Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.967 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:36

mr_petit

opperprutser

auto kopen/verkopen?

Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/z4/dag1/geld.jpg

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zo inefficiënt die kleine briefjes :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Heb ooit mijn E46 ook cash betaald, dat is wel een flinke stapel hoor. De dealer wou niet groter dan 50tjes en liefst zelfs 20tjes. Voor hem natuurlijk heel fijn "zwart" weg te werken. Ik had er geen problemen mee, kreeg daardoor een korting van 1500 euro op 20k.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

fsfikke schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:18:
Zo inefficiënt die kleine briefjes :p
fysiek geld is sowieso inefficiënt.
toch ontkom je er soms niet aan.

Het is pas inefficient om dit allemaal te pinnen. Op 1 of andere manier kon ik maar een relatief kleine cashopname destijds doen ( 10k ofzo, dat filiaal kon niet snel aan geld komen oid), en met een verhoogde pin limiet stond ik daar elke avond stapels van die briefjes eruit te trekken....
Het is op 1 of andere manier heel genant om een paar duizend euro aan 50jes op te vouwen en in je zak te stoppen 8)7
Maar het was eigenlijk de enige manier om het cash binnen een week in handen te krijgen...

[ Voor 54% gewijzigd door mr_petit op 14-01-2015 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 21:37
Morpheusk schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:46:
[...]
Wat kostte dit geintje nu bij Rap in tegenstelling tot die €900,- voor de Ecu (excl. BTW en werkplaatskosten) die van Dijk in rekening zou brengen?
€352 euro, inclusief BTW en arbeidskosten. €250,- voor de 2e hands donor ECU en de rest werkplaatskosten, met de garantie dat als het probleem niet verholpen zou zijn, ik terug kon komen voor terugwisselen van de originele ECU en terugbetalen kosten donor ECU (en natuurlijk wel weer werkplaatskosten. Maar dat is niet nodig :P :9 :*) )

Ze zijn er 1.5 uur mee bezig geweest (omwisselen en programmeren ECU).

Dus erg netjes, dat is meedenken. Dat heeft van Dijk dus niet gedaan :( .

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedingWilly op 14-01-2015 01:03 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Hier in België mag je niet eens cash betalen bij de BMW dealer. Alles moet via de bank. Voor grote bedragen zoals aankoop van een auto kun je een bank cheque gebruiken. De cheque staat op naam dus alleen degene die het ontvangt kan gaan storten op de bank en laten uitbetalen.
De bankcheque is kosteloos en veilig. De cheque wordt uitgeschreven als je voldoende saldo hebt op de bank. En de ontvanger kan altijd naar de bank bellen voor de verificatie.

Zo heb ik het gedaan. De betaling is snel en geen vieze handje meer van het tellen van de bankbiljetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Blord schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 01:23:
Hier in België mag je niet eens cash betalen bij de BMW dealer.
Van wie mag dat niet? In NL kan je zo nodig overigens gewoon pinnen, mits je de limiet tijdig hebt aangepast. Wel zo gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Er is een bepaling van de Belgische fiscus. Het zegt gewoon dat transactie boven de 3000euro niet in cash betaald mogen worden. Bij de BMW dealer stond ook in grote koeienletter op een plakkaat achter de elk bureau van de verkoper, "We accepteren geen cash geld". Dat was bij elke BMW dealer in België, tenminste de officiële concessie houders.

Je kunt ook pinnen bij de dealer maar of je dag limiet het toelaat dat is een andere vraag. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Blord op 14-01-2015 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Laatste keer dat ik een auto particulier verkocht had (14000 EUR), hebben we samen afgesproken bij een lokaal bankfiliaal.
De koper heeft geld opgenomen in het filiaal en overhandigd aan mij, daarna heb ik hem de sleutels gegeven en zijn we samen nog naar een postkantoor gereden om de auto over te laten schrijven.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RomeoJ schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 08:24:
Laatste keer dat ik een auto particulier verkocht had (14000 EUR), hebben we samen afgesproken bij een lokaal bankfiliaal.
De koper heeft geld opgenomen in het filiaal en overhandigd aan mij, daarna heb ik hem de sleutels gegeven en zijn we samen nog naar een postkantoor gereden om de auto over te laten schrijven.
Als koper zou ik hier dan toch wel een probleem mee hebben, ik heb de verkoper met de Z4 het saldo laten zien en laten zien dat de overschrijving klaar stond, maar ik heb het niet eerder overgemaakt dan dat de dame achter de balie aangaf dat de overschrijving was voltooid. De wagen kan wel op een ander zijn naam staan, dat is me met dit soort bedragen een te groot risico. Van tevoren ook een cent overgemaakt naar zijn rekening en het rekeningnummer in het adresboek opgeslagen om te verifiëren dat het bankrekeningnummer klopte (ik kan wel een typefout maken, erg vervelend).

Gelukkig vond het allemaal prima en vertrouwde hij me, hij controleerde zijn eigen saldo niet eens :)
Blord schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 01:43:
Je kunt ook pinnen bij de dealer maar of je dag limiet het toelaat dat is een andere vraag. ;)
Ligt aan de bank, bij sommigen kan het niet (ING), anderen wel (ABN). In dat geval is een overschrijving het handigst, overigens deed dealer daar nooit moeilijk over bij pa en ma. Ze hebben daar wel eens gewoon de factuur meegegeven: veel plezier, we zien het wel verschijnen. Ook bij een overschrijving opletten, bij ING moet je de limiet verhogen van tevoren en bedenken dat je max 50K per dag kunt doen. De Rabo kan weer max 50k per transactie, maar meerdere op een dag. Erg handig allemaal.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Dat maak je toch over tegenwoordig, welkom in 2015. Komt er een mafklapper met een zak vodden aan. 8)7 En dan moet je nog gaan hopen dat ze allemaal echt zijn.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Contact geld, tering. Ik weet niet of ik dat nou zo prettig vind. Alleen als ik het direct samen met de koper na de bank breng denk ik, direct storten. Overboeken is ook risicovol toch? Als je geld overmaakt op basis van een rekening die eigenlijk geen saldo heeft. Ik heb wel eens verhalen gelezen van autoverkopers die de dag na de storting het geld weer van de rekening zagen verdwijnen omdat de bank het terughaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:24
zneek schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:17:
Contact geld, tering. Ik weet niet of ik dat nou zo prettig vind. Alleen als ik het direct samen met de koper na de bank breng denk ik, direct storten. Overboeken is ook risicovol toch? Als je geld overmaakt op basis van een rekening die eigenlijk geen saldo heeft. Ik heb wel eens verhalen gelezen van autoverkopers die de dag na de storting het geld weer van de rekening zagen verdwijnen omdat de bank het terughaalde.
Het vertrouwen moet er van beide kant wel zijn. Deze was bij mij toen voor mij voldoende, omdat ik tijdens de aankoopkeuring de auto mee kreeg zonder dat de verkoper meeging. Daarna de verkoper opgepikt en naar de bank gereden en daar het geld gestord. In theorie zou de verkoper nu de sleutels uit me handen kunnen grissen of de auto niet overschrijven. Anyways daarna naar het postkantoor gereden en overgeschreven. Ik denk dat je hier bijna niet aan ontkomt bij een particuliere aan- of verkoop.

