Ik rijd in een kever maar ik zeg toch dat je gelijk hebt, prachtige autoKecin schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:54:
[...]
Wtf. En dan niet eens de goede zaken benoemen
.
19" imitatie (ik ben daar eerlijk over, kunnen sommige Marktplaats verkopers nog wat van leren), het gaat om een 323CI 6 cilinder, hij heeft geen anderhalf jaar te koop gestaan (wel stil maar niet te koop). Maar mooie auto's is volgens mij ook relatief toch? In mijn ogen is mijn auto een hele mooie auto, anders had ik hem niet gekocht. En dat ik gelijk wil halen dat hoeft niet meer, je reactie geeft al aan dat ik het heb. Denk niet dat een discussie hierover verder zin heeft. Iedereen zijn mening, coupé of sedan, zwart of grijs, BMW of Audi, zo kunnen we nog wel even doorgaan
Wat voor auto rijd je zelf trouwens?
17/18 is wel heeeeel optimistisch, spritmonitor zegt gemiddeld 1 op 12,5: http://www.spritmonitor.d...actmodel=118i&powerunit=2Afvalzak schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:58:
Ik zit een beetje te googlen naar een 'nieuwe' auto, heerlijk de halve avond autoscout enz. afspeuren en kwam tot de conclusie dat ik de 116/118 hatchbackjes uit 2009/2010 toch wel erg leuk vind.
Heeft iemand ervaring met deze karretjes? Zo ja, nog tips m.b.t. onderhoudskosten en bekende problemen?
Verbruik ligt volgens autoscout op 1:17/18 zal wel wat ruim zijn maar lijkt mij nog niet verkeerd.
Edit:
Als voorbeeld:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/1-serie/10793192
Weet niet in hoeverre de 1-series het platform van de E46 delen, maar daar was het bij de 4-cylinders wel een beetje opletten dat je carterventilatie schoon bleef enzo. Gewoon absoluut niet besparen op onderhoud bij BMWs en dan gaat het wel goed.
Ooit eens in een 118d gereden, het is wat klein maar rijdt opzich wel goed
Met een 118d kan je wel 1:18.5 halen. Ook met een wat steviger rijstijl.
Ah, dan hebben ze die waarschijnlijk gepakt bij autoscout etc.Coenen schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:28:
Dan is de vraag meer of een diesel rendabel is voor mij, zou best goed kunnen op dit moment (400 km per week) maar weet niet of dat zo blijft
Met mijn 120d (E8*) (Coupe) haalde ik 5.2/100KM. Lager is echt wel mogelijk...
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
1 op 20 op mijn sloffen in de 320d (EDE
). Nog minder verbruiken is mogelijk, maar dan krijg ik jeuk in mijn rechtervoet.
"APK NIEUW, MEERPRIJS VELGEN € 50"
Ik weet dat je bij een aanschaf van een nieuwe tractor de wielen er los bij moet bestellen, maar bij een Opel Tigra van 250 euro lijkt me dat wat lastiger. Hoe kun je hem zonder velgen (maar met banden) überhaupt de showroom uitrijden?
Een goede grap mag vrienden kosten.
Morgenochtend de Mini koepert weer inleveren en mijn geliefde BMW weer terug in ontvangst nemen, yeah!
Bij Jet Cars is het maar de vraag of je met velgen de garage nog wel uit komt.Tomatoman schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:33:
[...]
"APK NIEUW, MEERPRIJS VELGEN € 50"
Ik weet dat je bij een aanschaf van een nieuwe tractor de wielen er los bij moet bestellen, maar bij een Opel Tigra van 250 euro lijkt me dat wat lastiger. Hoe kun je hem zonder velgen (maar met banden) überhaupt de showroom uitrijden?
418O2 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:21:
[...]
Bij Jet Cars is het maar de vraag of je met velgen de garage nog wel uit komt.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Misschien een vraag voor de Z4 kenners ?
Ik ben al een tijdje de Duitse en Nederlandse sites aan het afspeuren voor een Z4.
Nu zag ik deze 2.2 van 2005 te koop staan bij een NL BMW dealer voor €12900 http://www.debeier.nl/bmw...%2Dserie/Z4%202%2E2I/8150
Het is natuurlijk een vraagprijs, geen idee wat er nog af kan.
Voor een exemplaar uit DLD zit ik volgens mij ook al snel aan €1500 Bpm, en nog een paar honderd aan andere kosten.
Ik ben al een tijdje de Duitse en Nederlandse sites aan het afspeuren voor een Z4.
Nu zag ik deze 2.2 van 2005 te koop staan bij een NL BMW dealer voor €12900 http://www.debeier.nl/bmw...%2Dserie/Z4%202%2E2I/8150
Voor een exemplaar uit DLD zit ik volgens mij ook al snel aan €1500 Bpm, en nog een paar honderd aan andere kosten.
Vanochtend me BMW weer opgehaald incl nieuw bumpertje etc.

Ziet er weer netjes uit nu alleen nog sierstukjes ipv dit lelijke gezicht.
Ziet er weer netjes uit nu alleen nog sierstukjes ipv dit lelijke gezicht.
Leuke auto, maar wat is nu eigenlijk je vraag?bluemoon23 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 23:20:
Misschien een vraag voor de Z4 kenners ?
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Zomerbanden er weer onder laten zetten, auto nog lekker schoon, zetten ze er van die uber-ranzige velgen onder. Keer een doekje of een karcher eroverheen halen was teveel moeite voor profile tyrecenter
.
En even de lekke-band notificatie opnieuw instellen lukte ze ook niet helemaal...
Positief punt: Hij reageert lekker speels nu die kauwgombanden er van onder zijn!

En even de lekke-band notificatie opnieuw instellen lukte ze ook niet helemaal...
Positief punt: Hij reageert lekker speels nu die kauwgombanden er van onder zijn!
Ik dacht dat dit wel duidelijk was ?noes schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:57:
Leuke auto, maar wat is nu eigenlijk je vraag?
Is dit een geschikte prijs voor een NL auto, wat zou er nog af te handelen zijn zonder inruil enzo ?
Voor auto,'s van rond de €10000, loont het dan eigenlijk nog wel om deze uit DLD te halen ?
Natuurlijk halen ze geen doekje over je velgen, het is geen wasserviceHTT-Thalan schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:11:
Zomerbanden er weer onder laten zetten, auto nog lekker schoon, zetten ze er van die uber-ranzige velgen onder. Keer een doekje of een karcher eroverheen halen was teveel moeite voor profile tyrecenter.
Wil je de velgen wassen, komende zaterdag kan je een Kärcher testen bij de Gamma
Ik wil zelf eigenlijk ook de overstap maken van 15" balonbanden naar 16" of 17" met een breder loopvlak. Ik ben er zelf alleen nog steeds niet over uit wat ik wil hebben.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik kwam er vanmorgen achter dat er een scheurtje zit in het kunststof achterruitje van mijn softtop
Nou was het ook al redelijk dof en stug geworden dus vervangen is opzich wel welkom.
Nou zijn daar 3 keuzes in zo ongeveer; een eBay-ruitje van 90 euro, een "economy"-ruitje van een NL-webshop voor 160 euro of origineel BMW voor 215 euro.
Nu neig ik wel naar een origineel ruitje vanwege de kwaliteit, maar zijn er hier toevallig mensen met ervaring met aftermarket ruitjes voor cabrio's?

