Het grote BMW-topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 134 Laatste
Acties:
  • 863.841 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:44
Daniel schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:27:
1 op 15 gemiddeld met een 335i, no way. Misschien dat je dat op de boordcomputer haalt als je hem op de snelweg op de cruise control gooit, maar in de praktijk is dat verbruik niet haalbaar. De fabrieksopgave van een F30 335i automaat is 1 op 13,9 gemiddeld.
Is een handbak geen automaat. Tenzij de 335i een dubbele koppeling heeft, maar een roerbak aka handbak heeft toch wel voorkeur bij een sportieve auto.

handbak is normaal gesproken ook zuiniger.

Volgens mij bedoelt hij ook 1:15 als woon/werk KMs, want dan kan hij niet harder rijden dan 55Mph vanwege verkeer.

Kan me niet voorstellen dat hij rustig rijdt in die auto aangezien volledig M pakket inc onderstel en getuned tot 400PK. En dat hij hier woonde had hij een 328i E36 en daarmee reed hij ook niet rustig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Unknown Alien schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:26:
[...]

Is een handbak geen automaat. Tenzij de 335i een dubbele koppeling heeft, maar een roerbak aka handbak heeft toch wel voorkeur bij een sportieve auto.

handbak is normaal gesproken ook zuiniger.
Een handbak is tegenwoordig niet zuiniger dan een automaat. In A stand kiest de bak bijv. de 6e of 7e versnelling is de stad en rijd je 50/55km p/u op 1000/1100 toeren. In een handbak kies je misschien voor de 4 en rijd je met 1500/1600 toeren. Je wil de motor horen in een 335i :)

Daarbij wil je niet altijd sportief rijden, ook niet in een 335i. Het is een heerlijke snelwegcruiser. Als je zelf wilt bepalen in welke versnelling je rijdt kun je flipperen of handmatig schakelen via de automaat-stick.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:57
HyperBart schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:29:
Wat is een beetje acceptabel qua vervangen van remblokken? :+

Ik zit nu op aan mijn 3de setje blokken voor (achter hebben ze ook maar vervangen) op 72.500km...

Eerste setje was erdoor op iets van 20K. Zou te maken hebben met zachtere remblokken die BMW steekt af fabriek om de remschijven "in te rijden". Klinkt raar?
Ik rij nu al 60K met dezelfde (2e handse) remblokken op mijn 3 serie. Volgens mij ligt de slijtage maar aan 1 ding en dat is de rijstijl. Je leest het wel vaker dat na 30K de remblokken alweer vervangen worden maar bij mij geeft de boordcomputer nog steeds aan dat ik nog 30K kan rijden. Vandaar dat ik niet kan begrijpen hoe je zo snel door de blokken heen kan gaan.

Maarja dan zie ik sommige flink optrekken en dan vervolgens 200m later vol in de remmen gaan en dan denk ik: "tsjah zo willen ze wel slijten".

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:26

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Die 1:15 gemiddeld lijkt me ook sterk. Op Spritmonitor.de staat er 1 met een gemiddeld gebruik van bijna 1:13, maar dat is op basis van slechts 10 tankbeurten en niet echt betrouwbaar dus. Het gros van 335i's zit rond de 1:9 (link)
En dat hij langzamer rijdt, helpt, maar niet zoveel. De benzine in de USA is een stuk slechter van kwaliteit (minder energie per liter door de aanwezigheid van meer verontreiniging), dus het verbruik zou sowieso hoger moeten liggen. Die 15MPG is daarom aannemelijker dan 1:15.

Met mijn 316i haalde ik ook maar krap 1:13, met mijn 323i ben ik blij met 1:10,5. Nu zijn ze een stuk zuiniger geworden, maar niet zoveel.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

deepbass909 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:18:
Die 15MPG is daarom aannemelijker dan 1:15.
15 mpg is 1:6 he....lijkt me ook niet. Daniel had het over 15 liter per 100 miles. Dat lijkt me wel aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

HyperBart schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:29:
Wat is een beetje acceptabel qua vervangen van remblokken? :+

Ik zit nu op aan mijn 3de setje blokken voor (achter hebben ze ook maar vervangen) op 72.500km...

Eerste setje was erdoor op iets van 20K. Zou te maken hebben met zachtere remblokken die BMW steekt af fabriek om de remschijven "in te rijden". Klinkt raar?
Ik sluit me aan bij de rijstijl... hoeveel bandensets heb je er al doorgejaagd?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Damn dat krijg ik niet eens voor elkaar zeg, en ik trap in 60dkm een set blokken er doorheen... (Welliswaar Volvo maar dan nog), ik vind dat echt wel stevig.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 22:27
Joopieboy schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:14:
Damn dat krijg ik niet eens voor elkaar zeg, en ik trap in 60dkm een set blokken er doorheen... (Welliswaar Volvo maar dan nog), ik vind dat echt wel stevig.
Ligt er ook helemaal aan waar je rijdt natuurlijk. Als je voornamelijk op de snelweg zit zullen de blokken/banden veel langer meegaan dan wanneer je dagelijks ritten maakt met veel haakse bochten erin en dus veel remmen en accelereren. Maar het laatste is wel veel leuker (mits geen oponthoud door voorliggers) en dan mag het een beetje meer blokken en banden kosten. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ja daar ben ik het wel mee eens, ik had in de tijd van de Renault ook in 15dkm de banden half versleten en met 35dkm de eerste remblokken aan gort. :+ Binnendoor is altijd zo leuk. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

Met een sluitertijd van ruim een seconde bijna niet te fotograferen uit de losse hand, maar ik heb toch een poging gewaagd. Welkom op mijn flight deck. :)

flight deck

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ziet er goed uit. :) Sfeerverlichting is ook erg chic, maakt deel uit van het lichtpakket zeker?

[ Voor 29% gewijzigd door S_Chief op 20-02-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Zat net een 3 serie online te configureren, maar je ziet door de hoeveelheid opties het niet meer door de bomen heen, of zoiets. En dan heb ik het niet eens over overlappende opties die je dus aan kan klikken terwijl je ze via een pakket al geselecteerd hebt enzo. Of downgrade opties die beschikbaar zijn.

