www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Wat een idiootDuDePrOdUcTiOnS schreef op zondag 10 maart 2013 @ 00:37:
E34 M5 rijdt blijkbaar ook op Vodka..
[video]

wel +1 voor het drift werk.
Filmpjes heb ik gemaakt, had al zo'n vermoeden dat het gewaardeerd zou worden
Enerzijds respect voor hoe hij door het verkeer stuurt en echt een wonder dat hij niks raakt, maar wat een idioot...DuDePrOdUcTiOnS schreef op zondag 10 maart 2013 @ 00:37:
E34 M5 rijdt blijkbaar ook op Vodka..
[video]
Bij wie heb je dat laten doen, als ik vragen mag?Toink schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:15:
Tijd om de secundaire katalysators te vervangen door een setje Milltek pijpen. Het standaard geluid is al super, maar bij volle acceleratie en opschakelen mocht hij nog iets rauwer zijn. Milltek heeft hier een mooie oplossing voor.
Kat zegt miauw:
[afbeelding]
Twee dode kattennaast Milltek vervangers:
[afbeelding]
Katvervangers eronder:
[afbeelding]
Ook nog even de Z4 voorzien van de laatste softwareupdates. Hoe het bevalt? Echt precies zoals ik gehoopt had. Niet meer geluid bij normaal rijden, maar als je het gas intrapt gromt de motor flink meer. En bij het opschakelen word je getrakteerd op een flinke rauwe plof uit de uitlaat.
Extra vermogen levert het trouwens nauwelijks, maar daarvoor laat ik tzt een chip op maat schrijven in combinatie met aangepaste koeling. Naar verwachting moet hij dan uitkomen op ca. 400pk en 530Nm koppel.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
You don't need eyes to see, you need vision
Reiden op een openbare weg lijkt me sowieso niet zo slim. Die gozer heeft wel skills iig. Maar toch ben ik - na het zien van zoveel filmpjes over het oosten - blij dat ik niet in Rusland hoef te rijden. Gaat nergens over daar.Yalopa schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:16:
Ik zou zeggen, cool filmpje, maar eigenlijk is het niet verantwoord om op dergelijke manier op de openbare weg te reiden.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
LaarmanToink schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:15:
Tijd om de secundaire katalysators te vervangen door een setje Milltek pijpen. Het standaard geluid is al super, maar bij volle acceleratie en opschakelen mocht hij nog iets rauwer zijn. Milltek heeft hier een mooie oplossing voor.
Kat zegt miauw:
[afbeelding]
Twee dode kattennaast Milltek vervangers:
[afbeelding]
Katvervangers eronder:
[afbeelding]
Ook nog even de Z4 voorzien van de laatste softwareupdates. Hoe het bevalt? Echt precies zoals ik gehoopt had. Niet meer geluid bij normaal rijden, maar als je het gas intrapt gromt de motor flink meer. En bij het opschakelen word je getrakteerd op een flinke rauwe plof uit de uitlaat.
Extra vermogen levert het trouwens nauwelijks, maar daarvoor laat ik tzt een chip op maat schrijven in combinatie met aangepaste koeling. Naar verwachting moet hij dan uitkomen op ca. 400pk en 530Nm koppel.
Daar kan je echt goed terrecht wanneer je iets anders dan normaal wil, altijd wel toffe auto's (Laatst nog een Z8, gewoon wauw)
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
Fijne auto... alleen een vraagje:
De auto waarmee ik reed had HIFI prof, nu dacht ik dat dat wel goed zou zitten maar vond het geluid wat bonkerig. Nu begreep ik dat je ook nog zoiets hebt als Logic 7 (betere speakers?) en HIFI individual.
Echter heb ik dat individual audio gebeuren nog nergens in de showroom gezien, iemand ervaring of dat echt beter (helderder) klinkt? Het kwam nu zo ongeveer overeen met de Volvo High Performance audio maar dat reflecteert de kostprijs van de upgrade imho niet.

zo zag ze er daarvoor uit
[ Voor 20% gewijzigd door DexterBelgium op 12-03-2013 18:22 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Wauw, dat is knap hersteld! Hoelang hebben ze erover gedaan? En verzekerd neem ik aan? Hoeveel kost zoiets wel niet?DexterBelgium schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:20:
Mijn schatje is terug! Ik ga ze nooit meer zo mishandelen, beloofd...![]()
[afbeelding]
zo zag ze er daarvoor uit
Audi: Vorsprung durch Technik
Totale kosten 8.800 € (valt me eerlijk gezegd nog mee, had 10k verwacht), gelukkig verzekerd (min een franchise van 500€). Heeft geduurd tussen 23 januari en gisteren (maar daarbij natuurlijk een weekje vooraleer de expert de eerste keer langskwam en dik anderhalve week vooraleer de garage tijd had om een bestek op te maken).
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
www.teamgenie.nl
Mooie kentekenDuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:29:
[afbeelding]
Andere kant ziet er ook prima uit toch?
Is zodat het kenteken beter leesbaar is in je spiegels.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
3.0 Automaat, M onderstel, hifi pro, navi pro, xenon etc. Gekocht in Oktober 2010 met 47.200 op de teller en nu met 69.500 er uit. Bijzondere auto, veel lol mee gehad. Gelukkig geen gekke dure dingen stuk gehad, wel beide raammechanieken en een inspectie II.
Bouwkwaliteit was zo zo, rammeltjes en kraakjes waren de Z4 niet vreemd. Navi (originele DVD) had drie keer een storing die weer overging. Stoelverwarming is heerlijk, de gewone stoelen zelf zaten slecht. Z4 sportstoelen zijn populair maar vind ik dan weer te krap. Aeropakket is zeldzaam maar maakte de Z4 tot een echte drempelhapper. Ik heb serieus overwogen om een normale voorbumper te monteren. De drie liter zes in lijn liep fantastisch en met het lage gewicht werd het wel een raket en zette aan tot hard rijden. Afgunstige reacties zijn een paar keer voorgekomen maar ook leuke reacties. En mensen gaan meteen voor je opzij op de snelweg. Fijne auto om gehad te hebben maar ook onpraktisch als tweezitter. Kofferbak is (zeker met open dak) best redelijk.
Wat ervoor terugkomt weet ik nog niet. Ik maak momenteel heel weinig kilometers (5K per jaar, geen woon-werk) dus het verstand zegt een goedkope Twingo oid. Anderzijds maakt het verbruik niets uit dus iets heel leuks kan ook. Met de handen vrij kan ik toeslaan op iets moois. Een M3 of Z4M is zeker een optie. Een dikke 5 serie zoals Daniel had ook.