Nou zijn daar 3 keuzes in zo ongeveer; een eBay-ruitje van 90 euro, een "economy"-ruitje van een NL-webshop voor 160 euro of origineel BMW voor 215 euro.
Nu neig ik wel naar een origineel ruitje vanwege de kwaliteit, maar zijn er hier toevallig mensen met ervaring met aftermarket ruitjes voor cabrio's?
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, terwijl ik zelf al een jaar met een gescheurd ruitje rond rijRadiant schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:51:
Ik kwam er vanmorgen achter dat er een scheurtje zit in het kunststof achterruitje van mijn softtopNou was het ook al redelijk dof en stug geworden dus vervangen is opzich wel welkom.

Ik heb wel zo'n vermoeden dat een Nederlands "economy"ruitje hetzelfde is als de goedkope ebay-variant.
Let er wel op dat het ruitje een complete set is voor het vervangen. Ik heb bij mijn E36 bijv. een wagentje voor een ritssluiting nodig, klemmen en lijmband. Dat wordt niet altijd meegeleverd.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Hm, is ook wat voor te zeggen inderdaad.. Mede door de hardtop zou die mindere isolatie wat minder uitmaken in de winter.. Ik heb er voorlopig maar wat tweecomponentenlijm op gesmeerd als lapmiddel maar wil toch wel snel vervangen voordat het erger wordt..
Heb jij geen last van vocht in de auto door die scheur?
Heb jij geen last van vocht in de auto door die scheur?
Dat is aan jezelf natuurlijk. Als je een vergelijkbare auto in Nederland kan kopen voor de zelfde totaalprijs dan zouden de meeste mensen het niet de moeite waard vinden. Als het totale kostenplaatje bij import lager is dan is het aan jou om te kijken of het verschil groot genoeg is voor je.bluemoon23 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:35:
[...]
Ik dacht dat dit wel duidelijk was ?![]()
Is dit een geschikte prijs voor een NL auto, wat zou er nog af te handelen zijn zonder inruil enzo ?
Voor auto,'s van rond de €10000, loont het dan eigenlijk nog wel om deze uit DLD te halen ?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Zelf onlangs ook de overstap gemaakt van 15" 195/65/15 naar 17" 225/45/17. Dit is best een verschil in de looks maar ook in het rijgedrag.Ik wil zelf eigenlijk ook de overstap maken van 15" balonbanden naar 16" of 17" met een breder loopvlak. Ik ben er zelf alleen nog steeds niet over uit wat ik wil hebben.
Reken op wat meer spoorvorming maar je krijgt er (bij droog weer) ook meer grip voor terug.
-edit-
Ik kreeg wat meer last van spoorvorming maar merkte een verbetering van de prestaties op droog wegdek. Nat wegdek nog niet goed kunnen testen.
[ Voor 15% gewijzigd door Headshot_NL op 27-03-2014 21:37 ]
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
Verwijderd
Wat voor banden had je eerst dan zou je niet gewoon wat semi-slicks eronder zetten die presteren als 15" toch nogsteeds veel beter dan 225/45/17 michelins ofzo.
Om even de trol te voeden: zou je je dieet niet eens wat aanpassen ?
Volgens mij zitten dr wat verkeerde groentes in....
leeg
+14x2 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:57:
Jammer dat posts niet gevote kunnen worden alhier...
Ik ken het verschil, bij m'n compact had ik in de zomer 215 breed rubber op 17" en in de winter 195 breed op 15". Dat was altijd een genot om op de zomerbanden te rijden.Headshot_NL schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:37:
[...]
Zelf onlangs ook de overstap gemaakt van 15" 195/65/15 naar 17" 225/45/17. Dit is best een verschil in de looks maar ook in het rijgedrag.
Reken op wat meer spoorvorming maar je krijgt er (bij droog weer) ook meer grip voor terug.
-edit-
Ik kreeg wat meer last van spoorvorming maar merkte een verbetering van de prestaties op droog wegdek. Nat wegdek nog niet goed kunnen testen.
Het zou m'n cabrio goed doen, wat meer stugheid in de banden.
Ik negeer hem tegenwoordig, het enige waar hij op uit lijkt te zijn is trollen...4x2 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:57:

