Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.834 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:23
matty___ schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:09:
weet iemand dat, de nieuwe adaptieve cc met start stop. Gaat deze helemaal afremmen tot 0km/u? of te wel de oplossing bij filerijden?
De nieuwe is dat ja, oudere BMWs gaat de ACC tot 30km/h. Er staat dan specifiek bij Active cruise control met stop & go

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
ACC is echt heerlijk ja. Gewoon knallen op de autobahn en je geen (grote ;) ) zorgen maken dat iemand hem ervoor gooit. Want dan remt de auto toch wel vanzelf af. En in de file hoef je ook niks meer te doen. Ik zou het dus wel preferen boven HUD. Ook al is dat ook een geweldige optie.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Maar als je beide kan hebben en daarvoor alleen je 18" rims moet inleveren, zou ik niet twijfelen. Ja, het is wat lelijker maar: comfortabeler (serieus), goedkoper (in verbruik zowel als banden), en de opties die je ervoor zou opgeven zouden zeker dagelijks invloed hebben op je rijplezier.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:02

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik rij nu een paar maanden met zowel HUD als ACC en hoewel het comfortverhogende opties zijn, zou ik het geen musthaves noemen. De actieve cruise is wel handig maar laat zich niet altijd prettig gebruiken, als het wat drukker is pikt hij al vrij snel andere auto's op en dan wordt er op relatief grote afstand van de voorligger vrij abrupt geremd. Zowel vertragen als versnellen gaat niet zo soepel als bij voetmatige bediening. Het is bijvoorbeeld erg hinderlijk als je op een snelweg rijdt met meer dan twee banen, en jij rijdt rechts en er plakt weer eens iemand in het midden. Als je daar dan omheen wil gaat de auto bij het achterlangs kruisen bot in de ankers, tenzij je echt veel afstand houdt. Zelfs op de meest bumperkleverige stand is het lastig om daar op een normale manier op te anticiperen - en dan kun je net zo goed normale cruise control hebben.
Ook als je achter een tragere voorligger zit die weer naar rechts gaat duurt het best lang voordat het gas er weer op gaat: de voorligger moet echt helemaal opgeschoven zijn.
Volautomatisch filerijden is wel melig (met dien verstande dat je vanuit stilstand niet zomaar optrekt, hiervoor moet je even het gaspedaal aantikken) maar dan nog steeds is het voordeel vrij beperkt.
Een reden zou nog wel kunnen zijn is dat je ook meteen de Collision Warning krijgt: bij plotseling vertragend verkeer krijg je eerst een visuele waarschuwing, dan trilling in je stuur en als het echt fout dreigt te gaan waarschuwingspiepjes...het schijnt dat de auto ook zelf een noodstop kan maken als je te lang wacht met reageren maar ik heb het nog niet aangedurft dat te testen :P Het systeem heeft mij al wel minstens 2 of 3 keer gered toen het verkeer voor me ineens stilstond, en het werkt ook als je de cruise control niet gebruikt.

De HUD is nuttig als je erg vaak de navigatie gebruikt: de weergave van navi-instructies is erg handig, zo worden bijvoorbeeld rijbanen en bord-aanduidingen in je blikveld weergegeven. Voor de snelheid gebruik ik het eigenlijk veel minder, ik merk dat ik uit gewoonte nog steeds net zo vaak naar de meters als naar de HUD kijk.

Als het geld in je zak brandt zou ik in plaats van deze twee opties eerder kiezen voor het adaptieve onderstel en de lange change warning. Adaptief onderstel maakt echt verschil, op langere ritten zet ik hem in Comfort en zoef je overal overheen, wil je dat dynamischer sturen dan gooi je hem in Sport of Sport+. De lane change warning waarschuwt je voor objecten in je dode hoek en heeft mij ook al een paar keer een netelige situatie bespaart, zeker omdat de B-stijlen tegenwoordig zo huge zijn kun je auto's naast je nauwelijks zien.

Bij leaseauto's worden opties (behalve dan basic zoals metallic lak, airco etc) in de regel volledig afgeschreven over de duur van de leaseperiode. 1500 euro over een leasetermijn van 48 maanden scheelt dus iets meer dan 30 euro per maand aan leasebedrag. Voor wielen ligt het wat anders omdat grotere wielen natuurlijk ook tijdens de gebruiksperiode tot hogere kosten leiden.

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 26-04-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Thx Daniel! Zeer uitgebreide info waar ik wat aan heb! Ik ga die opties eens heroverwegen. Voor 30 euro per maand vind ik het wel geinige opties, maar het is natuurlijk net weer allemaal on-top. Dus kan ik ook voor adaptief onderstel kiezen ja... Keuzes, keuzes...

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Daniel schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:45:
Ik rij nu een paar maanden met zowel HUD als ACC [...]
Ook al vind ik het een geweldige optie, ook inderdaad door het veiligheidsaspect, toch kan ik me goed voorstellen dat het in Nederland(/België) minder handig is dan tijdens autobahn vreten in Duitsland. Wat ik me afvraag, krijg je standaard die optie die het stuurwiel strakker afstelt in de sportstand? Want dat zou ik sneller missen dan het adaptieve onderstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Weet ik niet zeker maar het zou me verbazen als het niet zo is, eerdere BMW's die ik had met een sportknop hadden dat in ieder geval wel dus ik neem aan de huidige ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-09 12:32

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Active cruise control werkt het beste als er weinig verkeer is of het juist zo druk is dat wisselen van rijstrook weinig zin heeft. Zelfs op de kortste volgafstand moet je erg vroeg van baan wisselen om een remingreep te voorkomen. Als de gaten op de rechterbaan relatief klein zijn (paar honderd meter) heeft het weinig zin om naar rechts te gaan omdat je weer erg vroeg naar links moet. Bij te dicht naderen op een veel tragere voorligger (bijv. een auto die 90km/h rijdt terwijl je zelf met 120 komt aanzetten) remt het systeem erg abrupt wat nogal storend is. Een voorligger moet helemaal naar de rechter rijstrook zijn uitgeweken voordat het systeem weer gaat versnellen. Perfect werkt het dus niet.

