The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Eentje met een turboDuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:06:
Wat voor benzinemotor heeft een maximaal koppel van 250Nm bij 1500rpm denk jij?
De 320i EDE heeft een 1.6, de 320d EDE heeft een 2.0.
BMW gebruikt alleen in de 1-serie 1.6 diesels (de 114d en 116d EDE).
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik dacht dat ze dat ook deden met de 3 serie. OK, dan ben ik meeAbbadon schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:32:
[...]
BMW gebruikt alleen in de 1-serie 1.6 diesels (de 114d en 116d EDE).
noes schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:40:
@xileS: normale achterlichten zitten gelijmd, meestal met een soort zwarte kit, die altijd een klein beetje zacht blijft. De ducktape is er alleen voor om de lijm te beschermen totdat het voldoende is uitgehard. Zie je er nog iets van aan de buitenkant dat het opnieuw gelijmd is? Zo nee, dan is het toch prima opgelost?
Jullie uitleg bevalt me toch beter dan die van BMW en mijn dealerbrilsmurfffje schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:19:
[...]
Als het goed is lijmen ze alles aan een auto met een lijm die een klein beetje zacht blijft zodat bij eventuele trillingen de lijm niet barst en zo loslaat.
Als je aan de buitenkant niet ziet dat het gelijmd en de ducttape heeft geen resten achtergelaten dan zou ik het lekker zo laten. Tegenwoordig worden steeds meer dingen gelijmd, lijmen is de toekomst
Maar goed, premium in autoland betekend alleen dat ze voor elke scheet dik mag betalen. Mijn ervaring met BMW dealers is ook bedroevend.
Het liefst krijg ik alsnog een nieuw onderdeel, maar lijkt moeilijk om voor elkaar te krijgen. Kan nog wel mijn baas laten bellen naar de dealer, geen idee of dat nog invloed heeft.
Ik kan de situatie even niet helemaal voor de geest halen, maar kan je nog wel normaal lampjes vervangen?xileS schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:52:
[...]
Deze oplossing met lijm en ducktape vind/vond ik wel heel goedkoop, voor een redelijk dure auto.
"man is not truly one, but truly two,"
Dat is inderdaad wel even wennen. Ik ben zelf wél te spreken over dit concept:DexterBelgium schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:10:
And in other news.... gaaaah! Wat is dit?
[afbeelding]
Was blijkbaar al langer bekend (is i3 Coupé concept), maar ik zag het vanochtend op de FB feed van BMW en mijn ontbijt moest er toch even snel uit...

[ Voor 16% gewijzigd door Tc-Chub op 12-04-2013 19:32 ]

Lijkt me een fabrieksauto!?
Nope, is van Sixt. Maar wel erg mooi inderdaad!Cheesy schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 20:14:
Vanmiddag zag ik nog een mooi exemplaar (vooral de kleur) uit München op de A50 rijden!
[afbeelding]
Lijkt me een fabrieksauto!?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik ook, wordt een leuke volgende wagen, groter, voor gezin eventueel en toch nog de sportiviteit hopelijk van BMW...Tc-Chub schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:31:
[...]
Dat is inderdaad wel even wennen. Ik ben zelf wél te spreken over dit concept:
[afbeelding]
.
.
.
.
[ Voor 26% gewijzigd door _eXistenZ_ op 13-04-2013 20:27 ]
There is no replacement for displacement!
You don't need eyes to see, you need vision
De oude was uhm.. zeg maar... krom....

[ Voor 20% gewijzigd door _eXistenZ_ op 13-04-2013 20:35 ]

En dan komt de "eigenaar" ook nog aanlopen;

Ruim 600pk, ruim 700nm, begrensd op 305km/h
Kost; in Duitsland 160.000,- euro
Reken de bpm maar uit...
Morgen kan je hem zelf nog bewonderen op Zandvoort (circuit)
Is een show auto van Schnitzer
[ Voor 6% gewijzigd door Naboo op 13-04-2013 22:22 ]
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Wauw! Unieke bak. Kleur moet je van houden, maar dat is eigenlijk bij AC altijd met alles wel zo. Reken er goed op dat deze wagen heerlijk rijdt. Mooie platen ook! HahaNaboo schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 22:17:
Soms kom je wat leuks tegen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En dan komt de "eigenaar" ook nog aanlopen;
[afbeelding]
Ruim 600pk, ruim 700nm, begrensd op 305km/h
Kost; in Duitsland 160.000,- euro
Reken de bpm maar uit...
Morgen kan je hem zelf nog bewonderen op Zandvoort (circuit)
Is een show auto van Schnitzer
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
N20 in onze 20i heeft 270nm bij 1250 rpmDuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:06:
Wat voor benzinemotor heeft een maximaal koppel van 250Nm bij 1500rpm denk jij?
