Thnx!. Na een dagje (en 150 km rijden) ben ik toch zeer happy met de auto.sig69 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 01:24:
[...]
Wow! Echt een super mooi ding, gefeliciteerd!
Automaat is echt subliem, motor is vlot zat en combo van M onderstel en 18" is goed. 19 was teveel ten kosten gegaan van het comfort denk ik.
Wat je je vooral af moet vragen is of je als "student" dit soort bedragen aan een auto wilt uitgeven. Ik had voordat ik begon met werken de mogelijkheid dit soort auto's te rijden maar kocht bewust een "betaalbare" E46 met weinig km's (75k) waar ik ruim 4 jaar mee gereden heb voordat ik de (een paar posten) bovenstaande F30 kocht.AlexV schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:43:
Laat ik mij hier ook eens melden, als mogelijk toekomstig BMW-rijder.
Heb ondertussen wel een eigen huis, gekocht waar mijn prioriteit toch lag.
Ik heb meer dan eens gedacht een E92 335i te kopen toen ik nog bij mijn ouders woonde maar wist ook dat deze gewoon als daily drive gewoon te duur zou kunnen zijn met eigen huis etc.
Je kunt je blind focussen op weinig onderhoud maar de afschrijving tikt veel harder aan uiteindelijk.
Mijn auto heeft de garantie maar dat is meer toeval. Ik betaal minder "extra" dan het door jou genoemde bedrag iig.AlexV schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:43:
• Is BMW Premium Selection het geld en de moeite waard?
Ik ben natuurlijk een Nederlander en daarmee dol op zekerheid en verzekeringen (alleen niet op het geld dat het kost). Ik vraag me af in hoeverre BMW PS toegevoegde waarde heeft en wat jullie standpunt hiertegenover is. Mijn eigen opvatting is dat het nuttig kan zijn, omdat je 24 maanden garantie hebt, bij aflevering de auto een beurt volgens boekje heeft gehad, de auto volledig geïnspecteerd is, je de auto met tenminste 3,5mm bandenprofiel krijgt en je BMW mobility service krijgt. Nadeel is dat een auto uit de BMW PS zo'n 2000 euro duurder is dan wanneer je voor een auto van een BOVAG garage met 6 maanden garantie gaat. Is dit verschil de moeite waard in jullie ogen?
Moeilijk te zeggen; vermogen went snel. Hoeveel meer betaal je er extra voor?.AlexV schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:43:
• Welke motorisering het beste is?
Ik wil tenminste een 116i (ja, benzine, geen diesel), maar zie ook geregeld 118i's langskomen. Het verschil is zo'n 140pk vs 170pk. Op papier is de 118i een seconde sneller in de 0-100 (7,5 ipv 8,5) en 10 km/u hogere top (225 vs 215). In de praktijk is de vraag of je hier heel veel van merkt, ervaringen? Mijn huidige auto doet 0-100 in 12s, dus verschil zal er sowieso wezen
Als daily drive was mijn oude 318ci (143pk / 200nm) snel zat.
Rij je een week rond in een R8 en stap je over op je eigen 318 voelde die aan als een bromfietsauto met veren uit een matras van 96 jaar oud.... Zie bovenstaande reactie: vermogen went snel.
Cruisecontrole, automatische airco, navigatie en parkeersensoren achter zijn een must imo. M onderstel is fraai, leuke velgen zijn altijd goed en de rest is mooi meegenomen en afhankelijk vd vraagprijs imo.AlexV schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:43:
• Belangrijkste vraag: de opties
Ik vind het zelf belangrijk dat de auto CC heeft (wat ze standaard hebben gelukkig) en automatische airconditioning. Verder vind ik dat het instrumentenpaneel met een rode halfronde cirkel erin er zeer gaaf uitziet, maar is er verschil met het paneel zonder deze cirkel? Ik heb zelf nog niks kunnen ontdekken. Ook vind ik dat het navigatiesysteem professional er een stuk mooier uitziet met het breedbeeldscherm dan het navigatiesysteem met kleiner scherm, maar wederom doemt dan de vraag of het het waard is op. Zelf ben ik bereid om te investeren in dergelijke dingen als het meerwaarde heeft, maar dat vind ik lastig inschatten bij dit soort dingen. In mijn huidige auto heb ik geen ingebouwde GPS, waardoor het moeilijk vergelijken is.
Veel ingebouwde GPS systemen zijn vrij matig maar het recente professional systeem is wel goed imo. Geen ervaring met het business systeem.
Nette auto volgens mij. jammer dat het geen automaat is.AlexV schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:43:
Op de site van BMW bij PS staat nu bijvoorbeeld deze 1-serie voor €20.000. Van wat ik begreep bij de BMW dealer waar ik geweest ben is dat er altijd ruimte is voor onderhandeling en om wat van de prijs af te snoepen. In mijn ogen lijkt dit me een zeer goede prijs voor deze auto (al weet je dat natuurlijk pas echt zeker als je erin gereden hebt, maar helaas is Groningen voor mij andere kant van het land en moet ik nog een paar maandjes sparen). Mijn vraag aan jullie is nu (behalve wat ik hierboven gesteld heb): wat zijn belangrijke puntjes om op te letten bij de aanschaf? Ik heb bovenstaande puntjes, maar ik vermoed dat er nog wel meer dingen zijn om op te letten
Voornaamste punt is mijn 1e opmerking. Je kunt een vorig model 1 serie of E90 3 serie kopen voor veel minder en veel minder afschrijven zonder echt risicos te lopen.
(daarnaast blijven de koplampen van de recente 1 serie niet echt fraai imo)
[ Voor 151% gewijzigd door Tortelli op 21-12-2014 09:06 ]