Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 134 Laatste
Acties:
  • 862.751 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-02 09:55
Tomatoman schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:34:
[...]

Dat is de MacDonald's-knop. Als je erop drukt gaat het raam open en doet de spraakassistent je favoriete bestelling. Via het ConnectedDrive kun je de standaardbestelling configureren.
_O- _O- _O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:49
Bestelling geef je toch telefonisch door aan je connected drive assistent(e)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 17:01

Blord

Hello Kitty !

Ik zal dat eens proberen als ik weer eens bij de MacDrive sta. Als het niet lukt druk ik wel op die SOS knop. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06 23:01

Rejgun

Leven is Bier drinken

Dan krijg je in ieder geval iemand aan de lijn (112) en kun je via hen de bestelling met spoed bij je laten bezorgen :)

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:54

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Radiant schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:14:
[...]
Vanavond mijn E36 maar even op kantoor laten staan, had vanochtend geen remlichten meer - schakelaar bij het rempedaal kapot |:( Simpel klusje en niet duur, maar wel irritant en gevaarlijk..
Hulde voor je!

* MisteRMeesteR is zich vorig jaar 2 keer KAPOTgeschrokken door afremmende auto's ZONDER remlichten!

In beide gevallen erachteraan gereden / geseind en ze erop geattendeerd, en toen naar huis voor een schone onderbroek ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Morpheusk schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:39:
[...]

Mooie bak!

Is bij jouw auto het turbo\wastegate verhaal nog onderhanden genomen ?
Wat zouden ze daar mee moeten doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
zneek schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:51:
[...]

Wat zouden ze daar mee moeten doen dan?
Er zijn blijkbaar veel problemen met de turbo's. In de VS wordt er zelfs een verlengde garantie op gegeven.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=729833

http://youtu.be/x2T6lhGFriw

[ Voor 4% gewijzigd door Morpheusk op 06-01-2015 22:10 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 14:49
Blord schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:31:
Een vraagje, wat is die knop met de ruit op de BMW sleutel ? Ik heb net de auto afgehaald en nu zie ik het pas. De BMW dealer is nu gesloten.
Ik zou zeggen: RTFM

Maar om vriendelijker te zijn: mijn afstandsbediening heeft 3 knoppen: slot openen, slot sluiten en achterklep openen.
En in de handleiding van je auto staat ook hoe je dit kunt aanpassen, zodat het wat anders doet.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Morpheusk schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:06:
[...]

Er zijn blijkbaar veel problemen met de turbo's. In de VS wordt er zelfs een verlengde garantie op gegeven.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=729833

http://youtu.be/x2T6lhGFriw
ik heb daar in NL nog niets bijzonders over gehoord. Ik weet dat de issues er in de usa zijn, ook met de brandstofpomp. Maar zelf nog niets van gehoord, c.q. Last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Blord schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:31:
Een vraagje, wat is die knop met de ruit op de BMW sleutel ? Ik heb net de auto afgehaald en nu zie ik het pas. De BMW dealer is nu gesloten.
Je hebt een Renault gekocht?
Als het een BMW is, zou ik er nooit op drukken. Break My Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-06 01:22
Mijn Z4 is heeft zijn APK weer gehad. Uiteraard niets op aan te merken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
Nog even over de koelvloeistof: ik heb geen idee wat er nu in zit. Bijvullen met demiwater is altijd safe toch? Hij zal misschien 0,1 graad eerder bevriezen maar echt koud wordt het hier toch nooit

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Even een blik werpen in het reservoir en je ziet het, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Radiant schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:14:
Koelvloeistof die je zo koopt is meestal al voorgemengd. Check wel of de kleur klopt met wat er al in het reservoir zit (groen, blauw, roze of diep rood), sommige soorten kan je niet mengen. Bij voorkeur gewoon dezelfde kleur erbij gooien.
Zeer hardnekkig misverstand dat de kleur iets zegt over het type koelvloeistof.
De kleur zegt helemaal niks.
Kijk op de fles of het G11 of G12 of G12+ is.
Je mag G11 en G12 nooit mixen want dan krijg je klontering in je koelsysteem.
Daarom is er G12+ uitgevonden, die mag je wel mixen (met G11 of G12).

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
Radiant schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:31:
Even een blik werpen in het reservoir en je ziet het, toch?
Daar is niet veel meer te zien :X
Juup schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:08:
[...]

Ok, maar demiwater kan wel? Of kan ik beter G12+ halen omdat ik niet weet wat er in zit?

[ Voor 55% gewijzigd door sig69 op 07-01-2015 10:45 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

neographikal schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:21:
Dat je hier en daar wat bij moet remmen is niet meer dan logisch, maar inderdaad dat laatste :P

Een z4 licht met 1260kg, dat had je 20 jaar geleden moeten roepen :P :P Maar ik snap je punt
Voor een auto met een topsnelheid van 250km/h is een Z4 3.0i vrij licht. Mijn ervaring is dat een Z4 vanaf hoge snelheid beduidend harder vertraagt dan een lompere auto van 1700kg. Dat is natuurlijk het gevolg van de lagere hoeveelheid kinetische energie die een Z4 vertegenwoordigt bij gelijke snelheid tov een lompere auto. Met een Z4 kan ik vrij goed over de Autobahn banjeren zonder het rempedaal aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Juup schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:08:
[...]

