Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.966 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:10
Nee een zes in lijn natuurlijk!

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 22:36
SPee schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:08:
Ik zou die type aanduiding gewoon weglaten.
Je ziet niet vaak een dubbele uitlaat. Dat ziet er ook wel leuk uit. Op de site staan bij enkele foto's een slider waarbij je beide versies kan vergelijken. Dan zie je de verschillen wat beter.

Maar inderdaad zijn de motoren veranderd. Pluspunt voor de leaser: meer versies in de 20%. Zelfs de 120D. Nadeel: ze lijken minder krachtig geworden. Geen idee of dat in de praktijk ook zo voelt.
Dit lijkt enkel het geval te zijn voor de benzines. De diesels lijken er juist op vooruit te gaan zowel qua vermogel als een lager verbruik: http://www.autoblog.com/2...mw-1-series-photos-video/

[ Voor 8% gewijzigd door FragileM64 op 18-01-2015 21:26 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:49
Iemand toevallig ervaring met BR Performance uit Belgie?

Ze hebben blijkbaar de ECU gekraakt van de F20 series voor een goede 200pk.
http://www.br-performance.../3855-f2x-2011/3954-116i/

Een nederlander heeft daar z'n tuning iedergeval al gedaan.
een 114i naar:

http://i29.photobucket.co...e/BRPerformanceBimmer.jpg
http://i29.photobucket.co...Serie/Despecificaties.jpg
http://i29.photobucket.co...%201%20Serie/IMG_8267.png
http://i29.photobucket.co...Serie/FullSizeRender1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:38
t_captain schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:32:
[...]

Precies, zo zou downsizing eruit moeten zien. Een 1350 cc V6 met 250 pk zonder turbo's of het dubbele met. ECE testcyclus doe je op een elektromotor die je verder nergens voor gebruikt :)
250pk uit 1350cc zal zodanig veel toeren moeten maken dat die motor niet echt geschikt is voor dagelijks gebruik. Met turbo's is zoiets nog wel doenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
t_captain schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:31:
[...]
Driecylinders brommen leuk :)
Mijn laaste driepitter zat in een Daytona 675 en dat klonk best lekker. Hier met Bodis uitlaat is het geluid zelfs heel goed.
Hoewel niet mijn smaak, klinkt het op die fiets niet verkeerd. Toch zou ik niet dood gevonden willen worden in een 1-serie, met een dergelijk geluid.
3-pitters (1L) zijn in het kleine autosegment schering en inslag (Fiat Panda, Citroen C1, Peugeot 108, Toyota Aygo, etc.). Als je in zo'n hok héél voorzichtig gasgeeft (maar dan krijg ik gegarandeerd kramp in mijn rechter kuit), dan valt het nog mee, maar wanneer je een beetje gas geeft, vergaat hemel en aarde onder het motorkapje, zonder bijbehorend schopje in de rug. Je moet wel een dikke plaat voor je kop hebben, om zo rond te willen rijden. BMW zal het misschien beter onder controle hebben, maar dan nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Ik heb naast de f10 ook een Ford Fiesta 1.0L 100pk Ecoboost motor. Deze kleine 3-pitter met turbo is best vinnig tot 120km/u. Bij elke stoplicht in de stad win je wel de acceleratie. Op de snelwegen is de auto wel snel uit de adem maar 120-130km/u gaat het nog wel vlot. Als je sneller wilt rijden dan merkt je wel het gebrek aan power.
Met 1000kg aan leeggewicht is de Fiesta wel een spurtbom. Een ideaal stadswagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op zondag 18 januari 2015 @ 23:28:
maar wanneer je een beetje gas geeft, vergaat hemel en aarde onder het motorkapje, zonder bijbehorend schopje in de rug. Je moet wel een dikke plaat voor je kop hebben, om zo rond te willen rijden. BMW zal het misschien beter onder controle hebben, maar dan nog...
Tot de ±70kmh zijn die dingen anders behoorlijk vlot als je een beetje doortrapt. De Fiesta met z'n 1.0 turbo is domweg vlot vanaf de lijn, zelfs in de Focus is het prima rijden eigenlijk (blok is wel wat laggy). Nee het is geen absolute strepentrekker dan, maar het is ook daar qua power geen direct probleem, vlot zat voor dagelijks gebruik.

Natuurlijk klinkt een 3.0 en dan zeker een N/A beter. Hell, ik heb beiden. Maar als dit auto's betaalbaar houdt terwijl het nog wel leuk rijd, en het zorgt ervoor dat BMW gemiddeld de emissie-eisen haalt waardoor ze weer eens een mooie V8 kunnen verkopen why not. Wil je niet, leg je meer op tafel, tres simple. Ook niet elke BMW is een strepentrekker eersteklas :)

Dus wees blij, het maakt mogelijk dat jij nog wel een 6cilinder kunt kopen straks :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2015 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:07
Kleine auto's lijken vaak ook sneller door t kabaal he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Crap, auto dichtgevroren! Ramen zitten vastgevroren in de rubbers. Iemand een slim idee?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Auto stationair laten lopen met de kachel aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

sig69 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:14:
Crap, auto dichtgevroren! Ramen zitten vastgevroren in de rubbers. Iemand een slim idee?
Vaseline op de rubbers, maar daar heb je nu weinig meer aan :P
Het is toch te koud om je ramen open te doen ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Rikkiz0r schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:19:
Auto stationair laten lopen met de kachel aan ;)
Dat gaat dus niet, ik krijg 'm niet open (coupé, dus bij het openen van de deur moet hij eerst het raam een stukje laten zakken).

[ Voor 17% gewijzigd door sig69 op 19-01-2015 09:28 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Door de kofferbak en de neerklapbare achterbank naar binnen.
Oh crap, een neerklapbare achterbank is ook een optie op een BMW :P

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:07
sig69 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:27:
[...]

