Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hoe bedoel je? Mijn postcode op mp? Die heb ik uit mijn profiel gegooid, maar hij geeft nog steeds mijn locatie aan.Joopieboy schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:41:
Psst ik zou even je adres weghalen wil je niet dat je auto door iemand meegenomen wordt die er niet voor betaald heeft.
Wel een erg nette coupe!
Overigens is een E92 ook prima geschikt voor kinderen. Ik vind de E92 met zijn grote voordeuren zelfs makkelijker dan mijn E90 die ik ervoor gehad heb. Past prima, vrouw en kleine, vakantiebagage.
[ Voor 38% gewijzigd door zneek op 27-12-2014 15:54 ]
Dikke bak helaas schikt me budget niet.zneek schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:12:
Psst, mijne staat te koop: http://link.marktplaats.nl/m883128769
Dus hopelijk binnenkort foto's van een opvolger. Daar heb ik een vraag over: wat zijn nu echt de verschillen de standaard onderstellen, het adaptieve M en M-sportonderstel onder bijvoorbeeld een F30?
Ik ga rustig opzoek naar een E92 330i met de opties die ik wil.
Tevens hoop ik dat er een 320/325 in de buurt zit die ik kan testen wellicht is dat genoeg power
Maar! Meer vermogen is altijd beter natuurlijk haha
[ Voor 5% gewijzigd door kronolith op 27-12-2014 18:22 ]
CIC heb je met een appel en een ei erin gezet. Of laten doen natuurlijkEdd schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 21:35:
De 320i met 170pk is een 4 cilinder. De 325i is de instap 6 cilinder met 218pk.
Het verschil tussen de 325i en 330i is er natuurlijk, maar dat ligt eraan wat je belangrijker vind? Zuinigheid of snelheid
Met de iDrive doelt Wimo denk ik op de generatie van de iDrive die erin zit. De Pre-LCI had dacht ik de eerste generatie (CCC) en de LCI de 2e generatie (CIC). Het schijnt dat de CIC een stuk beter werkt. Alhoewel ik niet weet hoe het CCC werkt en daar dus ook niet over kan oordelen..
Wat een ziekelijk vette bak die gruwelijk tegen mijn smaak aanzit. Ik ken een koper wellicht en anders heb ik zelf nog wel interesse denk ik. Eens met vriendinlief overleggenzneek schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:44:
[...]
Hoe bedoel je? Mijn postcode op mp? Die heb ik uit mijn profiel gegooid, maar hij geeft nog steeds mijn locatie aan.
Mijn actuele verbruik van de 330i is na 2711km 9.6/100.Radiant schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:51:
Als je je rechtervoet in bedwang houdt kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat een 330i echt onzuiniger is dan een 325i, maar gezien zijn huidige verbruik is dat lastig volgens mij
Daar zit 60% stadskm tussen, 20% 80km/h en 20% snelweg. Snelweg wel rustig 110km/h gereden exclusief het invoegen natuurlijk. 325i is niet heel veel zuiniger volgens mij.
Kost toch vaak ruim een k compleet?Typhone schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:47:
[...]
CIC heb je met een appel en een ei erin gezet. Of laten doen natuurlijk.
Volgens de boordcomputer hier op 11,1 na 20.000km. 70% 80km/h en 10% stad, de overige 20% is snelweg en daar gaat met het gas erop. +/- 160. Dit met een 330i e46, maar had dit ook niet van de voren verwacht..Typhone schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:56:
[...]
Mijn actuele verbruik van de 330i is na 2711km 9.6/100.
Daar zit 60% stadskm tussen, 20% 80km/h en 20% snelweg. Snelweg wel rustig 110km/h gereden exclusief het invoegen natuurlijk. 325i is niet heel veel zuiniger volgens mij.
[ Voor 3% gewijzigd door Morpheusk op 28-12-2014 09:18 ]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Zo hoort het toch ook? Ik zie de meerwaarde niet van 330i als je er vrijwel altijd rustig mee rijdt en met 110 over de snelweg rolt. Kun je beter een 318i kopen, stuk zuiniger.Morpheusk schreef op zondag 28 december 2014 @ 09:15:
[...]
Volgens de boordcomputer hier op 11,1 na 20.000km. 70% 80km/h en 10% stad, de overige 20% is snelweg en daar gaat met het gas erop. +/- 160. Dit met een 330i e46, ook niet slecht dacht ik zo.
Ja maar dat weegt niet op tegen de directe injectiemotoren waar BMW mee aan kwam zetten in de LCI modellen. Vind je een mooi E90 pre-LCI (zonder directe injectie) dan zit je daar vaak beter mee dan een vroeg model LCI waarbij de directe injectie nog al eens kapot wil gaan. En die kosten zijn heel wat hoger dan 1680 euro investeren in een CIC-systeem
Wat betreft verbruik: ik voorkom zoveel mogelijk stadskm maar helaas niet altijd mogelijk cq wenselijk. Rij mijn auto van de zaak alleen zakelijk. Grootste punt is proberen niet te remmen voor stoplichten. Mijn verbruik op de snelweg is 8.5/100 met een 330i met 120 of 130 km/h. In de avonduren wil ik hem nog wel eens op 110 km/h cruise control zetten. Rust en sereniteit aan boord op dat moment
Als ik ooit haast heb dan kost dat ritje mij direct mijn rijbewijs want Veenendaal - Eindhoven (A12-A50) heb ik in de nachtelijke uurtjes meer dan eens in 30 minuten geklaard. Rotterdam - Eindhoven in 45 minuten ook geen probleem maar dan is mijn verbruik rond de 18.5/100
Het heeft geen nut om harder te willen rijden tenzij je alleen 's nachts rijdt. Overdag is het verschil in een dergelijke wagen met zoveel verkeer om je heen gevaarlijk om vol te rijden. 140km/h rijden is totaal zinloos. Kost je meer benzine, onrustig rijden, en je bent nog geen 10 seconden eerder op je bestemming.Het Fantoom schreef op zondag 28 december 2014 @ 09:18:
[...]
Zo hoort het toch ook? Ik zie de meerwaarde niet van 330i als je er vrijwel altijd rustig mee rijdt en met 110 over de snelweg rolt. Kun je beter een 318i kopen, stuk zuiniger.
Als je echt wilt knallen kan dat maar niet tussen 07:00 en 10:00 en niet tussen 15:00 en 19:00.