Wat zegt de kleur dan wel volgens jou? Voor zover ik weet is G11 blauw, G12 lila en G12+ diep rood. Dat zegt dus prima wat je wel en niet mag mixen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je het hebt over vertragen zonder rempedaal, dan zijn de volgende factoren van belang:

* hoeveelheid motorrem (indirect ingespoten benzinemotor heeft deze het meest; daarnaast neemt de motorrem toe met het motorvermogen)
* luchtweerstand
* massa

Ideaal is een vierkante, plastieken badkuip met de V10 van een E60 M5 ;)

Als je het hebt over remmen vanaf zeer hoge snelheid, dan is de warmtebestendigheid en koeling van de remmen de grootste factor, samen met de massa. 300-0 doe je het best met carbon remmen in een formule-auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 13:04
Radiant schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:32:
[...]

Wat zegt de kleur dan wel volgens jou? Voor zover ik weet is G11 blauw, G12 lila en G12+ diep rood. Dat zegt dus prima wat je wel en niet mag mixen..
Als G11 blauw is en G12+ rood, dan levert een mix van G11 en G12+ lila / paars op. Als je daar dan (later) G12 bij gooit (omdat je op basis van de kleur denkt dat de G11/G12+-mix G12 is), dan mix je eigenlijk G11, G12+ en G12. Daar zit een verboden combinatie in.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er is ook gele G12+ en groene.
Afbeeldingslocatie: http://www.jachtservicebreukelen.nl/pictures_cms/image/koelvloeistof.jpg
Kleur zegt helemaal niets.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
sig69 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:44:
[...]
Daar is niet veel meer te zien :X
[...]
Ok, maar demiwater kan wel? Of kan ik beter G12+ halen omdat ik niet weet wat er in zit?
Als ik jou was, zou ik het systeem aftappen en vullen met nieuwe, bekende, koelvloeistof. Het zal je de kop niet kosten en je weet dan tenminste zeker wat er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:20
SPee schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:07:
[...]

Ik zou zeggen: RTFM

Maar om vriendelijker te zijn: mijn afstandsbediening heeft 3 knoppen: slot openen, slot sluiten en achterklep openen.
En in de handleiding van je auto staat ook hoe je dit kunt aanpassen, zodat het wat anders doet.
De nieuwe sleutels hebben dus blijkbaar nog een ruitvorm knop: http://img2.caricos.com/2...35i_163.jpg&dim=1600x1200

Ik neem ook wel aan dat er inderdaad iets over in de handleiding staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-06 10:15
The_MAN schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:52:
[...]

De nieuwe sleutels hebben dus blijkbaar nog een ruitvorm knop: http://img2.caricos.com/2...35i_163.jpg&dim=1600x1200

Ik neem ook wel aan dat er inderdaad iets over in de handleiding staat :)
Op de 2013 X3 is het geen ruit meer maar een Volume logo, met de knop gaat je alarm 2/3x af handig voor als je je auto kwijt bent o.i.d :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ik heb enkele foto's getrokken van mijn wagen. De kleur is MephistoGrau en Venetobeige interieur. Nu met winterbanden en zwarte velgen. De zomerbanden komen met aluminium kleur velgen.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/chikot/BMW%20520D/IMG_4287.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/chikot/BMW%20520D/IMG_4293.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/chikot/BMW%20520D/IMG_4295.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/chikot/BMW%20520D/IMG_4251.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/chikot/BMW%20520D/IMG_4262.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/chikot/BMW%20520D/IMG_4265.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/chikot/BMW%20520D/IMG_4268.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/chikot/BMW%20520D/IMG_4269.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/chikot/BMW%20520D/IMG_4275.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/chikot/BMW%20520D/IMG_4280.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Blord op 08-01-2015 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Super wagen man! Grote vraag blijft nu: waar dient de ruitvorm knop voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:46
The_MAN schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:10:
Deze is vrij te programmeren, net als de ruit- en stervormige knoppen op het stuur van onder andere de E60/61.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
DaFreakhead schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:35:
[...]

Deze is vrij te programmeren, net als de ruit- en stervormige knoppen op het stuur van onder andere de E60/61.
Had al zo'n vermoeden. Hopelijk zijn de opties een beetje beter dan bij de knoppen in mijn E61, want ik gebruik ze bijna nooit. Alleen eentje om het geluid uit te zetten (in mijn geval) gebruik ik wel eens.

Snelkoppeling naar bijv. adres invoeren in NAVI of iets dergelijks had ik liever gehad. Maar dat is niet mogelijk in de E61.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Als ik op die knop druk dan gaan de buiten verlichting aan met de Xenon lampen. Dat is standaard ingesteld in de fabriek. Hopelijk kan ik het programmeren naar garagepoort opener.