Dat gaat dus niet, ik krijg 'm niet open (coupé, dus bij het openen van de deur moet hij eerst het raam een stukje laten zakken).
Als hij open is sowieso de rubbers even insmeren met vaseline. Maar daar heb je nu weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:33

Edd

Fohn pakken en ontdooien? :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Bekend probleem geweest :#. Ik goot er meestal een beetje warm water overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even de fohn pakken en rustig ontdooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
[...]

Ah, ik ging er van uit dat je er wel in kon.

Dan zou ik er heet water overheen gieten en met een föhn proberen het te ontdooien. Zodra je het ontdooit hebt, maak dan de rubbers even droog met een handdoek en smeer ze in met een beetje vaseline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Rikkiz0r schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:48:
[...]

Ah, ik ging er van uit dat je er wel in kon.

Dan zou ik er heet warm water overheen gieten en met een föhn proberen het te ontdooien. Zodra je het ontdooit hebt, maak dan de rubbers even droog met een handdoek en smeer ze in met een beetje vaseline.
FTFY ;)

Je kan ook antivries (ruitenwisservloeistof) gebruiken, liefst het concentraat. Föhn is denk ik niet nodig als je warm water gebruikt, liefst met een beetje zeep erin (vriest het minder snel aan na afkoelen).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

-1 graden en je deur is meteen vastgevroren. Niet echt winterbestendig he, :D
Ik zou eerst met lauw water proberen. Van -1 naar 0 graden is een heel klein stap.
En daarna de rubberen afdichtingen afdrogen met een doekje en smeren met een product.
Anders heb je morgen weer het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik zou wel stuk gaan als ik mijn buurman met een Föhn bezig zou zien bij zijn auto, maar dat kan aan mij liggen :P
Antivries (slotontdooier eventueel, dat kan je ook tussen de rubbers spuiten door het tuutje) zou moeten helpen.
Maar ik neem aan dat het inmiddels wel opgelost is.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Hij is inmiddels ontdooit en staat nu te drogen in de parkeergarage. Vanavond maar eens insmeren met wat rubber spul.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Is er een site waar je op basis van een kenteken de volledige opties kan terugvinden van een BMW of gaat dit alleen met het chasisnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html

Je hebt wel een chassisnummer nodig. Ook de dealer vraagt hierom bij onderhoud hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:37
jbvo schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:18:
[...]

Dat is goed om te horen. Dat het vies wordt maakt me niet zoveel uit, zolang het maar wel goed schoon gaat en niet beschadigd.

[...]

Bedankt voor de tip. Waarschijnlijk ook lekker goedkoop, dus dat ga ik wel even proberen.
Als je het opbergpakket hebt, dan krijg je normaal ook van die plastic covers op de achterkant van je wagen, dat was althans bij mijn BMW 1 toch zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:37
xeoMe schreef op zondag 18 januari 2015 @ 23:02:
Iemand toevallig ervaring met BR Performance uit Belgie?

Ze hebben blijkbaar de ECU gekraakt van de F20 series voor een goede 200pk.
http://www.br-performance.../3855-f2x-2011/3954-116i/

Een nederlander heeft daar z'n tuning iedergeval al gedaan.
een 114i naar:

http://i29.photobucket.co...e/BRPerformanceBimmer.jpg
http://i29.photobucket.co...Serie/Despecificaties.jpg
http://i29.photobucket.co...%201%20Serie/IMG_8267.png
http://i29.photobucket.co...Serie/FullSizeRender1.jpg
Ik denk dat dit al langer mogelijk was... Probleem is nog altijd dat je BMW dealer het verdomme snel ziet tegenwoordig. Het heeft mij tegen gehouden om met de leasewagen de tuning te laten doen. Jammer >:) want ik had de non-EDE editie van de 116d, een 2 liter dus die via ECU tot specs van 1.6 getuned was. Heel verleidelijk om dat open te laten trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
HyperBart schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:12:
[...]

Ik denk dat dit al langer mogelijk was... Probleem is nog altijd dat je BMW dealer het verdomme snel ziet tegenwoordig. Het heeft mij tegen gehouden om met de leasewagen de tuning te laten doen. Jammer >:) want ik had de non-EDE editie van de 116d, een 2 liter dus die via ECU tot specs van 1.6 getuned was. Heel verleidelijk om dat open te laten trekken :)
Stel dat ik de BMW laat chippen na zijn garantie periode zou BMW dan nog steeds mijn onderhoud uitvoeren of willen ze geen zaken meer met me doen? Neem aan van wel anders verdienen ze geen geld.

Jammer dat je een chasisnummer nodig hebt voor de opties niet alle advertenties zijn zo rijkelijk uitgerust.

De catalogusprijs op RDW is dat de aanschafprijs incl. opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Heeft puur te maken met lease en garantie op motor voor de eerste paar jaar. Opzich ook wel te begrijpen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Een paar procent finetunen moet kunnen, maar een (meer dan) verdubbeling van vermogen? Zelfs als het kan, vraag ik me af of je er zonder extra hardware mee wegkomt. Koeling, remmen, dempers, aandrijflijn etc. lijkt mij geoptimaliseerd voor het fabrieksvermogen. Daar ga je toch zonder aanpassing problemen mee krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Toff schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:04:
Een oaar procent finetunen moet kunnen, maar een (meer dan) verdubbeling van vermogen? Zelfs als het kan, vraag ik me af of je er zonder extra hardware mee wegkomt. Koeling, remmen, dempers, aandrijflijn etc. lijkt mij geoptimaliseerd voor het fabrieksvermogen. Daar ga je toch zonder aanpassing problemen mee krijgen?
Het is ook wel een paar procent volgens mij.
Motorisch zijn de 114 en 118 exact hetzelfde qua remmen geen idee nog maar het is hetzelfde blok.
118 haalt al safe de 170pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Remmen, koeling, cardanas, differentieel, versnellingsbak, aandrijfassen, subframe, enzovoort..

