Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:52
Ik ben nu 8 uur bezig geweest met inbranden op laag contrast en lage brightness van de VT50. Ik kan het scherm overdag bijna niet zien tenzij de zon achter de wolken verdwijnt, maar als de zon dat doet ziet het beeld er prima uit. :)

Kan je overigens het beeld ook inspelen met de schuifbalk? Of moet je dat juist alleen gebruiken als er retentie op het scherm is? En inspelen moet je 200 uur doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaasje123 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:05:
Ik ben nu 8 uur bezig geweest met inbranden op laag contrast en lage brightness van de VT50. Ik kan het scherm overdag bijna niet zien tenzij de zon achter de wolken verdwijnt, maar als de zon dat doet ziet het beeld er prima uit. :)

Kan je overigens het beeld ook inspelen met de schuifbalk? Of moet je dat juist alleen gebruiken als er retentie op het scherm is? En inspelen moet je 200 uur doen toch?
Dit is echt niet nodig... Contrast op maximaal 2/3 en in thx cinema zetten. En dan gewoon genietegen en een beetje voorzichtug zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Kaasje123 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:05:
Ik ben nu 8 uur bezig geweest met inbranden
Inbranden wil je toch juist voorkomen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:52
Freakster86 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:36:
[...]

Inbranden wil je toch juist voorkomen? :9
Oeps ik bedoel natuurlijk inspelen :+
Adlermann schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:28:
[...]

Dit is echt niet nodig... Contrast op maximaal 2/3 en in thx cinema zetten. En dan gewoon genietegen en een beetje voorzichtug zijn
Bedoel je 2derde of de waardes 2 tot 3? Sorry voor mijn onnozelheid alvast.

[ Voor 44% gewijzigd door Kaasje123 op 11-06-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaasje123 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:37:
[...]

Oeps ik bedoel natuurlijk inspelen :+

[...]

Bedoel je 2derde of de waardes 2 tot 3? Sorry voor mijn onnozelheid alvast.
66 % :)

Je hoeft je tv echt niet niet te gebruiken. Je z ult last van retentie krijgen in die beginuren, maar dat gaat ook weer weg. Martel jezelf niet, en gebruik geowon je tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
De P42ST50 is leverbaar bij Bol :D

Echter enkel via een partner (bestekeus.nl) en de shopreviews van die winkel zijn nou niet bepaald lovend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Freakster86 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:04:

Echter enkel via een partner (bestekeus.nl) en de shopreviews van die winkel zijn nou niet bepaald lovend...
Ik zie 'em niet staan: http://www.bol.com/nl/l/e...5260+7373+7324/index.html

Helemaal verstopt dus, enkel via tweakers te vinden: http://www.bol.com/nl/p/p...400099PLZ#product_sellers

Overigens zou ik gewoon bestellen want Bol.com is uiteindelijk verantwoordelijk voor wat er gebeurd. Dus mocht het niet goed gaan dan kun je Bol.com uiteindelijk ook aanspreken. Bestekeus heeft 94 beoordelingen en 4/5 sterren op bol.com. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door LuPo op 11-06-2012 10:53 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Hier staat ie : http://www.bol.com/nl/p/p...rnet-tv/9000000012176571/

En als je dan in de pricewatch kijkt 8)7 http://www.bestekeus.nl/p...pId-108938-ref-tweak.html

Daarnaast verloopt dus alle garantie e.d. via de partner zelf zonder tussenkomst van bol.com. In de shopreview van bestekeus.nl zijn er 4 mensen met aftersales ervaring. 2 met 2 sterren en 2 met 1 ster...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakster86 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:03:

En als je dan in de pricewatch kijkt 8)7 http://www.bestekeus.nl/p...pId-108938-ref-tweak.html

Daarnaast verloopt dus alle garantie e.d. via de partner zelf zonder tussenkomst van bol.com. In de shopreview van bestekeus.nl zijn er 4 mensen met aftersales ervaring. 2 met 2 sterren en 2 met 1 ster...
Ik heb daar ook weleens wat besteld. Weinig problemen gehad. Die shopreviews moet je sowieso ook niet al t3 serieus nemen. Ik vul ook alleen maar zo'n ding in bij een negatieve ervaring:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik heb een vraag over de 42st50, deze heb ik namelijk sinds vrijdag in mijn bezit. Ik wilde een mkv file afapelen (harry potter en de geheime kamer) maar dit bestandsformaat wordt niet ondersteunt zegt hij. Filmpjes van mijn mobiel speelt hij correct af alleen zonder geluid (.3gp volgens mij).

Ik maak gebruik van windows media player waarin ik de st50 heb aangevinkt om verbinding ermee te maken. Kan ik dit probleem misschien verhelpen of is het gewoon de hele media player op de tv die dit niet ondersteunt. Of ligt het aan windows media player en moet ik andere software gebruiken?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:09

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wat is het verschil dan tussen de TX-P42ST50 welke hier voor € 789,- staat en de TX-P42ST50E bij Bol.com (voor € 849.- / € 797,-)? Zit er verschil tussen de versie met en zonder E in de typeaanduiding?
Ik was van plan de TX-P42ST50 aan te schaffen maar ben benieuwd of er 2 verschillende versies zijn.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online

BesteKeus moet geld betalen om op bol.com te adverteren. Logisch dus dat de prijs hoger ligt dan op hun eigen website. Dat zie je bij bijna alle aanbieders op bol.com. :)

Nogmaals, 94 bestellingen via bol.com en 4 van de 5 sterren. Dat is prima. Misschien dat ze voor bestellingen via bol.com wel extra hun best doen omdat ze anders van bol.com geknikkerd worden. ;)
michelv5 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:38:
Ik heb een vraag over de 42st50, deze heb ik namelijk sinds vrijdag in mijn bezit. Ik wilde een mkv file afapelen (harry potter en de geheime kamer) maar dit bestandsformaat wordt niet ondersteunt zegt hij. Filmpjes van mijn mobiel speelt hij correct af alleen zonder geluid (.3gp volgens mij).

Ik maak gebruik van windows media player waarin ik de st50 heb aangevinkt om verbinding ermee te maken. Kan ik dit probleem misschien verhelpen of is het gewoon de hele media player op de tv die dit niet ondersteunt. Of ligt het aan windows media player en moet ik andere software gebruiken?

Alvast bedankt.
Speelt hij die MKV op je computer wel via WMP? Ik denk namelijk dat daar het probleem ligt. WMP ondersteunt standaard geen MKV.
janvanduschoten schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:53:
[...]