Ga je een auto particulier kopen over verkopen?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 16:11
Als je beide bij dezelfde bank zit kun je het ter plekke overmaken naar zijn rekening. Die persoon kan dan binnen 5 min zien dat het bedrag is binnen gekomen. Als de persoon een andere bank heeft lukt dit niet, dan duurt het bijna altijd 1 nacht. Spoedbetaling maakt dan volgens mij ook niks uit maar dat weet ik niet zeker.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
MrFl0ppY schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:26:
Als je beide bij dezelfde bank zit kun je het ter plekke overmaken naar zijn rekening. Die persoon kan dan binnen 5 min zien dat het bedrag is binnen gekomen. Als de persoon een andere bank heeft lukt dit niet, dan duurt het bijna altijd 1 nacht. Spoedbetaling maakt dan volgens mij ook niks uit maar dat weet ik niet zeker.
Bij een spoedbetaling is deze binnen 1,5 uur zichtbaar op de rekening van de begunstigde mits deze voor 16:30 is ingediend.

[ Voor 3% gewijzigd door Morpheusk op 14-01-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:47
Bij m'n eerste auto gewoon via internet bankieren het geld gestort dat ging om een kleiner bedrag (2k) maar toch het is wel een vertrouwenskwestie.
Cash is lastig maar overschrijven ook een cheque is wellicht het veiligste inderdaad.

Vanmiddag richting de 1 serie toe even kijken hoe of wat.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

xeoMe schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:34:
Members only:
De vorige keer dat je linkte, was dat zonder members only tag, toch? ;)

Maar succes, ziet er uit als een mooie auto. Gaaf interieur ook.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
zneek schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:17:
Toen ik in Duitsland m'n auto privé verkocht heb, heb ik overigens ook gebruik gemaakt van zo een standaard verkoopovereenkomst die Autoscout24 aanbiedt: http://ww2.autoscout24.de...aufvertrag/142037/148486/
Ik weet niet of je in Nederland ook zo iets hebt. Maar het geeft je iig iets in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Morpheusk schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:23:
[...]

Het vertrouwen moet er van beide kant wel zijn. Deze was bij mij toen voor mij voldoende, omdat ik tijdens de aankoopkeuring de auto mee kreeg zonder dat de verkoper meeging. Daarna de verkoper opgepikt en naar de bank gereden en daar het geld gestord. In theorie zou de verkoper nu de sleutels uit me handen kunnen grissen of de auto niet overschrijven. Anyways daarna naar het postkantoor gereden en overgeschreven. Ik denk dat je hier bijna niet aan ontkomt bij een particuliere aan- of verkoop.

Ga je een auto particulier kopen over verkopen?
Verkopen. Misschien. Misschien ruil ik hem ook wel in, scheelt me 1500 euro, maar scheelt me ook risico, last en 2 autoloze maanden (oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
noes schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:36:
[...]

De vorige keer dat je linkte, was dat zonder members only tag, toch? ;)

Maar succes, ziet er uit als een mooie auto. Gaaf interieur ook.
Jah wellicht zitten hier lurkers o.i.d.
Interieur is inderdaad erg mooi en high-tech ben benieuwd wat me te wachten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
zneek schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:46:
[...]

Verkopen. Misschien. Misschien ruil ik hem ook wel in, scheelt me 1500 euro, maar scheelt me ook risico, last en 2 autoloze maanden (oid)
Waar ben je eigenlijk naar op zoek als opvolger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Waarom worden er zoveel M pack uitvoerig gekocht bij de BMW auto ? Als ik bijvoorbeeld deze forum afloop zie ik alleen maar M-pack dit en M-pack dat, http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?board=132.0
Ik heb zelf een luxury pack en dat is bijna een eenhoorn in de BMW wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
zneek schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:46:
[...]

Je vergeet natuurlijk wel dat je de nieuwe auto voor een betere prijs kan kopen doordat er niks in te ruilen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Blord schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:58:
Waarom worden er zoveel M pack uitvoerig gekocht bij de BMW auto ? Als ik bijvoorbeeld deze forum afloop zie ik alleen maar M-pack dit en M-pack dat, http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?board=132.0
Denk dat de enthousiastelingen op zo'n forum iets eerder voor zo'n uitvoering gaan, en dat de meesten die voor een meer luxueuze uitvoering gaan zich niet op een forum laten horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Blord schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:58:
Omdat een M-pack mooi is misschien? Maakt een BMW toch een stukje sportiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 22:11
Ik vind een M pack op de huidige 1 serie wel een must om hem er een beetje 'leuk' uit te laten zien naar mijn idee. Het wordt anders toch wel erg saai maar goed dat is altijd ieder zijn eigen persoonlijke mening.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Flagg schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:14:
[...]

Dat maak je toch over tegenwoordig, welkom in 2015. Komt er een mafklapper met een zak vodden aan. 8)7 En dan moet je nog gaan hopen dat ze allemaal echt zijn.
Die beslissing ligt niet altijd bij jezelf....