De head-up display vind ik wel erg fijn. Ik zou liever de HUD hebben dan ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mn lesauto had eerst 16" wielen en daar zijn later 18" M wielen ondergezet. Na een maand zijn deze wielen er weer afgehaald omdat:
- Het comfort bijna compleet weg was, klinkerwegen rammelde door in het interieur en ook de richels op de snelweg waren beter voelbaar.
- Met brede wielen is de auto ook veel gevoeliger voor sporen bij stoplichten.

Een voordeel is wel dat de auto nog iets strakker stuurt, maar als ik iedere dag in de auto zou zitten dan zou ik liever voor de 16" wielen gaan en de binnenkant van de auto luxer aankleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Vandaag de Z4 een behandeling gedaan met Meguiars: Gewassen, gekleid en daarna in de was gezet:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-1lY04Zc4vyc/UX0hKMswTFI/AAAAAAAACmU/GxZc6bOOZMQ/w1095-h821/20130428_151544.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Nq8GuoiAqJI/UX0g_xQBX8I/AAAAAAAACmY/fsx5T5F4jEw/w1095-h821/20130428_151523.jpg

En hoe onoverzichtelijk zo'n Z4 ook is, ik word steeds handiger met inparkeren.
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-KjQEWFTSit0/UXqpep5oYWI/AAAAAAAACSE/13L6Uhj7XLA/w616-h821/20130426_181941.jpg

8)

[ Voor 70% gewijzigd door Toink op 28-04-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
Jij liever als..., vind het mooi om ergens straks naast te staan maar je kan ook te ver gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 03:14
Toink, mooie car!

Welk interieur heb je precies? Is dat titaanzilver niet? Heb ook nog getwijfeld voor die kleur, werd aangeraden bij men interieur pakket (pure balance) maar toch maar zwart genomen. Soms toch een beetje spijt met betrekking op het vele poetswerk maar als hij net gewassen is, lekker stoer ;)

Is dat een 35 of een 35is?
+1 voor het verwijderen van het monogram :)

[ Voor 10% gewijzigd door JacobsT op 28-04-2013 19:55 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
LightStar schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:24:
Jij liever als..., vind het mooi om ergens straks naast te staan maar je kan ook te ver gaan..
Te ver is in dit geval tegen de muur aanzitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Bedankt :).

Kleur is spacegrau metallic (A52) en interieur is voorzien van uitgebreid lederen bekleding Kansas met Sunreflective Technology Zwart. Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-FYVIYZXN.jpg

Het is een 35is. Wat bedoel je met monogram verwijderen? De typeaanduidingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:53

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Toink, vette bak, ziet er echt gaaf uit. Zou je voor de zekerheid niet iets aan de muur hangen om krassen te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Blijft echt een prachtige bak die Z4!

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wat een auto. Ik zou hem alleen nooit zo (durven) parkeren! Je ging toch ruilen met een Lambo? Of haal ik nu iets door de war haha?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Sinner kon voor zijn Mille Miglia een ruil maken met een Lambo. Hij heeft een sDrive23i.

Dat inparkeren is niet zo lastig als je de maten van de auto eenmaal kent. Je kan 'm heel goed afmeten door te kijken naar de spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Toink schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:24:
Sinner kon voor zijn Mille Miglia een ruil maken met een Lambo. Hij heeft een sDrive23i.

Dat inparkeren is niet zo lastig als je de maten van de auto eenmaal kent. Je kan 'm heel goed afmeten door te kijken naar de spiegel.
Achteruit is dat niet moeilijk dankzij de spiegel, vooruit zou ik het niet graag doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 02:32
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:00:
Even een vraagje, ik ben aan het rondkijken naar verschillende auto's als vervanging voor mijn Toyota die ik al acht jaar heb.
Nu viel mijn oog ook op een E46 330ci. Zijn hier bekende probleempjes mee of zijn die auto's gewoon erg betrouwbaar?
Wat heb je zelf voor onderzoek gedaan?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 16:07
Toink schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:21:
Vandaag de Z4 een behandeling gedaan met Meguiars: Gewassen, gekleid en daarna in de was gezet
Wat een ding, mooi hoor... :*)

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk Zweeds M5 project :)

Let op de lengte van de zwarte strepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Betekent die vonkenregen @ 2:22 dat het rubber zo'n beetje op is? :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hij zal toch niet lang met die banden rijden op die manier.

Nice oc :)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Volgens mij valt er ook niet normaal mee te rijden. Het vermogen krijg je nooit op de wielen. volgens mij komt elke keer als de turbo erin komt de banden slippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Als je niet volgas geeft gaat et toch best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:27
_eXistenZ_ schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 00:34:
Als je niet volgas geeft gaat et toch best?
Wat heb je dan aan zoveel vermogen als je het niet eens kunt gebruiken?
Niemand zal het acceptabel vinden om dagelijks een nieuw setje achterbanden te moeten monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:07
Jongens wat een geneuzel. Dit is toch een gevalletje 'omdat het kan', het zal vast niet z'n woon-werk auto zijn :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Nou jongens helaas mag er niet bijbetaald worden dus ik moet keuze maken of de opties active cruise control en HUD icm 16" streamline velgen.
Of 18" sport velgen zonder de extra opties. Ik wil het zo graag allebei maar dat gaat niet in het regime hier...
De 16" velgen staan zo lelijk onder de grote F31 touring... De opties zijn geen musthaves maar nice to haves, ze hebben een hoog gadget gehalte zoals Daniel ook al omschreef.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
HUD + 17" geen optie?

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 17:04
Ach wat je nu niet hebt ga je straks ook niet missen. Je gaat je wel ergeren aan de 16" inch velgen zo te horen dus ik denk dat de keuze simpel is :).