Blijft er niet veel meer over om keihard te knallen. Tenzij je artikel 5 voor lief neemt
Rijplezier?Het Fantoom schreef op zondag 28 december 2014 @ 09:18:
[...]
Zo hoort het toch ook? Ik zie de meerwaarde niet van 330i als je er vrijwel altijd rustig mee rijdt en met 110 over de snelweg rolt. Kun je beter een 318i kopen, stuk zuiniger.
Het valt me zeker niet tegen voor zo'n beest van een motor,
Valt inderdaad mee hoor. Met m'n 320Ci haalde ik makkelijk tegen de 11 l/100km met 50-50 stad snelweg. Maar als je idd met 110 gaat cruizen daalt dat makkelijk naar 7.6. Pas als je het gas er op gooit gaat dat heel snel omhoogHet Fantoom schreef op zondag 28 december 2014 @ 09:18:
[...]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Mijn boordcomputer stond vorig jaar, toen ik nog ongeveer 70% snelwegkms maakte, op 9.2 liter/100km.
Overigens zou ik niet zo snel meer een auto met minder pk nemen. Mijn E46 320Ci (6 cilinder) met 170pk was leuk, mijn E90 325i die ik daarna had met 218pk was leuker, en met de 306pk van de 335i ben ik echt onder de indruk. Nog steeds, na >5 jaar er in rijden. Niet eens om aso hard over de snelweg te gaan, maar met name de 0-100 sprint, wegrijden bij een stoplicht in de binnenstad (ow, dat geluid!) en de tussensprint van 80-120kmh bij het inhalen op de N34 bijvoorbeeld. Nog steeds is dat elke keer een kick wel jewelste!
Dan kun je imho niet met 250 rijden, 200+ is leuk als de weg leeg is en je niemand in de weg zit. D'r zal een boodschappenkar tussen twee vrachtwagens uitkomen en jij komt met 200-250 langszij, brrrr. Moet er niet aan denken, niet voor de boodschappenkar, de BMW en/of de vrachtwagens.zneek schreef op zondag 28 december 2014 @ 12:08:
ik doe met mijn 335i met veel stadskms ongeveer 10,5- 11 liter/100km. Maar puur op de snelweg is het meer 8 - 8,5 liter/100km. Bij 130kmh. Bij 180kmh loopt het verbruik naar 10 liter/100km. Bij 250kmh is het +/- 20 liter/100km... Dat laatste heb ik overigens enkele keren in Dld gereden. Niet echt een snelheid waar je relax achter het stuur zit, met 150kmh verschil tov vrachtwagens....
Zodra ik verkeer in de buurt heb gaat de snelheid toch gewoon terug naar sub 160, eerder 140. 60kmh verschil is meer dan genoeg
[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 28-12-2014 12:12 ]
Helemaal gelijk heb je, dat doe ik dan ook niet. Maar als je een leeg stuk snelweg hebt, tot 250kmh gaat, en daarna weer afremt, een lading vrachtwagens inhaalt met 160kmh en er dan een bus met 100kmh naar links komt.... dan schrik je je dood. En realiseer je je dat als je met 250kmh aan was komen zetten je morsdood was geweest... Dus alleen op lange, lege overzichtelijke stukken! Maar goed dat je er met de 335i niet al te veel kms voor nodig hebt om 250kmh te gaanneographikal schreef op zondag 28 december 2014 @ 12:10:
[...]
Dan kun je imho niet met 250 rijden, 200+ is leuk als de weg leeg is en je niemand in de weg zit. D'r zal een boodschappenkar tussen twee vrachtwagens uitkomen en jij komt met 200-250 langszij, brrrr. Moet er niet aan denken, niet voor de boodschappenkar, de BMW en/of de vrachtwagens.
Zodra ik verkeer in de buurt heb gaat de snelheid toch gewoon terug naar sub 160, eerder 140. 60kmh verschil is meer dan genoeg
Lijstje aan het maken met coupes, 320, 325 en 330 beetje in de buurt buiten budget mag wel een beetje en dan een aantal proefritjes maken.
Mijn huidige E46 was automaat en dat was best even zoeken toen waren er veel handgeschakelde E46's maar bij de E92's zie je toch echt veel automaat.
Als zou ik een goede 325 met 3L op de kop kan tikken zal ik zoiets vast nemen verschil met de 330 is er wel maar die zijn ook direct een tandje duurder, verbruik verschil is nihil.
PS: Vaak zie ik ook navigatiesystemen die net iets kleiner zijn wat is het verschil daarin?
Ga toch zeker voor de grote want vind die zwarte balken aan de zijkant maar niks en wellicht ouder?
[ Voor 13% gewijzigd door xeoMe op 28-12-2014 13:41 ]
Begint toch wel te kriebelen om zoiets te overwegen.
Nice, bij een E46 is een m-pakket echt vereist althans dat is mijn mening.Martijn19 schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:44:
Over een E46 automaat gesproken. Wat een pareltje staat hier in het dorp te koop.
Begint toch wel te kriebelen om zoiets te overwegen.
Spiegels vind ik niet echt heel mooi en vind de facelift versie wat mooier
Als het dichtbij is zou ik zeggen maak een proefrit!
Navigatie professional is met het grote scherm. Het kleine is navigatie business, en die zou ik niet willen persoonlijk.xeoMe schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:40:
PS: Vaak zie ik ook navigatiesystemen die net iets kleiner zijn wat is het verschil daarin?
Ga toch zeker voor de grote want vind die zwarte balken aan de zijkant maar niks en wellicht ouder?
p.s. hoeveel boven budget zit ik met mijn vraagprijs? Als je geinteresseerd bent kun je me altijd een DM sturen. Wie weet past het met mijn onderhandelingsruimte wel in je budget
Moet de auto's toch even rijden om te kunnen bepalen, natuurlijk wel al even wezen speuren maar een 330/335 handgeschakeld kom je echt niet vaak tegen.
Is de E92 automaat erg verschillend tegenover de E46 automaat?
Had graag gekomen, maar zag dat je uit Groningen komt dat ritje kan ik beter investeren in m'n nieuwe auto.zneek schreef op zondag 28 december 2014 @ 21:19:
Kom maar eens langs, test je de 335i automaat even
Hangt natuurlijk heel erg van de verkeerssituatie en de weg af. Het helpt al erg als je niet op de wegen zit waar je veel Nederlanders tegenkomtneographikal schreef op zondag 28 december 2014 @ 12:10:
[...]
