Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 134 Laatste
Acties:
  • 861.923 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Coenen schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 18:43:
Femme, hoeveel was je ongeveer kwijt voor die velgen?
Ik ben niet heel erg kapot van de velgen die ik nu heb, plus spoorverbreders achter zouden best mogen.
Replica's zijn redelijk betaalbaar, check Marktplaats voor 'style 172' of 'Frankfurt velgen' (geen idee waar die benaming vandaan komt). Amerikanen noemen ze spiders.

Die van mij zijn volgens mij ook replica's. Veel replica's hebben een andere offset dan de originele wielen waardoor ze zonder spoorverbreders al wat meer naar buiten komen. Voor had ik daarom geen spoorverbreders nodig om een mooi gevulde wielkast te krijgen. Wat betreft het uiterlijk van je auto is spoorverbreding één van de goedkoopste verbetering die je kunt doen bij oudere BMW's. Tegenwoordig hebben BMW's af-fabriek een betere stance.
Kecin schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:39:
[...]

Hoelang heb je deze 5 nu?
Eind oktober gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-05 21:11

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Vrijdag testrijden met een 428i (F36) voor mijn vader, ben benieuwd hoe die 4 cilinder gaat bevallen.
Vader neigt toch richting de 435i, al is het prijs verschil echt bizar groot en de vermogenswinst opzich "onnodig". Kortom ben benieuwd!.

Nieuwe 5 serie zou een optie zijn maar hij zit niet echt te wachten op een grotere auto, parkeren is nu al vaak zat onhandig......

[ Voor 29% gewijzigd door Tortelli op 03-12-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 20:48
Je pa snapt het. 6cilinder > 4cilinder ;) En meer vermogen is áltijd beter!

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb de 428i nog niet gereden. Maar in de F10 vind ik dat blokje niks, je moet hem vrij hoog in de toeren houden wil je een beetje power hebben. De 535 is dan toch veel aangenamer :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 17:10
Haha stelletje verwende nesten! 245pk en dan zeuren over een beetje power. De 428i is tegenwoordig toch ook met een dubbele turbo? Dus een turbo lag moet toch niet echt meer voorkomen lijkt mij. Bovendien was het vroeger juist weer sportief als je een blok hoog in de toeren moest houden.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Dat is alleen in Japan sportief :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:26:
Haha stelletje verwende nesten! 245pk en dan zeuren over een beetje power. De 428i is tegenwoordig toch ook met een dubbele turbo? Dus een turbo lag moet toch niet echt meer voorkomen lijkt mij. Bovendien was het vroeger juist weer sportief als je een blok hoog in de toeren moest houden.
Helaas, als de vergelijking tussen de 1.6 twinscroll en de 2.0 twinscroll die beiden als 320i worden verkocht opgaat voor de 320i vs 328i (zelfde blok, meer boost) dan ga je het merken. Meer boost = meer sluggish op het gas. Power komt wel, maar het blok luistert minder direct naar het gaspedaal.

Voor een turboblok is die 320i 184pk 2.0 twinscroll zo ongeveer het ideale compromis, wel behoorlijk koppel maar nauwelijks last van of lag of een turbogat.
fsfikke schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:15:
Ik heb de 428i nog niet gereden. Maar in de F10 vind ik dat blokje niks, je moet hem vrij hoog in de toeren houden wil je een beetje power hebben. De 535 is dan toch veel aangenamer :)
"t is ook maar wat je verwacht / wat je gewend bent, pa heeft een 320i F30 dus en dat ding is als je bij een 2000rpm doorschakelt alsnog sneller dan 90% van het verkeer om je heen bij het stoplicht. :) Die "3.5" is natuurlijk vlotter maar om die "2.8" nou af te doen als traag is ook weer zowat. Dat ding sleurt een 4-serie toch echt in 5,9 seconden naar de 100 en levert vanaf 1250rpm max koppel.
Die l6 in de z4 klinkt bij een 5000 toeren tocht echt heel erg leuk :9

[ Voor 44% gewijzigd door neographikal op 04-12-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:07
Weer nieuwe baan dus weer in de markt voor een nieuwe lease bak :)
De E91 330d blijf ik privé rijden en dat blijft een fantastische auto die ik hopelijk nog lang kan rijden, het vermogen verveeld nooit :)

Zakelijk zit ik te kijken naar een F30 320iA M Sport High Executive in Tanzanite blauw. Leuke auto, goede comfort en beetje power. Er is ook een EDE variant van met 10pk minder, iemand daar ervaring mee waarom wel of niet de EDE variant te nemen?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 13:36
neographikal schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:39:
[...]

Voor een turboblok is die 320i 184pk 2.0 twinscroll zo ongeveer het ideale compromis, wel behoorlijk koppel maar nauwelijks last van of lag of een turbogat.

[...]

[...]
Zonder turbo heb je 170 pk uit een direct ingespoten tweeliter (E90 320i vanaf +- 2007). De turbo voegt dus maar weinig vermogen toe en vooral een stuk koppel in lage/middentoeren. Dan zul je niet veel turbogat hebben. Omdat het ook nog een twinscroll is, wordt het turbogat onmerkbaar.

Het verhaal is natuurlijk heel anders als je een groot deel van je vermogen aan je turbo te danken hebt. Dan worden zaken als twinscroll en eventuele 2e turbo of machanische/electrische compressor onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Zit zelf te azen op een 2e hands F30 320Ai met weinig kilometers... Misschien kunnen we een leuke deal maken bij de dealer.....:)
_eXistenZ_ schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:04:
Je pa snapt het. 6cilinder > 4cilinder ;) En meer vermogen is áltijd beter!
Eens, prijsverschil is wel groot imo.
fsfikke schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:15:
428i levert max koppel al vanaf 1250rpm ofzo (340nm). Dat is veel meer als mijn vader zijn E60 525i (218pk versie).

Voor het echte sportieve werk heeft pa een R8 (v8) :). Nadeel van dagelijks met een 435 rijden is dat je sportauto minder "bijzonder" wordt.... First world problems ;).

[ Voor 56% gewijzigd door Tortelli op 04-12-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:17
Tortelli schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:20:
Zit zelf te azen op een 2e hands F30 320Ai met weinig kilometers... Misschien kunnen we een leuke deal maken bij de dealer.....:)

[...]

Eens, prijsverschil is wel groot imo.

[...]

428i levert max koppel al vanaf 1250rpm ofzo (340nm). Dat is veel meer als mijn vader zijn E60 525i (218pk versie).

Voor het echte sportieve werk heeft pa een R8 (v8) :). Nadeel van dagelijks met een 435 rijden is dat je sportauto minder "bijzonder" wordt.... First world problems ;).
Staat je vader toevallig nog open voor adoptie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:14:
[...]

Zonder turbo heb je 170 pk uit een direct ingespoten tweeliter (E90 320i vanaf +- 2007). De turbo voegt dus maar weinig vermogen toe en vooral een stuk koppel in lage/middentoeren. Dan zul je niet veel turbogat hebben. Omdat het ook nog een twinscroll is, wordt het turbogat onmerkbaar.

Het verhaal is natuurlijk heel anders als je een groot deel van je vermogen aan je turbo te danken hebt. Dan worden zaken als twinscroll en eventuele 2e turbo of machanische/electrische compressor onmisbaar.
Het turbogat is bij beide motoren bijna non-existent, beide leveren vanaf 1250rpm max koppel en beide hebben een twinscroll turbo. Maar gegarandeerd dat de gasrespons van de 28 minder snappy is dan die van de 20. Is dat erg? Heel veel mensen interesseert het geen bal en denken powahhhhhhhhhhhhhhhh, maar ik vind het snel irritant.

Een auto moet bij mij gewoon luisteren naar de input, dus geen wobbly wobbly met sturen, geen trage gasrepons, geen rare automaat die stomme momenten schakelt of (teh horror) zo'n automatische handrem :P
ChiLLeR schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:01:
Zakelijk zit ik te kijken naar een F30 320iA M Sport High Executive in Tanzanite blauw. Leuke auto, goede comfort en beetje power. Er is ook een EDE variant van met 10pk minder, iemand daar ervaring mee waarom wel of niet de EDE variant te nemen?
Dat is die 1.6 320i (-14pk -20nm), de 2.0 320i (whats in a name) heeft 184pk. Ik vind de laatste veel prettiger qua gasrespons en vermogensopbouw, terwijl het qua vermogen en snelheid niet enorm veel uitmaakt. Ga ze eens rijden en kijk hoe je het ervaart :)

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 04-12-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:09
xeoMe schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:30:
[...]