[ Voor 12% gewijzigd door bombadil op 13-03-2013 12:45 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
www.teamgenie.nl
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Auto's zijn vaak ook in 'nieuwstaat', dealer staat bekend als een hele(!) goede dealer, maar daar betaal je vaak wel voor.
[ Voor 21% gewijzigd door Impry op 13-03-2013 13:36 ]
www.teamgenie.nl
Je bedoelt die blauweKecin schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:06:
[...]
Laarman![]()
Daar kan je echt goed terrecht wanneer je iets anders dan normaal wil, altijd wel toffe auto's (Laatst nog een Z8, gewoon wauw)
Verwijderd
Nou... 35k ben je dan nog wel kwijt hoorMixpower schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:15:
[...]
Mooi ding maar wel prijzig! Voor dat geld koop je bijna een nette M5 v10.
Maar hij is wel aan de prijs ... weet iemand of hier dat nieuwe of oude blok in ligt (oude blok had geloof ik problemen met scheuren?)
Sinds een weekje in het bezit van een E39 535i uit 2001, AC Schnitzer/M5 uitgevoerd. Ik heb voor nu alleen wat bewerkte Hipstagram (of hoe heet dat?) foto's van een ongwassen, ongeschoren en heftig TLC-behoevende BMW voor jullie.

Nu hoor ik u denken: jezus, wat een fout ding. Dat klopt!
Hij heeft een koelingsprobleem en waarschijnlijk is de dynamo naar zijn gootje, maar hij loopt en leeft. De bedoeling is dat ik dit ding de komende tijd ga oplappen en leren op het circuit te rijden. Mijn eerste stapjes richting een glanzende Formule 1 carriere, natuurlijk.

Ik ben eigenlijk een complete n00b op het gebied van automonteurskills, dus wellicht was een E39 niet de meest handige keuze om mee te beginnen, maar de genoegdoening de komende maanden des te groter. Gelukkig heb ik een paar mensen die mijn gebrek aan vaardigheden accepteren en willen helpen de BMW weer in prima staat te krijgen in ruil voor onsterfelijkheid en eeuwige roem.
Je zal mij de komende tijd dan ook regelmatig in dit topic aantreffen, vragende om jullie tips, trucs en praktische weetjes. De bedoeling is ook een leuk fotoverslag te maken van dit hele proces.
Voor nu ben ik een trotse bezitter van een van de mooiste pareltjes die BMW ooit gemaakt heeft, de E39.
Het leven is te kort om geduld te hebben!

