Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.787 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik rij de auto van mn ouders altijd door de wasstraat van Loogman of Bras car wash, beide in Amsterdam. Loogman is de wastraat waar zowat alle autodealers uit de omgeving de auto's doorheen jassen. Audi, Volkswagen, Lexus en Porsche.

Auto komt daar altijd mooi glimmend uit en de was blijft er makkelijk een week of 3 op de lak zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24

Tacoos

i am i

deepbass909 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:54:
[...]

Ik mis de zekeringen van de lampen zelf. Nr. 9 en 32 zijn beiden 5 Amp, wat aan de lage kant is. Ik heb per lamp een zekering van 7,5 Amp in mijn E36, en de mistlichten voor zitten gecombineerd op een zekering van 15 Amp.

Heb je eigenlijk Xenon of Halogeen?
Ik zou niet weten waar er nog meer zekeringen voor de koplampen zouden moeten zitten? Onder de motorkap lijken ze niet te zitten.

Het zijn gewoon halogeen koplampen.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:13:
Ik rij de auto van mn ouders altijd door de wasstraat van Loogman of Bras car wash, beide in Amsterdam. Loogman is de wastraat waar zowat alle autodealers uit de omgeving de auto's doorheen jassen. Audi, Volkswagen, Lexus en Porsche.

Auto komt daar altijd mooi glimmend uit en de was blijft er makkelijk een week of 3 op de lak zitten!
Dat zegt imho dan weer meer over het commerciele talent van loogman, dan over de kwaliteit van de wasstraat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Henk schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:44:
[...]

Dat zegt imho dan weer meer over het commerciele talent van loogman, dan over de kwaliteit van de wasstraat :P
mwah het lijkt mij dat een dealer die je auto wast als service bij een beurt ook geen klanten terug wil hebben met klachten over krassen in de lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Brilsmurfffje schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:43:
[...]

mwah het lijkt mij dat een dealer die je auto wast als service bij een beurt ook geen klanten terug wil hebben met klachten over krassen in de lak.
99% van de mensen zal het niet eens opvallen. Dat een dealer (ongevraagd?) door de wasstraat gaat met zulke dure auto's zegt ook alweer genoeg over het kennisniveau van lak daar.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:16

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Mochten er nog mensen bij zijn die gratis een gokje willen wagen om een bimmer te winnen:

Je krijgt nu een BMW-kraskaart bij de V&D als je daar wat koopt. Ik heb er vandaag ook eentje gekregen, de code is ongebruikt en je krijgt hem van mij als je even een berichtje doet. Ik doe zelf niet mee want ik heb principieel iets tegen de postcodeloterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:05
Tegenover Renova in Tilburg staan ook de helft van de dag BMW's in de rij, kan me niet voorstellen dat iemand daar moeilijk over doet.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
HTT-Thalan schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:50:
Mochten er nog mensen bij zijn die gratis een gokje willen wagen om een bimmer te winnen:

Je krijgt nu een BMW-kraskaart bij de V&D als je daar wat koopt. Ik heb er vandaag ook eentje gekregen, de code is ongebruikt en je krijgt hem van mij als je even een berichtje doet. Ik doe zelf niet mee want ik heb principieel iets tegen de postcodeloterij.
Zou je de code kunnen PBen? Heb wel zin in een kans(je) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

12 april naar Zandvoort voor een ochtend vol driften in een BMW. Jeej!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:13
Kecin schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:17:
12 april naar Zandvoort voor een ochtend vol driften in een BMW. Jeej!
Nice! Heb je dat voor elkaar gekregen met die iBood actie van laatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:04
Van:

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/y4tjoh121/IMAG1260.jpg

Naar:

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/7ih9rimsz/IMAG1262.jpg

De zomerbanden liggen er weer onder :P
v/d week nog even wassen.

De BMW 1 series uit 2012 worden ook steeds goedkoper.
Binnenkort eens kijken of het loont om een 1 serie uit 2012 te kopen.

Ik ben alleen bang dat ik de ruimte ga missen van de 3 serie. De ruimte heb ik niet nodig maar het is wel erg handig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24

Tacoos

i am i

Tacoos schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:52:
[...]

Ik zou niet weten waar er nog meer zekeringen voor de koplampen zouden moeten zitten? Onder de motorkap lijken ze niet te zitten.

Het zijn gewoon halogeen koplampen.
Nevermind...vandaag nog eens goed gekeken en ik zat gwoon naar grootlicht te kijken terwijl dimlicht kapot is |:(
Excuse me, terwijl ik me even in een hoekje ga zitten schamen.... :X

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik zou graag mijn E46 facelift nog eens willen voorzien van chromen raamlijsten. Weet iemand een adres waar deze redelijk geprijsd zijn te verkrijgen? (2e hands is prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 01:03
Zoeken op bmwfans.info levert 51 13 8 208 501 en 51 13 8 208 502, en vervolgens zoeken op ebay levert dit.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
He jongens mijn F20 116d sportline is in bestelling maar zit met een vraag ivm de sport - comfort - ecopro knop. Klopt het dat bij de 2014 modellen de auto onthoudt in welke stand je de auto terug hebt stil gelegd? En dus bijvoorbeeld niet elke keer als je start terug op sport moet drukken om sport mode te krijgen? Of kan je dit laten programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:24
blubbers schreef op donderdag 03 april 2014 @ 06:48:
He jongens mijn F20 116d sportline is in bestelling maar zit met een vraag ivm de sport - comfort - ecopro knop. Klopt het dat bij de 2014 modellen de auto onthoudt in welke stand je de auto terug hebt stil gelegd? En dus bijvoorbeeld niet elke keer als je start terug op sport moet drukken om sport mode te krijgen? Of kan je dit laten programmeren?
Ik geloof dat je gelijk hebt voor de 'reguliere' versies (sportline is slechts trim).
Ik heb de F20 116EDE: die gaat ALTIJD terug naar eco na uitschakeling. Dit valt niet te programmeren vanwege het ecolabel. Niet door de erkende BMW-dealer althans O-) . (Ik raad het af.)

[ Voor 4% gewijzigd door freelh op 03-04-2014 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Wat freelh hierboven zegt is ook van toepassing op mijn F20 116EDE, deze gaat altijd terug naar ECO-stand, wat ik trouwens wel vervelend vind omdat ik altijd terug naar de Comfort-stand moet schakelen na een start.

Overigens was ik van mening dat er ook een Sport+ stand op zou zitten (naast de ECO, Comfort en Sport-standen), maar dit zit in ieder geval niet op mijn Urban-line. Wellicht alleen op een Sport-line?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:31

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Tacoos schreef op woensdag 02 april 2014 @ 19:48:
[...]

Nevermind...vandaag nog eens goed gekeken en ik zat gwoon naar grootlicht te kijken terwijl dimlicht kapot is |:(
Excuse me, terwijl ik me even in een hoekje ga zitten schamen.... :X
Dus je lampen werken weer?

Ik heb nog wat zitten zoeken, maar die 2 zekeringen lijken inderdaad de enige te zijn... Het lijkt erop dat jouw probleem vaker voorkomt, en dan veroorzaakt wordt door of de lichtmodule of een relais. Wat bij veel mensen hielp, was even de lichtmodule te demonteren en ontkoppelen en daarna weer terugplaatsen. De module wordt dan gereset wat het schijnbaar oplost.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:00
RomeoJ schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:08:
Wat freelh hierboven zegt is ook van toepassing op mijn F20 116EDE, deze gaat altijd terug naar ECO-stand, wat ik trouwens wel vervelend vind omdat ik altijd terug naar de Comfort-stand moet schakelen na een start.

Overigens was ik van mening dat er ook een Sport+ stand op zou zitten (naast de ECO, Comfort en Sport-standen), maar dit zit in ieder geval niet op mijn Urban-line. Wellicht alleen op een Sport-line?
Ik heb een non-EDE 116d (dus boring 1995cc) en mijn auto start altijd in comfor.

