Dat schot duw je naar boven, dan heb je de ruimte zoals op de foto van deepbass909. Dak gaat uiteraard niet inklappen dan.Tomatoman schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:06:
[...]
In de 320i cabio die ik van de garage meekreeg, zat in de bagageruimte een voorgevormd tussenschot. De ruimte boven dat schot was gereserveerd voor de openklappende hardtop en onder dat schot was er net genoeg ruimte om mijn jas en aktentas te stoppen. Op de foto van deepbass909 zie ik _veel_ meer bruikbare bagageruimte.
Dat is hét nadeel van vouwdak cabrio's, een softtop neemt veel minder ruimte in beslag, waardoor er meer kofferbak overblijft. Maar ik heb alleen bij de klep de volle hoogte, op die foto kijk je tegen de achterkant van de bak voor het dak aan. Maar onder de klep kan ik zonder problemen dus wel gewoon boodschappen kwijt. En als ik zeker weet dat het dak toch niet onderweg open gaat, kan ik de bak eventueel ook misbruiken voor bagage.Tomatoman schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:06:
[...]
In de 320i cabio die ik van de garage meekreeg, zat in de bagageruimte een voorgevormd tussenschot. De ruimte boven dat schot was gereserveerd voor de openklappende hardtop en onder dat schot was er net genoeg ruimte om mijn jas en aktentas te stoppen. Op de foto van deepbass909 zie ik _veel_ meer bruikbare bagageruimte.
De enige manier waarop je dit bij een vouwdak cabrio kan oplossen, is door de kofferbak hoger te maken, zoals bij de Peug is gedaan. Maar dat is eigenlijk ook gewoon een knullige oplossing eerste klas.
Voordeel is, dat als je dag dicht is, je het tussenschot kan weghalen/gedrukken en je een veel grotere kofferbak krijgt.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
In mijn Z4 had ik aan de bagageruimte net genoeg om met twee personen op vakantie te kunnen. Dan gingen ook een cameratas, wandelschoenen en wat random spullen zoals voedsel achterin mee. In een E89 zie ik dat niet zo makkelijk gebeuren met de kap open. Het zou nogal treurig zijn als je de hele weg naar je bestemming met kapje dicht moet rijden omdat er niet genoeg bagageruimte is.DexterBelgium schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:45:
Ook hier een genieter van het stalen dak van mijn e93.
Als het dak naar beneden gaat ben je toch niet aan het shoppen (of je zet de boodschappen, gewoon met de handige baggageplank die je kan neerklappen, onder je windscherm op de achterbank). Een beetje planning goes a long way, want als je éérst je baggage past en meet en dan pas het dak naar beneden klapt, is de ruimte meer dan genoeg om met twee een weekendje in de Ardennen te gaan cruisen... en eens je daar bent...
De auto wordt naar mijn gevoel een stuk "beter" met het dak naar beneden, wat inderdaad natuurlijk aangeeft dat het een compromis is. Maar voor mij is het ultieme compromis.
Daarnaast zorgt de stalen kap voor extra gewicht (nieuwe Z4 sDrive28i 90kg zwaarder dan oude Z4 3.0si) en een hogere kofferbaklijn. De E89 zou een veel fraaiere auto zijn geweest als de kofferbak lager was geweest. BMW doet dus concessies aan de bruikbaarheid van een roadster, aan de dynamische eigenschappen en aan de esthetische eigenschappen van het ontwerp. Daar staat tegenover dat een stalen klapdak minder vandalismegevoelig is en wellicht wat stiller (maar who cares).
* Tomatoman kijkt nog mismoedig naar de volgeladen bagageruimte op een vakantiefoto en komt vervolgens tot een rekensommetje:
cabrio + kinderen + vakantie = no go
Een goede grap mag vrienden kosten.
Je kunt een deal sluiten met de dealer dat ze na het afleveren de 16" inruilen voor 17 of 18":) Ik ben nu ook met de nieuwe drie serie bezig en bijna 90% van de lease kopers doet dit. Imho hoort er echt minimaal 17" op deze mooie drie serie (welke toch behoorlijk groot is)Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:34:
Mannen, mijn huidige 3.20i High Executive gaat weer terug naar de leasemaatschappij en mag een nieuwe Bimmer bestellen. Ik heb gekozen voor de 3.20i ED High Executive met allerlei opties.
Alleen om 20% bijtelling te kunnen behouden heb ik de std velgen behouden.
Nu werkt BMW met een aantal bandenboeren; Continental, Pirelli, Michelin en Bridgestone.
Je kunt van te voren niet opgeven welke jouw voorkeur geniet maar dit kan de dealer achteraf wel wijzigen. Onder mijn huidige auto heb ik jarenlang Pirelli's gehad en dat bevalt mij goed.
Alleen ben ik benieuwd welke bandenboer de beste 205 60 16 banden levert.
Wat zijn jullie bevindingen? En zijn er sites die al zo'n vergelijking hebben gemaakt?
Pirelli Cinturato P7 vs Bridgestone Turanza ER300 bv
http://ecomodder.com/foru...st-5-lrr-tires-14406.html
[ Voor 3% gewijzigd door Workaholic op 06-06-2013 19:00 ]
True, maar aangezien ik een dakkoffer op mijn vrouw haar Golf Variant moet gooien om op vakantie te gaan, denk ik dat eender welke leuke wagen + kinderen + vakantie nog een tijdje no go zal zijn. En af en toe probeer ik een excuus te zoeken om later naar de bestemming af te reizen. Alleen. Met mijn wagen. "Nee, schatje, ik vind dat écht niet erg, zo'n eind alleen rijden..."Tomatoman schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:44:
* Tomatoman kijkt nog mismoedig naar de volgeladen bagageruimte op een vakantiefoto en komt vervolgens tot een rekensommetje:

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Klik voor groot
Vandaag lekker door de bossen bij Heerde gereden, want moest velgen ophalen van m'n Alfa 75 trackday-auto die gepoedercoat waren. Past bij mij prima in de kofferbak natuurlijk, is over nagedacht bij aanschaf
Anyway, dat is geen straf kan ik je vertellen!
There is no replacement for displacement!
Niet helemaal waarfsfikke schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:53:
[...]
Behalve als je een CD wisselaar hebt ligt er geen kabel naar achteren. Ik heb dan ook alles achter het handschoenkastje. Samen met een Parrot die ook seamless integreert met alles.
4 weken roadtrip met z'n tweeën (inc. grote tent), zoals ik ooit met m'n Compact hebt gedaan, gaat hem ook niet worden met de cabrio, want dit gaat nooit allemaal passen:Tomatoman schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:44:

Maar met een cabrio ga je ook niet in een tent slapen, onderweg zit je als genoeg onder canvas
Ik kan ook prima 4 velgen kwijt in de auto_eXistenZ_ schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:53:
[afbeelding]
Klik voor groot
Vandaag lekker door de bossen bij Heerde gereden, want moest velgen ophalen van m'n Alfa 75 trackday-auto die gepoedercoat waren. Past bij mij prima in de kofferbak natuurlijk, is over nagedacht bij aanschaf
Anyway, dat is geen straf kan ik je vertellen!

Ik vraag me serieus af of vandalisme nog wel een risico is. Ik hoor er tegenwoordig nooit meer wat over.Femme schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:44:
[...]
In mijn Z4 had ik aan de bagageruimte net genoeg om met twee personen op vakantie te kunnen. Dan gingen ook een cameratas, wandelschoenen en wat random spullen zoals voedsel achterin mee. In een E89 zie ik dat niet zo makkelijk gebeuren met de kap open. Het zou nogal treurig zijn als je de hele weg naar je bestemming met kapje dicht moet rijden omdat er niet genoeg bagageruimte is.
Daarnaast zorgt de stalen kap voor extra gewicht (nieuwe Z4 sDrive28i 90kg zwaarder dan oude Z4 3.0si) en een hogere kofferbaklijn. De E89 zou een veel fraaiere auto zijn geweest als de kofferbak lager was geweest. BMW doet dus concessies aan de bruikbaarheid van een roadster, aan de dynamische eigenschappen en aan de esthetische eigenschappen van het ontwerp. Daar staat tegenover dat een stalen klapdak minder vandalismegevoelig is en wellicht wat stiller (maar who cares).
En staal is helemaal niet per definitie stiller dan canvas. Bij 5th Gear hebben ze afgelopen jaar een testje gedaan met het geluid in een Megane (met stalen dak) en een Golf 7 cabrio (met canvas) op, ik dacht, 160km/u. De Golf won, die was stiller. En een Aston Martin cabrio (ook canvas) was eigenlijk net zo stil als een gesloten auto. Vorm en binnenbekleding doen wonderen met het geluid.
