Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.833 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 13:47
Alphabet bestond al jaren in Nederland (onderdeel van BMW) en heeft ING Carlease overgenomen. Inclusief de mindere kwaliteit dienstverlening, dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:37

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ah weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:23
Dus toch onderdeel van BMW, dan snap ik niet dat het lease bedrag bij de BMW dealer veel lager uitviel dan bij Alphabet (ca. 100euro verschil), maar dat zal dan misschien toch nog met de voorwaarden te maken hebben.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
baronruud schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:55:
[...]

Las het bericht. Heb er ook één staan uit 2002. Neem aan dat je brief ontvangt?
Ik vraag mij in dat kader wel af hoe BMW zou moeten weten dat ik een BMW heb die onder de terugroepregeling valt. Ik mag hopen dat de RDW die gegevens niet zomaar even verstrekt aan BMW. Ik acht eigen initiatief dus nodig en reken niet op een brief.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:11
Ik heb geen lease F30, maar als jullie rond de 1000 euro aan lease komen, is jullie totaalwaarde van de auto bijna 70.000 euro?
Ik heb vorig jaar een 320i heel kaal gekocht. Totaal betaalde ik 40.000 euro (exclusief in ruil oude auto). Als ik dezelfde auto configureer bij directlease kost het mij maar 650 per maand. Voor 400 euro meer per maand moeten jullie zeker bomvolle 3 serie hebben, vooral met de gratis upgrade (wat ik toen niet had).

Moet wel zeggen dat BMW 3 serie interieurkwaliteit erg matig is. Nu heb ik de minste opties, maar alles voelt erg plastic aan. Bij Mercedes en Audi heb ik hier minder last van. Toch blijft het sturen in een BMW geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:16
Dat heeft waarschijnlijk te maken met de parameters waarmee je de leaseprijs berekent. Gangbare parameters voor de "auto van de zaak" zijn:

- looptijd 48 maanden
- kilometers 40.000 / jaar
- inclusief brandstof
- inclusief vervangend vervoer
- geen/weinig eigen risico

En vergeet tot slot niet de BTW correctie privegebruik (2.3% * cataloguswaarde per jaar / 12 maanden). Die BTW heffing geeft een werkgever meestal ook door aan de leaserijder.

Dan komt een gemiddelde 3-serie tussen de 1100 en 1400 euro uit. En die auto van 70k (zeg maar een goede 5-serie) zit dan tussen de 1600 en 1900 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
argro schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:49:
[...]
Ik vraag mij in dat kader wel af hoe BMW zou moeten weten dat ik een BMW heb die onder de terugroepregeling valt. Ik mag hopen dat de RDW die gegevens niet zomaar even verstrekt aan BMW. Ik acht eigen initiatief dus nodig en reken niet op een brief.
Dat zal naar mijn idee via de dealer lopen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
ChiLLeR schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:11:
[...]

Dat zal naar mijn idee via de dealer lopen.
Via de dealer? auto's van 2001 - 2003
Die zijn ondertussen allemaal waarschijnlijk 2e hands, 3e hands....

Onze uit 2002 is gekocht en in onderhoud bij een garage die geen BMW dealer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:32
argro schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:49:
[...]
De rol van de RDW
De RDW heeft de volgende taken bij terugroepacties van voertuigen en voertuiggerelateerde producten:
  • het ontvangen van informatie over terugroepacties en gevaarlijke producten,
  • het informeren van het publiek,
  • het houden van toezicht
http://www.rdw.nl/Particu...s/Voertuigveiligheid.aspx

[ Voor 31% gewijzigd door Morpheusk op 08-05-2013 12:23 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
baronruud schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:19:
[...]

Via de dealer? auto's van 2001 - 2003
Die zijn ondertussen allemaal waarschijnlijk 2e hands, 3e hands....

Onze uit 2002 is gekocht en in onderhoud bij een garage die geen BMW dealer is.
Dan zal je zelf naar de dealer moeten gaan waarschijnlijk. Die van mijn vrouw is afgelopen jaar geëxporteerd naar hier in Polen en de dealer hier kent hem zeker niet, zal ook zelf de dealer even moeten bellen. Vandaar dat het ook in het nieuws komt.
Morpheusk schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:22:
[...]

De rol van de RDW
De RDW heeft de volgende taken bij terugroepacties van voertuigen en voertuiggerelateerde producten:
  • het ontvangen van informatie over terugroepacties en gevaarlijke producten,
  • het informeren van het publiek,
  • het houden van toezicht
http://www.rdw.nl/Particu...s/Voertuigveiligheid.aspx
Ah, de RDW gaat je dan informeren, dat is wel makkelijk :)

[ Voor 48% gewijzigd door The_MAN op 08-05-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
EvaluationCopy schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:41:
[...]

Groot gelijk hoor. Die opties zijn maar gadgets, maar die velgen daar kijk je elke keer tegenaan als je in je auto stapt. En velgen maken de auto, zeker bij veel BMW's.
Helemaal mee eens!
Velgen maken de auto.
Kleine velgen is echt geen porum. Dan nog liever een 1 serie met mooie velgen dan een drie van die lelijke dingen.

En wat een onzin dat je in de auto zit en dat alles binnenin belangrijker is.
Velgen zie je continu als je naar de auto loopt of als deze voor je huis staat. En dan zie je die domme CC of HUD echt niet hoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Biker-mouse op 08-05-2013 12:55 ]

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Biker-mouse schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:40:
[...]

Helemaal mee eens!
Velgen maken de auto.
Kleine velgen is echt geen porum. Dan nog liever een 1 serie met mooie velgen dan een drie van die lelijke dingen.

Velgen zie je continu als je naar de auto loopt of als deze voor je huis staat. En dan zie je die domme CC of HUD echt niet hoor ;)
Ieder zijn eigen mening, ben het hier totaal niet mee eens. Toen ik ging zoeken naar een 2e hands E61 heb ik totaal niet op de kleur of velgen gelet. Automaat, cc, navi, regensensor, leren bekleding waren de eisen. Als ik 300-400 uur per jaar IN de auto zit zal het me worst wezen hoe hij eruit ziet als hij in de garage of de parkeerplaats staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:19
Biker-mouse schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:40:
[...]

Helemaal mee eens!
Velgen maken de auto.

Ik weet niet hoe de ACC op de 3 serie is weggewerkt in de voorbumper, maar ik zag gister een nieuwe 5 serie met ACC (tenminste, volgens de eigenaar was het dat :+ ). Wat heeft dat ding een lelijke zwarte puist aan de onderkant van de voorbumper. Dat valt toch elke keer op als je naar de auto toe loopt en je ziet de voorkant. Hadden ze dat niet wat subtieler kunnen wegwerken? :')

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 08-05-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Tankiej schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:16:
[...]

