Ik zou heel serieus naar de 17-55 kijken. Het is de scherpste korte zoom voor crop die je kan krijgen. Daar legt de 15-85 het echt tegen af.Scaptic schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:22:
[...]
Er staat bij mij eerst nog een groothoek in de planning, daarna gaat de 17-70 de deur uit. Ik weet alleen nog niet of het een 15-85 of een 17-55 f/2.8 gaat worden.
Tenzij je meer bereik wilt en/of minder geld te besteden hebt, dan legt de 17-55 het af 
Het zijn twee vrij verschillende lenzen, lekker appels met peren vergelijken
Lenzen zijn altijd vrij verschillend, anders zou het weinig uit maken wat je kiest niet? Ik geef aan dat als hij vergelijkt tussen de twee lenzen, dat de scherpte van de 17-55 stukken beter is dan de 15-85.sapphire schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:10:
Tenzij je meer bereik wilt en/of minder geld te besteden hebt, dan legt de 17-55 het af
Nergens wordt ook maar gepretendeerd dat het vergelijk allesomvattend zou zijn, of dat die scherpte op zou moeten wegen tegen het geld/bereik of wat dan ook. Weinig appels met peren vergelijken dus.
In de verschillende reviews die ik ken is de 15-85 net zo haarscherp als de 17-55. Dat is echt niet het punt waarop ze veel schelen.
Maar de 17-55 is constant f/2.8 en de ander 15-85 bijna constant f/5.6. Dat maakt nogal een stevig verschil.
Aan de andere kant is als walkaround lens het bereik van de 15-85 weer een stuk fijner.
Totaal verschillende lenzen, die je eigenlijk voor totaal verschillende doelen inzet.
Als geld geen rol speelt dan zou je ze allebei willen hebben. Maar ja, voor de meesten van ons speelt geld wel een rol...
De IS van de 15-85 doet 1 stop meer dan die van de 17-55. Voor vaste voorwerpen kan dat het gemis aan lichtsterkte in bepaalde situaties opheffen. (ik denk aan architectuur, musea etc)
Maar de 17-55 is constant f/2.8 en de ander 15-85 bijna constant f/5.6. Dat maakt nogal een stevig verschil.
Aan de andere kant is als walkaround lens het bereik van de 15-85 weer een stuk fijner.
Totaal verschillende lenzen, die je eigenlijk voor totaal verschillende doelen inzet.
Als geld geen rol speelt dan zou je ze allebei willen hebben. Maar ja, voor de meesten van ons speelt geld wel een rol...
De IS van de 15-85 doet 1 stop meer dan die van de 17-55. Voor vaste voorwerpen kan dat het gemis aan lichtsterkte in bepaalde situaties opheffen. (ik denk aan architectuur, musea etc)
Ik snap iets niet over de Canon EF (Full Frame toch?!?!) 17-40 f/4 L:
'Hou er wel rekening mee dat wanneer je het objectief fullframe wilt gaan gebruiken, je er een slimline filter op moet zetten'
Dit staat in de OP. Wat wordt ermee bedoeld? Hij kan toch gewoon op een full frame als de 5D Mark II?!
'Hou er wel rekening mee dat wanneer je het objectief fullframe wilt gaan gebruiken, je er een slimline filter op moet zetten'
Dit staat in de OP. Wat wordt ermee bedoeld? Hij kan toch gewoon op een full frame als de 5D Mark II?!
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Wat er bedoeld wordt is dat als je een filter op de lens zet en de lens op een fullframe camera gebruikt, je een extra dunne (slimline) filter moet gebruiken, omdat een dikkere filter voor extra vignettering zorgt.
Klopt, er word bedoeld dat als je hem op FF wilt gebruiken je vignetting kunt krijgen van filters.
Dat klopt overigens niet, gewone filters leveren niet meer vignetting op dan geen filter. Dus ik denk een foutje in de OP
Dat klopt overigens niet, gewone filters leveren niet meer vignetting op dan geen filter. Dus ik denk een foutje in de OP
Ooooooh! Haha ik dacht al
Aaand it's gonesapphire schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:27:
Klopt, er word bedoeld dat als je hem op FF wilt gebruiken je vignetting kunt krijgen van filters.
De keuze tussen deze twee ben ik zelf nog niet helemaal uit. De scherpte van de 17-55 is leuk, maar ik zou het berijk van 55 tot 70 mm niet willen missen (vanaf 70 heb ik de 70-200). Dit is van latere zorg; eerst naar een groothoek.tss68nl schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:16:
[...]
Lenzen zijn altijd vrij verschillend, anders zou het weinig uit maken wat je kiest niet? Ik geef aan dat als hij vergelijkt tussen de twee lenzen, dat de scherpte van de 17-55 stukken beter is dan de 15-85.
Nergens wordt ook maar gepretendeerd dat het vergelijk allesomvattend zou zijn, of dat die scherpte op zou moeten wegen tegen het geld/bereik of wat dan ook. Weinig appels met peren vergelijken dus.
Waar het mij vooral om ging: als iemand de keuze heeft tussen een Sigma 17-70 en een Canon 15-85 zou ik zeker voor de Canon gaan, tenzij de kosten een onoverkomelijk probleem zijn. Hoewel de 17-70 zeker geen onaardige lens is, heb ik er toch spijt van dat ik niet voor de Canon gegaan ben.
Canon EOS 80D | Sigma 10-20mm f/4-5.6 | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS | Canon EF 70-200mm f/4 L IS | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS
De combinatie van 17-55 en 70-200 is zeer populair en de meeste mensen missen dat bereik van 55 tot 70mm niet.Scaptic schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:32:
De keuze tussen deze twee ben ik zelf nog niet helemaal uit. De scherpte van de 17-55 is leuk, maar ik zou het berijk van 55 tot 70 mm niet willen missen (vanaf 70 heb ik de 70-200). Dit is van latere zorg; eerst naar een groothoek.