Maar goed, we zijn er uiteindelijk wel uitgekomen. :D

Oh, voor hen die geinteresseerd zijn, het was puur even uit spielerij. Eerst maar wat knaken extra verdienen. :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

SChief schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:59:
Ziet er goed uit. :) Sfeerverlichting is ook erg chic, maakt deel uit van het lichtpakket zeker?
Klopt :)

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Naboo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:31:
Zat net een 3 serie online te configureren, maar je ziet door de hoeveelheid opties het niet meer door de bomen heen, of zoiets. En dan heb ik het niet eens over overlappende opties die je dus aan kan klikken terwijl je ze via een pakket al geselecteerd hebt enzo. Of downgrade opties die beschikbaar zijn.

Maar goed, we zijn er uiteindelijk wel uitgekomen. :D

Oh, voor hen die geinteresseerd zijn, het was puur even uit spielerij. Eerst maar wat knaken extra verdienen. :)
Dat doe ik dus ook wel eens (een mens moet blijven dromen) maargoed, sjezus, paketten op de 5er van 4 á 5 duizend euro p/s. Ziek veel geld.
Iemand nog een goede baan te leen? (Als in ik verdien 2 ton per maand :') )

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:11
Het Fantoom schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:50:
[...]

Ligt er ook helemaal aan waar je rijdt natuurlijk. Als je voornamelijk op de snelweg zit zullen de blokken/banden veel langer meegaan dan wanneer je dagelijks ritten maakt met veel haakse bochten erin en dus veel remmen en accelereren. Maar het laatste is wel veel leuker (mits geen oponthoud door voorliggers) en dan mag het een beetje meer blokken en banden kosten. O+
Ik doe dagelijks zowieso altijd 160 km autosnelweg...

Bandenset is met winterbanden op iets meer als 40K km's er door gegaan. Vanachter dan. Vanvoor moet ik nu laten vervangen. Maar dat is dan ook 2 winters met winterbanden er bij gereden.

• Unknown Alien
Tomatoman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:57:
Met een sluitertijd van ruim een seconde bijna niet te fotograferen uit de losse hand, maar ik heb toch een poging gewaagd. Welkom op mijn flight deck. :)

[afbeelding]
d:)b ziet er mooi uit zo

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Mooooody schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:49:
Style 193 M velgen

Heb er 3 maand geleden dik €1800,- voor betaald ex. banden (aankoopbon aanwezig) :)
Gewoon bij de dealer gekocht? Je kan in Nederland geen normale prijs krijgen lijkt het wel, met banden erbij ben je dan +- €2500 kwijt.

Ik ben nu aan het kijken voor nieuwe velgen voor mn E85 en zie op ebay.de veel nieuwe OEM velgen met Dunlop banden (incl BMW * markering) voor +- 1.850. Bijvoorbeeld 18 inch styling 135M of 19 inch styling 313..

Vraag je aan de dealer hier of hij in de buurt kan komen.. ben je meer dan €1.000 extra kwijt..

Bijv deze: 313

Dan krijg je dit
Afbeeldingslocatie: http://www.zpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=514843&stc=1&d=1303661073

CSLs zouden ook mooi zijn maar weer duurder:
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j268/youremo/rims5.jpg
(niet mijn auto uiteraard)

[ Voor 31% gewijzigd door bombadil op 21-02-2013 18:20 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[afbeelding]
Blijft prachtig zo een interieur met die warme verlichting. :)

• HyperBart
Ja, sfeerverlichting heb ik ook op mijn 1 F20 en dat is best leuk, overal een licht oranje gloed. Fijn om rond mee te rijden als je 's nachts toch even iets moet zoeken. Net genoeg en toch niet storend... Maar zo uitgebreid (=fel overal) is het wel niet bij, maar dat kan ook een mis interpretatie zijn nav je lange sluitertijd...

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:07

Daniel

Kapitein NCC-1701

[afbeelding]
Ik reed deze week terug naar huis van werk, al wat later dus rustig op de weg, klassieke cd erin en de vering in comfortstand, stoelverwarming op standje 1 en dan deze sfeerverlichting aan, dan is autorijden zelfs in Nederland uitermate ontspannen :)

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Even een vraagje: kunnen jullie deze configuratie ook zien?

https://www.bmw.nl/vc/ncc...e=q6o2q2j2#CURRENT_CONFIG

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Yup maar mybmw.nl/f4s3n0r0 is schijnbaar de echte link.

[ Voor 44% gewijzigd door Bierkameel op 21-02-2013 22:49 ]

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Mmm, die werkt dan weer niet bij mij.
Ik vroeg het mij af omdat ik van "kenners" wilde weten of ik nog dingen over het hoofd zie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Naboo schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:50:
Mmm, die werkt dan weer niet bij mij.
Ik vroeg het mij af omdat ik van "kenners" wilde weten of ik nog dingen over het hoofd zie :P
Héle mooie wagen. Daar mag je trots op zijn dacht ik zo.
Lease of privé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Wel line aanduiding, geen type aanduiding?
Geen sportstuur
16K aan opties?

Spielerei

[ Voor 3% gewijzigd door bombadil op 22-02-2013 11:08 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jongens,
Enkele posts naar boven staat dat het spielerij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kaasplank schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:52:
Jongens,
Enkele posts naar boven staat dat het spielerij is.
Oh, neem dan gewoon de 760LI :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

bombadil schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:48:
[...]

Wel line aanduiding, geen type aanduiding?
Geen sportstuur
16K aan opties?

Spielerei
Kijk, toch een nuttige bijdrage. Zoals gezegd bomen en bos.
En het is spielerij voor nu. Maar als mijn huidige project gaat lopen dan zal het realiteit kunnen worden. En dit is een mooie stimulans om er voor te knokken dat het succesvol wordt.
Kecin schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 08:44:
[...]