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Vraag me af of een 335i dat zelfde "probleem" heeft.DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:20:
Ik heb even de specs opgezocht, maar 270Nm over een bereik van 1250-4000rpm, max vermogen op 5000rpm, maar wel een redline op 7000rpm. Dat rijdt volgens mij echt gewoon als een diesel, want doortrekken tot 7000rpm doe je niet als het maximale vermogen 2000 toeren eerder al afgegeven is.
www.teamgenie.nl
een 320i is geen raceauto en ik denk dat bmw ervoor gekozen heeft de auto zo af te stemmen zoals 90% van de gebruikers hem zal rijden.DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:16:
Die heeft toch 2 turbo's? Die zal tot (vlak voor) de toerenbegrenzer blijven blazen lijkt meHelaas zelf nooit mogen meemaken..
Klopt, die drukt je in je stoel tot de toerenbegrenzer.DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:16:
Die heeft toch 2 turbo's? Die zal tot (vlak voor) de toerenbegrenzer blijven blazen lijkt meHelaas zelf nooit mogen meemaken..
Twin-scroll:
http://performancespecial...win-scroll-turbochargers/
N55:
Wikipedia: BMW N55
Dit rijdt beter dan een diesel, want er zijn maar weinig auto's met zo'n vlakke koppelcurve. Het jammere is alleen dat het ook emotieloos is (weinig tot geen schokjes e.d.) en het vooral voelt als een elektromotor, maar dan met een minder toerenbereik.DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:20:
Ik heb even de specs opgezocht, maar 270Nm over een bereik van 1250-4000rpm, max vermogen op 5000rpm, maar wel een redline op 7000rpm. Dat rijdt volgens mij echt gewoon als een diesel, want doortrekken tot 7000rpm doe je niet als het maximale vermogen 2000 toeren eerder al afgegeven is.
Ik moest daar met mijn 6-cilinder in het begin ook aan wennen, die kent 1 schokje in het toerenbereik, namelijk rond de 4000 toeren als de vanos inschakelt, verder versnelt hij heel constant en is het zelfs bijna saai te noemen (tot je op de teller kijkt, en de 160 al voorbij te zijn)
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Scheelt toch 3k ongeveer op de cons. prijs, kan ik nog een setje velgen nemen.
>> Signature?
Wát een monster zeg, na het (stage II) tunen in DE >450PK/850NM. Echt niet normaal meer.
www.teamgenie.nl
De ultieme gezinsbak!

Vorig jaar met deze een dag rondgereden om een test te filmen voor Driving-Fun. Geluid is van binnen nog best goed en ding is zo snel! Net een benzine qua acceleratie.
[ Voor 18% gewijzigd door Impry op 17-04-2013 10:47 ]
Nee, dat is een Audi RS6Impry schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:46:
De ultieme gezinsbak!
www.teamgenie.nl
Dit is de 335d tegen de 335i (N54). De koppelkromme van de N54 is een stuk platter dan van dat dieselaggregaat. Vermogen en koppel staat hier overigens verkeerd om (koppel is rode lijn). De 335d is een gevalletje boem = ho, de 335i is vlak tot 5000 toeren en begint dan af te nemen. Doorjengelen tot 7000 toeren heeft wel zin omdat de 30 procent terugval in toeren bij opschakelen van III naar IV groter is dan 1000 toeren dus kom je op een hoger vermogen uit dan wanneer je bij 5800 toeren zou opschakelen (vermogen bij 4800 en 7000 toeren is ongeveer gelijk met een piek op 5800 toeren).matty___ schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:00:
[...]
Vraag me af of een 335i dat zelfde "probleem" heeft.

Meld je gerust aan en kom langs, zou ik zeggen
Audi staat er toch om bekend de gewichtsverdeling altijd verkeerd te hebben?!
Vooral de RS6 waar de motor voorbij de voorwielen ligt...ongeveer op je voorbumper
Ik denk dat de M5 het nog héél erg moeilijk zou krijgen (weet niet welke sneller is) met een getunede 550D.
Wellicht dat hij op top sneller is, maar acceleratie.. pff, ik weet het niet hoor. Dit was echt een monster.
Grappig detail, hij kreeg te horen dat de top na tuning 260km/h was, niet veel hoger dan de begrensde top.
Ritje gemaakt en bij Kleve 285km/h aangetikt. Hadden nog toeren over, maar kon niet ivm overig verkeer.
Maar wát een wagen qua luxe/prestaties zeg, moet eerlijk zeggen dat ik nog best onder de indruk was.
www.teamgenie.nl

Welke gaat bovendien meer zijn waarde verliezen? Of zouden dit klassiekers worden en blijven de prijzen stabiel ivm voldoende vraag en weinig aanbod??
Defunctus Deo Juvente
Zoals die DF huiscoureur over de m550D praat zou je zeggen dat hij het over een audi S6 avant heeft (die heeft vergelijkbare prestaties), maar dan op diesel.Sinner schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:46:
[...]
Ik denk dat de M5 het nog héél erg moeilijk zou krijgen (weet niet welke sneller is) met een getunede 550D.