Als je het bereik compleet afdicht dan zul je wat minder vaak lenzen wisselen, maar i.h.a. weegt dat niet zodanig zwaar dat mensen dat bereik helemaal dichten.
Maar aangezien je aangeeft dat je daarnaast nog een supergroothoek lens wilt kopen, zijn er ook andere interessante combinaties mogelijk.
Als je bv een 10-22 overweegt, dan zou je een flinke overlap met de 17-55 hebben. Ipv die lens zou je dan bv een 24-70 kunnen overwegen. Dat sluit dan wel mooi aan bij de 70-200.
Deze combo op crop zorgt voor een "lenswisselpols" ...mjtdevries schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:49:
[...]
Als je bv een 10-22 overweegt, dan zou je een flinke overlap met de 17-55 hebben. Ipv die lens zou je dan bv een 24-70 kunnen overwegen. Dat sluit dan wel mooi aan bij de 70-200.
(koop dan een extra body voor de 24-70).
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ik ben het eens met wat je zegt over het 50~55 t/m 70mm gat mjtdevries. ervaring leert inderdaad dat er weinig mensen zijn die dat gat echt missen (over het algemeen dan).
Bij groothoek is vaak wel anders. 10-22 + bv een 24-70 word regelmatig van gezegd doordat je juist geen overlap hebt zoals met een 17-55 dat je daardoor vaker moet wisselen.
Maargoed kan natuurlijk voor ieder anders zijn, maar om het wiel niet opnieuw uit te vinden is het wel handig om daar goed naar te kijken of je iemand bent die meer 10-22+24-70 minded of 10-22+ 17-55 minded is

Ken Rockwel heeft ook maar 1 prime. Alleen de wereld past zich aan aan het perspectief wat hij wil want hij is de Chuck Norris van de fotografie
Wijze woorden, maar de discussie is verplaatst, dus is je reactie niet meer relevant
Bij groothoek is vaak wel anders. 10-22 + bv een 24-70 word regelmatig van gezegd doordat je juist geen overlap hebt zoals met een 17-55 dat je daardoor vaker moet wisselen.
Maargoed kan natuurlijk voor ieder anders zijn, maar om het wiel niet opnieuw uit te vinden is het wel handig om daar goed naar te kijken of je iemand bent die meer 10-22+24-70 minded of 10-22+ 17-55 minded is
Helemaal correct. Laten we met deze wijze woorden deze discussie afsluiten voor nu. Dan kunnen we weer gezellig vriendjes worden en samen slap ouweh**ren over objectievenmjtdevries schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:43:
Laten we ons allemaal goed realiseren dat mensen die met een enkele prime schieten superieur zijn aan ons, en dat we die moeten aanbidden!
Ken Rockwel heeft ook maar 1 prime. Alleen de wereld past zich aan aan het perspectief wat hij wil want hij is de Chuck Norris van de fotografie
Wijze woorden, maar de discussie is verplaatst, dus is je reactie niet meer relevant
[ Voor 10% gewijzigd door Universal Creations op 25-01-2012 13:32 ]
De prime vs. zoom (aka primes maken je creatiever) discussie is verplaatst naar een eigen topic: Prime vs Zoom
[ Voor 15% gewijzigd door Universal Creations op 25-01-2012 13:29 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Tip van de week: als je nog nieuwe objectieven wilt kopen dan is MM deze dagen een leuk adresje. Eigenlijk doen de objectieven niet mee omdat ze zouden vallen onder accessoires, maar er zijn meerdere vestigingen waar dat wel het geval is (MM Arena, Groningen). 
En heb je een body gekocht dan kun je ook nog eens gebruik maken van de Canon Cashback actie.
En heb je een body gekocht dan kun je ook nog eens gebruik maken van de Canon Cashback actie.
[ Voor 15% gewijzigd door LuPo op 25-01-2012 15:25 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Die 10-22 heeft de grootste kans. De 24-70 is een geweldige lens, maar een lens met IS past beter bij mijn stijl ( ik weet dat dat bij de 24-70 geen groot gemis is, maar ik voel me toch beter bij een lens met IS).mjtdevries schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:49:
[...]
De combinatie van 17-55 en 70-200 is zeer populair en de meeste mensen missen dat bereik van 55 tot 70mm niet.
Als je het bereik compleet afdicht dan zul je wat minder vaak lenzen wisselen, maar i.h.a. weegt dat niet zodanig zwaar dat mensen dat bereik helemaal dichten.
Maar aangezien je aangeeft dat je daarnaast nog een supergroothoek lens wilt kopen, zijn er ook andere interessante combinaties mogelijk.
Misschien dat de 24-105 dan ook nog een optie is. Maar lijstjes horen kleiner te worden, niet groter :-).
Canon EOS 80D | Sigma 10-20mm f/4-5.6 | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS | Canon EF 70-200mm f/4 L IS | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS
Ik heb net een 50mm 1.8 II op m'n 60D gezet. Resultaat ziet er mooi uit. Ik heb echter wel een vraag over het geluid van het ding. Ik weet dat ie luidruchtig is, maar is het normaal dat ie echt hard tikt als ie focust? Echt zo van kleng (heen) en kleng (en weer terug), als ik met de hand focus en ik draai snel hoor ik dat geluid niet eens.
Als hij aan het uiteinde van z'n focusbereik zit dan tikt ie wel flink ja..