Héle mooie wagen. Daar mag je trots op zijn dacht ik zo.
Lease of privé?
En als dat zo is, dan zal het een zakelijke auto worden. En gezien het maandbedrag waar ik op uit kom is het best snel haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

[afbeelding]
Erg mooi! :9~

Daarbij vergeleken is mijn cabrio maar saai en donker...
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Wa6nukS94tk/TwyRv75GCmI/AAAAAAAACeE/iRAmir_6kjQ/s640/2012-01-10+19.03.52.jpg
Ik zit nog wel steeds te spelen met het idee om een verlichte pookknop te gaan installeren. De huidige knop is sowieso niet heel mooi meer en klemt niet meer goed.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 21:09
En een mutifunctioneel stuurwiel uit een e39? Die zijn identiek namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 20:31
Wat vinden jullie hiervan? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.flickr.com/photos/67027234@N05/8498734198/

Snap niet waarom de foto niet getoond wordt.

http://www.flickr.com/photos/67027234@N05/8498734198/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dc2ZYGG5JG8YOlSNvl8OZFO9/full.jpg

Dan maar een url

[ Voor 56% gewijzigd door Panamera op 22-02-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ziet er keurig uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 13:46

Impry

Rallymedia.nl

Mooiste kleur voor een E87 en als het dan een 130i is is het aardig perfect. :P
Mist alleen nog een spoilertje. ;)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kijk daar hebben we er weer een! Mooie wagen en goeie kleur! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Laatst online: 17-06 00:51
Momenteel heb ik standaard 'sport'-stoelen in mijn 325 (e90) zitten. Echter wil ik graag de 'sport'-stoelen met uitschuifbaar zitgedeelte kopen en monteren, eventueel met stoelverwarming en memory functie.

Ik weet dat de sportstoelen met electrische wangen zijn en stoelverwarming is uiteraard ook electrisch.

Weet iemand of er standaard stroom ligt naar stoelen?
Zo niet, is het leggen van stroom voor de wangen, stoelverwarming en eventueel memory functie eenvoudig te doen?

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:43
Weet er iemand van jullie of er nu nog een 325d touring uitkomt? Momenteel zijn enkel de 320d touring en de 330d touring te bestellen. Bij het berline model is hij wel beschikbaar.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
.

[ Voor 99% gewijzigd door Het Fantoom op 23-02-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

DaFreakhead schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:22:
En een mutifunctioneel stuurwiel uit een e39? Die zijn identiek namelijk.
Ik weet dat het wel gedaan is, maar dat het ook bijzonder lastig is. Er zit een E36 0,0 voorbereiding voor een dergelijk stuurwiel, de sleepring is anders en daardoor past een E36 stuurwiel ook niet.
Dus het stuurwiel lijkt identiek, maar aan de achterkant zijn ze toch verschillend. Overigens zit in de pre-facelift E46 ook hetzelfde multifunctionele stuurwiel en ze zijn wel volop te krijgen.

Maar ik twijfel er wel over. Al was het alleen al voor de stuurbediening van de radio en CC... (en omdat het er natuurlijk über geil uitziet :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Biker-mouse schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:02:
Momenteel heb ik standaard 'sport'-stoelen in mijn 325 (e90) zitten. Echter wil ik graag de 'sport'-stoelen met uitschuifbaar zitgedeelte kopen en monteren, eventueel met stoelverwarming en memory functie.

Ik weet dat de sportstoelen met electrische wangen zijn en stoelverwarming is uiteraard ook electrisch.

Weet iemand of er standaard stroom ligt naar stoelen?
Zo niet, is het leggen van stroom voor de wangen, stoelverwarming en eventueel memory functie eenvoudig te doen?
Standaard ligt er geen stroom. Wel is deze eenvoudig van de aansteker af te tappen. Memoryfunctie is daarentegen een ander verhaal. Dat moet geprogrammeerd worden icm een module en ik geloof dat je zelfs de spiegels moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Mag ik een inschatting horen van de kenners? Remvloeistof vervangen, handrem achter remschoen beide kanten vervangen en APK keuring. Op een E92 335i. Ben nu bij een BMW/Mini specialist, geen BMW dealer, 300+ euro kwijt. En het lijkt me wat aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
APK was voor mijn 320 diesel 64€ excl. Vervangen remvloeistof was 68€ excl.

Dit zijn de prijzen die de dealer me vorig jaar rekende. Zal voor die van jou niet veel verschillen. De APK is misschien iets goedkoper voor een benzine want bij mij moet er nog een roetmeting gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Remschoenen kosten aan materiaal al 80 euro. En dan nog wat arbeid, uitlezen e.d. erbij. Dan is 300 niet eens zo heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik vind €300 nog weinig :X 1,5 week terug heb ik een olie-wissel laten doen bij de BMW en dat was al €200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 24-09 15:53

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik zoek eigenljk nog een BMW specialist voor m'n 118d in de omgeving van Uden. Is iemand die iets of iemand weet, of anders waar zou ik het beste kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Even een vraag wat betreft de TMC-zenders; welke zender gebruiken jullie bij voorkeur? Merk namelijk dat de laatste tijd dat zowel het aantal als de actualiteit als de nauwkeurigheid van de meldingen sterk is afgenomen.

Dacht eerst dat het aan de ontvanger lag, maar hoorde toevallig van meerdere collega's eenzelfde geluid (3 of 5-seris van max. 4 jaar oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:30

4x2

lộn xộn quá

Coenen schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:43:
Ik zoek eigenljk nog een BMW specialist voor m'n 118d in de omgeving van Uden. Is iemand die iets of iemand weet, of anders waar zou ik het beste kunnen kijken?
Van Dijk in Rooi ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Bedoel je niet Van Dijk in Sint Oedenrode? Ze hebben daar best mooi spul staan, ik heb wel eens op hun site gekeken voor wat nieuws, ik had er eigenlijk nog niet aan gedacht dat zij ook onderhoud zouden kunnen doen. Heb jij ervaring met Van Dijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 10:31

Tortelli

mixing gas and haulin ass

deepbass909 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:10:
Ik vind €300 nog weinig :X 1,5 week terug heb ik een olie-wissel laten doen bij de BMW en dat was al €200...
Vergeet niet dat een dealer vrolijk €15-20 / liter olie vraagt. Zo is 50% van de kosten al materiaal, al is €100 aan arbeid om olie te vervangen wel behoorlijke oplichterij, moet je in 15-20 minuten wel gedaan hebben imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001

mr_petit

opperprutser

Castrol edge kost ongeveer 13 euro/liter. 5 liter is dus 65 euro. Dan komt er nog 15 euro voor het filter bij; samen dus 80 euro. Dus blijft er 120 euro over voor het uitvoeren van werk als het verversen idd 200 euro kost. Laat de dealer eens een dagje wat minder hard werken en het in een half uur doen. Kan hij vrolijk 3 koppen koffie drinken terwijl hij staat te kijken hoe de olie uit het carter drupt (of hij gaat kijken hoe het gras groeit). Dan declareert hij nog steeds een buitengewoon vorstelijk uurtarief van 240 euro voor werkzaamheden die je een stagair laat uitvoeren.