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:44
Ik snap de velgendiscussie wel, maar na een paar brede en grote velgen ben ik nu erg blij met mijn 15" velgen, rijdt gewoon het lekkerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:44
ChiLLeR schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 12:23:
Nou jongens helaas mag er niet bijbetaald worden dus ik moet keuze maken of de opties active cruise control en HUD icm 16" streamline velgen.
Of 18" sport velgen zonder de extra opties. Ik wil het zo graag allebei maar dat gaat niet in het regime hier...
De 16" velgen staan zo lelijk onder de grote F31 touring... De opties zijn geen musthaves maar nice to haves, ze hebben een hoog gadget gehalte zoals Daniel ook al omschreef.
Mja, dan zou ik het echt wel weten. Looks vs functionaliteit... Dan neem ik liever functionaliteit... Ik heb er net nog over gepraat met een concullega. JIJ zit IN de wagen. En ACC is wel lekker, zeker met automaat (had je dat?). Dat zou voor mij echt een leuke optie zijn de volgende keer. En velgen daar rekenen ze toch de looks van een auto niet op af :s

[ Voor 8% gewijzigd door HyperBart op 03-05-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

418O2 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:09:
Ik snap de velgendiscussie wel, maar na een paar brede en grote velgen ben ik nu erg blij met mijn 15" velgen, rijdt gewoon het lekkerste.
Ik heb nu 16" (kwam van 19" onder mijn E46) en het rijdt absoluut comfortabeler, alleen heb ik vaak het gevoel dat de bandjes het in een bocht niet gaan houden, maar dat zit denk ik meer tussen mijn oren.

Bij veel kilometers zou ik dus eerder de gadgets kiezen dan de dikke velgen. Ondanks dat het mooier staat.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Kecin schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:16:
[...]

Ik heb nu 16" (kwam van 19" onder mijn E46) en het rijdt absoluut comfortabeler, alleen heb ik vaak het gevoel dat de bandjes het in een bocht niet gaan houden, maar dat zit denk ik meer tussen mijn oren.

Bij veel kilometers zou ik dus eerder de gadgets kiezen dan de dikke velgen. Ondanks dat het mooier staat.
groter maat heeft wel meer rubber dat je op de weg houdt. Dus ik kan mij wel voorstellen dat je met 18" harder door de bocht kunt dan met 16".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Heeft vooral met de hoogte van de band te maken. Hogere wang zorgt ervoor dat het loopvlak meer zijwaarts kan bewegen ten opzichte van de velg in een bocht waardoor het wat minder strak aan kan voelen..

[ Voor 6% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 03-05-2013 14:05 ]

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:04:
Heeft vooral met de hoogte van de band te maken. Hogere wang zorgt ervoor dat het loopvlak meer zijwaarts kan bewegen ten opzichte van de velg in een bocht waardoor het wat minder strak aan kan voelen..
Maar het stukje rubber dat in contact staat met de weg is toch ook groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:04:
Klopt. Als je een potente wagen hebt waar je 12k per jaar mee maakt is 19" leuk, maar als ik 50k per jaar zou doen, zou ik gewoon voor de lelijke comfortabele optie gaan

(hell, ik doe nog geen 10k en rij met 205/65 volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
matty___ schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:06:
[...]

Klopt, maar dat doet minder voor het stuurgevoel dan de wanghoogte. Op een natte weg wil je voor meer grip juist minder contactoppervlak omdat je dan meer druk per oppervlakte hebt.
418O2 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:06:
[...]

Klopt. Als je een potente wagen hebt waar je 12k per jaar mee maakt is 19" leuk, maar als ik 50k per jaar zou doen, zou ik gewoon voor de lelijke comfortabele optie gaan

(hell, ik doe nog geen 10k en rij met 205/65 volgens mij)
Ligt aan je voorkeur, voor rechtdoor op de snelweg is het wel comfortabeler maar als je wat bochten in je woon-werkroute hebt (ik kom per enkele reis minstens 15 rotondes tegen, waarvan de meeste buiten de bebouwde kom, zie bijna nooit snelweg en rij 35k per jaar) en je houdt van sportief rijden is wat meer gevoel in het stuur ook wel fijn. Veel auto's die door veel mensen als uitermate comfortabel worden beschouwd (voornamelijk Frans) vind ik uitermate vervelend sturen. Maar aan de andere kant zal een 3-serie op 16" bij lange na niet in de buurt komen van een Citroën C6 qua zwevend tapijt, dus ik zou wat dat betreft voor de gadgets gaan.. :)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:45
matty___ schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:06:

Het contactoppervlak van de band met de weg is niet afhankelijk van de breedte van de band, dit wordt puur bepaald door de bandenspanning (natuurkunde! :) ). Wel zal de vorm van het contactoppervlak anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:21:
[...]

Klopt, maar dat doet minder voor het stuurgevoel dan de wanghoogte. Op een natte weg wil je voor meer grip juist minder contactoppervlak omdat je dan meer druk per oppervlakte hebt.

[...]

Ligt aan je voorkeur, voor rechtdoor op de snelweg is het wel comfortabeler maar als je wat bochten in je woon-werkroute hebt (ik kom per enkele reis minstens 15 rotondes tegen, waarvan de meeste buiten de bebouwde kom, zie bijna nooit snelweg en rij 35k per jaar) en je houdt van sportief rijden is wat meer gevoel in het stuur ook wel fijn. Veel auto's die door veel mensen als uitermate comfortabel worden beschouwd (voornamelijk Frans) vind ik uitermate vervelend sturen. Maar aan de andere kant zal een 3-serie op 16" bij lange na niet in de buurt komen van een Citroën C6 qua zwevend tapijt, dus ik zou wat dat betreft voor de gadgets gaan.. :)
Ik ook. En ook met deze sloffen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/73Rtf18wPE6KEUqOlhv2JY8g/full.jpg

Kan ik vlot genoeg hoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
ChiLLeR schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 12:23:
Moeilijk. Die streamline-velgen zijn wel de lelijkste die er zijn voor een 3-serie. Ik zou voor de middenweg gaan: wel de HUD nemen, ACC laten vallen en dan 17" styling 395 eronder. Die hebben normaal gesproken een meerprijs van 356 euro op een 320d (tegen 813 euro voor de 18" styling 397) dus het maandbedrag zal dan ook wel een stuk beperkter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik zit met een probleem, of beter, de auto van mijn vriendin.

BMW 118i Cabrio van 2008. Deze heeft indertijd ~6 weken stilgestaan omdat mijn vriendin haar pols had gebroken.

