Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 20:36:
Ik wil morgen de Vt50 bestellen met een muurbeugel van vogel. Wat is minimum afstand tot de muur? Kan ik bijvoorbeeld een 1,5 a 2 cm beugel nemen of is dat te krap?
Volgens de handleiding moet de tv op 7 centimer. Bij een vogels betekent dat alle spacers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Ik heb zelf een muurbeugel van de ikea. Kost maar 25 euro. Doet wat het moet doen.

Misschien een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
invincible30 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:01:
Ik heb zelf een muurbeugel van de ikea. Kost maar 25 euro. Doet wat het moet doen.

Misschien een tip?
Welke dan? Degene die ik vind van 25 euro is waar je een extra paneel voor nodig hebt? De andere, van 20 euro is maar tot 50"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24
firmware downloaden, kopieeren sd kaart en updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Acemath schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:25:
[...]

Welke dan? Degene die ik vind van 25 euro is waar je een extra paneel voor nodig hebt? De andere, van 20 euro is maar tot 50"?
even gekeken op de site. Die ik heb is nu 30 euro. Gaat tot 50 inch ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:09

pdavie2311

Live life to the fullest..

@bever..aaaahh..zoooo..zit een sd kaart aansluiting op mijn pana? Nooit geweten, haha!! Dan kan dat idd..moet wel eerst een kaartlezer kopen voor mijn laptoppie..maar dan kan ik morgen wel de adapter terug sturen...Thanx!!!!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 05:20
Ik zoek een 42"-er.

Nu kan ik kiezen tussen een TX-P42GT30E voor 599,- en een TX-P42VT20E voor 579,- .
Dus een oudere die hoger op de ladder staat of een nieuwere die lager op de ladder staat.

Heeft iemand nog wijze tips of info over deze twee types ?
Kan een van deze twee iets niet of is het beeld dramatisch beter bij een van de twee ?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net gepost dat ik geen vertical banding zag, maar moet hier op terugkomen. Zag tijdens voetbal rechts in het beeld lichte strepen staan. Echter voor mij niet storend genoeg om de tv hiervoor te retourneren. Er zijn zoveel punten waar deze tv op uitblinkt en vind dit een redelijk klein issue. Je moet er echt goed voor zoeken en het is alleen met voetbal. Dus voor mij alleen tijdens ek, aangezien normaal het voetbal mij geen REET interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
MichaelReitsma schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:01:
Ik zoek een 42"-er.

Nu kan ik kiezen tussen een TX-P42GT30E voor 599,- en een TX-P42VT20E voor 579,- .
Dus een oudere die hoger op de ladder staat of een nieuwere die lager op de ladder staat.

Heeft iemand nog wijze tips of info over deze twee types ?
Kan een van deze twee iets niet of is het beeld dramatisch beter bij een van de twee ?

grtz
nieuwer is altijd beter.. niet alleen beeld maar vooral kwa functies eromheen en design
vt20 is imho buttugly in dat brons kleurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:52
Adlermann schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 20:57:
[...]

Volgens de handleiding moet de tv op 7 centimer. Bij een vogels betekent dat alle spacers gebruiken.
Misschien een domme vraag hoor maar ik kan het nergens vinden behalve dat het erbij zou moeten zitten. Maar wat is een spacer precies? Waar ik ook op internet zoek het is me totaal iet duidelijk wat het dan is? Ik heb zelf een vogel thin305 gekocht welke ik morgen ontvang maar nu lees ik ineens dat de tv 7cm van de muur moet hangen terwijl deze beugel voor 1,5 cm zou moeten zijn. Wat is dan een spacer dat de tv ineens verder van de muur hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Kaasje123 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 00:10:
[...]

Misschien een domme vraag hoor maar ik kan het nergens vinden behalve dat het erbij zou moeten zitten. Maar wat is een spacer precies? Waar ik ook op internet zoek het is me totaal iet duidelijk wat het dan is? Ik heb zelf een vogel thin305 gekocht welke ik morgen ontvang maar nu lees ik ineens dat de tv 7cm van de muur moet hangen terwijl deze beugel voor 1,5 cm zou moeten zijn. Wat is dan een spacer dat de tv ineens verder van de muur hangt?
lekker 1.5cm vandaan hangen. 7 cm is echt overbodig imho!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:28:
Heb net gepost dat ik geen vertical banding zag, maar moet hier op terugkomen. Zag tijdens voetbal rechts in het beeld lichte strepen staan. Echter voor mij niet storend genoeg om de tv hiervoor te retourneren. Er zijn zoveel punten waar deze tv op uitblinkt en vind dit een redelijk klein issue. Je moet er echt goed voor zoeken en het is alleen met voetbal. Dus voor mij alleen tijdens ek, aangezien normaal het voetbal mij geen REET interesseert.
heb hetzelfde ervaren met mijn p50st50. ook alleen met voetbal. verticale strepen links en rechts, op zo'n 20% van de randen. hele avond gezocht naar andere kanalen met hetzelfde euvel, maar nee hoor. alleen met voetbal. gelukkig hou ik ook niet zo van voetbal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever! schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 00:13:
[...]

lekker 1.5cm vandaan hangen. 7 cm is echt overbodig imho!
Heb je wel nog precies ruimte om erachter te komen, wat ook niet overbodig is. En zou voor de zekerheid maar de handleiding volgen. Wat maakt die 5.5 cm uit. Dan kan je wel nog gewoon netjes bij de kabels en hebben ze volop ruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
vind het geen gezicht, maar goed ieder zijn meug :)
kabels zitten toch zijlangs

[ Voor 22% gewijzigd door Bever! op 09-06-2012 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 00:17:
[...]

heb hetzelfde ervaren met mijn p50st50. ook alleen met voetbal. verticale strepen links en rechts, op zo'n 20% van de randen. hele avond gezocht naar andere kanalen met hetzelfde euvel, maar nee hoor. alleen met voetbal. gelukkig hou ik ook niet zo van voetbal :)
Heb op AVforums gelezen dat er mensen zeggen dat er wel degelijk kwaliteitsverschil is tussen de verschillende zenders tijdens het voetbal. BBC zou dus meer last hebben van panning en vertical banding dan bijvoorbeeld ITV HD. Zou het dan dus echt liggen aan welke camera's er worden gebruikt? Er waren tevens mensen die dus wisten te melden dat het Jubileum van Queen Elisabeth dus helemaal geen last had van banding of whatever.

Ben ik blij dat ik voetbal haat :P

Er zijn ook mensen die over hetzelfde klagen bij ijshockey .