Echt... beurtjes.....die laat ik alleen bij de garage doen zo lang het van de garantie moet.
En we vergeten natuurlijk nog dat zelfs die prijs van 13/liter nog een winstmarge omhelst, en dat oude motorolie ook nog eens een beetje geld waard is.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Goed, halverwege mijn leasecontract ben ik tot de conclusie gekomen dat ik teveel een BMW mis. Nog anderhalf jaar en dan op zoek naar een leuke E46 diesel touring.

De 330d komt nog niet eens zo slecht uit de berekeningen maar als het verstand spreekt zal het wel een 318 of 320d worden. En misschien zijn de E90's tegen die tijd genoeg in prijs gezakt, zou ook nog kunnen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

nl.mark schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 09:01:
Even een vraag wat betreft de TMC-zenders; welke zender gebruiken jullie bij voorkeur? Merk namelijk dat de laatste tijd dat zowel het aantal als de actualiteit als de nauwkeurigheid van de meldingen sterk is afgenomen.

Dacht eerst dat het aan de ontvanger lag, maar hoorde toevallig van meerdere collega's eenzelfde geluid (3 of 5-seris van max. 4 jaar oud).
Dat herken ik ook van twee Volvo's. Op sommige routes in de Randstad verlies ik tegenwoordig steevast het TMC-signaal, terwijl ik daar vroeger geen last van had. De radio blijft het wel goed doen. In het gebied ten oosten van de A50 is het helemaal drama, daar hebben zelfs de meeste radiozenders er geen zin meer in.

Bij Volvo RTI navigatiesystemen mis ik trouwens sinds 2 of 3 jaar de mobiele flitsers. Tot mijn verbazing geeft de BMW-navigatie ze wel aan. Ik snap niet wat het verschil is waardoor het ene systeem ze wel weergeeft en het andere niet. Weet iemand hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Even een vraagje.....ik heb afgelopen herfst twee nieuwe banden laten monteren en wat me opviel is dat die (met velg) niet blijven staan als je ze gewoon rechtop neerzet. Ze vallen dan om met de buitenkant van de velg naar beneden. Is dat "normaal" of hoort dat eigenlijk niet?

De Michelin Primacy HP's die ik al had blijven keurig rechtop staan, dit zijn Primacy 3's en vallen om. Mijn vorige banden (Sumo :X , Bridgestone en Dunlop) en mijn winterbanden (Continental) bleven/blijven allemaal keurig rechtop staan.

Het gaat in dit geval om maatje 225/45/17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Te hard opgepompt misschien?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Hmm...dat is misschien een optie. Ik zal dat dan eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

zimbab schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:22:
[...]

Hmm...dat is misschien een optie. Ik zal dat dan eens checken.
Hoe bevallen die Primacy 3's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Timmert schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:11:
[...]

Hoe bevallen die Primacy 3's?
Nou, ze vielen me eigenlijk een heel klein beetje tegen qua geluid. Ik heb het idee dat de Primacy HP's stiller zijn. Maar aangezien ze ook omvallen kreeg ik het vermoeden dat het wellicht daar mee te maken zou kunnen hebben. Ik ga ze denk ik vandaag er weer onder leggen en dan meteen even langs de pomp om de bandenspanning te meten en eventueel te corrigeren en dan kom ik er hier nog op terug.

Overigens ben ik over de HP's dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bij de pomp is alles behalve precies he. :) Daar klopt geen zak van, maar idd als de uitlijning goed is en de banden verkeerd zijn gesleten dan heeft het met de spanning te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
zimbab schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:40:
Even een vraagje.....ik heb afgelopen herfst twee nieuwe banden laten monteren en wat me opviel is dat die (met velg) niet blijven staan als je ze gewoon rechtop neerzet. Ze vallen dan om met de buitenkant van de velg naar beneden. Is dat "normaal" of hoort dat eigenlijk niet?

De Michelin Primacy HP's die ik al had blijven keurig rechtop staan, dit zijn Primacy 3's en vallen om. Mijn vorige banden (Sumo :X , Bridgestone en Dunlop) en mijn winterbanden (Continental) bleven/blijven allemaal keurig rechtop staan.

Het gaat in dit geval om maatje 225/45/17.
Bij mij blijven ze wel rechtop staan maar als ik ze een zet geef en vrij laat rollen vallen ze vaak ook om. Doen ze overigens alle 8 bij mij (winter en zomer) dus ik vind het normaal :+ .Deden de winterbanden overigens al toen ze nieuw waren (velgen en banden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 20:31
MrFl0ppY schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:40:
[...]

Bij mij blijven ze wel rechtop staan maar als ik ze een zet geef en vrij laat rollen vallen ze vaak ook om. Doen ze overigens alle 8 bij mij (winter en zomer) dus ik vind het normaal :+ .Deden de winterbanden overigens al toen ze nieuw waren (velgen en banden).
Inderdaad, en met de buitenkant van de velg naar beneden is ook normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Zolang de banden alleen spontaan opvallen als er geen auto aan vast zit, lijkt er weinig aan de hand te zijn.

Het zou te maken kunnen hebben met het zwaartepunt van de velg. Dat ligt bij veel velgen een beetje aan de buitenkant (de zichtzijde). Aan die kant is het meeste metaal aanwezig.

