekocht bij coolbleu.be.Cooperator schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:21:
http://www.redcoon.nl/c10080601-3D-Active-Shutter-brillen
Ze zijn wel nogal fragiel gebouwd, dus niet om alle dagen te gebruiken!
Weet iemand hoe dicht je bij de tv moet zitten om nog goed 3d beeld te krijgen? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het vanaf 3m of dergelijks niet meer werkt? Ik zit namelijk op circa 4m afstand en kan de tv wel maximaal zo'n 60cm dichterbij brengen van de muur, maar daar houdt het dan wel mee op. Aan de andere kant zit je in een bioscoop vele malen verder weg...
[ Voor 10% gewijzigd door Cooperator op 05-08-2012 16:04 ]
de handleiding zegt maximaal 3.2 meter. Maar geen idee tot hoe ver het kan...Gaat vooral denk ik om de aansturing van de brillen.Cooperator schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:54:
Weet iemand hoe dicht je bij de tv moet zitten om nog goed 3d beeld te krijgen? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het vanaf 3m of dergelijks niet meer werkt? Ik zit namelijk op circa 4m afstand en kan de tv wel maximaal zo'n 60cm dichterbij brengen van de muur, maar daar houdt het dan wel mee op. Aan de andere kant zit je in een bioscoop vele malen verder weg...
bluetooth gaat aardig ver hoor... meter of 10 zonder muren?
Anoniem: 138525
Hoi coöperator, ik heb de 55vt 50 en ik zit op 5 meter afstand en kan gewoon 3D kijken dusvjij kan dat ook
Mvg Ceesio
Mvg Ceesio
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.