Voor een 2 eiige tweeling? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 12:11
neographikal schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:34:
[...]

Het turbogat is bij beide motoren bijna non-existent, beide leveren vanaf 1250rpm max koppel en beide hebben een twinscroll turbo. Maar gegarandeerd dat de gasrespons van de 28 minder snappy is dan die van de 20. Is dat erg? Heel veel mensen interesseert het geen bal en denken powahhhhhhhhhhhhhhhh, maar ik vind het snel irritant.
Laatste met de nieuwe cooperS gereden. Turbo spoelt inderdaad fijn op. Ik miste bij deze variant alleen boven in het vermogen. Boven de 120 voelt hij hierdoor wat "traag" aan.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Meh Femme je zegt het wel vaker en ik zie er altijd wel een kern van waarheid in: spoorverbreders zetten een oudere BMW veel mooier op z'n pootjes dan af-fabriek, maar heb de stap nog nooit genomen want m'n auto moet vooral hard kunnen dus wil ik niet inboeten op drempels nemen doordattie schuurt...

Ik twijfel nog steeds eigenlijk, na de Eibach Pro-kit staat m'n auto al véél mooier op z'n pootjes dan eerst, maar als je er langs kijkt staan de wielen toch nog een beetje naar binnen toe:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3949/15466999099_801fb05dbd_z.jpgUntitled by eXistenZNL, on Flickr

Kleine photoshop van hoe het ook kan zijn met spacers van (wilde gok) 12mm rondom:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SPgTlvl.jpg

Hmm... :Y of :N ?

/edit

Gifje, omdat iemand die ik sprak het verschil niet zag en ik het gifje nu toch heb liggen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1hvdRM4.gif

[ Voor 15% gewijzigd door _eXistenZ_ op 04-12-2014 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

_eXistenZ_ schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:06:
Meh Femme je zegt het wel vaker en ik zie er altijd wel een kern van waarheid in: spoorverbreders zetten een oudere BMW veel mooier op z'n pootjes dan af-fabriek, maar heb de stap nog nooit genomen want m'n auto moet vooral hard kunnen dus wil ik niet inboeten op drempels nemen doordattie schuurt...
Waarschijnlijk valt er wel wat te halen zonder dat de band meteen gaat aanlopen in de wielkast. Bij mijn 650i zijn de wielkasten aangepast, bij de Z4 en de 530d is het gedaan binnen de marge die mogelijk was. Je zou kunnen zoeken op ervaringen van anderen met spacers in combinatie met wielen die dezelfde offset hebben en breedte of je moet de gok wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

xeoMe schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:30:
[...]

LOL :D
neographikal schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:34:
[...]

Een auto moet bij mij gewoon luisteren naar de input, dus geen wobbly wobbly met sturen, geen trage gasrepons, geen rare automaat die stomme momenten schakelt of (teh horror) zo'n automatische handrem :P

[...]

Dat is die 1.6 320i (-14pk -20nm), de 2.0 320i (whats in a name) heeft 184pk. Ik vind de laatste veel prettiger qua gasrespons en vermogensopbouw, terwijl het qua vermogen en snelheid niet enorm veel uitmaakt. Ga ze eens rijden en kijk hoe je het ervaart :)
Qua perfecte gasresponse moet je een NA motor hebben. Qua vermogen onderin (<3000rpm) zijn die huidige turbo motoren wel zeer sterk.

Broer heeft een A4 1.8 TFSI, het turbo rijden is wennen als je wat harder ga rijden want hij moet eerst op boost komen voordat je vooruit kom. Maakt de auto wat onvoorspelbaar soms (zeker omdat hij moeite zat heeft het vermogen op de straat te zetten in de 1 en 2).
Met een FWD is dat shit, rij je een RWD is het karakter / spectaculair (F40 <3 ).

[ Voor 96% gewijzigd door Tortelli op 04-12-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:23

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Nope, mijn 2,5 liter 6 in lijn moet je toch ook wel in de toeren jagen voor hij lekker sportief wordt. Onder de 3000 toeren is hij soepel, maar loom. Boven de 4k wordt hij helemaal wakker en leuk. Is hij onder de 3k dan traag? Absoluut niet, maar ook zeker niet sportief maar een heerlijke toermotor (perfect dus voor een cabrio).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Vandaag een km of 25 gereden met de 428iA. Zeer sterk vanaf onderuit, handmatig in de 4 of 5 vanaf ~1250rpm volgas en je kom serieus vooruit (niet gek met 340nm....). Je kunt horen dat het een 4 cilinder is maar echt vervelend is het niet imo (heb het idee dat ze hem gesound engineerd hebben...).
Turbolag heb ik niet echt gemerkt, de A4 van mijn broer moet inverhouding meer op druk komen, al heb je met een automaat dat gevoel toch wat minder..

Automaat schakelt echt super, zeer snel en vloeiend. Je gaat hem niet handmatig bedienen want das met 8 versnellingen veel teveel werk 8)7. Auto is mooi stil op de autobaan.

Mijn pa vond het M onderstel met 19" M wielen wel wat hard op korte richels, zal wel 18" M wielen worden met std onderstel denk ik. Ik zelf vond het prima te doen maar snap zijn punt.
Auto helt bijna niet en ligt zeer strak op de weg.

Daarmee zit je wel meteen bij het grootste pijnpunt; de elektrische stuurbekrachtiging kun je goed merken. Je krijg weinig feedback, zeker vergeleken met mijn eigen E46 en zelfs met mijn vader zijn huidige E60.
Morgen deal rond maken!.

Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/IMG_20141205_124643k.jpg
Zaten te denken hem in carbon black te nemen, vader vond Estoril Blauw zoals hij in de showroom staat zeer fraai. Mij leek hij wat te.
In reallife super gave kleur tussen alle grijze muizen kleuren die je ziet op de weg :P. Kortom alleen interieur kleur nog bepalen.....

[ Voor 20% gewijzigd door Tortelli op 05-12-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:12
Leuke auto, jammer genoeg niet in Le Mans blue leverbaar maar Estoril is een goede 2de.
Wat ik wel opmerkelijk vind is dat ik hem vaker met 4 dan 2 deuren tegen kom, zelfde geldt voor de 6-serie.
Persoonlijk zie ik ze beiden veel liever als 2-deurs. Die lange portieren en achterruitje maken het echt een strak gelijnde coupé, met 4 deuren is het (nog) meer een 3-serie met iets lagere daklijn.
2/3-deurs versies vind ik eigenlijk altijd wel mooier dan 4/5-deurs, maar blijkbaar heb ik een afwijkende smaak. Hoe merk je dat minder feedback krijgt van het stuur? Andere banden/velgen kunnen het stuurgevoel ook al beinvloeden.

[ Voor 22% gewijzigd door Het Fantoom op 05-12-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:44
Tweedeurs is natuurlijk niet erg praktisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Grootste nadeel van een coupe (naast de slechte instap achterin) zijn de grote deuren. Er is geen normale parkeerplaats waar je fatsoenlijk de auto uit kunt stappen zonder te moeten kruipen.....

Pa wil een 4 deurs auto, 1 onpraktische auto is voldoende ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tortelli schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 17:30:
Automaat schakelt echt super, zeer snel en vloeiend. Je gaat hem niet handmatig bedienen want das met 8 versnellingen veel teveel werk 8)7. Auto is mooi stil op de autobaan.
Mooi man, die 8 versnellingen zijn inderdaad maar lastig om met de hand te bedienen, ik vind het lastig inschatten welke versnelling je moet hebben voor een bocht. Nou zijn die motoren dermate soepel dat het minder uitmaakt, maar toch :P
Tortelli schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:14:
Broer heeft een A4 1.8 TFSI, het turbo rijden is wennen als je wat harder ga rijden want hij moet eerst op boost komen voordat je vooruit kom. Maakt de auto wat onvoorspelbaar soms (zeker omdat hij moeite zat heeft het vermogen op de straat te zetten in de 1 en 2).
Met een FWD is dat shit, rij je een RWD is het karakter / spectaculair (F40 <3 ).
Mja maar ook met RWD blijft het een bitch, collega van me heeft een 911 turbo van de eerste generatie. Dat ding heet niet voor niks de widowmaker, de klap met 2500rpm met je voet op de vloer is echt onvoorstelbaar, als je lomp bent en er niet bij nadenkt pak je in een bocht onmiddellijk de dichtstbijzijnde boom omdat het vermogen zo explosief loskomt.