Net als jij vind ik HiFi Professional in de F10/F11 in de standaardinstelling nogal bonkerig klinken, alsof de bassen erg zijn opgevoerd. Dat is geen probleem als je de muziek een standje hoger zet, maar bij het luisteren naar de radio vind ik het nogal storend. Gelukkig is er een prima oplossing, die hier speciaal voor is bedacht: de klankinstellingVerwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:39:
Ik heb laatst testgereden in een BMW 530d zoals Daniel heeft.
Fijne auto... alleen een vraagje:
De auto waarmee ik reed had HIFI prof, nu dacht ik dat dat wel goed zou zitten maar vond het geluid wat bonkerig. Nu begreep ik dat je ook nog zoiets hebt als Logic 7 (betere speakers?) en HIFI individual.
Echter heb ik dat individual audio gebeuren nog nergens in de showroom gezien, iemand ervaring of dat echt beter (helderder) klinkt? Het kwam nu zo ongeveer overeen met de Volvo High Performance audio maar dat reflecteert de kostprijs van de upgrade imho niet.
Het geluid is inderdaad aardig te vergelijken met Volvo High Performance audio. De belangrijkste verschillen vind ik dat HiFi Professional ruimtelijker klinkt en het Volvo-systeem op hoog volume het geluid vrij sterk vervormt. In de praktijk merk ik echter niet zoveel van de verschillen, omdat ik het volume niet vaak hoog zet. Wat ook een verschil is, is dat de 5-serie als auto stiller is dan de V70. Daardoor heb je bij audio wat minder achtergrondruis.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Verwijderd
De verkoper keek me vreemd aan maar ik hoor / lees dus nu dat iemand mijn mening deelt
Zeker als je bijv. naar een praatprogramma zoals BNR luisterde hoor je een hele zware stem maar net niet natuurlijk.
Zal nog eens gaan testen, zat wel wat te rotzooien met de Logic 7 gebeuren maar dat deed het voor mij niet. De Volvo performance audio vind ik in die zin iets beter omdat hij op laag volume wat natuurlijker klinkt (acoustic guitar bijv.) maar als iemand ergens eentje weet te staan met individual audio ga ik graag eens luisteren.
Zou het ook weer zo wat vinden om de hele auto te moeten verbouwen voor goed geluid, wat met de optische aansluitingen in zon BMW volgensmij een crime is.
Het beste, standaard, geluid komt voor mij nogsteeds uit de vorige generatie C/V70 met Dynaudio. Maar ook daar was wel wat op aan te merken. (als sub-audiofiel)
Herkenbaar, juist bij BNR vond ik de bassen behoorlijk storend. Je treft het trouwens dat je uitgerekend over de audio-installaties van de beide auto's in huize Tomatoman begintVerwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:44:
Dank je voor je uitgebreide reactie!
De verkoper keek me vreemd aan maar ik hoor / lees dus nu dat iemand mijn mening deelt
Zeker als je bijv. naar een praatprogramma zoals BNR luisterde hoor je een hele zware stem maar net niet natuurlijk.
Toen ik de auto kocht stonden de bassen ook al lager ingesteld, kennelijk was de vorige eigenaar het ook met je eens. Ik heb toen alles eerst een tijdje met neutrale instellingen geprobeerd, maar kwam er al snel achter dat ik dat niet prettig vond. Ik heb ook een paar keer met de HiFi Professional installatie in de 7-serie gespeeld, maar daarbij is me dat basverhaal nooit opgevallen.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Morgen weer een klein kapitaal uitgeven aan onderdelen... Morgenochtend eerst 2 nieuwe achter veren, en 's avonds hopelijk een vervangende kat. Hopelijk heb ik met die kat dan ook eindelijk m'n motor problemen opgelost en kan ik in april met tenminste meer dan 160km/u door Duitsland knallen.
Voor een AC Schnitzer is hij toch heel beschaafd?Plague schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:36:
Zo, ik mag mezelf eindelijk volwaardig lid van dit topic noemen.
Sinds een weekje in het bezit van een E39 535i uit 2001, AC Schnitzer/M5 uitgevoerd. Ik heb voor nu alleen wat bewerkte Hipstagram (of hoe heet dat?) foto's van een ongwassen, ongeschoren en heftig TLC-behoevende BMW voor jullie.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu hoor ik u denken: jezus, wat een fout ding. Dat klopt!Maar dat maakt niet uit. Hij is voorlopig voor op het circuit. Een projectauto waar e.e.a. mis mee is, dus hij staat voorlopig bij de DIY-garage om circuitklaar gemaakt te worden.
Hij heeft een koelingsprobleem en waarschijnlijk is de dynamo naar zijn gootje, maar hij loopt en leeft. De bedoeling is dat ik dit ding de komende tijd ga oplappen en leren op het circuit te rijden. Mijn eerste stapjes richting een glanzende Formule 1 carriere, natuurlijk.Of nouja, eerst maar een carriere als automonteur denk ik...
Ik ben eigenlijk een complete n00b op het gebied van automonteurskills, dus wellicht was een E39 niet de meest handige keuze om mee te beginnen, maar de genoegdoening de komende maanden des te groter. Gelukkig heb ik een paar mensen die mijn gebrek aan vaardigheden accepteren en willen helpen de BMW weer in prima staat te krijgen in ruil voor onsterfelijkheid en eeuwige roem.
Je zal mij de komende tijd dan ook regelmatig in dit topic aantreffen, vragende om jullie tips, trucs en praktische weetjes. De bedoeling is ook een leuk fotoverslag te maken van dit hele proces.
Voor nu ben ik een trotse bezitter van een van de mooiste pareltjes die BMW ooit gemaakt heeft, de E39.
Prima kar hoor, gefeliciteerd. Hij lijkt me wel wat zwaar voor op het circuit of heb ik dat mis? En inderdaad, E39 blijft toch één van de mooiste auto's ooit gemaakt.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Remmo autosport is een drifttaxi aan het maken......van een M5EvaluationCopy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:45:
[...]
Voor een AC Schnitzer is hij toch heel beschaafd?
Prima kar hoor, gefeliciteerd. Hij lijkt me wel wat zwaar voor op het circuit of heb ik dat mis? En inderdaad, E39 blijft toch één van de mooiste auto's ooit gemaakt.
Zwaar is relatief
K to the KillaZ
Ga je ook de ophanging veranderen? Die E39's met een grote motor hebben toch allemaal pneumatische vering? Lijkt me niet echt ideaal op het circuit en nogal storingsgevoelig...
Haha, beide waar.EvaluationCopy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:45:
[...]
Voor een AC Schnitzer is hij toch heel beschaafd?
Het is de bedoeling dat het ding in principe 1 of 2 seizoenen op het circuit meegaat zonder al te grote kosten. Ik ben al een tijdje aan het twijfelen over een trackday auto en deze auto kwam om mijn pad, eigenlijk iets eerder dan dat ik wilde en eigenlijk een iets andere auto dan dat ik wilde. Een E36 ligt veel meer voor de hand namelijk, voornamelijk vanwege de lagere kosten van onderdelen en natuurlijk het gewicht.
Het mooie van deze auto is dat ik 1) ermee leer sleutelen en 2) leer wat de beperkingen van een dergelijke auto zijn op het circuit. Dan kan ik voor mijn gevoel een veel beter overwogen keuze maken voor een volgende trackday auto. Deze kwam min of meer voor niets (en met wat technische problemen) op mijn pad, dus was de keus wat gemakkelijker: gewoon doen en zien waar het schip strandt. Dat 'ie voor op het circuit verre van perfect is, kan ik mee leven. Ik wil ervaring opdoen en daarvoor is hij erg geschikt. Hij is behoorlijk vergevingsgezind en ik ga erachter komen wat ik zoek op het circuit.
Thanks!
Er zit nu al een M Sport onderstel onder, dus dat pneumatische geneuzel is er gelukkig al af.deepbass909 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:15:
@Plague
Ga je ook de ophanging veranderen? Die E39's met een grote motor hebben toch allemaal pneumatische vering? Lijkt me niet echt ideaal op het circuit en nogal storingsgevoelig...
Dat heeft ze best wel wat werk gekost om de lijnen weer zo strak te krijgen!DexterBelgium schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:59:
Om de helderziendheid van Kecin even te bevestigen:
[afbeelding]
Maar mooi dat ie weer goed en netjes is.
@Volvo High Performance discussie, klopt idd dat de boel behoorlijk vervormd op een hoger volume, zo zonde want zo op zich is het een goeie installatie.