Er zit blijkbaar een tweede functie op die "diamond" key.
The "diamond" button on your Key Fob has dual-purpose. Press briefly and the lights come on. Press and hold for 3 seconds to initiate the panic Alarm.

[ Voor 39% gewijzigd door Blord op 07-01-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
DaFreakhead schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:35:
[...]

Vrij programmeerbare knoppen zie ik wel zitten. Launch control en pitlane speed limiter zouden leuk zijn op het stuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Een E46 sedan 330i orientblau/stof jacquard anthrazit met 216K km gelopen uit 2002, wat levert dat nog op? En wie kent er iemand die in zoiets geinteresseerd zou zijn?

[edit] trouwens, ik heb de vraagprijs voor mijn auto omlaag geknald. Heb geen zin om erg lang te wachten, dus, grijp je kans! ;) http://www.marktplaats.nl...serie-335i-coupe-e92.html

[ Voor 39% gewijzigd door zneek op 08-01-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Je hebt al een redelijk bod, dus waarom langer wachten?

BTW: "S428A Warning triangle and first aid kit" lijkt me wel een overtuigend verkoopargument...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Nou ja, iets meer moet er toch nog wel in zitten? Van de wagen af komen doe ik wel, maar een beetje meer zou mooi zijn. Ik kijk het in ieder geval het weekend nog even aan. Echt haast heb ik eigenlijk ook niet. Ongeduldig ben ik wel :)

[edit]
Toff schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:40:

BTW: "S428A Warning triangle and first aid kit" lijkt me wel een overtuigend verkoopargument...
Of niet dan?

[ Voor 33% gewijzigd door zneek op 08-01-2015 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Mooie kenteken. Een Chinees wil daar wel extra voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

zneek schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:36:
Een E46 sedan 330i orientblau/stof jacquard anthrazit met 216K km gelopen uit 2002, wat levert dat nog op? En wie kent er iemand die in zoiets geinteresseerd zou zijn?

[edit] trouwens, ik heb de vraagprijs voor mijn auto omlaag geknald. Heb geen zin om erg lang te wachten, dus, grijp je kans! ;) http://www.marktplaats.nl...serie-335i-coupe-e92.html
Hoe is deze auto je bevallen? Ik ben aan het kijken voor een 335i cabrio maar weet eigenlijk te weinig over betrouwbaarheid, mankementen, minpunten en dat soort dingen.
Ik rij nu een w204 c320 cdi en wil de overstap toch eens wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Anoniem: 258387 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 04:05:
[...]

Hoe is deze auto je bevallen? Ik ben aan het kijken voor een 335i cabrio maar weet eigenlijk te weinig over betrouwbaarheid, mankementen, minpunten en dat soort dingen.
Ik rij nu een w204 c320 cdi en wil de overstap toch eens wagen :)
De auto rijdt nog steeds als een droom! Vanaf dag 1 onder de indruk van de wagen en nog steeds bij mooi weer, zonnedak open, bochtig weggetje in de provinicie, dan met volle teugen genieten van de power en het geluid.

Qua betrouwbaarheid en kosten ben ik dik tevreden. Onderhoudskosten zijn tot nu toe laag geweest, ik heb eerder in dit topic daar iets over geroepen toen ik het uitgezocht had, maar ik weet het zo niet meer precies. Viel me erg mee in ieder geval.

Enige echte "issue" wat ik heb gehad was een motorstoring toen de wagen een tijd weinig gereden had. Kennelijk vervuilt dat op een of andere manier waardoor bepaalde sensoren in de stress schieten. Dan springt de wagen in zo'n noodtoestand, is het vermogen deels weg. Even stoppen en herstarten en je kunt weer. Met een oliewissel en een spoeling, en wat meer kms rijden is dat inmiddels al > 1 jaar geen probleem meer.

dus opgeteld: super tevreden over de auto! Het was mijn derde BMW en mijn volgende wordt er ook weer 1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Dat de 335i probleemloos is gereden geloof ik meteen, maar persoonlijk heb ik toch liever een variant die al een klap onderhoud/vervanging heeft gehad. Vaak worden auto's bij deze stand/leeftijd weggedaan, juist vanwege aankomende kosten. Ben nu zelf ook in de markt voor deze categorie auto's en het blijft toch een hoop geld. Maar mooie wagen verder!

M'n E46, volgens mij zowat de 1e batch die uitgeleverd was, had bij aanschaf een stand van 180k km een hele waslijst aan (preventief) onderhoud. Dat was allemaal rond de 150-160k gebeurd. Wagen rijdt ondanks zijn leeftijd "als nieuw". M'n vorige E46 was gekocht bij 140k km en daar was nooit iets mee aan de hand geweest. Nou, dat heb ik gemerkt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:18
Tijdje bezig geweest met de lease bak, 320i M Sport High Executive (Zwart metallic) voorgesteld maar aangezien ik hem niet privé ga rijden vind de baas dat dan een beetje overdreven :P Ik dacht ik probeer het, nee heb je en ja kan je krijgen. Dus nu de 118i M sport High Executive voorgesteld. Ik heb ook nog gekeken naar de Volvo V40 met 190pk maar qua consumenten prijs is dat bijna gelijk aan de 1 serie en dan vind ik de Volvo toch een saaiere auto.
Plus op de oprit staat de 1 serie wel leuk naast de 330d, zoals mijn vriendin zegt "Baby BMW".