Ben zelf geen voorstander van chippen, maar vind het wel apart dat BMW een 114i goedkoper zou maken dan een 118i als alleen de software anders is, dat vind ik wel interessant.. Voelt iemand zich geroepen om zoek-de-verschillen te spelen op realoem.com? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Zo vanavond ff een "rubbber stick" opgepikt en de rubbers langsgegaan. Morgenochtend hopelijk meer succes :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
xeoMe schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:09:
Het is ook wel een paar procent volgens mij.
Motorisch zijn de 114 en 118 exact hetzelfde qua remmen geen idee nog maar het is hetzelfde blok.
118 haalt al safe de 170pk.
Over het blok maak ik me de minste zorgen, maar over de koeling het meest...

[ Voor 65% gewijzigd door Toff op 19-01-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Een auto verkopen via Marktplaats is zo makkelijk nog niet. Allemaal mensen die bieden en/of per mail reageren, maar concreet worden ho maar. Terwijl er al 2 mensen (via mail) mijn bodemprijs geboden hebben. Maar niet reageren om het concreet te maken. Wie heeft er nog goede tips? Behalve de prjis dik omlaag doen, want die kan ik zelf ook bedenken :)

Overigens, waarom bied je op een auto op Marktplaats en reageer je vervolgens niet op emails van de verkoper?

[ Voor 20% gewijzigd door zneek op 19-01-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 21:53

3DDude

I void warranty's

ikwilvanmijnautoaf.nl

Enige probleem is dat die samenwerken met je garagebedrijven.
Die garage gaat uiteraard de boel nakijken.
En heb je dus 'verborgen gebreken' kan je weer gaan want die kunnen ze niet makkelijk genoeg 'doorverkopen'

[ Voor 13% gewijzigd door 3DDude op 19-01-2015 22:52 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
zneek schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:45:
Overigens, waarom bied je op een auto op Marktplaats en reageer je vervolgens niet op emails van de verkoper?
Omdat het straffeloos kan? OK, ik heb ook beter dingen te doen met mijn tijd, maar voor sommigen is het een aardig tijdverdrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Toff schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:55:
[...]

Omdat het straffeloos kan? OK, ik heb ook beter dingen te doen met mijn tijd, maar voor sommigen is het een aardig tijdverdrijf...
Dat moet bijna wel. Leuke hobby heb je dan....

In principe ruil ik mijn auto in. Mocht ik hem voor die tijd kunnen verkopen, dan mooi. Zo niet, dan gaat ie gewoon als inruil weg. Daar krijg ik meer voor dan via ikwilvanmijnautoaf.nl of bca autoveiling. BCA daar kreeg ik nog wel enigzins een acceptabel bedrag voor, maar van 1 van die grote, bekend van de radio inkoopdiensten, daarvan was het bod lachwekkend laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Haha ja, ik heb het ook eens geprobeerd. Mijn vorige auto was natuurlijk niet de meest gangbare (Porsche 944S2) en had een schade. Maar... hij was echt wel meer dan 70 euro (wat het hoogste bod was). Echt belachelijk, zelfs bij een sloper krijg je meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Radiant schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:51:
Remmen, koeling, cardanas, differentieel, versnellingsbak, aandrijfassen, subframe, enzovoort..

Ben zelf geen voorstander van chippen, maar vind het wel apart dat BMW een 114i goedkoper zou maken dan een 118i als alleen de software anders is, dat vind ik wel interessant.. Voelt iemand zich geroepen om zoek-de-verschillen te spelen op realoem.com? :+
Volgens mij zodat BMW dezelfde motor kan gebruiken voor meerdere modellen.
En dus vrij makkelijk een 114i kan "upgraden" naar een 118i. Ook het productieproces hoeft die onderscheiding niet meer te maken. Dat scheelt in de kosten.
En als je de prijs afstemt op de 114i motor, dan heb je op de 118i extra winst.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ja, je overdimensioneert al je onderdelen, om goedkoper te kunnen produceren... Wat klopt hier niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:02
Tegenwoordig is het niet meer zo dat eenzelfde motor wordt gebruikt voor verschillende uitvoeringen en enkel wordt dichtgenepen via de ECU. Oplages zijn bijna altijd voldoende hoog om bepaalde onderdelen goedkoper of kleiner uit te voeren. Inlet manifold, exhaust, water circuit, wire harness, bearings.... Zelfs de casting en/of machining kan anders zijn. Moderne assemblagelijnen hebben geen problemen met al die variaties (cost-up is soms verwaarloosbaar). Hell, ze hebben waarschijnlijk toch al verschillende motortypes te verwerken. (EUR5 vs EUR6 bv: als EUR5 goedkoper is en regio's genoeg hebben aan EUR5, waarom dan overstappen?) Het neemt wel niet weg dat er alsnog meer ruimte is voor chipping. Het lijkt me wel dat onderdelen dan sneller (kunnen) slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:43

Bever!