Dan kun je imho niet met 250 rijden, 200+ is leuk als de weg leeg is en je niemand in de weg zit. D'r zal een boodschappenkar tussen twee vrachtwagens uitkomen en jij komt met 200-250 langszij, brrrr. Moet er niet aan denken, niet voor de boodschappenkar, de BMW en/of de vrachtwagens.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik mag hopen van wel, zit toch wat jaartjes verschil tussenxeoMe schreef op zondag 28 december 2014 @ 20:24:
...
Is de E92 automaat erg verschillend tegenover de E46 automaat?
Ga ik inderdaad ook wel vanuit, beste is gewoon alles ervaren.sig69 schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:17:
[...]
Ik mag hopen van wel, zit toch wat jaartjes verschil tussen
Wat ik nu met mijn huidige automaat vind is dat die soms een beetje te ver doortrekt terwijl die opzich al mag schakelen.
Tevens als ik rustig weg trek en ik wil iets harder omdat iemand achter me er langs wilt geef ik iets gas alleen schakelt die direct terug naar de vorige versnelling om volop power te geven.
Je mist toch een beetje de controle daarover dan, maar filerijden of binnendoor cruisen is heerlijk met een automaat.
Ga je met OV? Als je dat er al niet voor over hebt, kan je beter een Prius kopen...xeoMe schreef op zondag 28 december 2014 @ 21:37:
[...]
Had graag gekomen, maar zag dat je uit Groningen komt dat ritje kan ik beter investeren in m'n nieuwe auto.
Ja, stel je voor, je motor doet een keer waar hij voor gemaakt is... No offence, maar als je niet lekker in de rug van je stoel gedrukt wilt worden, of wanneer je daardoor in de financiële problemen komt, dan is een 1600 motor voor jou misschien een betere optie? Geloof me, daar kan je nog steeds aardig mee vooruit in het verkeer hoor...xeoMe schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:29:
[...]
Ga ik inderdaad ook wel vanuit, beste is gewoon alles ervaren.
Wat ik nu met mijn huidige automaat vind is dat die soms een beetje te ver doortrekt terwijl die opzich al mag schakelen.
Tevens als ik rustig weg trek en ik wil iets harder omdat iemand achter me er langs wilt geef ik iets gas alleen schakelt die direct terug naar de vorige versnelling om volop power te geven.
Ik heb ooit het genoegen gehad om een ritje te maken in de 335i van Zneek op Ameland. Heerlijk, wat een auto. De prijs van 21,5k valt me alsnog mee. Er is al dik 10k aan de auto versleuteld aan uitlaten, diffusers, spuitwerk en noem maar op.xeoMe schreef op zondag 28 december 2014 @ 21:37:
[...]
Had graag gekomen, maar zag dat je uit Groningen komt dat ritje kan ik beter investeren in m'n nieuwe auto.
Top wagen, goed onderhouden. Volgende eigenaar zal er gelukkig mee zijn.
P.s. Zneek, verkooptip: maak eens horizontale foto's ;-)
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Uiteraardfsfikke schreef op zondag 28 december 2014 @ 22:53:
[...]
Hangt natuurlijk heel erg van de verkeerssituatie en de weg af. Het helpt al erg als je niet op de wegen zit waar je veel Nederlanders tegenkomtiets dieper in Duitsland met meer dan twee rijbanen en geen snelheidsbeperkingen kan je best doorrijden met snelheden tussen de 200-250 kmh. Maar ik moet toegeven dat toen ik in Duitsland woonde en vaak onderweg was de collision avoidance van de 535d me wel een paar keer geholpen heeft om net wat sneller en harder in te grijpen
Dat je electronische hulpmiddelen ingrijpen geeft ook al wat aan
't Is best prettig als een wagen twee karakters heeft, rustig en zuinig als het niet hoeft en als je ervoor wil gaan dat het ook kan. Ik vind het erg prettig dat ik met de Z niet leegloop als ik rustig op de snelweg naar de leuke wegen rijd, dat 'ie daarna meer verbruikt is dikke prima, daarvoor heb ik 'em. Beetje met 100-110 met de kap open door de Ardennen cruisen in de zesde versnelling is heerlijk, CC aan, muziek aan, mooie brom uit de uitlaat en het ding is zo soepel dat je niet eens hoeft te schakelen. HeerlijkToff schreef op maandag 29 december 2014 @ 01:52:
Ja, stel je voor, je motor doet een keer waar hij voor gemaakt is... No offence, maar als je niet lekker in de rug van je stoel gedrukt wilt worden, of wanneer je daardoor in de financiële problemen komt, dan is een 1600 motor voor jou misschien een betere optie? Geloof me, daar kan je nog steeds aardig mee vooruit in het verkeer hoor...
[ Voor 27% gewijzigd door neographikal op 29-12-2014 02:40 ]
Dan klopt er iets niet aan je automaat, of aan je rechter voet.xeoMe schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:29:
[...]
[ Voor 42% gewijzigd door sig69 op 29-12-2014 04:56 ]
Automaat is erg fijn op de snelweg (bij file lui rijden, bij 130 lekker laag in de toeren), maar toch denk ik dat als ik deze verkoop, er een handbak voor terugkomt, liefst weer coupé of cabrio (Z4, E46 Coupe/Cabrio, E90/E93, of misschien een ander merk met RWD). Mis het open rijden, wat makkelijk bij de Porsche 944 kon (vorige auto) wel meer dan ik dacht.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Haha, dat weet ik nog. Brak weekendje was datKecin schreef op maandag 29 december 2014 @ 02:12:
[...]
Ik heb ooit het genoegen gehad om een ritje te maken in de 335i van Zneek op Ameland. Heerlijk, wat een auto. De prijs van 21,5k valt me alsnog mee. Er is al dik 10k aan de auto versleuteld aan uitlaten, diffusers, spuitwerk en noem maar op.
Top wagen, goed onderhouden. Volgende eigenaar zal er gelukkig mee zijn.
P.s. Zneek, verkooptip: maak eens horizontale foto's ;-)
De uitlaten heb ik niet vervangen, die zijn helemaal origineel. En origineel al luid en lekker genoeg
Lol. Inderdaad!zneek schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:37:
[...]
Haha, dat weet ik nog. Brak weekendje was dat
De uitlaten heb ik niet vervangen, die zijn helemaal origineel. En origineel al luid en lekker genoegVoor de rest vallen de verbouwingskosten wel mee hoor, 10K haal ik ruim niet.
Mbt de uitlaat, geen idee hoe in daarbij kom. Maar het berhaal van de diffuser, nieuwe velgen etc kloppen allemaal wel toch?
