Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.837 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Sinner schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:54:
[...]

Ik ben tegenwoordig project-manager voor een internationaal miljardenbedrijf. Over dat topic.. Op zich wel
een leuk idee, ook al zou het met de mijne niks worden. Zal eens kijken of/wanneer ik er tijd voor heb. ;)
Toch wel knap dat je je zo erg opgewerkt hebt hoor, petjes af. :)

Wel jammer dat bij mij op het werk het overwerken niet zo gewaardeerd wordt en meer moeite als nodig ook weinig zin heeft. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:48

mr_petit

opperprutser

Daniel schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:54:
[...]

Nu weet ik niet wat voor epische Z4 jij hebt maar een nieuwe sDrive35i met DCT kost 68k. Als iemand dan bereid is geld bij te leggen zodat jij die Gallardo meeneemt maak je volgens mij de deal van de eeuw :P
Hij heeft een IS, en die is met wat opties en een ander kleurtje zo 80K.
Maar dat zijn nederlandse prijzen, in dld is ie waarschijnlijk aanzienlijk goedkoper, dus dat maakt het anders.
De koper kan namelijk ook een berg bpm terugvorderen afaik.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

mr_petit schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:07:
[...]

Hij heeft een IS, en die is met wat opties en een ander kleurtje zo 80K.
De mijne is een uitvoering waarvan er maar 99 wereldwijd zijn gemaakt, geen IS btw. ;)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tVQZWr0.jpg
/edit
Dacht dat je bedoelde dat die sDrive35i een IS was. :')

[ Voor 24% gewijzigd door Sinner op 26-03-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Je hebt een MM?
Die is wel interessant ja, ook voor een verzamelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:23

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ah ja die MM-versies gaan wel naar de ton met wat goodies, dan snap ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Toch..... heb ik liever een lambo :D, ook al zit die vol audi techniek ;)

(ik dacht dat het een 35is was met die bumper :X)

[ Voor 26% gewijzigd door mr_petit op 26-03-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:45
Sinner schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:09:
[...]

De mijne is een uitvoering waarvan er maar 99 wereldwijd zijn gemaakt, geen IS btw. ;)
[afbeelding]
/edit
Dacht dat je bedoelde dat die sDrive35i een IS was. :')
Hier staat ook een Miglia, met volgensmij ook redelijk wat opties!
Voor die prijs koop ik geen Lambo :o

http://www.autokopen.nl/t...ecutive-roadster-automaat

Zijn dezelfde foto's als die jij gebruikt voor je avatar? :?
Of heb je hem nu weer te koop staat of wat?

[ Voor 9% gewijzigd door Mixpower op 26-03-2013 23:32 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Mixpower schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:31:
[...]

Hier staat ook een Miglia, met volgensmij ook redelijk wat opties!
Voor die prijs koop ik geen Lambo :o

http://www.autokopen.nl/t...ecutive-roadster-automaat

Zijn dezelfde foto's als die jij gebruikt voor je avatar? :?
Of heb je hem nu weer te koop staat of wat?
Ik misbruik hun foto's gewoon voor de avatar e.d. :P
De mijne komt daar trouwens wel vandaan. Laatste keer dat ik er was,
stond deze er echter nog niet. Stond toen wel een hele nette sDrive35i MM.

[ Voor 12% gewijzigd door Sinner op 26-03-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Sinner schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:51:
[...]

Ik misbruik hun foto's gewoon voor de avatar e.d. :P
De mijne komt daar trouwens wel vandaan. Laatste keer dat ik er was,
stond deze er echter nog niet. Stond toen wel een hele nette sDrive35i MM.
Ah op die manier haha! :+

Ik wist niet dat die MM ook in een sDrive35i was,
het is dus eigenlijk meer een uitvoering die op verschillende motoren van toepassing is? :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Klopt, het is eigenlijk gewoon een veredeld optiepakket. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 02:32
Als je geen Lambo-topic wil openen moet je in het Audi-topic ;) Anyway heul erg vet!

Meer info: http://www.autoblog.nl/ar...-mille-miglia-voor-italie

[ Voor 37% gewijzigd door _eXistenZ_ op 27-03-2013 09:16 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Ik zag dat je misschien nieuw leer in je wagen wil (of je leer wil fixen)..

http://www.akto.nl/tuning/lederen-interieurs

Is van een bekende van me. Als je wil, kan ik wel even vragen of er iets te regelen valt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:52
_eXistenZ_ schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:14:
Als je geen Lambo-topic wil openen moet je in het Audi-topic ;) Anyway heul erg vet!

Meer info: http://www.autoblog.nl/ar...-mille-miglia-voor-italie
Dit is een once-in-a-lifetime opportunity, het Lambo-topic, als je daar geen gebruik van maakt kom ik persoonlijk je auto bekrassen :P

Als ik een Rolls koop wil ik ook echt niet in het plebserig BMW topic :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 20:23
Daniel schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:54:
[...]

Hmm dit is apart. In de configurator krijg je inderdaad een flink prijsverschil (320EDE automaat 44.198 euro, 320 EDE sportautomaat 45.642 euro, verschil van 1444 euro) maar op andere modellen is het nog meer (op een 320d 2288 euro, op een 320i zelfs 2401 euro) maar volgens mij is dat een fout.
In de prijslijst is de meerprijs van de sporttransmissie (optie 2TB) slechts 173 euro. Van de dealer heb ik begrepen dat het verschil is andere software (sportievere schakelkarakteristiek), een andere pook en de flippers aan het stuur - dan dan lijkt me dat wel redelijk.
Ik denk ook dat het een fout is in de configurator. Klopt dat uiteindelijk in die optie lijst slechts 173 euro extra is, dan is het nog wel redelijk. Het is wel vaker dat de configurator online andere prijzen weergeeft dan de dealers hebben. Ik had toen met mijn E90 ook, plus bij de dealer hebben ze vaak ook weer speciale optie pakketten die niet (meer) online staan.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Een Z4 die naar de 100k gaat vind je niet snel.