Verwijderd
Ik rijd nu op Continental Sportcontact 2 215/45/17 en hiervoor had ik Toyo Proxes T1R 205/45/16. En die Toyo had veel meer grip, alleen het rubber is zo zacht dat je net zo goed echt een semi-slick kan kopen misschien gaan die wel langer mee.
Ik reed met mijn 118d uit 2007 ongeveer 1:15,6 gemiddeld, was wel met een sportieve rijstijl. Volgens lease maatschappij was dat 37% boven de norm....Coenen schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:28:
MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2
Dat is inderdaad behoorlijk slecht ja. Zeker als er nog veel snelwegkilometers bij zitten. Dan moet je wel behoorlijk agressief rijden.Biker-mouse schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 01:21:
[...]
Ik reed met mijn 118d uit 2007 ongeveer 1:15,6 gemiddeld, was wel met een sportieve rijstijl. Volgens lease maatschappij was dat 37% boven de norm....
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Dat kan je wel stellen. mijn 1:18.5 was wel met veel snelwegkilometers, maar dan ook met snelheden rond de 140 en af en toe lekker doortrekken.
Ligt waarschijnlijk ook wel aan je rijstijl. Ik had onder m'n vorige auto ook Toyo Proxes T1R banden (215/40R17) en die hebben het zo'n 30k volgehouden voor ik de auto met die banden verkocht. De banden waren toen nog niet op de helft.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 23:23:
Ik rijd nu op Continental Sportcontact 2 215/45/17 en hiervoor had ik Toyo Proxes T1R 205/45/16. En die Toyo had veel meer grip, alleen het rubber is zo zacht dat je net zo goed echt een semi-slick kan kopen misschien gaan die wel langer mee.
Het klopt wel dat het zacht rubber is, dat merkte ik heel duidelijk als ik in Duitsland had gereden. Normaal gaan banden glimmen na lang hard rijden, de Toyo's waren ruw en dof. Maar ze hebben wel heerlijk veel grip, zowel op nat als droog en ik zou ze er zo weer onder leggen.
Verwijderd
Ik had ook 3 graden camber maar ik had een paar noodstops gemaakt en ik heb geen abs dus was de hele binnenkant versleten. Zelfs met 0 graden toespoor voor.
Klinkt wel als mijn situatie, ik rij denk ik 80% snelweg rond de 130 en ben meestal als eerste weg bij het stoplichtCoenen schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:52:
Dat kan je wel stellen. mijn 1:18.5 was wel met veel snelwegkilometers, maar dan ook met snelheden rond de 140 en af en toe lekker doortrekken.
Bedankt voor de antwoorden iedereen, binnenkort maar eens een proefritje gaan maken.
Ik vrees dat ik last heb van een aarde probleempje met mijn linker koplamp
Deze week hield dimlicht ermee op maar nadat ik dimlicht had vervangen deed die nog steeds niets en ook stadslicht doet het nu niet meer.
Ter compensatie brandt nu het knipperlicht
(is dat een feature? als de koplamp het niet doet neemt een ander licht het over?)
Heeft iemand daar ervaring mee in een e46 pfl? Waar zit aarde voor de linkerkoplamp?
Kabelbreuk kan natuurlijk ook nog en hopelijk is het niet de koplamp schakeldoos, want die zijn nogal duur zag ik
Ik wil hier morgen mee aan de slag
Deze week hield dimlicht ermee op maar nadat ik dimlicht had vervangen deed die nog steeds niets en ook stadslicht doet het nu niet meer.
Ter compensatie brandt nu het knipperlicht
Heeft iemand daar ervaring mee in een e46 pfl? Waar zit aarde voor de linkerkoplamp?
Kabelbreuk kan natuurlijk ook nog en hopelijk is het niet de koplamp schakeldoos, want die zijn nogal duur zag ik

[ Voor 3% gewijzigd door Tacoos op 28-03-2014 11:24 ]
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Verwijderd
Snelweg aan 140 kmh is dan ook vrij nefast voor wie zuinig wil rijden. 't Beste zijn nog altijd de tweevaksbanen met 90 kmh beperking (en liefst zo weinig mogelijk stoplichten). Dat en cruisecontrol.
Yup, is een feature. Als een lamp niet werkt wordt deze functie overgenomen door een andere (voor zover mogelijk).Tacoos schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:14:
Ik vrees dat ik last heb van een aarde probleempje met mijn linker koplamp![]()
Ter compensatie brandt nu het knipperlicht(is dat een feature? als de koplamp het niet doet neemt een ander licht het over?)
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Voor de rest kan ik je met je vragen niet helpen, maar dat van dat knipperlicht is een feature jaTacoos schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:14:
Ik vrees dat ik last heb van een aarde probleempje met mijn linker koplamp![]()
Ter compensatie brandt nu het knipperlicht(is dat een feature? als de koplamp het niet doet neemt een ander licht het over?)
SuccesHeeft iemand daar ervaring mee in een e46 pfl? Waar zit aarde voor de linkerkoplamp?
Grootste gedeelte snelwegkm's. Redelijk wat file, maar ook 170+. En natuurlijk altijd wegspurten bij de stoplichten...MrFl0ppY schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:48:
[...]
Dat is inderdaad behoorlijk slecht ja. Zeker als er nog veel snelwegkilometers bij zitten. Dan moet je wel behoorlijk agressief rijden.
Had hem ook laten chippen naar 180pk ofzo.
Was iig een heerlijk auto'tje
MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2
Verwijderd
Even een vraagje tussendoor, weet iemand wat het kost om deze te importeren?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=247286557
E36 of E46? want de E46 is uit zichzelf al vrij stug en met brede banden merk je dat best goed. Vind ik totaal geen probleem want een zacht geveerde auto vind ik helemaal niks. Vooral het hoogteverschil in de banden 65 > 45 is goed te merken, het overhangen in de bochten is daardoor weg.deepbass909 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:52:
Ik ken het verschil, bij m'n compact had ik in de zomer 215 breed rubber op 17" en in de winter 195 breed op 15". Dat was altijd een genot om op de zomerbanden te rijden.
Het zou m'n cabrio goed doen, wat meer stugheid in de banden.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
Even uitrekenen: http://www.autoweek.nl/bpmcalculatorVerwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:53:
Even een vraagje tussendoor, weet iemand wat het kost om deze te importeren?
Verwijderd
1500 BPM is mij te veel, dan kan ik beter deze kopen:
http://www.autowereld.nl/...-pdc-7534179/details.html
Als het nou 500BPM was dan kon het nog wel uit
http://www.autowereld.nl/...-pdc-7534179/details.html
Als het nou 500BPM was dan kon het nog wel uit
Ik zou ook wel willen weten in welke omgeving(en) die eigenaar met zijn auto gereden heeft in DLD.
Ben er vaak geweest en zeker in de heuvelachtige gebieden zijn er mensen die per dag minder dan 1% vlak wegdek zien. M.a.w., die auto heeft veel harder moeten werken (koud de heuvel op trekken etc) dan eentje uit NLD. Dat zegt óók een hoop over hoeveel kilometers jij er nog uit gaat halen. Al zijn de I6 blokken natuurlijk wel redelijk stevig.
Ben er vaak geweest en zeker in de heuvelachtige gebieden zijn er mensen die per dag minder dan 1% vlak wegdek zien. M.a.w., die auto heeft veel harder moeten werken (koud de heuvel op trekken etc) dan eentje uit NLD. Dat zegt óók een hoop over hoeveel kilometers jij er nog uit gaat halen. Al zijn de I6 blokken natuurlijk wel redelijk stevig.
Verwijderd
Bij een testrit warm ik de auto altijd even op en daarna ga ik gewoon volgas de snelweg op. Het is natuurlijk vrij belangrijk voor zo een auto dat al het vermogen er nog inzit. Maar ik maak ook niet zo heel veel kilometers misschien 2 duizend per jaar dus ik denk dat hij dat nog wel uithoudt. . ..
Maar je hebt gelijk ik heb met mijn 325i een keer met koude motor een heuvel op gereden de ringweg op. De motor voelde gewoon gelijk uit belans en mijn stuur begon gewoon heftig te schudden. Dus ik weet niet of ik dat nog zo gauw zou doen....
Maar je hebt gelijk ik heb met mijn 325i een keer met koude motor een heuvel op gereden de ringweg op. De motor voelde gewoon gelijk uit belans en mijn stuur begon gewoon heftig te schudden. Dus ik weet niet of ik dat nog zo gauw zou doen....
Kleine update over mijn headlight troubles:
Op de stekker van de niet werkende koplamp meet ik geen spanningsverschil (logish, is kapot) aan de andere kant wel.
Ik meet ook geen spanningsverschil van niet werkende stekker naar een aardpunt op de veerpoot, aan de werkende kant wel (~12V). En ik meet ook 12V tussen de werkende kant en de niet-werkende kant.
Is mijn vermoeden juist dat ik geen aarde probleem heb, maar dat er geen stroom naar de koplamp komt?
Overigens heb ik natuurlijk beide polen van de stekker getest.
Op de stekker van de niet werkende koplamp meet ik geen spanningsverschil (logish, is kapot) aan de andere kant wel.
Ik meet ook geen spanningsverschil van niet werkende stekker naar een aardpunt op de veerpoot, aan de werkende kant wel (~12V). En ik meet ook 12V tussen de werkende kant en de niet-werkende kant.
Is mijn vermoeden juist dat ik geen aarde probleem heb, maar dat er geen stroom naar de koplamp komt?
Als je geen spanning tussen de + van de stekker en de - van de stekker of aarding dan komt er gewoon geen spanning aan de stekker aan.
En wanneer beschouw jij de motor als 'warm'?Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 10:39:
Bij een testrit warm ik de auto altijd even op en daarna ga ik gewoon volgas de snelweg op.
E36, dus redelijk zacht geveerd. Dat het een cabrio is versterkt het slappe gevoel nog verder.Headshot_NL schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:57:
[...]
E36 of E46? want de E46 is uit zichzelf al vrij stug en met brede banden merk je dat best goed. Vind ik totaal geen probleem want een zacht geveerde auto vind ik helemaal niks. Vooral het hoogteverschil in de banden 65 > 45 is goed te merken, het overhangen in de bochten is daardoor weg.
Ik neem aan dat je de zekering al gecontroleerd hebt? Elke koplamp heeft z'n eigen zekering namelijk.Tacoos schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 10:45:
Kleine update over mijn headlight troubles:
Is dat het niet, dan kan het nog een relais zijn en anders blijft eigenlijk alleen je module nog over.
Verwijderd
Na 10-15min rijdenHTT-Thalan schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 11:45:
[...]
En wanneer beschouw jij de motor als 'warm'?
Zover ik weet zitten beide koplampen op dezelfde zekering (9 en 32) en die zijn idd intact. Of zitten er onder de motorkap nog zekeringen?deepbass909 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 11:51:
Ik neem aan dat je de zekering al gecontroleerd hebt? Elke koplamp heeft z'n eigen zekering namelijk.
Is dat het niet, dan kan het nog een relais zijn en anders blijft eigenlijk alleen je module nog over.

