Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 134 Laatste
Acties:
  • 861.973 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Toink schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:30:
Thanks! Voor een 3 liter twinturbo 6cilinder automaat met 400pk vind ik het erg zuinig, zeker als je je bedenkt dat hij 1550kg weegt.
Geweldige auto. Had jij hem bij Laarman gehaald destijds?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
mr_petit schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:53:
Eigenlijk is een ingebouwde tomtom gewoon het beste qua navigatie. Beste routeberekening, handigste input, duidelijkste kaarten. En voor een fractie van de prijs. Misschien moeten we allemaal overstappen op renault (die heeft geloof ik ingebouwde tomtoms....)
Pa heeft een Lancia met Tomtom en daar heeft hij ook nog wat gezeur mee. Het ding kostte nog een hoop geld blijkt geen lifetime maps te hebben het interne geheugen is vol dus het updated niet meer, zit ook half verstopt achter het stuurwiel. Zelf heb ik een XXL die weet soms anderhalf uur lang niet waar hij is.
Tomtom op de smartphone bevalt wel goed, behalve dan dat het af en toe verbinding moet maken met de play store bij voorkeur wanneer je geen internet hebt. Maar voor 30/40 euro met map updates is dat een betere deal en de phone hardware is een heel stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 16:30

Toff

FP ProMod
xeoMe schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:05:
Staat er nog geen week op en is verkocht.
Ziet er goed uit inderdaad en in het algemeen heb je gelijk. Je moet niet te lang wachten, als je iets naar je zin ziet staan, want goede aanbiedingen staan geen maand te koop...

[ Voor 9% gewijzigd door Toff op 31-12-2014 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kecin schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:36:
[...]
Geweldige auto. Had jij hem bij Laarman gehaald destijds?
Thanks, en ja inderdaad bij Laarman gehaald. Paar maanden geleden heb ik hem daar een servicebeurt laten geven. Ze stonden er echt van te kijken dat zelfs de bodemplaat etc nog helemaal schoon en als nieuw oogt. Mooi weer rijden loont :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik overweeg komend jaar weer privé te gaan rijden naast mijn F30 Lease :). Reden hiervoor is dat ik te weinig privé kilometers maak en ongeveer 400 euro netto mag betalen van mijn salaris elke maand.

Ik heb het nog niet uitgebreid berekend, maar ik denk dat ik voor ongeveer dit bedrag toch wel een leuke 318i/320i/325 moet kunnen rijden vanaf bouwjaar 2010? Denk aan een coupe of sedan, met wat leuke M/sport opties.

Kunnen jullie adviseren welk model/bouwjaar en motorisering de meest veilige keuze is? Dus weinig kosten afgezien van de standaard onderhoudsbeurten, banden etc. Denk dat handgeschakeld ook een betere keuze is als het gaat om eventuele risico's? Of auto kopen + automaat via dealer met premium garantie?

Verder en als laatste.. ik neig naar een wat zwaardere motorisering omdat ik zelf nu een F30 320Dede mag rijden en minimaal (maar nog liever) hetzelfde vermogen/koppel wil behouden. Volgens mij valt de 318 dan snel af en zou de 320i vergelijkbaar zijn (minder koppel) en de 325 de sweetspot zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 31-12-2014 13:02 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Toff schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:16:
[...]

Ziet er goed uit inderdaad en in het algemeen heb je gelijk. Je moet niet te lang wachten, als je iets naar je zin ziet staan, want goede aanbiedingen staan geen maand te koop...
Zodra ik mijn auto te koop zag staan, ben ik de volgende dag er gelijk heen gegaan, getest en gekocht. Was een goede prijs voor een fijne wagen met nog een best lage km-stand. Was ook bang dat ie snel weg zou zijn, zoveel 325/330i staan er ook weer niet te koop.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Workaholic schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:01:
Ik overweeg komend jaar weer privé te gaan rijden naast mijn F30 Lease :). Reden hiervoor is dat ik te weinig privé kilometers maak en ongeveer 400 euro netto mag betalen van mijn salaris elke maand.

Verder en als laatste.. ik neig naar een wat zwaardere motorisering omdat ik zelf nu een F30 320Dede mag rijden en minimaal (maar nog liever) hetzelfde vermogen/koppel wil behouden. Volgens mij valt de 318 dan snel af en zou de 320i vergelijkbaar zijn (minder koppel) en de 325 de sweetspot zijn.
Voor hetzelfde geld zo ongeveer dezelfde auto prive gaan rijden zie ik de logica niet van in. Dan zou het voor mij of fors goedkoper moeten zijn, of iets bijzonders worden (Z4, Boxster, S2000, Speedster, weet ik het :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 20:26
Die 400 per maand moet helaas niet alleen je privekilometers dekken, maar ook je vaste lasten. Koop een E90 325i en denk aan de volgende kosten:

* houderschapsbelasting: 60 a 70 per maand
* verzekering (casco, 75% no-claim): 55 a 75 per maand
* afschrijving: 200 a 250 per maand
* onderhoud (bij weinig kilometers 1x per jaar beurt + APK): 40 a 50 per maand

Die 400 euro ben je eigenlijk al kwijt zonder dat je gereden hebt. De vraag lijkt dus vooral te zijn wat je nu echt wil: wil je een mooie auto rijden zoals je leaseauto, of wil je geld besparen? In het eerste geval is die bijtelling zo gek nog niet. In het tweede geval moet je naar andere auto's kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Het is ook niet de insteek om goedkoper uit te zijn, maar liever ongeveer hetzelfde.. maar dan iets leuks voor erbij met meer PK's :). Risico is natuurlijk op hoge onderhoudskosten waardoor het wellicht weer iets te gortig gaat worden.

Misschien een 3 serie coupe 325/330 of 335?

[ Voor 35% gewijzigd door Workaholic op 31-12-2014 13:24 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Voor 400 euro in de maand kan je alleen vrij saaie tweedehandsjes rijden. Punto, Focus dat soort werk met hooguit 100 pk. Of je moet ze van 10 jaar oud kopen zodat ze amper afschrijven en dan loop je leeg op het onderhoud. Een deukje rijden in een WA verzekerd bakje is ook niet aan te raden.
Lijkt me voordeliger om een leasebak uit te zoeken die wel leuk is een gewone 320 ofzo :)

[ Voor 13% gewijzigd door bouwfraude op 31-12-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 23-05 20:48
Nouja leeglopen...

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

bouwfraude schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:17:
Voor 400 euro in de maand kan je alleen vrij saaie tweedehandsjes rijden. Punto, Focus dat soort werk met hooguit 100 pk. Of je moet ze van 10 jaar oud kopen zodat ze amper afschrijven en dan loop je leeg op het onderhoud. Een deukje rijden in een WA verzekerd bakje is ook niet aan te raden.
Lijkt me voordeliger om een leasebak uit te zoeken die wel leuk is een gewone 320 ofzo :)
:D

Ho ho, 115pk is heel erg leuk kan ik je vertellen hoor. >:)
Scheelt dat mijn auto maar 910 kilo weegt. Maar een deukje doet alsnog veel zeer hoor, zeker als je er keihard voor hebt moeten werken en iemand anders totaal geen respect voor andermans spul heeft.

Leeglopen op onderhouden is ook bullshit, moet je gewoon wat fatsoenlijks kopen. Tuurlijk je hebt iets meer kans op dingen maar dat is met nieuw niet anders, alleen dan is het vaak garantie. En voor 400 euro in de maand reed ik een 9 jaar oude dikke Volvo, dus het kan wel, niet zo bekrompen doen. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:05
Beste jongens,

Een vriend van mij wilt heel graag weten of het verstandig is om een E36 te kopen, ik zei dat het best een leuk idee is maar hij wel even moet letten op kosten, maar omdat ik dat niet zeker weet, vraag ik het ook even aan jullie.

Dit gaat hij doen.

Hij gaat een 1995 E36 316i automaat kopen, sedan, 4 deurs, zitten leuke BBS velgen van een M3 E36 onder, verder roestvrij en rijdt als een zonnetje.

Rijdt gemiddeld 50 kilometer per dag, inclusief minimaal 20 minuten stilstaand verkeer (Hilversum)
Is van plan om er ook mee naar Spanje te rijden tijdens vakanties.
Hij wilt er zeker 4 jaar mee doen, wat moet er sowieso aan gedaan worden?