Wat is het verschil dan tussen de TX-P42ST50 welke hier voor € 789,- staat en de TX-P42ST50E bij Bol.com (voor € 849.- / € 797,-)? Zit er verschil tussen de versie met en zonder E in de typeaanduiding?
Ik was van plan de TX-P42ST50 aan te schaffen maar ben benieuwd of er 2 verschillende versies zijn.
E staat voor Europa. Sommige winkels zijn gewoon niet helemaal consistent in de typeaanduiding. In de tekst van plasmavisie staat namelijk wel gewoon dat de TV gecertificeerd is voor Ziggo etc. Dan is het automatisch de Europese versie van de TV, anders zou dat niet werken. En dus is het dezelfde TV voluit: TX-P42ST50E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_stiech
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 16:45
Freakster86 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:04:

Ik heb de mijne ook van bestekeus vandaan, en ben zeer lovend over deze zaak.
Mijne had last van banding, gebeld en mevrouw aan de telefoon ging even overleggen met diegene die erover ging, nog geen 5 minuten later werd ik terug gebeld en kon de tv inleveren en werd er een nieuwe besteld zonder dat ze het probleem gezien hadden!

Aardig en behulpzaam personeel! :)

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NJK1979
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 09:25
Freakster86 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:42:
[...]

Ik kan weinig vinden over de termijn van 30 dagen. Enkel een bevestiging daarvan gevonden klik (helemaal onderaan) Ik kan geen artikel vinden of wat de eventuele 'straf' zou kunnen zijn.

Die G30 heb ik ook al wel opgegeven. Wachten tot de P42ST50 leverbaar is bij bol. (heb LS bonnen) Echter zag ik dit voorheen dus niet zo. De meerprijs was het mij niet waard en de G30 zou hebben voldaan.
Dat ik pas na 6 mailtjes en 2 maanden (30 dagen te laat) mijn tegoed terug krijg en daarna een vergoeding krijg van 5 euro (nu 25, na nog eens 2 mailtjes) voelt gewoon niet goed. Dus ja, wat te doen, zo zonder tv, maar wel met poen ;)

-edit-

[...]
Ik heb wel een ophaal/verzendbewijs gekregen toen UPS aan de deur kwam, maar bol hield vol dat ze de tv nog niet hadden ontvangen... dus die 30 dagen zijn dan voor hun gevoel (veel) later ingegaan? Enfin, te veel off topic. Denk dat ik maar tevreden moet zijn met die 25 euro.
Als je perse de G30 wilt kan je ook de 46" nemen. Die is nu 665,- bij Bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
LuPo schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:04:

[...]

Speelt hij die MKV op je computer wel via WMP? Ik denk namelijk dat daar het probleem ligt. WMP ondersteunt standaard geen MKV.
Dankje voor de snelle reactie, ik zal straks testen of wmp mkv afspeelt. Kan ik dit makkelijk oplossen door klite codec pack te installeren of nieuwe media server software?

[ Voor 50% gewijzigd door michelv5 op 11-06-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
michelv5 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:32:
[...]

Dankje voor de snelle reactie, ik zal straks testen of wmp mkv afspeelt. Kan ik dit makkelijk oplossen door klite codec pack te installeren of nieuwe media server software?
Geen idee eerlijk gezegd. Ik heb me nog helemaal niet verdiept in het dlna gebeuren van de ST50. Het schoot me alleen te binnen dat standaard WMP geen .mkv ondersteunt. Ik denk dat een klite codec alleen effect heeft dat de .mkv op je computer kunt afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_stiech
michelv5 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:38:

Alvast bedankt.
Bij mij word mkv zonder problemen afgespeeld, dus zou in principe gewoon moeten werken.
Ik gebruik wel twonky media server om te streamen. Evt zou je dat kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
@lupo, dat was ook mijn gedachte daarom de vraag. Ik ga het vanmiddag rond 4 uur eens testen.

@da_stiech als mijn eerste oplossing niet werkt zal ik de jouwe eena proberen. Ik lees ook dat veel mensen XBMC gebruiken is er veel verschik tussen XBMC en twonky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Laatst online: 09-08-2024
da_stiech schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:53:
[...]

Bij mij word mkv zonder problemen afgespeeld, dus zou in principe gewoon moeten werken.
Ik gebruik wel twonky media server om te streamen. Evt zou je dat kunnen proberen.
Twonky ondersteunt geen Pana tv's volgens de website??

EDIT: Ze staan er gewoon niet op, maar het gaat met alle DLNA toestellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Acemath op 11-06-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
Acemath schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:05:
[...]

Twonky ondersteunt geen Pana tv's volgens de website??

EDIT: Ze staan er gewoon niet op, maar het gaat met alle DLNA toestellen.
Klopt, dat heb ik net ondervonden. Met XBMC kan ik ook geen MKV files afspelen, is er misschien een verschil tussen bedraad en Wi-Fi?
Ook als ik de file op een USB stick zet wordt hij niet ondersteund.

[ Voor 8% gewijzigd door michelv5 op 11-06-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Heeft iemand al een 1.322-update gehad op zijn G30? Weet iemand hier iets meer over? Ik kreeg hem zojuist binnen maar kan er verder niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Ah, twee weken levertijd bij Wehkamp inmiddels. Het begint voorspelbaar te worden. Nog twee weekjes en dan gaan we weer terug naar drie. oOo

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 12-06-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:17:
Ah, twee weken levertijd bij Wehkamp inmiddels. Het begint voorspelbaar te worden. Nog twee weekjes en dan gaan we weer terug naar drie. oOo
Je bent er maar vrolijk onder, ik kan wel huilen ondertussen.

Wat ik ook zo raar vind is dat de levertijd voor de TV's die ik 25 april besteld heb op 2 weken staat, en dat de Wehkamp website ook 2 weken levertijd meldt als je nu een 42ST50 besteld. Dat betekent dat ze met de volgende levering vanuit Panasonic alle openstaande orders en nieuwe orders tegelijk kunnen verwerken.
Ik geloof daar niets van. Wehkamp zet volgens mij een fictieve levertijd. Misleiding dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:35
Vanmorgen is E-care langs geweest voor de banding problemen van mijn st30. Het was vrij snel duidelijk. Foto's zijn gemaakt en er wordt een omruilverzoek ingediend (de kans wordt zeer hoog geacht dat Panasonic hier ook mee akkoord gaat).

Nu paar weekjes geduldig wachten. Ben benieuwd of het dan een st30 of wellicht een st50 gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:55:
[...]

Je bent er maar vrolijk onder, ik kan wel huilen ondertussen.

Wat ik ook zo raar vind is dat de levertijd voor de TV's die ik 25 april besteld heb op 2 weken staat, en dat de Wehkamp website ook 2 weken levertijd meldt als je nu een 42ST50 besteld. Dat betekent dat ze met de volgende levering vanuit Panasonic alle openstaande orders en nieuwe orders tegelijk kunnen verwerken.
Ik geloof daar niets van. Wehkamp zet volgens mij een fictieve levertijd. Misleiding dus.
Ik neem aan dat je begrijpt dat ik het sarcastisch bedoel? Ik heb al meerdere keren hier boze reacties geplaatst over Wehkamp. Het is gewoon diep triest inderdaad. Toen ik 25 april bestelde was de levertijd 3 weken overigens. Maar het lijkt er inderdaad verdacht veel op dat ze een fictieve levertijd hanteren, ze zetten het steeds op drie weken. Dan loopt de levertijd chronologisch met de tijd mee naar beneden (dus 3 weken, 2 weken, 1 week) om vervolgens 'gereset' te worden naar 3 weken en dan begint het hele festival weer van voor af aan.