Sport+ is idd alleen bij een Sport line, maar is volgens mij niet meer dan alsof wij in SPORT en één keer op TSC zouden drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

RomeoJ schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:08:

Wat is het precies het verschil in rijgedrag? Iets eerder schakelen bij een automaat, of schroeft hij ook het vermogen terug zoals bij de M-modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

Hij schakelt niet sneller, eerder later, toch tenminste als ik de f10 530d in sport zet, bij mij start hij als hij in sport stond terug in de default stand, maar als ik hem in comfort zet blijft hij in comfort staan bij de volgende start ...

Dergelijke zaken instellen kan idd eventueel door een 3th party, net zoals start stop uitschakelen, en kan relatief eenvoudig met E-SYS, daar kan gewoon een nette backup van gemaakt worden eerst en zijn allemaal vrij "veilige" opties om te wijzigen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:24
Voor de 116EDE:
* Verschil in schakelgedrag (eco is imo stroever, schraler, schokkerig).
* Verschil in koppelgedrag (eco koppelt stroever, vraagt om een beetje meer gas in 1ste/2de voor een aangename start imo).
* Verschil in motorvermogen/koppel (voornamelijk onderaan)
-> Plankgas zou in alle modi 100% moeten leveren, maar zo ervaar ik dat niet.
* Uiteraard aircon etc.
* 116EDE is miniem verlaagd ivm 116d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
De verschillen zijn voor automaten dat hij net langer in een versnelling blijft (hogere toeren dus), voor gewone handbakken wordt het gaspedaal bijzonder responsiever als je van eco naar comfort naar sport gaat.

Ik heb trouwens de laatste tijd dat mijn koppeling precies pas op de laatste cm dat ik 'm laat komen nog heel wat moet loslaten, ik slaag er niet meer in om eigenlijk "deftig" en zonder schokken met mijn wagen te rijden.

Iemand enig idee waar dit aan ligt? Ik heb ooit iets gehoord van dat BMW zijn pedalen aanpast aan de rijstijl, maar hier ben ik helemaal niet tevreden van. Iemand wat meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

HyperBart schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:32:
De verschillen zijn voor automaten dat hij net langer in een versnelling blijft (hogere toeren dus), voor gewone handbakken wordt het gaspedaal bijzonder responsiever als je van eco naar comfort naar sport gaat.

Ik heb trouwens de laatste tijd dat mijn koppeling precies pas op de laatste cm dat ik 'm laat komen nog heel wat moet loslaten, ik slaag er niet meer in om eigenlijk "deftig" en zonder schokken met mijn wagen te rijden.

Iemand enig idee waar dit aan ligt? Ik heb ooit iets gehoord van dat BMW zijn pedalen aanpast aan de rijstijl, maar hier ben ik helemaal niet tevreden van. Iemand wat meer info?
Profiel resetten helpt daarbij. Helaas ben je dan ook andere instellingen kwijt.

Google eens op 'Throttle adaptation reset'

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Heb ik ook last van in men 330i ja, dattie steeds in de eco-stand springt (ASC aan). Moet elke keer weer uitschakelen om weer in de sportstand te komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Snake schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:44:
[...]

Profiel resetten helpt daarbij. Helaas ben je dan ook andere instellingen kwijt.

Google eens op 'Throttle adaptation reset'
:o 8)7 8)7

Ik ben inderdaad een tijd geleden van sleutel gewisseld, oude sleutel was wat te fel gebruikt/versleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_eXistenZ_ schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:52:
Heb ik ook last van in men 330i ja, dattie steeds in de eco-stand springt (ASC aan). Moet elke keer weer uitschakelen om weer in de sportstand te komen :(
Heeft de E46 een eco stand? Heb alleen een sportstand (das gewoon de pook opzij drukken - maar ik rijd automaat).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Hij maakte een grapje ;)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
HyperBart schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:23:
[...]

:o 8)7 8)7

Ik ben inderdaad een tijd geleden van sleutel gewisseld, oude sleutel was wat te fel gebruikt/versleten.
Steps...

1) hit start button once to turn on power (Don't start the engine)
2) then press the accelerator down to the floor for 5 sec
3) then hit start button once to turn off power
4) then remove foot from accelerator
5) then waite for 2 minutes
4) then start the engine like normal and try it out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Vandaag met een 750i op stap. Deze heeft geen eco-stand :P. Wat duurt het bij deze auto lang voordat hij op temperatuur is zeg, ik was meer dan een kwartier onderweg voordat de wijzer van de koelwatertemperatuur richting de middenstand was geschoven.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:43
Koelwater wat op temperatuur is betekent niet dat de olie en dus de motor ook op temperatuur zijn he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:05
Tomatoman schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:32:
Vandaag met een 750i op stap. Deze heeft geen eco-stand :P. Wat duurt het bij deze auto lang voordat hij op temperatuur is zeg, ik was meer dan een kwartier onderweg voordat de wijzer van de koelwatertemperatuur richting de middenstand was geschoven.
Huh? Ik hoor altijd problemen van mensen met van die eco-dieseltjes dat die motoren zo langzaam warm worden. Ik had gedacht, hoe groter hoe sneller dat dan gaat maar dat klopt dus niet?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:36:
[...]

Huh? Ik hoor altijd problemen van mensen met van die eco-dieseltjes dat die motoren zo langzaam warm worden. Ik had gedacht, hoe groter hoe sneller dat dan gaat maar dat klopt dus niet?
Logischerwijs is het andersom, maar het licht er ook aan of je een aluminium blok hebt of niet aluminium wordt sneller warm. En het helpt ook als je niet direct gelijk de verwarming vol open zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Laatst online: 17-06 00:51
Grotere motoren hebben ook meer olie die moet worden opgewarmt :-)

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Maar ook meer cilinders de boel opwarmen :P

[ Voor 3% gewijzigd door _eXistenZ_ op 03-04-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:53
Maar per cilinder ook weer minder brandstof :P
tenzij je met een koude motor volgas gaat...

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Neu, 500cc inhoud (lucht + benzine) voor de 6 cilinders van mijn 3-literblok is per cilinder natuurlijk precies hetzelfde als 500cc voor een 2liter 4-cilinder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Toen ik de auto vanavond weer inleverde, moesten alle 8 cilinders in ieder geval flink afkoelen. De ventilator heeft nog een flinke tijd staan blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Nee, ik bedoel dat een 3 liter 6 cilinder minder brandstof hoeft in te spuiten om "normaal" mee te rijden in het verkeer in verhouding tot een 2 liter 4 cilinder. De 4 cilinder zal (gokje) 50% van de kracht nodig hebben en de 6 cilinder 25%. Als je dit dan samen neemt met de paar extra liters koelvloeistof en extra motorolie van de 6 cilinder snap ik dat die langer nodig heeft om op temperatuur te komen.

Maargoed, gaat eingelijk nergens over...

Merk het ook met een F10 530D dat deze ondanks de dichte flappen achter de nieren best wat tijd nodig heeft bij normaal rijgedrag om op 100 graden te komen.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Headshot_NL schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:08:
Merk het ook met een F10 530D dat deze ondanks de dichte flappen achter de nieren best wat tijd nodig heeft bij normaal rijgedrag om op 100 graden te komen.
Eigenlijk gaat dit juist wél ergens over, want ik stapte na de geleende F01 750i (4,5 liter V8 benzine) weer over in mijn eigen F11 530d. Het verschil was enorm: de 530d (3,0 liter 6 in lijn diesel) was echt veel sneller op temperatuur. Het is dus niet zo dat ik een veel kleinere viercilinder als vergelijkingsmateriaal kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomatoman schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:41:
[...]