Verder heeft de auto 97855KM gereden, allemaal aantoonbaar en is altijd onderhouden bij een echte BMW garage in Den Bosh, Bert Story, daarvoor bij Van Poelgeest.

Thanks alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:42

Tomatoman

Fulltime prutser

Wat verstandig is, hangt vooral van zijn referentiekader af. Als hij het geen probleem vindt om in een auto van 20 jaar oud te rijden en de velgen en het logo op de motorkap belangrijker vindt dan overige uitrusting, klinkt dit niet als een verkeerde keus. Als hij moet letten op de kosten, zou hij ermee kunnen beginnen om te bedenken of hij de aankoopprijs acceptabel vindt :).
Speakerfreak95 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 22:25:
Hij wilt er zeker 4 jaar mee doen, wat moet er sowieso aan gedaan worden?
Wat er sowieso aan gedaan moet worden is 2x APK en 4 jaar onderhoud. Zonder specifiekere informatie valt er weinig zinnigs te zeggen.

[ Voor 39% gewijzigd door Tomatoman op 31-12-2014 23:37 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:57

4x2

lộn xộn quá

Volgens mij is de 316 met automaat de enige variant van dat blok / die auto waar met regelmaat de koppakking uit knalt.
Net iets te zwaar belast ofzo, het is ook geen ideaal blok met een automaat, mist gewoon net teveel.
Verder is een E36 geen al te dure auto om te rijden, al hangt dat er ook een beetje vanaf hoe pietluttig je wil doen qua onderhoud en originele onderdelen.

Als je dr 1 in nette staat kan vinden, zoek een latere 318iS met een handbak en een voorraad opties, daar heb je best een leuke auto aan, zuiniger dan een 316i automaat en een stuk sneller.
Of, als het binnen budget valt, een vroege E46 318i met M43 motor (zelfde als in die E36)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Hij is niet pietluttig met onderhoud, verre van zelfs, hij heeft ook al een leuk bedrag apart gezet om de auto in te kunnen onderhouden.

Verder zal de auto elke avond in een verwarmde garage staan, niet buiten.

We hebben hem ook al op de brug gehad, er zit nergens roest of gekke plekken, enige wat ik vond was een versleten stuurkogel, maar dat is te vervangen en dat wil de verkoper gewoon op zijn kosten laten doen.

Het is een hele nette auto, met lederen bekleding, uitgebreid OBC er in, climate control, 2 zone, en de standaard Becker radio.
Verder zitten er ook veel speakers in, een HK systeem, staat op de logo's in de deuren.

Hij vind een automaat prettig, al vind ik een handbak ook een stuk leuker.

Hij is weg van de E36, de E46 vind hij een stuk minder interessant, al vind ik de E46 ook een stuk leuker.

Ik weet uit ervaring dat een 328i handbak E36 helemaal ruina is, maar hij houdt het het allemaal rustig, hij rijdt als een oma naar mijn mening, al plank ik lekker door in mijn Yaris :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 21:13
Beste wensen allemaal,

Woensdag in een Audi A5 2.0 180pk TFSI gereden reed wel lekker zeker die turbo. (7,8s)
Turbo is wel iets heel fijns jammer dat BMW dat pas heeft vanaf 2012. (excl. 335i)
Morgen of overmorgen nog even een BMW beproeven om te kijken hoe dat is.

PS:
Soms zie ik een 2007/8 BMW met zo'n nieuwe CIC controller maar CIC is vanaf 2009 dacht ik, heeft iemand dan een retrofit gedaan of hoe zit dat eigenlijk?

[ Voor 23% gewijzigd door xeoMe op 01-01-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Wat is er fijn aan een turbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Die "oempf" tussen je oren. ;)

Doe mij ook maar lekker een groot hoogtoerig blok. :9

[ Voor 48% gewijzigd door max op 01-01-2015 21:36 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:14
Veel meer vermogen en koppel uit dezelfde cilinderinhoud. Zie o.a. de E9x vs F3x 4-cilinders.

[ Voor 5% gewijzigd door Het Fantoom op 01-01-2015 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
max schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:35:
Doe mij ook maar lekker een groot hoogtoerig blok. :9
Turbo zegt niets over hoe groot of hoogtoerig het blok is.

[ Voor 7% gewijzigd door Het Fantoom op 01-01-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Precies, maar "een groot hoogtoerig blok" zegt wel dat het een groot hoogtoerig blok is.

:z

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Ach, een 550i E61 is ook een leuk karretje :P
4.8L V8 motor, bromt wel lekker als je even haast hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Mja, ik vind het juist wel respectabel dat BMW is meegekomen tot 2012 juist ZONDER turbo's toe te passen (op benzine).
Menig TSI-, TDI-, HDi-, MultiAir-motor die ik heb gereden vond ik stuk voor stuk beroerd :X De enige positieve uitzondering was een Fiat MultiJet diesel (2.0 dacht ik).
BMW turbodiesels nooit geprobeerd. Wil binnenkort wel eens een F30 320i gaan proberen, van horen zeggen zijn die erg soepel, wat zou betekenen dat nu BMW op de turbotrein is gesprongen het in ieder geval meteen goed doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 21:13
Jammer dat de F30 modellen nog niet betaalbaar zijn voor mijn klasse.
Mijn oom had een 320i biturbo o.i.d. reed echt geweldig!

335i is een van de eerste met turbo's of niet?
Veel vermogen op een laag toerental is wat ik zoek, de hoge toeren opzoeken doe ik niet vaak dus heb wellicht meer aan het vermogen op low rpm.

Weet iemand nog het antwoord op m'n vorige vraag?
PS:
Soms zie ik een 2007/8 BMW met zo'n nieuwe CIC controller maar CIC is vanaf 2009 dacht ik, heeft iemand dan een retrofit gedaan of hoe zit dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het is mogelijk om de nieuwe controller in te bouwen in het oude systeem ja.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Voor zover turbomotoren prettig zijn om te rijden zijn de BMW's wat mij betreft de beste. Ze spoelen vanaf bijna stationair en hebben relatief weinig lag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:27

Wimo.

Shake and Bake!

xeoMe schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:59:
Jammer dat de F30 modellen nog niet betaalbaar zijn voor mijn klasse.
Mijn oom had een 320i biturbo o.i.d. reed echt geweldig!

335i is een van de eerste met turbo's of niet?
Veel vermogen op een laag toerental is wat ik zoek, de hoge toeren opzoeken doe ik niet vaak dus heb wellicht meer aan het vermogen op low rpm.

Weet iemand nog het antwoord op m'n vorige vraag?

[...]
Koop gewoon een diesel. Bakken koppel onderin. Kun je een leuke 335d nemen. Dingen kosten geen drol en lopen nog perfect met 250k op de teller. De besparing t.o.v. een nieuwer model kun je dan aan de bdienst overmaken.

http://bimmerretrofit.com...uct/category&path=157_158

F30 NBT retrofit voor de E9x.

[ Voor 9% gewijzigd door Wimo. op 02-01-2015 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:20

mr_petit

opperprutser

Radiant schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:35:
wat zou betekenen dat nu BMW op de turbotrein is gesprongen het in ieder geval meteen goed doet :P
BMW is niet net op de turbotrein gesprongen hoor. BMW is zelfs pionier op turbogebied. Die turbo ervaring hebben ze al 40 jaar. Ze hebben het alleen weer heel lang in de kast gelegd :)

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 02-01-2015 06:16 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07
Ik volg de discussie al een tijdje, maar laat ik nu ook eens reageren, ik ben namelijk ook op zoek naar een andere auto.

Momenteel tijd ik een 316 touring uit 2004. Er komen nu wat grotere kosten aan en dat is voor mij aanleiding om rond te gaan kijken. Daarnaast speelt ook mee dat ik graag wat meer koppel en vermogen zou willen hebben en dat ik tegenwoordig meer kilometers per jaar rijd.

Nu kwam ik een maand geleden toevallig een mooie 525d touring uit 2007 tegen. Hij had slechts 160.000 km gelopen en stond bij de eerste eigenaar, een particulier, die er 12000 euro voor wilde hebben. Ik heb me wat ingelezen en ben er naar gaan kijken en was overtuigd. Helaas reageerde ik door omstandigheden te traag waardoor de beste man hem vervolgens aan iemand anders verkocht heeft.