De focus ring (of wil bijna zeggen gebrek daar aan) maakt het geluid ook niet, het licht aan de AF motor die er in zit. Die staat er om bekent dat hij nogal luidruchtig is, helaas bij video ook goed te horen maar er is helaas niks wat je er aan kan doen. Maar gelukkig hoor je op foto's geen geluid dus!Dancing_Animal schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:42:
Ik heb net een 50mm 1.8 II op m'n 60D gezet. Resultaat ziet er mooi uit. Ik heb echter wel een vraag over het geluid van het ding. Ik weet dat ie luidruchtig is, maar is het normaal dat ie echt hard tikt als ie focust? Echt zo van kleng (heen) en kleng (en weer terug), als ik met de hand focus en ik draai snel hoor ik dat geluid niet eens.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Krijg €40 Cashback op de 50mm f1.4 die ik ga bestellen. Door wat vouchers bij Bol.com koop ik hem daar voor €200 en krijg dan ook nog €40 terug
Ga hem morgen kopen, dat is op tijd toch? Registreren moet voor 29 feb dacht ik.
Iemand belang bij mijn Cashback-code voor meer dan de €40 die ik krijg?
Iemand belang bij mijn Cashback-code voor meer dan de €40 die ik krijg?
Ik krijg €15 cashback korting. Als iemand hier m'n code wil hoor ik het wel via DM.
Wat is het concept van die cahsback, hoe werkt zoiets?LuPo schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:06:
Ik krijg €15 cashback korting. Als iemand hier m'n code wil hoor ik het wel via DM.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Verwijderd
Ik kom ergens niet uit:
Deze lens: http://www.sigmaphoto.com/shop/10-20mm-f4-56-ex-dc-hsm-sigma
Sigma 10-20 EX DC HSM F4-5.6 (77mm filter maat).
Gaat deze nu wel/niet samen met een EOS 1D mk IV?
Fysiek past het wel, maar ik lees dan weer dat ie alleen voor APS-C sensors geschikt is (=EFS?).
Wil niet m'n nieuwe body slopen namelijk.
Koop liever een nieuwe wide angle dan een nieuwe body, is goedkoper.
Wie bied uitkomst?
Fysiek past het wel, maar ik lees dan weer dat ie alleen voor APS-C sensors geschikt is (=EFS?).
Wie bied uitkomst?
Hij zal wel passen als het een EF lens is (ik zie dat nergens staan eigenlijk) maar zou bij dit soort kregen eigenlijk verwachten dat de randen van je foto's niet scherp zijn. Volgens mij is het gewoon een marketing kreet om aan te geven dat alleen het midden van lens scherp is.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:03:
Ik kom ergens niet uit:
Wie bied uitkomst?
Zou gewoon moeten kunnen aangezien het een EF-s lens is en de 1D IV prima overweg kan met EF-s lenzen aangezien het een APS-H sensor (1.3x) heeft, waarom zouden ze anders een EF-s mount er op maken.
Ze moeten gewoon bepaalde standaarden aanhouden lijkt mij (bepaalde dimensies) dus het zou geen schade op mogen leveren
Ze moeten gewoon bepaalde standaarden aanhouden lijkt mij (bepaalde dimensies) dus het zou geen schade op mogen leveren
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Pas wel op, bij sommige UWA's steekt het achterste element zo ver de camera in dat het je spiegel kan raken buj het afdrukken..
En op een 1D kunnen toch helemaal geen EF-S lenzen..?
En op een 1D kunnen toch helemaal geen EF-S lenzen..?
Hier kun je er meer over lezen. Het komt erop neer dat je een code krijgt als je een nieuwe Canon body koopt en daarmee krijg je korting op allerlei objectieven en accessoires. Kwestie van aankoopbon + streepjescode opsturen naar een bepaald adres en dan wordt het geld teruggestort (+ de registratie met die code).Sandyman538 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:00:
[...]
Wat is het concept van die cahsback, hoe werkt zoiets?
[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 25-01-2012 23:14 ]
En dat kan dus met meerdere producten tegelijk mocht je dit willen begrijp ik.
Maargoed: ik koop alleen de 50mm f1.4. Lijkt me een mooi lensje
Daarna sparen voor de 17-40
Maargoed: ik koop alleen de 50mm f1.4. Lijkt me een mooi lensje
Je zit er nu volledig naast. De EF-S lenzen zijn alleen voor APS-C. Voor APS-H heb je dus EF nodig.Ventieldopje schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:10:
Zou gewoon moeten kunnen aangezien het een EF-s lens is en de 1D IV prima overweg kan met EF-s lenzen aangezien het een APS-H sensor (1.3x) heeft, waarom zouden ze anders een EF-s mount er op maken.
De Sigma DC lenzen zijn speciaal voor APS-C gemaakt, maar hebben niet zo'n rubberen ring als de Canon EF-S lenzen, waardoor ze fysiek prima passen. De beeldcirkel is alleen te klein om de sensor te vullen. Je krijgt dus hele heftige vignetting op bepaalde brandpunten. Er zijn geloof ik mensen die het uitgetest hebben (ook met de Canon 10-22 zonder ring) op welke brandpunten het nog goed te doen is.
Wil je uwa op je 1D, dan zijn er een paar opties: 14mm f/2.8 (de L, of de manueel focus Samyang), of de Sigma 12-24. Ben je tevreden met "20mm" (in FF-equivalent), dan is er nog de 16-35 f/2.8.
Hij is er in ieder geval niet voor bedoeld:
Je zou deze moeten hebben:
http://www.sigmaphoto.com/shop/12-24mm-f45-56-dg-hsm-ii1
http://www.sigmaphoto.com/shop/10-20mm-f4-56-ex-dc-hsm-sigmaA DC series lens designed exclusively for use with smaller chip APS-c or 4/3 cameras
Je zou deze moeten hebben:
http://www.sigmaphoto.com/shop/12-24mm-f45-56-dg-hsm-ii1
Designed for use with full frame digital cameras. May also be used with smaller APS-c size sensors with a corresponding effective increase in focal length to about 17-35mm with most cameras
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Klopt als een bus !Universal Creations schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:27:
[...]
Je zit er nu volledig naast. De EF-S lenzen zijn alleen voor APS-C. Voor APS-H heb je dus EF nodig.
