Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 134 Laatste
Acties:
  • 861.919 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:11

Tortelli

mixing gas and haulin ass

sig69 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 01:24:
[...]

Wow! Echt een super mooi ding, gefeliciteerd!
Thnx!. Na een dagje (en 150 km rijden) ben ik toch zeer happy met de auto.
Automaat is echt subliem, motor is vlot zat en combo van M onderstel en 18" is goed. 19 was teveel ten kosten gegaan van het comfort denk ik.
AlexV schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:43:
Laat ik mij hier ook eens melden, als mogelijk toekomstig BMW-rijder :).
Wat je je vooral af moet vragen is of je als "student" dit soort bedragen aan een auto wilt uitgeven. Ik had voordat ik begon met werken de mogelijkheid dit soort auto's te rijden maar kocht bewust een "betaalbare" E46 met weinig km's (75k) waar ik ruim 4 jaar mee gereden heb voordat ik de (een paar posten) bovenstaande F30 kocht.
Heb ondertussen wel een eigen huis, gekocht waar mijn prioriteit toch lag.

Ik heb meer dan eens gedacht een E92 335i te kopen toen ik nog bij mijn ouders woonde maar wist ook dat deze gewoon als daily drive gewoon te duur zou kunnen zijn met eigen huis etc.

Je kunt je blind focussen op weinig onderhoud maar de afschrijving tikt veel harder aan uiteindelijk.
• Is BMW Premium Selection het geld en de moeite waard?
Ik ben natuurlijk een Nederlander en daarmee dol op zekerheid en verzekeringen (alleen niet op het geld dat het kost). Ik vraag me af in hoeverre BMW PS toegevoegde waarde heeft en wat jullie standpunt hiertegenover is. Mijn eigen opvatting is dat het nuttig kan zijn, omdat je 24 maanden garantie hebt, bij aflevering de auto een beurt volgens boekje heeft gehad, de auto volledig geïnspecteerd is, je de auto met tenminste 3,5mm bandenprofiel krijgt en je BMW mobility service krijgt. Nadeel is dat een auto uit de BMW PS zo'n 2000 euro duurder is dan wanneer je voor een auto van een BOVAG garage met 6 maanden garantie gaat. Is dit verschil de moeite waard in jullie ogen?
Mijn auto heeft de garantie maar dat is meer toeval. Ik betaal minder "extra" dan het door jou genoemde bedrag iig.
• Welke motorisering het beste is?
Ik wil tenminste een 116i (ja, benzine, geen diesel), maar zie ook geregeld 118i's langskomen. Het verschil is zo'n 140pk vs 170pk. Op papier is de 118i een seconde sneller in de 0-100 (7,5 ipv 8,5) en 10 km/u hogere top (225 vs 215). In de praktijk is de vraag of je hier heel veel van merkt, ervaringen? Mijn huidige auto doet 0-100 in 12s, dus verschil zal er sowieso wezen :+
Moeilijk te zeggen; vermogen went snel. Hoeveel meer betaal je er extra voor?.
Als daily drive was mijn oude 318ci (143pk / 200nm) snel zat.
Rij je een week rond in een R8 en stap je over op je eigen 318 voelde die aan als een bromfietsauto met veren uit een matras van 96 jaar oud.... Zie bovenstaande reactie: vermogen went snel.
• Belangrijkste vraag: de opties
Ik vind het zelf belangrijk dat de auto CC heeft (wat ze standaard hebben gelukkig) en automatische airconditioning. Verder vind ik dat het instrumentenpaneel met een rode halfronde cirkel erin er zeer gaaf uitziet, maar is er verschil met het paneel zonder deze cirkel? Ik heb zelf nog niks kunnen ontdekken. Ook vind ik dat het navigatiesysteem professional er een stuk mooier uitziet met het breedbeeldscherm dan het navigatiesysteem met kleiner scherm, maar wederom doemt dan de vraag of het het waard is op. Zelf ben ik bereid om te investeren in dergelijke dingen als het meerwaarde heeft, maar dat vind ik lastig inschatten bij dit soort dingen. In mijn huidige auto heb ik geen ingebouwde GPS, waardoor het moeilijk vergelijken is.
Cruisecontrole, automatische airco, navigatie en parkeersensoren achter zijn een must imo. M onderstel is fraai, leuke velgen zijn altijd goed en de rest is mooi meegenomen en afhankelijk vd vraagprijs imo.
Veel ingebouwde GPS systemen zijn vrij matig maar het recente professional systeem is wel goed imo. Geen ervaring met het business systeem.
Op de site van BMW bij PS staat nu bijvoorbeeld deze 1-serie voor €20.000. Van wat ik begreep bij de BMW dealer waar ik geweest ben is dat er altijd ruimte is voor onderhandeling en om wat van de prijs af te snoepen :). In mijn ogen lijkt dit me een zeer goede prijs voor deze auto (al weet je dat natuurlijk pas echt zeker als je erin gereden hebt, maar helaas is Groningen voor mij andere kant van het land en moet ik nog een paar maandjes sparen). Mijn vraag aan jullie is nu (behalve wat ik hierboven gesteld heb): wat zijn belangrijke puntjes om op te letten bij de aanschaf? Ik heb bovenstaande puntjes, maar ik vermoed dat er nog wel meer dingen zijn om op te letten :)
Nette auto volgens mij. jammer dat het geen automaat is.
Voornaamste punt is mijn 1e opmerking. Je kunt een vorig model 1 serie of E90 3 serie kopen voor veel minder en veel minder afschrijven zonder echt risicos te lopen.
(daarnaast blijven de koplampen van de recente 1 serie niet echt fraai imo)

[ Voor 151% gewijzigd door Tortelli op 21-12-2014 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 14:47
• Welke motorisering het beste is?
Ik wil tenminste een 116i (ja, benzine, geen diesel), maar zie ook geregeld 118i's langskomen. Het verschil is zo'n 140pk vs 170pk. Op papier is de 118i een seconde sneller in de 0-100 (7,5 ipv 8,5) en 10 km/u hogere top (225 vs 215). In de praktijk is de vraag of je hier heel veel van merkt, ervaringen? Mijn huidige auto doet 0-100 in 12s, dus verschil zal er sowieso wezen :+
170pk is prima voor normaal gebruik. Ik zou zelf niet voor een geknepen motor gaan (114i, 116i). Vaak is dat maar gedaan om net binnen criterium te vallen voor bijvoorbeeld de bijtelling of simpelweg om een goedkoper model te creëren. In de praktijk zijn de geknepen motoren niet zuiniger dan de ongeknepen motor met dezelfde snelheid/rijstijl. Als je van autorijden houd (en af en toe sportief) ga je er spijt van krijgen als je niet voor de 118i gaat. Het is niet alleen maar 0-100 of topsnelheid maar ook bij tussenacceleraties heb je er profijt van.
• Wat is een fatsoenlijke kilometerstand?
Ik kijk veel op Autotrack en de site van BMW en zie vele kilometerstanden langskomen, van 10k tot 120k. Ik wil graag een auto waar de eerstkomende tijd niet veel onderhoud in hoeft (behalve de gebruikelijke vloeistoffen en filtertjes), maar geen dure reparaties. Hierdoor neig ik naar een auto met een lagere kilometerstand, al betaal je dan natuurlijk een hogere prijs. Zelf denk ik dat rond de 50-70k km een prima stand is om vanuit te gaan.
Km-stand zegt echt weinig over de staat van een auto. Kijk naar het onderhoudsverleden en de huidige staat van de auto. Wat is er recent aan de auto gedaan. Ik ben zoveel autos tegen gekomen die rond de 50.000 km hadden gereden maar de staat hadden die je verwacht bij een auto met 200.000 km. Ik ben ook auto's tegengekomen met meer dan 150.000 km waarvan je dat niet zou zeggen. Kortom, een lage stand is leuk maar ik zou de auto die perfect aan jouw eisen voldoet maar een iets hogere km-stand heeft niet meteen laten staan.
AlexV schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:43:• Is BMW Premium Selection het geld en de moeite waard?
Ik ben natuurlijk een Nederlander en daarmee dol op zekerheid en verzekeringen (alleen niet op het geld dat het kost). Ik vraag me af in hoeverre BMW PS toegevoegde waarde heeft en wat jullie standpunt hiertegenover is. Mijn eigen opvatting is dat het nuttig kan zijn, omdat je 24 maanden garantie hebt, bij aflevering de auto een beurt volgens boekje heeft gehad, de auto volledig geïnspecteerd is, je de auto met tenminste 3,5mm bandenprofiel krijgt en je BMW mobility service krijgt. Nadeel is dat een auto uit de BMW PS zo'n 2000 euro duurder is dan wanneer je voor een auto van een BOVAG garage met 6 maanden garantie gaat. Is dit verschil de moeite waard in jullie ogen?
Ik steek liever die 2000 euro in mijn zak. Als er iets mankeert kun je daar een behoorlijke reparatie van betalen. Bovendien heb je BOVAG garantie. Sommige mensen zijn paranoia en daar spelen ze graag op in, het is een business. Trap er niet in :) Vooraf kun je zelf al bekijken welke kosten eraan komen, de welbekende slijtage onderdelen (banden, remschijven, remblokken).