Nu ben ik dus verder aan het rondkijken en op basis van www.motor-talk.de/forum/kaufberatung-e60-e61-t4644842.html, zoek ik vooral naar 525d tourings vanaf 2007.

Deze worden echter weinig te koop aangeboden. Bij de lokale Bosch garage hoorde ik dat deze auto's erg populair zijn voor export, door de BPM teruggave.

Nu ga ik morgen kijken bij een 525d met 235.000 km: http://voorraad.autodataw...ess-line/occ1278236-7d2b2. Ik hoop dat het wat is...

[ Voor 4% gewijzigd door jbvo op 02-01-2015 19:49 . Reden: Directe link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat in NL de spoeling van dergelijke auto's sowieso wat dun is. BPM teruggaaf moet je niet zoveel van voorstellen bij een auto van 7 jaar oud, maar wellicht dat de auto's al met 3 of 4 jaar zijn geëxporteerd met een hoger BPM bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Die 525d ziet er op het eerste gezicht prima uit :). Met die kilometerstand kun je nog heel wat jaren vooruit, daar zou ik me absoluut niet druk om maken. Het is een meeneemprijs, dus zonder garantie. Die garantie kun je er vast nog wel bij onderhandelen. En mocht dat niet kunnen, dan moet je je afvragen wat de reden is dat ze geen garantie willen geven (addertje onder het gras?).

Realiseer je wel dat dit een zware auto is, waar je flink wat motorrijtuigenbelasting voor moet betalen. Voor mijn 530d Touring (F11, het huidige model) betaalde ik in 2014 precies € 2000 per jaar aan MRB :X

[edit]
In de advertentie zie ik dat de auto 2000 km geleden, op 30-7-2014, zijn laatste onderhoudsbeurt bij Van Poelgeest heeft gehad. Het zou me niets verbazen als de auto bij Van Poelgeest is ingeruild, er nog een paar ritten mee zijn gemaakt (leenauto?) en de auto ondertussen via de tussenhandel naar de huidige aanbieder is gegaan. Daar is niets mis mee, het is gewoon een vermoeden over wat er de laatste 5 maanden met de auto kan zijn gebeurd :).

[ Voor 27% gewijzigd door Tomatoman op 02-01-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:55
Tomatoman schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:48:
...

Realiseer je wel dat dit een zware auto is, waar je flink wat motorrijtuigenbelasting voor moet betalen. Voor mijn 530d Touring (F11, het huidige model) betaalde ik in 2014 precies € 2000 per jaar aan MRB :X
...
Wow dat is echt veel, voor mijn E91 330d betaal ik €142 per kwartaal. Is een 530 zoveel zwaarder? (Massa rijklaar 330d: 1690kg)

[edit]
Ohnee, niet per kwartaal maar per maand :P 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door ChiLLeR op 02-01-2015 12:01 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Massa rijklaar: 1880 kg. Ik zag zojuist dat ik in 2015 inmiddels € 2040 moet betalen. Dat betekent dat de MRB dit jaar precies 2% hoger is dan vorig jaar. De Belastingdienst indexeert klaarblijkelijk fors hoger dan de inflatie :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:20

mr_petit

opperprutser

Als je geld uitgeeft aan auto's is de inflatie altijd fors hoger :P

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:26

vhal

ಠ_ಠ

Tomatoman schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:33:
Massa rijklaar: 1880 kg. Ik zag zojuist dat ik in 2015 inmiddels € 2040 moet betalen. Dat betekent dat de MRB dit jaar precies 2% hoger is dan vorig jaar. De Belastingdienst indexeert klaarblijkelijk fors hoger dan de inflatie :(.
Troost je dat je altijd nog 100€ goedkoper uit bent dan in Z-H. De discrepantie tussen de provincies onderling blijft idioot.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 14:16

Blord

Hello Kitty !

Wel voordelig als je in België woont. Ik betaal straks ongeveer 480euro per jaar voor de BMW 520D. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

Blord schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:50:
Wel voordelig als je in België woont. Ik betaal straks ongeveer 480euro per jaar voor de BMW 520D. :)
Pffff, ben aan netto bijtelling al meer kwijt per maand voor dezelfde auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Jeroen V schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:53:
[...]

Pffff, ben aan netto bijtelling al meer kwijt per maand voor dezelfde auto...
Daarom rijden er in Belgie ook allemaal dikke leasebakken, er zitten zoveel meer belastingsvoordelen aan (incl. particulier) dat ze eigenlijk enkel de extra's betalen...

Ik had ook liever een 330D of 530D gehad, maar het is in NL echt duurder om dit soort auto's te berijden, in BE betaal je per jaar zowat evenveel als in NL per 3 maand!

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
In Duitsland betaalde ik €142 voor een 320... Per jaar :+

€353 voor de 535d btw.

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 02-01-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:05
BAS80 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:48:
[...]

Daarom rijden er in Belgie ook allemaal dikke leasebakken, er zitten zoveel meer belastingsvoordelen aan (incl. particulier) dat ze eigenlijk enkel de extra's betalen...

Ik had ook liever een 330D of 530D gehad, maar het is in NL echt duurder om dit soort auto's te berijden, in BE betaal je per jaar zowat evenveel als in NL per 3 maand!
518/520d is in BE nog goed te doen als leasewagen net als de 318/320d (vooral de EDE). Vanaf je naar de 525d of de 530d/535d gaat kijken is het al een heel stuk duurder, zeker als xdrive. Die zie je hier dus niet echt vaak rondrijden, de meeste zelfs particulier. (het schaalt immers verder met verbruik en niet zozeer in 1 enkele (25%) bijtellingscategorie)
En benzine rijdt er hier gewoon niet rond. Ik ken niemand die zelfs de mogelijkheid heeft om een benzine te leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
Tomatoman schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:48:
Die 525d ziet er op het eerste gezicht prima uit :). Met die kilometerstand kun je nog heel wat jaren vooruit, daar zou ik me absoluut niet druk om maken. Het is een meeneemprijs, dus zonder garantie. Die garantie kun je er vast nog wel bij onderhandelen. En mocht dat niet kunnen, dan moet je je afvragen wat de reden is dat ze geen garantie willen geven (addertje onder het gras?).

[edit]
In de advertentie zie ik dat de auto 2000 km geleden, op 30-7-2014, zijn laatste onderhoudsbeurt bij Van Poelgeest heeft gehad. Het zou me niets verbazen als de auto bij Van Poelgeest is ingeruild, er nog een paar ritten mee zijn gemaakt (leenauto?) en de auto ondertussen via de tussenhandel naar de huidige aanbieder is gegaan. Daar is niets mis mee, het is gewoon een vermoeden over wat er de laatste 5 maanden met de auto kan zijn gebeurd :).
Ik had me gerealiseerd dat het een zware auto is inderdaad. Daarom kijk ik tegelijkertijd ook nog voor een e91, maar ik vind een e61 toch wel een stuk mooier.

Eigenlijk wilde ik voor de jaarwisseling al gaan kijken, maar de eigenaar van die zaak was met de auto op wintersport. Zou dus wel een betrouwbare wagen zijn? :+

Vandaag ben ik nog even naar een e91 wezen kijken: https://www.occasioncentr...ons/bmw/3-serie/76-kgv-9/. Deze zag er vlekkeloos uit, zelfs geen steenslag op de motorkap (en dat bij 175.000 km!). Hij reed ook best prima, maar miste toch een beetje het 6 cilinder geluid. Verder zat er wel al de nieuwere iDrive in (CIC?), maar daarentegen ook de standaard niet-zo-comfortabele stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 14:52

duderuud

Sliden is koel

ReseT schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:22:
Ik had ergens gelezen dat BR-performance / APEC de ECU tuning/ unlocking alleenrecht had tot 2015. Vanaf 2015 moet tuning via ECU overal beschikbaar zijn. Dus ook in NL! :D

Helaas ben ik wel de bron kwijt :(
Klopt, vanaf 5 januari komt de ECU unlock "vrij". Ook Mosselman Turbo kan dan de Fxx serie remappen.