[ Voor 4% gewijzigd door Acemath op 09-06-2012 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 21:46
Echt zonde dat die ST50 steeds uitgesteld wordt. Roland Garros en EK in HD was toch wel een mooie test geweest! Naja, dan maar tijdens de Tour de France testen. Gelukkig ga ik eind augustus pas op vakantie dus ik kan naar hartelust de Tour volgen. :*)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

LuPo

Ik hoop voor je dat je de Tour de France kan bekijken op je ST50.
Wehkamp weet dat ze hem niet voor deze prijs kunnen leveren, dus ze wachten net zo lang dat je annuleert.
En als dat niet gebeurt, zegt wehkamp dat ze hem niet kunnen leveren, en krijg je je geld terug.

Dit hoeft natuurlijk niet zo te gebeuren, maar ik heb zelf zoiets meegemaakt :(
LuPo schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 08:42:
Echt zonde dat die ST50 steeds uitgesteld wordt. Roland Garros en EK in HD was toch wel een mooie test geweest! Naja, dan maar tijdens de Tour de France testen. Gelukkig ga ik eind augustus pas op vakantie dus ik kan naar hartelust de Tour volgen. :*)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Gisteren de i1 Display Pro binnen gekregen.

Als eerste de HCFR 3.0.4.0 gedownload. en geinstalleerd op win 7:

http://www.softpedia.com/...rs/HCFR-Colorimeter.shtml

Daarna de i1Diagnostics software gedownload en geinstalleerd op win 7:

http://www.xrite.com/prod...on=support&SoftwareID=506

Volgens de beschrijving moest ik uit de map:C:\Program Files (x86)\X-Rite\i1Diagnostics,
de EyeOne.dll, kopieeren, en plakken in de map C:\Program Files (x86)\HCFR Calibration,
bij de ColorHCFR.exe

Opnieuw win7 opgestart....

Helaas, als ik HCFR Calibration opstart, en ik ga naar file/new/DVD maual/sensor selection, zie ik niet de eye one.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/332um1v.jpg

Iemand een idee hoe ik mijn i1 Display Pro werkend krijg met HCFR Calibration.

BVD

Paul

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Welke zender is dit, en tv opnieuw aangezet?
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 09:17:
Zeg niet dat het waar is, ik kom er toevallig achter dat mijn ST50 een belachelijke fout vertoont wanneer je naar ijshockey kijkt. Het lijkt wel of het beeld continue aan het flikkeren is. Is dit nu een Panasonic fout of hebben alle Panasonics dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvr schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 09:18:
Welke zender is dit, en tv opnieuw aangezet?

[...]
Dit heeft niks te maken met het opnieuw aan of uit zetten van een tv.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaasje123 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 00:10:
[...]

ff verkeerd gelezen:

een spacer is gewoon een ringetje waarmee je de tv verder kan ophangen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 09-06-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 05:20
ok thx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
pvr schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 08:50:
LuPo

Ik hoop voor je dat je de Tour de France kan bekijken op je ST50.
Wehkamp weet dat ze hem niet voor deze prijs kunnen leveren, dus ze wachten net zo lang dat je annuleert.
En als dat niet gebeurt, zegt wehkamp dat ze hem niet kunnen leveren, en krijg je je geld terug.

Dit hoeft natuurlijk niet zo te gebeuren, maar ik heb zelf zoiets meegemaakt :(

[...]
Het is handiger als je je tekst onder de quote zet en niet erboven.

Wehkamp heeft deze TV al geleverd voor die prijs van 549 euro (zoek maar even in dit topic). Als ze niet hadden willen leveren dan hadden ze onze orders geannuleerd en een e-mail gestuurd dat het een fout betrof. Blijkbaar was het dus geen fout, óf ze accepteren hun fout en leveren netjes om problemen (rechtszaken etc) te voorkomen.

Ook heb ik bijna elke dag tot nu toe gekeken en de TV is nog niet op voorraad geweest. Mijn leverdatum in mijn account klopt continu precies met de website. Dus het lijkt me sterk wat jij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Wat me opgevallen is: Nu met aankomend vaderdag zit mijn brievenbus nokvol met folders van electroshops groot en klein. In GEEN enkele folder staat er ook maar EEN plasma. Terwijl ze je dood smiijten met LED en LCD's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoldersonline
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 16:28
Na best veel puzzelen gisteren de knoop doorgehaald voor een 55" VT50. Audio TV Centrum in Eindhoven heeft een prima reputatie en ik werd daar vorige week ook heel goed bediend. Kom ik daar deze morgen om af te rekenen, krijg ik de vraag: wanneer mogen we hem komen installeren. Met een lach zeg ik: vanmiddag voor zes uur graag .. Wat denk je: tussen 13 en 16 wordt de tv aan de muur gehangen. Misschien heb ik geen bodem prijs, maar service is ook wat waard. Nogmaals dank voor de feedback in dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door smoldersonline op 09-06-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smoldersonline schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:49:
Na best veel puzzelen gisteren de knoop doorgehaald voor een 55" VT50. Audio TV Centrum in Eindhoven heeft een prima reputatie en ik werd daar vorige week ook heel goed bediend. Kom ik daar deze morgen om af te rekenen, krijg ik de vraag: wanneer mogen we hem komen installeren. Met een lach zeg ik: vanmiddag voor zes uur graag .. Wat denk je: tussen 13 en 16 wordt de tv aan de muur gehangen. Misschien heb ik geen bodem prijs, maar service is ook wat waard. Nogmaals dank voor de feedback in dit topic.
Ja, dezelfde service heb ik bij hobo hifi (hifi studio city) enschede. Super is dat. Dan maar 100 piek meer betalen. Ze komen langs, hangen hem op en nemen de doos en andere troep weer mee. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 09:17:
Zeg niet dat het waar is, ik kom er toevallig achter dat mijn ST50 een belachelijke fout vertoont wanneer je naar ijshockey kijkt. Het lijkt wel of het beeld continue aan het flikkeren is. Is dit nu een Panasonic fout of hebben alle Panasonics dit.
Het bekende 50HZ probleem van Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Service is ook wat waard inderdaad. Ook als er iets met de TV aan de hand is is het handig om naar een fysieke winkel in de buurt te kunnen die langskomen om je TV bijv. op te halen. Dat is wel lastig als je online besteld aangezien je dan moet verzenden.

Maargoed, als student moet ik nou eenmaal op de kleintjes letten. :+ Al helemaal met de aankomende langstudeerboete en het OV-recht dat in wordt getrokken. |:( Prima dat ze die regels invoeren, maar mensen die al niet meer terug kunnen worden de dupe. Het lijkt me wel handig om iets aan te kondigen en dat mensen er dan nog wat aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:19:
[...]

Het bekende 50HZ probleem van Panasonic.
Nee, dat is gewoon flicker wat hij ziet. Niet 50hz ghosting. Bij witte/lichte beelden trilt het beeld van een panasonic gewoon veel. Niet iedereen ziet dat trouwens.