Ik heb intussen maar gezorgd voor een TV zodat ik in ieder geval het EK nog een beetje (zij het op inferieure wijze) kan volgen. Een CRT-bak van 100Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
LuPo schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:38:
[...]
Ik heb intussen maar gezorgd voor een TV zodat ik in ieder geval het EK nog een beetje (zij het op inferieure wijze) kan volgen. Een CRT-bak van 100Hz.
Heb je sowieso geen last van de plasma-nadelen plus morgen is het toch allemaal afgelopen. Win-win ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Nu jullie het zo over voetbal hebben... De wedstrijd zaterdag op een G30 gekeken. Het viel me op dat de bal (bij lange/hoge pases) wat schokkerig door het beeld ging. Viel voornamelijk op bij uittrappen waar de bal dan voor het publiek kwam. Is dat een verkeerde instelling o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Freakster86 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:49:
Nu jullie het zo over voetbal hebben... De wedstrijd zaterdag op een G30 gekeken. Het viel me op dat de bal (bij lange/hoge pases) wat schokkerig door het beeld ging. Viel voornamelijk op bij uittrappen waar de bal dan voor het publiek kwam. Is dat een verkeerde instelling o.i.d.?
Beeldverbeteraars uit of hoogstens op min?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vergeet ook niet dat het interlaced tv-signaal juist eigenlijk niet geschikt is voor snelle bewegingen, dat zie je vooral dus als de bal snel door het veld wordt geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
LuPo schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:02:
[...]

Beeldverbeteraars uit of hoogstens op min?
Als ik ze uitzet gaat de bal juist schokkerig ;) VT30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 12:10
Heb ik ook op mijn UT50. Wat opvalt is dat het bij wedstrijden in Polen minder is dan in Oekraïne. Zal wel van de bron komen. Eens zoeken welk bedrijf(ven) er achter zit.

Intelligent frame control op minimum

[ Voor 3% gewijzigd door xV0rtexx op 14-06-2012 21:58 ]

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de VT30 is er een software update. Van 1.801==>1.804. Changelog is zeer summier. Iets met Pal11 peaks improvement.?! Via Viera-cast het makkelijkste te updaten. Je krijgt vanzelf een pop-up als je m wil installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Het lijkt wel alsof er een verbetering is in 50Hz materiaal met deze update. (VT30)

Tot nu toe positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 17:35
Sthony schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:34:
Na 6 jaar met een HD Ready 27 inch ben ik aan een vervanger toe.

Louter op basis van reviews zou ik voor de Panasonic gaan maar als ik de financiële vergelijking maakt tussen een ST50 en een samsung 51e6500 verschiet ik toch van het prijsverschil rekening houdende met de 3D functionaliteit?

Een Panasonic bril kost 100 euro, tov van 10? euro voor een Samsung bril, indien ik met 4 vrienden 3D TV wil kijken ben ik een fortuin kwijt. Is de kwaliteit zoveel beter dan het dit verschil verantwoord?
Uiteindelijk een ST50 besteld, vervolgens geannuleerd voor de technologisch snufjes op de LG (WIDI, DUAL Play) en na het lezen van de problement met LG en de 24P bug, ga ik ook die bestelling annuleren en waarschijnlijk opnieuw gaan voor de Panasonic, of alsnog voor de Philips 476007 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:29
Sthony schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:02:
[...]

Uiteindelijk een ST50 besteld, vervolgens geannuleerd voor de technologisch snufjes op de LG (WIDI, DUAL Play) en na het lezen van de problement met LG en de 24P bug, ga ik ook die bestelling annuleren en waarschijnlijk opnieuw gaan voor de Panasonic, of alsnog voor de Philips 476007 8)7
Tip: Eerst inlezen, daarna bestellen. De winkelier kan nu dus twee TV's extra op voorraad hebben als hij niet bij de leverancier kon annuleren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_stiech
Sthony schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:02:
[...]

ST50 is echt een top toestel waar je niet snel spijt van zult gaan krijgen!
en je kunt gewoon samsung SSG-4100gb brillen (20euro p/s) gebruiken ipv van panasonic brillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
Lumics schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:07:
[...]

Tip: Eerst inlezen, daarna bestellen. De winkelier kan nu dus twee TV's extra op voorraad hebben als hij niet bij de leverancier kon annuleren. 8)7
No worries, bestelling was nog niet doorgegeven omdat ik aan het twijfelen was.

=> Bestellen en stoppen met lezen wil je zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
da_stiech schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:09:
[...]

en je kunt gewoon samsung SSG-4100gb brillen (20euro p/s) gebruiken ipv van panasonic brillen :)
Je hebt gelijk deze combinatie is prijs kwaliteit (voor occasionele) 3D ideaal....nu op zoek naar een brilletje of 2 en 3 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:30
Heeft al niemand de ST50 geleverd gekregen van de Wehkamp? In dit forum volgens mij nog niet?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Jumpman schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 21:47:
Heeft al niemand de ST50 geleverd gekregen van de Wehkamp? In dit forum volgens mij nog niet?
Ik denk dat je iemand bedoelt.

Zoals Adlermann terecht opmerkt is er 1 iemand die hem heeft ontvangen voor de prijs van 549. Volgens mij ook degene die hem hier als eerste heeft besteld. [Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 07:29
Sthony schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:09:
[...]

No worries, bestelling was nog niet doorgegeven omdat ik aan het twijfelen was.

=> Bestellen en stoppen met lezen wil je zeggen :)
Ik heb bij mijn aanschaf van de huidige TV, van de verschillende modellen de bijbehorende problemen opgezocht. Vervolgens gekeken waarmee ik het beste zou kunnen leven. Vervolgens gekozen voor een LGPZ550. Echter had deze een behoorlijk storend probleem. LG heeft er toen niet voor gekozen de TV te repareren,maar kun semi-topmodel plasma 50PZ850 toe te sturen. Nu ben ik wel blij. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 20:48
Net de P50ST50 besteld en nieuwe leveringen hier vanaf 22 juni dus niet zo lang meer wachten \o/

Heeft er iemand de afmetingen van de doos? Ik vind ze nergens en zou willen weten of hij in mijn auto past, of dat ik ook een busje moet gaan lenen zoals Donstil :) Moet ie trouwens best recht worden vervoerd of mag ie ook plat in de kofferbak ?