(Voor mijn F30 335i kost dat €1250 :X )
xeoMe schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:05:
Blijkbaar was ik niet de enigste die de 320 Coupe met alles erop en eraan mooi vond.
Staat er nog geen week op en is verkocht.
http://www.ndmotorcars.nl...-320i-m-sportpakket/20677
Wel mooi, er staat in die advertentie dat er nog 1 jaar Premium Selection op zit. Kan best zijn, die is alleen niet overdraagbaar 8)7
Radiant schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:35:
...Wil binnenkort wel eens een F30 320i gaan proberen, van horen zeggen zijn die erg soepel, wat zou betekenen dat nu BMW op de turbotrein is gesprongen het in ieder geval meteen goed doet :P
Ik heb zelf de 320i EDE (1.6 turbo, 170pk) gehad en nu als leenauto een normale 320i (2.0 turbo, 185pk). De normale 320 is net wat vlotter (duh) dus zou ik iig voor de non-EDE versie gaan. Alleen blijft het geluid waardeloos. Als je 'm doortrekt klinkt het net als een oude Seat of Fiat ofzo :X

Ik zou dan eerder kiezen voor een Exx 6 in lijn gaan. Maar goed, dat is maar mijn mening.

[ Voor 60% gewijzigd door duderuud op 02-01-2015 20:39 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Alleenrecht? Ik zag dat DTC dat ook al voor elkaar had. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 02-01-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 14:52

duderuud

Sliden is koel

Als ik het goed heb zijn het niet de tuningbedrijven die de ECU gekraakt hebben maar een bedrijf (of een samenwerking van meerdere bedrijven) die de software leveren voor de tuningbedrijven. Die betalen gewoon via een licentie.

De software die de Fxx modellen kan unlocken is al een een paar maanden beschikbaar maar pas vanaf 5 januari "vrij" beschikbaar voor andere tuningbedrijven.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Mooie turbo-discussie :-) Maar wat zou je kiezen als je de keus had tussen een 1.8 turbo met 200 pk of een 2.5 non-turbo met 200 pk en je de benzine de rest van je leven gratis kreeg? Juist. Zie voor meer informatie mijn onderschrift, de groete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zo werkt het vaak wel, dat kraken van ECU's is nogal een specialistisch werkje (zelfs met encryptie beveiligd), in Italie zit ergens een toko die het doet en vervolgens de software licenseert aan de tuners. De tuners zelf hebben normaal geen hackers in dienst dat even uit de mouw schudden :)
_eXistenZ_ schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:56:
Mooie turbo-discussie :-) Maar wat zou je kiezen als je de keus had tussen een 1.8 turbo met 200 pk of een 2.5 non-turbo met 200 pk en je de benzine de rest van je leven gratis kreeg? Juist. Zie voor meer informatie mijn onderschrift, de groete
Als ik die 2.5 in 6 cilinder vorm zou krijgen, doet mij de 6 maar. Tandje minder koppel onderin, maar qua geluid en gasrespons... Verbruik valt trouwens nogal mee, de 320 F30 van pa is wel wat zuiniger dan die 3.0 in de Z maar het valt me allerzins mee :) De turboblokken zijn met name op papier zuinig, maar in de praktijk.. en dan doet BMW het nog erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

duderuud schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:43:
Als ik het goed heb zijn het niet de tuningbedrijven die de ECU gekraakt hebben maar een bedrijf (of een samenwerking van meerdere bedrijven) die de software leveren voor de tuningbedrijven. Die betalen gewoon via een licentie.

De software die de Fxx modellen kan unlocken is al een een paar maanden beschikbaar maar pas vanaf 5 januari "vrij" beschikbaar voor andere tuningbedrijven.
Aah ok op die fiets, ik ging er eigenlijk vanuit dat de meeste tuners van die soort nerds waren die net zo lang liepen te hobbyen tot ze het voor elkaar kregen. :P Maar niets is minder waar dus. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Zou je nog steeds diezelfde keuze maken mocht je de keus hebben tussen een 1.0 turbo blok met 100pk en een hele berg koppe/vermogen die over de hele range beschikbaar is tegenover een NA 1.6 blok met ook 100pk maar dat piekt op 6k rpm?

Voor het dagelijkse rijden is het wel zo prettig om een 4 pitter te hebben met een berg koppel onderin die je gewoon in een relatief hoge versnelling kan laten staan terwijl je wel vlot vooruit komt. Terwijl je dan bij een NA blok een paar stappen terug moet zetten.

Vanaf je naar de 6 cilinders en meer gaat kijken gaat dat argument niet meer zo veel op want dan heeft het blok meestal wel genoeg fut onderin om mee te komen met het verkeer.

En turbo blokken kunnen heel zuinig zijn, als je daar naar rijdt. Maar een 1.8 turbo zuipt bijna net zoveel als een NA 2.5 als je ze op hun staart trapt. Wat natuurlijk wel wat gebeurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 17:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan zou ik ze eerst moeten rijden, maar 1.8 turbo met 200 pk doet al makkelijk 320 Nm vanaf 1400 1/min, welke 2.5 zonder turbo doet 320 Nm? Ik kan alleen een Impreza vinden, en die haalt dat pas bij 3600 1/min. BMW met de 2.5 liter 6-cilinder komt maar tot 250 Nm.
En dan weet ik toch wel wat sneller is en zich beter laat rijden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:18:
[...]

En dan weet ik toch wel wat sneller is en zich beter laat rijden.
Een 6-cilinder met turbo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Gewoon iets meer toeren houden dus, dan rijdt het een stuk directer en vele malen fijner dan dat zompige afstandelijke turbo-gevoel. Toevallig onlangs nog in een vrij recente (2 jaar oude) A4 met 1.8 TFSI-blok gereden. Dan beweren ze al dat het turbogat klein is, maar man man man... :N

[ Voor 36% gewijzigd door _eXistenZ_ op 02-01-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
En dan niet zo'n koffiemolentje als een x35i, maar een GT-R oid. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
_eXistenZ_ schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:32:
Gewoon iets meer toeren houden dus, dan rijdt het een stuk directer en vele malen fijner dan dat zompige afstandelijke turbo-gevoel. Toevallig onlangs nog in een vrij recente (2 jaar oude) A4 met 1.8 TFSI-blok gereden. Dan beweren ze al dat het turbogat klein is, maar man man man... :N
Wat meer toeren houden is leuk in een weekend auto waarmee je vooral voor je plezier rijdt. Als je veel rijdt wordt het nogal vermoeiend en kostelijk om je NA blok wat hoger in de toeren te houden. Soms wil je gewoon rustig rondrijden zonder elke 5 seconden te gaan veranderen van versnelling.

Hetzelfde wanneer je wilt voorbijsteken op een snelweg. Om dat even snel te doen in een NA blok als in een turbo blok zal je echt wel een of twee stappen moeten terugschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Update: De 316i is gekocht, ik vind hem mooi maar ja, meningen verschillen.

Verder vandaag met mijn oom op pad geweest op zoek naar een 80's classic, we zijn geëindigd een BMW 628 CSi uit 1982, prachtige auto.
Het ergste is nog wel dat de auto pas 37905KM heeft gereden, altijd binnen gestaan en 1e eigenaar.
Leuke is ook nog dat alles werkt, echt alles, alleen de speakers zijn zo goed als gone.
De speaker op het achter deck zijn helemaal dood, komt een beetje gekras uit.
Voorin is het allemaal erg dof qua geluid.

Wat raden jullie aan als vervangende speakers? Er zit nu een BMW Bavaria (biermerk :P) radio in, die gaat er morgen uit en er komt een Becker in, een Mexico.

SF95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Heb je foto's van de E36? Klonk als een mooi exemplaar, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het Fantoom schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:33:
[...]

En dan niet zo'n koffiemolentje als een x35i, maar een GT-R oid. :9~
Een 335i / 535i is een prima toepassing van een prima turbomotor. Snel wanneer het snel moet, rustig wanneer het rustig mag. Soepel, koppelrijk, rustig. Een luxeauto waardig.

Ik vind het nog altijd jammer dat dit blok ook in de M-serie dienst moet doen. Ten eerste ben ik van mening dat M-Technik zijn huiswerk moet doen en dus eigen blokken ontwikkelen (zoals indertijd de 2.3 viercilinder en de 3.2 zespitter). De seriegrootte van met name M3 modellen is enorm toegenomen sinds de E30 M3 en dat mag dus niet in de weg staan. Laat maar eens zien wat je zonder turbo's kunt. Downsizen? 2.5 liter V8 met 400pk aan 11.000 rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
BMW klanten die een M3 kopen willen ook weer niet elke 5000km voor onderhoud naar de dealer omdat BMW ervoor gekozen zou hebben een 11k rpm v8 blok er in te zetten.