De Sigma DC lenzen zijn speciaal voor APS-C gemaakt, maar hebben niet zo'n rubberen ring als de Canon EF-S lenzen, waardoor ze fysiek prima passen. De beeldcirkel is alleen te klein om de sensor te vullen. Je krijgt dus hele heftige vignetting op bepaalde brandpunten. Er zijn geloof ik mensen die het uitgetest hebben (ook met de Canon 10-22 zonder ring) op welke brandpunten het nog goed te doen is.
Wil je uwa op je 1D, dan zijn er een paar opties: 14mm f/2.8 (de L, of de manueel focus Samyang), of de Sigma 12-24. Ben je tevreden met "20mm" (in FF-equivalent), dan is er nog de 16-35 f/2.8.
De 10-22 kan als je het complete achterstuk eraf haalt op APS-H vanaf 12~13mm dacht ik. daaronder klapt de spiegel tegen het achterste element aan. Dus het zou kunnen maar of je er blij van word is en tweede (beeld iig wel maar het gedoe er om heen niet
Voor de cashback he. Moet ik dan eerst de lens kopen en daarna camera + code registreren, of kan ik ook de camera al registreren nu? Lens moet ik nog kopen namelijk, was beetje hoge prijs bij de MM...
Je moet het objectief al kopen want je moet de streepjescode insturen (en dus uitknippen van de verpakking van het objectief).Peter_Aragorn schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:50:
Voor de cashback he. Moet ik dan eerst de lens kopen en daarna camera + code registreren, of kan ik ook de camera al registreren nu? Lens moet ik nog kopen namelijk, was beetje hoge prijs bij de MM...
Ik heb hier nog twee ongebruikte codes voor de Canon Cashback actie. Misschien iemand interesse?
Ja ik heb ook twee codes gekregen. Eentje ga ik nog gebruiken want ik koop vandaag/morgen de lens.
Maar kan iemand anders ook een code van mij gebruiken dan? Dus zonder zijn nieuwe camera te moeten registreren, zoals ik wel moet doen dan...
Maar kan iemand anders ook een code van mij gebruiken dan? Dus zonder zijn nieuwe camera te moeten registreren, zoals ik wel moet doen dan...
My bad! Ik meende dat de 1D (APS-H) ook een EF-S mount had, wel grappig om te zien dat ze fysiek wel passen maar met zo'n body zou ik niet al te graag met dat soort dingen experimenteren om eerlijk te zijnUniversal Creations schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:27:
[...]
Je zit er nu volledig naast. De EF-S lenzen zijn alleen voor APS-C. Voor APS-H heb je dus EF nodig.
www.maartendeboer.net
Bij nader inzien denk ik inderdaad dat het niet werkt. Want je moet de aankoopdatum en aankoopbon meesturen van je camera. Al kan iemand natuurlijk even proberen of het werkt met z'n reeds gekochte camera.Peter_Aragorn schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:36:
Ja ik heb ook twee codes gekregen. Eentje ga ik nog gebruiken want ik koop vandaag/morgen de lens.
Verwijderd
Thanks.Universal Creations schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:27:
[...]
Dan gaat de 10-20 voorlopig nog maar even op de 350D. (Wereld van verschil I know).
En kan ik gaan sparen voor een nieuwe UWA of zoeken naar een mooie 2e hands.
Nja ik moet eerst mijn lens nog kopenLuPo schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:47:
[...]
Bij nader inzien denk ik inderdaad dat het niet werkt. Want je moet de aankoopdatum en aankoopbon meesturen van je camera. Al kan iemand natuurlijk even proberen of het werkt met z'n reeds gekochte camera.
De nieuwe Tokina 16-28 f/2.8 is ook nog een optie en lijkt best aardig te presteren.Universal Creations schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:27:
[...]
Ter vervanging van mijn kitlens bij de canon 550d wilde ik de Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD ASP IF aanschaffen. Ik las bij de OP dat de prijs/kwaliteit verhouding erg netjes is bij deze lens. Bij de pricewatch zag ik hem staan voor 299 euro, maar voor de zekerheid ging ik ook nog even kijken hoe duur die bij amazon.de werd aangeboden. Nu kwam ik deze lens tegen, maar vroeg me af of het wel dezelfde lens is. Weet iemand of er een verschil is en zo ja wat dit is?
Ja dat is dezelfde lens, hij staat zelfs in de Pricewatch, helemaal onderaan: pricewatch: Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD ASP IF (Canon)
offtopic:
Alleen zou ik persoonlijk niet voor 2 tientjes voordeel naar de Duitse Amazon gaan. Maar als je daar toch al vaste klant bent en er zijn geen hoge verzendkosten dan zie ik ook geen echt probleem. Hooguit dat de documentatie in het Duits is en garantie wat lastiger is.
Alleen zou ik persoonlijk niet voor 2 tientjes voordeel naar de Duitse Amazon gaan. Maar als je daar toch al vaste klant bent en er zijn geen hoge verzendkosten dan zie ik ook geen echt probleem. Hooguit dat de documentatie in het Duits is en garantie wat lastiger is.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zijn er nog personen die een objectief/lens of accessoire hebben gekocht, die op deze lijst (onder "EOS Accessoires overzicht") staat? En kun je zelf geen beroep doen op die cashback-actie? DM dan even, ik heb een leuk idee voor ons beiden. 
Alles is maar 1x te claimen. De 50mm F/1.8 II en 55-250mm IS II heb ik zelf al geclaimd. De rest staat nog open en valt dus wat over te regelen.
Alles is maar 1x te claimen. De 50mm F/1.8 II en 55-250mm IS II heb ik zelf al geclaimd. De rest staat nog open en valt dus wat over te regelen.