[ Voor 19% gewijzigd door Adlermann op 09-06-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
LuPo schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:19:
Al helemaal met de aankomende langstudeerboete en het OV-recht dat in wordt getrokken. |:( Prima dat ze die regels invoeren, maar mensen die al niet meer terug kunnen worden de dupe. Het lijkt me wel handig om iets aan te kondigen en dat mensen er dan nog wat aan kunnen doen.
Die discussie is opzichzelf al een topic waard idd, ik ben absoluut voor de Lang studeer boete maar voer hem dan pas in 2013 in, iedereen die dan aan een opleiding/studie begint valt dan onder de nieuwe regeling bv.
Adlermann schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:03:
[...]

Ja, dezelfde service heb ik bij hobo hifi (hifi studio city) enschede. Super is dat. Dan maar 100 piek meer betalen. Ze komen langs, hangen hem op en nemen de doos en andere troep weer mee. Klaar.
Prima service natuurlijk maar voor 100,- piek ga ik dan lekker met mijn vriendin uit eten en gooi ik de doos zelf wel weg, ophangen ben ik ook sterk genoeg voor dus daar heb ik ook geen hulp bij nodig :P .

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Adlermann schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:45:
[...]
Dat 'ge'flicker is het 50hz bug.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
Nee hoor, Adlermann heeft gewoon gelijk. Anders heeft mijn Pioneer ook een 50Hz bug en dat heeft 'ie niet. Dat geflikker is gewoon plasma-inherent. De één ziet het, de ander niet.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Brad Pitt schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:07:
[...]

Nee hoor, Adlermann heeft gewoon gelijk. Anders heeft mijn Pioneer ook een 50Hz bug en dat heeft 'ie niet. Dat geflikker is gewoon plasma-inherent. De één ziet het, de ander niet.
idd, die amerikanen die erover klagen hebben ook 60hz uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Samsung plasmas hebben/hadden hier ook last van trouwens. Bij schaatsen ging het contrast telkens op en neer.
Of bedoelen jullie dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Nee dat is weer iets gehéél anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Donstil schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:55:
[...]

Die discussie is opzichzelf al een topic waard idd, ik ben absoluut voor de Lang studeer boete maar voer hem dan pas in 2013 in, iedereen die dan aan een opleiding/studie begint valt dan onder de nieuwe regeling bv.
Precies. Echter hadden ze snel geld nodig en met die regeling zoals wij redelijk vinden komt het geld pas na 4-5 jaar binnen. Vandaar dat de regering dus maar gaat invoeren met terugwerkende kracht voor iedereen. Hopzee! Direct geld in het laatje..

Er is een topic voor hoor. ;) Langstudeerboete

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 09-06-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Ik denk echt dat ze een spelletje met je spelen hoor Lupo.
Ze weten dondersgoed dat ze een verkeerde prijs hebben gegeven. Iemand zal ook wel op zijn/haar kop hebben gekregen daar gok ik zo :P

De tv die jij hebt besteld is gewoon leverbaar bij andere webshops.

Gewoon blijven volhouden en niet opgeven. Want dat is waar ze op uit zijn denk ik.

En toch, hoe lang kan het dan wel niet gaan duren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
invincible30 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:54:
Ik denk echt dat ze een spelletje met je spelen hoor Lupo.
Ze weten dondersgoed dat ze een verkeerde prijs hebben gegeven. Iemand zal ook wel op zijn/haar kop hebben gekregen daar gok ik zo :P

De tv die jij hebt besteld is gewoon leverbaar bij andere webshops.

Gewoon blijven volhouden en niet opgeven. Want dat is waar ze op uit zijn denk ik.

En toch, hoe lang kan het dan wel niet gaan duren? :?
Mwah, ik wacht het rustig even af. Via een tweaker die contact heeft binnen Panasonic gehoord dat de volgende batch ST50 pas 9 juli komt. Dus tot die tijd wacht ik sowieso rustig af. Inmiddels heb ik ook alweer een televisie (CRT-bak 100Hz) dus ik kan in ieder geval even verder. ;)

549 is een te mooie prijs om niet rustig op te wachten. Als ik zie dat het maximaal haalbare op dit moment 15,97% van 849 is (dus 713 euro). U hoort nog van mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
weet niet of deze al langs was gekomen:
145 inch 8K resolutie plasma van panasonic

PANASONIC GOES 8K

Panasonic has announced the first plasma panel with 8K resolution and the largest 8K panel so far. 8K resolution is 16 times higher than Full HD and has 33,177,600 active pixels in total. The extreme resolution can enable fantastic picture quality with a breathtaking level of details.

Panasonic has exhibited their 152” 4K TV for some years now, picture credit: Gizmodo.com

Panasonic’s 8K panel is 145 inches large and has been developed in collaboration with NHK. To avoid flicker on the panel, Panasonic had to develop a completely new drive method, according to the press release. No pictures of the massive TV panel have been released yet.
Afbeeldingslocatie: http://www.flatpanelshd.com/pictures/panasonicpress10_small16.jpg
Sharp exhibited an 85-inch LCD-TV with 8K resolution last year that was extremely impressive. Sharp’s panel was also developed in collaboration with NHK. Before 8K TVs become mainstream, 4K TVs will to replace Full HD TVs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Voor mij zou die UT50 niet geschikt zijn. Kijk regelmatig (bijv. in het weekend) overdag ook TV. Zit je dan lekker naar een oud grijsachtig televisiebeeld te kijken. Zo zag het er overdag uit toen ik de G30 had in ieder geval. Alle zwarte kleuren worden grijs. Beeld is geen schim van wat het 's avonds is. Dat is bij de hogere series met goede filters totaal anders. De GT30 bleef gewoon (bijna) even goed overdag als 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Iemand al gehoord van de nieuwe Kuro? De ZT5!

Volgens Panasonic de "beste" zwartwaarde's die tot nu toe mogelijk zijn. Ook is het randje dunner dan bij de VT50. Prijs: €3500.- voor de 50 inch.

http://www.theverge.com/2...sma-tv-price-release-date

Afbeeldingslocatie: http://cdn3.sbnation.com/entry_photo_images/4176912/pana03_large_verge_medium_landscape.jpeg

[ Voor 4% gewijzigd door D-TECH op 09-06-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
D-TECH schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:33:
Heyyy, dat horen we nu al jaren, wat een verrassing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
D-TECH, heb jij je VT-30 inmiddels al omgeruild? Je had toch problemen? En heb je die WT50 al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens Panasonic de "beste" zwartwaarde's die tot nu toe mogelijk zijn. Ook is het randje dunner dan bij de VT50. Prijs: €3500.- voor de 50 inch.

[afbeelding]
Voor dat geld kun je ook gewoon de professionele panasonic lijn nemen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
LuPo schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:58:
D-TECH, heb jij je VT-30 inmiddels al omgeruild? Je had toch problemen? En heb je die WT50 al getest?
Nee, nog niet. Ik kan mijn aankoopbedrag van 1300 euro terugkrijgen, maar ja, wat koop je daar nou voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
D-TECH schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:36:
[...]