Dat turbo blok is imho het beste compromis tussen performance, zuinigheid (en dus ook emissies) terwijl ze toch nog een sportief karakter/geluid aan overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-04 14:29
Raar, had een kapotte lamp met de BMW (E87). Remde net behoorlijk hard, ABS greep in en m'n licht deed het weer. Slecht contact ofzo?

Zijn er hier mensen die van halogeen naar led zijn overgestapt? Zo ja, is dat daadwerkelijk beter of beter gewoon een paar goede halogeen lampen aanschaffen?

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Kobus Post schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:58:
Raar, had een kapotte lamp met de BMW (E87). Remde net behoorlijk hard, ABS greep in en m'n licht deed het weer. Slecht contact ofzo?

Zijn er hier mensen die van halogeen naar led zijn overgestapt? Zo ja, is dat daadwerkelijk beter of beter gewoon een paar goede halogeen lampen aanschaffen?
Bedoel je voor de kentekenverlichting? Of wat :p
Full-led koplampen zijn zeker weten beter dan halogeen koplampen. Maar dat betekend niet dat een setje leds in een halogeenbehuizing proppen ook beter is :p

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 03-01-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
jbvo schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:45:
[...]

Ik had me gerealiseerd dat het een zware auto is inderdaad. Daarom kijk ik tegelijkertijd ook nog voor een e91, maar ik vind een e61 toch wel een stuk mooier.

Eigenlijk wilde ik voor de jaarwisseling al gaan kijken, maar de eigenaar van die zaak was met de auto op wintersport. Zou dus wel een betrouwbare wagen zijn? :+

Vandaag ben ik nog even naar een e91 wezen kijken: https://www.occasioncentr...ons/bmw/3-serie/76-kgv-9/. Deze zag er vlekkeloos uit, zelfs geen steenslag op de motorkap (en dat bij 175.000 km!). Hij reed ook best prima, maar miste toch een beetje het 6 cilinder geluid. Verder zat er wel al de nieuwere iDrive in (CIC?), maar daarentegen ook de standaard niet-zo-comfortabele stoelen.
Update: vandaag heb ik de 525d onder voorbehoud gekocht. Maandag nog even met van Poelgeest bellen of zij er nog opmerkingen over in het systeem hebben staan, zo niet dan heb ik 'm eind volgende week.

Volgens de verkoper was ie van eerste eigenaar (die had 'm zelf geimporteerd), het onderhoudsboekje was in ieder geval netjes en compleet. Verder zag hij er netjes uit en reed heerlijk, geen rare geluiden, geen luchtjes, geen rare trillingen. Verder ook goed uitgevoerd (naar mijn idee ;) ): parkeersensoren voor en achter, goede winterbanden op aparte velgen erbij, stoelverwarming.
Kobus Post schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:58:

Zoiets had ik begin deze week ook bij een proefrit met een E91: bij het wegrijden deden het knipperlicht links en rechtsachter het ineens niet en tijdens het rijden herstelde het. Zou wellicht een kabelboom probleem kunnen zijn als het een achterlicht was? (geen idee of dat bij E87 überhaupt van toepassing is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-04 14:29
fsfikke schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 22:17:
[...]

Bedoel je voor de kentekenverlichting? Of wat :p
Full-led koplampen zijn zeker weten beter dan halogeen koplampen. Maar dat betekend niet dat een setje leds in een halogeenbehuizing proppen ook beter is :p
Bedoelde de normale koplampen (H7 fitting ding). De halogeenlampen vervangen door ledlampen met eenzelfde fitting is dus niet zo'n succes?
jbvo schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 22:17:
[...]

Zoiets had ik begin deze week ook bij een proefrit met een E91: bij het wegrijden deden het knipperlicht links en rechtsachter het ineens niet en tijdens het rijden herstelde het. Zou wellicht een kabelboom probleem kunnen zijn als het een achterlicht was? (geen idee of dat bij E87 überhaupt van toepassing is)
Vreemd, bij mij was het echt 1 lamp die het niet deed. knipperlicht en dagrijlicht werkten wel gewoon. Zou dan nog steeds een kabel in de kabelboom kunnen zijn. Zal daar iig even een blik op werpen.

[ Voor 40% gewijzigd door Kobus Post op 03-01-2015 22:25 ]

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Ik zelf niet, maar ga binnenkort bij hem even het een en ander aanpassen m.b.t. audio in de wagen, de woofers bij de kickpanels zijn door, net als de deck speakers, of de filters dan.
Het zijn mooie Mac Audio drop in drivers, hebben zelfde frame als het standaard rooster, maar dan een grote woofer er in met een soft some tweeter.
Radiant schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:44:
Heb je foto's van de E36? Klonk als een mooi exemplaar, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Denk dat je dat nooit op papier kan zeggen: de ene wagen is de andere niet. Er bepaalt zoveel meer het karakter van de auto en motor: turbo-lag, versnellingsbakverhouding, mapping, gewicht van de wagen icm vermogen etc.

Persoonlijk ben ik ook wel fan van de grotere N/A blokken, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik aan turbos alleen turbo-diesels heb gereden, en dat is natuurlijk heel andere koek.

@Andro555: mijn vorige wagen was een Porsche 944 S2, met 3l 16 klepper viercilinder. Die had 280Nm bij 4100RPM en was heel schakel-lui te rijden, als je maar boven de 2000RPM bleef. Fijne bak was dat, in de 3 kon je van bijna stilstand door naar 130km/u. Dus niet alleen 6+ cilinders hebben onderin voldoende pit ;)

Nu was het blok wat in de 944 S2 en 968 gebruikt was ook wel de op één na grootste productie viercilinder. De grootste was de 3.2l uit de Pontiac Tempest (1961)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:39
Ik ben zelf op zoek naar een leuke 316Ti. Het liefst een automaatje, hoeft niet perse. Ik zie een paar leuke staan met een hoge kmstand. Ik ben daar zelf niet bang voor, als het onderhoud maar gedaan is. Mijn vraag alleen is, zijn er bekende kwalen over dit motor/model?

Ow ja, het gaat dus om het nieuwere model. Vanaf 2001.

[ Voor 9% gewijzigd door Khayma op 05-01-2015 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Kopen ?
Heb zo'n hok op LPG met 325K dr op :P

Tenzij je een hele specifieke reden hebt waarom je een E46 316 of 318 compact zoekt zou ik het bijzonder sterk afraden.
Of eigenlijk iedere E46 met een N42 4-cilinder

[ Voor 12% gewijzigd door 4x2 op 05-01-2015 09:53 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ik ga morgen mijn BMW 520D ophalen bij de garage. Het betreft de nieuwste B47 motor met 190PK en 400Nm. Met zo'n enorme koppel moet de auto wel soepel rijden. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

Blord schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:04:
Ik ga morgen mijn BMW 520D ophalen bij de garage. Het betreft de nieuwste B47 motor met 190PK en 400Nm. Met zo'n enorme koppel moet de auto wel soepel rijden. Ik ben benieuwd.
Dan kunnen we elkaar een handje geven, ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

4x2 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:52:

Wat is daar zoal mis mee? Behalve dan het gebrek aan vermogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Blord schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:04:
Beter dan een B47 zonder turbo... :+

Mooie auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

noes schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:45:
[...]
Wat is daar zoal mis mee? Behalve dan het gebrek aan vermogen ;)
Het is niet het beste blok wat ze bij BMW ooit gemaakt hebben, dat vermogen is nog het minste van de problemen.
Die van mij blijft overigens aardig heel tot nu toe, buiten een 'tikkeltje' olieverbruik.
Maar dr zijn meer dan genoeg rampverhalen te vinden over veel en vooral dure reparaties.
De nokkenasketting en het valvetronic systeem komen de meeste problemen vandaan, maar de krukassensor is ook een leuke, die zit onmogelijk ver weggestopt en wil ook nog wel eens kapot gaan.
De vacuumpomp gaat ook nogal eens lek, eigenlijk moet je die gewoon dichtkitten, want een nieuwe gaat ook weer lekken.
Werkelijk iedere pakking en o-ring die dr op zit kan en zal lekken (bij mij is het alleen de carterpan nog, maar die doet zn best maar)

Sommige dingen zijn overigens niet zo bijster duur qua onderdelen, maar dan is het gewoon veel werk om dr bij te komen, als het inlaatspruitstuk dr af moet ben je dr mooi klaar mee, want dat is zo'n ellendige constructie dat het gewoon grappig is...