En maak jij tienduizenden euro's over naar vreemden?
Zneek stelt niet voor niets die vraag hier.

Helemaal als je een auto in het buitenland particulier koopt/verkoopt (en mijn BMW kwam uit het buitenland..) is cash nog een heel veel gebruikt middel.
Koop je bij de dealer op de hoek, dan maak je het geld idd gewoon over. Die is wel te vertrouwen. Dat heb ik met mijn xc70 natuurlijk ook gewoon gedaan. Pinnen had daar overigens niet gewerkt.

[ Voor 40% gewijzigd door mr_petit op 14-01-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 22:35
Handige site! Thanks.

Kleur is overigens schwarz 2 (668), gewoon zwart dus, wat betekent die 2? Wat ik ook mooi vind is de zwarte lijsten in het interieur. Bij de meeste modellen die ik gezien heb, was dat grijs / aluminium, ik vind in het zwart mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

mr_petit schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:20:
[...]

Die beslissing ligt niet altijd bij jezelf....

En maak jij tienduizenden euro's over naar vreemden?
Zneek stelt niet voor niets die vraag hier.

Helemaal als je een auto in het buitenland particulier koopt/verkoopt (en mijn BMW kwam uit het buitenland..) is cash nog een heel veel gebruikt middel.
Koop je bij de dealer op de hoek, dan maak je het geld idd gewoon over. Die is wel te vertrouwen. Dat heb ik met mijn xc70 natuurlijk ook gewoon gedaan. Pinnen had daar overigens niet gewerkt.
Als ik ze niet vertrouw koop ik er sowieso geen auto van. :p

En wat is veiliger dan ter plekke overmaken? Ze kunnen je geld geven of vice versa en dan een lat in je nek leggen, of vals geld geven etc etc.

In duitsland ed kan je toch ook prima pinnen tegenwoordig? En zo niet dan niet, volgende auto, maar ja dat is ieder zijn keuze.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja dat is idd ieder z'n keuze. Maar als je die auto graag wilt hebben omdat je er bijna een jaar naar hebt gezocht, en die gast graag contant wil.....

Als je het ter plekke overmaakt staat het nog niet ter plekke op zijn account. Overmaken naar een buitenlandse bank kost tijd.. Dus dat zegt niets.

En zoals ik al zei.... pinnen bij een particulier is niet mogelijk; zneek stelt niet voor niets z'n vraag over wat de mogelijkheden zijn.
Niet iedereen koopt z'n auto van een bedrijf op de hoek. Bij een exclusief modelletje met/of zeldzame opties moet je soms wat verder kijken.
Het is niet altijd even makkelijk als je niet die persoon bent die wegloopt. Maar daar zit dan ook de uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Net langs de auto geweest hij zag er super uit interieur heel dik en de buitenkant ook.
De schade bij de voorbumper was al gerepareerd en alles was dik in orde.

Bij aflevering kwam er nieuwe remvloeistof nieuwe voorremmen en nieuwe achterbanden op.

Onderhoudsboekje zat er niet bij dat werd allemaal digitaal gedaan zeiden ze klopt dat??

Wou de auto serieus kopen maar kreeg maar 2500 euro voor m'n huidige E46 2002 142dkm echt belachelijk voor woorden... als ik +- 4500 had gekregen prima dan hadden we wel wat kunnen regelen maar 2500 damn wat een oplichters of verwacht ik gewoon way to much voor m'n auto?

Ik ga m'n huidige auto snel op marktplaats zetten zodat ik lekker cash heb waarmee ik kan onderhandelen i.p.v. een inruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Wat verwacht je dan voor zo'n auto? Hij pakt iets winst, maar voordat het met loonbelasting eraf op zijn rekening staat is er niks meer van over.
Beste optie is altijd zelf verkopen.

Ik hoor vaak mensen zeggen; Ik kreeg meer terug voor mijn huidige auto. Dat is natuurlijk onzin. Ze verkopen de nieuwe auto gewoon voor minder.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
KappeNou schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:24:
Wat verwacht je dan voor zo'n auto? Hij pakt iets winst, maar voordat het met loonbelasting eraf op zijn rekening staat is er niks meer van over.
Beste optie is altijd zelf verkopen.

Ik hoor vaak mensen zeggen; Ik kreeg meer terug voor mijn huidige auto. Dat is natuurlijk onzin. Ze verkopen de nieuwe auto gewoon voor minder.
Logisch maar bij de vorige (seat) dealer die hem wegstoot naar een garage kreeg ik er al 4100 voor :p
Ik ga de auto zelf maar verkopen via marktplaats (25 euro wordt ook steeds duurder)

Hoe zit dat met het onderhoud is dat niet meer via het boekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Zou eens bellen met de dealer waar hij in onderhoud is geweest of geleverd en gelijk eens vragen of ze nog iets bijzonders te melden hebben over die auto.

Vind het persoonlijk wel een vreemd bedrijfje.. Allerlei Audi's enzo, ook redelijk nieuw, maar waarom staan die niet bij dealers? Wellicht dat hij ex-leaseauto's opkoopt of zoiets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Radiant schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:40:
Zou eens bellen met de dealer waar hij in onderhoud is geweest of geleverd en gelijk eens vragen of ze nog iets bijzonders te melden hebben over die auto.

Vind het persoonlijk wel een vreemd bedrijfje.. Allerlei Audi's enzo, ook redelijk nieuw, maar waarom staan die niet bij dealers? Wellicht dat hij ex-leaseauto's opkoopt of zoiets..
Klopt de meeste waren ex-lease als ik het zo bekeek.
Heb een visitekaartje gevonden op een apart plekje deze heb ik meegenomen wellicht de vorige lease eigenaar daaraan kan ik vast wel wat vragen stellen mocht ik geïnteresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Auto is inderdaad een ex leaseauto. Het huidige garagebedrijf heeft de auto ook weer overgenomen van een andere garage. Geen onderhoudsboekje is wel vreemd opzich, maar misschien is deze gewoon kwijt geraakt? Als de beurten bij een dealer zijn uitgevoerd staan deze idd in het systeem. Bij BMW kan je een nieuw boekje aanvragen en dan worden de beurten in het verleden ook ingevuld. Echter krijg je niet zomaar een nieuw boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-10 17:46
Zojuist andere velgen onder de auto gedaan en jawel, 1 dolgedraaide wielmoer :(
Maar een handige monteur en een hoop geweld doen wonderen :+

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:29
xeoMe schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:34:
Bij m'n eerste auto gewoon via internet bankieren het geld gestort dat ging om een kleiner bedrag (2k) maar toch het is wel een vertrouwenskwestie.
Cash is lastig maar overschrijven ook een cheque is wellicht het veiligste inderdaad.