Daarna trilt de rempedaal bij het remmen, en hoor je een geluid dat syncroon loopt met de trillingen in het pedaal.

Bij de BMW garage zeiden ze: alle 4 de schijven + blokken vervangen, want tijdens het stilstaan (ie staat op een helling) is ie waarschijnlijk naar achter geschoven waardoor er onregelmatigheden in de schijven zitten.

Makes sense right?

MAAR, ik dacht dat BMWs remtrommels hadden van achter voor de handrem, en de schijven enkel bij het rijden? Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Het Fantoom schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:21:
[...]

Wat heb je dan aan zoveel vermogen als je het niet eens kunt gebruiken?
Niemand zal het acceptabel vinden om dagelijks een nieuw setje achterbanden te moeten monteren.
Je kunt dus prima met die auto rijden (niet al het vermogen gebruiken) EN op z'n tijd al dat vermogen aanspreken (waarbij ie spint)

Je gaspedaal is geen aan-uit-knop :) Top he \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 17:59:
Ik zit met een probleem, of beter, de auto van mijn vriendin.

BMW 118i Cabrio van 2008. Deze heeft indertijd ~6 weken stilgestaan omdat mijn vriendin haar pols had gebroken.

Daarna trilt de rempedaal bij het remmen, en hoor je een geluid dat syncroon loopt met de trillingen in het pedaal.

Bij de BMW garage zeiden ze: alle 4 de schijven + blokken vervangen, want tijdens het stilstaan (ie staat op een helling) is ie waarschijnlijk naar achter geschoven waardoor er onregelmatigheden in de schijven zitten.

Makes sense right?

MAAR, ik dacht dat BMWs remtrommels hadden van achter voor de handrem, en de schijven enkel bij het rijden? Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven?
Heb je al eens een noodstopje of 6 gedaan? Lijkt me in eerste instantie gewoon roest op de schijven, en misschien geen roest onder de blokken -> trilling. Als het blijft, dan heb je nieuwe schijven nodig (bij elk wiel dat nog trilt) en dus automatisch ook nieuwe blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:25

empy

Rijdt rondjes

Men, dat deed mijn Volvo ook die 2 maanden bij de handelaar stil had gestaan. Inderdaad op een verlaten weg een keer of wat 80-0 en dan doorremmen deed de truc bij mij. Wel even tussendoor stukjes rijden om de schijven af te laten koelen en na de 'noodstop' niet stil blijven staan ivm. Kromtrekken van de schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Daniel schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:54:
[...]

Moeilijk. Die streamline-velgen zijn wel de lelijkste die er zijn voor een 3-serie. Ik zou voor de middenweg gaan: wel de HUD nemen, ACC laten vallen en dan 17" styling 395 eronder. Die hebben normaal gesproken een meerprijs van 356 euro op een 320d (tegen 813 euro voor de 18" styling 397) dus het maandbedrag zal dan ook wel een stuk beperkter zijn.
HUD en ACC heb ik nu moeten laten vallen en ik ga de 17" velgen styling 392 betalen dmv lagere inruil op mijn prive auto. Op de factuur naar de leasemij komen ze dan op 0 te staan. Is eigenlijk vorm van bijbetalen wat niet mag van mijn werkgever maar op deze manier merken ze er niets van. Helaas van de leuke gadgets maar ik ga echt niet met 16" streamliners rondrijden, dat zijn inderdaad de lelijkste die er zijn haha...

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
empy schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:11:
Men, dat deed mijn Volvo ook die 2 maanden bij de handelaar stil had gestaan. Inderdaad op een verlaten weg een keer of wat 80-0 en dan doorremmen deed de truc bij mij. Wel even tussendoor stukjes rijden om de schijven af te laten koelen en na de 'noodstop' niet stil blijven staan ivm. Kromtrekken van de schijven.
en niet per ongeluk door plassen rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
ChiLLeR schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:46:
[...]

HUD en ACC heb ik nu moeten laten vallen en ik ga de 17" velgen styling 392 betalen dmv lagere inruil op mijn prive auto. Op de factuur naar de leasemij komen ze dan op 0 te staan. Is eigenlijk vorm van bijbetalen wat niet mag van mijn werkgever maar op deze manier merken ze er niets van. Helaas van de leuke gadgets maar ik ga echt niet met 16" streamliners rondrijden, dat zijn inderdaad de lelijkste die er zijn haha...
Groot gelijk hoor. Die opties zijn maar gadgets, maar die velgen daar kijk je elke keer tegenaan als je in je auto stapt. En velgen maken de auto, zeker bij veel BMW's.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
EvaluationCopy schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:41:
Groot gelijk hoor. Die opties zijn maar gadgets, maar die velgen daar kijk je elke keer tegenaan als je in je auto stapt. En velgen maken de auto, zeker bij veel BMW's.
Ben ik niet met je eens. Natuurlijk wil je geen putdeksels maar dikke wielen vind ik maar een matige investering: gaat vaak ten koste van comfort, banden worden er navenant duurder van en ze zijn gevoelig voor schade en/of diefstal. Bovendien zie je de velgen enkel als je naar de auto loopt (of er door het raam naar zit te staren ;)), terwijl je van comfort-opties binnenin continue plezier hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Daniel schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:54:
[...]

Ben ik niet met je eens. Natuurlijk wil je geen putdeksels maar dikke wielen vind ik maar een matige investering: gaat vaak ten koste van comfort, banden worden er navenant duurder van en ze zijn gevoelig voor schade en/of diefstal. Bovendien zie je de velgen enkel als je naar de auto loopt (of er door het raam naar zit te staren ;)), terwijl je van comfort-opties binnenin continue plezier hebt.
^ Dat dus .

Velgen zie je op een afstandje of als je zelf naar je auto zit te kijken, maar ik weet niet hoe jullie je auto bekijken, maar voor mij is dat een transportmiddel en nog wel een fijn van BMW ook, dus ik zit er IN, niet erbuiten. Comfort opties en opties die bijdragen tot "echt rijplezier" zijn dus van groter belang.