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 18:14

Typhone

Who Dares Wins

Vandaag eens even wat offertes gaan regelen voor mijn BMW. Bonus van afgelopen jaar is binnen en nu de auto eens voorzien van alles wat ik nog zou willen. Ga eens ff een rondje specialisten / dealers doen voor een mooie offerte:

- M-performance remmen
- M-performance uitlaat
- OEM Xenon koplampen (bi)
- DAB Retrofit set voor fatsoenlijke radio
- Styling 313 wintervelgen en de huidige (styling 158) verkopen
- Lichtpakket origineel erop
- Schokbrekers voor/achter vervangen (208dkm erop)
- Veren vervangen (voor/achter)
- Draagarmen rondom vervangen

Gaat een bom duiten kosten maar dat vind ik van minder belang. Heb nog even de M-bumpers overwogen maar die vind ik nog net iets te protserig ogen op mijn auto. De niet OEM-koplampen van de vorige eigenaar zijn me wel een doorn in het oog.

[ Voor 17% gewijzigd door Typhone op 05-01-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Typhone schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:33:
Vandaag eens even wat offertes gaan regelen voor mijn BMW. Bonus van afgelopen jaar is binnen en nu de auto eens voorzien van alles wat ik nog zou willen. Ga eens ff een rondje specialisten / dealers doen voor een mooie offerte:

- M-performance remmen
- M-performance uitlaat
- OEM Xenon koplampen (bi)
- DAB Retrofit set voor fatsoenlijke radio
- Styling 313 wintervelgen en de huidige (styling 158) verkopen
- Lichtpakket origineel erop
- Schokbrekers voor/achter vervangen (208dkm erop)
- Veren vervangen (voor/achter)
- Draagarmen rondom vervangen

Gaat een bom duiten kosten maar dat vind ik van minder belang. Heb nog even de M-bumpers overwogen maar die vind ik nog net iets te protserig ogen op mijn auto. De niet OEM-koplampen van de vorige eigenaar zijn me wel een doorn in het oog.
Wat betreft schokdempers zou ik ook eens kijken naar Koni FSD, niet per se sportiever maar wel comfortabeler. Vooral drempels gaan beter.

Remmen moet je mijn inziens alleen doen als je vaak op een circuit of de Autobahn rijdt. Bij de lage snelheden op Neerlands wegen is de winst beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Autobahn rij ik redelijk veel, probleem zit hem vooral na afritten na harder remmen. Op de rem staan bij een stoplicht of een hellinkje is killing voor de remmen. Bij nat weer door een plas rijden is dan ook rampzalig. Heeft me een keer kromme schijven gekost (270km/h - 0 bij een Ausfahrt) puur omdat je er ff niet bij stilstaat. De remmen moeten voor en achter voor 17dkm toch gedaan worden (nog enkele mm erop overigens) maar dan meteen maar de volledige kit erop.

Zal de Koni FSD eens gaan opzoeken, thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Ik heb een "gegarandeerd bod" van BCA Autoveiling (via Autoscout24). Hoe serieus kan ik dat nemen? Ik vermoed dat als ik daar heen rij om mijn wagen in te leveren ik nog allerlei meuk op mijn bord krijg en de prijs alsnog lager wordt. Iemand er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:38:
Autobahn rij ik redelijk veel, probleem zit hem vooral na afritten na harder remmen. Op de rem staan bij een stoplicht of een hellinkje is killing voor de remmen. Bij nat weer door een plas rijden is dan ook rampzalig. Heeft me een keer kromme schijven gekost (270km/h - 0 bij een Ausfahrt) puur omdat je er ff niet bij stilstaat. De remmen moeten voor en achter voor 17dkm toch gedaan worden (nog enkele mm erop overigens) maar dan meteen maar de volledige kit erop.

Zal de Koni FSD eens gaan opzoeken, thanks voor de tip!
Voor een ausfahrt laat je gewoon het gas los en rem je daarna bij of ben ik nog niet goed genoeg ingeburgerd? :P Mijn remmen krijgen alleen op hun donder als ik echt op tempo in bergen e.d. rond ga rijden, op de snelwegen doe ik er nauwelijks wat mee :)

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 05-01-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

_eXistenZ_ schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:34:

Er wordt op dit moment een webtooltje ontwikkeld waarmee GoTters zelf hun BMW kunnen beheren, deze worden dan vanzelf in de TS getoond.
Vraag dus niet of je in de TS mag maar wacht even rustig af tot het tooltje klaar is :)

* Tomatoman wacht nog steeds rustig af. Gezien de ontwikkeltijd die sinds de topicstart is verstreken moet dat een wonderbaarlijk webtooltje worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Die wordt FAN-TAS-TISCH! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Appleman schreef op maandag 05 januari 2015 @ 01:03:
Ik ben zelf op zoek naar een leuke 316Ti. Het liefst een automaatje, hoeft niet perse. Ik zie een paar leuke staan met een hoge kmstand. Ik ben daar zelf niet bang voor, als het onderhoud maar gedaan is. Mijn vraag alleen is, zijn er bekende kwalen over dit motor/model?

Ow ja, het gaat dus om het nieuwere model. Vanaf 2001.
4x2 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:52:
Kopen ?
Heb zo'n hok op LPG met 325K dr op :P

Tenzij je een hele specifieke reden hebt waarom je een E46 316 of 318 compact zoekt zou ik het bijzonder sterk afraden.
Vooral eigenlijk de lage instapmodellen zijn een beetje probleembakken, daar bedoel ik mee de 316 en 318 modellen. Automaten in deze klasse zijn berucht om klappende kopppakkingen..
het zijn slecht doorontwikkelde blokken.
Beter is om naar 320/323/325 te kijken van/na 2003, iets duurder in vaste lasten maar dat ga je dubbel en dwars terug verdienen t.o. een 316/318 omrent garage onderhouds kosten.

Zelf heb ik een 320D een van de laatste blokken uit de serie met 150pk m47nD20, Een geweldig blokje _/-\o_
Maar die m42 blokken zijn om te huilen, met name 1.8/1.9 liter versies moet je vermijden zeker met automaat. Die coupe's zijn allemaal uitgerust met blokken uit de oude E36 serie..
(ik heb al 2 E36 bmw's gehad dus ik kan er over meepraten)

Sjek deze 2 lijstjes maar eens, alle blok coderingen staan erbij, ik neem aan dat je zoekt op een coupe benzine . n42 en m43 lekker met een grote boog om heengaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E46)
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E36)

Als je een E46 benzine wilt hebben zou ik voor deze blokken kiezen...
Het N46 blok zou ik ook vermijden ik zou dan de n52 of n54 overwegen.

Als je veel km maakt of bv snelweg kan je misschien een diesel overwegen, dat Diesel kanon :+ van mij is van 150pk 330nm naar 180pk 380nm gegaan. bij 15.000kmpj is Diesel al rendabel...(mits je turbo lagggggg.... voor lief wilt nemen)
Mijn blokje, staat ook in het lijstje
320d/cd/td M47TUD20

325i/xi/Ci/ti 328i/Ci hou ik wel bij, zeker met hogere snelheden blijft die van mij maar doortrekken in de 3 en 4 dan heeft de 325I/Ci het nakijken na mijn engine/bak/intercooler/filters clean en chiptuning . :*)

BMW 2dehands aankooptips:
-Koop bij een BMW specialist. (deze koopt vaak inruil auto's direct van de dealer en dealer onderhouden)
-zoek op weinig eigenaren, met voorkeur lease maatschappijen ivbm. goed onderhoud. (kenteken check ovi.rdw.nl)
-Als dit ok is als maakt 2k of 3k km ook niet meer uit.
-Check of de achterveren nog goed zijn, als deze recent vervangen of erg slap zijn zit de kans erin dat er getrapt is met de auto en is de cadan as waarschijnlijk dan ook aan vervanging toe (RWD=een duur geintje)
-Zoek op executive of exclusive modellen met vol leer e.d., deze auto's zijn vaak gekocht aan liefhebbers dus ook goed onderhouden technisch en interieur zijn voor elkaar.
-Diesel check de swirl flaps, laat ze losgooien en vastzetten na een engine clean of geheel verwijderen en afdoppen.
Ik heb ook een maand of 2 alle autosites af moeten speuren voor mijn volle 'bak' die staan er hooguit een dag of 2 a 3 op marktplaats/autoscout voor de 'scherpe' prijs waarvoor ik hem heb. 8)
Veel geluk!