[ Voor 52% gewijzigd door glnk op 21-12-2014 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:03
Viper® schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:48:
Zo staat er bij handelsnaam 1ER REIHE. Meestal staat hier gewoon 116i oid als deze in NL gekocht is.
Heb je voorbeeldkentekens waar 116i oid staat bij handelsnaam?
Bij mij staat er 3ER REIHE en zoek regelmatig kentekens op maar heb nog nooit gezien dat het type compleet als handelsnaam benoemd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Volgens mij is het juist andersom, bij mijn huidige E36 cabrio en vorige E46 coupe staat er allebei "3ER REIHE" en die waren gewoon origineel Nederlands, terwijl ik bij import-BMWs vaak "116i" enzo zie. Maar het kan ook misschien net zijn waar de dealer of importeur zin in heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 15:41
Radiant schreef op zondag 21 december 2014 @ 10:33:
Volgens mij is het juist andersom, bij mijn huidige E36 cabrio en vorige E46 coupe staat er allebei "3ER REIHE" en die waren gewoon origineel Nederlands, terwijl ik bij import-BMWs vaak "116i" enzo zie. Maar het kan ook misschien net zijn waar de dealer of importeur zin in heeft..
Je hebt gelijk, onze origineel NLse E46 staat er in als "3ER REIHE". Mijn geimporteerde 520d staat er in als 520. De keuringmeester heeft er niet veel meer van gemaakt, zelfs de D niet toegevoegd. Staat sowieso heeeeel weinig info op mijn kentekenbewijs: https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=4xgs78

Moet wel zeggen dat het denk ik wel uitmaakt uit welk land je importeert, de keuringmeester zei dat vooral op Poolse kentekenbewijzen erg weinig info staat, in principe neemt hij zo veel mogelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 15:22
deepbass909 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:05:
[...]

Wat je zo beschrijft (dat dimmen van de achteruitrijlamp) klinkt als een massaprobleem. Ook als de mistlamp ongeveer even fel zijn als de normale achterlichten (ik neem aan dat je dat bedoeld met dimlichten), dan banden ze niet op vol vermogen. Ter vergelijk, een achterlicht is maar 10 watt, terwijl een mistlicht 21 watt is.

Aan de kabelboom trekken of duwen is niet echt een betrouwbare test. De enige manier van goed testen is tussen de verschillende stekkers te meten.
Het waren de lamphouders. Beide vervangen en alles werk weer normaal 8)

Volgende week maandag ga ik onderhoudt doen.
Alle filters en vloeitoffen (ook rem)
Swirl flaps ga ik verwijderen. Ik heb de plaatjes al.
2 gloeibougies geveneen fout melding via iNPA. Dus die meteen vervangen,
De inlaat en EGR schoonmaken
Dagje werk maar de auto verdient het B)....zoals elk jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:59

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Radiant schreef op zondag 21 december 2014 @ 10:33:
Klopt, bij mijn Compact stond er "3ER REIHE" en was een origineel Nederlandse wagen. M'n cabrio is een import, en die staat als "323I CABRIOLET" op kenteken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:55
Tortelli schreef op zondag 21 december 2014 @ 00:36:
Wat je je vooral af moet vragen is of je als "student" dit soort bedragen aan een auto wilt uitgeven. Ik had voordat ik begon met werken de mogelijkheid dit soort auto's te rijden maar kocht bewust een "betaalbare" E46 met weinig km's (75k) waar ik ruim 4 jaar mee gereden heb voordat ik de (een paar posten) bovenstaande F30 kocht.
Heb ondertussen wel een eigen huis, gekocht waar mijn prioriteit toch lag.

Ik heb meer dan eens gedacht een E92 335i te kopen toen ik nog bij mijn ouders woonde maar wist ook dat deze gewoon als daily drive gewoon te duur zou kunnen zijn met eigen huis etc.

Je kunt je blind focussen op weinig onderhoud maar de afschrijving tikt veel harder aan uiteindelijk.
Even enige nuance daarin dan: ik woon inmiddels bijna een jaar op mezelf en heb daarbij het voordeel in studentenhuur te zitten, nog stufi te krijgen en dus zeer goedkoop te wonen. Daarbij heb ik weinig vaste kosten en krijg ik van mijn werk 0,37 ct/km vergoed, wat dus flink wat speling biedt. Ik ben de aankomende tijd niet van plan te verhuizen en ben daarom geld opzij aan het zetten voor een nieuwe auto. Mijn motto is "als je iets doet, doe het dan goed". In dat kader heb ik laatst ook ruim €2k uitgegeven aan nieuwe speakers bij de TV (slechts 2.0 tot nu toe), met het idee dat ik daar tenminste tien jaar mee vooruit kan. Nu ben ik ervan bewust dat tien jaar met een auto veel is, maar tenminste 5 jaar moet wel degelijk lukken. Daarom ook een enigszins lage kilometerstand, omdat ik met de huidige kilometertjes in 5 jaar zo'n 100-150k erbij zal rijden.

Je hebt verder gelijk over je opmerking of het een verstandige stap is als "student", hier weet ik zelf het antwoord ook nog niet op. Het is wel iets wat hoog op mijn verlanglijstje staat en wat ik erg graag wil en ook bereid ben om hard voor te werken (wat ik ook doe, werkweken tussen de 40-55 uur komen voor). Het blijft echter een immense investering, waar ik zeker nog lang over ga nadenken. Temeer omdat ik niet van plan ben binnen nu en een maand te kopen, maar dit nog minimaal tot maart/april zal rekken (tevens om ervoor te zorgen dat ik een voldoende buffer aan spaargeld overhou, ik wil niet al mijn geld in één keer uitgeven). In mijn hoofd lijkt het echter niet een dergelijk onbezonnen plan als dat het mogelijk overkomt. In 2 jaar ben ik nu 1100 euro aan onderhoud kwijt aan mijn Honda Jazz en bij de dealer vertelden ze dat een 1-serie in onderhoud ook zoiets kost. Verschil is dan dat ik een 1-serie dat geld meer waard vind dan een Honda Jazz, maar dat is mijn persoonlijke overtuiging :).
[...]

Mijn auto heeft de garantie maar dat is meer toeval. Ik betaal minder "extra" dan het door jou genoemde bedrag iig.
Het was een schatting, al is die auto die ik in de link gepost heb wel zeer scherp geprijst en nauwelijks duurder dan zonder Premium Selection.
[...]

Moeilijk te zeggen; vermogen went snel. Hoeveel meer betaal je er extra voor?.
Als daily drive was mijn oude 318ci (143pk / 200nm) snel zat.
Rij je een week rond in een R8 en stap je over op je eigen 318 voelde die aan als een bromfietsauto met veren uit een matras van 96 jaar oud.... Zie bovenstaande reactie: vermogen went snel.
Als ik fora geloof (en de reactie onder de jouwe) dan verbruikt de 118i nauwelijks meer dan de 116i en is er wel enig verschil. In dat geval denk ik dat als ik mijn hand kan leggen op een 118i, dat ik die dan ook zeker zal prefereren boven een 116i.
[...]

Cruisecontrole, automatische airco, navigatie en parkeersensoren achter zijn een must imo. M onderstel is fraai, leuke velgen zijn altijd goed en de rest is mooi meegenomen en afhankelijk vd vraagprijs imo.
Veel ingebouwde GPS systemen zijn vrij matig maar het recente professional systeem is wel goed imo. Geen ervaring met het business systeem.
Dat zijn inderdaad ook zo'n beetje mijn eisen. Een M onderstel is leuk maar hoeft niet per sé van mij, maar ik wil wel sowieso lichtmetalen velgen. Een BMW met wieldoppen/stalen velgen ziet er niet uit :').
[...]

Nette auto volgens mij. jammer dat het geen automaat is.
Voornaamste punt is mijn 1e opmerking. Je kunt een vorig model 1 serie of E90 3 serie kopen voor veel minder en veel minder afschrijven zonder echt risicos te lopen.
(daarnaast blijven de koplampen van de recente 1 serie niet echt fraai imo)
Automaat is idd het allerleukste, al ben ik nu ook tevreden met een schakelbak. Een automaat kost nog een flink aantal centjes meer en dat heb ik er niet per sé voor over. Voor dat geld heb ik dan liever een professional GPS en 118i dan 116i met automaat en business GPS.