Ik weet niet hoe de ACC op de 3 serie is weggewerkt in de voorbumper, maar ik zag gister een nieuwe 5 serie met ACC (tenminste, volgens de eigenaar was het dat :+ ). Wat heeft dat ding een lelijke zwarte puist aan de onderkant van de voorbumper. Dat valt toch elke keer op als je naar de auto toe loopt en je ziet de voorkant. Hadden ze dat niet wat subtieler kunnen wegwerken? :')
first world problems :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Laatst online: 17-06 00:51
The_MAN schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:11:
[...]

Ieder zijn eigen mening, ben het hier totaal niet mee eens. Toen ik ging zoeken naar een 2e hands E61 heb ik totaal niet op de kleur of velgen gelet. Automaat, cc, navi, regensensor, leren bekleding waren de eisen. Als ik 300-400 uur per jaar IN de auto zit zal het me worst wezen hoe hij eruit ziet als hij in de garage of de parkeerplaats staat :)
Ik kies een auto uit omdat ik die mooi vind, lekker rijdt en degelijk is. In die volgorde. Passende velgen bij een auto is mooi, te groot of te klein is erg jammer.
Maar is persoonlijk uiteraard.

2de hands heb ik ook niet op de velgen gelet, die zijn makkelijk te wisselen.
De 18" velgen had ik iig eerder in huis dan mijn BMW waar ze onder moesten komen ;)

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Biker-mouse schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:24:
[...]

Ik kies een auto uit omdat ik die mooi vind, lekker rijdt en degelijk is. In die volgorde. Passende velgen bij een auto is mooi, te groot of te klein is erg jammer.
Maar is persoonlijk uiteraard.

2de hands heb ik ook niet op de velgen gelet, die zijn makkelijk te wisselen.
De 18" velgen had ik iig eerder in huis dan mijn BMW waar ze onder moesten komen ;)
Zo heeft iedereen zijn eigen volgorde. Uiteinderlijk werden het 17" dubbelspaak 278 velgen en een spacegrau uitvoering, dus ik kan zeker niet klagen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Haha klopt :+

Maar hij heeft het over dat je de HUD of CC niet ziet als je er heen loopt, of hij voor je huis staat, maar dat je de velgen wel ziet. Die module van de ACC zie je toch echt wel als je de voorkant ziet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Bij de F30/F31 is het redelijk netjes afgewerkt
Zie
Afbeeldingslocatie: http://www.f30post.com/forums/attachment.php?attachmentid=805599&stc=1&d=1357873186
Afbeeldingslocatie: http://www.f30post.com/forums/attachment.php?attachmentid=634828&d=1327346048
Afbeeldingslocatie: http://www.f30post.com/forums/attachment.php?attachmentid=633650&d=1327086979
Alhoewel het toch wel opvalt. Zeker bij een lichte kleur.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
ChiLLeR schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:11:
Bij de F30/F31 is het redelijk netjes afgewerkt
Zie
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alhoewel het toch wel opvalt. Zeker bij een lichte kleur.
Bij die onderste zie je het niet (zit het daar uberhaupt wel op?), maar die andere twee dat valt toch behoorlijk op. Het is inderdaad zo'n kastje als op de 2e foto, en die steekt dan ook nog een beetje uit.. Als ik die 5 hier in de buurt weer zie zal ik er wel even een foto van maken, het was toch het eerste dat me op viel toen ik die auto zag.
Als je dan bijv. bij Mercedes kijkt (E-klasse), dan is dat naar mijn mening een stuk netter weggewerkt. Dat glimmende vlak in het midden van de grill :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 08-05-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Klopt, op die onderste zit het dus niet, ik wou het verschil laten zien ;)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 13:49

Arfman

Drome!

Oei, dat is wel erg lelijk inderdaad.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Dat is wel heel erg lelijk ja! Lijkt me niet dat mensen die buitenkant looks belangrijker vinden dan gadgets dat gaan bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Laatst online: 19:23
Tankiej schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:16:
[...]

Puist aan de onderkant?

Bij de vorige 5 was dat wel het geval ja, dan had je een Bosch "dome" vanonder zitten (ik heb trouwens nog nooit IRL een vorige 5 serie met ACC gezien):

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e325/kreush33/photo1-1.jpg

Bij de nieuwe 3 is het inderdaad een minder geslaagde afwerking:

Afbeeldingslocatie: http://www.f30post.com/forums/attachment.php?attachmentid=807172&stc=1&d=1358125787

Bij de 5 hebben ze het wat mooier kunnen wegwerken:
http://www.motortrend.com..._and_photos/photo_01.html

Hoe dat ze van een dome naar een paneeltje zijn overgestapt begrijp ik nog niet onmiddellijk, ik vind de dome ook zo groot bij BMW, bij andere merken is dat ding een knikker groot...

EDIT:
Ik heb nog wat meer gevonden :) .

In het M-sport variantje valt het een heel stuk beter mee:

http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=716631

In de Sport Line:
Afbeeldingslocatie: http://www.f30post.com/forums/attachment.php?attachmentid=736341&stc=1&d=1345225271

In de M Sport:
Afbeeldingslocatie: http://www.f30post.com/forums/attachment.php?attachmentid=736356&stc=1&d=1345230473

In de 5-reeks valt het echt een heel stuk minder op (M-sport):

Afbeeldingslocatie: http://www.f30post.com/forums/attachment.php?attachmentid=736379&d=1345235276

[ Voor 17% gewijzigd door HyperBart op 08-05-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:37

Daniel

Kapitein NCC-1701
Die 'puist' op een nieuwe 5 is voor zover ik weet niet van de ACC - dat is een zwart plaatje in het midden van het onderste luchtrooster - maar de camera van de night vision (infraroodbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Laatst online: 20:11
Lekkere hazentanden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 21:13:
Die 'puist' op een nieuwe 5 is voor zover ik weet niet van de ACC - dat is een zwart plaatje in het midden van het onderste luchtrooster - maar de camera van de night vision (infraroodbeeld)
Die zit toch in de linker nier? (meest nutteloze optie ooit overigens :P)
Verder valt de ACC imo echt niet zo op.