De mijne (sDrive35is) had een cataloguswaarde van ik geloof 97.000 euro. >25k aan opties dus, waarbij nagenoeg alle leverbare opties aangevinkt zijn.

Mille Miglia of niet, als je een 10jr oude Gallardo zoals Sinner die beschrijft wil ruilen met bijbetaling op een MM sDrive23i, dan heb je een steekje los :). Dus Sinner als je de kans krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hmm je hebt gelijk, als ik op een sDrive35is alle mogelijke opties aanvink kom ik op net 93k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Ik wil wel, de huidige eigenaar ook wel.
Zijn vrouw doet echter nogal moeilijk, en aangezien zij
(blijkbaar) de broek aan heeft in huis kan het even duren.

Denk dat hij wel wil omdat hij gewoon te oud is geworden
voor de Gallardo. Zijn vrouw is echter een stuk jonger. ;)
EvaluationCopy schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:42:
Dit is een once-in-a-lifetime opportunity, het Lambo-topic, als je daar geen gebruik van maakt kom ik persoonlijk je auto bekrassen :P
Natuurlijk wel leuk zo'n topic, maar vind het een beetje raar om
zoiets te openen als ik zelf ook (nog?) geen Lamborghini heb. :P

[ Voor 41% gewijzigd door Sinner op 27-03-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
ChiLLeR schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:25:
Weet iemand wat het verschil is tussen de Automatische versnellings bak of de Automatische sport transmissie op de F30/F31?
De sport transmissie is namelijk 2300euro duurder tov de normale automaat. Wel krijg je er dan stuur flippers bij maar dat praat het grote prijs verschil niet goed.
Ik kan het nergens vinden, ook op de website van bmw is er niets over te vinden.
Die optie staat voor 189 euro in de folder, maar je krijgt er extragratis de modern line bij opgedrongen.
2k extra.
In Duitsland zijn ze veel goedkoper als ik de interwebs mag geloven heb je voor 35k al een fatsoenlijke 3 met veel rabatt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
bouwfraude schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:03:
[...]

Die optie staat voor 189 euro in de folder, maar je krijgt er extragratis de modern line bij opgedrongen.
2k extra.
In Duitsland zijn ze veel goedkoper als ik de interwebs mag geloven heb je voor 35k al een fatsoenlijke 3 met veel rabatt.
I know, maar "helaas" wordt het een lease wagen, anders had ik ook nooit voor een EDE gaan zitten kijken met maar 160 peekaatjes. Dan had ik wel een mooie 2e hands uit Duitsland gekocht, of sterker nog met mijn huidige E90 325i doorgereden :D

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
ChiLLeR schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:15:
[...]

I know, maar "helaas" wordt het een lease wagen, anders had ik ook nooit voor een EDE gaan zitten kijken met maar 160 peekaatjes.
Ach als de baas betaald. Flippers aan het stuur gebruik je een paar keer voor de lol en daarna nooit meer.
Van de bpm/CO2 heffingen bij invoer naar NL wordt je ook niet blij.
Een Gallardo om maar ontopic :) te blijven doet 450 gram. Ik durf het niet eens op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op 450 gram uitstoot is de CO2-toeslag een nette 143.256 euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Haha dan ben je ook gewoon een baas om zo'n ding te kopen. Geld is dan gewoon een gegeven voor je, niet een vraag hoeveel je nog hebt. "Genoeg."

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Daniel schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:50:
Alleen is op een 2ehandse mogelijk de historische BPM te gebruiken,
waardoor je een stuk goedkoper uitkomt (gelukkig). ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-09 12:32

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik snap alleen niet waarom een Gallardo zo enorm onzuinig moet zijn (400 gr/km CO2 is het bij de eerdere modellen volgens Autoweek). De motor in een 650i is bijna even groot maar doet 286 gr/km. Hebben ze de hele testcyclus tegen 8000 toeren doorgejengeld met dat ding ofzo? Een nieuwere LP570-4 Superleggera doet 325 gr/km, dat lijkt er meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik denk dat dat laatste vooral een resultaat is van MM optimalisatie en wellicht een paar ingrepen bij 'bijna stationair' draaien, en dat het praktijkverschil minder zal uitmaken. Vergeet niet dat lamborghini motoren voor supersportwagens maakt en bmw motoren voor de normale markt. Bij dat laatste komt veel meer ontwikkeling bij kijken (al zou je dat wellicht niet zeggen), en dat de latere motoren van de gallardo wellicht geprofiteerd hebben van optimalisatie door audi (hij kwam later immers ook in de A8, een mainstreammodelletje zeg maar ;)). En de latere lamborghini's zijn natuurlijk later (voortschreiding der techniek). Het is een model wat al lang meedraait.
De motor van de 650i (en die hele auto) is niet te vergelijken met een gallardo. Ik denk dat een gallardo een luchtweerstand van een baksteen heeft, en hij heeft 2 cilinders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:37
Sinner, even tussendoor, reed jij rond half 7 op de A27 en voegde je in op de A12? Ik zag een belachelijk dikke Z4 (geen enkel verstand van onderscheiding in wel of niet M / 6-cyl etc) met dikke bumpers etc. met een jonge kerel erin. Lijkt op die van je avatar, erg mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Een Lambo of een Z4, ik zou het wel weten:

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-09 10:27
zo, ik mag me hier ook weer melden (m'n 02 staat immers al 3 jaar in de stalling weg te roesten):

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-VCHYBQpMUJM/UVnouFSZSTI/AAAAAAAAATM/-w7iWimoP3s/s1600/2013-04-01-246.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik weet niet of ik dit al gedaan had, maar:

e36 eigenaar meldt:

Afbeeldingslocatie: http://www.martinp.nl/pics/bmw/bmw-1.jpg

Het is dus een 318 (m43) uit 1997 op lpg-g3, o.a met clima/airco, cruisecontrol etc :) Heb hem nu 3 weken, zeer tevreden mee :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:36
Voor zo een E36-M43, wat betaal je in die versie de dag van de vandaag daarvoor?