Eigenlijk gaat dit juist wél ergens over, want ik stapte na de geleende F01 750i (4,5 liter V8 benzine) weer over in mijn eigen F11 530d. Het verschil was enorm: de 530d (3,0 liter 6 in lijn diesel) was echt veel sneller op temperatuur. Het is dus niet zo dat ik een veel kleinere viercilinder als vergelijkingsmateriaal kies.
Volgens mij worden BMW diesels elektrisch bijverwarmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Tomatoman schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:41:
[...]

En heb je het dan over het koelvloeistof of ook de motorolie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Hmm, wel jammer dat je elke keer terug naar sport modus moet gaan na starten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tomatoman schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:32:
Je doelt op het metertje rechts? Die is van de olietemperatuur en het opwarmen daarvan duurt uiteraard veel langer dan van de koelvloeistof.

Afbeeldingslocatie: http://www.oopscars.com/wp-content/uploads/BMW_7_HYBRID-dashboard.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

blubbers schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:57:
Hmm, wel jammer dat je elke keer terug naar sport modus moet gaan na starten. :)
Weet je zeker dat je continu in sportstand wilt rijden? Initieel dacht ik ook dat dit 'mijn' voorkeursstand (ja ik heb het nog steeds over auto's ;)) was, maar de comfortstand is qua stuurgedrag veel euh.. comfortabeler.

Men klaagt over het algemeen steen-en-been over het zenuwachtige rijgedrag van een F20 bij een proefrit. Als je dan vraagt in welke stand ze hebben gereden, dan is het antwoord altijd de sportstand. Dat verklaart natuurlijk een heleboel, aangezien de sportstand voornamelijk in het stuur sneller reageert op bewegingen.
De sportstand gebruik ik dus alleen op momenten dat ik ook lekker actief en sportief wil rijden, niet als het druk is op de snelweg.

[ Voor 12% gewijzigd door RomeoJ op 03-04-2014 21:05 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Koelvloeistof, de temperatuur van de motorolie kun je helaas niet zien. De olietemperatuur dus :o

Omdat ik ze toch heb, geef ik als bonus ook nog maar even de foto's van beide motoren. Links de diesel met een groot stuk plastic erbovenop, rechts de volle motorruimte met een 'echte'motor.

motor 530dmotor 750i

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tQBJDHy4GVoSoMSCEWtrBujc/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:44:
[...]

Volgens mij worden BMW diesels elektrisch bijverwarmd.
Dat zou wel verklaren waarom ik altijd zo snel kan starten? Ik ben van diesels gewend dat ze toch altijd even moeten voorgloeien, maar de BMW start echt altijd direct nadat ik mijn kont laat landen en de startknop indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Moderne diesels beginnen meestal al met voorgloeien zodra je de deuren van het slot haalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
_eXistenZ_ schreef op woensdag 02 april 2014 @ 23:55:
Zoeken op bmwfans.info levert 51 13 8 208 501 en 51 13 8 208 502, en vervolgens zoeken op ebay levert dit.
Bedankt voor de typenummers. Maar 200 euro voor alleen een bovenstripje is me toch iets te gortig. Voor een complete set ben ik dan meer dan 500 euro kwijt (dat is 12,5% van de waarde van de hele auto 8)7). Vandaar dat ik vroeg om een chromen raamlijst set voor een redelijke prijs ;)

2e hands is wat mij betreft daarom ook prima. Ik kan zelf alleen moeilijk 2e hands setjes vinden en ik dacht wellicht heeft iemand van jullie nog tips :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rebunted op 03-04-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:59

JaQ

RomeoJ schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:03:
Weet je zeker dat je continu in sportstand wilt rijden? Initieel dacht ik ook dat dit 'mijn' voorkeursstand (ja ik heb het nog steeds over auto's ;)) was, maar de comfortstand is qua stuurgedrag veel euh.. comfortabeler.

Men klaagt over het algemeen steen-en-been over het zenuwachtige rijgedrag van een F20 bij een proefrit. Als je dan vraagt in welke stand ze hebben gereden, dan is het antwoord altijd de sportstand. Dat verklaart natuurlijk een heleboel, aangezien de sportstand voornamelijk in het stuur sneller reageert op bewegingen.
De sportstand gebruik ik dus alleen op momenten dat ik ook lekker actief en sportief wil rijden, niet als het druk is op de snelweg.
+1

Sport stand gebruik ik enkel als ik extra vlot wil acceleren. Normaal woon-werk verkeer is een excuus om te kunnen telefoneren en dan is dat extra motorgeluid helemaal niet handig :+

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

J. Westra schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:31:
[...]

Bedankt voor de typenummers. Maar 200 euro voor alleen een bovenstripje is me toch iets te gortig. Voor een complete set ben ik dan meer dan 500 euro kwijt (dat is 12,5% van de waarde van de hele auto 8)7). Vandaar dat ik vroeg om een chromen raamlijst set voor een redelijke prijs ;)

2e hands is wat mij betreft daarom ook prima. Ik kan zelf alleen moeilijk 2e hands setjes vinden en ik dacht wellicht heeft iemand van jullie nog tips :)
Heb je nu een zwarte set? Dan ben ik wellicht geïnteresseerd als je je chromen setje binnen hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 00:22:
[...]

Heb je nu een zwarte set? Dan ben ik wellicht geïnteresseerd als je je chromen setje binnen hebt ;)
Ik heb nu inderdaad een geheel zwarte set. Het had mooi geweest als jij een chromen set had gehad, dan hadden we kunnen ruilen ;)

Als ik een setje vind voor een normale prijs, zal ik zeker contact met je opnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
RomeoJ schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:03:
[...]

Dat zal de toekomst mij uitwijzen. Ik vermoed wel dat ik vaak genoeg te tam ga zijn om telkens die knop 2x te moeten indrukken. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

J. Westra schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 00:49:
[...]

Ik heb nu inderdaad een geheel zwarte set. Het had mooi geweest als jij een chromen set had gehad, dan hadden we kunnen ruilen ;)

Als ik een setje vind voor een normale prijs, zal ik zeker contact met je opnemen :)
Ik heb een chromen set, maar daar is de rechterachterzijde van licht vervormd, dus die gaat regelmatig los als het achterportier wordt geopend. Om de een of andere reden heb ík daar nooit last van, maar passagiers weten m altijd te slopen ;)

Sowieso: ik bewaar de set liever, mocht het toch tegenvallen, kan ik altijd weer terug. Mijn auto is donkerblauw, weet niet of het zwart de auto saaier zal maken: ik was van plan ook zwarte nieren te monteren en mijn 18" style32 breedsetje antraciet te spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

blubbers schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 06:07:
[...]
Dat zal de toekomst mij uitwijzen. Ik vermoed wel dat ik vaak genoeg te tam ga zijn om telkens die knop 2x te moeten indrukken. :O
Ik duw na het starten bijna standaard de DTC knop een paar seconden in. :P
Heb een hekel aan DSC wat ingrijpt als ik het niet wil. (drempels, hobbels in de weg, lichte overstuur)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Haha dat merk ik ook Impry, maar dan neem je je drempels al wel knap hard, ik heb het alleen als ik tegen de bumpstops van men dempers knal dat men ASC ingrijpt :P

Vooral in de sneeuw vind ik het veel prettiger om met ASC uit te rijden, omdattie anders steeds ingrijpt terwijl je met iets wielspin veel beter weg kan komen uit sommige situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:12

mr_petit

opperprutser

Tomatoman schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:04:
Koelvloeistof, de temperatuur van de motorolie kun je helaas niet zien. De olietemperatuur dus :o

Omdat ik ze toch heb, geef ik als bonus ook nog maar even de foto's van beide motoren. Links de diesel met een groot stuk plastic erbovenop, rechts de volle motorruimte met een 'echte'motor.