ACC is trouwens zowieso iets waar ik de volgende keer zeker voor ga. Een zaligheid moet dat zijn, ACC op 150 en de auto remt mooi en fijn af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 17:04
Hoewel grotere velgen alleen maar bijdragen aan de esthetische eigenschappen van de auto en daarbuiten alleen maar duurder en oncomfortabeler zijn ben ik het wel met EvaluationCopy eens dat de nieuwere modellen van Audi en BMW steeds meer sturen op grote velgen. De wielkasten zijn tegenwoordig huge. Een E90 ziet er niet uit met 16" inch velgen. Toch niet de kleinste. Voor de E90 moet je eigenlijk al minimaal 18" inch breedset hebben. En dan nog kun je discussiëren over spacers.

Of je er in mee moet gaan is ten tweede maar qua looks is het voort lastig om voor een kleine velgmaat te kiezen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Zo'n wagen wordt gewoon ontworpen met grote velgen in het achterhoofd. 16" staat bij een 3-touring (ook de nieuwe) op de een of andere manier een beetje raar, alsof heel de auto niet meer klopt. Ik snap dat het enorm smaakgebonden is. Vanmorgen reed ik achter een E91 met door 18" goedgevulde wielkasten. Zoooooveel mooier dan het standaard 16" zoals je dat zoveel ziet op bv de 320D's EDE.

ACC, volgens mij vermindert dat alleen maar het rijplezier omdat je steeds minder hoeft te doen. Die HUD is ook maar een gadget. Allicht is de ene mens wat meer esthetisch ingericht en de ander praktisch, prima. Doe mij maar die grote velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACC in een BMW ken ik niet ken het wel als Distronic in een Mercedes-Benz daar kan ik zeggen 1 woord geweldig! vooral langere afstanden heerlijk.
enige nadeel is mensen die als een slak na rechts of na links gaan dan ziet het oog het wat later.
Maargoed als je sportief wilt rijden knal je de ACC toch gewoon uit ? wil je relax na je bestemming toe en dat je uitgerust uitstapt zet de ACC aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Klopt. Het maakt het rijden saaier, maar je gebruikt het ook als rijden niets aan is, op lange afstanden. Als je even wil "knallen" heb je er ook geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Ja dat is natuurlijk altijd een lastig discussie en voor iedereen persoonlijk. Als het uiterlijk niet uit maakt, zou je ook gewoon zo'n uni kleur kunnen nemen, scheelt ook weer 1000euro. Toch vind ik uiterlijk wel degelijk belangrijk, het dakdraag systeem in alu zijdeglans zorgt ook voor uiterlijk vertoon maar ik vind toch dat dit soort kleine dingen de auto af maakt.
Het grote wielkasten verhaal is ook zeker van toepassing op de F31, ik heb nu onder mijn E90 17" staan, maar dat lijkt onder een F31 toch een stuk kleiner. Ik kies nu dat maar als middenweg omdat het budget dus ophoud anders had ik zeker de 18" gewild.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Niets mis met een uni kleur toch? Uni zwart of wit zijn imho nog steeds mooie kleuren, sterker nog ik twijfel nu tussen uni wit, zwart of mineral grau metalic voor mijn nieuwe 320D EDE automaat.

In mijn geval de verschillen:
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/05/06/DSC0247.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/05/06/IMG1546.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/05/06/mgblackgrills.png

Twijfel daarnaast nog per kleur over de aanwezigheid van alu raam omlijsting ja/nee :) Dacht eerst van wel, maar bovenstaande varianten ogen wat sportiever.

[ Voor 52% gewijzigd door Workaholic op 06-05-2013 19:05 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:27
Als het 'sportief' moet ogen dan moet je een 4 serie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Rood met zilveren raamlijsten:

Afbeeldingslocatie: http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/759/big/bmw_3_serie_touring_05.jpg

Zwart en grijs imho heel erg suf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 23-09 14:07
Na ruim 7 maanden de Z3 weer eens uit de garage gehaald en een stukkie gereden, sloeg gelijk zonder problemen aan bij starten.

Nu maar eens een missie maken van een extra set velgen om de huidige banden op te zetten voor in de winter.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Workaholic schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:00:
Niets mis met een uni kleur toch? Uni zwart of wit zijn imho nog steeds mooie kleuren, sterker nog ik twijfel nu tussen uni wit, zwart of mineral grau metalic voor mijn nieuwe 320D EDE automaat.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Twijfel daarnaast nog per kleur over de aanwezigheid van alu raam omlijsting ja/nee :) Dacht eerst van wel, maar bovenstaande varianten ogen wat sportiever.
Als je uit die drie moet kiezen dan zou ik persoonlijk voor de Mineral Grau Metallic gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Rood moet natúúrlijk met zwarte raamlijsten :Y

Bij in ieder geval de E46 is het een extra optie bovenop de chromen lijsten, shadow line genoemd.

In volgorde: zwarte doffen raamlijsten (4-cilinders), chromen omlijsting (6-cilinders), zwarte hoogglans raamlijsten (shadow line)

En dat ziet er dan ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/photo/view/id/210/type/forum/image.jpg

In dit geval (ik neem aan lease) voor de grijze gaan. Ik wit overigens al aardig gewaagd, hoor je volgens mij niet vaak dat iemand dat mag :)

[ Voor 27% gewijzigd door _eXistenZ_ op 06-05-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
_eXistenZ_ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:01:
Rood moet natúúrlijk met zwarte raamlijsten :Y

Bij in ieder geval de E46 is het een extra optie bovenop de chromen lijsten, shadow line genoemd.

In volgorde: zwarte doffen raamlijsten (4-cilinders), chromen omlijsting (6-cilinders), zwarte hoogglans raamlijsten (shadow line)
Een tegenwoordig ook beschikbaar: Individual Exterieur Line Aluminium satiniert. Zeer geslaagd, vooral icm Sophistograu II :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mijn 1-serie is besteld op 19 april, iemand een idee wat de gemiddelde levertijd is? Vermits dit via mijn manager/lease gaat krijg ik geen updates hiervan..