Wie is er eigenlijk wat bekend in het BMW chiptuning wereldje?
Iemand heeft me ooit wijsgemaakt dat een BMW dealer bijzonder snel ziet wanneer je een tuning hebt laten uitvoeren dmv de sleutel gewoon uit te lezen. Klopt dit nog steeds? Of kan men vandaag de dag dat bij een gewoon onderhoud goed laten verbergen?
Iemand heeft me ooit wijsgemaakt dat een BMW dealer bijzonder snel ziet wanneer je een tuning hebt laten uitvoeren dmv de sleutel gewoon uit te lezen. Klopt dit nog steeds? Of kan men vandaag de dag dat bij een gewoon onderhoud goed laten verbergen?
Nee, dat zien ze direct. Een vriend van mij zijn X6 had ineens een totaal verrotte automaatbak, en het eerste wat BMW doet is checken of er gechipt is, en ze kunnen echt _alles_ zien. In geval van tuning mag je ook enthousiast zwaaien naar alles wat garantie was, want die geeft BMW je niet meer.HyperBart schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:49:
Wie is er eigenlijk wat bekend in het BMW chiptuning wereldje?
Wel grappig dat die kerel een maand ervoor nog had overwogen om zijn auto wat te kietelen, en uiteindelijk door tijdsgebrek dat op de lange baan heeft geschoven
Gister was het 03-30, dus de ideale dag om de 330i te wassen en waxen:

There is no replacement for displacement!
God wat blijf ik dat een prachtige wagen vinden. Interieur foto's?
Kunststof ruitje vervangen vandaag 
Voor:

Na:

Ik zie gewoon weer auto's achter me als het donker is
Dit is trouwens een rotklus, eens en nooit meer
Voor:

Na:

Ik zie gewoon weer auto's achter me als het donker is
Dit is trouwens een rotklus, eens en nooit meer

HyperBart schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:44:
God wat blijf ik dat een prachtige wagen vinden. Interieur foto's?