[afbeelding][afbeelding]

[afbeelding]
Ook die 750i heeft gewoon een hele grote non-functionele afdekplaat hoor, net als je diesel:
Afbeeldingslocatie: http://www.dragtimes.com/images-classifieds-large/2009-2010-09-10-bmw-750i-750li-750-twin-turbo-engi-for-sale_261357048348.jpg

Een werkelijke motor (zeker een turbomotor) ziet er namelijk heel anders uit.
Zo ongeveer:
Afbeeldingslocatie: http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=399580&d=1380524827

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:59
Ik krijg een mailtje van de leasemaatschappij met het verzoek een klasse-2 alarm in mijn 3-serie (F30) te laten inbouwen ivm veel diefstal van navigatiesysteem (ik heb het Professional systeem).
Iemand ervaringen hiermee? Als ik het lees ga ik hier niet vrolijk van worden... Bij het op slot doen kun je de originele handzender gebruiken, maar bij ontgrendelen krijg je een extra handzender voor het alarm.
Ja, daarvoor heb ik natuurlijk geen keyless entry optie genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:56
THM0 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 17:03:
Ik krijg een mailtje van de leasemaatschappij met het verzoek een klasse-2 alarm in mijn 3-serie (F30) te laten inbouwen ivm veel diefstal van navigatiesysteem (ik heb het Professional systeem).
Iemand ervaringen hiermee? Als ik het lees ga ik hier niet vrolijk van worden... Bij het op slot doen kun je de originele handzender gebruiken, maar bij ontgrendelen krijg je een extra handzender voor het alarm.
Ja, daarvoor heb ik natuurlijk geen keyless entry optie genomen...
Het OEM systeem kan ook gewoon achteraf ingebouwd worden en dan werkt het wel met de keyless entry, maar denk dat er een aftermarket systeem inkomt dan.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:59
Even gebeld met de leasemaatschappij. Er wordt een DEFA alarm geplaatst. Dit werkt met een andere frequentie dan de BMW sleutel, waardoor het opvangen van het ontgrendelsignaal niet meer voldoende is om de auto te openen. Sluiten gaat wel met keyless entry.
Het BMW systeem vindt men blijkbaar te makkelijk te omzeilen door onderscheppen van het ontgrendelsignaal.
Ik was niet de enige die hier niet zo blij van wordt, dus men gaat even kijken hoe ze hier mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik wist niet eens dat die navi demontabel was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Met een koevoet is alles demontabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 17:24:
Ik wist niet eens dat die navi demontabel was...
Er staan filmpjes van op youtube, niet iets om vrolijk van te worden.
Koevoet is niet nodig een schroevendraaier is genoeg.

[ Voor 10% gewijzigd door bouwfraude op 04-04-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:27
bouwfraude schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 18:24:
[...]

Er staan filmpjes van op youtube, niet iets om vrolijk van te worden.
Koevoet is niet nodig een schroevendraaier is genoeg.
Filmpjes blijven helaas niet altijd hetzelfde :-(
YouTube: i6automotive - Installing the i6 aux cable (suitable for iPods and Mobiles) in a BMW E39

Op het filmpje lijkt het o-zo-makkelijk maar in het echt krijg ik de step 1 plastic surround er nieteens vanaf haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Femme schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:02:
[...]

Je doelt op het metertje rechts? Die is van de olietemperatuur en het opwarmen daarvan duurt uiteraard veel langer dan van de koelvloeistof.

[afbeelding]
Nu je het zegt, dit is inderdaad de meter die vaak 15 minuten nodig heeft om redelijk op temperatuur te komen. Is er ook een meter voor koelvloeistof in de F10? Of moet dit op een of andere manier aangezet worden?

[ Voor 4% gewijzigd door Headshot_NL op 04-04-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:59

JaQ

THM0 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 17:18:
Even gebeld met de leasemaatschappij. Er wordt een DEFA alarm geplaatst. Dit werkt met een andere frequentie dan de BMW sleutel, waardoor het opvangen van het ontgrendelsignaal niet meer voldoende is om de auto te openen. Sluiten gaat wel met keyless entry.
Het BMW systeem vindt men blijkbaar te makkelijk te omzeilen door onderscheppen van het ontgrendelsignaal.
Ik was niet de enige die hier niet zo blij van wordt, dus men gaat even kijken hoe ze hier mee omgaan.
Bij mij is achteraf een navirem ingebouwd. Enkel wat stickertjes op mijn raam gekregen (kleine 3-hoekjes), lelijk maar iig geen tweede AB. Misschien een geldig alternatief?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Grote kans dat ik dit weekend thuis kom met een E39 Touring 525d,
Morgen alleen nog even mee rijden en dan neem ik een beslissing.

Bij elke auto die ik neem, koop ik gelijk een OBD scanner omdat ik er van hou om zelf problemen te vinden.
Voor mijn audi had ik een VAG COM en bij de Renault Espace een CLIP.

Maar voor een BWM heb ik geen idee wat ik nodig heb. Wil niet zo'n goedkoop BT scanner hebben maar eentje waarmee je echt alles kan aflezen en desnoods dingen mee kan instellen.
Kan iemand mij de juiste kant helpen met een systeem die ik moet hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door seninha op 05-04-2014 11:58 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

JaQ schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 20:39:
[...]

Bij mij is achteraf een navirem ingebouwd. Enkel wat stickertjes op mijn raam gekregen (kleine 3-hoekjes), lelijk maar iig geen tweede AB. Misschien een geldig alternatief?
Interessant. Dit sla ik op als bookmark.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat mijn F20 ooit ook aan de beurt gaat zijn voor inbraak. Er zit namelijk een Navi Prof ingebouwd en sta niet altijd geparkeerd op enorm veilige plaatsen.

Collega van mij heeft met zijn F30 ook twee inbraken gehad, hij heeft de auto toen zelfs terug ingeleverd bij de leasemij omdat hij het helemaal beu was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Een kleine update van mijn kant, de E36 en de E38 heb ik verkocht wegens ik reed er te weinig in in het geval van de E36 en toch een beetje overdreven huge en te lomp om leuk in te sturen in het geval van de E38.

De vervanger:
Afbeeldingslocatie: http://limtune.com/foto/got/540iA.jpg
'99 E39 540iA EXE Orientblau, fabrieksaf hartge en de volledige onderhoudshistorie incl alle rekeningen vanaf nieuw erbij. Heeft nu 2 ton gelopen en is checkheft onderhouden bij een Duitse dealer (Kohl) hier net over de grens. Voor mij de perfecte vervanger van zowel de E36 als de E38. Leuk pluspuntje is dat de middelste 2 letters van het kenteken mijn initialen zijn.

En ja, zoals jullie zien, net als de vorige 2 heeft ook deze aftermarket angel eyes :+

To do:
-Angel eyes eruit, ze zijn nu wel al losgekoppeld en het originele stadslicht is weer aangesloten
-Licht verlagen zodat de velgen wat mooier in de wielkassen vallen
-Grote originele navi, nu zit er een 4:3 in
seninha schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 21:09:

Bij elke auto die ik neem, koop ik gelijk een OBD scanner omdat ik er van hou om zelf problemen te vinden.
Met mn audi had i een VAG COM en bij de Renault Espace een CLIP.

Maar voor een BWM heb ik geen idee wat ik nodig heb. Wil niet zo'n goedkoop BT scanner hebben maar eentje waarmee je echt alles kan aflezen en desnoods dingen mee kan installen.
BMW Scanner 1.4.0 bijvoorbeeld, die is redelijk fool-proof. De originele is behoorlijk duur, maar er is ook goede imitatie te vinden via marktplaats of ebay. Let wel op dat je direct ook een adapter meebesteld om hem aan te sluiten op de ronde 20-pins connector onder de motorkap, dat is nodig om alles uit te kunnen lezen. Met de OBD2 connector linksonder het stuur kun je ook wel wat uitlezen maar lang niet alles.
Wil je nog meer kunnen aanpassen, zoek dan op BMW inpa en NCS-Expert, maar pas op, hiermee is het ook heel makkelijk dingen te slopen. Ook met BMW Scanner lukt dat prima, maar die is zoals ik zei wat meer fool-proof. Ga echter niet zomaar wat rondklikken en lees je eerst in voor je dingen gaat veranderen.