Tot nog toe ben ik altijd heel tevreden geweest van mijn F20 1-serie, maar het moet me toch van het hart dat ik eigenlijk de laatste tijd (zeker wanneer ik het over de totale duur van het eigenaarsschap van mijn BMW bekijk) steeds meer geïrriteerd geraak dat om de zoveel tijd hier of daar wel eens een kraakje of rammeltje (god!) opduikt... Nu ergens in de middenconsole en aan de rechter-deur panelen... Krikkelwild word ik er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Een nette? 1000 tot 1500-ish.. Mijn auto zit ook in die range ;)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Mwoah, valt toch redelijk goed mee. Rij je in CAPEX toch goedkoop :) .

Ik ben nooit zo gecharmeerd geweest van de te vierkante afwerking van de koplampen en de strakke kofferklep, al kan ik heel goed begrijpen dat anderen dat karakter net leuk vinden. De E46 vind ik dan weer het einde qua body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

HyperBart schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 00:32:
Voor zo een E36-M43, wat betaal je in die versie de dag van de vandaag daarvoor?

Tot nog toe ben ik altijd heel tevreden geweest van mijn F20 1-serie, maar het moet me toch van het hart dat ik eigenlijk de laatste tijd (zeker wanneer ik het over de totale duur van het eigenaarsschap van mijn BMW bekijk) steeds meer geïrriteerd geraak dat om de zoveel tijd hier of daar wel eens een kraakje of rammeltje (god!) opduikt... Nu ergens in de middenconsole en aan de rechter-deur panelen... Krikkelwild word ik er van!
Moet je eens in een 1 series cabrio zitten, dat kraakt serieus!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
gise schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 00:05:
Nu heb ik al een beetje zitten spelen maar het is me nog niet gelukt om muziek van m'n iPhone 5 af te spelen, als ik de Apple USB kabel aansluit dan laadt de telefoon wel op maar de idrive geeft aan dat het not supported is, nu kan ik uiteraard wel een kabel in de Aux prikken maar zijn er nog meer mogelijkheden? Ik heb gekeken of het via BT kon maar dit was nog niet gelukt, ik heb ook geen kopje "office" in m'n menu staan
Van het weekend even langs de dealer gereden. de Y-Cable en Snap-in voor iPhone 5 worden pas in Juni/Juli verwacht -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:57
Dat is altijd gezeik met die Apple dingen. Elke keer weer een andere stekkertje dat hetzelfde doet en iedereen kan weer aan de slag. Helemaal jammer omdat alle fabrikanten juist daarvoor bouwen om het nu hip is. Een fatsoenlijke USB ondersteuning liet echter erg lang op zich wachten terwijl dat veel simpeler is.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Moet nochtans zeggen dat ik de MP3 / USB ondersteuning in mijn E93 beter vind dan de Y-cable voor iPod. Bij iPod krijg je immers analoge input naar de headunit, terwijl de MP3 rechtstreeks naar de headunit gaat en daar wordt omgezet in geluid.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 10:55

[ Voor 30% gewijzigd door andyy op 02-04-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
gise schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:05:
[...]

Van het weekend even langs de dealer gereden. de Y-Cable en Snap-in voor iPhone 5 worden pas in Juni/Juli verwacht -O-
Toch vreemd, ik reed laatst een van de laatste versies van de E90 en daar werkte bluetooth audio streaming gewoon vanaf mijn iPhone 4S. Ik weet dus niet of dat een optie is die op je 116i zit. Misschien was het wel een aparte optie code...

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 20:06

80000

mrox

gise schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:05:
[...]

Euh, ik heb geen iPhone 5, maar dealers willen het nog wel eens mis hebben.
Maar voor mijn collega had ik de snap in opgezocht, geen idee of hij er iets mee gedaan heeft.

Snap in, iphone 5 zou BMW artikel Onderdeelnummer 84212338568 moeten zijn. Geen idee of het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

ChiLLeR schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:12:
[...]

Toch vreemd, ik reed laatst een van de laatste versies van de E90 en daar werkte bluetooth audio streaming gewoon vanaf mijn iPhone 4S. Ik weet dus niet of dat een optie is die op je 116i zit. Misschien was het wel een aparte optie code...
Groot scherm heeft de streaming, klein scherm niet :@

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Snake schreef op woensdag 03 april 2013 @ 18:05:
[...]