@ ruitje: klapt ie ook dubbel waardoor er op den duur zon vouw in het plastic komt? Heb je pics van loshalen / naaien / etc?
[ Voor 19% gewijzigd door _eXistenZ_ op 30-03-2014 22:33 ]
There is no replacement for displacement!
Hij klapt dubbel ja. Daarnaast wordt het steeds harder door blootstelling aan UV-straling door de jaren heen, daardoor krijg je die vouw en vouwt hij soms wat gek op in punten als je niet oplet waardoor het scheurt. Geen pics van tijdens het vervangen, helaas.
Komt geen naald en draad aan te pas, het is een ritssysteem, maar het wagentje is er heel rot op te krijgen omdat er geen metalen geleidertjes opzitten zoals bij een jas. Verder is dat ruitje slap dus je bent eindeloos aan het prutsen om het op z'n plek te houden. Heb het nu met 2 personen gedaan, 3 zou makkelijker gaan denk ik.
Kost 90 euro op eBay of iets van 200 bij BMW (ben zelf voor het laatste gegaan, makkelijker te installeren, duurzamer en iets getint).
Komt geen naald en draad aan te pas, het is een ritssysteem, maar het wagentje is er heel rot op te krijgen omdat er geen metalen geleidertjes opzitten zoals bij een jas. Verder is dat ruitje slap dus je bent eindeloos aan het prutsen om het op z'n plek te houden. Heb het nu met 2 personen gedaan, 3 zou makkelijker gaan denk ik.
Kost 90 euro op eBay of iets van 200 bij BMW (ben zelf voor het laatste gegaan, makkelijker te installeren, duurzamer en iets getint).
[ Voor 10% gewijzigd door Radiant op 30-03-2014 22:45 ]
Ik mis de zekeringen van de lampen zelf. Nr. 9 en 32 zijn beiden 5 Amp, wat aan de lage kant is. Ik heb per lamp een zekering van 7,5 Amp in mijn E36, en de mistlichten voor zitten gecombineerd op een zekering van 15 Amp.Tacoos schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:10:
[...]
Zover ik weet zitten beide koplampen op dezelfde zekering (9 en 32) en die zijn idd intact. Of zitten er onder de motorkap nog zekeringen?
[afbeelding]
Heb je eigenlijk Xenon of Halogeen?
Ziet er goed uit hoorRadiant schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:43:
Hij klapt dubbel ja. Daarnaast wordt het steeds harder door blootstelling aan UV-straling door de jaren heen, daardoor krijg je die vouw en vouwt hij soms wat gek op in punten als je niet oplet waardoor het scheurt. Geen pics van tijdens het vervangen, helaas.
Netjes trouwens dat je voor een originele bent gegaan, ondanks de veel hogere prijs.
En gelijk even een brutale vraag, heb jij het ritswagentje bewaard? Mijn ruitje moet er eigenlijk tijdelijk uit voor een reparatie...
Yup, heb ik nog.. Alleen tijdelijk eruit halen lukt je niet denk ik, er zit lijm tussen de rubberen rand en je nylon dak die je dan lostrekt en er zit een metalen sluitdingetje op om te voorkomen dat de ritssluiting onverhoopt losraakt dat waarschijnlijk stuk is na 1x verwijderen (bij mij iig wel).. Zou gewoon direct een nieuw ruitje eBayen als je het er toch uit gaat halen en al een scheur hebt.
Mijn ruitje zit 1 tandje verschoven op de ritssluiting, je ziet het wel een heel klein beetje vanaf de buitenkant, maar ik vond het wel best na 3 of 4 pogingen en een gerafelde ritssluiting
Geef maar een gil als je hulp nodig hebt
Mijn ruitje zit 1 tandje verschoven op de ritssluiting, je ziet het wel een heel klein beetje vanaf de buitenkant, maar ik vond het wel best na 3 of 4 pogingen en een gerafelde ritssluiting
Zojuist belde de garage mij op, mijn contactpersoon deed nog even navraag of alles nu in orde is en de storing niet meer is teruggekeerd. Dat is toch netjesTomatoman schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:18:
Korte achtergrond: vorig jaar heb ik in Duitsland een BMW 530d gekocht, die voorzien is van het overgrote deel van de optielijst. Een tijdje geleden speelde een oude klacht weer op: de active cruise control en botswaarschuwing hielden ermee op. De diagnose van de dealer was dat de ACC-sensor vervangen moest worden. Verder trad er vrijwel gelijktijdig een tweede klacht op: de zijcamera's vielen soms spontaan uit. Dusseldorp BMW in Apeldoorn stelde de diagnose dat de camera's allebei vervangen moesten worden. Totale kosten van deze twee reparaties: bijna 3000 euro. Gelukkig vielen de reparaties gedeeltelijk onder de Duitse garantie, dus hoefde ik maar een deel zelf te betalen. Ik ben akkoord gegaan onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat de zijcamera's weer werkend gemaakt zouden worden, ongeacht de oorzaak van de storing.
Voor de reparaties was ik de auto 3 dagen kwijt. Resultaat van de reparaties: ACC en botswaarschuwing werkten weer, maar de storing in de zijcamera's kwam na vervanging van de camera's zo nu en dan weer terug.
Daarom een tweede poging. De diagnoseapparatuur van de garage constateerde ditmaal dat de centrale eenheid van de zijcamera's problemen gaf. Omdat dat een nogal duur ding was, heeft de garage eerst geprobeerd of herprogrammeren de problemen verhielp. Weer een dag een leenauto mee, maar het resultaat was zoals voorheen: zo nu en dan vielen de camera's weer uit.
Derde poging: de centrale besturingseenheid vervangen. Je raadt het al: weer een dag een leenauto mee en de storingen kwamen vrolijk weer terug.![]()
Afgelopen maandag is de vierde en laatste reparatiepoging gedaan. Ik ben wederom een dagje met een leenauto op pad gestuurd en in de tussentijd is de nieuwe kabelboom met de bedrading van de zijcamera's in de auto ingebouwd. Geen eenvoudig klusje, want de camera's zitten voorin de spatschermen, vlak voor de wielen, en de centrale eenheid zit achterin de auto. Het resultaat: alles lijkt nu in orde te zijn![]()
En hulde aan Dusseldorp, want hoewel ze hier natuurlijk niet blij mee waren, hebben ze de tweede, derde en vierde reparatie kosteloos uitgevoerd. Voor service krijgen ze van mij een tien![]()
Tot slot nog twee crappy phonepics uit mijn Nokia baksteen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een goede grap mag vrienden kosten.
Mocht je er voor een zacht prijsje vanaf willen, ik zoek nog een auto voor de Carbagerun.Femme schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:10:
Mijn 520i van 200 euro is weer apk gekeurd. Ik heb de rekening nog niet gezien maar het gebreken waren beperkt tot een defecte koplampafstelling, een niet werkende ruitensproeier en een handrem niet onvoldoende remkracht had. Tevens moest de accu vervangen worden. De auto is teruggekomen met nieuwe of schoon gemaakte koplampglazen waardoor hij er opeens een stuk jonger uitziet. Het blijft jammer dat de lak helemaal onder de krassen zit maar een bijna gegeven paard moet je niet te ver in de bek kijken.
[...]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Ik ga eerst binnenkort in Leiden eens langs bij een autostoffeerder die veel ervaring heeft met cabrio's. Die zit bij mij om de hoek en wellicht dat zij de naad voor een leuk prijsje kunnen herstellen.Radiant schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:10:
Yup, heb ik nog.. Alleen tijdelijk eruit halen lukt je niet denk ik, er zit lijm tussen de rubberen rand en je nylon dak die je dan lostrekt en er zit een metalen sluitdingetje op om te voorkomen dat de ritssluiting onverhoopt losraakt dat waarschijnlijk stuk is na 1x verwijderen (bij mij iig wel).. Zou gewoon direct een nieuw ruitje eBayen als je het er toch uit gaat halen en al een scheur hebt.
Die lijm is trouwens geen probleem, die is na 16 jaar inmiddels grotendeels vergaan bij mij. Het herstellen van die naad is ook eigenlijk meer een noodreparatie, want nu komt er water langs één hoek naar binnen.
Ik had gisteren een bescheiden meeting van vooral BMW E36's en een enkele andere in Woudrichem, afgesloten met een tourtochtje van Woudrichem naar Waalwijk. Ondanks de afwezigheid van een echte zon, was het toch een uitstekende dag voor een meeting en tourtochtje met de kap open.