[ Voor 43% gewijzigd door MadMan op 05-04-2014 02:55 . Reden: Toevoeging ]

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02
seninha schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 21:09:

Met mn audi had i een VAG COM en bij de Renault Espace een CLIP.

Maar voor een BWM heb ik geen idee wat ik nodig heb. Wil niet zo'n goedkoop BT scanner hebben maar eentje waarmee je echt alles kan aflezen en desnoods dingen mee kan installen.
Bmw scanner op ebay zal je wensen kunnen vervullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Bedankt. Zal zeker naar een BMW Scanner gaan kijken.

Wat zomaar rond klikken betreft, daar kijk ik wel voor uit. Probeer mij zelf goed te informeren voor ik iets doe.
Eerst wil ik gewoon de auto kunnen aflezen, de rest komt later wel.

Auto die ik ga kijken is van eerste eigenaar en volgens de dealer waar deze gekocht en onderhouden is heeft de auto een fout melding op een van de gloei bougies.Dus dat moet ik als eerste aanpakken.

Bestaat er trouwens een site waar je een BMW scanner goed uitgelegd wordt en waar er tips zijn?
Toen ik mij Audi had en de VAG COM gebruikte heb ik veel tijd op de site van Ross-tech rondgebracht . Dat is de maker van VAG COM. Daar heb ik veel geleerd hoe er bepaalde dingen aangezet konden worden die af fabriek uit waren (bv deuren op slot bij het weg rijden )

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

De 'officiele' bmw tools (geschikt voor een e39) zijn een aangepaste kkl interface met met bmw INPA, DIS en SSS of progman (en ncs expert). (dat is dus de fabrieksprogrammatuur)
Als je op die termen op ebay zoekt krijg je legio voorbeelden.
Die programma's zijn echter niet altijd gebruiksvriendelijk en zijn lastig te installeren. DIS en SSS/progman draai je eigenlijk altijd via een vmware image.
Die software is overigens per definitie illegaal maar dat terzijde.
Voor de rest als je gaat sleutelen heb je bmw TIS nodig (digitale werkplaatshandboeken).
Op ebay zijn er aanbieders die bovengenoemde software in een complete installatieshell gegoten hebben om het gebruik te vergemakkelijken. Daar zit vaak ook TIS bij, en dus de obd2 interface.

BMW scanner (pa soft) en carsoft zijn 3rd party software, en zijn uitgebreider dan wat je met een normaal obd2 readertje kan, maar komen niet in de buurt bij bovengenoemde tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mr_petit schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 12:17:
Voor de rest als je gaat sleutelen heb je bmw TIS nodig (digitale werkplaatshandboeken).
Is dat hetzelfde als dit:
http://workshop-manuals.com/bmw/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

mr_petit schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 12:17:BMW scanner (pa soft) en carsoft zijn 3rd party software, en zijn uitgebreider dan wat je met een normaal obd2 readertje kan, maar komen niet in de buurt bij bovengenoemde tools.
Qua programmeermogelijkheden niet, maar qua uitlezen zeker wel. BMW Scanner leest en wist alle foutcodes uit die je met de dealersoftware kunt uitlezen, alleen de programmeermogelijkheden zijn wat beperkter in de zin dat je er geen nieuwe modules mee kunt toevoegen bijvoorbeeld.
Ik heb en gebruik al sinds ik BMW's heb al de diverse kabels en programma's die er zijn en ik heb (jaren terug) een tijdje voor een dealer gewerkt en het is nog nooit voorgekomen dat ik met pa soft een fout niet kon vinden die met de dealersoftware wel was te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:45

4x2

lộn xộn quá

Uit persoonlijke ervaring met mn E46:
Stop niet extreem veel moeite in het aan de gang krijgen van SSS/DIS, met INPA en NCSexpert krijg je ook praktisch alles voor elkaar, het ziet dr alleen wat minder interessant uit.
Feit is wel dat het veel makkelijker aan de gang te krijgen is en je er ook heel veel mee voor elkaar krijgt.
Voor NCSexpert zoek je gewoon het programma NCS dummy op en dan kan er (met wat logisch nadenken en backups maken) niet heel veel mee fout.

Voor je begint aan het programmeren van de DME zelf zou ik wel eventjes uitvogelen wat je wel en niet moet doen :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja, maar dan wat gebruiksvriendelijker (sneller zoeken etc).
De TIS versies die rondgaan in het circuit gaan echter tot 2007.
Ik vraag me af hoe lang die link nog gaat blijven werken, aangezien elke keer als die gepost wordt er een belletje schijnt te rinkelen bij de bmw juridische afdeling :+ (de spaghetticoder site was ook door hun offline gehaald)
MadMan schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:58:
[...]

Qua programmeermogelijkheden niet, maar qua uitlezen zeker wel. BMW Scanner leest en wist alle foutcodes uit die je met de dealersoftware kunt uitlezen,
Foutcodes wellicht wel, maar uitlezen gaat toch echt wel wat verder hoor.
Ik denk niet dat je met bmw scanner injectoren kan afstellen etc. zoals je dat op een n54 kan.
Ook denk ik dat het geen detonatiediagnose/uitlezing kan.
eobd foutcodes lezen gaat ook goed met een goede universele stand alone scanner die eobd kan.
bmwscanner en carsoft kan je denk ik dan ook het beste samenvatten als een goede eobd scanner+ncs expert.
4x2 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 15:10:
Uit persoonlijke ervaring met mn E46:
Stop niet extreem veel moeite in het aan de gang krijgen van SSS/DIS, met INPA en NCSexpert krijg je ook praktisch alles voor elkaar, het ziet dr alleen wat minder interessant uit.
Dat denk ik ook. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 05-04-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

mr_petit schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:25:)
Foutcodes wellicht wel, maar uitlezen gaat toch echt wel wat verder hoor.
Ik denk niet dat je met bmw scanner injectoren kan afstellen etc. zoals je dat op een n54 kan.
Ook denk ik dat het geen detonatiediagnose/uitlezing kan.
eobd foutcodes lezen gaat ook goed met een goede universele stand alone scanner die eobd kan.
bmwscanner en carsoft kan je denk ik dan ook het beste samenvatten als een goede eobd scanner+ncs expert.
Uitlezen heeft niks met afstellen te maken, simpel zat. Detonatiediagnose is geen probleem met bmw scanner. En ja, je leest er _alles_ mee uit.
Eobd foutcodes kan prima met een standaard scanner, maar alleen van de dme en niet van de rest van de diverse systemen. Hoe je erbij komt dat je bmwscanner kunt samenvatten tot een eobd scanner plus ncs expert snap ik niet, jij zelf geloof ik ook niet helemaal.
Ik zal het nogmaals herhalen: met BMW scanner kan seninha precies dat waar hij om vroeg, alle codes uitlezen zoals dat met de CLIP en vag-scan ook kon. Daarbij kun je een hoop extra features aan of uitzetten. Met ncs expert kun je dat ook, maar dan moet je wel bereid zijn een hoop dingen in te stellen, lastige installaties te doen en een hoop te leren. Vervolgens zit je textbased te typen en bestanden te flashen, iets dat voor een niet ingelezen persoon gewoon niet verstandig is te doen. BMW scanner is wat dat betreft veel simpeler, kwestie van aanklikken wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Zo. Auto staat voor de deur. Het is dus een E39 525d Touring geworden uit 2002 van eerste eigenaar.
Altijd door poelgeest in Noordwijk onderhouden ( daar ook gekocht door eerste eigenaar)

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/EDBDD478-F48E-400D-BF9B-B16E644E058B_zpsikzis4vj.jpg

Inheb ook voor ik de auto kocht contact genomen met de dealer en volgens hun was de auto altijd netjes onderhouden. Heeft in feb nog rondom nieuwe schijven en blokken gehad en ook 4 nieuwe 17" winterbanden.
Die zitten nu nog onder:

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/A45F3DEE-64F4-464C-94BF-52FB11E84E0B_zpse9x8epc8.jpg

Heb ook nog 4 velgen erbij met zomer banden maar die zijn 16". Dus daar moeten we iets aan doen.