Groot scherm heeft de streaming, klein scherm niet :@
Dat is dan alleen bij de 1 serie zo. Ik reed de E90 ook met klein scherm (business navi) waar ik mee kon streamen maar die had wel de office functie in het menu dus dat was denk ik dus een nieuwere versie.
Het heeft volgens mij meer met de andere opties te maken, volgens mij noemen ze dat nu 'Connected Drive'. Erg lastig dat er niet duidelijk een overzicht is welke optie je precies welke functionaliteit geeft.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Daniel schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:50:
Valt dat in ons land niet aan de grondwet te toetsen? 8)7

Indien niet, zouden we ons moeten aansluiten als 18e Bundesland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tacoos

i am i

Grr, ontzettende last van spit in de rug en laat nu net een (verstelbare) lendesteun zo'n beetje het enige zijn wat mijn halflederen sportstoelen niet hebben :F
Nu rijd ik dus rond met een opgerolde handdoek achter mijn rug....
Heeft iemand ervaring met achteraf inbouwen van een verstelbare lendesteun? Ik heb een pfl e46 met halflederen sport interieur en op ebay is wel eea te vinden?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Zijn er geen opties om de stoel op te vullen? Heb dat wel eens meer gezien. Een goedkope oplossing voor een groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Privé overweeg ik een 318 of 320i touring uit 2008/2009 met ca. 100k op de teller. Zijn er specifieke / bekende zaken waar ik goed op moet letten?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tacoos

i am i

MrFl0ppY schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:10:
Zijn er geen opties om de stoel op te vullen? Heb dat wel eens meer gezien. Een goedkope oplossing voor een groot probleem.
Definieer goedkoop? Ik zou juist denken dat dat niet heel goedkoop is, maar misschien vergis ik me.
Voordeel van de verstelbare electrische is dattie verstelbaar is. Nu heb ik veel vulling nodig, maar straks als het beter gaat mag t best wat minder. Prijzen zijn 2nd hand ook nog stevig, vind ik (voor in een 14jr oude e46 met 270k op de teller). Zie er nu eentje voor 80 euro (1 stoel) op ebay
Dit kan natuurlijk ook nog altijd:
Afbeeldingslocatie: http://www.winparts.nl/cached/fe/fe5765e074ff36ff37d1a894e825c42f.jpg

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

dj1981 schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:06:
zo, ik mag me hier ook weer melden (m'n 02 staat immers al 3 jaar in de stalling weg te roesten):

[afbeelding]
En niemand die je welkom heet?
Nou bij deze dan, welkom ;)

Welke uitvoering is het?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
ChiLLeR schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:28:
[...]

Dat is dan alleen bij de 1 serie zo. Ik reed de E90 ook met klein scherm (business navi) waar ik mee kon streamen maar die had wel de office functie in het menu dus dat was denk ik dus een nieuwere versie.
Het heeft volgens mij meer met de andere opties te maken, volgens mij noemen ze dat nu 'Connected Drive'. Erg lastig dat er niet duidelijk een overzicht is welke optie je precies welke functionaliteit geeft.
Ik heb even gekeken en bij mij staat er geen 'Office' onderdeel in m'n menu. Dus Bluetooth streaming zit er voor mij niet in. Bellen via Bluetooth werkt wel perfect.

Het is inderdaad lastig om uit te vinden welke optie nou onder welk pakket of optie valt, ook de verschillende codes op websites zonder verdere omschrijving helpen daar niet aan mee, 6NL etc.
Is het mogelijk om zulke opties later te activeren? Lijkt mij dat dat toch software matig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
gise schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:34:
[...]

Ik heb even gekeken en bij mij staat er geen 'Office' onderdeel in m'n menu. Dus Bluetooth streaming zit er voor mij niet in. Bellen via Bluetooth werkt wel perfect.

Het is inderdaad lastig om uit te vinden welke optie nou onder welk pakket of optie valt, ook de verschillende codes op websites zonder verdere omschrijving helpen daar niet aan mee, 6NL etc.
Is het mogelijk om zulke opties later te activeren? Lijkt mij dat dat toch software matig is?
Voor sommige geavanceerde bluetooth dingen heb je ook een ander apparaatje achterin de auto nodig. Maar er is genoeg zelf te activeren mbv E-Sys en een heel makkelijk te maken kabeltje.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 08:20
Ik heb zelf ervaren dat ik BT streaming niet heb, terwijl ik wel alle opties bezit die benodigd zouden zijn voor een MY2011 - maar die dus niet werken in een MY2010. Je kan de module vervangen die de BT streaming voor zijn rekening neemt (maar daar zit wel meer functionaliteit in), maar dat moet je achteraf inbouwen en opnieuw geprogrammeerd worden. Reken op zo'n 500 euro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Snake schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 07:09:
[...]

Moet je eens in een 1 series cabrio zitten, dat kraakt serieus!
1-cabrio? Kom eens in mijn E36 cabrio zitten, daarvan denk je af en toe gewoon dat hij elk moment kan breken :p

Maar in een "gewone" BMW hoor je eigenlijk geen rammeltjes of kraakjes te horen.
MrFl0ppY schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:54:
Dat is altijd gezeik met die Apple dingen. Elke keer weer een andere stekkertje dat hetzelfde doet en iedereen kan weer aan de slag. Helemaal jammer omdat alle fabrikanten juist daarvoor bouwen om het nu hip is. Een fatsoenlijke USB ondersteuning liet echter erg lang op zich wachten terwijl dat veel simpeler is.
Precies, ik zeg Verbannen tegen alle Apple dingen :p

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
gise schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:34:
[...]

Je kunt aardig wat retrofitten maar dat zijn soms ook hardwarematige ingrepen. Je zou hier kunnen kijken: http://www.bimmer-tech.net
Dat doolhof aan codes en mogelijkheden wat wel en niet kan wordt volgens mij niemand wijs uit. Dit is wat ik kan vinden en wat volgens mij klopt (cumulatief, elke volgende optie bevat/vereist ook de voorgaande) - maar er kunnen per model weer uitzonderingen zijn.

