Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.831 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:35

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

418O2 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:00:
300 euro boodschappen als je alleen bent? Lijkt me wat veel.

En voor 700 euro heb ik een bovenmodaal huisje gekocht (630/120m2 grond,woonopp) :P

De e34 is uiteraard van mezelf. Kan bij lange na niet uit om hem te rijden maarja, áls ik rij wil ik goed rijden. Denk dat ik nog geen 10k per jaar rij. Enige wanneer hij gebruikt wordt is als ik vanuit Groningen op vistrip ga (Rotterdam, Amsterdam, Frankrijk)
€300 kom ik anders ook aan, zoveel is het nou ook weer niet.

En 700 bruto of netto? Ik heb een huisje in Gouda en betaal bruto aan hypotheek al 800... En dat voor een maisonnette van 70m2 :X Klein verschilletje tussen Groningen en Randstad.

Maar goed, daarom rij ik ook in een oud brikje van 15 :p Jammer genoeg was er alleen niet genoeg geld voor een dak :+
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Emm2lVWuZ0E/T1zbBXhyKcI/AAAAAAAACiA/RY3X7KIrimg/w863-h647-no/2012-03-11+15.26.01.jpg

Onlangs nog wel een leuk klusje eraan gehad... Een lekke oliepakking en leiding vervangen:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-INDTkp1u9I4/UWHUDR3IIlI/AAAAAAAADUo/S4u2uKvWIds/w863-h647-no/2013-04-07+14.22.35.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-xff0_W091-8/UWHUEJXzbxI/AAAAAAAADU0/DvuxEYntFLk/w863-h647-no/2013-04-07+14.59.52.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-lF0xky2wWNY/UWHUEqk85bI/AAAAAAAADU4/LaavIofLW7M/w863-h647-no/2013-04-07+15.00.11.jpg

En vlak daarvoor nog de katalysator (was van binnen gebroken), maar nu rijdt hij weer voortreffelijk met verbuikscijfers waar ik weer een beetje blij van wordt (1:11 ongeveer, tegen krap 1:10 een half jaar geleden).

Inmiddels is het groot onderhoud als het goed is wel voorbij, er zitten nieuwe remschijven achter, nieuwe schokdempers rondom onder (Bilstein B4's), nieuwe veren achter, andere uitlaat, olielek gefixt. Nu nog een keer onder de verzekering de voorruit laten vervangen (zit vol steenslag) en dan sparen voor een nieuwe softtop en full body respray.

Ow, en als ik ergens tegen een leuk setje 16" of 17" velgen met goede banden aanloop, grotere velgen eronder.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn E89 sDrive35is is uit 2010 en rijd ik gewoon privé. Dat kan juist omdat ik hem zakelijk niet nodig heb. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Toink op 22-05-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 16:56
Ik ga van privé E90 325i naar lease F31 320d. Maar klopt dat het allemaal aan de functie ligt, ik ben alleen verdiener. Ieder zijn financiele situatie is anders, ik vermoed dat hier weinig mensen zijn met een modaal inkomen van 1750 netto. Denk toch wel hoger.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

320 ED lease. Is zowat de norm in België in de IT sector met mijn soort functie. (collega's A4, S/V60, grotere ford, hier en daar een VW passat)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:51
Wat doe je eigenlijk in de IT of bij welk bedrijf? Mag ook per DM :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 08:20
Mijn 130i rijd ik privé. Reiskosten worden ruim vergoed dus dat kan (soort van) uit - al word ik er zeker niet rijker van. Autorijden moet ook leuk blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:53

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Same here, ik rij mijn 118d prive. Reiskosten worden vergoed, dus zo lang er geen echt gekke dingen moeten gebeuren komt het wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb een leaseauto maar dat is geen BMW dus niet relevant hier :p
Mijn 12 jaar oude Z3 rijd ik privé en heb ik gekocht in de tijd dat ik nog geen eigen huis had. De maandelijkse lasten ervan kan ik nog wel dragen ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 14:00
Ik denk wel eens na om zakelijk BMW te gaan rijden. Een 8-serie zou leuk zijn. Indien kenteken < 6-1998, minder bijtellen dan een 20% leasegolfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een oude 8-serie als zakelijke auto :?
Ik hoop dat je dan niet teveel kilometers hoeft te maken. Zelfs de 'instap' 840 zuipt je arm, die haalt de 1 op 8 nog niet eens.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
1:8 zakelijk doet ongeveer net zoveel pijn als 1:16 prive :)

Eigenlijk zijn er maar twee redenen om het niet te doen.

1. de overheid gaat de laatste jaren helemaal los met CO2 gebaseerde belastingen. Regelingen die soms wel 10 jaar of langer ongewijzigd waren gaan ineens op de helling en er ontstaat een wildgroei aan gedifferentieerde belastingtarieven (denk aan het bijtellingstarief en de nieuwe BPM berekening), soms ook gestapeld. Ik heb er geen vertrouwen in dat de huidige percentages 0/7/14/20/25% op nieuwe auto's en 35% op youngtimers van toepassing blijven. Straks wordt je ineens aangeslagen op een tarief van 140% van de nieuwewaarde omdat je auto tot de categorie milieudelicten is verklaard.

2. electronica van voor de CAN bus is misschien wel een beetje eng.

[ Voor 85% gewijzigd door t_captain op 23-05-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:32

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik zou me niet meteen druk maken om de elektronica. Zo'n auto heeft veel slijtage-onderdelen die hoge kosten met zich mee brengen om te vervangen. Verwacht daarom veel achterstallig onderhoud voor mechanische onderdelen zoals remmen, schokdempers, onderstelrubbers, uitlaten en dergelijke. Een exemplaar in concoursstaat met een lage kilometerstand kost zo 20K of meer.

Mijn inziens is zo'n auto vooral leuk voor liefhebbers die zelf kunnen sleutelen en weinig kilometers maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als dat het enige was, zou ik het nog wel aandurven. Koop een goed exemplaar (niet perse concours maar wel eentje die een technische keuring doorstaat) voor bijvoorbeeld 12k en besteed nog 3 aan de aandachtspunten die uit die keuring komen. Dan heb je als het goed is een auto waarmee je zonder grote problemen vooruit kunt.

Maarja, onze regering is helemaal op hol geslagen met milieubelastingen (62k aan BPM op een Camaro van 25k excl BTW/BPM bijvoorbeeld). Ik vrees dat een youngtimer 8-serie vroeger of later in het vizier loopt van de belastingwetgeving en ik heb geen vertrouwen in de goede afloop daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:42
Gewoon een hele mooie E34 op de kop tikken bij Marco Hof en gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
E34 is inderdaad youngtimer, net als de eerste 2 productiejaren van de E39. Maar als je een wat dikkere uitvoering pakt heb je hetzelfde probleem toch?

Je zit dan met een auto met een dagwaarde van bijvoorbeeld 5 of 10 k maar een CO2 uitstoot van pakweg 250 g/km. Zolang de bijtelling van 35% wordt toegepast ongeacht de CO2 uitstoot, zit je lekker. Alle benzinebonnen en onderhoudskosten op de zaak, ergens tussen de 1500 en 3500 euro bijtellen.