Je hebt gelijk over het risico en de afschrijving, maar het verbruik van die motoren is ook minder goed dan van de huidige series. Daarbij vind ik, maar dat is dan weer puur smaak, de nieuwe series qua interieur mooier.
glnk schreef op zondag 21 december 2014 @ 08:23:
[...]

170pk is prima voor normaal gebruik. Ik zou zelf niet voor een geknepen motor gaan (114i, 116i). Vaak is dat maar gedaan om net binnen criterium te vallen voor bijvoorbeeld de bijtelling of simpelweg om een goedkoper model te creëren. In de praktijk zijn de geknepen motoren niet zuiniger dan de ongeknepen motor met dezelfde snelheid/rijstijl. Als je van autorijden houd (en af en toe sportief) ga je er spijt van krijgen als je niet voor de 118i gaat. Het is niet alleen maar 0-100 of topsnelheid maar ook bij tussenacceleraties heb je er profijt van.
Meer dan het dubbele aan pk's ten opzichte van mijn huidige auto, dus meer dan prima denk ik zo :9. Gezien het verbruik idd weinig tot niet scheelt, lijkt de 118i me de leukste keus als die voor een goed prijsje langskomt. Het zal toch nog even duren voor ik genoeg geld + reserve heb, dus in die tijd nog even kwijlen.
[...]

Km-stand zegt echt weinig over de staat van een auto. Kijk naar het onderhoudsverleden en de huidige staat van de auto. Wat is er recent aan de auto gedaan. Ik ben zoveel autos tegen gekomen die rond de 50.000 km hadden gereden maar de staat hadden die je verwacht bij een auto met 200.000 km. Ik ben ook auto's tegengekomen met meer dan 150.000 km waarvan je dat niet zou zeggen. Kortom, een lage stand is leuk maar ik zou de auto die perfect aan jouw eisen voldoet maar een iets hogere km-stand heeft niet meteen laten staan.
Ben ik met je eens, al vind ik het soms lastig om te bepalen wat nou 'goed onderhoud' is. Ook 'dealeronderhouden' zegt niks, gezien men vaak beknibbeld op onderhoud door bepaalde dingen niet te laten doen, maar het wel af te tekenen.
[...]

Ik steek liever die 2000 euro in mijn zak. Als er iets mankeert kun je daar een behoorlijke reparatie van betalen. Bovendien heb je BOVAG garantie. Sommige mensen zijn paranoia en daar spelen ze graag op in, het is een business. Trap er niet in :) Vooraf kun je zelf al bekijken welke kosten eraan komen, de welbekende slijtage onderdelen (banden, remschijven, remblokken).
Ook een goed punt inderdaad, al vind ik dit een lastig iets omdat het over zoveel onzekerheid en zoveel geld gaat. PS geeft een 'veilig' gevoel, maar BOVAG garantie is vermoedelijk ook toereikend idd. Zoveel keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 15:41

Wimo.

Shake and Bake!

Je kunt ook een 114i nemen en die chippen naar 240pk. De 114,116 en 118i hebben hetzelfde blok. Puur tsoftware is het enige verschil. Bij garantieproblemem kun je hem terugtunen. Tuners geven de garantie de het niet te vinden is door Bmw. Zeker een 114 is spotgoedkoop te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
Heb je daar persoonlijke ervaring mee Wimo? Lijkt mij nogal sterk namelijk, zoveel winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@AlexV, jist als je zoveel wil gaan rijden ga je enorm afschrijven: zodra je de auto verkoopt maakt het weinig meer uit of je m verkoopt met 200k of 250k op de teller, terwijl dat op dit moment wel stevig verschil maakt. Nu heb ik even snel gekeken, maar de 118i van delaatste generatie is nog dun gezaaid in de tweedehands markt, die rode die je linkt is al de goedkoopste.

Let trouwens niet te sterk op de velgen, een set velgen is prima los aan te schaffen. Daar hoef je een auto die verder alle wensen afvinkt niet voor te laten staan :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Wimo. schreef op zondag 21 december 2014 @ 23:39:
Je kunt ook een 114i nemen en die chippen naar 240pk. De 114,116 en 118i hebben hetzelfde blok. Puur tsoftware is het enige verschil. Bij garantieproblemem kun je hem terugtunen. Tuners geven de garantie de het niet te vinden is door Bmw. Zeker een 114 is spotgoedkoop te vinden..
Wat ik tot nu toe zie krijg ik mijn F30 320i max tot een 220pk dus het verhaal lijkt me nogal bs...... De 328/428 is in verhouding erg fors te chippen naar een 295pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 17:10
Mijn ervaring is dat BMW prima kan zien dat de auto getuned is. Daarom, tunen is leuk maar wel na de garantie periode.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
deepbass909 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:18:
De breuk zal niet ontstaan als je stilstaat, maar een schokje kan al genoeg zijn om het laatste zetje te geven.

Maar laten we hopen dat het met andere units opgelost kan worden.
Probleem is opgelost. Lamphouders vervangen was genoeg.
Gelukkig maar nu ben ik klaar met €35

Volgende week maandag zelf een grote beurt doen. Heb eenmalig een garage+brug tot me beschikking
  • Alle filters+vloeistoffen
  • Remmerij nalopen en rem vloeistof
  • INlaat eraf halen en schoonmaken
  • Swirl flaps vervangen met de plates
  • EGR eraf en schoonmaken.
  • 2 nieuwe gloeibougies ( cyl. 2 en 3 gaven een melding in INPA)
  • Koplampen schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Tortelli schreef op maandag 22 december 2014 @ 01:00:
[...]

Wat ik tot nu toe zie krijg ik mijn F30 320i max tot een 220pk dus het verhaal lijkt me nogal bs...... De 328/428 is in verhouding erg fors te chippen naar een 295pk.
Whooptiedoe,

Deze heren hebben de ECU gekraakt :

http://www.br-performance.be/nl-be/

En de resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://i29.photobucket.com/albums/c300/edjebmw/EDjes%201%20Serie/IMG_8267.png~original
Voor iedereen die sceptisch was over de software tuning van m'n Bimmer
Ik kan jullie melden dat de tuning inmiddels klaar is, en dat ik hem Vrijdag middag kan op halen.
Zoals ik al in het begin melde, zou de Bimmer op zo'n 200pk komen en zo'n 300NM.
Ik was zelfs nog iets te voorzichtig geweest, want het is uiteindelijk 220pk en 320NM geworden.
alle foto's en filmpjes hierover volgen nog, maar hier vast de uiteindelijke specificaties
Kwestie van tijd tot de hand ecu flashers komen. Dan kun je helemaal lachen 8) Jouw F30 gebakje kan dus naar 260pk.

[ Voor 4% gewijzigd door Wimo. op 22-12-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
ZIjn je remmen, automaat enzo daar wel op berekend op zoveel meer vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:13
Gisteren klein issue met me bestuurdersraam, ging prima omlaag maar ging vrijwel niet omhoog.
Duurde een minuut met elke een nieuwe request te sturen om het raam omhoog te doen.
Toen over de helft schoot hij wel in eens weer snel omhoog.

Wat kan er precies kapot zijn, het motortje? de ophanging? volgend jaar maar eens naar de dealer ermee denk ik. Tevens zitten er ook wat flinke krassen daar in het raam alsof er een zandkorrel in de weg zit ben benieuwd naar het prijskaartje van alles.

E46 320i uit 2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Wimo. schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:35:
[...]

Whooptiedoe,

En de resultaten:

[afbeelding]

[...]

Kwestie van tijd tot de hand ecu flashers komen. Dan kun je helemaal lachen 8) Jouw F30 gebakje kan dus naar 260pk.
Best ziek een chip van 100 > 220pk 8)7. Je zou verwachten dat ze kleinere turbo's etc gebruiken maar qua hardware lijkt er weinig verschil tussen de motoren te zitten blijkbaar (*28 motor krijgen ze wel duidelijk verder waarschijnlijk vanwege een turbo die meer volume levert denk ik...).

Heb echter nog 2 jaar garantie dus voorlopig maar even niet doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:40
xeoMe schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:28:
Gisteren klein issue met me bestuurdersraam, ging prima omlaag maar ging vrijwel niet omhoog.
Duurde een minuut met elke een nieuwe request te sturen om het raam omhoog te doen.
Toen over de helft schoot hij wel in eens weer snel omhoog.

Wat kan er precies kapot zijn, het motortje? de ophanging? volgend jaar maar eens naar de dealer ermee denk ik. Tevens zitten er ook wat flinke krassen daar in het raam alsof er een zandkorrel in de weg zit ben benieuwd naar het prijskaartje van alles.