Members only:
2 weken zocht je nog naar een E92 325i/330i en nu naar een 4-deurs 118i?
Vanwaar die opmerkelijke verandering ineens?
Persoonlijk vind ik die nieuwe 1 niet om aan te zien, vooral de voorkant niet. Dan nog liever een E81.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Het Fantoom schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:34:
[...]

2 weken zocht je nog naar een E92 325i/330i en nu naar een 4-deurs 118i?
Vanwaar die opmerkelijke verandering ineens?
Persoonlijk vind ik die nieuwe 1 niet om aan te zien, vooral de voorkant niet. Dan nog liever een E81.
Besloten dat ik voor zoveel geld liever een jongere auto heb dan een "oude" E92 tevens vind ik turbo wel heerlijk zeker omdat je daarmee veel nm hebt op een laag toerental.
Kijk verschillende auto's en het maakt me niet heel veel uit wat het is liefste wel duits ofcourse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Geen onderhoudsboekje klinkt wel vaag. Bij de E90 zit nog gewoon een onderhoudsboekje. Bovendien, wat bedoelen ze met digitaal? In de auto zelf? Laat maar zien dan. Op een website? Prima, laat maar zien. Of in de computer bij de dealer? Tsja, lekker handig als je de auto ergens anders voor onderhoud wil brengen. Eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
MrFl0ppY schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 20:09:
Geen onderhoudsboekje klinkt wel vaag. Bij de E90 zit nog gewoon een onderhoudsboekje. Bovendien, wat bedoelen ze met digitaal? In de auto zelf? Laat maar zien dan. Op een website? Prima, laat maar zien. Of in de computer bij de dealer? Tsja, lekker handig als je de auto ergens anders voor onderhoud wil brengen. Eerst zien dan geloven.
Klopt ik vind het ook een beetje apart, lease auto is meestal wel onderhouden maar om dit even terug te bekijken lijkt me wel stukken veiliger.
Er is nu al voor 4000 euro geboden op m'n huidige auto mocht ik hem snel kunnen verkopen en de 1 staat er nog dan wil ik BMW wel even bellen om de status te checken.

Bij de aflevering zat wel een beurt die betrekking heeft voor de 2 achterbanden, voorremmen en remvloeistof tevens zit er ook nog BOVAG garantie bij maarja.

[ Voor 9% gewijzigd door xeoMe op 14-01-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:30
xeoMe schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 20:29:
[...]

Klopt ik vind het ook een beetje apart, lease auto is meestal wel onderhouden maar om dit even terug te bekijken lijkt me wel stukken veiliger.
Er is nu al voor 4000 euro geboden op m'n huidige auto mocht ik hem snel kunnen verkopen en de 1 staat er nog dan wil ik BMW wel even bellen om de status te checken.

Bij de aflevering zat wel een beurt die betrekking heeft voor de 2 achterbanden, voorremmen en remvloeistof tevens zit er ook nog BOVAG garantie bij maarja.
Correct me if I'm wrong, maar van wat ik enkele weken geleden van de dealer begreep is dat het systeem in de auto het onderhoud bijhoudt. In het systeem kan je zien hoe het staat met het onderhoud en dergelijke. Als ik dan vervolgens deze pagina van BMW erbij pak, dan zie ik inderdaad staan dat de computer in de auto alles bijhoudt en uitrekent. Tevens staat onderaan dat de gegevens overgedragen worden via de sleutel en daarmee in de computer bij de dealer worden ingelezen. Dat zou dus inderdaad inhouden dat er geen serviceboekje is, omdat die digitaal is.

Maar goed, ik rij momenteel nog Honda (vloeken in de kerk >:) ) en ben nog aan het sparen voor een leuke BMW 1, dus ik kan geen empirisch gestoelde antwoorden geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
xeoMe schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:11:
Wou de auto serieus kopen maar kreeg maar 2500 euro voor m'n huidige E46 2002 142dkm echt belachelijk voor woorden... als ik +- 4500 had gekregen prima dan hadden we wel wat kunnen regelen maar 2500 damn wat een oplichters of verwacht ik gewoon way to much voor m'n auto?

Ik ga m'n huidige auto snel op marktplaats zetten zodat ik lekker cash heb waarmee ik kan onderhandelen i.p.v. een inruil.
Ik heb recent mijn E46 318i Touring met 235.000 km verkocht voor 2.750 aan een dealer, zonder inruil o.i.d. De jou geboden prijs lijkt mij inderdaad wat weinig. Verkoopprijs voor een dergelijke auto zit nog wel op 4.000 á 4.500.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
fsfikke schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:15:
[...]