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Yepz, dat klopt allemaal.Kecin schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:17:
[...]
Lol. Inderdaad!
Mbt de uitlaat, geen idee hoe in daarbij kom. Maar het berhaal van de diffuser, nieuwe velgen etc kloppen allemaal wel toch?
De E92 330i doet 1:10 stad 1:14 gemiddeld 1:18 snelweg.
Huidige BMW doet: 1:7,6 stad 1:10, gemiddeld 1:13,7 snelweg.
in praktijk 1:8,6 rij ong. 80% stad 20% snelweg.
[ Voor 6% gewijzigd door xeoMe op 29-12-2014 11:21 ]
Maar ik vraag me af of je wel een 330i moet overwegen als je nu al zo gigantisch over het verbruik in zit.. Gezien je huidige verbruik heb je kennelijk een best zware rechter voet.
[ Voor 82% gewijzigd door Radiant op 29-12-2014 11:39 ]
E46 320 automaat is gewoon totaal niet zuinig volgens mij, rechtervoet valt wel mee althans ik probeer vaak zat rustig aan te doen.Radiant schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:37:
www.spritmonitor.de
Maar ik vraag me af of je wel een 330i moet overwegen als je nu al zo gigantisch over het verbruik in zit.. Gezien je huidige verbruik heb je kennelijk een best zware rechter voet.
Als de 330 even zuinig of zelfs zuiniger is ben ik al tevreden.
Misschien dat ik wat meer risico durf te nemen maar ik tik (in de zomer) geregeld de >275 aan in Duitsland. Op een 2 baans autobaan is het uitkijken en doe je dat als hij zeer leeg is, zie je iemand rechts rijden en rijd er "dichtbij" iets voor moet je gewoon afremmen want dat kans dat ze naar links gaan is zeer groot. Snelheidsverschil is mega; mensen die denken dat ze hard rijden (150) rij je voorbij met 130km/hneographikal schreef op maandag 29 december 2014 @ 02:31:
[...]
UiteraardMaar met dat soort snelheidsverschillen op een tweebaansweg passeren is onverantwoord imho. Op driebaans gaat het beter als het behoorlijk leeg is, maar dan nog blijft het oppassen. Hard rijden zonder een ander in gevaar te brengen is prima, maar je ziet ze soms met 200+ langs een set auto's oprijden. Moeke zal maar even niet opletten en die vrachtwagen willen passeren. Ja ze is hartstikke fout, maar je zit beiden met de brokken als je niet meer in kan grijpen. Met die grote blokken rijd je ook ongemerkt vrij makkelijk hard.
Dat je electronische hulpmiddelen ingrijpen geeft ook al wat aanIk ben ook niet roomser dan de paus en tjoekel hier ook met de Z fors over de dijk heen, maar zodra er anderen in de buurt zijn gaat de snelheid naar de 60, is het gezeik niet waard voor me
Heb meerdere keren de >295 aangetikt op een 2 baans autobaan die overigens dan wel volledig leeg is (vroeg in de ochtend
R8 gaat overigens vrij vlot naar een 280, daarna heb je wel veel afstand nodig.
Dit soort snelheden rij ik meestal ook maar zeer kort, daarna gewoon terug op cruise snelheid ~160. Lang >200 rijden is veel te vermoeiend en te risico vol.
Verbruik ligt dan overigens rond de 1:3
Mijn pa rijdt met een E60 525i (218pk motor, dus een teruggetunde 3.0)xeoMe schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:20:
In hoe ver kan je het theoretische verbruik geloven. (Met een normale rechtervoet)
Stad / korte stukken: 1:9
Snelweg: ~1:11,5 op snelweg
Gecombineerd: 1:9,5 (pa rijd vrij veel korte stukken)
We hebben wel aardig wat 130 stukken hier in de buurt. Dat maakt erg veel uit voor je verbruik.
Rij je richting het westen met alle 100 stukken rij je easy >1:12 volgens mij.
Om jou cijfers te halen moet je aardig rustig aan doen denk ik?.
[ Voor 16% gewijzigd door Tortelli op 29-12-2014 12:14 ]
Een paar maanden geleden heb ik hem een dag onder handen laten nemen bij Custom Car Cleaning:

Het resultaat is schitterend. De lak voelt perfect glad aan en heeft een mooie diepe glans gekregen. Enige wat ik nog een keer wil doen is bij de remmen vóór de plaatjes die de remblokjes op hun plek houden spuiten. Geen idee waarom BMW plaatjes levert die zo enorm roesten!
Het blijft een fantastische auto die ik helaas maar weinig gebruik. In 2.5jr tijd heb ik er pas 17d zonnige km mee gereden. Elke keer als ik me realiseer hoe veel hij afschrijft in de wintermaanden dan slaat de twijfel weer toe... Hopelijk wordt het weer snel mooi weer
Die voorbumper is echt heel strak en glimt als een malle goed werk hebben ze geleverd.
1:10,5 is best netjes en neem aan dat je best sportief rijd met zo'n Z
Op spritmonitor is het gemiddelde verbruik 1:9, grotendeels ook nog met 340pk.Toink schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:30:
Thanks! Voor een 3 liter twinturbo 6cilinder automaat met 400pk vind ik het erg zuinig, zeker als je je bedenkt dat hij 1550kg weegt.
Heeft de chiptuning hem nog zuiniger gemaakt? Want 1:10,5 is wel opmerkelijk zuiniger.
[ Voor 5% gewijzigd door Het Fantoom op 29-12-2014 13:55 ]
Anoniem: 325202
Tja het gemiddelde, je zegt het al, gemiddelde. Type wegen en rijwijze maken enorm verschil. Meest opmerkelijke voorbeeld, ik ben met een andere Z4 3.0 (automaat, maar die van mij staat weer op 19" met niet bepaald subtiel rubber) door Luxemburg gereden, hij heeft permanent op m'n bumper gezeten en misschien 4km meer gereden dan ik. Bij het binnenkomen van Luxemburg getankt en bij het verlaten getankt: 26 vs 36l.Het Fantoom schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:55:
[...]
Op spritmonitor is het gemiddelde verbruik 1:9, grotendeels ook nog met 340pk.
Heeft de chiptuning hem nog zuiniger gemaakt? Want 1:10,5 is wel opmerkelijk zuiniger.