Adlermann, raad jij mij - als leek (dit is mijn eerste plasma) - aan om al direct deze nieuwe tv in te spelen? Het is voor mij toch een hele investering en de bedoeling dat ie wel wat jaren meegaat natuurlijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zal vanavond even kijken of ik een meetlint kan vinden, heb de doos nog staan. In de passat van m'n pa paste de doos prima, wel plat, maar dat lijkt me geen probleem (en was het volgens de winkel ook niet) zo lang je niet met 80 over allerlei drempels heen stuitert ;)
Qua inspelen heb ik em alleen op true cinema gezet met contrast en scherpte redelijk laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Gisteren ben ik even tussendoor binnen gelopen bij de MM en BCC maar helaas hebben ze in Ede de pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST50 nog niet staan. Ik was even benieuwd hoe hij er in het echt uitziet qua model en beeld (uiteraard) maar ook of er iets van bescherming voor het beeld zit. Zit er een glasplaat oid voor het scherm of is het zo aan te raken?
Mijn kinderen denken dat alles tegenwoordig een touchscreen is en hebben nog wel eens de neiging om het scherm aan te raken. Papa heeft dat liever niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wolv schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:55:
Net de P50ST50 besteld en nieuwe leveringen hier vanaf 22 juni dus niet zo lang meer wachten \o/

Heeft er iemand de afmetingen van de doos? Ik vind ze nergens en zou willen weten of hij in mijn auto past, of dat ik ook een busje moet gaan lenen zoals Donstil :) Moet ie trouwens best recht worden vervoerd of mag ie ook plat in de kofferbak ?

Adlermann, raad jij mij - als leek (dit is mijn eerste plasma) - aan om al direct deze nieuwe tv in te spelen? Het is voor mij toch een hele investering en de bedoeling dat ie wel wat jaren meegaat natuurlijk…
Ik raad aan om de eerste 200 uur het contrast niet al te hoog te zetten en proberen om 40% van het materiaal beeldvullend te houden (dus echt 16:9 materiaal). Voor de rest, gewoon genieten van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:04
janvanduschoten schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:27:
Gisteren ben ik even tussendoor binnen gelopen bij de MM en BCC maar helaas hebben ze in Ede de pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST50 nog niet staan. Ik was even benieuwd hoe hij er in het echt uitziet qua model en beeld (uiteraard) maar ook of er iets van bescherming voor het beeld zit. Zit er een glasplaat oid voor het scherm of is het zo aan te raken?
Mijn kinderen denken dat alles tegenwoordig een touchscreen is en hebben nog wel eens de neiging om het scherm aan te raken. Papa heeft dat liever niet :)
Volgens de BCC site zouden ze in Ede er een in de showroom moeten hebben staan.
De MM in Ede claimde dat de ST50 pas eind van de maand zou binnenkomen...

Ik ben ook erg benieuwd naar of er bij de ST50 een glasplaat voor zit ivm de kids...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leader98 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:25:
[...]

Volgens de BCC site zouden ze in Ede er een in de showroom moeten hebben staan.
De MM in Ede claimde dat de ST50 pas eind van de maand zou binnenkomen...

Ik ben ook erg benieuwd naar of er bij de ST50 een glasplaat voor zit ivm de kids...
nee, zit geen glasplaat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Een plasma zonder glasplaat? :?

[ Voor 16% gewijzigd door Shiver23 op 13-06-2012 12:41 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

het is geen 'echt' glas, en hij loopt niet door in de randen zoals de VT serie.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Is zo'n scherm dan wel een beetje schoon te houden? Ik dacht gisteren dat plasma's altijd een glasplaat hadden maar bij de MM zag ik dat dat niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphsoons
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-08-2018
Afgelopen weekend een 42ST50 gekocht bij BCC, voor 729. Ik was in de winkel om te kijken of ze er eentje hadden uitgestald, maar dat was niet zo. Echter er was er wel 1 op voorraad. Aangezien de actie bij MM ook voor 729 was maar dan levertijd ergens in juli, hem toch maar snel meegenomen. Bij MM Maastricht staat er trouwens wel eentje uitgestald.

Afgelopen weekend Nederland-Denemarken, prima beeld. Echter ook een aantal wedstrijden gezien waarbij ik het idee had dat hij na een beweging van de camera iedere keer opnieuw moest focussen, heel irritant. Ik heb vanalles geprobeerd met instellingen maar ik kreeg het niet goed. Iemand nog tips waaraan dit kan liggen, of komt dit gewoon door een slecht signaal/slechte opname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
ralphsoons schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:58:
Afgelopen weekend een 42ST50 gekocht bij BCC, voor 729. Ik was in de winkel om te kijken of ze er eentje hadden uitgestald, maar dat was niet zo. Echter er was er wel 1 op voorraad. Aangezien de actie bij MM ook voor 729 was maar dan levertijd ergens in juli, hem toch maar snel meegenomen. Bij MM Maastricht staat er trouwens wel eentje uitgestald.

Afgelopen weekend Nederland-Denemarken, prima beeld. Echter ook een aantal wedstrijden gezien waarbij ik het idee had dat hij na een beweging van de camera iedere keer opnieuw moest focussen, heel irritant. Ik heb vanalles geprobeerd met instellingen maar ik kreeg het niet goed. Iemand nog tips waaraan dit kan liggen, of komt dit gewoon door een slecht signaal/slechte opname?
DAt laatste. Ook blijken er meer mensen te zijn die merken dat wedstrijden die in Oekraine worden gespeeld slechter van kwaliteit zijn dan de wedstrijden in Polen. Dus veel heeft effectief wel te maken met de opnamekwaliteit. Dit ziet men vooral als de bal snel wordt gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu voetbal te kijken en die bal flikkert/schokt weer tijdens hoge lange ballen. Is daar niks aan te doen? Heb de p50st50 prachtige tv maar dit is wel een groot nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:08:
Zit nu voetbal te kijken en die bal flikkert/schokt weer tijdens hoge lange ballen. Is daar niks aan te doen? Heb de p50st50 prachtige tv maar dit is wel een groot nadeel.
Na de update 1.801 naar 04 is dit probleem bij mij niet meer zichtbaar (vt30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 07:06
janvanduschoten schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:06:
Is zo'n scherm dan wel een beetje schoon te houden? Ik dacht gisteren dat plasma's altijd een glasplaat hadden maar bij de MM zag ik dat dat niet zo was.
alle panasonics hebben een glasplaat? is zgn tough panel dwz een plaat glas die bijzonder sterk is en een wii controller kan stoppen. Plasma is juist erg kindproof..
schoonmaken microvezel met water.

[ Voor 3% gewijzigd door Bever! op 13-06-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
[...]
Werken die brillen echt 1-op-1 out of the box?? Verkoper bij de BCC kon geen demonstratie geven van 3D bij een Panasonic omdat ze geen brillen meer van dat merk hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Had daar last van op een G30. Heb tijdens de wedstrijd vanavond een paar beeldverbeteraars uitgezet en 't probleem was direct verholpen! Ben even vergeten welke instelling precies (beeld > extra instellingen > bovenste 2), maar 1 (de bovenste) stond op maximum. Toen ik die uitzette was het al een wereld van verschil.