Tot ik de kap open doe. Dan hoor je ineens niks meer in het interieur kraken. Heerlijk is dat (en natuurlijk extra, extra motivatie om zoveel mogelijk open te rijden! Als die k*t sneeuw nou eens ophield...) Alle kraakjes en rammeltjes zitten duidelijk in het frame van de kap en het wringen van de rubbers.
Gisteren ook eindelijk een andere katalysator gescoord
@plague
Lijkt me wel waanzinnig, met zo'n grote 5 over het circuit scheuren. Is weer eens wat anders dan een zoveelste 328i.
Ik heb nu een tijdje een F11 en ik ben het totaal eens wbt de klank van HiFi Pro. Ik ben zelf niet audiofiel genoeg om met de equalizer dat te verbeteren, maar ik heb op het net wat instellingen gevonden die het een stuk aangenamer doen klinken. Dan vind ik de F30 out of de box een stuk beter klinken. En dat ligt niet alleen aan het H/K systeemTomatoman schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:02:
[...]
Net als jij vind ik HiFi Professional in de F10/F11 in de standaardinstelling nogal bonkerig klinken, alsof de bassen erg zijn opgevoerd. Dat is geen probleem als je de muziek een standje hoger zet, maar bij het luisteren naar de radio vind ik het nogal storend. Gelukkig is er een prima oplossing, die hier speciaal voor is bedacht: de klankinstelling. Bij mij staat de basinstelling wat lager dan de middenstand, dat scheelt al behoorlijk. Daarmee is het bonkerige geluid nog niet verholpen, maar dat is via de equalizer te doen: zet de 100 Hz instelling twee stapjes lager dan de middenstand en het geluid is zoals het hoort. Eigenlijk vind ik het maar raar dat dit niet de standaardinstelling is. Ik heb trouwens ook via de fader het geluid wat meer naar achteren verplaatst, dat klinkt veel ruimtelijker.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Mooie wagens hoor, zou ook graag wel wat meer foto's willen zien!fsfikke schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:41:
[...]
Ik heb nu een tijdje een F11 en ik ben het totaal eens wbt de klank van HiFi Pro. Ik ben zelf niet audiofiel genoeg om met de equalizer dat te verbeteren, maar ik heb op het net wat instellingen gevonden die het een stuk aangenamer doen klinken. Dan vind ik de F30 out of de box een stuk beter klinken. En dat ligt niet alleen aan het H/K systeem
[afbeelding]
Je rijdt dus BMW terwijl ik in je profiel zie dat je bij volkswagen werkt?
Ik heb dus 'slechts' HiFi actief en ik kan er niet heel lyrisch van worden. Voor gewoon achtergrondmuziek voldoet het prima maar als je echt van muziek wil genieten komt het toch wel flink tekort. Het B&O systeem dat ik in m'n Audi had was niet perfect maar toch zeker een stuk beter.fsfikke schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:41:
[...]
Ik heb nu een tijdje een F11 en ik ben het totaal eens wbt de klank van HiFi Pro. Ik ben zelf niet audiofiel genoeg om met de equalizer dat te verbeteren, maar ik heb op het net wat instellingen gevonden die het een stuk aangenamer doen klinken. Dan vind ik de F30 out of de box een stuk beter klinken. En dat ligt niet alleen aan het H/K systeem
[afbeelding]
Qua instellingen heb je ook veel minder mogelijkheden dan bij HiFi Pro (balans, fader, lage en hoge tonen, en dan heb je het wel zo'n beetje gehad) dus ook minder mogelijkheden om het naar je smaak te zetten.
Meer algemeen, het Individual systeem bestaat volgens mij niet meer, als HiFi Pro je niet goed genoeg is moet je of naar aftermarket, of het Bang&Olufsen systeem van (uit m'n hoofd) dik 4k extra. Krijg je wel van die tweeters die uit je dashboard omhoog komen
Ik heb nu echt (met de winter) mijn velgen een HELE lange tijd niet meer kunnen wassen, wel 1 keertje in de carwash, maar dat gaat niet zo "diep" in de velg... Bij het volgende weekendje dat het zonnetje nog eens even schijnt moet ik de wagen echt van zijn wintervuil ontdoen, maar ik vroeg me gewoon af of dat met gewone simpele Meguiars Wheel Cleaner weg te krijgen is... Of kan je soms ook wat chemicaliën met meer punch gebruiken?
HyperBart schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:38:
Zo! Dat ziet er best een leuke 3-reeks uit, nog wat meer fotootjes?
Tc-Chub schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 19:47:
[...]
Mooie wagens hoor, zou ook graag wel wat meer foto's willen zien!