Nee, nog niet. Ik kan mijn aankoopbedrag van 1300 euro terugkrijgen, maar ja, wat koop je daar nou voor.
Een ST50. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-TECH schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:36:
[...]

een ST50 en 2 brillen.

ST50 is sowieso al een betere TV dan je VT30. Maar aankoopbedrag terug is toch netjes???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
pvr schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 09:17:
Gisteren de i1 Display Pro binnen gekregen.

Als eerste de HCFR 3.0.4.0 gedownload. en geinstalleerd op win 7:

http://www.softpedia.com/...rs/HCFR-Colorimeter.shtml

Daarna de i1Diagnostics software gedownload en geinstalleerd op win 7:

http://www.xrite.com/prod...on=support&SoftwareID=506

Volgens de beschrijving moest ik uit de map:C:\Program Files (x86)\X-Rite\i1Diagnostics,
de EyeOne.dll, kopieeren, en plakken in de map C:\Program Files (x86)\HCFR Calibration,
bij de ColorHCFR.exe

Opnieuw win7 opgestart....

Helaas, als ik HCFR Calibration opstart, en ik ga naar file/new/DVD maual/sensor selection, zie ik niet de eye one.

[afbeelding]

Iemand een idee hoe ik mijn i1 Display Pro werkend krijg met HCFR Calibration.

BVD

Paul
Originele drivers van de i1 Display Pro verwijderen (deinstalleren en verwijderen), dan de i1 Display Pro in de computer steken en als windows naar drivers vraagt moet je de drivers van HCFR laden, deze staan in een submap van HCFR. Weet zo niet meer in welke submap maar dat merk je wel als windows ze accepteerd.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Adlermann schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:45:
[...]

Nee, dat is gewoon flicker wat hij ziet. Niet 50hz ghosting. Bij witte/lichte beelden trilt het beeld van een panasonic gewoon veel. Niet iedereen ziet dat trouwens.
Nee ook niet, wat hij beschrijft is waarschijnlijk het fenomeen dat de huidige lijn Panasonic plasma's niet overweg kunnen met de strobes van de arena's die in verbinding staan met de fototoestellen van de fotografen. Op een Youtube-video van dit fenomeen is ook goed te zien dat bij een doelpoging of een aankomende bodycheck de flashes veel frequenter worden. Gelukkig ga ik geen ijshockey kijken met m'n ST50 ;)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Adlermann schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:52:
[...]

een ST50 en 2 brillen.

ST50 is sowieso al een betere TV dan je VT30. Maar aankoopbedrag terug is toch netjes???
TV moet wel one-sheet-of glass design hebben (vriendin), en dan wordt het een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

[afbeelding]
japanse versie van onze vt50, de vt5 is daar een gt50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vandaag de 55vt50 opgehaald. Uiteindelijk toch maar een bus geleend aangezien ik nergens de maten van de doos kon vinden, dat paste allemaal prima en met een spanbanden erom ging hij geen kant op.

Afbeeldingslocatie: http://img560.imageshack.us/img560/271/1339260684352.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/2378/1339261175718.jpg
Hij staat nu nog even op zijn voet (morgen ophangen) en is al stiekem een uitgeprobeerd, we hebben er wat 3D Blu-Ray's op gekeken en dat zag er al top uit!

Nu maar even de 100 uur volmaken. De eerste 2 uur inleren zitten er inmiddels op.

Afbeeldingslocatie: http://img546.imageshack.us/img546/3639/1339261214794.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Bever! schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 18:58:
[...]

japanse versie van onze vt50, de vt5 is daar een gt50.
Maar de tv ziet er wel anders uit en is ook significant duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
D-TECH schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 19:53:
[...]

Maar de tv ziet er wel anders uit en is ook significant duurder...
? Volgens mij ziet ie er hetzelfde uit? En prijs? In Japan is alles een pak duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Happy2000

Bedankt voor je reactie, zal het morgen uitproberen.
Moet eerst nog ff de nederlaag van Nederland weg drinken ;)

Paul
Happy2000 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 17:06:
[...]

Originele drivers van de i1 Display Pro verwijderen (deinstalleren en verwijderen), dan de i1 Display Pro in de computer steken en als windows naar drivers vraagt moet je de drivers van HCFR laden, deze staan in een submap van HCFR. Weet zo niet meer in welke submap maar dat merk je wel als windows ze accepteerd.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 55VT50 wordt erg heet.
Zeker linksboven is hij erg heet.
Is dat normaal?

Het is sowieso niet prettig omdat de muur erboven zwart wordt door die hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Vanmiddag mijn VT50 50 inch ontvangen. TV doet het prima, maar ik heb nog wel even een vraagje.

Kan het zijn dat je de popcornhour op 1080p 24hz moet zetten omdat het op 50hz en 60hz schokkerig overkomt? Als ik 24hz kies dan loopt het mooi vloeiend.

De xbox echter die schokt wel, maar die kan ik niet aanpassen die is altijd 60hz. Of moet ik dan een tv instelling doen waardoor het schokken bij games minder wordt? Ik merk het vooral als een scherm infade of uitfade van donker naar licht en visa versa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooperator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
LuPo schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:07:
[...]

Voor mij zou die UT50 niet geschikt zijn. Kijk regelmatig (bijv. in het weekend) overdag ook TV. Zit je dan lekker naar een oud grijsachtig televisiebeeld te kijken. Zo zag het er overdag uit toen ik de G30 had in ieder geval. Alle zwarte kleuren worden grijs. Beeld is geen schim van wat het 's avonds is. Dat is bij de hogere series met goede filters totaal anders. De GT30 bleef gewoon (bijna) even goed overdag als 's avonds.
Ik doe mijn verduisterende gordijnen wel dicht en ga gewoon genieten van de UT50 alsof het avond is ;)
Maar ja, de mensen die dat niet kunnen of dat niet willen, kunnen dan beter investeren in een ST50 ja. Ik heb in ieder geval weer aardig wat bespaard en heb toch een top tv, ook overdag door het donker in de kamer te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Cooperator op 09-06-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Kaasje123 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:58:
Vanmiddag mijn VT50 50 inch ontvangen. TV doet het prima, maar ik heb nog wel even een vraagje.

Kan het zijn dat je de popcornhour op 1080p 24hz moet zetten omdat het op 50hz en 60hz schokkerig overkomt? Als ik 24hz kies dan loopt het mooi vloeiend.

De xbox echter die schokt wel, maar die kan ik niet aanpassen die is altijd 60hz. Of moet ik dan een tv instelling doen waardoor het schokken bij games minder wordt? Ik merk het vooral als een scherm infade of uitfade van donker naar licht en visa versa?
En toen zag ik dit:
Adlermann schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:45:
[...]

En het is inderdaad bij een wit opstartscherm van een xboxgame. Als dat plasma inherent is dan is het jammer maar dan is het niet anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Happy2000

Hoe stom kon ik wezen, wat jij al zegt, usb erin en draaien met die hap.
Die installatie waar ik in eerste instantie aan kwam was van deze site

http://www.curtpalme.com/...0e37cbefd67245eff4#115919

Maar hij werkt, thx _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Happy2000 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 17:06:
[...]