Ik zou absoluut voor de z4m gaan. Die is toch aanzienlijk sneller dan een 3.0si, en veel exclusiever. Ook ben ik geen fan van de n52 motor. Die is bijv. niet goed te tunen.HappyFun schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:52:
Welke te kiezen...de 3.0SI gaat ook snel genoeg in principe (boete op de testrit van 30KM te hard)
Ga er wel vanuit dat een z4m duur in onderhoud is. Bijvoorbeeld preventief lagerschalen vervangen om de 80dkm. De z4m keldert momenteel hard in waarde (althans, afgelopen jaar), maar ik weet niet hoe lang dat doorgaat. Daarna zal ie weer gaan stijgen, zeker met de coupé. Die is ook niet zoveel gemaakt.
Maarhet prijsverschil tussen een z4m en een 3.0si is behoorlijk klein aan het worden, dus is de eerste de betere keus imho.
[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 17-04-2013 20:35 ]
Topsnelheid van beide is 250KM begrensd. Sprintverschil is 0,7 seconden. Wat zou tunen opleveren bij een M?Ik zou absoluut voor de z4m gaan. Die is toch aanzienlijk sneller dan een 3.0si, en veel exclusiever. Ook ben ik geen fan van de n52 motor. Die is bijv. niet goed te tunen.
Zit toch een verschil in van 20.000 euro met een vergelijkbare 3 liter. Wat krijg je er meer voor? Die 0,7 seconden? Heb deze gezien (http://tinyurl.com/bog7wky) Prachtauto met weinig KM's, maar import (bouwjaar 2010??) Tot wanneer werden deze gemaakt?Ga er wel vanuit dat een z4m duur in onderhoud is. Bijvoorbeeld preventief lagerschalen vervangen om de 80dkm. De z4m keldert momenteel hard in waarde (althans, afgelopen jaar), maar ik weet niet hoe lang dat doorgaat. Daarna zal ie weer gaan stijgen, zeker met de coupé. Die is ook niet zoveel gemaakt.
Maarhet prijsverschil tussen een z4m en een 3.0si is behoorlijk klein aan het worden, dus is de eerste de betere keus imho.
Defunctus Deo Juvente
Dat losstaand van de motor, want mijn is maar een 1.6 non-EDE en die 5 heeft een 2-liter blok... Dat voel je uiteraard in acceleratie en toerental en terugschakel of opschakelmomenten.
Leuk om zo eens binnen hetzelfde merk toch de verschillen te voelen.
Er zijn er hier waarschijnlijk met veel meer rij-ervaring als mij, zowel technisch als theoretisch, maar ik vind het wel boeiend om die verschillen in real-life een keer te ervaren...
Vergis je niet in het vermogensverschil (toch ongeveer 80pk). Die sprinttijden zeggen niet zoveel, omdat veel tijd verloren gaat met het wegzetten van het vermogen bij de start. In tussensprints zal het verschil merkbaar zijn. Evenals een 0-200 tijd oid.HappyFun schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:43:
[...]
Topsnelheid van beide is 250KM begrensd. Sprintverschil is 0,7 seconden. Wat zou tunen opleveren bij een M?
Een /m kan je met kant en klare kits tunen tot ca. 570pk. Dan heb je het over een superchargerkit met intercooler etc, op ongeveer 8psi. Custom turbotunes gaat tot 700pk+, maar dan heb je het over heel andere prijzen met compleet herbouwde motoren (andere compressie etc)
Gewoon chiptunen voor atmosferisch is imho niet zo effectief. Wellicht 10 of 15pk.
[...]
Het is maar net waar je de mosterd haalt. Een lage km stand premium selectie betekend hoofdprijs.Zit toch een verschil in van 20.000 euro met een vergelijkbare 3 liter.
Maar het is een feit dat z4m roadsters onder de 24 mille zijn gespot (nl kenteken), en coupés ook rond die prijzen. Dan heb je een km stand van ca. 100-125dkm.
Bij de oosterburen kan je een z4m halen voor rond de 20 mille, en daar komt dan rond de 4500 aan bpm bij.
Dat vind ik betaalbaar voor zo'n auto, en zet die premium selection in een wat ander perspectief.
Op MP staat 1 3.0si roadster voor onder de 20 mille, de rest is daar boven. Een coupé 3.0si kost bijna 23 mille met eveneens 100dkm+.
Dat verschil van 20.000 euro is er niet. Het is eerder 2.000 euro
Maar alles is wel gebaseerd op de advertentie en foto's. De waarde van een auto (en of de vraagprijs gerechtvaardigd is) laat zich natuurlijk alleen maar goed afmeten als je 'm in person inspecteert.
[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 17-04-2013 23:45 ]
Wauw dat ding moet echt vet zijnSinner schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:46:
[...]
Wellicht dat hij op top sneller is, maar acceleratie.. pff, ik weet het niet hoor. Dit was echt een monster.
Grappig detail, hij kreeg te horen dat de top na tuning 260km/h was, niet veel hoger dan de begrensde top.