Grappig om mee te maken, zeker, maar ook geen auto voor mij. Zeker niet omdat je op de vooras wat grip mist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:05
Tortelli schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 18:35:
Grootste nadeel van een coupe (naast de slechte instap achterin) zijn de grote deuren. Er is geen normale parkeerplaats waar je fatsoenlijk de auto uit kunt stappen zonder te moeten kruipen.....
Raam open en gaat perfect toch? Instappen 2x op de afstandsbediening en het raam gaat ook open. Ik sta elke dag in de parkeergarage, nergens last van

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
De woorden uit mijn mond, sig69. Als mijn knie door de kier kon, kon ik in- en uitstappen, toen ik 2-deurs reed. Mis het nog regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Alleen achterin instappen klopt wel inderdaad, maar daar zit ik toch nooit :*)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:53

Tomatoman

Fulltime prutser

Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/IMG_20141205_124643k.jpg
Zaten te denken hem in carbon black te nemen, vader vond Estoril Blauw zoals hij in de showroom staat zeer fraai. Mij leek hij wat te.
In reallife super gave kleur tussen alle grijze muizen kleuren die je ziet op de weg :P. Kortom alleen interieur kleur nog bepalen.....
Kijk eens naar onderstaande foto. Waarschijnlijk zien de meeste mensen hier een paar serieuze, degelijke auto's. De gedachte zal niet zo snel zijn dat hier 800+ pk aan fun staat opgesteld. Donkerblauw en zwart: bij deze auto's zijn dat heel goed passende kleuren.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pn7qmHbWfbnJPYjt5rY7Rqrs/full.jpg

Kijk nou nog eens naar die 4-serie. Is dat een ingetogen auto waar een ingetogen kleur bij past, of kan hij een spetterende kleur wel aan? Voor mij staat het wel vast: Estoril blauw moet het worden :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mooie kleur blauw hoor! Sportinterieur, zwart leder, staat het mooiste ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-05 23:22

Nitai

Live the life you love.

[afbeelding]
Is echt een hele mooie kleur. We hebben een collega (externe) die een M4 Coupe (2014) in die kleur rijdt. Dat is echt een headturner :9 Je ziet het gelijk staan tussen al die andere wagens.

Wat een wagen... :9~

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 17:10
Die kleur is inderdaad echt 1000x mooier dan "standaard" zwart. Zo'n mooie auto mag best wat opvallen. Prachtige bak.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Kleur is de bom, vandaar dat ik een E46 in de kleur Imola Rot II gekocht heb ipv de zoveelste zwarte...

<--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Auto is besteld, levering medio maart waarschijnlijk. Estoril Blauw gecombineerd met 'Dakota' Oyster, M pakket, high executive en nog het eea aan opties waaronder de beste uitvinding uit: stuurverwarming!.
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/4serie_01.JPG
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/4serie_02.JPG

Ik heb zelf ook een goeie deal kunnen maken en mijn oude E46 omgeruild voor een 2012 F30 320iA high executive met weinig kilometers. M onderstel, Harman Kardon audio, navi professional, style 397 velgen komen eronder, vrijdag de 19e ophalen. Soort van kerst "cadeautje" (uit eigen zak) dus :) 8) .
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/328_style_397_01.JPG
(hiero staan een hele hoop foto's van een 328 met style 397 velgen in dezelfde kleur als mijn auto, linken werkt niet...)
Zo moet hij eruit gaan zien!. Volgens mij auto nummer 2 die ik koop terwijl ik me beroerd voel 8)7.

[ Voor 52% gewijzigd door Tortelli op 06-12-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-05 14:10

Momentumlol

Car Fanatic

Gefeliciteerd met je aankoop! Erg mooie auto!

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
_eXistenZ_ schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 18:13:
Kleur is de bom, vandaar dat ik een E46 in de kleur Imola Rot II gekocht heb ipv de zoveelste zwarte...

<--
Daarom is die van mij kobalt blau metallic. Ben er pas twee tegengekomen in deze kleur sinds ik 'm heb

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Tortelli schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 18:15:
Auto is besteld, levering medio maart waarschijnlijk. Estoril Blauw gecombineerd met 'Dakota' Oyster, M pakket, high executive en nog het eea aan opties waaronder de beste uitvinding uit: stuurverwarming!.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gUiL7UjOYCMZIG18RT7Mdabe/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0SedHXu0uce5GXuSJCKbenKO/full.jpg
Oyster en stuurverwarming: check :*)
Ik heb zelf ook een goeie deal kunnen maken en mijn oude E46 omgeruild voor een 2012 F30 320iA high executive met weinig kilometers. M onderstel, Harman Kardon audio, navi professional, style 397 velgen komen eronder, vrijdag de 19e ophalen. Soort van kerst "cadeautje" (uit eigen zak) dus :) 8) .
Dat is een serieuze sigaar uit eigen doos zeg! Veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Toff schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 20:26:
De woorden uit mijn mond, sig69. Als mijn knie door de kier kon, kon ik in- en uitstappen, toen ik 2-deurs reed. Mis het nog regelmatig.
Heb nu vaak meer moeite met mijn lease 5 deurs hatchbak ding om uit te stappen dan met mijn E46 coupe. Juist om die raamreen. Geef mij de Coupe maar. Ook dingen achterin zetten is eigenlijk makkelijker. Stoel voorover klappen en je hebt een zee van ruimte om meuk doorheen te proppen. Die achterdeuren bij veel auto's die je haast moet delen met de tankdop stellen vaak weinig voor, tenzij je in de klasse 7 serie gaat kijken. :P

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Kecin schreef op zondag 07 december 2014 @ 02:07:
[...]
Heb nu vaak meer moeite met mijn lease 5 deurs hatchbak ding om uit te stappen dan met mijn E46 coupe. Juist om die raamreen. Geef mij de Coupe maar. Ook dingen achterin zetten is eigenlijk makkelijker. Stoel voorover klappen en je hebt een zee van ruimte om meuk doorheen te proppen.
Veel auto's zijn uitgerust met een achterklep. Dit is een nuttige feature als je spullen in een auto wilt stoppen :). Bovendien lenen parkeerterreinen zich er vaak niet voor om de zijdeuren ver open te doen. Juist op het moment dat je er de meeste behoefte aan hebt - bijvoorbeeld bij de supermarkt of bouwmarkt - sta je in een parkeervak waar je nauwelijks een zijdeur kunt openen, laat staan grote dingen via een zijdeur inladen.

Om dat te illustreren: zie onderstaande afbeeldingen van een krap parkeerterrein in het centrum van Utrecht. De parkeervakken op beide foto's (twee verschilende situaties) zijn smaller dan de auto met zijspiegels 8)7.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8rqZSQOYndmJb4cx4QYEJBfU/full.jpg
privé-parkeerterrein in Utrecht

En nu ik toch bezig ben: de parkeergarage bij mijn werk in Amsterdam Zuidoost. Wil je in het parkeervak parkeren óf wil je je deur kunnen openen? Niet zo goed te zien op de foto, maar als de auto 5 cm verder naar achteren had gestaan, had de deur de kolom geraakt.
parkeergarage Amsterdam
Stel je nu eens voor dat je hier een coupé parkeert, met extra grote deuren. Veel plezier met uitstappen _O-

[ Voor 57% gewijzigd door Tomatoman op 07-12-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb niet zoveel problemen met parkeren in de E63. Soms moetje acrobatisch uitstappen maar ik probeer eigenlijk te voorkomen dat ik erg dicht op een ander auto kom te staan. Meestal lukt dat ook wel. Als het ontwerp van de parkeergarages het niet toestaat om je bezitting op een veilige manier te parkeren dan parkeer ik desnoods over twee vakken. Helaas is het standaard praktijk dat parkeergaragebeheerders het risico op schade voor de klant willen maximaliseren terwijl ze tegelijkertijd vier tot zes euro per uur uit je broek kloppen. Met die instelling en prijzen vind ik wel dat ik recht heb op 30cm extra ruimte in de breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Iemand met een iDrive systeem die weet hoe ik mijn iPhone zo instel dat auditieve tonen zoals de meldingen van Flitsmeister te horen zijn als ik iets anders luister dan muziek op de iPhone?

Nu is het namelijk zo dat alle tonen van de telefoon worden onderdrukt als ik radio luister, behalve wanneer ik gebeld word, of toevallig via BT muziek afspeel vanaf de iPhone. Ben al even op zoek geweest naar een mogelijkheid om dit met iDrive in te stellen of via mijn iPhone, zonder succes.