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb voetbal gekeken op de st50 en heb toch wat retentie linksbovenin van de stand. Vraag me af op dit permanent is of dat dit gewoon weg gaat nu met tv kijken. Heb me kontrast teruggeschroefd naar 30, had ik hem dan toch 100-200 uur in moeten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Bever! schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 13:48:
weet niet of deze al langs was gekomen:
145 inch 8K resolutie plasma van panasonic

PANASONIC GOES 8K

Panasonic has announced the first plasma panel with 8K resolution and the largest 8K panel so far. 8K resolution is 16 times higher than Full HD and has 33,177,600 active pixels in total. The extreme resolution can enable fantastic picture quality with a breathtaking level of details.

Panasonic has exhibited their 152” 4K TV for some years now, picture credit: Gizmodo.com

Panasonic’s 8K panel is 145 inches large and has been developed in collaboration with NHK. To avoid flicker on the panel, Panasonic had to develop a completely new drive method, according to the press release. No pictures of the massive TV panel have been released yet.
[afbeelding]
Sharp exhibited an 85-inch LCD-TV with 8K resolution last year that was extremely impressive. Sharp’s panel was also developed in collaboration with NHK. Before 8K TVs become mainstream, 4K TVs will to replace Full HD TVs.
Die 4K van 152 inch heb ik in 2010 van dichtbij gezien : Gruwelijk groot en gruwelijk mooi _O_ :9~ 8)

Hopelijk ooit tekoop voor 2000 € in plaats van zo'n suffe 50/55 inch mini TV :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Hoop dat die 8k op de ifa staat, dan kan ik hem zien :) ben zeer benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 00:45:
Heb voetbal gekeken op de st50 en heb toch wat retentie linksbovenin van de stand. Vraag me af op dit permanent is of dat dit gewoon weg gaat nu met tv kijken. Heb me kontrast teruggeschroefd naar 30, had ik hem dan toch 100-200 uur in moeten draaien?
Ik had met de GT30 ook de zenderlogo's soms als retentie. Dit verdwijnt weer. Wel vreemd overigens want ik wisselde tijdens TV kijken regelmatig van zender én even naar zoom1 of zoom2. Om zo te zorgen voor geen retentie/inbranden. Toch ontstond het dus toch terwijl ik erg voorzichtig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 00:45:
Retentie is normaal op een plasma. Elke plasma heeft het. In het begin war meer. Het gaat vanzelf wel weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 00:39:
[...]

Heb je wel nog precies ruimte om erachter te komen, wat ook niet overbodig is. En zou voor de zekerheid maar de handleiding volgen. Wat maakt die 5.5 cm uit. Dan kan je wel nog gewoon netjes bij de kabels en hebben ze volop ruimte...
De nieuwe vogels zijn kantelbaar voor het werken met de kabels. De afstand is hiervoor dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Adlermann schreef op zondag 10 juni 2012 @ 11:21:
[...]

Retentie is normaal op een plasma. Elke plasma heeft het. In het begin war meer. Het gaat vanzelf wel weg
Dus gewoon niet op letten en je TV 'normaal' gebruiken? Ik ging namelijk helemaal aanpassen toen ik de GT30 kreeg. Op m'n LCD keek ik gewoon lekker een uur voetbal zonder te switchen van zender of beeldresolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op zondag 10 juni 2012 @ 11:45:
[...]

Dus gewoon niet op letten en je TV 'normaal' gebruiken? Ik ging namelijk helemaal aanpassen toen ik de GT30 kreeg. Op m'n LCD keek ik gewoon lekker een uur voetbal zonder te switchen van zender of beeldresolutie.
hooguit 1x per week ofozo de schuifbalk draaien. Voor de rest normaal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Adlermann schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:14:
[...]

hooguit 1x per week ofozo de schuifbalk draaien. Voor de rest normaal gebruiken.
En hoe lang moet je die schuifbalk draaien? Of is dat een vast programma van een bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:36:
[...]

En hoe lang moet je die schuifbalk draaien? Of is dat een vast programma van een bepaalde tijd.
Niets moet, en langer is beter. Gewoon een keer tijdens het boodschappen doen. Ik deed het op mijn vt 30 alleen bij zeer hardnekkige retentie. Toen deed ik het gewoon tijdens werkuren,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:59
@ donstil

Zie de 55vt50 nog niet te koop bij de bekende retail winkels zo op hun site.
Is deze wel normaal leverbaar ? en heb je m voor een ''leuke'' prijs kunnen kopen.

Verder lees ik erg veel over retentie bij de iets oudere series en mn zeer veel problemen met de VT30 series.

Zelf heb ik de 50G10 en hier nog geen enkele last van retentie of welk probleem dan ook
En deze wordt behoorlijk gebruikt incl. ps3 erop.

Kan je voorzichtig concluderen dat de tussenseries zo na de G10 t/m de VT30 toch wat minder van kwaliteit waren en of er wat minder eindcontrole was v/a fabrikant.

iid geval zit te twijfelen om een 55VT50 te gaan aanschaffen .
Deze zal dan de G10 vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
samuel123 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:29:
@ donstil

Zie de 55vt50 nog niet te koop bij de bekende retail winkels zo op hun site.
Is deze wel normaal leverbaar ? en heb je m voor een ''leuke'' prijs kunnen kopen.

Verder lees ik erg veel over retentie bij de iets oudere series en mn zeer veel problemen met de VT30 series.

Zelf heb ik de 50G10 en hier nog geen enkele last van retentie of welk probleem dan ook
En deze wordt behoorlijk gebruikt incl. ps3 erop.

Kan je voorzichtig concluderen dat de tussenseries zo na de G10 t/m de VT30 toch wat minder van kwaliteit waren en of er wat minder eindcontrole was v/a fabrikant.

iid geval zit te twijfelen om een 55VT50 te gaan aanschaffen .
Deze zal dan de G10 vervangen.
Ik heb ook een g10 gehad en die had ook retentie. Dat jij het toevallig nuet ziet wil niet zeggen dat het er niet is. Elke plasma heeft retentie. Dat is geen fout maar gewoon inherent aan de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik zit een beetje in dubio.

Ik wilde dus een P42G30 gaan kopen voor 500 euro bij Bol.com. Ik had echter enkele weken daarvoor al een tv gekocht, maar weer geretourneerd. In de tijd dat ik heb moeten wachten op creditering (heeft 2 maanden geduurd!) is de G30 van 500 > 530 > 550 en nu zelfs 800, dus defenitief EOL.

In principe hebben ze me dus een super deal door de neus geboord door deze foutieve/trage afhandeling. Nu heb ik daar over geklaagd en hebben ze in eerste instantie een bon van 5 euro aangeboden. Dat vond ik niet eerlijk en nu hebben ze hun 'bod' alweer 2x verhoogd. Van 5 naar 20 en nu 'zelfs' 25 euro.