Het enige echte voordeel van staal over canvas is eigenlijk dat staal beter bestand is tegen winterse omstandigheden en minder onderhoud nodig heeft (canvas moet je eigenlijk minimaal 2 keer per jaar goed wassen en impregneren).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Gisteren de 100000 Km grens overgestoken.
You don't need eyes to see, you need vision
Mmm, wat betreft de esthetiek vind ik dan weer een goed gedaan stalen dak vaak mooier dan een canvas dak, vooral als je kijkt naar de gesloten toestand (90% van je rijtijd, tenzij het echt een zomer-weekend-kar is).
Bijvoorbeeld de 6 reeks cabrio vind ik met dak gesloten er erg knullig uitzien, terwijl ik zelf mijn E93 met dak dicht net zo mooi vind als de E92, en met dak open nog beter natuurlijk ;-)
Voorwaarde is dan wel natuurlijk dat ze de kofferlijn zo laag mogelijk houden.
Bijvoorbeeld de 6 reeks cabrio vind ik met dak gesloten er erg knullig uitzien, terwijl ik zelf mijn E93 met dak dicht net zo mooi vind als de E92, en met dak open nog beter natuurlijk ;-)
Voorwaarde is dan wel natuurlijk dat ze de kofferlijn zo laag mogelijk houden.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Vandaag de BMW 3 Touring 320I opgehaald (full options). Nu nog goede coating voor de lak zoeken (bmw lak en vogelpoep gaan niet zo goed samen)

Defunctus Deo Juvente
Mooie wagen! Je kan ook gewoon de vogels vragen er niet op te poepenHappyFun schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:00:
Vandaag de BMW 3 Touring 320I opgehaald (full options). Nu nog goede coating voor de lak zoeken (bmw lak en vogelpoep gaan niet zo goed samen)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Klopt maar vergeet het niet te melden aan je leasmij want je betaald flink meer per maand voor de duurdere banden en afschrijving ivm snellere slijtage. 18" tov. 16" scheelde bij mij 70 euro per maand!!Workaholic schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:00:
[...]
Je kunt een deal sluiten met de dealer dat ze na het afleveren de 16" inruilen voor 17 of 18":) Ik ben nu ook met de nieuwe drie serie bezig en bijna 90% van de lease kopers doet dit. Imho hoort er echt minimaal 17" op deze mooie drie serie (welke toch behoorlijk groot is)
>> Signature?
70 euro per maand!?! Over een looptijd van 1 jaar met 100.000km dan zeker? Gemiddeld wisselt de leasemij 1x banden in een 4 jaar lease (35.000km per jaar). Dat kost ze zo'n 600-700 euro per wissel, verdeel dat over de 48 maand en je zou maar zo'n max 15 euro bij moeten leggen per maand. Klinkt alsof je beter de banden zelf had kunnen (laten) kopen!ChiLLeR schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:22:
[...]
Klopt maar vergeet het niet te melden aan je leasmij want je betaald flink meer per maand voor de duurdere banden en afschrijving ivm snellere slijtage. 18" tov. 16" scheelde bij mij 70 euro per maand!!
Cabrio op een trailer meenemenTomatoman schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:44:
Verbruik wil ook wel eens hoger zijn met grotere (en dus vaak bredere) wielen. Dat wordt natuurlijk ook gewoon doorberekend.The_MAN schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:01:
[...]
70 euro per maand!?! Over een looptijd van 1 jaar met 100.000km dan zeker? Gemiddeld wisselt de leasemij 1x banden in een 4 jaar lease (35.000km per jaar). Dat kost ze zo'n 600-700 euro per wissel, verdeel dat over de 48 maand en je zou maar zo'n max 15 euro bij moeten leggen per maand. Klinkt alsof je beter de banden zelf had kunnen (laten) kopen!
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
48 maanden, 30.000 per jaar. Gemiddeld wissel je goede banden (oa. mijn potenza's) per 30.000km - 35.000km dus 4 x 6-700. = 58 per maand. Dan nog hogere kosten aanschaf velgen van ca. 1800euro is 37,50 per maand. Dus kom je al op 95 per maand! Dus jouw berekening is niet helemaal compleet.The_MAN schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:01:
[...]
70 euro per maand!?! Over een looptijd van 1 jaar met 100.000km dan zeker? Gemiddeld wisselt de leasemij 1x banden in een 4 jaar lease (35.000km per jaar). Dat kost ze zo'n 600-700 euro per wissel, verdeel dat over de 48 maand en je zou maar zo'n max 15 euro bij moeten leggen per maand. Klinkt alsof je beter de banden zelf had kunnen (laten) kopen!
>> Signature?
Vandaag m'n 116i uit 2012 voor z'n eerste beurt weggebracht bij 30.000 km. Olie ververst en een kapot lampje bij m'n kenteken vervangen en blijkbaar stonden er 3 terugroep acties voor mijn model.
Eéntje had betrekking op het expansievat van de koelvloeistof, deze is vervangen, een ander was iets met de regensensor waar nieuwe software voor nodig was en een ander was een onderdeel bij de laadklep waar corrosie bij voor kon komen welke is ingevet.
HappyFun: Mooie wagen! zijn dat 17" velgen?
Eéntje had betrekking op het expansievat van de koelvloeistof, deze is vervangen, een ander was iets met de regensensor waar nieuwe software voor nodig was en een ander was een onderdeel bij de laadklep waar corrosie bij voor kon komen welke is ingevet.
HappyFun: Mooie wagen! zijn dat 17" velgen?
[ Voor 7% gewijzigd door gise op 07-06-2013 17:06 ]
Sinds een week of 2 heb ik dr ook weer een BMW bij (nummer 3 alweer...)

Een supersnelle 316ti met N42B18 (joy...) met zo'n ding in de kofferbak:

Bevalt prima, stuk langzamer dan mn E28, maar wel lekker comfortabel.
En het spelen met NCS expert om wat opties aan en uit te zetten is ook wel leuk
Een supersnelle 316ti met N42B18 (joy...) met zo'n ding in de kofferbak:
leeg
Bestelling is geplaatst afgelopen vrijdag
BMW 320DEDE Sedan - met sport automaat & flippers
B39 Mineralgrau metallic
BEL2 Stof Track Anthrazit/Akzent Rot
1CB Selectie CO2 (Intern)
230 EU AG intern
249 Multifunctioneel stuurwiel
258 Banden met noodloopeigenschappen
2AT Lichtmetalen wielen Streamline (306) 16" (inruilen voor 18" 397 styling)
2PA Slotbouten voor LM wielen
423 Velours matten
548 Kilometertacho
698 Regiocodering voor DVD
6AC Emergency Call
6AE BMW Teleservices
6NH Bluetooth telefoonvoorbereiding incl. USB-aansluiting
845 Akoestische waarschuwing veiligheidsgordel
868 Nederlandse taalversie
886 Boordliteratuur Nederlands
8KA Condition Based Service
8S3 Automatische vergrendeling tijdens rijden (Intern)
8V1 NCAP-aanduiding
2TB Automatische sporttransmissie met stuurschakeling
431 Automatische dimmende binnenspiegel
676 Hifi actief luidsprekersysteem
6VB Ondersteuning multimedia audio/USB
775 Individual hemelbekleding Anthrazit -
ZE1 Executive Upgrade
4AE Middenarmsteun voor, verschuifbaar
502 Koplampsproeiers
507 Park Distance Control (PDC), achter -
520 Mistlampen voor
521 Regen- en lichtsensor
522 Xenon lampen voor dim- en grootlicht
534 Airconditioning, automatisch
544 Dynamic Cruise Control (DCC)
5DA Deactivering Passagiers Airbag
606 Navigatiesysteem Business
6WA Uitbreiding instrumentenpaneel -
LINE Sport Line
255 Leder sportstuurwiel -
481 Sportstoelen
4AT Interieurlijsten zwart hoogglanzend
4DN Accentlijsten Korallrot matt
LM velgen styling 397 225/45 18"
Ik heb nog lang getwijfeld om voor de high executive te gaan, maar dat was me de meerprijs in de lease/eigen bijdrage niet waard. Betaal al flink bij voor de 18" ipv 16 of 17 ;-) Je moet ergens voor jezelf een streep trekken en dan kan ik bij de volgende auto weer een stapje omhoog doen
Waar ik nog over twijfel is:
- Deelbare achterbank (Heb nu een A3 sportback en heb het idee dat ik nu wat minder ruimte ga krijgen voor grotere spullen (hoogte is beter in de sportback denk ik?)