Totdat de regering besluit dat ze ook voor youngtimers een CO2 afhankelijk tarief willen introduceren waarbij het hoogste tarief 4x het laagste tarief is. Mag je ineens 10 k bijtellen, 400 netto per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:42
E34 is niet zo duur in het onderhoud. LPG er in (daar lopen ze echt goed op!) en dan lach je je ballen uit je broek als je hem zakelijk rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

t_captain schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:20:

Maarja, onze regering is helemaal op hol geslagen met milieubelastingen (62k aan BPM op een Camaro van 25k excl BTW/BPM bijvoorbeeld). Ik vrees dat een youngtimer 8-serie vroeger of later in het vizier loopt van de belastingwetgeving en ik heb geen vertrouwen in de goede afloop daarvan.
Ik denk dat het wel meevalt. De regelingen over fiscale bijtelling kunnen altijd veranderen maar dan ga je zo'n auto gewoon privé rijden of verkoop je 'm weer. Mijn inziens valt er toch niet veel te halen uit een auto van de zaak die privé wordt gebruikt. Een CO2-afhankelijke bijtelling lijkt me al lastig omdat er van veel oudere auto's volgens mij niet eens een CO2-uitstoot volgens de NEDC-cyclus bekend is. Autoweek heeft ze iig alleen van de 850Ci met modeljaar '96-'99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MadMarky schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:13:
Een oude 8-serie als zakelijke auto :?
Ik hoop dat je dan niet teveel kilometers hoeft te maken. Zelfs de 'instap' 840 zuipt je arm, die haalt de 1 op 8 nog niet eens.
Valt wel mee. Ik heb een 740i uit 1995 gehad (Zelfde M60B40 motor) en daar haalde ik op de snelweg gemiddeld 1 op 9 mee.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:37

Daniel

Kapitein NCC-1701
BrianGT schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 00:05:
Ik lees dat er veel nieuwe modellen gereden worden, zijn het vooral lease rijders in dit topic?
Mijne is prive, hoewel ik wel een vergoeding krijg van m'n werkgever dus ik smokkel een beetje - zonder die vergoeding had ik denk ik niet in deze auto gereden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 22:55
Femme schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:28:
[...]

Ik denk dat het wel meevalt. De regelingen over fiscale bijtelling kunnen altijd veranderen maar dan ga je zo'n auto gewoon privé rijden of verkoop je 'm weer. Mijn inziens valt er toch niet veel te halen uit een auto van de zaak die privé wordt gebruikt. [...]
Een auto van de zaak prive gebruiken heeft als een van de grotere voordelen dat je de brandstof met de tankpas van de zaak kan betalen, en dat al het onderhoud, de banden, het eventuele detailen etc. ook van de grote hoop afgaat.
Als je er prive dus veel gebruik van maakt kan het zeker veel voordelen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Iemand een idee waar je BMW "plaatjes" haalt voor op je velgen? Heb 18" LMV met het BMW logo erop onder mijn E320d E91, maar die zijn niet geheel netjes meer. Kan ze niet vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 24-05-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:11
Ook niet als je op "Rim caps BMW" zoekt?

Ik weet de Duitse omschrijving niet, maar ik kan mij voorstellen dat daar nog meer te koop is.

[ Voor 30% gewijzigd door KillaZ op 24-05-2013 09:39 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

KillaZ schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:39:
Ook niet als je op "Rim caps BMW" zoekt?

Ik weet de Duitse omschrijving niet, maar ik kan mij voorstellen dat daar nog meer te koop is.
Hmm das al veel meer resultaat. :o

Dank. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:59

mr_petit

opperprutser

Ze heten center caps....
http://www.ebay.co.uk/sch...=bmw+center+caps&_sacat=0

En in het duits nabenkappen of nabendeckel (soms felgendeckel):
http://www.ebay.de/sch/i....kw=nabendeckel+bmw&_frs=1

[ Voor 28% gewijzigd door mr_petit op 24-05-2013 09:44 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Iig goedkoop om te vervangen. Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

t_captain schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:54:
1:8 zakelijk doet ongeveer net zoveel pijn als 1:16 prive :)

Eigenlijk zijn er maar twee redenen om het niet te doen.

1. de overheid gaat de laatste jaren helemaal los met CO2 gebaseerde belastingen. Regelingen die soms wel 10 jaar of langer ongewijzigd waren gaan ineens op de helling en er ontstaat een wildgroei aan gedifferentieerde belastingtarieven (denk aan het bijtellingstarief en de nieuwe BPM berekening), soms ook gestapeld. Ik heb er geen vertrouwen in dat de huidige percentages 0/7/14/20/25% op nieuwe auto's en 35% op youngtimers van toepassing blijven. Straks wordt je ineens aangeslagen op een tarief van 140% van de nieuwewaarde omdat je auto tot de categorie milieudelicten is verklaard.

2. electronica van voor de CAN bus is misschien wel een beetje eng.
Vziw heeft een 8 geen CAN-bus, maar nog het oude BMW-eigen systeem, wat ook in de E36 en E39 zit. Daar kan op zich niet zoveel mee mis gaan. Alleen als het mis gaat, is het een vrij complex systeem om te debuggen. Maar dat hoeft zeker geen reden te zijn om hem te laten staan.

Ik zou me meer zorgen maken over de running costs. Zelfs de lichtste uitvoering (840i) is al een stuk duurder in motoronderhoud dan een gemiddelde 6-cilinder van BMW. Met een 850(Cs)i loopt het helemaal op, allen het materiaal is al ruwweg het dubbele t.o.v. een 6-cilinder.
Voordeel is wel dat je bijv. de schokdempers alleen te maken hebt met traditionele passieve schokdempers, dus relatief eenvoudig en goedkoop.
En brandstofverbruik, tja, zuinig zijn ze niet echt (op spritmonitor loopt de zuinigste 1:8,7, maar ligt het gemiddelde op 1:6,86...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Exorcist schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:44:
Koop originele naafdeksels. Mijn ervaring met imitaties is dat ze of een slechte pasvorm hebben of niet bestand zijn tegen weer&wind. Originele zijn iets van een tientje per stuk. Imitaite (bijv carbon) zijn wel goedkoper maar kwalitatief slecht.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Go or no go onder een F30?

Afbeeldingslocatie: http://www.kelleners-sport.de/images/startseite_diashow/124_Kelleners-Sport_F30.jpg

(maar dan een maatje kleiner -> 19")

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Prachtig! Maar idd 19 rijd net wat beter en geen iele bandjes. Heeft een collega ook onder het vorige model 3 serie, samen met de m bumpers een geslaagde combi!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

No go, imho meer iets voor onder een Lexus IS ofzo.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Afbeeldingslocatie: http://www.kelleners-sport.de/__we_thumbs__/408_2_Kelleners-Sport-Hamburg_Graphitsilber-poliert.jpg

Ik zoek nog mooie 19" zomervelgen voor mijn F30. Er zitten nu 18" sportline velgen onder, die ga ik als wintervelgen gebruiken.

Suggesties zijn uiteraard welkom. Liefst geen schreeuwerige velgen, dat staat niet onder een vrij nieuwe auto :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Wel even een BMW center cap op doen dan ;)

http://www.kelleners-spor...4_Kelleners-Sport_F30.jpg
Deze vind ik minstens 2" te groot.

Nog even wat random plaatjes van internet:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7189/6937369133_a273139af0_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7204/6937369375_254b78a9be_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7020/6836132027_ef661c665f_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bimmerpost.com/goodiesforyou/m/m3/e90/powerbeast/powerbeast-dakar-yellow-m3-14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tuningnews.us/wp-content/gallery/2011-dakar-yellow-e90-m3/2011-dakar-yellow-e90-m3-14.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/921541_553648904685400_1785456957_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:45

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 22:43
Laat ik me ook even melden in dit topic, een oude circuitbak BMW 325i E30 in bezit. Genieten op de trackdays! Zijn er meer mensen met een E30 voor op het circuit?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/A-Jv-E7CEAEdkL7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ben een beetje (erg) teleurgesteld in de audiokwaliteit van de standaard speakers in de E91. Zo te lezen ben ik niet de enige. De standaard 4 speakers en 2 "subs" zijn van erbarmelijke kwaliteit.