Echter ben ik nu genoodzaakt de ST50 te nemen (~vervanger g30, oh wat erg :9), maar die is én nog niet leverbaar (iemand zei hier iets over 9 juli nieuwe zending?) én die zal dus ~850 euro cq 350 euro meer gaan kosten.

Wat is nou slim? Die 25 euro accepteren en 't laten voor wat het is of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakster86 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:15:

Ik wilde dus een P42G30 gaan kopen voor 500 euro bij Bol.com. Ik had echter enkele weken daarvoor al een tv gekocht, maar weer geretourneerd. In de tijd dat ik heb moeten wachten op creditering (heeft 2 maanden geduurd!) is de G30 van 500 > 530 > 550 en nu zelfs 800, dus defenitief EOL.

In principe hebben ze me dus een super deal door de neus geboord door deze foutieve/trage afhandeling. Nu heb ik daar over geklaagd en hebben ze in eerste instantie een bon van 5 euro aangeboden. Dat vond ik niet eerlijk en nu hebben ze hun 'bod' alweer 2x verhoogd. Van 5 naar 20 en nu 'zelfs' 25 euro.

Echter ben ik nu genoodzaakt de ST50 te nemen (~vervanger g30, oh wat erg :9), maar die is én nog niet leverbaar (iemand zei hier iets over 9 juli nieuwe zending?) én die zal dus ~850 euro cq 350 euro meer gaan kosten.

Accepteren. Je hebt zelf de koop onedaan gemaakt. Je hebt niet revht op een dealtje oid. Vervelend, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Freakster86 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:15:

Accepteren inderdaad. Er is juridisch geen verplichting die stelt dat zij jou die G30 moeten leveren voor 500. Wel hebben zij de redelijke termijn waarbinnen een retour moet worden afgehandeld overschreden (lees ik in ieder geval in je verhaal) en dus is een vergoeding op zijn plaats. Ik weet niet of 25 euro dan genoeg is. Ligt aan factoren zoals: heb jij bijgedragen aan de lange duur van de retour, wat is de waarde van de bestelling etc.

Overigens zou ik blij zijn dat je die G30 niet meer kunt bestellen. Overdag met simpel daglicht (dus geen zonlicht) al een drama. 's Avonds/met dichte gordijnen overigens wel prima. De ST50 is echter veeeeelen malen beter. Is er geen andere Panasonic voor een mooie prijs te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
LuPo schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:33:
[...]

Accepteren inderdaad. Er is juridisch geen verplichting die stelt dat zij jou die G30 moeten leveren voor 500. Wel hebben zij de redelijke termijn waarbinnen een retour moet worden afgehandeld overschreden (lees ik in ieder geval in je verhaal) en dus is een vergoeding op zijn plaats. Ik weet niet of 25 euro dan genoeg is. Ligt aan factoren zoals: heb jij bijgedragen aan de lange duur van de retour, wat is de waarde van de bestelling etc.

Overigens zou ik blij zijn dat je die G30 niet meer kunt bestellen. Overdag met simpel daglicht (dus geen zonlicht) al een drama. 's Avonds/met dichte gordijnen overigens wel prima. De ST50 is echter veeeeelen malen beter. Is er geen andere Panasonic voor een mooie prijs te krijgen?
Mijn ouders hebben de G30 en die geeft echt mooi beeld. Voor 500 euro vond ik het echt een mega koop. De meerwaarde van de st50 was mij persoonlijk geen 350 euro waard. Nu heb ik echter geen keus meer :9

Hieronder de feiten. Is 25 euro dan genoeg compensatie? Voelt (als je denkt aan die 500 voor de g30) als mosterd na de maaltijd..
  • Ik had een Sony ex720 besteld à 490 euro.
  • Voor 't weekend ontvangen, erna alweer retour. (backlight bleeding en weet ik wat nog meer :( )
  • Na 3 weken nog niks gehoord.
  • Mail gestuurd. Hierop kreeg ik het verzoek om de tracking info te verschaffen. Gedaan en weer wachten.
  • Week later nog niks gehoord. Weer mailen en als antwoord: "heb geduld".
  • De week erop hebben ze er een 'spoed melding' van gemaakt.
  • Na een week weer niks. Nog een keer mailen en weer de 'heb geduld' reactie.
  • 2 weken na de spoedmelding was ik het zat. Toen ze me weer afscheepte met die standaard mail ben ik daar niet mee akkoord gegaan. Hierop ben ik benaderd door een manager ofzoiets, die vervolgens in overleg met mij heeft besloten over te gaan tot creditering.
Adlermann schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:21:
[...]

Accepteren. Je hebt zelf de koop onedaan gemaakt. Je hebt niet revht op een dealtje oid. Vervelend, maar het is niet anders.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Het gaat om het feit dat creditering van mijn tegoed zo lang op zich heeft laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Als je die g30 zo graag wilde kopen, waarom laat je dan het bedrag eerst helemaal crediteren? Als jij zelf contact had opgenomen met bol hierover dan hadden zij die tv voor je kunnen vasthouden cq omboeken. Als je nu achteraf zegt ja ik wilde die tv, is dat jammer denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Freakster86 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:49:
[...]

Mijn ouders hebben de G30 en die geeft echt mooi beeld. Voor 500 euro vond ik het echt een mega koop. De meerwaarde van de st50 was mij persoonlijk geen 350 euro waard. Nu heb ik echter geen keus meer :9

Hieronder de feiten. Is 25 euro dan genoeg compensatie? Voelt (als je denkt aan die 500 voor de g30) als mosterd na de maaltijd..
  • Ik had een Sony ex720 besteld à 490 euro.
  • Voor 't weekend ontvangen, erna alweer retour. (backlight bleeding en weet ik wat nog meer :( )
  • Na 3 weken nog niks gehoord.
  • Mail gestuurd. Hierop kreeg ik het verzoek om de tracking info te verschaffen. Gedaan en weer wachten.
  • Week later nog niks gehoord. Weer mailen en als antwoord: "heb geduld".
  • De week erop hebben ze er een 'spoed melding' van gemaakt.
  • Na een week weer niks. Nog een keer mailen en weer de 'heb geduld' reactie.
  • 2 weken na de spoedmelding was ik het zat. Toen ze me weer afscheepte met die standaard mail ben ik daar niet mee akkoord gegaan. Hierop ben ik benaderd door een manager ofzoiets, die vervolgens in overleg met mij heeft besloten over te gaan tot creditering.
[...]
Als je in het achterhoofd houdt dat je die andere TV wilde bestellen en dus 'haast' hebt dan lijkt 25 euro wel wat weinig. Volgens mij moet bol.com volgens de wet ook binnen 30 dagen je geld retour storten. Dat zou ik dus even uitzoeken. Waarschijnlijk is er nog wel wat meer te halen maar wil je daarvoor ook verder gaan (geschillencommissie en evt rechtszaak etc.)? Zo nee, dan kun je enkel nog een mailtje sturen en wat imponeren met relevante wetsartikelen en hopen dat ze met meer geld over de brug komen.