Ritje gemaakt en bij Kleve 285km/h aangetikt. Hadden nog toeren over, maar kon niet ivm overig verkeer.
Maar wát een wagen qua luxe/prestaties zeg, moet eerlijk zeggen dat ik nog best onder de indruk was.
Maar ik vraag me af hoe de 550i dan is in vergelijking daarmee.
Dat is ook wel te horen in dat filmpje als hij vol gas langs komt rijden, je hoort bijna niets.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Dat merkte ik inderdaad ook al op bij de 535d toen ik de 335i van een vriend ernaast had. Dat geluid is gewoon niet te vergelijken.Bierkameel schreef op donderdag 18 april 2013 @ 01:57:
En het geluid van de 550D komt uit de speakers
Dat is ook wel te horen in dat filmpje als hij vol gas langs komt rijden, je hoort bijna niets.
Ik heb ruim 2 jaar een 2003 Z4 3.0A roadster gehad en rij soms in een 2007 3.0 roadster handbak (sportstoelen, M onderstel).HappyFun schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:52:
Momenteel bezig met het kopen van een BMW Z4 Coupe, maar twijfel tussen de M met meer KM's of een 3.0SI met minder KM's. Beide hebben veel opties (navi, stoelverwarming, electrische verstelbare stoelen, leder). Welke te kiezen...de 3.0SI gaat ook snel genoeg in principe (boete op de testrit van 30KM te hard)![]()
Welke gaat bovendien meer zijn waarde verliezen? Of zouden dit klassiekers worden en blijven de prijzen stabiel ivm voldoende vraag en weinig aanbod??
Die 3.0 is natuurlijk al zeer snel. De wagen weegt niet al te veel en de motor klimt lekker in de toeren. Hoeveel voegt een M nog toe buiten de badge? Als je niet flink hard rijdt (waar nog?), kan je dan nog wel veel merken van de meerwaarde van een M? Z4M lijkt me ook leuk maar ik heb geen enkel moment de illusie dat je een M kan rijden voor 3.0 geld.
De Z3(M) coupes zijn erg waardevast momenteel maar daar zijn er echt zeer weinig van verkocht en de tegenstelling tot modernere M modellen is groot. Dat is bij de Z4 minder (tenzij je gokt op de poluariteit van ongelazen zes-in-lijn M). Voorts is de Z4 kwa bouwkwaliteit, ruimte en moderniteit toch wel wat tegenvallend. De meerwaarde zal toch in de looks moeten zitten. Een M3 is denk ik voor velen een interessanter alternatief.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Het weggedrag vind ik veel rustiger geworden, bij het op en af rijden van drempels is het onderstel minder nerveus dan nu het geval is. Of dit door het optionele adaptieve onderstel kwam weet ik niet maar volgens de verkoper is het standaard rijgedrag vergelijkbaar met het normale onderstel.
De 8 traps automaat schakelt zacht als boter, je merkt niet dat hij de hele tijd aan het schakelen is. De sportstoelen zijn een hele verbetering. Zo vond ik de sportstoelen in de E90 te krap, zo fijn vind ik ze nu geworden, dat wordt dus een must-have. Ook het audio actief systeem is flink verbeterd, het klinkt veel zuiverder en ruimtelijker. Het nieuwe navi systeem is sneller geworden, de ondersteuning voor iPhone en bluetooth audio streaming is er eindelijk maar is qua functionaliteit verder het zelfde als het vorige CIC systeem.
Door de lines ben je wel wat beperkter met keuze van het interieur, ik wil graag het bruine leer maar dat kan alleen in de luxury line waardoor je geen alu interieurlijsten meer kan kiezen maar de anthraziete lijst als standaard krijgt.
Met de upgrade actie heb je al heel snel een High Executive te pakken waardoor je nog maar weinig extra opties hoeft aan te kruisen, ik heb waarschijnlijk wel genoeg ruimte om ook het head-up display te nemen en active cruise control.
Ik vind het erg jammer dat Carbon Zwart niet als kleur leverbaar is op de 3 serie, ik vind deze kleur zo mooi staan bij de 5 series. Ik ga nu maar voor imperial blau, dat komt er het dichts bij.
Voor mij is de inruil waarde van mijn prive auto erg van belang en ben daarom bij twee dealers geweest om zo wat vergelijk te hebben.
>> Signature?
Voor mensen die rode BMW's wel mooi vinden (_eXistenZ_ schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:40:
@ rode BMW hierboven, hoe kun je een rode BMW nou mooi vinden...
.
.
.
.

Ik heb alleen drie vlekken op m'n motorkap (rechtsboven de zon reflectie) waar vogelpoep heeft gezeten, Ben dit weekend weggeweest waardoor ik geen tijd had om hem eerder te wassen en het heeft er dus aardig in de lak gebeten met het warme weer. Iemand een idee hoe je dit mooi krijgt?
[ Voor 5% gewijzigd door gise op 22-04-2013 12:39 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hard kan je altijd..kost je alleen wat duitenbombadil schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:51:
[...]