Nu zie ik bij Schiedmann deze set: http://www.schmiedmann.nl...w?product=65-41-0-445-684 . Evt. inbouw kost daar zo'n 3x 70 Euro, maar dat moet zelf ook nog wel lukken denk ik.

Hebben andere betere ervaringen met andere speakers of soortgelijke oplossingen? Ik wil er niet veel meer dan 500 aan uitgeven, en voor dat geld moet er toch wel wat beters te vinden zijn dan dat karton wat er nu in zit.

Dit is de optielijst btw:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Brandstof   Diesel                                                                                                                                                                                                                                                  
Energielabel    E                                                                                                                                                                                                                                                       
Code    Omschrijving                            Netto CatPrijs  BTW BPM Cons.Prijs                                                                                                                                                                                      
VU31    320d Touring    26809   5093    12645   44548                                                                                                                                                                                                               
A22 Sparkling Graphite metallic 0   0   0   0                                                                                                                                                                                                   
ALAT    Stof Anthrazit/Schwarz  0   0   0   0                                                                                                                                                                                                       
01CA    Selectie CO2 (Intern)   0   0   0   0                                                                                                                                                                                                       
200 Diesel Partikelfilter   0   0   0   0                                                                                                                                                                                                       
240 Lederen stuurwielbekleding  0   0   0   0                                                                                                                                                                                                   
249 Multifunctioneel stuurwiel  0   0   0   0                                                                                                                                                                                                   
02BH    Lichtmetalen wielen Dubbelspaak (156) 16"   86  16  38  141                                                                                                                                                                                 
302 Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) 0   0   0   0                                                                                                                                                                                           
320 Levering zonder typeaanduiding  0   0   0   0                                                                                                                                                                                               
321 Exterieur delen in carrosseriekleur 0   0   0   0                                                                                                                                                                                       
386 Dakdraagsysteem 0   0   0   0                                                                                                                                                                                                           
431 Automatische dimmende binnenspiegel 0   0   0   0                                                                                                                                                                                       
493 Opbergpakket    172 32  77  282                                                                                                                                                                                                             
04AD    Interieurlijsten Aluminium 'Laengsschliff'  259 49  117 425                                                                                                                                                                                 
04AE    Middenarmsteun voor, verschuifbaar  0   0   0   0                                                                                                                                                                                           
507 Park Distance Control (PDC), achter 0   0   0   0                                                                                                                                                                                       
520 Mistlampen voor 0   0   0   0                                                                                                                                                                                                           
521 Regensensor 0   0   0   0                                                                                                                                                                                                               
534 Airconditioning, automatisch    0   0   0   0                                                                                                                                                                                               
540 Cruise control  0   0   0   0                                                                                                                                                                                                               
563 Uitgebreid verlichtingspakket   0   0   0   0                                                                                                                                                                                               
644 Universele Handy voorbereiding, bluetooth   647 122 292 1062                                                                                                                                                                                    
663 Radio BMW Professional  0   0   0   0                                                                                                                                                                                                       
07RP    Onderdeel van ZDL   152 28  68  249                                                                                                                                                                                                         
07RS    (High)Executive uitvoering  2254    428 1018    3701                                                                                                                                                                                                    
863 Dealergids  0   0   0   0                                                                                                                                                                                                                   
877 Alarmcode (Intern)  0   0   0   0                                                                                                                                                                                                           
886 Boordliteratuur Nederlands  0   0   0   0                                                                                                                                                                                                   
08SP    CO2 sturing (Intern)    0   0   0   0                                                                                                                                                                                                       
998 AG intern   0   0   0   0                                                                                                                                                                                                                   
                    Totaal bedragen 30379   5768    14255   50408

Valt me op dat PDC standaard afgeleverd is maar ik geen knop heb onder mijn Climate Control om eea uit te schakelen. Bluetooth lijkt niet te functioneren (bekend probleem) en de velgen zijn 18" ipv 16".

[ Voor 86% gewijzigd door Exorcist op 25-05-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Als je niet teveel aftermarket shizzle wil is de Alpine audio upgrade wel wat? Volgens mij iets van 300 euro excl. inbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Exorcist schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:44:
Heb een beetje het idee dat die je er nu op hebt zitten nepperds zijn. Heb niet vaak gezien dat ze zo snel er al zo ruk uit zien. Dus misschien toch verstandig om een setje originele te halen. €7.50 per stuk bijv. bij een goede BMW dealer in Duitsland: http://www.leebmann24.de/bmw-nabenabdeckung.html

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

fsfikke schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:37:
[...]

Heb een beetje het idee dat die je er nu op hebt zitten nepperds zijn. Heb niet vaak gezien dat ze zo snel er al zo ruk uit zien. Dus misschien toch verstandig om een setje originele te halen. €7.50 per stuk bijv. bij een goede BMW dealer in Duitsland: http://www.leebmann24.de/bmw-nabenabdeckung.html
Ga ik zeker doen, dat is het geld niet. Ziet er toch beter uit dan.
Zoals hier:

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/2013-05-24%2016.49.33.jpg

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/2013-05-24%2016.49.41.jpg

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/2013-05-24%2016.49.48.jpg

Lijken ze toe aan vervanging. Maar goed, die dingen, pookknop en speakers dus.
JottemJ schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:13:
Als je niet teveel aftermarket shizzle wil is de Alpine audio upgrade wel wat? Volgens mij iets van 300 euro excl. inbouw.
Yes, die had ik dus op het oog. Ik twijfel dan nog over het zelf inbouwen of laten doen..maar heb er wel wat Euro's voor over.

[ Voor 18% gewijzigd door Exorcist op 26-05-2013 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Weet iemand wat "het uitlezen van de auto" inhoud? Was gisteren in de garage om dat de auto maar bleef zeuren om onderhoud, terwijl ik weet dat het nog geen tijd was. Volgens de garagist moest de auto uitgelezen worden. Heeft een half uurtje geduurd, en toen het klaar was vroeg ik als ze iets gevonden hadden. het vreemde antwoord was dat ze enkel de gegevens moesten uitlezen en naar BMW sturen.

Het is dat de factuur niet naar mij komt want ik zou zeker niet veel zin hebben gehad om te betalen omdat BMW graag wat data van mijn auto wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Normaal gesproken geeft de auto een aantal foutcodes (mits van toepassing als er problemen zijn natuurlijk). Die codes kun je 'uitlezen'. Soms weet men echter niet goed wat die codes inhouden en dan vragen ze BMW zelf om opheldering. Aangezien jouw auto aangeeft dat er 'onderhoud' gepleegd moet worden zit er misschien wat niet goed wat uit die codes kan blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Exorcist schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 20:46:
Ik ben een beetje (erg) teleurgesteld in de audiokwaliteit van de standaard speakers in de E91. Zo te lezen ben ik niet de enige. De standaard 4 speakers en 2 "subs" zijn van erbarmelijke kwaliteit.

Nu zie ik bij Schiedmann deze set: http://www.schmiedmann.nl...w?product=65-41-0-445-684 . Evt. inbouw kost daar zo'n 3x 70 Euro, maar dat moet zelf ook nog wel lukken denk ik.

Hebben andere betere ervaringen met andere speakers of soortgelijke oplossingen? Ik wil er niet veel meer dan 500 aan uitgeven, en voor dat geld moet er toch wel wat beters te vinden zijn dan dat karton wat er nu in zit.