[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 26-01-2012 15:25 ]
Mijn 10-22 past toch echt niet op mijn 1DmkIII. Je kunt hem er enkel opschroeven na het verwijderen van de rubberen achterkant (zit er aardig vast op, ik heb wel eens gekeken of ik hem inderdaad op de 1D kon krijgen). Per ongeluk erop zetten kan dus niet.Ventieldopje schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:38:
[...]
My bad! Ik meende dat de 1D (APS-H) ook een EF-S mount had, wel grappig om te zien dat ze fysiek wel passen maar met zo'n body zou ik niet al te graag met dat soort dingen experimenteren om eerlijk te zijn
De 1D mist ook het witte (EF-S) vierkantje op de lensmount. Hij heeft alleen de rode EF stip.
This footer is intentionally left blank
Trousers, nu we het over die cashback actie hebben: wat een waardeloze actie, koop je voor 6000 euro aan camera's in lenzen, zit er geen enkele lens bij die in die cashback staat. Pffff.
Same here...70-200II zit er helaas niet tussen.
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
vraagje, zie op MP een paar toffe oude lensjes staan voor heel zachte prijzen, nu hebben ze een FD mount. Heeft iemand ervaring met oude primes op een nieuwe spiegelreflex dmv een adapter?
Ik kan mijn eigen cashback voucher niet meer vinden, maar een vriend heeft er nog een nodig. Heeft iemand er nog eentje over?
Trouwens, iemand een idee wanneer die 200-400 uit gaat komen? Ik ben daar best benieuwd naar, al zal de prijs wel dermate hoog liggen dat hij onbereikbaar blijft in mijn hele leven ^^
Trouwens, iemand een idee wanneer die 200-400 uit gaat komen? Ik ben daar best benieuwd naar, al zal de prijs wel dermate hoog liggen dat hij onbereikbaar blijft in mijn hele leven ^^
De prijs is nog niks over bekend meen ik, zou rekening houden met zo'n 1600 euro ofzo, de 100-400 is ~1200 in de pricewatch en aangezien de 200-400 nieuwer is zal hij daarom eerst duurder zijnTranceSetter schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:22:
Ik kan mijn eigen cashback voucher niet meer vinden, maar een vriend heeft er nog een nodig. Heeft iemand er nog eentje over?
www.maartendeboer.net
Haha, grapje zeker. De 200-400 is f/4 over het hele bereik en heeft ook nog een ingebouwde 1.4x teleconverter. Ik gok dat je op 4000-5000 kunt gaan rekenen (als het niet meer is).Ventieldopje schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:50:
[...]
De prijs is nog niks over bekend meen ik, zou rekening houden met zo'n 1600 euro ofzo, de 100-400 is ~1200 in de pricewatch en aangezien de 200-400 nieuwer is zal hij daarom eerst duurder zijn
De Nikon 200-400 f/4 is ook dik boven de €5000, dus dat zou niet zo gek zijn nee. €1600 is wel heeeeel positief gedacht.
The devil is in the details.
Hij had het over de prijs van de statiefgondel hoor
Als ik een gokje mag doen op basis van de prijzen van de huidige II-versies van de Canon superteles: 8k..Universal Creations schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:54:
Haha, grapje zeker. De 200-400 is f/4 over het hele bereik en heeft ook nog een ingebouwde 1.4x teleconverter. Ik gok dat je op 4000-5000 kunt gaan rekenen (als het niet meer is).

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Zoals hierboven gezegd, als de Nikon 200-400 iets is om op af te gaan, moet je toch wel minimaal 4000-5000 gaan denken. Zou natuurlijk ook leuk zijn als ze iets zouden updaten dat wat meer betaalbaar was, zoals inderdaad de 100-400, of als ze met iets nieuws komen als een 200-500 maar dan in een 1500-2000 prijsrange. Die zou ik zeker kopen.
Ik heb vandaag mijn objectievencollectie uitgebreid. MediaMarkt was wel lief.
Body: Canon 1100D
Voor:
- Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 DC III
Na:
- Canon EF 50mm f/1.8 II
- Canon EF-S 55-250mm f/4.0-5.6 IS II
Body: Canon 1100D
Voor:
Na:
- Canon EF 50mm f/1.8 II
- Canon EF-S 55-250mm f/4.0-5.6 IS II
Verwijderd
off topic: De mediamarkt Groningen is zelf heel lief. Bijvoorbeeld de 70-200 2.8 IS USM II kost ''maar'' 1660,- en de 5D mark II kost rond de 1550,-. Zelf ook maar even langs gegaan.
Ik heb de 5D Mark II voor €1470 gehaald bij de MM in Hengelo
Nog mooiere prijs dus
Maar jouwe is ook prima!
17-40 L USM trouwens voor €570 besteld ook. Na €100 cashback heb ik hem dus voor €470, wat ik een erg mooie prijs vind
17-40 L USM trouwens voor €570 besteld ook. Na €100 cashback heb ik hem dus voor €470, wat ik een erg mooie prijs vind
[ Voor 35% gewijzigd door Peter_Aragorn op 27-01-2012 00:27 ]
Ik bedoelde het zakje/tasje waar je hem in kan bewarenUniversal Creations schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:54:
[...]
Haha, grapje zeker. De 200-400 is f/4 over het hele bereik en heeft ook nog een ingebouwde 1.4x teleconverter. Ik gok dat je op 4000-5000 kunt gaan rekenen (als het niet meer is).

www.maartendeboer.net
Het zit hem in de relatief lichtsterke f/4. (En in de wet van de afnemende meeropbrengsten.) Bij dit bereik, ongeveer, kost f/5-6.3 tegen de 1000 Euro, f/4 kost ruim 5000 Euro en f/2.8 ruim 15.000 Euro. Optisch is hij vast erg goed, maar vijf keer zo goed kun je vergeten.Ventieldopje schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 00:42:
[...]