Allebei niet al te karig aangekleed, de 535d: http://www.bmwvin.com/?vin=DX14124
Van de 335xi weet ik het niet precies, maar daar zijn vergelijkbaar gul kruisjes gezet op de optielijst
Jupofftopic:
Je rijdt dus BMW terwijl ik in je profiel zie dat je bij volkswagen werkt?
[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 17-03-2013 20:08 ]
Ik heb 2 Magnaflow cats in m'n downpipe zitten en die haalde de test ook met flying coloursToink schreef op zondag 10 maart 2013 @ 07:13:
APK wordt spannend inderdaad. In de downpipes zitten al twee kats. Ben benieuwd.... nog anderhalf jaar te gaan.
Filmpjes heb ik gemaakt, had al zo'n vermoeden dat het gewaardeerd zou worden. Jammergenoeg laat mijn Galaxy S3 ruis horen op het moment van opschakelen, zodat je de indruk krijgt dat er geen verschil is. Moet eigenlijk een keer een cameraman hebben voor wat flyby's enzo
.
There is no replacement for displacement!
brilsmurfffje schreef op zondag 17 maart 2013 @ 21:15:
Is die auto in je avatar van het DUT racing team van de tu?
Inderdaad
Die Meguiars is gewoon te duur, is veel beter spul voor minder te koop, ik gebruik velgenreiniger van Autoglym en samen met een goede velgenborstel en een sopje kun je ze weer goed krijgen hoor. Maar sowieso is de krasstraat niet echt ideaal voor het behoud van je auto.HyperBart schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:02:
Zeg, vaak zie je van die wagens met zo een "pisgele" schijn in de holtes van de spaken of errond. Krijg je dat eigenlijk nog ooit weg?
Ik heb nu echt (met de winter) mijn velgen een HELE lange tijd niet meer kunnen wassen, wel 1 keertje in de carwash, maar dat gaat niet zo "diep" in de velg... Bij het volgende weekendje dat het zonnetje nog eens even schijnt moet ik de wagen echt van zijn wintervuil ontdoen, maar ik vroeg me gewoon af of dat met gewone simpele Meguiars Wheel Cleaner weg te krijgen is... Of kan je soms ook wat chemicaliën met meer punch gebruiken?
aha, dank! Ik verlies m'n geld liever aan andere dingen dan het onnodig omklussen van een uitlaat voor één meting_eXistenZ_ schreef op zondag 17 maart 2013 @ 21:36:
[...]
Ik heb 2 Magnaflow cats in m'n downpipe zitten en die haalde de test ook met flying coloursMaak je niet druk dus, komt best goed.
Ik heb afgelopen najaar een flacon Sonax Extreme Velgreiniger gehaald die het behoorlijk goed doet. Niet zo goed als IronX (maar die verslaat ook alles, zowel in werking als prijsJoopieboy schreef op zondag 17 maart 2013 @ 22:55:
[...]
Die Meguiars is gewoon te duur, is veel beter spul voor minder te koop, ik gebruik velgenreiniger van Autoglym en samen met een goede velgenborstel en een sopje kun je ze weer goed krijgen hoor. Maar sowieso is de krasstraat niet echt ideaal voor het behoud van je auto.In VV is ook een poets topic en anders zoek je eens op wat poets fora, daar kom je veel goed advies tegen.
Samen met een goedkope afwasborstel van de AH krijg ik mijn velgen daar prima schoon mee.
Ik moet wel even wennen aan de achterkant maar ik vind deze wel een stuk beter geslaagd dan de 5 serie GT. Ik denk alleen dat deze net zoveel kost als een 535 Touring dus dan zal die dan net weer wat interessanter zijn. Al met al een mooie auto als je niet naar de prijs hoeft te kijken...
Alleen die 'rise of the tweeters' zou in mijn ogen 4k rechtvaardigen.Daniel schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:59:
[...]
Meer algemeen, het Individual systeem bestaat volgens mij niet meer, als HiFi Pro je niet goed genoeg is moet je of naar aftermarket, of het Bang&Olufsen systeem van (uit m'n hoofd) dik 4k extra. Krijg je wel van die tweeters die uit je dashboard omhoog komen
Hoewel ik 'm nog steeds niet erg mooi vind is het wel een praktische BMW en is ie ook weer niet lelijk. Zou dus zo maar eens kunnen zijn dat ie er ooit als compromis uitkomt mochten er ooit kids komen en de vrouw een meer praktische auto wenstTc-Chub schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:41:
Vandaag de review van de BMW 3 serie GT op autoweek: http://www.autoweek.nl/vi...-impressie-bmw-3-serie-gt
Ik moet wel even wennen aan de achterkant maar ik vind deze wel een stuk beter geslaagd dan de 5 serie GT. Ik denk alleen dat deze net zoveel kost als een 535 Touring dus dan zal die dan net weer wat interessanter zijn. Al met al een mooie auto als je niet naar de prijs hoeft te kijken...
Maar de prijs voor een nieuwe is wel erg hoog, dus ik hoop wel dat ze net zo hard zakken als van de 5GT.
Stopt het geluid als de belasting van de motor wegvalt? Anders denk ik aan de turbo, maar dat is natuurlijk een compleet wilde gokmatty___ schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:04:
iemand een idee? heb een e90 320d ED met nog geen 50dkm op de teller. Wat mij de laatste tijd opvalt is dat er vanaf 1500 rpm er een constant schurend geluid van de motor lijkt te komen. Het komt echt door de aandrijving want als ik de koppeling intrap dan is het ook gelijk weg.
Is de ketting volgens mijn garagist, tot een bepaald bouwjaar onder garantie te vervangen.
You don't need eyes to see, you need vision
[ Voor 99% gewijzigd door Toink op 20-01-2015 08:29 ]
Maar nu heb ik een Nexus 4, en nu vraag ik mij af, is hetzelfde systeem mogelijk, dat ik toch de knopjes van mijn BMW kan gebruiken voor het bedienen van Spotify? Als ik Spotify opstart en laat afspelen terwijl hij op USB zit klinkt de muziek nog steeds door de telefoon speaker.
Ik vind zelf geen Y cables voor Android, bestaat dit? Of moet ik de Bluetooth module aanschaffen?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Je moet gewoon weer een iPhone aanschaffenSnake schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:05:
Ik heb in mijn BMW F20 de goedkope navigatie, dus geen muziek streaming over bluetooth (). Voor mijn iPhone had ik een leuk Y kabeltje gekocht op eBay, en kon ik dus zo mijn muziek van Spotify toch bedienen (volgende en vorige).
Maar nu heb ik een Nexus 4, en nu vraag ik mij af, is hetzelfde systeem mogelijk, dat ik toch de knopjes van mijn BMW kan gebruiken voor het bedienen van Spotify? Als ik Spotify opstart en laat afspelen terwijl hij op USB zit klinkt de muziek nog steeds door de telefoon speaker.
Ik vind zelf geen Y cables voor Android, bestaat dit? Of moet ik de Bluetooth module aanschaffen?
MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Helaas heb ik een heel klein gaatje ontdekt in het leer waar altijd ingestapt wordt, wie weet daar nog een goed trucje voor? Het zal op repareren moeten aankomen, want deze stoelen zijn niet meer te krijgen lijkt het. (MPs en Ebay afgezocht voor twee sportstoelen vóór, volleder, handbediening, zwart, voor een E46 sedan / touring)
Zelf dacht ik qua repareren dus aan http://www.mooi-leer.nl/, ik heb slechts een klein gaatje van 1mm, en zij weten ook scheuren van meer dan 1cm te repareren, getuige Youtube.
Ik wil hoe dan ook voorkomen dat het leer slechter wordt de jaren dat ik deze auto nog hoop te rijden ook al getuigt het onderhoud dat ik pleeg of beter gezegd niet pleeg daar niet van

Dusssssss, iemand ervaring en/of tips? Een gezond leren interieur mag ook als dat de meerprijs rechtvaardigt (lees: moet wel echt goed zijn nog)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Nu heb ik al een beetje zitten spelen maar het is me nog niet gelukt om muziek van m'n iPhone 5 af te spelen, als ik de Apple USB kabel aansluit dan laadt de telefoon wel op maar de idrive geeft aan dat het not supported is, nu kan ik uiteraard wel een kabel in de Aux prikken maar zijn er nog meer mogelijkheden? Ik heb gekeken of het via BT kon maar dit was nog niet gelukt, ik heb ook geen kopje "office" in m'n menu staan
Eigenaar wil met me ruilen en me een (kleine) bijbetaling geven. Ziet er allemaal goed uit, weinig km's ook.
De eigenaar is echter nog in strijd met zijn vrouw (doet er een beetje moeilijk over),
dus kan nu alleen nog een tipje van de sluier oplichten.. Duimen maar.