Overigens betreft het een iDrive Business systeem in een F20 uit 2013. Vernam dat er inmiddels wel een kleine update van iDrive is geweest in de tussentijd. Software is een half jaar geleden geüpdatet.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Daarmee zit je wel meteen bij het grootste pijnpunt; de elektrische stuurbekrachtiging kun je goed merken. Je krijg weinig feedback, zeker vergeleken met mijn eigen E46 en zelfs met mijn vader zijn huidige E60.
Morgen deal rond maken!.
Ik heb een proefrit gemaakt met een F30 316i. Die had ook nog adaptieve stuurbekrachtiging (of zoiets). Voor het eerst in mijn leven vond ik het stuurverkrachting. Wat een verschrikkelijk slecht systeem. Alsof er vertraging in het sturen zit. Je draait aan het stuur en dan pas gaat hij.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

4 serie waarmee ik test gereden heb had geen adaptieve besturing. Ik ben er geen fan van aangezien ratio zich aanpast aan de snelheid etc. Maakt auto onvoorspelbaar.

Je kunt merken dat de feedback met de elektrisch bekrachte systemen gewoon minder is. Met als BMW heeft dit nog goed voor elkaar, er zijn veel slechtere voorbeelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik had een Fiat Punto met elektrische stuurbekrachtiging. Die vond ik beter. En dat vind ik erg (voor BMW).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tomatoman schreef op zondag 07 december 2014 @ 11:49:
En nu ik toch bezig ben: de parkeergarage bij mijn werk in Amsterdam Zuidoost. Wil je in het parkeervak parkeren óf wil je je deur kunnen openen? Niet zo goed te zien op de foto, maar als de auto 5 cm verder naar achteren had gestaan, had de deur de kolom geraakt.
[afbeelding]
Stel je nu eens voor dat je hier een coupé parkeert, met extra grote deuren. Veel plezier met uitstappen _O-
In dit soort gevallen laat ik eerst de passagier uitstappen en zet de wagen zo strak mogelijk langs die kolom, meer marge aan de andere kant om uit te stappen en om minder kans dat de onverschillige buurman zijn deur in de jouwe parkeert.

* neographikal heeft een hekel aan krappe parkeervakken icm de volledige onverschilligheid van een groot deel van onze medemens.

Ik heb meerdere parkeerdeukjes in m'n Aygo zitten en altijd ligt de dader op het kerkhof :/ en dan zet ik hem meetal al in de verre hoeken van een parkeerterrein uit het pad van wagentjes en bij voorkeur met zo min mogelijk auto's die naast me kunnen parkeren.

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 07-12-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Hoewel ik mezelf best een brave parkeerder vind die niet onnodig twee plekken inneemt, ben ik het hartgrondig met Femme eens. Als het redelijkerwijs niet past, parkeer ik desnoods gedeeltelijk in een tweede vak. Dat heeft als bijkomend voordeel dat de kans op parkeerschade weer normale proporties aannneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Die tactiek hanteer ik soms met de Z4 ook, die laat zich wat minder makkelijk in een vak zetten dan de Aygo, maar dan gaat ' ie er ook echt goed dubbel in zodat er geen twijfel mogelijk is. Wat soms ook nog wel eens wil helpen is de passagierskanten echt strak tegen elkaar zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 12:58

Naboo

#WINNING!! DUH!

Tomatoman schreef op zondag 07 december 2014 @ 11:49:
[...]

Veel auto's zijn uitgerust met een achterklep. Dit is een nuttige feature als je spullen in een auto wilt stoppen :). Bovendien lenen parkeerterreinen zich er vaak niet voor om de zijdeuren ver open te doen. Juist op het moment dat je er de meeste behoefte aan hebt - bijvoorbeeld bij de supermarkt of bouwmarkt - sta je in een parkeervak waar je nauwelijks een zijdeur kunt openen, laat staan grote dingen via een zijdeur inladen.

Om dat te illustreren: zie onderstaande afbeeldingen van een krap parkeerterrein in het centrum van Utrecht. De parkeervakken op beide foto's (twee verschilende situaties) zijn smaller dan de auto met zijspiegels 8)7.
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Dan steek je de auto in met de neus naar voren…. ;)
Het is soms zo makkelijk :P

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Kijk eens naar de foto hoeveel auto's vooruit ingeparkeerd staan. Jij bent blijkbaar geen grote auto gewend, want dan had je geweten dat dat in een krappe parkeergarage een groot probleem is. Dan kun je namelijk de draai niet maken om hem - met een paar keer steken - in het parkeervak te krijgen. En als je het toch doet neem je een groot risico, want als de auto's om je heen bij terugkomst net iets anders geparkeerd staan heb je kans dat je niet meer kunt wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 13:27
Tomatoman schreef op maandag 08 december 2014 @ 07:54:
Kijk eens naar de foto hoeveel auto's vooruit ingeparkeerd staan. Jij bent blijkbaar geen grote auto gewend, want dan had je geweten dat dat in een krappe parkeergarage een groot probleem is. Dan kun je namelijk de draai niet maken om hem - met een paar keer steken - in het parkeervak te krijgen. En als je het toch doet neem je een groot risico, want als de auto's om je heen bij terugkomst net iets anders geparkeerd staan heb je kans dat je niet meer kunt wegrijden.
Nou ik heb met een grote auto nog nooit niet weg kunnen rijden omdat ik vooruit ingeparkeerd heb.. Ik weet niet wat dit voor wijsheid is. Je kunt sturen of je kunt het niet, dan moet je misschien een keertje extra steken maar weg ben ik altijd gekomen :9

Maar als het allemaal zo moeilijk is zoek je even een andere parkeergarage uit waar wel genoeg ruimte is. In Arnhem zijn er ook altijd twee waar ik ver weg van blijf, en de ruime garage's heb je ongeveerde ruimte om naast je auto te picknicken. Ik doe dit bewust omdat er anders van een of andere malloot wel weer een duts in je deur zit omdat niet iedereen zuinig is op een ander zijn spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

thefox154 schreef op maandag 08 december 2014 @ 08:23:
[...]

Nou ik heb met een grote auto nog nooit niet weg kunnen rijden omdat ik vooruit ingeparkeerd heb.. Ik weet niet wat dit voor wijsheid is. Je kunt sturen of je kunt het niet, dan moet je misschien een keertje extra steken maar weg ben ik altijd gekomen :9
:o wat ben jij goed!

Nee, het is gewoon takkeirritant als je tien keer steken moet en bij een klein foutje aansprakelijk bent voor de schade, terwijl een ander je inparkeert (door bijv auto te ver uit het vak te laten steken, te dicht op je te parkeren, dubbel te staan, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:34

duderuud

Sliden is koel

Mijn 335i was terug naar de dealer om een deurrubber te vervangen en om het gebonk van de voortrein aan te pakken. Eerste is gelukt (duh) maar het gebonk is er nog. Ze hadden de bovenste delen van de (adaptieve) dempers vervangen maar had het probleem niet opgelost. Over 1,5 week komen ze mijn auto weer ophalen (goede service!) om de volledige dempers te vervangen.

Als leenauto kreeg ik een nieuwe 220D mee. Mooie auto om te zien maar diesel...geen ruk aan qua beleving. En het was een 3deurs, die deuren zijn inderdaad enorm groot. En met 2 kinderen bijzonder onhandig.

Nu dus tijdelijk mijn 335 weer terug, blijft een genot om in te rijden. Die brom bij koude motor, heerlijk!
Die brom mag echter wel wat harder dus heb mezelf maar een kerstcadeautje gegeven...

Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/4OXzLJqriLTEj6q4t9aPevBm/full.jpg

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 12:58

Naboo

#WINNING!! DUH!

Tomatoman schreef op maandag 08 december 2014 @ 07:54:
Ik rijd zelf in een Coupe…. :W

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-05 14:19

rGz

Ook ik heb enige tijd geleden een 428i Gran Coupe besteld. Deze staat ondertussen alweer een aantal dagen bij de dealer op het parkeerdek. 5 januari ophalen.

Die van ons is Mineral Grau, met luchthappers/vinnetjes in carrosseriekleur. Verder High Exec., Innovation Pack, M uitgevoerd.

Kan niet wachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
duderuud schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:44:
Mijn 335i was terug naar de dealer om een deurrubber te vervangen en om het gebonk van de voortrein aan te pakken. Eerste is gelukt (duh) maar het gebonk is er nog. Ze hadden de bovenste delen van de (adaptieve) dempers vervangen maar had het probleem niet opgelost. Over 1,5 week komen ze mijn auto weer ophalen (goede service!) om de volledige dempers te vervangen.

Als leenauto kreeg ik een nieuwe 220D mee. Mooie auto om te zien maar diesel...geen ruk aan qua beleving. En het was een 3deurs, die deuren zijn inderdaad enorm groot. En met 2 kinderen bijzonder onhandig.