Dealer gaf wel aan dat er een foutmelding zat in een van de gloeibougies en dat de voorwiel lagers binnen kort aangepakt moesten worden.
Verder was alles perfect.

Enig wat ik wel vanavond merkte is dat de auto erg veel rookt bij flink doortrekken. Denk dat de EGR klep erg vuils is. Dat moet dus ook gedaan worden.
Daarnaast vind ik het ook een beetje naar diesel stinken als ik uit de auto stap..

En wat navigatie betreft moet even kijken hoe ik deze in het Nederlands krijg ( kan alleen tussen Duits en Engels kiezen) , misschien moet ik deze updaten. Versie SW 3-1/21 staat er nu op. En moet ook even kijken of ik nieuwe kaarten ergens kan krijgen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
Ik heb vanmiddag even mijn oliepeil gekeken maar merkte dat deze erg laag zat, misschien te laag als ik het zo zie.
Ik heb nog geen meldingen binnen gezien qua olie etc. zou er iets mis kunnen zijn met de sensor o.i.d.?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WmUKeaY.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Dat is het minimale peil en inderdaad eigenlijk te laag. Tussen minimaal en maximaal zit ongeveer een liter verschil. Geen idee of je uberhaupt een oliepeilsensor hebt trouwens, wat is de motorcode en het bouwjaar?
Dat luchtfilter kun je beter vervangen door de originele airbox en desnoods een inleg sportfilter, hoe je het nu hebt is een garantie voor vermogensverlies.

@seninha:
Je kunt best een keer bij mij langskomen, dan laat ik je de diverse opties qua uitleesspullen gewoon zien en is het misschien wat simpeler een keus te maken. Mooie wagen trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Lijkt op een 6 cilinder E46. Als het goed is zou op een gegeven moment na het rijden een oranje olielampje moeten gaan branden. Dat geeft aan dat het peil te laag is.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Lijkt mij een enige sinds 'modern' ( M54 :? )motorblok ja, inderdaad hoort er wel een lampje te gaan branden, misschien was je het net voor! Maar ik zou me nu eerder achter de oren gaan krabben waar die olie gebleven is, misschien iets heel simpels bijv. een slangetje lek of klepdeksel pakking ( Stelt niet al te veel voor om te vervangen ) maar ik zou zeer zeker even kijken of je kan ontdekken waar de olie blijft.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:45

4x2

lộn xộn quá

Waarschijnlijk door de uitlaat heen gejakkerd.
Bijvullen en het verbruik in de gaten houden, sim-pel.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zou best kunnen, maar ´t kan toch geen kwaad om te kijken of je de oorzaak kunt vinden :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

MadMan schreef op zondag 06 april 2014 @ 02:19:
Dat is het minimale peil en inderdaad eigenlijk te laag. Tussen minimaal en maximaal zit ongeveer een liter verschil. Geen idee of je uberhaupt een oliepeilsensor hebt trouwens, wat is de motorcode en het bouwjaar?
Dat luchtfilter kun je beter vervangen door de originele airbox en desnoods een inleg sportfilter, hoe je het nu hebt is een garantie voor vermogensverlies.

@seninha:
Je kunt best een keer bij mij langskomen, dan laat ik je de diverse opties qua uitleesspullen gewoon zien en is het misschien wat simpeler een keus te maken. Mooie wagen trouwens!
Bedankt voor je aanbod. Weet niet waar je woont maar misschien kunnen we zeker een keer een afspraak maken.
Heb gister avond voor €15 een BMW scanner via MP kunnen scoren. Zodra die binnen is ga ik ermeenaan de gang. Mocht ik er niet genoeg mee kunnen kan ik altijd verder kijken naar een meer uitgebreide systeem.

Ontdekte gister dat ik een iPhone kabel ik het dashboard kast heb. Werkt goed alleen jammer dat deze de iPhone niet gelijk laadt.
Moet ook eerst kijken hoe de kabel aan het systeem hangt want ik kan vooruitspoelen via m'n stuur.

Ben alvast een lijst aan het maken wat ik als eerste ga aanpakken:

-Nokia carkit er uit en de hoofdunit vervangen voor een Bluetooth CK-7W versie ( heb ik mijn vorige auto ook gedaan)
-software van de MKIII updaten. Kan alleen niet vinden waar ik dat kan krijgen
-interieur goed schoonmaken. Licht leer heeft een paar viese plekken.
-iPhone houder installeren die tevens laadt en de mogelijkheid heeft om muziek via auto systeem te luisteren

En natuurlijk gloeibougies , lagers en EGR klep nakijken

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
-Thunder- schreef op zondag 06 april 2014 @ 10:53:
Zou best kunnen, maar ´t kan toch geen kwaad om te kijken of je de oorzaak kunt vinden :)
kheb de auto nog niet heel lang ik ga hem nu bijvullen en binnenkort een keer verversen en dan kijk ik wel ff hoelang het meegaat denk dat er geen lek o.i.d. is.

Vanochtend na een ritje geparkeerd motor uit etc. ging het gele lampje branden van de motorolie het raare is dat het lichtje ging branden na de rit en niet tijdens de rit.
Straks of morgen even motorolie halen en bijvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

MadMan schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:44:
[...]

Uitlezen heeft niks met afstellen te maken, simpel zat. Detonatiediagnose is geen probleem met bmw scanner. En ja, je leest er _alles_ mee uit.
Eobd foutcodes kan prima met een standaard scanner, maar alleen van de dme en niet van de rest van de diverse systemen. Hoe je erbij komt dat je bmwscanner kunt samenvatten tot een eobd scanner plus ncs expert snap ik niet, jij zelf geloof ik ook niet helemaal.
Ik zal het nogmaals herhalen: met BMW scanner kan seninha precies dat waar hij om vroeg, alle codes uitlezen zoals dat met de CLIP en vag-scan ook kon. Daarbij kun je een hoop extra features aan of uitzetten. Met ncs expert kun je dat ook, maar dan moet je wel bereid zijn een hoop dingen in te stellen, lastige installaties te doen en een hoop te leren. Vervolgens zit je textbased te typen en bestanden te flashen, iets dat voor een niet ingelezen persoon gewoon niet verstandig is te doen. BMW scanner is wat dat betreft veel simpeler, kwestie van aanklikken wat je wilt.
BMW Scanner heb ik ook en is inderdaad een prachtig tooltje. Wel was het zo dat ik bij een Z4 (E85) de airbagmodule (SRS) niet kon benaderen (en dus ook geen fouten uitlezen/resetten). Terwijl ik hem daar in eerste instantie voor gekocht had!

Uiteindelijk kon ik met de eerder genoemde INPA kabel en software wel de airbagmodule benaderen en de fout resetten.

Op internet kwam ik er achter dat het nog wel eens per model BMW wil verschillen wat de BMW Scanner wel en niet kan uitlezen/resetten. Bij mijn Z4 kon ik allerlei andere modules wel uitlezen, maar de airbagmodule net niet.

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xeoMe schreef op zondag 06 april 2014 @ 02:01:
Ik heb vanmiddag even mijn oliepeil gekeken maar merkte dat deze erg laag zat, misschien te laag als ik het zo zie.
Ik heb nog geen meldingen binnen gezien qua olie etc. zou er iets mis kunnen zijn met de sensor o.i.d.?