[ Voor 17% gewijzigd door Sinner op 26-03-2013 00:44 ]
hmm nee daar loopt die lijn verder door zie ik
Lijkt ook wel Lamborghini achtig maar lijkt me niet dat iemand die ruilt voor een Z4
[ Voor 118% gewijzigd door Bierkameel op 26-03-2013 01:15 ]
Maar die is toch heel veel meer waard dan een e89 z4?
En dan krijg je nog geld toe?
Hoe werkt dat precies?
"man is not truly one, but truly two,"
Al jaren overigens.
Misschien heel lang wachten en hopen dat er ooit een goedkope gallardo valentio balboni edition langskomt
Maar wel apart dat je massa's gallardo's en ook gebruikte astons (db9 etc) gebruikt ziet die goedkoper zijn dan een z8 (met andere woorden een z8 is heel duur).
Niet dat dat wat met z4's te maken heeft dus ik weet ook niet helemaal waarom ik dat naar voren breng

ah wacht ff, ik weet nu ook welke gallardo het is. Dalen die dingen zo hard in prijs?!?
De laatste keer dat ik keek (paar maanden geleden
Ik weet dat er voor supercarbegrippen extreem veel van gemaakt zijn, maar in nederland zie je ze vrijwel nooit.
Is onderhoud te betalen of zijn dat ook ferrari-esque prijzen?
[ Voor 73% gewijzigd door mr_petit op 26-03-2013 01:36 ]
En als er dan ook nog eens een reparatie (vervanging eigenlijk) aankomt waarvan de meeste mensen
fiks schrikken, kan de prijs nóg leuker zijn. Dat grapje kost echter "maar" €4600 bij auto Kremer te
Bonn (officiele dealer/servicecenter). Daarnaast is de auto ook nog eens nooit teruggeweest voor een
callback actie (er waren er 4 in totaal dacht ik, 3 best grote). Auto is uit 2004, huidige eigenaar kocht
hem (haar) in 2006 en reed er in totaal maar 8000km mee (verzamelaar met meerdere wagens). De
eerste eigenaresse heeft er trouwens 14.000km mee gereden in de anderhalf jaar tijd dat ze hem had.
Verder alle beurtjes tot nu toe gewoon gehad. Auto lijkt nog gewoon nieuw. Is alleen buiten geweest bij
zonnig/kurkdroog weer (behalve zaterdag dan). Beschermingsfolie zit nog op meerdere interieurdelen.

Ben ermee naar Bonn gereden en heb hem laten nakijken maar zoals verwacht viel er niks raars te
vinden, alleen de koppeling welke binnenkort wel aan vervanging toe is. (Beste man had zijn vrouw
er welgeteld 1 keer in laten rijden) Verder rijdt de wagen gewoon perfect. Zit een custom gemaakt
(door Lamborghini trouwens!) uitlaatsysteem onder (zonder goedkeur, eigenlijk voor circuitgebruik)
met echt een fantastisch geluid waar de duivel nog bang van zou worden. (Ik schrok toen de motor
aansloeg en toen ik op de terugweg bij Köln terugschakelde van 5 naar 3 knalde het zó hard dat ik
dacht dat de achterband (325 breed) geklapt was!
Er zit nu wrap op in een satijnglans grijs, maar dat is pasgeleden gedaan en de eigenaar verzekerde
me dat de lak eronder vrij is van enige schade. Dat wou hij zelfs op papier zetten als het nodig was.
De wrap is eigenlijk het enige wat niet van Lamborghini afkomt, verder zijn alle extra's origineel.
Verder is er weinig over te zeggen behalve dat de banden er pasgeleden onder zijn gelegd, nieuw dus.
Callback wou Kremer meteen wel doen i.c.m het vervangen van de koppeling. Het vervangen van de
koppeling (druklagers waren nog o.k., dus deze hoef ik niet te vervangen) kost ze 19 uur en alle callback
dingen (nieuwe servopomp+slangen, compleet stuurhuis vervangen, brandstofdruk-ding en alle leidingen,
alle kitnaden vernieuwen, etc etc) kost ze 30 uur. al met al zijn er dus 3 man 49 uur bezig met de wagen
als alles doorgaat. Daarnaast krijg ik van Kremer nog een gratis 25k km beurt als ik het bij hun laat
doen. Helemaal niet slecht voor €4600 (incl. btw), lijkt me.
Leuk detail; Bij Louwman (Lamborghini dealer en servicepunt te Utrecht) zou het vervangen van de
koppeling alleen (zonder gratis kleine beurt) al €7200 (ex.btw!) gaan kosten. Op de vraag waarom het
bij een officiële dealer een 250km verderop voor de helft kon, bleven ze me het antwoord schuldig.

Anyway..
Eigenaar ziet een ruil wel zitten (hij heeft mijn Z4 natuurlijk ook een dagje meegehad) en wil het verschil
in waarde wel bijbetalen. Zijn vrouw is er echter niet blij mee en probeert de boel niet door te laten gaan.
Afwachten dus maar.
Ohja, nog 1 ding. Het is een handbak. (volgens Lamborghini NL rijdt er maar 1 handgeschakelde in NL)
De handgeschakelde versies zijn over het algemeen veel moeilijker te vinden dan de e-gear's. De nieuwe
Gallardo's zijn nieteens meer met handbak te krijgen. En hij schakelt zo lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrr......
Let wel; dit gaat (als het doorgaat) niet mijn daily worden. Ben nog op zoek naar een fatsoenlijk uitziende
pre-owned daily (benzine) van zo'n €20k~€25k en om jullie eerlijk te zeggen neig ik erg naar een Audi A6.
(of ik moet een fantastische 5-serie tegenkomen, maar lijkt me sterk. Kan me niet goed vinden in het design)
[ Voor 4% gewijzigd door Sinner op 26-03-2013 02:24 ]
Trouwens met handbak zal je koppeling denk ik langer meegaan dan met E-gear.
Ik zag op het internet dat een koppeling van een gallardo in usa 4300 dollar kost, en van de murcialago 14000 dollar. Wat zal die laatste dan wel niet bij louwman kosten