[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 29-12-2014 14:05 ]
Zou kunnen; alhoewel ik daarvoor ook al rond die waarde meende te zitten. Wel is het zo dat het verbruik erg afhankelijk is van je rechtervoet. En dan helpt de 19 inch breedset op de mijne qua verbruik ook niet echt mee tov de standaard 18 inch.Het Fantoom schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:55:
[...]
Op spritmonitor is het gemiddelde verbruik 1:9, grotendeels ook nog met 340pk.
Als de 320 goed genoeg in power is zou dit wel is iets kunnen zijn.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/263697264?asrc=st|as
Heeft alle eisen die ik wil en zwart is toch wel een pre.
Tevens nog 1 jaar bmw premium garantie alleen wel iets over het budget.
[ Voor 56% gewijzigd door xeoMe op 29-12-2014 14:20 ]
Denk dat je best een zware voet heb. Das geen verwijt, heb ik namelijk ookxeoMe schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:20:
In hoe ver kan je het theoretische verbruik geloven. (Met een normale rechtervoet)
Met de 325i automaat (E46) rijd ik ongeveer 1 op 9,5. Ik rijd vrij veel, voornamelijk Rijswijk - Hoofddorp, is ook regelmatig file bij. Ik houd het niet heel exact in de gaten, kan wel eens een tank wat beter opletten als je wil? Handbak is sowieso zuiniger, hoewel de automaat op de snelweg een stuk minder toeren maakt (1000RPM minder, in mijn geval).
Das wel een mooie bak zeg! Maar voor 18k staan er toch ook wel 325 of 330 te koop?xeoMe schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:14:
Als de 320 goed genoeg in power is zou dit wel is iets kunnen zijn.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/263697264?asrc=st|as
[ Voor 16% gewijzigd door noes op 29-12-2014 14:41 ]
Onzin, je moet gewoon rijden met wat je mooi vindt. En een 6 cylinder verbruikt in het ergste geval 33% meer. In de praktijk zul je met een 6 cylinder misschien eerder in een hoge versnelling met minder toeren rijden waardoor het verbruik dichter bij elkaar komtHet Fantoom schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:54:
Ziet er goed uit die 320i maar eerlijk gezegd vind ik de looks (velgen, M-pakket) een beetje overkill voor het vermogen. Als je nu al een E46 320i gewend bent dan zou ik gewoon voor een 325i E92 gaan. Verbruik zal waarschijnlijk ook niet veel uitmaken. Al heb je natuurlijk meer kosten dan alleen brandstof, gewoon een optelsom van alle kosten maken per jaar voor de 320i en 325i en dan kijken of het jou de meerprijs waard is.
[ Voor 15% gewijzigd door glnk op 29-12-2014 15:17 ]
50% meerglnk schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:12:
[...]
En een 6 cylinder verbruikt in het ergste geval 33% meer.
"man is not truly one, but truly two,"
Ik verwacht dat een 325i E92 hetzelfde verbruikt of nog iets zuiniger zal zijn dan zijn E46 320i 6-cilinder.glnk schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:12:
[...]
Onzin, je moet gewoon rijden met wat je mooi vindt. En een 6 cylinder verbruikt in het ergste geval 33% meer. In de praktijk zul je met een 6 cylinder misschien eerder in een hoge versnelling met minder toeren rijden waardoor het verbruik dichter bij elkaar komt
Een 335i verbruikt toch echt wel iets meer dan een 325i/330i. Maar totale kosten van een 335i zijn sowieso een stuk hoger dan bij bv een 320i, niet alleen vanwege het verbruik maar ook duurder in verzekering, belasting en onderhoud, sowieso slijten banden/remmen sneller bij meer vermogen.Radiant schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:59:
Een E9x 335i heeft dan wel een turbo (twee zelfs volgens mij) en dat maakt hem sowieso wel zuiniger, de 330i niet.
Dat ligt er wel heel erg aan hoe je rijdt. Mijn achterbanden heb ik na >50K km vervangen, maar toen was het nog niet noodzakelijk, hadden nog best >10K mee gekund. Als je bij elk stoplicht als een idioot optrekt, traction control enzo uitzet, elke rotonde met een rotgang aan komt zetten en laat en hard remt, dan kun je ook met een 320i je onderhoudskosten flink omhoog krijgen. Het formaat wielen en soort banden zijn daar een grotere factor in dan het vermogen schat ik zo in.Het Fantoom schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:29:
Een 335i verbruikt toch echt wel iets meer dan een 325i/330i. Maar totale kosten van een 335i zijn sowieso een stuk hoger dan bij bv een 320i, niet alleen vanwege het verbruik maar ook duurder in verzekering, belasting en onderhoud, sowieso slijten banden/remmen sneller bij meer vermogen.
Ik heb nog nooit "duur" onderhoud gehad. 1 x remblokken + schijven, 1 x bougies, verder alleen klein geneuzel. Volgens mij nog nooit >400 euro onderhoud in 1 jaar gehad, behalve die remmerij, dat was inclusief allerlei ander geneuzel 800 euro.
[edit] en de banden, die zijn best prijzig. Maar de achterbanden gaan tegenwoordig voor +/- 250 euro/stuk geloof ik, de Potenza RE050a die er nu onder liggen althans.
[ Voor 6% gewijzigd door zneek op 29-12-2014 16:40 ]
Tof zoveel pk minder en toch zuiniger rijden wellicht door de turbo inderdaad die 400nm op weinig rpm lijkt me echt heerlijk!zneek schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:46:
Mijn E46 320Ci (i6, 170pk) was veel minder zuinig dan mijn E92 335i (i6, 306pk), scheelt wel 10%. En de nieuwe 3/435i is nog weer veel zuiniger, met dezelfde pks, betere prestaties, maar toch weer zo'n procentje of 10 zuiniger.
Net bij een 320 Coupe geweest maar die was al soort van verkocht eigenaar reed er al mee.
De 330 waar ik naartoe ging was zijn thuisadres en tevens stond deze bij de garage voor een probleem met de boordcomputer.
Helaas geen ervaringen gehad met het rijden dus
Ik heb de huidige auto nu zo'n 10 maanden en heb pas 8dkm gereden dus waarom let ik uberhaubt op verbruik als ik toch niet zo veel rijd
335i lijkt me geweldig maar toch iets te duur qua aanschaf denk ik.
Edit:
Of ik nou 1:8,5 of 1:11,5 rij het verschilt me 400 euro per jaar opzich een leuk bedrag maarja moeite waard?
[ Voor 5% gewijzigd door xeoMe op 29-12-2014 16:52 ]
Das 33 piek de maand. Gewoon voor een dikke bak gaan dus!xeoMe schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:48:
[...]