[afbeelding]
Ik heb mijn oliepeil weleens een stuk lager gehad, het ligt eraan hoe je geparkeerd staat. Mijn oprit bijvoorbeeld loopt schuin naar boven toe als ik mijn neus wat hoger heb staan dan mijn kofferbak. Dan lijkt het alsof hij tegen het minimum aanzit. Maar als hij vlak staat is dat helemaal niet zo.

Trouwens foei met dat luchtfilter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Als ie op het onderste streepje staat zoals de foto zou het niet lang meer mogen duren voor je auto vertelt dattie olie wil:

- Stap 1 is na het parkeren, je gele lampje licht dan op als je je motor afzet.
- Stap 2 is dat je lampje de gehele tijd gaat branden.

Echter wil ik er voor waarschuwen dat als je doorrijdt terwijl je oliepijlsensor (zit onder in et karterpan) kapot is, hij niks aangeeft je je motor aan stront rijdt. Mijn sensor was ook kapot toen ik men auto kocht, dus het gebeurt.

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=600818

[ Voor 5% gewijzigd door _eXistenZ_ op 06-04-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een selfie gemaakt tijdens het driften, maar het ging toch allemaal wat moeilijk omdat ik met 1 hand de camera vast moest houden dus het beeld is nogal schokkerig.

*knip* ter verdere beoordeling van de VV mods

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 06-04-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
"driften"? "privé terrein"?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

:? Ieder zn ding denk ik dan...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:04
En nu zijn je banden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

En met driften bedoel je natuurlijk een donut :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is een rodeo drift, en het zijn mijn winterbanden er zit nog wel wat rubber op dus ik kan het nog een keer doen als ik zou willen.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Even een post van mij van een ander forum getrokken die ik een tijd geleden heb gemaakt.

[color=#FF0000][center][size=200]BMW SCANNER 1.40![/size][/center][/color]

Aangezien het vorige topic een ongeorganiseerde bende aan het worden was heb ik besloten een nieuw topic te openen met daarin in de openingspost alle informatie omtrent BMW Scanner 1.40. Het door ons geliefde programma waarmee je bepaalde opties voor niks kan activeren. We zullen ook een lijst gaan bijhouden waar men terecht kan om GRATIS opties aan te laten zetten. We houden van het merk BMW en het forum is ook GRATIS opgericht. Waarom dan geld vragen voor een klein rot vinkje?

Waar kan je terecht in jouw omgeving om bepaalde opties aan te zetten? ( Let op, dit is wel op eigen risico. Noch ik, noch de bezitter van BMW Scanner 1.40 is verantwoordelijk voor zijn gedane acties. Alles gebeurd op vrijwillige basis. De kans dat er iets fout gaat is minimaal, maar mocht er iets fout gaan dan is dat de autoeigenaar zijn eigen verantwoordelijkheid! ) BMW Scanner 1.40 is alleen geschikt voor de volgende chassis:
[size=150][center]E38(7') E39(5') E46(3') E53(X5) E83(X3) E85(Z4)[/center][/size]
Wil jij in de lijst toegevoegd worden reply dan op dit topic op de volgende manier:
Zuid-Holland, Delft, Boink – BMW Scanner 1.40, INPA
Zo is het duidelijk voor men waar het in de buurt is en in welke provincie het ligt.

Wil je het zelf proberen? Dat kan natuurlijk ook. Bestel dan op ebay.com. Zoek hierbij op bmw scanner 1.40. Sorteer daarna op price + shipping: lowest First. De Goedkoopste gaan weg voor rond de 45$. Omgerekend zo’n 35 euro. Op http://www.xcar360.com/bm...nostic-bmw-scan-tool.html Kun je hem voor 34$ dollar bestellen. Omgerekend zo’n 22 euro. In beide gevallen geen geld voor het plezier wat je ervan hebt! Voor de oudere modellen heb je een ronde stekker. Deze zijn ook op ebay te vinden voor 10$ ongeveer.

[color=#FF0000][size=150]Waar kan ik terecht voor het inschakelen van functies?[/size][/color]
Kijk op deze kaart waar voor jou de dichtstbijzijnde locatie is!
http://goo.gl/maps/dEIU1

[size=150][color=#FF0000]Tips:[/color][/size]- Ben je lang bezig met uitlezen en programmeren leg je auto dan aan een acculader. Het programmeren vreet veel stroom!
- Zorg dat de kabel goed ligt en er niets kan gebeuren met de aansluitingen. Niets zo vervelend als die tijdens het programmeren ontkoppeld wordt. Gevolgen weet ik niet maar denk niet dat de computer het leuk vind.
- Bij sommige auto’s zit de OBD aansluiting onder het stuur. Bij anderen in het motorcompartiment. Werkt de aansluiting onder het stuur maar beperkt dan moet je degene onder de motorkap hebben.
- OBD1 + OBDII overgang. OBD2 leest alleen DME, OBDI leest gewoon alles
- Afbreken tijdens programmeren kan leiden tot een corrupte eeprom. Met wat geluk kun je overschrijven, anders dealer. DME eeprom error is meestal einde verhaal, ritje dealer.
- Houdt er rekening mee dat 2 van de 5 kabels uit China defect zijn.
- Software zijn kopieén van PA Soft. Deze zijn dus aangepast om met deze kabel te werken. De originele software gaat niet werken, ook niet proberen.
- Je kunt NIET de kilometerstand in je IKE wijzigen bij wagens > 1998. Vanaf dat jaar is er een write once chip geplaatst. In nieuwe IKE kun je wel de stand zetten. maar dat doet de dealer meestal.
- Kilometerstanden in LCM worden automatisch overgenomen vanuit IKE en EWS.

[color=#FF0000][size=150]BMW Scanner op Windows 7[/size][/color]
Om het programma op Windows 7 64 bit te laten werken het volgende doen: FTDI stuurprogramma versie 2.8.14.0 installeren, zit al standaard in windows. En vervolgens het programma in compabiliteitsmodus voor xp servicepack 2 zetten!

Bijgevoegd een aantal screenshots van mogelijke opties. Heb je nog vragen, stel deze dan. Er is altijd wel iemand die je vraag kan beantwoorden. Vragen zullen ook verzameld worden in de openingspost met het juiste antwoord erbij voor de overzichtelijkheid! Kijk dus eerst of je vraag niet eerder gesteld is. Zo kunnen we een goede databank maken over BMW Scanner 1.40!

Afbeeldingslocatie: http://log.autogespot.com/07-2009/bmwscanner/6.png
Afbeeldingslocatie: http://log.autogespot.com/07-2009/bmwscanner/7.png
Afbeeldingslocatie: http://log.autogespot.com/07-2009/bmwscanner/8.png
Afbeeldingslocatie: http://log.autogespot.com/07-2009/bmwscanner/9.png
Afbeeldingslocatie: http://log.autogespot.com/07-2009/bmwscanner/5.png
Afbeeldingslocatie: http://log.autogespot.com/07-2009/bmwscanner/3.png
Afbeeldingslocatie: http://log.autogespot.com/07-2009/bmwscanner/2.png
Afbeeldingslocatie: http://log.autogespot.com/07-2009/bmwscanner/1.png

[color=#FF0000][size=150]Vragen:[/size][/color]
Hoe kan ik bepaalde opties activeren?
Druk twee keer op de bepaalde module, in dit geval de LCM module voor de lichten. Druk vervolgens op coding data en vervolgens op reprogram. Het scherm met de vinkjes komt nu tevoorschijn waar je je opties kan activeren of deactiveren. Ben je klaar, druk dan op write. De opties worden in de computer van de BMW weggeschreven. Vaak werken de opties meteen, maar mocht dit niet het geval zijn sluit de auto dan af en open hem opnieuw.
Wat gebeurt er bij het inschakelen van EU lights?
De lampen gaan dan uit wanneer je je auto uitschakelt ongeacht hij op de lichten aan stand staat. Ideaal dus als je altijd met je lichten aan rijdt.
Mijn EWS of IKE module is vervangen, kan ik de kilometerstand rechttrekken?
Ja, dit kan door middel van de EWS module aan te klikken en bij reprogramming de gewenste optie te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Gister op Weeze wezen driften!
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t35.0-12/10172926_708866575825867_1572729730_o.jpg?oh=2c26462c349cf72222e2d6997dec96af&oe=53436B75&__gda__=1396931888_bea7e828bbad323c317a397c556ea7e5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

MadMan schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:44:
[...]