Maar ja, als er echte onderdelen stuk gaan.... Ik lees wel eens horrorverhalen van versnellingsbakken van astons (db9 etc).
Ik bedoel: alles in jouw z4 is ook in 3 series te vinden maar voor een lambo gaat dat natuurlijk niet op.
Aan de andere kant is 20dkm natuurlijk peanuts voor lagers, stuurkogels etc etc.
Trouwens wel serieuze callback klusjes bij elkaar.
[ Voor 22% gewijzigd door mr_petit op 26-03-2013 02:43 ]
Lamborghini is dat de Gallardo redelijk foolproof zelfs eigenlijk met "daily driver" in het achterhoofd is
gemaakt. Hoeveel daar waar van is, is natuurlijk wel de vraag maar ik lees er verder ook wel voor het
merendeel positieve verhalen over van bezitters. (even de dombo's die door onbenullig doen dingen slopen
niet meegerekend natuurlijk) Daarnaast heb ik nog wel enkele zeer goede monteurs (2 van hen zelfs zeer
bekend in het hele 'italiaanse wagens'-wereldje) in mijn netwerk welke me vast wel te hulp willen schieten
'when the shit hits the fan'. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik als een dolle tekeer moet gaan ermee.
/edit
Nog even zeiken; Louwman was echt ontzettend duur. Daarnaast deden ze echt belachelijk uit de hoogte..
Ik kwam daar in mijn normale (casual) kloffie en 1dags-baard (geen zwerverlook oid, maar het was zaterdag!)
en werd, geloof het of niet, echt eerst genegeerd en daarna de deur uitgekeken. Daar kom ik dus echt
nooit en nooit meer terug. Ging er gewoon weg met een naar gevoel, was gewoon geen leuke ervaring.

Kremer daarentegen.. Heb echt alleen maar lof voor ze. Let wel, ik kwam totaal onaangekondigd met de
Gallardo langs en zonder dat ik een auto bij ze kwam kopen. Dus puur ter informatie. Meteen ging de wagen
op de brug en werd op de computer aangesloten. De espresso kwam op tafel en toen ze hoorden dat ze uit
Nederland kwamen rijden (en nog niet gelunched hadden, het was nét 12:15) nodigde de floormanager ons
uit voor een lunch in zijn kantoor van waaruit we de wagen op de brug konden zien staan. Extreem leuke
mensen welke er werken (tenminste diegenen met wie wij hebben gesproken) en absolute autoliefhebbers.
Na een tweetal uurtjes kregen we de wagen (gewassen en al) weer mee en werd ons een veilige reis naar
huis gewenst, met een compleet verslag (historie) welke we hadden gekregen van ze vertrokken we weer.
Kosten? €0,- !!!!
[ Voor 46% gewijzigd door Sinner op 26-03-2013 02:58 ]
Aan de andere kant, voor dat geld kan je waarschijnlijk ook een nieuwe alfa 4c kopen als ie uitkomt. Da's heel anders maar ook leuk. Maar dan moet je nog wel je z4 kwijtraken; die kan je nu wel mooi inruilen (als dat wijf ten minste haar bek houdt
[ Voor 31% gewijzigd door mr_petit op 26-03-2013 02:58 ]
ook nogal veel Audi-delen in het interieur van de Gallardo. Op zich wel grappig.
4C gaat niet gebeuren, vind ik gewoon geen mooie auto. Kan er ook niks aan doen.
[ Voor 21% gewijzigd door Sinner op 26-03-2013 03:00 ]
Doe ons een lol dan en open het Grote Lamborghini topic, dat lijkt me echt zo'n humor, met één lid.
EvaluationCopy schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:15:
Doe ons een lol dan en open het Grote Lamborghini topic, dat lijkt me echt zo'n humor, met één lid.

/eens hahaEvaluationCopy schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:15:
Wat een service zeg bij zo'n Kremer, klinkt geweldig. Ik hoop dat het doorgaat voor je want volgens mij ben je al kneiterverliefd op die kar (en wie zou dat niet zijn!).
[ Voor 61% gewijzigd door Kecin op 26-03-2013 08:43 ]
Ik heb gewoon een paar keer flink mazzel gehad qua carrière, én hard gewerkt om er te komen natuurlijk.Kecin schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:42:
Sinner, ik las in een ander topic dat je alleen mavo had gedaan. Chappeau dat je die dikke wagens kan rijden haha. Geweldig!
[...]
Dagen van 18 uur zijn/waren mij niet vreemd.
..en dan ook nog eens in mijn uppie daar posten, vragen aan mezelf stellen en zo./eens haha
[ Voor 4% gewijzigd door Sinner op 26-03-2013 08:58 ]
Mag ik vragen in welke branche? Heel mooi, vind het echt knap. Zo zie je maar weer dat je ten eerste iemands niveau of waarde van een bedrijf niet kan hangen aan een papiertje. En mooi dat doorzettingsvermogen nog bestaat.Sinner schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:58:
[...]
Ik heb gewoon een paar keer flink mazzel gehad qua carrière, én hard gewerkt om er te komen natuurlijk.
Dagen van 18 uur zijn/waren mij niet vreemd.
[...]
..en dan ook nog eens in mijn uppie daar posten, vragen aan mezelf stellen en zo.
Haha, serieus open dat topic. Ik denk dat er sowieso wel animo is om überhaubt het merk te discusseren.
http://www.autotekoop.nl/...-gear-aut-1867007/details
Dat is maar 20k meer dan mijn Polo. En wauw, deze ziet er geweldig uit. Volgens mij custom hood?Impry schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:16:
Je hebt al een Gallardo voor 48k hoor:
Impry schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:16:
Je hebt al een Gallardo voor 48k hoor:

Heeft iemand een idee? heb wel de BMW Y-cable gevonden, maar die is volgens mij alleen in de 30 pins variant te krijgen, niet in lightning, ik heb op youtube een filmpje gezien die een apple lightning adapter op die 30pin had geklikt maar dat werkte helaas ook niet...gise schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 00:05:
Ik mag me ook weer hier melden, in 2006 had ik de 118D als lease auto en daarna vanalles gereden en nu vanmiddag mijn 116i 2012 gekregen. Heerlijke auto! Zowel van binnen als van buiten is er flink veel veranderd maar ook deze rijdt heerlijk.
Nu heb ik al een beetje zitten spelen maar het is me nog niet gelukt om muziek van m'n iPhone 5 af te spelen, als ik de Apple USB kabel aansluit dan laadt de telefoon wel op maar de idrive geeft aan dat het not supported is, nu kan ik uiteraard wel een kabel in de Aux prikken maar zijn er nog meer mogelijkheden? Ik heb gekeken of het via BT kon maar dit was nog niet gelukt, ik heb ook geen kopje "office" in m'n menu staan
De sport transmissie is namelijk 2300euro duurder tov de normale automaat. Wel krijg je er dan stuur flippers bij maar dat praat het grote prijs verschil niet goed.
Ik kan het nergens vinden, ook op de website van bmw is er niets over te vinden.
>> Signature?
Deze bak schakelt sneller en soepeler, en je krijgt net als bij de SMG flippers aan het stuur inderdaad,ChiLLeR schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:25:
Weet iemand wat het verschil is tussen de Automatische versnellings bak of de Automatische sport transmissie op de F30/F31?
De sport transmissie is namelijk 2300euro duurder tov de normale automaat. Wel krijg je er dan stuur flippers bij maar dat praat het grote prijs verschil niet goed.
Ik kan het nergens vinden, ook op de website van bmw is er niets over te vinden.
zoals het woord het al zegt "sports" dus een sportiever rijgedrag en je hebt meer controle door het soepelere schakelen met de flippers bijvoorbeeld kan je dus een stuk sportiever rijden.
Dit is niet de Valentino Balboni versie,mr_petit schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 02:39:
De laatste met handbak is die balboni versie
Trouwens met handbak zal je koppeling denk ik langer meegaan dan met E-gear.
Ik zag op het internet dat een koppeling van een gallardo in usa 4300 dollar kost, en van de murcialago 14000 dollar. Wat zal die laatste dan wel niet bij louwman kosten
Maar ja, als er echte onderdelen stuk gaan.... Ik lees wel eens horrorverhalen van versnellingsbakken van astons (db9 etc).
Ik bedoel: alles in jouw z4 is ook in 3 series te vinden maar voor een lambo gaat dat natuurlijk niet op.
Aan de andere kant is 20dkm natuurlijk peanuts voor lagers, stuurkogels etc etc.
Trouwens wel serieuze callback klusjes bij elkaar.
die is namelijk rwd en is een LP550-2 die gelimiteerd is tot 250 stuks geen goedkoop ding dus.
[ Voor 37% gewijzigd door Mixpower op 26-03-2013 20:13 ]
It's All In The "Mix"
Ik bracht die balboni op omdat ik die later wil hebben
* mr_petit droomt nog even verder

[ Voor 28% gewijzigd door mr_petit op 26-03-2013 20:20 ]
Ik snap hem!mr_petit schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:17:
Ja dat weet ik, maar die balboni (oftewel eigenlijk de lp550-2; de balboni heeft 'go-faster-stripes') is de laatste met handbak. Degene waar Sinner naar kijkt is uiteraard een andere (lp500-4 oid).
Ik bracht die balboni op omdat ik die later wil hebben(al is er nu ook een hele leuke tricolore
)
* mr_petit droomt nog even verder
Inderdaad erg fijne auto's,
ik wil in de toekomst ook nog een keer een mooie Gallardo kopen!
Sinds deze uit is al mijn ultieme auto!
/me mix droomt ook nog even verder
It's All In The "Mix"
Hmm, oke thx. Als ik nou voor een 6 cilinder zou gaan of voor > 200pk dan zou ik het denk ik wel nemen, maar voor de 320d EDE lijkt het me wat overbodig. Helaas moet ik afscheid nemen van mijn 220pktjes uit NA 6cilindersMixpower schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:00:
[...]
Deze bak schakelt sneller en soepeler, en je krijgt net als bij de SMG flippers aan het stuur inderdaad,
zoals het woord het al zegt "sports" dus een sportiever rijgedrag en je hebt meer controle door het soepelere schakelen met de flippers bijvoorbeeld kan je dus een stuk sportiever rijden.
>> Signature?
Gaaf!Sinner schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 00:42:
Nee, ik ben zaterdag wezen kijken naar iets anders. Heb ook meteen even een "proefritje" (350km) gemaakt.
Eigenaar wil met me ruilen en me een (kleine) bijbetaling geven. Ziet er allemaal goed uit, weinig km's ook.
De eigenaar is echter nog in strijd met zijn vrouw (doet er een beetje moeilijk over),
dus kan nu alleen nog een tipje van de sluier oplichten.. Duimen maar.
[afbeelding]
Collega bij ons op het werk heeft ook wat gaafs gekocht, 330D met M Pakket en M interieur en alles erop en eraan. 1,5 ton gelopen en uit 2006.
Ik ben tegenwoordig project-manager voor een internationaal miljardenbedrijf. Over dat topic.. Op zich welKecin schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:02:
[...]
Mag ik vragen in welke branche? Heel mooi, vind het echt knap. Zo zie je maar weer dat je ten eerste iemands niveau of waarde van een bedrijf niet kan hangen aan een papiertje. En mooi dat doorzettingsvermogen nog bestaat.
Haha, serieus open dat topic. Ik denk dat er sowieso wel animo is om überhaubt het merk te discusseren.
een leuk idee, ook al zou het met de mijne niks worden. Zal eens kijken of/wanneer ik er tijd voor heb.
Hmm dit is apart. In de configurator krijg je inderdaad een flink prijsverschil (320EDE automaat 44.198 euro, 320 EDE sportautomaat 45.642 euro, verschil van 1444 euro) maar op andere modellen is het nog meer (op een 320d 2288 euro, op een 320i zelfs 2401 euro) maar volgens mij is dat een fout.ChiLLeR schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:25:
Weet iemand wat het verschil is tussen de Automatische versnellings bak of de Automatische sport transmissie op de F30/F31?
In de prijslijst is de meerprijs van de sporttransmissie (optie 2TB) slechts 173 euro. Van de dealer heb ik begrepen dat het verschil is andere software (sportievere schakelkarakteristiek), een andere pook en de flippers aan het stuur - dan dan lijkt me dat wel redelijk.
De goedkoopste Gallardo die heel is die ik in NL kan vinden kost 77.500 euro. Verder zijn er nog vier (allemaal geleSinner schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 02:21:
Een Gallardo is niet meer zo gek duur, helemaal als hij (zij?) bijna 10 is.
[ Voor 26% gewijzigd door Daniel op 26-03-2013 22:07 ]
Dit topic is gesloten.