- Kleur (Saphire zwart of zoals hierboven Mineral grau)
- Raamomlijstingen alu versus zwart (oogt sportiever zonder... maar misschien ook weer te goedkoop voor een auto van bijna 50k??)
- lichtpakket - kost maar 250 euro.. zal in de lease wel meevallen.. ik lees wisselende berichten. valt minder op dan bij de 5 serie..
- Interieur (bijbetalen voor andere accenten? Ben niet zo van het rood, maar om er nou voor bij te betalen..)
- Stof - wel of geen rood accent, zijn hier foto's van te vinden toevallig? Ben bang dat dit te opvallend is en het lijkt me niet echt passen bij mineral grau
B39 Mineralgrau metallic
230 EU AG intern
423 Velours matten
548 Kilometertacho
6AC Emergency Call
6AE BMW Teleservices
8V1 NCAP-aanduiding
ZE1 Executive Upgrade
502 Koplampsproeiers
520 Mistlampen voor
LINE Sport Line
481 Sportstoelen
Ik heb nog lang getwijfeld om voor de high executive te gaan, maar dat was me de meerprijs in de lease/eigen bijdrage niet waard. Betaal al flink bij voor de 18" ipv 16 of 17 ;-) Je moet ergens voor jezelf een streep trekken en dan kan ik bij de volgende auto weer een stapje omhoog doen
- Deelbare achterbank (Heb nu een A3 sportback en heb het idee dat ik nu wat minder ruimte ga krijgen voor grotere spullen (hoogte is beter in de sportback denk ik?)
- Raamomlijstingen alu versus zwart (oogt sportiever zonder... maar misschien ook weer te goedkoop voor een auto van bijna 50k??)
- lichtpakket - kost maar 250 euro.. zal in de lease wel meevallen.. ik lees wisselende berichten. valt minder op dan bij de 5 serie..
- Interieur (bijbetalen voor andere accenten? Ben niet zo van het rood, maar om er nou voor bij te betalen..)
- Stof - wel of geen rood accent, zijn hier foto's van te vinden toevallig? Ben bang dat dit te opvallend is en het lijkt me niet echt passen bij mineral grau
Poorboys EXP, en dan aftoppen met een duurzame wax.HappyFun schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:00:
No Shame, only Fame!
Vandaag proefrit gemaakt in de E46 320D touring, erg fijne auto. Liep en reed heerlijk, paar kleine technische dingen die niet helemaal in orde waren; handrem werkt niet echt lekker en moet ver omhoog getrokken worden om iets te doen, 1 achteruitrijsensor werkt niet en er staat een airbag melding op het display. Laatste wordt door de verkoper opgelost, andere ga ik denk ik zelf doen of mijn monteur laten doen. Nu nog even hopen dat we er kwa prijs uitkomen
De handrem zou ik laten voor wat het is, als ie door de apk komt zal het wel, dr zitten losse remschoentjes in de schijf waarbij de binnenkant van de schijf als trommel dient. Dikke kans dat je dus de remschoenen en de schijven mag vervangen om het beter te krijgen.
Bij mn compact is de handrem ook niet super, tegen de tijd dat de schijven achter versleten zijn kijk ik dr wel een keer naar, dan moet het toch los.
Die airbag melding zal wel 'opgelost' worden door het doorverbinden van de contactjes onder de stoel (niet dat dat iets boeit, dan gaat ie gewoon altijd af bij een ongeluk)
Bij mn compact is de handrem ook niet super, tegen de tijd dat de schijven achter versleten zijn kijk ik dr wel een keer naar, dan moet het toch los.
Die airbag melding zal wel 'opgelost' worden door het doorverbinden van de contactjes onder de stoel (niet dat dat iets boeit, dan gaat ie gewoon altijd af bij een ongeluk)
leeg
Afstellen kan prima, is bij mijn E46 ook gebeurd.
There is no replacement for displacement!
Als je dr nog mee weg komt kun je het proberen, ik stop er gewoon geen moeite in tot ik er toch in de buurt moet zijn
leeg
Wat heb je nog meer dan?4x2 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:21:
Sinds een week of 2 heb ik dr ook weer een BMW bij (nummer 3 alweer...)
Een E28 520i als circuitspeeltje en een 1602, maar die laatste is een langdurig project in onderdelen
leeg
Nou, geloof me dat de gemiddelde leasemij banden wisselt bij afkeuring APK, en mijn ervaring is dat ze dan zo 60.000 meegaan. Verder moeten 16" banden ook gewisseld worden, die kosten moet je er af trekken natuurlijk.ChiLLeR schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:59:
[...]
48 maanden, 30.000 per jaar. Gemiddeld wissel je goede banden (oa. mijn potenza's) per 30.000km - 35.000km dus 4 x 6-700. = 58 per maand. Dan nog hogere kosten aanschaf velgen van ca. 1800euro is 37,50 per maand. Dus kom je al op 95 per maand! Dus jouw berekening is niet helemaal compleet.
Als de velg aanschaf er ook bij in zat, ok, dan kan het hard gaan natuurlijk, paar 18" velgen a 1500-1800 euro gaat wel snel natuurlijk!
Welke banden gaan 60.000km mee?The_MAN schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 20:34:
[...]
Nou, geloof me dat de gemiddelde leasemij banden wisselt bij afkeuring APK, en mijn ervaring is dat ze dan zo 60.000 meegaan.
Hele slechte. Ik heb ze gehad...die gingen nog wel meer dan 60k mee en ik ben vrij sportief door de bochten / over de rotondes. Maar die dingen waren zo knetterhard dat ze weinig comfortabel waren, waarschijnlijk minder grip hadden (hoewel ik daar nooit zoveel last van heb gehad) en heel veel lawaai maakten. Dat laatste was heel erg irritant. Maar ze gingen dus wel heel erg lang mee, dus ik heb heel lang met dat lawaai gereden.
De zomerbanden onder onze E46, de banden die ik onder mijn Seat Leon had? Oh wacht, de winterbanden onder onze E46 ook!
[ Voor 9% gewijzigd door The_MAN op 08-06-2013 21:13 ]
Met mn eerste set zomer + winter heb ik al 100k gereden en beiden zijn nog goed te noemen, dus 60k met een band kan perfect. Ik rijd voornamelijk autosnelwegen, dat helpt natuurlijk...
You don't need eyes to see, you need vision
In mijn zoektocht naar een nieuwe BMW kijk ik momenteel wat naar 5 series met V8. Maar langzaam valt mij oog ook wat op de E53 X5, ook omdat deze niet duurder lijken in aanschaf en er veel keus is in de dik gemotoriseerde versies.
Wat is hier de mening over de E53?
Ik heb onderstaande E53 X5 4.8is vluchtig bekeken (2005 - 155.000km). De wagen heeft al een automaatrevisie en een vervanging van het onderstel gehad. Dat schijnen veel voorkomende klachten te zijn op de E53? Zijn er verder nog zaken om op te letten?
http://link.marktplaats.nl/678520686

Dit exemplaar is wat duurder uiteraard dan de vele 4.4 versies maar het uiterlijk en de ruime uitrusting bevallen mij. Verbruik zal schrikken blijven maar met <10.000 km pj zal het te doen zijn.
Mocht iemand nog iets leuks weten te staan dan hoor ik het graag. Enige eisen zijn grote motor, benzine en redelijke/ goede staat van onderhoud. En een (erg) goede prijs natuurlijk.
Ik heb onderstaande E53 X5 4.8is vluchtig bekeken (2005 - 155.000km). De wagen heeft al een automaatrevisie en een vervanging van het onderstel gehad. Dat schijnen veel voorkomende klachten te zijn op de E53? Zijn er verder nog zaken om op te letten?
Dit exemplaar is wat duurder uiteraard dan de vele 4.4 versies maar het uiterlijk en de ruime uitrusting bevallen mij. Verbruik zal schrikken blijven maar met <10.000 km pj zal het te doen zijn.
Mocht iemand nog iets leuks weten te staan dan hoor ik het graag. Enige eisen zijn grote motor, benzine en redelijke/ goede staat van onderhoud. En een (erg) goede prijs natuurlijk.