Het is een 116d ede,diepzee blauw met Navi buss, connectivty pack, joy pack, velgen, regen/lichtsensor,privacy glas, en verwarmde zetels :)

Wel vergeten mistlichten erop te zetten, slecht van mij en van de verkoper. Sinds het geen Urban of Sport is vrees ik het ergste: hetzelfde als met mistlichten maar zonder de lichten..maw zwart plastic..
Is dit achteraf nog makkelijk te bestellen en te plaatsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
SChief schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:36:
[...]

Als je uit die drie moet kiezen dan zou ik persoonlijk voor de Mineral Grau Metallic gaan.
Mee eens, dat is wel de meeste aparte kleur van de drie. Wit moet je van houden en zwart zie je al heel veel. Donkerbruin vind ik meestal ook heel mooi (Weet de kleurnaam van BMW niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Daar verbaas ik me toch altijd over, het gebrek aan kleurkeuze voor lease-rijders. Grijs of zwart en alles daar tussen in. Donkerblauw kan nog net.

Ik herken dat helemaal niet. Diverse mensen om me heen, ook ICT, die auto's leasen en de enige die met moeite van z'n baas een witte mocht uitkiezen was een accountant. Maar het mocht wel.

Ik kan me voorstellen dat ze knalroze niet heel mooi gaan vinden maar verder is de keuze vaak vrij.

Overigens, die zwarte 3 hierboven, die 18" velgen daarop, die zijn in real-life helemaal onheus vet, al zou je met de hand je raam open moeten draaien, die velgen moeten er gewoon op, zo mooi <3

[ Voor 18% gewijzigd door EvaluationCopy op 07-05-2013 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wit met zwarte raamlijsten + zwarte nieren en een paar dikke wielen :>
Rijd hier in het dorp een witte 5 serie F10 shadowline?(zwarte raamlijsten) met mat zwarte nieren en dikke gepolijste velgen erg nice in het donker :9

En dat uit de mond van een Mercedesliefhebber :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Valt inderdaad wel mee, ik zou voor de grijs gaan en dan icm alu raam omlijsting. Voor de witte geen omlijsting en bij zwart weer wel. Misschien hoeft het bij grijs ook wel net niet, het staat vaak mooier bij donkere kleuren en bij blauw tinten. Op mijn montego blauw vind ik het echt prachtig chique staan.

Ik vind het jammer dat er geen montego meer is, de Estoril blauw voor het M pakket is ook wel heel vet en de tanzanit blauw uit de individual kleuren is ook mooi. Jammer dat de 5 serie kleur carbon-schwarz er niet is op de 3. Dat is echt een hele mooie kleur. Zwart met blauw. (edit: kan dus wel als 'special request'. zie http://bmw3seriesforum.nl/viewtopic.php?f=66&t=9225/)

Ik ga nu voor de imperial blau. De boel wordt vandaag besteld, jeuj!
Uiteindelijke config: F31 320d EDE High Executive upgrade.
Automaat
Luxury line
Sattelbraun dakota leer
Sportstoelen
Alu dakdragers
HiFi actief met 9 speakers
Trekhaak elektrisch wegklapbaar
Anthrazit hemelbekleding
Extra 12V aansluiting
Lichtmetaal 17" styling 392.

Bij High Executive zit eigenlijk vrijwel alles wat je wil hebben, navi pro, bluetooth, apps, cruise control etc.

[ Voor 19% gewijzigd door ChiLLeR op 07-05-2013 09:13 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Chique bak hoor, gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Nice wat voor lease bedrag kom je op uit en via welke leasemaatschappij (+ aantal km/jaar?)

Ik heb in tegenstelling tot mijn vorige werkgever geen luxe van een online webcalc tool waarbij je zelf de leaseprijs kunt berekenen. Nu moet ik het doen met directlease.nl (maar wij gebruiken athlon)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Kom op 1126 uit, excl btw, excl brandstof met 40.000km per jaar en 4 jaar.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Nice. Dan moet ik wel rond de 1000 euro uit kunnen komen met de sedan + sportline en executive (gratis upgrade van business) + 18" hoop ik.

Ik mis alleen nog de dimmende binnenspiegel? Dat heb ik nu ook op mijn audi en ik wil echt niet meer zonder. Echt jammer dat het niet standaard in het pakket zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 07-05-2013 09:34 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Ja die dimmende spiegel heb ik nu ook niet in mijn E90 dus heb het nu ook weer niet als optie gedaan, is weer paar honderd euro er bij en vind het niet een must have.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 13:47
interp schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:22:
Mijn 1-serie is besteld op 19 april, iemand een idee wat de gemiddelde levertijd is? Vermits dit via mijn manager/lease gaat krijg ik geen updates hiervan..

Het is een 116d ede,diepzee blauw met Navi buss, connectivty pack, joy pack, velgen, regen/lichtsensor,privacy glas, en verwarmde zetels :)

Wel vergeten mistlichten erop te zetten, slecht van mij en van de verkoper. Sinds het geen Urban of Sport is vrees ik het ergste: hetzelfde als met mistlichten maar zonder de lichten..maw zwart plastic..
Is dit achteraf nog makkelijk te bestellen en te plaatsten?
IK heb de mijne 25 april opgehaald. En ik had hem een maand na bestelling. De dealer had al een auto in bestelling lopen, maar heeft deze 'omgebouwd' naar mijn configuratie. Voor zover ik begrijp, kun je je auto nog aanpassen zolang als de productie nog niet is gestart. Telefoontje naar de dealer zou ik zeggen :)

P.S.: Goede kleurkeuze ;) Ik heb tiefseeblau ook besteld, zonder hem te zien. Erg sjieke kleur in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Workaholic schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:31:
Nice. Dan moet ik wel rond de 1000 euro uit kunnen komen met de sedan + sportline en executive (gratis upgrade van business) + 18" hoop ik.

Ik mis alleen nog de dimmende binnenspiegel? Dat heb ik nu ook op mijn audi en ik wil echt niet meer zonder. Echt jammer dat het niet standaard in het pakket zit.
ben benieuwd of je dat gaat halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou absoluut zwart pakken, uni. Kun je lekker laten glanzen.
En dan met alu raamomlijsting.