Tsjonge jonge, _verkoop_je_die_dingen_ofzo_?_

En het is helemaal niet simpel zat dat uitlezen niets met afstellen te maken heeft.
Losse codes uitlezen heeft er waarschijnlijk niet zoveel mee te maken. Maar sensordata uitlezen natuurlijk wèl. (dat is toch ook uitlezen? sensordata uitlezen)

Qua detonatiediagnose stond het niet vermeld op de site van pa soft (daar staat alles sowieso heel slecht op toegelicht), maar ik bedoel dus sensoruitlezen zoals in dit filmpje:
YouTube: BMW Z4 2.5i Misfire
Waarin je real time per cilinder de verbranding (vermoedelijk ping, of valse lucht oid) kan monitoren.
Dat kan dus op dezelfde manier met bmw scanner? Heb je ook een screenshot of filmpje hoe dat er uit ziet?

Dat bmw scanner simpeler/minder omslachtig is dan ncs expert, dat zal wel (kan ook bijna niet anders), maar dat was überhaupt niet de/mijn stelling. Sterker nog, daarvoor waarschuwde ik al in mijn eerste post nota bene.
BoyGenius schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:51:
[...]

BMW Scanner heb ik ook en is inderdaad een prachtig tooltje. Wel was het zo dat ik bij een Z4 (E85) de airbagmodule (SRS) niet kon benaderen (en dus ook geen fouten uitlezen/resetten). Terwijl ik hem daar in eerste instantie voor gekocht had!

Uiteindelijk kon ik met de eerder genoemde INPA kabel en software wel de airbagmodule benaderen en de fout resetten.
Herkenbaar verhaal. Airbaglampjes kunnen irritant zijn. Ik heb trouwens ook wel eens gehad dat een airbaglampje met inpa niet gereset kon worden, maar wel met zo'n dedicated airbag reset tooltje/kastje. (ik moet wel zeggen dat die auto enigzins in de war was qua electra....)
Ik heb het toen niet met DIS geprobeerd. Terwijl ik denk dat dat uiteindelijk wel de voorgeschreven tool daarvoor is. (ik denk dat dis meer een dealertool is dan inpa)

[ Voor 28% gewijzigd door mr_petit op 06-04-2014 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Jij zegt anders zelf
maar uitlezen gaat toch echt wel wat verder hoor.Ik denk niet dat je met bmw scanner injectoren kan afstellen
Mijn volledig correcte antwoord daarop is dat dat niets met uitlezen te maken heeft.
Nogmaals, BMW Scanner kan alles uitlezen dat er uit te lezen valt en is geschikt voor diagnose van alle fouten die er in de auto's kunnen sluipen waar de desbetreffende versie van de software voor van toepassing is. Daarbij kun je een hoop dingen activeren en deactiveren.
Dat je sommige dingen die je met een dongle en software heel misschien zou kunnen oplossen door diep in de code te gaan "kloten" er niet mee kunt klopt, maar dat heeft er helemaal niets mee te maken, en al helemaal niet met de vraagstelling waar ik een antwoord op geef in mijn post.

En nee, ik verkoop ze niet. Ik heb ze wel allemaal en ik werk er al jaren mee en dan bedoel ik niet voor de hobby. Verder bied ik aan iedereen die het eens wil bekijken aan dat hier te komen doen, helemaal gratis en totaal vrijblijvend.
Wat er in dat filmpje gebeurt geeft trouwens een foutcode, die je inclusief de oorzaak ervan precies kunt uitlezen met, 3x raden, BMW Scanner. In dit geval zelfs met een simpele universele OBD2 reader omdat het om de DME zelf gaat.

Lees je eerst eens goed in is mijn advies aan jou, dat er een hoop niet op de site van PA Soft staat ben ik volledig met je eens, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het dan meteen onmogelijk is.

@seninha:
Ik woon in Zuid-Limburg, maar ben ook vrij regelmatig met het hele spul in de omgeving van 's-Hertogenbosch te vinden. De komende maand door gezondheidsproblemen even niet, maar je kunt langskomen wanneer je wilt in de tussentijd. Ik geef graag tekst en uitleg over de verschillende mogelijkheden en de werking van de dongle die je onderweg hebt en degenen die verder nog verkrijgbaar zijn. Ik ben in het bezit van de verschillende BMW Scanner versies, INPA Ediabas, DIS/GT1, SSS/Progman, TIS, Navcoder, NCS-Expert, WinKfp en wat andere minder bekende opties.

[ Voor 12% gewijzigd door MadMan op 07-04-2014 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

MadMan schreef op maandag 07 april 2014 @ 02:20:
Jij zegt anders zelf

[...]

Mijn volledig correcte antwoord daarop is dat dat niets met uitlezen te maken heeft.
Nogmaals, BMW Scanner kan alles uitlezen dat er uit te lezen valt en is geschikt voor diagnose van alle fouten die er in de auto's kunnen sluipen waar de desbetreffende versie van de software voor van toepassing is. Daarbij kun je een hoop dingen activeren en deactiveren.
Dat je sommige dingen die je met een dongle en software heel misschien zou kunnen oplossen door diep in de code te gaan "kloten" er niet mee kunt klopt, maar dat heeft er helemaal niets mee te maken, en al helemaal niet met de vraagstelling waar ik een antwoord op geef in mijn post.

En nee, ik verkoop ze niet. Ik heb ze wel allemaal en ik werk er al jaren mee en dan bedoel ik niet voor de hobby. Verder bied ik aan iedereen die het eens wil bekijken aan dat hier te komen doen, helemaal gratis en totaal vrijblijvend.
Wat er in dat filmpje gebeurt geeft trouwens een foutcode, die je inclusief de oorzaak ervan precies kunt uitlezen met, 3x raden, BMW Scanner. In dit geval zelfs met een simpele universele OBD2 reader omdat het om de DME zelf gaat.

Lees je eerst eens goed in is mijn advies aan jou, dat er een hoop niet op de site van PA Soft staat ben ik volledig met je eens, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het dan meteen onmogelijk is.
Je geeft gewoon stoïcijns geen antwoord op mijn vraag :O
Kan je wèl of niet real time de betreffende sensordata uitlezen van de ping sensoren, en hoe ziet dat er dan uit? (of mag ik het geen uitlezen noemen?)
Kan je daarvan een screenshot oid plaatsen?
Ik geef heel concreet een voorbeeld, maar je kan dus op 1 of andere manier niet heel concreet het antwoord visualiseren.
Zie je alleen realtime een nummertje veranderen (per cilinder met beschrijving van de uitlezing), of zie je ook streefwaardes?
Ik bedoel: het filmpje is toch volledig duidelijk waarover ik het heb?

Ik heb het dus niet over de daaropvolgende foutcode (die P code kan je waarschijnlijk wel raden...). En als je denkt dat het daarmee opgelost is, mag je ook wel even het antwoord geven wat er mis is met de motor als alles zó eenvoudig is volgens jou. Dan speel ik het wel door naar de persoon in kwestie, die zal er blij mee zijn. Want zo simpel is dit probleem namelijk niet.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 07-04-2014 02:56 ]

Pagina: 1 ... 70 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.