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 08-05-2013 21:42 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:17
Heeft iemand dit al gezien?

http://www.eerstehulpbijr...-kapotte-motorblok?page=1

Wat een pannekoek die gast. Ik ben benieuwd hoe er vanuit de rembekrachtiger water in de motor komt. Daarbij wordt er op 4:15 door die Gerrit Jonkers duidelijk gezegd dat dit bij benzinemotoren wel zou kunnen gebeuren, omdat de rembekrachtiger op het inlaatspruitstuk aangesloten is. Maar dat dit bij een diesel niet mogelijk is (gaat in dit geval om een 530d)

Uiteraard heeft die man wel een punt. Een BMW-garage die niet standaard naar dat afvoerpunt kijkt, terwijl in de video blijkt dat ze wel bekend zijn met dit probleem vind ik vreemd. En dan met het argument komen 'Ja, want de klant vraagt er niet naar'. Gaan ze er dan van uit dat iedere BMW-rijder van dit probleem op de hoogte is en hier naar vraagt als ze dit nodig vinden?

Hoe vervelend ook, die man heeft gewoon pech met z'n aankoop

[ Voor 31% gewijzigd door FastFred op 09-05-2013 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 06:27

4x2

lộn xộn quá

Ze geven de uitleg dat het water via de rembekrachtiger de vacuumpomp ingezogen wordt en van daaruit in de motorolie terecht komt.
Het is mogelijk, maar dan moet de afdichting rembekrachtiger/hoofdremcilinder al kapot zijn voor het water naar binnen kan. Vervolgens moet er een afdichting binnen de vacuumpomp kapot zijn om het in de motorolie te laten belanden.
En het moet ook nog eens flink veel water zijn, gekoppeld aan veel korte ritjes (zodat het ook niet kan verdampen), wil het de motorolie zo erg verdunnen dat de nokkenassen kapot gaan. Het zou kunnen, maar de lekkende warmtewisselaar die in de uitspraak staat lijkt me veel aannemelijker :P

Bij een benzineauto is het helemaal een niet boeiend iets, die 'verbrandt' het water gewoon.
Tenzij die opeens probeert een paar liter water naar binnen te slobberen (en zelfs dan moet je nog een beetje pech hebben wil de motor echt kapot gaan door een kromme drijfstang)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:17
Die warmtewisselaar kwam aan het eind van het filmpje ook naar voren inderdaad, had toen weinig zin om m'n post nog weer te editten. En waar die liter koelvloeistof dan heen gegaan is (al is dat op 30k km niet veel) wist meneer ook niet te vertellen.

- Sowiezo je koopt een auto van een particulier op Marktplaats
- Na een maand voel je vreemde trillingen bij het stationair draaien
- De auto krijgt een beurtje bij een andere garage (die de verstopping ook niet is opgevallen, als die er toen al zat) en er wordt een liter koelvloeistof bijgevuld
- Weer een paar maand later de motor in de soep (~30k km na aankoop)
- Laat bij weer een andere garage de motor vervangen, die garage valt het op dat die afvoer verstopt zit

Als hij nu gewoon direct naar die garage was gestapt met dat probleem ipv een mailtje te sturen, maar hij laat eerst de motor vervangen en die verstopping in de afvoer verhelpen (bewijs weg, hoewel het na 30k km net zo goed niet aan Jonkers had kunnen liggen) en vervolgens gaat hij met de rekening van de garage die het blok vervangen heeft naar Jonkers om verhaal te halen, terwijl er niet meer te bewijzen valt dat het hun schuld was.

In mijn ogen een knakenrijder die dacht wat luxer te gaan rijden en vervolgens tegen dure reparatie's aan loopt

Mijn eerste veronderstelling dat Jonkers hier standaard niet naar kijkt is ook niet waar, want eenmaal in dat zaaltje met die rare naam wordt er ook ineens gezegd dat er altijd naar gekeken wordt, maar het niet op de factuur vermeld staat omdat als ze toch bij de rembekrachtiger moeten zijn, ze daar direct naar kijken (terwijl in de rest van de video gezegd wordt dat er alleen op aanvraag naar gekeken wordt... :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:20

mr_petit

opperprutser

Dat viel niet mee om bijna een half uur naar dat gewauwel te kijken zeg.....
Ik voel mee met dat garagebedrijf zeg. Op dat soort zeurpieten zit je als ondernemer toch helemaal niet te wachten?

Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat als ik het ontwerp van de vacuumpomp van die bmw zo bekijk, dat de lucht die die aanzuigt naar de bovenkant van de kop wordt geventileerd (dus onder de kleppendeksel), waarna het natuurlijk met de carterventilatie meegaat.
Maar ik zou wel eens willen weten hoe water bij het vacuumcircuit kan komen. Ik bedoel, anders is het natuurlijk geen vacuum meer ;)
Of gaat dat gaatje waar ze het over hebben naar een buisje toen waar een relais tussenzit om het vacuum te laten ontsnappen als je je auto uitzet oid?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:46

Impry

Rallymedia.nl

Ik heb mijn auto bij Jonkers gekocht. Met die rechtse (Pellegrom) heb ik 'onderhandeld' en die linkse is dus de eigenaar.
Prima zaak, in het begin een beetje terughoudend toen ik als 24 jarig broekie binnenkwam voor een 130i. Proefrit was op dat moment niet mogelijk, terwijl ik in de mail het wel benoemd had.
Toen later bleek dat ik écht interesse had ipv dat ik iemand was die gewoon ff een proefritje wilde maken hebben ze prima gehandeld.
Auto is erg netjes afgeleverd met grote beurt en 6 maanden garantie. Onder die garantie ook moeiteloos allerlei dingen vervangen. Sindsdien nooit meer problemen gehad, dus ben er ook niet meer geweest.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:35

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

mr_petit schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:17:
Dat viel niet mee om bijna een half uur naar dat gewauwel te kijken zeg.....
Ik voel mee met dat garagebedrijf zeg. Op dat soort zeurpieten zit je als ondernemer toch helemaal niet te wachten?

Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat als ik het ontwerp van de vacuumpomp van die bmw zo bekijk, dat de lucht die die aanzuigt naar de bovenkant van de kop wordt geventileerd (dus onder de kleppendeksel), waarna het natuurlijk met de carterventilatie meegaat.
Maar ik zou wel eens willen weten hoe water bij het vacuumcircuit kan komen. Ik bedoel, anders is het natuurlijk geen vacuum meer ;)
Of gaat dat gaatje waar ze het over hebben naar een buisje toen waar een relais tussenzit om het vacuum te laten ontsnappen als je je auto uitzet oid?
Dat haalde die expert ook al aan. Als er zoveel water in de bak zou staan dat het het vacuüm-circuit in kon komen, viel de rembekrachtiging sowieso uit en had je een hard pedaal met nauwelijks remkracht.

Later kwam ook wel naar voren dat er niet specifiek naar gekeken werd, maar dat veel standaard werkzaamheden al vereiste dat je op z'n minst die bak open moest maken. Daardoor zou een vochtprobleem ook al snel zichtbaar moeten zijn geweest.