Nu dus tijdelijk mijn 335 weer terug, blijft een genot om in te rijden. Die brom bij koude motor, heerlijk!
Die brom mag echter wel wat harder dus heb mezelf maar een kerstcadeautje gegeven...

[afbeelding]
High five!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h8QcDfW.jpg
Niet mijn auto, wel mijn uitlaat-setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Mijn BMW verhaal is helaas bijna afgelopen. Deze morgen bericht gekregen dat ik wegens einde lease contract een nieuwe moet gaan bestellen, maar de keuzevrijheid is ondertussen beperkt tot de VAG groep.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

rGz schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:36:
Ook ik heb enige tijd geleden een 428i Gran Coupe besteld. Deze staat ondertussen alweer een aantal dagen bij de dealer op het parkeerdek. 5 januari ophalen.

Die van ons is Mineral Grau, met luchthappers/vinnetjes in carrosseriekleur. Verder High Exec., Innovation Pack, M uitgevoerd.

Kan niet wachten >:)
Bijna dezelfde opties als mijn vader dus, ik zeg foto's or stfu ;).
Mijn vader heeft er last minute ook nog "Adaptieve LED koplampen" bijgenomen. Zou volgens de verkoper erg goed werken.... ben benieuwd aangezien het best een dure optie is en ik de gemiddelde xenon lampen niet slecht vind.

[afbeelding]
De grote deuren is precies het probleem wat ik ook met de E46 had. Niet dat ik kinderen oid heb, maar erg handig is het gewoon niet.
Verder wel een leuke auto zo'n nieuwe 2 serie coupe...

335 _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door Tortelli op 08-12-2014 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:12

[afbeelding]
Nice, wat een bazenblok blijft de x35i :9~ _/-\o_
Puur uit interesse, wat is de reden dat je eerst een 320i haalt en een na een jaar een 335i.
Meteen een 335i halen was dan een stuk voordeliger (en leuker) geweest lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

[...]

Maar als het allemaal zo moeilijk is zoek je even een andere parkeergarage uit waar wel genoeg ruimte is. In Arnhem zijn er ook altijd twee waar ik ver weg van blijf, en de ruime garage's heb je ongeveerde ruimte om naast je auto te picknicken. Ik doe dit bewust omdat er anders van een of andere malloot wel weer een duts in je deur zit omdat niet iedereen zuinig is op een ander zijn spullen.
offtopic:
Parkeren in een andere parkeergarage is wel erg hypothetisch als je bent aangewezen op de parkeergarage onder een specifiek kantoorgebouw. Het gaat inmiddels wel erg off topic, daarom maak ik voor de discussie over de inrichting van parkeergelegenheden een afzonderlijk topic aan in Vervoer; zie Parkeerergernissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Het Fantoom schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:58:
[...]

Nice, wat een bazenblok blijft de x35i :9~ _/-\o_
Puur uit interesse, wat is de reden dat je eerst een 320i haalt en een na een jaar een 335i.
Meteen een 335i halen was dan een stuk voordeliger (en leuker) geweest lijkt me?
Ik had een jaar geleden het geld niet om een 335i te vinden (in de juiste prijsklasse), nu wel.
En de afschrijving viel reuze mee, mede daarom was het ook mogelijk.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-05 13:53
Net even kunnen meerijden met het nieuwe speeltje van een goede kameraad...

M3, E92, 2010, wit.

:9~ O+

O.

My.

Gawd.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 15:03

Blord

Hello Kitty !

Hee, een BMW topic op Tweakers forum. Ik zie het nu pas. :p

Ik wil eens weten wat de gangbare korting is op een nieuwe BMW 520D Luxery met Exclusive Pack Plus optie. Deze auto heb ik besteld bij mijn locale dealer en ik heb totaal een 12,5% korting weten te verkrijgen op de catalogus waarde van de auto met opties.
De 520D is wel met de nieuwste motorblok van 190pk.

Heb ik nu goed gedaan of kon daar nog wat afgeknepen worden ?

[ Voor 6% gewijzigd door Blord op 13-12-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik denk dat je aardig op het maximaal haalbare zit. Normaal gesproken zijn dit soort kortingen alleen mogelijk wanneer er vanuit de importeur extra acties lopen (zo las ik ooit ondersteboven op het spiekbriefje van een verkoper "merkentrouw, € 1.500,-") en/of wanneer er een kwartaal- of jaartarget gehaald moet worden.
Belangrijkste is natuurlijk altijd of jij tevreden bent met de deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ik ben zeer tevreden met de totaalkorting van 12,5%. De verkoper keek ook op een papiertje waarop alle modellen stonden waar nog extra kortingen werden gegeven. Hij zei gewoon dat deze kortingen door de importeur werden gegeven.

Naast de korting heb ik wat extra's kunnen bedingen zoals rubberen voetmatten en koffermatten.
Ten einde kreeg ik ook nog een extra set winterbanden met 18" velgen erbij.

Mijn configuratie. Ik heb de nadruk gelegd op luxe. Misschien had ik voor een Mercedes moeten kiezen. :)
Als ik de straten op ga dan lijkt iedere BMW uitgerust met een M-sport pakket.

BMW 520d Berline 140 kW [190 Pk] nieuwe B47 motor :9
CO₂-emissie 114,0 g/km
Automatische versnellingsbak Steptronic
Sophistograu Brillianteffekt
Alu velgen styling 454 18" zomerbanden
Alu velgen styling 365 18" winterbanden
Leder Dakota Venetobeige Exklusivnacht
Edelhoutuitvoering Esche Maser
HiFi-luidsprekersysteem
Comfortzetels vooraan met elektrische regeling
Adaptive Headlights
Elektronisch gestuurde airconditioning
Dynamic Damping Control
Elektrisch doorschijnend schuifdak
Head-Up Display
High Beam Assist
Automatische bediening van de achterklep
Park Distance Control (PDC)
Sfeerverlichting
Comforttelefonie met uitgebreide smartphone connectiviteit
Speed Limit Info
Achteruitrijcamera
Comforttoegang
Navigatiesysteem Professional
Automatische dimmende binnen- en buitenspiegels
Multifunctionele instrumentendisplay

[ Voor 63% gewijzigd door Blord op 14-12-2014 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Laatst online: 16:09
Heb je gekeken naar adaptive cruise conteol? Wat betreft comfort vind ik dat bij mij het walhalla voor kilometervreters. Ook buiten de autostrades...

Puike wagen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Tortelli schreef op zondag 07 december 2014 @ 19:42:
4 serie waarmee ik test gereden heb had geen adaptieve besturing. Ik ben er geen fan van aangezien ratio zich aanpast aan de snelheid etc. Maakt auto onvoorspelbaar.

Je kunt merken dat de feedback met de elektrisch bekrachte systemen gewoon minder is. Met als BMW heeft dit nog goed voor elkaar, er zijn veel slechtere voorbeelden...
Ik heb heel erg moeten wennen aan het systeem in de Yaris van m'n vriendin en ik vind het nog steeds niks... Het voelt heel tegennatuurlijk dat het sturen steeds lichter gaat naar mate je langzamer rijdt.

Tot nu toe is dat mijn enige ervaring met elektrische bekrachtiging, maar geeft mij maar ouderwets hydraulisch. Ik wil volledig stuurgevoel hebben.
[...]

Er zijn genoeg situaties waarin je achteruit (dus als je vooruit ingeparkeerd staat) niet meer weg komt als de auto naast je iets te strak naast je staat. Ik word er bij m'n cabrio ook niet gelukkig van, de neus heeft bij het draaien namelijk best wat ruimte nodig.

En in de situatie van Tomatoman heeft hij weinig keus. Als de parkeergelegenheid bij je werk zo krap is, dan moet je wel. Overigens kan hij wel makkelijk een halve meter meer naar achteren (als het niet meer is), en dan zou hij met het portier aan de andere kant van de paal uitkomen.

Mensen die hier klagen over de ruimte die ze nodig hebben, zou ik eigenlijk in mijn cabrio willen uitnodigen. Die heeft echt enorme lellen van deuren (zijn ruim een meter lang). Ze zijn bovendien vrij dik en het raam buigt ver naar binnen. Wil ik uit kunnen stappen, heb ik minimaal 40cm vrije ruimte naast de auto nodig, en dan gaat het net. Bij minder ruimte kom ik er echt niet meer uit of in.

Dat levert weleens uitdagingen op of de conclusie na moeilijk insteken dat ik toch niet uit kan stappen en dat ik op zoek mag naar een ander plekje :X

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

deepbass909 schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:26:
[...]

Ik heb heel erg moeten wennen aan het systeem in de Yaris van m'n vriendin en ik vind het nog steeds niks... Het voelt heel tegennatuurlijk dat het sturen steeds lichter gaat naar mate je langzamer rijdt.

Tot nu toe is dat mijn enige ervaring met elektrische bekrachtiging, maar geeft mij maar ouderwets hydraulisch. Ik wil volledig stuurgevoel hebben.
Ik heb active steering op de 6er. Je moet er in het begin heel even aan wennen maar daarna heb je alleen maar de voordelen van een snelle stuurinrichting op lage snelheid zonder de eventuele nadelen op een hogere snelheid. In de 530d heb ik het niet ik stoor ik me aan de trage stuurinrichting. Ik kom soms ook gewoon verkeerd uit op een rotonde omdat het ding trager stuurt dan ik verwacht :) .
Er zijn genoeg situaties waarin je achteruit (dus als je vooruit ingeparkeerd staat) niet meer weg komt als de auto naast je iets te strak naast je staat. Ik word er bij m'n cabrio ook niet gelukkig van, de neus heeft bij het draaien namelijk best wat ruimte nodig.
Maar wat is de lol van vooruit inparkeren in een krappe ruimte? Veel mensen doen het terwijl het alleen maar onhandig is wat betreft overzicht en manouvreerbaarheid van je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Femme schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:38:
[...]

Maar wat is de lol van vooruit inparkeren in een krappe ruimte? Veel mensen doen het terwijl het alleen maar onhandig is wat betreft overzicht en manouvreerbaarheid van je auto.
Ik snap het ook niet, ik vind persoonlijk vooruit inparkeren vrijwel altijd lastiger dan achteruit... Maar ik probeer m'n vriendin ook al 2 jaar nu over te halen om vooral zoveel mogelijk achteruit in te parkeren. Zij rijdt dus in een Yaris, en tja, dat ding steek je vooruit zo makkelijk in een vak dat ze het nut er niet van inziet.

Maar ze is ook geen grote auto's gewend, dus dat zal de reden wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05 08:13
Mee eens, ik parkeer ook gemakkelijker achteruit in. dat kan er ook mee te maken hebben dat ik dagelijks op een heftruck werkte toen ik mijn rijbewijs haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Het is vroeg kerst! ;)

Afbeeldingslocatie: http://duderuud.motor-forum.nl/BMW/Akra1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://duderuud.motor-forum.nl/BMW/Akra3.jpg

Zaterdag monteren, nice!

[ Voor 47% gewijzigd door duderuud op 17-12-2014 17:24 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Onze 530d is ook weer eens aangereden. De rechter koplamp was ontzet en stond op de hoek een paar centimeter verder naar voren dan de bedoeling is. Op de bumper zit een forse schaafplek. Vermoedelijk een mongool die er met een vrij hoge bumper op in is gereden. De koplamp heb ik wel terug kunnen duwen en zit weer op zijn plek behalve dat hij losser zit dan de koplamp aan de achterkant. Er is wel een randje van een paar centimeter afgebroken aan de onderkant van de koplamp.

Bumper spuitwerk zal wel weer een paar honderd euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 15:22
Hufter geweest. Ben je klaar mee.

Waarborgfonds proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:44
duderuud schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:15:
Het is vroeg kerst! ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

Zaterdag monteren, nice!
Doen het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Stomme Dropbox O-)

Fixed, thanks

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Femme schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:21:
De koplamp heb ik wel terug kunnen duwen en zit weer op zijn plek behalve dat hij losser zit dan de koplamp aan de achterkant.
Koplamp aan de achterkant?
Er is wel een randje van een paar centimeter afgebroken aan de onderkant van de koplamp.

Bumper spuitwerk zal wel weer een paar honderd euro kosten.
Ja, dat ben je helaas snel kwijt. Vroeger waren de bumpers gewoon van staal/chroom en deden ze nog waar ze voor bedoeld waren. Je kon ze gewoon met een touw aan een paal weer in model trekken en niemand die het meer zag.
Hufters zijn het, die geestelijk minder valide figuren die na zo'n parkeerschade doodleuk wegrijden. Het kan de moeite lonen om, wanneer je het meteen constateert, eens om je heen te vragen naar getuigen of camerabeelden. Er staan fikse boetes op het wegrijden na aanrijding, dus aangifte bij de politie kan zinvol zijn. Helaas liggen de meeste daders op de plek waar je ze zou wensen, het kerkhof...

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Aangifte doen, in de buurt rondvragen en/of briefjes ophangen. 2 Getuigen vinden (dat kan al vrouw/vriendin en buurman zijn) die kunnen verklaren dat de auto onbeschadigd geparkeerd stond op een bepaald tijdstip. Dit is voldoende voor waarborgfonds, helaas heb je dan nog wel een eigen risico van €250,-

Wel balen, je wagen zag er net weer zo strak uit.

• Unknown Alien
*** vaag probleem. Misschien weet iemand hier wat het is of kan zijn. op bimmer forum geen oplossing.

Dus knipperlichten gaan erg snel als alles aangesloten is.

Als ik de stekker uit de rechter achterlicht haal waar de achteruit licht inzit ( Die in de kofferbak klep zit) Dan reageert het knipperlicht weer normaal, maar dan wordt de PDC geactiveerd. Als je stil staat en hij staat in ze vrij dan gaat hij piepen als je achter de auto staat.

Nou heb ik net de lamphouder achter eraf gehaald en zag dat beide lampjes en lamphouder FLINK geoxideerd waren. De lampjes zelf en in de houder. Dat was ook bij de andere kant. Ik heb nieuwe lampjes erin gedaan en de houder schoon gekrapt. Probleem is nog steeds aanwezig.

Als ik alleen de stekker rechts verwijder dan reageert alles normaal. Als ik hem er weer in doe dan is het probleem er weer. Dan reageren de knipperlichten snel en achteruit rij licht gaat branden.

Contact uit gezet. De linker lamphouder afgesloten en alleen rechts. Contact aan en dan brand alleen de onderste lamp (achter het rode glas),Doe ik de stekker van de linker er ook weer in dan gaat die onderste lamp ook branden, maar de rechter gaat dan opeens de achteruit rij licht meteen branden.

Ook doet mijn achter mist lamp niks als ik de knop indruk.

Wat denken jullie dat het kan zijn?

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik zou toch je fittingen (en lampjes) eens vervangen, want dat klinkt wel heel erg als een soort massaprobleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Radiant op 18-12-2014 10:33 ]

• Unknown Alien
Lampjes heb ik nieuwe ingedraaid. En de oxydatie van de lamphouder gekrapt met een schoevendraaier. Fitting van de lampjes zag je nog maar voor de helft ....

Ik bestel 2 lamphouders bij Offenga. Als dat het niet is dan ben ik bang dat ik verder moet gaan zoeken in de kabelboom oid :'(

Ik ga vandaag de INPA bestellen. Kan me niet voorstellen dat hij geen storing aangeeft.

• deepbass909

deepbass909

En controleer de bekabeling/aansluitingen tussen kofferbakklep en de auto. Wellicht dat daar een draadbreuk/kortsluiting in zit.

De rode lamp die gaat branden is je mistachterlicht. Net als je achteruitrijlicht mag die niet zomaar gaan branden. Branden ze fel of zwak? (mist- en achteruitrijlicht moeten eigenlijk net zo fel zijn als je remlichten).

Mijn eerste strategie zou zijn om met alles aangesloten te gaan meten aan de fittingen. De middelste contacten moeten bij inschakeling ongeveer 12 volt geven, de rand is de massa.
Meet tussen een vast deel van de carrosserie en de contacten. Kijk daarvoor even achter de bekleding bij je achterlichten, daar zitten als het goed is aan beide kanten een massapunt.

Eerste stap is het meten of de massa van je achterlichten geen hoge weerstand hebben richting het massapunt van je carrosserie. Is dan minder dan 10 Ohm, dan is die verbinding goed. Controleer vervolgens of je bij een ingeschakelde lamp (bijvoorbeeld het achteruitrijlicht) er wel 12 volt op de middelste pen staat ten opzichte van de carrosserie.
Wijkt één van beiden af, dan heb je heel waarschijnlijk een kabelbreuk te pakken en zal je de kabelboom van de kofferbakdeksel moeten vervangen.

• Unknown Alien
Bedankt voor de info. Ga ik zsm ff doormeten. Heb bij COnract de Voltcraft besteld hopelijk dit weekend binnen.

Beide mistlicht branden continue (die rode lamp onder de achteruit lamp) en even scherp als de dimlichten.