Hoop dat het volgende week allemaal rond komt dan kan ik het afmaken.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Laatst online: 22-05 15:43
Sinds kort ook eigenaar van een BMW :D
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/417Qgzh.jpg
Het is een 120D uit 2004 met voor die tijd bijna alle opties die er te krijgen waren.

Nu vraag ik me af, weet iemand of het zo is dat, omdat er xenon op zit, ik daarom niet kan instellen dat het licht aan gaat bij het ontgrendelen van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

The_MAN schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:10:
Waar zit die knop, ik zit me kapot te staren op de foto's maar ik zie hem niet :D.

Overigens paar mooie foto's de afgelopen pagina's! :9~

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:04
Kecin schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:27:
[...]

Waar zit die knop, ik zit me kapot te staren op de foto's maar ik zie hem niet :D.

With stupid^^ :+

Home Assistant | ☀️ 12kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Kecin schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:27:
[...]

Na 2352343 sleutels bij Bing images te hebben bekeken, hier een duidelijke foto:

http://www.indiancarsbike...-520D-Sedan-Key-Fob-1.jpg

Onderste knop met een ruitvorm erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Femme schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:19:
[...]

Voor een auto met een topsnelheid van 250km/h is een Z4 3.0i vrij licht. Mijn ervaring is dat een Z4 vanaf hoge snelheid beduidend harder vertraagt dan een lompere auto van 1700kg. Dat is natuurlijk het gevolg van de lagere hoeveelheid kinetische energie die een Z4 vertegenwoordigt bij gelijke snelheid tov een lompere auto. Met een Z4 kan ik vrij goed over de Autobahn banjeren zonder het rempedaal aan te raken.
Da's waar ja en ding accelereert voor z'n 230pk ook best behoorlijk, blijft een leuke auto. Ik heb de centrale deuvergrendeling weer op orde trouwens, voor minder dan 30 euro was ik klaar. Heb helaas het soldeerwerk uit handen gegeven, het zat me te vast om door mij als amateur te vervangen :) Relais van Ebay kostten werkelijk geen donder, ideaal :P

[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 09-01-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

The_MAN schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:20:
[...]

[...]

Na 2352343 sleutels bij Bing images te hebben bekeken, hier een duidelijke foto:

Dat knopje zorgt er bij de X3 van mn oom voor dat de verlichting aangaat zodat je niet in het donker naar de auto hoeft te lopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:04
[...]

[...]

Ahh duidelijk. Ik (wij? ;)) was op zoek naar een ruitvormige knop!

Home Assistant | ☀️ 12kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik was op zoek naar een knop met een plaatje van een ruit erop *als in, zo'n glazen plaat die naar beneden schuift ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:27:
[...]

Dat knopje zorgt er bij de X3 van mn oom voor dat de verlichting aangaat zodat je niet in het donker naar de auto hoeft te lopen :9
Vreemd. Op mijn F20 gaat de verlichting (DRL + achterlichten) ook aan als je de auto van afstand openmaakt. Die extra knop heeft een F20 namelijk niet.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
RomeoJ schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:40:
[...]

Vreemd. Op mijn F20 gaat de verlichting (DRL + achterlichten) ook aan als je de auto van afstand openmaakt. Die extra knop heeft een F20 namelijk niet.
Ja, dat doet mijn E61 ook, beetje overbodig dus, maar als de knop configureerbaar is kan het wel weer handig zijn. Kan je bijvoorbeeld de schietstoel activeren als er iemand voor je is ingestapt, of op afstand de auto onder stroom zetten. Of verwar ik het nu met een James Bond auto??? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat starten op afstand wel een mooie feature is (mits de auto een automatische bak of tenminste een versnellingsindicator heeft). Tegenwoordig worden er zoveel aanslagen gepleegd dat het eigenlijk verplicht zou moeten worden op nieuwe auto's. Een 5-serie wordt ook wel gereden in het milieu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

t_captain schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:00:
Ik denk dat starten op afstand wel een mooie feature is (mits de auto een automatische bak of tenminste een versnellingsindicator heeft). Tegenwoordig worden er zoveel aanslagen gepleegd dat het eigenlijk verplicht zou moeten worden op nieuwe auto's. Een 5-serie wordt ook wel gereden in het milieu ;)
En dan? Dan hang je toch de bom aan de D of versnelling X?