Overigens vind ik 500 voor een P42G30 geen wereldprijs. Voor 599 heb je bij Correct een P42GT30 en laatst zelfs voor die prijs een P46GT30 daar. Dan heb je toch nog heel wat voordelen (beter filter, PVR, 3D etc).
Bever! schreef op zondag 10 juni 2012 @ 14:55:
Als je die g30 zo graag wilde kopen, waarom laat je dan het bedrag eerst helemaal crediteren? Als jij zelf contact had opgenomen met bol hierover dan hadden zij die tv voor je kunnen vasthouden cq omboeken. Als je nu achteraf zegt ja ik wilde die tv, is dat jammer denk ik
Dat is geen optie. Heb nu een scheerapparaat waarvan een onderdeel ontbreekt. Moet nu eerst teruggezonden worden, dan krijg ik mijn geld terug en dan moet ik opnieuw bestellen. Andere manier is er niet. :F
Dan moet ik na die tijd nog moeilijk gaan doen om geld terug te krijgen want hij is nu weer duurder dan toen ik bestelde.

[ Voor 16% gewijzigd door LuPo op 10-06-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de ST50 serie? Ik vraag me af in hoeverre ik nog een mediaspeler nodig heb tussen de NAS en de TV(ik schaf waarschijnlijk een synology 212J aan).

[ Voor 156% gewijzigd door haakjesluiten op 10-06-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazyanz schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:08:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de ST50 serie? Ik vraag me af in hoeverre ik nog een mediaspeler nodig heb tussen de NAS en de TV(ik schaf waarschijnlijk een synology 212J aan).
Ja, wel nodig. Mediaspeler speelt alles op 50hz af. Dat is niet praktisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
LuPo schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:48:
[...]

Als je in het achterhoofd houdt dat je die andere TV wilde bestellen en dus 'haast' hebt dan lijkt 25 euro wel wat weinig. Volgens mij moet bol.com volgens de wet ook binnen 30 dagen je geld retour storten. Dat zou ik dus even uitzoeken. Waarschijnlijk is er nog wel wat meer te halen maar wil je daarvoor ook verder gaan (geschillencommissie en evt rechtszaak etc.)? Zo nee, dan kun je enkel nog een mailtje sturen en wat imponeren met relevante wetsartikelen en hopen dat ze met meer geld over de brug komen.

Overigens vind ik 500 voor een P42G30 geen wereldprijs. Voor 599 heb je bij Correct een P42GT30 en laatst zelfs voor die prijs een P46GT30 daar. Dan heb je toch nog heel wat voordelen (beter filter, PVR, 3D etc).
Ik kan weinig vinden over de termijn van 30 dagen. Enkel een bevestiging daarvan gevonden klik (helemaal onderaan) Ik kan geen artikel vinden of wat de eventuele 'straf' zou kunnen zijn.

Die G30 heb ik ook al wel opgegeven. Wachten tot de P42ST50 leverbaar is bij bol. (heb LS bonnen) Echter zag ik dit voorheen dus niet zo. De meerprijs was het mij niet waard en de G30 zou hebben voldaan.
Dat ik pas na 6 mailtjes en 2 maanden (30 dagen te laat) mijn tegoed terug krijg en daarna een vergoeding krijg van 5 euro (nu 25, na nog eens 2 mailtjes) voelt gewoon niet goed. Dus ja, wat te doen, zo zonder tv, maar wel met poen ;)

-edit-
Het herroepingsrecht wordt zo aangepast dat ondernemers klanten pas hoeven terug te betalen als de producten ook weer terug ontvangen zijn.
Ik heb wel een ophaal/verzendbewijs gekregen toen UPS aan de deur kwam, maar bol hield vol dat ze de tv nog niet hadden ontvangen... dus die 30 dagen zijn dan voor hun gevoel (veel) later ingegaan? Enfin, te veel off topic. Denk dat ik maar tevreden moet zijn met die 25 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door Freakster86 op 10-06-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Adlermann schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:16:
[...]

Ja, wel nodig. Mediaspeler speelt alles op 50hz af. Dat is niet praktisch :)
je bedoeld dat de ingebakken mediaspeler van panasonic alles op 50hz afspeelt? of begrijp ik je nu verkeerd?

Aangezien ik het hele setjes nog moet aanschaffen (tv, nas en evt media speler of misschien dan toch htpc) ben ik aan het kijken hoe ik met zo min mogelijk apparaten een zo simpel en vooral snel mogelijke workflow kan bereiken.

[ Voor 27% gewijzigd door haakjesluiten op 10-06-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazyanz schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:50:
[...]

je bedoeld dat de ingebakken mediaspeler van panasonic alles op 50hz afspeelt? of begrijp ik je nu verkeerd?

Aangezien ik het hele setjes nog moet aanschaffen (tv, nas en evt media speler of misschien dan toch htpc) ben ik aan het kijken hoe ik met zo min mogelijk apparaten een zo simpel en vooral snel mogelijke workflow kan bereiken.
ja de ingebakken speler speelt alleen op 50hz af. Vervelend voor films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Hmm dan ga ik me maar eens verdiepen in de Zotac mini pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Crazyanz schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:50:
[...]ben ik aan het kijken hoe ik met zo min mogelijk apparaten een zo simpel en vooral snel mogelijke workflow kan bereiken.
Ik heb er een Mac Mini onder de tv waar Plex op geïnstalleerd staat.
Er zijn diverse stukken software te vinden welke automatisch series en films download.
(SickBeard voor series, CouchPotato voor films)

Makkelijker kan het niet, alles wordt naar Plex gestuurd en staat daar in de library. De Mac interface heb ik nog maar zelden nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 10-06-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:37:
[...]

Er zijn diverse stukken software te vinden welke automatisch series en films download.

Makkelijker kan het niet, alles wordt naar Plex gestuurd en staat daar in de library. De Mac interface heb ik nog maar zelden nodig.
Dit heb ik ook. Alleen ik ben nu toevallig over naar xbmc omdat plex/receiver/ tv combi iets stuk gaat met audio over hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Freakster86 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:42:
[...]

Ik kan weinig vinden over de termijn van 30 dagen. Enkel een bevestiging daarvan gevonden klik (helemaal onderaan) Ik kan geen artikel vinden of wat de eventuele 'straf' zou kunnen zijn.