Dit is de optielijst btw:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Brandstof   Diesel                                                                                                                                                                                                                                                  
Energielabel    E                                                                                                                                                                                                                                                       
Code    Omschrijving                            Netto CatPrijs  BTW BPM Cons.Prijs                                                                                                                                                                                      
VU31    320d Touring    26809   5093    12645   44548                                                                                                                                                                                                               
A22 Sparkling Graphite metallic 0   0   0   0                                                                                                                                                                                                   
ALAT    Stof Anthrazit/Schwarz  0   0   0   0                                                                                                                                                                                                       
01CA    Selectie CO2 (Intern)   0   0   0   0                                                                                                                                                                                                       
200 Diesel Partikelfilter   0   0   0   0                                                                                                                                                                                                       
240 Lederen stuurwielbekleding  0   0   0   0                                                                                                                                                                                                   
249 Multifunctioneel stuurwiel  0   0   0   0                                                                                                                                                                                                   
02BH    Lichtmetalen wielen Dubbelspaak (156) 16"   86  16  38  141                                                                                                                                                                                 
302 Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) 0   0   0   0                                                                                                                                                                                           
320 Levering zonder typeaanduiding  0   0   0   0                                                                                                                                                                                               
321 Exterieur delen in carrosseriekleur 0   0   0   0                                                                                                                                                                                       
386 Dakdraagsysteem 0   0   0   0                                                                                                                                                                                                           
431 Automatische dimmende binnenspiegel 0   0   0   0                                                                                                                                                                                       
493 Opbergpakket    172 32  77  282                                                                                                                                                                                                             
04AD    Interieurlijsten Aluminium 'Laengsschliff'  259 49  117 425                                                                                                                                                                                 
04AE    Middenarmsteun voor, verschuifbaar  0   0   0   0                                                                                                                                                                                           
507 Park Distance Control (PDC), achter 0   0   0   0                                                                                                                                                                                       
520 Mistlampen voor 0   0   0   0                                                                                                                                                                                                           
521 Regensensor 0   0   0   0                                                                                                                                                                                                               
534 Airconditioning, automatisch    0   0   0   0                                                                                                                                                                                               
540 Cruise control  0   0   0   0                                                                                                                                                                                                               
563 Uitgebreid verlichtingspakket   0   0   0   0                                                                                                                                                                                               
644 Universele Handy voorbereiding, bluetooth   647 122 292 1062                                                                                                                                                                                    
663 Radio BMW Professional  0   0   0   0                                                                                                                                                                                                       
07RP    Onderdeel van ZDL   152 28  68  249                                                                                                                                                                                                         
07RS    (High)Executive uitvoering  2254    428 1018    3701                                                                                                                                                                                                    
863 Dealergids  0   0   0   0                                                                                                                                                                                                                   
877 Alarmcode (Intern)  0   0   0   0                                                                                                                                                                                                           
886 Boordliteratuur Nederlands  0   0   0   0                                                                                                                                                                                                   
08SP    CO2 sturing (Intern)    0   0   0   0                                                                                                                                                                                                       
998 AG intern   0   0   0   0                                                                                                                                                                                                                   
                    Totaal bedragen 30379   5768    14255   50408

Valt me op dat PDC standaard afgeleverd is maar ik geen knop heb onder mijn Climate Control om eea uit te schakelen. Bluetooth lijkt niet te functioneren (bekend probleem) en de velgen zijn 18" ipv 16".
Dit:

http://www.bavariansoundw...ers-Upgrade-3-Series-E91/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ziet er goed uit. Enigszins binnen budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:40:
Ziet er goed uit. Enigszins binnen budget.
BV staat bekend om goede kwaliteit.
Op de UK 1 series forums heeft bijna iedereen die een OEM look audio upgrade wou gekozen voor deze partij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Djie schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 01:05:
Laat ik me ook even melden in dit topic, een oude circuitbak BMW 325i E30 in bezit. Genieten op de trackdays! Zijn er meer mensen met een E30 voor op het circuit?

Voor op circuit weet ik zo niet, maar Linc heeft er eentje waar ie rally mee rijdt:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/182548_549231341783014_1452265571_n.jpg

@Moooody
Velocity motoring heeft veel leuke modellen, daar komen mijn CSL replica velgen ook vandaan.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Lekker weer vandaag dus rondje gaan maken en een paar plaatjes geschoten:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-PsbGXCW-Q5c/UasuZKsuU8I/AAAAAAAADH4/cgaoxpCvGbM/w1369-h995-no/20130602_125950.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-03BFx_v8RKg/UastJYdTP2I/AAAAAAAADH8/EGpDSllZbrI/w1327-h995-no/20130602_130528.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/--mA4YN39ckc/Uasth77P0PI/AAAAAAAADH0/XcpjFvObU4s/w1327-h995-no/20130602_130707.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-Sy_Gnzjiebc/Uastsqjf4jI/AAAAAAAADIE/nziNphG_XHU/w1327-h995-no/20130602_130732.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-E0CVTuO4wtc/Uast5j82uyI/AAAAAAAADFE/zB9832bGtWk/w1327-h995-no/20130602_130822.jpg

Ben nog steeds helemaal enthousiast van de sDrive35is, het is mijn eerste auto waar ik echt niets op aan te merken heb :). Wat een fantastische wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Toink schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:16:
Ben nog steeds helemaal enthousiast van de sDrive35is, het is mijn eerste auto waar ik echt niets op aan te merken heb :). Wat een fantastische wagen.
Blijft een zeer mooie verschijning!
Hoewel ik grijs normaal gesproken geen sportieve kleur vind, past het heel goed bij de Z4.
Mocht de 35is leverbaar zijn met een handbak, zou je die dan hebben gekozen?
Hoewel de DCT van BMW naar mijn weten fantastisch is, lijkt het me toch iets afdoen aan het sportgevoel op een zondagmiddag. Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Ik kan me geen betere bak voorstellen en zou niet meer voor een handbak kiezen. Ook het tussengas bij het schakelen klinkt lekker sportief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:20:
[...]

BV staat bekend om goede kwaliteit.
Op de UK 1 series forums heeft bijna iedereen die een OEM look audio upgrade wou gekozen voor deze partij :)
Het is dat ik het te kostbaar vond voor mijn cabrio, anders had daar ook een BAV-upgrade in gezeten. Uiteindelijk voor maar iets minder de originele H/K erin gezet, maar wel gelijk met een versterker upgrade die ik anders niet zou hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Ga morgen kijken naar een 2003 BMW 3 Serie E46 Touring 320d handgeschakeld met 240.000 km op de klok. Ik heb een degelijke lijst met algemene punten om occasions op te controleren maar zijn er nog specifieke punten voor deze modellen om op te letten? Is er bijvoorbeeld een goede manier om te controleren wat de staat van de turbo is?

Alvast bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Freek schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:26:
[...] zijn er nog specifieke punten voor deze modellen om op te letten? [...]
Dat je niet teveel betaalt ;)
Vooral in Duitsland veel te vinden voor mooie prijzen!
Wouw! :9~

[ Voor 32% gewijzigd door Cheesy op 03-06-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ga morgen kijken naar een 2003 BMW 3 Serie E46 Touring 320d handgeschakeld met 240.000 km op de klok. Ik heb een degelijke lijst met algemene punten om occasions op te controleren maar zijn er nog specifieke punten voor deze modellen om op te letten? Is er bijvoorbeeld een goede manier om te controleren wat de staat van de turbo is?

Goed warm rijden (15-20km), doortrappen, gas los en gas weer vol in. Bij een beste toef zwarte rook zal je turbo zijn beste tijd hebben gehad, bij een flinke toef grijze rook is je EGR verstopt en/of je inlaat vervuild. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Maar dat laatste gebeurt voornamelijk als de motor weinig echt heet geweest is, aka niet af en toe flink op zijn staart getrapt is?