Waar ben je eigenlijk naar op zoek als opvolger?
Iets sportiefs. Of misschien wel sportiever,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:49
wij hebben een premium select e91 een paar jaar geleden bij de dealer gekocht - was ook geen onderhoudsboekje bij, maar was sinds hij rijdt altijd bij de dealer onderhouden. Dus idd in de pc. Auto gaat over paar maand weg, ga dan gewoon een afdruk bij de dealer vragen van de onderhoudsgeschiedenis en die aan een eventuele koper geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
MrFl0ppY schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 20:09:
Geen onderhoudsboekje klinkt wel vaag.
Nee hoor, dat is tegenwoordig normaal bij BMW. Alles wordt "Europabreed" digitaal geregistreerd. Op verzoek - wanneer je bijvoorbeeld particulier wilt verkopen - kan de dealer een uitdraai op papier voor je maken. Ik zou juist achterdochtig worden, als er bij een recente BMW een boekje met stempels getoond zou worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Mooie manier van winkelnering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ja, maar niet helemaal onbegrijpelijk. Men verkoopt je een auto, in de hoop dat je het onderhoud etc. ook bij hun laat uitvoeren. Op de auto zit (als je een beetje onderhandelt) weinig marge, maar de schoorsteen moet blijven roken... Ik krijg nette deals bij "mijn" dealer, omdat ik er al (heel) lang klant ben en omdat ze weten dat ik niet moeilijk doe over onderhoudskosten. Leven en laten leven, dat is de kunst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja... toch kan ik een vmbo'er met een uurtarief van soms meer dan 100 euro niet rijmen hoor.
Onderhoudskosten bij een dealer slaan imho echt nergens op, en dan met name bij bmw/mercedes/audi.
Ik heb dan ook helemaal geen medelijden als ze failliet gaan. Dat kan alleen maar door mismanagement en een stroperige organisatie komen.
Bij een merk als peugeot of een japanner oid zijn de uurtarieven al een stuk lager. Terwijl de werkzaamheden en gereedschappen natuurlijk hetzelfde zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 15-01-2015 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Laatst online: 16:44
Een APK'tje was 39 euro bij de BMW dealer. En dan zijn ze ongeveer 45 minuten bezig. Viel mij best mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 08:51
Een half jaar terug is er in duitsland een terugroepactie geweest van alle E46's.
In Nederland is die actie ook uitgezet, maar door een hogere opkomst dan verwacht bleken er te weinig airbags beschikbaar te zijn.
Ik heb uit betrouwbare bron dat een aantal dealers hier weer voorraad van heeft. O-)
dus een tip voor iedereen met een E46 hier; bel je dealer even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
spank_mojoo schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 07:44:
Een half jaar terug is er in duitsland een terugroepactie geweest van alle E46's.
In Nederland is die actie ook uitgezet, maar door een hogere opkomst dan verwacht bleken er te weinig airbags beschikbaar te zijn.
Ik heb uit betrouwbare bron dat een aantal dealers hier weer voorraad van heeft. O-)
dus een tip voor iedereen met een E46 hier; bel je dealer even :P
Ik heb dat toen ook gehoord, maar ik heb mijn kenteken ingevuld bij de RDW en daar staat geen terugroepactie vermeld. Is het wel voor alle E46's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
Jep,
ik heb zelf een Sedan uit 2000.
ik heb net ook even op de site van het RDW gecheckt of er een terugroepactie op is, maar bij mij staat er ook dat dit niet het geval is.
mijn broer werkt bij de dealer, en ik heb een afspraak voor eind deze week kunnen maken.
bel ze anders even bij de dealer, ze kunnen je er vast meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
Uit het terugroep register van de RDW:

Referentiecode producent - 0072330100
Meldende producent/distributeur - BMW Nederland B.V.
Referentiecode RDW - MGP130083
Publicatiedatum RDW - 12-08-2013

Merk/Type - BMW 3-SERIE (E46)

Categorie defect Motorrijtuigen - carrosserie (beschermingsmiddelen inzittenden)

Omschrijving defect - Bij het activeren van de voorste passagiersairbags kan ten gevolge van een te hoge druk van het opblaasmechanisme de behuizing van de airbag losraken.

Materiële gevolgen - Wordt de airbag ten gevolge van een ongeval geactiveerd en raakt de behuizing los, dan zal de airbag geen bescherming bieden en is er kans op het verwonden van de passagier. Ook kan hierbij warmteontwikkeling niet uitgesloten worden.

Mogelijk gevaar - Verhoogde kans op letsel bij een ongeval

Beschrijving van het herstel - De distributeur roept de betreffende producten terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met de merkdealer om een modificatie te laten uitvoeren aan het voertuig. De airbagmodule zal worden vervangen.

Wijze waarop u wordt geïnformeerd
- Een brief
- Opbellen of persoonlijk benaderen

Meer informatie op internet - Niet bekend
Meer informatie via telefoonnummer - 0800-0992234

Opmerkingen RDW - Geen

Er staat wel dat elke eigenaar geïnformeerd wordt, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er contactgegevens van alle E46-rijders beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
glnk schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 02:27:
Een APK'tje was 39 euro bij de BMW dealer. En dan zijn ze ongeveer 45 minuten bezig. Viel mij best mee...
Tsja, als je nog steeds in het lokkertje van de APK gelooft is het wel goedkoop ja. En ook het standaard onderhoud is ook best te betalen. Echter wordt het spannend als ze iets moeten vervangen wat niet op de website staat vermeld. Zoals bijvoorbeeld het vervangen van een raammotor voor €380,-. Een klusje waarbij ik zelf €120,- voor het onderdeel kwijt was plus een uurtje werk. En ik ben niet eens een (BMW) monteur.

Ik ben het dan ook met mr_petit eens, het uurtarief van €120,- incl. is niet te verklaren voor gemiddeld personeel. Want als ik iemand zo'n bedrag moet betalen en ik moet dan ook nog eens zelf de wiellager aanwijzen die kapot is...

Maar goed, dealers onderling verschillen ook veel. Misschien heb ik wel "pech" met diegene in mijn stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
spank_mojoo schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:42:

....

Er staat wel dat elke eigenaar geïnformeerd wordt, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er contactgegevens van alle E46-rijders beschikbaar zijn.
Het RDW heeft wel de adresgegevens, dus dat zou geen probleem mogen zijn voor een brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Bod van 4800,- incl. winterbanden voor m'n auto gekregen.
Wellicht komt die morgen kijken.

Vanochtend nogmaals naar de 1 serie gekeken en ik wil nu net kijken en bam weg is de advertentie, verkocht haha leuke dealtjes blijven niet lang online zo zie je maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Sommige garages bieden een New Car pakket aan zoals dit, http://bbcarcare.be/nieuwe-wagen-behandelen.html
Ik vraag me af of zoiets noodzakelijk voor een nieuwe auto. Hebben jullie ervaringen met speciale behandeling voor de auto ? Een nieuw wagen is toch al behandeld geweest in fabriek/dealer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Blord schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:22:
Een nieuw wagen is toch al behandeld geweest in fabriek/dealer ?
Ja en meestal word het daar niet beter van :p

Je kan dat geld beter investeren in een paar goede spulletjes om het zelf te doen: Het grote auto detailing topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:08

Edd

De nieuwe 1er is officieel aangekondigd.
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/4fcynqhb83h3.jpg

Mijn eerste indruk: De voorkant is veel beter, maar de achterkant vind ik er nu niet uitzien. Maar goed, zal wel iets met mijn smaak te maken hebben..