Ik heb ruim 2 jaar een 2003 Z4 3.0A roadster gehad en rij soms in een 2007 3.0 roadster handbak (sportstoelen, M onderstel).
Die 3.0 is natuurlijk al zeer snel. De wagen weegt niet al te veel en de motor klimt lekker in de toeren. Hoeveel voegt een M nog toe buiten de badge? Als je niet flink hard rijdt (waar nog?), kan je dan nog wel veel merken van de meerwaarde van een M? Z4M lijkt me ook leuk maar ik heb geen enkel moment de illusie dat je een M kan rijden voor 3.0 geld.
Defunctus Deo Juvente
Ik rij met een N20 blok in een E89, de 28i versie. Blijft gewoon lekker doorgaan tot de redline.DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:20:
De gewone N20 is trouwens al snel zat. Geweldig blokje!
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Is een S54 zo vervelend om te rijden dan? Mijn Roadster S is ook een beetje nukkig rond stationair toerental vanwege de scherpe nokkenassen maar dat zou mij er niet van weerhouden om 'm dagelijks te rijden. Een grotere issue zijn de kuipstoelen met vierpuntsgordel die ik erin heb laten zetten. Voor ritjes naar de supermarkt is dat geen handige combinatie. Een auto als deze komt beter tot zijn recht om mee rond te toeren in het weekend. Met de normale stoelen is de instap wat makkelijker maar het interieur is wel krap. Als ik op de gewenste (dichte) afstand van het stuur wil zitten kom ik met mijn rechterknie tegen het dashboard. Voor dagelijks gebruik kan dat onhandig zijn, maar dit probleem is net zo groot met een Z4 3.0i als een willekeurige andere Z4.HappyFun schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:30:
[...]
Hard kan je altijd..kost je alleen wat duitenHeb (denk ik) wel de beslissing al gemaakt. Ga er dagelijks in rijden en heb begrepen dat de Z4M Coupe dan een stuk minder fijn is om te rijden (echt raceauto). Bovendien zijn de onderdelen een stuk duurder en bij dagelijks gebruik gaat dat prijzig worden!?
Wat dat betreft vind ik een 6-serie wel een erg geslaagd voorbeeld van een auto die gebouwd is voor rijplezier maar ook nog praktisch is. Lage zit, makkelijke instap, veel ruimte in het interieur (voorin), grote kofferbak, nog veel meer ruimte onder de motorkap (dikke V8). Als er een trekhaak onder zou kunnen zou hij helemaal perfect zijn.
Heh, bah, een 6 met een trekhaak.... maar goed dat dat niet kan....Femme schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:15:
[...]
Als er een trekhaak onder zou kunnen zou hij helemaal perfect zijn.
Verwijderd
"Kuch" http://www.autoblog.nl/ni...s6-rijtest-en-video-58593baronruud schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:34:
[...]
Audi staat er toch om bekend de gewichtsverdeling altijd verkeerd te hebben?!
Vooral de RS6 waar de motor voorbij de voorwielen ligt...ongeveer op je voorbumper
Inderdaad, uberhaubt bah trekhaak! Jammer ook van deze 5er:zneek schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:23:
[...]
Heh, bah, een 6 met een trekhaak.... maar goed dat dat niet kan....

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Als je die afneembare trekhaak eraf haalt zie je er niets meer van. Ik red me ook wel door auto's te lenen of mijn trekker te pakken voor de korte afstanden. Aan een stationwagen heb je in de praktijk niets. Ga maar eens een maaidek, een hefmast, zes fruitbomen of 500kg bouwafval in je stationwagen vervoeren.Kecin schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:19:
[...]
Inderdaad, uberhaubt bah trekhaak! Jammer ook van deze 5er:
[afbeelding]
De E85 heeft me nooit enorm kunnen bekoren. Zoals je zegt, interieur is enorm krap en het model zelf lag me niet zo, enkel de coupé vond ik best stoer.Femme schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:15:
[...]
Is een S54 zo vervelend om te rijden dan? Mijn Roadster S is ook een beetje nukkig rond stationair toerental vanwege de scherpe nokkenassen maar dat zou mij er niet van weerhouden om 'm dagelijks te rijden. Een grotere issue zijn de kuipstoelen met vierpuntsgordel die ik erin heb laten zetten. Voor ritjes naar de supermarkt is dat geen handige combinatie. Een auto als deze komt beter tot zijn recht om mee rond te toeren in het weekend. Met de normale stoelen is de instap wat makkelijker maar het interieur is wel krap. Als ik op de gewenste (dichte) afstand van het stuur wil zitten kom ik met mijn rechterknie tegen het dashboard. Voor dagelijks gebruik kan dat onhandig zijn, maar dit probleem is net zo groot met een Z4 3.0i als een willekeurige andere Z4.