6FL = iPod/USB interface

6NK = basic bluetooth phone + audio via usb

6NL= audiofiles vanaf smartphone via usb en bluetooth, albumcovers alleen via usb, blackberry office functies

6NF = uitgebreide functionaliteit voor audiofiles vanaf smartphone via bluetooth (incl albumcovers)

6NR = apps (iPhone) zoals internetradio, twitter en facebook, en 'ipod out' (iPod UI op iDrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:59:
[...]

Ik heb dus 'slechts' HiFi actief en ik kan er niet heel lyrisch van worden. Voor gewoon achtergrondmuziek voldoet het prima maar als je echt van muziek wil genieten komt het toch wel flink tekort. Het B&O systeem dat ik in m'n Audi had was niet perfect maar toch zeker een stuk beter.
Qua instellingen heb je ook veel minder mogelijkheden dan bij HiFi Pro (balans, fader, lage en hoge tonen, en dan heb je het wel zo'n beetje gehad) dus ook minder mogelijkheden om het naar je smaak te zetten.

Meer algemeen, het Individual systeem bestaat volgens mij niet meer, als HiFi Pro je niet goed genoeg is moet je of naar aftermarket, of het Bang&Olufsen systeem van (uit m'n hoofd) dik 4k extra. Krijg je wel van die tweeters die uit je dashboard omhoog komen :P
B&O voor BMW? Dan is dat zeker het nieuwe individual.
Heb ooit een 335i gezien die Hifi Individual had (en gehoord) en dat klonk wel behoorlijk netjes.

Beste geluid blijft voor mij het dynaudio geluid uit de oudere Volvo's, kwam op een of de andere manier ruimtelijker over. Overigens is Hifi Prof in alle auto's van BMW niet super, laatst van de dealer een Z4 met hifi prof mee gehad maar ook hier die bonkerige klinkende en traag reageerende speakers.

Alhoewel ik nu mogelijk wel iets te kritisch ben aangezien mijn eigen hifi installatie thuis wat meer kost dan de hifi prof of B&O van BMW ;)

Maar upgraden van de speakers is vrij lastig, weet nog wel dat je voor de Z3 jenhart deurpanelen had en voor de Z4 (oude generatie) was er iets van Bavarian Soundsworks.

Oh well, gelukkig is er altijd nog het geluid van zon 6 in lijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik denk dat ie HK bedoelde..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ook in BMW zit blijkbaar tegenwoordig B&O:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.minoc.com/zd_images/2011/19/20110513_fwd_bmw6-11.jpg

Ik heb daar alleen altijd wat moeite mee, B&O is een merk van veel geld voor design, weinig voor daadwerkelijke kwaliteit (anders gezegd, voor minder geld kan je kwalitatief veel beter spul kopen).
HK is dan iets puurder als audio-fabrikant (maar ook niet geheel vrij van blaam).

@Alpha_Delta
BSW (Bavarian Soundworks) heeft voor veel BMW's vanaf de E36 speaker upgrades. Grootste nadeel is alleen de prijs en dan vooral verzending. En ik vind het erg prijzig voor iets waarvan ik niet weet hoeveel beter het eigenlijk is. Na mijn speaker-revisie in mijn cabrio, klinkt HK namelijk ook wel heel erg goed, en absoluut niet zo slecht zoals sommigen beweren (die waarschijnlijk gewoon defecte speakers hebben).
Maar goed, er zitten bij mij dan ook nieuwe tweeters in de deurpanelen en de mids hebben nieuwe schuimranden gekregen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

http://www.autoweek.nl/nieuws/22911/bmw-x4-officieel

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1nycikb15cj_600.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Kecin op 05-04-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Waar is de tijd dat bmw mooi ingetogen automobielen produceerde?

Heel die X-lijn is een normale auto op anabolen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
brilsmurfffje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:18:
[...]

Waar is de tijd dat bmw mooi ingetogen automobielen produceerde?

Haha dat klopt wel maar het is toch wel een dikke car!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Hoewel ik de X6 echt een compensatie auto vind, is deze X4 nog wel om aan te zien. En ja, het blijft een niet praktische patser bak. Maarja BMW is al jaren flink commercieel bezig dus het verrast me niet. Het brengt ze succes dus waarom zouden ze het niet doen? Helaas gaat bij deze bewegingen wel een beetje het karakter verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 10:55
brilsmurfffje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:18:
[...]
Klopt, maar het is leuk om de blikken te zien als ze je langs zien driften met een crossover (destijds in de sneeuw) :D
Hoevaak vervangen jullie de olie?
We hebben nu ongeveer 22k gereden zonder ooit de olie te hebben vervangen, wel flink doorgetrapt enzo. Zal vast erg zwart zijn :+

[ Voor 21% gewijzigd door andyy op 05-04-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Longlife eens per 30k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
deepbass909 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:53:
Ook in BMW zit blijkbaar tegenwoordig B&O:
[afbeelding]

Ik heb daar alleen altijd wat moeite mee, B&O is een merk van veel geld voor design, weinig voor daadwerkelijke kwaliteit (anders gezegd, voor minder geld kan je kwalitatief veel beter spul kopen).
HK is dan iets puurder als audio-fabrikant (maar ook niet geheel vrij van blaam).
Ik snap niet dat ze niet met B&W samenwerken, is op zich toch wel passend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Iemand nog interesse in een 2001 330ci cabrio?

Wij gaan weer motorrijden dus hij gaat er weer uit, toch nog lang gehouden voor mijn doen... wel 2,5 jaar ofzo. :X

Misschien dat mijn vriendin weer een BMW koopt (een 2 wieler dan wel) maar ik wil een keer een v-max gehad hebben. :)

En dan nog ff shameless pluggen natuurlijk...

http://link.marktplaats.nl/662710295

[ Voor 41% gewijzigd door Flagg op 05-04-2013 22:09 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Tering, ik krijg het thuis niet verkocht, maar wat een mooi apparaat. Redelijk scherp geprijsd ook. Succes met de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Laatst online: 24-09 10:27
MadMarky schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:17:
[...]