3

Verschil is niet zo groot als jij schetst. Bijv 316d en 318d f30 hebben een andere turbo, en ik meen kleinere injectoren als een 320d. Toch zijn de naar hetzelfde aantal pk's te tunen bij een aantal sites. Ik zou dit zelf niet doen, maar een 316d moet in principe zonder problemen naar vermogen van 318d +10% kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Zijn er hier mensen die voor BMW werken? Ik vraag mij soms af of ze IT mensen nodig hebben, maar buiten Duitsland zijn er niet veel vacatures voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

ETzPliskin schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:54:
Zijn er hier mensen die voor BMW werken? Ik vraag mij soms af of ze IT mensen nodig hebben, maar buiten Duitsland zijn er niet veel vacatures voor te vinden.
http://www.bmw.nl/nl/cont...w/open-sollicitaties.html ?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Emigreren is geen optie? :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Bedoel je met IT de R&D van voertuigen? Het leeuwendeel van de R&D vindt plaats in München (Forschung und Innovation Zentrum). Vooral in Europa zal je daarom niet snel een publieke vacature vinden voor dat soort functies elders. Buiten dat heeft natuurlijk elk bedrijf wat een computer heeft staan IT'ers nodig :p
Let er ook op dat BMW een van de populairste werkgevers is in Duitsland onder pas afgestudeerden, dus ze zijn spoiled for choice.

Ik ben btw sinds een tijdje in gesprek met ze mbt een R&D functie in München O-)

[ Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 20-01-2015 13:11 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 11:32

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik ben Belg, maar open solliciteren is idd een mogelijkheid. Ik vermoed wel dat ze geen eigen IT dienst hebben, maar het gewoon uitbesteden?
fsfikke schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:05:
Bedoel je met IT de R&D van voertuigen? Het leeuwendeel van de R&D vindt plaats in München (Forschung und Innovation Zentrum). Vooral in Europa zal je daarom niet snel een publieke vacature vinden voor dat soort functies elders. Buiten dat heeft natuurlijk elk bedrijf wat een computer heeft staan IT'ers nodig :p
Let er ook op dat BMW een van de populairste werkgevers is in Duitsland onder pas afgestudeerden, dus ze zijn spoiled for choice.

Ik ben btw sinds een tijdje in gesprek met ze mbt een R&D functie in München O-)
Ik bedoelde inderdaad R&D op voertuigen. Dat is wel een droomjob ja. Of testpiloot nog net iets meer :P

Vacatures voor Product Genius lijken mij ook wel interessant. Alhoewel, dat lijkt me ook alleen maar iets als technische snufjes uitleggen aan klanten oid? Een soort van verkoper die iets meer van de technische kant op de hoogte is?

Heb je overigens gewoon spontaan gesolliciteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Radiant schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:51:

Dit is al vaker gedaan op babybmw.net of 1erforum.de.
Verschil 114i met 116i/118i. Is kleinere oliekoeler en een kleinere "downpipe" (wat is dat?). Verder alle drie, motor en transmissie, identiek op software na.
Toff schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:53:
Ja, je overdimensioneert al je onderdelen, om goedkoper te kunnen produceren... Wat klopt hier niet?
Heel simpel. Stel je hebt 1 motor en je wilt daar een goedkopere motor ernaast maken. Alle extra (goedkopere) onderdelen om je goedkope motor te maken kost het:

- Logistiek, vervoer en opslag
- (extra) ontwikkelingskosten
- Inkoopvoordeel
- Testen op productiefouten
- Garantie

Als je voor al deze dingen maar 1 keer hoeft te doen, bespaar je enorm.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Vraagje, over een button op de nieuwere BMW's:
http://www.bmwblog.com/wp...2-bmw-328i-review-861.jpg

De onderste knop op de foto P parkeer achtig iets is dat de parkeersensoren of echt park assist (automatisch inparkeren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

Is Park Distance Control, boem-is-ho-piepjes.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Impry schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:48:
Is Park Distance Control, boem-is-ho-piepjes.
Owh wauw dan vallen er meteen al wat opgeslagen auto's af.
Vol aangekleed navi pro etc. maar geen parkeersensoren dat is wel vreemd :(

Rij tijdelijk in de auto van m'n ouders maar een auto zonder parkeersensoren zou ik niet meer willen.

Zie bij een van de opslagen auto's bij de opties wel parkeersensoren staan maar de knop is niet aanwezig.

[ Voor 12% gewijzigd door xeoMe op 20-01-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 16:09

kronolith

[EDIT]

Ik heb wel parkeersensoren maar niet zo'n knopje om ze uit te zetten. Zonder knopje hoeft dus nog niet meteen te betekenen dat er geen PDC opzit. Je krijgt alleen zo'n knopje als je een trekhaak hebt dacht ik (correct me if I'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
kronolith schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:51:
Ik heb wel parkeersensoren maar niet zo'n knopje om ze uit te zetten. Zonder knopje hoeft dus nog niet meteen te betekenen dat er geen PDC opzit. Je krijgt alleen zo'n knopje als je een trekhaak hebt dacht ik (correct me if I'm wrong)
Volgens een google resultaat krijg ik het volgende:
PDC button only exists on cars with Front and Rear PDC. US-Spec does not include Front PDC as an option.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
kronolith schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:51:
Nee hoor, ik heb wel een knopje en geen trekhaak. Als je het niet uit kan zetten lijkt me erg irritant!
xeoMe schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:53:
[...]

PDC button only exists on cars with Front and Rear PDC. US-Spec does not include Front PDC as an option.
Dat verklaart het :)

[ Voor 25% gewijzigd door The_MAN op 20-01-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

xeoMe schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:50:
Zitten gewoon parkeersensoren (=PDC) op hoor als er zo'n knopje in zit.
Voordeel is alleen dat je hem met dat knopje uit kunt zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door Impry op 20-01-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

xeoMe schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:50:
[...]

In de advertentie staat dan toch meestal wel dat er PDC op zit?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Edd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:01:
[...]