Vocht op die plek kan imo ook niet de oorzaak zijn geweest (op bmwfan haalde ze ook al aan dat als daar vocht ophoopt, je eerst last krijgt van water in de auto voor dit probleem kon ontstaan). Het verdwijnen van koelvloeistof is een betere indicatie dat er ergens een koelvloeistoflek zat.

Die gast had het sowieso niet handig aangepakt. Als je een serieus probleem met de auto hebt en je hebt de volledige historie, dan neem je toch eerst contact op met de garage waar hij het laatst onderhoud heeft gehad? Ik heb dat met mijn Compact ooit iig wel gedaan, gewoon om te informeren over de historie. Bij de cabrio had het weinig zin, die was 5 jaar lang niet meer bij een garage geweest, en de laatste (en enige bekende) was een Euromaster.
Maar ook hoe hij erop reageerde dat Jonkers geen officiële garage was en daarmee niet deskundig... Daar verloor hij direct alle geloofwaardigheid. Jonkers staat bekend als één van de betere BMW specialisten, in veel gevallen beter dan de merkgarage.

En dat dat kleine gaatje een ontwerpfout zou zijn, valt ook wel mee. Ontwateringskanalen zijn zelden groter, behalve op plekken waar veel water langskomt (zoals de luchtinlaat).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:35:
[...]
Dat haalde die expert ook al aan. Als er zoveel water in de bak zou staan dat het het vacuüm-circuit in kon komen, viel de rembekrachtiging sowieso uit en had je een hard pedaal met nauwelijks remkracht.
Volgens mij kan er niet zoveel water in de bak staan dat het uberhaupt in het vacuum circuit komt omdat er imho nooit water in een vacuumcircuit kan komen. Dat is immers hermetisch afgesloten.
Dat is mijn punt.
Behalve natuurlijk als de bekrachtiger doorgeroest of lek is, maar dan heb je ook geen remmen (niet bekrachtigd althans), en ik denk dat je turbo wellicht dan ook niet goed werkt.

Maar dat zou die garage ook moeten kunnen vertellen lijkt me.

Het is voor mij een duidelijk voorbeeld waarom in nooit zaken met consumenten doe (alleen b2b).
Dit soort jankmuilen daar wordt je toch niet goed van :F. Ik hoop dat ze wat voordeel kunnen krijgen uit de tv zendtijd die ze ermee winnen.

[ Voor 31% gewijzigd door mr_petit op 10-05-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:03
mr_petit schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:45:
Het is voor mij een duidelijk voorbeeld waarom in nooit zaken met consumenten doe (alleen b2b).
Dit soort jankmuilen daar wordt je toch niet goed van :F. Ik hoop dat ze wat voordeel kunnen krijgen uit de tv zendtijd die ze ermee winnen.
Jonkers had de email conversatie waarschijnlijk handiger kunnen aanpakken. Bijvoorbeeld er niet inhoudelijk op ingaan, alleen die man naar de zaak uitnodigen. Sommige klanten proberen nou eenmaal iedereen te manipuleren. Dus geef een klant nooit uitspraken waarin je aan geeft dat jou als persoon, je bedrijf of je product of dienst mogenlijker wijs iets te verwijten valt en al helemaal niet per mail. (puur zelfbescherming)

Verder lijkt het mij inderdaad zeer onwaarschijnlijk dat het inderdaad dat afvoer kanaaltje was die het probleem veroorzaakt heeft. Als er al water met die bekrachtiger mee komt dan zijn dat al verwaarloosbare hoeveelheden. Die warmtewissellaar is veel waarschijnlijker, zeker door het verlies van koelvloeistof.

[ Voor 11% gewijzigd door martijn_tje op 12-05-2013 11:06 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
HyperBart schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:47:
[...]

Puist aan de onderkant?

Bij de vorige 5 was dat wel het geval ja, dan had je een Bosch "dome" vanonder zitten (ik heb trouwens nog nooit IRL een vorige 5 serie met ACC gezien):

[afbeelding]

Bij de nieuwe 3 is het inderdaad een minder geslaagde afwerking:

[afbeelding]

Bij de 5 hebben ze het wat mooier kunnen wegwerken:
http://www.motortrend.com..._and_photos/photo_01.html

Hoe dat ze van een dome naar een paneeltje zijn overgestapt begrijp ik nog niet onmiddellijk, ik vind de dome ook zo groot bij BMW, bij andere merken is dat ding een knikker groot...

EDIT:
Ik heb nog wat meer gevonden :) .

In het M-sport variantje valt het een heel stuk beter mee:

http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=716631

In de Sport Line:
[afbeelding]

In de M Sport:
[afbeelding]

In de 5-reeks valt het echt een heel stuk minder op (M-sport):

[afbeelding]
Ik was er redelijk van overtuigt dat het een nieuwe 5 was, maar als ik die foto's zo zie.. Ik denk dat het toch een 3 was, het is namelijk precies zoals bij die witte :X 8)7

Ze lijken tegenwoordig ook allemaal op elkaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:32
Tankiej schreef op maandag 13 mei 2013 @ 08:47:
[...]

Ik was er redelijk van overtuigt dat het een nieuwe 5 was, maar als ik die foto's zo zie.. Ik denk dat het toch een 3 was, het is namelijk precies zoals bij die witte :X 8)7

Ze lijken tegenwoordig ook allemaal op elkaar :+
Achterkant ben ik het wel mee eens, maar voorkant is totaal anders van de 3 en 5. Daar kun je je niet in vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Klopt, de corona ringen van de 5 zijn rond, van de 3 zijn ze veel ovaler.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
ChiLLeR schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:07:
Klopt, de corona ringen van de 5 zijn rond, van de 3 zijn ze veel ovaler.
Niet eens de details, de koplampen zijn al heel anders en de 3 heeft een 'plattere' motorkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Wagen besteld, wordt geleverd week 32 of 33. Nog even afwachten dus....

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mr_petit schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:45:
[...]

Volgens mij kan er niet zoveel water in de bak staan dat het uberhaupt in het vacuum circuit komt omdat er imho nooit water in een vacuumcircuit kan komen. Dat is immers hermetisch afgesloten.
Dat is mijn punt.
Behalve natuurlijk als de bekrachtiger doorgeroest of lek is, maar dan heb je ook geen remmen (niet bekrachtigd althans), en ik denk dat je turbo wellicht dan ook niet goed werkt.

Maar dat zou die garage ook moeten kunnen vertellen lijkt me.

Het lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk dat er via die weg water in kan komen, maar schijnbaar is het bij dat model wel mogelijk (ik heb het ook via bmwfan te horen gekregen). Maar wat je al zegt, voor dat het zo ver is, treden er eerst andere defecten op die je echt wel moet merken.
Alleen Jonkers had zelf de email iets handiger moeten opstellen.