Wij willen linksaf

En in goed gezelschap:

De twee lichtblauwe wagens zijn originele M3's die beiden echt in super conditie zijn. Zelden zulke mooie wagens gezien.
Ze zijn zo mooi, dat mijn cabrio zich een beetje schaamde en zich achter een vuilnisbak verstopte

Wij willen linksaf

En in goed gezelschap:

De twee lichtblauwe wagens zijn originele M3's die beiden echt in super conditie zijn. Zelden zulke mooie wagens gezien.
Ze zijn zo mooi, dat mijn cabrio zich een beetje schaamde en zich achter een vuilnisbak verstopte
Net SMD LED Angel eyes besteld deze komen binnenkort binnen.
Een deze dagen ook een Xenon retro fit setje aanschaffen en allemaal in een keer inbouwen hopelijk zonder al te veel problemen, hoor dat het wel redelijk lastig is helaas.
deepbass909 leuke meeting gisteren was zeker een mooie dag om dit te doen.
Gaan er nog mensen naar het bimmerportal.nl meeting?
https://www.facebook.com/...dashboard_filter=upcoming
Een deze dagen ook een Xenon retro fit setje aanschaffen en allemaal in een keer inbouwen hopelijk zonder al te veel problemen, hoor dat het wel redelijk lastig is helaas.
[ Voor 31% gewijzigd door xeoMe op 31-03-2014 15:14 ]
Ach, die van mij verstopt zich ook achter een vuilnisbak 
Van het weekende de zomersloffen er onder gezet.
Van het weekende de zomersloffen er onder gezet.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Zijn dat mijn oude kroonkurkjes?deepbass909 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:35:
Ik had gisteren een bescheiden meeting van vooral BMW E36's en een enkele andere in Woudrichem, afgesloten met een tourtochtje van Woudrichem naar Waalwijk. Ondanks de afwezigheid van een echte zon, was het toch een uitstekende dag voor een meeting en tourtochtje met de kap open.
[afbeelding]
Wij willen linksaf
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En in goed gezelschap:
[afbeelding]
De twee lichtblauwe wagens zijn originele M3's die beiden echt in super conditie zijn. Zelden zulke mooie wagens gezien.![]()
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Dat zijn inderdaad jouw oude kroonkurkjes en ik rij ook nog steeds op de Goodyears die jij erom hebt laten leggen.
Ze bevallen goed en staan nog steeds leuk onder de cabrio, maar wat een K-velgen om schoon te maken... (maar goed, dat geldt voor elke velg met veel spaken).
Het was zeker een goede dag voor een meeting. Niet te warm, niet te koud, alleen toen we een toertochtje aan het maken waren, had het wel iets zonniger mogen zijn. Met rijwind was het af en toe toch wat fris.xeoMe schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:12:
Net SMD LED Angel eyes besteld deze komen binnenkort binnen.
Wat betreft de zomerwielen meeting, ik zit zelf nog in dubio. Ik denk het wel, het is altijd wel een leuke meeting en één van de grootste van het land.
‘Volgende BMW 3-serie krijgt voorwielaandrijving’
Hopelijk een vroege 1 april grap.
Dat ze het bij een "niet sportief" model zoals de 2 active tourer doen tot daar aan toe. Maar laat de 3 serie gewoon een achterwiel aangedreven auto.
Hopelijk een vroege 1 april grap.
Dat ze het bij een "niet sportief" model zoals de 2 active tourer doen tot daar aan toe. Maar laat de 3 serie gewoon een achterwiel aangedreven auto.
Gisteren de 02 uit de stalling gevist. Vandaag in een tussenuur een rondje om de auto gemaakt.
Fuseekogelrubber dichtgesmeerd, massapunt van de kentekenverlichting opgeschuurd zodat die het ook weer deed, en de stekker van de wisservloeistofpomp omgeschuurd, en die deed het ook weer.
Vanmiddag naar de apk:

En weer goedgekeurd voor de komende 2 jaar
Fuseekogelrubber dichtgesmeerd, massapunt van de kentekenverlichting opgeschuurd zodat die het ook weer deed, en de stekker van de wisservloeistofpomp omgeschuurd, en die deed het ook weer.
Vanmiddag naar de apk:

En weer goedgekeurd voor de komende 2 jaar

Wise enough to play the fool
Godnonde wat een mooie oldtimer!!
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Nou.. gisteren mooi verhaal...!
Ik reed op en neer naar Zeeland om mijn zusje op te halen voor een dagje paintball. Naar mijn ouders rijd ik altijd over de Expressweg (via Antwerpen dus) wat in feite gewoon 2 lange snelwegen zijn met een stukje rondweg antwerpen ertussen.
Het gedeelte tussen Antwerpen en Hulst is meestal rustig genoeg om lekker door te rijden en zeker zondagochtend om 8 uur... dus ik reed een beetje door.
En dan doemt er tegen 180km/h een een duif op. Op de linkerbaan. Op de grond. En die zit dom te kijken (dat kreeg ik nog net mee, de meeste duiven kijken dom). Vlak voor ik bij hem was (het zal enkele meters geweest zijn) besloot hij dan toch maar op te vliegen.
Het moge duidelijk zijn dat dat een beetje aan de late kant was... 2 doffe klappen later (motorkap, en daarna voorruit) was de provincie Antwerpen één duif armer en een flinke zak kussenvulling rijker.
Kom ik thuis aan, wat blijkt: Dat kutbeest heeft het gepresteerd om in zijn (korte) vlucht over mijn auto heen nog even mijn achterruit onder te schijten... ik had dus letterlijk duif over mijn héle auto.
Enfin, lange inleiding, ik vond dit wel een goede reden om hem maar even door de wasstraat te halen...

Ik reed op en neer naar Zeeland om mijn zusje op te halen voor een dagje paintball. Naar mijn ouders rijd ik altijd over de Expressweg (via Antwerpen dus) wat in feite gewoon 2 lange snelwegen zijn met een stukje rondweg antwerpen ertussen.
Het gedeelte tussen Antwerpen en Hulst is meestal rustig genoeg om lekker door te rijden en zeker zondagochtend om 8 uur... dus ik reed een beetje door.
En dan doemt er tegen 180km/h een een duif op. Op de linkerbaan. Op de grond. En die zit dom te kijken (dat kreeg ik nog net mee, de meeste duiven kijken dom). Vlak voor ik bij hem was (het zal enkele meters geweest zijn) besloot hij dan toch maar op te vliegen.
Het moge duidelijk zijn dat dat een beetje aan de late kant was... 2 doffe klappen later (motorkap, en daarna voorruit) was de provincie Antwerpen één duif armer en een flinke zak kussenvulling rijker.
Kom ik thuis aan, wat blijkt: Dat kutbeest heeft het gepresteerd om in zijn (korte) vlucht over mijn auto heen nog even mijn achterruit onder te schijten... ik had dus letterlijk duif over mijn héle auto.
Enfin, lange inleiding, ik vond dit wel een goede reden om hem maar even door de wasstraat te halen...