[ Voor 21% gewijzigd door bombadil op 09-06-2013 17:05 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
GefeliciteerdWorkaholic schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 12:05:
B39 Mineralgrau metallic
230 EU AG intern
423 Velours matten
548 Kilometertacho
6AC Emergency Call
6AE BMW Teleservices
8V1 NCAP-aanduiding
ZE1 Executive Upgrade
502 Koplampsproeiers
520 Mistlampen voor
LINE Sport Line
481 Sportstoelen
Zou ik zeker doen. Altijd erg handig als je met 3'n bent en je wat meer spullen mee wilt nemen. Zo maf dat dit niet standaard is, maarja. Dat is premium, veel betalen voor weinigWorkaholic schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 12:05:
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Inderdaad belachelijk dat je er voor moet betalen, als er iets standaard zou moeten zijn is dit wel.
Hmm, ik ben altijd alleen tegengekomen dat auto's in de VS standaard al bekabeld waren voor een alarm en voor een CD wisselaar.AlterMann schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:38:
[...]
Niet helemaal waarBij mijn E46 zat er ook geen cdwisselaar in, maar wel bekabeling. Die moest je wel eerst uitgraven onder de bekleding vandaan.. maar het zat er wel al
Wat houdt 'full options' precies in? Want als het betekend dat ie alle opties heeft zijn ze nog wat vergetenHappyFun schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:00:
[ Voor 30% gewijzigd door fsfikke op 09-06-2013 16:49 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
een 3 serie is echt niet groot en de kofferbak al helemaal niet. Ik zou deze optie zeker nemen.Workaholic schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 12:05:
Vraag ik me ook altijd af bij het lezen van de term 'full options'fsfikke schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:28:
[...]
Hmm, ik ben altijd alleen tegengekomen dat auto's in de VS standaard al bekabeld waren voor een alarm en voor een CD wisselaar.
[...]
Wat houdt 'full options' precies in? Want als het betekend dat ie alle opties heeft zijn ze nog wat vergeten
Desalniettemin; een mooie bak (al had ik de optie sportstoelen toch zeker ook nog aangevinkt.
Audi: Vorsprung durch Technik
1388 tot 1588 euro MRB per jaar (2175 kg) , rijdt 1:7 als het meezit. Vijf vorige eigenaars volgens zomoto. De leren bekleding ziet er slordig uit. Het onderhoud is ook duurder dan een gewone 5.bombadil schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:09:
In mijn zoektocht naar een nieuwe BMW kijk ik momenteel wat naar 5 series met V8. Maar langzaam valt mij oog ook wat op de E53 X5, ook omdat deze niet duurder lijken in aanschaf en er veel keus is in de dik gemotoriseerde versies.
Die 'jacht-houten' inleg is in ieder geval supermooi!!! Zit een flink stuk individual in als dat interieur zo zie.bombadil schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:09:
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Meestal bedoelen mensen daar mee 'alle opties die ik wilde hebben zitten er op / heb ik kunnen krijgen'. Maar als dat de standaard is dan is een mooie zes-in-lijn al full option voor mij.fsfikke schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:28:
Wat houdt 'full options' precies in? Want als het betekend dat ie alle opties heeft zijn ze nog wat vergeten
Zijn de Luxury Line (standaard) velgen. Wilde eigenlijk andere ..deze zijn zeer gevoelig voor stoeprandjes
De kleur Saphire Zwart met alu lijsten (iig luxury line) is erg sjiek. Wist niet wat ik moest verwachten (had nog niet gezien), maar absoluut een aanrader! Weet niet of het erbij hoort, maar wat het qua interieur mooi afmaakt zijn de zwarte lijsten..zit namelijk een dunne zilverenlijst onder. Heel erg mooi..Workaholic schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 12:05:
- Raamomlijstingen alu versus zwart (oogt sportiever zonder... maar misschien ook weer te goedkoop voor een auto van bijna
50k??)
- lichtpakket - kost maar 250 euro.. zal in de lease wel meevallen.. ik lees wisselende berichten. valt minder op dan bij
de 5 serie..
Lichtpakket ook doen voor die 250 euro. Altijd handig in garage ..
Dank! Is dit ook voor beginners een beetje goed te doen? Of kan ik het beter LATEN aanbrengen (geen tools voor nodig
begrijp ik)?
Na 700KM dit weekend met de nieuwe 3 Touring gereden te hebben kan ik melden, een topauto (vergeleken met de oude X1) Automaat is heerlijk en de vele functies zijn allemaal top (headup display, topview camera). Vooral nieuwe (?) idrive menu werkt een stuk beter. Enige wat niet werkt is de dode-hoek-spiegel-waarschuwing tril-in-je-stuur. Het stuurt trilt ook als een auto al 20m achter je is..die functie staat dus nu uit (wel zonde, toch voorbetaald).
Wat ook niet werkt is het openen van de achterklep icm met je voet (zwaaien onder de bumper). Werkt gewoon NIET grr
Defunctus Deo Juvente
Alle opties aanvinken die er zijn? Mis alleen zover ik weet het glazenschuifdak.Rejgun schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:53:
[...]
Vraag ik me ook altijd af bij het lezen van de term 'full options'
Desalniettemin; een mooie bak (al had ik de optie sportstoelen toch zeker ook nog aangevinkt.
Sportstoelen niet voor gekozen ..met een hernia zit ik beter in deze stoelen (proefrit voor gemaakt)
Defunctus Deo Juvente
Dynamic Cruise Control is aan de plaatjes te zien ook niet voor gekozen. Iedereen interpreteert dat 'full options' weer anders. Dat maakt het nogal een nietszeggende kreet. Daarbij heb je vaak ook gewoon verschillende keuzes die je kan maken, dan is het duidelijker/interessanter om gewoon het lijstje te posten.HappyFun schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:01:
[...]
Alle opties aanvinken die er zijn? Mis alleen zover ik weet het glazenschuifdak.
Sportstoelen niet voor gekozen ..met een hernia zit ik beter in deze stoelen (proefrit voor gemaakt)
Heb je bij die achterklep ook de sleutel in je zak zitten? Werkt bij mij eigelijk altijd wel.
Ook interessant: Het grote auto detailing topic
[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 09-06-2013 22:11 ]
Keuzes maken idd de auto voor ieder anders qua 'full options'. Noem deze dan alle keuze opties minus tweefsfikke schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:07:
[...]
Dynamic Cruise Control is aan de plaatjes te zien ook niet voor gekozen. Iedereen interpreteert dat 'full options' weer anders. Dat maakt het nogal een nietszeggende kreet. Daarbij heb je vaak ook gewoon verschillende keuzes die je kan maken, dan is het duidelijker/interessanter om gewoon het lijstje te posten.
Heb je bij die achterklep ook de sleutel in je zak zitten? Werkt bij mij eigelijk altijd wel.
Ook interessant: Het grote auto detailing topic
Sleutel nu altijd in me zak ..werkt toch niet (zit in midden, onder de bumper te schoppen en zwaaien)

Auto detailing gelezen...eerste pakket met meguiars artikelen binnen..ben benieuwd.
[ Voor 5% gewijzigd door HappyFun op 09-06-2013 22:17 ]
Defunctus Deo Juvente
airbag sensor echt laten fixen door verkoper. Is een euvel bij de E46. NIeuwe sensor mat kost ~€100 en plaatsen is een takke werk. Dus uurloon.
Full options is een compleet inhoudsloze en dus waardeloze term om domme klanten te trekken die geen flauw idee hebben van wat je op een auto kan krijgen en wat het doet.fsfikke schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:28:
[...]
Een beetje dezelfde inhoud als dat ariel steeds nieuw is.....handig, zal wel goed zijn want het is immers nieuw..... hoef ik lekker niet na te denken (dat soort niveau/mensen zeg maar)
Ik heb wel eens een handelaar gesproken die vond dat dat leren bekleding, navi en xenon verlichting was. Ik rekende voor hem nog zo even 25 mille aan opties bij die bij hem niet in de full options lijst stond....
Hij kon niet vertellen hoe hij zo'n auto zou noemen als ie die in z'n voorraad zou hebben...
"man is not truly one, but truly two,"
Full options is inderdaad een interessante term. Ik heb zojuist een Dacia Sandero geconfigureerd op de Dacia website:
• Goedkoopste versie: € 10.990 (TCe 90 Ambiance), duurste versie: 14.990 (TCe 90 Lauréate Stepway). Ik kies de duurste versie.
• Volgende stap: 'personaliseer uw auto'. Ik selecteer de vier beschikbare opties: navigatiekaarten voor heel Europa, middenarmsteun, reservewiel, leren bekleding. Totaalprijs: 16.020.
