Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 133 134 Laatste
Acties:
  • 861.923 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

deepbass909 schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:06:
[...]

Ik neem aan dat jouw klep elektrisch al kan sluiten? Vaak kunnen ze namelijk alleen ontgrendelen en zullen ze ook met hercoderen nooit sluiten.

[...]

De andere functies, ik weet niet of die in de software voorzien zijn. Coderen is in feite niets meer dan het schrijven van een config-file. Functionaliteiten die sowieso niet bestaan in de software, ga je met coderen er ook niet bij krijgen. Je kan ze alleen aan of uit zetten of vooraf bepaalde parameters instellen.

Ik zal bijv. nooit m'n portieren op slot kunnen laten springen als ik ga rijden, ondanks dat alle hardware wel aanwezig is (inc. een knop in de middenconsole). Die functie is nooit ingebouwd in de comfort-module van een E36 en kan ik dus ook niet activeren.
Maar die kan je met NCSExpert toch toevoegen? Ik heb cruise control geretrofit: $540 en die dus toegevoegd in de lijst van de CAS.

Of is dat niet wat je bedoelt? (Het is alweer een tijdje geleden voor mij) Maar toen heb ik ook de parking ventilatie toegevoegd, regensensor gevoeligheid kan ik aanpassen via het dashboard en nog wat van die dingen. :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:23

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@Afvalzak
Je hebt het over opties die al mogelijk waren, maar alleen uitgeschakeld (om wat voor reden ook) of anders ingesteld. Maar mijn auto is bijv. nooit met een regensensor geleverd, dus in de software bestaat er ook geen aansturing voor en kan ik die ook niet aanzetten of creëren.

Ik ben zelf bezig om met (inderdaad) NCSexpert m'n boordcomputer anders in te stellen. Die staat nu geprogrammeerd voor het verkeerde type motor. Daardoor klopt bijvoorbeeld m'n brandstofverbruik niet. Maar daar zit ik eerst nog met de uitdaging om überhaupt verbinding te krijgen met de boordcomputer. Inmiddels heb ik wel meer info ingewonnen en met 75% zekerheid vast kunnen stellen dat m'n kabel in orde is (ik moet nog één benchtest doen en als die goed is, kan ik alleen nog gaan kruistesten met een auto/laptop/kabel combi waarvan bekend is dat het werkt (die van Radiant namelijk).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Mijn auto is ook nooit met een cruise control geleverd natuurlijk. Ik heb de slip ring geïnstalleerd met Cruise Control en vervolgens deze optie aangezet, net zoals je moet doen als je bijvoorbeeld bluetooth installeert in de auto.

Maar het zal misschien per onderdeel verschillen.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:09
deepbass909 schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:06:
[...]

Ik neem aan dat jouw klep elektrisch al kan sluiten? Vaak kunnen ze namelijk alleen ontgrendelen en zullen ze ook met hercoderen nooit sluiten.
Is te coderen, heb ergens een hele cheat sheet gevonden en ook filmpjes van die kofferklep specifiek.
[...]

De andere functies, ik weet niet of die in de software voorzien zijn. Coderen is in feite niets meer dan het schrijven van een config-file. Functionaliteiten die sowieso niet bestaan in de software, ga je met coderen er ook niet bij krijgen. Je kan ze alleen aan of uit zetten of vooraf bepaalde parameters instellen.

Ik zal bijv. nooit m'n portieren op slot kunnen laten springen als ik ga rijden, ondanks dat alle hardware wel aanwezig is (inc. een knop in de middenconsole). Die functie is nooit ingebouwd in de comfort-module van een E36 en kan ik dus ook niet activeren.
Ook daar verschoot ik van wat er allemaal kon na het lezen van die cheat sheet:
http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1020138

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:23

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@Afvalzak
Ik bedoel opties die wel geleverd zijn in je model, maar niet op de specifieke auto zitten. Jij hebt een 1-serie (E87) en die is wel leverbaar geweest met cruisecontrol. Dat betekent dat in de boordcomputer en software de cruisecontrole al wel aanwezig is, maar voor jouw specifieke auto uitgeschakeld was en de specifieke componenten ontbraken. Jij hebt de ontbrekende componenten ingebouwd en de software geactiveerd. Dat is wat anders dan iets inbouwen wat überhaupt nooit leverbaar is geweest in je auto (bijv. automatische rijhoogteverstelling inbouwen in een E87) en dan in de computer daar de optie voor aan willen zetten. Dat gaat je niet lukken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699209

Ben op zoek naar een F20 1-serie uit 2012 en dan een 116i of een 118i. Zijn er nog specifieke punten waar je dan op moet letten. Verder twijfel ik een beetje tussen een handbak en automaat.

Zoiets zoek ik dus, maar dan met een juiste kleur.
https://www.leaseplan.nl/occasions/bmw/1-serie/10385012/

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 699209 op 02-11-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

deepbass909 schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:50:
@Afvalzak
Ik bedoel opties die wel geleverd zijn in je model, maar niet op de specifieke auto zitten. Jij hebt een 1-serie (E87) en die is wel leverbaar geweest met cruisecontrol. Dat betekent dat in de boordcomputer en software de cruisecontrole al wel aanwezig is, maar voor jouw specifieke auto uitgeschakeld was en de specifieke componenten ontbraken. Jij hebt de ontbrekende componenten ingebouwd en de software geactiveerd. Dat is wat anders dan iets inbouwen wat überhaupt nooit leverbaar is geweest in je auto (bijv. automatische rijhoogteverstelling inbouwen in een E87) en dan in de computer daar de optie voor aan willen zetten. Dat gaat je niet lukken.
Ah duidelijk, tnx :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:11

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Ik weet niet of het hier al ter sprake is gekomen (heb er recentlijk nog niets van gezien), maar de navigatie 2016-1 update voor NBT NEXT systemen is ergens vorige week vrijgegeven (de CIC Premium kaarten waren er volgens mij al een tijdje?).

Ik heb hem al geïnstalleerd. Duurde net zoals de vorige update (2015-2) ongeveer een minuutje of 45 waarna het systeem een keer of twee herstart.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Modbreak:We zitten inmiddels goed over de 10.000 posts. Om te voorkomen dat dit topic de ondergang van GoT betekent, tijd voor een nieuw deel :) Wie pakt hem op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
Kom eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Hier verder svp: Het grote BMW-topic #13

This footer is intentionally left blank

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:09
--

[ Voor 100% gewijzigd door HyperBart op 12-11-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:44
Mijn e34 is stuk. Hij rook raar en piepte volgens mijn wederhelft. Even gekeken en de multiriem draait niet meer mee en de spanrol ziet er uit alsof de buitenste rand er is afgelopen. Morgen wegbrengen, 2km rijden moet nog wel lukken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vNEYtf9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vandaag de DISA uit de Z getrokken en dat was maar goed ook, d'r zat flink speling op de klep en de pin lag er al een mm of 3 uit. Ik twijfel nu een beetje wat ik ga doen, revisiesetje (en zo ja, welke) of gewoon een nieuwe. Gelijk ook maar even een nieuwe CCV erin zetten, de DISA unit was behoorlijk vettig en rook naar olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 15:03

Blord

Hello Kitty !

Jongens en meisjes. Deze thread is gesloten. De nieuwe BMW thread is hier, Het grote BMW-topic #13
Pagina: 1 ... 133 134 Laatste

Dit topic is gesloten.