Ik ben zelf ook wel groot met ergens een meter 88 maar in de E89 zit ik redelijk comfortabel voor zover je zo'n wagen comfortabel kan noemen met M-ophanging
De zetels zijn dan weer wel geweldig maar zoals ik zei, sportophanging + 19" velgen + runflat banden = lekker schudden op slechte wegen. Enorm veel plezier van maar is men daily en doe toch 3000 km per maand ermee normaal en dan zou het soms iets zachter mogen. De ophanging staat toch steeds op 'comfort' ;-)
Binnenkort naar men allereerste onderhoud, is benieuwd hoeveel het gaat kosten daar ik altijd met 3-reeksen gereden heb en ik veronderstel dat er toch een verschil in zal zitten.
[ Voor 4% gewijzigd door JacobsT op 23-04-2013 16:23 ]
En toch gooi ik liever de kinderwagen/buggie, 2 kinderen en al hun bagage in mijn E61 dan in een aanhanger, hoewel, kinderen in de aanhanger zou wel lekker rustig zijnFemme schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:40:
[...]
Als je die afneembare trekhaak eraf haalt zie je er niets meer van. Ik red me ook wel door auto's te lenen of mijn trekker te pakken voor de korte afstanden. Aan een stationwagen heb je in de praktijk niets. Ga maar eens een maaidek, een hefmast, zes fruitbomen of 500kg bouwafval in je stationwagen vervoeren.
Een kinderwagen kan ook wel achterin een coupé als je niet zo'n Dakarmodel met schokdempers en terreinbanden neemtThe_MAN schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:51:
[...]
En toch gooi ik liever de kinderwagen/buggie, 2 kinderen en al hun bagage in mijn E61 dan in een aanhanger, hoewel, kinderen in de aanhanger zou wel lekker rustig zijn
Heb de BMW X1 ingeruild voor een BMW 3 Touring, omdat de MaxiCosi de bijrijderstoel zover naar voren liet zetten dat je knie onder je oksel zatFemme schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:54:
[...]
Een kinderwagen kan ook wel achterin een coupé als je niet zo'n Dakarmodel met schokdempers en terreinbanden neemt. Op de achterbank is het prima zitten voor kinderen.

Defunctus Deo Juvente
Nou, heb zelfs in mijn 5-serie dat mijn dochter van 1,5 mij in de rug trapt... Die kantelbare stoeltjes zijn leuk, maar nemen erg veel ruimte in, en met de voeten recht vooruit is natuurlijk veeeel leuker dan ze netjes naar beneden laten hangen.HappyFun schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:49:
[...]
Heb de BMW X1 ingeruild voor een BMW 3 Touring, omdat de MaxiCosi de bijrijderstoel zover naar voren liet zetten dat je knie onder je oksel zatEn de kinderwagen past uiteraard, maar dan kan je ook echts niets meer meenemen..geen kratje bier..niets! Dus die trekhaak is niet zo'n gek idee
5li reeks kopen?The_MAN schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:53:
[...]
Nou, heb zelfs in mijn 5-serie dat mijn dochter van 1,5 mij in de rug trapt... Die kantelbare stoeltjes zijn leuk, maar nemen erg veel ruimte in, en met de voeten recht vooruit is natuurlijk veeeel leuker dan ze netjes naar beneden laten hangen.

Verwijderd
Nu viel mijn oog ook op een E46 330ci. Zijn hier bekende probleempjes mee of zijn die auto's gewoon erg betrouwbaar?
of je kind opvoeden?
[ Voor 50% gewijzigd door 418O2 op 25-04-2013 11:29 ]
Ik zit nu te kijken of een sedan wel kan gaan lukken maar als ik amper opties kan kiezen dan hoeft het van mij niet. Leuke mededeling op mijn verjaardag
>> Signature?
Oeh, gevoelig punt, kinderen opvoeden ben ik erg slecht in. Ze is natuurlijk al 1,5, zal wel beter moeten weten inderdaad. Een BMW vies maken, hoe durft ze!
Dat is echt k*t natuurlijk... Als ze foutje hebben gemaakt voorstellen de kosten van het foutje te delen geen optie? Toch liever een kale 320dEDE dan een volle A3!ChiLLeR schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:01:
Shit, mijn werkgever had even een 'foutje' gemaakt met mijn lease bedrag. Het is even met €200 naar beneden geschroeft... Dus dat word geen 320d EDE High Executive en nog wat leuke opties. Zelfs een 320d EDE zonder opties is waarschijnlijk niet haalbaar...
Ik zit nu te kijken of een sedan wel kan gaan lukken maar als ik amper opties kan kiezen dan hoeft het van mij niet. Leuke mededeling op mijn verjaardag
En gefeliciteerd dan maar natuurlijk! Waardeloos cadeau uiteraard...
[ Voor 4% gewijzigd door The_MAN op 25-04-2013 14:28 ]
Ik had anders al vroeg door dat je degene achter het stuur niet lastig moest vallen. En met 1.5 moet ze toch wel weten dat ze niet tegen papa's stoel moet trappenThe_MAN schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:26:
[...]