Qua turbo lees ik eigenlijk weinig over rook maar meer over gefluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Fluiten kan, maar roken is ook zeker iets waar je op moet letten, daarmee kun je ook zien dat er veel mee getrapt is met een koud blok en dat ie olie verbruikt. EGR die dicht zit is vooral veel kortere stukjes ja, of iemand die heel erg laagtoerig heeft gereden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009

Heb de 2004 150pk special edition uitvoering. Rijdt nog steeds top en heb dezelfde KM stand.

Turbo check is kijken of hij meteen reageert. als je 2000rpm draait, want daar zou hij zijn max koppel moeten hebben.

EGR klep is bij mij wel wat verstopt. Zie idd de grijze wolk en soms bij 2000 rpm stottert hij een beetje.

Korte afstanden rijden we met de benzine, maar laag in toeren rijden doe ik wel idd. Gewoon in ze 6 100 rijden = 2000 rpm.

Hoe veel werk is het om je EGR klep te reinigen als je dat nog nooit gedaan hebt? Of zou het verstandig zijn om dat te laten doen?

*edit*
Moet EGR zijn en niet ERG
*edit*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 17:04
Turbo is heel lastig. Wanneer je zwarte rook ziet ben je echt aan de laatste kilometers bezig. Fluiten kan een turbo zijn hele levensduur doen. Hard fluiten (goed te horen in de auto) duidt wel op stervende turbo.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Toink schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:16:
Wacht maar tot het gaat regenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:51
Stiekem als ik hier voorbij wandel bij een garage bij ons op de hoek en ik zie daar een oude Z3 staan kriebelt het toch af en toe om eens wat verder te gaan kijken voor zo een wagen. Ik heb dan de Z3 die daar (blijkbaar achteraf) niet te koop stond eens wat zitten inspecteren, hier en daar wat krasjes en een klein roestvlekje en hij had motorproblemen, dus dan haak ik al snel af. Maar getuige de recente post van Kees_B ben ik dan wel geneigd om in Duitsland daarvoor eens te kijken. Ik ben absoluut geen auto-handigert en ken er op dit moment te weinig van om ook een goede keuze te maken. Kan iemand me gewoon al een paar dealers aanraden in het Duitse, waar je rustig op je gemak eens kan kijken op hun websites? Bij voorkeur in de buurt van Hasselt (500km MAX)

Ik voel er niet veel voor om een afgetrapte wagen te kopen maar kijk liever rustig op het gemak uit naar een buitenkansje...

Alle hulp is welkom :) .

Ik zie dan bv zoiets als dit:
http://suchen.mobile.de/a...res=EXPORT&withImage=true

Maar dan zie je van "oeps, daar zit toch ergens een serieus scheurtje van onder in het chassis".

Budget is maximaal uitgerokken (dus ook import en alles er bij) 5000 EUR. Geen cent meer :)

[ Voor 27% gewijzigd door HyperBart op 04-06-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
bouwfraude schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:24:
[...]

Luxeprobleem, ik heb 'm alleen voor mooi weer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:36

Beetje laat, maar meld het iig:
- remleidingen achter
- draagarmen
- oliepeilsensor
- bij ons zijn de parkeersensoren nogal storinggevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

bouwfraude schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:24:
[...]

Dan doe je het dak dicht he!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

Tomatoman schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:47:
[...]
Bij de 5-serie zit de ACC keurig weggewerkt in het midden van het rooster onder de nummerplaat. Door het flitslicht op onderstaande foto kun je hem zien zitten, hij zit achter het rechthoekige vlakje. Toevallig is hij bij mij onlangs kapotgegaan :(, de afspraak bij de garage is inmiddels gepland. Eerder had ik al wel eens een melding gehad dat hij was uitgeschakeld omdat hij vies was (er zat toen sneeuw op), maar deze keer meldde het systeem een storing. Het is trouwens dezelfde sensor die botswaarschuwingen geeft.
Een paar weken geleden is mijn 530d bij de garage geweest voor een eerste diagnose waarom de sensor van de active cruise control (en botsdetectie) niet werkte. Toen werd geconstateerd dat er uitgebreider moest worden gezocht om vast te stellen wat er aan de hand was.

Een week geleden moest de auto daarom terug naar de garage, ditmaal een volle dag. Als vervangende auto kreeg ik een 320i cabrio uit 2013 mee. Tijdens het korte ritje van de garage in Apeldoorn (Dusseldorp BMW) naar het centrum van Deventer vielen me meteen een paar dingen aan de cabrio op:
• Met open kap rijden op de snelweg is niet leuk, ook niet als het mooi weer is.
• Ik vond de auto nogal traag optrekken. Aangezien hij toch 170 pk heeft, ben ik kennelijk een beetje verwend geraakt.
• Het dashboard was voorzien van een zilverkleurige carbonachtige baan. De afwerking daarvan vond ik maar matig, op de hoeken kon ik duidelijk zien dat het een soort vinylfolie was. Bij een auto van meer dan 60.000 euro vind ik dat een beetje sjofel. Verder viel de rugleuning van de achterbank tijdens de rit spontaan naar voren, blijkbaar was er iets mis met de vergrendeling.
• De elektrische bediening van de kap werkte prima. Daar hebben de constructeurs van BMW zich aardig op kunnen uitleven.
• De bagageruimte was bedroevend. Het was maar goed dat ik geen boodschappen hoefde te doen.
Samengevat vond ik deze auto nogal tegenvallen. Kennelijk ben ik geen echte cabriorijder.

In de loop van de middag belde de garage mij op. Er moest nieuwe software worden geladen, omdat anders de ACC-sensor niet kon worden uitgelezen. Ik werd alvast gewaarschuwd dat als de sensor kapot bleek te zijn, het een dure reparatie zou worden. Alleen een nieuwe sensor kost al 1700 euro inclusief BTW, exclusief arbeid :X

Het salomonsoordeel kwam aan het eind van de dag: ze hadden de sensor weer aan de praat gekregen. Wat er precies mis was weet ik niet, toen ik de auto kwam ophalen was het baliepersoneel al naar huis. Verder hadden ze geconstateerd dat de elektrische stoelverstelling een foutmelding gaf, die ze met een software update hadden opgelost. Mijn vrouw klaagde eerder al dat de stoel een beetje raar had gedaan met ‘haar’ geheugeninstelling, maar daar had ik verder geen aandacht aan besteed.

Verder kwam ik gisteren tot mijn verrassing tot de conclusie dat de diensten van BMW Online opeens beschikbaar waren, zij het in het Duits. Blijkbaar heeft de garage iets geactiveerd. Leuk speelgoed, maar weinig meer dan dat. Ook kwam gisteren de rekening binnen: ruim 150 euro. Op de factuur stonden geen kosten voor de vervangende auto, geen kosten voor wat aanvullende kleinigheden en alleen kosten voor diagnose en software-updates. Dat viel me bijzonder mee :). Of er komt nog een tweede factuur achteraan of ze willen me bij Dusseldorp erg graag als klant - ik hoop op het laatste.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 16:07
Valt zoiets niet gewoon onder garantie??

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Ik moet binnenkort voor onderhoud (olie, blokken, inspectie) - ik heb nog BMW premium selection garantie. Blijft deze intact als ik mijn onderhoud bij de dealer in DE laat uitvoeren? Heb zo'n vermoeden dat ik over de grens goedkoper uit ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

EvaluationCopy schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:06:
Valt zoiets niet gewoon onder garantie??
Jazeker, bij de Duitse dealer waar ik de auto heb gekocht. Maar heen en weer naar Hamburg kost me meer dan 150 euro. Als de sensor defect was geweest, was ik er wel degelijk mee naar Duitsland teruggegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tomatoman schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:02:
[...]