Grijs zie je vrij veel, zwart maakt de auto, imho, stoerder :)
ChiLLeR schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:45:
Ja die dimmende spiegel heb ik nu ook niet in mijn E90 dus heb het nu ook weer niet als optie gedaan, is weer paar honderd euro er bij en vind het niet een must have.
Ik zou niet zonder willen, zit je heel de tijd op de snelweg met verkeerde afgestelde Xenon / grootlicht achter je te flippen aan het flipje 8)7 ... en die paar honderd euro maakt op zon bedrag ook niet meer uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Zo, zakelijk kan ik mooi mijn km's hier in maken vanaf nu:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/477191_494645917274147_1902823953_o.jpg

Specs: Mini Cooper, Wired, Business, all black. Simpel, relax.

Ow ja, we hebben er 2:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/466595_549698945081062_329247970_o.jpg

Wel zo handig, 1 voor filiaal Groningen, 1 voor Amsterdam.

[ Voor 45% gewijzigd door zneek op 07-05-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
ChiLLeR schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:06:
[...]

Valt inderdaad wel mee, ik zou voor de grijs gaan en dan icm alu raam omlijsting. Voor de witte geen omlijsting en bij zwart weer wel. Misschien hoeft het bij grijs ook wel net niet, het staat vaak mooier bij donkere kleuren en bij blauw tinten. Op mijn montego blauw vind ik het echt prachtig chique staan.

Ik vind het jammer dat er geen montego meer is, de Estoril blauw voor het M pakket is ook wel heel vet en de tanzanit blauw uit de individual kleuren is ook mooi. Jammer dat de 5 serie kleur carbon-schwarz er niet is op de 3. Dat is echt een hele mooie kleur. Zwart met blauw. (edit: kan dus wel als 'special request'. zie http://bmw3seriesforum.nl/viewtopic.php?f=66&t=9225/)

Ik ga nu voor de imperial blau. De boel wordt vandaag besteld, jeuj!
Uiteindelijke config: F31 320d EDE High Executive upgrade.
Automaat
Luxury line
Sattelbraun dakota leer
Sportstoelen
Alu dakdragers
HiFi actief met 9 speakers
Trekhaak elektrisch wegklapbaar
Anthrazit hemelbekleding
Extra 12V aansluiting
Lichtmetaal 17" styling 392.

Bij High Executive zit eigenlijk vrijwel alles wat je wil hebben, navi pro, bluetooth, apps, cruise control etc.
Xenon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Zit gelukkig in het executive pakket. Halogeen echt niet meer tegenwoordig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Lucky bastard. Bij mijn volgende BMW neem ik zowieso Xenon + Navigatie + ACC. Mag kosten wat het wil deze keer...

Ik heb vandaag weer serieus wat kilometers gemaakt en dan merk ik echt dat ACC zalig zou zijn om bij matig verkeer gewoon in 5 te kunnen rijden en de snelheid te laten aanpassen...

[ Voor 44% gewijzigd door HyperBart op 07-05-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:56:
[...]

Zit gelukkig in het executive pakket. Halogeen echt niet meer tegenwoordig :P
Halogeen met angeleyes :F
Op een BMW hoort gewoon Xenon, dan maar de modelprijzen met 500 euro omhoog ofzo.

Het zou niet eens een optie mogen zijn :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Toch zie je ze nog rijden hoor! Die nieuwe F30's met halogeen! brrr! :X

Onderdeel van High Executive pakket is het volgende:
High Executive Upgrade
LC Leder ‘Dakota’ (incl. armsteun achter)
255 Sportstuurwiel met leder bekleed
3L8 Omlijsting zijruiten in mat chroom
4AE Middenarmsteun voor, verschuifbaar
494 Elektrisch verwarmde voorstoelen
502 Koplampsproeiers
507 Park Distance Control achter (PDC) (incl. optische weergave in het Control Display)
520 Mistlampen voor (incl. verwarmde buitenspiegels en ruitensproeiers)
521 Regensensor, inclusief lichtsensor
522 Xenon lampen voor dim- en grootlicht (inclusief LED-technologie voor lichtringen)
534 Automatische airconditioning 2-zone met uitgebreide functionaliteit
544 Cruise control met Active Braking
563 Lichtpakket omvat o.a. verlichting in voetenruimte, deurgrepen, ambianceverlichting en LED verlichting in kofferruimte, leeslampjes voorin, make up spiegels.
5DA Deactivering passagiersairbag
609 Navigatiesysteem Professional
- Bediening via iDrive-controller met 7 Direct Acces-toetsen.
- Display (8,8 inch) met 1280x480 pixel resolutie.
- Dubbele tuner met RDS / TMC.
- Pijl- en 3D kaartweergave met satellietbeelden.
- Updaten van kaarten, en het uploaden van muziek mogelijk via USB-aansluiting.
- Geïntegreerde elektronische BMW handleiding en BMW onderhoudsboek.
- Harde schijf met 20 GB geheugen voor de opslag van muziek.
- Voice control voor navigatiefuncties.
- Afspeelmogelijkheid voor video DVD. (alleen bij stilstand)
6AK ConnectedDrive Services (BMW Online) inclusief 3 jaar onbeperkt gebruik in Europa Bestaat o.a. uit: nieuws, weer, office, Local Search, Send-to-Car en BMW Apps.
6NS Bluetooth telefoonvoorbereiding incl. USB-aansluiting, bluetooth audio
streaming (incl. aansluiting voor audio files op smartphone) en spraaksturing van o.a. diverse telefoon- en navigatiefuncties, telefoonhouder in middenarmsteun voor.
6WA Uitbreiding instrumentencluster, hoge-resolutie-display

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:48

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Leuke config hoor.
Ik dacht eigenlijk dat er uberhaubt geen trekhaak leverbaar was op de 320d ede vanwege de uitstoot?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik dacht zelfs dat dat gewoon technisch niet mocht en zelfs kon vanuit BMW... Fysiek en logisch in de computer ging dat niet dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Slecht voor de ambreage, die is er niet op gemaakt. Dus ze laten het niet toe. En het mag niet, waarom precies weet ik niet, maar het was iets in de trend van 'die auto is er niet op gekeurd om dat te hebben, want dan gaat de CO2 weer omhoog'.
HyperBart schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:58:
Lucky bastard. Bij mijn volgende BMW neem ik zowieso Xenon + Navigatie + ACC. Mag kosten wat het wil deze keer...