In de advertentie staat dan toch meestal wel dat er PDC op zit?
In de volgende advertentie kon ik geen PDC vinden wellicht in een van de aangegeven pakketen.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/263677533?asrc=st|s,as

Op de foto van de achterbumper zie ik ook niet de sensors zitten.
Bij een van de foto's zie ik wel een soort parkeerknop zitten.
http://i.imgur.com/T6xzycr.png

Tevens ook geen Climate control dus delete advertentie :+

[ Voor 5% gewijzigd door xeoMe op 20-01-2015 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Die heeft volgens mij inderdaad geen PDC. Ten eerste zie je geen sensoren in de bumper.
Het knopje wat je aangeeft is denk ik de Dynamic Cruise Control. Maar misschien dat er hier iemand is die daar uitsluitsel over kan geven.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Jeetje veel BMW's zonder climate control erg zonde dit zat al in m'n bmw van 2002.
Gelukkig nog geen overhaastige aankoop gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Dat is om de verkeers informatie te ontvangen via RDS. Als je goed kijkt zie je een zendmast met uitzendingen naar de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
PDC is een optie.
Alleen achter: € 480
Voor + achter: € 801
-- Volgens de Configurer op bmw.nl (onder kopje "Extra uitrusting")

En zit bij sommige optie paketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

De multifunctionele display van de f10 is wel leuk. Je kunt de volledige dashboard uitrusten met wijzertjes. :+

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/chikot/BMW%20520D/IMG_4299.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Blord op 20-01-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Blord schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:19:
Dat is om de verkeers informatie te ontvangen via RDS. Als je goed kijkt zie je een zendmast met uitzendingen naar de wagen.
Vreemd dat het een apart knopje is... Doet ie van mij automatisch ;)
xeoMe schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:10:
Jeetje veel BMW's zonder climate control erg zonde dit zat al in m'n bmw van 2002.
Gelukkig nog geen overhaastige aankoop gedaan.
De perfecte auto vinden duurt nu eenmaal even.. Ik heb er zelf 2 jaar over gedaan :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Edd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:25:
[...]

[...]

De perfecte auto vinden duurt nu eenmaal even.. Ik heb er zelf 2 jaar over gedaan :+
Jezus, hoop er wel sneller een te vinden haha toen ik de auto had verkocht voelde ik meteen een soort van opsluitingsgevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

[...]

Dat knopje is om het uit te zetten. Zit je ff te genieten van een mooi muziek dan begint iemand door te kwekken over files hier en daar . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

xeoMe schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:29:
Jezus, hoop er wel sneller een te vinden haha toen ik de auto had verkocht voelde ik meteen een soort van opsluitingsgevoel.
Tja, er stonden nu niet echt heel veel 125i Coupe's te koop.. :+
Blord schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:29:
Dat knopje is om het uit te zetten. Zit je ff te genieten van een mooi muziek dan begint iemand door te kwekken over files hier en daar . :)
Op die manier.. Die functionaliteit gebruik ik niet. Krijg het meestal via de Navi te zien, als die een beetje bijtijds is.. Meestal niet :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
[...]

[...]

Het ophalen van de verkeersinformatie gaat automatisch.
Die knop is voor het pauzeren van je media en (tijdelijk) overschakelen naar het 'live' gesproken verkeersinformatie van de radio. Als je al radio luistert, dan kun je dus tijdelijk niet van zender veranderen.

Die optie die maar weinig mensen gebruiken, omdat veel zenders er slordig mee omgaan en het nooit op een goed moment komt (te laat/vroeg ingeschakeld, vergeten uit te schakelen, halverwege een liedje overspringen, etc). Bijna alle autoradio's hebben deze knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
ETzPliskin schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:17:
[...]

Ik bedoelde inderdaad R&D op voertuigen. Dat is wel een droomjob ja. Of testpiloot nog net iets meer :P

Vacatures voor Product Genius lijken mij ook wel interessant. Alhoewel, dat lijkt me ook alleen maar iets als technische snufjes uitleggen aan klanten oid? Een soort van verkoper die iets meer van de technische kant op de hoogte is?

Heb je overigens gewoon spontaan gesolliciteerd?
Testpiloot klinkt leuk, maar het is vaak geen specifieke functie. Afhankelijk van de afdeling waarin je werkt zal je meer of minder vaak auto's moeten rijden om dingen te testen. Bij de afdeling Fahrwerk (ophanging etc) bijvoorbeeld.
Functies als Product Genius etc. zijn weer een hele andere tak van sport, dat is vooral mensen informeren en lekker maken voor de producten, maar in dienst van een dealer.

Ik heb nu wel op een specifieke functie gesolliciteerd (op www.bmw.jobs). Maar ik ben al sinds langere tijd samen met recruiting van BMW aan het zoeken naar een mooie functie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/_shared/img/park_distance_control.jpg

Dat logootje is toch gewoon PDC? Zie linksboven in het scherm en deze site:
http://www.bmw.com/com/en...ark_distance_control.html

[ Voor 20% gewijzigd door Impry op 20-01-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Dikke F21 met M-pakket etc. jammer dat het een 114 is wil op ze minst een 116 eigenlijk.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/264881455?asrc=st|s,as

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 20:35

ScSi

Belg.

xeoMe schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 15:53:
[...]

Volgens mijn informatie klopt dit idd. Je hebt het knopje enkel als je voor -en achter hebt. Enkel PDC achter kan je niet uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Mijn auto is nog steeds te koop: http://www.marktplaats.nl...serie-335i-coupe-e92.html

Ik ruil hem in principe in, maar mijn andere auto is er pas over 8 weken. Dus ik heb 7 weken en 6 dagen om een goede prijs te krijgen, anders gaat mijn 335i als inruil naar Qoets.nl.