Maar B2B is ook geen garantie voor probleemloze handel. Er zitten ook daar genoeg jankmuilen tussen die voor zo min mogelijk op de voorste rij willen zitten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:37:
[...]

Het lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk dat er via die weg water in kan komen, maar schijnbaar is het bij dat model wel mogelijk (ik heb het ook via bmwfan te horen gekregen).
Ja ik denk dus dat het helemaal niet kan. Vacuum is vacuum. Dat is hermetisch afgesloten (per definitie).
Soms zitten er her en der relaisventielen om het systeem gedeeltelijk te ontluchten (dan denk ik aan sturing van turbo's etc), maar die zitten niet daar lijkt me.
Er kan alleen water in het vacuumsysteem komen als het membraan van de rembekrachtiger lek is, maar dan heb je ook geen bekrachtigde remmen, en ik denk dat je dan aan het einde van de straat al niet meer verder durft te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Hebben jullie de nieuwe 2-serie al gezien?
Afbeeldingslocatie: http://o.aolcdn.com/dims-global/dims3/GLOB/resize/960x638/quality/85/http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2013/05/001-bmw-2-series-spy-shots.jpg
http://www.autoblog.com/2...t-uncovered-during-shoot/

Ziet er zeer interessant uit vind ik. Beetje E46 formaat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:59

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Wow, erg mooie wagen! Doet mij inderdaad ook wat denken aan een E46 coupe (mijn persoonlijke favoriet!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat ziet er idd strak uit, maar dat is wel een performance modelletje (gezien de remmen en luchthappers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Geslaagd, maar zie toch veel liever de 4 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:32
Maar wel een coupé met grote stukken staal waar deuren horen :P

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
mr_petit schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:49:
Dat ziet er idd strak uit, maar dat is wel een performance modelletje (gezien de remmen en luchthappers)
Zal wel 't M Sportpakket en M Sportremsysteem zijn idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
_eXistenZ_ schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:43:
Maar wel een coupé met grote stukken staal waar deuren horen :P
Ik wist dat er iets mis was en dat is het probleem inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Vind hem ook wel leuk.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Het is een BMW M235i

Idd, iets weg van e46, dus goed!

[ Voor 52% gewijzigd door DeBaroN op 17-05-2013 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:09
mooie bak, alleen nog steeds een beetje t banaantje zoals de 1 serie altijd is, niet mijn favoriet maar ook zeker niet lelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Mooie wagen, ben benieuwd hoe hij er recht van voren uitziet met de koplampen en de bumper.

Ik vind zelf de nieuwe bumper en koplampen van de nieuwe 3 sedan erg geslaagd, laat het vorige model er gelijk weer een stuk gedateerder uitzien. zoals inderdaad op deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.f30post.com/forums/attachment.php?attachmentid=634828&d=1327346048

De koplampen van de eerste 1 serie waren vind ik lelijk, op de nieuwe één zijn ze een heel stuk mooier.

edit: eigen mening uiteraard :)

[ Voor 20% gewijzigd door gise op 17-05-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

fsfikke schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 21:27:
[...]

Die zit toch in de linker nier? (meest nutteloze optie ooit overigens :P)
Verder valt de ACC imo echt niet zo op.
Bij de 5-serie zit de ACC keurig weggewerkt in het midden van het rooster onder de nummerplaat. Door het flitslicht op onderstaande foto kun je hem zien zitten, hij zit achter het rechthoekige vlakje. Toevallig is hij bij mij onlangs kapotgegaan :(, de afspraak bij de garage is inmiddels gepland. Eerder had ik al wel eens een melding gehad dat hij was uitgeschakeld omdat hij vies was (er zat toen sneeuw op), maar deze keer meldde het systeem een storing. Het is trouwens dezelfde sensor die botswaarschuwingen geeft.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CwK4bTq9IdIprNzMxUmyp4dG/full.jpg

Bij de 7-serie werkt ACC/botsdetectie via het ronde oog in de bumper. Night vision is in dat model weggewerkt via een afzonderlijke camera in de linker nier, tussen de verticale lamellen. Je kunt hem herkennen door de lamellen te tellen: 13 lamellen per nier zonder night vision, 7 lamellen met night vision. Hoe night vision in de 5-serie is ingebouwd weet ik niet, ik ben nog nooit een 5 met night vision tegengekomen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
gise schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:21:
De koplampen van de eerste 1 serie waren vind ik lelijk, op de nieuwe één zijn ze een heel stuk mooier.
Volgens mij ben je aan het trollen, de nieuwe koplampen zijn spuuglelijk. Nieuwe één is gewoon mislukt.
Oude 1 was in 3 deurs nog wel te pruimen.

[ Voor 36% gewijzigd door Het Fantoom op 17-05-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Het Fantoom schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:22:
[...]

Volgens mij ben je aan het trollen, de nieuwe koplampen zijn spuuglelijk. Nieuwe één is gewoon mislukt.
Oude 1 was in 3 deurs nog wel te pruimen.
Net als gise geef jij je eigen mening, alleen presenteer je het als een vaststaand feit. We zullen er eens een poll aan wagen.

Poll: Welke 1-serie vind je mooier?
Oude 1-serie is mooier (of minder lelijk)
Nieuwe 1-serie is mooier (of minder lelijk)
Even mooi (of lelijk)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=386391&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Botsdetectie en ACC komt er de volgende keer zowieso op :P (dat is toch één optie, niet?)

Gisteren ook weer een paar BDE's gehad op de autostrade.

Of een gefrustreerd kereltje wat in Brussel mijn wagen vanuit zijn wagen met een sleutel probeerde te lijf te gaan.

Laten we het er op houden dat gisteren not my day was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
Naast dat ik de oude toch iets minder lelijk vind, rijdt de oude ook nog eens leuker dan de nieuwe, imho dan :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 15:59

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Abbadon schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 11:59:
Naast dat ik de oude toch iets minder lelijk vind, rijdt de oude ook nog eens leuker dan de nieuwe, imho dan :P
Op welk vlak? Wij hebben een E87 en dat rijdt inderdaad geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
De oude rijdt meer als een 'klassieke' BMW; alles voelt wat directer aan. De nieuwe is meer comfy en wat afstandelijker en is daardoor ook minder onderscheidend t.o.v. andere auto's geworden imho :) (neemt niet weg dat die ook goed rijdt, alleen minder leuk als voorheen).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Abbadon schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 17:25:
De oude rijdt meer als een 'klassieke' BMW; alles voelt wat directer aan. De nieuwe is meer comfy en wat afstandelijker en is daardoor ook minder onderscheidend t.o.v. andere auto's geworden imho :) (neemt niet weg dat die ook goed rijdt, alleen minder leuk als voorheen).
Ik vind net (maar ik rij met de nieuwe als "echte" wagen) dat de oude 1 reeks heel spartaans en heel hard aanvoelt zelfs gewoon VW Polo achtig :X , en ik vind het net leuk dat de 1-reeks comfy rijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Ik kreeg gister een verlies aan bandendruk melding, hoewel de auto meldde dat ik met 80km/u naar de kant moest, had ik niet het gevoel dat er iets mis was. Bij tankstation naar de kant gegaan, druk op alle banden gemeten. Niks aan de hand, systeem gereset en 600km gereden zonder problemen.