• Ik heb nu de auto geconfigureerd die écht full options is, alle beschikbare opties zitten erop. Hij kost dan ook bijna anderhalf keer zo veel als de goedkoopste versie.
Als ik de TCe 90 Ambiance kies en alle beschikbare opties selecteer (nu heb ik meer keus), kom ik op een totaalprijs van 13.310. Wederom full options, want meer opties zijn er niet.
Ik weet vrij zeker dat geen enkele BMW-rijder in dit topic werkelijk alle opties uit de optielijst op zijn auto heeft. Als je écht full options wilt rijden, moet je een Dacia uitzoeken
• Goedkoopste versie: € 10.990 (TCe 90 Ambiance), duurste versie: 14.990 (TCe 90 Lauréate Stepway). Ik kies de duurste versie.
• Volgende stap: 'personaliseer uw auto'. Ik selecteer de vier beschikbare opties: navigatiekaarten voor heel Europa, middenarmsteun, reservewiel, leren bekleding. Totaalprijs: 16.020.
• Ik heb nu de auto geconfigureerd die écht full options is, alle beschikbare opties zitten erop. Hij kost dan ook bijna anderhalf keer zo veel als de goedkoopste versie.
Als ik de TCe 90 Ambiance kies en alle beschikbare opties selecteer (nu heb ik meer keus), kom ik op een totaalprijs van 13.310. Wederom full options, want meer opties zijn er niet.
Ik weet vrij zeker dat geen enkele BMW-rijder in dit topic werkelijk alle opties uit de optielijst op zijn auto heeft. Als je écht full options wilt rijden, moet je een Dacia uitzoeken

HA! Laat BMW nou een zillion opties hebben 
Een knappe 3 serie 330i zit je al snel op 65K met leuke opties.
Een knappe 3 serie 330i zit je al snel op 65K met leuke opties.
Full-options kán volgens mij ook helemaal niet bij BMW, want sommige opties sluiten andere opties weer uit..
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Full options is natuurlijk een raar begrip, wanneer is een auto full options alles het duurst?
Full options is vol met opties. All options is soort van onmogelijk
Dat is 'filled with options' 
Een aantal zaken zijn natuurlijk persoonlijke voorkeur (handbak/automaat, kleur, soort velg).
Hoe dan ook een loze term waar mensen van een bepaald allooi kennlijk toch waarde aan hecht.
Een aantal zaken zijn natuurlijk persoonlijke voorkeur (handbak/automaat, kleur, soort velg).
Hoe dan ook een loze term waar mensen van een bepaald allooi kennlijk toch waarde aan hecht.
De Stepway is nog een ander modelletje, staat wat hoger op de poten, een soort cross county.Tomatoman schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:40:
Full options is inderdaad een interessante term. Ik heb zojuist een Dacia Sandero geconfigureerd op de Dacia website:
De Lauréate van 11990 kan je voor 3895 euro volhangen met opties zoals leer, metallic, lichtmetaal, navigatie, airco, cruisecontrol, parkeersensoren achter en een echt reservewiel.
Bij de BMW 5 krijg je dat soort opties nu gratis op het uitloopmodel... Leuke 530 full option
(of de configurator is stuk)
Bij Audi kan je het nog bonter maken qua opties. Die komen standaard met een stuurwiel zonder knopjes.
Inderdaad, het kan zo simpel zijn als gewoon de stelmoertjes bij de hendel iets aandraaien. Een matige handrem hoeft niet per sé direct op een defect te duiden._eXistenZ_ schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 16:09:
Afstellen kan prima, is bij mijn E46 ook gebeurd.
Gisteren een stukje meegereden met de F30 van een vriend van mij. Wat een mooie wagen is dat zeg! Erg sjiek en netjes afgewerkt. Het enige wat ik wel een min puntje vind (maar dat geldt voor vrijwel elke moderne auto), is dat het vrij anoniem is van binnen. Ik vind toch de stijling van pre '00 auto's over het algemeen wat persoonlijker, de auto's hadden meer een eigen identiteit.
Wellicht dat ik daarom zo'n fan ben van de E36, die springt er qua interieur en exterieur gewoon nog echt uit (hoewel het exterieur van de F30 ook prachtig is).
Ik vind de kreet die men in Duitsland gebruikt ('voll') de lading beter dekken. Vol vind ik een rekbaarder begrip dan full options wat suggereert dat de gehele optielijst is aangevinkt. In de praktijk wordt echter slechts gebruikt om aan te geven dat het niet om een schraal exemplaar gaat.
Het interieur van de E36 vind ik redelijk. Voor zijn tijd toen interieurs vaak rommelig waren vind ik het niet slecht maar echt geweldig is het ook niet. De E38, E39 en E46 hebben tijdloze interieurs die zelfs in mindere uitvoeringen nog aardig tot hun recht komen. Het minimalistische van de E60 werkt alleen goed als er hoogwaardige materialen worden gebruikt. Ik heb nog altijd slechte herinneringen aan de schraapschrale 520d waar Ekris me een paar keer mee op weg heeft gestuurd. Ik vond dat echt niets en had er totaal geen premiumgevoel bij. Ik snap ook niet waarom je een 5-serie zou bestellen als je zo krap in het budget zit. In vroegere tijden kon je een 7-serie met veloursbekleding bestellen en zag het er chique en cozy uit. Tegenwoordig is de stofoptie er alleen maar om klanten te laten upgraden naar leer.deepbass909 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:43:
[...]
Inderdaad, het kan zo simpel zijn als gewoon de stelmoertjes bij de hendel iets aandraaien. Een matige handrem hoeft niet per sé direct op een defect te duiden.
Gisteren een stukje meegereden met de F30 van een vriend van mij. Wat een mooie wagen is dat zeg! Erg sjiek en netjes afgewerkt. Het enige wat ik wel een min puntje vind (maar dat geldt voor vrijwel elke moderne auto), is dat het vrij anoniem is van binnen. Ik vind toch de stijling van pre '00 auto's over het algemeen wat persoonlijker, de auto's hadden meer een eigen identiteit.
Wellicht dat ik daarom zo'n fan ben van de E36, die springt er qua interieur en exterieur gewoon nog echt uit (hoewel het exterieur van de F30 ook prachtig is).
Het geplooide bedoel je? Dat hoort zo denk ik. Leer ziet er op de foto`s wat grijzig uit maar is het in het echt niet.bouwfraude schreef op zondag 09 juni 2013 @ 19:17:
1388 tot 1588 euro MRB per jaar (2175 kg) , rijdt 1:7 als het meezit. Vijf vorige eigenaars volgens zomoto. De leren bekleding ziet er slordig uit. Het onderhoud is ook duurder dan een gewone 5.
Duurdere onderhoud, neem ik aan enkel als er AWD dingen stuk gaan?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Nou ga er maar vanuit dat alles aan de X5 duur is. Van de banden, remmen tot aan de olie. Dus ik zou wel een potje hebben elke jaar voor onderhoud. Maar goed zo'n beest koop je niet op een krap budget hoop ik
.
Alles aan dat ding is duur omdat het ding veel zwaarder is, dus zijn de krachten op de onderdelen groter Verder zijn grotere maat banden duurder, zijn de remmen groter omdat ze meer gewicht moeten afremmen. Doordat deze remmen op niet zoveel auto's zitten zijn ze weer duurder
Wat zou je als max beladen dakkoffer aanhouden voor een E46?
We gaan op vakantie en voor het eerst een dakkoffer gebruiken, maar zie ze van 50 tot 75kilo max. beladen. Hoe weet je wat je max moet gebruiken voor je auto?
We gaan op vakantie en voor het eerst een dakkoffer gebruiken, maar zie ze van 50 tot 75kilo max. beladen. Hoe weet je wat je max moet gebruiken voor je auto?
Zoek even de maximale dakbelasting op van jouw model BMW. Volgens mij is het van de meeste E36 en E46 iets van 100 KG.
http://link.marktplaats.nl/686310649 even resetten daarna..Unknown Alien schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:56:
airbag sensor echt laten fixen door verkoper. Is een euvel bij de E46. NIeuwe sensor mat kost ~€100 en plaatsen is een takke werk. Dus uurloon.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Thanks. Had een paar sites gekeken maar stond geen dak belasting bij.Satch schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:24:
Zoek even de maximale dakbelasting op van jouw model BMW. Volgens mij is het van de meeste E36 en E46 iets van 100 KG.