E46 320i uit 2002
Dit is bekend probleem met het raammechanisme. Het onderdeel zelf kost iets van 100 euro.
Bij mij is deze ook vervangen. Er zijn ook DIY te vinden op internet om het probleem op te lossen met een paar tyraps.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 17:10
Morpheusk schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:07:
[...]

Dit is bekend probleem met het raammechanisme. Het onderdeel zelf kost iets van 100 euro.
Bij mij is deze ook vervangen. Er zijn ook DIY te vinden op internet om het probleem op te lossen met een paar tyraps.
Eens, dit is ook heel goed zelf te doen. Scheelt je aanzienlijk geld als je het zelf doet. Bovendien vervangt de dealer altijd raammechanisme en motor terwijl er misschien maar 1 van de 2 kapot is.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wimo. schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:35:
[...]

Whooptiedoe,

En de resultaten:

[afbeelding]

[...]

Heel mooi om te lezen dit. :) En hand ecu flasher? Beetje tuner bied de mogelijkheid om voor het einde van het lease contract de software weer naar origineel terug te zetten hoor. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik wil juist zo'n ding om niet terug te moeten gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Wimo. op 22-12-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tortelli schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:05:
[...]

Best ziek een chip van 100 > 220pk 8)7. Je zou verwachten dat ze kleinere turbo's etc gebruiken maar qua hardware lijkt er weinig verschil tussen de motoren te zitten blijkbaar (*28 motor krijgen ze wel duidelijk verder waarschijnlijk vanwege een turbo die meer volume levert denk ik...).

Heb echter nog 2 jaar garantie dus voorlopig maar even niet doen ;).
Het schijnt dat de *28 exact gelijk is aan de *20, knakker op de bimmerforums heeft part lists naast elkaar gehouden, geen verschil te vinden. Nokkenassen, turbo, crank, alles gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 15:03

Blord

Hello Kitty !

Hoe zit het met de verzekeringen en dergelijke als je met zo'n getunde wagen een ongeval veroorzaak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@ AlexV; ik zou nooit een rode kopen! Verkleurt uiteindelijk toch snel en naderhand nauwelijks te verkopen i.v.m. niet courante kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik zou een kleur kiezen die je mooi vindt. Al dat gemuts over die verkoopwaarde altijd 8)7 De snelwegen zijn al één grote grijze VAG-brij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

nl.mark schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:01:
@ AlexV; ik zou nooit een rode kopen! Verkleurt uiteindelijk toch snel en naderhand nauwelijks te verkopen i.v.m. niet courante kleur.
Verkleuren valt tegenwoordig wel mee, er zit tegenwoordig een goede blanke lak op die UV tegenhoudt. Verder valt het volgens mij wel mee, juist een minder courante kleur kan beter in de markt liggen omdat ze zeldzamer is. Het zou voor mij in ieder geval geen dealbreaker zijn, sterker nog, ik zit met een half oog naar een rode auto te kijken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

neographikal schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:28:
[...]

Het schijnt dat de *28 exact gelijk is aan de *20, knakker op de bimmerforums heeft part lists naast elkaar gehouden, geen verschil te vinden. Nokkenassen, turbo, crank, alles gelijk.
Nice, mijn volgende gaat ook een 320i worden met flash. Waarom nog de 6-cilinder kopen.. 250 pk is genoeg. Die nieuwe 4 cilinders draaien ook mooi rond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Daar weet ik wel een paar redenen voor ;) Maar 't is een mooi blok op zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Klopt, kunnen er eeuwig over discussiëren. Uiteindelijk is het gewoon een centenkwestie. Anders reed ik wel een s85 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:40
deepbass909 schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:14:
[...]

Verkleuren valt tegenwoordig wel mee, er zit tegenwoordig een goede blanke lak op die UV tegenhoudt. Verder valt het volgens mij wel mee, juist een minder courante kleur kan beter in de markt liggen omdat ze zeldzamer is. Het zou voor mij in ieder geval geen dealbreaker zijn, sterker nog, ik zit met een half oog naar een rode auto te kijken.
Individual Feuerorange :9~

En deze blauwe kleur lijkt me ook wel wat! Iemand enig idee welke kleur dit is? Ik zie deze eigenlijk nergens.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Afbeeldingslocatie: http://www.magicandmeditation.com/wp-content/uploads/2014/11/girl_guy_colours.jpg

Gewoon blauw dus ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Gister wat aan het spelen geweest met de navigatie / radio etc. Iemand tips wat de slimste manier is muziek op de auto te zetten zodat eea fatsoenlijk terug te vinden is?.

Eigenlijk wil ik gewoon direct de mappenstructuur benaderen zoals die op mijn MP3 stick staat (pricewatch: Kingston DataTraveler Micro USB 2.0 32GB Zwart gekocht speciaal hiervoor)

Echter lijkt hij als je de bestanden op de HDD zet (nog 12gb vrij ofzo) in te willen delen op gerne etc wat het zoeken / navigeren door de muziek alleen maar onhandiger maakt imo.
Misschien het instructie boekje maar eens lezen :+.

Daarnaast moet ik nog een adresje zien te vinden voor een navigatie update. Heb nu kaarten uit 2012 vermoed ik.
Software versie zat ik ook naar te kijken:
Multimedia: MX-003.004.031
Telefoon:TX-003.004.031
edit: http://www.bmw.com/update kun je updates downloaden zie ik!.

Ik kan iig geen .flac bestanden afspelen, terwijl dit wel mogelijk moet zijn geloof ik.

Daarnaast heel wat anders, van mijn oude E46 had ik online ergens een Ausstattungsliste aangevraagd. Iemand zo 123 een idee waar je deze op kunt vragen?.
Morpheusk schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:02:
[...]

En deze blauwe kleur lijkt me ook wel wat! Iemand enig idee welke kleur dit is? Ik zie deze eigenlijk nergens.
Mijn vader zijn huidige E60 is tiefseeblau maar dat is donkerder dan dit volgens mij. Google ik wat op Tiefseeblau vind ik ook auto's die veel lichter lijken;
http://www.bmwblog.com/wp...remiere-Paris-LIVE-13.jpg

Lijkt toch wel aardig op de auto @ autoscout....

[ Voor 50% gewijzigd door Tortelli op 22-12-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 00:52

Edd

Tortelli schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:16:
Echter lijkt hij als je de bestanden op de HDD zet (nog 12gb vrij ofzo) in te willen delen op gerne etc wat het zoeken / navigeren door de muziek alleen maar onhandiger maakt imo.
Misschien het instructie boekje maar eens lezen :+.
Op de HDD deelt hij het in op USB-stick die je inleest, dat ziet hij als Album. Ik ben laatst overgestapt vanaf HDD naar USB, maar het heeft niet echt veel meerwaarde. Qua snelheid van inlezen en starten met spelen scheelt het niets. Alleen vond/vind ik de HDD iets vervelender bedienen met het zoeken naar muziek e.d. Nu heb ik het wel voor elkaar dat, wanneer ik de auto start, deze alle muziek afspeelt, maar daar in het begin begon hij altijd met het eerste nummer. Terwijl ik wel graag wilde dat hij doorging met het nummer, waar hij mee gestopt was. Dat gebeurde, volgens mij, pas nadat hij alle muziek info (ID3) had ingelezen. Wat ik wel nog vervelend vind is dat hij het vinkje willekeurig niet onthoudt, dus dat zit nu onder een sneltoets...
Daarnaast moet ik nog een adresje zien te vinden voor een navigatie update. Heb nu kaarten uit 2012 vermoed ik.
Kun je zien in je software info. Misschien is het wijs even te wachten op de 2015-kaarten? Die komen denk ik binnenkort wel uit.
Software versie zat ik ook naar te kijken:
Multimedia: MX-003.004.031
Telefoon:TX-003.004.031
De laatste Sofware-versie kun je downloaden via http://www.bmw.com/update/. USB-stickie erin en updaten maar ;)
Ik kan iig geen .flac bestanden afspelen, terwijl dit wel mogelijk moet zijn geloof ik.
Doet die bij mij ook niet, geen idee of dat ondersteund wordt of niet.
Mijn vader zijn huidige E60 is tiefseeblau maar dat is donkerder dan dit volgens mij. Google ik wat op Tiefseeblau vind ik ook auto's die veel lichter lijken;
Misschien moet hij hem dan eens wassen.. :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Kleur veranderd zeer sterk afhankelijk van de hoeveelheid licht. Daarom is het ook zo'n mooie kleur op een E60 imo.
Edd schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:47:
[...]