Wow! Die wasstraat.... Is daar ook een stofzuiger?
Wise enough to play the fool
Jawel, maar ik was te lui om uit te stappen
.
Komt later deze week, ik moet ook het dashboard ook even onder handen nemen (kruimels, vlekken op de pianolak etc) en die stofzuigers bij de wasstraat zuigen voor geen meter, dan pak ik de miele thuis wel, heb ik ook alle tijd.
Komt later deze week, ik moet ook het dashboard ook even onder handen nemen (kruimels, vlekken op de pianolak etc) en die stofzuigers bij de wasstraat zuigen voor geen meter, dan pak ik de miele thuis wel, heb ik ook alle tijd.
Je hebt niet even een foto gemaakt vóór je de wasstraat in ging
Heeft iemand trouwens ervaring met het installen van een andere radio? De huidige is van Kenwood, leuk ding verder, maar heeft geen USB of Bluetooth aansluiting, wat ik toch wel makkelijk vind voor het opzetten van een eigen stukje muziek.
pricewatch: Pioneer DEH-6400BT
Die zit nog in de Mercedes die geschorst is. Die ga ik eruit halen en in de BMW proppen. Is er iets waar ik op moet letten? Een andere aansluiting oid?
Mijn BMW is een 316i E36 Sedan uit 1998.
Die zit nog in de Mercedes die geschorst is. Die ga ik eruit halen en in de BMW proppen. Is er iets waar ik op moet letten? Een andere aansluiting oid?
In mijn 1998'er zitten gewoon DIN-pluggen dus dat past, moest alleen de rode/gele draden (continu + en + bij ingeschakeld contact) omdraaien (in de stekker naar de radio toe). Ging van Pioneer naar Sony.
Als de originele aansluiting er nog in zit, heb je deze verloopkabel nodig:BlackthunderAwf schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:04:
Heeft iemand trouwens ervaring met het installen van een andere radio? De huidige is van Kenwood, leuk ding verder, maar heeft geen USB of Bluetooth aansluiting, wat ik toch wel makkelijk vind voor het opzetten van een eigen stukje muziek.

Zit die aansluiting er niet meer, dan is het verrassing, BMW heeft zelf nooit een andere stekker gebruikt in de E36.
Krasstraten (ja, ook die met lappen)EvaluationCopy schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:50:
Je hebt niet even een foto gemaakt vóór je de wasstraat in ging