Heerlijk die software die goed beeld slecht maakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik ben al een tijdje op zoek naar een andere TV maar kom er bij de LED TV's niet uit welke het moet worden. Ik ben een uitstapje gaan maken bij de plasma's en dacht hem gevonden te hebben in de Panasonic TX-P42GT50. Nou ben ik iemand die het trillen van digitale achterlichten op auto's zie. Ik ben vandaag bij plasma's gaan kijken en inderdaad bij grote egale vlakken meende ik het al te zien. Ik denk dat dit dus een nogo gaat worden of zou er nog iets met instellingen te regelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:35
[...]

Verkoopt de mediamarkt deze ook? Anders haal ik morgen gelijk één.
Lijkt me ook nog redelijk te gebruiken icm een bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Nu sinds 5 dagen de bezitter van een 55" VT50, dit omdat mijn in november gekochte VT30 ingebrande logos had van SBS RTL en Ned. 2

Dit tot grote schrik en ook de reden was om geen plasma te kopen. Maar toch gezwicht voor het beeld en het fiasco met de LCD/LED LG 55LW980S. En de verkoper gaf aan dat inbranden geen issue meer was bij plasma's

E-care is langs geweest en was vrij resoluut, mag niet en u krijgt een ander. Aangezien de VT30 niet meer leverbaar was in maart het nieuwe model "gekregen".
Ik moet zeggen dat het een wereld qua verschil is qua beeld. Kleuren zijn levendiger en scherper. Het design is mooier. En eindelijk hebben ze meer moeite gestopt in de Viera mogelijkheden. Het swipen van foto's video's en bediening van de youtube app gaat erg goed/leuk met Android.

de 2 extra brillen waren niet meer bruikbaar op de VT50. Dus weer twee nieuwe (oplaadbare) gekocht (Panasonic) Weer een stuk lichter maar qua bouw mindere kwaliteit.
De Panasonic brillen zitten beter dan de Samsung brillen en je kijkt niet snel onder de bril door. De meerprijs tov Samsung IMO zeker waard.

Ik heb er nu 110 uur op zitten met de breakin DVD. Dit heb ik nu maar wel gedaan wat ik bij de VT30 heb nagelaten aangezien dit onzin zou zijn. Nu zoiets van "beter safe than sorry"

Kalibratieinstellingen van tweakers nu ff geprobeerd maar vind het beeld wel erg donker.

Mooiste instellingen zijn toch wel de THX standen. vooral bright is erg prettig overdag.
Maar waarom toch de pixel omloop uitgeschakeld!!!!!!

Pluspunten
- mooi scherp beeld met goede zwartwaarden
- design tv mooi
- viera met app

Minpunten
- goedkoop aandoende a.b.
- geen oplaadbare brillen en fragiel aanvoelend (ook de oplaadbare)
- pixelomloop niet beschikbaar in THX

Zijn er instellingen om de THX bright setting te evenaren?!?! in de Prof settings?? zodat pixelomloop tenminste wel aan kan?? Iemand ideeen??

[ Voor 3% gewijzigd door wackidth op 14-06-2012 08:23 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Freakster86 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:04:
[...]

Had daar last van op een G30. Heb tijdens de wedstrijd vanavond een paar beeldverbeteraars uitgezet en 't probleem was direct verholpen! Ben even vergeten welke instelling precies (beeld > extra instellingen > bovenste 2), maar 1 (de bovenste) stond op maximum. Toen ik die uitzette was het al een wereld van verschil.

Heerlijk die software die goed beeld slecht maakt 8)7
Kijk, dat zei ik al. ;)
wackidth schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 08:04:
Nu sinds 5 dagen de bezitter van een 55" VT50, dit omdat mijn in november gekochte VT30 ingebrande logos had van SBS RTL en Ned. 2

Dit tot grote schrik en ook de reden was om geen plasma te kopen. Maar toch gezwicht voor het beeld en het fiasco met de LCD/LED LG 55LW980S. En de verkoper gaf aan dat inbranden geen issue meer was bij plasma's

E-care is langs geweest en was vrij resoluut, mag niet en u krijgt een ander. Aangezien de VT30 niet meer leverbaar was in maart het nieuwe model "gekregen".
Ik moet zeggen dat het een wereld qua verschil is qua beeld. Kleuren zijn levendiger en scherper. Het design is mooier. En eindelijk hebben ze meer moeite gestopt in de Viera mogelijkheden. Het swipen van foto's video's en bediening van de youtube app gaat erg goed/leuk met Android.

de 2 extra brillen waren niet meer bruikbaar op de VT50. Dus weer twee nieuwe (oplaadbare) gekocht (Panasonic) Weer een stuk lichter maar qua bouw mindere kwaliteit.
De Panasonic brillen zitten beter dan de Samsung brillen en je kijkt niet snel onder de bril door. De meerprijs tov Samsung IMO zeker waard.

Ik heb er nu 110 uur op zitten met de breakin DVD. Dit heb ik nu maar wel gedaan wat ik bij de VT30 heb nagelaten aangezien dit onzin zou zijn. Nu zoiets van "beter safe than sorry"

Kalibratieinstellingen van tweakers nu ff geprobeerd maar vind het beeld wel erg donker.

Mooiste instellingen zijn toch wel de THX standen. vooral bright is erg prettig overdag.
Maar waarom toch de pixel omloop uitgeschakeld!!!!!!

Pluspunten
- mooi scherp beeld met goede zwartwaarden
- design tv mooi
- viera met app

Minpunten
- goedkoop aandoende a.b.
- geen oplaadbare brillen en fragiel aanvoelend (ook de oplaadbare)
- pixelomloop niet beschikbaar in THX

Zijn er instellingen om de THX bright setting te evenaren?!?! in de Prof settings?? zodat pixelomloop tenminste wel aan kan?? Iemand ideeen??
Zitten er bij de VT50 niet al twee brillen? Dan hoef je toch niet zelf te kopen?

[ Voor 66% gewijzigd door LuPo op 14-06-2012 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Zitten er bij de VT50 niet al twee brillen? Dan hoef je toch niet zelf te kopen?
Ik heb het ook over 2 extra brillen. Er zitten er idd twee bij met knoopcelbatterij. En heb gelezen dat die erg snel leeg gaan. Zelf nog niet ervaren

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
wackidth schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:07:
[...]