Besides that, ik vind dat een autofabrikant zich daar geen zorgen over hoeft te maken: daar heb je de pantser uitvoeringen voor.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
t_captain schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:00:
Starten op afstand zou super zijn, kan ik vanuit de keuken de auto aanzetten als het 's nachts gevroren heeft! Nu moet ik naar buiten in de kou om hem 10min te laten lopen... :(

Gelukkig nog maar 1x last van gehad deze winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tja, dat doe ik sowieso niet, slecht voor de auto en de leefomgeving. BMW roept het zelfs in de boekjes, bij kou starten en direct rustig wegrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Het grappige is dat ik bij het afhalen van de wagen pas merkte dat ik zwarte velgen had. Deze BMW 365 velgen hebben naast de normale metallic en ook de zwarte versie. De winterbanden en velgen zijn bonus toen ik onderhandelde met de dealer. Ik had niet gedacht dat deze velgen ook in zwart waren uitgevoerd.
Maarja een gegeven paard kijk je niet in de bek. De zomerbanden en velgen zijn wel gewoon metallic uitgevoerd.

Ik moet wel wennen aan zwarte velgen want nu lijkt het wel een wagen op thuiskomertjes zijn geplaatst, de reservewielen. Mijn dochter vond het een mannelijke wagen. :+

De knop met de ruit heeft ook een tweede functie in de F10. Als je de knop langer dan 3 seconden inhoudt dan gaat de alarm af. Het is een panic button. Maarre psssttt, niet doorvertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Trent900 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:25:
Dat de 335i probleemloos is gereden geloof ik meteen, maar persoonlijk heb ik toch liever een variant die al een klap onderhoud/vervanging heeft gehad. Vaak worden auto's bij deze stand/leeftijd weggedaan, juist vanwege aankomende kosten. Ben nu zelf ook in de markt voor deze categorie auto's en het blijft toch een hoop geld. Maar mooie wagen verder!

M'n E46, volgens mij zowat de 1e batch die uitgeleverd was, had bij aanschaf een stand van 180k km een hele waslijst aan (preventief) onderhoud. Dat was allemaal rond de 150-160k gebeurd. Wagen rijdt ondanks zijn leeftijd "als nieuw". M'n vorige E46 was gekocht bij 140k km en daar was nooit iets mee aan de hand geweest. Nou, dat heb ik gemerkt! :D
Wat voor preventief onderhoud doel je dan op? Ik heb nooit kosten bespaard op onderhoud, alles wat zinnig was heb ik laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

[...]

[...]

Top, thanks. :D

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:16
Ik was vroeger in Amerika geweest bij gastgezin en ze hadden een grote gele jeep die op afstand konden opgestart ( + toeren omhoog doen ) worden met autosleutel >:)
The_MAN schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:10:
[...]

Starten op afstand zou super zijn, kan ik vanuit de keuken de auto aanzetten als het 's nachts gevroren heeft! Nu moet ik naar buiten in de kou om hem 10min te laten lopen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
zneek schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:27:
[...]

Wat voor preventief onderhoud doel je dan op? Ik heb nooit kosten bespaard op onderhoud, alles wat zinnig was heb ik laten doen.
Zaken als rubbers, slangen, ophanging e.d. Maar ik geloof best dat jij, als liefhebber, dit gewoon hebt bijgehouden hoor ;)

Onderhoud is natuurlijk niet gewoon een kleine/grote beurt en klaar. Sommige zaken gaan na een bepaalde periode gewoon kapot of takelen af.

Wellicht gewoon toeval, maar ik heb veel mensen gezien die een auto kopen van merk XYZ met een km-stand van 130k-150k die vervolgens leeglopen op onderhoud :D

[ Voor 14% gewijzigd door Trent900 op 09-01-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Onderstel is compleet vervangen niet al te lang geleden, door een BMW Performance onderstel. En de remmerij is ook compleet vernieuwd 2 jaar geleden geloof ik. Dus ik denk dat het allemaal wel meevalt, ik geloof niet dat een nieuwe eigenaar leeg gaat lopen op mijn wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-04 14:29
APK doorstaan met vlag en wimpel, enkel twee nieuwe achterbanden. Volgende olie en filter verversen en dan kan ie er weer 20k km tegenaan.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:45

4x2

lộn xộn quá

Wat nou diff past niet ?
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/316E30/1UZFE/1UZbn.jpg

Diff past wel, gewoon genoeg bakken en braden:
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/316E30/1UZFE/1UZbp.jpg

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-04 14:29
4x2 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:18:
Wat nou diff past niet ?
[afbeelding]

[afbeelding]
Is dat nou niet killing voor de sterkte van die balk?

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Mehhh

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
The_MAN schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:10:
[...]

Dat is er toch al lang :p Standheizung! Geweldig als in de winter alle auto's bedenkt zijn met een pak sneeuw, behalve die van jou omdat die al lekker voorverwarmd is <3

Behalve als je dan de deur uit gaat, een lekker warme auto verwacht en er achter komt dat de standkachel niet aan gaat als je op brandstof op reserve staat ;(

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 09-01-2015 22:32 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:48
fsfikke schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:30:
[...]