Maar is het die 1.4x teleconverter die de prijs zo op drijft of dat hij f/4 over het hele bereik is? Ik mag toch aannemen voor die prijs dat dat ding optisch 5x zo goed is als de 100-400?

http://tweakers.net/price...UDIXWkhYlTv1zynWbHbM5y_IG
Gister bij MM actie een 5D erbij gekocht voor naast de 7D.
De 10-22 en 17-55 gaan de deur uit.
Nu aan het oriënteren voor leuke groothoek. Gelukkig geen haast. Op dit moment na de reviews van de 17-40 (was geen topper op crop, maar wellicht wel op FF) en de 16-35II.
Nu aan het oriënteren voor leuke groothoek. Gelukkig geen haast. Op dit moment na de reviews van de 17-40 (was geen topper op crop, maar wellicht wel op FF) en de 16-35II.
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Waarom die lenzen weg doen als je de 7D er bij wilt houden? Tenzij je de 7D alleen maar voor tele wilt gaan gebruiken, ga je zo voor deze camera een zeer nuttig bereik verliezen, waar je in de toekomst dan alleen nog maar de 5D voor kunt gebruiken. En dan ga je uiteraard de 5D steeds meer gebruiken en zal de 7D op een gegeven moment toch overbodig gaan lijken, vermoed ik zo.
Zeker de 10-22 is niet zomaar te vervangen op de 7D en de verhalen zijn over het algemeen dat mensen de 17-40 (op FF) minder vinden dan de 10-22.
Zeker de 10-22 is niet zomaar te vervangen op de 7D en de verhalen zijn over het algemeen dat mensen de 17-40 (op FF) minder vinden dan de 10-22.
Groothoek op FF zo goed krijgen als op crop is eigenlijk alleen te doen met primes. En dan kom je snel uit bij de Canon 14L en de Samyang 14/2.8. De 16-35L is een goede lens, maar randscherpte op FF is een hele zware taak, pas bij afstoppen wordt ie beter dan de 10-22 op aps-c. Je kunt ook gaan voor de Nikon 14-24 f/2.8 met een Nikon-G adapter...
Ouch, daar heb ik een maand geleden nog 620 euro voor betaald voor de 17-40Peter_Aragorn schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 00:20:
Ik heb de 5D Mark II voor €1470 gehaald bij de MM in HengeloNog mooiere prijs dus
Maar jouwe is ook prima!

Ach niet meer aan denken en plezier mee hebben 
Trouwens: is die plastic fantastic 50mm f1.8 op een 5D Mark II ook het aanschaffen waard? Of zeggen jullie van:' laat die aub liggen en spaar voor de f1.4-versie.'?
Trouwens: is die plastic fantastic 50mm f1.8 op een 5D Mark II ook het aanschaffen waard? Of zeggen jullie van:' laat die aub liggen en spaar voor de f1.4-versie.'?
De Canon 20mm/2.8 is misschien wel een erg onderschatte lens. Als je een goede versie te pakken hebt is dat een uitstekende lens, kijkend naar portfolio's van fotografen die deze lens gebruiken. Hij levert erg goede kleuren en contrast en is snel in focussen. Scherpte is ook dik in orde als ik de foto's bekijk.
@Peter: ik zou voor de 1.4 doorsparen of voor de Sigma gaan.
@Peter: ik zou voor de 1.4 doorsparen of voor de Sigma gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Nordlys op 27-01-2012 10:16 ]
Daar komt ventieldopje weerPeter_Aragorn schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:09:
...
Als ik de review van lenstip bekijk, kun je beter een 17-50/17-55 f2.8 kopen, aangezien deze nauwelijks slechter presteren in veel gevallen en is sommige gevallen zelfs beter.JvdGeest schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:16:
De Canon 20mm/2.8 is misschien wel een erg onderschatte lens. Als je een goede versie te pakken hebt is dat een uitstekende lens, kijkend naar portfolio's van fotografen die deze lens gebruiken. Hij levert erg goede kleuren en contrast en is snel in focussen. Scherpte is ook dik in orde als ik de foto's bekijk.
Ga ik doorsparen
Klopt, maar dat maakt de Canon 20 niet meteen een betere lens. Of in ieder geval niet zozeer dat het meteen een erg onderschatte lens is. Naar mijn mening.
@Superdaantje: Ga je nou de 17-55 verkopen en dan de 24-105 houden als ik dat zo goed zie op je blog? Want dan ga je er wel een stop lichtsterkte op achteruit en kwa optische eigenschappen is dat ook niet echt een verbetering (in ieder geval op de 7D).
Mwa, ik zou écht ten alle tijden de 24-105 verkiezen boven de 17-55. Wat optische kwaliteit betreft heb je niet heel veel te klagen bij de 24-105, en hij voelt echt 10x beter dan de 17-55. Dus als hij die keuze zo maakt, dan kan ik dat wel begrijpen.
Ik had het specifiek over een ultra-wide lens op FF (reagerend op de discussie over de 17-40 / 14L / Samyang 14mm). Was misschien niet helemaal duidelijkhenkie196 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:00:
[...]
Klopt, maar dat maakt de Canon 20 niet meteen een betere lens. Of in ieder geval niet zozeer dat het meteen een erg onderschatte lens is. Naar mijn mening.
Ja, is echt een prima lensje op FF, 50mm is wat veelzijdiger op full frame dan op crop en de beeldkwaliteit is gewoon erg goed.Peter_Aragorn schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:09:
Ik heb 'm jaren op de 5d mk1 gebruikt, op een gegeven moment de 50/1.4 gekocht voor de USM (en omdat ik een mooie deal had) maar eerlijkgezegd merk ik amper verschil in de optische kwaliteiten.
Tuurlijk voelt de 1.4 iets steviger en focust wat stiller, iets andere bokeh (maar beter? mwah), maar de 50/1.8 doet 't echt heel goed op full frame. Ik gebruikte 'm op m'n 5d vele malen vaker dan daarvoor op m'n 20d.