Heeft iemand dat wel eens meegemaakt? Wat kan de reden zijn? De druk zou met 2 kinderen, vrouw en bagage juist hoger zijn geweest, ipv lager, maar lijkt me niet dat het daarom zou moeten reageren. Hoe werkt het sowieso? (op een E61)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Na het wisselen tussen zomer- en winterbanden moet je het bandenspanningsssysteem opnieuw initialiseren, omdat het anders valse meldingen kan geven. Is dat het wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 08:20
The_MAN schreef op zondag 19 mei 2013 @ 07:01:
Ik kreeg gister een verlies aan bandendruk melding, hoewel de auto meldde dat ik met 80km/u naar de kant moest, had ik niet het gevoel dat er iets mis was. Bij tankstation naar de kant gegaan, druk op alle banden gemeten. Niks aan de hand, systeem gereset en 600km gereden zonder problemen.

Heeft iemand dat wel eens meegemaakt? Wat kan de reden zijn? De druk zou met 2 kinderen, vrouw en bagage juist hoger zijn geweest, ipv lager, maar lijkt me niet dat het daarom zou moeten reageren. Hoe werkt het sowieso? (op een E61)
1x gehad op een E90. Na opnieuw initialiseren was alles weer in orde. Geen idee waardoor het kwam, was geen verandering door garagebezoek oid. We zaten toen wel met 4 man + bagage in de auto tov normaal 1 of 2 man.
HyperBart schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 18:26:
[...]

Ik vind net (maar ik rij met de nieuwe als "echte" wagen) dat de oude 1 reeks heel spartaans en heel hard aanvoelt zelfs gewoon VW Polo achtig :X , en ik vind het net leuk dat de 1-reeks comfy rijdt...
En ik vind dus dat de nieuwe 1 een downgrade is. Natuurlijk is het comfy, maar het rijdt veel minder direct en betrekt je veel minder bij het rijden dan de oude. Dit komt grotendeels (naar mijn mening) door het stuurgevoel - of vooral het gebrek daaraan. De vering is wel ok, maar ik heb met de facelift E82/7 ook weinig te klagen qua comfort.

[ Voor 32% gewijzigd door JottemJ op 19-05-2013 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Het systeem werkt eigenlijk gewoon door een sensor in de wielkast en die meet continu de omvang/omtrek van het wiel. Vanaf het moment dat die te veel verschilt ten opzichte van de omtrek gemeten tijdens initialisatie geeft hij een melding. Met andere woorden: je auto goed volladen kan dus door dat er meer druk komt en je een plat vlak hebt waar de band de weg raak een kleinere gemeten omtrek geven voor de sensor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Tomatoman schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 10:16:
[...]

Net als gise geef jij je eigen mening, alleen presenteer je het als een vaststaand feit. We zullen er eens een poll aan wagen.

Poll: Welke 1-serie vind je mooier?
Oude 1-serie is mooier (of minder lelijk)
Nieuwe 1-serie is mooier (of minder lelijk)
Even mooi (of lelijk)
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Een maandje geleden kwam ik middernacht op de snelweg een nieuwe 1 serie in 't blauw met M-Sportpakket tegen. Als je de achter-/zijkant dan bekijkt terwijl hij zo op de weg rijdt dan ziet het er zeker niet slecht uit. Maar toen ik de voorkant in m'n binnenspiegel zag vond ik 't gelijk een domper. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

HyperBart schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:19:
Het systeem werkt eigenlijk gewoon door een sensor in de wielkast en die meet continu de omvang/omtrek van het wiel. Vanaf het moment dat die te veel verschilt ten opzichte van de omtrek gemeten tijdens initialisatie geeft hij een melding. Met andere woorden: je auto goed volladen kan dus door dat er meer druk komt en je een plat vlak hebt waar de band de weg raak een kleinere gemeten omtrek geven voor de sensor...
Close, but no sigar :). Het systeem meet met de sensoren van het ABS-systeem de wielomwentelingen. Als 1 wiel meer dan 10% harder draait dan de rest, duidt dat op een zachte band, het wiel draait dan sneller dan wanneer het vol was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Tomatoman schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:42:
[...]

Close, but no sigar :). Het systeem meet met de sensoren van het ABS-systeem de wielomwentelingen. Als 1 wiel meer dan 10% harder draait dan de rest, duidt dat op een zachte band, het wiel draait dan sneller dan wanneer het vol was.
Dan ben ik ook verkeerd ingelicht. Weer wat bijgeleerd!

Het valt me wel op dat als een band plat gaat, dat het toch even duurt eer dat RPA-systeem het door heeft hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
HyperBart schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:01:
[...]

Dan ben ik ook verkeerd ingelicht. Weer wat bijgeleerd!

Het valt me wel op dat als een band plat gaat, dat het toch even duurt eer dat RPA-systeem het door heeft hoor...
Er zijn twee verschillende systemen, het eerdergenoemde basic, ABS based systeem en het zogenaamde TPMS. Bij dat laatste zitten er daadwerkelijk sensoren aan de ventielen die druk en temperatuur meten en draadloos naar de auto zenden.
Afbeeldingslocatie: http://tpmsdirect.files.wordpress.com/2012/02/greysensor.jpg?w=640
Dan krijg je dit in je iDrive:
Afbeeldingslocatie: http://suxorz.com/images/2012/09/14/hpzka.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ja, klopt, dat systeem heb je inderdaad ook.

die iDrive, vanuit welk model en type komt dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
HyperBart schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:54:
Ja, klopt, dat systeem heb je inderdaad ook.

die iDrive, vanuit welk model en type komt dat eigenlijk?
Dit was volgens mij uit een F10 M5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:53

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Kijkt het systeem niet naar de luchtdruk in de band? Met een draadloze druk sensor? Ja dus.