Oeh, gevoelig punt, kinderen opvoeden ben ik erg slecht in. Ze is natuurlijk al 1,5, zal wel beter moeten weten inderdaad. Een BMW vies maken, hoe durft ze!
[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 25-04-2013 14:37 ]
Nou, dan maar een prius

Per maand?418O2 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:19:
Dat is sneu... Zelf bijleggen is je te gek?

Als je 200 euro in de maand kan missen en echt graag die auto wil, tsja, heb mensen wel meer zien betalen voor hun auto.HyperBart schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:40:
[...]
Per maand?. Als iemand mij dat aanbiedt in Belgie bedankt ik toch ook heel even en loop hard lachend weg.
10 EUR per maand opleggen? 600 EUR ineens aftikken. Was wel even verschieten voor mijn PM die zomaar even 30 EUR had bijgelegd aan zijn wagen...
Ik stel Chiller maar wat voor hoor...HyperBart schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:49:
Sorry, maar 200 EUR netto opleggen vind ik echt hallucinant. Dan liever full option 1-reeks. Bijkomend feit is ook nog dat als je bij ons op het bedrijf je wagen er sneller "uitrijdt" dan de voorspelde 4 of 5 jaar (zoals ik dus, op 2,5 jaar 160K aan km's) je dan het gecumuleerde resterende bedrag INEENS moet opleggen.
10 EUR per maand opleggen? 600 EUR ineens aftikken. Was wel even verschieten voor mijn PM die zomaar even 30 EUR had bijgelegd aan zijn wagen...
Ik ben namelijk wel bereid om 100-150 euro bij leggen om te kunnen rijden wat ik wil. Nu maar een gesprek met mijn baas aangevraagd om daar goedkeuring op te krijgen, dan zou ik misschien toch nog een touring kunnen rijden met wat opties. Ik denk helaas dat ze niet voor mij een uitzondering gaan maken in hun regels.
>> Signature?
Dat was eerder de 328i / 328 Ci. De 330Ci is pas later gekomen en toen was bij mijn weten de subframe issues al opgelost.418O2 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:28:
het pre-faceliftmodel heeft een zwak subframe af-fabriek. Dat is alles wat ik weet.
Paar aandachtspunten:
- radiateur (nogal algemeen voor auto's van de leeftijd van een E46)
- draagarmrubbers voorwielophanging (merk je als de auto bij het remmen opzij trekt; ook niet uniek voor BMW maar wel het noemen waard).
- VANOS ringen (hoewel je ook met versleten ringen kunt doorrijden, hooguit is je motor iets minder soepel)
Ik heb zelf alweer drie jaar een 320Ci (E46 met M54B22 blok dus redelijk verwant met de 330Ci) en die heeft weinig issues.
Verwijderd
Bedankt voor de info!t_captain schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:28:
[...]
Dat was eerder de 328i / 328 Ci. De 330Ci is pas later gekomen en toen was bij mijn weten de subframe issues al opgelost.
Paar aandachtspunten:
- radiateur (nogal algemeen voor auto's van de leeftijd van een E46)
- draagarmrubbers voorwielophanging (merk je als de auto bij het remmen opzij trekt; ook niet uniek voor BMW maar wel het noemen waard).
- VANOS ringen (hoewel je ook met versleten ringen kunt doorrijden, hooguit is je motor iets minder soepel)
Ik heb zelf alweer drie jaar een 320Ci (E46 met M54B22 blok dus redelijk verwant met de 330Ci) en die heeft weinig issues.
Blijven mooie wagens die E46.
Dat is "maar" 9600€ op de looptijd van 4 jaar. Je zou niet de eerste zijn die 10k extra voor zijn auto betaald. Typisch dat wanneer men een maandbedrag ziet het ineens zoveel meer impact heeft.HyperBart schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:49:
Sorry, maar 200 EUR netto opleggen vind ik echt hallucinant. Dan liever full option 1-reeks. Bijkomend feit is ook nog dat als je bij ons op het bedrijf je wagen er sneller "uitrijdt" dan de voorspelde 4 of 5 jaar (zoals ik dus, op 2,5 jaar 160K aan km's) je dan het gecumuleerde resterende bedrag INEENS moet opleggen.
Ennuh als je bijbetaald, gaat dat niet van het bruto bedrag af? Dat scheelt dan nog eens 42%.
Bruto zou nog iets anders zijn...
Nu, ik begrijp dat hoor, maar zoals mijn PM die daar voor een onaangename verrassing kwam te staan. Nu, hij kon het wel makkelijk betalen, maar 1 of 2K zomaar even te voorschijn toveren onverwacht, ik doe het liever niet, ook al "kan" ik het.
[ Voor 37% gewijzigd door HyperBart op 25-04-2013 17:53 ]
E30, E46 en nu de F30 zijn naar mijn mening de mooiste.Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:08:
[...]
Bedankt voor de info!
Blijven mooie wagens die E46.