Die ken ik ja. Is gewoon omzeilen van de registratie. Je kan de AB dus niet uitzetten ivm babyzitje. Laat ik nou net een kleine man in huis hebbenMorpheusk schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:13:
[...]
http://link.marktplaats.nl/686310649 even resetten daarna..
DIt betekend ook als er niemand zit de AB ook uitklapt. En als het je eigenschuld is en je bent bv WA verzekert dan is een nieuwe AB mooi aan de prijs.
Ik heb de sensormat gekocht en laten plaatsen door een monteur. Auto was toen net 5 jaar.
Full-option ga je tegenwoordig ook niet meer redden, om de reden die hierboven al staat, bepaalde opties sluiten elkaar uit. Tot midden jaren 90 was het nog mogelijk om alles op een auto te krijgen, daarna kwamen er steeds meer keuzes.Femme schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:22:
Ik vind de kreet die men in Duitsland gebruikt ('voll') de lading beter dekken. Vol vind ik een rekbaarder begrip dan full options wat suggereert dat de gehele optielijst is aangevinkt. In de praktijk wordt echter slechts gebruikt om aan te geven dat het niet om een schraal exemplaar gaat.
Ik vind het leuke aan de E36 dat hij juist niet tijdloos is, maar echt iets uit de jaren 90. Je mag best aan de styling zien dat iets al ruim 20 jaar geleden ontworpen is. Tuurlijk heeft de E36 lang niet meer de luxe uitstraling die het in de jaren 90 had, daarvoor is het ontwerp te achterhaald.[...]
Het interieur van de E36 vind ik redelijk. Voor zijn tijd toen interieurs vaak rommelig waren vind ik het niet slecht maar echt geweldig is het ook niet. De E38, E39 en E46 hebben tijdloze interieurs die zelfs in mindere uitvoeringen nog aardig tot hun recht komen. Het minimalistische van de E60 werkt alleen goed als er hoogwaardige materialen worden gebruikt. Ik heb nog altijd slechte herinneringen aan de schraapschrale 520d waar Ekris me een paar keer mee op weg heeft gestuurd. Ik vond dat echt niets en had er totaal geen premiumgevoel bij. Ik snap ook niet waarom je een 5-serie zou bestellen als je zo krap in het budget zit. In vroegere tijden kon je een 7-serie met veloursbekleding bestellen en zag het er chique en cozy uit. Tegenwoordig is de stofoptie er alleen maar om klanten te laten upgraden naar leer.
Velours zit in m'n cabrio ook, alleen moet het hoog nodig een keer met een tapijtreiniger onder handen genomen worden. Nu is het door ouderdom en vuil en plat en stug als het maar zijn kan...
Nou is het bij de gemiddelde E46 zo dat als de airbag klapt de auto ws toch wel total loss is, dus of het dan nog iets boeit ?Unknown Alien schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:33:
DIt betekend ook als er niemand zit de AB ook uitklapt. En als het je eigenschuld is en je bent bv WA verzekert dan is een nieuwe AB mooi aan de prijs.
Kinderzitje is dan een beter argument.
leeg
Je kon toen meerdere kleuren tegelijk krijgen?deepbass909 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:03:
[...]
Tot midden jaren 90 was het nog mogelijk om alles op een auto te krijgen,
Het blijft een vage en nietszeggende term. Ik bedoel, er wordt een soort van waardeoordeel aan gehangen bij gebruikte autos, maar je kan heel veel opties verzinnen die vaak nauwelijks waarde toevoegen oid (ablagepakket, analoge tv ontvangst

Dus wanneer is het een kaal exemplaar en wanneer niet. Het is voor mij een teken dat de verkoper graag wil verkopen. Wat er nou werkelijk opzit mag ie in detail vertellen.
[ Voor 52% gewijzigd door mr_petit op 11-06-2013 17:23 ]
Waarschijnlijk werkt die functie prima, maar wellicht ben je gewend om op zijn Hollands in te halen: op het laatste moment naar de linkerrijstrook (waardoor iedereen op die strook op de rem moet) en na het inhalen snel weer naar rechts. NOFI, maar met minder dan 20 meter ruimte weer naar rechts zit mijns inziens op het randje van iemand afsnijden. Mijn ervaring met de dode-hoekwaarschuwing is dat dat systeem veilig, maar ook weer niet overdreven veilig, is afgesteld.HappyFun schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:58:
[...]
Enige wat niet werkt is de dode-hoek-spiegel-waarschuwing tril-in-je-stuur. Het stuurt trilt ook als een auto al 20m achter je is..die functie staat dus nu uit (wel zonde, toch voorbetaald).
Iets soortgelijks geldt voor de active cruise control. Ik moest er aanvankelijk aan wennen dat de ACC onnederlands veel afstand houdt tot mijn voorganger, maar na verloop van tijd realiseerde ik me dat we met z'n alleen gewend zijn geraakt aan gevaarlijk weinig onderlinge afstand. Eigenlijk doet die auto het zoals we het horen te doen.
Ik had zin om na drie jaar weer eens een auto te kopen. Na een beetje rondkijken is de keuze gevallen op een 740i uit 1995 met 180.000km op de teller. Het ding staat in München en ik wil 'm meenemen op de dag dat ik 'm bezichtig. Dat wordt dus even zelf een verzekering en exportkenteken regelen (Kurzzeitkennzeichens worden niet meer aan buitenlanders verstrekt tenzij je kunt hard maken dat je in het werkgebied van de betreffende Kfz Zulassung woont). Hopen dat het wat is en allemaal goed gaat zodat we nog tijd hebben voor de twee- tot driejaarlijkse pelgrimage naar BMW Welt
. Ik wil het allemaal in één avond en een dag doen.
Het idee is om een beetje Top Gear style een oud barrel te kopen en zero maintenance te doen. Misschien ga ik ermee naar het station rijden of ik zet 'm op Marktplaats om er weer vanaf te komen. Het mooie van die dingen is dat je ze zakelijk kunt rijden voor een paar knaken aan bijtelling en schorsen kost maar 25 euro ofzo. Hoe lomper de auto, hoe lager de prijs.

De velgen voor de zomerbanden zijn volgens mij niet origineel BMW maar verder ziet ie er niet versjonniet uit. Twee eigenaren gehad, interieur ziet er goed uit behalve stuurrand en de belangrijkste features zitten erop waaronder climate control, schuifdak, stoelverwarming, elektrische bedienbare stoelen, parkeersensoren en een nieuwe Tüv zodat importeren een makkie zou moeten zijn. Ook nog eens achtvoudig bereift dus deze heeft tractie in de winter
.
Het idee is om een beetje Top Gear style een oud barrel te kopen en zero maintenance te doen. Misschien ga ik ermee naar het station rijden of ik zet 'm op Marktplaats om er weer vanaf te komen. Het mooie van die dingen is dat je ze zakelijk kunt rijden voor een paar knaken aan bijtelling en schorsen kost maar 25 euro ofzo. Hoe lomper de auto, hoe lager de prijs.
De velgen voor de zomerbanden zijn volgens mij niet origineel BMW maar verder ziet ie er niet versjonniet uit. Twee eigenaren gehad, interieur ziet er goed uit behalve stuurrand en de belangrijkste features zitten erop waaronder climate control, schuifdak, stoelverwarming, elektrische bedienbare stoelen, parkeersensoren en een nieuwe Tüv zodat importeren een makkie zou moeten zijn. Ook nog eens achtvoudig bereift dus deze heeft tractie in de winter
[ Voor 5% gewijzigd door Femme op 12-06-2013 00:12 ]
Lache! , maar waarom niet meteen een 750i gehaald?
Waarom zou een electronische afstandsregeling veel afstand moeten houden? De reactietijd van de ACC ligt in de orde van milliseconden, waardoor hij juist op kortere afstanden kan rijdenTomatoman schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:53:
[...]
Iets soortgelijks geldt voor de active cruise control. Ik moest er aanvankelijk aan wennen dat de ACC onnederlands veel afstand houdt tot mijn voorganger, maar na verloop van tijd realiseerde ik me dat we met z'n alleen gewend zijn geraakt aan gevaarlijk weinig onderlinge afstand. Eigenlijk doet die auto het zoals we het horen te doen.
Omdat niet iedereen zin heeft in een ACC auto die in je bumper loopt te hijgen?t_captain schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:06:
[...]