Als je geen andere primes op FF hebt, dan is die 95,- echt geen verspild geld.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Grappig, ik heb deze keuze dus ook (wel) gemaakt. Heb mijn 17-55 verkocht en de 24-105 op mijn 5DII nu. Ondanks dat je in stops achteruit gaat, ga ik die niet missen ivm lichtsterkte van deze camera. Ook het grotere bereik vind ik wel prettig, hij voelt nu vergelijkbaar met de 15-85 qua range.TranceSetter schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:02:
Mwa, ik zou écht ten alle tijden de 24-105 verkiezen boven de 17-55. Wat optische kwaliteit betreft heb je niet heel veel te klagen bij de 24-105, en hij voelt echt 10x beter dan de 17-55. Dus als hij die keuze zo maakt, dan kan ik dat wel begrijpen.
Wat ik wel aanraad is om naast de 24-105 wel een prime te kopen voor de momenten dat je de lichtsterkte wel nodig hebt. In mijn geval had ik alleen nog geld over voor de 50mm 1.8 (95-19% - cashback) tsja
[ Voor 5% gewijzigd door Royz op 27-01-2012 13:48 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Heb ik ook over nagedacht, maar ja er zit toch een prijsverschil tussen en dan vind ik zelf de combinatie 24-105 IS en prime fijner dan 24-70 2.8.ALF schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:48:
Waarom dan niet de 24-70 2.8 i.p.v. de 24-105? Deze heeft alleen weer geen IS.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
En is een stuk zwaarder en heeft een stuk minder bereik...ALF schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:48:
Waarom dan niet de 24-70 2.8 i.p.v. de 24-105? Deze heeft alleen weer geen IS.
En die f/2.8 is maar één stop beter dan f/4, terwijl de IS, wat zal het zijn, 3 stops is? (En 24-105 is ook nog eens ruim €200 goedkoper
)
[ Voor 22% gewijzigd door Hahn op 27-01-2012 13:54 ]
The devil is in the details.
Wel grappig.. Jullie versterken mijn twijfel om hem in te ruilen voor de 24-105 alleen maar. Zat er namelijk wel aan te denken, net dat extra bereik en IS. is wel lekker. Wel vind ik de scherpte van de 24-70 erg lekker. Ik weet niet hoe het gesteld is bij de 24-105?
[ Voor 22% gewijzigd door ALF op 27-01-2012 14:00 ]
Ik weet niet hoe serieus jullie DigitalRev nemen, maar ik vind ze altijd wel leuk en volgens hun is de 24-105 net iets scherper volgens mij (wordt ook behandeld in deze video volgens mij).
Geweldige filmpjes hebben zei inderdaad 
Hmm twijfel toch om de 50mm f1.8 nog ff op te halen bij de MM. Kost €99, dus na korting die er nu is maar €83. Dan krijg je ook nog €15 cashback dus maar €68...
Kan je voor twee dingen cashback krijgen trouwens? Wil het bij mijn 17-40 ook natuurlijk...
Hmm twijfel toch om de 50mm f1.8 nog ff op te halen bij de MM. Kost €99, dus na korting die er nu is maar €83. Dan krijg je ook nog €15 cashback dus maar €68...
Kan je voor twee dingen cashback krijgen trouwens? Wil het bij mijn 17-40 ook natuurlijk...
[ Voor 75% gewijzigd door Peter_Aragorn op 27-01-2012 14:14 ]
Scherper?! Wat is de meerwaarde van de 24-70 dan nog? Ik vind het trouwens zelf een super fijn objectief.. Maar gewicht is behoorlijk en extra mm is ook fijn.
Ik heb eerst de 24-105 gehad en paar weken later de 24-70 gekocht. Na een week heb ik besloten om de 24-105 weg te doen. Vond hem te soft na 70mm, Zoals je zelf aangeeft is de 24-70 gewoon scherper. Ik vind het juist leuk dat hij zwaar is, dan weet je ook dat je iets vast hebt. Het is gewoon even wennen.
http://www.the-digital-pi...omp=0&FLIComp=0&APIComp=0
http://www.the-digital-pi...omp=0&FLIComp=0&APIComp=0
[ Voor 13% gewijzigd door Hamed op 27-01-2012 14:16 ]
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Ik heb interesse, stuur me een e-mail!Superdaantje schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 08:34:
Gister bij MM actie een 5D erbij gekocht voor naast de 7D.
knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!
Kortere DoF en IS bevriest nog geen bewegingALF schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:15:
Scherper?! Wat is de meerwaarde van de 24-70 dan nog? Ik vind het trouwens zelf een super fijn objectief.. Maar gewicht is behoorlijk en extra mm is ook fijn.
De 24-70 is op 70mm minder scherp dan de 24-105 op 70mm. Op 24mm is de 24-70 beter. IS of niet, f/2.8 kun je niet benaderen met een f/4 lens. Wat je ook doet. Dus als je kleinere DoF nodig hebt of je hebt bewegende objecten, dan kun je niet om de f/2.8 heen.
Volgens The digital picture niet en ik heb ze ook niet zo ervaren.Universal Creations schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:02:
De 24-70 is op 70mm minder scherp dan de 24-105 op 70mm. Op 24mm is de 24-70 beter.
70mm F4
24mm F4
[ Voor 41% gewijzigd door Hamed op 27-01-2012 16:22 ]
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Ik heb volgens mij net scheel gekeken...
Als ik naar die plaatjes op the digital picture kijk, lijkt mij dat de 24-105 op 24 en 35mm f4 betere centrumscherpte heeft, terwijl de 24-70 aan de randen scherper lijkt. Op 70 mm lijkt de 24-70 over het algemeen wat beter, maar de verschillen zijn een stuk kleiner dan aan het wijde eind.