En niemand die je welkom heet?
Nou bij deze dan, welkom ;)

Welke uitvoering is het?
Thx! En ik snap wel dat iphone aansluitingen tegenwoordig veel belangrijker zijn :)

het is helaas maar een 1.9, maar goed, dat mag de pret (van het open rijden) niet drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Jan Laros schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:54:
Tering, ik krijg het thuis niet verkocht, maar wat een mooi apparaat. Redelijk scherp geprijsd ook. Succes met de verkoop.
Ik heb nog een 323 coupe E46 te koop voor slechts 6500 :P.
BJ: 2000, automaat, 6 cilinder, navi, climatecontrol, xenon, volledig origineel (op de 19" velgen na). Wellicht krijg je dat thuis verkocht?
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/20232_104648289554954_8093313_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Jan Laros schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:54:
THX is priced to sell. :) bij ikwilmijnautoverkopen.nl oid (inkopers) werd al 8000 euro geboden dus denk dat we hem wel kwijtraken voor een redelijk bedrag.

En anders moeten we nog een hele zomer ermee rijden, is ook echt heel erg. ;) Al heb ik wel zin om me weer te misdragen op een tweewieler.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 23:12
Heb vorige week een M5 E60 uit 2005 gekocht. Hartge getuned met 620pk :) Hiervoor had ik een Impreza uit 2002. Heerlijke auto. Nu mag ik me aanstluiten bij de bmw rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
mvdklooster schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:09:
Heb vorige week een M5 E60 uit 2005 gekocht. Hartge getuned met 620pk :)
Zeg, leuk je gekend te hebben. :+

Pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 07:55
Heb vorige week een M5 E60 uit 2005 gekocht. Hartge getuned met 620pk :) Hiervoor had ik een Impreza uit 2002. Heerlijke auto. Nu mag ik me aanstluiten bij de bmw rijders.
m5! :P ff 30rooitjes armer....

Maar idd: foto's!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Flagg schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 19:39:
[...]

THX is priced to sell. :) bij ikwilmijnautoverkopen.nl oid (inkopers) werd al 8000 euro geboden dus denk dat we hem wel kwijtraken voor een redelijk bedrag.

En anders moeten we nog een hele zomer ermee rijden, is ook echt heel erg. ;) Al heb ik wel zin om me weer te misdragen op een tweewieler.
Welke site was het? (DM me even :) ). Ik wil die van mij namelijk uiteindelijk ook wel eens kwijt. Op Marktplaats alleen sjonnies die echt héél weinig bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
620pk? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Is standaard ook al een stakkerbak zo'n M5. Ik begrijp wel waarom die extra pks nodig zijn :*) . Ben benieuwd naar de pics en hoop voor je dat er niets stuk gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Kecin schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:28:
[...]

Welke site was het? (DM me even :) ). Ik wil die van mij namelijk uiteindelijk ook wel eens kwijt. Op Marktplaats alleen sjonnies die echt héél weinig bieden.
ikwilvanmijnautoaf.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 16:48

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Lol..620pk.. begin er niet aan! :)

Mijn f30 320ede ziet nogal veel de garage laatste weken (na 30k nog steeds elektronische kinderziektes, koop nooit een bmw die nog niet minstens een half jaar in produktie is!) en dus heb ik vorige week 2 dagen een m135i als leenauto gehad. Die had maar 320pk, maar man o man wat is zoveel power lekker. Nu voelen mijn eigen 164 dieselpaardjes zoooo traag ;(

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Met die site moet je ook goed uitkijken, er zitten een hoop handelaren/oplichters op.
Stel dat jij in groningen woont en je zet hem voor 5K te koop, dan gaat een garage in zeeland akkoord waarna jij je auto mag brengen, kom je daar aan en bekijken ze je auto eens goed waarna je de keuze krijgt om hem voor 4K achter te laten omdat er ineens van alles mis mee is.
Heel veel mensen laten hem dan maar voor minder geld achter omdat ze geen zin hebben om nog eens 300KM terug te karren met een onverkochte auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Danfoss schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:47:
(na 30k nog steeds elektronische kinderziektes, koop nooit een bmw die nog niet minstens een half jaar in produktie is!)
Ik kan na enige tijd in die sector te werken zeggen dat dat voor alle automerken geldt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MW introduceert Upgrade Editions voor de 1 Serie (3- en 5-deurs) en de 3 Serie (Sedan, Touring en de nieuwe Gran Turismo). Kopers van een Business uitvoering krijgen kosteloos een ‘upgrade’ naar een Executive uitvoering en kopers van een Executive uitvoering krijgen zonder meerprijs een High Executive uitvoering. Ook voor zakelijke rijders een interessant aanbod, omdat maar liefst tien varianten van de BMW 1 en 3 Serie in de 20% bijtellingscategorie vallen.
http://www.bmwblog.nl/opnieuw-upgrade-editions-bij-bmw/

Perfecte timing! Ik ga zaterdag mijn nieuwe 320 EDE (aka rijdend kantoor) samenstellen :9

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Bierkameel schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:50:
[...]