Op de HDD deelt hij het in op USB-stick die je inleest, dat ziet hij als Album. Ik ben laatst overgestapt vanaf HDD naar USB, maar het heeft niet echt veel meerwaarde. Qua snelheid van inlezen en starten met spelen scheelt het niets. Alleen vond/vind ik de HDD iets vervelender bedienen met het zoeken naar muziek e.d. Nu heb ik het wel voor elkaar dat, wanneer ik de auto start, deze alle muziek afspeelt, maar daar in het begin begon hij altijd met het eerste nummer. Terwijl ik wel graag wilde dat hij doorging met het nummer, waar hij mee gestopt was. Dat gebeurde, volgens mij, pas nadat hij alle muziek info (ID3) had ingelezen. Wat ik wel nog vervelend vind is dat hij het vinkje willekeurig niet onthoudt, dus dat zit nu onder een sneltoets...
Gaat hij vanaf USB wel netjes verder waar hij gebleven is, maar gaat hij weer naar de root directory als je een andere cd wilt selecteren.... 8)7.
Op de USB stick een map /MP3 gemaakt met daarin een stuk of 40-50 cd's nu. Dit lijkt het makkelijkste te werken volgens mij?.

[ Voor 102% gewijzigd door Tortelli op 22-12-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Die oranje lak op de nieuwe Z4 is echt bi-zar mooi, wat een diepte, doet het nog wat beter dan die lichte oranje voor me :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wimo. schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:44:
Klopt, kunnen er eeuwig over discussiëren. Uiteindelijk is het gewoon een centenkwestie. Anders reed ik wel een s85 ;)
Of de S65 uit de M3, beide zijn geweldig, wat een herrie. Heerlijk. :9

Niks mis met die *20 trouwens, beste blok <=2.0l wat ik ooit heb gereden :)

[ Voor 11% gewijzigd door neographikal op 22-12-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Tortelli schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:52:
Gaat hij vanaf USB wel netjes verder waar hij gebleven is, maar gaat hij weer naar de root directory als je een andere cd wilt selecteren.... 8)7.
Op de USB stick een map /MP3 gemaakt met daarin een stuk of 40-50 cd's nu. Dit lijkt het makkelijkste te werken volgens mij?.
Ik had het gevoel dat hij dat inderdaad via USB wel deed, maar via de HDD niet. Maar dat er ook mee te maken hebben gehad dat de HDD eerst alle ID3-tags aan het inlezen was. Nu gaat hij wel verder waar ik was en gebruikt hij mijn volledige collectie. Ik inderdaad zelf ook het idee dat hij maar per folder werkte in eerste instantie. Terwijl ik liever shuffle over mijn gehele collectie.

Ik zie wel dat er een update beschikbaar is die ik nog niet geïnstalleerd heb met wat verbetering. Ben benieuwd wat dat gaat brengen..
neographikal schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:05:
Niks mis met die *20 trouwens, beste blok <=2.0l wat ik ooit heb gereden :)
In welk type auto? Ik heb een *20 gehad met 2.0l.. Vond het niet de allerbeste 2.0-motor die ik ooit heb gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door Edd op 22-12-2014 15:54 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
De nieuwe 320i en dan ook de echte 2.0, niet de opgefokte 1.6 die als 320 wordt verkocht :) Ik vind het voor een 4 cilinder met 2l een heerlijk blok, soepel vanaf bijna stationair, nauwelijks lag en behoorlijk bij de pinken als je ervoor gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Ah Ok, geen ervaring mee. Alleen met de 120i met het N43-blok.
Misschien kwam het omdat het een Eff.Dynamics was, of omdat hij regelmatig in de motorstoring viel :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-05 16:12
neographikal schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:28:

Dan moet die knakker nog maar even verder zoeken, het eerste wat ik check is meteen raak: de remschijven zijn alvast verschillend ;)

Helaas staan er geen diameters bij, maar bij de 320i weegt een remschijf 7,4kg en bij een 328i 9,7kg.

Dus als je chipt naar 260pk, dan maar hopen dat je nooit een noodstop vanaf Vmax hoeft te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Het ging om de motor en aanverwante onderdelen, remmen enzo verder niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Laatst online: 00:21

kronolith

[EDIT]

Morpheusk schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:02:
[...]

Le Mans Blue misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 13:36
neographikal schreef op maandag 22 december 2014 @ 17:40:
Het ging om de motor en aanverwante onderdelen, remmen enzo verder niet naar gekeken.
Fatsoenlijke tuning begint altijd bij de veiligheid, nog voordat je iets met motorvermogen doet maak je de aanpassingen die nodig zijn om op een verantwoorde manier van je extra vetmogen te genieten. Remmen zijn dus sowieso een goed begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
Maar je hoeft niet persé harder te gaan met meer vermogen. In Nederland sowieso niet handig om meer dan 50 km/u (gecorrigeerd) boven de max te gaan, als je lang van je rijbewijs wilt genieten. Een betere acceleratie en meer trekkracht bij lage toeren kan best wel een hoop extra rijplezier geven. De vraag is of de aandrijflijn het verder aankan. Beetje lullig als je motor na verloop van tijd 6000 toeren maakt, terwijl je achterwielen niet bewegen... Duurzaamheid is ook zo'n punt, waar bij chiptuning minder aandacht voor kan zijn. Het is een keuze natuurlijk, maar is een "versleten" motor, bijvoorbeeld halverwege de normale levensduur, de lol waard van het eerste weg zijn bij het stoplicht? Verder gaat het verbruik sowieso omhoog, wat bij veel kilometers ook best wel in de papieren kan lopen.
Kortom, een hoop haken en ogen, zelfs als de claims waar zouden zijn (ik ben niet overtuigd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 19:00

duderuud

Sliden is koel

Weer wat mods uitgevoerd!

Akrapovic is gemonteerd. Kort foto verslagje:

Originele uitlaat moet er onderuit:
Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/nKYKsKPsocS2DMG2B32ihj4z/full.jpg

Zo dan:
Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/0E9m924wZFVj8kFJWbeMXlLF/full.jpg

De nieuwe knalpiep:
Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/28bMpaBMCgVdtSywp6RfSeoy/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/5VKcHhrdg5aQkO9sK5ED9LvP/full.jpg

En het eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/ooc7uDheVNsHt5YBTO24vTLY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/LeQ5Wwzaojf9Jj7dwANgy4xJ/full.jpg

Vandaag een M-stuur op de kop getikt. Mijn vorige auto had ook een M-stuur en die is veel fijner qua gevoel dan het originele sportline stuur. Dus...

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/w2QK3UjwrBjoZDQF4zEmjXiz/full.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/taJOgESap9ZGDD0saw2Jb4W0/full.jpg

Weer wat geleerd trouwens: Gooi niet je achterklep dicht als je de accupool los hebt getrokken 8)7 :X

Vriend van me moest langskomen met startkabels om de auto weer van stroom te voorzien, toen pas kon ik de achterklep weer openen. Ahum...

Maar goed, de auto is een eind heen om mijn ultieme auto te worden. Eigenlijk nog een mooie 19" set MORR (duur) of VMR (redelijk betaalbaar) velgen (8,5J voor, 9,5J achter) en chippen.
De ECU is sinds kort gekraakt dus geen piggyback meer nodig. Vermogen gaat dan van 306pk/400nM naar 365pk/510nM O-)

Maar denk dat ik wacht tot na de garantie...is me veel waard.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ziet er weer mooi uit! Blij met de sound?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

duderuud schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:06:
Akrapovic is gemonteerd. Kort foto verslagje:
Geen video met geluid?? -O-

Maarehm, mooi spul! ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ik probeer morgen nog wat filmpjes met mijn GoPro te maken. Zat al in de pijplijn ;)
fsfikke schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:31:
Ziet er weer mooi uit! Blij met de sound?
Zeker. Ik wilde een wat sportiever geluid, geen aso brulbak. En helemaal fijn, de Akrapovic maakt gebruik van de servo+klep in de uitlaat. Dus in Comfort moet je goed luisteren om de zwaardere brom te horen, in Sport(+) gaat de klep open en is het geluid wat harder/sportiever.

* duderuud is er erg blij mee.

[ Voor 74% gewijzigd door duderuud op 22-12-2014 23:44 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Moet geld investeren in m'n auto maar twijfel een beetje of het wel waard is.
Huidige BMW E46 320i rijd en is prima maar moeten wat dingen nagekeken worden ramen die wellicht moeten vervangen worden i.v.m. krasjes, elektrische ramen werken soms niet helemaal lekker mee.