Ik heb, helaas, een lange tijd met een lekke band (Runflat) rond gereden, om de een of andere reden heb ik nooit een waarschuwing gekregen. Wel een keer de band opgepompt. Uiteindelijk naar de bandenboer gegaan, aangezien de band wel erg scheef aan het afslijten was. Toen pas bleek dat de band lek was. Ondertussen al best wat kilometers rond gereden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Ik ben na een soortgelijke ervaring ook altijd voorzichtig en check regelmatig m'n banden. 18" met 255/35 heeft zo een smalle wang dat het verschil soms niet meteen merkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
ik ben ooit op een lekke band van Groningen naar Amsterdam gaan rijden, met een snelheidspiek op 200kmh (de rotonde bij Joure nodigt toch uit tot flink hard wegaccelereren :) ). Bij Almere zakte de band in en ik stapte uit bij de geur van verbrand rubber. Afvoeren van de wagen naar de dichtsbijzijnde BMW dealer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Toen ik mijn auto in Duitsland ophaalde, heb ik op een leeg stuk weg gekeken hoe hard hij kon: 251 km/h op de teller. Toen ik een paar dagen later de wielen met zomerbanden verving door de winterbanden, bleek dat de wang van een van de zomerbanden fors beschadigd was, alleen was dat niet zichtbaar toen het wiel nog op de auto zat (het was de wang aan de kant van de wielkast). Volgens een bandenboer was het alle metaal in de runflatband geknapt en werd alles alleen nog door het rubber bijeengehouden. Niet echt een band om überhaupt nog een meter mee te rijden :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Gisterenavond maar even deze besteld
http://www.amazon.de/gp/p...o00_s00_i00?ie=UTF8&psc=1

Na al die verhalen :P Ik vind die bandenspannings-zuilen die ze in Nederland allemaal hebben staan maar niks. Doe mij maar lekker een analoge zodat ik ook zie op hoeveel druk de band stond ipv alleen een doelwaarde.

[ Voor 39% gewijzigd door fsfikke op 20-05-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 16:07

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Bedankt voor alle reacties, ik heb het "basic" systeem, in ieder geval geen sensoren bij de ventielen.

Na gestopt te hebben na de melding en de druk in alle banden te hebben gecontroleerd had ik het systeem opnieuw geinitialiseerd en inmiddels 1200km verder geen melding weer gehad. Ook gedroeg de auto zich niet vreemd (met 200km/u op de CC gister door DE gereden), dus denk een "foutmelding" omdat ik de auto na de zomerbanden wissel had geinitialiseerd met alleen moi in de auto en er afgelopen weekend vrouw en 2 kinderen en wat bagage in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

fsfikke schreef op maandag 20 mei 2013 @ 15:43:
Gisterenavond maar even deze besteld
http://www.amazon.de/gp/p...o00_s00_i00?ie=UTF8&psc=1

Na al die verhalen :P Ik vind die bandenspannings-zuilen die ze in Nederland allemaal hebben staan maar niks. Doe mij maar lekker een analoge zodat ik ook zie op hoeveel druk de band stond ipv alleen een doelwaarde.
Je zegt analoog, dus bestel je een digitale? 8)7

Dit is pas analoog:
Afbeeldingslocatie: http://www.roteg.nl/Image/WKMANOM010~/manometer.jpg
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
deepbass909 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:44:
[...]

Je zegt analoog, dus bestel je een digitale? 8)7

Dit is pas analoog:
[afbeelding]
;)
Dat ging over tankstations ;)
In Duitsland heb je bijna overal (gratis) van deze dingen staan:
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-HwTZHGFwmAE/TluT4GyKGUI/AAAAAAAABFE/kTSLqGkT86M/s1600/Pr%2525C3%2525BCfger%2525C3%2525A4te_Reifendruck.JPG
Daar staat ook een sticker op met wanneer die voor het laatst door de TÜV geeikt is. Zo'n ding wat jij post hebben ze bij m'n raceteam dus daarmee kan ik hem dan mooi vergelijken.

En ik kon online niet zo snel een analoge vinden die betrouwbaar leek (prul uit China voor €5 vertouw ik niet)

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 21-05-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
fsfikke schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:50:
[...]

Dat ging over tankstations ;)
In Duitsland heb je bijna overal (gratis) van deze dingen staan:
[afbeelding]
Daar staat ook een sticker op met wanneer die voor het laatst door de TÜV geeikt is. Zo'n ding wat jij post hebben ze bij m'n raceteam dus daarmee kan ik hem dan mooi vergelijken.

En ik kon online niet zo snel een analoge vinden die betrouwbaar leek (prul uit China voor €5 vertouw ik niet)
Had zaterdag in DE een digitale te pakken die ook gewoon de huidige druk weergaf, niks mis mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
The_MAN schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:18:
[...]

Had zaterdag in DE een digitale te pakken die ook gewoon de huidige druk weergaf, niks mis mee!
Dan doen ze in NL ook bijna allemaal :? bij het opdrukken staat er eerst de huidige druk waarna hij naar de ingestelde druk klimt, tenminste dit is bij alle plekken waar ik kom om de banden op spanning te brengen het gaval (tankstations meestal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik doe t meestal gewoon thuis op de oprit met een fietspomp en zo'n handbandespannings meter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
G-PHREAK schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:53:
[...]

Dan doen ze in NL ook bijna allemaal :? bij het opdrukken staat er eerst de huidige druk waarna hij naar de ingestelde druk klimt, tenminste dit is bij alle plekken waar ik kom om de banden op spanning te brengen het gaval (tankstations meestal)
Maar dan moet je terwijl je bij je band bezig bent proberen op dat scherm te kijken :P

Anyways ik wil het gewoon zelf thuis kunnen testen zonder €0.50 te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
fsfikke schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:16:
[...]

Maar dan moet je terwijl je bij je band bezig bent proberen op dat scherm te kijken :P

Anyways ik wil het gewoon zelf thuis kunnen testen zonder €0.50 te betalen.
Moet zeggen dat een vrouw in de auto dan makkelijk is, en in DE was het nog gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik rij nu af en toe in de BMW 1 serie nieuwe serie met die 8 traps automaat. Iedereen staat van ach 116i wat stelt het nou voor? Ja daag de sportstand in en gaspedaal intrappen. Het is een vrij lichte auto met toch 136 pk. Dat is wel een leuke combinatie eerlijk gezegd en verbruik rond de 1 op 15 met toch een piek naar 190 km/h. Prima eerlijk gezegd. En blijf de sportstoelen echt een must vinden. Die zijn echt perfect. De navi heb ik nog wel wat ruzie mee maar het gaat wel. Ik vind wel dat de infodisplay bij de toerenteller en kmteller beter bij de Golf zijn gemaakt net als de digitale snelheid qua cruise want die verdwijnt na een tijd. Ik ga alleen nog kijken of misschien er 17 inch velgen maar onderkomen en deze 16 inch velgen zijn dan voor de winterbanden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianGT
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik lees dat er veel nieuwe modellen gereden worden, zijn het vooral lease rijders in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
BrianGT schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 00:05:
Ik lees dat er veel nieuwe modellen gereden worden, zijn het vooral lease rijders in dit topic?
Nope. Ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik loer vanaf heden mee in dit topic. Bye bye Volvo.