[ Voor 45% gewijzigd door Tomatoman op 03-03-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mr_petit schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:43:
Castrol edge kost ongeveer 13 euro/liter. 5 liter is dus 65 euro. Dan komt er nog 15 euro voor het filter bij; samen dus 80 euro. Dus blijft er 120 euro over voor het uitvoeren van werk als het verversen idd 200 euro kost. Laat de dealer eens een dagje wat minder hard werken en het in een half uur doen. Kan hij vrolijk 3 koppen koffie drinken terwijl hij staat te kijken hoe de olie uit het carter drupt (of hij gaat kijken hoe het gras groeit). Dan declareert hij nog steeds een buitengewoon vorstelijk uurtarief van 240 euro voor werkzaamheden die je een stagair laat uitvoeren.

Echt... beurtjes.....die laat ik alleen bij de garage doen zo lang het van de garantie moet.
En we vergeten natuurlijk nog dat zelfs die prijs van 13/liter nog een winstmarge omhelst, en dat oude motorolie ook nog eens een beetje geld waard is.
Even de rekening erbij gepakt. Ze zijn trouwens echt een uur bezig geweest met de beurt (ik heb erop zitten wachten), waarbij inderdaad het meeste tijd wel gewoon wachten was tot de olie eruit was. Maar goed, al die tijd is de brug wel bezet.

BMW rekent €19,25 ex btw voor Castrol 5w30 olie, dus met 6,5 liter tikt dat lekker aan (€125,13 ex). Filter van een tientje ex, €5 milieuheffing en €32,60 aan arbeid (wat dus wel een halfuurtje is).

Toegegeven, vooral het olie-tarief is behoorlijk. En voor garantie hoef ik het niet meer te doen. Maar er zit voor mij een stukje peace of mind in. Bij de dealer lopen een paar jongens rond die de E36 echt goed kennen, dus met rare probleempjes weten ze vaak ook wel raad (behalve het huidige...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 02:32
Hmm ben hier nog mijn noeste arbeid vergeten te melden van gisteren (voor degenen die in de HK kunnen, jullie hebben em al in het SJAT gezien)

Men neme:

- Een hele vieze Bimmer (hele winter op doorgereden)
- Meguiars shampoo
- IronX
- TarX
- Een drying towel van Mothers
- Meguiars Gold Caranuba wax
- Een uitwrijfdoek van Monello
- Nog wat applicator pads van verschillende merken
- 3 uur en 3 kwartier de tijd

en wat krijgen we dan?

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/photo/view/id/206/type/forum/image.jpg

Meer foto's op http://stefan.exhost.nl/a...mmer-in-de-wax-gezet.html

[ Voor 5% gewijzigd door _eXistenZ_ op 03-03-2013 22:20 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Mooi man, de schilder die ook gaat zitten wachten totdat de verf droog is 8)7

Hoe dan ook, de olie is duur en de milieuheffing is imho onzin omdat de olie zelfs doorverkocht wordt.
Doe je het zelf, dan ben je voor dezelfde olie hooguit 70 euro (incl) kwijt, aangezien castrol edge fst 5w30 op MP slechts 35 euro/5L kost (voor 70 euro koop je dus 10 liter). tientje voor filter, en kan je 120 euro van je netto(!) loon in je zak houden. De oude olie kan je gratis bij het milieupark inleveren.

Prima dat je een stukje peace of mind zoekt, maar ik zet bij mij altijd m'n eigen verstandelijke capaciteiten+opleiding af tegen die van een monteur, en dan is er maar 1 die dan een piece of mind mist.... :D
De garage koopt de olie ook goedkoop in, dus die verdienen heel dik aan beurtjes, en het is echt kinderlijk simpel werk. Als het nou nog specialistische apparatuur èn inzicht vergde was het misschien wat waard geweest, maar dit is net zo simpel als de stoep aanvegen. Stagairswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja je huurt eigenlijk gewoon de brug, en omdat jouw auto daar staat en die monteur ook niks anders kan doen dan (buiten wat dingen vervangen of nakijken of noem maar op) even wachten lijkt jet als je betaald voor wachttijd. :P

Maar goed uit eigen ervaring weet ik dat dat aan het veranderen is, veel mensen denken daar nog zo over en dat beeld blijft ook wel. Maar de druk om effectiever en efficiënter te werken is wel hoog hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Joopieboy schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:51:
als je betaald voor wachttijd. :P
Nou ja, je betaalt in totaal gewoon veel. Het gaat om het totaalbedrag.
Mijn simpele rekensommetje heeft aangetoont dat je heel makkelijk 120 euro bespaart. En dat is netto geld als je niet zakelijk rijdt. Iemand met een modaal salaris (2500 netto/maand) moet daar gewoon een hele dag voor werken.
Het is dus net zo goedkoop om een complete dag onbetaald verlof te nemen, ff de auto opkrikken, de olie eruit te laten lopen en het filtertje vervangen, en de resterende 7 uur uit je neus gaan vreten of anderzins genieten van je vrije tijd.
Ten minste, zo redeneer ik altijd.

Goed, je moet natuurlijk wel wat gereedschap en een krik hebben, maar als je dat toch hebt staan...
Je kan zelfs naar een diy garage rijden en een uurtje een brug huren. Nog steeds veel goedkoper.
Mensen die anderzins wel sleutelen en niet zelf de olie verversen snap ik niet, ik zie er geen rationele reden voor (maar iedereen heeft waarschijnlijk z'n eigen logica).

[ Voor 21% gewijzigd door mr_petit op 03-03-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Coenen schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:24:
Bedoel je niet Van Dijk in Sint Oedenrode? Ze hebben daar best mooi spul staan, ik heb wel eens op hun site gekeken voor wat nieuws, ik had er eigenlijk nog niet aan gedacht dat zij ook onderhoud zouden kunnen doen. Heb jij ervaring met Van Dijk?
Beetje late reactie, maar idd, van Dijk in st oedenrode (rooi ;))
Ze doen daar ook onderhoud, een vriend van me is 1 van de monteurs daar.
Verder geen persoonlijke ervaring met het bedrijf zelf, maar het is redelijk in de buurt van Uden.
mr_petit schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:34:
Mensen die anderzins wel sleutelen en niet zelf de olie verversen snap ik niet, ik zie er geen rationele reden voor (maar iedereen heeft waarschijnlijk z'n eigen logica).
Simpel: "geen zin in die knoeismurrie"
Hoeft niet rationeel te zijn, maar als iemand het niet wil, dan wil iemand het niet, geef ik er om.