Ik heb het ook over 2 extra brillen. Er zitten er idd twee bij met knoopcelbatterij. En heb gelezen dat die erg snel leeg gaan. Zelf nog niet ervaren
Die twee oude brillen kun je op marktplaats nog wel voor een euro of 50-60 p/s verkopen. In het buitenland kun je de nieuwe brillen ook wel goedkoop vinden. In Nederland overal rond de 100 euro, in het buitenland ong. 50-60 euro nieuw(!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
Over welke brillen hebben jullie het? (type). Want ja, de ST50 komt niet met 3D brillen, dus die zou ik nog moeten kopen. En aangezien het occasioneel is dat we deze gaan gebruiken lijken die van Panasonic wel wat aan de dure kant (idd 110 euro hier). Die brillen werken toch via BlueTooth, niet? Kzoek er die toch niet snel leeg gaan.

LuPo, wat bedoel je met buitenland? Via ebay ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ik heb mijn brillen bij Redcoon gekocht. 67 euro per stuk.

Het typenummer TY ER3D4ME. Dit is de medium maat anders S of L ipv M

Is idd bluetooth. En werken op de 50 series. 30 series en daaronder ging op infrarood. Brillen met EW in het typenummer.

[ Voor 32% gewijzigd door wackidth op 14-06-2012 10:52 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wolv schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:17:
Over welke brillen hebben jullie het? (type). Want ja, de ST50 komt niet met 3D brillen, dus die zou ik nog moeten kopen. En aangezien het occasioneel is dat we deze gaan gebruiken lijken die van Panasonic wel wat aan de dure kant (idd 110 euro hier). Die brillen werken toch via BlueTooth, niet? Kzoek er die toch niet snel leeg gaan.

Je kan ook brillen van samsung gebruiken. 19,99 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Adlermann schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:55:
[...]

Je kan ook brillen van samsung gebruiken. 19,99 per stuk.
Ieder zijn ding.... Maar die van Panasonic zitten beter en je kijkt er minder naast.
Draag je van jezelf al een bril dan is Samsung wellicht een betere optie.

[ Voor 4% gewijzigd door wackidth op 14-06-2012 11:00 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:58:
[...]

Ieder zijn ding.... Maar die van Panasonic zitten beter en je kijkt er minder naast.
Klopt. Daarom heb ik die samsung brillen niet voor mezelf,m aar voor gasten :P De panasonic brillen zaten namelijk gerwoon bij mijn tv..

Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen dat extra geld niet waard vinden. Want qua 3d b eleving is het precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
+1

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolv
wackidth schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:58:
[...]
Goed om weten dat die van Panasonic niet over een gewone bril gaan, of gewoon minder goed dan die van Samsung? Mijn vrouwtje draagt een bril bij het TV kijken…

Die van Samsung van 20 euro, dat zijn die super modern looking zeker… wel niet echt ons ding (esthetisch gezien dan), maar die meerprijs van Panasonic brillen dan ook weer niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
wolv schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:17:

Het gaat om de Panasonic TY-ER3D4ME. Die is beter dan die Samsung SSG-4100GB blijkt uit deze reviews. Ik heb voor mezelf alvast een Panasonic gekocht (ST50 moet nog komen) en voor m'n vriendin/visite een Samsung. Vriendin zal haast niet meekijken met 3D want zij kan er niet tegen, vandaar geen dure Panasonic voor haar (stelde ze zelf voor hoor :P ).

Panasonic TY-ER3D4ME €67
Samsung SSG-4100GB €19

Met het buitenland bedoelde ik Amazon.co.uk, maar inmiddels is Redcoon dus ook erg scherp geprijsd.

Ook nog goed om te weten. De Samsungs werken op een knoopcelbatterij, de Panasonic niet want zijn oplaadbaar via USB-kabel.
Adlermann schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:02:
[...]

Klopt. Daarom heb ik die samsung brillen niet voor mezelf,m aar voor gasten :P De panasonic brillen zaten namelijk gerwoon bij mijn tv..

Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen dat extra geld niet waard vinden. Want qua 3d b eleving is het precies hetzelfde.
Krijg je bij die VT50 brilletjes van Panasonic die oplaadbaar zijn. Of hebben ze daarvoor speciale types die met knoopcelbatterij werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:24:
[...]

Het gaat om de Panasonic TY-ER3D4ME. Die is beter dan die Samsung SSG-4100GB blijkt uit deze reviews. Ik heb voor mezelf alvast een Panasonic gekocht (ST50 moet nog komen) en voor m'n vriendin/visite een Samsung. Vriendin zal haast niet meekijken met 3D want zij kan er niet tegen, vandaar geen dure Panasonic voor haar (stelde ze zelf voor hoor :P ).

Panasonic TY-ER3D4ME €67
Samsung SSG-4100GB €19

Met het buitenland bedoelde ik Amazon.co.uk, maar inmiddels is Redcoon dus ook erg scherp geprijsd.

Ook nog goed om te weten. De Samsungs werken op een knoopcelbatterij, de Panasonic niet want zijn oplaadbaar via USB-kabel.

[...]

Krijg je bij die VT50 brilletjes van Panasonic die oplaadbaar zijn. Of hebben ze daarvoor speciale types die met knoopcelbatterij werken?
Die bij de tv hebben een knoopcelbatterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Dus eigenlijk ben ik te goed voor mijn gasten :-).

Ik kan me ook voorstellen dat de brillen met knoopcel "leeglopen" en had ook gelezen ergens dat ze niet lang meegaan, of dat je net wanneer je een 3d film wilt kijken de batterijen op zijn onder het kijken. En natuurlijk net geen batterij in huis.

Iets anders....
Las op een Engels forum dat bij de 55" vt50 een lichte band aan de rechterzijde te zien is.
Iemand al opgemerkt? Ik niet gelukkig.

En dit is ook interessante leesvoer....

http://reviews.cnet.com/8...-accidental-burn-in-test/

[ Voor 33% gewijzigd door wackidth op 14-06-2012 13:43 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
Eerder heb ik hier over gezegd dat het door de bron kan komen, maar ik heb het bij mijn TV opgelost. Intelligent frame control op Minimum zetten of hooguit op medium.

Edit: Oeps, was al twee keer beantwoord |:(

[ Voor 5% gewijzigd door xV0rtexx op 14-06-2012 22:04 ]

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Zijn er hier mensen die de TXP50UT50E hebben? Ik zie 'm niet in de TS terug en kan amper reviews vinden. Ik heb 'm vandaag voor € 759,- besteld, aangezien ik op korte termijn een toestel van tenminste 50 inch wilde.

Nu zit het met Pana plasma's altijd wel snor, maar ben toch benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
bram1984 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:26:
Zijn er hier mensen die de TXP50UT50E hebben? Ik zie 'm niet in de TS terug en kan amper reviews vinden. Ik heb 'm vandaag voor € 759,- besteld, aangezien ik op korte termijn een toestel van tenminste 50 inch wilde.