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Tomatoman schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:48:
[...]

* Tomatoman wacht nog steeds rustig af. Gezien de ontwikkeltijd die sinds de topicstart is verstreken moet dat een wonderbaarlijk webtooltje worden. :)
Met dat tooltje kan mijn 116 een 130 worden met cabrio optie inmiddels ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
zneek schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:26:
Ik heb een "gegarandeerd bod" van BCA Autoveiling (via Autoscout24). Hoe serieus kan ik dat nemen? Ik vermoed dat als ik daar heen rij om mijn wagen in te leveren ik nog allerlei meuk op mijn bord krijg en de prijs alsnog lager wordt. Iemand er ervaring mee?
Ik weet niet wat er nu gegarandeerd is, maar http://www.bca-europe.com...erkopen-van-autoscout-24/ suggereert dat er nog een taxatie volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Dat heb ik, een bod van hun taxatie pipo. Maar ik geloof het niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

neographikal schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:54:
[...]

Voor een ausfahrt laat je gewoon het gas los en rem je daarna bij of ben ik nog niet goed genoeg ingeburgerd? :P Mijn remmen krijgen alleen op hun donder als ik echt op tempo in bergen e.d. rond ga rijden, op de snelwegen doe ik er nauwelijks wat mee :)
Dat ligt er maar net aan hoeveel haast ik heb. In de regel ben ik op de Duitse snelweg niet de rustige rijder omdat ik er vaak laat rij en in het weekend. Koblenz - Venlo al in 58 minuten gereden en daar zit 'gas' los laten niet bij. En het moment dat ik dan hard moet remmen heb ik weinig trek in kromme remschijven. Die Duitse tol ben ik ook een zeldzaam groot voorstander van als dat betekent dat de koekblikjes die hem klakkeloos naar links gooien.

Vorig jaar op de terugweg van de CeBIT ook achter een Duitse E-klasse gereden die de hele weg van Hannover - Osnabrück - Dortmund 250 reed. Toen heb ik inderdaad geen 1x hoeven remmen en een paar keer alleen het gas los hoeven laten. 400m ruimte tussen ons in bewaard en dan merk je pas hoe fijn rijden op de Autobahn is als je de snelheid en de ruimte hebt.

In de bergen op tempo rijden is wel bruut maar afgelopen zomer vond ik erg veel fietsers op mijn pad. Dat waren de 6 verschillende passen rond Stelvio richting Innsbruck. Omhoog ging wel, omlaag spaarde ik de remmen meer. Tijdens het typen krijg ik alweer zin om te vertrekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

zneek schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:54:
Dat heb ik, een bod van hun taxatie pipo. Maar ik geloof het niet helemaal...
Zoals ik het lees op de link van t_captain ligt het er net aan hoe eerlijk jij geweest bent met het opgeven van de staat van je auto ;)
Ik ken uiteraard wel de verhalen bij dit soort sites, dat men bij inlevering toch nog op zoek gaat naar puntjes, waardoor men toch met een lager bod op de proppen kwam. Maar dat was dan wel bij de kleinere en schimmerige zaakjes. BCA is toch wel een bekende naam, dus misschien is dat in hun voordeel?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
BCA is geen kleine club inderdaad. Maar toch vertrouw ik het niet. Het "gegarandeerde" bod lijkt me hoog. Althans, minder dan ik er voor hoop te krijgen, maar als ik ongeduldig wordt misschien wel voldoende om hem toch weg te doen. Enige nadeel, naast die onzekerheid over het uiteindelijke bedrag wat eruit rolt, is dat ze in Barneveld zitten. Heen in de bimmer, terug in de trein? Dat is een anticlimax...

[edit] ik ben 100% eerlijk geweest over de staat van de auto, anders heeft het toch geen zin met zo'n wagen.

[ Voor 12% gewijzigd door zneek op 05-01-2015 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
zneek schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:26:
Interessant, ik was vorige week bij Athlon ocassioncentre voor een proefrit en zij hebben mijn e46 316 getaxeerd met BCA. Het bedrag wat er uit kwam vond ik ook vrij hoog gezien de staat van mijn auto, maar ze zouden dat wel direct gebruiken als inruilwaarde, dus blijkbaar hebben zij er wel vertrouwen in dat ze dat dan ook er nog voor krijgen (anders zijn ze hun eigen marge kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:53

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

BAS80 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:03:
[...]

[...]

Vooral eigenlijk de lage instapmodellen zijn een beetje probleembakken, daar bedoel ik mee de 316 en 318 modellen. Automaten in deze klasse zijn berucht om klappende kopppakkingen..
het zijn slecht doorontwikkelde blokken.
Beter is om naar 320/323/325 te kijken van/na 2003, iets duurder in vaste lasten maar dat ga je dubbel en dwars terug verdienen t.o. een 316/318 omrent garage onderhouds kosten.
[...]
Maar die m42 blokken zijn om te huilen, met name 1.8/1.9 liter versies moet je vermijden zeker met automaat. Die coupe's zijn allemaal uitgerust met blokken uit de oude E36 serie..
(ik heb al 2 E36 bmw's gehad dus ik kan er over meepraten)

Sjek deze 2 lijstjes maar eens, alle blok coderingen staan erbij, ik neem aan dat je zoekt op een coupe benzine . n42 en m43 lekker met een grote boog om heengaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E46)
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E36)

[...]
Heb je een specifieke reden om de M42 of M43 zo af te raden/kraken? Wat betreft de M42, die kan inderdaad problemen krijgen met de oliesproeiers en wat andere problemen als onderhoud in het verleden slecht is geweest. Maar om te huilen wil ik niet stellen. Het blokje produceerde toch 140 tot 150pk uit 1,8 liter.

Het enige nadeel dat ik verder aan de M43 ken, is het relatief beperkte vermogen van 103pk tot 118pk (afhankelijk van de exacte uitvoering). Niet gigantisch veel, maar met 5 jaar ervaring met een M43-blokje weet ik wel dat die beter rijdt dan veel mensen willen doen geloven. Ik heb er prima mee door Duitsland gereden. Ok, niet met 200+km/u, maar 170km/u was prima te doen en relatief zuinig ook nog. Nee, het is geen vermogensmonster, maar in een E36, die sowieso al niet zoveel weegt, komt die prima mee. Maar daar staat tegenover dat de M43 bijzonder betrouwbaar is.

Wil je een E36 met een wat leuker blokje, dan is de M44 een goede optie (16v 1,8 liter). Die ligt in de facelift 318iS bijv., heeft 150pk en daar zijn alle problemen van de M42 in opgelost.

De N42 is wel weer een probleemkindje, met name de distributie. Als die aandacht nodig heeft, dan ben je de sjaak, want dan moet de hele motor eruit (dus veel arbeidsuren). Qua rijeigenschappen is dat verder wel een prima blokje. Heb je de luxe om te kiezen, zou ik persoonlijk de N42 ook links laten liggen.

