Toon posts:

Het grote Canonmount-objectieven-topic v2012 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste
Acties:
  • 263.314 views

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 17:06

qless

...vraag maar...

Universal Creations schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:04:
[...]

En 5x zo duur en heeft andere problemen. Bekijk deze reviews anders maar even:
Samyang: http://www.lenstip.com/in...est=obiektywu&test_ob=239
Canon: http://www.lenstip.com/in...est=obiektywu&test_ob=324

De scherpte van de Samyang is toch beter op grote diafragma's. CA is een stuk minder. Astigmatisme is veel minder (1% vs. 17%).
CA is in Lr beter weg te werken dan de snor vertekening van samyang, maar idd die prijs is nogal hoog, maar dat heb ik er ook niet voor betaald :)

Website|Mini 3 Pro|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

CA wordt doorgaans mooie grijze randjes in LR. Voor de vervorming is ptlens beter dan LR.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:09

sapphire

Die-hard pruts0r

Er zwerft ergens op internet toch ook een goed correctie profiel voor PS voor de 14mm Samyang rond. ?

Gabriël ITX

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:14
sapphire schreef op maandag 31 december 2012 @ 14:28:
Er zwerft ergens op internet toch ook een goed correctie profiel voor PS voor de 14mm Samyang rond. ?
Jep, kun je gewoon downloaden via hun profile downloader ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hebben jullie enig idee wat je voor een Canon EF 35-105mm f/3.5-5.6 Ultrasonic USM kunt vragen? Op Marktplaats zijn de prijzen zo-zo, op Ebay zie ik MEGA-bedragen langskomen (die geloof ik wel héél erg optimistisch zijn). Dus ik heb eigenlijk niet echt een goed referentiekader hier voor. Heeft iemand een idee?

Deze dus: http://www.mir.com.my/rb/...EF35105mmf3556USMSide.jpg

(Ben oude camera & lenzen aan het verkopen; nieuwe body gekocht en hopelijk over niet al te lange tijd de 18-55mm kitlens vervangen door Tamron 17-50). Bedacht me pas ook dat (oude) Nikon objectieven ook d.m.v. adapter erop passen; 'ns kijken of dat wat leuks (lees: goedkoop + leuk) oplevert.

[Voor 22% gewijzigd door Piet91 op 01-01-2013 19:15]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:01

Fiber

Beaches are for storming.

Ik denk dat die Marktplaats prijzen gewoon realistisch zijn. Leuk voor een paar tientjes inclusief een analoge body. Er is op zich niks mis mee, maar ook niets speciaals aan. De zoom range is niet handig voor crop camera's en als je full fame kan betalen dan wil je meestal ook betere lenzen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08-2022

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

Reeds maak ik al een tijdje gebruik van de Canon 70-200 L F4.0 & Canon 300 L 4.0 IS. Echter zit ik te dubben of ik deze twee zal inruilen voor een Sigma 120-300 2.8 OS. Is dit überhaupt de overstap waard of? Vind het een grote plus dat ik alle mm-ers in 1 lens heb, licht sterkte win en OS over het gehele bereik. Echter blijf ik twijfelen over Sigma?

Graag uw mening! Alvast bedankt d:)b

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

De Sigma is naar de hoeken toe op 300mm f/4 minder scherp dan 300L, maar de centrumscherpte is gelijk. Als je dit niet zo'n probleem vindt en je het stuk 70-120mm kunt missen, dan is de Sigma een prima optie. Denk wel even na over het gewicht, want de Sigma weegt best wel wat.
LaurentS heeft er 1 en die is er geloof ik wel erg blij mee.

[Voor 7% gewijzigd door Universal Creations op 02-01-2013 11:52]

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-01 13:51
Universal Creations schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:51:
De Sigma is naar de hoeken toe op 300mm f/4 minder scherp dan 300L, maar de centrumscherpte is gelijk. Als je dit niet zo'n probleem vindt en je het stuk 70-120mm kunt missen, dan is de Sigma een prima optie. Denk wel even na over het gewicht, want de Sigma weegt best wel wat.
LaurentS heeft er 1 en die is er geloof ik wel erg blij mee.
Yes I do ;)

Klik op de links in mijn sig om foto's ervan te zien. De lens is zeer scherp vind ik, de scherpte in de hoeken heb zelf nog totaal geen last mee gehad, maar ik trek dan ook weinig onderwerpen die zich helemaal in de hoeken bevinden.

Ook met een 1.4 teleconverter is de lens nog lekker scherp. Op f/4 (dus wijdopen) is het nog steeds scherp genoeg als je niet of weinig moet croppen, zie voorbeeldje hieronder op 420mm f/4 1/320s iso 800. Er is al wel wat detail verloren gegaan door de iso 800 op mijn 450d. Op f/5.6 is het heel scherp en prima cropbaar.

Jay III by LaurentSt, on Flickr

Er komt wel 'binnenkort' (sommige rumors zeggen pas eind 2013??) een nieuwere versie aan met ene nieuw uiterlijk, compatibiliteit met de nieuwe usb connector en een focuslimiter. Optisch is deze exact hetzelfde, prijs is nog onbekend.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:31:
Ik denk dat die Marktplaats prijzen gewoon realistisch zijn. Leuk voor een paar tientjes inclusief een analoge body. Er is op zich niks mis mee, maar ook niets speciaals aan. De zoom range is niet handig voor crop camera's en als je full fame kan betalen dan wil je meestal ook betere lenzen.
Hmm, oke. Een euro of 50-60 dus. Had liever op zo'n €60-75 gehoopt. Samen met verkoop van 18-55 mm IS zou het dan aardig in de buurt komen van een 2e-hands Tamron 17-50mm. Ah well...
Deze gaat op slot. Jullie kunnen verder discussiëren in Het grote Canonmount-objectieven-topic v2013

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee