Dit lijkt enkel het geval te zijn voor de benzines. De diesels lijken er juist op vooruit te gaan zowel qua vermogel als een lager verbruik: http://www.autoblog.com/2...mw-1-series-photos-video/SPee schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:08:
Ik zou die type aanduiding gewoon weglaten.
Je ziet niet vaak een dubbele uitlaat. Dat ziet er ook wel leuk uit. Op de site staan bij enkele foto's een slider waarbij je beide versies kan vergelijken. Dan zie je de verschillen wat beter.
Maar inderdaad zijn de motoren veranderd. Pluspunt voor de leaser: meer versies in de 20%. Zelfs de 120D. Nadeel: ze lijken minder krachtig geworden. Geen idee of dat in de praktijk ook zo voelt.
[ Voor 8% gewijzigd door FragileM64 op 18-01-2015 21:26 ]
Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB
Ze hebben blijkbaar de ECU gekraakt van de F20 series voor een goede 200pk.
http://www.br-performance.../3855-f2x-2011/3954-116i/
Een nederlander heeft daar z'n tuning iedergeval al gedaan.
een 114i naar:
http://i29.photobucket.co...e/BRPerformanceBimmer.jpg
http://i29.photobucket.co...Serie/Despecificaties.jpg
http://i29.photobucket.co...%201%20Serie/IMG_8267.png
http://i29.photobucket.co...Serie/FullSizeRender1.jpg
250pk uit 1350cc zal zodanig veel toeren moeten maken dat die motor niet echt geschikt is voor dagelijks gebruik. Met turbo's is zoiets nog wel doenbaar.t_captain schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:32:
[...]
Precies, zo zou downsizing eruit moeten zien. Een 1350 cc V6 met 250 pk zonder turbo's of het dubbele met. ECE testcyclus doe je op een elektromotor die je verder nergens voor gebruikt
Hoewel niet mijn smaak, klinkt het op die fiets niet verkeerd. Toch zou ik niet dood gevonden willen worden in een 1-serie, met een dergelijk geluid.t_captain schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:31:
[...]
Driecylinders brommen leuk
Mijn laaste driepitter zat in een Daytona 675 en dat klonk best lekker. Hier met Bodis uitlaat is het geluid zelfs heel goed.
3-pitters (1L) zijn in het kleine autosegment schering en inslag (Fiat Panda, Citroen C1, Peugeot 108, Toyota Aygo, etc.). Als je in zo'n hok héél voorzichtig gasgeeft (maar dan krijg ik gegarandeerd kramp in mijn rechter kuit), dan valt het nog mee, maar wanneer je een beetje gas geeft, vergaat hemel en aarde onder het motorkapje, zonder bijbehorend schopje in de rug. Je moet wel een dikke plaat voor je kop hebben, om zo rond te willen rijden. BMW zal het misschien beter onder controle hebben, maar dan nog...
Met 1000kg aan leeggewicht is de Fiesta wel een spurtbom. Een ideaal stadswagen.
Verwijderd
Tot de ±70kmh zijn die dingen anders behoorlijk vlot als je een beetje doortrapt. De Fiesta met z'n 1.0 turbo is domweg vlot vanaf de lijn, zelfs in de Focus is het prima rijden eigenlijk (blok is wel wat laggy). Nee het is geen absolute strepentrekker dan, maar het is ook daar qua power geen direct probleem, vlot zat voor dagelijks gebruik.Toff schreef op zondag 18 januari 2015 @ 23:28:
maar wanneer je een beetje gas geeft, vergaat hemel en aarde onder het motorkapje, zonder bijbehorend schopje in de rug. Je moet wel een dikke plaat voor je kop hebben, om zo rond te willen rijden. BMW zal het misschien beter onder controle hebben, maar dan nog...
Natuurlijk klinkt een 3.0 en dan zeker een N/A beter. Hell, ik heb beiden. Maar als dit auto's betaalbaar houdt terwijl het nog wel leuk rijd, en het zorgt ervoor dat BMW gemiddeld de emissie-eisen haalt waardoor ze weer eens een mooie V8 kunnen verkopen why not. Wil je niet, leg je meer op tafel, tres simple. Ook niet elke BMW is een strepentrekker eersteklas
Dus wees blij, het maakt mogelijk dat jij nog wel een 6cilinder kunt kopen straks
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2015 02:28 ]
Vaseline op de rubbers, maar daar heb je nu weinig meer aansig69 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:14:
Crap, auto dichtgevroren! Ramen zitten vastgevroren in de rubbers. Iemand een slim idee?
Het is toch te koud om je ramen open te doen
Dat gaat dus niet, ik krijg 'm niet open (coupé, dus bij het openen van de deur moet hij eerst het raam een stukje laten zakken).
[ Voor 17% gewijzigd door sig69 op 19-01-2015 09:28 ]
Oh crap, een neerklapbare achterbank is ook een optie op een BMW
Signatures zijn voor boomers.
Als hij open is sowieso de rubbers even insmeren met vaseline. Maar daar heb je nu weinig aan.sig69 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:27:
[...]
Dat gaat dus niet, ik krijg 'm niet open (coupé, dus bij het openen van de deur moet hij eerst het raam een stukje laten zakken).
Bekend probleem geweest :#. Ik goot er meestal een beetje warm water overheen.sig69 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:27:
[...]
Ah, ik ging er van uit dat je er wel in kon.sig69 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:27:
[...]
Dan zou ik er heet water overheen gieten en met een föhn proberen het te ontdooien. Zodra je het ontdooit hebt, maak dan de rubbers even droog met een handdoek en smeer ze in met een beetje vaseline.
FTFYRikkiz0r schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:48:
[...]
Ah, ik ging er van uit dat je er wel in kon.
Dan zou ik er heet warm water overheen gieten en met een föhn proberen het te ontdooien. Zodra je het ontdooit hebt, maak dan de rubbers even droog met een handdoek en smeer ze in met een beetje vaseline.
Je kan ook antivries (ruitenwisservloeistof) gebruiken, liefst het concentraat. Föhn is denk ik niet nodig als je warm water gebruikt, liefst met een beetje zeep erin (vriest het minder snel aan na afkoelen).
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik zou eerst met lauw water proberen. Van -1 naar 0 graden is een heel klein stap.
En daarna de rubberen afdichtingen afdrogen met een doekje en smeren met een product.
Anders heb je morgen weer het zelfde probleem.
Antivries (slotontdooier eventueel, dat kan je ook tussen de rubbers spuiten door het tuutje) zou moeten helpen.
Maar ik neem aan dat het inmiddels wel opgelost is.
Verwijderd
Je hebt wel een chassisnummer nodig. Ook de dealer vraagt hierom bij onderhoud hier.
Als je het opbergpakket hebt, dan krijg je normaal ook van die plastic covers op de achterkant van je wagen, dat was althans bij mijn BMW 1 toch zo.jbvo schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:18:
[...]
Dat is goed om te horen. Dat het vies wordt maakt me niet zoveel uit, zolang het maar wel goed schoon gaat en niet beschadigd.
[...]
Bedankt voor de tip. Waarschijnlijk ook lekker goedkoop, dus dat ga ik wel even proberen.
Ik denk dat dit al langer mogelijk was... Probleem is nog altijd dat je BMW dealer het verdomme snel ziet tegenwoordig. Het heeft mij tegen gehouden om met de leasewagen de tuning te laten doen. JammerxeoMe schreef op zondag 18 januari 2015 @ 23:02:
Iemand toevallig ervaring met BR Performance uit Belgie?
Ze hebben blijkbaar de ECU gekraakt van de F20 series voor een goede 200pk.
http://www.br-performance.../3855-f2x-2011/3954-116i/
Een nederlander heeft daar z'n tuning iedergeval al gedaan.
een 114i naar:
http://i29.photobucket.co...e/BRPerformanceBimmer.jpg
http://i29.photobucket.co...Serie/Despecificaties.jpg
http://i29.photobucket.co...%201%20Serie/IMG_8267.png
http://i29.photobucket.co...Serie/FullSizeRender1.jpg
Stel dat ik de BMW laat chippen na zijn garantie periode zou BMW dan nog steeds mijn onderhoud uitvoeren of willen ze geen zaken meer met me doen? Neem aan van wel anders verdienen ze geen geld.HyperBart schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:12:
[...]
Ik denk dat dit al langer mogelijk was... Probleem is nog altijd dat je BMW dealer het verdomme snel ziet tegenwoordig. Het heeft mij tegen gehouden om met de leasewagen de tuning te laten doen. Jammerwant ik had de non-EDE editie van de 116d, een 2 liter dus die via ECU tot specs van 1.6 getuned was. Heel verleidelijk om dat open te laten trekken
Jammer dat je een chasisnummer nodig hebt voor de opties niet alle advertenties zijn zo rijkelijk uitgerust.
De catalogusprijs op RDW is dat de aanschafprijs incl. opties?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Het is ook wel een paar procent volgens mij.Toff schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:04:
Een oaar procent finetunen moet kunnen, maar een (meer dan) verdubbeling van vermogen? Zelfs als het kan, vraag ik me af of je er zonder extra hardware mee wegkomt. Koeling, remmen, dempers, aandrijflijn etc. lijkt mij geoptimaliseerd voor het fabrieksvermogen. Daar ga je toch zonder aanpassing problemen mee krijgen?
Motorisch zijn de 114 en 118 exact hetzelfde qua remmen geen idee nog maar het is hetzelfde blok.
118 haalt al safe de 170pk.
Ben zelf geen voorstander van chippen, maar vind het wel apart dat BMW een 114i goedkoper zou maken dan een 118i als alleen de software anders is, dat vind ik wel interessant.. Voelt iemand zich geroepen om zoek-de-verschillen te spelen op realoem.com?
Over het blok maak ik me de minste zorgen, maar over de koeling het meest...xeoMe schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:09:
Het is ook wel een paar procent volgens mij.
Motorisch zijn de 114 en 118 exact hetzelfde qua remmen geen idee nog maar het is hetzelfde blok.
118 haalt al safe de 170pk.
[ Voor 65% gewijzigd door Toff op 19-01-2015 22:36 ]
Overigens, waarom bied je op een auto op Marktplaats en reageer je vervolgens niet op emails van de verkoper?
[ Voor 20% gewijzigd door zneek op 19-01-2015 22:46 ]
Enige probleem is dat die samenwerken met je garagebedrijven.
Die garage gaat uiteraard de boel nakijken.
En heb je dus 'verborgen gebreken' kan je weer gaan want die kunnen ze niet makkelijk genoeg 'doorverkopen'
[ Voor 13% gewijzigd door 3DDude op 19-01-2015 22:52 ]
Be nice, You Assholes :)
Omdat het straffeloos kan? OK, ik heb ook beter dingen te doen met mijn tijd, maar voor sommigen is het een aardig tijdverdrijf...zneek schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:45:
Overigens, waarom bied je op een auto op Marktplaats en reageer je vervolgens niet op emails van de verkoper?
Dat moet bijna wel. Leuke hobby heb je dan....Toff schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:55:
[...]
Omdat het straffeloos kan? OK, ik heb ook beter dingen te doen met mijn tijd, maar voor sommigen is het een aardig tijdverdrijf...
In principe ruil ik mijn auto in. Mocht ik hem voor die tijd kunnen verkopen, dan mooi. Zo niet, dan gaat ie gewoon als inruil weg. Daar krijg ik meer voor dan via ikwilvanmijnautoaf.nl of bca autoveiling. BCA daar kreeg ik nog wel enigzins een acceptabel bedrag voor, maar van 1 van die grote, bekend van de radio inkoopdiensten, daarvan was het bod lachwekkend laag.
Volgens mij zodat BMW dezelfde motor kan gebruiken voor meerdere modellen.Radiant schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:51:
Remmen, koeling, cardanas, differentieel, versnellingsbak, aandrijfassen, subframe, enzovoort..
Ben zelf geen voorstander van chippen, maar vind het wel apart dat BMW een 114i goedkoper zou maken dan een 118i als alleen de software anders is, dat vind ik wel interessant.. Voelt iemand zich geroepen om zoek-de-verschillen te spelen op realoem.com?
En dus vrij makkelijk een 114i kan "upgraden" naar een 118i. Ook het productieproces hoeft die onderscheiding niet meer te maken. Dat scheelt in de kosten.
En als je de prijs afstemt op de 114i motor, dan heb je op de 118i extra winst.
let the past be the past.
http://www.bmw.nl/nl/cont...w/open-sollicitaties.html ?ETzPliskin schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:54:
Zijn er hier mensen die voor BMW werken? Ik vraag mij soms af of ze IT mensen nodig hebben, maar buiten Duitsland zijn er niet veel vacatures voor te vinden.
Let er ook op dat BMW een van de populairste werkgevers is in Duitsland onder pas afgestudeerden, dus ze zijn spoiled for choice.
Ik ben btw sinds een tijdje in gesprek met ze mbt een R&D functie in München

[ Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 20-01-2015 13:11 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik ben Belg, maar open solliciteren is idd een mogelijkheid. Ik vermoed wel dat ze geen eigen IT dienst hebben, maar het gewoon uitbesteden?
Ik bedoelde inderdaad R&D op voertuigen. Dat is wel een droomjob ja. Of testpiloot nog net iets meerfsfikke schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:05:
Bedoel je met IT de R&D van voertuigen? Het leeuwendeel van de R&D vindt plaats in München (Forschung und Innovation Zentrum). Vooral in Europa zal je daarom niet snel een publieke vacature vinden voor dat soort functies elders. Buiten dat heeft natuurlijk elk bedrijf wat een computer heeft staan IT'ers nodig![]()
Let er ook op dat BMW een van de populairste werkgevers is in Duitsland onder pas afgestudeerden, dus ze zijn spoiled for choice.
Ik ben btw sinds een tijdje in gesprek met ze mbt een R&D functie in München![]()
Vacatures voor Product Genius lijken mij ook wel interessant. Alhoewel, dat lijkt me ook alleen maar iets als technische snufjes uitleggen aan klanten oid? Een soort van verkoper die iets meer van de technische kant op de hoogte is?
Heb je overigens gewoon spontaan gesolliciteerd?
Dit is al vaker gedaan op babybmw.net of 1erforum.de.Radiant schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:51:
Remmen, koeling, cardanas, differentieel, versnellingsbak, aandrijfassen, subframe, enzovoort..
Verschil 114i met 116i/118i. Is kleinere oliekoeler en een kleinere "downpipe" (wat is dat?). Verder alle drie, motor en transmissie, identiek op software na.
Heel simpel. Stel je hebt 1 motor en je wilt daar een goedkopere motor ernaast maken. Alle extra (goedkopere) onderdelen om je goedkope motor te maken kost het:Toff schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:53:
Ja, je overdimensioneert al je onderdelen, om goedkoper te kunnen produceren... Wat klopt hier niet?
- Logistiek, vervoer en opslag
- (extra) ontwikkelingskosten
- Inkoopvoordeel
- Testen op productiefouten
- Garantie
Als je voor al deze dingen maar 1 keer hoeft te doen, bespaar je enorm.
ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE
http://www.bmwblog.com/wp...2-bmw-328i-review-861.jpg
De onderste knop op de foto P parkeer achtig iets is dat de parkeersensoren of echt park assist (automatisch inparkeren?)
Owh wauw dan vallen er meteen al wat opgeslagen auto's af.Impry schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:48:
Is Park Distance Control, boem-is-ho-piepjes.
Vol aangekleed navi pro etc. maar geen parkeersensoren dat is wel vreemd
Rij tijdelijk in de auto van m'n ouders maar een auto zonder parkeersensoren zou ik niet meer willen.
Zie bij een van de opslagen auto's bij de opties wel parkeersensoren staan maar de knop is niet aanwezig.
[ Voor 12% gewijzigd door xeoMe op 20-01-2015 15:52 ]
Volgens een google resultaat krijg ik het volgende:kronolith schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:51:
Ik heb wel parkeersensoren maar niet zo'n knopje om ze uit te zetten. Zonder knopje hoeft dus nog niet meteen te betekenen dat er geen PDC opzit. Je krijgt alleen zo'n knopje als je een trekhaak hebt dacht ik (correct me if I'm wrong)
PDC button only exists on cars with Front and Rear PDC. US-Spec does not include Front PDC as an option.
Nee hoor, ik heb wel een knopje en geen trekhaak. Als je het niet uit kan zetten lijkt me erg irritant!kronolith schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:51:
Ik heb wel parkeersensoren maar niet zo'n knopje om ze uit te zetten. Zonder knopje hoeft dus nog niet meteen te betekenen dat er geen PDC opzit. Je krijgt alleen zo'n knopje als je een trekhaak hebt dacht ik (correct me if I'm wrong)
Dat verklaart hetxeoMe schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:53:
[...]
Volgens een google resultaat krijg ik het volgende:
PDC button only exists on cars with Front and Rear PDC. US-Spec does not include Front PDC as an option.
[ Voor 25% gewijzigd door The_MAN op 20-01-2015 15:55 ]
Zitten gewoon parkeersensoren (=PDC) op hoor als er zo'n knopje in zit.xeoMe schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:50:
Owh wauw dan vallen er meteen al wat opgeslagen auto's af.
Voordeel is alleen dat je hem met dat knopje uit kunt zetten.
[ Voor 22% gewijzigd door Impry op 20-01-2015 15:59 ]
In de advertentie staat dan toch meestal wel dat er PDC op zit?xeoMe schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:50:
[...]
Owh wauw dan vallen er meteen al wat opgeslagen auto's af.
-
In de volgende advertentie kon ik geen PDC vinden wellicht in een van de aangegeven pakketen.Edd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:01:
[...]
In de advertentie staat dan toch meestal wel dat er PDC op zit?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/263677533?asrc=st|s,as
Op de foto van de achterbumper zie ik ook niet de sensors zitten.
Bij een van de foto's zie ik wel een soort parkeerknop zitten.
http://i.imgur.com/T6xzycr.png
Tevens ook geen Climate control dus delete advertentie
[ Voor 5% gewijzigd door xeoMe op 20-01-2015 16:05 ]
Het knopje wat je aangeeft is denk ik de Dynamic Cruise Control. Maar misschien dat er hier iemand is die daar uitsluitsel over kan geven.
-
Gelukkig nog geen overhaastige aankoop gedaan.
Alleen achter: € 480
Voor + achter: € 801
-- Volgens de Configurer op bmw.nl (onder kopje "Extra uitrusting")
En zit bij sommige optie paketten.
[ Voor 5% gewijzigd door Blord op 20-01-2015 16:28 ]
Vreemd dat het een apart knopje is... Doet ie van mij automatischBlord schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:19:
Dat is om de verkeers informatie te ontvangen via RDS. Als je goed kijkt zie je een zendmast met uitzendingen naar de wagen.
De perfecte auto vinden duurt nu eenmaal even.. Ik heb er zelf 2 jaar over gedaanxeoMe schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:10:
Jeetje veel BMW's zonder climate control erg zonde dit zat al in m'n bmw van 2002.
Gelukkig nog geen overhaastige aankoop gedaan.
-
Jezus, hoop er wel sneller een te vinden haha toen ik de auto had verkocht voelde ik meteen een soort van opsluitingsgevoel.Edd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:25:
[...]
Vreemd dat het een apart knopje is... Doet ie van mij automatisch
[...]
De perfecte auto vinden duurt nu eenmaal even.. Ik heb er zelf 2 jaar over gedaan
Dat knopje is om het uit te zetten. Zit je ff te genieten van een mooi muziek dan begint iemand door te kwekken over files hier en daar .Edd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:25:
[...]
Tja, er stonden nu niet echt heel veel 125i Coupe's te koop..xeoMe schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:29:
Jezus, hoop er wel sneller een te vinden haha toen ik de auto had verkocht voelde ik meteen een soort van opsluitingsgevoel.
Op die manier.. Die functionaliteit gebruik ik niet. Krijg het meestal via de Navi te zien, als die een beetje bijtijds is.. Meestal nietBlord schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:29:
Dat knopje is om het uit te zetten. Zit je ff te genieten van een mooi muziek dan begint iemand door te kwekken over files hier en daar .
-
Het ophalen van de verkeersinformatie gaat automatisch.Edd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:25:
[...]
[...]
De perfecte auto vinden duurt nu eenmaal even.. Ik heb er zelf 2 jaar over gedaan
Die knop is voor het pauzeren van je media en (tijdelijk) overschakelen naar het 'live' gesproken verkeersinformatie van de radio. Als je al radio luistert, dan kun je dus tijdelijk niet van zender veranderen.
Die optie die maar weinig mensen gebruiken, omdat veel zenders er slordig mee omgaan en het nooit op een goed moment komt (te laat/vroeg ingeschakeld, vergeten uit te schakelen, halverwege een liedje overspringen, etc). Bijna alle autoradio's hebben deze knop.
Testpiloot klinkt leuk, maar het is vaak geen specifieke functie. Afhankelijk van de afdeling waarin je werkt zal je meer of minder vaak auto's moeten rijden om dingen te testen. Bij de afdeling Fahrwerk (ophanging etc) bijvoorbeeld.ETzPliskin schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:17:
[...]
Ik bedoelde inderdaad R&D op voertuigen. Dat is wel een droomjob ja. Of testpiloot nog net iets meer
Vacatures voor Product Genius lijken mij ook wel interessant. Alhoewel, dat lijkt me ook alleen maar iets als technische snufjes uitleggen aan klanten oid? Een soort van verkoper die iets meer van de technische kant op de hoogte is?
Heb je overigens gewoon spontaan gesolliciteerd?
Functies als Product Genius etc. zijn weer een hele andere tak van sport, dat is vooral mensen informeren en lekker maken voor de producten, maar in dienst van een dealer.
Ik heb nu wel op een specifieke functie gesolliciteerd (op www.bmw.jobs). Maar ik ben al sinds langere tijd samen met recruiting van BMW aan het zoeken naar een mooie functie

Dat logootje is toch gewoon PDC? Zie linksboven in het scherm en deze site:
http://www.bmw.com/com/en...ark_distance_control.html
[ Voor 20% gewijzigd door Impry op 20-01-2015 16:51 ]
http://ww3.autoscout24.nl/classified/264881455?asrc=st|s,as
Volgens mijn informatie klopt dit idd. Je hebt het knopje enkel als je voor -en achter hebt. Enkel PDC achter kan je niet uitzetten.xeoMe schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:53:
[...]
Volgens een google resultaat krijg ik het volgende:
Ik ruil hem in principe in, maar mijn andere auto is er pas over 8 weken. Dus ik heb 7 weken en 6 dagen om een goede prijs te krijgen, anders gaat mijn 335i als inruil naar Qoets.nl.
De vervanger wordt een 435i m-sport in het Alpine Weiss op 19" 442M. Geen foto's helaas, het is een jahreswagen en ik heb nu alleen nog maar plaatjes zoals die uit de BMW configurator rollen. Dit is hem ongeveer:

[ Voor 16% gewijzigd door zneek op 20-01-2015 22:41 ]
Godver wat een dikke bak man! Leuk werk of goed gespaard?zneek schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:30:
Mijn auto is nog steeds te koop: http://www.marktplaats.nl...serie-335i-coupe-e92.html
Ik ruil hem in principe in, maar mijn andere auto is er pas over 8 weken. Dus ik heb 7 weken en 6 dagen om een goede prijs te krijgen, anders gaat mijn 335i als inruil naar Qoets.nl.
De vervanger wordt een 435i m-sport in het Alpine Weiss op 19" 442M. Geen foto's helaas, het is een jahreswagen en ik heb nu alleen nog maar plaatjes zoals die uit de BMW configurator rollen. Dit is hem ongeveer:
// zoekend naar plaatje
Vind je huidige 335 ook mooi budget is er nu wel om de jouwe over te nemen maar voor het geld haal ik liever een vrij nieuwe 116i met alles erop.
Wat een verschil, een 306pk sterke 335i coupe vs een 116i. Nieuw is leuk, maar die 306pk is wel echt een beleving hoor. /verkooppraatjexeoMe schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:41:
[...]
Godver wat een dikke bak man! Leuk werk of goed gespaard?
Vind je huidige 335 ook mooi budget is er nu wel om de jouwe over te nemen maar voor het geld haal ik liever een vrij nieuwe 116i met alles erop.
Haha snap ik maar zo'n 116i kan ook aardig wat met een leuke chip die net released zijn.zneek schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:43:
[...]
Wat een verschil, een 306pk sterke 335i coupe vs een 116i. Nieuw is leuk, maar die 306pk is wel echt een beleving hoor. /verkooppraatje
Tevens hoop ik dat zo'n nieuwe auto wat langer onderhoudloos blijft (grote kosten)
335i lijkt me wel een belevenis en blijf een 3 serie mooier vinden daar niet van.
Sowieso een BMW rijden is al top. Of die nou 20 jaar oud is of spiksplinternieuw. Een 1 serie zal minder zeer doen in de portemonee. Maar de ervaring van een (al helemaal deze) 335i is een gevoel dat je nog lang laat nagenieten. Prachtwagen. Op de langere termijn niet de beste investering die een autoliefhebber financieel kan doen, emotioneel gezien daarintegen... Pure winst en een smile die je je helenlecen achtervolgt.xeoMe schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:59:
[...]
Haha snap ik maar zo'n 116i kan ook aardig wat met een leuke chip die net released zijn.
Tevens hoop ik dat zo'n nieuwe auto wat langer onderhoudloos blijft (grote kosten)
335i lijkt me wel een belevenis en blijf een 3 serie mooier vinden daar niet van.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Een auto is nooit een investering, het kost altijd meer geld dan je eigenlijk wilKecin schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:46:
[...]
Sowieso een BMW rijden is al top. Of die nou 20 jaar oud is of spiksplinternieuw. Een 1 serie zal minder zeer doen in de portemonee. Maar de ervaring van een (al helemaal deze) 335i is een gevoel dat je nog lang laat nagenieten. Prachtwagen. Op de langere termijn niet de beste investering die een autoliefhebber financieel kan doen, emotioneel gezien daarintegen... Pure winst en een smile die je je helenlecen achtervolgt.
Zo had ik dus eerst een e46 316i gekocht met de redenatie dat die minder mijn portemonnee zou legen dan bijvoorbeeld een 325 o.i.d. Achteraf had ik er spijt van, omdat ik toch een beetje lol in het autorijden miste en ik het budget het wel voor had om een leukere wagen te rijden. Vandaar nu dus een 525d in plaats daarvan
Maar met die chip hacks maakt het toch nauwelijks meer uit of het 116 of 114 was? Of heb ik dat verkeerd begrepen?xeoMe schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:59:
Dikke F21 met M-pakket etc. jammer dat het een 114 is wil op ze minst een 116 eigenlijk.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/264881455?asrc=st|s,as
Overigens, op een 1tje heb je toch geen PDC nodig
Klopt maar las dat er wel iets van verschil tussen een 114 en 116 is maar een 116 en 118 is gelijk.noes schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:44:
[...]
Maar met die chip hacks maakt het toch nauwelijks meer uit of het 116 of 114 was? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Overigens, op een 1tje heb je toch geen PDC nodigwel leuk om te hebben, maar om daar een auto voor te laten staan?
PDC is voor mij echt een must zonder is een drama, kan wel inschatten maar PDC is gewoon 10x fijner.
Mooie volledige auto voor onder de 21K
http://www.marktplaats.nl...3_CJ6wqhdLv-itgIwDxHpy1Cg
Ik ga over een uurtje naar BMW Den Haag om handgeschakeld en automaat te testen ben benieuwd maar automaat lijkt me toch fijner
Ik rijd nu automaat, maar de volgende wordt denk ik wel een handbak (of automaat met dubbele koppeling, dat lijkt me misschien ook wel wat). Net even meer feeling bij het autorijdenxeoMe schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:01:
[...]
Ik ga over een uurtje naar BMW Den Haag om handgeschakeld en automaat te testen ben benieuwd maar automaat lijkt me toch fijner
Ik reed mijn E46 ook automaat heerlijk hoor maar soms mis je inderdaad wel de controle.noes schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:03:
[...]
Ik rijd nu automaat, maar de volgende wordt denk ik wel een handbak (of automaat met dubbele koppeling, dat lijkt me misschien ook wel wat). Net even meer feeling bij het autorijden
Ik kan nu kiezen voor een 6 handbak of een 8 automaat, 8 automaat lijkt me wel heel relax zeker omdat die ook zo'n 10 jaar verschil is met de automaat van de E46 en een stuk intelligenter.
Over 5+ jaar vinden we een 8 traps automaat nog steeds luxe denk ik zo.
Het probleem is meer, dat ik het gewoon leuk vind te schakelen
Enige moment wanneer de automaat erg fijn is, is file of drukte in de stad (bijna file). Verder vind ik een handbak gewoon leuker.
Vind het een prachtige wagen maar het is een paar duizend meer dan ik mezelf toesta uit te geven. Wat krijg je er bij Qoets nog voor?zneek schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:30:
Mijn auto is nog steeds te koop: http://www.marktplaats.nl...serie-335i-coupe-e92.html
Zie je Berichten.The_Zohan schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:36:
[...]
Vind het een prachtige wagen maar het is een paar duizend meer dan ik mezelf toesta uit te geven. Wat krijg je er bij Qoets nog voor?
Het wordt vrijwel gegarandeerd een automaat het rijd heerlijk!!
E46 automaat kon ik al weinig op aan merken maar je miste af en toe de controle.
Bij de nieuwe 1 serie kan je gewoon instellen of je lekker sportief wilt rijden of lekker relaxt wilt cruisen gewoon geweldig het werkt ook echt super verschil is duidelijk merkbaar.
Eco-pro, sport etc. heb ik bij een handgeschakelde minder uitgeprobeerd omdat je daar zelf al erg veel control hebt natuurlijk.
Mijn doel is nu een volle F20 automaat zoeken met navi pro sportline en wat leuke features.
edit:
Dikke 1 serie gezien staat pas sinds vandaag of gisteren online laatste nieuwprijs 42k dus dik uitgerust.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/264973199?asrc=st|s,as
Hoe is de kleur rood tegenwoordig vroeger ging dat erg slecht i.c.m. de zon, los verf verkleuring etc.
Zit helaas geen lichtsensor in weet niet hoeveel waarde ik eraan moet hechten maar het is wel heel handig.
[ Voor 23% gewijzigd door xeoMe op 21-01-2015 20:48 ]
Rood is tegenwoordig geen probleem meer, vooral niet metallic. Lichtsensor is vast achteraf in te bouwen, maar zet je niet gewoon altijd je lampen aan?xeoMe schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:44:
[...]
Dikke 1 serie gezien staat pas sinds vandaag of gisteren online laatste nieuwprijs 42k dus dik uitgerust.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/264973199?asrc=st|s,as
Hoe is de kleur rood tegenwoordig vroeger ging dat erg slecht i.c.m. de zon, los verf verkleuring etc.
Zit helaas geen lichtsensor in weet niet hoeveel waarde ik eraan moet hechten maar het is wel heel handig.
Wel mooie wagen, 118 is ook weer fijner dan 116 of 114 natuurlijk
[ Voor 5% gewijzigd door noes op 22-01-2015 09:21 ]
Maar de regensensor is wel heel handig.noes schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:20:
[...]
Rood is tegenwoordig geen probleem meer, vooral niet metallic. Lichtsensor is vast achteraf in te bouwen, maar zet je niet gewoon altijd je lampen aan?
Inderdaad. Ik had eerst een F30 320EDE met alleen PDC achter voor en had dat knopje niet. Nu heb ik een F30 335i met PDC voor én achter en heb dat knopje wel. Gebruik je om de PDC voor aan te zetten.ScSi schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:58:
[...]
Volgens mijn informatie klopt dit idd. Je hebt het knopje enkel als je voor -en achter hebt. Enkel PDC achter kan je niet uitzetten.
Awh jah regensensor zit er dus ook niet in
Ik snap dat ik waarschijnlijk iets moet laten vallen qua opties want ik wil zoveel mogelijk voor zo min mogelijk geld.
Licht/regen sensor is erg belangrijk dat wil ik niet laten vallen en verder is m'n vriendin niet echt onder de indruk van rood. Wil zelf ook liever een standaard kleur.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De regensensor in mijn E46 doet precies wat ik wil. Is na de cruise control mijn favoriete optie. Ik heb liever een auto zonder airco dan zonder regensensor. Traploos instelbaar is mooi, maar je blijft instellen. Is een beetje als traploos verstelbare verwarming en ventilatie prevaleren boven climate control. Of de eerder genoemde cruise control. De gasklep is via het pedaal ook traploos instelbaar. Toch vind ik het heerlijk als de cruise control dat van mij overneemt en de uiteindelijk relevante presetatie (snelheid) redelijk constant houdt.Arfman schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:50:
IMHO nutteloze opties. Licht hoor je toch altijd aan te zetten en de regensensor doet vaak toch net niet wat je zelf wilt. Traploos instelbare intervalwisser FTW.
[ Voor 31% gewijzigd door argro op 22-01-2015 12:10 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ik dacht eerst ook altijd dat dat soort systemen overdreven zijn, maar langzaamaan ben ik toch verwend geraakt en overtuigd van het nut. Ik zou dus ook niet meer zonder regensensor willen, maar om het nu boven airco te verkiezen zou ik niet willen zeggen, airco blijft toch erg handig voor snel ontwassemen.argro schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:58:
[...]
De regensensor in mijn E46 doet precies wat ik wil. Is na de cruise control mijn favoriete optie. Ik heb liever een auto zonder airco dan zonder regensensor. Traploos instelbaar is mooi, maar je blijft instellen. Is een beetje als traploos verstelbare verwarming en ventilatie prevaleren boven climate control. Of de eerder genoemde cruise control. De gasklep is via het pedaal ook traploos instelbaar. Toch vind ik het heerlijk als de cruise control dat van mij overneemt en de uiteindelijk relevante presetatie (snelheid) redelijk constant houdt.
Met betrekking tot de licht sensor: dat vind ik ook erg fijn, al zorgt het soms ook dat ik zelf vergeet de verlichting aan te zetten in geval het niet werkt, zoals bij mist.
Bij mij regent het altijd even hardargro schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:58:
[...]
De regensensor in mijn E46 doet precies wat ik wil. Is na de cruise control mijn favoriete optie. Ik heb liever een auto zonder airco dan zonder regensensor. Traploos instelbaar is mooi, maar je blijft instellen.
Alhoewel je vergelijking wat mank gaat is een regensensor best fijn, als die _precies_ doet wat je wilt. Ik ben daar nogal anaal mee en bij mij doet hij dus vrijwel nooit wat ik wil. Net te vaak, net te lang, noem het maar op.Is een beetje als traploos verstelbare verwarming en ventilatie prevaleren boven climate control. Of de eerder genoemde cruise control. De gasklep is via het pedaal ook traploos instelbaar. Toch vind ik het heerlijk als de cruise control dat van mij overneemt en de uiteindelijk relevante presetatie (snelheid) redelijk constant houdt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
En ook al zijn de meeste niet echt nodig, ik kreeg pas een leenauto (gloednieuwe 320) die helemaal kaal was.
Dat merk je dan wel. Vooral de standaard stoelen zijn echt waardeloos. Ik zou nooit een BMW met standaard stoelen kopen.
En je went heel snel aan opties. In mijn vorige BMW had ik een M-stuur, ik de huidige zat het standaard stuur.
Normaal gesproken geen issue maar als je het M-stuur gewend bent...

Dat heeft me dus €550 gekost (marktplaats deal)...
Iemand een soort gelijk iets meegemaakt of ideeën wat het nog kan zijn?? Zaterdag heb ik alvast weer een afspraak gemaakt voor het probleem.
[ Voor 4% gewijzigd door Morpheusk op 22-01-2015 14:23 ]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
http://www.autowereld.nl/...7lm-11232429/details.html
Zie nu nogmaals de foto's goed en merk dat hier ook geen licht en regensensor op zit echt stom dat dit niet gewoon als basis erop zat.
Als ik in jouw situatie zat had ik sowieso die 335i al voor de deur staan, trouwens..
[ Voor 6% gewijzigd door Radiant op 22-01-2015 15:13 ]
Dat M stuur ligt echt lekker in de handduderuud schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:30:
Mijn auto was 2e hands dus kon de opties niet kiezen. Sommige zijn nutteloos (automatisch grootlicht) maar anderen vind ik weer bijzonder nuttig (meesturende koplampen).
En ook al zijn de meeste niet echt nodig, ik kreeg pas een leenauto (gloednieuwe 320) die helemaal kaal was.
Dat merk je dan wel. Vooral de standaard stoelen zijn echt waardeloos. Ik zou nooit een BMW met standaard stoelen kopen.
En je went heel snel aan opties. In mijn vorige BMW had ik een M-stuur, ik de huidige zat het standaard stuur.
Normaal gesproken geen issue maar als je het M-stuur gewend bent...
Dat heeft me dus €550 gekost (marktplaats deal)...

Ik vind het heel stom dat er als basis geen 6 cilinder in ligt..xeoMe schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:01:
Zie nu nogmaals de foto's goed en merk dat hier ook geen licht en regensensor op zit echt stom dat dit niet gewoon als basis erop zat.
Het is inderdaad leuk als er een licht- en regensensor op je auto zit, maar dat is voor mij persoonlijk geen must. Ik vind ze wel goed werken in de BMW. Nooit meegemaakt dat ze wel of niet deden op momenten dat ik het zou willen.
Maar is het geen optie om een nieuwe te kopen?? Dan kun je alle opties die je wilt zelf uitkiezen..
-
Dit topic is gesloten.