Een week geleden moest de auto daarom terug naar de garage, ditmaal een volle dag. Als vervangende auto kreeg ik een 320i cabrio uit 2013 mee. Tijdens het korte ritje van de garage in Apeldoorn (Dusseldorp BMW) naar het centrum van Deventer vielen me meteen een paar dingen aan de cabrio op:
• Met open kap rijden op de snelweg is niet leuk, ook niet als het mooi weer is.
• Ik vond de auto nogal traag optrekken. Aangezien hij toch 170 pk heeft, ben ik kennelijk een beetje verwend geraakt.
• Het dashboard was voorzien van een zilverkleurige carbonachtige baan. De afwerking daarvan vond ik maar matig, op de hoeken kon ik duidelijk zien dat het een soort vinylfolie was. Bij een auto van meer dan 60.000 euro vind ik dat een beetje sjofel. Verder viel de rugleuning van de achterbank tijdens de rit spontaan naar voren, blijkbaar was er iets mis met de vergrendeling.
• De elektrische bediening van de kap werkte prima. Daar hebben de constructeurs van BMW zich aardig op kunnen uitleven.
• De bagageruimte was bedroevend. Het was maar goed dat ik geen boodschappen hoefde te doen.
Samengevat vond ik deze auto nogal tegenvallen. Kennelijk ben ik geen echte cabriorijder.
Een 3-serie is geen auto voor hardcore cabriorijders. Een stoffen kap is dan nog altijd veel beter omdat die sneller open en sluit en weinig bagageruimte kost. Een windscherm kort achter de voorstoelen (zoals makkelijk kan in een roadster) zorgt voor aanzienlijk minder turbulentie. In de Z4 kan ik prima snelwegrijden met kap open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tomatoman schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:02:
[...]

De 320i cabrio heeft nog de "oude" atmosferische 2-liter. Dus een relatief laag koppel bij een hoog toerental. Dat is inderdaad geen vergelijking met een 3-liter turbodiesel. Het komt er op neer dat jouw diesel bij 1500 toeren al meer vermogen heeft dan die 320i bij zijn maximum koppel (4250 toeren).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Femme
Hoe bedoel je dat nou, geen auto voor hardcore cabriorijders? (ik begrijp hem gewoon even niet)

Sowieso ben ik het met je eens dat een cabrio een stoffen kap hoort te hebben. Qua comfort maakt het nauwelijks verschil tegenwoordig (de huidige generatie Golf Cabrio met een canvas-dak is van binnen stiller dan een Megane met stalen dak 8)7 )

@Tomatoman:
- Lang leve een winddeflector/scherm. Zonder is de snelweg inderdaad niet leuk met een 4-zits cabrio, zeker niet nu het nog ruim onder de 30 graden is.

- Je bent een (grote) diesel gewend, laag in de toeren hebben de meeste benzines van BMW weinig koppel.

- Zit vernuftig in elkaar, dat zeker. Maar het blijft staal en in mijn ogen hoort dat gewoon niet bij een cabrio.

- Niemand heeft ooit beweerd dat een cabrio praktisch is ;) De vloek van een cabrio is gewoon dat je veel minder bagageruimte hebt. Ik moet vaak ook even passen en meten voor m'n spullen achterin passen. Aan de andere kant, ik kan nog een paar kratten bier kwijt, bij de huidige Golf cabrio is het zelfs maar de vraag of de krat door de kofferbakopening past :x

Wil je een cabrio echt waarderen, ga van de grote doorgaande wegen af en rij over bos- of dijkweggetjes, of ga lekker tussen boomgaarden e.d. toeren. In een gewone auto zit je opgesloten, in een cabrio voelt het bijna alsof je er wandelt of fietst. Je ruikt alles, ziet veel meer, hoort veel meer, heerlijk. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

deepbass909 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:44:
@Femme
Hoe bedoel je dat nou, geen auto voor hardcore cabriorijders? (ik begrijp hem gewoon even niet)
Een hardcore cabriorijder is waarschijnlijk snel klaar met de minimale bagageruimte die er overblijft als de kap open is. Volgens mij kun je nog geen boodschappentas rechtop plaatsen als het dak open is. In de praktijk zie je cabrio's met een stalen klapdak dan ook zelden open rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:36
Hey mensen ik mag me sinds vrijdag ook lid noemen van de bmw familie!
Het is een Black Sapphire Metallic 320i E91 High Executive van 2006 geworden, pics volgen nog! De optielijst:

S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG
S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD
S255A SPORT-LEDERLENKRAD
S2CYA LM RAEDER STERNSPEICHE 158
S302A ALARMANLAGE
S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE
S386A DACHRELING
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND
S441A RAUCHERPAKET
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER
S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE
S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
S520A NEBELSCHEINWERFER
S521A REGENSENSOR
S522A XENON-LICHT
S534A KLIMAAUTOMATIK
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG
S563A LICHTPAKET
S606A NAVIGATIONSSYSTEM BUSINESS
S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS
P7APA PAKET DYNAMIC + ADVANTAGE
P7RSA COMFORT PAKET
S4AGA INTERIEURLEISTEN TITAN MATT

Kortom, genoeg opties aan boord! Wat een verademing om hierin te rijden zeg. Ik snap nu pas dat bmw rijders niks anders meer willen. De zitpositie, de wegligging, de stilte in de auto, ik kan nog wel even doorgaan maar ik ben zwaar onder de indruk!

Vooralsnog eerst een vraagje.. Het lukt mij maar niet om de Business DVD van 2013 te branden, heb inmiddels al 6 Verbatim DL DVD's er aan verknald. Elke keer de melding "Medium kan niet worden gelezen"
Het volgende heb ik geprobeerd op 2 verschillende branders:
* ImgBurn
* Zo laag mogelijke snelheid (2,4x)
* Booktype DVD-ROM

Ik heb het met 2 verschillende branders geprobeerd, 1 maal met Atapi iHas124 A en 1 x met hp DVD-RAM GH60L.

Kan iemand me een voorzetje geven? Als het aan het type brander ligt, dan graag even een merk en type van een werkende, dan bestel ik die wel ergens!

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Ik heb deze ook gedownload voor een collega, geen issue. Is de dvd drive in de BMW zelf wel ok? ISO ook gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
ISO heb ik gecheckt, CRC klopt, verificatie na branden klopt.. Ik heb een originele bmw-dvd bij de auto gekregen van 2-2006 die wel goed werkt, alleen geen enkele gebrande navi...
Gebrande muziek cd's pakt ie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Dual layer DVD's? Ik dacht dat alles gebrand kon worden op normale DVD's. Weet je zeker dat je de goede versie hebt? Je hebt namelijk de business, high en professional voor de CCC (niet de CIC versie pakken!). En volgens mij is alleen de high een dual layer maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Anders nog eens kijken of + / - DVD nog verschil maakt. De lezer is wel kieskeurig, dat is wel bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Ik heb:
BMW Road Map Europa Business 2012 = KN104EUX08.ISO
BMW Road Map Europa Business 2013 = KN114EUX14T01DVD1.mdf

Ik gebruik Verbatim DVD+R Duallayer schijfjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nu twee wekend de E320d/E91 in bezit. Ik moet zeggen, fijne auto. Rijdt degelijk en comfortabel. Toch valt me één ding op: hij is vrij traag.

Het is dus een 2.0d/163PK zesbak. Hiervoor had ik een Volvo S40 2.0d/136PK zesbak. De Volvo was wat lichter, maar toch een stuk sneller. Ik heb het idee dat de motor in de BMW wat lui is; versnellen van 100 naar 120 in zijn vijf gaat niet heel snel, en in zijn zes hoef ik het helemaal niet te proberen, dan duurt het acceleren veel te lang. Dit was bij de Volvo niet, die trok vlot weg.