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/DSC_1062.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Ja, idd! Weinig, echte BMW eigenaren :+

(maar ikke wel :9 )

[ Voor 7% gewijzigd door DeBaroN op 22-05-2013 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:16
Hier een :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Lease-Belg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb hem prive maar is ookal wat ouder :P

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

itsalex schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:39:
Ik rij nu af en toe in de BMW 1 serie nieuwe serie met die 8 traps automaat. Iedereen staat van ach 116i wat stelt het nou voor?
Hmm. Dat overweeg ik als mijn volgende auto. Ik heb het gehad met schakelen dus het moet een automaat worden, en die 8-bak van BMW (ZF) rijdt wel heel erg soepel.
Nu alleen nog het geld bij elkaar krijgen...

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:46

Impry

Rallymedia.nl

Er wordt op dit moment een webtooltje ontwikkeld waarmee GoTters zelf hun BMW kunnen beheren, deze worden dan vanzelf in de TS getoond.
Vraag dus niet of je in de TS mag maar wacht even rustig af tot het tooltje klaar is
Is al 1,5 jaar in ontwikkeling, moet wel spectaculair worden denk ik! :D
Zou wel leuk zijn als er een actuele lijst in de OP staat.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Impry schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:40:
[...]

Is al 1,5 jaar in ontwikkeling, moet wel spectaculair worden denk ik! :D
Zou wel leuk zijn als er een actuele lijst in de OP staat.
Haha, je mocht er niet om vragen toch? ;)

Ik rij mijn E61 zakelijk, maar heb hem wel op mijn naam staan, geen lease dus! Die van mijn vrouw ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Gezien de leeftijd van de Tweakers hier en de branche (veel lease) waarin ze werkzaam zijn én het feit dat we het over hoger segment merk auto's hebben... Denk wel dat de gemiddelde salarissen hier aanzienlijk hoger zijn dan op Tweakers en vooral ivm modaal. Ik verbaas me af en toe ook over de wagens die hier gereden worden. Lease, voila, maar een beetje 3-serie kost zo'n 45.000 euro, ik zie ons dat niet zo 1-2-3 neertellen voor een auto. Zijn toch echt wel serieuze bedragen. Als er dan ook nieuwe 5-rijders zijn, tja... managers/ondernemers etc...

Kwestie van prioriteiten vooral denk ik. Tweedehands BMW's zijn voor heel veel inkomensgroepen bereikbaar. Toch wordt het vooral voor éénverdieners wel steeds moeilijker om uberhaupt nog auto te kunnen rijden. Ga maar even na, een modaal salaris, zeg 1750 netto.

Beneden modaal huisje: 700 euro
Vaste lasten huisje (belastingen, verzekeringen, g/w/l, internet etc): 300 euro
Zorgverzekering: 100 euro
Boodschappen: 300 euro (dat schat ik laag in, zal waarschijnlijk hoger zijn)

Blijft over: 350 euro. Hoe kun je daar auto van rijden, dat kan alleen als je verder nooit iets leuks doet.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
EvaluationCopy schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:37:
[...]

Gezien de leeftijd van de Tweakers hier en de branche (veel lease) waarin ze werkzaam zijn én het feit dat we het over hoger segment merk auto's hebben... Denk wel dat de gemiddelde salarissen hier aanzienlijk hoger zijn dan op Tweakers en vooral ivm modaal. Ik verbaas me af en toe ook over de wagens die hier gereden worden. Lease, voila, maar een beetje 3-serie kost zo'n 45.000 euro, ik zie ons dat niet zo 1-2-3 neertellen voor een auto. Zijn toch echt wel serieuze bedragen. Als er dan ook nieuwe 5-rijders zijn, tja... managers/ondernemers etc...

Kwestie van prioriteiten vooral denk ik. Tweedehands BMW's zijn voor heel veel inkomensgroepen bereikbaar. Toch wordt het vooral voor éénverdieners wel steeds moeilijker om uberhaupt nog auto te kunnen rijden. Ga maar even na, een modaal salaris, zeg 1750 netto.

Beneden modaal huisje: 700 euro
Vaste lasten huisje (belastingen, verzekeringen, g/w/l, internet etc): 300 euro
Zorgverzekering: 100 euro
Boodschappen: 300 euro (dat schat ik laag in, zal waarschijnlijk hoger zijn)

Blijft over: 350 euro. Hoe kun je daar auto van rijden, dat kan alleen als je verder nooit iets leuks doet.
Modaal salaris van €1750 per persoon natuurlijk! Denk dat de meeste mensen hier niet een partner thuis hebben zitten, maar dat die ook werkt (er even vanuit gaan dat er een partner is). Is er geen partner, dan kan die €350 wel aan een BMW gespendeerd worden :)

Ik verdien trouwens goed, maar betaal niks voor de E61, dat betaald de baas. 2e hands (uit sep 2009) al voor €20.500 in DE trouwens, niet weinig geld, maar ook niet iets wat echt onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Een gemiddeld gezinsinkomen ligt een stuk hoger, natuurlijk. Ik had het specifiek over de éénverdieners/alleenstaanden.Die 350 kun je dan aan een BMW besteden, dat lukt misschien als je nauwelijks kilometers maakt. En je verder de deur niet uitkomt behalve om te genieten van de gratis zon en lucht tijdens een wandelingetje. :P

Ik zat hier in het weekend aan te denken, meer iets voor een apart topic , niet speciaal voor hier.

(ik heb niet het idee dat veel mensen beseffen wat een studerend kind over 2 jaar gaat kosten, en ja ik ben al over 2 jaar de sjaak, gelukkig is het er maar één :P )

[ Voor 16% gewijzigd door EvaluationCopy op 22-05-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:55
300 euro boodschappen als je alleen bent? Lijkt me wat veel.

En voor 700 euro heb ik een bovenmodaal huisje gekocht (630/120m2 grond,woonopp) :P

De e34 is uiteraard van mezelf. Kan bij lange na niet uit om hem te rijden maarja, áls ik rij wil ik goed rijden. Denk dat ik nog geen 10k per jaar rij. Enige wanneer hij gebruikt wordt is als ik vanuit Groningen op vistrip ga (Rotterdam, Amsterdam, Frankrijk)
Pagina: 1 ... 47 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.