Heb ik ook gedaan, die 1.8 erbij genomen... en ja je kan voor meerdere dingen CB krijgen. Vandaar ook die tot 1200euro aan CBPeter_Aragorn schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:10:
Ja ik moet ff wachten tot die andere lens binnen is, dan kan ik cashback aanvragen
In mijn 5DII doos zat geen CB voucher pfff. Heb contact gehad moet terug om hem op te halen
Heb de 50mm f1.8 er trouwens nog wel even bijgehaald vanmiddag. Helaas was ik vanmorgen net even boodschappen doen, toen de postbode met mijn CF kaartje kwam. Blijkbaar kon hij die niet gewoon in de brievenbus gooien en komt hij morgen tussen 10 en kwart voor 1 weer. Moet om half 1 werken, dus hoop echt dat hij vroeg komt anders moet ik nog een dag extra wachten voor ik kan schieten 
En dan wachten op de 17-40 en cashback in een keer terugvragen. Is toch €115
En dan wachten op de 17-40 en cashback in een keer terugvragen. Is toch €115
Ik heb wel een voucher voor je! Kan er toch niets mee (dacht eerst dat ze wel wat waard waren), scheelt je weer een ritje..Royz schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:16:
In mijn 5DII doos zat geen CB voucher pfff. Heb contact gehad moet terug om hem op te halen
Heb inmiddels 2 personen gevonden die graag met de cashback van mij mee willen doen (320EX & 430EX II flitser). Nog mensen die cashback willen, maar er zelf geen aanspraak op kunnen doen omdat ze geen body gekocht hebben?LuPo schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:25:
Zijn er nog personen die een objectief/lens of accessoire hebben gekocht, die op deze lijst (onder "EOS Accessoires overzicht") staat? En kun je zelf geen beroep doen op die cashback-actie? DM dan even, ik heb een leuk idee voor ons beiden.
Hallo,
Ik sta op het punt om een Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD te kopen maar nu begin ik toch wat te twijfelen.
Alle reviews waren zeer lovend over dit type lens en ik was redelijk zeker dat het deze ook ging worden.
Echter nu kom ik wat meningen tegen van gebruikers en die beweren dat de non-pzd (dus de oude) scherper en algeheel mooier beeld gaf.
En dit staat eigenlijk haaks op wat ik lees uit de reviews.
De oude is wat zwaarder,groter en maakt meer geluid met de AF..maar als zijn beeldkwaliteit toch echt beter is ga ik eerder voor de oude versie.
Heeft iemand persoonlijke ervaring met deze lenzen?
edit:hier bv een zeer positieve review http://www.tamronlensreview.com/tamron18270pzdvcreview
Zijn conclussie is dat de PZD versie op alle vlakken beter is
En hier een youtube filmpje YouTube: Tamron 18-270mm PZD (not so boring) Review
Hier vinden ze de oude tamron weer scherper dan de nieuwe
Ik weet even niet zo goed welke info nu de juiste is.
Over het algemeen is het positief wat ik lees betreffende de PZD versie.
Maar hier en daar lees ik berichten van users die het tegen over gestelde beweren.
Ik sta op het punt om een Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD te kopen maar nu begin ik toch wat te twijfelen.
Alle reviews waren zeer lovend over dit type lens en ik was redelijk zeker dat het deze ook ging worden.
Echter nu kom ik wat meningen tegen van gebruikers en die beweren dat de non-pzd (dus de oude) scherper en algeheel mooier beeld gaf.
En dit staat eigenlijk haaks op wat ik lees uit de reviews.
De oude is wat zwaarder,groter en maakt meer geluid met de AF..maar als zijn beeldkwaliteit toch echt beter is ga ik eerder voor de oude versie.
Heeft iemand persoonlijke ervaring met deze lenzen?
edit:hier bv een zeer positieve review http://www.tamronlensreview.com/tamron18270pzdvcreview
Zijn conclussie is dat de PZD versie op alle vlakken beter is
En hier een youtube filmpje YouTube: Tamron 18-270mm PZD (not so boring) Review
Hier vinden ze de oude tamron weer scherper dan de nieuwe
Ik weet even niet zo goed welke info nu de juiste is.
Over het algemeen is het positief wat ik lees betreffende de PZD versie.
Maar hier en daar lees ik berichten van users die het tegen over gestelde beweren.
[ Voor 32% gewijzigd door melly op 29-01-2012 10:33 ]
Sinds ik terug ben uit NYC heeft mijn Tokina 12-24 het "begeven". Afstoppen lukt niet meer, als ik hem ook maar ietsafstop krijg ik de error 01 melding dat de communicatie tussen lens en camera niet ok is. "Please clean the lens Contacts".... Ben even naar B&H Photo-video gegaan, en die gast omschreef de lens contactpunten als brand-new.....
Het probleem is dat ik hem 2e hands heb gekocht en dus naar garantie kan fluiten. Heb gezien dat het een bekend probleem is, zijn er mensen die er ervaring mee hebben?
Met welk bedrag moet ik rekenen? Ik heb er €290 voor betaald, en ik zie het niet echt zitten om er nog eens €200 in te pompen....
Het probleem is dat ik hem 2e hands heb gekocht en dus naar garantie kan fluiten. Heb gezien dat het een bekend probleem is, zijn er mensen die er ervaring mee hebben?
Met welk bedrag moet ik rekenen? Ik heb er €290 voor betaald, en ik zie het niet echt zitten om er nog eens €200 in te pompen....
5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP
Neem eens contact op met Rofarepair.
Ze hebben mijn Canon 100-400 ook net weer gefixed (zoom vergrendeling was defect).
Ze hebben mijn Canon 100-400 ook net weer gefixed (zoom vergrendeling was defect).
This footer is intentionally left blank
Dit topic is gesloten.