Ik heb vandaag weer serieus wat kilometers gemaakt en dan merk ik echt dat ACC zalig zou zijn om bij matig verkeer gewoon in 5 te kunnen rijden en de snelheid te laten aanpassen...
Acc verplicht automaat ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Snake op 07-05-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:48

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Zoiets ja. Iig dat bmw er zelfs geen typegoedkeuring voor heeft geregeld met trekhaak. Is dat anders nu dan chiller dat jij hem wel kon bestellen?
Welke leasemaatschappij? Ik heb zelf nu een jaar een f30 320d ede, sportline, sportautomaat, high executive, nav professional, zwarte hemel, metaal rood dashboard inleg, 16inch optie velgen en nog wat opties en kwam op 1090 ex brandstof. Rond 1000 gaat krap worden denk ik. Behalve als je bij alphabet lease (= eigendom bmw) zit volgens mij, daar geven ze bmw's zowat weg

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
zneek schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:23:
Zo, zakelijk kan ik mooi mijn km's hier in maken vanaf nu:
[afbeelding]

Specs: Mini Cooper, Wired, Business, all black. Simpel, relax.

Ow ja, we hebben er 2:
[afbeelding]

Wel zo handig, 1 voor filiaal Groningen, 1 voor Amsterdam.
Leuke wagentjes! Maar toch wat minder dan je 335i ;)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zekerweten? Heb in een 325D (E90) gereden met ACC (3 standen afstand instelbaar in het midden van je dashboard tussen de kmp en rev teller) van een collega.

Alhoewel hij natuurlijk niet zal kunnen remmen tot 0... iets met koppeling enzo ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/5series/touring/2007/allfacts/ergonomics/_shared/img/ergonomics_acc_stop.jpg

Zo zag dat er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verhip, op de nieuwe (F30) EDE kan je dus wel een trekhaak op nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:45:
Zekerweten? Heb in een 325D (E90) gereden met ACC (3 standen afstand instelbaar in het midden van je dashboard tussen de kmp en rev teller) van een collega.

Alhoewel hij natuurlijk niet zal kunnen remmen tot 0... iets met koppeling enzo ;)

[afbeelding]

Zo zag dat er uit.
Voeg eens op de huidige website van BMW de ACC toe, dan voegt ie automatisch de automatic toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
ChiLLeR schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:43:
[...]

Leuke wagentjes! Maar toch wat minder dan je 335i ;)
Klopt, maar die 335i is er ook nog gewoon. Die blijft gewoon prive mijn scheurmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Overigens, wat blijkbaar vroeger gebeurde als je niet genoeg pk had met een caravan:

[ Voor 17% gewijzigd door Snake op 07-05-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Danfoss schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:42:
Zoiets ja. Iig dat bmw er zelfs geen typegoedkeuring voor heeft geregeld met trekhaak. Is dat anders nu dan chiller dat jij hem wel kon bestellen?

[...]

Welke leasemaatschappij? Ik heb zelf nu een jaar een f30 320d ede, sportline, sportautomaat, high executive, nav professional, zwarte hemel, metaal rood dashboard inleg, 16inch optie velgen en nog wat opties en kwam op 1090 ex brandstof. Rond 1000 gaat krap worden denk ik. Behalve als je bij alphabet lease (= eigendom bmw) zit volgens mij, daar geven ze bmw's zowat weg
Nou ik zit bij alphabet en daar geven ze het echt niet weg! Mijn f31 komt dus op 1126 uit ex brandstof bij 4 jaar. Als ik 16" had genomen was er nog eens 30 euro pm vanaf gegaan. Maar rond 1000 word krap maar kan wel als je genoegen neemt met flink minder opties.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:00
Nu op Ned1 BMW specialist Gerrit Jonkers uit waardenburg bij de Rijdende Rechter.

*Wel grappig dat de 2 specialisten die de Rijdende Rechter had meegomen de mannen van Advanced Engineering uit Barendrecht waren. Die hebben destijds mijn aankoopkeuring gedaan. :D

[ Voor 76% gewijzigd door Morpheusk op 08-05-2013 06:57 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Beetje een apart verhaal was dat bij De Rijdende Rechter. :P Hij had imho ook niet echt een poot om op te staan (heb niet alles gezien though!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Als hij geld had willen zien van die garage had hij
1) Direct bij ze aan moeten kloppen
2) Zijn auto vanaf de aankoop bij hen moeten laten onderhouden
3) Eerst bij hen moeten informeren over hoe of wat, en niet eerst een nieuwe motor erin laten zetten en later huilie doen

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:00
BMW roept wereldwijd 220.000 auto's uit de 3-serie terug omdat de airbag op de plaats van de bijrijder mogelijk niet werkt. Het gaat om de auto's die gebouwd zijn tussen december 2001 en maart 2003.

Dat wordt dus een nieuwe airbag :)

[ Voor 6% gewijzigd door Morpheusk op 08-05-2013 08:13 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
Morpheusk schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:12:
BMW roept wereldwijd 220.000 auto's uit de 3-serie terug omdat de airbag op de plaats van de bijrijder mogelijk niet werkt. Het gaat om de auto's die gebouwd zijn tussen december 2001 en maart 2003.

Dat wordt dus een nieuwe airbag :)
Las het bericht. Heb er ook één staan uit 2002. Neem aan dat je brief ontvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701

Hangt er vanaf hoe lang je leasecontract loopt. Als ik calculeer bij Alphabet (en daar heeft mijn vorige werkgever een nogal scherpe deal) kom ik voor een F30 320d EDE executive (upgrade edition) met sportline (18" kan ik niet kiezen) op 991 euro incl. brandstof, bij 40k per jaar (wat neerkomt op 54 maanden omdat een diesel volgens contract niet meer dan 180k mag rijden). Met dimmende spiegel 994 euro.
Alphabet is overigens het voormalige ING Carlease en heeft as far as I know niks met BMW NL te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Alphabet is onderdeel van de BMW-group :)

Pagina: 1 ... 46 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.