Vooral met zwarte auto's... zelf (goed!) wassen! Het grote auto detailing topic
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Tja, ik maak er toch ook gewoon gebruik van. Mijn auto is niet nieuw meer, en indien hij helemaal vrij was van krasjes, swirls en doffe plekken had ie de wasstraat nooit van binnen gezien (en had ik dat zo gehouden).TommyGun schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:39:
[...]
Krasstraten (ja, ook die met lappen)![]()
Binnenkort eens oppoetsen en daarna met commandant aan de slag. Iemand tips? Heb een paar doffe plekken en (vrij oppervlakkige) krassen waar ik graag vanaf wil. Verder is de lak mooi genoeg (van een afstandje
@Teacher: mooie 02 zeg! Altijd een erg leuk model gevonden!
Ik krijg écht geen geld terug van de LeaseMij als ik hem zelf was hoor.. ik heb wel wat beters te doen dan elke week een paar uur te besteden aan het wassen van andermans auto.TommyGun schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:39:
[...]
Ik start gisteren mijn e46 320i en na 5 meter begint mijn stuur extreem te trillen en de motor geweldig veel lawaai te maken. Het trillen en geluid werd erger als ik aan het stuur draaide. Heb hem maar aan de kant gezet 
Straks maar bellen naar wegenhulp, want ik durf de wagen niet meer starten! Ik vermoed dat de pomp van het servo stuur kapot is? Er zit wel nog genoeg olie in het systeem...
Straks maar bellen naar wegenhulp, want ik durf de wagen niet meer starten! Ik vermoed dat de pomp van het servo stuur kapot is? Er zit wel nog genoeg olie in het systeem...
Alsof elke wasstraat per definitie krast... Er zijn ook wasstraten die prima wassen zonder krassen, alleen zijn die wat schaarser omdat er dan meer sop en duurdere borstels gebruikt moeten worden, waar de meeste klanten toch het verschil niet zienHTT-Thalan schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 07:07:
[...]
Ik krijg écht geen geld terug van de LeaseMij als ik hem zelf was hoor.. ik heb wel wat beters te doen dan elke week een paar uur te besteden aan het wassen van andermans auto.
Kan de pomp zijn, maar dan moet die echt compleet gaar zijn wil hij de motor geweldig veel lawaai laten maken. Over wat voor een geluid heb je het?ETzPliskin schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 08:33:
Ik start gisteren mijn e46 320i en na 5 meter begint mijn stuur extreem te trillen en de motor geweldig veel lawaai te maken. Het trillen en geluid werd erger als ik aan het stuur draaide. Heb hem maar aan de kant gezet
Ik zit de laatste tijd met het punt dat m'n accu niet goed lijkt op te laden. Er zit een controle-oog in de accu die groen hoort te zijn, en met pas 1 jaar oud ook zeker nog niet versleten zou mogen zijn. Nu is hij regelmatig zwart, wat betekent dat de accu leeg zou zijn. Qua spanning zit de accu dan op het randje van helemaal vol (net onder 12 volt). De auto start ook gewoon probleemloos en er lijken geen problemen in te zitten die je kan associëren met een versleten accu.
Laden gaat ook gewoon goed, na starten stijgt de spanning over de accu-polen tot 13,9 Volt, dus de dynamo is het ook niet...
Elke wasstraat krast. Hell, zelfs een detailer die z'n auto foamt, afspuit, met 2 emmers en zachte washmitt wast komt er na een tijd achter dat zelfs dat al krasjes veroorzaakt. Vraag is alleen hoeveel mensen het echt opvalt/er iets om geven.Henk schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:27:
[...]
Alsof elke wasstraat per definitie krast... Er zijn ook wasstraten die prima wassen zonder krassen, alleen zijn die wat schaarser omdat er dan meer sop en duurdere borstels gebruikt moeten worden, waar de meeste klanten toch het verschil niet zien
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het is een heel luid geratel, zo luid dat je er met moeite boven zou kunnen praten. Had wel de indruk dat het buiten de auto stiller was dan binnen. Het lawaai liep ook synchroon met trillingen in het stuur, en als ik aan het stuur draaide werd het nog een pak luider en kreeg ik nog meer schokken. Daarom verdenk ik de pomp van het servo stuur.deepbass909 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:27:
[...]
Kan de pomp zijn, maar dan moet die echt compleet gaar zijn wil hij de motor geweldig veel lawaai laten maken. Over wat voor een geluid heb je het?
Ik heb overigens geen vlekken van vloeistofverlies gevonden. Het reservoir van de olie van het servostuur staat wel heel vettig, maar er is nog voldoende olie in.
Ik heb dit weekend wel een trip naar Engeland achter de rug, maar daar heb ik niks gemerkt. Het stuur draaide ook niet zwaarder oid. Gelukkig is dit niet onderweg gebeurd.
Kan het zijn dat er ergens een lampje blijft branden, zoals de kofferverlichting oid? Ik heb eens iemand geweten die zich met een gelijkaardig probleem suf gezocht heeft, en uiteindelijk bleef het lampje in de koffer gewoon branden.deepbass909 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:27:
[...]
Ik zit de laatste tijd met het punt dat m'n accu niet goed lijkt op te laden. Er zit een controle-oog in de accu die groen hoort te zijn, en met pas 1 jaar oud ook zeker nog niet versleten zou mogen zijn. Nu is hij regelmatig zwart, wat betekent dat de accu leeg zou zijn. Qua spanning zit de accu dan op het randje van helemaal vol (net onder 12 volt). De auto start ook gewoon probleemloos en er lijken geen problemen in te zitten die je kan associëren met een versleten accu.
Laden gaat ook gewoon goed, na starten stijgt de spanning over de accu-polen tot 13,9 Volt, dus de dynamo is het ook niet...
[ Voor 33% gewijzigd door ETzPliskin op 01-04-2014 11:12 ]
Bij mij in de buurt is een wasstraat van Shell die alleen met water werkt, geen borstels. Ik ga er wel van uit dat je daar zonder heel veel zorgen doorheen kanArfman schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:41:
[...]
Elke wasstraat krast. Hell, zelfs een detailer die z'n auto foamt, afspuit, met 2 emmers en zachte washmitt wast komt er na een tijd achter dat zelfs dat al krasjes veroorzaakt. Vraag is alleen hoeveel mensen het echt opvalt/er iets om geven.
[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 01-04-2014 11:30 ]
Lijkt in eerste instantie inderdaad de servopomp, vooral ook omdat je in het in het stuur voelt.ETzPliskin schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:09:
[...]
Het is een heel luid geratel, zo luid dat je er met moeite boven zou kunnen praten. Had wel de indruk dat het buiten de auto stiller was dan binnen. Het lawaai liep ook synchroon met trillingen in het stuur, en als ik aan het stuur draaide werd het nog een pak luider en kreeg ik nog meer schokken. Daarom verdenk ik de pomp van het servo stuur.
Ik heb overigens geen vlekken van vloeistofverlies gevonden. Het reservoir van de olie van het servostuur staat wel heel vettig, maar er is nog voldoende olie in.
Ik heb dit weekend wel een trip naar Engeland achter de rug, maar daar heb ik niks gemerkt. Het stuur draaide ook niet zwaarder oid. Gelukkig is dit niet onderweg gebeurd.
Dat is het niet, dat weet ik zeker (de verlichting gaat uit vlak voor de kofferbak sluit en ik zie het uitgaan). Het punt is dat ik afgelopen zondag bij de meeting het ontdekte, juist na een rit van dik een uur. Misschien, omdat hij vlak daarvoor vrij lang radio heeft staan spelen, dat de accu toen nog te leeg was, maar het zit me niet lekker. De motor had die dag bij elkaar namelijk ruim 4 uur gedraaid, wat de accu toch makkelijk vol had moeten krijgen en houden.[...]
Kan het zijn dat er ergens een lampje blijft branden, zoals de kofferverlichting oid? Ik heb eens iemand geweten die zich met een gelijkaardig probleem suf gezocht heeft, en uiteindelijk bleef het lampje in de koffer gewoon branden.
Jamaar jamaar dan krassen de zandkorreltjes die door het water langs de lak glijden!fsfikke schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:30:
[...]
Bij mij in de buurt is een wasstraat van Shell die alleen met water werkt, geen borstels. Ik ga er wel van uit dat je daar zonder heel veel zorgen doorheen kan
Serieus: een wasstraat zonder borstels? Hoe werkt zoiets?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Zo dus.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Nogal hoge druk dus. Leuk voor de wat oudere auto's met verdroogde raamrubbers enzo, en cabriorijders
Wordt dat echt schoon? Ik heb wel eens alleen met hogedruk geprobeerd een auto te wassen maar schoon werd het er niet van. Na opdrogen lag al het vuil als een waas over de auto.
Ik heb een zwarte bmw en rij hem er door waar ook ferrari f430's, dikke lambo's, een phantom etc er ook allemaal door gaan, misschien niet perfect, maar als die mensen er genoeg vertrouwen in hebben ga ik er ook wel doorTommyGun schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:39:
[...]
If it ain't broken it doesn't have enough features
Mensen die zulke auto's rijden hebben geld genoeg en spuiten de auto gewoon eens in de zoveel tijd om de krasjes weg te krijgenApache schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:43:
[...]
Ik heb een zwarte bmw en rij hem er door waar ook ferrari f430's, dikke lambo's, een phantom etc er ook allemaal door gaan, misschien niet perfect, maar als die mensen er genoeg vertrouwen in hebben ga ik er ook wel door
Was zelf de auto altijd met de hand heel goed kan ik het helaas niet dus probeer ik altijd een vriend van me blij te maken met een bedrag win-win situatie
Het overspuiten van dat soort auto's is imo niet gebruikelijk. Wat wel wordt gedaan is wrappen zodat de originele lak beschermd blijft (en er eventueel een of andere smaakloze matte kleur voor in de plaats kan komen).xeoMe schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:49:
[...]
Mensen die zulke auto's rijden hebben geld genoeg en spuiten de auto gewoon eens in de zoveel tijd om de krasjes weg te krijgen![]()
Was zelf de auto altijd met de hand heel goed kan ik het helaas niet dus probeer ik altijd een vriend van me blij te maken met een bedrag win-win situatie
Lijkt me inderdaad zo dat de lak van bv. een Phantom van een dusdanig niveau is dat je die niet 'even over laat spuiten'.
Inderdaad, eerder dat die om de zoveel tijd een keer door een professioneler detailer onder handen genomen wordt.Femme schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:05:
[...]
Het overspuiten van dat soort auto's is imo niet gebruikelijk. Wat wel wordt gedaan is wrappen zodat de originele lak beschermd blijft (en er eventueel een of andere smaakloze matte kleur voor in de plaats kan komen).
De echte high-end cliënten laten hun auto inderdaad eens per x weken wassen door een detailer.
Dit topic is gesloten.