Nu zit het met Pana plasma's altijd wel snor, maar ben toch benieuwd naar de ervaringen.
Heb je deze review al gelezen? Ik heb geen ervaring met die tv overigens, maar voor die prijs en die maat is het met recht de 'beste koop' van de consumentenbond (bij wijze van dan hè). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Thanks, is dat dezelfde als de TXP? Dat wist ik niet, vandaar dat ik niks kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
bram1984 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:48:
Thanks, is dat dezelfde als de TXP? Dat wist ik niet, vandaar dat ik niks kon vinden.
Ja, voor elk continent hebben ze net een ander lettertje. Maar dat is gewoon dezelfde plasma hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja nu vind ik er genoeg over. Het lijkt erop dat het geen miskoop is. Het grote verschil met de ST50 is dat de ST50 betere reflectie filters heeft en mooier zwart tijdens daglicht. Echter, op AVSForums gaan een aantal mensen zelfs zo ver door te zeggen dat het beeld van de UT50 beter is, mede door het ontbreken van de filters: http://www.avsforum.com/t...-series-discussion-thread

De 2 HDMI inputs boeien me ook niet echt, aangezien ik alles in mijn versterker heb zitten en maar 1 kabel naar de TV heb lopen.

Nu nog kijken hoe dat kalibreren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
bram1984 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:26:
Ja nu vind ik er genoeg over. Het lijkt erop dat het geen miskoop is. Het grote verschil met de ST50 is dat de ST50 betere reflectie filters heeft en mooier zwart tijdens daglicht. Echter, op AVSForums gaan een aantal mensen zelfs zo ver door te zeggen dat het beeld van de UT50 beter is, mede door het ontbreken van de filters: http://www.avsforum.com/t...-series-discussion-thread

De 2 HDMI inputs boeien me ook niet echt, aangezien ik alles in mijn versterker heb zitten en maar 1 kabel naar de TV heb lopen.

Nu nog kijken hoe dat kalibreren werkt.
Het is zeker geen miskoop. Als je ziet wat je voor die prijs krijgt qua beeldkwaliteit. En inderdaad, twee HDMI-inputs zou voor mij ook genoeg zijn. Ik laat ook alles via de receiver lopen, en dus 1 HDMI-kabel naar de TV.

Wat wel een minpunt is, is dat je een stuk minder kunt aanpassen aan het beeld. Er zijn veel minder opties beschikbaar. Ook vind ik (dat is dus persoonlijk) het filter een gemis. Er wordt hier regelmatig overdag tv gekeken. Ook game ik nog weleens overdag. Dan elke keer de boel verduisteren gaat mij te ver. Dan liever iets meer uitgeven voor een ST50. Maar dat is persoonlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
Ik heb de 50UT50 nu een maand in het bezit en dit zijn mijn positieve en negatieve punten:

Postief
- Zwart waarden zijn fantastisch in het donker.
- Motion is zeer goed/perfect.
- Contrast is erg goed, mede door het diepe zwart.
- TV ziet er fraai uit. Ik houd wel van dit design, heb ook een Illyama HDS 2407 -V (zelfde zilveren randje).
- Ongeevenaarde prijs/kwaliteit verhouding. Alleen zijn grote broer de ST50 komt in buurt.

Negatief
- Zwart waarden verbleken bij licht en dus wordt het contrast minder. Voor TV- kijken geen probleem, maar film liefhebbers die de hele dag films willen kijken zou ik één van de duurdere Pana 50's aanraden.
- Instelmogelijkheden zijn redelijk beperkt, maar voor de gemiddelde gebruiker meer dan voldoende.
- Het paneel sluit niet goed op de bezel. Ik weet niet of dit voor alle UT 50's geldt en hoe dat bij andere plasma's is.
- Hij bromt bij veel wit, maar veel minder dan een Samsung D550 die ik als enige reverentie heb. Bij geen achtergrond geluid kan ik het op 4 meter afstand wel horen.

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik mis daar nog een LCD die hetzelfd meemaakt : Die was ook ingebrand geweest namelijk !!

Het is wel sneller weer weg daarna, maar LCD kan ook inbranden : Ik heb het bij meerdere LCD monitoren gezien :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Hoe verhouden de UT50 > G30 < ST50 met elkaar?

Vooral m.b.t. reflecties. Doet de UT50 dan onder voor de G30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Freakster86 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:38:
Hoe verhouden de UT50 > G30 < ST50 met elkaar?

Vooral m.b.t. reflecties. Doet de UT50 dan onder voor de G30?
De UT50 heeft geen filter, de G30 heeft een high-contrast filter (infinite black). Mij viel dat filter echter enorm tegen. Het high contrast pro filter (infinite black pro) vond ik wel echt goed (o.a. GT30). Hier vond ik nog een beetje info over die twee filters.

Toch denk ik dat je qua helderheid overdag met een UT50 niet (veel) slechter zit dan met een G30. De nieuwe G15 plasma's kunnen namelijk veel meer helderheid opbrengen als de G14. Je hebt echter wel betere zwartwaardes, betere motion etc. Dus ik zou voor de UT50 gaan en niet voor de G30. :)

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 15-06-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
De G30 is al geen optie meer ;) Die fungeert meer als vergelijkingsmateriaal. Mijn ouders hebben die namelijk staan.

Zelf neig ik naar de ST50, maar ik zag toen ook de 42" UT50 staan bij bol.com. Het prijsverschil is nogal groot: 629,- en 849,-

Dat de ST50 beter is dan de G30 was me al wel duidelijk geworden door alle reviews. Enkel de UT50 is een beetje een vraagteken. Al helemaal als ik hem wil vergelijken met een G30. Maar ik schat zo in, na jouw verhaal, dat de UT50 (ondanks het ontbreken van een filter) hetzelfde of beter presteert als een G30. De ST50 is gewoon een klasse hoger? (ook qua aantal aansluitingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Freakster86 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:49:
De G30 is al geen optie meer ;) Die fungeert meer als vergelijkingsmateriaal. Mijn ouders hebben die namelijk staan.

Zelf neig ik naar de ST50, maar ik zag toen ook de 42" UT50 staan bij bol.com. Het prijsverschil is nogal groot: 629,- en 849,-

Dat de ST50 beter is dan de G30 was me al wel duidelijk geworden door alle reviews. Enkel de UT50 is een beetje een vraagteken. Al helemaal als ik hem wil vergelijken met een G30. Maar ik schat zo in, na jouw verhaal, dat de UT50 (ondanks het ontbreken van een filter) hetzelfde of beter presteert als een G30. De ST50 is gewoon een klasse hoger? (ook qua aantal aansluitingen)
Oke, bij daglicht situaties zal de UT50 hetzelfde presteren als de G30. xV0rtexx schreef al dat het contrast verbleekt bij daglicht. Dat is echter met de G30 ook. Aangezien het G15 panel veel meer lichtopbrengst heeft dan de G30 met filter kom je onder de streep gelijk uit.