Waarom zou een electronische afstandsregeling veel afstand moeten houden? De reactietijd van de ACC ligt in de orde van milliseconden, waardoor hij juist op kortere afstanden kan rijden
Lijkt in het begin eng omdat je uitgaat van menselijke bestuurders, gaandeweg zal het wel wennen
Je wordt geacht om twee seconden afstand te houden dus dat doet ACC minimaal. De autofabrikant zit niet te wachten op (aan)klagende klanten die boetes hebben gekregen voor bumperkleven op de ACC.t_captain schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:06:
[...]
Waarom zou een electronische afstandsregeling veel afstand moeten houden? De reactietijd van de ACC ligt in de orde van milliseconden, waardoor hij juist op kortere afstanden kan rijden
Je hebt (in Duitsland iig) gewoon een wettelijke minimale afstand tov je voorganger. Auto's gaan natuurlijk geen typegoedkeuring krijgen als de auto's zelf deze al overschrijden. En daarbij, wat is in godsnaam hen nut van een paar meter dichterop je voorganger zitten als je lekker op de cruise control aan het rijden bent 
Zoals eerder al genoemd herinnerd het je er weer eens goed aan hoe veel afstand je eigenlijk behoort te houden.
Zoals eerder al genoemd herinnerd het je er weer eens goed aan hoe veel afstand je eigenlijk behoort te houden.
[ Voor 43% gewijzigd door fsfikke op 12-06-2013 08:46 ]
Hoeveel is slechts een paar knaken aan bijtelling? Overigens wel vet zo'n bak. Lekker comfortabel raggen!Femme schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:08:
...
[afbeelding]
[afbeelding]
...
Ik neem aan dat de vraagprijs +/- 1000 euro is? Of nog minder?
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik kon geen geschikt exemplaar vinden. Ik zocht iets met een relatief lage kilometerstand, geen roest, interieur in goede staat, geen zwart interieur en onderhouden volgens het boekje. Het lijkt me dat je een nette 740i met 180.000 kilometers makkelijker van de hand kunt doen dan een uitgewoond exemplaar met 3,5 ton op de teller.thijszor schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 01:11:
Lache! , maar waarom niet meteen een 750i gehaald?
Het moest wel minimaal een V8 zijn en dan het liefst een 740i. Een 728i lijkt me underpowered en vaak zijn ze ook kariger uitgerust, bijv. geen automatische climate control.
Het verbaast me wel dat verkopers in de prijsklasse onder 2000 euro er een sport van maken om hun auto op de meeste liefdeloze wijze op de foto te zetten. Auto wassen of schoonmaken is teveel moeite, laat staat een leuke locatie en een moment met mooie belichting uitzoeken. Een typische foto wordt gemaakt terwijl een vieze auto poseert op een afgelegen gravelweg bij een bewolkte hemel. Het interieur is dikwijls gedecoreerd met colablikjes en attributen zoals oosterse tapijten.
En zo'n lekker ranzige platgezeten schapenvacht op de stoelenFemme schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:36:
[...]
Het interieur is dikwijls gedecoreerd met colablikjes en attributen zoals oosterse tapijten.

Bijtelling is 35% van de dagwaarde incl BTW/BPM. Bij een auto van 5000 euro moet je dus bijvoorbeeld 1750 bijtellen, waarmee de netto kosten per maand op een euro of 75 liggen.Kecin schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:02:
[...]
Hoeveel is slechts een paar knaken aan bijtelling?
Potver Femme, heerser! Echt een koningswagen! Zou hem alleen wel even onderhouden, zo duur hoeft dat niet te zijn.
Hoe wordt die dagwaarde eigenlijk bepaald?
Hoe wordt die dagwaarde eigenlijk bepaald?
[ Voor 40% gewijzigd door 418O2 op 12-06-2013 09:56 ]
Jamr_petit schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:17:
[...]
Je kon toen meerdere kleuren tegelijk krijgen?![]()
Ok, geen BMW, maar wel meerdere kleuren tegelijk
Kaal is op zich nog wel duidelijk, maar daarna wordt het al lastig. Ik vind de termen van BMW zelf al nauwelijks duidelijk (Executive, High Executive).Het blijft een vage en nietszeggende term. Ik bedoel, er wordt een soort van waardeoordeel aan gehangen bij gebruikte autos, maar je kan heel veel opties verzinnen die vaak nauwelijks waarde toevoegen oid (ablagepakket, analoge tv ontvangst), terwijl er weer andere opties zijn die heel veel geld waard zijn (losse z4m stoelen gaan dikwijls voor 2500euro+ op ebay etc weg).
Dus wanneer is het een kaal exemplaar en wanneer niet. Het is voor mij een teken dat de verkoper graag wil verkopen. Wat er nou werkelijk opzit mag ie in detail vertellen.
[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 12-06-2013 10:00 ]
Ik ben op zoek naar de kentekenverlichting inclusief kabelboom voor een E39. Wat er tegenwoordig wordt aangeboden is allemaal LED en LED geeft soms een storing die er voor zorgt dat je verlichting helemaal uit gaat. Storingsvrije LED's zijn er wel, maar die zijn duurder en vereisen vaak wat aanpassingen.
Iemand een idee waar OEM E39 kentekenvelichting units te halen zijn? Ebay.de geeft alleen maar LED aan en 2e hands is wat gevoelig met verlichting denk ik zo.
Iemand een idee waar OEM E39 kentekenvelichting units te halen zijn? Ebay.de geeft alleen maar LED aan en 2e hands is wat gevoelig met verlichting denk ik zo.
K to the KillaZ
Ik weet niet of je handig bent maar met het eerder genoemde NCS Expert kan je de zogenaamde cold en hot check van de kentekenverlichting uitzetten. Dan controleert ie dus niet meer of ze het wel of niet doen.
Anders zou je toch slopers aan moeten schrijven of zij wat je nodig hebt kunnen leveren. Maar kabelbomen worden al vaak lastig.
Anders zou je toch slopers aan moeten schrijven of zij wat je nodig hebt kunnen leveren. Maar kabelbomen worden al vaak lastig.
[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 12-06-2013 11:07 ]
Ah, Maaral had ze niet meer, maar net Ekris gebeld in Utrecht en daar heb ik voor 14 euro een lamp met kabelboom.
Prima
Prima
K to the KillaZ
Nieuwe lampjes zijn maar iets van €4 of €5 per stuk bij de dealer, daarvoor zou ik niet gaan rotzooien met 2de hands spul. Kabelboom voor de kofferbak (ik heb even bij de Sedan gekeken) is een ander verhaal, die gaat over de €100 bij de dealer (is wel nieuw te krijgen).KillaZ schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:03:
Ik ben op zoek naar de kentekenverlichting inclusief kabelboom voor een E39. Wat er tegenwoordig wordt aangeboden is allemaal LED en LED geeft soms een storing die er voor zorgt dat je verlichting helemaal uit gaat. Storingsvrije LED's zijn er wel, maar die zijn duurder en vereisen vaak wat aanpassingen.
Maar waarom heb je een kabelboompje nodig? Kan je een eventuele breuk niet gewoon herstellen?
Schijnt dat de aansluitpunten van de kabelboompjes veel corrosie hebben, vandaar de nieuwe. 
Maar het is dus al door Ekris opgelost.
Maar het is dus al door Ekris opgelost.
K to the KillaZ
Heeft iemand anders eigenlijk ervaring met Gerrit Jonkers? Ik lees en hoor er goede verhalen over en ik heb een afspraak gemaakt voor de APK en onderhoud van mijn 1-serie.
Microfilter, APK, Motorolie en remvloeistof voor €330,-. Een beun doet het voor de helft denk ik zo, maar zo kan ik in elk geval wel kwaliteit waarborgen en de onderhoudshistorie netjes compleet houden.
Microfilter, APK, Motorolie en remvloeistof voor €330,-. Een beun doet het voor de helft denk ik zo, maar zo kan ik in elk geval wel kwaliteit waarborgen en de onderhoudshistorie netjes compleet houden.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Ik was laatst bij Van Dijk in St Oedenrode (BMW specialist) een vergelijkbaar bedrag kwijt voor een beurt en APK voor mijn 1 serie.Dus ook (micro)filter, motorolie, aircocleanspul en nog zo wat.
Let alleen er wel op dat ze wel controleren of er geen water links onder voorruit staat. Voor je het weet loopt je motor in de soep, moet je hem laten vervangen en sta je bij de Rijdende Rechter je gelijk te halen, wat je vervolgens niet krijgt...Mojo schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:12:
Heeft iemand anders eigenlijk ervaring met Gerrit Jonkers? Ik lees en hoor er goede verhalen over en ik heb een afspraak gemaakt voor de APK en onderhoud van mijn 1-serie.