Als ik opnieuw mocht kiezen had ik het toch beter gedaan een mooie 330 i.p.v. een 320 aangezien het verbruik bijna hetzelfde is, m-tech bumperset is echt super, memory stoelen, sport stoelen en nog wel wat kleine dingen.
Kan genoeg er zelf op zetten maar daarvoor kan ik beter een andere auto halen denk ik zo.
Twijfels twijfels, huidige bmw heeft ook pas 140dkm dus verkopen moet lukken.

Zag het volgende online staan maar to go to be true?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/263102513?asrc=st|as

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:42
191.000 km uit 11/2003 en dan nog € 7.995,- ? pfffffffff.....

[ Voor 108% gewijzigd door PdeBie op 23-12-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
PdeBie schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:57:
191.000 km uit 11/2003 en dan nog € 7.995,- ? pfffffffff.....
Auto is erg dik uitgerust en 191dkm is niks voor een goed onderhouden BMW of dit zo is weet ik niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik vind het nogal geld.
Ik weet dat het een BMW is, maar voor dat geld koop je hele mooie jonge auto's met een kwart van het aantal kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
PdeBie schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:00:
Ik vind het nogal geld.
Ik weet dat het een BMW is, maar voor dat geld koop je hele mooie jonge auto's met een kwart van het aantal kilometers.
Tijdloze auto's zeker de E46 wat zie je dan voor auto's voor ogen? Renault Twingo's o.i.d. zoiets wil ik dus echt niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 12:11
Tortelli schreef op maandag 22 december 2014 @ 01:00:
[...]

Alleen daarom wil ik nu een 114 kopen 8)7

BR-p in BE heeft al een paar gechipt naar minimaal 220pk. Sommige komen tegen de 240pk. bizar. Waarschijnlijk met ander luchtfilter en downpipe makkelijk 240pk

320i halen ze zo'n 260 a 270pk uit.

3x 2lijnen ivm eco/comfort/sport stand 139pk/189Nm - 201pk/270Nm - 232pk/320Nm
Ik vind de lijnen persoonlijk niet heel strak, maar ik weet de reden er niet van.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/10013433_867279113312300_8712088059216296339_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/1932580_867279116645633_2337132779048046196_o.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 23-12-2014 16:08 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
xeoMe schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:02:
[...]

Tijdloze auto's zeker de E46 wat zie je dan voor auto's voor ogen? Renault Twingo's o.i.d. zoiets wil ik dus echt niet >:)
Clio RS bijvoorbeeld? Lekker snel, bochtenvreter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
PdeBie schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:39:
[...]

Clio RS bijvoorbeeld? Lekker snel, bochtenvreter. :)
Hiervoor een Clio 2 1.6 107pk gehad was leuk erg vlot maar als ik naar een Clio zal overstappen zal ik de luxe missen en dat is iets wat ik wel waardeer.

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Mooie E90 denk ik? Ben normaal van zilver niet te spreken maar dit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dat is een hele nette auto inderdaad, maar die km-stand weer..... :P

Ik ben er niet zo van om auto's te kopen met zo'n hoge km-stand. Komt ook omdat ik vaak langere tijd met een auto doe en dus meer km's maak. Ik ken mensen die elke 3 jaar een andere auto kopen. Ik doe nu 4 jaar met de mijne en daar komen er nog wel wat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
PdeBie schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:01:
Dat is een hele nette auto inderdaad, maar die km-stand weer..... :P

Ik ben er niet zo van om auto's te kopen met zo'n hoge km-stand. Komt ook omdat ik vaak langere tijd met een auto doe en dus meer km's maak. Ik ken mensen die elke 3 jaar een andere auto kopen. Ik doe nu 4 jaar met de mijne en daar komen er nog wel wat bij.
Hij is goed dealer onderhouden dus alle issues zijn meestal al geweest, rij zelf niet super veel km's (+- 12,5) per jaar ongeveer. Wil ook lang doen met de auto alleen huidige was een beetje miskoop, te snel aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

KappeNou schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:05:
[...]

BR-p in BE heeft al een paar gechipt naar minimaal 220pk. Sommige komen tegen de 240pk. bizar. Waarschijnlijk met ander luchtfilter en downpipe makkelijk 240pk

Ik vind de lijnen persoonlijk niet heel strak, maar ik weet de reden er niet van.

[afbeelding]

[afbeelding]
Hey, dat is de auto van een bekende van mij. Dat is een erg leuke 1-serie en dat ding is inderdaad leuk gechipt. Die jongen is op bijna elke meeting ook te vinden.

Zijn wrap is ook erg mooi. Er zitten 3D-effecten e.d. in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

neographikal schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:27:
De nieuwe 320i en dan ook de echte 2.0, niet de opgefokte 1.6 die als 320 wordt verkocht :) Ik vind het voor een 4 cilinder met 2l een heerlijk blok, soepel vanaf bijna stationair, nauwelijks lag en behoorlijk bij de pinken als je ervoor gaat.
Motor loopt standaard al erg fraai inderdaad imo. Met 184pk is al aardig te leven (met een 265 pk chip wordt hij serieus snel :9).
Het valt me op dat je de motor stationair / bij lagere toerentallen en snelheden wel wat kunt horen. Niet dat het echt erg is oid.
duderuud schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:06:
Weer wat mods uitgevoerd!
*knip*

Maar denk dat ik wacht tot na de garantie...is me veel waard.
Akrapovic :9~ :9~ :9~ :9~ .
Ik wacht zelf ook met een eventuele chip tot na de garantie voorbij is. Geeft de auto ook weer wat nieuw leven natuurlijk :D.

[ Voor 34% gewijzigd door Tortelli op 23-12-2014 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 12:11
Tortelli schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 18:47:
[...]

Motor loopt standaard al erg fraai inderdaad imo. Met 184pk is al aardig te leven (met een 265 pk chip wordt hij serieus snel :9).
Het valt me op dat je de motor stationair / bij lagere toerentallen en snelheden wel wat kunt horen. Niet dat het echt erg is oid.
Is dat het zelfde blok als in de nieuwe cooper S? Die vond ik erg geknepen aanvoelen. Wel Weinig turbo lag en veel koppel. Alleen boven de 120km/h niet veel meer.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:23
xeoMe schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:59:
[...]

Auto is erg dik uitgerust en 191dkm is niks voor een goed onderhouden BMW of dit zo is weet ik niet helaas.
191.000 km is ook voor een BMW best een flink aantal vind ik. Zeker de benzinemodellen. Mijn 318i is ook altijd goed onderhouden en zeker niet afgetrapt (doe al meer dan 100.000 km met een paar banden...), maar begint met 230.000 km wel aan z'n eind te komen. Er moet onderhand bij wijze van spreken bijna meer olie dan benzine in. Dat is op te lossen, maar het probleem is dat het aantal mogelijke oorzaken legio is en het oplossen dus meer kost dan dat de auto waard is. Een auto met een dergelijke kilometerstand zou ik alleen kopen als het een diesel is.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:47
KappeNou schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:05:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Die 114i heb ik wel eens standaard gereden, deze is gewoon langzamer dan mijn huidige E46. Maar als het inderdaad waar is dat je naar 220pk gaat ga ik geen extra geld uitgeven aan een 116i of 118i. Het is natuurlijk wel de vraag of de rest van de auto die 220pk net zo leuk vind als de bestuurder :P

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Stuur die 114i met 220pk naar een goede duurzaamheidstest (zoals de 24 uur van Hockenheim) en dan zien we vanzelf waar de verbeterpunten zitten. Kortstondig een berg vermogen uit een turbomotor halen is geen kunst, 25 jaar geleden konden we al 1400 pk uit een anderhalf liter kleine V6 halen t.b.v. een bandentest. Maar wel ten koste van de levensduur natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-05 21:58
Hetzelfde basisblok wordt ook gebruikt in de Peugeot RCZ, die rolt met 270pk uit de fabriek in Graz. Daar zullen natuurlijk wel wat andere aanpassingen aan gedaan zijn. Maar het toont wel aan dat er met dat blok wat aan te vangen is, wat niet verwonderlijk is als je 1 blok maakt en dat gaat knijpen om te verkopen als 114i/116i.