Dat is er toch al lang :p Standheizung! Geweldig als in de winter alle auto's bedenkt zijn met een pak sneeuw, behalve die van jou omdat die al lekker voorverwarmd is <3

Behalve als je dan de deur uit gaat, een lekker warme auto verwacht en er achter komt dat de standkachel niet aan gaat als je op brandstof op reserve staat ;(
Kun je beter gewoon een carport bouwen, staat hij ook altijd droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:49

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

4x2 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:18:
Wat nou diff past niet ?
[afbeelding]

[afbeelding]
en ik mag nog geen gaatje in me antirollbar boren :P en de hell breekt los ;)

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:43

mr_petit

opperprutser

Als je dergelijk laswerk kan afleveren weet je doorgaans wel wat je doet.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik spetter dr ook maar lekker op los ;)
Overigens heb ik nooit iets tegen dat gaatje in je stang gehad, prima oplossing om wat met de balans te spelen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:10

duderuud

Sliden is koel

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:27:
[...]

Als ik het goed heb is dat knopje te progammeren. Standaard functionaliteit (in de US iig): https://www.youtube.com/watch?v=ANG5mqsHkEM

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Kobus Post schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:41:
[...]

Is dat nou niet killing voor de sterkte van die balk?
:Y

Zou er zelf versteviging voor ontwerpen en daarna er langs bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Vraagje over de 12v socket. Ik heb een webcam aangeschaft en deze wil ik op een 12v socket aansluiten.
In mijn wagen zitten er twee, in de middenconsole bij de pook en achter in de ventilatie console.
Deze plekken zijn een beetje onhandig voor de bedrading. Nu las ik op andere forum een verborgen socket onder de handschoenkastje. Daar zit een gat en de plug past daar precies in maar er komt geen stroom uit. Er is helemaal geen bedrading onder het gat. Hebben jullie wel of geen stroom op die socket ?

In de handleiding wordt helemaal geen melding gemaakt over die socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Blord schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:59:
Vraagje over de 12v socket. Ik heb een webcam aangeschaft en deze wil ik op een 12v socket aansluiten.
In mijn wagen zitten er twee, in de middenconsole bij de pook en achter in de ventilatie console.
Deze plekken zijn een beetje onhandig voor de bedrading. Nu las ik op andere forum een verborgen socket onder de handschoenkastje. Daar zit een gat en de plug past daar precies in maar er komt geen stroom uit. Er is helemaal geen bedrading onder het gat. Hebben jullie wel of geen stroom op die socket ?

In de handleiding wordt helemaal geen melding gemaakt over die socket.
Welk model hebben we het over? In veel modellen zit daar een uitsparing voor een oplaadbare zaklamp. Maar deze is vaak niet geplaatst. Misschien is dat het gat wat je merkt?

Waar wil je de webcam hebben eigenlijk? Er zijn vast wel punten in de buurt om stroom van af te tappen.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 11-01-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Het betreft de 520d f10. Er zit een uitsparing aan de onderkant van het handschoenenkastje maar geen elektrische bedrading achter. Ik lees nu op de BMW site dat extra 12v contacten 60euro kost. 8)7

De webcam plaats ik bij de middenspiegel. Dus hoog aan het raam. De bedrading kan ik mooi achter de zachte wanden wegdrukken.

[ Voor 29% gewijzigd door Blord op 11-01-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Het lijkt mij het handigst om stroom weg te halen bij de hemelverlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Dat, of de binnenspiegel, vaak zit daar wel een contactgeschakelde 12V voor een automatisch dimmende spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Als de camera ook een parkeer-modus heeft moet je er wel op letten dat het een constante plus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Het is een gloednieuwe auto. Ik weet niet of het een goed idee is om de verlichting open te breken.
Daarboven is nogal krap heb ik het gevoel. Er is ook nog een schuif en kanteldak aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Omdat je in principe "lampjes" (zal wel LED's zijn inmiddels) moet kunnen vervangen, kan het openen van de hemelverlichting nooit een probleem zijn. Vervolgens is het volgens mij een koud kunstje om een draadje door te prikken richting de voorruit. De bedrading "achter de zachte wanden wegdrukken", zoals jij voorstelde, lijkt mij een enorme omweg en bovendien niet vrij van risico's, i.v.m. de airbags.
Als je niet zeker van je zaak bent, kan je het misschien beter laten doen, door mensen met verstand van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:34
Dit is 'm dan geworden. Ook al staat er bijna 240.000 km op, hij ziet er nog goed uit. Verder heb ik ook even contact gehad met van Poelgeest en onderhoud was altijd netjes uitgevoerd. Tussen de papieren zaten nog oude groene kaarten en daar kon ik uit afleiden dat ie maar 1 eigenaar heeft gehad die 'm zelf geïmporteerd heeft.