Ik snap, in het geval van DB909, bijvoorbeeld niet waarom ie geen universele of europese kat haalt en daar ergens een RVS lambdamoer in laat bakken (en waarom dat niet al een half jaar geleden gebeurd is)

En zo zullen dr vast ook wel mensen mijn beweegredenen niet snappen.
Als iedereen allemaal hetzelfde denkt is het ook zo saai.

[ Voor 38% gewijzigd door 4x2 op 04-03-2013 00:31 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@mr_petit
Ik weet dat veel mensen jouw mening delen, maar voor mij is die peace-of-mind gewoon het één en ander waard. Een oliewissel kan ik prima zelf, daar is niks speciaals voor nodig.
Alleen, omdat mijn auto daar in onderhoud is, staan ze ook klaar als er iets gecontroleerd moet worden en zijn ze bijzonder bereidwillig om mee te denken.

En zowel bij m'n cabrio als bij m'n vorige auto hebben ze mij al een paar keer op punten gewezen die ik zelf niet gemerkt had of ontdekt zou hebben.

Uiteindelijk is het alleen mijn geld dat uitgegeven wordt, niet dat van jou ;) (en je kan mij nooit betichten dat ik zou besparen op onderhoud ;) ) En ik vind klussen leuk, maar standaard onderhoud niet. Daarom sleutel ik aan de auto, niet om geld te besparen.

Bij speciale reparaties maak ik wel de afweging tussen wat het bij een garage kost en wat het mij kost in materiaal en eventueel extra gereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

4x2 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 00:24:
[...]
Simpel: "geen zin in die knoeismurrie"
Hoeft niet rationeel te zijn, maar als iemand het niet wil, dan wil iemand het niet, geef ik er om.
Ja ik snap wel dat knoeismurrie nooit leuk is, maar in ruil daarvoor moet je dus een dag ploeteren voor de baas. Da's best een hoge prijs imho.

Goed, zelf doe ik het liefst àlles aan m'n auto, met name om de reden dat ik geen hoge pet op heb van monteurs (zowel qua kennis als qua werkhouding/instelling). Als er bij mij een clip van interieurtrim, bekleding, hitteschild oid afbreekt, dan zet ik daar een nieuwe clip in etc.
En ik ben al heel wat gebroken clipjes etc tegengekomen (afdekpanelen met parkers erin, gebroken of missende kabelgeleiders enz enz, ipv spul van enkele centen vervangen). Knoeiers zijn het, allemaal.
Als je zelf enige mate van perfectionisme in je werk nastreeft, dan moet je geen automonteur in de buurt van je auto laten imho. Dat wat zij nastreven is snelheid en goedkoop (behalve als de rekening wordt gepresenteerd uiteraard).
Een oliebeurtje zijn ze wellicht goed genoeg voor ;) . Daar kan je niets verkeerd aan doen (nou ja.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Tja, op die manier kan je alles wel zelf gaan doen..
Zeg je ook tegen je vrouw dat zelf koken goedkoper is als ze een keertje uit eten wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Als ik een vrouw had die heel goed kon koken en bereid was dat te doen dan zou ik graag thuisblijven.
Maar je voorbeeld gaat imho niet op: uit eten is een gezelligheidstripje; en ik zie wachten bij de stealer nou niet bepaald als een geweldige tijdsbesteding, dus zie ik de relevantie van je punt niet zo.

Maar het meeste doe ik idd graag zelf. Zowel qua uitdaging, maar ook als je heel gemakkelijk veel geld kan uitbesparen. Als ik een lamp op moet hangen, dan bel ik ook geen klusbedrijf.
Als het iets is wat ik niet kan (of een specialist veel beter), dan is het natuurlijk een ander verhaal (maar dat is bij een smeerbeurtje natuurlijk niet het geval).
Maar als we dat ontopic betrekken: ik ben nog niets tegengekomen wat een monteur wel kan (of beter kan) en ik niet. Er bestaat voor een monteur eigenlijk ook helemaal geen goede impuls om z'n werk perfect uit te voeren: zolang de klant het euvel niet ziet, is snel en goedkoop de beste weg. De baas denkt: das een goede monteur, die is snel klaar, en heeft ook nooit clipjes of houdertjes/paneeltjes nodig die stuk gaan bij het werk, en de klant denkt ook: ziet er prima uit (die kan immers niet verder kijken dan het stof van het interieur of het plastic onder de motorkap). Maar naar gelang de jaren vorderen gaat alles toch kraken en bumpers etc scheef hangen. Vaak toegeschreven aan ouderdom, maar dikwijls gevolg van knoeiwerk. Ik ben talloze gevallen tegengekomen in m'n sleutelervaring helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 04-03-2013 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

4x2 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 00:24:
Beetje late reactie, maar idd, van Dijk in st oedenrode (rooi ;))
Ze doen daar ook onderhoud, een vriend van me is 1 van de monteurs daar.
Verder geen persoonlijke ervaring met het bedrijf zelf, maar het is redelijk in de buurt van Uden.
Je komt zeker uit de buurt? Aangezien je st oedenrode Rooi noemt. ;)

Weet je toevallig hoe de prijzen zijn bij Van Dijk? Beter dan de BMW garage?

Ken je misschien Van Der Rijt in Uden? Niet direct een BMW specialist, maar ze kunnen zo te zien ook wel onderhoud aan BMW's doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Someren eigenlijk, maar ik heb wat vrienden in die omgeving zitten, vandaar :P

Prijzen etc durf ik niks van te zeggen, ik heb niet direct het type BMW wat je naar zo'n garage brengt zeg maar...
De enige keren dat ik bij de bmw dealer kom is als ik onderdelen nodig heb, al doe ik dat tegenwoordig bijna altijd via die vriend van me bij van Dijk.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@4x2
Ergens zou ik hun reactie wel willen zien als jij met je 02 voor komt rijden zodra die V8 erin ligt :p
Al zou een goede dealer je dan toch heel vriendelijk verzoeken om een andere garage te zoeken (na dat de hele werkplaats waarschijnlijk rond je wagen heeft gestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
mr_petit schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:34:
[...]