De vervanger wordt een 435i m-sport in het Alpine Weiss op 19" 442M. Geen foto's helaas, het is een jahreswagen en ik heb nu alleen nog maar plaatjes zoals die uit de BMW configurator rollen. Dit is hem ongeveer:
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/3qjqd3vuj/435i_msport_wit.png

[ Voor 16% gewijzigd door zneek op 20-01-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
zneek schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:30:
Mijn auto is nog steeds te koop: http://www.marktplaats.nl...serie-335i-coupe-e92.html

Ik ruil hem in principe in, maar mijn andere auto is er pas over 8 weken. Dus ik heb 7 weken en 6 dagen om een goede prijs te krijgen, anders gaat mijn 335i als inruil naar Qoets.nl.

De vervanger wordt een 435i m-sport in het Alpine Weiss op 19" 442M. Geen foto's helaas, het is een jahreswagen en ik heb nu alleen nog maar plaatjes zoals die uit de BMW configurator rollen. Dit is hem ongeveer:
// zoekend naar plaatje
Godver wat een dikke bak man! Leuk werk of goed gespaard?
Vind je huidige 335 ook mooi budget is er nu wel om de jouwe over te nemen maar voor het geld haal ik liever een vrij nieuwe 116i met alles erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
xeoMe schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:41:
[...]

Godver wat een dikke bak man! Leuk werk of goed gespaard?
Vind je huidige 335 ook mooi budget is er nu wel om de jouwe over te nemen maar voor het geld haal ik liever een vrij nieuwe 116i met alles erop.
Wat een verschil, een 306pk sterke 335i coupe vs een 116i. Nieuw is leuk, maar die 306pk is wel echt een beleving hoor. /verkooppraatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
zneek schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:43:
[...]

Wat een verschil, een 306pk sterke 335i coupe vs een 116i. Nieuw is leuk, maar die 306pk is wel echt een beleving hoor. /verkooppraatje ;)
Haha snap ik maar zo'n 116i kan ook aardig wat met een leuke chip die net released zijn.
Tevens hoop ik dat zo'n nieuwe auto wat langer onderhoudloos blijft (grote kosten)
335i lijkt me wel een belevenis en blijf een 3 serie mooier vinden daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

xeoMe schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:59:
[...]

Haha snap ik maar zo'n 116i kan ook aardig wat met een leuke chip die net released zijn.
Tevens hoop ik dat zo'n nieuwe auto wat langer onderhoudloos blijft (grote kosten)
335i lijkt me wel een belevenis en blijf een 3 serie mooier vinden daar niet van.
Sowieso een BMW rijden is al top. Of die nou 20 jaar oud is of spiksplinternieuw. Een 1 serie zal minder zeer doen in de portemonee. Maar de ervaring van een (al helemaal deze) 335i is een gevoel dat je nog lang laat nagenieten. Prachtwagen. Op de langere termijn niet de beste investering die een autoliefhebber financieel kan doen, emotioneel gezien daarintegen... Pure winst en een smile die je je helenlecen achtervolgt.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 22:35
Kecin schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:46:
[...]

Sowieso een BMW rijden is al top. Of die nou 20 jaar oud is of spiksplinternieuw. Een 1 serie zal minder zeer doen in de portemonee. Maar de ervaring van een (al helemaal deze) 335i is een gevoel dat je nog lang laat nagenieten. Prachtwagen. Op de langere termijn niet de beste investering die een autoliefhebber financieel kan doen, emotioneel gezien daarintegen... Pure winst en een smile die je je helenlecen achtervolgt.
Een auto is nooit een investering, het kost altijd meer geld dan je eigenlijk wil ;)

Zo had ik dus eerst een e46 316i gekocht met de redenatie dat die minder mijn portemonnee zou legen dan bijvoorbeeld een 325 o.i.d. Achteraf had ik er spijt van, omdat ik toch een beetje lol in het autorijden miste en ik het budget het wel voor had om een leukere wagen te rijden. Vandaar nu dus een 525d in plaats daarvan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

xeoMe schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:59:
Dikke F21 met M-pakket etc. jammer dat het een 114 is wil op ze minst een 116 eigenlijk.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/264881455?asrc=st|s,as
Maar met die chip hacks maakt het toch nauwelijks meer uit of het 116 of 114 was? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Overigens, op een 1tje heb je toch geen PDC nodig ;) wel leuk om te hebben, maar om daar een auto voor te laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
noes schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:44:
[...]

Maar met die chip hacks maakt het toch nauwelijks meer uit of het 116 of 114 was? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Overigens, op een 1tje heb je toch geen PDC nodig ;) wel leuk om te hebben, maar om daar een auto voor te laten staan?
Klopt maar las dat er wel iets van verschil tussen een 114 en 116 is maar een 116 en 118 is gelijk.

PDC is voor mij echt een must zonder is een drama, kan wel inschatten maar PDC is gewoon 10x fijner.

Mooie volledige auto voor onder de 21K
http://www.marktplaats.nl...3_CJ6wqhdLv-itgIwDxHpy1Cg

Ik ga over een uurtje naar BMW Den Haag om handgeschakeld en automaat te testen ben benieuwd maar automaat lijkt me toch fijner :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

xeoMe schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:01:
[...]

Ik ga over een uurtje naar BMW Den Haag om handgeschakeld en automaat te testen ben benieuwd maar automaat lijkt me toch fijner :9
Ik rijd nu automaat, maar de volgende wordt denk ik wel een handbak (of automaat met dubbele koppeling, dat lijkt me misschien ook wel wat). Net even meer feeling bij het autorijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
noes schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:03:
[...]

Ik rijd nu automaat, maar de volgende wordt denk ik wel een handbak (of automaat met dubbele koppeling, dat lijkt me misschien ook wel wat). Net even meer feeling bij het autorijden ;)
Ik reed mijn E46 ook automaat heerlijk hoor maar soms mis je inderdaad wel de controle.
Ik kan nu kiezen voor een 6 handbak of een 8 automaat, 8 automaat lijkt me wel heel relax zeker omdat die ook zo'n 10 jaar verschil is met de automaat van de E46 en een stuk intelligenter.
Over 5+ jaar vinden we een 8 traps automaat nog steeds luxe denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Don't get me wrong, functioneel is er niks mis met de E46 automaat. Vlotte acceleratie, laag toerental op hoge snelheid, redelijk bij de les bij kickdown en zeer alert in de sportstand.