Ik heb deze achterlamp

Achteruitlicht brand feller dan die eronder. En dan voornamelijk de rechter. De linker gaat soms mee branden.

Als de stekker erin zitten en de lampen gaan zomaar branden. Dan zie je de achteruit licht lamp iets dimmen en dan weer fel en weer dimmen.

Als ik aan de kabelboom zit te duwen of trekken dan gebeurd er niks.

Ik ben dan wel 15 jaar ITer, maar van electronica zelf moet ik nog alles lezen en leren. Snap daar nog weinig van.

Thanks d:)b

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BIj de E46 is een zwakke massaconnectie bij de achterlichten een bekend probleem, en dat zou je hier ook parten kunnen spelen. Check dus goed de verbindingen naar de carrosserie.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
noes schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:14:
Aangifte doen, in de buurt rondvragen en/of briefjes ophangen. 2 Getuigen vinden (dat kan al vrouw/vriendin en buurman zijn) die kunnen verklaren dat de auto onbeschadigd geparkeerd stond op een bepaald tijdstip. Dit is voldoende voor waarborgfonds, helaas heb je dan nog wel een eigen risico van €250,-

Wel balen, je wagen zag er net weer zo strak uit.
Zodra je volcasco verzekerd bent keert het waarborg fonds sowieso niet uit :/

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

fsfikke schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:12:
[...]

Zodra je volcasco verzekerd bent keert het waarborg fonds sowieso niet uit :/
Ah, ja, dat ben ik nog nooit geweest. Eigenlijk wel logisch, want het waarborgfonds is het laatste waar je op kan terugvallen.

• Unknown Alien
noes schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:26:
BIj de E46 is een zwakke massaconnectie bij de achterlichten een bekend probleem, en dat zou je hier ook parten kunnen spelen. Check dus goed de verbindingen naar de carrosserie.
Klopt. Deze heb ik al aangepakt. Massa wordt al van een beter putn genomen. Ik heb de FL en daar heb je op de lamphouder een breder massa punt d:)b

• deepbass909

deepbass909

Unknown Alien schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:56:
Bedankt voor de info. Ga ik zsm ff doormeten. Heb bij COnract de Voltcraft besteld hopelijk dit weekend binnen.

Beide mistlicht branden continue (die rode lamp onder de achteruit lamp) en even scherp als de dimlichten.

Ik heb deze achterlamp

Achteruitlicht brand feller dan die eronder. En dan voornamelijk de rechter. De linker gaat soms mee branden.

Als de stekker erin zitten en de lampen gaan zomaar branden. Dan zie je de achteruit licht lamp iets dimmen en dan weer fel en weer dimmen.

Als ik aan de kabelboom zit te duwen of trekken dan gebeurd er niks.

Ik ben dan wel 15 jaar ITer, maar van electronica zelf moet ik nog alles lezen en leren. Snap daar nog weinig van.

Thanks d:)b
Wat je zo beschrijft (dat dimmen van de achteruitrijlamp) klinkt als een massaprobleem. Ook als de mistlamp ongeveer even fel zijn als de normale achterlichten (ik neem aan dat je dat bedoeld met dimlichten), dan banden ze niet op vol vermogen. Ter vergelijk, een achterlicht is maar 10 watt, terwijl een mistlicht 21 watt is.

Aan de kabelboom trekken of duwen is niet echt een betrouwbare test. De enige manier van goed testen is tussen de verschillende stekkers te meten.

• Unknown Alien
Wit achteruit licht brand feller dan de rest,

En idd de mistlamp even fel als de normale achterlichten.

Offenga zei al dat de lamphouder units wel vaker een defect hebben. KOsten max 15e p/st dus deze worden besteld voor me. Met zoveel oxydatie kan ik me voorstellen dat er iets niet meer in orde is.

Kabelbreuk zal toch niet gebeuren als hij stilstaat? Ik was op me werk en na me werk wilde ik wegrijden en probleem deed zich voor.

• deepbass909

deepbass909

De breuk zal niet ontstaan als je stilstaat, maar een schokje kan al genoeg zijn om het laatste zetje te geven.

Maar laten we hopen dat het met andere units opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Ik wacht op offenga. Die moesten ze bestellen. I'll keep u posted :)

Gisteren ook de INPA kabel besteld incl software. laatste versies.

EDIABAS
INPA
NCS Expert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Beetje matige foto's maar ik heb mijn "nieuwe" auto vandaag opgehaald:
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/IMG_20141219_160721k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/IMG_20141219_161314k.jpg
Het was vrij laat dus snel bij mijn broer wat foto's gemaakt....

320iA High executive met M onderstel, Style 397 velgen (18"), Harman Kardon audio (surround 8)7), ledjes bij de portieren en nog wat speelgoed. Auto heeft net geen 50.000 gelopen en oogt echt als nieuw.

Ik ben happy met mijn "kerstcadeau" uit eigen zak :D 8).

Crosspost uit HK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Laatst online: 16:27

kronolith

[EDIT]

Als we dan toch aan het crossposten zijn... ;)

Show je nieuwe interieur! :*)

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-jwG33KYl8nU/VJRIh75cx7I/AAAAAAAAANg/SzlhMzgyo1Y/s1024/IMAG0057_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-ZTYMc1nTwEE/VJRIsbVfjMI/AAAAAAAAANs/D9q13ze3vHE/s1024/IMAG0055.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-xPPBSgk_5AE/VJRIykbTEmI/AAAAAAAAAOE/LPgVlBxsYiw/s1024/IMAG0049.jpg

Ik heb het standaard stoffen interieur vervangen voor Dakota lederen stoelen in de kleur Oyster Black. Het is best veel werk, ben er uiteindelijk met 2 man een hele dag mee bezig geweest en het is nóg niet helemaal klaar. Ik heb een aantal clipjes en beugels nodig om de achterbank te monteren, aangezien de nieuwe neerklapbaar is, in tegenstelling tot de oude. Dat moet dus even wachten tot maandag. Ben er blij mee, het is net of ik een nieuwe auto heb! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Mooi afgewerkt. Er gaat niets boven een lichte lederen interieur. :9~
De bestelde 520D heeft ook Dakota leer maar van Venetobeige kleur. Mijn vrouw vond Oyster te wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Laatst online: 17-04 23:41
kronolith schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 19:28:
Als we dan toch aan het crossposten zijn... ;)

Show je nieuwe interieur! :*)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb het standaard stoffen interieur vervangen voor Dakota lederen stoelen in de kleur Oyster Black. Het is best veel werk, ben er uiteindelijk met 2 man een hele dag mee bezig geweest en het is nóg niet helemaal klaar. Ik heb een aantal clipjes en beugels nodig om de achterbank te monteren, aangezien de nieuwe neerklapbaar is, in tegenstelling tot de oude. Dat moet dus even wachten tot maandag. Ben er blij mee, het is net of ik een nieuwe auto heb! :)
Zeker beter dan het stoffen interieur, maar waarom niet voor een sportinterieur gegaan? Die stoelen zitten zoveel beter dan deze standaard platte stoelen.

Ik heb vorig jaar mijn stoffen interieur vervangen voor een cognac lederen sport interieur. Nog geen moment spijt van gehad _/-\o_ _/-\o_

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Laatst online: 16:27

kronolith

[EDIT]

Ik kon dit setje voor een bedrag krijgen waar ik geen nee tegen kón zeggen, en daarnaast vind ik deze stoelen ook meer dan prima! Maar inderdaad, die sportstoelen zitten nóg beter. Ach, zo kun je wel bezig blijven... Er is altijd wel iets nog mooier en nog beter dan wat je nu hebt. Het is ook een keer gewoon goed haha ;)

[ Voor 20% gewijzigd door kronolith op 19-12-2014 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
De combinatie wit/zwart leek mij (in theorie) altijd spuuglelijk, maar in deze auto past het wonderwel heel goed. Als eeuwige spijkerbroekdrager (geeft af) is wit voor mij sowieso niet voordehandliggend, maar het ziet er gewoon heel goed uit zo. Ook de neerklapbare achterbank heeft een flinke meerwaarde. Een mooie upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:08

Wimo.

Shake and Bake!

Goede sportstoelen voor een E90 kosten je 1k+ , non-sport heb je al voor 300/400 euro in prima staat. Als je tevreden bent met normale stoelen is het een prima upgrade voor weinig geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Tortelli schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 19:19:
Beetje matige foto's maar ik heb mijn "nieuwe" auto vandaag opgehaald:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het was vrij laat dus snel bij mijn broer wat foto's gemaakt....