Gekke is, als het ding 100 rijdt en ik via de cruise control weer de 120 laat oppakken (die hij onthouden heeft) hij wel vlot doorttrekt. Motor is verder stabiel, rustig, en fluctueert totaal niet.

Het is allemaal niet bijzonder spannend, en wellicht dat de vorige eigenaar veel op lage toeren gereden heeft, maar het valt me gewoon op dat ik op papier een snellere auto heb dan mijn vorige maar de praktijk anders uitwijst.

ECU opnieuw laten inleren met mijn rijstijl wellicht een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Doet de turbo wel wat?

Want in ze 5 en je rijdt 100 zit je op ~2000rpm en dat is waar hij zijn max koppel heeft. Als ik gas geef dan zit ik zo op de 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
baronruud schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:00:
[...]

Beetje laat, maar meld het iig:
- remleidingen achter
- draagarmen
- oliepeilsensor
- bij ons zijn de parkeersensoren nogal storinggevoelig.
Toch nog bedankt, ben gisteren gaan kijken en ziet er erg goed uit. Interieur is bijna als nieuw en de buitenkant heeft op wat kleine gebruikssporen naar geen schade of andere rare zaken.

Zaterdag een proefrit maken en aan bovenstaande punten en turbo wat aandacht schenken. Mocht ik hem kopen laat ik mijn monteur sowieso de ERG schoonmaken en de wagen nakijken en servicen.

Edit;

Heeft er iemand trouwens met de Dension Gateway Lite ipod koppeling voor zo'n BMW business radio? Heb in mijn huidige auto ook een ipod aansluiting en dat wil ik toch wel graag behouden zonder een andere DIN radio in te hoeven bouwen.

[ Voor 15% gewijzigd door Freek op 05-06-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
@Exorcist; dat de cruise control er vol gas op geeft is inderdaad een bekend fenomeen bij de E90 reeks. Best apart maar hij trekt vol het gas open als je versnelt via de cruise control. Wat ik wel weet is dat de 320d een beetje twee standen kent qua gas geven. Trap je het gaspedaal een stukje in dan kun je heel relax cruisen en versnelt de auto niet geweldig hard. Trap je het gaspedaal over een bepaald punt lijkt het wel of de auto dan ineens exponentieel veel sneller accelereert. Een soort relaxmodus+turbo modus lijkt het wel. Maar goed, ik denk dat je al weleens hebt geprobeerd om vol gas te versnellen.

Verder turbo laten nakijken, ook de aanzuigbuis. EGR klep of DPF verstopt? Hoeveel KM heeft ie gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nou, dat volgas alleen op het moment dat hij goed warm was, voor de rest rij ik wat "zuinig" als ik net een andere auto heb ;), dus zal ik straks op weg naar huis 's testen/proberen. Dan spreek je dus meer over een halve kick-down functie?

Turbo, EGR, LMM zou allemaal kunnen maar zo traag is het nu ook weer niet, dat ik daar storingen in verwacht. OBD geeft ook geen foutmelding. Ding staat nu net over de 2 ton heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:36
@Freek:
Hier nog een klein lijstje van een ander forum:
http://www.driving-fun.co....php?f=7&t=27415&p=924790

[ Voor 96% gewijzigd door DeBaroN op 05-06-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Femme schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:25:
[...]
Een 3-serie is geen auto voor hardcore cabriorijders. Een stoffen kap is dan nog altijd veel beter omdat die sneller open en sluit en weinig bagageruimte kost. Een windscherm kort achter de voorstoelen (zoals makkelijk kan in een roadster) zorgt voor aanzienlijk minder turbulentie. In de Z4 kan ik prima snelwegrijden met kap open.
Ben anders heel tevreden met het harde dak van de E89 Z4. Dat je verder amper iets mee kan nemen weet je als je 'm koopt. Ook de rijwind is in de E89 heel acceptabel op de snelweg.

Ben het verder trouwens met je eens dat je als cabrioliefhebber weinig zorg zal hebben om rijwind of opbergruimte. Snelwegen rijden doet afbreuk aan het genieten en dingen meeslepen... tja... dat wordt pas lastig als je boodschappen gaat doen of een koffer mee wil nemen. Een sporttas met vakantiekleding kan trouwens wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Toink op 05-06-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ook hier een genieter van het stalen dak van mijn e93.

Als het dak naar beneden gaat ben je toch niet aan het shoppen (of je zet de boodschappen, gewoon met de handige baggageplank die je kan neerklappen, onder je windscherm op de achterbank). Een beetje planning goes a long way, want als je éérst je baggage past en meet en dan pas het dak naar beneden klapt, is de ruimte meer dan genoeg om met twee een weekendje in de Ardennen te gaan cruisen... en eens je daar bent... :D

De auto wordt naar mijn gevoel een stuk "beter" met het dak naar beneden, wat inderdaad natuurlijk aangeeft dat het een compromis is. Maar voor mij is het ultieme compromis.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Freek schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:08:
[...]

Heeft er iemand trouwens met de Dension Gateway Lite ipod koppeling voor zo'n BMW business radio? Heb in mijn huidige auto ook een ipod aansluiting en dat wil ik toch wel graag behouden zonder een andere DIN radio in te hoeven bouwen.
Heb je geen aux onder de armsteun?

Ik heb namelijk zo'n ding op Ebay gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/IPOD-IPHONE-DOCK-CONNECTOR-to-3-5mm-JACK-LINE-OUT-LEAD-AUX-AUDIO-CABLE-CAR-/00/s/Mjc4WDMwMA==/z/zaMAAMXQTghRNJqI/$(KGrHqJ,!pIFElNqME8qBRNJqIYZi!~~60_35.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Daar zal ik even naar kijken inderdaad, maar wil sowieso graag mijn oplaadfunctie en de stuurcontrols behouden.

@Baronruud; thanks! Wederom een goed lijstje aandachtspunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:46

Impry

Rallymedia.nl

@Kees, wat is het verschil tussen zo'n kabel en een gewone AUX kabel?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Freek schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:08:
[...]

Edit;

Ik ben voor de USA-Spec PA12 gegaan, veel negatieve dingen gezien over de Dension en geen moment spijt van de USA-Spec gehad. Op E46fanatics staat wat meer info erover. Die links staan ook in dit topic ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Impry schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:19:
@Kees, wat is het verschil tussen zo'n kabel en een gewone AUX kabel?
iPod/iPhone connector? Maar goed, blijft onversterkt AUX waardoor een Dension sowieso altijd beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Cheesy schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:59:
[...]

Heb je geen aux onder de armsteun?

Ik heb namelijk zo'n ding op Ebay gekocht.
[afbeelding]
Die kabel is op dealextreme ook te krijgen gecombineerd met USB poort, zo blijft je iPhone ook geladen terwijl je signaal over de AUX gaat. Geen controle uiteraard via het stuur, maar voor 4 EUR ben je wel gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
fsfikke schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:51:
[...]

Ik ben voor de USA-Spec PA12 gegaan, veel negatieve dingen gezien over de Dension en geen moment spijt van de USA-Spec gehad. Op E46fanatics staat wat meer info erover. Die links staan ook in dit topic ergens.
Maar die heb je dan in je kofferbak op de CD wisselaar kabel aan moeten sluiten, of kan die ook rechtstreeks op de radio aangesloten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Freek schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:51:
[...]

Maar die heb je dan in je kofferbak op de CD wisselaar kabel aan moeten sluiten, of kan die ook rechtstreeks op de radio aangesloten worden?
Behalve als je een CD wisselaar hebt ligt er geen kabel naar achteren. Ik heb dan ook alles achter het handschoenkastje. Samen met een Parrot die ook seamless integreert met alles.