Tof zoveel pk minder en toch zuiniger rijden wellicht door de turbo inderdaad die 400nm op weinig rpm lijkt me echt heerlijk!
Net bij een 320 Coupe geweest maar die was al soort van verkocht eigenaar reed er al mee.
De 330 waar ik naartoe ging was zijn thuisadres en tevens stond deze bij de garage voor een probleem met de boordcomputer.
Helaas geen ervaringen gehad met het rijden dus
Ik heb de huidige auto nu zo'n 10 maanden en heb pas 8dkm gereden dus waarom let ik uberhaubt op verbruik als ik toch niet zo veel rijd
335i lijkt me geweldig maar toch iets te duur qua aanschaf denk ik.
Edit:
Of ik nou 1:8,5 of 1:11,5 rij het verschilt me 400 euro per jaar opzich een leuk bedrag maarja moeite waard?
Nu een mooie 330 zoeken of wellicht een 335 maar die zie ik niet snel in m'n budget voorbij komen.
Oog naar een E92 iets meer luxe en naar mijn smaak.noes schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:16:
Wat is je budget, als ik vragen mag? Je voorkeur ging uit naar E9x, niet meer E46?
Budget is zo'n 15.000, kan tot 17.500 gaan maar dan moet serieus alles maar dan ook alles naar wens zijn.
Zo triest dat er 330's zijn zonde navigatie, volgens mij mis je echt veel features als je geen Navi & idrive hebt.
Toffe auto maar heb hem toch liever handgeschakeld.
http://www.gebruikteauto....vb01rdive09a02/aid-865182
[ Voor 32% gewijzigd door xeoMe op 29-12-2014 17:37 ]
Waarom is dat triest? Zou mijn keus ook zijn, 330 met sportstoelen, handbak en liefst nog een M-pakket voor de mooi, meer hoeft er niet op. Als je vooral kickt op comfort en gadgets kun je misschien ook een E60 overwegen?xeoMe schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:18:
[...]
Zo triest dat er 330's zijn zonde navigatie, volgens mij mis je echt veel features als je geen Navi & idrive hebt.
[ Voor 15% gewijzigd door Wimo. op 29-12-2014 17:48 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Navi is leuk maar heb ik vaak niet nodig, merk inderdaad met mijn E46 ook heel erg die outdated kaarten vandaar dat ik het nog zelden gebruik.DexterBelgium schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:52:
Meh, in het gebruik heb ik toch liever mijn non-navi E93, véél mooier en die outdated kaarten/navi mis ik écht niet. Als je nu nog een E... koopt is herverkoopwaarde duidelijk niet je eerste concern.
Maar dat idrive zou ik niet willen missen lijkt me erg luxe en relax.
Bij een E46 kan ik me dat wel indenken (die is verkocht met pijltjes systeem toch?).
Ik bedoel: je hebt nu auto's waarmee je kan faceboeken en twitteren.
Als je een auto uit 2006 hebt, dan heb je nog niet een bijzonder oud barrel, maar als je aan je vrienden vertelt dat je met je auto kan msn'en en dat er hyves op zit, dan wordt je de komende 3 jaar volledig in je gezicht uitgelachen
Daarom moet je altijd kijken naar de functionaliteit die je nodig hebt. Dat een navigatiesysteem er gelikt uitziet is mooi meegenomen, maar het belangrijkste is dat je op de plaats van bestemming komt en dat je die bestemming makkelijk kan invoeren. De I-drive veroudert ook. We zijn geloof ik al sinds 5 jaar bij I-drive 2.0.
Dat je op auto's hard afschrijft is bekend, en electronica heeft daar niet zoveel invloed op tenzij jij degene bent die er de dealerprijs voor hebt moeten betalen. En dat geldt natuurlijk voor de meeste opties. Een beetje bmw is met opties opgeplust voor een bedrag wat hij na 6 jaar amper meer waard is. Dat accepteer je als je een auto koopt.
Er is een pijltjessysteem, maar ook een 16:9 systeem met faceboekblauwe interfacekleurenTortelli schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:10:
(die is verkocht met pijltjes systeem toch?).
[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 29-12-2014 23:14 ]
E46 heeft pijltjes, 4:3 en 16:9 CD/DVD gehad. Voor alle systemen zijn actuele kaarten te vinden op de bekende plekken.Tortelli schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:10:
Systeem is niet 2014 maar voldoet nog prima, kaarten kun je zo updaten. Kortom ik zou niet weten waarom je het navi systeem niet wilt hebben?.
Bij een E46 kan ik me dat wel indenken (die is verkocht met pijltjes systeem toch?).
Ben toch stiekem benieuwd naar de E92 automaat aangezien een meerderheid automaat is geleverd.
Toch blijf ik handgeschakeld willen vanwege de controle en de duurzaamheid, automaat moet je toch spoelen reviseren etc.
Best weinig onderhoud als ik het boekje mag geloven.
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr
Natuurlijk is het oude meuk maar met updated kaarten werkt het als navigatiesysteem nog prima. Verder kun je het audiosysteem, bluetooth, de instellingen van de auto en climate control op een overzichtelijke manier instellen. Met de user interface van iDrive kan ik goed werken. Je moet gewoon even ontdekken hoe het werkt. Mensen van middelbare leeftijd zoals bepaalde autojournalisten kunnen vaak geen nieuwe dingen leren en ontberen daardoor het vermogen om met grafische user interfaces overweg te kunnen. Voor een eerste generatie van een nieuwe user interface met bijbehorende controller vind ik iDrive lang niet beroerd.
Helaas ben ik wel de bron kwijt
ID4.1M Honey Yellow
Dat is in feite ook waarom ik helemaal niet zo nodig in car navigatie en/of andere meuk hoef. Binnen 5 jaar wordt het niet meer bijgewerkt en ziet het er niet uit, terwijl de auto nog jaren meekan. Dan liever een telefoon of tablet als navigatie en muziekstationmr_petit schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:07:
Op zich zijn navigatiesystemen en andere electronica wel het eerste wat hopeloos veroudert.
Ik bedoel: je hebt nu auto's waarmee je kan faceboeken en twitteren.
Maar die eis van navi prof hangt natuurlijk ook een beetje samen met de overige opties: ik wou ook hifi professional, en zonder scherm kan je dat minder goed bedienen.
Wellicht als ik een e46 oid had was dat anders geweest, daar heb je op zich ook aardige en betaalbare oplossingen voor als een andrive of ander dubbeldins systeem.