Zonder gein, het een bedrijf waar ik mijn auto zonder twijfel heen zou brengen. Vanuit de verschillende BMW fora hoor ik eigenlijk altijd alleen maar positieve geluiden over Jonkers. Vaak beter dan een dealer, tegen een lagere prijs. Goedkoper kan vast ook nog wel, maar hun kennis en ervaring is ook wat waard.
Heb je je Alpina en de 6 niet meer dan? Of is dit gewoon een geintje voor erbij?Femme schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:08:
Ik had zin om na drie jaar weer eens een auto te kopen.
Dit is idd een geintje voor erbij. De Alpina is geschorst wegens gebrek aan tijd. In de 650i hoop ik nog vele jaren met plezier te rijden.
Mojo schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:12:
Was dat een inspectie I of II ?Coenen schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:38:
Ik was laatst bij Van Dijk in St Oedenrode (BMW specialist) een vergelijkbaar bedrag kwijt voor een beurt en APK voor mijn 1 serie.Dus ook (micro)filter, motorolie, aircocleanspul en nog zo wat.
[ Voor 42% gewijzigd door DeBaroN op 12-06-2013 16:58 ]
Ik kom er al drie jaar en ben dik tevreden.Mojo schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:12:
@Baronruud, geen idee of het inspectie I of II was. Op de rekening zie ik het niet staan. Kan ik het ergens aan zien?
Ja, zit wel iets verschil in:Coenen schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:43:
@Baronruud, geen idee of het inspectie I of II was. Op de rekening zie ik het niet staan. Kan ik het ergens aan zien?
INSPECTIE I:
Motorolie bij bedrijfstemperatuur verversen door BMW Longlife olie of Castrol 5W30, 0W40, 10W60(of 0W40 Castrol / Total. of 5W40 Castrol / Total)
Oliefilter samen met afdichtrubber(s) vervangen
Bougies vervangen (Origineel BMW, of Platina/Platinum bougies
Oliepeil in differentieel controleren en indien nodig bijvullen
Vloeistofpeil van stuurbekrachtiging controleren, indien nodig bijvullen en stuurbekrachtiging op lekkage controleren
Koelvloeistofpeil en -concentratie controleren, indien nodig bijvullen en koelvloeistofslangen op lekkage controleren. De koelvloeistof moet elke drie jaar worden ververst!
Peil van de elektrolyt in de accu controleren, indien nodig gedestilleerd water bijvullen
Dieselmotor: werking van controlelampen voor het voorgloeien en het starten controleren
Verlichting van instrumenten en opschriften controleren
Werking van ABS-controlelamp controleren
Vloeistofpeil en beveiliging tegen bevriezing in ruitensproeierreservoir controleren, indien nodig bijvullen
Wis/was installatie, wisserbladen en afstelling van de sproeiers controleren, indien nodig vervangen of afstellen
De toestand en werking van de veiligheidsgordels controleren
Motortest volgens voorschrift uitvoeren, contacthoek controleren, ontstekingstijdstip controleren en indien nodig afstellen, stationair toerental en CO-volumepercentage controleren en indien nodig afstellen.
Eindcontrole met controle op verkeersveiligheid (remsysteem): bij schijfremmen achter: handrem inremmen, stuurinrichting, koppeling / automatische transmissie, veren schokdempers controleren en indien nodig afstellen of vervangen
Verwarmingsaanjager controleren
Bandenspanning controleren, indien nodig corrigeren
Aandrijfashoezen op lekkage controleren, indien nodig vervangen
Controle- en waarschuwingslampen van het instrumentenpaneel en Check-control controleren
Vloeistofpeil in het reservoir van het hydraulisch systeem voor remmen en koppeling controleren, indien nodig bijvullen of verversen. Remvloeistof minstens eenmaal per 2 jaar verversen!
Controleer de spanning en de toestand van alle V- en Multiriemen. Stel de riemen indien nodig af. indien nodig vervangen.
Draaipunten en scharnieren van stangenstelsel van de gasklep hefboom en gasschuif invetten
Remblokken en -schijven controleren op slijtage, indien nodig vervangen
Koppeling(plaat) op slijtage controleren, indien nodig vervangen
Speling op wiellagers controleren, indien nodig vervangen
Schijfremmen achter: dikte van de handremvoeringen controlen, indien nodig vervangen
Brandstofleidingen en -tank controleren op ligging en lekkage
Klepspeling controleren en indien nodig afstellen
Luchtfilterelement vervangen, onder stoffige bedrijfsomstandigheden met kortere tussenpozen
Stuurinrichting op speling controleren en indien nodig afstelen
Wielremcilinders en -manchetten op lekkage controleren, indien nodig vervangen
Aansluitingen en leidingen van het remsysteem op lekkage, beschadigingen en juiste bevestiging controleren, indien nodig vervangen
Remvoeringen en -trommels achter van de voetrem reinigen en op slijtage controleren, indien nodig vervangen
Toestand van de spoorstangen, draaipunten van de vooras, stuurhuis, stuurstangen en flexibele koppeling controleren
Toestand en profieldiepte van de banden controleren, indien nodig vervangen
Bij onregelmatige bandenslijtage wieluitlijning corrigeren
Toestand, ligging en ophanging van het uitlaatsysteem controleren en op lekkage controleren
Sloten van portieren, kofferdeksel en motorkap natrekken. Oliën, invetten en op werking controleren
Niveauregeling: vloeistofpeil bij lege auto controleren, indien nodig bijvullen
Koplampen en extra schijnwerpers controleren op werking en afstelling, indien nodig afstellen of vervangen
Verlichting controleren van parkeerlichten, richtingaanwijzers, achterlichten, remlichten, achteruitrijdlampen, mistachterlicht, kentekenplaatverlichting, interieurverlichting, verlichting van het handschoenenkastje en kofferruimte, indien nodig vervangen
Claxon en alarmverlichting controleren, indien nodig vervangen
Uitlezen / Resetten van eventuele foutcodes.
INSPECTIE II:
Alle werkzaamheden van de BMW Inspectie I met de volgende extra controlepunten:
Indien van toepassing, getande riem vervangen
Olie van de versnellingsbak of vloeistof van de automatische transmissie en olie van differentieel in bedrijfswarme toestand verversen
Vloeistofzeef van de automatische transmissie vervangen (in overleg met de klant)
Luchtfilterelement vervangen, onder stoffige bedrijfsomstandigheden met kortere tussenpozen
Bougies vervangen (Origineel BMW, of Platina/Platinum bougies
Koelvloeistofpeil en -concentratie controleren, indien nodig bijvullen en koelvloeistofslangen op lekkage controleren. De koelvloeistof moet elke drie jaar worden ververst!
Dieselmotor: voorgloeibougies vervangen
Vloeistofpeil in het reservoir van het hydraulisch systeem voor remmen en koppeling verversen. Remvloeistof minstens eenmaal per 2 jaar verversen!
Brandstoffilter vervangen
Aircosysteem controle op lekkages en koeling, of indien nodig vullen
[ Voor 194% gewijzigd door DeBaroN op 13-06-2013 10:46 ]
Hoe weet je dan of je een I of II nodig hebt? Met dat mooie Conditioned Based Service intervallen kan ik dat niet achterhalen. Ik krijg nu een melding Service Required, maar sommige zaken hoeven pas in 2014 of over 10 a 20 duizend kilometer gedaan worden..... Wat gaan ze dan doen als ik mijn auto over 2 weken weg breng?
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Geeft de auto aan, oilservice: xxxxkm of inspection:xxxxkm.Cliffie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:24:
Hoe weet je dan of je een I of II nodig hebt? Met dat mooie Conditioned Based Service intervallen kan ik dat niet achterhalen. Ik krijg nu een melding Service Required, maar sommige zaken hoeven pas in 2014 of over 10 a 20 duizend kilometer gedaan worden..... Wat gaan ze dan doen als ik mijn auto over 2 weken weg breng?
Normale volgorde is: oilservice, inspection I, oilservice, Inspection II
Boekjes staat toch de hele historie in wat die heeft gehad (in geval van oudere auto)
Maar in jouw geval, ff uitlaten lezen en ze weten het.
[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 13-06-2013 11:33 ]
Wordt bij mij zo niet aangegeven in de boordcomputer (E91, 2005).
Maar inderdaad, in het boekje staat alles wat gedaan is aan onderhoud
Dit topic is gesloten.