Linkje: http://www.autoweek.nl/ni...e-facelift-officieel-vrij

[ Voor 14% gewijzigd door Edd op 16-01-2015 00:23 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 12:09
De kleinere nieren zijn inderdaad een heel stuk beter. De achterkant ziet er ook iets stijlvoller uit dan de "polo" achterkant dat er nu opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

misterdoom schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 00:23:
De achterkant ziet er ook iets stijlvoller uit dan de "polo" achterkant dat er nu opzit.
I.p.v. een Polo doet de achterkant mij nu denken aan een Seat Leon ;)
Weet niet wat het is, maar denk ik het iets te anoniem vind.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
De lelijke punten van de huidige versie zijn redelijk opgelost dus ik vind het een verbetering. Toch blijft het niet mijn model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

misterdoom schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 00:23:
De kleinere nieren zijn inderdaad een heel stuk beter. De achterkant ziet er ook iets stijlvoller uit dan de "polo" achterkant dat er nu opzit.
Haha, exactly my thoughts. Van de huidige versie zijn die koplampen zo gek driehoekig/spits. De achterkant ziet er nu ook weer uit als BMW, ik vind de huidige versie erg uitwisselbaar met de Polo, zoals je al zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:59
Geen nieuwe, maar een facelift.
Ietsje minder lelijk...
Nieuwe 3-4 serie heeft toch het mooiste neusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
dat is een mooie facelift voor de 1 en 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doh, hebben ze de voorkant gefixt (de huidige vind ik eerlijk gezegd vrij lelijk), vernaggelen ze de achterkant weer. Terwijl de 2-serie echt jaw droppingly pretty is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Mooie facelift vind de achterlichten wel iets hebben, ze lijken inderdaad wel op de seat leon maar wel strak.
Wat wel weer stom is dat ze pk's zo drastisch achteruit gaan met de facelift modellen.
118i gaat van 170pk voor de facelift naar 136pk na de facelift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Alleen de plaatsing van het typenummer.... 8)7

Edit: die had gewoon ter hoogte van de "hoek" van het achterlicht moeten zitten

[ Voor 47% gewijzigd door gise op 16-01-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

xeoMe schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:05:
Mooie facelift vind de achterlichten wel iets hebben, ze lijken inderdaad wel op de seat leon maar wel strak.
Wat wel weer stom is dat ze pk's zo drastisch achteruit gaan met de facelift modellen.
118i gaat van 170pk voor de facelift naar 136pk na de facelift.
Het is maar een nummertje hoor.
Maar wat dat betreft mag BMW best eens wat meer eenheid in die typenummers brengen.
een x16 was 136 pk in de 1 en de 3, dat wordt nu dus 109 pk in de 1 en 136 in de 3. Waarom blijf dat dan niet 114 noemen?
Dan was er een 118 die 170 pk had, in de 3-serie is dat een 320EDE en nu wordt dat een 120, maar je hebt ook nog een 320 met 184 pk. Noem de 320EDE dan 318 of zo.

102/109 pk-> x14
136 pk -> x16
170 pk -> x18
184 pk -> x20
218 pk -> x25
245 pk -> x28

Of maak het helemaal makkelijk:
102/109 pk-> x10
136 pk -> x13
170 pk -> x17
184 pk -> x28
218 pk -> x21
245 pk -> x24

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

Typenummer is toch puur de motorinhoud, of is dat al niet meer?
130i = 3.0L benzine, 116i = 1.6L benzine, 320d = 2.0L diesel, enz.

[ Voor 12% gewijzigd door Impry op 16-01-2015 13:44 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Dat was het wel ja, maar tegenwoordig hebben ze dat ook losgelaten. Zo is de x35 ook een 3 liter, de x28 een 2 liter, de x25 vroeger een 3 liter etc.

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 16-01-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Klopt ik heb een 116 met een 2 liter motor, overigens is hij dan wel geknepen, hij is dus niet zo snel als de 120.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 22:11
Hmm, toevallig de man van de leasemij op bezoek vandaag en die kwam met het persbericht voor de nieuwe 1 serie op de proppen, misschien dus toch nog even wachten met het bestellen van mijn lease. Maar ik zou voor 170pk versie gaan dus dan zou dan 120i worden, ben benieuwd naar de prijzen. Volgens de beste man staan ze ca. maart bij de dealer.

Of toch voor een uitloop 1 serie gaan met actie pakketten, die er hoogstwaarschijnlijk zullen komen.

[ Voor 6% gewijzigd door ChiLLeR op 16-01-2015 14:20 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

Ok, weer wat geleerd!

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 16:09
Is niet alleen geknepen blok, maar ook kleinere turbo.

Goed gemerkt met de 318D en de 320D. beide 2.0L, en verschil is maar 14PK en toch duidelijk merkbaar verschil in vermogen. Viel mij erg op.
Of toch voor een uitloop 1 serie gaan met actie pakketten, die er hoogstwaarschijnlijk zullen komen
Tja een 120i met een extra pakket tvw 5k is ook ERG fijntjes. Licht pakket is alleen al onmisbaar als overbodige luxe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
ChiLLeR schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:20:
Hmm, toevallig de man van de leasemij op bezoek vandaag en die kwam met het persbericht voor de nieuwe 1 serie op de proppen, misschien dus toch nog even wachten met het bestellen van mijn lease. Maar ik zou voor 170pk versie gaan dus dan zou dan 120i worden, ben benieuwd naar de prijzen. Volgens de beste man staan ze ca. maart bij de dealer.

Of toch voor een uitloop 1 serie gaan met actie pakketten, die er hoogstwaarschijnlijk zullen komen.
Inmiddels zijn er ook foto's en video's van de nieuwe 1 serie beschikbaar. Zie www.bmw.nl, voor NL zijn er nog geen prijzen bekend, voor Duitsland wel, zie hier.