Een 6-cilinder is leuk (rij ik ook mee) en rijdt zeker beter dan een 4-pitter, maar claimen dat je met een 6-pitter (bijv. een M52 of M54) op termijn goedkoper uit bent qua onderhoud, helaas. De 6-cilinders in de E36 en E46 hebben meer en duurdere olie nodig, duurdere bougies, meer koelvloeistof en duurdere filters, terwijl de onderhoudsintervallen gelijk zijn aan die van de 4-cilinders. Tel daar zwaardere (duurdere) remmen bij en een aantal kostbare kwalen (vanos, lekkende pakkingen) en je bent zeker niet goedkoper uit met een 6-cilinder. Daarnaast zijn de runningscosts van een 6-cilinder ook altijd hoger; meer MBR, hoger verbruik en vaak een hogere verzekeringspremie. Die fout wordt door veel jongeren gemaakt, die goedkoop een 325i of 328i op de kop tikken en na 1 of 2 jaar er toch achter komen dat die auto te duur is. Die auto's worden dan weer op de markt gedumpt waarna de volgende zich stukbijt erop. Gevolg, betrouwbare 6-cilinders zijn ook nog eens moeilijk te vinden, want onderhoud is vaak minimaal geweest over de laatste jaren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 17:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Ik heb het meegemaakt met een collega. Autobahn in Duitsland, we willen nog even wat eten, Raststätte in 10 km. "Zullen we daar wat gaan eten?" "Jaja, is goed" (vroaaaaaar, 180+ km/h). 5 km later nog een bord "Daar gaan we wat eten he?" "Jaja, doen we" (vroaaaaaar, 180+ km/h). 1 km voor de afslag "We gaan toch wat eten he?" "Ja hoor" (vroaaaaaar, 180+ km/h). 500 meter (vroaaaaaar, 180+ km/h) wij: "he, eh" en bij de afslag hij: "oh" (vroaaaaaar, met 180+ km/h de uitrit voorbij rijden).
Ja, je rijdt 3 km per minuut, hoe lang denk je over die laatste kilometer te doen of zo.
Er zijn mensen die toch wat tunnelvisie krijgen bij dat soort snelheden. En ja, je doet er wel even 2 minuten langer over (over die 10 km) als je ruim van te voren je snelheid aanpast. |:(

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 14:58
deepbass909 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 00:17:

De N42 is wel weer een probleemkindje, met name de distributie. Als die aandacht nodig heeft, dan ben je de sjaak, want dan moet de hele motor eruit (dus veel arbeidsuren). Qua rijeigenschappen is dat verder wel een prima blokje. Heb je de luxe om te kiezen, zou ik persoonlijk de N42 ook links laten liggen.
De distributieketting zit bij de N42 gewoon aan de voorkant, daarvoor hoeft het blok er toch niet uit? Dit is juist een probleem met de N47 dieselblokjes vanaf 2007, deze hebben dezelfde gammele distributie maar dan aan de achterkant van het motorblok, hiervoor moet idd de hele motor eruit |:(

Sowieso als je in de N42 de gemodificeerde kettingspanner monteert, eventueel met overspring beveiliging, en tijdig je olie ververst, zit je wel ok. Mijn 318Ti heeft er op die manier inmiddels 250k op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
zneek schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:12:
Psst, mijne staat te koop: http://link.marktplaats.nl/m883128769

Dus hopelijk binnenkort foto's van een opvolger. Daar heb ik een vraag over: wat zijn nu echt de verschillen de standaard onderstellen, het adaptieve M en M-sportonderstel onder bijvoorbeeld een F30?
Mooie bak!

Is bij jouw auto het turbo\wastegate verhaal nog onderhanden genomen ?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 23:12
Distributie bij de N42 zit inderdaad gewoon aan de voorkant. Zoals je aangeeft, de kettingspanner is aangepast en deze moet je zeker monteren om problemen te voorkomen.
Olie vervangen niet om de 25-30K zoals de computer aangeeft maar liever om de 10-15K. Helemaal als je dit zelf kan doen ben je voor 5 tientjes klaar.

Zolang je het onderhoud gewoon op tijd doet of liever iets eerder is het best een fijne motor en ook nog redelijk zuinig in gebruik.

[ Voor 17% gewijzigd door Headshot_NL op 06-01-2015 13:19 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 07:49:
[...]

Ik heb het meegemaakt met een collega. Autobahn in Duitsland, we willen nog even wat eten, Raststätte in 10 km. "Zullen we daar wat gaan eten?" "Jaja, is goed" (vroaaaaaar, 180+ km/h). 5 km later nog een bord "Daar gaan we wat eten he?" "Jaja, doen we" (vroaaaaaar, 180+ km/h). 1 km voor de afslag "We gaan toch wat eten he?" "Ja hoor" (vroaaaaaar, 180+ km/h). 500 meter (vroaaaaaar, 180+ km/h) wij: "he, eh" en bij de afslag hij: "oh" (vroaaaaaar, met 180+ km/h de uitrit voorbij rijden).
Ja, je rijdt 3 km per minuut, hoe lang denk je over die laatste kilometer te doen of zo.
Er zijn mensen die toch wat tunnelvisie krijgen bij dat soort snelheden. En ja, je doet er wel even 2 minuten langer over (over die 10 km) als je ruim van te voren je snelheid aanpast. |:(
Ik vind het ook nogal onbenullig, maar dat ben ik, in een kilometer verlies je al fors snelheid zonder ook maar naar de remmen te kijken. Beter voor de remmen, de banden, verbruik en met fors remmen wordt een wagen ook niet beter bestuurbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[...]

Bij snelheden van +200km/h rijdt op de Autobahn wordt het wel wat moeilijker om zodanig op acties van andere tragere weggebruikers te anticiperen dat je altijd voldoende snelheid kunt verliezen met alleen uitrollen. Een relatief lichte auto zoals een Z4 maakt het wel makkelijker, die vertraagt vrij veel uit zichzelf.

Als je 500 meter voor een afrit van 180km/h moet afremmen ben je niet echt met autorijden bezig vind ik. Door een beetje slim omgaan met gas- en rempedaal en de modus waarin je geen van beide gebruikt kun je er volgens makkelijk twee keer zo lang op remschrijven en remblokken doorrijden als een onbenul die alleen gasgeven óf remmen kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat je hier en daar wat bij moet remmen is niet meer dan logisch, maar inderdaad dat laatste :P

Een z4 licht met 1260kg, dat had je 20 jaar geleden moeten roepen :P :P Maar ik snap je punt

[ Voor 37% gewijzigd door neographikal op 06-01-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

20 jaar geleden woog de Porsche 968 ook al 1400 kg. De 964 (911) was ook rond de 1400kg, de 928 zat zelfs rond de 1600kg.

In dat licht is de Z4 is dus best licht ja, als je bedenkt dat die ook nog es open moet kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Vanochtend onderweg naar m'n werk ging het lampje van de koelvloeistof branden, en even later weer uit. Voordat ik naar huis ging toch maar even gekeken en hij staat inderdaad vrij laag, dus onderweg maar even een litertje koelvloeistof opgepikt. Maarre... kan ik dat er gewoon bijmikken? In het boekje staat een heel verhaal over een mengverhouding van 50:50 met water enzo. Domme vraag misschien maar ik heb dat nog nooit bijgevuld eigenlijk.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Een vraagje, wat is die knop met de ruit op de BMW sleutel ? Ik heb net de auto afgehaald en nu zie ik het pas. De BMW dealer is nu gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Druk er eens op? Zit er geen boekwerk bij?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

sig69 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:12:
Vanochtend onderweg naar m'n werk ging het lampje van de koelvloeistof branden, en even later weer uit. Voordat ik naar huis ging toch maar even gekeken en hij staat inderdaad vrij laag, dus onderweg maar even een litertje koelvloeistof opgepikt. Maarre... kan ik dat er gewoon bijmikken? In het boekje staat een heel verhaal over een mengverhouding van 50:50 met water enzo. Domme vraag misschien maar ik heb dat nog nooit bijgevuld eigenlijk.
Koelvloeistof die je zo koopt is meestal al voorgemengd. Check wel of de kleur klopt met wat er al in het reservoir zit (groen, blauw, roze of diep rood), sommige soorten kan je niet mengen. Bij voorkeur gewoon dezelfde kleur erbij gooien.

Vanavond mijn E36 maar even op kantoor laten staan, had vanochtend geen remlichten meer - schakelaar bij het rempedaal kapot |:( Simpel klusje en niet duur, maar wel irritant en gevaarlijk..

[ Voor 10% gewijzigd door Radiant op 06-01-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Blord schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:31:
Een vraagje, wat is die knop met de ruit op de BMW sleutel ? Ik heb net de auto afgehaald en nu zie ik het pas. De BMW dealer is nu gesloten.
Dat is de MacDonald's-knop. Als je erop drukt gaat het raam open en doet de spraakassistent je favoriete bestelling. Via het ConnectedDrive-menu kun je de standaardbestelling configureren.

Pagina: 1 ... 94 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.