Op zich werkt die 'oude' bmw navi prof heel goed, ook qua input als ik dat vergelijk met mijn (nieuwe) volvo xc70. Daar zit een systeem in wat eigenlijk 'net niet' werkt. Net wat te langzaam met invoeren (dus letters scrollen net wat te langzaam etc), dus gebruik ik eigenlijk altijd de spraakinvoer (die werkt gelukkig wel aardig en dat kan je natuurlijk tijdens het rijden doen).
Maar daar zit natuurlijk ook wel een prijsverschil in tov een bmw professional systeem. Wat Femme al schreef voor 4000 euro... Daarvoor kreeg ik mij mijn volvo (wel een speciale aktieuitvoering) leren bekleding, een geupgraded geluidssysteem, navi (grootste scherm), meedraaiende xenon en nog andere zooi. Dus vrijwel een high executive pakket.
Eigenlijk is een ingebouwde tomtom gewoon het beste qua navigatie. Beste routeberekening, handigste input, duidelijkste kaarten. En voor een fractie van de prijs. Misschien moeten we allemaal overstappen op renault (die heeft geloof ik ingebouwde tomtoms....)
Navigatie is mij inderdaad ook niet heel veel waard maar het oogt wel sjiek.
Stel je hebt geen idrive kan je alle opties van idrive alsnog handmatig programmeren dan? of mis je gewoon al die functies?
Ik doelde meer op het feit dat er een systeem bestaat (ik zal voor de grap eens googlen op plaatjes want ik heb het nooit gezien in het echt) maar dat is voor een E46 waarde niet belangrijk omdat het systeem zwaar gedateerd zal zijn en een simpele tomtom zeker zo goed werkt.mr_petit schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:07:
Er is een pijltjessysteem, maar ook een 16:9 systeem met faceboekblauwe interfacekleuren
De latere systemen hebben hun meerwaarde absoluut imo.
Ik heb ervaring met een paar versies en systemen van concurrentie;418O2 schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:17:
Idrive is wel een ui hell. Vind zelfs bij de laatste mini die knop echt onhandig
2008 E60 525i (prof navi): Systeem werkt qua basis best goed maar heeft 1 groot gemis: de mogelijkheid om direct met knoppen naar b.v. audio te gaan. Je moet altijd door het menu heen om ergens te komen wat onhandig is.Navigatie zelf functioneert prima.
2012 F30 320i (prof navi):
Duidelijke eea afgekeken van het Audi systeem; knopen om direct naar audio / navi etc te gaan. Daarnaast high res (720p) en snel. USB mogelijkheid voor muziek is
2014 F36 428i: te weinig mee gereden om iets nuttigs over te zeggen. Alleen iDrive knop zelf is iets anders geloof ik?.
Audi:
2007 R8: Trager dan BMW E60 systeem maar wel met knoppen om direct naar audio etc te gaan. Systeem is Engels (of Duits) aangezien ze te lam waren hem voor NL te vertalen volgens mij
2013 A4 1.8 TFSI (uitgebreide navi):Zie opmerking F30. Prima systeem wat weinig verschild van BMW volgens mij. Navigeren door (SD kaart) muziek is beter imo.
Met punt 1 heb je gelijk, alleen dat overstappen op Renault zie ik niet helemal zittenmr_petit schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:53:
Eigenlijk is een ingebouwde tomtom gewoon het beste qua navigatie. Beste routeberekening, handigste input, duidelijkste kaarten. En voor een fractie van de prijs. Misschien moeten we allemaal overstappen op renault (die heeft geloof ik ingebouwde tomtoms....)
[ Voor 66% gewijzigd door Tortelli op 30-12-2014 10:57 ]
Mooie autoxeoMe schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:57:
Mooie 335, kleure combi is echt wel nice.
Best weinig onderhoud als ik het boekje mag geloven.
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

mijn 118i komt ook van die handelaar af. Weinig onderhandelingsruimte, maar kreeg iig een goede indruk van hem
Als ik mijn auto goed zou kunnen verkopen zou die 335i ook wel een leuk verlaat kerstcadeau voor mezelf zijn
Ik zou een mooi ingebouwd scherm op mn dash wel fijn vinden, maar met de mogelijkheid om dit als extern scherm te gebruiken voor je telefoon (dus met touch, en displayport en hdmi ingangen, of zelfs een draadloze standaard, zoals widi oid).mr_petit schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:53:
[...]
Eigenlijk is een ingebouwde tomtom gewoon het beste qua navigatie. Beste routeberekening, handigste input, duidelijkste kaarten. En voor een fractie van de prijs. [...]
Zou zou je altijd je telefoon kunnen gebruiken voor dit soort features, muziek, navi etc verandert iedere 3 jaar wel flink. 5 jaar geleden had ik een enorme collectie MP3tjes, tegenwoordig staat bijna alles wat ik luister in Spotify. Maar misschien is dat over 2 jaar failliet (of outdated, te duur etc.) en is Google Music wel wat ik liever gebruik. Zelfde voor navi: nu gebruik ik vooral Waze, volgend jaar misschien iets anders.
Je zou dit ook wel kunnen ondervangen door een android-powered infotainment systeem in te bouwen, maar wie zorgt dan weer dat die ook Android 5, 6 en 7 gaat ontvangen?
Wbt het systeem voor de E46, dit is geloof ik gelijk aan het model van de E39. Zijn 3 modellen geleverd, eentje is monochroom met alleen pijltjes en straatnamen, klein 4:3 scherm en breedbeeldscherm. Zijn te updaten met nieuwe kaarten, maar blijft wel een vrij langzaam systeem.
Ik snap je punt wel maar TT zit/zat ook in Lexus, Opel, Mazda en Fiat.Tortelli schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:41:
[...]
Met punt 1 heb je gelijk, alleen dat overstappen op Renault zie ik niet helemal zitten.
Langzaam?noes schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:53:
[...]
Zijn te updaten met nieuwe kaarten, maar blijft wel een vrij langzaam systeem.
Ik vind het juist een opvallend snel systeem. Let wel er zijn verschillende versies. MK3 is nog met cd's, maar mk4 (met 1 dvd) vind ik een prima systeem. En dat voor een systeem wat al 12? jaar oud is.