Ik vind zelf de voorkant op het eerste gezicht erg geslaagd, de nieuwe achterlichten niet zo. De typeaanduiding is nu ook op een gekke plaats gekomen. Type aanduidingen zijn weer anders dan eerst. De 114i verdwijnt en gaat nu 116i heten (met 3-cylinder :X), de nieuwe 118i heeft het vermogen van de vorige 116i en de nieuwe 120i heeft het vermogen van de huidige 118i. Erg overzichtelijk is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
BMW moet echt die business navigatie systemen weghalen gatver wat is dat lelijk zeg, zie ik weer een mooie BMW beschikt die over de business navigatie met die mooie zwarte balken aan de zijkant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Je kunt altijd de pro versie nemen. Dat is een upgrade. Maar ik denk dat je de navigatie pro in de basis pakket bedoelt. Bij BMW kun je altijd iets beter nemen maar dan kost het meer.
Ik wil ook graag Alpina 20" wielen zien. Helaas ben je wel 4K armer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Blord schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:49:
Je kunt altijd de pro versie nemen. Dat is een upgrade. Maar ik denk dat je de navigatie pro in de basis pakket bedoelt. Bij BMW kun je altijd iets beter nemen maar dan kost het meer.
Ik wil ook graag Alpina 20" wielen zien. Helaas ben je wel 4K armer. :)
Jah ik ben echt opzoek naar een navi professional die zien er zoveel beter uit.
Die 1 serie's worden bijna alleen maar geleased volgens mij.

http://www.autowereld.nl/...don-11306385/details.html

3 jaar oud en 155dkm is dat niet een beetje te veel van het goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 10-10 17:57
Ik zou die type aanduiding gewoon weglaten.
Je ziet niet vaak een dubbele uitlaat. Dat ziet er ook wel leuk uit. Op de site staan bij enkele foto's een slider waarbij je beide versies kan vergelijken. Dan zie je de verschillen wat beter.

Maar inderdaad zijn de motoren veranderd. Pluspunt voor de leaser: meer versies in de 20%. Zelfs de 120D. Nadeel: ze lijken minder krachtig geworden. Geen idee of dat in de praktijk ook zo voelt.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
SPee schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:08:
[...] Pluspunt voor de leaser: meer versies in de 20%. Zelfs de 120D.
Zie daar het handige effect van de modellen anders noemen. 'Oh kijk! Nu kan ik zelfs een 120d leasen!' Terwijl die motorisering nu nog gewoon 118d zou heten :p

[ Voor 59% gewijzigd door fsfikke op 17-01-2015 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Edd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 00:34:
[...]

I.p.v. een Polo doet de achterkant mij nu denken aan een Seat Leon ;)
Weet niet wat het is, maar denk ik het iets te anoniem vind.
Eerder de nieuwe Corsa E 5-deurs. De voorkant is wel een stuk verbeterd.
De nieuwe vs oude motortypeaanduiding vs vermogen is eigenlijk pure misleiding.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:29
Toch vind ik deze koplampen nog beter dan bij de facelift:

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/0_Divers/BMW_1_Serie_met_2_serie_front/BMW-1-serie-2-serie-neus-facelift-06.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Het Fantoom op 17-01-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 19:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Het Fantoom schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 09:19:
Toch vind ik deze koplampen nog beter dan bij de facelift:

[afbeelding]
Is deze omgebouwd naar een neus van de 2 serie (of is dit een 2 serie, kan het niet goed zien op de foto)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Ze hebben de neus van een 2-serie op een 1er getransplanteerd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Auto (E46 320i 2002) zojuist verkocht nu opzoek naar een nieuwe!
Wanneer worden de facelifts leverbaar wellicht zakt de pre-lci daardoor in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
In mei komt ie in Duitsland uit. Duurt nog wel even dus.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 17-01-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Mijn F10 heeft condens achter het glas van de koplampen. Er vormt zich een een dun filmpje aan de binnenzijde. Het is maar een klein beetje. Ik kan het dus niet wegvegen. Aan beide koplampen heb ik dat. Ik heb gebeld naar de garage en die zeiden dat het normaal en niet hinderlijk is.
Geloven jullie dat ? Misschien heeft de wagen bij de garage in een zeer vochtige omgeving gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

xeoMe schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:00:
Wanneer worden de facelifts leverbaar wellicht zakt de pre-lci daardoor in prijs.
Vanaf 28 maart staat de LCI van de 1-serie bij de dealers.
Blord schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 18:13:
Mijn F10 heeft condens achter het glas van de koplampen. Er vormt zich een een dun filmpje aan de binnenzijde. Het is maar een klein beetje. Ik kan het dus niet wegvegen. Aan beide koplampen heb ik dat. Ik heb gebeld naar de garage en die zeiden dat het normaal en niet hinderlijk is.
Geloven jullie dat ? Misschien heeft de wagen bij de garage in een zeer vochtige omgeving gestaan.
Heb ik ook een keer gehad na het verwisselen van een lampje bij een E81. Had blijkbaar de deksel achterop de achterlichtunit niet goed dicht gedaan of de lamp niet helemaal goed geplaatst. Weet het niet meer zeker.
Maar heb dit opgelost door een kleine vochtvreter in de lampunit te doen. Daarmee verdween de condens.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

fsfikke schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:52:
Dat was het wel ja, maar tegenwoordig hebben ze dat ook losgelaten. Zo is de x35 ook een 3 liter, de x28 een 2 liter, de x25 vroeger een 3 liter etc.
Dat is al heel lang zo, mijn cabrio uit 1997 heeft 323i als type-aanduiding, maar is een 2,5 liter. Heeft alles met marketing te maken, mijn M52B25 motor heeft 170pk, terwijl zijn voorganger, de M50B25 190 pk had.