Met die site moet je ook goed uitkijken, er zitten een hoop handelaren/oplichters op.
Stel dat jij in groningen woont en je zet hem voor 5K te koop, dan gaat een garage in zeeland akkoord waarna jij je auto mag brengen, kom je daar aan en bekijken ze je auto eens goed waarna je de keuze krijgt om hem voor 4K achter te laten omdat er ineens van alles mis mee is.
Heel veel mensen laten hem dan maar voor minder geld achter omdat ze geen zin hebben om nog eens 300KM terug te karren met een onverkochte auto.
Genoeg bedrijven waar dit zo gaat idd. Zelf ook ooit eens gehad, de hoogste bieder bleef erop hameren dat ik hem maar moest brengen.. Ik heb ze herhaaldelijk verteld dat ze de auto konden komen halen, immers zij hadden belangstelling.. Needless to say dat ik van die bieder niks meer gehoord heb :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Workaholic schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:17:
[...]

http://www.bmwblog.nl/opnieuw-upgrade-editions-bij-bmw/

Perfecte timing! Ik ga zaterdag mijn nieuwe 320 EDE (aka rijdend kantoor) samenstellen :9
Dat is lekker! welk upgrade pakket ga je nemen?

Ik zat zelf net ook even een BMW 320 EDE in elkaar te klikken op de website (mag toch wel een beetje dromen voor als ik over 2,5 jaar een nieuwe auto mag uitzoeken :+ ) maar ik vroeg me af waarom ik geen andere velgen kon selecteren, komt het omdat hij anders geen 20% bijtelling meer heeft? kan je wel nog andere velgen kiezen in plaats van de 2 keuzes die je krijgt op de website? vond die allebei niet mooi eigenlijk.. doet toch afbreuk aan zo'n mooie auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 22:37
gise schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:16:
[...]

Dat is lekker! welk upgrade pakket ga je nemen?

Ik zat zelf net ook even een BMW 320 EDE in elkaar te klikken op de website (mag toch wel een beetje dromen voor als ik over 2,5 jaar een nieuwe auto mag uitzoeken :+ ) maar ik vroeg me af waarom ik geen andere velgen kon selecteren, komt het omdat hij anders geen 20% bijtelling meer heeft? kan je wel nog andere velgen kiezen in plaats van de 2 keuzes die je krijgt op de website? vond die allebei niet mooi eigenlijk.. doet toch afbreuk aan zo'n mooie auto
Dat is inderdaad omdat hij dan de 20% bijtelling verliest. Achteraf kunnen wel andere velgen gemonteerd worden en kunnen de "oude" velgen worden ingevelerd. Af fabriek kan dat niet helaas. Er zijn verschillende actiesets te vinden bij dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Even hier mijn frustratie kwijt.
Sinds eind januari heb ik een nieuwe witte BMW 3-serie (316i) sedan. Ben er hardstikke blij mee. Erg mooie auto en rijdt echt toppie.

Ging paar weken terug eindelijk mijn auto voor het eerst laten wassen. Toen ik thuis kwam merkte ik al snel dat me achterlamp (deel dat aan de kofferbak vastzit) los zat. Leek me niet door wasstraat te komen, aangezien ik er helemaal niks aan beschadigd zag. Alleen aan de binnenkant zat geloof ik wat los, waardoor ik het niet terug geklikt kreeg. Ik ben hier zo snel mogelijk naar me dealer gegaan. Dit was geloof ik een bekend probleem, hij had het vaker meegemaakt. En na anderhalf tot 2 uur wachten, kwam meneer naar mij toe dat het gemaakt was. En hoe.. jawel met LIJM en DUCKTAPE. Ik vroeg met grote vraagtekens: ducktape? Gaat hij mij vervolgens uitleggen wat ducktape is -.-. De ducktape mocht ik wel de volgende dag zelf verwijderen, als de lijm uitgedroogd was. Hij gaf aan dat het hier ging om een productiefout en dat dit de oplossing is dat de moedermaatschappij BMW AG te München heeft voorgeschreven. Op de vraag waarom ze het niet vervangen hebben met een nieuw onderdeel, zei hij ja dan moet het weer gelijmd worden ;s.

Maar ik ben hier dus niet mee eens, dat een productiefout op zo'n manier wordt opgelost. Ik verwachte gewoon een nieuwe lamp, mijn auto is pas 2 maanden oud. Ik heb ook als argument gegeven dat ik mijn auto misschien wil laten wrappen en dat de lampen wel los moeten kunnen voor een goed resultaat. Hierop krijg ik te horen dat ze gewoon los kunnen, alleen dan moet wel weer dezelfde procedure worden uitgevoerd.

Ik heb ook contact opgenomen met de bmw klantenservice. Telefonisch durfde meneer aan de lijn niks hierover te zeggen en adviseerde mij een mail hierover te sturen. En dat heb ik gedaan. Eerste waarnaar ze vragen zijn mijn kentekengegevens en mijn dealer. Ze hebben alles met de dealer besproken neem ik aan, en vertellen mij precies hetzelfde verhaal en geven aan dat ik voor problemen met mijn auto bij mijn dealer moet zijn. En mijn dealer wijst weer naar BMW, dat dit de oplossing is die zij aandragen..
Had toch een betere service verwacht van BMW. Dit is natuurlijk geen kwaliteitsoplossing. Of doe ik nou zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@xileS: normale achterlichten zitten gelijmd, meestal met een soort zwarte kit, die altijd een klein beetje zacht blijft. De ducktape is er alleen voor om de lijm te beschermen totdat het voldoende is uitgehard. Zie je er nog iets van aan de buitenkant dat het opnieuw gelijmd is? Zo nee, dan is het toch prima opgelost?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Lizardz schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:23:
[...]