Eigenlijk is het 170pk => 220pk. Dat is 30% en zal hoogst waarschijnlijk nog wel binnen de marges liggen van de limieten waartegen de motor ontworpen is. Of de koppeling en de rest van de aandrijftrein ook 330nm aankan is een ander verhaal. (al zal die ook wel gemeenschappelijk zijn met de 116i/118i, misschien zelfs met de 120i/135i)

[ Voor 34% gewijzigd door AndRo555 op 23-12-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als het blok inderdaad hetzelfde is, kun je met wat kleine aanpassingen in de koeling een eind komen. Iets grotere radiateur is op zijn plaats eneventueel een oliekoeler. Beginnen met de spec van de 18i en waar nodig aanpassen voor de extra 50 pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Ik heb vanavond een beetje de onderdelennummers vergeleken tussen de 114i en 118i. Het zal je, maar misschien ook niet, verbazen hoeveel gelijk is.
De verschillen die zo even snel zie is het differentieel en de 114i (na de post van t_captain gelezen te hebben) mist de warmtewisselaar voor de olie.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:42
argro schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 20:58:
[...]
191.000 km is ook voor een BMW best een flink aantal vind ik. Zeker de benzinemodellen.
Volgens mij kan zo'n grote zespitter dat best hebben. Tenzij er serieus mee getrapt is natuurlijk.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-05 21:58
Edd schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:56:
Ik heb vanavond een beetje de onderdelennummers vergeleken tussen de 114i en 118i. Het zal je, maar misschien ook niet, verbazen hoeveel gelijk is.
De verschillen die zo even snel zie is het differentieel en de 114i (na de post van t_captain gelezen te hebben) mist de warmtewisselaar voor de olie.
Dat differentieel zal waarschijnlijk alleen een andere verhouding hebben om het gemis in vermogen wat te compenseren. Dat diff zal ook wel makkelijk 330nm in 1e versnelling aankunnen.

Al bij al zal een 114i dat wel aankunnen zolang je niet continue 100% vraagt. Met 220pk je even uitleven op de autobahn op een warme dag zou wel eens wat warm kunnen worden voor de olie. Net zoals je banden, je wilt geen 220pk op 195/55 R16 rubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Edd schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:41:
[...]

Geen video met geluid?? -O-

Maarehm, mooi spul! ;)
U vraagt, wij draaien:

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 14:47
Beetje tam geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Mijn vrouw denkt daar (in Sport mode) anders over ;) Geluid komt ook niet echt goed over via een GoPro trouwens, in het echt klinkt het wel wat steviger.

Maar inderdaad, het is niet heel hard, blijft een absorptiedemper. Maar het is wel wat ik zocht. Zit namelijk ook regelmatig met het gezin in de auto :P

(Jaren geleden in een Golfje gezeten waarbij je op de snelweg compleet gek werd van de herrie, blijvend trauma van opgelopen denk ik)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Dat klinkt niet verkeerd ;)
Maarja, dat kun je aan Akra ook wel overlaten..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Klinkt heerlijk duderuud!

Vraagje weten 90% van de bestuurders niet dat als er een groene pijl boven de vluchtstrook staat dat je er mag rijden? Als de vluchtstrook open is rijd er gewoon vrijwel niemand op haal vaak zat rechts in op de vluchtstrook maar ze beseffen het dan alsnog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Nee, dat weten of durven ze niet. Ten eerste is men bang dat men een bekeuring krijgt voor het rijden over een doorgetrokken streep en ten tweede voelen velen zich te goed om de meest rechtse baan aan te houden.
Niet dat ik het erg vind zo'n prive-baan ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
xeoMe schreef op woensdag 24 december 2014 @ 08:13:
Klinkt heerlijk duderuud!

Vraagje weten 90% van de bestuurders niet dat als er een groene pijl boven de vluchtstrook staat dat je er mag rijden? Als de vluchtstrook open is rijd er gewoon vrijwel niemand op haal vaak zat rechts in op de vluchtstrook maar ze beseffen het dan alsnog niet.
Nee, want als er een groene pijl boven staat is het geen vluchtstrook meer maar een spitsstrook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Hey xeoMe, wat is er mis met je E46 dan, dat je er zoveel kosten aan hebt / aan komen? Raampjes enzo kan je toch zelf in orde maken?

[ Voor 21% gewijzigd door noes op 24-12-2014 10:18 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

KappeNou schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 18:53:
[...]

Is dat het zelfde blok als in de nieuwe cooper S? Die vond ik erg geknepen aanvoelen. Wel Weinig turbo lag en veel koppel. Alleen boven de 120km/h niet veel meer.
Is de zelfde motor volgens mij, levert een paar pk meer topvermogen en 10nm meer. 3 serie loopt aardig vlot naar de 200, harder dan dat heb ik nog niet gereden :P.
Zowel qua opgave als in de praktijk doet mijn 320iA weinig tot niets onder voor mijn vader zijn E60 525i (218pk). 0 - 100 tijd van mijn F30 is zelfs beter :*).
argro schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 20:58:
[...]
191.000 km is ook voor een BMW best een flink aantal vind ik. Zeker de benzinemodellen. Mijn 318i is ook altijd goed onderhouden en zeker niet afgetrapt (doe al meer dan 100.000 km met een paar banden...), maar begint met 230.000 km wel aan z'n eind te komen. Er moet onderhand bij wijze van spreken bijna meer olie dan benzine in. Dat is op te lossen, maar het probleem is dat het aantal mogelijke oorzaken legio is en het oplossen dus meer kost dan dat de auto waard is. Een auto met een dergelijke kilometerstand zou ik alleen kopen als het een diesel is.
Motorisch is meestal niet eens zo het probleem (zeker bij de grotere motoren die inverhouding minder belast worden) , maar zijn het vooral alle andere onderdelen die hun beste tijd gehad hebben. Denk aan het onderstel als wielophanging rubbers en veren / dempers die gewoon op zijn.
t_captain schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 21:25:
Stuur die 114i met 220pk naar een goede duurzaamheidstest (zoals de 24 uur van Hockenheim) en dan zien we vanzelf waar de verbeterpunten zitten. Kortstondig een berg vermogen uit een turbomotor halen is geen kunst, 25 jaar geleden konden we al 1400 pk uit een anderhalf liter kleine V6 halen t.b.v. een bandentest. Maar wel ten koste van de levensduur natuurlijk.
Zolang je solo rij zul je waarschijnlijk nieteens zo snel tegen koelingsproblemen aanlopen. Met voldoende rijsnelheid heb je al snel voldoende koeling.
220pk gecombineerd met een forse caravan in de bergen zal een ander verhaal zijn; veel belasting en weinig snelheid :D.

[ Voor 75% gewijzigd door Tortelli op 24-12-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Lekker hoor, dat geplop is echt top in een tunnel. Tijdje terug door de Roermondtunnel geblazen met het kapje open en dan met twee Z4's waaronder die van mij met sportuitlaat (Simons). Hele dikke pret :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Die Akra is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
noes schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:14:
Hey xeoMe, wat is er mis met je E46 dan, dat je er zoveel kosten aan hebt / aan komen? Raampjes enzo kan je toch zelf in orde maken?
Kleine dingen tot wellicht misschien wel grote dingen die bij een beurt misschien wel naar boven komen.
Mis features waar ik eigenlijk beter op had moeten focusen bij aankoop, m-tech memory chairs sportstoelen 320 ipv 325/330 etc. auto rijd heerlijk daar niet van maar heb wellicht meer aan een nieuwere auto waar ik super tevreden mee ben waar ik zorgeloos geld in kan steken, bij m'n huidige auto heb ik al een paar x getwijfeld in een korte periode dat kan niet goed zijn.

Wil rustig opzoek naar een E90 of E92, vriendin wilt futureproof dus een E90 i.v.m. kids ik wil zelf liever de sportievere Coupe.
Tevens zijn ze sneller, lichter en zuiniger dan wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:48

Typhone

Who Dares Wins

Interessante discussie over de hoge KM-standen. Het ligt er maar net aan wat je doet met de auto natuurlijk. Ik heb mijn motor 1500km geleden laten controleren op slijtage in Duitsland maar alles was zeer goed. Eerste vraag van de chef: je rijdt hem vast altijd warm? Tweede vraag: je komt regelmatig boven de 200 km/h?

Antwoord op beide vragen was ja. Heb de auto (E90, 330i) met 117.000 gekocht en heb er 1,5 jaar later 207.890 km op staan. Auto is twee keer bij ZF geweest (een maand na aankoop en een jaar later (72.000km later) heb ik hem weer langsgebracht. In maart komen er nieuwe remmen, veren, schokbrekers, draagarmen en de hele ramsamsam onder en aan een kleine beurt doe ik niet. Olie vervang/ververs ik zelf wel (filters en ringen ook) en elke 30K krijgt hij een grote beurt bij mijn vaste specialist.

Dit soort motoren beginnen nu pas hun donsveren te verliezen. Ik durf de challenge met de lage KM-stand auto's wel aan. Niet boven de 2500 toeren komen bij een koude motor, zo snel mogelijk 80km-wegen opzoeken en korte ritjes <5km zeer zeker niet maken en je auto beloont je op latere leeftijd wel terug.
De onderdelen die ik in maart ga vervangen ga ik ook niet vervangen omdat ze kapot zijn maar wel omdat het nog de 'eerste' onderdelen zijn die erop zitten. Die kunnen ooit kapot dus beter preventief alles eraf dan later het moeten fixen. Remmen zijn een geval apart want er komen performance remmen op.