Het probleem is meer, dat ik het gewoon leuk vind te schakelen :) lekker in de bak roeren, bij het sprinten vlak voor de toerenbegrenzer doorschakelen of gewoon relax laag in de toeren houden.

Enige moment wanneer de automaat erg fijn is, is file of drukte in de stad (bijna file). Verder vind ik een handbak gewoon leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 22:28
zneek schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:30:

Vind het een prachtige wagen maar het is een paar duizend meer dan ik mezelf toesta uit te geven. Wat krijg je er bij Qoets nog voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
The_Zohan schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:36:
[...]

Vind het een prachtige wagen maar het is een paar duizend meer dan ik mezelf toesta uit te geven. Wat krijg je er bij Qoets nog voor?
Zie je Berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Zojuist een handgeschakelde en automatische 1 serie gereden (116i)

Het wordt vrijwel gegarandeerd een automaat het rijd heerlijk!!
E46 automaat kon ik al weinig op aan merken maar je miste af en toe de controle.
Bij de nieuwe 1 serie kan je gewoon instellen of je lekker sportief wilt rijden of lekker relaxt wilt cruisen gewoon geweldig het werkt ook echt super verschil is duidelijk merkbaar.

Eco-pro, sport etc. heb ik bij een handgeschakelde minder uitgeprobeerd omdat je daar zelf al erg veel control hebt natuurlijk.

Mijn doel is nu een volle F20 automaat zoeken met navi pro sportline en wat leuke features.

edit:

Dikke 1 serie gezien staat pas sinds vandaag of gisteren online laatste nieuwprijs 42k dus dik uitgerust.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/264973199?asrc=st|s,as

Hoe is de kleur rood tegenwoordig vroeger ging dat erg slecht i.c.m. de zon, los verf verkleuring etc.
Zit helaas geen lichtsensor in weet niet hoeveel waarde ik eraan moet hechten maar het is wel heel handig.

[ Voor 23% gewijzigd door xeoMe op 21-01-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

xeoMe schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:44:
[...]

Dikke 1 serie gezien staat pas sinds vandaag of gisteren online laatste nieuwprijs 42k dus dik uitgerust.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/264973199?asrc=st|s,as

Hoe is de kleur rood tegenwoordig vroeger ging dat erg slecht i.c.m. de zon, los verf verkleuring etc.
Zit helaas geen lichtsensor in weet niet hoeveel waarde ik eraan moet hechten maar het is wel heel handig.
Rood is tegenwoordig geen probleem meer, vooral niet metallic. Lichtsensor is vast achteraf in te bouwen, maar zet je niet gewoon altijd je lampen aan?

Wel mooie wagen, 118 is ook weer fijner dan 116 of 114 natuurlijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door noes op 22-01-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
noes schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:20:
[...]

Rood is tegenwoordig geen probleem meer, vooral niet metallic. Lichtsensor is vast achteraf in te bouwen, maar zet je niet gewoon altijd je lampen aan?
Maar de regensensor is wel heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

duderuud

Sliden is koel

ScSi schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:58:
[...]

Volgens mijn informatie klopt dit idd. Je hebt het knopje enkel als je voor -en achter hebt. Enkel PDC achter kan je niet uitzetten.
Inderdaad. Ik had eerst een F30 320EDE met alleen PDC achter voor en had dat knopje niet. Nu heb ik een F30 335i met PDC voor én achter en heb dat knopje wel. Gebruik je om de PDC voor aan te zetten.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
fsfikke schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:07:
[...]

Maar de regensensor is wel heel handig.
Awh jah regensensor zit er dus ook niet in :(
Ik snap dat ik waarschijnlijk iets moet laten vallen qua opties want ik wil zoveel mogelijk voor zo min mogelijk geld.

Licht/regen sensor is erg belangrijk dat wil ik niet laten vallen en verder is m'n vriendin niet echt onder de indruk van rood. Wil zelf ook liever een standaard kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

IMHO nutteloze opties. Licht hoor je toch altijd aan te zetten en de regensensor doet vaak toch net niet wat je zelf wilt. Traploos instelbare intervalwisser FTW.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Arfman schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:50:
IMHO nutteloze opties. Licht hoor je toch altijd aan te zetten en de regensensor doet vaak toch net niet wat je zelf wilt. Traploos instelbare intervalwisser FTW.
De regensensor in mijn E46 doet precies wat ik wil. Is na de cruise control mijn favoriete optie. Ik heb liever een auto zonder airco dan zonder regensensor. Traploos instelbaar is mooi, maar je blijft instellen. Is een beetje als traploos verstelbare verwarming en ventilatie prevaleren boven climate control. Of de eerder genoemde cruise control. De gasklep is via het pedaal ook traploos instelbaar. Toch vind ik het heerlijk als de cruise control dat van mij overneemt en de uiteindelijk relevante presetatie (snelheid) redelijk constant houdt.

[ Voor 31% gewijzigd door argro op 22-01-2015 12:10 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 22:35
argro schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:58:
[...]
De regensensor in mijn E46 doet precies wat ik wil. Is na de cruise control mijn favoriete optie. Ik heb liever een auto zonder airco dan zonder regensensor. Traploos instelbaar is mooi, maar je blijft instellen. Is een beetje als traploos verstelbare verwarming en ventilatie prevaleren boven climate control. Of de eerder genoemde cruise control. De gasklep is via het pedaal ook traploos instelbaar. Toch vind ik het heerlijk als de cruise control dat van mij overneemt en de uiteindelijk relevante presetatie (snelheid) redelijk constant houdt.
Ik dacht eerst ook altijd dat dat soort systemen overdreven zijn, maar langzaamaan ben ik toch verwend geraakt en overtuigd van het nut. Ik zou dus ook niet meer zonder regensensor willen, maar om het nu boven airco te verkiezen zou ik niet willen zeggen, airco blijft toch erg handig voor snel ontwassemen.