Dat is inderdaad omdat hij dan de 20% bijtelling verliest. Achteraf kunnen wel andere velgen gemonteerd worden en kunnen de "oude" velgen worden ingevelerd. Af fabriek kan dat niet helaas. Er zijn verschillende actiesets te vinden bij dealers.
Gewoon bestellen op stalen velgen met winterbanden en de gewenste BMW styling alu velg als dealeroptie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Als het goed is lijmen ze alles aan een auto met een lijm die een klein beetje zacht blijft zodat bij eventuele trillingen de lijm niet barst en zo loslaat.

Als je aan de buitenkant niet ziet dat het gelijmd en de ducttape heeft geen resten achtergelaten dan zou ik het lekker zo laten. Tegenwoordig worden steeds meer dingen gelijmd, lijmen is de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Complete carrosserieën worden aan elkaar gelijmd. En je moet idd iets hebben wat de boel vasthoudt tot de lijm hard genoeg is om de functie over te nemen. Anders zit je zo weer met dat probleem. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

Lizardz schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:23:
[...]

Dat is inderdaad omdat hij dan de 20% bijtelling verliest. Achteraf kunnen wel andere velgen gemonteerd worden en kunnen de "oude" velgen worden ingevelerd.
Dat kan, maar strikt genomen val je vanaf dat moment in de 25% bijtellingscategorie. Een paar maanden gelden heeft de Belastingdienst een voorbeeld gesteld door een paar honderd leaserijders bij een groot leasebedrijf een naheffingsaanslag op te leggen - met de winterwielen in hun leasecontract vielen ze in de 25% bijtellingscategorie. De kans is klein dat jou iets soortgelijks overkomt als je achteraf de velgen wisselt, maar weet dat dat in feite niet is toegestaan :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Tomatoman schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:22:
[...]

Dat kan, maar strikt genomen val je vanaf dat moment in de 25% bijtellingscategorie. Een paar maanden gelden heeft de Belastingdienst een voorbeeld gesteld door een paar honderd leaserijders bij een groot leasebedrijf een naheffingsaanslag op te leggen - met de winterwielen in hun leasecontract vielen ze in de 25% bijtellingscategorie. De kans is klein dat jou iets soortgelijks overkomt als je achteraf de velgen wisselt, maar weet dat dat in feite niet is toegestaan :)
Het is gewoon fraude. Wees een kerel en accepteer dat mooie velgen je extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 16:48

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Het is wel een beetje zot van bmw hoor vind ik. Ik geloof nooit dat de 320ede door een inch meer velg ineens boven de 112gr (of toen de mijne geleverd werd nog 116gr) uitkomt. Maar goed, helaas is dat zo.

Ik heb er zelf achteraf wel spijt van dat ik niet een inch groter ben gegaan met een dealeroptie. Ik heb wel de niet default styling velg maar de standaard 16inch banden die bmw erop zet (goodyear efficientgrip) zijn echt ruk. Mede ook door de maat (205/60) zit er rol in de band en de grip vind ik echt belabberd.

Door een fout van de kwikfit heb ik hele winter op 225/55 winterbanden gereden en met die banden reed hij beter.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:19:
Complete carrosserieën worden aan elkaar gelijmd. En je moet idd iets hebben wat de boel vasthoudt tot de lijm hard genoeg is om de functie over te nemen. Anders zit je zo weer met dat probleem. :)
Inderdaad, wordt precies zo gedaan bij het vervangen van autoruiten. En die flexibiliteit is ook nodig om de klappen op te vangen van het dichtgooien van de kofferbak. Als die achterlichten te stijf vast zitten gaan die zo weer kapot.
gise schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:16:
[...]
doet toch afbreuk aan zo'n mooie auto
Dat doet die softwarematig geknepen motor anders ook al ;)

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 12-04-2013 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 00:04:
[...]
Dat doet die softwarematig geknepen motor anders ook al ;)
Niet alleen softwarematig, in de 320 ede zit een 1.6je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
And in other news.... gaaaah! Wat is dit?
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2012/11/bmw-i3-coupe-concept-628.jpg

Was blijkbaar al langer bekend (is i3 Coupé concept), maar ik zag het vanochtend op de FB feed van BMW en mijn ontbijt moest er toch even snel uit...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
bouwfraude schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 04:18:
[...]

Niet alleen softwarematig, in de 320 ede zit een 1.6je.
Nee hoor, gewoon een 2 liter viercilinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

DexterBelgium schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:10:
And in other news.... gaaaah! Wat is dit?
[afbeelding]

Was blijkbaar al langer bekend (is i3 Coupé concept), maar ik zag het vanochtend op de FB feed van BMW en mijn ontbijt moest er toch even snel uit...
Dat is een BMW DSi3Q Hybrid eTRON DRIVe.

Met andere woorden: een hoop bij elkaar gegooide troep. :/

Ik zie daar duidelijk de voorkant van een Toyota IQ in en de achterkant van een Citroën C3.....meh.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

MrFl0ppY schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:27:
[...]

Nee hoor, gewoon een 2 liter viercilinder.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9bGBoHc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Ah, ik zie het al. De diesel variant is nog een 2 liter. De benzine een 1.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Wat voor benzinemotor heeft een maximaal koppel van 250Nm bij 1500rpm denk jij? :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
MrFl0ppY schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:48:
[...]

Ah, ik zie het al. De diesel variant is nog een 2 liter. De benzine een 1.6.
Ook niet waar, je hebt een "gewone" gespecifieerde 1.6 Diesel, wat een dichtgetunede 2.0 is, en je hebt de EDE en dat is een echte 1.6 Diesel. Hoe het met benzine zit weet ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 12-04-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Volgens BMW zijn al hun diesels minstens een 2.0

[ Voor 5% gewijzigd door DaRKie op 12-04-2013 11:11 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.