Zaterdag dus m'n e46 316 touring ingeruild voor deze, wat een vooruitgang. :*)

BMW 525d touring
BMW 525d touring achterkantBMW 525d touring voorkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Dikke bak. ;)
Welke carrosserie kleur is dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

@jbvo: erg gave bak, vind dat nog steeds een erg geslaagd ontwerp.
Wat voor navi zit er in? Standaard of Professional?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:18
Laatst erachter gekomen dat de sleutel fob niet automatisch oplaad bij een E91/E90 uitvoering met Comfort Access (CA = keyless entry en keyless start). Bij dit type sleutel moet je zelf de knoopcel vervangen als hij meldt dat hij leeg is. Voordat ik hier achter kwam heb ik uren zitten rijden met de sleutel in het contact en hij bleef maar melden dat de batterij bijna leeg is :P

Ik dacht ik meld het even misschien dat anderen er eens op zoek naar zijn.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:34
Blord schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:17:
Dikke bak. ;)
Welke carrosserie kleur is dat ?
Ik heb geen idee, dat moet ik nog even uitzoeken. Ik zou het ook nodig hebben om een lakstift te kopen om wat puntjes aan te stippen.
RomeoJ schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:31:
@jbvo: erg gave bak, vind dat nog steeds een erg geslaagd ontwerp.
Wat voor navi zit er in? Standaard of Professional?
Standaard. Van wat ik gelezen had is die makkelijker te upgraden naar CIC*, in verband met zelfde stekkers e.d. Vooralsnog vind ik de kosten van zo'n upgrade te hoog, maar mocht er een setje langskomen voor een mooie prijs, dan heb ik zeker interesse.

* bron: www.bmwforums.info/genera...c-retrofit-pic-heavy.html

[ Voor 5% gewijzigd door jbvo op 13-01-2015 08:11 . Reden: bron toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 02-02 10:07
jbvo schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 00:32:
[...]

Ik heb geen idee, dat moet ik nog even uitzoeken. Ik zou het ook nodig hebben om een lakstift te kopen om wat puntjes aan te stippen.
Even onder de motorkap kijken, daar staat de kleurnaam op één van de veerpoten genoemd (weet uit mijn hoofd even niet meer welke kant). :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Of je chassisnummer hier in gooien http://www.bmwvin.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
135000 km in 3 jaar op een benzine kan dat veel kwaad als die goed is onderhouden?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/264082576?asrc=st|as

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:30
xeoMe schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:44:
135000 km in 3 jaar op een benzine kan dat veel kwaad als die goed is onderhouden?
Lijkt me juist een goed teken. Dat betekend dat het voornamelijk snelwegritten zijn geweest en dat zorgt voor minder slijtage dan stadritten. Immers, er wordt minder geschakeld, minder geremd, constate belasting dus ipv grote krachten op de aandrijflijn en remmen. Daarnaast zijn ander grote voordelen dat het gross van de km's met een warme motor is gereden en dat er waarschijnlijk niet zoveel in en uitgestapt is tov de kmstand (veel lange ritten).

Dit betekend overigens niet dat je niet op je hoede moet zijn voor achterstallig onderhoud maar in eerste instantie lijkt me dit eerder een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Goede uitleg Malt, kan het niet beter verwoorden ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Inderdaad, bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Auto staat pas net online wellicht deze week een kijkje nemen als de wederhelft het ook wat vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
xeoMe schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:44:
Ziet er mooi. Ik zou altijd een aankoopkeuring laten doen bij een BMW dealer of specialist. Niet dat alles uitsluit. Meestal kost je de dit rond de 150,- euro. Als ze wat dingentjes vinden gaat er vaak wel weer af van de aankoopprijs. Waardoor bij mij de keuring meer opleverde dan deze kostte.

Ligt het aan mij of is die scherp geprijsd?

[ Voor 17% gewijzigd door Morpheusk op 13-01-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:35
Inmiddels kan ik jullie helpen dat mijn probleem met de automaat die in noodloop springt is verholpen.

Zie SpeedingWilly in "Het grote BMW-topic #12"

De automaat ECU is vervangen door BMW specialist RAP, en daarmee was het probleem verholpen. Thanks to Tweaker BAS80!!!

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Morpheusk schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:43:
[...]

Ziet er mooi. Ik zou altijd een aankoopkeuring laten doen bij een BMW dealer of specialist. Niet dat alles uitsluit. Meestal kost je de dit rond de 150,- euro. Als ze wat dingentjes vinden gaat er vaak wel weer af van de aankoopprijs. Waardoor bij mij de keuring meer opleverde dan deze kostte.

Ligt het aan mij of is die scherp geprijsd?
Geen idee vind de prijs ook lekker scherp :*)
Ik ga morgenmiddag denk even er naartoe kijken zijn er nog punten waar ik op moet letten?
Wat kan je bij zo'n km stand verwachten? Automaat spoeling, distrubuitieketting o.i.d.?

Iedergeval vanavond eens lekker googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
SpeedingWilly schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:52:
Inmiddels kan ik jullie helpen dat mijn probleem met de automaat die in noodloop springt is verholpen.

Zie SpeedingWilly in "Het grote BMW-topic #12"

De automaat ECU is vervangen door BMW specialist RAP, en daarmee was het probleem verholpen. Thanks to Tweaker BAS80!!!
Wat kostte dit geintje nu bij Rap in tegenstelling tot die €900,- voor de Ecu (excl. BTW en werkplaatskosten) die van Dijk in rekening zou brengen?