Die USA_Spec werkt overigens ook prima met een iPhone 5 met zo'n Apple koppelstukje.
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=701077

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 06-06-2013 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mannen, mijn huidige 3.20i High Executive gaat weer terug naar de leasemaatschappij en mag een nieuwe Bimmer bestellen. Ik heb gekozen voor de 3.20i ED High Executive met allerlei opties.
Alleen om 20% bijtelling te kunnen behouden heb ik de std velgen behouden.
Nu werkt BMW met een aantal bandenboeren; Continental, Pirelli, Michelin en Bridgestone.
Je kunt van te voren niet opgeven welke jouw voorkeur geniet maar dit kan de dealer achteraf wel wijzigen. Onder mijn huidige auto heb ik jarenlang Pirelli's gehad en dat bevalt mij goed.
Alleen ben ik benieuwd welke bandenboer de beste 205 60 16 banden levert.
Wat zijn jullie bevindingen? En zijn er sites die al zo'n vergelijking hebben gemaakt?

Pirelli Cinturato P7 vs Bridgestone Turanza ER300 bv
http://ecomodder.com/foru...st-5-lrr-tires-14406.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Errrm,... niet om iemand zijn eetlust te bederven, maar heeft iemand dit al gezien?

Afbeeldingslocatie: http://2-ps.googleusercontent.com/x/www.vroom.be/static.vroom.be/images/news/x21-35171-bmw-cat.jpg.pagespeed.ic.R2vQSqhQRe.webp

http://www.vroom.be/nl/autonieuws/10619,bmw-cat.html

Ik hoop écht dat dit de slechtste één-aprilgrap van de eeuw is. Of denken jullie dat ze hier iets min of meer deftig van gaan kunnen brouwen?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
DexterBelgium schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:44:
Errrm,... niet om iemand zijn eetlust te bederven, maar heeft iemand dit al gezien?

[afbeelding]

Ik hoop écht dat dit de slechtste één-aprilgrap van de eeuw is. Of denken jullie dat ze hier iets min of meer deftig van gaan kunnen brouwen?
Is toch min of meer wat ze vorig jaar in Parijs hebben laten zien?
http://www.caranddriver.c...urer-photos-and-info-news
Dat ding zag er wel goed uit, die spy foto's verbergen de lijnen hopelijk erg goed :P
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:34:
[...]
Wat zijn jullie bevindingen? En zijn er sites die al zo'n vergelijking hebben gemaakt?

Pirelli Cinturato P7 vs Bridgestone Turanza ER300 bv
http://ecomodder.com/foru...st-5-lrr-tires-14406.html
Ik heb het zelf niet zo op die eco banden. Hardere banden maken zodat de rolweerstand een paar tiende promil omlaag gaat maar vervolgens de remweg alleen maar toeneemt.
En vergelijkingen zijn er zat te vinden, ADAC, Stiftung Warentest en andere capabele Duitse bladen.

[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 06-06-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ach, ik krijg ook spontane braakneigingen bij SUV's, en toch maakt BMW die. Een X5 is nog te lelijk om te begraven en toch wordt die door hele volksstammen gekocht.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain

Hee, de nieuwe Smart ForFour ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Wat een gedrocht. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
fsfikke schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:53:
[...]

Behalve als je een CD wisselaar hebt ligt er geen kabel naar achteren. Ik heb dan ook alles achter het handschoenkastje. Samen met een Parrot die ook seamless integreert met alles.

Die USA_Spec werkt overigens ook prima met een iPhone 5 met zo'n Apple koppelstukje.
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=701077
Ah dat klinkt allemaal erg goed inderdaad, zag al dat er achter het handschoenenkastje ruimte is voor dat soort spul idd. Waar heb jij hem besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

DexterBelgium schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:45:
Ook hier een genieter van het stalen dak van mijn e93.

Als het dak naar beneden gaat ben je toch niet aan het shoppen (of je zet de boodschappen, gewoon met de handige baggageplank die je kan neerklappen, onder je windscherm op de achterbank). Een beetje planning goes a long way, want als je éérst je baggage past en meet en dan pas het dak naar beneden klapt, is de ruimte meer dan genoeg om met twee een weekendje in de Ardennen te gaan cruisen... en eens je daar bent... :D

De auto wordt naar mijn gevoel een stuk "beter" met het dak naar beneden, wat inderdaad natuurlijk aangeeft dat het een compromis is. Maar voor mij is het ultieme compromis.
Ik heb natuurlijk geen klagen bij mijn cabrio:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-Y83YLf7gT5E/UEjzqUV_zPI/AAAAAAAAC2w/4OgQWeY3wrM/w863-h647-no/2012-09-06+20.52.05.jpg
Een AH-vouwkratje past zonder problemen (2 wil niet, rechts zit de houder voor een wisselaar in de weg) en de ervaring is dat er genoeg ruimte is voor een weekendje met 2 personen, tent, luchtbedden, slaapzakken, proviand en andere zaken. De kofferbak is even diep als van een coupé, alleen 15cm lager (wat soms wel lastig is overigens).

Dat de auto beter wordt met het dak naar beneden, heb ik ook. Interieurkraakjes verdwijnen (zullen bij vooral ook uit de softtop komen), maar ook windruis is minder met het dak open. In zekere zin vind ik snelweg rijden fijner me het dak open dan met het dak dicht (alleen moet het wel warm genoeg zijn dan).

Maar niks wint het van op kleine weggetjes rijden, met de ramen en winddeflector omlaag.
fsfikke schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:06:
[...]

Is toch min of meer wat ze vorig jaar in Parijs hebben laten zien?
http://www.caranddriver.c...urer-photos-and-info-news
Dat ding zag er wel goed uit, die spy foto's verbergen de lijnen hopelijk erg goed :P

[...]
Inderdaad, op die foto's van Parijs ziet het eruit als een nette wagen, weinig mis mee, maar die spy-foto's :r

Alleen, voor m'n gevoel gaat het op 2 punten helemaal fout... 3 cilinder en fwd... Noem me ouderwets, maar een BMW hoort minimaal 4 cilinders te hebben (het liefst 6 of meer) en achterwielaandrijving. Ongeacht hoe goed het platform van de Mini ook mag zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:59

mr_petit

opperprutser

Ik vind 3 cilinders anders leuker klinken dan 4 cilinders. Zeker op hoge toeren. Alleen wil je een 3 cilinder goed laten lopen, dan mòet je balansassen installeren, en die vind je niet op de dagelijkse truttenschudder. Maar bmw is daar natuurlijk niet vies van als motorperfectionist, dus 3 cilinder met dikke turbo..... kom maar op.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Laatst stond er een auto bij mij voor de deur en meende ik te horen dat de motor niet lekker liep. Toen ik naar buiten keek, zag ik dat het een driecilinder VW Lupo was. Mijns inziens klinken driecilinders als haperende viercilinders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

deepbass909 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:22:
[...]
Ik heb natuurlijk geen klagen bij mijn cabrio:
[afbeelding]
Een AH-vouwkratje past zonder problemen (2 wil niet, rechts zit de houder voor een wisselaar in de weg) en de ervaring is dat er genoeg ruimte is voor een weekendje met 2 personen, tent, luchtbedden, slaapzakken, proviand en andere zaken. De kofferbak is even diep als van een coupé, alleen 15cm lager (wat soms wel lastig is overigens).
In de 320i cabio die ik van de garage meekreeg, zat in de bagageruimte een voorgevormd tussenschot. De ruimte boven dat schot was gereserveerd voor de openklappende hardtop en onder dat schot was er net genoeg ruimte om mijn jas en aktentas te stoppen. Op de foto van deepbass909 zie ik _veel_ meer bruikbare bagageruimte.

Pagina: 1 ... 48 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.