Met betrekking tot de licht sensor: dat vind ik ook erg fijn, al zorgt het soms ook dat ik zelf vergeet de verlichting aan te zetten in geval het niet werkt, zoals bij mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

argro schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:58:
[...]
De regensensor in mijn E46 doet precies wat ik wil. Is na de cruise control mijn favoriete optie. Ik heb liever een auto zonder airco dan zonder regensensor. Traploos instelbaar is mooi, maar je blijft instellen.
Bij mij regent het altijd even hard ;)
Is een beetje als traploos verstelbare verwarming en ventilatie prevaleren boven climate control. Of de eerder genoemde cruise control. De gasklep is via het pedaal ook traploos instelbaar. Toch vind ik het heerlijk als de cruise control dat van mij overneemt en de uiteindelijk relevante presetatie (snelheid) redelijk constant houdt.
Alhoewel je vergelijking wat mank gaat is een regensensor best fijn, als die _precies_ doet wat je wilt. Ik ben daar nogal anaal mee en bij mij doet hij dus vrijwel nooit wat ik wil. Net te vaak, net te lang, noem het maar op.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

duderuud

Sliden is koel

Mijn auto was 2e hands dus kon de opties niet kiezen. Sommige zijn nutteloos (automatisch grootlicht) maar anderen vind ik weer bijzonder nuttig (meesturende koplampen).

En ook al zijn de meeste niet echt nodig, ik kreeg pas een leenauto (gloednieuwe 320) die helemaal kaal was.
Dat merk je dan wel. Vooral de standaard stoelen zijn echt waardeloos. Ik zou nooit een BMW met standaard stoelen kopen.

En je went heel snel aan opties. In mijn vorige BMW had ik een M-stuur, ik de huidige zat het standaard stuur.
Normaal gesproken geen issue maar als je het M-stuur gewend bent... :X
Dat heeft me dus €550 gekost (marktplaats deal)...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:16
Ik zit met het volgende probleem met mijn E46 FL. Ik heb steeds last van een oliegeur van een aantal seconden tijdens langzaam rijden of wanneer ik tot stilstand kom. Deze lucht wordt dan door de ventilatie naar binnen gezogen. Inmiddels is de kleppendekselpakking vervangen, maar na een paar dagen kwam het symptoom weer terug. Alleen dan vele malen erger. Afijn weer weggebracht en toen bleek het oliefilterhuispakking flink te zijn gaan lekken. Goed deze pakking is ook vervangen en de boel goed schoongemaakt. Nu 3 dagen later weer een verbrande olielucht. Ook vandaag weer na een kilometer of 30 wanneer ik rustig rem voor het stoplicht. Het is overigens niet constant, maar het komt wel regelmatig voor als de motor warm is. Je moet denken aan 2 tot 3 keer op een rit van 40 km.

Iemand een soort gelijk iets meegemaakt of ideeën wat het nog kan zijn?? Zaterdag heb ik alvast weer een afspraak gemaakt voor het probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Morpheusk op 22-01-2015 14:23 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Zou eens naar je carterventilatie kijken, dat is nogal een issue bij veel E46's (in ieder geval bij de 4-cylinders) en kan wel zorgen voor een te hoge oliedruk en dergelijke..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Bleef me ook op de volgende 1 serie houden, kleur, climate, navi pro etc.

http://www.autowereld.nl/...7lm-11232429/details.html

Zie nu nogmaals de foto's goed en merk dat hier ook geen licht en regensensor op zit echt stom dat dit niet gewoon als basis erop zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Ga je nou elke 1-serie die je tegenkomt plaatsen en wat je eraan mist? :+

Als ik in jouw situatie zat had ik sowieso die 335i al voor de deur staan, trouwens..

[ Voor 6% gewijzigd door Radiant op 22-01-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 13:24
duderuud schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:30:
Mijn auto was 2e hands dus kon de opties niet kiezen. Sommige zijn nutteloos (automatisch grootlicht) maar anderen vind ik weer bijzonder nuttig (meesturende koplampen).

En ook al zijn de meeste niet echt nodig, ik kreeg pas een leenauto (gloednieuwe 320) die helemaal kaal was.
Dat merk je dan wel. Vooral de standaard stoelen zijn echt waardeloos. Ik zou nooit een BMW met standaard stoelen kopen.

En je went heel snel aan opties. In mijn vorige BMW had ik een M-stuur, ik de huidige zat het standaard stuur.
Normaal gesproken geen issue maar als je het M-stuur gewend bent... :X
Dat heeft me dus €550 gekost (marktplaats deal)...
Dat M stuur ligt echt lekker in de hand :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

xeoMe schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:01:
Zie nu nogmaals de foto's goed en merk dat hier ook geen licht en regensensor op zit echt stom dat dit niet gewoon als basis erop zat.
Ik vind het heel stom dat er als basis geen 6 cilinder in ligt.. :+

Het is inderdaad leuk als er een licht- en regensensor op je auto zit, maar dat is voor mij persoonlijk geen must. Ik vind ze wel goed werken in de BMW. Nooit meegemaakt dat ze wel of niet deden op momenten dat ik het zou willen.

Maar is het geen optie om een nieuwe te kopen?? Dan kun je alle opties die je wilt zelf uitkiezen.. ;)

-

Pagina: 1 ... 97 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.