Ze hebben toen bij BMW bedacht dat als een 2 liter 150pk heeft en de 2.5 liter 190pk had, een 2.3 in theorie dus 170pk zou hebben. Dus ondanks de 2.5 liter motor, heeft mij auto een aanduiding alsof het een 2,3 (323i) zou zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Het model kan het hebben, al lijkt hij mij persoonlijk nogal overbodig. Wat ik echt lelijk vind, zijn de loensende extra grote ogen bij de mistlampen (de witte uitvoering). Dat zijn géén extra luchtinlaten en het ziet er IMHO niet uit. Bij welke uitvoering hoort dit? verder wel jammer dat de bestaande uitvoeringen met typeaanduiding nu gedegradeerd worden. Heb je een nette 116i met 136 PK, ga je vanaf nu door het leven als een instapper 109 PK? Van die driecilinder krijg ik echt de kriebels. Zou daar echt een markt voor zijn? De overige standaardopties - uitgezonderd de LED-verlichting voor - waren al leverbaar als optie. Misschien worden ze nu "standaard" iets goedkoper? Hoe verhoudt xenonverlichting zich tegenover LED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Mijn zoontje zit in de auto in een Cybex Sirona stoeltje (http://cybex-online.com/en/carseats/sirona.html), in voorwaartse richting. Dat stoeltje is volgens de producent bedoeld voor kinderen tot 4 jaar. Mijn zoontje is nog maar 20 maanden, maar zit nu toch al elke keer met zijn voeten tegen de achterkant van de voorstoel.

In m'n vorige auto gaf ik daar niet zo veel om, maar nu met m'n nieuwe auto zou ik toch graag de stoel wat beschermen. Nu was ik al zoiets tegen gekomen: www.amazon.de/gp/aw/d/B00ETN70RA. Ik heb echter het vermoeden dat het niet zo goed past aan de achterkant de e61 voorstoel, omdat daar aan de bovenkant een redelijk scherpe hoek zit. Bovendien denk ik dat m'n zoontje het makkelijk stuk maakt met z'n voeten of het bijvoorbeeld opzij kan duwen.

Ik dacht zelf nog aan iets van een vloer sticker met een leuk plaatje ofzo, maar dat wordt waarschijnlijk weer een zooitje met weghalen later. Hebben jullie misschien nog andere ideeën?

[ Voor 0% gewijzigd door jbvo op 18-01-2015 16:14 . Reden: e60 -> e61 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
jbvo schreef op zondag 18 januari 2015 @ 09:23:
Mijn zoontje zit in de auto in een Cybex Sirona stoeltje (http://cybex-online.com/en/carseats/sirona.html), in voorwaartse richting. Dat stoeltje is volgens de producent bedoeld voor kinderen tot 4 jaar. Mijn zoontje is nog maar 20 maanden, maar zit nu toch al elke keer met zijn voeten tegen de achterkant van de voorstoel.

In m'n vorige auto gaf ik daar niet zo veel om, maar nu met m'n nieuwe auto zou ik toch graag de stoel wat beschermen. Nu was ik al zoiets tegen gekomen: www.amazon.de/gp/aw/d/B00ETN70RA. Ik heb echter het vermoeden dat het niet zo goed past aan de achterkant de e60 voorstoel, omdat daar aan de bovenkant een redelijk scherpe hoek zit. Bovendien denk ik dat m'n zoontje het makkelijk stuk maakt met z'n voeten of het bijvoorbeeld opzij kan duwen.

Ik dacht zelf nog aan iets van een vloer sticker met een leuk plaatje ofzo, maar dat wordt waarschijnlijk weer een zooitje met weghalen later. Hebben jullie misschien nog andere ideeën?
Mijn dochter van drie zit ook meestal klem met de voeten tegen de bijrijdersstoel (E61). Hoewel ik haar vertel dat het niet mag gaan ze er om de haverklap toch tegenaan uiteraard omdat het haast niet mogelijk is de stoel niet te raken. Wat ik na 1,5 jaar merk is dat het vies wordt, maar makkelijk schoon te maken is, kapot gaat het niet, dus laat ik het maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 21:35
Toff schreef op zondag 18 januari 2015 @ 01:30:
Van die driecilinder krijg ik echt de kriebels. Zou daar echt een markt voor zijn?
Driecylinders brommen leuk :)

Mijn laaste driepitter zat in een Daytona 675 en dat klonk best lekker. Hier met Bodis uitlaat is het geluid zelfs heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:50
Maar toch is 2 x 3 beter

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Laatst online: 18:49
Wat kan helpen tegen vuil wordende voorzetels, is een schilderschort voor je kinderen daar aan hangen. Bij mijn ouders hangt er een mooie van de prinsessen van disney. JE hebt ook van die achterhangers met zakjes, maar onze ervaring is dat die kapot gaan omdat er voeten in de zakjes terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Je kunt de achterhangers omdraaien en de zakjes naar binnen steken. Dan kunnen de voetjes ook niet in de zakjes komen. Ik heb zo'n achterhangers van M&M's maar die gebruik ik nooit. De kinderen zijn al groot geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
The_MAN schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:26:
[...]

Mijn dochter van drie zit ook meestal klem met de voeten tegen de bijrijdersstoel (E61). Hoewel ik haar vertel dat het niet mag gaan ze er om de haverklap toch tegenaan uiteraard omdat het haast niet mogelijk is de stoel niet te raken. Wat ik na 1,5 jaar merk is dat het vies wordt, maar makkelijk schoon te maken is, kapot gaat het niet, dus laat ik het maar zo.
Dat is goed om te horen. Dat het vies wordt maakt me niet zoveel uit, zolang het maar wel goed schoon gaat en niet beschadigd.
manzonderdas schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:57:
Wat kan helpen tegen vuil wordende voorzetels, is een schilderschort voor je kinderen daar aan hangen. Bij mijn ouders hangt er een mooie van de prinsessen van disney. JE hebt ook van die achterhangers met zakjes, maar onze ervaring is dat die kapot gaan omdat er voeten in de zakjes terecht komen.
Bedankt voor de tip. Waarschijnlijk ook lekker goedkoop, dus dat ga ik wel even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 21:35
Precies, zo zou downsizing eruit moeten zien. Een 1350 cc V6 met 250 pk zonder turbo's of het dubbele met. ECE testcyclus doe je op een elektromotor die je verder nergens voor gebruikt :)
Pagina: 1 ... 96 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.