Ik hoop wel dat je het goed hebt gedaan? Ontvet met een punt van een doek met wasbenzine en dan de lak ingelegd met een sateprikker? Of een dotje door middel van het kwastje van de lakstift? Dat laatste is het slechtste (of beter gezegd minst mooie) wat je kunt doen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik snap niets van deze zin. Hoe "leg je in" met een sateprikker?Joopieboy schreef op donderdag 25 april 2013 @ 21:14:
Ontvet met een punt van een doek met wasbenzine en dan de lak ingelegd met een sateprikker?
Ik heb nog niets gedaan, ik had 1 druppel met het bijgeleverde kwastje erop gedaan en direct er weer afgehaald omdat het zo donker was.
Het ging over de coupe. Maar E92/93 vind ik vele malen mooier dan de E90.baronruud schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:17:
[...]
E30, E46 en nu de F30 zijn naar mijn mening de mooiste.
In België kan je ongeveer de helft van dat bedrag terug halen bij de belastingen. Bovendien, dergelijke zaken zijn alleen een verrassing als je er niet op voorhand bij stilstaat. Je kent het bedrag, je weet je aantal KM's dat ja maakt, dus je kan perfect inschatten hoe het verhaal afloopt.HyperBart schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:52:
Aha, dan is het iets anders in Nederland, bij mij is bijbetalen van NETTO-loon, en dan vind ik het ECHT te veel zeer doen als jongeling om daar mijn geld voor te geven.
Bruto zou nog iets anders zijn...
Nu, ik begrijp dat hoor, maar zoals mijn PM die daar voor een onaangename verrassing kwam te staan. Nu, hij kon het wel makkelijk betalen, maar 1 of 2K zomaar even te voorschijn toveren onverwacht, ik doe het liever niet, ook al "kan" ik het.
* Yalopa heeft 50 eur bruto opgelegd om een 320 ede te pakken, geen seconde spijt van...
You don't need eyes to see, you need vision
Oh, had ik ff gemist.Het Fantoom schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:22:
[...]
Het ging over de coupe. Maar E92/93 vind ik vele malen mooier dan de E90.
+1 . Maar een E92/93 heeft dan ook een heel ander carrosserie dan de E90.
Met een satéprikker kun je veel secuurder te werk gaan. Dat kwastje is veel te grof en je krijgt vaak meteen een druppel ipv een laagje. Mijn ervaring is dat het nooit echt netjes wordt. Maar voor donker gekleurde auto's is het mooier dan een wit puntje erin. En ja de kleur blijft wat donkerder want er zit ook geen beschermlaag overeen.zneek schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:21:
[...]
Ik snap niets van deze zin. Hoe "leg je in" met een sateprikker?
Ik heb nog niets gedaan, ik had 1 druppel met het bijgeleverde kwastje erop gedaan en direct er weer afgehaald omdat het zo donker was.
Kun je echter polijsten of wetsanden is het misschien wel mooi te krijgen maar door er simpel met de lakstift over te gaan zul je altijd verschil blijven zien.
Nu kom ik met vrijwel full options op 100 euro boven mijn budget. De banden/velgen van 18" zijn voor 70 euro per maand de veroorzaker hier van! Want de leasemij. had ook een tweede offerte gemaakt maar dan met de standaard 16".
Nu vind ik de uitstraling toch wel erg belangrijk en wil ik die banden wel houden. Ik zou nog kunnen proberen om de Active cruise control en de Headup display eruit te halen. Die kosten samen ongeveer €1500 aan opties. Zal dat 70euro verschil maken of niet?
>> Signature?
>> Signature?
Maar goed, active cruis control vind ik zelf wel een mooie optie waar je wat aan hebt als je veel KM's maakt. Aan de andere kant, je hebt cruise control en als je het nu niet gewend bent... Head-up display heeft natuurlijk een hoge pimpfactor maar ik beschouw het wel als gimmick. Maarja dat zijn 18"velgen ook
Tja, het is heel persoonlijk. Voor mij zijn die 16" velgen ook mooi (genoeg). Adaptive cruise control is een optie die ik graag zou willen hebben, ik heb nu een gewone CC en je bent constant aan het bijtunen omdat de mensen voor je geen snelheid kunnen houden. Komt niet omdat ze geen CC hebben (want ik zie het ook vaak bij nieuwe auto's) maar omdat ze hem gewoon niet gebruiken. Daarmee is een "gewone" CC voor mij vrijwel nutteloos.ChiLLeR schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:47:
Nu vind ik de uitstraling toch wel erg belangrijk en wil ik die banden wel houden. Ik zou nog kunnen proberen om de Active cruise control en de Headup display eruit te halen. Die kosten samen ongeveer €1500 aan opties. Zal dat 70euro verschil maken of niet?
tl;dr: ik zou gaan voor opties die je ook daadwerkelijk gebruikt en dagelijks tegenaan kijkt. Velgen zie je alleen als je naar je auto loopt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dit topic is gesloten.