[ Voor 8% gewijzigd door Morpheusk op 13-01-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
xeoMe schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:52:
[...]

Geen idee vind de prijs ook lekker scherp :*)
Ik ga morgenmiddag denk even er naartoe kijken zijn er nog punten waar ik op moet letten?
Wat kan je bij zo'n km stand verwachten? Automaat spoeling, distrubuitieketting o.i.d.?

Iedergeval vanavond eens lekker googlen.
Automaat spoeling bij ZF kan geen kwaad. Ik weet niet of bij de huidige modellen de draagarmen nog vervangen moeten worden rond de 150k kilometers?

Ik heb wel bij de F20 iets gehoord over ratelende kettingen en roestplekjes onder de voorstoelen. Misschien kun je hierover van te voren nog wat opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Morpheusk schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:05:
[...]

Automaat spoeling bij ZF kan geen kwaad. Ik weet niet of bij de huidige modellen de draagarmen nog vervangen moeten worden rond de 150k kilometers?

Ik heb wel bij de F20 iets gehoord over ratelende kettingen en roestplekjes onder de voorstoelen. Misschien kun je hierover van te voren nog wat opzoeken.
Ik ga deze laatste paar minuten en morgenochtend nog wat issues met de F20 opzoeken en in de middag even langs om te kijken.
Ik zie online niks staan over schade maar bij de foto's op de voorbumper zie ik wel een klein schadeplekje wat het is weet ik niet moet ik morgen nakijken daar maar is wellicht handig om mee te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
xeoMe schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:12:
[...]

Ik ga deze laatste paar minuten en morgenochtend nog wat issues met de F20 opzoeken en in de middag even langs om te kijken.
Ik zie online niks staan over schade maar bij de foto's op de voorbumper zie ik wel een klein schadeplekje wat het is weet ik niet moet ik morgen nakijken daar maar is wellicht handig om mee te onderhandelen.
Ik zie het ja. Maar over die 'schade' onder het kenteken zou ik me meer zorgen maken. Behalve als er toch een M-Pakket opkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Vraagje, bij particuliere verkoop van een auto, hoe regel je dan veilig de betaling? Contant lijkt me niet toch? Spoedoverboeking? Of zijn er nog andere, betrouwbare manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
zneek schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:20:
Vraagje, bij particuliere verkoop van een auto, hoe regel je dan veilig de betaling? Contant lijkt me niet toch? Spoedoverboeking? Of zijn er nog andere, betrouwbare manieren?
Cash bij de bank gestord destijds en daarna pas de auto overgeschreven bij het postkantoor. Voor de verkoper veilig voor mij als koper toen wat minder. Al had ik al wel de autosleutel. Ik ben ook wel benieuwd naar alternatieven.

[ Voor 3% gewijzigd door Morpheusk op 13-01-2015 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Als je comfortabel bent met cash kan dat op zich prima. Als je weet waar je op moet letten of een UV lampje oid hebt als extra check. Maar als je echt zeker wilt zijn met diegene naar je eigen bank gaan en daar het geld direct op je rekening storten. Internetbankieren kan natuurlijk ook (wel even letten op mogelijke limieten) maar is vooral handig als je bij dezelfde bank een rekening hebt.

20k heb je maar 40 briefjes van €500 voor nodig, daarbij komt vals-geld voornamelijk voor in de kleinere coupures.

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 13-01-2015 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 10:51
Hangt natuurlijk van het bedrag af maar is een bankcheque geen optie? Als je vraagt om die cheque op naam te zetten en komt van de bank uit dan wordt dat geld al opzij gezet waardoor je sowieso jouw geld krijgt.

Cash kan ook inderdaad maar hangt natuurlijk van het bedrag af.

Maar anders, het geld direct op de bank zetten kan ook een goede optie zijn zoals aangehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik heb ter plekke een betaling gedaan via de laptop, verkoper vertrouwde het, geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
xeoMe schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:56:
Inderdaad, bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Auto staat pas net online wellicht deze week een kijkje nemen als de wederhelft het ook wat vindt
Ziet er goed uit, zo te zien, met een aardige set opties. Is flink op afgeschreven iig ( cat.prijs € 40957 ). Kilometerstand zal, als je er zelf niet veel mee gaat rijden, niet echt een probleem zijn.
Een onafhankelijke aankoopkeuring vind ik in deze prijsklasse eigenlijk wel noodzakelijk, tenzij je zelf over recente kennis en kunde beschikt. BMW-onderhoud kan zo nu en dan behoorlijk prijzig zijn, wat bij een oudere auto nog weleens kan schuren. Zoek voor de lol eens uit, welk onderhoud rond de 150k voorgeschreven staat. Zo werd ik ooit gebeld door mijn garage, "of de bougies vervangen mochten worden", wat ik een nogal basale vraag vond, tot ik de rekening zag...
Pagina: 1 ... 95 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.