M'n pa is zo enthousiast geworden van mijn auto dat hij nu besloten heeft ook op zoek te gaan naar een BMW. Dat zal een 320D E90 worden dus de zoektocht is gestart :). In elk geval een automaat en de juiste opties. Verder niet al te uitgeleefd eruit zien. Onderhoudsgeschiedenis vind ik van minder belang. Op de dag dat hij 'afgeleverd' wordt gaat hij toch direct naar de specialist en wordt alles nagekeken en direct vervangen. Ik ben er heilig van overtuigd dat je, los van liefhebbersfora, nooit direct een goede tweedehands auto koopt. Nederland zit vol met leasetuig (ben ik zelf ook in de zakelijke auto) die helemaal niks om auto's geven. Minimale uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar om me heen zie ik al mensen die een auto inruilen omdat een wiellager kapot is en er 'kosten' aankomen. That ain't me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Not bad, not bad 8) Sound of me like 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Zoektocht naar een E90/92 is begonnen, nu me priorities opstellen.
Twijfel nog erg over een LCI of pre-LCI en over het model is een 320 snel genoeg of toch richting een 325.
Goed researchen dit keer voordat ik iets aanschaf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

LCI pakken, betere idrive, stuk sportievere lijnen. Uiteraard de 325i ! Ik heb de 320i met 170pk en het is een prima motor. Maar het blijft een centenkwestie. Ik rij met de 320i met gemak 1:10 in de stad, gaat je met een 6-cilinder nooit lukken.

[ Voor 22% gewijzigd door Wimo. op 26-12-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Weet iemand waarom er in mijn e46 330 voor 2,2 bar in moet en achter 2,7? (zelfde bandenmaat rondom). Vond het nog een verschil namelijk. En helaas, het bandspanning waarschuwingslampje gaat nog steeds branden (ook een reset gedaan)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Wimo. schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 14:28:
LCI pakken, betere idrive, stuk sportievere lijnen. Uiteraard de 325i ! Ik heb de 320i met 170pk en het is een prima motor. Maar het blijft een centenkwestie. Ik rij met de 320i met gemak 1:10 in de stad, gaat je met een 6-cilinder nooit lukken.
320i met 170pk is toch ook een 6 cilinder?
Lees op internet dat een 325 te rustig is en dat je beter de keuze voor een 330 kan maken.

E92 LCI is er pas vanaf 2010 volgens mij dat gaat mijn budget niet redden.
E90 LCI 330i past hopelijk in het budget.

BMW's met navi ingebouwd en zo'n draaiknop is direct ook I-Drive toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

De 320i met 170pk is een 4 cilinder. De 325i is de instap 6 cilinder met 218pk.
Het verschil tussen de 325i en 330i is er natuurlijk, maar dat ligt eraan wat je belangrijker vind? Zuinigheid of snelheid ;)

Met de iDrive doelt Wimo denk ik op de generatie van de iDrive die erin zit. De Pre-LCI had dacht ik de eerste generatie (CCC) en de LCI de 2e generatie (CIC). Het schijnt dat de CIC een stuk beter werkt. Alhoewel ik niet weet hoe het CCC werkt en daar dus ook niet over kan oordelen..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Edd schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 21:35:
De 320i met 170pk is een 4 cilinder. De 325i is de instap 6 cilinder met 218pk.
Het verschil tussen de 325i en 330i is er natuurlijk, maar dat ligt eraan wat je belangrijker vind? Zuinigheid of snelheid ;)

Met de iDrive doelt Wimo denk ik op de generatie van de iDrive die erin zit. De Pre-LCI had dacht ik de eerste generatie (CCC) en de LCI de 2e generatie (CIC). Het schijnt dat de CIC een stuk beter werkt. Alhoewel ik niet weet hoe het CCC werkt en daar dus ook niet over kan oordelen..
Awh vandaar, jah goeie ik rij nu 1:8.5 gemiddeld maar rij vaak binnendoor.
Snelheid speelt wel een rol maarja wat is snel genoeg dat is een vraag die nog niet beantwoord is, rij nu 9.4 0-100 maar is 8.2 bijv. ook al genoeg? Dat weet ik niet.

Liefst ga ik voor de 3de generatie, zou graag coming & leaving home lights willen hebben en evt. day running lights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 17:15

JdM

Humbled

sig69 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 15:15:
Weet iemand waarom er in mijn e46 330 voor 2,2 bar in moet en achter 2,7? (zelfde bandenmaat rondom). Vond het nog een verschil namelijk. En helaas, het bandspanning waarschuwingslampje gaat nog steeds branden (ook een reset gedaan)
Ik heb niet gelezen waar je je probleem eerder beschreef, maar mijn bandenspanningslampje gaat branden omdat er een remzuiger niet terug wil (voor de logica erachter moest ik zelf ook even doordenken). Heb je dat nagekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Had het nog niet eerder beschreven, vandaar dat je niet hebt gelezen :). Een remzuiger wordt me iets te technisch, maar ik ga 'm binnenkort toch even helemaal na laten lopen dus dan wordt dat een aandachtspuntje. Hoe ben je daar achter gekomen? Is dat uit te lezen?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 17:15

JdM

Humbled

Is niet uit te lezen, maar wel te voelen. In mijn geval blijft er dus een remzuiger hangen wat voor een opwarming van een van de wielen zorgt. Door deze opwarming stijgt de druk in de band met een te groot verschil tussen de andere wielen tot gevolg.
Voel na een ritje van minstens een kwartier maar eens aan alle vier je velgen rond het hart, mogelijk voel je dat er eentje is die warmer aanvoelt en heb je hetzelfde als ik heb. Wordt een van de wielen ook sneller zwart van de remstof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

xeoMe schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 21:47:
Snelheid speelt wel een rol maarja wat is snel genoeg dat is een vraag die nog niet beantwoord is, rij nu 9.4 0-100 maar is 8.2 bijv. ook al genoeg? Dat weet ik niet.

Liefst ga ik voor de 3de generatie, zou graag coming & leaving home lights willen hebben en evt. day running lights.
Of die 8,2 snel genoeg is kun jij alleen beantwoorden, want dat is naar mijn mening nog steeds iets persoonlijks. Zo'n 320i zal niet geheel een slak zijn door het verkeer. Ga gewoon eens proefrijden ;)

Het aanbod 320i is daarnaast natuurlijk een stuk groter dan 325i. Daardoor is de kans groter groter dat je er eentje vind met de opties die je wilt en binnen je budget past.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Hij is net gewassen dus kan het niet zien, maar goeie tip. Ga ik in de gaten houden

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
[...]

Tsja wat is genoeg? In theorie kan ik volgens het boekje in 6,9s naar de 100. Heb ik nog nooit gedaan volgens mij. Maar dat zijn extremen, wanneer doe je dat nou? Ik vind het gewoon lekker om redelijk vlot op te trekken bij het stoplicht en die zes in lijn te horen gorchelen. En dan komt ie niet eens boven de 4000 toeren uit. Verslavend!
Al die lamp toestanden die je noemt, dat boeit mij persoonlijk niks. Ik weet waar ik woon dus ik kan m'n deur wel vinden. En ik rij altijd gewoon met licht aan. Maar als jij die opties wil moet je dat gewoon doen natuurlijk

[ Voor 13% gewijzigd door sig69 op 27-12-2014 02:56 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
--knip qoute ipv edit sorry

[ Voor 95% gewijzigd door sig69 op 27-12-2014 02:55 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:03
Edd schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 23:42:
[...]
Het aanbod 320i is daarnaast natuurlijk een stuk groter dan 325i. Daardoor is de kans groter groter dat je er eentje vind met de opties die je wilt en binnen je budget past.
De mooiste optie (6-cilinder) mist dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Laatst online: 00:21

kronolith

[EDIT]

[...]
Nu haal je denk ik 2 dingen door elkaar heen. Die coming home lights etc. is afhankelijk van de FRM module, niet van je CCC/CIC. Vanaf FRM2 heb je dacht ik coming home lights enzovoorts. Naar mijn weet heeft iedere e9x LCI minstens een FRM2.

3e generatie iDrive is NBT (Next Big Thing), deze zijn nooit geleverd in de e9x, maar pas in de f3x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Psst, mijne staat te koop: http://link.marktplaats.nl/m883128769

Dus hopelijk binnenkort foto's van een opvolger. Daar heb ik een vraag over: wat zijn nu echt de verschillen de standaard onderstellen, het adaptieve M en M-sportonderstel onder bijvoorbeeld een F30?
Pagina: 1 ... 92 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.