De UT50 is geen vraagteken hoor. De UT50 is even goed als de ST50 als je ze vergelijkt in verduisterde kamers. Dat staat ook in deze review: http://reviews.cnet.com/f...4505-6482_7-35153392.html

De enige vraag die je dus voor jezelf moet beantwoorden: wil ik veel overdag kijken en heb ik daarvoor 220 euro over om een beter filter te hebben. Ik zou het denk ik gaan voor de UT50. Voor 629 echt een topper en zeker met bonnen van de LS actie. :D
Ik heb de ST50 gekocht omdat hij zo goedkoop was, anders had ik mijn GT30 gewoon gehouden want die was ook al verbluffend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Nu online

deepvreezo

Redacteur
LuPo schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:24:
[...]

Wat wel een minpunt is, is dat je een stuk minder kunt aanpassen aan het beeld. Er zijn veel minder opties beschikbaar.
In de review van AVForums stond: "The most exciting new items in the Advanced Settings, as far as we’re concerned, are the new calibration controls for the UT range. There is a two point White Balance control which allows you to calibrate the greyscale plus, if you use the True Cinema Viewing Mode, a 3-axis 3D Colour Management System (CMS)."

Het bovenstaande gelezen te hebben dacht ik juist dat de UT50 ongeveer dezelfde instelmogelijkheden had als de ST50. Het zou natuurlijk kunnen dat de Europese UT50 niet is uitgerust met dergelijke controls, aangezien AVForums UK-modellen test. Misschien weet iemand die de UT50 al heeft hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deepvreezo schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:26:
[...]

In de review van AVForums stond: "The most exciting new items in the Advanced Settings, as far as we’re concerned, are the new calibration controls for the UT range. There is a two point White Balance control which allows you to calibrate the greyscale plus, if you use the True Cinema Viewing Mode, a 3-axis 3D Colour Management System (CMS)."

Het bovenstaande gelezen te hebben dacht ik juist dat de UT50 ongeveer dezelfde instelmogelijkheden had als de ST50. Het zou natuurlijk kunnen dat de Europese UT50 niet is uitgerust met dergelijke controls, aangezien AVForums UK-modellen test. Misschien weet iemand die de UT50 al heeft hier meer van?
Volgens mij kan het wel. Bij de st50 moet je ook eerst bij instellingen, geavanceerd aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Heeft Panasonic echt zo een problemen met vraag en aanbod? Ik heb de mijne half mei besteld en mijn shop heeft niet eens een verwachte datum...Ik geloof dat de nieuwe reeksen sinds Maart op de markt zijn, dus ik kan me echt niet voorstellen dat bijna 4 maanden later er nog mensen zijn die 1 maand(of langer) op hun tv moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Acemath schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:21:
Heeft Panasonic echt zo een problemen met vraag en aanbod? Ik heb de mijne half mei besteld en mijn shop heeft niet eens een verwachte datum...Ik geloof dat de nieuwe reeksen sinds Maart op de markt zijn, dus ik kan me echt niet voorstellen dat bijna 4 maanden later er nog mensen zijn die 1 maand(of langer) op hun tv moeten wachten?
Landen als Duitsland gaan voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1234
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-07 19:42
De panasonic bril heeft een schakelaar voor 2d-3d omschakelen. Dan kan de een 3d kijken en de ander gewoon 2d. Kun je toch samen kijken.
LuPo schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:24:
[...]

Panasonic TY-ER3D4ME €67
Samsung SSG-4100GB €19

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
Acemath schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:21:
Ik snap er zelf ook niks van ik ben langs BCC gegaan en kom hem meteen meenemen. Dus het is echt net of je geluk moet hebben bij de toestellen.

Ik heb nog wel een vraag met betrekking tot Wi-Fi, bij mij vind hij de ene keer wel allerlei routers en de andere keer helemaal niets net als nu? Best apart, heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
deepvreezo schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:26:
[...]

De ST50 kan nog meer instellen:
The most interesting new feature in the Advanced Settings is the inclusion of some calibration controls. First there is a Gamma control which allows you to select an appropriate gamma for your viewing conditions. Then there is a two point White Balance control which allows you to calibrate the greyscale on the P50ST50B. This is a very useful addition because previously in the ST series, you had to enter the service menu in order to calibrate the greyscale.
g1234 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:55:
De panasonic bril heeft een schakelaar voor 2d-3d omschakelen. Dan kan de een 3d kijken en de ander gewoon 2d. Kun je toch samen kijken.

[...]
Dat is waar inderdaad. Maar ik vond 1 Panasonic wel duur genoeg. Weet namelijk niet of ik 3D vaak ga gebruiken. Anders koop ik nog even een Panasonic erbij als het erg leuk blijkt te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik heb sind,s gisteren op mijn vt55 het logo nos en 1 in de witte gebieden.
Je ziet ze niet overduidelijk,maar toch :(

ik heb hem toch ingespeelt, en elk uur een andere zender.
Voetbal veel geken via de belg, maar toch...............

Ik kijk nu al 24 uur naar andere zenders, maar ze ebben niet helemaal weg :(
Weet iemand een oplossing :X

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pvr schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:15:

Ja, dat heb ik ook hoor. Dat blijf je vaak houden met een plasma. Gewoon de witte schuifbalk een uurtje of twee per week draaien en dan is het echt tijdelijk. En hoe ouder het paneel des te minder het nodig is.

Bij mijn VT30 heb ik eens een week of 2 dagelijks ene uur of 4-8 de schuifbalk moeten draaien om het EL logo weg te halen :)

Maar het gaat weg!

[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 15-06-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Eigenlijk te gek voor woorden dat je de tv moet aanzetten. Meer uren dan een gemiddeld avondje tv kijken om m te repareren.

En dan nog niet gesproken over het energieverbruik 43 euro op jaarbasis om je tv IR vrij te houden.

Mijn Vt30 is voor dit probleem omgeruild als dit ook weer gebeurd bij de 50 dan stop ik met plasma en Panasonic. Hoe goed en mooi het beeld ook is. IR verpest dit totaal.

[ Voor 27% gewijzigd door wackidth op 15-06-2012 20:35 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
pvr schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:15:

Inspelen op welke manier, breakin dvd? En welke settings? Hoeveel uur staat er nu bij jouw op de teller?

Heb een naar voorgevoel nu ik dit lees.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Adlermann

Misschien een domme vraag van mij, maar over welke schuifbalk heb je het ;)

B.V.D.
Adlermann schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:19:
[...]

Ja, dat heb ik ook hoor. Dat blijf je vaak houden met een plasma. Gewoon de witte schuifbalk een uurtje of twee per week draaien en dan is het echt tijdelijk. En hoe ouder het paneel des te minder het nodig is.

Bij mijn VT30 heb ik eens een week of 2 dagelijks ene uur of 4-8 de schuifbalk moeten draaien om het EL logo weg te halen :)

Maar het gaat weg!

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Pagina: 1 ... 28 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

Hier vind je het service en hotelmenu, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

En hier kan je een break-in dvd downloaden, hiermee kan je je TV in laten inspelen.