Nou ja, je betaalt in totaal gewoon veel. Het gaat om het totaalbedrag.
Mijn simpele rekensommetje heeft aangetoont dat je heel makkelijk 120 euro bespaart. En dat is netto geld als je niet zakelijk rijdt. Iemand met een modaal salaris (2500 netto/maand) moet daar gewoon een hele dag voor werken.
Ik wil niet flauw doen maar een modaal salaris is 2500 euro BRUTO.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Hopelijk kan ik zondag weer wat klusjes aan de cabrio doen. Het weer gaat eindelijk weer de goede kant op en heb wat onderdelen in huis om te vervangen.
Rechtsachter moet de schokdemper er even onderuit om een ring te vervangen (hopelijk lost dat mijn gerammel op), een spanrol vervangen en als er tijd over is, een lager achter het stuurwiel.

En natuurlijk weer het windscherm in de auto leggen, want nu de temperaturen weer hard richting de 15 graden en warmer gaan, wil ik wel open rijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

EvaluationCopy schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:34:
[...]
Ik wil niet flauw doen maar een modaal salaris is 2500 euro BRUTO.
Kan je nagaan hoe verwend ik ben :P

Maar idd ik zie het, je houdt er ook maar iets van 1900 euro oid van over.
Daar kan je dus vrijwel nooit een nieuwe doorsnee-auto (golf oid) van kopen denk ik (of heel lastig).
Toch eigenlijk wel triest gesteld dan in nederland, dat zoiets eigenlijk al niet is weggelegd voor een gemiddelde burger mèt baan (dus gaat het vaak via lease, maar dan betaald de werkgever). Kortom: belastingen te hoog en bovenal auto's te duur! Neem het mee als je de volgende keer gaat stemmen luidt mijn oproep dan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
mr_petit schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 04:26:
[...]

Kan je nagaan hoe verwend ik ben :P

Daar kan je dus vrijwel nooit een nieuwe doorsnee-auto (golf oid) van kopen denk ik (of heel lastig).
Toch eigenlijk wel triest gesteld dan in nederland, dat zoiets eigenlijk al niet is weggelegd voor een gemiddelde burger mèt baan (dus gaat het vaak via lease, maar dan betaald de werkgever). Kortom: belastingen te hoog en bovenal auto's te duur! Neem het mee als je de volgende keer gaat stemmen luidt mijn oproep dan ook ;)
sowieso is een nieuwe auto kopen de domste aankoop die je kunt doen in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Wat is eigenlijk het beste advies voor een heel vuile velg zo proper mogelijk te krijgen? Die van mij is echt zwart aan het worden (wintertijd, moeilijk om de wagen te wassen, een keer in carwash) en op sommige plekken is het vuil zowat "geel achtig" uitgeslagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Meguiars wheel cleaner in de paarse fles, dat spul werkt echt extreem goed.
Je moet het alleen niet op je banden spuiten want die slaan dan bruin uit, dat is natuurlijk ook snel op te lossen met een busje bandenzwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Of IronX, moet ook erg goed werken. Stinkt, geloof ik, wel een beetje.
Vraag anders nog even hier: Het grote auto detailing topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

matty___ schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:04:
[...]

sowieso is een nieuwe auto kopen de domste aankoop die je kunt doen in nederland.
Tenzij je zakelijk rijdt(m. Bijtelling) of dat het uit liefhebberij is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Laatst online: 17-06 00:51
Bestaat er speciaal spul om de velg na schoonmaken te poetsen zodat het vuil er minder snel aan de velg hecht?
Of kun je dat net zo goed met normale wax doen?

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dat bestaat: http://www.carclean.nl/pr...nden/Velgenwax_en_sealers
Ik gebruik zelf altijd siliconenspray.

Vraag het anders nog even hier: Het grote auto detailing topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Coenen schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:35:
Dat bestaat: http://www.carclean.nl/pr...nden/Velgenwax_en_sealers
Ik gebruik zelf altijd siliconenspray.

Vraag het anders nog even hier: Het grote auto detailing topic
Siliconenspray gebruik ik als bandenzwart. Ik heb echter het vermoeden dat siliconenspray op velgen juist vuil aantrek. Vet trekt vuil aan en houdt dit vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-09 10:27
mr_petit schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 04:26:
[...]
Valt wel wat op af te dingen natuurlijk. Het modale inkomen is het meest voorkomende inkomen. Dat is dus niet wat een gemiddeld persoon verdient, en al helemaal niet wat een gemiddeld huishouden verdiend. Volgens mij is het modale inkomen technisch niet eens meer het meest voorkomende inkomen, maar gewoon een door iemand vastgestelde waarde. Het gemiddelde huishoudinkomen schijnt iets van 55.000 euro te zijn, volgens google.

In verreweg de meeste huishoudens is er meer dan 1 inkomen. Verder is de aanschafprijs van een auto nou niet echt het grootste deel van de kosten. De ANWB heeft daar wel leuke berekeningen over, zie bijvoorbeeld hier: http://www.anwb.nl/binari...en-2008-benzine-merk2.pdf. Een Golf kost dan wellicht 200 euro per maand aan afschrijving, maar je betaalt meer aan onderhoud, belasting en benzine. Uiteraard moet je wel eerst 20.000 euro neerleggen of lenen.

Tegelijkertijd is een Golf ook niet echt meer een modale auto in mijn ogen. De huidige Polo is groter dan de Golf II, wat vroeger (iig in mijn herinnering) een redelijke standaard auto was.

Aan de andere kant, als ik www.gemiddeldinkomen.nl mag geloven dan kostte mijn BMW 2002 in 1974 iets minder dan een modaal salaris (fl 15000). Tegenwoordig kan je voor een modaal salaris ook een leuke 1 serie of instap 3 serie kopen, dus in die zin is er niet veel veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
dj1981 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 22:45:
[...]
Tegelijkertijd is een Golf ook niet echt meer een modale auto in mijn ogen. De huidige Polo is groter dan de Golf II, wat vroeger (iig in mijn herinnering) een redelijke standaard auto was.
Alle auto's zijn gegroeid, dus de Golf is nog steeds middenmoot. Polo zie ik als boodschappenwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Het Fantoom schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 23:24:
[...]