Maar goed, ook dingen als carkits/bluetooth zijn vaak een drama. Je zou zeggen dat het een 'standaard' is, maar als je een oud systeem hebt dan varieert de mogelijkheid van koppelen en functionaliteit enorm. Een oude nokia 6210 werkt prima, met telefoonboekintegratie en speak-dial etc etc, maar een moderne samsung wil gewoon nauwelijks koppelen, telefoonboek is soms wel, soms niet aanspreekbaar, en dat varieert zelfs met de firmware (van de smartphone). Dus de state of the art systemen van 10 jaar oud zijn na 10 jaar hopeloos outdated. Dat zal met de huidige systemen natuurlijk ook gebeuren. Meestal loopt autoelectronica al achter als het uitkomt (kijk naar wanneer a2dp integratie kwam en wanneer dat al op smartphones zat), en een auto gaat natuurlijk makkelijk 5 generaties smartphones mee. Dus het maakt niet uit welk systeem je hebt, je loopt altijd tegen deze problemen aan vroeger of later.
En dat is denk ik eigenlijk gekomen toen autofabrikanten massaal van de universele din inbouw afstapten. Goed tegen inbraak, mooi als net nieuw is met goede bediening, maar in de jaren 90 kon je gewoon in je '85 e30 een 1 din autoradio stoppen met wisselaar of mp3 weergave (tegen eind 90's).
Filmpje is niet zo heel boeiend verder, vanaf 09:50 dyno runs met o.a. 2 M4's. Wat een vermogen halen ze daaruit
Inbouw van een din-radio is vaak nog wel mogelijk hoewel je dashboard dan knetterlelijk wordt. Ik zou het nooit doen en voor de verkoopbaarheid van een auto is het ook niet goed.mr_petit schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:29:
[...]
En dat is denk ik eigenlijk gekomen toen autofabrikanten massaal van de universele din inbouw afstapten. Goed tegen inbraak, mooi als net nieuw is met goede bediening, maar in de jaren 90 kon je gewoon in je '85 e30 een 1 din autoradio stoppen met wisselaar of mp3 weergave (tegen eind 90's).
Het valt me wel tegen dat er niet echt een mod community is die probeert om iets leuks te maken van het CCC-systeem (tweede generatie iDrive van 2003). Er bestaat wel de mogelijkheid om te upgrade naar CIC (derde generatie vanaf 2008) maar dan moet je er wel 1000-2000 euro tegenaan gooien afhankelijk van je eigen handigheid. Met wat simpele gui tweaks zou CCC er een stuk moderner uit kunnen zien.
Bij 1 din units die een fabrieksradio moeten vervangen is het probleem vaak dat de fabrieksradio geen 1din was. Dan krijg je dus van die ontzettend ongelukkige pasframepjes.
Als die originele radio wel 1 din is kan het er prima uitzien. Een becker in een z3 ziet er ook prima uit.
Maar kijk naar bijv een andrive. Die is gewoon pas gemaakt op de bm54 boordmonitor en ziet er perfect uit. Beter dus omdat er een hoog resolutiescherm in zit met moderne android client.
[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 30-12-2014 14:01 ]
http://www.marktplaats.nl...erie-e90-e91-e92-e93.html
Je hebt naast de unit ook nog wat interieurplastic nodig.. het kan allemaal wel, maar ik vond het de kosten niet waard.
Nog één ding over de idrive discussie. Los van het feit of je het ding nou wel of niet gebruikt., Het is gewoon een negatief punt bij verkoop. Ik laat BMW's zonder navi gewoon staan. Alle instellingen die normaal door de Idrive worden gedaan doe je dan in de BC, royal sadness. Typische crisisedities.
Dat weet ik nog wel. Je had toch een ipaq geplaatst? Doet nog steeds pijn als ik aan dat beeld terugdenkFemme schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 00:03:
Toen ik in 2005 een leaseauto uitzocht liet ik iDrive staan omdat ik 4K voor een navigatiesysteem een absurd bedrag vond.
[ Voor 43% gewijzigd door Wimo. op 30-12-2014 14:10 ]

Ik heb het MKIV 16:9 systeem opzich werkt het wel maar geen bluetooth en SD. Ik heb nu enkel achterin 1200W liggen Sub en 2 speakers maar m'n cd wisselaar gaat overslaan als ik hard ga draaien.. RW cd's slikt ie ook niet.
De sub kan weer van de antenne af en op de radio worden gekoppeld waardoor mijn ontvangst word verbeterd.
Ik moet ook een kabelboom naar achter toe trekken dus het halve intereur kan eruit.
Dan gelijk maar alles, 2 speakers vervangen in de deuren 2 xtra tweeters op de handvaten passagiers achter wat geluid 9.1 maakt.
De ingebouwde telefoon en cd wisselaar kan er ook uit, dat word een aardig 'sloop' projectje.
als iemand nog interesse heeft naar een orgineel 16.9 MKIV scherm (zonder radio unit) incl. telefoon unit en evt CD wisselaar pm me maar.....
Achter is via een high/low 12v gevoed converter doorgelust met een 4ch. versterker waarop 1 sub zit en 2 speakers. 1200W totaal.
de speakers in de deuren (de huidige originele ruisen als de neten) die wil ik vervangen voor 150W speakers en een 300W Excalibur versterker tussen gooien (Speakers en versterkers heb ik nog in de schuur liggen van de vorige auto's.) En de 4 Tweeters via de originele bedrading c.q. aansluitingen....
Ik heb nog een paar ccfl's liggen die ik ook gelijk maar ga installeren.
Ik heb nog wat voor de boeg komende dagen.
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Altijd leuk, oude knoei met extra ventilatiegaten (al valt dit exemplaar opzich nog wel mee)
Maar goed, het zit weer dicht...

Schokdempertoren ?
Nee joh, nergens voor nodig, gewoon dr uit hakken..

Aha, hier is de ietwat grotere versie, ietwat noodzakelijk omdat de schokdemperophanging van de E28 as die er onder komt ongeveer 12-13cm hoger zit dan die van de e30.
Deze toren is 8-9cm hoger dan origineel, dan is dat weer redelijk gecompenseerd, hoef ik dr geen extreem korte schokdempers onder te duwen die dan veel te heet worden.

En tevens de beste optie ooit op de kop getikt
leeg
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Zie wel of ik m met een paar hechtjes terug duw of dat ik dr uiteindelijk een alu plaat tegenaan pop/schroef om de rotzooi en herrie in de kofferbak te houden.
leeg
Staat er nog geen week op en is verkocht.
http://www.ndmotorcars.nl...-320i-m-sportpakket/20677
Dit topic is gesloten.