Die G30 heb ik ook al wel opgegeven. Wachten tot de P42ST50 leverbaar is bij bol. (heb LS bonnen) Echter zag ik dit voorheen dus niet zo. De meerprijs was het mij niet waard en de G30 zou hebben voldaan.
Dat ik pas na 6 mailtjes en 2 maanden (30 dagen te laat) mijn tegoed terug krijg en daarna een vergoeding krijg van 5 euro (nu 25, na nog eens 2 mailtjes) voelt gewoon niet goed. Dus ja, wat te doen, zo zonder tv, maar wel met poen ;)

-edit-

[...]
Ik heb wel een ophaal/verzendbewijs gekregen toen UPS aan de deur kwam, maar bol hield vol dat ze de tv nog niet hadden ontvangen... dus die 30 dagen zijn dan voor hun gevoel (veel) later ingegaan? Enfin, te veel off topic. Denk dat ik maar tevreden moet zijn met die 25 euro.
Hebben ze inmiddels eigenlijk al wel je TV ontvangen? :P

Hier staat er wat over:
De verkoper moet uiterlijk 30 dagen na beëindiging (ontbinding) van de overeenkomst het al (aan)betaalde bedrag terugstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Donstil schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:37:
[...]

weet ik dat heb ik nu allemaal op mijn laptop staan maar dan heb je steeds een laptop rond slingeren schiet allemaal niet op. Dus denk dat ik maar eens zoon zotac neer zet met xbmc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@HIERBOVEN.

Daar is bij mij de MacMini dan dus voor, veel mooier klein kastje ga je niet vinden naar mijn mening.
Adlermann schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:41:
[...]

Dit heb ik ook. Alleen ik ben nu toevallig over naar xbmc omdat plex/receiver/ tv combi iets stuk gaat met audio over hdmi
Nou dat heb ik helaas ook wel eens, dan moet ik ff terug naar het hoofdmenu van Plex als de TV uit is geweest.
Nu ik verhuisd ben ga ik Dinsdag de receiver aansluiten en kijken of het probleem dan ook nog optreed (wat bij jou dus zo is helaas). XBMC heb ik vroeger wel mee gewerkt maar Plex snapt de vrouw nu ook dus kan niet weer switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:34:
@HIERBOVEN.

Daar is bij mij de MacMini dan dus voor, veel mooier klein kastje ga je niet vinden naar mijn mening.

[...]

Nou dat heb ik helaas ook wel eens, dan moet ik ff terug naar het hoofdmenu van Plex als de TV uit is geweest.
Nu ik verhuisd ben ga ik Dinsdag de receiver aansluiten en kijken of het probleem dan ook nog optreed (wat bij jou dus zo is helaas). XBMC heb ik vroeger wel mee gewerkt maar Plex snapt de vrouw nu ook dus kan niet weer switchen.
Ik gok dat de volgende versie van plex het ook heeft gefixed. Xbmc heeft het gefixed door een pauze optie toe te voegen. Dus 5 seconde pauze tijdens het swtichen, dan gaat de film niet spelen tijdens het switchen van refresh rate. Ik had het opgelost door een toslink kabel te gebruiken, maar dat is irritant. Airserver werkte dan niet goed meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
LuPo schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:22:

Hebben ze inmiddels eigenlijk al wel je TV ontvangen? :P
Ik heb geen flauw idee :+ Ze zeiden telkens dat de tv nog niet was aangekomen in het magazijn. Kan eigenlijk niet geloven dat UPS er zo'n zooitje van zou maken. Morgen maar eens UPS bellen en vragen wanneer ze de tv hebben afgeleverd. dat ik daar niet eerder aan heb gedacht 8)7

De vraag is wel; waar heb je recht op als zij die termijn niet halen? Misschien moet ik er gewoon vrede mee hebben dat het 1x niet goed is gegaan en dat bol toch haar best heeft gedaan (25 euro) om mij te compenseren.. En toch wil ik die st50 voor laten we zeggen; 700 euro? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Freakster86 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:23:
[...]

Ik heb geen flauw idee :+ Ze zeiden telkens dat de tv nog niet was aangekomen in het magazijn. Kan eigenlijk niet geloven dat UPS er zo'n zooitje van zou maken. Morgen maar eens UPS bellen en vragen wanneer ze de tv hebben afgeleverd. dat ik daar niet eerder aan heb gedacht 8)7

De vraag is wel; waar heb je recht op als zij die termijn niet halen? Misschien moet ik er gewoon vrede mee hebben dat het 1x niet goed is gegaan en dat bol toch haar best heeft gedaan (25 euro) om mij te compenseren.. En toch wil ik die st50 voor laten we zeggen; 700 euro? :+
Waarom heb je niet met het oude vertrouwde PostNL verzonden dan? Ik heb nog nooit problemen gehad met PostNL en echt al honderden pakketjes ontvangen en verzonden. :)

Dat is aan de rechter om te bepalen. Ik denk dat je met 5% van de waarde best aardig zit. Misschien zou je bij de rechter nog kunnen betogen dat het meer moet zijn omdat je daardoor die andere TV bent misgelopen (dus niet als recht maar meer als bijkomstig pech). :P Nee ff zonder dollen, ik denk dat dit best netjes is. :)

Nu nog wachten tot de ST50 weer te bestellen is bij Bol. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Laatst online: 00:35
Adlermann schreef op zondag 10 juni 2012 @ 18:21:
[...]

ja de ingebakken speler speelt alleen op 50hz af. Vervelend voor films.
Hmm op mijn mediacenter speel ik eigenlijk ook alles af op 50hz. Kan ik die dan beter op 24 hz zetten? En als ik eens iets wil opnemen, de opname dan in 50hz kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 06:23
Na een weekje of twee spelen, uitproberen, settinkje hier aanpassen, dan weer daar, verder vooral veel kijken kijken kijken, nu ook een EK potje meegenomen en natuurlijk de HD studiobeelden bij de NOS, bluray film, mkv serie, 3d film etc. etc. moet het toch echt van mijn hart:

WAT IS DIE VT50 EEN FANTASTISCHE TV!!!!

Sterker nog, van vrouw tot kinderen, van de buren tot mijn ouders en alle andere mensen in mijn omgeving die totaal niet technisch zijn en geen flauw benul hebben van zwartwaardes etc. die zijn het over 1 ding allemaal roerend eens: dit beeld is onovertroffen en het mooiste dat ze ooit gezien hebben.
En ik ben het roerend met ze eens. Echt een prachtig beeld, gecombineerd met een stevige audio installatie en DTS HD Master geluid is het een totaal ervaring aan het worden waar ik 3 jaar geleden nog van droomde.
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
En zo is het. Ik heb de tv nu twee dagen staan (15uur in het inbrand proces) en vind hem nu al geweldig terwijl hij nog niet eens geweldig ingesteld staat. Ik kijk ook nog naar een 47" LG op de slaapkamer en het verschil is enorm, zelfs goed ingesteld haalt die het bij verre niet als je het mij zou vragen.

@Hierboven.
Tv ingesteld op pro? En met welke settings? Ben wel benieuwd tot welk resultaat je bent gekomen namelijk.

Pagina: 1 ... 27 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.