Alle auto's zijn gegroeid, dus de Golf is nog steeds middenmoot. Polo zie ik als boodschappenwagen.
17.000 euro neertellen voor een beetje boodschappenwagen, juist. Het aantal lease-diesel-Polo's elke ochtend op de snelweg bewijst je ongelijk.

Modaal inkomen is inderdaad niet gelijk aan het gemiddelde, maar het meest voorkomende. Gezinsinkomens zijn wel iets heel anders inderdaad, dit is wel een leuk lijstje.

http://www.gemiddeld-inkomen.nl/modaal-inkomen-huishouden

[ Voor 24% gewijzigd door EvaluationCopy op 06-03-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
Nieuwe vraag dan maar:

Telefoontje vandaag van m'n vader, hij kan van iemand een Z3 overkopen voor 5000 euro. Geen idee nog wel model / welke motor, zou hij nog uit gaan zoeken, maar de auto zou 70.000km hebben gereden en er als nieuw uitzien.
Ik zou zelf denk ik een paar jaar wachten en een Z4 kopen, die zien er toch een stuk moderner uit en rijden wellicht beter. Aan de andere kant is een Z3 ook best een leuk autootje. En voor dat geld koop je niet eens een peugeot 206 cabrio met die km-stand.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
dj1981 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 23:33:
Nieuwe vraag dan maar:

Telefoontje vandaag van m'n vader, hij kan van iemand een Z3 overkopen voor 5000 euro. Geen idee nog wel model / welke motor, zou hij nog uit gaan zoeken, maar de auto zou 70.000km hebben gereden en er als nieuw uitzien.
Ik zou zelf denk ik een paar jaar wachten en een Z4 kopen, die zien er toch een stuk moderner uit en rijden wellicht beter. Aan de andere kant is een Z3 ook best een leuk autootje. En voor dat geld koop je niet eens een peugeot 206 cabrio met die km-stand.

Wat vinden jullie?
klinkt een beetje too good to be true.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik denk dat al je nu nog een paar jaar wacht op een Z4, dan zal die er ook gedateerd uitzien :) Een Z3 is een leuke auto, dus je kan ff checken als hij nog goed is voor het geld...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
dj1981 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 23:33:
Nieuwe vraag dan maar:

Wat vinden jullie?
Als het een Z3 M Coupé is zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
Het Fantoom schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 08:47:
[...]

Als het een Z3 M Coupé is zeker doen!
Bedankt voor de tip :) maar die kans lijkt me klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:15
Fantoom zit je te trollen ;)

Zal denk ik een 1.9 zijn? Zit op autoscout24.de te kijken, maar 5 tot 6K zou kunnen voor een Z3 daar.

Nederland heeft niet zo heel veel aanbod.

http://www.autoscout24.nl...3690000000000&asrc=st%7cs

[ Voor 98% gewijzigd door KillaZ op 09-03-2013 14:40 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik heb wel eens NL 2.8 roadstertjes weg zien gaan voor <5k volgens mij. Daar stond ik ook van te kijken.
Ik zou uiteraard zelf voor een 6 cil gaan omdat dat toch wel iets aan de beleving toevoegd, en om dat laatste draait zo'n auto natuurlijk. Ook zijn de 6 cil (m52/52tu) betrouwbaarder imho.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 09-03-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Net de presentatie van de 3 GT bijgewoond. Auto met een hoop beenruimte achterin (tov de sedan/station) Hoofdruimte viel tegen, met 1.86 liep ik net aan. Ik geloof niet dat het panormadak hier van invloed op was.

Ook mn 2003 - Z4 3.0 verkocht. Eens kijken wat ik ervoor in de plaats ga halen nu ik zonder inruiler kan zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Rijd sinds eind januari in een nieuwe 320d EDE sedan (F30). Geweldige auto. Had vooraf niet verwacht dat het zó lekker zou rijden (ook al had ik een korte proefrit gemaakt in het vorige model).

Elke keer weer lekker om in die auto te stappen. Vermogen is ook best prima, al mag het natuurlijk altijd meer :)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tijd om de secundaire katalysators te vervangen door een setje Milltek pijpen. Het standaard geluid is al super, maar bij volle acceleratie en opschakelen mocht hij nog iets rauwer zijn. Milltek heeft hier een mooie oplossing voor.

Kat zegt miauw:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-26qDbdQDW5A/UTm1cyuzLJI/AAAAAAAAB7o/DctoFOSI_o4/s1095/20130308_105421.jpg

Twee dode katten :) naast Milltek vervangers:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-dEnN3dxiym8/UTm2Y6nOZRI/AAAAAAAAB7w/8ySHsoLm_pE/s1095/20130308_105820.jpg

Katvervangers eronder:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-F9nL3V_M3iU/UTm7k1gx2lI/AAAAAAAAB8Q/rdYboM0Lt_U/s1095/20130308_112018.jpg

Ook nog even de Z4 voorzien van de laatste softwareupdates. Hoe het bevalt? Echt precies zoals ik gehoopt had. Niet meer geluid bij normaal rijden, maar als je het gas intrapt gromt de motor flink meer. En bij het opschakelen word je getrakteerd op een flinke rauwe plof uit de uitlaat.

Extra vermogen levert het trouwens nauwelijks, maar daarvoor laat ik tzt een chip op maat schrijven in combinatie met aangepaste koeling. Naar verwachting moet hij dan uitkomen op ca. 400pk en 530Nm koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Is dat APK-technisch gezien legaal?

Zal wel lekker klinken trouwens :9 Filmpje? O-)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lijkt mij niet haha, of hij moet in de downpipe al een kat hebben zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Daar zit al een kat in ja. Maar de APK zal tzt uitsluitsel geven (maar die normen zijn best soepel)

[ Voor 58% gewijzigd door mr_petit op 09-03-2013 20:02 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.