320iA High executive met M onderstel, Style 397 velgen (18"), Harman Kardon audio (surround 8)7), ledjes bij de portieren en nog wat speelgoed. Auto heeft net geen 50.000 gelopen en oogt echt als nieuw.

Ik ben happy met mijn "kerstcadeau" uit eigen zak :D 8).

Crosspost uit HK
Wow! Echt een super mooi ding, gefeliciteerd!

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 643470

Viper® schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:48:
Een tijdje terug reed ik achter een 1 serie. Zo uit mijn hoofd stond er 118D achterop. Toen bleek dat hij toch wel haast had en ik maar net bij kon blijven met mijn GTI heb ik het kenteken maar eens opgezocht.

Ik zag toch wel afwijkende zaken 94tnr7.

Zo staat er bij handelsnaam 1ER REIHE. Meestal staat hier gewoon 116i oid als deze in NL gekocht is. Hij is dus waarschijnlijk uit Duitsland geïmporteerd.

Typegoedkeuringsnr is e1*2001/116*0287*12, als ik hier op google kom ik op 120D.

Echter staat er bij leeggewicht weer 1385 kg, een 120D zou 1315 kg wegen.
Het is wel een 2 liter diesel, maar het vermogen is 150 kW.
Ik kom dit topic toevallig tegen omdat ik me afvroeg hoe het met m'n oude wagentje gaat :)

De auto is een BMW 123D die ik heb geïmporteerd uit Duitsland. Ik heb er door de BMW dealer expres een 118D typeplaatje op laten plakken. Inderdaad om mensen op het verkeerde been te zetten ;-)

Daarnaast heb ik de auto laten modificeren door Mosselman Turbo. Op de rollenbank leidde dit tot 254 pk's... De auto rijdt nu weer in originele staat rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 09:55

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ook eens even melden als toekomstig BMW rijder :) eerlijk gezegd ben ik nooit een grote BMW liefhebber geweest (ik weet het; vloeken in dit topic ;)) maar sinds de komst van de huidige 5 serie (en ook de huidige 3 en 4) vind ik dit schitterende auto's waarvan ik een paar jaar geleden dacht dat een nieuw exemplaar voorlopig onbereikbaar zou zijn. Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe baan, en van het leasetarief kan ik een leuk model uitkiezen.

Ik heb een proefrit gemaakt in een 520dA High Executive en na afloop had ik vrij weinig zin de sleutels terug te geven. Wat een heerlijke wagen, met stip de meest prettige wagen waar ik ooit in gereden heb. Dus snel een offerte aangevraagd bij de leasemaatschappij, en op 6 januari mag ik 'mijn' auto gaan ophalen bij de dealer...

Dit is de configuratie geworden:
BMW 520dA High Executive sedan (vanwege de 20% bijtelling, touring vind ik eigenlijk mooier)
Sophistograu
Aluminum interieurpanelen
Zwart lederen interieur
Harman Kardon HiFi

Nog twee weekjes wachten en dan lekker rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Gefeliciteerd met de aankoop. Je hebt precies dezelfde motor en kleur als mijn wagen.
Alleen met Venetobeige en walnoten motief plaatjes.
Deze staat al paar weken bij de lokale dealer maar ik wilde perse in 2015 afhalen. Je bent dief van eigen portemonnee als de wagen in 2014 gaat inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Laatst online: 17-04 23:41
Wimo. schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 01:13:
Goede sportstoelen voor een E90 kosten je 1k+ , non-sport heb je al voor 300/400 euro in prima staat. Als je tevreden bent met normale stoelen is het een prima upgrade voor weinig geld :)
Valt mee hoor.
Ik heb mijn gehele sport interieur in cognac kleur met stoelverwarming/neerklapbaar voor 850 euro gekocht. Gewoon goed zoeken en geduld hebben :)

Vervolgens alle oude onderdelen verkocht voor zo'n 400 euro.

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-05 23:55
Laat ik mij hier ook eens melden, als mogelijk toekomstig BMW-rijder :).

Sinds een jaartje heb ik een (ietwat uit de hand gelopen) bijbaan wat meer een fulltime baan begint te worden (30+ uur per week naast mijn studie, al gaat dat prima samen) en rij ik zo'n 500-1000km per week en zit ik ook veel uur per week in de auto. Ik rij nu nog in een Honda Jazz uit 2008 die ik van mijn lieve ouders voor een vriendschappelijk prijsje mocht overnemen, maar zit nu wel serieus te kijken naar een nieuwe auto. Vanuit een vroegere bijbaan (Easyway hiker) weet ik dat BMW's ontzettend lekker rijden en daarbij ben ik helemaal verliefd op het ex- en interieur van BMW, dus het is al wel duidelijk welk merk het moet worden ;).

Gezien mijn zakken ook niet oneindig diep zijn, wordt het een 1-serie. Ik heb mijn zinnen gezet op het meest recente model, deze vind ik vele malen mooier dan het vorige model (ook een stuk mooier dan de facelift daarvan). Ik zit echter nog met een aantal zaken in mijn hoofd:
• Wat is een fatsoenlijke kilometerstand?
Ik kijk veel op Autotrack en de site van BMW en zie vele kilometerstanden langskomen, van 10k tot 120k. Ik wil graag een auto waar de eerstkomende tijd niet veel onderhoud in hoeft (behalve de gebruikelijke vloeistoffen en filtertjes), maar geen dure reparaties. Hierdoor neig ik naar een auto met een lagere kilometerstand, al betaal je dan natuurlijk een hogere prijs. Zelf denk ik dat rond de 50-70k km een prima stand is om vanuit te gaan.

• Is BMW Premium Selection het geld en de moeite waard?
Ik ben natuurlijk een Nederlander en daarmee dol op zekerheid en verzekeringen (alleen niet op het geld dat het kost). Ik vraag me af in hoeverre BMW PS toegevoegde waarde heeft en wat jullie standpunt hiertegenover is. Mijn eigen opvatting is dat het nuttig kan zijn, omdat je 24 maanden garantie hebt, bij aflevering de auto een beurt volgens boekje heeft gehad, de auto volledig geïnspecteerd is, je de auto met tenminste 3,5mm bandenprofiel krijgt en je BMW mobility service krijgt. Nadeel is dat een auto uit de BMW PS zo'n 2000 euro duurder is dan wanneer je voor een auto van een BOVAG garage met 6 maanden garantie gaat. Is dit verschil de moeite waard in jullie ogen?

• Welke motorisering het beste is?
Ik wil tenminste een 116i (ja, benzine, geen diesel), maar zie ook geregeld 118i's langskomen. Het verschil is zo'n 140pk vs 170pk. Op papier is de 118i een seconde sneller in de 0-100 (7,5 ipv 8,5) en 10 km/u hogere top (225 vs 215). In de praktijk is de vraag of je hier heel veel van merkt, ervaringen? Mijn huidige auto doet 0-100 in 12s, dus verschil zal er sowieso wezen :+

• Belangrijkste vraag: de opties
Ik vind het zelf belangrijk dat de auto CC heeft (wat ze standaard hebben gelukkig) en automatische airconditioning. Verder vind ik dat het instrumentenpaneel met een rode halfronde cirkel erin er zeer gaaf uitziet, maar is er verschil met het paneel zonder deze cirkel? Ik heb zelf nog niks kunnen ontdekken. Ook vind ik dat het navigatiesysteem professional er een stuk mooier uitziet met het breedbeeldscherm dan het navigatiesysteem met kleiner scherm, maar wederom doemt dan de vraag of het het waard is op. Zelf ben ik bereid om te investeren in dergelijke dingen als het meerwaarde heeft, maar dat vind ik lastig inschatten bij dit soort dingen. In mijn huidige auto heb ik geen ingebouwde GPS, waardoor het moeilijk vergelijken is.

Op de site van BMW bij PS staat nu bijvoorbeeld deze 1-serie voor €20.000. Van wat ik begreep bij de BMW dealer waar ik geweest ben is dat er altijd ruimte is voor onderhandeling en om wat van de prijs af te snoepen :). In mijn ogen lijkt dit me een zeer goede prijs voor deze auto (al weet je dat natuurlijk pas echt zeker als je erin gereden hebt, maar helaas is Groningen voor mij andere kant van het land en moet ik nog een paar maandjes sparen). Mijn vraag aan jullie is nu (behalve wat ik hierboven gesteld heb): wat zijn belangrijke puntjes om op te letten bij de aanschaf? Ik heb bovenstaande puntjes, maar ik vermoed dat er nog wel meer dingen zijn om op te letten :)
Pagina: 1 ... 91 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.